Jij bent duidelijk goed op de hoogte van hoe het wel moet, dus vertel ons maar eens hoe het moetquote:Op woensdag 20 januari 2021 11:52 schreef Mikeytt het volgende:
Vandaag weer zo'n tokkiemoeder met dr peuter in de AH.
Ze had ze totaaaal niet getraind, krijsen in de supermarkt joh.
Ik knip alleen af en toe d’r pony bij, meer durf ik niet aan. Scheelt dat ze prachtige krullen heeft, het zit aardig goed. Over mijn uitgroei praten we nietquote:Op woensdag 20 januari 2021 11:48 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
We zijn geëindigd met covidkapsels in het vorige deel
Gelukkig ben jij wel goed getraind. Hup, terug je mand in.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:52 schreef Mikeytt het volgende:
Vandaag weer zo'n tokkiemoeder met dr peuter in de AH.
Ze had ze totaaaal niet getraind, krijsen in de supermarkt joh.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar dat kon al niet beterquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:malteser Wat fijn zeg!
Merk je ook verschil qua slapen?
@:Adrian4, wat een leuk idee! Ik steel ‘m van je.
Dat duurde hier ook lang Luna! Ik vroeg in april (toen hij 2 jaar werd) een doorverwijzing, het CB belde me 2 juli terugquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef lunapuella het volgende:
Wat fijn van het praten @:Malteser! Ik heb vorige week bij het CB een verwijzing naar logopedie gevraagd voor Welpje, die zegt nog steeds geen woord. Ze zouden terugbellen, ik heb nog niks gehoord![]()
Welpje is dol op naar buiten gaan en wil juist absoluut niet naar binnen. Dat is vaak nog een half uur hysterisch op de deurmat liggen gillen. Het is een faaaaase...
Hij zegt vooral heel veel UH. Verder duh, da en soms echt ja, nuh en naah voor nee, en wat dierengeluiden. Maar gewoon echt niks wat ook maar enigszins op een woord lijkt. Ik maak me wel een beetje zorgen - Ketel liep al achter en heeft 1,5 jaar logopedie gehad, maar was wel verder dan Welpje op deze leeftijd. Dus ik wil er wat meer op tijd bij zijn nu.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:06 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat duurde hier ook lang Luna! Ik vroeg in april (toen hij 2 jaar werd) een doorverwijzing, het CB belde me 2 juli terug, toen viel de doorverwijzing binnen een week op de deurmat en zaten we op 7 augustus voor het eerst bij de logopediste.
Die hebben we tot eind september trouw iedere week bezocht en toen ging ze mee in mijn twijfel of hij wel goed hoorde.
Werk van gemaakt, met een brief van de logopediste kregen we via de huisarts een doorverwijzing voor de kno-arts. Daar waren we eind november aan de beurt, toen lag hij binnen een week op de OK wegens spoed.
Hoe oud is Welpje nu exact? En maak je je zorgen? Zegt hij echt niets? Of weinig? Maakt hij wel klanken? Of een eigen brabbeltaaltje?
quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:59 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nee, maar dat kon al niet beter. Hij slaapt van 19.15 uur tot een uur of 8.00 de volgende dag. En ik maak hem ‘s middags na 1,5 uur wakker.
Wel is het voor ons onbegrijpelijk dat hij altijd zo goed geslapen heeft.Bizar dat hij het dan toch zo goed deed zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goed dat je dat op wilt pakken. Hopelijk gaat de logopedie hem vooruit helpen. Merkte je met Ketel snel verbetering?quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:17 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Hij zegt vooral heel veel UH. Verder duh, da en soms echt ja, nuh en naah voor nee, en wat dierengeluiden. Maar gewoon echt niks wat ook maar enigszins op een woord lijkt. Ik maak me wel een beetje zorgen - Ketel liep al achter en heeft 1,5 jaar logopedie gehad, maar was wel verder dan Welpje op deze leeftijd. Dus ik wil er wat meer op tijd bij zijn nu.
Welpje is nu 2 jaar en 4 maanden trouwens. Ik denk niet dat hij slecht hoort eigenlijk, hij begrijpt wel heel veel. Hij kan vragen beantwoorden (met ja/nee) en opdrachtjes uitvoeren.
Ja, dat dus. De enige verklaring die de arts en wij daarvoor hebben, is dat de pijn hem zoveel energie kostte, dat hij daarom wel altijd veel en goed sliep. Maar eigenlijk wil ik daar helemaal niet aan denken. Mijn kleine jongetje, zoveel pijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:28 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Bizar dat hij het dan toch zo goed deed zeg!
Die klanken maakt hij dus ook nauwelijks. Hij brabbelt nu wel wat tijdens zijn spel, maar niet in gesprekken met ons. Bij Ketel hielp logopedie zeker, hoewel naar school gaan nog veel meer hielp volgens mij.quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:40 schreef Malteser het volgende:
[..]
Goed dat je dat op wilt pakken. Hopelijk gaat de logopedie hem vooruit helpen. Merkte je met Ketel snel verbetering?
Mars begreep ons overigens ook prima, wel moesten we hem echt naar ons laten kijken als we iets tegen hem zeiden. We hadden dus niet de indruk dat taalbegrip het probleem was. Puur alleen het zelf praten, het imiteren, enz.
Hij maakte veel klinkerklanken, bak was ‘ah’, been was ‘eeh’, buik was ‘uih’. Alsof ‘ie dus wel iets van de klank oppikte.
Hopelijk hoor je snel iets!
quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:59 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nee, maar dat kon al niet beter. Hij slaapt van 19.15 uur tot een uur of 8.00 de volgende dag. En ik maak hem ‘s middags na 1,5 uur wakker.
Wel is het voor ons onbegrijpelijk dat hij altijd zo goed geslapen heeft.WowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn dat hij er van af is nu.
Protčge moi de mes désirs.
Als hij nu nog steeds hetzelfde slaapritme heeft dan lijkt me niet dat pijn daarvan de oorzaak was maar alleen de gedachten eraan al...quote:Op woensdag 20 januari 2021 20:45 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja, dat dus. De enige verklaring die de arts en wij daarvoor hebben, is dat de pijn hem zoveel energie kostte, dat hij daarom wel altijd veel en goed sliep. Maar eigenlijk wil ik daar helemaal niet aan denken. Mijn kleine jongetje, zoveel pijn.
Ik heb in de zomer van 2019 al geroepen dat ik dacht dat hij niet goed hoorde, dat er iets niet klopte. Had ik maar vastgehouden aan mijn moedergevoel...
Maar goed, het gaat nu super goed, daar zijn we ontzettend blij mee!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protčge moi de mes désirs.
Dat slapen, daar heb je wel een punt. Dat verzacht het leed wel enigszins.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:36 schreef Elleska het volgende:
[..]
Als hij nu nog steeds hetzelfde slaapritme heeft dan lijkt me niet dat pijn daarvan de oorzaak was maar alleen de gedachten eraan al...
Wat gek eigenlijk dat bij spraakachterstand niet eerst het gehoor wordt gecheckt, ik zou zeggen dat dat een simpele check is voordat je een traject met logopedie in gaat. Bij ons is logopedie ter sprake gekomen bij de psz maar toen is er eerst gekeken of hij wel goed hoort (ook omdat hij ipv brabbelen vooral heel hard ging gillen en het gebaar "horen" werd foutief aangezien voor signaal van oorpijn).
Toen L meer ging praten werden de gebaren en het gillen steeds minder. Het zijn nog niet zulke lange verhalen als bij Mars maar er komt zelfs nu met thuiszitten steeds meer bij.
Oeh, geen idee LDG. Mars brabbelde ook in een soort eigen taaltje wat voor ons onverstaanbaar was maar nu hij meer echt praat, verdwijnt dat eigen taaltje steeds meer. Dus geen idee eigenlijk. Heb je niks aan, sorry!quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Maken jullie peuters ook zoveel random klanken en zelfbedachte woorden![]()
Ik wordt er knettergek vande hele dag spreekt ie "een andere taal" in de categorie "blaboeieeiii" ect. En hij maakt daarnaast allemaal geluidjes. En dan niet gekoppeld aan zn spel maar gewoon random
. Als hij bijvoorbeeld de trap op loopt gaat ie van " blemp, blomp, blof, mama ik zeg blemp!" Ect
Ik weet dat er wel "iets" is met de mijne ( work in progress om dat n beetje bij te sturen en te onderzoeken) maar soms vraag ik me af wat normaal peutergedrag is en wat bij de mijne hoort
Wij stonden ook op de wachtlijst (van vele maandenquote:Op donderdag 21 januari 2021 09:22 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Die klanken maakt hij dus ook nauwelijks. Hij brabbelt nu wel wat tijdens zijn spel, maar niet in gesprekken met ons. Bij Ketel hielp logopedie zeker, hoewel naar school gaan nog veel meer hielp volgens mij.
Het CB belde gelukkig vandaag al terug. Naast een logopedie verwijzing mogen we ook naar het audiologisch centrum, want het zou ipv 'gewoon' een achterstand ook een taalontwikkelingsstoornis kunnen zijn en dat gaan ze dan onderzoeken.
Precies dit is het inderdaadquote:Op donderdag 21 januari 2021 15:28 schreef Nanuke het volgende:
@:littledrummergirl, Dirk heeft ook zelfbedachte woorden die voor hem een betekenis hebben. Gister aan tafel vertelde hij dat over een Blebo. En toen ik vroeg wat dat was, dan was het gewoon een Blebo. Zo heeft hij wel vaker van die woorden. Ik moet standaard s avonds de dino's en pwampoms wegsturen van zijn kamer, bijvoorbeeld. En met springen/buiten wandelen of zoiets dan heeft hij exact dezelfde uitspraken als jouw voorbeeld van de trap. Ik heb er zelf nog niet zoveel achter gezocht, maar gezien mijn eigen sticker zou het me ook niet verbazen als het niet helemaal standaard peutergedrag is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
quote:Op vrijdag 22 januari 2021 07:40 schreef rena het volgende:
Adrian, jaren 80 muziek is sowieso heerlijk om op te dansen met kinderen, hier gaat ze er ook los op. En C is groot fan van Queen, dankzij de indoctrinatie van d’r moederEn wat een leuk idee om zichzelf te schilderen!
Malteser, grappig dat je dat zegt want ondeugend is ze zeker wel, ook in haar maniertjes, vaak op een leuke manier en soms op een duivelse manierEn wat super van het praten, kan me voorstellen dat het een hele opluchting is!!
Bizar ook waar hij mee rond liep in zijn oortjes, kan me voorstellen dat het je hart breekt als je denkt aan de pijn die hij er van had maar kinderen kunnen het soms heel goed verbergen helaas.
NJ, het is een gillende lachJe inspireert me om hier toch ook eens de speen de deur uit te gaan doen, gaat wel wat voeten in de aarde hebben vrees ik. Ze krijgt hem alleen met slapen maar is er zeer gehecht aan
![]()
Exode, zo leuk om te lezen en zien hoe dol jullie duo op elkaar is![]()
Duman, ik ben toch een beetje verliefd op U hoor![]()
LDG, hier bedenkt ze af en toe ook wel eens woorden, soms dingen die in een andere taal wel wat bedenken zoals dat ze pas geleden keihard PUTA riepMan geīrriteerd naar mij omdat hij dacht dat ik soort woorden met een peuter gebruik
Verder zingt/mompelt ze soms wat in onverstaanbare woorden, maar dat is vaak als ze in spel verwikkeld is, eigenlijk wat Nolita ook zegt; volgens mij kan het ook bij de fantasie horen die in ontwikkeling is.
Aapie, wat zoet
Mijn favoriete deel van de fase waar we nu in zitten is echt de ontwikkeling van haar karakter (behalve die vreselijke driftbuien)en het ontwikkelen van empathie wat ik nu zie gebeuren. Vorige week was ik ziek geweest op vrijdag, zaterdag al weer aardig beter maar toen vroeg ze ineens; mama, gaat het alweer beter met je buikje?
En we kunnen ook zo veel lol samen hebben, ze lijkt echt mijn gevoel voor humor te hebben, we liggen geregeld samen in een deuk over van alles en nog wat.
En het is een echt buitenkind, we wonen vlakbij een grote plas met wandelgebied en daar zijn we een paar keer per week te vinden, lekker door het bos scharrelen en met takken spelen. Ik ben sinds haar ook echt weer een buitenmens geworden, was ik er voor niet![]()
BoselfjeJe hebt een leuk kind! Ze heeft echt een toffe uitstraling!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe oud is ze nu ook alweer bij jou? Kan zo slecht onthouden wie wanneer jarig zijn.![]()
Dank je wel, ik heb mijn best gedaanquote:Op vrijdag 22 januari 2021 21:01 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Je hebt een leuk kind! Ze heeft echt een toffe uitstraling!![]()
Hoe oud is ze nu ook alweer bij jou? Kan zo slecht onthouden wie wanneer jarig zijn.
Fijn! Ik hoop dat jullie goed op weg geholpen worden alvast. 😘quote:Op zaterdag 23 januari 2021 08:42 schreef lunapuella het volgende:
@:Komkommerschijfje: dank voor je reactie.We wonen in regio midden, volgens de site van het AC is de eerstvolgende afspraakmogelijkheid over 50 dagen. Dus wel even een wachttijd inderdaad. We hebben ook een logopedie-doorverwijzing gekregen, daar gaan we inderdaad ook vast mee starten. Ik hoop ook dat het allemaal meevalt, maar inderdaad goed om uit te zoeken.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Super fijn!quote:Op zaterdag 23 januari 2021 08:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik hoor hier (nog) helemaal niet, ik lurk af en toe mee, maar ik wilde wel even reageren op de posts van @:Malteser en @:lunapuella over de taal-/spraakontwikkeling en logopedie bij hun kindjes.
Ik ben zelf logopedist en taalkundige. Malteser, wat jij schetst/denkt v.w.b. geen TOS bij jouw zoontje, klopt helemaal. Dat abces en zijn gehoorverliezen (bizar dat dit niet met koorts gepaard ging, trouwens) hebben zo ontzettend veel invloed gehad op het oppikken van gesproken taal, dat hij überhaupt jullie woorden en zinnen maar voor een klein deel gehoord heeft. Wat je zegt over die klinkers/tweeklanken klopt ook, die liggen wat lager in het hoorbereik en zijn daardoor beter waarneembaar voor kindjes, ook bij een ernstig geleidingsverlies (als het gehoorverlies bijvoorbeeld veroorzaakt is door een ontsteking in het middenoor). Medeklinkers liggen wat hoger in het hoorbereik (ruisklanken zoals de /s/ en /f/ liggen zelfs op 4000 Hz ongeveer) en zijn dus ook minder goed waarneembaar bij gehoorverliezen.
