Dat is gewoon niet hem, je laat een fietsenmaker toch ook niet naar probleem met je auto kijken?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hij ziet daarbij ook nog eens over het hoofd dat de bijwerkingen invloed kunnen hebben op de bestrijding van de kwaal.
Dat klopt, en hij heeft het zo dicht mogelijk bij de kern proberen te houden. Maar wellicht hebben andere OMT-leden geconstateerd dat het kabinet andere belangen in hun ogen te weinig meewoog of te blind afgingen op het OMT als eerste en enige adviesorgaan, en ter compensatie voorgesteld dan maar andere experts in het OMT op te nemen. De vraag is welke rol je in dit geheel aan het OMT wil toedichten. Maar linksom of rechtsom, 'bijwerkingen' zijn onlosmakelijk verbonden met welke maatregel dan ook, en die aandacht daarvoor - waar ie dan ook vandaan komt - móét er simpelweg zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vind op zich wel dat hij gelijk heeft. Met de kanttekening dat van Dissel het dan ook geen probleem vindt als het kabinet niet 100% hun lijn volgt.
ik ben benieuwd wanneer NL de grenzen gaat sluiten voor portugal en spanje.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog even Portugal want het voelt toch alsof het onderbelicht is in de media. Arten moeten nu al kiezen wie er op de IC kan en wie niet. Mensen gaan dood in de ambulances tijdens het wachten op een bed.
Tegelijk is er geen einde in zicht aan de stijging.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat heeft dat serieus nú nog voor zin?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben benieuwd wanneer NL de grenzen gaat sluiten voor portugal en spanje.
Weinig.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat heeft dat serieus nú nog voor zin?
lekker open laten dan maarquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat heeft dat serieus nú nog voor zin?
Beetje raar natuurlijk. Aan de andere kant; hoeveel mensen komen er nu nog deze kant op? Wat bewoners of familie misschien maar toerisme is volgens mij compleet dood. Helemaal met de avondklok nu.quote:
Hoe meer richtingen hoe meer gepolder, het advies van het OMT moet gewoon zuiver gericht zijn op bestrijding van het virus, als je sociologen gaat toevoegen waarom dan geen economen?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat klopt, en hij heeft het zo dicht mogelijk bij de kern proberen te houden. Maar wellicht hebben andere OMT-leden geconstateerd dat het kabinet andere belangen in hun ogen te weinig meewoog of te blind afgingen op het OMT als eerste en enige adviesorgaan, en ter compensatie voorgesteld dan maar andere experts in het OMT op te nemen. De vraag is welke rol je in dit geheel aan het OMT wil toedichten. Maar linksom of rechtsom, 'bijwerkingen' zijn onlosmakelijk verbonden met welke maatregel dan ook, en die aandacht daarvoor - waar ie dan ook vandaan komt - móét er simpelweg zijn.
Ik stem voor 'geen'. Laten we ons asjeblieft niet verlagen tot Belgische paniekpolitiek.quote:
Kijjen we toch niet meer raar van op na alles? Het is een emotieloze wetenschapper met 0,0 oog voor het menselijke/maatschappelijke aspect van de hele situatie.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik ben normaal wel fan van van Dissel maar dit is toch wel kwalijk. Over de 'kwaal' en 'bijwerkingen' praten. Niet rekening ermee houdende dat die twee nog wel eens van plaats kunnen verwisselen.
Britse variant? Of gewoon te laks geweest qua maatregelen?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog even Portugal want het voelt toch alsof het onderbelicht is in de media. Arten moeten nu al kiezen wie er op de IC kan en wie niet. Mensen gaan dood in de ambulances tijdens het wachten op een bed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
misschien kunnen we dan beter alle maatregelen ook maar opheffen want het is toch al te laat....quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik stem voor 'geen'. Laten we ons asjeblieft niet verlagen tot Belgische paniekpolitiek.
Het is toch al overal terror, wij zijn echt geen oase vergeleken met andere landen. En mutaties hou je toch niet tegen, want tegen de tijd dat ze ontdekt zijn zijn ze al praktisch overal. Als het voor zo goed als hermetisch afgesloten landen al praktisch onmogelijk is het virus zelf buiten de deur te houden, nou hou dan maar op.
In die zomer toen er bijna niets was, had ik het opgelopen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Mensen moeten bewust misleid worden. Nu zegt het omt zelfs dat de maatregelen in de zomer te soepel waren. Er waren dagen met 0 ic opnames, hoezo te soepel.
Maar je bent wel getest?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:49 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In die zomer toen er bijna niets was, had ik het opgelopen.
Geen klachten, geen symptomen. 2 dagen hele lichte hoofdpijn in de ochtend, maar meer ook niet.
