Al helemaal omdat zijn eigen adviseur het meteen al tegensprak. Maar dat heeft de media dan weer nauwelijks meegenomen.quote:
Loop je toch even met mij als ik de hond ga uitlaten, ik heb er toch 2quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vanavond ff een rondje doen om te kijken hoe druk het is, oh wacht![]()
Dat is het voordeel van een dictatuur die wel enigszins begaan is met de onderdanen: Strenge maatregelen opleggen en iedereen volgt ze op. Dat er ook heel wat leed achter schuilgaat hoe het aangepakt werd, moet ook niet worden vergeten. Maar ja, wij wonen in een democratie met vergaande vrijheden die mensen niet zomaar willen opgeven, wat ook logisch en verdedigbaar is. Dus het poldermodel is onze oplossing.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
Mooi artikel over Wuhan in de NY Times, een jaar na dato met heel veel foto's:
[..]
Ik wil geen Chinees model hier en ik deelde de link alleen om dat het mischien mensen interesseert.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:44 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van een dictatuur die wel enigszins begaan is met de onderdanen: Strenge maatregelen opleggen en iedereen volgt ze op. Dat er ook heel wat leed achter schuilgaat hoe het aangepakt werd, moet ook niet worden vergeten. Maar ja, wij wonen in een democratie met vergaande vrijheden die mensen niet zomaar willen opgeven, wat ook logisch en verdedigbaar is. Dus het poldermodel is onze oplossing.
Over een paar jaar wordt duidelijk welk model het beste was.
Mijn opmerking was niet persoonlijk gericht en was meer een denkwijze die ik erbij heb en gisteravond hoorde bij OP1. Waar ik het helemaal mee eens was. Jouw bericht was een mooi haakjequote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wil geen Chinees model hier en ik deelde de link alleen om dat het mischien mensen interesseert.
Ik denk dat onze maatschappelijke inrichting inderdaad niet ideaal is om een pandemie te bestrijden maar soit, gegeven hoe vaak er een pandemie is kies ik er voor om de rest van mijn leven in een redelijk vrije democratie te leven
De wereld is toch wel enorm veranderd. Begin 2020 zouden mensen toch vooral naar een ander soort webcam willen kijkenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vanavond maar eens wat webcams bekijken in de steden
Als je het puur hebt over mensenlevens redden zal hun model beter zijn geweest voor zover we er betrouwbare info over krijgen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:44 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van een dictatuur die wel enigszins begaan is met de onderdanen: Strenge maatregelen opleggen en iedereen volgt ze op. Dat er ook heel wat leed achter schuilgaat hoe het aangepakt werd, moet ook niet worden vergeten. Maar ja, wij wonen in een democratie met vergaande vrijheden die mensen niet zomaar willen opgeven, wat ook logisch en verdedigbaar is. Dus het poldermodel is onze oplossing.
Ehhhh...wil ik weten wat je hiermee bedoelt?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De wereld is toch wel enorm veranderd. Begin 2020 zouden mensen toch vooral naar een ander soort webcam willen kijken
Überhaupt niet nee, vieze mensen, vies land, dictatuurtje erbij.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je het puur hebt over mensenlevens redden zal hun model beter zijn geweest voor zover we er betrouwbare info erover krijgen.
Maar het riekt wel een beetje naar propaganda deze berichtgeving over Wuhan, ook nu met de lockdown hier wil ik nog steeds niet met ze ruilen.
vaak genoeg verbleven, de mooiste dag daar was altijd de vertrek dagquote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Überhaupt niet nee, vieze mensen, vies land, dictatuurtje erbij.
Wat een onzin, alle grote bedrijven in NL werken thuis waar kan, ook in projectvorm via Zoom/Teams. Dus dat het onmogelijk is om deze orders binnen te halen is wel erg kort door de bocht. Het is gewoon zo'n bedrijf waar de werkgever de werknemers niet vertrouwd.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Over thuiswerken en hoe lastig die puzzel soms is te leggen:
https://eenvandaag.avrotr(...)tter_impression=true
split screenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De wereld is toch wel enorm veranderd. Begin 2020 zouden mensen toch vooral naar een ander soort webcam willen kijken
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 13:01 schreef byah het volgende:
[..]