Jouw zoontje gaat nu als de brandweer lees ik, dus met zijn taalverwervingsvermogen is nu niets mis. Hij pikt nu alles op en dan zie je dat het heel hard kan gaan qua taalproductie. Waarschijnlijk loopt hij binnen mum van tijd zijn achterstand in. We spreken sowieso pas van een specifieke TOS als andere oorzaken voor een afwijkende taalontwikkeling uitgesloten zijn.Dus: geen gehoorproblemen, geen lagere intelligentie, geen ASS-problematiek, geen sociale deprivatie, et cetera.
@:lunapuella: ik snap dat jullie doorverwezen zijn naar het AC, dat advies zou ik ook gegeven hebben op deze leeftijd. In welk gedeelte van Nederland woon je? Wachttijd is ook wel regio- en organisatieafhankelijk. Mijn werkgever (megaorganisatie met AC's, behandelgroepen, speciaal basisonderwijs et cetera) zit in West-, Midden- en Zuidwest-Nederland en heeft momenteel wachttijden van ongeveer 8 weken.
Heb je trouwens al wel een verwijzing gekregen om gelijk bij een logopedist te kunnen starten? Zij kan jullie als ouders alvast wel op weg helpen met bepaalde principes die jullie toe kan passen in communicatie met hem.
Veel succes met zo'n traject, het is niet altijd makkelijk en ik hoop dat er geen grote bijzonderheden naar voren komen, maar goed dat het uitgezocht wordt.
Het zijn vooral nog hele nare luiers, maar ze lijkt verder oké..quote:Op vrijdag 22 januari 2021 22:06 schreef Nolita het volgende:
Wat goed van de speen NJ! Hopelijk wordt ze niet ziek.
Peuter was vandaag op haar fiets onderweg en riep plots: ‘papa, daar staan feesthoedjes op de weg!’
Ze zag dus haaientanden. Ik vind het wel goed gevonden, klinkt veel gezelliger.
You did!quote:Op zaterdag 23 januari 2021 07:37 schreef rena het volgende:
[..]
Dank je wel, ik heb mijn best gedaan![]()
Ze is in december 3 geworden
Goed bezig met de speen, hopelijk is ze niet ziek geworden! Wij hebben hier 2 weken terug buikgriep gehad en dat was best pittig![]()
Nolita, heel leuk gevonden inderdaad! Ik moet ook echt dingen op gaan schrijven, vandaag was ze in de speeltuin ergens opgeklommen en wilde niet zelf naar beneden komen want; “Mama, ik heb bevroren beentjes”![]()
Wat vervelend! Ga je er een beetje goed doorheen? Hopelijk blijft 't Sofie bespaardquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:47 schreef Takkie88 het volgende:
Aanhaken wil de laatste weken niet echt lukken. Heb wel meegelezen maar ben al snel weer vergeten wie wat schreef en maar half reageren op mensen vind ik ook zo lullig.
Geniet wel erg van al jullie peuterfoto’s! Zo leuk om al die verschillende bekkies te zien, de eigenwijzigheid straalt van de meeste af![]()
Wij zitten in quarantaine vanwege een COVID besmetting bij mij. En aangezien we Sofie niet gaan laten testen en afstand houden niet mogelijk is gaat de quarantaine ook nog wel even duren.
We zitten dus nog wel even thuis.
Besloten om project maak-peuter-zindelijk aan te gaan pakken.
Sofie uitgelegd dat steeds als de wekker gaat ze op het potje gaat. Vanochtend eerst om het uur maar dat is toch wel erg snel, dus nu om de 2 uur. Tot nu toe luier droog en elke keer een plasje op het potje.
Als we dit 10 dagen volhouden en opbouwen is ze wel zindelijk toch![]()
Gisteren inderdaad gedaan. Hoop dat het de scherpe randjes wegneemt.. Maar echt, de tranen stromen over de wangen zodra je gaan verschonen. Zo sneu.quote:Op zondag 24 januari 2021 10:44 schreef Tink89 het volgende:
NJ, zou je haar geen paracetamol kunnen geven dan om de ergste pijn even weg te nemen?
Toepasselijk, een wc-experience liedjequote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:55 schreef exode het volgende:
Knap van Saar hoor! Juul is nog vergroeid met haar speen in bed dus we laten het nog even zo.
Wel heerlijk al die peuterpraat.
Juul kreeg vorige week een boterham met zuivelspread en kipfilet, dat eet ze op het KDV ook heel vaak. Ze weigerde het te eten want het was de verkeerde kip volgens mevrouw. Mijn vriendin at op dat moment exact hetzelfde dus die zei 'Nou Juul het is erg lekker hoor, mama eet het wel op'. Je zag Juul even nadenken en toen gaf ze haar boterham aan vriendin en zei 'Dan eet jij deze op mama, Juul wilt niet'![]()
![]()
![]()
Ik zing als Juul een poepbroek heeft heel vaak 'pannekoek pannekoek, pannekoek in je onderbroek!' en dat zingt zij nu dus als ze een poepluier heeft. Echt het is behoorlijk wat entertainment zo'n kind.
quote:Op dinsdag 26 januari 2021 14:55 schreef exode het volgende:
Knap van Saar hoor! Juul is nog vergroeid met haar speen in bed dus we laten het nog even zo.
Wel heerlijk al die peuterpraat.
Juul kreeg vorige week een boterham met zuivelspread en kipfilet, dat eet ze op het KDV ook heel vaak. Ze weigerde het te eten want het was de verkeerde kip volgens mevrouw. Mijn vriendin at op dat moment exact hetzelfde dus die zei 'Nou Juul het is erg lekker hoor, mama eet het wel op'. Je zag Juul even nadenken en toen gaf ze haar boterham aan vriendin en zei 'Dan eet jij deze op mama, Juul wilt niet'![]()
![]()
![]()
Ik zing als Juul een poepbroek heeft heel vaak 'pannekoek pannekoek, pannekoek in je onderbroek!' en dat zingt zij nu dus als ze een poepluier heeft. Echt het is behoorlijk wat entertainment zo'n kind.
Goed bedachtquote:Op dinsdag 26 januari 2021 18:37 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Toepasselijk, een wc-experience liedje![]()
Hier kwam er vandaag een willekeurig "mama ik wil naar specsavers, tweede gratis bril kopen"kleine spons
Heerlijk kindquote:Op donderdag 28 januari 2021 13:40 schreef NicolasJoy het volgende:
Geen foto's op DFD, dan maar een DFD? :0
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Pretletter is het!quote:Op donderdag 28 januari 2021 13:46 schreef Takkie88 het volgende:
@:NJ: Wat een heerlijk boevig hoofd heeft S!![]()
Zindelijkheidstraining verloopt best goed. Bijna alle plasjes gaan op het potje. Alleen onze eigenwijze peuter weigert een onderbroek. Ze huilt en schreeuwt alles bij elkaar als ze er 1 aankrijgt. Dus nu heeft ze alleen een maillot over haar billen heenlijkt mij niet lekker zitten...
Iemand een tip hoe ik haar laat wennen aan een onderbroek?
Tijdens het spelen is ze nu steeds vaker zelfverzonnen liedjes aan het zingen, zo grappig. En ze vertelt ondertussen hele verhalen. Thuisquarantaine is met Sofie gelukkig heel goed uit te houden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:19 schreef PKM het volgende:
Haha @:NicolasJoy zo herkenbaar.
Banaan beeld steeds vaker uit wat hij doet. Hij stuurt zijn auto, deur open/dicht, toeter drukken, auto aan (want electrische auto).
En wat me ook deed gieren van het lachen was hoe hij net als Poffertje als ze moe is, zijn hoofd in mijn borst ging begraven.![]()
Hij is zelf ook een lieve poppenpapa
De spelletjes worden steeds leuker, herkenbaarder, 'echter'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haha, Banaan wilde weer even een poffertje zijn.![]()
Wat een geluk straalt hij uit met de draagzak!![]()
@Tink89 Banaan deed ook nauwelijks meer een dutje toen ik aan het eind van mijn zwangerschap was. Klote, zeker in jouw situatie.quote:Op donderdag 28 januari 2021 15:09 schreef Tink89 het volgende:
Prul mag zelf haar onderbroek kiezen 's ochtends en we hebben nogal wat opties. Met print, effen, boxer, van katoen of wat meer badstof... Het idee dat ze iets te zeggen heeft, helpt hier wel. Doe ik met de rest van de kleding (en broodbeleg enzo) ook: twee opties, ze mag zelf kiezen. En dat scheelt ontzettend veel strijd. Misschien helpt zoiets?
Wij hebben weer een 'ik wil niet slapen in de middag-fase'. Daar ben ik met ruim 31 weken zwanger wel een beetje klaar mee. Ik heb zelf m'n rustmomentje nodig, maar de jongedame 'isse niette moe mama'. Ze gaat wel gewoon naar bed, maar trekt dan haar slaapzak uit en gaat vervolgens zitten spelen tot ze het koud heeft. De draak...
B en Juul slapen normaal rond 19:00, uiterlijk 19:30. B slaapt dan tot een uur of 07:30 met uitschieters naar 08:00.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 10:12 schreef aapieannie het volgende:
Rond die tijd is hier alles vaak ook nog wakker. Ze liggen wel in bed, maar Jeremy ligt vaak nog te zingen en Kaylee ligt nog lang te lezen. Door de weeks worden zij wakker van mijn wekker en in het weekend slapen ze wel langer!
Wij zijn allebei ook avond/nacht mensen dus het verbaasd me niks haha.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 10:24 schreef exode het volgende:
[..]
B en Juul slapen normaal rond 19:00, uiterlijk 19:30. B slaapt dan tot een uur of 07:30 met uitschieters naar 08:00.
Juul slaapt eigenlijk altijd minstens 12 uur 's nachts. Nu tikt ze de 11 uur niet eens aan. Je ziet haar aan het einde van de middag ook instorten. Ze slaapt 's middag 1,5 tot 2 uur, maar ook als we die inkorten of overslaan, slaapt ze ineens zo laat 's avonds.
Het is vast een fase en ik ben vooral blij dat B zo'n vaste slaper is, die wordt niet eens wakker als Juul om 06:30 luidkeels verkondigd dat ze wakker is.
Presies dat zingen wat mars doet, doet Jeremy ook. Al zit hij al ogen wrijvend in zijn stoel. Eerst zingen en dan slapen..ik vind het een fijnere manier van prikkels verwerken dan huilen haha!quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:38 schreef Malteser het volgende:
voor alle lieve foto’s van de peuters.
Mars ligt vaak nog een tijdje te zingen in bed en valt dan in slaap. Ongeacht hoe moe hij is, er wordt eerst gezongen.
Zijn broer slaapt zodra hij zijn kussen raakt, zo grappig die verschillen.
Wat knap dat ze al zoveel op de pot/wc plassen Aapie! Wij zijn er nog niet actief mee, Mars gaat ‘s avonds op de wc voor hij in bad gaat, dan komt er meestal een plas. Maar verder laat ik het voorlopig zo. Twix was van de ene op de andere dag zindelijk, ik hoop op herhaling.
Adrian, waarom de rellen? Wil hij niet naar bed? Of is hij dan zo moe dat er niks meer goed is?
Hij wil niet slapen en zegt (schreeuwt / krijst) dat hij niet kan slapen en dat ie pas gaat slapen als ie 5 jaar isquote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:38 schreef Malteser het volgende:
voor alle lieve foto’s van de peuters.
Mars ligt vaak nog een tijdje te zingen in bed en valt dan in slaap. Ongeacht hoe moe hij is, er wordt eerst gezongen.
Zijn broer slaapt zodra hij zijn kussen raakt, zo grappig die verschillen.
Wat knap dat ze al zoveel op de pot/wc plassen Aapie! Wij zijn er nog niet actief mee, Mars gaat ‘s avonds op de wc voor hij in bad gaat, dan komt er meestal een plas. Maar verder laat ik het voorlopig zo. Twix was van de ene op de andere dag zindelijk, ik hoop op herhaling.
Adrian, waarom de rellen? Wil hij niet naar bed? Of is hij dan zo moe dat er niks meer goed is?
Hier ook "pizzaaaaa" en dan gaat ie mee naar de deur en vraagt ie hoe de bezorger heet en stelt ie zichzelf voorquote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:47 schreef Aure het volgende:
Wij bestellen sinds corona trouwens wel iets vaker eten, dus als hier de deurbel gaat roept Jip enthousiast "Eten!!!!"![]()
U. doet dat ook, haha. De pizzabezorger reageerde met: “wat zegt u?”quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hier ook "pizzaaaaa" en dan gaat ie mee naar de deur en vraagt ie hoe de bezorger heet en stelt ie zichzelf voordaarna volgt dan een gesprekje als " moet jij in de regen met je scooter? Kom je bij mij spelen, binnen is droog
"
Kleine gastheer
quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hier ook "pizzaaaaa" en dan gaat ie mee naar de deur en vraagt ie hoe de bezorger heet en stelt ie zichzelf voordaarna volgt dan een gesprekje als " moet jij in de regen met je scooter? Kom je bij mij spelen, binnen is droog
"
Kleine gastheer
Heerlijk!quote:Op vrijdag 29 januari 2021 16:13 schreef Aure het volgende:
[..]![]()
Wat heerlijk!
Jip is altijd een beetje verlegen bij onbekende mensen aan de deur, maar laatst kwam ie wel vol trots zijn boek laten zien aan de pakketbezorgerdie er helemaal in mee ging
Het zijn nogal grote pakkettenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 15:51 schreef Elleska het volgende:
Haha @:littledrummergirl, hier is alles 28
Postbode spelen is ook favoriet. Maar het allermooiste is DANKJEWEL roepen naar de postbode of pakketbezorger. En boos dat hij is als de bezorger niet aanbelt maar het pakketje direct in de pakketbox zet.
Dat pakketjes niet direct open mogen is gelukkig geen probleem. We nemen regelmatig pakketjes aan voor de buren en die mogen ook niet open.
quote:Op maandag 1 februari 2021 20:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij kijken uit naar de foto's voor PEUTERFOTODINSDAG!![]()
[ afbeelding ]
Ja, maar mijn kinderen gaan nu ook al naar school/noodopvang.quote:Op maandag 1 februari 2021 22:13 schreef Sfancta het volgende:
Laten jullie die kleine (niet schoolplichtig) weer gaan als de scholen openen de 8ste? ZIt heel erg in twijfel, mede door besmettingen hier in het dorp (moeders van kinderen die noodopvang krijgen op de school) en de OMT/media verhalen.
Yes, nu voor Juul deels al noodopvang. We zullen ook wel 'moeten'. Het werk roept zeg maar.quote:Op maandag 1 februari 2021 22:13 schreef Sfancta het volgende:
Laten jullie die kleine (niet schoolplichtig) weer gaan als de scholen openen de 8ste? ZIt heel erg in twijfel, mede door besmettingen hier in het dorp (moeders van kinderen die noodopvang krijgen op de school) en de OMT/media verhalen.
Ja, ik kijk nu al uit naar dat kindloze halfuurtje als ik vrij ben en de peuters weer op de opvang zitten en kleuter nog net op school.quote:Op maandag 1 februari 2021 22:13 schreef Sfancta het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En meeeeeeh, voorlopig laatste dinsdagochtend samen - volgende week de peuterspeelzaal weer open. Snif. Leuk en goed voor de koter natuurlijk, maar stiekem voor mezelf vind ik er nog steeds geen klap aan![]()
![]()
Dude is intussen wel plaszindelijk overdag geworden in de paar weken dat -ie nu 3 is; ik ben benieuwd of dat ook straks op de peuterschool goed gaat
Let me see you stripped down to the bone
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb gisteren een prinsessenjurk besteld voor Juul, ze heeft een roze van de Efteling maar die wordt te klein. Ze draagt hem het liefste elke dag. Wat een uitdaging om een groene te vinden zeg. Er is nu 1 van Anna van Frozen onderweg, die keurde mevrouw goed.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 10:57 schreef Framblij89 het volgende:
Leuke foto’s iedereen, allemaal knappe koppies![]()
Ik vergeet telkens dat ik ook in het peutertopic hoor haha.![]()
Doe ook maar weer eens mee!Gewoon samen in het baby- en peutertopic straks weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Leuk!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 15:49 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik ben ook maar eens begonnen met het aanleggen van een verkleedkisteen brandweerhelm, een haaienpak, een pruik, een pilotenpakje, een zwaard, een ooglapje en een pijp. Wel lastig met steeds wisselende maten, dus ik koop voornamelijk accessoires
anders blijf ik bezig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onze keukenmachine draait nog altijd overuren.
Banaan is niet helemaal fit en heeft wat bultjes. Geen idee waar hij wat opgelopen kan hebben, maar goed.
Nou is het ineens echt gedoe dat hij niet alleen wil slapen. Ik deed twee pogingen door bij hem te blijven maar dan lukte het in slaap vallen net niet. En beneden huilt hij dan weer dat hij zo moe is en wil slapen maar niet alleen. Hij heeft gisteren dus uren tv gekeken want anders was het huilen.![]()
Vandaag is hij al net zo gezellig.
Ik kijk sowieso uit naar de opening van de peuterspeelzaal. Het is voor hem ook goed om lekker met kindjes te spelen en, laten we eerlijk zijn, ruzie te maken.![]()
Leuk die verkleedkisten, ik ga na carnaval op zoek naar kortingen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Onze kinderen ook. Dat is echt wat ze het allerleukste ooit vinden, er wordt bijna dagelijks gevraagd wanneer we weer gaan. Het argument “niet zoveel toiletpapier gebruiken/licht aan laten staan/kraan aan laten staan, want dat kost allemaal geld en dan duurt het langer voordat we genoeg geld hebben gespaard om weer naar Mickey Mouse te gaan” werkt hier altijd erg goed, ze spreken zelfs elkaar daar op aan tegenwoordig. Gelukkig hebben ze ouders die ook heel graag naar pretparken gaan. We hebben toevallig maandag de gok genomen en Disney voor de meivakantie geboekt. Ons bezoek vorig jaar zomer tijdens Corona-tijd is zo goed bevallen dat we toevallig maandag voor de meivakantie weer geboekt hebben, in de hoop dat we dan kunnen gaan (en zo niet zijn ze heel soepel met geld terug/omboeken is onze ervaring). Deze keer slapen we bij centerparcs, want dat scheelde een flinke bak geld, en 2 dagen park is voor dit jaar ook voldoende. We gaan voor het eerst zonder opa’s of oma’s.quote:Op woensdag 3 februari 2021 09:23 schreef exode het volgende:
Oooooooh Disney, FF. Daar willen wij zo graag weer heen.
Same here, wij vinden de Efteling en Disney echt geweldig. Wij zouden eigenlijk afgelopen meivakantie naar Legoland gaan, enorm veel zin in. Was omgeboekt naar komende meivakantie maar toch maar geld teruggevraagd, ik wil nog even niet naar het buitenland.quote:Op woensdag 3 februari 2021 10:49 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Onze kinderen ook. Dat is echt wat ze het allerleukste ooit vinden, er wordt bijna dagelijks gevraagd wanneer we weer gaan. Het argument “niet zoveel toiletpapier gebruiken/licht aan laten staan/kraan aan laten staan, want dat kost allemaal geld en dan duurt het langer voordat we genoeg geld hebben gespaard om weer naar Mickey Mouse te gaan” werkt hier altijd erg goed, ze spreken zelfs elkaar daar op aan tegenwoordig. Gelukkig hebben ze ouders die ook heel graag naar pretparken gaan. We hebben toevallig maandag de gok genomen en Disney voor de meivakantie geboekt. Ons bezoek vorig jaar zomer tijdens Corona-tijd is zo goed bevallen dat we toevallig maandag voor de meivakantie weer geboekt hebben, in de hoop dat we dan kunnen gaan (en zo niet zijn ze heel soepel met geld terug/omboeken is onze ervaring). Deze keer slapen we bij centerparcs, want dat scheelde een flinke bak geld, en 2 dagen park is voor dit jaar ook voldoende. We gaan voor het eerst zonder opa’s of oma’s.
Al onze verkleedkleding komt hier van opa en oma. Oma koopt zich wat dat betreft suf op markten en in tweedehands winkels. Juul loopt met grote regelmaat rond in haar prinsessenjurk met brandweerhelm op. Dan is ze Skye Marshalquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:29 schreef minilot het volgende:
Volgens mij loop ik wat achter qua verkleedkleding, maar Günther was vanmorgen een uur lang een schildpad met een wasmand op z'n rug en pikt tot vervelens toe de plantenspuit als -ie brandweerman wil wezen, dus het gemis zit tot dusver niet heel erg in de weg van fantasiespel
@:Exode Dude hier vraagt bijna elke dag of de Efteling alweer open is, maar daar kwamen we dan ook elke drie weken.. Het kan 'm overigens volgens mij weinig schelen dat het antwoord nu steeds 'nee' is, dus dat scheelt
Groot gelijk hoor, extra reden is ook dat B en Juul om 19:00 in principe op bed liggen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:43 schreef minilot het volgende:
Hier kijken we de persconferenties wél met Günther erbij en ik leg wat er gezegd wordt realtime op peuterniveau uit, zoals we eigenlijk altijd met alles wel doen. Günther vindt het vooral leuk dat de televisie aan staat (dat is hier in huis nog altijd een zeldzaamheid), staat enthousiast de doventolk te imiteren en weet dat Rutte de 'nu de door de meeste mensen uitgekozen baas van het land is'Hij snapt ook dat corona iets is waar je ziek van kunt worden (soms een beetje, soms heel erg), dat mensen elkaar aan kunnen steken omdat het besmettelijk is, dat we daarom op straat een beetje afstand houden en dat ik een mondkapje op heb als we de supermarkt binnen stappen en dat er een prikje kan worden gegeven dat ervoor zorgt dat je geen corona krijgt.
Ik vind er overigens best iets voor te zeggen hoor, om dit soort zaken buiten de belevingswereld van ukkies te houdenMaar de koter hier is nou eenmaal intens nieuwsgierig naar alles, vraagt de hele dag waarom dingen zijn zoals ze zijn (en neemt helaas geen genoegen met 'daarom' of 'dat is gewoon zo!'
) dus onze aanpak voelt voor deze peuter als de beste optie.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 13:47 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie wordt met de persconferenties helemaal als Hugo in beeld komtgeen idee waarom maar ze is dan al juichend zijn naam aan het roepen. Het is toch echt niet dat wij van die cda-fans zijn...
Ah ja, ik zou mijnes er ook niet voor wakker houden hoor. Maar die gaat pas tegen een uur of half negen naar bed, dus vandaarquote:Op woensdag 3 februari 2021 15:56 schreef exode het volgende:
[..]
Groot gelijk hoor, extra reden is ook dat B en Juul om 19:00 in principe op bed liggen.
Leukste was bij iemand huis: ik heb geen Corona hoor, het is hier gewoon heel stoffig.quote:Op woensdag 3 februari 2021 15:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah ja, ik zou mijnes er ook niet voor wakker houden hoor. Maar die gaat pas tegen een uur of half negen naar bed, dus vandaar
Wat een verdraaid lastige periode voor B'tje voor astma en allergieën. Is überhaupt niet prettig natuurlijk, maar dat je als kleine koter nou ineens je nies en hoest moet gaan verdedigen, pfoe! Goed te horen dat dat 'm wel goed lukt, stoer hoor!
Overigens aaaargh @ volwassenen die boos kijken naar een kleuter met een snotneus, wat ben je dan voor 'n eikel?!![]()
Mijm en S. hebben net een half uur op de grond liggen schuifelen, want ze waren haaienquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:29 schreef minilot het volgende:
Volgens mij loop ik wat achter qua verkleedkleding, maar Günther was vanmorgen een uur lang een schildpad met een wasmand op z'n rug en pikt tot vervelens toe de plantenspuit als -ie brandweerman wil wezen, dus het gemis zit tot dusver niet heel erg in de weg van fantasiespel
@:Exode Dude hier vraagt bijna elke dag of de Efteling alweer open is, maar daar kwamen we dan ook elke drie weken.. Het kan 'm overigens volgens mij weinig schelen dat het antwoord nu steeds 'nee' is, dus dat scheelt
quote:Op woensdag 3 februari 2021 17:08 schreef LeSage het volgende:
[..]
Mijm en S. hebben net een half uur op de grond liggen schuifelen, want ze waren haaiendaar hadden ze niet eens een accessoire voor nodig vandaag
Hier ook zo, ze vindt het jammer dat ze niet naar Ballorig en zo kan, maar vermaakt zich gelukkig thuis en met papa en mama ook opperbest. Ik heb gezegd dat ze een wat langere vakantie heeft van de peuterspeelzaal en haar verder nog niet ingelicht over Corona. Ik kijk zelf ook die persconferenties niet, ben dan sowieso altijd aan het sporten, lees het later wel terug. Ik kan het sowieso nog aardig relativeren hoe goed ik het heb; een dak boven het hoofd, eten en drinken genoeg, genoeg vermaak in en rondom ons huis. Het rotste vind ik het voor mensen die een eigen zaak hebben en de boel langzamerhand kapot zien gaanquote:Op woensdag 3 februari 2021 11:56 schreef FlyingFish het volgende:
Hier vinden ze het jammer dat zwembad en dierentuin (en musea) dicht zijn, maar ze draaien zich om en spelen verder. Zelfs toen we na veel gehype vorig jaar Disney op het laatste moment moesten cancelen (2 dagen voor vertrek) vonden ze dat heel jammer maar was het na twee minuten alweer vergeten. Wij vinden het vervelender dat alles dicht is/gecanceld wordt denk ik.
Heerlijk ook hoe blij ze kunnen zijn met zoiets kleins héquote:Op woensdag 3 februari 2021 18:11 schreef LeSage het volgende:
Ik moet trouwens zo lachen om Mijm. Vorige week bestelden we Spaans afhaaleten en daar zat kruidenkaas bij. Dat is zijn lievelings. Maar dat was dus met andere kruiden dan normaal. En hij vond het niets.
We eten vanavond soep met stokbrood en kruidenkaas en Mijm roept al de hele middag: ‘Jaaaa, we eten Nederlandse kruidenkaas!’
quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:00 schreef exode het volgende:
Nou, zo loopt Juul er dus bij. Superblij met haar nieuwe jurk, hier gecombineerd met haar truckerspet.
Oh die is leuk zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze kijkt er ook wel stoer bij
And you know I might
Als het echt koud is krijgt Sofie er, naast haar gewone kleding, een thermo-legging onder aan en haar winterjas er overheen. Met temperaturen boven 0 haar gewone kleding met een dik vest.quote:Op donderdag 4 februari 2021 15:35 schreef rena het volgende:
Er zijn hier meer mensen die Ielm pakken hebben toch? Wat trekken jullie de kinderen er onder aan? Hun gewone kleding of nog een extra laag?
Heb vandaag nog even snel een wollen shirt en legging besteld voor C, hopelijk heb ik het binnen voor de echte kou losbarst. Als het goed is krijgen we weer een keer veel sneeuw, ik vind het nu wel leuk nu ik toch nergens heen hoef
Denk dat ik haar van het weekend dan lekker het wollen setje aantrek en dan kleding + pak. Ze heeft het eerder snel te warm dan te koud over het algemeen, haar vader is ook zo’n stoomkachelquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:50 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Als het echt koud is krijgt Sofie er, naast haar gewone kleding, een thermo-legging onder aan en haar winterjas er overheen. Met temperaturen boven 0 haar gewone kleding met een dik vest.
Hopen dat er een flink pak sneeuw gaat vallen! Sofie vond paar weken terug het sleeën zo leuk!
De meiden hebben ook geen problemen met verliezen, die juichen idd ook nog als iemand anders wint. Kleuter vond dat eerder ook geen probleem, maar vanaf een jaar of 4 veranderde dat. Geniet er dus nog maar even van dat het nu zonder gedoe gaat, je weet nooit hoe lang dat nog duurtquote:Op donderdag 4 februari 2021 15:19 schreef PKM het volgende:
Handig @:LeSage![]()
Banaan kan tegen zijn verlies. Ik moet niet doen alsof ik verdrietig ben dat ik verlies, daar heeft hij het nou nog over als we een spelletje spelen.
Sinds kort hebben we vier op een rij. Meestal duwt hij hem vol met zijn "centjes". Gisteren liet ik hem zien hoe het werkt en daarna maakte hij nog heel vaak vier op een rij binnen 1 potje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt net een dwergje.
Protčge moi de mes désirs.
Hoe hebben jullie dat poepzindelijk aangepakt?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:39 schreef PKM het volgende:
Bij ons duurde het poepzindelijk worden akelig lang. Hij voelde het wel maar ging dan de bijkeuken in of onder de tafel. Juist toen ik er even mee wilde stoppen ging het ineens goed.
Meestal is het niet eng, maar gewoon een andere techniek, het zittend persen, die ze nog niet door hebben. Goede houding (kieeen evenhoog als de heupen op een krukje of zo!), kleine stapjes al belonen (bijvoorbeeld in de goede houding zitten en proberen is 1 sticker en niet pas bij poep belonen, want dat is heel frustrerend als het echt niet lukt) en heel veel geduld zorgen dat het goed komt is hier de ervaring.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:19 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Hoe hebben jullie dat poepzindelijk aangepakt?
Simon voelt het ook prima aan, want hij vraagt om een luier als hij moet poepen. Eén keer is het op het potje gelukt, maar volgens mij was toen opeens tijdens het plassen de drang om te poepen zo hoog, dat ie niets anders kon. Hij vindt poepen op het potje of de wc eng ofzo. Het schijnt bij jongetjes wel vaker voor te komen.
Plassen gaat helemaal goed, ook 's nachts steeds vaker een droge luier of hij roept dat hij moet plassen, maar poepen
Ik had vandaag heel snel (en zonder goed te kijken) een boekje meegepakt. Bleek "Liselotje op het potje" te zijn, geen goede keuze voor dat momentquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:37 schreef PKM het volgende:
@:TolstoiFan de eerste keer duurde het wel twintig minuten ofzo voordat het lukte, met boekjes erbij. Dat was van de zomer.
Dus misschien proberen hem te overtuigen langer op de wc te blijven zonder dat de focus op het poepen ligt?
Dit hebben we ook al geprobeerd, dat zijn poep naar zijn poepvriendjes wil via de wc. Werkt tot op heden ook nietquote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:30 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoi, wij hebben bij kleuter hetzelfde gedoe gehad. Wat hier wellicht hielp was een verhaal dat de poep in de luier helemaal alleen was, en dat poep graag via de wc naar alle andere poep wilde. Leverde uiteindelijk een paar dagen later wel ook een huilbui op vanwege “alle poep die nu helemaal alleen was”. Maar de beste hulp was dat zijn zusjes gewoon hoppa op het potje/de wc gingen poepen alsof dat niets bijzonders was. Toen leek de knop opeens om te gaan. Dit was beide rond dezelfde tijd. Maar twee zusjes erbij regelen die net zindelijk worden is wat lastig denk ik...
Kleuter was overigens ook zo iemand die poepte zodra hij een luier om had.
Dit klinkt eigenlijk wel heel logisch, nog niet eerder gehoord of bij stil gestaan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:38 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Meestal is het niet eng, maar gewoon een andere techniek, het zittend persen, die ze nog niet door hebben. Goede houding (kieeen evenhoog als de heupen op een krukje of zo!), kleine stapjes al belonen (bijvoorbeeld in de goede houding zitten en proberen is 1 sticker en niet pas bij poep belonen, want dat is heel frustrerend als het echt niet lukt) en heel veel geduld zorgen dat het goed komt is hier de ervaring.
Ik heb nog wel twee broertjes in de aaniedingquote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:36 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Ik had vandaag heel snel (en zonder goed te kijken) een boekje meegepakt. Bleek "Liselotje op het potje" te zijn, geen goede keuze voor dat moment![]()
Simon wilde ook niet langer dan 10 seconden blijven zitten..... Bij poging 2 was ie na 2 seconden alweer op de gang.
[..]
Dit hebben we ook al geprobeerd, dat zijn poep naar zijn poepvriendjes wil via de wc. Werkt tot op heden ook nietMisschien dan toch die zusjes proberen te regelen
![]()
![]()
![]()
We hebben een erg standvastig kereltje, als hij eenmaal iets in zijn hoofd heeft, laat hij zich heel moeilijk tot iets anders overtuigen.
[..]
Dit klinkt eigenlijk wel heel logisch, nog niet eerder gehoord of bij stil gestaan.
Simon poept altijd staand in zijn typische houding: benen enigszins uit elkaar, knieën licht gebogen en dan een poephoofd erbij trekken
Kunnen die al poepen op de wc? Dat is wel echt een mustquote:Op zondag 7 februari 2021 03:34 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Ik heb nog wel twee broertjes in de aanieding![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmiddag met zijn viertjes buiten voor een langer rondje met de slee. Volgende keer mag hij tegen de wind in ook achterstevoren zoals bij @Elleska. Had ik daar zelf nou maar aan gedacht, het snot droop eruit.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op zondag 7 februari 2021 18:09 schreef LeSage het volgende:
De jongens zijn echt uren buiten geweest. Ik ben ook mee geweest op een wandel- en sleetocht van 1,5 uur.
Mijm vindt het helemaal fantastisch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Vincent gaat inmiddels bijna volledig op de wc ja! Jeremy nog niet, maar die blijft wel rustig een half uur zitten haha!quote:Op zondag 7 februari 2021 09:03 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Kunnen die al poepen op de wc? Dat is wel echt een must![]()
![]()
Simon gaat hier ook weer morgen, vind het ook wel lastig.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:01 schreef minilot het volgende:
Morgen weer naar de peuterspeelzaal. Slik.![]()
Een! Hele! Ochtend!
C is vanochtend geweest en het ging superquote:Op maandag 8 februari 2021 17:01 schreef minilot het volgende:
Morgen weer naar de peuterspeelzaal. Slik.![]()
Een! Hele! Ochtend!
Dat is bij ons dus precies hetzelfdequote:Op maandag 8 februari 2021 20:02 schreef twist02 het volgende:
Dan ben je zeker geen loedermoeder nee. En anders maar wel, dan sluit ik me graag bij jullie aan hoor, gezellig!
We horen net dat de oudste woensdag weer naar school mag, dus dan gaat Pitbull ook weer naar de psz
Heb ik toch mooi 2 uurtjes voor mezelf(met man op zolder aan het werk dan)
Het was ook maar een grapje hoor, ik kan me heel goed overgeven aan kindloze tijd voor een dagje. Gek genoeg heb ik er wel moeite mee haar uit logeren te doen, ik leg haar graag zelf in bedquote:Op maandag 8 februari 2021 19:51 schreef LeSage het volgende:
Lekker poetsen? Wat is dat?
Deze loedermoeder had vandaag 1 kind op school en 1 kind op het kdv. En ik hoefde ook niet te werken. Ik heb gepoetst (niet lekker), gelezen, de bedden verschoond en aan de traktatie van S. gewerkt. Heerlijk!
En daarna S. opgehaald met de slee, die is vervolgens in de tuin met papa aan een iglo gaan werken. En daarna met z’n 3en Mijm opgehaald met de slee.
Zo’n dag had ik echt even nodig na al die weken.
En dan ben je dus geen loedermoeder, rena. Ook als je niet aan het werk bent is het prima om te genieten van tijd zonder je kind hoor
Dat dacht ik op zich ook wel, maar soms zeg ik zo’n dingen zelf ook als grapje en dan voelt het toch misschien een heel pietsieklein beetje wel waarquote:Op maandag 8 februari 2021 21:00 schreef rena het volgende:
[..]
Het was ook maar een grapje hoor, ik kan me heel goed overgeven aan kindloze tijd voor een dagje. Gek genoeg heb ik er wel moeite mee haar uit logeren te doen, ik leg haar graag zelf in bed![]()
Ik prijs mezelf wel gelukkig dat ik thuis kan zijn met C zonder te hoeven werken, veel respect voor alle thuiswerkende mensen nu.
Wij vinden de driejarige ook n stuk pittiger dan toen ie twee wasquote:Op woensdag 10 februari 2021 22:39 schreef Nolita het volgende:
Wat een stomme ervaringen met opvang en psz zeg. Hier kunnen we brengen/halen in het halletje (1 ouder), de andere ouders wachten buiten op hun beurt. Baby nemen ze met kinderwagen en al mee naar binnen.
Ik vind mijn 3-jarige een stuk pittiger dan een jaar geleden. Ze ligt regelmatig krijsend op de grond als ze haar zin niet krijgt en ze zegt ook veel ‘maar ik wil dit en ik wil het nu’.
En ze krijgt streken, vorige week heeft ze mijn werktelefoon geblokkeerd (die ging dus in reset) en vanochtend was ik beneden en hoorde ik dat ze opstond, maar ze kwam niet beneden. Vriend was boven (in bed) en ik dacht dat ze moest plassen en weer naar bed ging. Kwam ik een tijd later boven zat ze op mijn bureaustoel de laptop van het werk vakkundig zwart (uitwisbare stift gelukkig, maar toch) te kleuren.Een aantal (witte) letters niet meer zichtbaar en touchpad zwart. We moeten dus echt beter opletten en ik mijn spullen opruimen, want de deur kan niet op slot.
En soms is ze ook heel simpel om te buigen. Ze was aan het krijsen dat ze in bad wilde ipv douchen. Opeens werkte ze toch goed mee met douchen, maar toen ze vervolgens het bad niet vol mocht laten lopen begon het krijsen weer. Toen ik voorstelde om dan samen in het net alsof bad te gaan liggen, haar bed, was het goed.![]()
Oh en haar zusje lacht gelukkig nog als ze zo krijst, ik hoop dan maar dat ze dit niet gaat nadoen straks.![]()
Het grootste deel van de tijd is ze wel heel lief hoor, maar bovenstaande vraagt wel wat energie en geduld.
Leven met 4 is ook behoorlijk pittigquote:Op donderdag 11 februari 2021 07:50 schreef Nanuke het volgende:
@:LeSage als mijn kind ineens meegaand wordt, heb ik denk ik een ander probleem. Dan is hij vast verwisseld met een ander.Maar ik hoop wel dat het dagelijkse zeuren, huilen, op de grond neerstorten wel een keertje weer minder wordt.
Verder gaat het aardig met ons. Het is wennen, het leven met vier. Behoorlijk pittig ook. Maar het komt goed.
Bevredigend niet, maar toch ooit wel hilarisch om de beweegredenen van een peuter te horen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:18 schreef Lemijn het volgende:
Wat goed van U.!.
Ik moest lachen om je waarom-vraag Tolstoi. Ik laat me daar soms ook toe verleiden maar ik heb nog nooit een bevredigend antwoord gehad.
Wat goed van U.! Denk je dat die box ook zinvol is als het alleen om poepen gaat? Plassen gaat geweldig goed, poepen gaat toch denk ik tweederde van de tijd nog in de luier, ook als we vijf minuten ervoor nog hebben gezegd dat ie misschien even op het potje moet gaan zitten. En over zes weken begint ie met school...quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Is drie erger dan twee???? Well, damn.
Hier huilt m’n bijna driejarige ook meer dan de baby, @:pkm.
@:nanuke ik weet niet meer of ik je al had gefeliciteerd, maar bij deze: GEFELICITEERD
U. is zindelijk.In een week. Vanavond krijgt hij z’n diploma en stoppen we met stickers plakken. We kunnen ook al 1-1,5 uur buiten spelen/zijn. Erg fijn.’s Nachts draagt hij wel nog een luier voor de zekerheid. Hij was nachtdroog, maar nu hij weer zoveel melk drinkt voor het slapen gaan weet ik het niet meer zeker.
Ik heb je even een dm gedaan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:17 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Wat goed van U.! Denk je dat die box ook zinvol is als het alleen om poepen gaat? Plassen gaat geweldig goed, poepen gaat toch denk ik tweederde van de tijd nog in de luier, ook als we vijf minuten ervoor nog hebben gezegd dat ie misschien even op het potje moet gaan zitten. En over zes weken begint ie met school...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balen Tolstoi! Hopelijk na een nacht rust alleen nog spierpijn.
mijn vijf-jarige vraagt nog steeds 'waarom'. Die begon er met 3 ook ongeveer mee. Ik word er soms echt staaaaapelgek van...quote:Op donderdag 11 februari 2021 20:07 schreef minilot het volgende:
Günther liegt al een poosje glashard en heel goed.Ik vind het zowel fascinerend als zorgelijk
De verontwaardigde maar steevast compleet onware 'maar papa/mama zei dat het wél mocht!' hebben we hier ook al een poosje.![]()
Op waarom-vragen krijg ik ondertussen wel gewoon antwoord (althans, ik vind dat voor een net driejarige 'ik MOEST dit gewoon doen' een prima respons want klopt vast ook gewoon), maar waarom-vragen bij de koter vandaan gaat nu wel echt de hele godganse dag door, aaaaargh. Ik kan echt niets doen of zeggen zonder dat Günther om het waarom ervan vraagt en elk antwoord lokt weer een volgende waarom-vraag uit totdat je op een abstract niveau terecht komt waar geen antwoorden meer op te verzinnen zijn. 'Tureluurs' is een understatementMaar enfin, verder niks te klagen want weinig drama, zelden huilen - Günther is best vaak stout maar is daar een combinatie van blij en geniepig bij
Elke dag 100+ keer ruzie zoeken met je grote broer om hem te laten merken dat je er bent en dat je echt niet onder doet voor hem ook al is ie groter en ouderquote:Op vrijdag 12 februari 2021 19:13 schreef aapieannie het volgende:
Het is ook niet makkelijk om een peuter te zijn!
Zoveel informatie elke dag, elke dag even kijken of de regels van de dag ervoor nog gelden.
Elke dag ruzie maken met je tweeling broer om de minion, oke die geld niet voor iedereen natuurlijk..
Ze hebben een super dag op de opvang gehad, grote zus is als batgirl dus de batfamilie is compleet haha!
Ik heb zelf zometeen carnaval bingo van de muziekvereniging. Toch anders zo thuis in je verkleedpak haha!
Lijkt me best handig, zo'n pratende maillot... 'ik heb het een beetje koud, kun je nog een laagje extra aantrekken?'quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:27 schreef Takkie88 het volgende:
In het kader van peuterdrama: ik wil niet deze maillot aan, deze kan niet praten!![]()
![]()
Ze heeft net zolang staan trekken en duwen tot ze de maillot uit had. Een andere maillot was wel goed; “deze kan wel praten”
Wonderlijke wezens die peutersquote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:27 schreef Takkie88 het volgende:
In het kader van peuterdrama: ik wil niet deze maillot aan, deze kan niet praten!![]()
![]()
Ze heeft net zolang staan trekken en duwen tot ze de maillot uit had. Een andere maillot was wel goed; “deze kan wel praten”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |