abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:32:50 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197587581
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:27 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Hij ziet daarbij ook nog eens over het hoofd dat de bijwerkingen invloed kunnen hebben op de bestrijding van de kwaal.
Dat is gewoon niet hem, je laat een fietsenmaker toch ook niet naar probleem met je auto kijken?
pi_197587629
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik vind op zich wel dat hij gelijk heeft. Met de kanttekening dat van Dissel het dan ook geen probleem vindt als het kabinet niet 100% hun lijn volgt.
Dat klopt, en hij heeft het zo dicht mogelijk bij de kern proberen te houden. Maar wellicht hebben andere OMT-leden geconstateerd dat het kabinet andere belangen in hun ogen te weinig meewoog of te blind afgingen op het OMT als eerste en enige adviesorgaan, en ter compensatie voorgesteld dan maar andere experts in het OMT op te nemen. De vraag is welke rol je in dit geheel aan het OMT wil toedichten. Maar linksom of rechtsom, 'bijwerkingen' zijn onlosmakelijk verbonden met welke maatregel dan ook, en die aandacht daarvoor - waar ie dan ook vandaan komt - móét er simpelweg zijn.
I'll give you something to do
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:36:39 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197587636
Nog even Portugal want het voelt toch alsof het onderbelicht is in de media. Arten moeten nu al kiezen wie er op de IC kan en wie niet. Mensen gaan dood in de ambulances tijdens het wachten op een bed.

Tegelijk is er geen einde in zicht aan de stijging.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197587669
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog even Portugal want het voelt toch alsof het onderbelicht is in de media. Arten moeten nu al kiezen wie er op de IC kan en wie niet. Mensen gaan dood in de ambulances tijdens het wachten op een bed.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ik ben benieuwd wanneer NL de grenzen gaat sluiten voor portugal en spanje.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197587697
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik ben benieuwd wanneer NL de grenzen gaat sluiten voor portugal en spanje.
Wat heeft dat serieus nú nog voor zin?
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:41:25 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197587722
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Weinig.
pi_197587728
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:40 schreef galantis het volgende:

[..]

lekker open laten dan maar :D ^O^
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:43:29 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197587759
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

lekker open laten dan maar :D ^O^
Beetje raar natuurlijk. Aan de andere kant; hoeveel mensen komen er nu nog deze kant op? Wat bewoners of familie misschien maar toerisme is volgens mij compleet dood. Helemaal met de avondklok nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:43:50 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197587768
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat klopt, en hij heeft het zo dicht mogelijk bij de kern proberen te houden. Maar wellicht hebben andere OMT-leden geconstateerd dat het kabinet andere belangen in hun ogen te weinig meewoog of te blind afgingen op het OMT als eerste en enige adviesorgaan, en ter compensatie voorgesteld dan maar andere experts in het OMT op te nemen. De vraag is welke rol je in dit geheel aan het OMT wil toedichten. Maar linksom of rechtsom, 'bijwerkingen' zijn onlosmakelijk verbonden met welke maatregel dan ook, en die aandacht daarvoor - waar ie dan ook vandaan komt - móét er simpelweg zijn.
Hoe meer richtingen hoe meer gepolder, het advies van het OMT moet gewoon zuiver gericht zijn op bestrijding van het virus, als je sociologen gaat toevoegen waarom dan geen economen?

Zo kan je aan de gang blijven, het OMT moet gewoon blijven doen waar ze voor aangesteld zijn, de regering neemt besluiten op basis van hun advies en dat van experts op ander gebied.
pi_197587770
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Weinig.
Ik stem voor 'geen'. Laten we ons asjeblieft niet verlagen tot Belgische paniekpolitiek.
Het is toch al overal terror, wij zijn echt geen oase vergeleken met andere landen. En mutaties hou je toch niet tegen, want tegen de tijd dat ze ontdekt zijn zijn ze al praktisch overal. Als het voor zo goed als hermetisch afgesloten landen al praktisch onmogelijk is het virus zelf buiten de deur te houden, nou hou dan maar op.
pi_197587786
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:24 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik ben normaal wel fan van van Dissel maar dit is toch wel kwalijk. Over de 'kwaal' en 'bijwerkingen' praten. Niet rekening ermee houdende dat die twee nog wel eens van plaats kunnen verwisselen.
Kijjen we toch niet meer raar van op na alles? Het is een emotieloze wetenschapper met 0,0 oog voor het menselijke/maatschappelijke aspect van de hele situatie.