Wat een onzin, alle grote bedrijven in NL werken thuis waar kan, ook in projectvorm via Zoom/Teams. Dus dat het onmogelijk is om deze orders binnen te halen is wel erg kort door de bocht. Het is gewoon zo'n bedrijf waar de werkgever de werknemers niet vertrouwd.
Dat valt te bezienquote:Van de achttien medewerkers in Heerenveen werken er dagelijks vier à vijf vanuit huis. "Ik heb dat vrijgelaten. Ik zeg niet: 'Je moet komen.' Mensen zijn allemaal HBO- of universitair geschoold en maken zelf die afweging."
Dat zegt toch niets over vertrouwen? Als mijn werkgever zegt dat het onze eigen keuze is om naar kantoor te komen, zal ook een groot deel gewoon naar kantoor gaan. Echter wordt dat niet gedaan omdat ze wel naar de overheid luisteren en vertrouwd mijn werkgever er gewoon op dat de werkzaamheden gedaan worden.quote:
waarom zou je naar kantoor gaan als het dringende advies is om thuis te werken en als je thuis ook alles voor elkaar kan krijgen ?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 13:07 schreef byah het volgende:
[..]
Dat zegt toch niets over vertrouwen? Als mijn werkgever zegt dat het onze eigen keuze is om naar kantoor te komen, zal ook een groot deel gewoon naar kantoor gaan. Echter wordt dat niet gedaan omdat ze wel naar de overheid luisteren en vertrouwd mijn werkgever er gewoon op dat de werkzaamheden gedaan worden.
Dat, maar ook een totaal andere omgang met de economische belangen van burgers. Hier compenseren we iedereen tot een bepaalde hoogte. Zal vast niet perfect zijn en ik wil ook niet mijn ogen sluiten voor degenen bij wie het water aan de lippen staat. Maar daar wordt gewoon gezegd: leef maar van je spaargeld.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:44 schreef erkel het volgende:
[..]
Er is gewoon zoiets als de noodtoestand. Gezien de snelheid van de pandemie is die niet nodig gebleken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 13:11 schreef Xenorium het volgende:
Nederland zou eigenlijk voor een tijd als deze, pandemie uitbraak of oorlog een militaire fase moeten hebben. Dus al onze polderregeltjes en wetten die gelden dan niet meer. Dus een soort van oorlogsmode zoals Israël dat heeft, je ziet ook hoe hard zij vaccineren.. Dat komt gewoon omdat zij in dit soort situaties gelijk de militaristische machine uit de kast kunnen halen.
Als ineens een land ons binnenvalt, even fictie maar hé wie had gedacht dat we in een pandemie konden zitten, dan heeft Nederland totaal geen antwoord hierop terug. Nederland werkt OK in een normale situatie, in elke andere situatie kraakt en piept het.. Wij zijn gewoon niet voorbereid op een pandemie of een oorlog en we zouden dat wel moeten zijn.
Amerika blijft ons niet redden, terwijl we lekker niet de volledige NATO bijdrage voldoen..
Landen in de Europa moeten zich veel meer voorbereiden op de toekomstige pandemieën en zelfs oorlogen, en wat denk je van toekomstige andere problemen zoals meteorieten die de aarde bedreigen. Is daar al een plan voor? Nope, we hopen gewoon dat er niks gebeurt.. Mocht het wel gebeuren dan is het ook gelijk klaar.
Landen richten zich veel te weinig op wereldse en buitenwereldse dingen en dan krijg je deze shitzooi waarin we nu zitten. In de toekomst als we ons niet voorbereiden dan kan het echt nog veel slechter aflopen.
Bij ons kan je op veel werkstromen redelijk goed tracken wat de productiviteit is en dan wordt ook gedaan. Lag dat de eerste maanden van de lockdown nog op ongeveer +10% is dat de laatste 3-4 maanden gekelderd naar -30%quote:Op zaterdag 23 januari 2021 13:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarom zou je naar kantoor gaan als het dringende advies is om thuis te werken en als je thuis ook alles voor elkaar kan krijgen ?
op deze manier blijven er wel veel mensen op kantoor werken ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |