abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:58:10 #151
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197588980
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Überhaupt niet nee, vieze mensen, vies land, dictatuurtje erbij.
vaak genoeg verbleven, de mooiste dag daar was altijd de vertrek dag :)
pi_197589026
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Over thuiswerken en hoe lastig die puzzel soms is te leggen:

https://eenvandaag.avrotr(...)tter_impression=true
Wat een onzin, alle grote bedrijven in NL werken thuis waar kan, ook in projectvorm via Zoom/Teams. Dus dat het onmogelijk is om deze orders binnen te halen is wel erg kort door de bocht. Het is gewoon zo'n bedrijf waar de werkgever de werknemers niet vertrouwd.
pi_197589037
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De wereld is toch wel enorm veranderd. Begin 2020 zouden mensen toch vooral naar een ander soort webcam willen kijken :@
split screen :D :P
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:03:16 #154
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197589053
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:01 schreef byah het volgende:

[..]

Wat een onzin, alle grote bedrijven in NL werken thuis waar kan, ook in projectvorm via Zoom/Teams. Dus dat het onmogelijk is om deze orders binnen te halen is wel erg kort door de bocht. Het is gewoon zo'n bedrijf waar de werkgever de werknemers niet vertrouwd.
quote:
Van de achttien medewerkers in Heerenveen werken er dagelijks vier à vijf vanuit huis. "Ik heb dat vrijgelaten. Ik zeg niet: 'Je moet komen.' Mensen zijn allemaal HBO- of universitair geschoold en maken zelf die afweging."
Dat valt te bezien
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197589113
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:03 schreef Caland het volgende:

[..]

[..]

Dat valt te bezien
Dat zegt toch niets over vertrouwen? Als mijn werkgever zegt dat het onze eigen keuze is om naar kantoor te komen, zal ook een groot deel gewoon naar kantoor gaan. Echter wordt dat niet gedaan omdat ze wel naar de overheid luisteren en vertrouwd mijn werkgever er gewoon op dat de werkzaamheden gedaan worden.
pi_197589173
Nederland zou eigenlijk voor een tijd als deze, pandemie uitbraak of oorlog een militaire fase moeten hebben. Dus al onze polderregeltjes en wetten die gelden dan niet meer. Dus een soort van oorlogsmode zoals Israël dat heeft, je ziet ook hoe hard zij vaccineren.. Dat komt gewoon omdat zij in dit soort situaties gelijk de militaristische machine uit de kast kunnen halen.

Als ineens een land ons binnenvalt, even fictie maar hé wie had gedacht dat we in een pandemie konden zitten, dan heeft Nederland totaal geen antwoord hierop terug. Nederland werkt OK in een normale situatie, in elke andere situatie kraakt en piept het.. Wij zijn gewoon niet voorbereid op een pandemie of een oorlog en we zouden dat wel moeten zijn.

Amerika blijft ons niet redden, terwijl we lekker niet de volledige NATO bijdrage voldoen..

Landen in de Europa moeten zich veel meer voorbereiden op de toekomstige pandemieën en zelfs oorlogen, en wat denk je van toekomstige andere problemen zoals meteorieten die de aarde bedreigen. Is daar al een plan voor? Nope, we hopen gewoon dat er niks gebeurt.. Mocht het wel gebeuren dan is het ook gelijk klaar.

Landen richten zich veel te weinig op wereldse en buitenwereldse dingen en dan krijg je deze shitzooi waarin we nu zitten. In de toekomst als we ons niet voorbereiden dan kan het echt nog veel slechter aflopen.
pi_197589177
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:07 schreef byah het volgende:

[..]

Dat zegt toch niets over vertrouwen? Als mijn werkgever zegt dat het onze eigen keuze is om naar kantoor te komen, zal ook een groot deel gewoon naar kantoor gaan. Echter wordt dat niet gedaan omdat ze wel naar de overheid luisteren en vertrouwd mijn werkgever er gewoon op dat de werkzaamheden gedaan worden.
waarom zou je naar kantoor gaan als het dringende advies is om thuis te werken en als je thuis ook alles voor elkaar kan krijgen ?

op deze manier blijven er wel veel mensen op kantoor werken, dat nu juist wat even niet handig is aangezien 15% van de besmettingen op het werk plaatsvinden ?
pi_197589190
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:44 schreef erkel het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van een dictatuur die wel enigszins begaan is met de onderdanen: Strenge maatregelen opleggen en iedereen volgt ze op. Dat er ook heel wat leed achter schuilgaat hoe het aangepakt werd, moet ook niet worden vergeten. Maar ja, wij wonen in een democratie met vergaande vrijheden die mensen niet zomaar willen opgeven, wat ook logisch en verdedigbaar is. Dus het poldermodel is onze oplossing.

Over een paar jaar wordt duidelijk welk model het beste was.
Dat, maar ook een totaal andere omgang met de economische belangen van burgers. Hier compenseren we iedereen tot een bepaalde hoogte. Zal vast niet perfect zijn en ik wil ook niet mijn ogen sluiten voor degenen bij wie het water aan de lippen staat. Maar daar wordt gewoon gezegd: leef maar van je spaargeld.

En ook daar heb je dezelfde mentaliteit die in Nederland na de oorlog bestond: geen ruimte om te praten over je emoties, trauma's of geliefden die het niet hebben gehaald. Gewoon weer aan het werk om het land weer op te bouwen. En in een dictatuur is er geen ruimte voor andere verhalen. Daar heb je je gewoon te conformeren aan het officiële verhaal dat de CCP onder leiding van Xi Jinping direct adequaat gehandeld heeft, de hele maatschappij gemobiliseerd heeft en het virus verslagen heeft, en het alleen dankzij deze leiding is dat je weer een normaal leventje hebt. Burgerjournalisten die eerder aan de bel trokken gaan zelfs nu nog de gevangenis in, die komen niet goed uit in dit verhaal. Die verpesten de feestvreugde alleen maar.

En er komt natuurlijk bij dat wij ze gewoon op hun woord moeten geloven. Van Nederland kunnen we precies nachecken wat het positieve testpercentage is en krijgen we besmettingscijfers in realtime binnen. Van China zien we wel de opvallende berichten over hoe efficiënt een hele stad in één keer getest wordt met een paar tientallen positieve besmettingen, maar niet het totale plaatje van het testbeleid op nationaal niveau. Dus alle cijfers die je krijgt hebben geen context. Je kunt je afvragen hoeveel doden er nu nog op longontsteking worden afgewenteld.

Het artikel geeft die nuance goed weer naast de foto's die natuurlijk ook een propaganda-effect hebben. We zijn hier echt te naïef over China, zowel in dit opzicht als op andere onderwerpen. We weten dat er vraagtekens zijn bij zowel de cijfers als de beelden die ze de wereld in sturen, maar we plaatsen ze toch maar omdat er verder ook geen onafhankelijke informatievoorziening als alternatief is. Omdat we hier gewend zijn dat politici misschien soms maar de halve waarheid vertellen, maar het toch in principe goed bedoelen. Terwijl daar het hele systeem is ingericht op geïnstitutionaliseerd wantrouwen, en het normaal is om glashard te liegen om de lieve vrede te bewaren.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:13:21 #159
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197589207
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:11 schreef Xenorium het volgende:
Nederland zou eigenlijk voor een tijd als deze, pandemie uitbraak of oorlog een militaire fase moeten hebben. Dus al onze polderregeltjes en wetten die gelden dan niet meer. Dus een soort van oorlogsmode zoals Israël dat heeft, je ziet ook hoe hard zij vaccineren.. Dat komt gewoon omdat zij in dit soort situaties gelijk de militaristische machine uit de kast kunnen halen.

Als ineens een land ons binnenvalt, even fictie maar hé wie had gedacht dat we in een pandemie konden zitten, dan heeft Nederland totaal geen antwoord hierop terug. Nederland werkt OK in een normale situatie, in elke andere situatie kraakt en piept het.. Wij zijn gewoon niet voorbereid op een pandemie of een oorlog en we zouden dat wel moeten zijn.

Amerika blijft ons niet redden, terwijl we lekker niet de volledige NATO bijdrage voldoen..

Landen in de Europa moeten zich veel meer voorbereiden op de toekomstige pandemieën en zelfs oorlogen, en wat denk je van toekomstige andere problemen zoals meteorieten die de aarde bedreigen. Is daar al een plan voor? Nope, we hopen gewoon dat er niks gebeurt.. Mocht het wel gebeuren dan is het ook gelijk klaar.

Landen richten zich veel te weinig op wereldse en buitenwereldse dingen en dan krijg je deze shitzooi waarin we nu zitten. In de toekomst als we ons niet voorbereiden dan kan het echt nog veel slechter aflopen.
Er is gewoon zoiets als de noodtoestand. Gezien de snelheid van de pandemie is die niet nodig gebleken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:15:36 #160
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197589243
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waarom zou je naar kantoor gaan als het dringende advies is om thuis te werken en als je thuis ook alles voor elkaar kan krijgen ?

op deze manier blijven er wel veel mensen op kantoor werken ja
Bij ons kan je op veel werkstromen redelijk goed tracken wat de productiviteit is en dan wordt ook gedaan. Lag dat de eerste maanden van de lockdown nog op ongeveer +10% is dat de laatste 3-4 maanden gekelderd naar -30%

Merk ook wel dat iedereen weer graag naar kantoor wil in ons team en wij werkten voor corona ook al 50% thuis.

Dus ik snap opzich wel dat veel werkgevers die keuze aan de werknemers laten, ik vind het zelf ook wel zwaar om 5 dagen lang tegen dezelfde muren aan te kijken en zeiken over een kutklant doe ik toch wat minder via de online wegen. Dus dan maar op FOK tijdens werktijd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197589367
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:11 schreef Xenorium het volgende:

Dat hebben we al, dat is de noodtoestand, maar die heeft rutte niet afgekondigd omdat "hij het niet leuk vind om de baas te zijn" (zijn letterlijke woorden).
#WeesGeenWhales
pi_197589470
24u toename aantal opnamen: 154 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1445 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -11,3%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1736 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zaterdag 23 januari om 13:15

helemaal niet slecht
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:31:34 #163
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197589491
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:23 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat hebben we al, dat is de noodtoestand, maar die heeft rutte niet afgekondigd omdat "hij het niet leuk vind om de baas te zijn" (zijn letterlijke woorden).
Welke noodzaak was er voor geweest, noodtoestand zet ook het parlement buiten spel, ik zou niet weten waarom dat nodig zou zijn geweest? Het is politiek ook een groot risico om dat uit te roepen zonder dat er een goede aanleiding is.

Meestal gebeurd het in gevallen van rellen en concrete dreiging op lokaal niveau voor een korte tijd, niet voor landelijke ingrijpen met maatregelen die maanden zouden duren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197589503
Astrazeneca nam "VLAMMEN JONGENS!" gewoon iéts te letterlijk...

Maar ja, dit soort gezeik is dus waarom ik maar uitga al die tijd al van einde jaar/begin 2022 dat die 1,5m en andere beperkingen weer over zijn :P
#WeesGeenWhales
pi_197589511
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:31 schreef zalkc het volgende:

[..]

Welke noodzaak was er voor geweest, noodtoestand zet ook het parlement buiten spel, ik zou niet weten waarom dat nodig zou zijn geweest? Het is politiek ook een groot risico om dat uit te roepen zonder dat er een goede aanleiding is.

Meestal gebeurd het in gevallen van rellen en concrete dreiging op lokaal niveau voor een korte tijd, niet voor landelijke ingrijpen met maatregelen die maanden zouden duren.
Ik ben het met je eens, maar die user hierboven schijnt dus wel voor zoiets te plannen, dat dat mogelijk gemaakt moet worden, en ik zeg dus alleen maar "dat is het al". ;)
#WeesGeenWhales
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:35:37 #166
22565 asco
Los in deze tent
pi_197589560
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:30 schreef Predator40 het volgende:

helemaal niet slecht
Carnavalspakje voor de zondag besteld! _O_
pi_197589565
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:32 schreef eragon2890 het volgende:
Astrazeneca nam "VLAMMEN JONGENS!" gewoon iéts te letterlijk...

Maar ja, dit soort gezeik is dus waarom ik maar uitga al die tijd al van einde jaar/begin 2022 dat die 1,5m en andere beperkingen weer over zijn :P
dan is het ook weer winter he, die 1.5m of het afstand houden zou best langer kunnen blijven.
mondkapjes zijn met een beetje mazzel dan wel pleite
pi_197589577
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:35 schreef asco het volgende:

[..]

Carnavalspakje voor de zondag besteld! _O_
ah ja vieren ze toch in kleine groepjes buiten ;)
pi_197589584
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dan is het ook weer winter he, die 1.5m of het afstand houden zou best langer kunnen blijven.
Verwacht dat afstand houden tzt eerder een advies wordt, mocht het überhaupt nog nodig zijn.
I'll give you something to do
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:37:26 #170
22565 asco
Los in deze tent
pi_197589590
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ah ja vieren ze toch in kleine groepjes buiten ;)
Gewoon 1.5 meter bier bestellen bij de afhaal. :7
  Redactie Frontpage zaterdag 23 januari 2021 @ 13:37:44 #171
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197589596
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Mei 2023, dan leven we weer vrijwel normaal
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197589597
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:07 schreef byah het volgende:

[..]

in begin maart mochten we ook thuiswerken en niemand deed dit, vanaf midden maart ging het kantoor op slot en hadden we geen keuze.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:37:58 #173
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197589603
Brr die kampen in duitsland. Enge ontwikkelingen hoor.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:38:20 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197589611
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:37 schreef galantis het volgende:

[..]

Verwacht dat afstand houden tzt eerder een advies wordt, mocht het überhaupt nog nodig zijn.
Zolang 1,5 mtr een regel blijft, blijf je vastzitten aan beperkte gezelschappen overal. Dat is het hele probleem ervan. Dan kun je nog steeds niet fatsoenlijk dingen los gooien.

Vaccineren vaccineren vaccineren is wat er moet gebeuren.
pi_197589668
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:30 schreef Predator40 het volgende:

helemaal niet slecht
Prima inderdaad, ergste leed is geleden zo te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')