Dan doe krijg je wel vaker uitspraken die onhandig/koud/lomp overkomen maar vanuit zijn oogpunt wel logisch zijn.

Ik vind het zorgelijker dat hij een ego heeft. Geen gezichtverlies willen lijden, dus geen fouten toegeven om in controle te lijken. Dan leer je nergens van en krijg je die hele starre, niet flexibele houding waar slecht beleid op gebaseerd wordt.
Ook krikg ik een beetje een angst cultuur vibe van het omt maar misschien lijkt dat zo.
pi_197587825
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Britse variant? Of gewoon te laks geweest qua maatregelen?
pi_197587861
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:43 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik stem voor 'geen'. Laten we ons asjeblieft niet verlagen tot Belgische paniekpolitiek.
Het is toch al overal terror, wij zijn echt geen oase vergeleken met andere landen. En mutaties hou je toch niet tegen, want tegen de tijd dat ze ontdekt zijn zijn ze al praktisch overal. Als het voor zo goed als hermetisch afgesloten landen al praktisch onmogelijk is het virus zelf buiten de deur te houden, nou hou dan maar op.
misschien kunnen we dan beter alle maatregelen ook maar opheffen want het is toch al te laat....
wat een domme redenatie
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:49:38 #114
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197587863
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 10:29 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Mensen moeten bewust misleid worden. Nu zegt het omt zelfs dat de maatregelen in de zomer te soepel waren. Er waren dagen met 0 ic opnames, hoezo te soepel.
In die zomer toen er bijna niets was, had ik het opgelopen.

Geen klachten, geen symptomen. 2 dagen hele lichte hoofdpijn in de ochtend, maar meer ook niet.
pi_197587896
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:49 schreef Ixnay het volgende:

[..]

In die zomer toen er bijna niets was, had ik het opgelopen.

Geen klachten, geen symptomen. 2 dagen hele lichte hoofdpijn in de ochtend, maar meer ook niet.
Maar je bent wel getest?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197587941
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

misschien kunnen we dan beter alle maatregelen ook maar opheffen want het is toch al te laat....
wat een domme redenatie
Over domme redenaties gesproken.
Ik ben gewoon voor het niet invoeren van onnozele symboolpolitieke schijnmaatregelen.
Maatregelen die daadwerkelijk effect hebben ben ik helemaal voor.
pi_197587945
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Toch die nieuwe mutatie of nog de kerst golf?

In Portugal is de situatie ook zeer ernstig. Daar moeten ze nu al triage toepassen en nog steeds hebben ze meer dan 10.000 besmettingen per dag.

Daar hebben ze de fout gemaakt om kerst helemaal open te gooien.
Portugal was nog niet eerder op m'n radar gekomen, maar nu ik het heb opgezocht en verwerkt is de situatie relatief ernstiger dan in Spanje zie ik.

Vooral west/midden(+Madrid) en zuid-spanje waar een ziekenhuis stijging van +50% is, want dan ook een onderling effect kan hebben op Portugal afhankelijk hoe strict de maatregelen zijn.

Afhankelijk wat momenteel het leeftijdsgemiddelde is van een patient is op de IC daar zou ik niet verwachten dat oudere personen als gevolg van de kerst (4 weken geleden) nu een huidige impact heeft op de huidige stijgingen. Of het leeftijds gemiddelde is aanzienlijk gedaald (geleidelijk verslechtende gezondheid) of dit is een nieuwe verspreidingsfase als naeffect van het hele kerst gebeuren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Silencer op 23-01-2021 12:13:33 ]
pi_197587960
Hopelijk kan Moderna, Pfizer of Curevac meer leveren en hebben we dat hele pauper astrazeneca niet nodig.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:55:08 #119
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197587969
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wat een domme redenatie
Hou eens op om altijd op de man te spelen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197588017
We hebben onze hond ingezet bij de strijd tegen het coronavirus. Effectiever dan Hugo’s hamer uit zijn gereedschapskist.

zaterdag 23 januari 2021 @ 11:59:59 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197588043
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:54 schreef VacaLoca het volgende:
Hopelijk kan Moderna, Pfizer of Curevac meer leveren en hebben we dat hele pauper astrazeneca niet nodig.
hadden ze dat wel moeten bestellen, die zitten nu al op 2022 mocht je vandaag wat bestellen, er is gelukkig bij anderen al eerder besteld dus misschien dat de schade meevalt.
pi_197588082
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:58 schreef alpeko het volgende:
We hebben onze hond ingezet bij de strijd tegen het coronavirus. Effectiever dan Hugo’s hamer uit zijn gereedschapskist.

[ afbeelding ]
Dat soort honden heeft geen virus nodig, die hebben van zichzelf al ademhalingsproblemen door de korte snuit. :{
pi_197588089
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De Zuid-Afrikaanse variant zou daar al geruime tijd rondgaan. Daarnaast heeft Portugal eigenlijk tot aan de kerst in de ontkenningsstand gestaan m.b.t. de Britse variant, zie b.v.: https://www.portugalresid(...)ew-variant-of-virus/

Terwijl Portugal toch evident behoorlijk wat verbindingen met het VK heeft (en Brazilië). In hoeverre er nog gereisd werd tussen deze landen en welke quarantainemaatregelen er waren, weet ik niet precies.

Er waren in Portugal wel een aantal maatregelen die wat anders zijn dan de onze. Veel lokale maatregelen waarbij zo'n 25% van de gemeenten met lage besmettingen niet werden meegenomen. Dan weer rond bepaalde feestdagen een avondklok of reisverbod buiten je gemeente. Met kerst werd alles open gegooid, met oud en nieuw als wisselgeld, toen was alles juist weer dicht.

Ik kan niet voor iedereen in Portugal spreken maar heb wel wat Braziliaanse vrienden die daar wonen. Begrippen als bezoekersaantallen thuis beperken, niet knuffelen en zoenen, proberen afstand te houden, enz. dat kennen zij simpelweg niet zoals hier. Dan kun je wel overal met mondkapjes rondlopen (die zij aan de kapstok hangen en de volgende dag weer gebruiken) maar dan is het niet gek dat een virus makkelijk rondgaat.

Heb toch sterk het gevoel dat de gemakzucht erin is geslopen nadat de eerste golf goed is verlopen met strenge lockdown, veel testen en vroeg erbij zijn met mondkapjesplicht. Ook omdat de tweede golf wel tot een flinke stijging leidde die uiteindelijk weer is omgebogen zonder echt een totale lockdown.
pi_197588144
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:02 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Met kerst werd alles open gegooid, met oud en nieuw als wisselgeld, toen was alles juist weer dicht.

Ik kan niet voor iedereen in Portugal spreken maar heb wel wat Braziliaanse vrienden die daar wonen. Begrippen als bezoekersaantallen thuis beperken, niet knuffelen en zoenen, proberen afstand te houden, enz. dat kennen zij simpelweg niet zoals hier. Dan kun je wel overal met mondkapjes rondlopen (die zij aan de kapstok hangen en de volgende dag weer gebruiken) maar dan is het niet gek dat een virus makkelijk rondgaat.

Opvallend vind ik dat dit toch een beetje heel lijkt op de situatie in UK. Daar waren rondom kerst winkels, kroegen open, werden familiebezoeken toch afgelegd ondanks dat 12 voor 2 alsnog maatregelen werden afgekondigd.

Ook een enorme spike in gevallen. Ziekenhuisopnames etc.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:09:02 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197588198
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Opvallend vind ik dat dit toch een beetje heel lijkt op de situatie in UK. Daar waren rondom kerst winkels, kroegen open, werden familiebezoeken toch afgelegd ondanks dat 12 voor 2 alsnog maatregelen werden afgekondigd.

Ook een enorme spike in gevallen. Ziekenhuisopnames etc.
Zie bv WK Darts in Londen, waar het tot 13 dec oid nog de bedoeling was om hele toernooi met publiek te doen. Dat werd toen in alle haast alsnog ingetrokken 2 dagen voor start van toernooi.

Bij ons zaten toen alle horeca en sportkantines al 2 maanden dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')