Over domme redenaties gesproken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien kunnen we dan beter alle maatregelen ook maar opheffen want het is toch al te laat....
wat een domme redenatie
Portugal was nog niet eerder op m'n radar gekomen, maar nu ik het heb opgezocht en verwerkt is de situatie relatief ernstiger dan in Spanje zie ik.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch die nieuwe mutatie of nog de kerst golf?
In Portugal is de situatie ook zeer ernstig. Daar moeten ze nu al triage toepassen en nog steeds hebben ze meer dan 10.000 besmettingen per dag.
Daar hebben ze de fout gemaakt om kerst helemaal open te gooien.
Hou eens op om altijd op de man te spelen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien kunnen we dan beter alle maatregelen ook maar opheffen want het is toch al te laat....
wat een domme redenatie
hadden ze dat wel moeten bestellen, die zitten nu al op 2022 mocht je vandaag wat bestellen, er is gelukkig bij anderen al eerder besteld dus misschien dat de schade meevalt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:54 schreef VacaLoca het volgende:
Hopelijk kan Moderna, Pfizer of Curevac meer leveren en hebben we dat hele pauper astrazeneca niet nodig.
Dat soort honden heeft geen virus nodig, die hebben van zichzelf al ademhalingsproblemen door de korte snuit.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:58 schreef alpeko het volgende:
We hebben onze hond ingezet bij de strijd tegen het coronavirus. Effectiever dan Hugo’s hamer uit zijn gereedschapskist.
[ afbeelding ]
De Zuid-Afrikaanse variant zou daar al geruime tijd rondgaan. Daarnaast heeft Portugal eigenlijk tot aan de kerst in de ontkenningsstand gestaan m.b.t. de Britse variant, zie b.v.: https://www.portugalresid(...)ew-variant-of-virus/quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Opvallend vind ik dat dit toch een beetje heel lijkt op de situatie in UK. Daar waren rondom kerst winkels, kroegen open, werden familiebezoeken toch afgelegd ondanks dat 12 voor 2 alsnog maatregelen werden afgekondigd.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Met kerst werd alles open gegooid, met oud en nieuw als wisselgeld, toen was alles juist weer dicht.
Ik kan niet voor iedereen in Portugal spreken maar heb wel wat Braziliaanse vrienden die daar wonen. Begrippen als bezoekersaantallen thuis beperken, niet knuffelen en zoenen, proberen afstand te houden, enz. dat kennen zij simpelweg niet zoals hier. Dan kun je wel overal met mondkapjes rondlopen (die zij aan de kapstok hangen en de volgende dag weer gebruiken) maar dan is het niet gek dat een virus makkelijk rondgaat.
Zie bv WK Darts in Londen, waar het tot 13 dec oid nog de bedoeling was om hele toernooi met publiek te doen. Dat werd toen in alle haast alsnog ingetrokken 2 dagen voor start van toernooi.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Opvallend vind ik dat dit toch een beetje heel lijkt op de situatie in UK. Daar waren rondom kerst winkels, kroegen open, werden familiebezoeken toch afgelegd ondanks dat 12 voor 2 alsnog maatregelen werden afgekondigd.
Ook een enorme spike in gevallen. Ziekenhuisopnames etc.
Af en toe maar?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:13 schreef JosMert het volgende:
Wat is corona toch af en toe ruk.
Doucheslang net kapot gesprongen. Kan je die dingen alleen maar afhalen voor minimaal ¤20 of ¤25 bij de hornbach’s en gamma’s van deze wereld.
Waar is de action als je ze nodig hebt😅
Het Belgische OMT heeft dat geprobeerd, economen toevoegen. Het was een ramp, er kwam geen advies meer uit het OMT omdat de partijen het niet eens konden worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe meer richtingen hoe meer gepolder, het advies van het OMT moet gewoon zuiver gericht zijn op bestrijding van het virus, als je sociologen gaat toevoegen waarom dan geen economen?
Zo kan je aan de gang blijven, het OMT moet gewoon blijven doen waar ze voor aangesteld zijn, de regering neemt besluiten op basis van hun advies en dat van experts op ander gebied.
Dit gaat nog wat worden.quote:Reuters: As COVID-19 cases rise, Portugal's hospitals face 'war-like' pressure (22 jan)
...
Schools were closed on Friday for the first time since March as spiralling coronavirus cases forced the government to step up its response to the pandemic. Portugal has been in lockdown since Jan. 15, with non-essential businesses closed and most people confined to their homes.
...
Ambulances queue, sometimes for hours, waiting for hospital beds for patients. Intensive care units are 88% occupied and intermediate care units 91%, Health Secretary Antonio Lacerda Sales said.
Praxis is ¤50quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:13 schreef JosMert het volgende:
Wat is corona toch af en toe ruk.
Doucheslang net kapot gesprongen. Kan je die dingen alleen maar afhalen voor minimaal ¤20 of ¤25 bij de hornbach’s en gamma’s van deze wereld.
Waar is de action als je ze nodig hebt😅
Lekker doorgefokte misvormde honden hopenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:58 schreef alpeko het volgende:
We hebben onze hond ingezet bij de strijd tegen het coronavirus. Effectiever dan Hugo’s hamer uit zijn gereedschapskist.
[ afbeelding ]
https://www.topics.nl/omt(...)74aa9fb72b6383b92a3/quote:Dat het kabinet de maatregelen al voorafgaand aan het OMT-advies opstelde, druist in tegen de wettelijk geregelde crisisstructuur. Daarin staat dat een OMT-advies eerst langs bestuurders en topambtenaren in het ‘bestuurlijk afstemmingsoverleg’ (BAO) gaat, die bekijken of de adviezen praktisch uitvoerbaar zijn. Pas daarna moet het kabinet besluiten welke maatregelen worden genomen.
Die volgorde is er mede om te voorkomen dat wetenschappers over politiek beleid gaan en dat politici wetenschappelijk advies naar hun hand kunnen zetten.
goed ideequote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vanavond maar eens wat webcams bekijken in de steden
Goeie, echt benieuwd hoe het hier vanavond is, wonende aan een drukke verbindingsweg.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
Top dat je dit plaatst. Zet het NL beleid misschien toch in een ander daglicht.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vanavond ff een rondje doen om te kijken hoe druk het is, oh wachtquote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goeie, echt benieuwd hoe het hier vanavond is, wonende aan een drukke verbindingsweg.
Al helemaal omdat zijn eigen adviseur het meteen al tegensprak. Maar dat heeft de media dan weer nauwelijks meegenomen.quote:
Loop je toch even met mij als ik de hond ga uitlaten, ik heb er toch 2quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vanavond ff een rondje doen om te kijken hoe druk het is, oh wacht![]()
Dat is het voordeel van een dictatuur die wel enigszins begaan is met de onderdanen: Strenge maatregelen opleggen en iedereen volgt ze op. Dat er ook heel wat leed achter schuilgaat hoe het aangepakt werd, moet ook niet worden vergeten. Maar ja, wij wonen in een democratie met vergaande vrijheden die mensen niet zomaar willen opgeven, wat ook logisch en verdedigbaar is. Dus het poldermodel is onze oplossing.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
Mooi artikel over Wuhan in de NY Times, een jaar na dato met heel veel foto's:
[..]
Ik wil geen Chinees model hier en ik deelde de link alleen om dat het mischien mensen interesseert.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:44 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van een dictatuur die wel enigszins begaan is met de onderdanen: Strenge maatregelen opleggen en iedereen volgt ze op. Dat er ook heel wat leed achter schuilgaat hoe het aangepakt werd, moet ook niet worden vergeten. Maar ja, wij wonen in een democratie met vergaande vrijheden die mensen niet zomaar willen opgeven, wat ook logisch en verdedigbaar is. Dus het poldermodel is onze oplossing.
Over een paar jaar wordt duidelijk welk model het beste was.
Mijn opmerking was niet persoonlijk gericht en was meer een denkwijze die ik erbij heb en gisteravond hoorde bij OP1. Waar ik het helemaal mee eens was. Jouw bericht was een mooi haakjequote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wil geen Chinees model hier en ik deelde de link alleen om dat het mischien mensen interesseert.
Ik denk dat onze maatschappelijke inrichting inderdaad niet ideaal is om een pandemie te bestrijden maar soit, gegeven hoe vaak er een pandemie is kies ik er voor om de rest van mijn leven in een redelijk vrije democratie te leven
De wereld is toch wel enorm veranderd. Begin 2020 zouden mensen toch vooral naar een ander soort webcam willen kijkenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als je het puur hebt over mensenlevens redden zal hun model beter zijn geweest voor zover we er betrouwbare info over krijgen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:44 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van een dictatuur die wel enigszins begaan is met de onderdanen: Strenge maatregelen opleggen en iedereen volgt ze op. Dat er ook heel wat leed achter schuilgaat hoe het aangepakt werd, moet ook niet worden vergeten. Maar ja, wij wonen in een democratie met vergaande vrijheden die mensen niet zomaar willen opgeven, wat ook logisch en verdedigbaar is. Dus het poldermodel is onze oplossing.
Over een paar jaar wordt duidelijk welk model het beste was.
Ehhhh...wil ik weten wat je hiermee bedoelt?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De wereld is toch wel enorm veranderd. Begin 2020 zouden mensen toch vooral naar een ander soort webcam willen kijken
Überhaupt niet nee, vieze mensen, vies land, dictatuurtje erbij.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je het puur hebt over mensenlevens redden zal hun model beter zijn geweest voor zover we er betrouwbare info erover krijgen.
Maar het riekt wel een beetje naar propaganda deze berichtgeving over Wuhan, ook nu met de lockdown hier wil ik nog steeds niet met ze ruilen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |