abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197525359
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!
pi_197525386
We zijn geëindigd met covidkapsels in het vorige deel :P
  woensdag 20 januari 2021 @ 11:52:35 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_197525492
Vandaag weer zo'n tokkiemoeder met dr peuter in de AH.

Ze had ze totaaaal niet getraind, krijsen in de supermarkt joh. :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_197526776
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:52 schreef Mikeytt het volgende:

Jij bent duidelijk goed op de hoogte van hoe het wel moet, dus vertel ons maar eens hoe het moet ^O^ :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_197526805
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:48 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
We zijn geëindigd met covidkapsels in het vorige deel :P
Ik knip alleen af en toe d’r pony bij, meer durf ik niet aan. Scheelt dat ze prachtige krullen heeft, het zit aardig goed. Over mijn uitgroei praten we niet :P
And you know I might
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:59:49 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197526829
Prul is sowieso nog nooit naar de kapper geweest. Met speldjes en een elastiekje komen we een heel eind.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197527641
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:52 schreef Mikeytt het volgende:

Gelukkig ben jij wel goed getraind. Hup, terug je mand in.
Protčge moi de mes désirs.
pi_197528208
Dit was Casper met 11 maand, die gaat wel elke 6 weken normaal gesproken :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197529049
Covidkapsels O+ Ik vind ze allemaal leuk met hun langere lokken O+
pi_197529113
Wij dansen nu elke dag op jaren 80 muziek, omdat Kevin een jaren 80 kuif heeft na zijn “ik speel kapper” avontuur een paar weken geleden 8-). Ik krijg spontaan zin in “the only way is up” als ik hem zie. Toepasselijk ook voor de huidige situatie.

En wie was het waarbij peuter niet meer naar buiten wil?
Papa heeft papadag en belde net uit de auto: “we gaan wandelen in de bossen” “NEE NEE NEE” klonk het.
De eerste dikke pret foto’s komen nu op de app.

Peuters :s)
pi_197529268
PFD op woensdag:

Resultaat van een lockdown middagje
pi_197529277
Kappers open of dicht, ik zie hier allemaal knappe koppies!
Rena, jouw meisje heeft zoiets ondeugends in haar blik. Of ja, iets in haar mimiek vind ik zo mooi. Net even dat ondeugende snoetje. Heerlijk!

Nicolas, hoe ging het slapen zonder speen?

ToT: hoe is het nu met je mannetje na zijn allergische reactie?

Adrian: wat leuk gedaan!!

Mars zou eigen twee weken geleden een afspraak bij de kapper hebben, Twix afgelopen zaterdag. Wij plannen die altijd door (om de 6 weken). Tja.... we gaan nu maar voor de lange lokken, zit niks anders op. Hebben ook geen kappers in onze bezoekbubbel dus lange lokken it is!

Kennen jullie mijn peuter nog, die man van weinig woorden? Die vroeg vanochtend in een volzin:
“Mama, jij dokter toe, jij pijn inne rug? Ik even aaien!”
We moeten vrijdag op controle bij de kno-arts, het is dat er corona is, ik kan die man wel zoenen. Mijn peuter praat! Sterker nog, hij houdt niet meer op.... En het huilen uit frustratie is al zoveel minder.
pi_197529931
Wat fijn van het praten @Malteser! Ik heb vorige week bij het CB een verwijzing naar logopedie gevraagd voor Welpje, die zegt nog steeds geen woord. Ze zouden terugbellen, ik heb nog niks gehoord }:|

Welpje is dol op naar buiten gaan en wil juist absoluut niet naar binnen. Dat is vaak nog een half uur hysterisch op de deurmat liggen gillen. Het is een faaaaase...
pi_197529951
@Malteser Wat fijn zeg! :)
Merk je ook verschil qua slapen?

@Adrian4, wat een leuk idee! Ik steel ‘m van je. ;)
pi_197531109
Coronakapsels :)
Ik heb zojuist extra opzetkammetjes voor de tondeuse besteld.

@Malteser Wat goed!

[ Bericht 41% gewijzigd door Elleska op 21-01-2021 10:42:20 ]
pi_197531916
B zit op een christelijke school dus daar gaat Juul ook heen als ze 4 jaar is. Wij wilden eerlijk gezegd niet eens bij deze gaan kijken. Wij hadden keuze uit 3, nou ja eigenlijk 2 aangezien 1 van de 3 dus een wachtlijst op een wachtlijst heeft.

Deze school is het dichtste bij, alle kinderen in de straat zitten daar en neefje en nichtje ook. We hoorden alleen maar goede verhalen dus toch maar gaan kijken. En ons positief verrast.
Het is een 'ouderwetse' school, wat we prima bij ons en bij B vinden passen.

Een collega zei ook: kijk vooral naar het soort ouders, jij moet met die mensen en de kinderen gaan dealen, jarenlang.

En dat klopt dus, wij vinden het ook een fijne school met een enorme diversiteit aan kinderen en dus ouders. Dat vonden wij belangrijk. De andere 2 scholen zijn nogal eenzijdig: blank en niet bepaald tekort aan inkomen zeg maar. Wij zouden ons daar niet relaxt bij voelen.

Ik had daar dus zelf nooit over nagedacht toen zij dat zei. Keek niet verder dan soort school, soort onderwijs etc. Maar inderdaad jij gaat daar als ouder ook aardig wat jaren doorbrengen en als die lockdown etc voorbij is ook echt in school.
pi_197531957
Oh en de interactie tussen B en Juul is momenteel zo leuk! Was bij de vorige lockdown ook al zo. Waar ze normaal regelmatig mot hebben, is het nu gewoon gezellig. Alsof er een knop omgaat, zo van we zien elkaar vaak laten we het maar gezellig maken.
Normaal gesproken is B natuurlijk 5 dagen in de week op school dus het is een aardig verschil zo.

Hun favoriete spelletje: verstoppertje, echt schaterlachen samen.
pi_197532059
Speenupdate!
Ze heeft de hele nacht zonder geslapen! Wel intens, maar dan ook intens verdrietig eerst dat je speen aan je zusje betekent dat je 'm niet meer bij je hebt 's nachts.. Maar ze leek de uitleg te snappen en buiten 1-2 keer 'waar speen nou?!' slaapdronken commentaar heeft ze tevreden liggen slapen! Ben benieuwd naar de komende nacht..

@Nolita
Goed spel van de peuter, haha! Hier is het vooral vaak naar boven tillen, want 'Saar koude voeten'. :') We zullen haar wel een keer met die reden gedragen hebben....
Heeft ze met het buitenspelen iets vervelends gehad mischien? Anders vast een rare fase weer...

@LaBelleFleur27
Sneeuwfoto's!
Haha, moest de pop echt een jongenspop zijn? :9

@rena
Gaat hard nu hé, dat groeien.. Hele minimensjes ineens..
De dutjes op de opvang en bij opa en oma gingen al zonder.. Vandaar dat we ook dachten; dan moet de nacht ook lukken!

Hoe klinkt het lachen in deze houding? :D

@minilot
Je inzending is goedgekeurd voor PFD! :D PFW is ook altijd goed. :9
Nog niet gek geworden van het getik? :+

@Adrian4
Goede grootte met het kunstwerk! Heeft 'ie knap gedaan!

@Malteser
Wat fijn dat het praten ineens begint! Zo'n opluchting lijkt me! <3
pi_197532072
Scholen.. Lijkt me zo lastig! Ergens blij dat ik in een dorp woon waar maar één school is. Niet over nadenken, die mķet bevallen. :9
pi_197533033
Malteser, wat super dat het zo goed gaat met praten, dat lijkt me zo’n opluchting!

Exode, herkenbaar. Hier hebben ze sinds vorige week ineens echt iets aan elkaar. Ze spelen samen hele verhalen met de auto’s, bouwen samen torens, echt heel leuk is dit.
Net in de bakfiets zaten ze samen stiekem te fluisteren tegen elkaar, met van die ondeugende snoetjes erbij. Heerlijk, samen tegen je ouders een pact vormen O+

Qua Corona-kapsels valt het hier mee. Oma heeft in een ver verleden ooit een avondopleiding kapper gedaan, dus heeft ze vorige week geknipt. Het is niet perfect en ze wil ook echt niet onze vaste kapster worden, maar het is beter dan Mijm die constant knippert omdat zijn haren in zijn ogen zitten :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197533091
Deze foto is wel veelzeggend, een seconde later lagen ze samen in een deuk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197533389
Hij lijkt best goed Adrian! zeker de trui :)

Ik ben al jaren hier de thuiskapper, dus hier zijn ze vorige week gewoon allemaal geknipt! Alleen zelf moet ik dringend (en kleuter eigenlijk ook, zijn onderste krullen zijn niet goed te knippen terwijl hij druk beweegt met zijn hoofd. En stilzitten "kan niet want dat kriebelt"). Meisjes met stijl haar zijn wat dat betreft ook lekker makkelijk!

Hier is het ook meestal dikke mik tussen peuters en kleuter. Ze lossen tegenwoordig dagelijks vele 'noodgevallen' op. Kleuter met zijn Paw Patrol auto's, de meiden met de losse poppetjes in Little People autootjes. Ze bedenken ook zelf de noodgevallen, een dino die zijn moeder kwijt is of een knuffel met een gebroken poot die geholpen moet worden.

schoolkeuze geneuzel
SPOILER
pi_197533654
Hier hebben we de schoolkeuze al een tijd geleden gemaakt, hij gaat naar een Montessorischool. Past goed bij ons en de sfeer was er heel fijn en rustig.

Over coronakapsels, mijn man heeft T dusdanig verknipt (te korte pony met een bovenlaag die er nog twee centimeter bovenuit steekt) dat ik voorlopig geen foto's van hem op internet plaats denk ik. Dat je snel te veel wegknipt klopt dus echt.
pi_197533798
Hier is het wel echt een wijkschool, B zijn vriendjes en vriendinnetjes wonen allemaal op fietsafstand.
Erg fijn, zeker omdat ik op mijn vrije dag geen auto voor de deur heb staat, dus ik breng/haal hem lopend of fietsend.

Extra leuk dat een aantal van zijn vriendjes zusjes of broertjes hebben in de leeftijd van Juul. Die komen wellicht in dezelfde klas terecht.
pi_197537491
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:malteser Wat fijn zeg! :)
Merk je ook verschil qua slapen?

@:Adrian4, wat een leuk idee! Ik steel ‘m van je. ;)
Nee, maar dat kon al niet beter :@. Hij slaapt van 19.15 uur tot een uur of 8.00 de volgende dag. En ik maak hem ‘s middags na 1,5 uur wakker.
Wel is het voor ons onbegrijpelijk dat hij altijd zo goed geslapen heeft.
SPOILER
pi_197537708
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:42 schreef lunapuella het volgende:
Wat fijn van het praten @:Malteser! Ik heb vorige week bij het CB een verwijzing naar logopedie gevraagd voor Welpje, die zegt nog steeds geen woord. Ze zouden terugbellen, ik heb nog niks gehoord }:|

Welpje is dol op naar buiten gaan en wil juist absoluut niet naar binnen. Dat is vaak nog een half uur hysterisch op de deurmat liggen gillen. Het is een faaaaase...
Dat duurde hier ook lang Luna! Ik vroeg in april (toen hij 2 jaar werd) een doorverwijzing, het CB belde me 2 juli terug |:( , toen viel de doorverwijzing binnen een week op de deurmat en zaten we op 7 augustus voor het eerst bij de logopediste.
Die hebben we tot eind september trouw iedere week bezocht en toen ging ze mee in mijn twijfel of hij wel goed hoorde.
Werk van gemaakt, met een brief van de logopediste kregen we via de huisarts een doorverwijzing voor de kno-arts. Daar waren we eind november aan de beurt, toen lag hij binnen een week op de OK wegens spoed.

Hoe oud is Welpje nu exact? En maak je je zorgen? Zegt hij echt niets? Of weinig? Maakt hij wel klanken? Of een eigen brabbeltaaltje?
pi_197538146
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:06 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat duurde hier ook lang Luna! Ik vroeg in april (toen hij 2 jaar werd) een doorverwijzing, het CB belde me 2 juli terug |:( , toen viel de doorverwijzing binnen een week op de deurmat en zaten we op 7 augustus voor het eerst bij de logopediste.
Die hebben we tot eind september trouw iedere week bezocht en toen ging ze mee in mijn twijfel of hij wel goed hoorde.
Werk van gemaakt, met een brief van de logopediste kregen we via de huisarts een doorverwijzing voor de kno-arts. Daar waren we eind november aan de beurt, toen lag hij binnen een week op de OK wegens spoed.

Hoe oud is Welpje nu exact? En maak je je zorgen? Zegt hij echt niets? Of weinig? Maakt hij wel klanken? Of een eigen brabbeltaaltje?
Hij zegt vooral heel veel UH. Verder duh, da en soms echt ja, nuh en naah voor nee, en wat dierengeluiden. Maar gewoon echt niks wat ook maar enigszins op een woord lijkt. Ik maak me wel een beetje zorgen - Ketel liep al achter en heeft 1,5 jaar logopedie gehad, maar was wel verder dan Welpje op deze leeftijd. Dus ik wil er wat meer op tijd bij zijn nu.

Welpje is nu 2 jaar en 4 maanden trouwens. Ik denk niet dat hij slecht hoort eigenlijk, hij begrijpt wel heel veel. Hij kan vragen beantwoorden (met ja/nee) en opdrachtjes uitvoeren.
pi_197538435
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:59 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nee, maar dat kon al niet beter :@. Hij slaapt van 19.15 uur tot een uur of 8.00 de volgende dag. En ik maak hem ‘s middags na 1,5 uur wakker.
SPOILER
Bizar dat hij het dan toch zo goed deed zeg! :o
pi_197538691
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:17 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Hij zegt vooral heel veel UH. Verder duh, da en soms echt ja, nuh en naah voor nee, en wat dierengeluiden. Maar gewoon echt niks wat ook maar enigszins op een woord lijkt. Ik maak me wel een beetje zorgen - Ketel liep al achter en heeft 1,5 jaar logopedie gehad, maar was wel verder dan Welpje op deze leeftijd. Dus ik wil er wat meer op tijd bij zijn nu.

Welpje is nu 2 jaar en 4 maanden trouwens. Ik denk niet dat hij slecht hoort eigenlijk, hij begrijpt wel heel veel. Hij kan vragen beantwoorden (met ja/nee) en opdrachtjes uitvoeren.
Goed dat je dat op wilt pakken. Hopelijk gaat de logopedie hem vooruit helpen. Merkte je met Ketel snel verbetering?
Mars begreep ons overigens ook prima, wel moesten we hem echt naar ons laten kijken als we iets tegen hem zeiden. We hadden dus niet de indruk dat taalbegrip het probleem was. Puur alleen het zelf praten, het imiteren, enz.
Hij maakte veel klinkerklanken, bak was ‘ah’, been was ‘eeh’, buik was ‘uih’. Alsof ‘ie dus wel iets van de klank oppikte.
Hopelijk hoor je snel iets!
pi_197538796
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:28 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Bizar dat hij het dan toch zo goed deed zeg! :o
Ja, dat dus. De enige verklaring die de arts en wij daarvoor hebben, is dat de pijn hem zoveel energie kostte, dat hij daarom wel altijd veel en goed sliep. Maar eigenlijk wil ik daar helemaal niet aan denken. Mijn kleine jongetje, zoveel pijn.
Ik heb in de zomer van 2019 al geroepen dat ik dacht dat hij niet goed hoorde, dat er iets niet klopte. Had ik maar vastgehouden aan mijn moedergevoel...
Maar goed, het gaat nu super goed, daar zijn we ontzettend blij mee!
pi_197545264
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:40 schreef Malteser het volgende:

[..]

Goed dat je dat op wilt pakken. Hopelijk gaat de logopedie hem vooruit helpen. Merkte je met Ketel snel verbetering?
Mars begreep ons overigens ook prima, wel moesten we hem echt naar ons laten kijken als we iets tegen hem zeiden. We hadden dus niet de indruk dat taalbegrip het probleem was. Puur alleen het zelf praten, het imiteren, enz.
Hij maakte veel klinkerklanken, bak was ‘ah’, been was ‘eeh’, buik was ‘uih’. Alsof ‘ie dus wel iets van de klank oppikte.
Hopelijk hoor je snel iets!
Die klanken maakt hij dus ook nauwelijks. Hij brabbelt nu wel wat tijdens zijn spel, maar niet in gesprekken met ons. Bij Ketel hielp logopedie zeker, hoewel naar school gaan nog veel meer hielp volgens mij.

Het CB belde gelukkig vandaag al terug. Naast een logopedie verwijzing mogen we ook naar het audiologisch centrum, want het zou ipv 'gewoon' een achterstand ook een taalontwikkelingsstoornis kunnen zijn en dat gaan ze dan onderzoeken.
pi_197546241
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:59 schreef Malteser het volgende:

[..]

SPOILER
Wow :o Fijn dat hij er van af is nu. :*
pi_197546311
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 20:45 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, dat dus. De enige verklaring die de arts en wij daarvoor hebben, is dat de pijn hem zoveel energie kostte, dat hij daarom wel altijd veel en goed sliep. Maar eigenlijk wil ik daar helemaal niet aan denken. Mijn kleine jongetje, zoveel pijn.
Ik heb in de zomer van 2019 al geroepen dat ik dacht dat hij niet goed hoorde, dat er iets niet klopte. Had ik maar vastgehouden aan mijn moedergevoel...
Maar goed, het gaat nu super goed, daar zijn we ontzettend blij mee!
Als hij nu nog steeds hetzelfde slaapritme heeft dan lijkt me niet dat pijn daarvan de oorzaak was maar alleen de gedachten eraan al...

Wat gek eigenlijk dat bij spraakachterstand niet eerst het gehoor wordt gecheckt, ik zou zeggen dat dat een simpele check is voordat je een traject met logopedie in gaat. Bij ons is logopedie ter sprake gekomen bij de psz maar toen is er eerst gekeken of hij wel goed hoort (ook omdat hij ipv brabbelen vooral heel hard ging gillen en het gebaar "horen" werd foutief aangezien voor signaal van oorpijn).
Toen L meer ging praten werden de gebaren en het gillen steeds minder. Het zijn nog niet zulke lange verhalen als bij Mars maar er komt zelfs nu met thuiszitten steeds meer bij.
pi_197548510
@Adrian4 Super leuk idee, joh.
SPOILER
pi_197549058
Maken jullie peuters ook zoveel random klanken en zelfbedachte woorden :')

Ik wordt er knettergek van :D de hele dag spreekt ie "een andere taal" in de categorie "blaboeieeiii" ect. En hij maakt daarnaast allemaal geluidjes. En dan niet gekoppeld aan zn spel maar gewoon random :? . Als hij bijvoorbeeld de trap op loopt gaat ie van " blemp, blomp, blof, mama ik zeg blemp!" Ect

Ik weet dat er wel "iets" is met de mijne ( work in progress om dat n beetje bij te sturen en te onderzoeken) maar soms vraag ik me af wat normaal peutergedrag is en wat bij de mijne hoort :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197550252
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:36 schreef Elleska het volgende:

[..]

Als hij nu nog steeds hetzelfde slaapritme heeft dan lijkt me niet dat pijn daarvan de oorzaak was maar alleen de gedachten eraan al...

Wat gek eigenlijk dat bij spraakachterstand niet eerst het gehoor wordt gecheckt, ik zou zeggen dat dat een simpele check is voordat je een traject met logopedie in gaat. Bij ons is logopedie ter sprake gekomen bij de psz maar toen is er eerst gekeken of hij wel goed hoort (ook omdat hij ipv brabbelen vooral heel hard ging gillen en het gebaar "horen" werd foutief aangezien voor signaal van oorpijn).
Toen L meer ging praten werden de gebaren en het gillen steeds minder. Het zijn nog niet zulke lange verhalen als bij Mars maar er komt zelfs nu met thuiszitten steeds meer bij.
Dat slapen, daar heb je wel een punt. Dat verzacht het leed wel enigszins.

Zijn gehoor is hiervoor nooit gecheckt, buiten de gehoorscreening als newborn. We zijn wel regelmatig bij de huisarts geweest waar oorontstekingen werden geconstateerd, maar sinds maart niet meer omdat Mars nooit koorts had. Heb wel verschillende keren gebeld maar we mochten nooit komen:
“Ik vermoed weer een oorontsteking, hij grijpt er weer steeds naar en hij moppert veel.”
“Heeft hij koorts?”
“Nee.”
“Dan mag hij het zelf uitzieken.”

Waarschijnlijk is het daardoor zo op gaan hopen in zijn oren. Pas toen ik aangaf nu echt een doorverwijzing te willen naar een kno-arts, omdat de logopediste ook vermoedens had van slecht horen, is er eind november naar zijn oren gekeken en een gehoortest afgenomen. De kno-arts schrok van het abces wat hij zag en zette Mars op de spoedlijst.
pi_197550269
Hahahaha Duman, die foto’s! _O-
pi_197550342
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:56 schreef littledrummergirl het volgende:
Maken jullie peuters ook zoveel random klanken en zelfbedachte woorden :')

Ik wordt er knettergek van :D de hele dag spreekt ie "een andere taal" in de categorie "blaboeieeiii" ect. En hij maakt daarnaast allemaal geluidjes. En dan niet gekoppeld aan zn spel maar gewoon random :? . Als hij bijvoorbeeld de trap op loopt gaat ie van " blemp, blomp, blof, mama ik zeg blemp!" Ect

Ik weet dat er wel "iets" is met de mijne ( work in progress om dat n beetje bij te sturen en te onderzoeken) maar soms vraag ik me af wat normaal peutergedrag is en wat bij de mijne hoort :Y
Oeh, geen idee LDG. Mars brabbelde ook in een soort eigen taaltje wat voor ons onverstaanbaar was maar nu hij meer echt praat, verdwijnt dat eigen taaltje steeds meer. Dus geen idee eigenlijk. Heb je niks aan, sorry!
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:22 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Die klanken maakt hij dus ook nauwelijks. Hij brabbelt nu wel wat tijdens zijn spel, maar niet in gesprekken met ons. Bij Ketel hielp logopedie zeker, hoewel naar school gaan nog veel meer hielp volgens mij.

Het CB belde gelukkig vandaag al terug. Naast een logopedie verwijzing mogen we ook naar het audiologisch centrum, want het zou ipv 'gewoon' een achterstand ook een taalontwikkelingsstoornis kunnen zijn en dat gaan ze dan onderzoeken.
Wij stonden ook op de wachtlijst (van vele maanden :X ) voor het audiologisch centrum. Maar als ik zie hoe het hier de laatste weken gaat, dan durf ik heel voorzichtig wel te zeggen dat ik geen vermoedens van een TOS meer heb.
Hopelijk zijn jullie snel aan de beurt!
pi_197551658
@littledrummergirl ik hoor ook weleens allerlei klanken met daarna de vraag "wat is...?"
Hij spreekt prima verder dus daarin kan ik je niet zo helpen.

@Malteser wat fijn dat Mars nu zo vooruit gaat.

Banaan oefent met trommelen. Hij zingt nou steeds "rumour has it" en slaat sommige stukken hard en andere stukken zacht.
Een genot voor de oren maar het houdt hem bezig. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197552245
@littledrummergirl, Dirk heeft ook zelfbedachte woorden die voor hem een betekenis hebben. Gister aan tafel vertelde hij dat over een Blebo. En toen ik vroeg wat dat was, dan was het gewoon een Blebo. Zo heeft hij wel vaker van die woorden. Ik moet standaard s avonds de dino's en pwampoms wegsturen van zijn kamer, bijvoorbeeld. En met springen/buiten wandelen of zoiets dan heeft hij exact dezelfde uitspraken als jouw voorbeeld van de trap. Ik heb er zelf nog niet zoveel achter gezocht, maar gezien mijn eigen sticker zou het me ook niet verbazen als het niet helemaal standaard peutergedrag is.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197552327
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 15:28 schreef Nanuke het volgende:
@:littledrummergirl, Dirk heeft ook zelfbedachte woorden die voor hem een betekenis hebben. Gister aan tafel vertelde hij dat over een Blebo. En toen ik vroeg wat dat was, dan was het gewoon een Blebo. Zo heeft hij wel vaker van die woorden. Ik moet standaard s avonds de dino's en pwampoms wegsturen van zijn kamer, bijvoorbeeld. En met springen/buiten wandelen of zoiets dan heeft hij exact dezelfde uitspraken als jouw voorbeeld van de trap. Ik heb er zelf nog niet zoveel achter gezocht, maar gezien mijn eigen sticker zou het me ook niet verbazen als het niet helemaal standaard peutergedrag is.
Precies dit is het inderdaad :D
Grappig dat jullie dat ook hebben. Dat hele geluiden maken overal bij lijkt me wel een beetje prikkelzoekend gedrag, maar dat gekke taaltje is me een raadsel haha.
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:11:58 #42
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197558977
Mijn peuter doet het zelden, niet-bestaande woorden of klanken gebruiken. Soms als hij zingt maar vandaag heb ik opgelet en niks gehoord. Wel ongeveer 100.000 bestaande woorden en vooral 8000 vragen. Verder is ie heel lief, hoor.

[ Bericht 34% gewijzigd door Lemijn op 22-01-2021 09:51:42 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197559098
Ons kind slaapt nu zo, zo laat.. As we speak ligt ze te kletsen en zingen in bed. Dus wel tevreden en vrolijk, maar doordat ze pas tussen 22 en 23 stil wordt is ze 's ochtends niet uit bed te krijgen. :9
pi_197559620
Mijn peuter praat heel goed, ligt voor ons gevoel wel wat voor in ontwikkeling, maar die momenten van onverstaanbare taal heeft ze zeker ook.
Ik vind het dus wel normaal peuter gedrag. Ik zou het eerder onder kopje fantasie spel plaatsen (omdat ze taal duidelijk goed beheerst).
Het geluidjes maken onder lopen herken ik minder, maar heeft ze ook wel eens gedaan.

Ze vroeg vandaag wat ze naast lezen nog ging leren op school. Toen ik schrijven noemde en naast wat woordjes haar naam zei werd ze boos: ‘maar ik kan mijn naam al schrijven’ }:|
Overtrekken ja, schrijven nog niet, maar ik dacht wel even ojee..dat komt pas in groep 3.
  donderdag 21 januari 2021 @ 21:36:01 #45
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197559732
Ik heb op die vraag beantwoord dat je leert over vroeger, en over later, en hoe alles werkt, en hoe je goed ruzie maakt en voor elkaar zorgt, en sporten, en zingen, en verder ook lezen/schrijven/rekenen. We zullen zien of het klopt :s) .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197559933
Geluidjes maken als prikkelverwerking doet Jeremy ook. Als hij naar bed gaat dan gaat hij ook met zn hoofd heen en weer rollen en zingen.
Gister was ik met hem bij de fysio, een van de eerste dingen die ze vroeg was of we bekend zijn met add en autisme. Laten we nu net met de oudste dat traject in zijn gerold haha. Nu lijkt hij sws heel veel op zijn grote zus dus het verbaasde me niks dat ze het aandroeg.
Zij was op haar beurt wel verbaasd dat meneer al kan koprollen haha.

Vincent begint wel aardig te kletsen inmiddels, nog wel echt losse woordjes en heel soms wat aan elkaar geplakt.
pi_197560072
Bij het kinderdagverblijf hadden ze laatst weer een verslagje gemaakt over zn ontwikkeling, daarin stond dat ze het het vermoeden hebben dat hij niet alles wat hij zegt begrijpt. Ik wilde niet de wijsneuzigere moeder uithangen maar ik weet zeker dat ie de woorden die hij gebruikt ook gewoon snapt :+

Deze jongen heeft mijn taalbegrip O+ wil woorden in verschillende talen weten, vraagt de hele dag de betekenissen van woorden als hij ze niet kent.

En tussendoor jabbert hij _O-
pi_197560436
Ik hoor nu als ik hun kamer uitloop als ik ze naar bed heb gebracht uit twee bedjes byeebyee mama O+
pi_197566205
Adrian, jaren 80 muziek is sowieso heerlijk om op te dansen met kinderen, hier gaat ze er ook los op. En C is groot fan van Queen, dankzij de indoctrinatie van d’r moeder :P En wat een leuk idee om zichzelf te schilderen!

Malteser, grappig dat je dat zegt want ondeugend is ze zeker wel, ook in haar maniertjes, vaak op een leuke manier en soms op een duivelse manier _O- En wat super van het praten, kan me voorstellen dat het een hele opluchting is!! O+ Bizar ook waar hij mee rond liep in zijn oortjes, kan me voorstellen dat het je hart breekt als je denkt aan de pijn die hij er van had maar kinderen kunnen het soms heel goed verbergen helaas.

NJ, het is een gillende lach :P Je inspireert me om hier toch ook eens de speen de deur uit te gaan doen, gaat wel wat voeten in de aarde hebben vrees ik. Ze krijgt hem alleen met slapen maar is er zeer gehecht aan :o

Exode, zo leuk om te lezen en zien hoe dol jullie duo op elkaar is O+

Duman, ik ben toch een beetje verliefd op U hoor O+

LDG, hier bedenkt ze af en toe ook wel eens woorden, soms dingen die in een andere taal wel wat bedenken zoals dat ze pas geleden keihard PUTA riep :+ Man geīrriteerd naar mij omdat hij dacht dat ik soort woorden met een peuter gebruik }:| Verder zingt/mompelt ze soms wat in onverstaanbare woorden, maar dat is vaak als ze in spel verwikkeld is, eigenlijk wat Nolita ook zegt; volgens mij kan het ook bij de fantasie horen die in ontwikkeling is.

Aapie, wat zoet O+

Mijn favoriete deel van de fase waar we nu in zitten is echt de ontwikkeling van haar karakter (behalve die vreselijke driftbuien :o )en het ontwikkelen van empathie wat ik nu zie gebeuren. Vorige week was ik ziek geweest op vrijdag, zaterdag al weer aardig beter maar toen vroeg ze ineens; mama, gaat het alweer beter met je buikje? O+ En we kunnen ook zo veel lol samen hebben, ze lijkt echt mijn gevoel voor humor te hebben, we liggen geregeld samen in een deuk over van alles en nog wat.

En het is een echt buitenkind, we wonen vlakbij een grote plas met wandelgebied en daar zijn we een paar keer per week te vinden, lekker door het bos scharrelen en met takken spelen. Ik ben sinds haar ook echt weer een buitenmens geworden, was ik er voor niet :+

Boselfje O+
SPOILER
And you know I might
pi_197568044
Juul zingt al de hele ochtend 'me me me me me, sexy me me', gaat goed met de opvoeding dus hier _O-

B heeft een enorme hotwheels baan gebouwd in de woonkamer en die is met schoolwerk bezig. Juul is al de hele ochtend zoet met die baan. B heeft nogal een wagenpark dus ze test alle auto's uit op de baan. Hilarisch vindt ze het als er een auto de bocht uit vliegt.
Dus als iemand nog entertainment zoekt, hot wheels *O*
pi_197572481
Haha, lekker nummertje wel, Exode! Hier is het momenteel ‘I like to move it move it!’ *O*

Verder wordt er hier zo lekker gespeeld door de mannen samen! Echt genieten dat het zo lekker gaat nu ze zoveel samen thuis zijn O+
pi_197579540
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 07:40 schreef rena het volgende:
Adrian, jaren 80 muziek is sowieso heerlijk om op te dansen met kinderen, hier gaat ze er ook los op. En C is groot fan van Queen, dankzij de indoctrinatie van d’r moeder :P En wat een leuk idee om zichzelf te schilderen!

Malteser, grappig dat je dat zegt want ondeugend is ze zeker wel, ook in haar maniertjes, vaak op een leuke manier en soms op een duivelse manier _O- En wat super van het praten, kan me voorstellen dat het een hele opluchting is!! O+ Bizar ook waar hij mee rond liep in zijn oortjes, kan me voorstellen dat het je hart breekt als je denkt aan de pijn die hij er van had maar kinderen kunnen het soms heel goed verbergen helaas.

NJ, het is een gillende lach :P Je inspireert me om hier toch ook eens de speen de deur uit te gaan doen, gaat wel wat voeten in de aarde hebben vrees ik. Ze krijgt hem alleen met slapen maar is er zeer gehecht aan :o

Exode, zo leuk om te lezen en zien hoe dol jullie duo op elkaar is O+

Duman, ik ben toch een beetje verliefd op U hoor O+

LDG, hier bedenkt ze af en toe ook wel eens woorden, soms dingen die in een andere taal wel wat bedenken zoals dat ze pas geleden keihard PUTA riep :+ Man geīrriteerd naar mij omdat hij dacht dat ik soort woorden met een peuter gebruik }:| Verder zingt/mompelt ze soms wat in onverstaanbare woorden, maar dat is vaak als ze in spel verwikkeld is, eigenlijk wat Nolita ook zegt; volgens mij kan het ook bij de fantasie horen die in ontwikkeling is.

Aapie, wat zoet O+

Mijn favoriete deel van de fase waar we nu in zitten is echt de ontwikkeling van haar karakter (behalve die vreselijke driftbuien :o )en het ontwikkelen van empathie wat ik nu zie gebeuren. Vorige week was ik ziek geweest op vrijdag, zaterdag al weer aardig beter maar toen vroeg ze ineens; mama, gaat het alweer beter met je buikje? O+ En we kunnen ook zo veel lol samen hebben, ze lijkt echt mijn gevoel voor humor te hebben, we liggen geregeld samen in een deuk over van alles en nog wat.

En het is een echt buitenkind, we wonen vlakbij een grote plas met wandelgebied en daar zijn we een paar keer per week te vinden, lekker door het bos scharrelen en met takken spelen. Ik ben sinds haar ook echt weer een buitenmens geworden, was ik er voor niet :+

Boselfje O+
SPOILER
Je hebt een leuk kind! Ze heeft echt een toffe uitstraling! O+

Hoe oud is ze nu ook alweer bij jou? Kan zo slecht onthouden wie wanneer jarig zijn. :@
pi_197579576
Mevrouw hier gaat trouwens vooralsnog best goed zo met zonder speen! :9
Soms mist ze 'm wel, echt even verdriet 's avonds. (Vooral als ze ziet dat kleine zus 'm niet wil hebben :') )

Ben benieuwd naar vannacht.. Ze heeft ineens staan spugen onder de douche en vervolgens ook aan de schijt.. Zal me niks verbazen als ze er nu ineens meer behoefte aan heeft. Hopelijk wordt ze niet ziek..
pi_197581252
Wat goed van de speen NJ! Hopelijk wordt ze niet ziek.

Peuter was vandaag op haar fiets onderweg en riep plots: ‘papa, daar staan feesthoedjes op de weg!’
Ze zag dus haaientanden. Ik vind het wel goed gevonden, klinkt veel gezelliger. ^O^
pi_197585479
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:01 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Je hebt een leuk kind! Ze heeft echt een toffe uitstraling! O+

Hoe oud is ze nu ook alweer bij jou? Kan zo slecht onthouden wie wanneer jarig zijn. :@
Dank je wel, ik heb mijn best gedaan :P ;) Ze is in december 3 geworden :)

Goed bezig met de speen, hopelijk is ze niet ziek geworden! Wij hebben hier 2 weken terug buikgriep gehad en dat was best pittig :%

Nolita, heel leuk gevonden inderdaad! Ik moet ook echt dingen op gaan schrijven, vandaag was ze in de speeltuin ergens opgeklommen en wilde niet zelf naar beneden komen want; “Mama, ik heb bevroren beentjes” O+ O+
And you know I might
pi_197585664
Ik hoor hier (nog) helemaal niet, ik lurk af en toe mee, maar ik wilde wel even reageren op de posts van @Malteser en @lunapuella over de taal-/spraakontwikkeling en logopedie bij hun kindjes.

Ik ben zelf logopedist en taalkundige. Malteser, wat jij schetst/denkt v.w.b. geen TOS bij jouw zoontje, klopt helemaal. Dat abces en zijn gehoorverliezen (bizar dat dit niet met koorts gepaard ging, trouwens) hebben zo ontzettend veel invloed gehad op het oppikken van gesproken taal, dat hij überhaupt jullie woorden en zinnen maar voor een klein deel gehoord heeft. Wat je zegt over die klinkers/tweeklanken klopt ook, die liggen wat lager in het hoorbereik en zijn daardoor beter waarneembaar voor kindjes, ook bij een ernstig geleidingsverlies (als het gehoorverlies bijvoorbeeld veroorzaakt is door een ontsteking in het middenoor). Medeklinkers liggen wat hoger in het hoorbereik (ruisklanken zoals de /s/ en /f/ liggen zelfs op 4000 Hz ongeveer) en zijn dus ook minder goed waarneembaar bij gehoorverliezen.
Jouw zoontje gaat nu als de brandweer lees ik, dus met zijn taalverwervingsvermogen is nu niets mis. Hij pikt nu alles op en dan zie je dat het heel hard kan gaan qua taalproductie. Waarschijnlijk loopt hij binnen mum van tijd zijn achterstand in. We spreken sowieso pas van een specifieke TOS als andere oorzaken voor een afwijkende taalontwikkeling uitgesloten zijn. :) Dus: geen gehoorproblemen, geen lagere intelligentie, geen ASS-problematiek, geen sociale deprivatie, et cetera.

@lunapuella: ik snap dat jullie doorverwezen zijn naar het AC, dat advies zou ik ook gegeven hebben op deze leeftijd. In welk gedeelte van Nederland woon je? Wachttijd is ook wel regio- en organisatieafhankelijk. Mijn werkgever (megaorganisatie met AC's, behandelgroepen, speciaal basisonderwijs et cetera) zit in West-, Midden- en Zuidwest-Nederland en heeft momenteel wachttijden van ongeveer 8 weken.
Heb je trouwens al wel een verwijzing gekregen om gelijk bij een logopedist te kunnen starten? Zij kan jullie als ouders alvast wel op weg helpen met bepaalde principes die jullie toe kan passen in communicatie met hem.
Veel succes met zo'n traject, het is niet altijd makkelijk en ik hoop dat er geen grote bijzonderheden naar voren komen, maar goed dat het uitgezocht wordt.
pi_197585700
@Komkommerschijfje: dank voor je reactie. :) We wonen in regio midden, volgens de site van het AC is de eerstvolgende afspraakmogelijkheid over 50 dagen. Dus wel even een wachttijd inderdaad. We hebben ook een logopedie-doorverwijzing gekregen, daar gaan we inderdaad ook vast mee starten. Ik hoop ook dat het allemaal meevalt, maar inderdaad goed om uit te zoeken.
pi_197585733
Ik word sowieso altijd wel een beetje verdrietig van het feit dat er bij HA/CB vaak nog geen belletje gaat rinkelen om door te sturen naar een kno-arts als kinderen op de leeftijd van 2 jaar nog niet meer dan 3 woordjes zeggen. Ik heb het zelf regelmatig meegemaakt in de twee jaar dat ik in een logopediepraktijk heb gewerkt: ouders die hun 3-jarige peuter aangemeld hebben, omdat de psz zich zorgen maakt over de taal-/spraakontwikkeling. Het blijkt dan dus dat ze vaak niet meer zeggen dan twee woordjes per zin, veel te weinig voor die leeftijd. Als je dan uitvraagt hoe het ging qua gezondheid/verkoudheden/oorontstekingen en ik hoor dat ouders al zeker 8x bij de HA zijn geweest voor antibiotica en er nooit verder actie is ondernomen, vind ik dat zo erg... Vaak stuurde ik ze dan met een brief terug naar de huisarts en konden ze nadien wel naar de kno. Resultaat: chronisch ontstoken amandelen, mega-oorsmeerproppen of chronische looporen. Als kinderen dan geholpen worden (amandelen verwijderen, buisjes), zijn ze nadien echt een ander kind. Zo bizar.
pi_197585753
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:42 schreef lunapuella het volgende:
@:Komkommerschijfje: dank voor je reactie. :) We wonen in regio midden, volgens de site van het AC is de eerstvolgende afspraakmogelijkheid over 50 dagen. Dus wel even een wachttijd inderdaad. We hebben ook een logopedie-doorverwijzing gekregen, daar gaan we inderdaad ook vast mee starten. Ik hoop ook dat het allemaal meevalt, maar inderdaad goed om uit te zoeken.
Fijn! Ik hoop dat jullie goed op weg geholpen worden alvast. 😘
pi_197585767
Het CB vroeg hier overigens wel naar een geschiedenis van oorontstekingen, maar Welpje heeft die juist nooit gehad (voor zover we weten dan).
pi_197585807
@lunapuella: goed dat ze dat gedaan hebben! Als er niet zo'n geschiedenis is, is het juist goed dat jullie gelijk naar het AC doorgestuurd zijn. :) Bij wel veelvuldige kno-problematiek wordt eerst de kno-arts ingeschakeld, omdat er dan dus vaak iets in het kno-gebied is wat niet lekker zit voor taal/spraak en makkelijk opgelost kan worden.
pi_197590180
-O- Rammelende maag, helemaal overstuur, maar absoluut niet willen eten. Wat te doen?

Edit: een wandeling naar de bakker gaf de doorbraak! ^O^

[ Bericht 31% gewijzigd door ToT op 23-01-2021 15:21:07 ]
pi_197592458
Aanhaken wil de laatste weken niet echt lukken. Heb wel meegelezen maar ben al snel weer vergeten wie wat schreef en maar half reageren op mensen vind ik ook zo lullig.
Geniet wel erg van al jullie peuterfoto’s! Zo leuk om al die verschillende bekkies te zien, de eigenwijzigheid straalt van de meeste af O+

Wij zitten in quarantaine vanwege een COVID besmetting bij mij. En aangezien we Sofie niet gaan laten testen en afstand houden niet mogelijk is gaat de quarantaine ook nog wel even duren.
We zitten dus nog wel even thuis.
Besloten om project maak-peuter-zindelijk aan te gaan pakken.
Sofie uitgelegd dat steeds als de wekker gaat ze op het potje gaat. Vanochtend eerst om het uur maar dat is toch wel erg snel, dus nu om de 2 uur. Tot nu toe luier droog en elke keer een plasje op het potje.
Als we dit 10 dagen volhouden en opbouwen is ze wel zindelijk toch O~) ;)
pi_197594862
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik hoor hier (nog) helemaal niet, ik lurk af en toe mee, maar ik wilde wel even reageren op de posts van @:Malteser en @:lunapuella over de taal-/spraakontwikkeling en logopedie bij hun kindjes.

Ik ben zelf logopedist en taalkundige. Malteser, wat jij schetst/denkt v.w.b. geen TOS bij jouw zoontje, klopt helemaal. Dat abces en zijn gehoorverliezen (bizar dat dit niet met koorts gepaard ging, trouwens) hebben zo ontzettend veel invloed gehad op het oppikken van gesproken taal, dat hij überhaupt jullie woorden en zinnen maar voor een klein deel gehoord heeft. Wat je zegt over die klinkers/tweeklanken klopt ook, die liggen wat lager in het hoorbereik en zijn daardoor beter waarneembaar voor kindjes, ook bij een ernstig geleidingsverlies (als het gehoorverlies bijvoorbeeld veroorzaakt is door een ontsteking in het middenoor). Medeklinkers liggen wat hoger in het hoorbereik (ruisklanken zoals de /s/ en /f/ liggen zelfs op 4000 Hz ongeveer) en zijn dus ook minder goed waarneembaar bij gehoorverliezen.
Jouw zoontje gaat nu als de brandweer lees ik, dus met zijn taalverwervingsvermogen is nu niets mis. Hij pikt nu alles op en dan zie je dat het heel hard kan gaan qua taalproductie. Waarschijnlijk loopt hij binnen mum van tijd zijn achterstand in. We spreken sowieso pas van een specifieke TOS als andere oorzaken voor een afwijkende taalontwikkeling uitgesloten zijn. :) Dus: geen gehoorproblemen, geen lagere intelligentie, geen ASS-problematiek, geen sociale deprivatie, et cetera.

@:lunapuella: ik snap dat jullie doorverwezen zijn naar het AC, dat advies zou ik ook gegeven hebben op deze leeftijd. In welk gedeelte van Nederland woon je? Wachttijd is ook wel regio- en organisatieafhankelijk. Mijn werkgever (megaorganisatie met AC's, behandelgroepen, speciaal basisonderwijs et cetera) zit in West-, Midden- en Zuidwest-Nederland en heeft momenteel wachttijden van ongeveer 8 weken.
Heb je trouwens al wel een verwijzing gekregen om gelijk bij een logopedist te kunnen starten? Zij kan jullie als ouders alvast wel op weg helpen met bepaalde principes die jullie toe kan passen in communicatie met hem.
Veel succes met zo'n traject, het is niet altijd makkelijk en ik hoop dat er geen grote bijzonderheden naar voren komen, maar goed dat het uitgezocht wordt.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Super fijn!
Mars had ten tijde van het onderzoek bij de kno-arts en tijdens de ingreep beide middenoren volledig ontstoken en in zijn linkeroor zat dus ook nog dat abces.

Er waren ooit wel momenten dat er wel koorts was (eind febr. 2020 leidde dat tot een koortsstuip waarvoor hij nog met de ambu is afgevoerd) maar meestal niet.
Hij had 2 oorontstekingen per maand maar echt zelden koorts.
Wat je nu schetst, klopt inderdaad. Grappig om te weten van de s-klank, die gebruikt hij pas sinds een week of twee. Daarvoor was een huis een huig en een bos een bog. Hij kan ook pas deze week het sisgeluid van een slang nadoen.
Nogmaals dank voor je reactie!
pi_197604368
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:06 schreef Nolita het volgende:
Wat goed van de speen NJ! Hopelijk wordt ze niet ziek.

Peuter was vandaag op haar fiets onderweg en riep plots: ‘papa, daar staan feesthoedjes op de weg!’
Ze zag dus haaientanden. Ik vind het wel goed gevonden, klinkt veel gezelliger. ^O^
Het zijn vooral nog hele nare luiers, maar ze lijkt verder oké..

Mooie feesthoedjes! :9 O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 07:37 schreef rena het volgende:

[..]

Dank je wel, ik heb mijn best gedaan :P ;) Ze is in december 3 geworden :)

Goed bezig met de speen, hopelijk is ze niet ziek geworden! Wij hebben hier 2 weken terug buikgriep gehad en dat was best pittig :%

Nolita, heel leuk gevonden inderdaad! Ik moet ook echt dingen op gaan schrijven, vandaag was ze in de speeltuin ergens opgeklommen en wilde niet zelf naar beneden komen want; “Mama, ik heb bevroren beentjes” O+ O+
You did! *)

Dat soort uitspraken is inderdaad direct thuis in een schriftje zetten o.i.d. Dit ga je anders zķ vergeten. :9
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:47 schreef Takkie88 het volgende:
Aanhaken wil de laatste weken niet echt lukken. Heb wel meegelezen maar ben al snel weer vergeten wie wat schreef en maar half reageren op mensen vind ik ook zo lullig.
Geniet wel erg van al jullie peuterfoto’s! Zo leuk om al die verschillende bekkies te zien, de eigenwijzigheid straalt van de meeste af O+

Wij zitten in quarantaine vanwege een COVID besmetting bij mij. En aangezien we Sofie niet gaan laten testen en afstand houden niet mogelijk is gaat de quarantaine ook nog wel even duren.
We zitten dus nog wel even thuis.
Besloten om project maak-peuter-zindelijk aan te gaan pakken.
Sofie uitgelegd dat steeds als de wekker gaat ze op het potje gaat. Vanochtend eerst om het uur maar dat is toch wel erg snel, dus nu om de 2 uur. Tot nu toe luier droog en elke keer een plasje op het potje.
Als we dit 10 dagen volhouden en opbouwen is ze wel zindelijk toch O~) ;)
Wat vervelend! Ga je er een beetje goed doorheen? Hopelijk blijft 't Sofie bespaard :*

Goed project wel! :D Ga duimen dat jullie deze tijd hier dan voor kunnen gebruiken! :D
pi_197604434
We hebben hier dus vrijdagavond een soort buikgriepje gehad denk ik. Echt mini wel. Spugen, schijterij, maar ze bleef heel erg vrolijk. Maar nu zijn er echt de meest vreselijke luiers in maanden.. Zo sneu. :{ Het is vuurrood, echt twee rode strepen/randen.. Gisteren wilde ze ook niet zeggen als ze gepoept had (wat nog steeds 1x per uur 't geval was, nare luiers), want met het verschonen boos, boos, boos en zo verdrietig. Echt pijn, tranen stromen over de wangen. Nu smeren met calendulan, bepathen, schimmelzalf.. Hoop dat het snel iets beter wordt, ze is niet zichzelf zo. Wil eigenlijk niet zitten, want billen au. :'(
  zondag 24 januari 2021 @ 10:44:41 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197604738
NJ, zou je haar geen paracetamol kunnen geven dan om de ergste pijn even weg te nemen?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197604829
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:44 schreef Tink89 het volgende:
NJ, zou je haar geen paracetamol kunnen geven dan om de ergste pijn even weg te nemen?
Gisteren inderdaad gedaan. Hoop dat het de scherpe randjes wegneemt.. Maar echt, de tranen stromen over de wangen zodra je gaan verschonen. Zo sneu.

Zijn nu qua eten ook maar kritisch aan het kijken wat er niet te snel uit komt. :+
pi_197609319
Dat hadden wij tijdje terug ook met ziek zijn, zo sneu.
Maizena erop strooien dan hoef je het ook niet aan te raken (Volgens L is het poedersuiker en hij vraagt er tegenwoordig zelf om bij zere billen) . Geen maizena gebruiken bij het vermoeden van een schimmeltje maar in dit geval lijkt me de oorzaak duidelijk.

[ Bericht 15% gewijzigd door Elleska op 24-01-2021 15:05:55 ]
pi_197612503
Wij hadden ook een bus maizena staan voor open billen. In een talkpoeder-bus of poedersuiker bus kun je het makkelijk er overheen strooien. En verder zoveel mogelijk laten luchten en met blote billen laten lopen.

Heel naar altijd zulk soort dingen, maar het kan ook weer heel snel herstellen gelukkig.
pi_197618509
Hier al een hele tijd gedoe met rode open billen..
We smeren nu met miconazol/hydrocortisone zalf en langzaam is er verbetering..

Voorheen konden we met een laagje zinkzalf af. Maar inderdaad, gillen en huilen bij verschonen. We maken de billen nu schoon met water en een hydofiel. Dan droogdeppen, en dan de zalf erop.
pi_197630627
Durf de maizena niet aan door hoe het eruit ziet.. Vrees een combinatie.
Alle middelen nu maar uit de kast getrokken en hopelijk snel beter.
pi_197630653
Speenupdate: 6 dagen onderweg en ze begint er amper nog over! Alleen een; 'Saar zonder speen slapen. Ik is een groot meisje!' O+ Zelfs nu ze zich ellendig voelt! Denk dat ze er dus wel klaar voor was. Nog een paar dagen dan hebben we ook een velletje vol stickers geplakt en krijgt ze een cadeautje. :D
pi_197637766
Goed bezig Saar! *O*
pi_197649594
Knap van Saar!
pi_197651038
Knap van Saar hoor! Juul is nog vergroeid met haar speen in bed dus we laten het nog even zo.

Wel heerlijk al die peuterpraat.
Juul kreeg vorige week een boterham met zuivelspread en kipfilet, dat eet ze op het KDV ook heel vaak. Ze weigerde het te eten want het was de verkeerde kip volgens mevrouw. Mijn vriendin at op dat moment exact hetzelfde dus die zei 'Nou Juul het is erg lekker hoor, mama eet het wel op'. Je zag Juul even nadenken en toen gaf ze haar boterham aan vriendin en zei 'Dan eet jij deze op mama, Juul wilt niet' _O- _O- _O-

Ik zing als Juul een poepbroek heeft heel vaak 'pannekoek pannekoek, pannekoek in je onderbroek!' en dat zingt zij nu dus als ze een poepluier heeft. Echt het is behoorlijk wat entertainment zo'n kind.
pi_197655227
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:55 schreef exode het volgende:
Knap van Saar hoor! Juul is nog vergroeid met haar speen in bed dus we laten het nog even zo.

Juul kreeg vorige week een boterham met zuivelspread en kipfilet, dat eet ze op het KDV ook heel vaak. Ze weigerde het te eten want het was de verkeerde kip volgens mevrouw. Mijn vriendin at op dat moment exact hetzelfde dus die zei 'Nou Juul het is erg lekker hoor, mama eet het wel op'. Je zag Juul even nadenken en toen gaf ze haar boterham aan vriendin en zei 'Dan eet jij deze op mama, Juul wilt niet' _O- _O- _O-

Ik zing als Juul een poepbroek heeft heel vaak 'pannekoek pannekoek, pannekoek in je onderbroek!' en dat zingt zij nu dus als ze een poepluier heeft. Echt het is behoorlijk wat entertainment zo'n kind.
Toepasselijk, een wc-experience liedje :D

Hier kwam er vandaag een willekeurig "mama ik wil naar specsavers, tweede gratis bril kopen" 8)7 kleine spons :D
pi_197657738
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:55 schreef exode het volgende:

O+ O+
Ideaal, is het nog even leuk om die luier te doen ook. :+
  dinsdag 26 januari 2021 @ 20:45:04 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197658152
Pannenkoek in je onderbroek zingen wij ook! Al ontkent prul alle vormen van poep in haar broek tot je haar vraagt wat voor poep het is. Dan is het plakpoep, bananenpoep, boterhammenmetpindakaaspoep enzovoorts :D
pi_197659729
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 18:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Toepasselijk, een wc-experience liedje :D

Hier kwam er vandaag een willekeurig "mama ik wil naar specsavers, tweede gratis bril kopen" 8)7 kleine spons :D
Goed bedacht :D

Banaan reageert steeds op de reclame met bacteriën op de trapleuning (merknaam is niet blijven olakken). En dan mag je aan je 3-jarige uitleggen over wat bacteriën zijn.
Hij blijft maar vragen "zitten hier ook bacteriën op" en roept daarna zo hard mogelijk "NEEEEE". 8)7

Prima, maar vraag dan niks. :{w
pi_197684783
Geen foto's op DFD, dan maar een DFD? :0

pi_197684849
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:40 schreef NicolasJoy het volgende:
Geen foto's op DFD, dan maar een DFD? :0

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heerlijk kind O+
pi_197684871
@NJ: Wat een heerlijk boevig hoofd heeft S! O+

Zindelijkheidstraining verloopt best goed. Bijna alle plasjes gaan op het potje. Alleen onze eigenwijze peuter weigert een onderbroek. Ze huilt en schreeuwt alles bij elkaar als ze er 1 aankrijgt. Dus nu heeft ze alleen een maillot over haar billen heen :') lijkt mij niet lekker zitten...
Iemand een tip hoe ik haar laat wennen aan een onderbroek?

Tijdens het spelen is ze nu steeds vaker zelfverzonnen liedjes aan het zingen, zo grappig. En ze vertelt ondertussen hele verhalen. Thuisquarantaine is met Sofie gelukkig heel goed uit te houden O+
pi_197684997
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heerlijk kind O+
O+ O+
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:46 schreef Takkie88 het volgende:
@:NJ: Wat een heerlijk boevig hoofd heeft S! O+

Zindelijkheidstraining verloopt best goed. Bijna alle plasjes gaan op het potje. Alleen onze eigenwijze peuter weigert een onderbroek. Ze huilt en schreeuwt alles bij elkaar als ze er 1 aankrijgt. Dus nu heeft ze alleen een maillot over haar billen heen :') lijkt mij niet lekker zitten...
Iemand een tip hoe ik haar laat wennen aan een onderbroek?

Tijdens het spelen is ze nu steeds vaker zelfverzonnen liedjes aan het zingen, zo grappig. En ze vertelt ondertussen hele verhalen. Thuisquarantaine is met Sofie gelukkig heel goed uit te houden O+
Pretletter is het!

Wat goed van Sofie! Helpt de uitleg van een grotemeisjesluier niet? Iets in die trant? Of een hele vrolijke met leuke beestjes/plaatjes/vormen/kleuren? Lastig, want verdwaalde druppels vliegen dan direct rond. :9

Leuke leeftijd hé nu! Zelf spelen, zelf zingen.. Echt een eigen wereldje. :D

*

Kwam daarstraks thuis, m'n vriendin was boven bezig met de kleine S. even naar bed brengen. Stond grote S. in de keuken. Met een koekje. Nee, niet een koekje. Een pak koekjes. Van allemaal één hapje genomen. Ik kan het niet laten, maar begin dan oprecht te lachen. :@
pi_197685311
Haha @NicolasJoy zo herkenbaar.

Banaan beeld steeds vaker uit wat hij doet. Hij stuurt zijn auto, deur open/dicht, toeter drukken, auto aan (want electrische auto).

En wat me ook deed gieren van het lachen was hoe hij net als Poffertje als ze moe is, zijn hoofd in mijn borst ging begraven. :D

Hij is zelf ook een lieve poppenpapa O+
SPOILER
pi_197685538
quote:
3s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:19 schreef PKM het volgende:
Haha @:NicolasJoy zo herkenbaar.

Banaan beeld steeds vaker uit wat hij doet. Hij stuurt zijn auto, deur open/dicht, toeter drukken, auto aan (want electrische auto).

En wat me ook deed gieren van het lachen was hoe hij net als Poffertje als ze moe is, zijn hoofd in mijn borst ging begraven. :D

Hij is zelf ook een lieve poppenpapa O+
SPOILER
De spelletjes worden steeds leuker, herkenbaarder, 'echter' O+

Haha, Banaan wilde weer even een poffertje zijn. :9
Wat een geluk straalt hij uit met de draagzak! :D
pi_197685681
Wat een leuke foto's!! Wat een heerlijke peuters hebben jullie toch.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:09:18 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197686048
Prul mag zelf haar onderbroek kiezen 's ochtends en we hebben nogal wat opties. Met print, effen, boxer, van katoen of wat meer badstof... Het idee dat ze iets te zeggen heeft, helpt hier wel. Doe ik met de rest van de kleding (en broodbeleg enzo) ook: twee opties, ze mag zelf kiezen. En dat scheelt ontzettend veel strijd. Misschien helpt zoiets?

Wij hebben weer een 'ik wil niet slapen in de middag-fase'. Daar ben ik met ruim 31 weken zwanger wel een beetje klaar mee. Ik heb zelf m'n rustmomentje nodig, maar de jongedame 'isse niette moe mama'. Ze gaat wel gewoon naar bed, maar trekt dan haar slaapzak uit en gaat vervolgens zitten spelen tot ze het koud heeft. De draak...
pi_197686802
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:09 schreef Tink89 het volgende:
Prul mag zelf haar onderbroek kiezen 's ochtends en we hebben nogal wat opties. Met print, effen, boxer, van katoen of wat meer badstof... Het idee dat ze iets te zeggen heeft, helpt hier wel. Doe ik met de rest van de kleding (en broodbeleg enzo) ook: twee opties, ze mag zelf kiezen. En dat scheelt ontzettend veel strijd. Misschien helpt zoiets?

Wij hebben weer een 'ik wil niet slapen in de middag-fase'. Daar ben ik met ruim 31 weken zwanger wel een beetje klaar mee. Ik heb zelf m'n rustmomentje nodig, maar de jongedame 'isse niette moe mama'. Ze gaat wel gewoon naar bed, maar trekt dan haar slaapzak uit en gaat vervolgens zitten spelen tot ze het koud heeft. De draak...
@Tink89 Banaan deed ook nauwelijks meer een dutje toen ik aan het eind van mijn zwangerschap was. Klote, zeker in jouw situatie. :*

Ik ben het ritueel met omkleden naar pyjama en slaapzak over gaan slaan. Want zowel dat aantrekken as daarna weer gewone kleren aan leverde gedoe op. Dan is ze in ieder geval niet koud en het scheelt jou wat energie.

Banaan wou gisteren ook slapen zei hij. Drinkt eerst een hoop melk, klaagt dan over de camera die aan staat, dat er licht door de deuropening komt (deur laat hij zelf open staan), wil naast de baby liggen wat hij niet mag en gaat daarna weg omdat de baby huilt. Al die wensen en zonder resultaat, daar kan ik zo simpel van worden. 8)7
pi_197693043
Treuzeltechnieken noem ik dat @PKM
Is Kevin ook goed in.

Wij hebben tegenwoordig last van avondklok rellen zo tegen bedtijd. Krijsen, schreeuwen schoppen en slaan en vooral niet lief gaan slapen. Ik word er een beetje simpel van.
pi_197695893
Vincent gilde vanavond de hele boel bij elkaar omdat de kleurpotloden niet mee naar bed mochten. En toen ik hem eindelijk stil had met de belofte dat hij echt morgen weer mag kleuren was ik Jeremy kwijt. Had de draak zich in de kledingkast verstopt!

Het zindelijk worden gaat hier best oke. Bij Vincent blijft de luier wat vaker droog. Alleen poep vind hij nog moeilijk aangeven. Hij komt dan naar mij toe om bah bil te zeggen, dan is hij dus al te laat.
Jeremy geeft er nog weinig om, doet sporadisch een plas in het potje, en als hij heeft gepoept en je wil hem verschonen rent hij heel hard weg al nee roepend met een hand bij zijn billen :+
Het is hier nooit saai zullen we maar zeggen.
pi_197699499
Juul valt tegenwoordig aardig laat in slaap voor haar doen, 20:00 is geen uitzondering. Het maakt niet uit hoe haar dag eruit heeft gezien, druk, niet druk etc. En wel gewoon 's ochtends tussen 06:30 en 07:00 wakker worden. Dat is voor haar doen echt vroeg.

Ze vermaakt zich momenteel prima met zoekboeken, zo leuk om te zien. B vond dat altijd matig interessant, maar Juul gaat er echt voor zitten. Heel geduldig ook.
pi_197700059
Rond die tijd is hier alles vaak ook nog wakker. Ze liggen wel in bed, maar Jeremy ligt vaak nog te zingen en Kaylee ligt nog lang te lezen. Door de weeks worden zij wakker van mijn wekker en in het weekend slapen ze wel langer!
pi_197700244
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 10:12 schreef aapieannie het volgende:
Rond die tijd is hier alles vaak ook nog wakker. Ze liggen wel in bed, maar Jeremy ligt vaak nog te zingen en Kaylee ligt nog lang te lezen. Door de weeks worden zij wakker van mijn wekker en in het weekend slapen ze wel langer!
B en Juul slapen normaal rond 19:00, uiterlijk 19:30. B slaapt dan tot een uur of 07:30 met uitschieters naar 08:00.
Juul slaapt eigenlijk altijd minstens 12 uur 's nachts. Nu tikt ze de 11 uur niet eens aan. Je ziet haar aan het einde van de middag ook instorten. Ze slaapt 's middag 1,5 tot 2 uur, maar ook als we die inkorten of overslaan, slaapt ze ineens zo laat 's avonds.
Het is vast een fase en ik ben vooral blij dat B zo'n vaste slaper is, die wordt niet eens wakker als Juul om 06:30 luidkeels verkondigd dat ze wakker is.
pi_197700555
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 10:24 schreef exode het volgende:

[..]

B en Juul slapen normaal rond 19:00, uiterlijk 19:30. B slaapt dan tot een uur of 07:30 met uitschieters naar 08:00.
Juul slaapt eigenlijk altijd minstens 12 uur 's nachts. Nu tikt ze de 11 uur niet eens aan. Je ziet haar aan het einde van de middag ook instorten. Ze slaapt 's middag 1,5 tot 2 uur, maar ook als we die inkorten of overslaan, slaapt ze ineens zo laat 's avonds.
Het is vast een fase en ik ben vooral blij dat B zo'n vaste slaper is, die wordt niet eens wakker als Juul om 06:30 luidkeels verkondigd dat ze wakker is.
Wij zijn allebei ook avond/nacht mensen dus het verbaasd me niks haha.
Vriend komt altijd rond 8 uur thuis, pas als hij ze heeft ingestopt word het wat rustiger boven.
We hebben wel eens gehad dat Jeremy om 12 uur nog lag te zingen :+
Vincent is altijd de eerste die slaapt, hij heeft er geen last van dat Jeremy in het bed naast hem ligt te zingen.
pi_197700610
Treuzeltechnieken hebben we hier ook.
Ik heb daarom de regel ingesteld dat L niet naar de wc mag als hij net in bed ligt. Geen idee of dat zindelijkheidtechnisch wel slim is. Hij gaat naar de wc voordat de pyjama aan gaat dus er zit niets in zijn blaas maar als ik hem naar de wc laat gaan is het vervolgens een strijd omdat hij niet meer naar bed wil voordat hij een plas heeft gedaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 29-01-2021 10:55:15 ]
pi_197701421
Kaptein deed van de week een (ongepland) middagslaapje op de bank.. bleef ie daarna gewoon easy peasy wakker (wel in bed :P ) tot 22u :X normaal valt ie rond 19:30 wel in slaap
pi_197702298
O+ voor alle lieve foto’s van de peuters.

Mars ligt vaak nog een tijdje te zingen in bed en valt dan in slaap. Ongeacht hoe moe hij is, er wordt eerst gezongen.
Zijn broer slaapt zodra hij zijn kussen raakt, zo grappig die verschillen.

Wat knap dat ze al zoveel op de pot/wc plassen Aapie! Wij zijn er nog niet actief mee, Mars gaat ‘s avonds op de wc voor hij in bad gaat, dan komt er meestal een plas. Maar verder laat ik het voorlopig zo. Twix was van de ene op de andere dag zindelijk, ik hoop op herhaling.

Adrian, waarom de rellen? Wil hij niet naar bed? Of is hij dan zo moe dat er niks meer goed is?
pi_197702729
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:38 schreef Malteser het volgende:

Mars ligt vaak nog een tijdje te zingen in bed en valt dan in slaap. Ongeacht hoe moe hij is, er wordt eerst gezongen.

Wat knap dat ze al zoveel op de pot/wc plassen Aapie! Wij zijn er nog niet actief mee, Mars gaat ‘s avonds op de wc voor hij in bad gaat, dan komt er meestal een plas. Maar verder laat ik het voorlopig zo. Twix was van de ene op de andere dag zindelijk, ik hoop op herhaling.

Adrian, waarom de rellen? Wil hij niet naar bed? Of is hij dan zo moe dat er niks meer goed is?
Presies dat zingen wat mars doet, doet Jeremy ook. Al zit hij al ogen wrijvend in zijn stoel. Eerst zingen en dan slapen..ik vind het een fijnere manier van prikkels verwerken dan huilen haha!

Ja het zindelijk worden is hier eigenlijk uit noodzaak. Zoveel luier uitslag heb ik nog nooit gezien/gehoord bij een kind. De momenten zonder rode billen zijn op twee handen te tellen.. de paniek en pijn bij het verschonen zijn zo naar, en zalfjes doen niks meer. Dus op aanraden van de huisarts er mee bezig.
pi_197703020
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:38 schreef Malteser het volgende:

Hij wil niet slapen en zegt (schreeuwt / krijst) dat hij niet kan slapen en dat ie pas gaat slapen als ie 5 jaar is }:|

Maar ik dacht ook dat hij te moe was, we gingen steeds vroeger naar bed. Maar dinsdag was het 18.45 uur en toen was het ook weer rellen.
Gisteren was het per ongeluk pas 20 uur en toen ging het voor het eerst deze week goed. Ik bleef rustig, misschien dat het dat is. Of.... ik weet het echt niet.
pi_197703150
Vorige lockdown was het gaan slapen trouwens ook drama. Toen ging het gepaard met gemiddeld 6x per nacht wakker, maar dat gaat nu wel heel goed! (* Adrian4 klopt af).
Misschien dat ie toch wat van alles / onze “stress” mee krijgt of zo. Zou dat kunnen?
pi_197703270
Ik weet het hier soms ook niet met slapen. De ene keer zit L half slapend zijn avondeten naar binnen te schuiven en de andere keer slaapt hij pas om 21uur terwijl we momenteel elke dag hetzelfde dagritme hebben.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 13:42:32 #103
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197703283
Ik ieder geval krijgen ze ons humeur mee denk ik. En de lengte van ons lontje.

Hier helpt ‘samen in het grote bed’ helaas nog steeds het allerbeste om in slaap te vallen. En overdag genoeg naar buiten. Anderhalf uur loopfietsen doet wonderen. Maar als het de hele dag miezert moet ik dat wel erg uit mijn tenen halen hoor...
Ik zou vooral wel een oplossing voor dat vroege wakkerworden willen!

Hier lijkt de maandenlange treinobsessie voorbij. De treinbaan wordt minder gebouwd en opa hoeft ook minder wandelingen naar de overgang te maken met hem. Alleen de uitgestoken arm met ‘spoorboom is dicht mama, even wachten op de trein’ blijft leuk om te gebruiken :P .

Nu is hij meestal een pakketbezorger. Echt, zķ vaak komt die hier niet... maar ik hoor ongeveer 20x per dag de deurbel, zogenaamd dan. En ik word wel geacht heel blij te zijn steeds. Of pakketjes voor de buren aan te nemen. Niet open doen als ik op de wc zit wordt redelijk geaccepteerd maar dan komt hij een minuut later weer, of belt me _O- .
pi_197703340
Jacob de pakketbezorger :D ik vind het zo leuk die rolspellen. Jip zit nu in zijn brandweermanfase, dus hij gaat brandjes blussen en kindjes redden. De kindjes brengt hij naar mij en ik moet dan voor ze zorgen :D

Hoe vroeg wordt Jacob wakker Lemijn?
pi_197703353
Wij bestellen sinds corona trouwens wel iets vaker eten, dus als hier de deurbel gaat roept Jip enthousiast "Eten!!!!" :') :+
pi_197703370
Hier wordt er vanalles verkocht vanuit zijn tentje. Dan moet ik naar het raampje komen, vragen wat ik wil, dan gaat hij soms heeeeeel lang zoeken :+ en dan komt dat koppie uit het raampje en zegt hij "alsjeblieft mevrouw mama, het kost 38 en gratis!"

En dat keer 40 _O-
pi_197703387
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:47 schreef Aure het volgende:
Wij bestellen sinds corona trouwens wel iets vaker eten, dus als hier de deurbel gaat roept Jip enthousiast "Eten!!!!" :') :+
Hier ook "pizzaaaaa" en dan gaat ie mee naar de deur en vraagt ie hoe de bezorger heet en stelt ie zichzelf voor _O_ daarna volgt dan een gesprekje als " moet jij in de regen met je scooter? Kom je bij mij spelen, binnen is droog 8-) "

Kleine gastheer O+
pi_197703717
De pakketbezorger, hier echt wel dagelijks.
Dat vertelt ze dus ook aan iedereen, dat er elke dag een man voor de deur staat _O- Er komen momenteel cadeaus voor B binnen die over 3 weken jarig is. Die gaan linea recta naar zolder en dat vindt ze erg raar. Dat klopt niet met de normale gang van zaken.
pi_197705046
Haha @littledrummergirl, hier is alles 28

Postbode spelen is ook favoriet. Maar het allermooiste is DANKJEWEL roepen naar de postbode of pakketbezorger. En boos dat hij is als de bezorger niet aanbelt maar het pakketje direct in de pakketbox zet.

Dat pakketjes niet direct open mogen is gelukkig geen probleem. We nemen regelmatig pakketjes aan voor de buren en die mogen ook niet open.
pi_197705086
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier ook "pizzaaaaa" en dan gaat ie mee naar de deur en vraagt ie hoe de bezorger heet en stelt ie zichzelf voor _O_ daarna volgt dan een gesprekje als " moet jij in de regen met je scooter? Kom je bij mij spelen, binnen is droog 8-) "

Kleine gastheer O+
U. doet dat ook, haha. De pizzabezorger reageerde met: “wat zegt u?” :')

U. deed als rollenspel ook een tijdje de MC Drive. :D :@ Cravings tijdens de zwangerschap, haha.
pi_197705416
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Kleine gastheer O+
_O- O+

Wat heerlijk!

Jip is altijd een beetje verlegen bij onbekende mensen aan de deur, maar laatst kwam ie wel vol trots zijn boek laten zien aan de pakketbezorger :D die er helemaal in mee ging O+
pi_197706093
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:13 schreef Aure het volgende:

[..]

_O- O+

Wat heerlijk!

Jip is altijd een beetje verlegen bij onbekende mensen aan de deur, maar laatst kwam ie wel vol trots zijn boek laten zien aan de pakketbezorger :D die er helemaal in mee ging O+
Heerlijk!

Van PostNL hebben wij een vaste bezorger en daar rent Juul echt heen. Zo leuk.
pi_197706121
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:51 schreef Elleska het volgende:
Haha @:littledrummergirl, hier is alles 28

Postbode spelen is ook favoriet. Maar het allermooiste is DANKJEWEL roepen naar de postbode of pakketbezorger. En boos dat hij is als de bezorger niet aanbelt maar het pakketje direct in de pakketbox zet.

Dat pakketjes niet direct open mogen is gelukkig geen probleem. We nemen regelmatig pakketjes aan voor de buren en die mogen ook niet open.
Het zijn nogal grote pakketten >:)
Wat me eraan herinnert dat ik nog iets namens Juul moet kopen voor B.
pi_197709415
Wij begonnen de dag met Mijm die heel hard ‘Hoi jarige S.!’ riep door het huis.
En nu is grote broer mee naar opa en oma voor een verjaardagslogeerpartijtje en gaat Mijm in ‘ons bed’ slapen (zijn woorden, ONS bed dus :') ).

Hier is het slapen ook heel wisselend. Ze liggen er sowieso niet voor half 8 in normaal gesproken, maar vriend en ik zijn beiden pas om half 7 thuis van werk, dus dan halen we dat ook niet eerder qua eten.

Rollenspel op dit moment zijn vooral ‘Leeuwenwacht’ en kastelen bouwen met de houten blokken.
En er wordt door Mijm altijd bij gezongen, zķ gezellig vind ik dat O+
pi_197709993
Hier liggen Simon en ik elkaar momenteel niet zo ;(
Hij slaat, knijpt, schopt en trekt aan haren en dan vooral bij mij. Als ik niet doe wat hij wil of er gebeurt iets wat hij niet wil, dan is het antwoord slaan, knijpen etc. en dan ook krijsen erbij.
En ik ben minder geduldig.

Word er best verdrietig van :'(

Ongetwijfeld zal meespelen dat ik het op dit moment heel erg druk met werk heb en veel stress heb om allerlei deadlines te halen. Op mijn vrije dagen en in het weekend ben ik tussendoor en 's avonds ook vaak nog bezig.
Mijn lontje is door alles ook korter. Nog een week of 2 / 3 dan zijn de ergste deadlines voorbij.
Daarna maar een weekje vrij nemen om bij te komen en wat meer familytime.
pi_197719318
@TolstoiFan natuurlijk word je daar verdrietig van. :*
Een tijdje terug moest hij steeds mijn man hebben. Alle woede uitbarstingen van Banaan waren als mijn man thuis was.
Dat vond ik vervelender omdat ze samen een negatieve spiraal hadden.
Nou moet hij steeds vaker mij hebben. Vooral als Poffertje slaapt in de draagzak natuurlijk. Ik probeer weleens om op onbenullige momenten een wel/niet discussie te hebben zoals of een sinaasappel oranje is. Hij roept dan zo hard als hij kan "wel" en is het dan weer even kwijt. Geen idee of dit pedagogisch verantwoord is maar bij ons helpt het wat.

Nog gefeliciteerd @LeSage . :* En sliep Mijm bij jullie?

Banaan speelt graag bananenwinkel. Met het kraampje van het AH kerstdorpje. Hij is trouwens ook dol op het Bananenlied maar is het bestaan daarvan godzijdank even vergeten.

Postbode/pakketbezorger spelen is hier ook populair. Maar dan hoef ik niets anders te doen dan pakketten aannemen terwijl hij met zijn houten fietsje heen en weer gaat. :s)
pi_197723462
Dat soort fases zijn vermoeiend, Tolstoj :*

Mijm sliep inderdaad lekker bij ons. Prima geslapen, zelfs een beetje uitgeslapen en daarna ontbijt op bed gedaan O+
pi_197723476
Oh en ik kom net thuis van werken, zitten Mijm en mijn vriend samen Kroko Loko te spelen, met veel gegrap en gelach O+ O+
pi_197733717
Herkenbaar hoor die fases, Tolstoi, hier geen drukke baan maar toch een peuter die zich regelmatig fiks afreageert op me. Het is kennelijk vleiend want bij degene waar ze zich het veiligst voelen gaan ze kennelijk het hardst los :')

LeSage, gezellig is dat hé O+

Wij brachten C vanavond met z’n allen naar bed, inclusief grote zus, en ze trok ons in een grote grouphug en verzuchte; Oh, mijn familie O+ :'( O+ Moest bijna een traantje wegpinken zo zoet vond ik het _O-
And you know I might
pi_197736441
Oh rena, wat schattig O+

Kroko loko is inderdaad een te gek spel om te spelen!

Rollenspellen zijn hier vooral (gitaar) juf en de kindjes, dus we geven elkaar gitaarles. Laatst gingen we daarna wandelen riep ze steeds ‘juf’ naar me. :')
En vandaag leefde ze zich wel heel erg in in haar rol als baby. Ik had haar in de box gelegd want ze was net als of baby en ik ging onze echte baby naar bed brengen. Kom ik terug beneden heeft ze gewoon in de box geplast! :o Het is niet dat ze er niet zelf uit kan klimmen dus die ging me even te ver. }:|

Peuterrellen kan ze ook heel goed. Zo wilde ze vanochtend geen tandenpoetsen of kleren aandoen. Toen heb ik gezegd dat ik totdat ze het ging doen niets met of voor haar zou doen. Ze heeft het toch 3 kwartier volgehouden (Ik dus ook, ze heeft behoorlijk wat gevraagd!) en brulde toen dat ze tanden wilde gaan poetsen. Peuters. O+

Wat zou ik het fijn voor haar vinden als de opvang inderdaad open mag. We hebben vorige week een aftelkalender gemaakt met de grote maar dat mama er misschien dagen bij moet gaan schrijven. Hij ligt op haar slaapkamer en ze streept heel trouw iedere avond weer een dag weg.
pi_197740994
Voor de rode billen problemen die hier waren;
De zinkolie lijkt hier heeeel veel verlichting te geven!
pi_197751956
Ah wat schattig van C! O+

Bij jullie klinkt ook gezellig LeSage! O+

Herkenbaar TolStoi! Gaat hopelijk snel weer over :*

En leuk die rollenspellen! Alleen niet als ze in de box gaan plassen Nolita :P.

Hier was het ook een fijn weekend. Casper en z’n stiefzusje hadden de grootse lol en waren dikke vrienden. Scheelt wel dat ze even oud zijn in dit geval denk ik, helemaal nu ze echt met elkaar beginnen te spelen. En als er een ander kind bij is toevallig zoeken ze uit veiligheid eerst elkaar op, dat is ook schattig om te zien.

En we hebben de zomervakantie geboekt. Een week in zo’n savanne lodge bij Safari resort Beekse Bergen. Nu al zin in, dat gaan ze vast geweldig vinden O+
pi_197754954
Korte update project zindelijkheid; Sofie weigert een onderbroek te dragen. Diep verdriet en drama wanneer ze er toch 1 aankrijgt. Vanmiddag een onderbroek al in haar gewone broek gedaan en tegelijk aangetrokken, niks aan de hand. Keren daarna het een binnenbroek genoemd. Ze kijkt ernaar en zegt “oké” en trekt ‘m zelf omhoog. Gekke peuter 8)7 O+
pi_197757627
Leuk Belle, Safariresort is O+

Juul is erg bezig met B die over 3 weken jarig is. Ze wilt een groen cadeau voor hem kopen (groen is haar lievelingskleur). En veel taart eten en ze wilt zelf ook graag cadeaus....ben benieuwd hoe ze gaat reageren als ze die dus niet krijgt.
pi_197768969
Wij kijken uit naar de foto's voor PEUTERFOTODINSDAG! *)

pi_197768987
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 20:51 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij kijken uit naar de foto's voor PEUTERFOTODINSDAG! *)

[ afbeelding ]
O+ wat een plaatje
pi_197769916
Mooi meisje NJ! O+

Ik heb deze nog van afgelopen weekend, mijn poppendokter :') O+

SPOILER
pi_197770681
Laten jullie die kleine (niet schoolplichtig) weer gaan als de scholen openen de 8ste? ZIt heel erg in twijfel, mede door besmettingen hier in het dorp (moeders van kinderen die noodopvang krijgen op de school) en de OMT/media verhalen.
pi_197770953
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 22:13 schreef Sfancta het volgende:
Laten jullie die kleine (niet schoolplichtig) weer gaan als de scholen openen de 8ste? ZIt heel erg in twijfel, mede door besmettingen hier in het dorp (moeders van kinderen die noodopvang krijgen op de school) en de OMT/media verhalen.
Ja, maar mijn kinderen gaan nu ook al naar school/noodopvang.

Fleur wat een lieve poppendokter! Zo schattig met het kapje op zijn hoofd ook.
Hier lopen er twee elke dag rond etenstijd met een koksmuts op hun hoofd omdat ze graag willen helpen met koken.
pi_197771158
quote:
Yes, nu voor Juul deels al noodopvang. We zullen ook wel 'moeten'. Het werk roept zeg maar.
pi_197772090
quote:
Ja, ik kijk nu al uit naar dat kindloze halfuurtje als ik vrij ben en de peuters weer op de opvang zitten en kleuter nog net op school.

Wij hebben voor de kerstvakantie al een flinke besmetting op school gehad. Via BSO-juf naar verschillende juffen naar kdv (kindje van een zieke juf, dus niet via kdv besmet) uiteindelijk, en toen zijn ze ook gewoon gegaan. Bij ons is het grootste deel van de gewone leraren dus voorlopig immuun, maar ook zonder dat waren ze gewoon gegaan omdat het goed voor ze is om weer met andere kinderen in een andere omgeving te zijn.
pi_197772924
Hier hadden ze onder de leidsters een corona-uitbraak op de noodopvang, toen kwamen er aanvullende maatregelen voor de kinderen en andere leidsters. Ik was toevallig die week vrij maar anders had ie er ook gewoon naartoe gemoeten want ik kan m niet meenemen :P

@aapieannie wat leuk die koksmutsen! Dit was de eerste keer dat ie dit op z’n hoofd wilde uit zichzelf, ik vind het wel schattig :P
pi_197773649
PFD dus, mijnes deze ochtend met hysterisch vest (zelf alle knoopjes vastgemaakt!), z'n geliefde
volkoren krentenbol, wallen na een kort nachtje en een enthousiast coronakapsel :+

SPOILER
En meeeeeeh, voorlopig laatste dinsdagochtend samen - volgende week de peuterspeelzaal weer open. Snif. Leuk en goed voor de koter natuurlijk, maar stiekem voor mezelf vind ik er nog steeds geen klap aan }:| :')
Dude is intussen wel plaszindelijk overdag geworden in de paar weken dat -ie nu 3 is; ik ben benieuwd of dat ook straks op de peuterschool goed gaat *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_197773843
@NicolasJoy wat een heerlijk vrolijke snoet! :D

@LaBelleFleur27 oh wat zoet O+

@minilot wel een goed hysterisch vest! *O* En ik ben jaloers op Günthers krullen hoor.

Ik doe ook weer eens mee: samen werken aan de keukentafel. :)
SPOILER
pi_197773894
Wat een leuke foto's weer!

Ik maak me qua quarantaine etc drukker om de school bij B. Daar moe de hele klas 5 dagen thuisblijven bij een positieve test van een leerling. Het wordt een onrustige periode denk ik.

Juul haar lievelingskleur is groen, dus alles moet groen. We hebben sinds dit weekend een printer en dat er kleurplaten van Skye en Everest uit kunnen rollen, vindt ze het grootste wonder ter wereld. Alle kleurplaten worden nu dus groen. _O-
SPOILER
Ik heb gisteren een prinsessenjurk besteld voor Juul, ze heeft een roze van de Efteling maar die wordt te klein. Ze draagt hem het liefste elke dag. Wat een uitdaging om een groene te vinden zeg. Er is nu 1 van Anna van Frozen onderweg, die keurde mevrouw goed.
pi_197774664
@exode Etsy staat er vol mee hoor!
En niet per se wanstaltig duur, zie bijvoorbeeld: https://www.etsy.com/list(...)-queen-princess-tutu
Te laat voor nu, maar anyway.. En kijk dat nou zoet kleuren! O+
pi_197775164
Leuke foto’s iedereen, allemaal knappe koppies O+
Ik vergeet telkens dat ik ook in het peutertopic hoor haha. ;(

Doe ook maar weer eens mee!

SPOILER
pi_197777458
Thanks voor de tip Minilot, ze wilt vast nog heel vaak en heel veel jurken dus komt goed.
pi_197779649
Ik ben ook maar eens begonnen met het aanleggen van een verkleedkist O+ een brandweerhelm, een haaienpak, een pruik, een pilotenpakje, een zwaard, een ooglapje en een pijp. Wel lastig met steeds wisselende maten, dus ik koop voornamelijk accessoires :P anders blijf ik bezig.
pi_197779906
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 10:57 schreef Framblij89 het volgende:
Leuke foto’s iedereen, allemaal knappe koppies O+
Ik vergeet telkens dat ik ook in het peutertopic hoor haha. ;(

Doe ook maar weer eens mee!

SPOILER
Gewoon samen in het baby- en peutertopic straks weer. :* O+

O+ O+
pi_197780050
Ik kan geen foto's meer uploaden. De site waarmee ik dat deed is ermee gestopt, en van imgur begrijp ik niet hoe ik de foto's hier krijg..

Anyway, qua verkleedkleding hebben ze dus allebei een koks outfit. Ook hebben ze allebei een tuinbroekje, die waren vorig jaar met carnaval nog veel te groot en nu we geen carnaval kunnen vieren passen ze perfect haha!
Verder voldoen de prinsessenjurken van grote zus ook prima als verkleedkleding. Vincent loopt regelmatig met een tiara op zijn hoofd :+

Ik vind de overgang naar niet slapen en regenachtig weer wel vervelend trouwens, ze zitten elkaar aardig in de weg. We zijn heel even buiten geweest. Maar Vincent roept op alles wat nat is bah, en nadat Jeremy languit in de modder lag zijn we maar naar binnen gegaan. Jeremy vond het prachtig trouwens onder de modder, alleen Vincent rende steeds heel hard bah gillend bij hem weg.. de prinses _O-
pi_197780671
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:49 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik ben ook maar eens begonnen met het aanleggen van een verkleedkist O+ een brandweerhelm, een haaienpak, een pruik, een pilotenpakje, een zwaard, een ooglapje en een pijp. Wel lastig met steeds wisselende maten, dus ik koop voornamelijk accessoires :P anders blijf ik bezig.
Leuk!
Over een paar weken gaat er vast veel carnavalskleding in de sale, kan je nog meer aanvullen.
pi_197781456
Oh wat een leuke peuters hier O+

Ik ben zelf wel blij dat de psz weer open gaat, en momenteel echt puur en alleen voor C d’r ontwikkeling en omgang met leeftijdsgenootjes. Gister was er hier een vriendje wat we af en toe zien en ze waren zo leuk aan het spelen dat ik haar gewoon zag opbloeien door het contact met een leeftijdsgenootje :) O+

Samen naar de vogels kijken in de tuin, én in prinsessenjurk Exode _O- T is een vreselijk kitsch ding maar ze is er verzot op _O-
SPOILER
And you know I might
pi_197790462
Lala is ook dol op haar prinsessenjurk. Die hebben we twee jaar geleden in Disneyland Parijs gekocht (of nouja, hebben ze van opa gekregen daar). Het liefst zou ze er in slapen. Em daarentegen trekt hem wel graag even aan, maar geregeld ook net zo snel weer uit. Ze zijn op de groei gekocht toen en dat vind ik dan wel weer een voordeel aan jurken, daarbij maakt te groot niet zoveel uit. Ik hoop dat de jurken het nog 1,5 jaar redden tot opa weer mee gaat naar Disney en ze een nieuwe uit mogen kiezen. Verder hebben we qua verkleedkleding een bumba-pak,safari-hoedjes en een doktersoutfit. Vooral die laatste wordt veel mee gespeeld, inclusief prikken en toettoet auto Ans Ambulance die komt helpen. En dat natuurlijk wel in Paw Patrol-thema, want dat wordt hier de hele dag nagespeeld, en tegenwoordig kunnen ze dat zonder ruzie zo een uur volhouden met zn drieën.

Van het weekend waren ze vroeg wakker, heb ik ze kleding gegeven, tanden nagepoetst en een beker water voor ze neergezet, en ik kon nog even een uurtje terug naar bed. Ik had ze beloofd dat we koekjes zouden gaan bakken als ze geen ruzie zouden maken en dat werkte perfect. Ze hebben lekker gekleurd en met duplo gebouwd zag ik achteraf. Ik ben zo blij dat ze ouder worden! Lala kan ook al echt heel geconcentreerd netjes binnen de lijntjes kleuren, en het liefst alle kleuren van de regenboog. Em houdt het meestal bij twee of drie kleuren en ook al redelijk netjes. Stukken beter dan hun grote broer in ieder geval, die ook pas net op dat niveau zit. Zo apart dat dat zo kan verschillen per kind, vooral omdat broer en Lala qua karakter wel redelijk op elkaar lijken (meer dan Em en Lala op elkaar lijken).
pi_197792821
Leuke PFD weer O+
SPOILER
Onze keukenmachine draait nog altijd overuren.

Banaan is niet helemaal fit en heeft wat bultjes. Geen idee waar hij wat opgelopen kan hebben, maar goed.
Nou is het ineens echt gedoe dat hij niet alleen wil slapen. Ik deed twee pogingen door bij hem te blijven maar dan lukte het in slaap vallen net niet. En beneden huilt hij dan weer dat hij zo moe is en wil slapen maar niet alleen. Hij heeft gisteren dus uren tv gekeken want anders was het huilen. :{
Vandaag is hij al net zo gezellig.

Ik kijk sowieso uit naar de opening van de peuterspeelzaal. Het is voor hem ook goed om lekker met kindjes te spelen en, laten we eerlijk zijn, ruzie te maken. ;)

Leuk die verkleedkisten, ik ga na carnaval op zoek naar kortingen. :)
pi_197792947
Oooooooh Disney, FF. Daar willen wij zo graag weer heen.
pi_197794082
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 09:23 schreef exode het volgende:
Oooooooh Disney, FF. Daar willen wij zo graag weer heen.
Onze kinderen ook. Dat is echt wat ze het allerleukste ooit vinden, er wordt bijna dagelijks gevraagd wanneer we weer gaan. Het argument “niet zoveel toiletpapier gebruiken/licht aan laten staan/kraan aan laten staan, want dat kost allemaal geld en dan duurt het langer voordat we genoeg geld hebben gespaard om weer naar Mickey Mouse te gaan” werkt hier altijd erg goed, ze spreken zelfs elkaar daar op aan tegenwoordig. Gelukkig hebben ze ouders die ook heel graag naar pretparken gaan. We hebben toevallig maandag de gok genomen en Disney voor de meivakantie geboekt. Ons bezoek vorig jaar zomer tijdens Corona-tijd is zo goed bevallen dat we toevallig maandag voor de meivakantie weer geboekt hebben, in de hoop dat we dan kunnen gaan (en zo niet zijn ze heel soepel met geld terug/omboeken is onze ervaring). Deze keer slapen we bij centerparcs, want dat scheelde een flinke bak geld, en 2 dagen park is voor dit jaar ook voldoende. We gaan voor het eerst zonder opa’s of oma’s.
pi_197794372
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 10:49 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Onze kinderen ook. Dat is echt wat ze het allerleukste ooit vinden, er wordt bijna dagelijks gevraagd wanneer we weer gaan. Het argument “niet zoveel toiletpapier gebruiken/licht aan laten staan/kraan aan laten staan, want dat kost allemaal geld en dan duurt het langer voordat we genoeg geld hebben gespaard om weer naar Mickey Mouse te gaan” werkt hier altijd erg goed, ze spreken zelfs elkaar daar op aan tegenwoordig. Gelukkig hebben ze ouders die ook heel graag naar pretparken gaan. We hebben toevallig maandag de gok genomen en Disney voor de meivakantie geboekt. Ons bezoek vorig jaar zomer tijdens Corona-tijd is zo goed bevallen dat we toevallig maandag voor de meivakantie weer geboekt hebben, in de hoop dat we dan kunnen gaan (en zo niet zijn ze heel soepel met geld terug/omboeken is onze ervaring). Deze keer slapen we bij centerparcs, want dat scheelde een flinke bak geld, en 2 dagen park is voor dit jaar ook voldoende. We gaan voor het eerst zonder opa’s of oma’s.
Same here, wij vinden de Efteling en Disney echt geweldig. Wij zouden eigenlijk afgelopen meivakantie naar Legoland gaan, enorm veel zin in. Was omgeboekt naar komende meivakantie maar toch maar geld teruggevraagd, ik wil nog even niet naar het buitenland.
Disney zijn we 1,5 jaar geleden geweest in de zomervakantie, geweldig! We riepen meteen, doen we weer als Juul wat ouder is. De Efteling vond ze ook echt zo leuk.
pi_197794664
Volgens mij loop ik wat achter qua verkleedkleding, maar Günther was vanmorgen een uur lang een schildpad met een wasmand op z'n rug en pikt tot vervelens toe de plantenspuit als -ie brandweerman wil wezen, dus het gemis zit tot dusver niet heel erg in de weg van fantasiespel :+

@exode Dude hier vraagt bijna elke dag of de Efteling alweer open is, maar daar kwamen we dan ook elke drie weken.. Het kan 'm overigens volgens mij weinig schelen dat het antwoord nu steeds 'nee' is, dus dat scheelt :)
pi_197794941
Sofie zegt regelmatig dat ze ‘zo verdrietig’ is omdat de dierentuin/Efteling/zwembad dicht is. En nu mag ze opa en oma ook al sinds 20 januari niet zien omdat ze in quarantaine is. We hebben een beetje uitgelegd dat dit door het virus is. Dus nu zegt ze ook dat ze boos is op het virus.
Ach, daar is ze vast niet alleen in ;)

Leuk al die foto’s!
Wij hebben nog helemaal niks qua verkleedkleding. Nu ze iets meer in een peutermaat zit ook maar eens voor gaan kijken. In babymaten is er niet veel.
pi_197795073
T. wil ook weer naar de Efteling en het zwembad, maar hij weet heel goed dat het nu niet kan omdat er zoveel mensen ziek zijn.

Een weekend Disney staat op mijn wensenlijsten voor over een paar jaar, het lijkt me het leukste als J. ook een jaar of drie/vier is. Wel heb ik een Eftelingabonnement, dus daar zal ze vermoedelijk al wel een stuk eerder komen.
pi_197795149
Hier vinden ze het jammer dat zwembad en dierentuin (en musea) dicht zijn, maar ze draaien zich om en spelen verder. Zelfs toen we na veel gehype vorig jaar Disney op het laatste moment moesten cancelen (2 dagen voor vertrek) vonden ze dat heel jammer maar was het na twee minuten alweer vergeten. Wij vinden het vervelender dat alles dicht is/gecanceld wordt denk ik.
pi_197795327
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:29 schreef minilot het volgende:
Volgens mij loop ik wat achter qua verkleedkleding, maar Günther was vanmorgen een uur lang een schildpad met een wasmand op z'n rug en pikt tot vervelens toe de plantenspuit als -ie brandweerman wil wezen, dus het gemis zit tot dusver niet heel erg in de weg van fantasiespel :+

@:Exode Dude hier vraagt bijna elke dag of de Efteling alweer open is, maar daar kwamen we dan ook elke drie weken.. Het kan 'm overigens volgens mij weinig schelen dat het antwoord nu steeds 'nee' is, dus dat scheelt :)
Al onze verkleedkleding komt hier van opa en oma. Oma koopt zich wat dat betreft suf op markten en in tweedehands winkels. Juul loopt met grote regelmaat rond in haar prinsessenjurk met brandweerhelm op. Dan is ze Skye Marshal :D

Juul maalt er helemaal niet om nog, dat alles dicht is, gelukkig. Ze vindt het poepjegezellig in huis, met name dat B thuis is.
pi_197796548
Banaan is nou wel gewend dat hij thuis is. Eergisteren had hij wel een dag waarop hij bezig bleef over de speeltuin met trampoline.
Zodra hij iets hoort over de avondklok of iets dat niet open mag, zegt hij dat hij dat wel mag. Of "ik maak het weer open en dan is iedereen weer blij." Het leven van een peuter. O+

@Takkie88 in plaats van boos op het virus, is Banaan juist gericht op meneer Rutte. Zeker toen het vuurwerk verboden werd moest die het ontgelden. :D
pi_197796944
Heerlijk die peuterlogica PKM! :)

Sofie wordt met de persconferenties helemaal als Hugo in beeld komt :P geen idee waarom maar ze is dan al juichend zijn naam aan het roepen. Het is toch echt niet dat wij van die cda-fans zijn...
pi_197797316
Juul krijgt echt zo goed als niets mee, ze is natuurlijk ook pas 2,5 jaar. Maar ook bij B van bijna 7 proberen we het zoveel mogelijk weg te houden. Hij weet dat het er is, hij snapt wat wel en niet mag, maar we kijken geen persconferenties of zo met hem. We praten er onderling ook niet over. Ik wil die grote boze wereld bij ze weghouden, wellicht heel naīef en zo maar dat voelt voor ons goed.
Hij krijgt er sowieso natuurlijk al veel van mij (school gesloten, mondkapjes overal, geen zwemles etc) dat vind ik wel genoeg.

En Juul vindt het vooral enorm gezellig, die zal enorm moeten wennen als B weer naar school gaat volgende week.
pi_197798882
Hier kijken we de persconferenties wél met Günther erbij en ik leg wat er gezegd wordt realtime op peuterniveau uit, zoals we eigenlijk altijd met alles wel doen. Günther vindt het vooral leuk dat de televisie aan staat (dat is hier in huis nog altijd een zeldzaamheid), staat enthousiast de doventolk te imiteren en weet dat Rutte de 'nu de door de meeste mensen uitgekozen baas van het land is' ^O^ Hij snapt ook dat corona iets is waar je ziek van kunt worden (soms een beetje, soms heel erg), dat mensen elkaar aan kunnen steken omdat het besmettelijk is, dat we daarom op straat een beetje afstand houden en dat ik een mondkapje op heb als we de supermarkt binnen stappen en dat er een prikje kan worden gegeven dat ervoor zorgt dat je geen corona krijgt. Hij lijkt het allemaal machtig interessant te vinden maar niet eng of naar: waarschijnlijk omdat we er zelf ook heel rustig en neutraal over vertellen.

Ik vind er overigens best iets voor te zeggen hoor, om dit soort zaken buiten de belevingswereld van ukkies te houden :Y Maar de koter hier is nou eenmaal intens nieuwsgierig naar alles, vraagt de hele dag waarom dingen zijn zoals ze zijn (en neemt helaas geen genoegen met 'daarom' of 'dat is gewoon zo!' :')) dus onze aanpak voelt voor deze peuter als de beste optie. :)

[ Bericht 23% gewijzigd door minilot op 03-02-2021 15:55:39 ]
pi_197799067
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:43 schreef minilot het volgende:
Hier kijken we de persconferenties wél met Günther erbij en ik leg wat er gezegd wordt realtime op peuterniveau uit, zoals we eigenlijk altijd met alles wel doen. Günther vindt het vooral leuk dat de televisie aan staat (dat is hier in huis nog altijd een zeldzaamheid), staat enthousiast de doventolk te imiteren en weet dat Rutte de 'nu de door de meeste mensen uitgekozen baas van het land is' ^O^ Hij snapt ook dat corona iets is waar je ziek van kunt worden (soms een beetje, soms heel erg), dat mensen elkaar aan kunnen steken omdat het besmettelijk is, dat we daarom op straat een beetje afstand houden en dat ik een mondkapje op heb als we de supermarkt binnen stappen en dat er een prikje kan worden gegeven dat ervoor zorgt dat je geen corona krijgt.

Ik vind er overigens best iets voor te zeggen hoor, om dit soort zaken buiten de belevingswereld van ukkies te houden :Y Maar de koter hier is nou eenmaal intens nieuwsgierig naar alles, vraagt de hele dag waarom dingen zijn zoals ze zijn (en neemt helaas geen genoegen met 'daarom' of 'dat is gewoon zo!' :')) dus onze aanpak voelt voor deze peuter als de beste optie. :)
Groot gelijk hoor, extra reden is ook dat B en Juul om 19:00 in principe op bed liggen.

B krijgt dus best veel mee omdat het niet anders kan. Hij kan het ook enorm goed uitleggen, ook omdat hij hooikoorts en huisstofmijtallergie heeft. (en astma) dus hij kan dat uitleggen aan andere kinderen en volwassenen als die hem boos aankijken vanwege niezen of snotteren of kortademig zijn.

Maar verder houd ik bij hem weg, proberen zoveel mogelijk van al deze extra tijd samen proberen te genieten.
pi_197799068
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:47 schreef Takkie88 het volgende:

Sofie wordt met de persconferenties helemaal als Hugo in beeld komt :P geen idee waarom maar ze is dan al juichend zijn naam aan het roepen. Het is toch echt niet dat wij van die cda-fans zijn...
:D !
pi_197799102
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:56 schreef exode het volgende:

[..]

Groot gelijk hoor, extra reden is ook dat B en Juul om 19:00 in principe op bed liggen.
Ah ja, ik zou mijnes er ook niet voor wakker houden hoor. Maar die gaat pas tegen een uur of half negen naar bed, dus vandaar :)

Wat een verdraaid lastige periode voor B'tje voor astma en allergieën. Is überhaupt niet prettig natuurlijk, maar dat je als kleine koter nou ineens je nies en hoest moet gaan verdedigen, pfoe! Goed te horen dat dat 'm wel goed lukt, stoer hoor! ^O^
Overigens aaaargh @ volwassenen die boos kijken naar een kleuter met een snotneus, wat ben je dan voor 'n eikel?! :N
pi_197799181
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Ah ja, ik zou mijnes er ook niet voor wakker houden hoor. Maar die gaat pas tegen een uur of half negen naar bed, dus vandaar :)

Wat een verdraaid lastige periode voor B'tje voor astma en allergieën. Is überhaupt niet prettig natuurlijk, maar dat je als kleine koter nou ineens je nies en hoest moet gaan verdedigen, pfoe! Goed te horen dat dat 'm wel goed lukt, stoer hoor! ^O^
Overigens aaaargh @ volwassenen die boos kijken naar een kleuter met een snotneus, wat ben je dan voor 'n eikel?! :N
Leukste was bij iemand huis: ik heb geen Corona hoor, het is hier gewoon heel stoffig. _O- _O- _O-

Maar het is naar, hij heeft een hele lijst. Juul is van dezelfde donor dus ze zijn 100% familie maar die heeft gewoon niets. B heeft een enorm gevoelige huid, Juul absoluut niet.

En de nieuwe prinsessenjurk is binnen, ik ga zo eens proberen een leuke foto te maken.
pi_197799966
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:29 schreef minilot het volgende:

@:Exode Dude hier vraagt bijna elke dag of de Efteling alweer open is, maar daar kwamen we dan ook elke drie weken.. Het kan 'm overigens volgens mij weinig schelen dat het antwoord nu steeds 'nee' is, dus dat scheelt :)
Mijm en S. hebben net een half uur op de grond liggen schuifelen, want ze waren haaien :D daar hadden ze niet eens een accessoire voor nodig vandaag _O-
pi_197800000
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:08 schreef LeSage het volgende:

[..]

Mijm en S. hebben net een half uur op de grond liggen schuifelen, want ze waren haaien :D daar hadden ze niet eens een accessoire voor nodig vandaag _O-
:D O+
pi_197800089
Wij kijken de persconferenties niet meer samen met de kinderen, maar vooral omdat S. er 2 keer ontzettend van overstuur was (sluiting horeca, dus mama’s werk, dat vond hij zo verschrikkelijk). Ik leg het ze wel gewoon uit, maar dan op hun niveau.
Ze roepen hier gewoon standaard: ‘Komt door de Corona!’
Zo fietsen en rijden we regelmatig langs ons favoriete plekje (open boerderij, speeltuin, binnenspeeltuin, terras en ijssalon in 1 O+ ) en dan vragen ze waarom we daar niet heen kunnen. ‘Oh ja, dat is door de Corona natuurlijk.’

Grappig ook hoe vanzelfsprekend ons huidige leven nu voor de kinderen is. Veel meer dan voor ons merk ik.
pi_197801012
Ik moet trouwens zo lachen om Mijm. Vorige week bestelden we Spaans afhaaleten en daar zat kruidenkaas bij. Dat is zijn lievelings. Maar dat was dus met andere kruiden dan normaal. En hij vond het niets.

We eten vanavond soep met stokbrood en kruidenkaas en Mijm roept al de hele middag: ‘Jaaaa, we eten Nederlandse kruidenkaas!’
O+
pi_197807731
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:56 schreef FlyingFish het volgende:
Hier vinden ze het jammer dat zwembad en dierentuin (en musea) dicht zijn, maar ze draaien zich om en spelen verder. Zelfs toen we na veel gehype vorig jaar Disney op het laatste moment moesten cancelen (2 dagen voor vertrek) vonden ze dat heel jammer maar was het na twee minuten alweer vergeten. Wij vinden het vervelender dat alles dicht is/gecanceld wordt denk ik.
Hier ook zo, ze vindt het jammer dat ze niet naar Ballorig en zo kan, maar vermaakt zich gelukkig thuis en met papa en mama ook opperbest. Ik heb gezegd dat ze een wat langere vakantie heeft van de peuterspeelzaal en haar verder nog niet ingelicht over Corona. Ik kijk zelf ook die persconferenties niet, ben dan sowieso altijd aan het sporten, lees het later wel terug. Ik kan het sowieso nog aardig relativeren hoe goed ik het heb; een dak boven het hoofd, eten en drinken genoeg, genoeg vermaak in en rondom ons huis. Het rotste vind ik het voor mensen die een eigen zaak hebben en de boel langzamerhand kapot zien gaan ;( Kan me niet voorstellen hoe naar het is je werk in rook op te zien gaan.

Wij mochten gister een knutselpakketje ophalen bij de psz, ik vond het slim gepland van ze om de kindjes alvast weer even te zien voordat ze volgende week weer open gaan. C is al heftig aan het protesteren tegen het feit dat ze weer gaat dus dat wordt nog een dingetje maandag :X Ze was gister wel redelijk blij de juffen te zien, maar niet super enthousiast.
And you know I might
pi_197807733
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:11 schreef LeSage het volgende:
Ik moet trouwens zo lachen om Mijm. Vorige week bestelden we Spaans afhaaleten en daar zat kruidenkaas bij. Dat is zijn lievelings. Maar dat was dus met andere kruiden dan normaal. En hij vond het niets.

We eten vanavond soep met stokbrood en kruidenkaas en Mijm roept al de hele middag: ‘Jaaaa, we eten Nederlandse kruidenkaas!’
O+
Heerlijk ook hoe blij ze kunnen zijn met zoiets kleins hé :D O+
And you know I might
pi_197808426
L krijgt ook niet veel mee van corona. Of misschien weet hij niet beter... Zo kent hij de PSZ alleen met coronamaatregelen. Weet hij veel dat de kerstvakantie normaal maar 2 weken duurt.
Het enige waar hij soms om vraagt is zwembad maar als ik zeg dat het zwembad dicht is dan is dat genoeg.
pi_197809367
Nou, zo loopt Juul er dus bij. Superblij met haar nieuwe jurk, hier gecombineerd met haar truckerspet. :D

SPOILER
pi_197809774
Prachtige combinatie exode :D

Ik vertel de kinderen niets over Corona. Kleuter leerde er pas over nadat de scholen weer open gingen in het voorjaar, de meiden horen er alleen via hem over. Alles wat niet doorgaat hebben ze ook geen weet van. Maar we proberen dan ook als het wel kan wel dingen te ondernemen. Wat dat betreft hebben ze ook afgelopen jaar niets te klagen gehad qua korte uitjes. En dat dat grotendeels komt doordat de geplande vakanties, buitenlandse bruiloft en familie-uitjes niet doorgaan hebben ze geen weet van. Ik denk dat als we dit jaar met pasen weer een crazy 88- spel doen met familie dat dat de standaard gaat worden voor hen ipv uitgebreid eten, spelletjes spelen en eieren zoeken, wat voor mij de standaard is.

De mondkapjes vinden ze heel normaal. Die zagen ze voor het eerst in Disney (daar moet het ook buiten) en toen ze vanaf oktober langzaam ook hier gedragen werd begrepen ze dat in eerste instantie niet helemaal ‘want die zijn voor bij Mickey Mouse’, maar nu krijg ik steeds een reminder van ze als ik ergens naar binnen wil en een kind bij me heb, zelfs al heb ik m al op.
pi_197809997
Mondkapjes waren ze hier ook heel snel aan gewend, want dat hadden we in juli al in Hongarije. Toen had ik er ook voor de jongens zelf gemaakt en die willen ze nu nog af en toe op bij de boodschappen :D

Grote voordeel van een groter wordende peuter: spelletjes spelen O+ Mijm kan (in tegenstelling tot zijn broer) gelukkig heel goed tegen zijn verlies en juicht net zo hard al een ander gaat winnen.
pi_197815252
Handig @LeSage :D
Banaan kan tegen zijn verlies. Ik moet niet doen alsof ik verdrietig ben dat ik verlies, daar heeft hij het nou nog over als we een spelletje spelen.
Sinds kort hebben we vier op een rij. Meestal duwt hij hem vol met zijn "centjes". Gisteren liet ik hem zien hoe het werkt en daarna maakte hij nog heel vaak vier op een rij binnen 1 potje. ;)

Hij hoort regelmatig over corona in het nieuws, of als wij het erover hebben. Ander nieuws krijgt hij ook gewoon mee en probeer ik uit te leggen.
Veel lastiger dan corona vond ik dat het bij het jeugdjournaal ging over het vergeten kind en daar zat een kindje te vertellen dat hij thuis geslagen werd. Het brak mijn hart dat ik daarover wat zou moeten uitleggen. Gelukkig zei hij zelf al "maar dan bel ik de politie" en daarmee was de kous af. O+
pi_197815580
Er zijn hier meer mensen die Ielm pakken hebben toch? Wat trekken jullie de kinderen er onder aan? Hun gewone kleding of nog een extra laag?

Heb vandaag nog even snel een wollen shirt en legging besteld voor C, hopelijk heb ik het binnen voor de echte kou losbarst. Als het goed is krijgen we weer een keer veel sneeuw, ik vind het nu wel leuk nu ik toch nergens heen hoef :)
And you know I might
pi_197815597
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:00 schreef exode het volgende:
Nou, zo loopt Juul er dus bij. Superblij met haar nieuwe jurk, hier gecombineerd met haar truckerspet. :D

SPOILER
Oh die is leuk zeg O+ Ze kijkt er ook wel stoer bij 8-)
And you know I might
pi_197815800
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:35 schreef rena het volgende:
Er zijn hier meer mensen die Ielm pakken hebben toch? Wat trekken jullie de kinderen er onder aan? Hun gewone kleding of nog een extra laag?

Heb vandaag nog even snel een wollen shirt en legging besteld voor C, hopelijk heb ik het binnen voor de echte kou losbarst. Als het goed is krijgen we weer een keer veel sneeuw, ik vind het nu wel leuk nu ik toch nergens heen hoef :)
Als het echt koud is krijgt Sofie er, naast haar gewone kleding, een thermo-legging onder aan en haar winterjas er overheen. Met temperaturen boven 0 haar gewone kleding met een dik vest.

Hopen dat er een flink pak sneeuw gaat vallen! Sofie vond paar weken terug het sleeën zo leuk!
pi_197816134
Hier liggen de sneeuwpakken ook in de kast, net als de snowboots. Dus hoop dat we dit weekend/komende week ze uit de kast kunnen halen. Lekker met de slee op pad *O*
pi_197816488
Ik baal juist dat het weer koud wordt, scholen open, letterlijk want ramen open voor extra ventilatie, B gaat bevriezen.

Hoop wel op een pak sneeuw zondag, dat wordt echt feest *O*
pi_197818400
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:50 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Als het echt koud is krijgt Sofie er, naast haar gewone kleding, een thermo-legging onder aan en haar winterjas er overheen. Met temperaturen boven 0 haar gewone kleding met een dik vest.

Hopen dat er een flink pak sneeuw gaat vallen! Sofie vond paar weken terug het sleeën zo leuk!
Denk dat ik haar van het weekend dan lekker het wollen setje aantrek en dan kleding + pak. Ze heeft het eerder snel te warm dan te koud over het algemeen, haar vader is ook zo’n stoomkachel :+

Verder zijn wij qua kleding en laarzen en slee aardig goed voorbereid :Y Dit is voor mij de eerste keer dat ik met haar ga sleeën O+
And you know I might
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:24:25 #179
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197819233
Zo’n zin in sneeuw ^O^ . Niet in de naweeën maar wel in weer sneeuwballen gooien met Jacob en zijn vader. Ben benieuwd of het wat wordt!

Ik heb hem gaandeweg steeds meer verteld over corona. Toen het begon was hij 2,5, toen heb ik het gelaten omdat ik aanvoelde dat het te vroeg was. Inmiddels is hij een jaar ouder en weet hij heel veel. Prima zo. Dan kan hij wat hij opvangt van de radio of gesprekken tenminste in een kader plaatsen.
pi_197820489
Ik doe weer even een aanhaakpoging :W

@exode wat een heerlijke combinatie! :D O+

Pitbull krijgt maar weinig mee van corona geloof ik. Als hij vragen heeft geven we daar uiteraard antwoord op, maar het lijkt hem allemaal maar weinig te doen, dus dan laten we het maar zo :)

Onze Minion zit dus op één van de scholen die maandag nog niet opengaan :{ Pitbull mag wel weer komen bij de peuteropvang, die in hetzelfde gebouw zitten, dus dat voelt aardig dubbel nu... Nog maar even kijken wat we gaan doen.

Edit: Ohja, vergeet ik de sneeuw nog! Ik hoop echt dat we hier (zuiden) ook een flink pak krijgen, zodat we echt goed kunnen sleeën enzo O+
pi_197820755
quote:
3s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:19 schreef PKM het volgende:
Handig @:LeSage :D
Banaan kan tegen zijn verlies. Ik moet niet doen alsof ik verdrietig ben dat ik verlies, daar heeft hij het nou nog over als we een spelletje spelen.
Sinds kort hebben we vier op een rij. Meestal duwt hij hem vol met zijn "centjes". Gisteren liet ik hem zien hoe het werkt en daarna maakte hij nog heel vaak vier op een rij binnen 1 potje. ;)
De meiden hebben ook geen problemen met verliezen, die juichen idd ook nog als iemand anders wint. Kleuter vond dat eerder ook geen probleem, maar vanaf een jaar of 4 veranderde dat. Geniet er dus nog maar even van dat het nu zonder gedoe gaat, je weet nooit hoe lang dat nog duurt ;) Wel knap dat hij 4 op een rij al doorheeft. Ik vind dat wel echt lastig inschatten, wat ze wel en niet kunnen, en wanneer je bepaalde spelletjes kunt introduceren/een stapje lastiger kunt maken.

Wij hebben geen slee. Elke keer in een kringloop twijfel ik weer, maar mijn man klaagt altijd over de ruimte die het inneemt, zelfs bij een klapslee. Maar goed, de vorige keer dat er veel sneeuw werd voorspeld lag er hier niets op de straat, dus eerst zien dan geloven. Ik hoop persoonlijk meer op ijs zodat we kunnen schaatsen, en dan is sneeuw niet zo gunstig dacht ik.
pi_197820861
@rena Yes, hier ook Ielm. Hij draagt er wollen onderkleding onder, normale kleding en een dunnere donsjas. En wolgevoerde regenlaarzen. Straks met het pak sneeuw z’n dikke winterjas en wollensokken. O+

Wij hebben hier hoog water, dus vandaag zijn we even in de Waal gaan stampen. O+

SPOILER
Lijkt net een dwergje. O+
pi_197820873
Oh spelletjes ja, dat begint hier nu ook echt te komen, zķ leuk! O+

Pitbull is helemaal gek op memory en kwartet nu :D

Verliezen is hier ook (nog) geen issue, maar dat zie ik inderdaad later nog wel komen ja :+

Heerlijke foto's, DUMAN! O+
  donderdag 4 februari 2021 @ 20:41:12 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197821083
Wij zijn met Kroko Loco nu over naar gesloten kaarten, dat houdt het vooral wat spannender voor mij _O- . Maar Jacob geniet echt zeer van alle spelletjes. En winnen/verliezen heeft hij inmiddels ook goed door. Winnen vindt ie leuker *O* .

Zijn vader speelt trouwens gewoon met hem wat er al in de kast ligt, bijvoorbeeld Rummikub of Yahtzee. En maakt daar dan peuterversies van. Vooral Rummikub (gespeeld als domino) is zeer favoriet.
pi_197828303
Echt verliezen is er nog niet bij. Hij wint, of ik win, in beide gevallen juicht hij. *)

Banaan was net helemaal in paniek. Hij hield zijn handen op zijn oren en hoorde gesuis en als hij erop slaat dan klinkt het heel hard.
De uitleg dat dit het suizen van zijn bloed is hielp niet, want oh jee bloed. :o

De uitleg dat hij helemaal vol bloed zit hielp om die reden ook niet. Hij raakte bijna in tranen en wou alweer op bed met Blaze (papa) maar die is niet thuis.

We zijn dus alweer een biologieles verder over de binnenkant van het oor, bloedvaten en dat je in je pols de hartslag kunt voelen en er aders kunt zien.
Geen idee of dit een goede uitleg is voor een peuter. Dat zijn aders een soort buizen zijn en zijn hart een pomp, dat maakt het in ieder geval weer oké voor hem, want hij houdt van techniek. O+
pi_197828475
Lijkt mij een prima uitleg :Y
Grappig dat hele logische dingen voor ons, zoals dat bloed, voor kinderen ineens heel spannend zijn. Bloed is hier trouwens ook heul erg. Mijm kan met het kleinste wondje aankomen ‘Mama, ik moet een pleister, ik heb bloed’, terwijl hij niet huilt als ie van een stoel af valt bijvoorbeeld.
pi_197828511
Over bloed gesproken.. Kerel hier schoof gisteren in de speeltuin met z'n loopfiets op hoge snelheid uit de bocht en ving z'n val op met z'n onderlip - wat kan dat bloeden zeg! :o Zat er zelf ook helemaal onder..

En no way dat ik het af mocht spoelen 'voordat papa het gezien had', gelukkig waren we dichtbij huis :') Bleek verder mee te vallen, lip was wel open maar snel weer dicht en nu alleen een beetje dik. Deed klaarblijkelijk na het schoonmaken al geen zeer meer, phew!
pi_197841972
Tijdens de lunch had Simon een vraag: "hoe komt melk uit de koe?"

Ik heb nu een paar keer geprobeerd om Simon te laten poepen op het potje of de wc. Zelfs ordinaire omkoping met chocolade werkt niet. Hij gaat dan bv. wel op het potje zitten, maar zegt na 2 seconden "er komt och geen poep meer. Mag ik nu chocola?" :')
Ook uitleg dat hij alleen naar school mag als hij op de wc kan plassen en poepen werkt niet (alhoewel hij school wel interessant lijkt te vinden), dan zegt ie doodleuk "Dat geeft niks, dan blijf ik wel thuis. Als ik zo groot ben als jij mama, dan ga ik op de wc poepen." :+

Maar weer even laten rusten, we hebben nog wel even de tijd (tot september), maar wat kunnen ze lekker bijdehand zijn op deze leeftijd :D ;)
pi_197843734
@TolstoiFan U.ras was eigenlijk al zo goed als zindelijk, maar ik had tijdens mijn zwangerschap geen energie meer om door te zetten.
Vandaag zijn we begonnen met de zindelijkheidsbox en het gaat nu al heel goed. Vanochtend een paar ongelukjes gehad, maar sinds een uur of 10 niet meer. Hij heeft vandaag 9 plasjes op het potje gedaan en 1 poepje. :)
Er zitten ook tips bij voor kindjes die niet op de wc willen poepen.

Je hebt de box natuurlijk helemaal niet nodig, maar ik vind het fijn om houvast te hebben. En hij vind de stickers en stickerkaarten heel leuk. Win win voor ons!

Moet wel zeggen dat het wel een intensieve dag was. :+
pi_197848764
Dat wordt hier ook nog een leuk projectje vrees ik ja...

Pitbull voelt het volgens mij prima aankomen, want hij loopt standaard bij ons vandaan als-ie in z'n luier poept of plast, en gaat dan ergens in een hoekje staan of zitten :+
Maar hij vertikt het echt om het op het potje of de wc te doen, eigenwijze draak.

Maar goed, het duurt gelukkig nog 10 maanden voordat-ie naar school gaat :P
pi_197851932
Bij ons duurde het poepzindelijk worden akelig lang. Hij voelde het wel maar ging dan de bijkeuken in of onder de tafel. Juist toen ik er even mee wilde stoppen ging het ineens goed.

Vanochtend mocht hij via Zoom zijn dansles doen. Dat vond hij heel even leuk, daarna ging hij rondjes rennen. Daarna ging hij zijn puzzel maar weer leggen. :D

Een keer hoorde ik de juf nog enthousiast "goed zo" roepen en zei hij "maar ik had het niet goed gedaan" en daar kon ik hem alleen maar gelijk in geven. ;)
pi_197855210
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:39 schreef PKM het volgende:
Bij ons duurde het poepzindelijk worden akelig lang. Hij voelde het wel maar ging dan de bijkeuken in of onder de tafel. Juist toen ik er even mee wilde stoppen ging het ineens goed.

Hoe hebben jullie dat poepzindelijk aangepakt?

Simon voelt het ook prima aan, want hij vraagt om een luier als hij moet poepen. Eén keer is het op het potje gelukt, maar volgens mij was toen opeens tijdens het plassen de drang om te poepen zo hoog, dat ie niets anders kon. Hij vindt poepen op het potje of de wc eng ofzo. Het schijnt bij jongetjes wel vaker voor te komen.
Plassen gaat helemaal goed, ook 's nachts steeds vaker een droge luier of hij roept dat hij moet plassen, maar poepen :N
pi_197855471
@TolstoiFan de eerste keer duurde het wel twintig minuten ofzo voordat het lukte, met boekjes erbij. Dat was van de zomer.

We hebben hem ook al maanden met onderbroek gehad zodat hij ook voelde dat het vies was.

Tweede keer ook zolang gelezen toen hij zei dat hij moest poepen. Sindsdien gaat het goed.

Dus misschien proberen hem te overtuigen langer op de wc te blijven zonder dat de focus op het poepen ligt?
Bij de peuterspeelzaal zijn ze er ook heel actief mee bezig geweest trouwens. Voor mijn idee was het ook meer geluk dan wijsheid.
pi_197856717
Wij zijn vandaag ook weer eens begonnen met zindelijkheid. In twee uur 6 gelukte plasjes op het potje, 1 keer poep :o , en drie "natte" onderbroeken. Al een stuk hoopgevender dan de vorige poginh, toen had hij elke vijf minuten een natte onderbroek.

Hoe pakken jullie het aan, elke keer herinneren eens in de zoveel tijd? Wachten tot ze aangeven dat ze moeten?

Ik heb nog niet echt een methode _O-
pi_197856732
Hier zei hij dat hij moest poepen en heb ik een boekje voorgelezen :P hij vroeg ook of ik op zn hoofd wilde duwen zodat hij kon poepen :')
pi_197858960
Tolstoi, wij hebben bij kleuter hetzelfde gedoe gehad. Wat hier wellicht hielp was een verhaal dat de poep in de luier helemaal alleen was, en dat poep graag via de wc naar alle andere poep wilde. Leverde uiteindelijk een paar dagen later wel ook een huilbui op vanwege “alle poep die nu helemaal alleen was”. Maar de beste hulp was dat zijn zusjes gewoon hoppa op het potje/de wc gingen poepen alsof dat niets bijzonders was. Toen leek de knop opeens om te gaan. Dit was beide rond dezelfde tijd. Maar twee zusjes erbij regelen die net zindelijk worden is wat lastig denk ik...

Kleuter was overigens ook zo iemand die poepte zodra hij een luier om had.
pi_197859180
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 17:19 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Hoe hebben jullie dat poepzindelijk aangepakt?

Simon voelt het ook prima aan, want hij vraagt om een luier als hij moet poepen. Eén keer is het op het potje gelukt, maar volgens mij was toen opeens tijdens het plassen de drang om te poepen zo hoog, dat ie niets anders kon. Hij vindt poepen op het potje of de wc eng ofzo. Het schijnt bij jongetjes wel vaker voor te komen.
Plassen gaat helemaal goed, ook 's nachts steeds vaker een droge luier of hij roept dat hij moet plassen, maar poepen :N
Meestal is het niet eng, maar gewoon een andere techniek, het zittend persen, die ze nog niet door hebben. Goede houding (kieeen evenhoog als de heupen op een krukje of zo!), kleine stapjes al belonen (bijvoorbeeld in de goede houding zitten en proberen is 1 sticker en niet pas bij poep belonen, want dat is heel frustrerend als het echt niet lukt) en heel veel geduld zorgen dat het goed komt is hier de ervaring.
pi_197862703
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 17:37 schreef PKM het volgende:
@:TolstoiFan de eerste keer duurde het wel twintig minuten ofzo voordat het lukte, met boekjes erbij. Dat was van de zomer.

Dus misschien proberen hem te overtuigen langer op de wc te blijven zonder dat de focus op het poepen ligt?
Ik had vandaag heel snel (en zonder goed te kijken) een boekje meegepakt. Bleek "Liselotje op het potje" te zijn, geen goede keuze voor dat moment :+
Simon wilde ook niet langer dan 10 seconden blijven zitten..... Bij poging 2 was ie na 2 seconden alweer op de gang. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:30 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoi, wij hebben bij kleuter hetzelfde gedoe gehad. Wat hier wellicht hielp was een verhaal dat de poep in de luier helemaal alleen was, en dat poep graag via de wc naar alle andere poep wilde. Leverde uiteindelijk een paar dagen later wel ook een huilbui op vanwege “alle poep die nu helemaal alleen was”. Maar de beste hulp was dat zijn zusjes gewoon hoppa op het potje/de wc gingen poepen alsof dat niets bijzonders was. Toen leek de knop opeens om te gaan. Dit was beide rond dezelfde tijd. Maar twee zusjes erbij regelen die net zindelijk worden is wat lastig denk ik...

Kleuter was overigens ook zo iemand die poepte zodra hij een luier om had.
Dit hebben we ook al geprobeerd, dat zijn poep naar zijn poepvriendjes wil via de wc. Werkt tot op heden ook niet :N Misschien dan toch die zusjes proberen te regelen *) :P :P
We hebben een erg standvastig kereltje, als hij eenmaal iets in zijn hoofd heeft, laat hij zich heel moeilijk tot iets anders overtuigen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:38 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Meestal is het niet eng, maar gewoon een andere techniek, het zittend persen, die ze nog niet door hebben. Goede houding (kieeen evenhoog als de heupen op een krukje of zo!), kleine stapjes al belonen (bijvoorbeeld in de goede houding zitten en proberen is 1 sticker en niet pas bij poep belonen, want dat is heel frustrerend als het echt niet lukt) en heel veel geduld zorgen dat het goed komt is hier de ervaring.
Dit klinkt eigenlijk wel heel logisch, nog niet eerder gehoord of bij stil gestaan.
Simon poept altijd staand in zijn typische houding: benen enigszins uit elkaar, knieën licht gebogen en dan een poephoofd erbij trekken :7
pi_197866445
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:36 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Ik had vandaag heel snel (en zonder goed te kijken) een boekje meegepakt. Bleek "Liselotje op het potje" te zijn, geen goede keuze voor dat moment :+
Simon wilde ook niet langer dan 10 seconden blijven zitten..... Bij poging 2 was ie na 2 seconden alweer op de gang. :')
[..]

Dit hebben we ook al geprobeerd, dat zijn poep naar zijn poepvriendjes wil via de wc. Werkt tot op heden ook niet :N Misschien dan toch die zusjes proberen te regelen *) :P :P
We hebben een erg standvastig kereltje, als hij eenmaal iets in zijn hoofd heeft, laat hij zich heel moeilijk tot iets anders overtuigen.
[..]

Dit klinkt eigenlijk wel heel logisch, nog niet eerder gehoord of bij stil gestaan.
Simon poept altijd staand in zijn typische houding: benen enigszins uit elkaar, knieën licht gebogen en dan een poephoofd erbij trekken :7
Ik heb nog wel twee broertjes in de aanieding *) :+
pi_197867365
quote:
6s.gif Op zondag 7 februari 2021 03:34 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ik heb nog wel twee broertjes in de aanieding *) :+
Kunnen die al poepen op de wc? Dat is wel echt een must *) :P :+
pi_197869757
O+

pi_197870080
Sneeuwpret in de tuin O+

SPOILER
pi_197870354
Hier waait het veelste hard om fatsoenlijk buiten te zijn. U. werd net een paar keer bijna omver geblazen. :') Hopelijk gaat de wind nog liggen!
pi_197871639
O, Duman, dat is wel jammer als het zķ hard waait. Dan is het ook gelijk zo vreselijk koud.
Wij hebben er vanochtend al een tocht opzitten: sleeën, sneeuw(ballen) gooien, van hellingen af sleeën. Simon vond het helemaal geweldig, hij stond bij het opstaan al te springen van enthousiasme en wilde nauwelijks ontbijten, want hij wilde naar buiten.

Zo meteen gaan we nog een keer. Het sneeuwt hier al weer een tijd, dus verse sneeuw O+
pi_197872185
We zijn net een rondje met de slee geweest. Het waait idd flink hard. toen we tegen de wind in liepen hebben we L achterstevoren op de slee gezet want anders was het geen doen.
Maar wel apart joh sommige straten ligt een hele laag sneeuw en in anderen ligt helemaal niets.
pi_197874614
Hier (Twente) ligt echt veel. Casper was bij z’n vader en kwam wat (gelukkig) eerder terug.

“Mama ik kan niet meer lopen :')
pi_197875278
Banaan vond de sneeuw ook mooi. Hij stind al vroeg klaar om naar buiten te gaan.
SPOILER
Vanmiddag met zijn viertjes buiten voor een langer rondje met de slee. Volgende keer mag hij tegen de wind in ook achterstevoren zoals bij @Elleska. Had ik daar zelf nou maar aan gedacht, het snot droop eruit. :@
pi_197875780
Sneeuw? Gewoon de speeltuin in!

Je krijgt 't niet eens op de foto, maar er is hier echt heel veel gevallen..

Grote S. is ook gevallen in de sneeuw, flink bloed in d'r mond en neus, dus ben benieuwd of ze nog veel zin in de sneeuw heeft morgen. :9
pi_197876054
De jongens zijn echt uren buiten geweest. Ik ben ook mee geweest op een wandel- en sleetocht van 1,5 uur.
Mijm vindt het helemaal fantastisch O+

SPOILER
pi_197876214
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:09 schreef LeSage het volgende:
De jongens zijn echt uren buiten geweest. Ik ben ook mee geweest op een wandel- en sleetocht van 1,5 uur.
Mijm vindt het helemaal fantastisch O+

SPOILER
O+ O+
pi_197876901
Hier is ook veel gevallen! Man en zoon zijn vanochtend samen op pad geweest en vanmiddag deden T. en ik een rondje.

SPOILER
pi_197876982
Net nog even het pad naar de voordeur schoongemaakt zodat we hopelijk morgen makkelijker de deur uit kunnen.
SPOILER
pi_197878812
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 09:03 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Kunnen die al poepen op de wc? Dat is wel echt een must *) :P :+
Vincent gaat inmiddels bijna volledig op de wc ja! Jeremy nog niet, maar die blijft wel rustig een half uur zitten haha!
pi_197878896
Hier is vriend geheel tegen mijn verwachting in met het spul naar buiten geweest vandaag. Ik zit in de nachtdienst dus ik was wel toe aan mn bed toen ik thuis kwam.

Ik heb dus geen foto's van vandaag, maar ze hebben een super leuke dag gehad! Er ligt hier aardig wat sneeuw, maar niet stevig genoeg om een sneeuwpop mee te bouwen. Van dat stuifsneeuw..
pi_197892167
Morgen weer naar de peuterspeelzaal. Slik. :{
Een! Hele! Ochtend! -O-
pi_197892386
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 17:01 schreef minilot het volgende:
Een! Hele! Ochtend! -O-
Simon gaat hier ook weer morgen, vind het ook wel lastig.
Sterkte morgen :) :*
pi_197892467
Haha, peuters zijn niet leerplichtig hč? Als je ze liever thuis hebt, kan dat gewoon hoor :D

Wij laten het er woensdag maar even van afhangen of de oudste naar school mag. Ze zitten in hetzelfde gebouw, dus beiden brengen is wel lekker (twee. hele. uren. voor mezelf :o ), maar met 2 kinderen door die sneeuw om alleen Pitbull 2 uurtjes bij de peuters te brengen vind ik het dan weer niet echt waard... :{
pi_197893070
Hoe heeft Günther het gehad, @minilot?

Wij kregen vanmiddag een mail van T's toekomstige school, om een kennismakingsgesprek in te plannen. :o Hij is toch pas net 3 geworden?!?
pi_197893130
Bij de groep van L waren maar een paar kinderen dus er waren veel ouders die hun kind thuis hebben gehouden. Of dat nu komt door corona, het weer of omdat de basisscholen dicht waren weet ik natuurlijk niet.
pi_197893892
Hier was het dringende verzoek om alleen je kind te brengen als het echt niet anders kon. School van B en school van vriendin waren ook dicht dus extra dag thuis met zijn allen.
Tussen werken en thuisonderwijs door lekker in de sneeuw gespeeld. Einde middag tochtje door het dorp met de slee van de overburen. Juul blijft maar gaan in de sneeuw.
pi_197894546
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 17:01 schreef minilot het volgende:
Een! Hele! Ochtend! -O-
C is vanochtend geweest en het ging super ^O^ Gewoon lekker gaan poetsen en de tijd is zo voorbij :Y

Deze loedermoeder brengt het kind morgen gewoon naar opa en oma ook al werk ik momenteel niet :P Opa, oma en kleinkind genieten te veel van de oppasdinsdag en ik ben een hele dag alleen thuis :o Ik ga Bridgerton bingen morgen, en misschien schoonmaken. Misschien :7
And you know I might
pi_197895574
Lekker poetsen? Wat is dat?

Deze loedermoeder had vandaag 1 kind op school en 1 kind op het kdv. En ik hoefde ook niet te werken. Ik heb gepoetst (niet lekker), gelezen, de bedden verschoond en aan de traktatie van S. gewerkt. Heerlijk!

En daarna S. opgehaald met de slee, die is vervolgens in de tuin met papa aan een iglo gaan werken. En daarna met z’n 3en Mijm opgehaald met de slee.

Zo’n dag had ik echt even nodig na al die weken.

En dan ben je dus geen loedermoeder, rena. Ook als je niet aan het werk bent is het prima om te genieten van tijd zonder je kind hoor :*
pi_197895596
Oh ja, morgen nog een ochtend kinderloos, maar dat is normaal gesproken altijd op dinsdag. Mijm naar de psz en S. op school.
pi_197895878
Dan ben je zeker geen loedermoeder nee. En anders maar wel, dan sluit ik me graag bij jullie aan hoor, gezellig! ;)

We horen net dat de oudste woensdag weer naar school mag, dus dan gaat Pitbull ook weer naar de psz :)
Heb ik toch mooi 2 uurtjes voor mezelf :7 (met man op zolder aan het werk dan)
pi_197896213
Banaan gaat morgen ook weer naar de peuterspeelzaal. Ik moest heel hard nadenken over hoe laat ze ook alweer beginnen/eindigen.

Ik ben er wel aan toe. Heel even niet mijn aandacht over twee kindjes verdelen. O+
pi_197896398
Ik ben ook zo toe aan een huis zonder kinderen, als het goed is aanstaande donderdag. Ik moet dan wel gewoon werken (en vooral veel videobellen).
Voor het eerst in 9 weken geen kind in huis.
pi_197896553
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 20:02 schreef twist02 het volgende:
Dan ben je zeker geen loedermoeder nee. En anders maar wel, dan sluit ik me graag bij jullie aan hoor, gezellig! ;)

We horen net dat de oudste woensdag weer naar school mag, dus dan gaat Pitbull ook weer naar de psz :)
Heb ik toch mooi 2 uurtjes voor mezelf :7 (met man op zolder aan het werk dan)
Dat is bij ons dus precies hetzelfde :D man zit wel op zolder, maar daar heb ik geen last van :P
pi_197897109
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:51 schreef LeSage het volgende:
Lekker poetsen? Wat is dat?

Deze loedermoeder had vandaag 1 kind op school en 1 kind op het kdv. En ik hoefde ook niet te werken. Ik heb gepoetst (niet lekker), gelezen, de bedden verschoond en aan de traktatie van S. gewerkt. Heerlijk!

En daarna S. opgehaald met de slee, die is vervolgens in de tuin met papa aan een iglo gaan werken. En daarna met z’n 3en Mijm opgehaald met de slee.

Zo’n dag had ik echt even nodig na al die weken.

En dan ben je dus geen loedermoeder, rena. Ook als je niet aan het werk bent is het prima om te genieten van tijd zonder je kind hoor :*
Het was ook maar een grapje hoor, ik kan me heel goed overgeven aan kindloze tijd voor een dagje. Gek genoeg heb ik er wel moeite mee haar uit logeren te doen, ik leg haar graag zelf in bed :D

Ik prijs mezelf wel gelukkig dat ik thuis kan zijn met C zonder te hoeven werken, veel respect voor alle thuiswerkende mensen nu.
And you know I might
pi_197898383
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 21:00 schreef rena het volgende:

[..]

Het was ook maar een grapje hoor, ik kan me heel goed overgeven aan kindloze tijd voor een dagje. Gek genoeg heb ik er wel moeite mee haar uit logeren te doen, ik leg haar graag zelf in bed :D

Ik prijs mezelf wel gelukkig dat ik thuis kan zijn met C zonder te hoeven werken, veel respect voor alle thuiswerkende mensen nu.
Dat dacht ik op zich ook wel, maar soms zeg ik zo’n dingen zelf ook als grapje en dan voelt het toch misschien een heel pietsieklein beetje wel waar ;)
Dat ik niet thuis hoefde te werken de afgelopen tijd heb ik ook als een heel groot voordeel ervaren.
Laten we het verder maar niet over werk hebben, want het is en blijft natuurlijk een klote situatie. Ik heb in het afgelopen jaar echt zķ weinig gewerkt en ik word er gewoon verdrietig van ;(
pi_197900478
Druk hier en weinig energie door combinatie nachtvoedingen en werk, maar wilde wel even komen delen dat peuter de eerste dag opvang ontzettend heeft genoten. Ze had veel zin om te gaan en kwam dolgelukkig naar huis, wat voelde dat goed!
Toen ik gisterochtend vroeg wat ze het meest had gemist, noemde ze twee kindjes op, zo aandoenlijk. O+

Verder is de sneeuwpret geweldig!
Die iglo lesage, tof!

Kindloze tijd heb ik niet, als ik niet werk zijn de kindjes thuis. Ik vind dat ze al veel weg moeten daardoor en heb moeite ze extra weg te brengen voor me-time, terwijl ik die soms wel kan gebruiken. (Vooral om even huishouden te doen, wat anders achter blijft of nog iets van het vele verfwerk).
pi_197900688
@rena Poetsen doe ik bij voorkeur juist in het zicht van Günther, zodat -ie niet het idee krijgt dat het huis en de was op miraculeuze wijze vanzelf opgeruimd en schoon schoon raken als -ie weg is of slaapt :7 Bovendien helpt -ie met het meeste *O*

Ik maak me er verder overigens niet druk om of -ie het straks naar z'n zin heeft op de PSZ hoor, voor Günther is het juist hartstikke goed en fijn dat ze per vandaag weer open zijn ^O^ Ik vind het uitsluitend vervelend voor mezelf, want ik vind nog altijd alles leuker mét dan zonder 'm en dan is zo'n ochtend wel lang na twee maanden helemaal niet zonder elkaar :') Ligt aan mij hoor. Volkomen begrijpelijk om juist uit te kijken naar eindelijk weer je handen vrij, dat hoeft niemand te verdedigen!

En inzake kindloze tijd, die had ik de afgelopen tijd vooral door 's ochtends vroeg te hardlopen :9 Ik zit as we speak met vier laagjes en oorwarmers te wachten tot de avondklok afloopt :) Lopen in de sneeuw O+ O+ Niet zo fantastisch ongerept meer als zondagochtend vroeg, maar niettemin tof O+ Ik vind 'me-time' een jeukterm, maar het is wel wat dit is :Y
pi_197900696
En een iglo van poedersneeuw is wel erg enthousiast :D _O_ _O_ Sneeuwballen is al lastig...

Sleeën gaat gelukkig wél prima, we hebben zo'n lelijke van plastic waarmee je knoerthard van heuveltjes af kunt :9 Ik denk zomaar dat het straks per slee van en naar de peuterspeelzaal wordt *O*
pi_197901879
Ik ben inderdaad wel aardig klaar met werk, thuisonderwijs en zorg voor een peuter combineren. Ik werk 4 dagen, maar dat red ik bij lange niet. Mijn vriendin is juf die werkt zich een slag in de rondte.

Onze kinderen doen het erg goed thuis en zijn lief en gezellig, maar wat verlang ik naar mijn werk goed kunnen doen en niet steeds het gevoel te hebben alles net niet goed genoeg te doen.

B is vandaag voor het eerst weer naar school en ik hoor dat vriendin en Juul samen liedjes aan het zingen zijn beneden. Ze gaan zo met de slee boodschappen halen. Die qualitytime met alleen Juul was ook hard nodig.

Maar toch ben ik blij en gelukkig, want ik heb werk, een super flexibele werkgever en met alle economische shit die er nog aan gaat komen, hebben wij toch een aardige baanzekerheid. Dat is aardig uniek momenteel en dat geeft veel rust.
pi_197905470
Wat baal ik soms toch van deze peuterspeelzaal.
De gemeente vergoedt dit jaar nog maar drie uur, dus kinderen die komen met gemeentesubsidie moeten eerder opgehaald worden. Maar dit bericht heb ik niet gehad, dus kreeg ik ineens een telefoontje dat hij gehaald moest worden.

Ik had wel gehoord dat het broodmoment eruit zou gaan en ze zouden dan wat "educatiefs" doen.

Dus terwijl ik me die kant op haastte dacht ik erover na of we dan dat uurtje zelf zouden betalen want ik vond dat toch niet leuk voor hem.
Kom ik daar, zitten de kindjes tv te kijken. Heel educatief Bing, maar daar ga ik niet extra voor betalen. :{w

Komt me eigenlijk verder wel beter uit zo. Lekker met z'n allen eten en hij is minder moe dan anders. :)

En dan ook weer "ouders mogen eigenlijk niet binnenkomen." Ja leuk, maar zorg dan dat er een deurbel hangt bij het briefje waarop staat dat je moet aanbellen. }:|

Maar goed Banaan heeft het volgens mij wel naar zijn zin gehad en ik had heel even rust. *O*
pi_197905668
PKM wat een kromme regeling dat de gemeente niet de normale PSZ tijden vergoed.

Ik kreeg gisterochtend idd ook een "ouders mogen eigenlijk niet binnenkomen" te horen. Tja we hebben tegen het raam getikt maar niemand reageerde. Ik kon kind toch moeilijk met sneeuwlaarzen de klas in sturen dus ik ben even in de hal gaan staan waar verder niemand aanwezig was om de laarzen uit te doen.

Bij het ophalen stonden we blijkbaar op de verkeerde plek maar waar we moesten staan was een andere groep aan het spelen en daar zou ik ook zonder coronamaatregelen al niet tussen gaan staan.
pi_197910180
Hier ook de opstap helemaal onder de sneeuw. Of ik daar even de maxi-cosi neer wilde zetten om de jongste dochter in te doen. Wat denk je zelf? Ik snap echt de maatregelen wel, maar dit weer maakt sommige dingen wel iets lastiger toch..
pi_197935827
Wat een stomme ervaringen met opvang en psz zeg. Hier kunnen we brengen/halen in het halletje (1 ouder), de andere ouders wachten buiten op hun beurt. Baby nemen ze met kinderwagen en al mee naar binnen.

Ik vind mijn 3-jarige een stuk pittiger dan een jaar geleden. Ze ligt regelmatig krijsend op de grond als ze haar zin niet krijgt en ze zegt ook veel ‘maar ik wil dit en ik wil het nu’.
En ze krijgt streken, vorige week heeft ze mijn werktelefoon geblokkeerd (die ging dus in reset) en vanochtend was ik beneden en hoorde ik dat ze opstond, maar ze kwam niet beneden. Vriend was boven (in bed) en ik dacht dat ze moest plassen en weer naar bed ging. Kwam ik een tijd later boven zat ze op mijn bureaustoel de laptop van het werk vakkundig zwart (uitwisbare stift gelukkig, maar toch) te kleuren. }:| Een aantal (witte) letters niet meer zichtbaar en touchpad zwart. We moeten dus echt beter opletten en ik mijn spullen opruimen, want de deur kan niet op slot.
En soms is ze ook heel simpel om te buigen. Ze was aan het krijsen dat ze in bad wilde ipv douchen. Opeens werkte ze toch goed mee met douchen, maar toen ze vervolgens het bad niet vol mocht laten lopen begon het krijsen weer. Toen ik voorstelde om dan samen in het net alsof bad te gaan liggen, haar bed, was het goed. :D

Oh en haar zusje lacht gelukkig nog als ze zo krijst, ik hoop dan maar dat ze dit niet gaat nadoen straks. :X

Het grootste deel van de tijd is ze wel heel lief hoor, maar bovenstaande vraagt wel wat energie en geduld. :+
pi_197936115
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 22:39 schreef Nolita het volgende:
Wat een stomme ervaringen met opvang en psz zeg. Hier kunnen we brengen/halen in het halletje (1 ouder), de andere ouders wachten buiten op hun beurt. Baby nemen ze met kinderwagen en al mee naar binnen.

Ik vind mijn 3-jarige een stuk pittiger dan een jaar geleden. Ze ligt regelmatig krijsend op de grond als ze haar zin niet krijgt en ze zegt ook veel ‘maar ik wil dit en ik wil het nu’.
En ze krijgt streken, vorige week heeft ze mijn werktelefoon geblokkeerd (die ging dus in reset) en vanochtend was ik beneden en hoorde ik dat ze opstond, maar ze kwam niet beneden. Vriend was boven (in bed) en ik dacht dat ze moest plassen en weer naar bed ging. Kwam ik een tijd later boven zat ze op mijn bureaustoel de laptop van het werk vakkundig zwart (uitwisbare stift gelukkig, maar toch) te kleuren. }:| Een aantal (witte) letters niet meer zichtbaar en touchpad zwart. We moeten dus echt beter opletten en ik mijn spullen opruimen, want de deur kan niet op slot.
En soms is ze ook heel simpel om te buigen. Ze was aan het krijsen dat ze in bad wilde ipv douchen. Opeens werkte ze toch goed mee met douchen, maar toen ze vervolgens het bad niet vol mocht laten lopen begon het krijsen weer. Toen ik voorstelde om dan samen in het net alsof bad te gaan liggen, haar bed, was het goed. :D

Oh en haar zusje lacht gelukkig nog als ze zo krijst, ik hoop dan maar dat ze dit niet gaat nadoen straks. :X

Het grootste deel van de tijd is ze wel heel lief hoor, maar bovenstaande vraagt wel wat energie en geduld. :+
Wij vinden de driejarige ook n stuk pittiger dan toen ie twee was :Y weinig gemerkt van de "terrible two's" maar we hebben wel duidelijk een "threenager" ( zijn daar Nederlandse termen voor :P ?)

Mijn god wat een onwijze opstandige draak kan het zijn soms :X en intens woedend af en toe.
pi_197936186
Ik sluit daar helemaal bij aan. Superleuk, zo'n driejarige, maar ook superpittig. Ik ben ook erg benieuwd welke streken hij straks gaat uithalen als ik druk ben met de baby en man weer aan het werk is. :')
pi_197936969
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 22:39 schreef Nolita het volgende:
want de deur kan niet op slot.
De klink uit de deur halen werkt hier als slot voor de werkkamer.
  donderdag 11 februari 2021 @ 06:33:58 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197938071
3 vinden wij ook veel pittiger dan 2 :Y !
pi_197938137
:Y onze driejarige huilt voor mijn idee elke dag meer dan de baby. En die huilt niet eens weinig.
pi_197938200
@Nanuke gefeliciteerd nog! Hoe gaat het met jullie?

Ik vind op het moment mijn driejarige best prima te doen *O* gisteren een hele dag zonder gemopper!
Hij heeft een tijd geleden zo’n moeilijke fase gehad, dat ik echt dacht dat ik niet geschikt was om moeder te zijn. Maar op dit moment is hij zo lief en meegaand.
Ik ga er vanuit dat het bij jullie ook fases zijn, hopelijk korte :*
pi_197938209
Ik zit net tegen iedereen te vertellen dat ik twee zo leuk vind en dacht dus dat dat alleen nog maar beter zou worden. En toen kwam ik hier.

....

:')
pi_197938265
@Nanuke: inmiddels bevallen lees ik :o *O* gefeliciteerd! Hoe gaat het met jullie?
pi_197938366
Hierbij vlagen pittige buien, maar meestal is hij heel leuk en gezellig gelukkig. De buien hangen vooral samen met vermoeidheid, dan is ie soms niet te genieten. Geen streken zoals bij Nikita, maar gewoon op de grond gaan liggen krijsen als ie zijn zin niet krijgt. Soms krijg ik zin om ernaast te gaan liggen en mee te gaan doen.
pi_197938379
@LeSage als mijn kind ineens meegaand wordt, heb ik denk ik een ander probleem. Dan is hij vast verwisseld met een ander. :P Maar ik hoop wel dat het dagelijkse zeuren, huilen, op de grond neerstorten wel een keertje weer minder wordt.

Verder gaat het aardig met ons. Het is wennen, het leven met vier. Behoorlijk pittig ook. Maar het komt goed. O+
pi_197938450
Gefeliciteerd Nanuke!

Ik heb ook wel vaak gedacht bij Kevin om hem af te geven bij het klooster “hier doen jullie het maar, ik kan het niet”. Nog steeds af en toe.

Maar hij tussen die Terror-peuter buien door eigenlijk zo lief O+ O+
pi_197938481
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 07:50 schreef Nanuke het volgende:
@:LeSage als mijn kind ineens meegaand wordt, heb ik denk ik een ander probleem. Dan is hij vast verwisseld met een ander. :P Maar ik hoop wel dat het dagelijkse zeuren, huilen, op de grond neerstorten wel een keertje weer minder wordt.

Verder gaat het aardig met ons. Het is wennen, het leven met vier. Behoorlijk pittig ook. Maar het komt goed. O+
Leven met 4 is ook behoorlijk pittig :P maar je went eraan, en sommige dagen is het beter dan andere.

Mijm was ook het type waarvan ik dacht er nog een leven lang strijd mee te hebben. Maar op dit moment heb ik meer strijd met kleuter dan met Mijm. Niets zo onverwacht als een peuter :')
pi_197938649
Is drie erger dan twee???? Well, damn. ;(

Hier huilt m’n bijna driejarige ook meer dan de baby, @pkm. :')

@Nanuke ik weet niet meer of ik je al had gefeliciteerd :@ , maar bij deze: GEFELICITEERD O+

U. is zindelijk. *O* In een week. Vanavond krijgt hij z’n diploma en stoppen we met stickers plakken. We kunnen ook al 1-1,5 uur buiten spelen/zijn. Erg fijn.’s Nachts draagt hij wel nog een luier voor de zekerheid. Hij was nachtdroog, maar nu hij weer zoveel melk drinkt voor het slapen gaan weet ik het niet meer zeker.
pi_197939016
Gefeliciteerd Nanuke!

Ik kan me bij B niet herinneren dat 3 jaar vervelend was, maar B is op elke leeftijd eigenlijk best makkelijk dus ik weet of je hem als referentie kan nemen.

Juul had een onrustige nacht, meerdere keren 'wakker' halfslapend vragen over het licht aan mag, heb haar nog getempt vannacht. Geen idee wat er was. Ik weet wel dat ze poep sjago was vanochtend en ze is met een hoop drama meegegaan met mijn vriendin naar het KDV. Ik hoop zo dat het daar beter gaat door de afleiding.
pi_197939059
Hier ook een pittige 3,5 jarige :X
Met af en toe ook van die streken, laatst had hij één van de banken vakkundig met (gelukkig uitwasbare) kleurpotlood bewerkt :( Op de vraag waarom hij de bank onder had gekleurd kwam het antwoord "ik wist even niet wat ik moest doen" :7

En ik had zelf natuurlijk ook beter moeten opletten en hem niet alleen laten met kleurpotloden :+

Huilen en krijsen hier ook dagelijkse kost. @LeSage, dan wil ik echt niet horen dat het leven met een 4-jarige ook pittig is :+
Vanaf welke leeftijd wordt het dan makkelijk :P :+ ?????

Simon is deze week weer gestart bij de psz. Hij ging op de eerste dag gewoon mee naar de gymzaal, wat hij normaal ALTIJD weigerde. Vooruitgang *O*

Maar hij is vaak ook wel lief: als ik thuis werk, gaat ie vaak op de deur van de werkkamer kloppen en roepen "mama, ik vind jou lief" of "mama, ik wil jou een kusje geven" O+ O+ O+ O+
Dat maakt dan weer een hoop goed.
pi_197939158
Banaan kan heel gezellige perioden hebben. Tussendoor is het ook wel een schat. Hij is erg moe en zodra ik even de baby niet vast heb kruipt hij op schoot.

Nog gefeliciteerd @Nanuke :*

Fijn @D.U.M.A.N. *O*

Vanochtend een stom momentje, hij had klei gestopt in de pizzamaker waar het niet moet en ik kreeg het er niet uit. Zegt hij dat het niet erg is, we vragen het straks wel aan papa.
Dus ik toch dat ding in/uit elkaar geschroefd met draagzak handicap en gepriegel met kleine deeltjes. En de klei zit nog steeds waar het zit. ;(
pi_197939180
5 jarige tegenwoordig :o

Maar die heeft constant een mening en wil in discussie }:| daar kom je niet meer vanaf met een ‘omdat het gewoon zo is’.
Krijsen en gillen doet hij niet meer hoor.

Ik denk eigenlijk dat het pas echt makkelijker wordt als ze de deur uit zijn ;(
Met in de tussentijd periodes dat ze heel lastig zijn, wat minder lastig en gewoon even heel gezellig.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:18:56 #255
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197939362
Wat goed van U.! *O* .

Ik moest lachen om je waarom-vraag Tolstoi. Ik laat me daar soms ook toe verleiden maar ik heb nog nooit een bevredigend antwoord gehad.
pi_197939661
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:18 schreef Lemijn het volgende:
Wat goed van U.! *O* .

Ik moest lachen om je waarom-vraag Tolstoi. Ik laat me daar soms ook toe verleiden maar ik heb nog nooit een bevredigend antwoord gehad.
Bevredigend niet, maar toch ooit wel hilarisch om de beweegredenen van een peuter te horen.
Ik krijg overigens meestal een ‘weet ik niet waarom ik dat deed’.
Dan doe het niet }:|
pi_197939680
Dat klinkt als een peuter waar je je handen vol aan hebt Nolita. Wij hebben bij alle kinderen lang hun deurklink omhoog gehad, zodat ze niet zelf hun kamer uit konden, en daarna bij de trap zodat ze niet zelf naar beneden konden. Maar dat is alweer een tijdje geleden.

Hier corrigeren ze (meestal) ook elkaar, dat scheelt. We laten ze tegenwoordig ook gerust een uur alleen spelen, boven of beneden. Dat is dan wel weer een voordeel aan 3 jaar, met 2 was dat nog geen succes. Nu kleuter weer naar school is kan ik gerust een uurtje rustig op de bank zitten s ochtends. Alleen als ze moe zijn is het drama om niks. Gisteren een heel langzaam stervende zwaan omdat broer iets opruimde wat Em maar niet deed, en die was toen boos want dat wilde zij doehoehoen. En Lala is heel erg van het alles afschuiven en liegen tegenwoordig. “Dat heb ik niet gedaan” is haar favoriete uitspraak, gevolgd door iemand beschuldigen. Gisteren moest ze van mij plassen voor ze in bad ging, en ze springt binnen drie tellen weer van de wc af. “Lala, heb je echt geplast?” “Ja hoor” “zeker weten? Ik kan dat zien hč” “ja, ik heb echt geplast” Lala springt op, rent naar de wc en trekt snel door “Ik heb doorgetrokken, dus kan je niet zien” :(

Maar het is vooral het glashard dingen ontkennen waarvan ik zeker weet dat ze het gedaan heeft wat me irriteert. Vaak geen ernstige dingen maar waar ze normaal niet eens voor op haar kop zou krijgen. Het lukt me alleen nog niet om dat af te leren. Maar zo ben ik ook al een tijd bezig om de gebiedende wijs te vervangen door een gewone vraag.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:15:49 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197940383
De gebiedende wijs vervangen is hier inmiddels gelukt, maar liegen (of jokken, zoals we dat hier noemen als het om kleine dingen gaat) doet prul ook. Heel irritant...
pi_197940952
Gebiedende wijs leert Mijm gelukkig ook wel weer af. Daar heb ik echt een hekel aan.
Liegen vooral om poep in zijn luier: ‘nee hoor, ik heb niet gepoept.’
Vriend, ik ruik je al van meters afstand. Liegen moet je niet doen over iets dat gewoon niet te ontkennen is :D

Ik had net even de schrik van de dag. Ik was douchen en hoorde Mijm naar boven komen. Prima, doet ie vaker. Dus ik deed de deur open, zie ik hem nog het op de bovenste trede staan met een deken over zich heen. Hij was als spook de trap op gelopen, lange deken achter zich aan slepend :X :X
pi_197941330
Hier wordt de gebiedende wijs nu meestal ter plekke aangepast "mama jij moe.... Mama wil jij....?" En daarna trots grijnzend " wil jij is goed he mama?" :7

Scheelt al een hoop, en alsjeblieft, dankjewel zit tegenwoordig ook wel redelijk verankerd in zn manier van praten :Y .
pi_197941353
Oei, LeSage, dat is wel even flink schrikken inderdaad.

O, ja, die gebiedende wijs! Mijn standaard antwoord is "Hoe vraag je dat?". Soms werkt dat en vraagt ie het netjes, soms niet, maar dan doe ik niet wat Simon gebiedt.

En die waarom-vraag die ontglipt me nog wel eens :+
pi_197941369
Altijd fijn om die herkenning te lezen hier, dankje! O+

Oeh, schrikken idd lesage!
pi_197941475
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Is drie erger dan twee???? Well, damn. ;(

Hier huilt m’n bijna driejarige ook meer dan de baby, @:pkm. :')

@:nanuke ik weet niet meer of ik je al had gefeliciteerd :@ , maar bij deze: GEFELICITEERD O+

U. is zindelijk. *O* In een week. Vanavond krijgt hij z’n diploma en stoppen we met stickers plakken. We kunnen ook al 1-1,5 uur buiten spelen/zijn. Erg fijn.’s Nachts draagt hij wel nog een luier voor de zekerheid. Hij was nachtdroog, maar nu hij weer zoveel melk drinkt voor het slapen gaan weet ik het niet meer zeker.
Wat goed van U.! Denk je dat die box ook zinvol is als het alleen om poepen gaat? Plassen gaat geweldig goed, poepen gaat toch denk ik tweederde van de tijd nog in de luier, ook als we vijf minuten ervoor nog hebben gezegd dat ie misschien even op het potje moet gaan zitten. En over zes weken begint ie met school... :X
pi_197942159
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:17 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Wat goed van U.! Denk je dat die box ook zinvol is als het alleen om poepen gaat? Plassen gaat geweldig goed, poepen gaat toch denk ik tweederde van de tijd nog in de luier, ook als we vijf minuten ervoor nog hebben gezegd dat ie misschien even op het potje moet gaan zitten. En over zes weken begint ie met school... :X
Ik heb je even een dm gedaan. ;)

U. is gevoelig voor stickers en cadeautjes, dus dat werkte hier goed. Maar U. heeft wel al langer ervaring met poepen en plassen op de wc/het potje.

Ik zou even lezen wat ik je heb gestuurd en als dat niet werkt, dan kan je ook losse stickers/stickervellen bestellen/gebruiken. ;)
pi_197942547
Dat liegen (of jokken) doet onze bijna 7 jarige nog steeds hoor. Hij is er gelukkig niet heel goed in dus we hebben het meestal wel door. Hoort dat er ook niet gewoon bij? Bij het grenzen opzoeken? Nee, wij keuren het niet goed, maar didn't we all? Ik wel in ieder geval als kind, ken nog een hoop 'leugens' van vroeger.
pi_197942922
Banaan is meestal goudeerlijk of weigert antwoord te geven. Toevallig loog hij pas bewust eens om zijn zin te krijgen maar het gebeurt bijna nooit.

Maar hij verkiest dan wel om als hij iets doet wat niet mag, dat duidelijk te verkondigen. Kattekwaad telt niet als niemand reageert. :D
pi_197943223
Het hoort er wel bij, maar ik geef dan ook weer aan dat het niet de bedoeling is :)
pi_197946022
Ik was zo blij met m'n tweeënhalfjarige... Nu vrees ik voor wat er komen gaat. :9
pi_197951192
Vanmiddag was het heerlijk weer en zijn we met zijn drieën gaan wandelen. Helaas was het einde minder leuk, want ik ben op een nogal knullige manier flink gevallen op mijn knieën. Ik heb er flink last van. Simon kwam alleen even kort kijken en een kusje op 1 knie geven en ging daarna weer spelen.
In de auto terug zei hij dat ik maar een pleister op mijn knie moest doen.

Nu met een dekentje op bank, hopelijk gaat het morgen beter, want heb echt geen zin in een tripje naar de huisarts. Morgen ook al naar de tandarts, Simon heeft er zin in om weer zijn tandjes te laten zien :D
pi_197951351
Ik sluit me aan bij NJ. Sofie is nu 2.5 en zo leuk! Maar als ik dit zo lees dan kan ik me vast voorbereiden :P

Sofie heeft vandaag leren knippen. Mooi om te zien hoe geconcentreerd ze dan aan het uitvogelen is wat ze moet doen en de verwondering na elke knip in het papier O+

SPOILER
Balen Tolstoi! Hopelijk na een nacht rust alleen nog spierpijn.
pi_197952115
2 of 3 jaar vind ik in Pitbulls geval niet eens zo'n verschil; ik voel me vooral belazerd dat onze Minion echt een super makkelijke peuter was en we daarna deze fullblown-versie-van-een-peuter kregen :{w
;)

Ik vind het eigenlijk wel steeds makkelijker worden juist, maar da's ook vooral omdat ik slechter tegen gebroken nachten kan dan tegen peuter discussies :P
En hij slaapt sinds een paar weken weer stukken beter, dus dan kan ik overdag ook meer van 'm hebben ofzo :D

Z'n middagdutje lijkt nu wel echt verleden tijd trouwens. Enerzijds balen (want was wel een heerlijk rustmoment je), maar ook wel weer makkelijk eigenlijk :)

Nu nog zindelijk worden...
Knap van U. trouwens! ^O^
pi_197952161
Günther liegt al een poosje glashard en heel goed. :X Ik vind het zowel fascinerend als zorgelijk :')
De verontwaardigde maar steevast compleet onware 'maar papa/mama zei dat het wél mocht!' hebben we hier ook al een poosje. 8)7

Op waarom-vragen krijg ik ondertussen wel gewoon antwoord (althans, ik vind dat voor een net driejarige 'ik MOEST dit gewoon doen' een prima respons want klopt vast ook gewoon), maar waarom-vragen bij de koter vandaan gaat nu wel echt de hele godganse dag door, aaaaargh. Ik kan echt niets doen of zeggen zonder dat Günther om het waarom ervan vraagt en elk antwoord lokt weer een volgende waarom-vraag uit totdat je op een abstract niveau terecht komt waar geen antwoorden meer op te verzinnen zijn. 'Tureluurs' is een understatement |:( Maar enfin, verder niks te klagen want weinig drama, zelden huilen - Günther is best vaak stout maar is daar een combinatie van blij en geniepig bij :+
pi_197952340
Nanuuuuke! *O* :*
pi_197952816
Die waarom van Günther klinkt zoals die van mijn nu-kleuter waren. En die is nu nog veel vermoeiender. Hij is heel (maar echt heeeeel) nieuwsgierig. Dat betekent dus dat er letterlijk geen gesprek gevoerd kan worden zonder dat hij vraagt hoe het zit. En als hij dan eenmaal weet hoe iets zit vertelt hij dat dus elke keer.
De juf zei dit laatst ook al, dat hij dan in de klas gaat vertellen over het noorderlicht :D

Het is ergens heel gezellig, maar af en toe zou ik het best fijn vinden als hij zich niet overal tegenaan zou bemoeien :')
pi_197952825
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 20:07 schreef minilot het volgende:
Günther liegt al een poosje glashard en heel goed. :X Ik vind het zowel fascinerend als zorgelijk :')
De verontwaardigde maar steevast compleet onware 'maar papa/mama zei dat het wél mocht!' hebben we hier ook al een poosje. 8)7

Op waarom-vragen krijg ik ondertussen wel gewoon antwoord (althans, ik vind dat voor een net driejarige 'ik MOEST dit gewoon doen' een prima respons want klopt vast ook gewoon), maar waarom-vragen bij de koter vandaan gaat nu wel echt de hele godganse dag door, aaaaargh. Ik kan echt niets doen of zeggen zonder dat Günther om het waarom ervan vraagt en elk antwoord lokt weer een volgende waarom-vraag uit totdat je op een abstract niveau terecht komt waar geen antwoorden meer op te verzinnen zijn. 'Tureluurs' is een understatement |:( Maar enfin, verder niks te klagen want weinig drama, zelden huilen - Günther is best vaak stout maar is daar een combinatie van blij en geniepig bij :+
mijn vijf-jarige vraagt nog steeds 'waarom'. Die begon er met 3 ook ongeveer mee. Ik word er soms echt staaaaapelgek van...

Onze O is trouwens overdag plas-zindelijk. Poepen doet hij (steevast 5 minuten voordat we weg moeten naar school) fijn in z'n onderbroek. Ben al heel blij met het plaszindelijk, trouwens...

Verder is het een monster, maar wel een lekker monster. Hij is idolaat van z'n grote broer, het beste argument om hem iets te laten doen is dat T het ook doet/deed/ooit gaat doen. Best praktisch...Hij kan zo heerlijk lachen, en is zo trots om zo groot te zijn. Stapt elke dag met z'n rugzakje naar school, zwaait nog even en gaat dan heerlijk spelen. En 's middags is hij zo trots om ook te kunnen vertellen wat hij gedaan heeft. Ik geniet er volop van. Nu nog wat beter gaan slapen, want 5x per nacht opstaan is niet mijn hobby...
pi_197965871
De peuters zeggen zo af en toe eens nee als er gevraagd word of ze bv hun boterham op de grond hebben gegooid. Word vast nog anders.
Onze 7 jarige beweerde namelijk vorige week met droge ogen dat de schaar vanzelf in haar kussensloop was gaan knippen, zij wist van niks!

Vandaag zijn ze in batman kostuum naar de opvang, ze waren de enige 2 die verkleed waren _O-
pi_197968260
Mijn 5-jarige is ook echt goed in liegen. Lastig wel, maar ook fascinerend.

En ik heb af en toe zo medelijden met m’n peuter. Het lijkt mij alles behalve makkelijk om peuter te zijn. Hoe erg je jezelf in de nesten kan werken....

Ik heb een Spider-Man en een super-man hier rondlopen :N
pi_197968525
Bij de peuterspeelzaal waren ze enthousiast vandaag. Banaan heeft lekker gespeeld, deed goed mee met gym, bleef netjes zitten aan tafel, plas op de wc.

Het recept ben ik niet zo blij mee. Hij was wakker om 1:30 en sinds 5:00 was hij ook wakker. ;( Dat wou ze ook wel zeggen, dat hij waarschijnlijk even moest slapen.

Ik heb dus ook regelmatig medelijden @Adrian4 .

Vandaag ging hij helemaal zelf de kat natvoer geven omdat die zeurde. Daar smelt ik toch een beetje van hoor. O+
pi_197970189
Het is ook niet makkelijk om een peuter te zijn!
Zoveel informatie elke dag, elke dag even kijken of de regels van de dag ervoor nog gelden.
Elke dag ruzie maken met je tweeling broer om de minion, oke die geld niet voor iedereen natuurlijk..

Ze hebben een super dag op de opvang gehad, grote zus is als batgirl dus de batfamilie is compleet haha!
Ik heb zelf zometeen carnaval bingo van de muziekvereniging. Toch anders zo thuis in je verkleedpak haha!
pi_197972131
Sofie was een maand niet naar het kdv geweest en had er vanochtend helemaal zin in. Ik kreeg niet eens meer een knuffel toen ze naar binnen liep.
En *O* ook op het kdv geen enkel ongelukje. En ook daar op de wc gepoept. Onze uk is alleen nog te klein voor kinder-wctjes. De leidsters moesten haar vasthouden. En op het potje wilde ze niet want ‘Sofie is groot!’ :P

Hier geen verklede kinderen gezien. Afgelopen jaren werd er wel carnaval gevierd op het kdv maar nu niks over gehoord.
pi_197974667
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:13 schreef aapieannie het volgende:
Het is ook niet makkelijk om een peuter te zijn!
Zoveel informatie elke dag, elke dag even kijken of de regels van de dag ervoor nog gelden.
Elke dag ruzie maken met je tweeling broer om de minion, oke die geld niet voor iedereen natuurlijk..

Ze hebben een super dag op de opvang gehad, grote zus is als batgirl dus de batfamilie is compleet haha!
Ik heb zelf zometeen carnaval bingo van de muziekvereniging. Toch anders zo thuis in je verkleedpak haha!
Elke dag 100+ keer ruzie zoeken met je grote broer om hem te laten merken dat je er bent en dat je echt niet onder doet voor hem ook al is ie groter en ouder }:|

En dan ook 100+ keer verbaasd zijn dat grote broer terug mept en dat ie echt nog wel een beetje sterker is dan jij (duurt niet lang meer) en dan dus ook 100+ keer huilend en vol onbegrip naar je moeder lopen }:| }:|
pi_197978928
In het kader van peuterdrama: ik wil niet deze maillot aan, deze kan niet praten! 8)7 O+

Ze heeft net zolang staan trekken en duwen tot ze de maillot uit had. Een andere maillot was wel goed; “deze kan wel praten”
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:34:59 #283
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197979004
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:27 schreef Takkie88 het volgende:
In het kader van peuterdrama: ik wil niet deze maillot aan, deze kan niet praten! 8)7 O+

Ze heeft net zolang staan trekken en duwen tot ze de maillot uit had. Een andere maillot was wel goed; “deze kan wel praten”
Lijkt me best handig, zo'n pratende maillot... 'ik heb het een beetje koud, kun je nog een laagje extra aantrekken?'
pi_197979046
Juul lag vanochtend helemaal in een deuk, wij hebben een Google Home en B vroeg wat voor weer het zou worden vandaag. Dus dat ding antwoord en zeg onder andere 'met een minimum van -8 graden'.
Juul pakt haar Duplo Minni Mouse en gaat heel hard lachen 'Google zegt Minni, Google zegt Minni' Echt hilarisch vond ze het.

En eigenwijze peuterbuien hebben we hier genoeg. Ze heeft nogal een sterke eigen mening, over alles wilt ze meebeslissen tot aan de luier aan toe. Het ligt aan de dag, de haast en het onderwerp in hoeverre dat een strijd is. Zeker in het weekend denken we snel: pak inderdaad maar zelf je kleding uit de kast en je kleedt je maar aan, we hebben de tijd.
B heeft dat op zich ook wel maar veel minder heftig. Die kiest zijn eigen kleding uit in de winkel, dus in principe is alles in de kast wel goed. Die is weer heel ijdel en eigenzinnig met zijn haar.
pi_197980875
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:27 schreef Takkie88 het volgende:

Wonderlijke wezens die peuters :D
pi_198007284
We zijn vanmiddag nog even wezen schaatsen. Sofie voor het eerst op het ijs en ze heeft geschaatst! Het ging letterlijk met vallen en opstaan maar was zo leuk!

SPOILER
  zondag 14 februari 2021 @ 20:14:12 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198007364
Ha, zo gingen wij ook Takkie, heerlijk he! Jacob vond het echt fantastisch.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 06:27:29 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198027864
Help. Jacob (3,5 jaar) wordt steeds vaker tussen 5 en 6 wakker. Vanmorgen was het weer 5:20. Hij valt dan niet meer in slaap en roept me met kortere of langere intervallen. Hij heeft een wekker en mag pas eruit (naar mij toe) als die geel wordt, om 6:30. Die tijd duurt natuurlijk eindeloos als je wakker bent. Maar ik wil slapen! Ik heb al gezegd dat hij een lichtje mag aandoen en in zijn bed mag spelen. Maar dat doet hij niet, hij jammert enkel dat hij naar mij wil en dat het zo lang duurt.
Als ik overstag ga en zeg dat hij in mijn bed mag dan ligt hij vervolgens hier te draaien en te praten. Mijn eerste wens is zelf langer slapen en de tweede is dat hij langer slaapt, want hij is vervolgens te moe.
Later naar bed helpt niet. Elders slapen wel: bij zijn vader of bij zijn grootouders slaapt hij gewoon tot minimaal half zeven.

Wie vertelt me een betere tip dan dat ik op dit soort onchristelijke tijden met hem naar beneden moet...
pi_198028059
@Lemijn
Is zijn kamer daar misschien donkerder dan bij jullie thuis? Eten ze daar misschien nog wat voor het slapen gaan?
  dinsdag 16 februari 2021 @ 08:55:07 #290
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198028846
Even donker. Eten gaat hetzelfde. Hij heeft ook niet echt honger hoor, hij gaat rustig eerst spelen en komt pas na aansporing aan tafel. Mogelijk is het daar iets warmer maar in de avond ligt hij echt te zweten en eenmaal weer onder zijn dekbed ‘s ochtends wordt hij ook vlot warm. Volgens mij is het de te grondig ingebouwde ‘mamaaaaa’-behoefte. Of mama-roep-behoefte. Het is ook moeilijk te snappen voor hem waarom ik zo hang aan die wekker en aan mijn slaap denk ik. Maar argh.
pi_198028924
Misschien juist iets vroeger in bed? Bij ons is om 18:30 slapen tot 7:00, 19:30 wordt 6:00 of vroeger. Ongeveer natuurlijk.

Ik las pas ergens de tip voor een luisterboek en oordopjes. Kun jij tenminste nog even slapen terwijl hij luistert. :)

Sterkte. :*
pi_198029193
Wij eten nou steeds vaker 's middags warm. 's Avonds een broodje erin proppen is zoveel makkelijker dan proberen groente erin te krijgen. Hij is soms echt te moe om nog goed te eten eind van de dag.

In dat opzicht ben ik dus echt blij dat hij niet meer bij de peuterspeelzaal mee eet en mijn man maar 1 of 2 dagen in de week op locatie werkt. :)

Als Banaan te weinig eet dan wordt hij ook weer vroeger wakker. Of midden in de nacht. ;(

Gisteren hielp hij met het snijden van de worteltjes en at zowaar wat op.

Het blijft een gekkerd. Spuugde pas zijn visstick terug op het bord. Volgende hap liet ik hem kieze tussen rosti met mayonaise of visstick, koos hij toch weer vis. :?
pi_198029354
Er is geen peil op te trekken met peuters en eten hoor :P de ene dag kan die van mij geen hap willen eten want "Jakkie bah" en een andere keer kan hij van 'tzelfde gerecht 2 borden eten.

Soms is ie ook wel consequent, wortels zo gaan er niet echt in, wat ik er ook mee doe, maar hutspot gaat juist heel goed. Qua groene dingen moet ie niks hebben van alles wat lijkt op sla, maar broccoli gaat er altijd in. Hij houdt niet van avocado warm door 't avondeten, maar wel koud op een boterham. Z'n favoriet blijft wel pasta bolognese en op zich kan ik daar alle groente instoppen die ik wel, dat eet ie dan altijd wel. Van paprika moet ik zorgen dat ik extra heb, want hij eet al een halve op tijdens het snijden ervan :P
pi_198029394
Eten gaat hier met pieken en dalen, dat was met B ook altijd zo en die is nu bijna 7 en eet behoorlijk goed inmiddels. Sterker nog hij proeft vrijwel alles, dat was echt niet zo als peuter.
Ze zijn allebei gek op sushi en pasta en vinden aardappels heel vies. Ook rijst gaat er altijd in. Verder is het afwachten, zo vindt ze wraps de ene keer heerlijk en de andere keer ontzettend vies.

Afgelopen zomer waren op een Farmcamps camping en waren ze net in die vakantie promo foto's aan het maken. Onze vrolijkerd staat er goed op:

SPOILER
pi_198029419
oh, moeilijk is dat he, Lemijn. Hier gaat het echt in vlagen, de laatste tijd zitten we rond 6. Ik vind eigenlijk alles voor 6.30 onacceptabel. Geen tips dus, helaas.

Wel even jompelen, mijn monster ging vanmorgen alleen naar de wc om te poepen. Zonder dat we het doorhadden. Hilarisch scenario, want hij had ook een luier om. Hij riep van boven dat hij gepoept had, dus ik riep dat ik er zo aan kwam, maar deed eerst nog een aantal andere dingen, want hij had toch in z'n luier gepoept, dacht ik. Niet dus, hij heeft een 10 minuten op de wc zitten wachten op mij.... o|O
pi_198029556
Hahaha, wat netjes Jagar!

Lemijn, ik heb geen tips, wel op zoek. 6 uur is hier tegenwoordig de standaard en dan staan ze ook AAN! Ik vind 7 uur eigenlijk meer de bedoeling.
Ach, ze slapen inmiddels wel heel snel ‘s avonds. En dat is na 4 jaar strijd al een hele opluchting.

Qua eten postte ik toevallig net in een ander topic. Ik heb hier zeker met peuter een bodemloze put in huis. En ook echt alles eigenlijk.
Laatst hadden we hele pittige saus in de wraps (beetje uitgeschoten met de chili). Vriend en ik keken elkaar een keer aan, Mijm zei: ‘beetje te pittig.’ Dus een beetje creme fraiche er doorheen geroerd en vervolgens is het helemaal opgegeten. ‘Oh, lekker pittig mama!’ 8)7
pi_198030560
Hier vanmorgen ook een peuter die vroeg wakker was. Wreef over zijn buik "mama beetje hommer" en vreet vervolgens een bak pap, banaan en 2 boterhammen op. Die had inderdaad honger.

Wat betreft dingen lusten is hier ook wisselend, er zit totaal geen logica in dus het zal wel peuterlogica zijn waarom iets de ene dag lekker is en de volgende dag niet.

@Jagärtrut wat knap!
pi_198031312
Hier is het ook wisselend hoe er word gegeten. Maar een half uur voor het koken krijgen ze allemaal nog een bakje met paprika, komkommer en tomaat zodat ze in ieder geval wel iets in de buik hebben. Ook mag er elke dag 1 helpen in de keuken.
Wel grappig, als we doperwten met worteltjes eten, ruilen ze halverwege van bord omdat er een geen worteltjes eet en de ander geen doperwten!

Qua langer slapen geen tips, onze kinderen zijn slaapkoppen die we wakker moeten maken in de ochtend.
pi_198050510
Ik had gisteren sushi besteld. Banaan was alles aan het bestellen voor op zijn bord. Een rolletje met komkommer wou hij wel proberen. Hij spuugde hem na een minuut uit want taaie buitenkant maar het was een dappere poging. O+

Na zei hij "niet doen anders zet ik je op de stoel." Na wat vragen vertelde hij dat hij dat hij een meisje niet trappen. En hij wou schoppen want zij wou hem slaan. "Dat is niet een lief meisje want zij is een boos meisje."

Hij had nog de vraag waarom zij in haar broek had gepoept. Ik zei dat hij dat tot voor kort ook deed. Hij keek alsof hij water zag branden. :D

Toen ik vroeg hoe hij het gehad had zei hij "je moet dat niet vragen." Blijkbaar was er ook iets voorgevallen met een jongetje die op de tractor wegreed.

Zijn versie van hoe dingen zijn gegaan, heerlijk. O+
pi_198050787
Onze 2 koters zijn echt stapelgek op sushi, zouden ze elke dag wel kunnen eten. Juul eet er ook alles van, die gaat echt bunkeren als we sushi eten.
Zaterdag staat het weer in de planning, B wordt zondag 7 jaar en wilt sushi eten voor zijn verjaardag. Op zondag is onze favoriete sushi afhaal dicht dus we eten het zaterdag. Juul ging juichen :D

Maar met aardappels moet je dus niet aankomen, ook geen stamppot of zo, dat spuugt ze gewoon uit. En friet is ook aardappel dus dat wilt mevrouw ook niet.
pi_198050789
En dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')