abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197939016
Gefeliciteerd Nanuke!

Ik kan me bij B niet herinneren dat 3 jaar vervelend was, maar B is op elke leeftijd eigenlijk best makkelijk dus ik weet of je hem als referentie kan nemen.

Juul had een onrustige nacht, meerdere keren 'wakker' halfslapend vragen over het licht aan mag, heb haar nog getempt vannacht. Geen idee wat er was. Ik weet wel dat ze poep sjago was vanochtend en ze is met een hoop drama meegegaan met mijn vriendin naar het KDV. Ik hoop zo dat het daar beter gaat door de afleiding.
pi_197939059
Hier ook een pittige 3,5 jarige :X
Met af en toe ook van die streken, laatst had hij één van de banken vakkundig met (gelukkig uitwasbare) kleurpotlood bewerkt :( Op de vraag waarom hij de bank onder had gekleurd kwam het antwoord "ik wist even niet wat ik moest doen" :7

En ik had zelf natuurlijk ook beter moeten opletten en hem niet alleen laten met kleurpotloden :+

Huilen en krijsen hier ook dagelijkse kost. @LeSage, dan wil ik echt niet horen dat het leven met een 4-jarige ook pittig is :+
Vanaf welke leeftijd wordt het dan makkelijk :P :+ ?????

Simon is deze week weer gestart bij de psz. Hij ging op de eerste dag gewoon mee naar de gymzaal, wat hij normaal ALTIJD weigerde. Vooruitgang *O*

Maar hij is vaak ook wel lief: als ik thuis werk, gaat ie vaak op de deur van de werkkamer kloppen en roepen "mama, ik vind jou lief" of "mama, ik wil jou een kusje geven" O+ O+ O+ O+
Dat maakt dan weer een hoop goed.
pi_197939158
Banaan kan heel gezellige perioden hebben. Tussendoor is het ook wel een schat. Hij is erg moe en zodra ik even de baby niet vast heb kruipt hij op schoot.

Nog gefeliciteerd @Nanuke :*

Fijn @D.U.M.A.N. *O*

Vanochtend een stom momentje, hij had klei gestopt in de pizzamaker waar het niet moet en ik kreeg het er niet uit. Zegt hij dat het niet erg is, we vragen het straks wel aan papa.
Dus ik toch dat ding in/uit elkaar geschroefd met draagzak handicap en gepriegel met kleine deeltjes. En de klei zit nog steeds waar het zit. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197939180
5 jarige tegenwoordig :o

Maar die heeft constant een mening en wil in discussie }:| daar kom je niet meer vanaf met een ‘omdat het gewoon zo is’.
Krijsen en gillen doet hij niet meer hoor.

Ik denk eigenlijk dat het pas echt makkelijker wordt als ze de deur uit zijn ;(
Met in de tussentijd periodes dat ze heel lastig zijn, wat minder lastig en gewoon even heel gezellig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:18:56 #255
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197939362
Wat goed van U.! *O* .

Ik moest lachen om je waarom-vraag Tolstoi. Ik laat me daar soms ook toe verleiden maar ik heb nog nooit een bevredigend antwoord gehad.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197939661
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:18 schreef Lemijn het volgende:
Wat goed van U.! *O* .

Ik moest lachen om je waarom-vraag Tolstoi. Ik laat me daar soms ook toe verleiden maar ik heb nog nooit een bevredigend antwoord gehad.
Bevredigend niet, maar toch ooit wel hilarisch om de beweegredenen van een peuter te horen.
Ik krijg overigens meestal een ‘weet ik niet waarom ik dat deed’.
Dan doe het niet }:|
pi_197939680
Dat klinkt als een peuter waar je je handen vol aan hebt Nolita. Wij hebben bij alle kinderen lang hun deurklink omhoog gehad, zodat ze niet zelf hun kamer uit konden, en daarna bij de trap zodat ze niet zelf naar beneden konden. Maar dat is alweer een tijdje geleden.

Hier corrigeren ze (meestal) ook elkaar, dat scheelt. We laten ze tegenwoordig ook gerust een uur alleen spelen, boven of beneden. Dat is dan wel weer een voordeel aan 3 jaar, met 2 was dat nog geen succes. Nu kleuter weer naar school is kan ik gerust een uurtje rustig op de bank zitten s ochtends. Alleen als ze moe zijn is het drama om niks. Gisteren een heel langzaam stervende zwaan omdat broer iets opruimde wat Em maar niet deed, en die was toen boos want dat wilde zij doehoehoen. En Lala is heel erg van het alles afschuiven en liegen tegenwoordig. “Dat heb ik niet gedaan” is haar favoriete uitspraak, gevolgd door iemand beschuldigen. Gisteren moest ze van mij plassen voor ze in bad ging, en ze springt binnen drie tellen weer van de wc af. “Lala, heb je echt geplast?” “Ja hoor” “zeker weten? Ik kan dat zien hč” “ja, ik heb echt geplast” Lala springt op, rent naar de wc en trekt snel door “Ik heb doorgetrokken, dus kan je niet zien” :(

Maar het is vooral het glashard dingen ontkennen waarvan ik zeker weet dat ze het gedaan heeft wat me irriteert. Vaak geen ernstige dingen maar waar ze normaal niet eens voor op haar kop zou krijgen. Het lukt me alleen nog niet om dat af te leren. Maar zo ben ik ook al een tijd bezig om de gebiedende wijs te vervangen door een gewone vraag.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:15:49 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197940383
De gebiedende wijs vervangen is hier inmiddels gelukt, maar liegen (of jokken, zoals we dat hier noemen als het om kleine dingen gaat) doet prul ook. Heel irritant...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197940952
Gebiedende wijs leert Mijm gelukkig ook wel weer af. Daar heb ik echt een hekel aan.
Liegen vooral om poep in zijn luier: ‘nee hoor, ik heb niet gepoept.’
Vriend, ik ruik je al van meters afstand. Liegen moet je niet doen over iets dat gewoon niet te ontkennen is :D

Ik had net even de schrik van de dag. Ik was douchen en hoorde Mijm naar boven komen. Prima, doet ie vaker. Dus ik deed de deur open, zie ik hem nog het op de bovenste trede staan met een deken over zich heen. Hij was als spook de trap op gelopen, lange deken achter zich aan slepend :X :X
pi_197941330
Hier wordt de gebiedende wijs nu meestal ter plekke aangepast "mama jij moe.... Mama wil jij....?" En daarna trots grijnzend " wil jij is goed he mama?" :7

Scheelt al een hoop, en alsjeblieft, dankjewel zit tegenwoordig ook wel redelijk verankerd in zn manier van praten :Y .
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197941353
Oei, LeSage, dat is wel even flink schrikken inderdaad.

O, ja, die gebiedende wijs! Mijn standaard antwoord is "Hoe vraag je dat?". Soms werkt dat en vraagt ie het netjes, soms niet, maar dan doe ik niet wat Simon gebiedt.

En die waarom-vraag die ontglipt me nog wel eens :+
pi_197941369
Altijd fijn om die herkenning te lezen hier, dankje! O+

Oeh, schrikken idd lesage!
pi_197941475
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Is drie erger dan twee???? Well, damn. ;(

Hier huilt m’n bijna driejarige ook meer dan de baby, @:pkm. :')

@:nanuke ik weet niet meer of ik je al had gefeliciteerd :@ , maar bij deze: GEFELICITEERD O+

U. is zindelijk. *O* In een week. Vanavond krijgt hij z’n diploma en stoppen we met stickers plakken. We kunnen ook al 1-1,5 uur buiten spelen/zijn. Erg fijn.’s Nachts draagt hij wel nog een luier voor de zekerheid. Hij was nachtdroog, maar nu hij weer zoveel melk drinkt voor het slapen gaan weet ik het niet meer zeker.
Wat goed van U.! Denk je dat die box ook zinvol is als het alleen om poepen gaat? Plassen gaat geweldig goed, poepen gaat toch denk ik tweederde van de tijd nog in de luier, ook als we vijf minuten ervoor nog hebben gezegd dat ie misschien even op het potje moet gaan zitten. En over zes weken begint ie met school... :X
pi_197942159
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:17 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Wat goed van U.! Denk je dat die box ook zinvol is als het alleen om poepen gaat? Plassen gaat geweldig goed, poepen gaat toch denk ik tweederde van de tijd nog in de luier, ook als we vijf minuten ervoor nog hebben gezegd dat ie misschien even op het potje moet gaan zitten. En over zes weken begint ie met school... :X
Ik heb je even een dm gedaan. ;)

U. is gevoelig voor stickers en cadeautjes, dus dat werkte hier goed. Maar U. heeft wel al langer ervaring met poepen en plassen op de wc/het potje.

Ik zou even lezen wat ik je heb gestuurd en als dat niet werkt, dan kan je ook losse stickers/stickervellen bestellen/gebruiken. ;)
Protčge moi de mes désirs.
pi_197942547
Dat liegen (of jokken) doet onze bijna 7 jarige nog steeds hoor. Hij is er gelukkig niet heel goed in dus we hebben het meestal wel door. Hoort dat er ook niet gewoon bij? Bij het grenzen opzoeken? Nee, wij keuren het niet goed, maar didn't we all? Ik wel in ieder geval als kind, ken nog een hoop 'leugens' van vroeger.
pi_197942922
Banaan is meestal goudeerlijk of weigert antwoord te geven. Toevallig loog hij pas bewust eens om zijn zin te krijgen maar het gebeurt bijna nooit.

Maar hij verkiest dan wel om als hij iets doet wat niet mag, dat duidelijk te verkondigen. Kattekwaad telt niet als niemand reageert. :D
pi_197943223
Het hoort er wel bij, maar ik geef dan ook weer aan dat het niet de bedoeling is :)
pi_197946022
Ik was zo blij met m'n tweeënhalfjarige... Nu vrees ik voor wat er komen gaat. :9
pi_197951192
Vanmiddag was het heerlijk weer en zijn we met zijn drieën gaan wandelen. Helaas was het einde minder leuk, want ik ben op een nogal knullige manier flink gevallen op mijn knieën. Ik heb er flink last van. Simon kwam alleen even kort kijken en een kusje op 1 knie geven en ging daarna weer spelen.
In de auto terug zei hij dat ik maar een pleister op mijn knie moest doen.

Nu met een dekentje op bank, hopelijk gaat het morgen beter, want heb echt geen zin in een tripje naar de huisarts. Morgen ook al naar de tandarts, Simon heeft er zin in om weer zijn tandjes te laten zien :D
pi_197951351
Ik sluit me aan bij NJ. Sofie is nu 2.5 en zo leuk! Maar als ik dit zo lees dan kan ik me vast voorbereiden :P

Sofie heeft vandaag leren knippen. Mooi om te zien hoe geconcentreerd ze dan aan het uitvogelen is wat ze moet doen en de verwondering na elke knip in het papier O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Balen Tolstoi! Hopelijk na een nacht rust alleen nog spierpijn.
pi_197952115
2 of 3 jaar vind ik in Pitbulls geval niet eens zo'n verschil; ik voel me vooral belazerd dat onze Minion echt een super makkelijke peuter was en we daarna deze fullblown-versie-van-een-peuter kregen :{w
;)

Ik vind het eigenlijk wel steeds makkelijker worden juist, maar da's ook vooral omdat ik slechter tegen gebroken nachten kan dan tegen peuter discussies :P
En hij slaapt sinds een paar weken weer stukken beter, dus dan kan ik overdag ook meer van 'm hebben ofzo :D

Z'n middagdutje lijkt nu wel echt verleden tijd trouwens. Enerzijds balen (want was wel een heerlijk rustmoment je), maar ook wel weer makkelijk eigenlijk :)

Nu nog zindelijk worden...
Knap van U. trouwens! ^O^
pi_197952161
Günther liegt al een poosje glashard en heel goed. :X Ik vind het zowel fascinerend als zorgelijk :')
De verontwaardigde maar steevast compleet onware 'maar papa/mama zei dat het wél mocht!' hebben we hier ook al een poosje. 8)7

Op waarom-vragen krijg ik ondertussen wel gewoon antwoord (althans, ik vind dat voor een net driejarige 'ik MOEST dit gewoon doen' een prima respons want klopt vast ook gewoon), maar waarom-vragen bij de koter vandaan gaat nu wel echt de hele godganse dag door, aaaaargh. Ik kan echt niets doen of zeggen zonder dat Günther om het waarom ervan vraagt en elk antwoord lokt weer een volgende waarom-vraag uit totdat je op een abstract niveau terecht komt waar geen antwoorden meer op te verzinnen zijn. 'Tureluurs' is een understatement |:( Maar enfin, verder niks te klagen want weinig drama, zelden huilen - Günther is best vaak stout maar is daar een combinatie van blij en geniepig bij :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_197952340
Nanuuuuke! *O* :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_197952816
Die waarom van Günther klinkt zoals die van mijn nu-kleuter waren. En die is nu nog veel vermoeiender. Hij is heel (maar echt heeeeel) nieuwsgierig. Dat betekent dus dat er letterlijk geen gesprek gevoerd kan worden zonder dat hij vraagt hoe het zit. En als hij dan eenmaal weet hoe iets zit vertelt hij dat dus elke keer.
De juf zei dit laatst ook al, dat hij dan in de klas gaat vertellen over het noorderlicht :D

Het is ergens heel gezellig, maar af en toe zou ik het best fijn vinden als hij zich niet overal tegenaan zou bemoeien :')
pi_197952825
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 20:07 schreef minilot het volgende:
Günther liegt al een poosje glashard en heel goed. :X Ik vind het zowel fascinerend als zorgelijk :')
De verontwaardigde maar steevast compleet onware 'maar papa/mama zei dat het wél mocht!' hebben we hier ook al een poosje. 8)7

Op waarom-vragen krijg ik ondertussen wel gewoon antwoord (althans, ik vind dat voor een net driejarige 'ik MOEST dit gewoon doen' een prima respons want klopt vast ook gewoon), maar waarom-vragen bij de koter vandaan gaat nu wel echt de hele godganse dag door, aaaaargh. Ik kan echt niets doen of zeggen zonder dat Günther om het waarom ervan vraagt en elk antwoord lokt weer een volgende waarom-vraag uit totdat je op een abstract niveau terecht komt waar geen antwoorden meer op te verzinnen zijn. 'Tureluurs' is een understatement |:( Maar enfin, verder niks te klagen want weinig drama, zelden huilen - Günther is best vaak stout maar is daar een combinatie van blij en geniepig bij :+
mijn vijf-jarige vraagt nog steeds 'waarom'. Die begon er met 3 ook ongeveer mee. Ik word er soms echt staaaaapelgek van...

Onze O is trouwens overdag plas-zindelijk. Poepen doet hij (steevast 5 minuten voordat we weg moeten naar school) fijn in z'n onderbroek. Ben al heel blij met het plaszindelijk, trouwens...

Verder is het een monster, maar wel een lekker monster. Hij is idolaat van z'n grote broer, het beste argument om hem iets te laten doen is dat T het ook doet/deed/ooit gaat doen. Best praktisch...Hij kan zo heerlijk lachen, en is zo trots om zo groot te zijn. Stapt elke dag met z'n rugzakje naar school, zwaait nog even en gaat dan heerlijk spelen. En 's middags is hij zo trots om ook te kunnen vertellen wat hij gedaan heeft. Ik geniet er volop van. Nu nog wat beter gaan slapen, want 5x per nacht opstaan is niet mijn hobby...
pi_197965871
De peuters zeggen zo af en toe eens nee als er gevraagd word of ze bv hun boterham op de grond hebben gegooid. Word vast nog anders.
Onze 7 jarige beweerde namelijk vorige week met droge ogen dat de schaar vanzelf in haar kussensloop was gaan knippen, zij wist van niks!

Vandaag zijn ze in batman kostuum naar de opvang, ze waren de enige 2 die verkleed waren _O-
pi_197968260
Mijn 5-jarige is ook echt goed in liegen. Lastig wel, maar ook fascinerend.

En ik heb af en toe zo medelijden met m’n peuter. Het lijkt mij alles behalve makkelijk om peuter te zijn. Hoe erg je jezelf in de nesten kan werken....

Ik heb een Spider-Man en een super-man hier rondlopen :N
pi_197968525
Bij de peuterspeelzaal waren ze enthousiast vandaag. Banaan heeft lekker gespeeld, deed goed mee met gym, bleef netjes zitten aan tafel, plas op de wc.

Het recept ben ik niet zo blij mee. Hij was wakker om 1:30 en sinds 5:00 was hij ook wakker. ;( Dat wou ze ook wel zeggen, dat hij waarschijnlijk even moest slapen.

Ik heb dus ook regelmatig medelijden @Adrian4 .

Vandaag ging hij helemaal zelf de kat natvoer geven omdat die zeurde. Daar smelt ik toch een beetje van hoor. O+
pi_197970189
Het is ook niet makkelijk om een peuter te zijn!
Zoveel informatie elke dag, elke dag even kijken of de regels van de dag ervoor nog gelden.
Elke dag ruzie maken met je tweeling broer om de minion, oke die geld niet voor iedereen natuurlijk..

Ze hebben een super dag op de opvang gehad, grote zus is als batgirl dus de batfamilie is compleet haha!
Ik heb zelf zometeen carnaval bingo van de muziekvereniging. Toch anders zo thuis in je verkleedpak haha!
pi_197972131
Sofie was een maand niet naar het kdv geweest en had er vanochtend helemaal zin in. Ik kreeg niet eens meer een knuffel toen ze naar binnen liep.
En *O* ook op het kdv geen enkel ongelukje. En ook daar op de wc gepoept. Onze uk is alleen nog te klein voor kinder-wctjes. De leidsters moesten haar vasthouden. En op het potje wilde ze niet want ‘Sofie is groot!’ :P

Hier geen verklede kinderen gezien. Afgelopen jaren werd er wel carnaval gevierd op het kdv maar nu niks over gehoord.
pi_197974667
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:13 schreef aapieannie het volgende:
Het is ook niet makkelijk om een peuter te zijn!
Zoveel informatie elke dag, elke dag even kijken of de regels van de dag ervoor nog gelden.
Elke dag ruzie maken met je tweeling broer om de minion, oke die geld niet voor iedereen natuurlijk..

Ze hebben een super dag op de opvang gehad, grote zus is als batgirl dus de batfamilie is compleet haha!
Ik heb zelf zometeen carnaval bingo van de muziekvereniging. Toch anders zo thuis in je verkleedpak haha!
Elke dag 100+ keer ruzie zoeken met je grote broer om hem te laten merken dat je er bent en dat je echt niet onder doet voor hem ook al is ie groter en ouder }:|

En dan ook 100+ keer verbaasd zijn dat grote broer terug mept en dat ie echt nog wel een beetje sterker is dan jij (duurt niet lang meer) en dan dus ook 100+ keer huilend en vol onbegrip naar je moeder lopen }:| }:|
pi_197978928
In het kader van peuterdrama: ik wil niet deze maillot aan, deze kan niet praten! 8)7 O+

Ze heeft net zolang staan trekken en duwen tot ze de maillot uit had. Een andere maillot was wel goed; “deze kan wel praten”
  zaterdag 13 februari 2021 @ 10:34:59 #283
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197979004
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:27 schreef Takkie88 het volgende:
In het kader van peuterdrama: ik wil niet deze maillot aan, deze kan niet praten! 8)7 O+

Ze heeft net zolang staan trekken en duwen tot ze de maillot uit had. Een andere maillot was wel goed; “deze kan wel praten”
Lijkt me best handig, zo'n pratende maillot... 'ik heb het een beetje koud, kun je nog een laagje extra aantrekken?'
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197979046
Juul lag vanochtend helemaal in een deuk, wij hebben een Google Home en B vroeg wat voor weer het zou worden vandaag. Dus dat ding antwoord en zeg onder andere 'met een minimum van -8 graden'.
Juul pakt haar Duplo Minni Mouse en gaat heel hard lachen 'Google zegt Minni, Google zegt Minni' Echt hilarisch vond ze het.

En eigenwijze peuterbuien hebben we hier genoeg. Ze heeft nogal een sterke eigen mening, over alles wilt ze meebeslissen tot aan de luier aan toe. Het ligt aan de dag, de haast en het onderwerp in hoeverre dat een strijd is. Zeker in het weekend denken we snel: pak inderdaad maar zelf je kleding uit de kast en je kleedt je maar aan, we hebben de tijd.
B heeft dat op zich ook wel maar veel minder heftig. Die kiest zijn eigen kleding uit in de winkel, dus in principe is alles in de kast wel goed. Die is weer heel ijdel en eigenzinnig met zijn haar.
pi_197980875
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 10:27 schreef Takkie88 het volgende:

Wonderlijke wezens die peuters :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198007284
We zijn vanmiddag nog even wezen schaatsen. Sofie voor het eerst op het ijs en ze heeft geschaatst! Het ging letterlijk met vallen en opstaan maar was zo leuk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 14 februari 2021 @ 20:14:12 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198007364
Ha, zo gingen wij ook Takkie, heerlijk he! Jacob vond het echt fantastisch.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 16 februari 2021 @ 06:27:29 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198027864
Help. Jacob (3,5 jaar) wordt steeds vaker tussen 5 en 6 wakker. Vanmorgen was het weer 5:20. Hij valt dan niet meer in slaap en roept me met kortere of langere intervallen. Hij heeft een wekker en mag pas eruit (naar mij toe) als die geel wordt, om 6:30. Die tijd duurt natuurlijk eindeloos als je wakker bent. Maar ik wil slapen! Ik heb al gezegd dat hij een lichtje mag aandoen en in zijn bed mag spelen. Maar dat doet hij niet, hij jammert enkel dat hij naar mij wil en dat het zo lang duurt.
Als ik overstag ga en zeg dat hij in mijn bed mag dan ligt hij vervolgens hier te draaien en te praten. Mijn eerste wens is zelf langer slapen en de tweede is dat hij langer slaapt, want hij is vervolgens te moe.
Later naar bed helpt niet. Elders slapen wel: bij zijn vader of bij zijn grootouders slaapt hij gewoon tot minimaal half zeven.

Wie vertelt me een betere tip dan dat ik op dit soort onchristelijke tijden met hem naar beneden moet...
pi_198028059
@Lemijn
Is zijn kamer daar misschien donkerder dan bij jullie thuis? Eten ze daar misschien nog wat voor het slapen gaan?
Protčge moi de mes désirs.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 08:55:07 #290
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198028846
Even donker. Eten gaat hetzelfde. Hij heeft ook niet echt honger hoor, hij gaat rustig eerst spelen en komt pas na aansporing aan tafel. Mogelijk is het daar iets warmer maar in de avond ligt hij echt te zweten en eenmaal weer onder zijn dekbed ‘s ochtends wordt hij ook vlot warm. Volgens mij is het de te grondig ingebouwde ‘mamaaaaa’-behoefte. Of mama-roep-behoefte. Het is ook moeilijk te snappen voor hem waarom ik zo hang aan die wekker en aan mijn slaap denk ik. Maar argh.
pi_198028924
Misschien juist iets vroeger in bed? Bij ons is om 18:30 slapen tot 7:00, 19:30 wordt 6:00 of vroeger. Ongeveer natuurlijk.

Ik las pas ergens de tip voor een luisterboek en oordopjes. Kun jij tenminste nog even slapen terwijl hij luistert. :)

Sterkte. :*
pi_198029193
Wij eten nou steeds vaker 's middags warm. 's Avonds een broodje erin proppen is zoveel makkelijker dan proberen groente erin te krijgen. Hij is soms echt te moe om nog goed te eten eind van de dag.

In dat opzicht ben ik dus echt blij dat hij niet meer bij de peuterspeelzaal mee eet en mijn man maar 1 of 2 dagen in de week op locatie werkt. :)

Als Banaan te weinig eet dan wordt hij ook weer vroeger wakker. Of midden in de nacht. ;(

Gisteren hielp hij met het snijden van de worteltjes en at zowaar wat op.

Het blijft een gekkerd. Spuugde pas zijn visstick terug op het bord. Volgende hap liet ik hem kieze tussen rosti met mayonaise of visstick, koos hij toch weer vis. :?
pi_198029354
Er is geen peil op te trekken met peuters en eten hoor :P de ene dag kan die van mij geen hap willen eten want "Jakkie bah" en een andere keer kan hij van 'tzelfde gerecht 2 borden eten.

Soms is ie ook wel consequent, wortels zo gaan er niet echt in, wat ik er ook mee doe, maar hutspot gaat juist heel goed. Qua groene dingen moet ie niks hebben van alles wat lijkt op sla, maar broccoli gaat er altijd in. Hij houdt niet van avocado warm door 't avondeten, maar wel koud op een boterham. Z'n favoriet blijft wel pasta bolognese en op zich kan ik daar alle groente instoppen die ik wel, dat eet ie dan altijd wel. Van paprika moet ik zorgen dat ik extra heb, want hij eet al een halve op tijdens het snijden ervan :P
pi_198029394
Eten gaat hier met pieken en dalen, dat was met B ook altijd zo en die is nu bijna 7 en eet behoorlijk goed inmiddels. Sterker nog hij proeft vrijwel alles, dat was echt niet zo als peuter.
Ze zijn allebei gek op sushi en pasta en vinden aardappels heel vies. Ook rijst gaat er altijd in. Verder is het afwachten, zo vindt ze wraps de ene keer heerlijk en de andere keer ontzettend vies.

Afgelopen zomer waren op een Farmcamps camping en waren ze net in die vakantie promo foto's aan het maken. Onze vrolijkerd staat er goed op:

SPOILER
pi_198029419
oh, moeilijk is dat he, Lemijn. Hier gaat het echt in vlagen, de laatste tijd zitten we rond 6. Ik vind eigenlijk alles voor 6.30 onacceptabel. Geen tips dus, helaas.

Wel even jompelen, mijn monster ging vanmorgen alleen naar de wc om te poepen. Zonder dat we het doorhadden. Hilarisch scenario, want hij had ook een luier om. Hij riep van boven dat hij gepoept had, dus ik riep dat ik er zo aan kwam, maar deed eerst nog een aantal andere dingen, want hij had toch in z'n luier gepoept, dacht ik. Niet dus, hij heeft een 10 minuten op de wc zitten wachten op mij.... o|O
pi_198029556
Hahaha, wat netjes Jagar!

Lemijn, ik heb geen tips, wel op zoek. 6 uur is hier tegenwoordig de standaard en dan staan ze ook AAN! Ik vind 7 uur eigenlijk meer de bedoeling.
Ach, ze slapen inmiddels wel heel snel ‘s avonds. En dat is na 4 jaar strijd al een hele opluchting.

Qua eten postte ik toevallig net in een ander topic. Ik heb hier zeker met peuter een bodemloze put in huis. En ook echt alles eigenlijk.
Laatst hadden we hele pittige saus in de wraps (beetje uitgeschoten met de chili). Vriend en ik keken elkaar een keer aan, Mijm zei: ‘beetje te pittig.’ Dus een beetje creme fraiche er doorheen geroerd en vervolgens is het helemaal opgegeten. ‘Oh, lekker pittig mama!’ 8)7
pi_198030560
Hier vanmorgen ook een peuter die vroeg wakker was. Wreef over zijn buik "mama beetje hommer" en vreet vervolgens een bak pap, banaan en 2 boterhammen op. Die had inderdaad honger.

Wat betreft dingen lusten is hier ook wisselend, er zit totaal geen logica in dus het zal wel peuterlogica zijn waarom iets de ene dag lekker is en de volgende dag niet.

@Jagärtrut wat knap!
pi_198031312
Hier is het ook wisselend hoe er word gegeten. Maar een half uur voor het koken krijgen ze allemaal nog een bakje met paprika, komkommer en tomaat zodat ze in ieder geval wel iets in de buik hebben. Ook mag er elke dag 1 helpen in de keuken.
Wel grappig, als we doperwten met worteltjes eten, ruilen ze halverwege van bord omdat er een geen worteltjes eet en de ander geen doperwten!

Qua langer slapen geen tips, onze kinderen zijn slaapkoppen die we wakker moeten maken in de ochtend.
pi_198050510
Ik had gisteren sushi besteld. Banaan was alles aan het bestellen voor op zijn bord. Een rolletje met komkommer wou hij wel proberen. Hij spuugde hem na een minuut uit want taaie buitenkant maar het was een dappere poging. O+

Na zei hij "niet doen anders zet ik je op de stoel." Na wat vragen vertelde hij dat hij dat hij een meisje niet trappen. En hij wou schoppen want zij wou hem slaan. "Dat is niet een lief meisje want zij is een boos meisje."

Hij had nog de vraag waarom zij in haar broek had gepoept. Ik zei dat hij dat tot voor kort ook deed. Hij keek alsof hij water zag branden. :D

Toen ik vroeg hoe hij het gehad had zei hij "je moet dat niet vragen." Blijkbaar was er ook iets voorgevallen met een jongetje die op de tractor wegreed.

Zijn versie van hoe dingen zijn gegaan, heerlijk. O+
pi_198050787
Onze 2 koters zijn echt stapelgek op sushi, zouden ze elke dag wel kunnen eten. Juul eet er ook alles van, die gaat echt bunkeren als we sushi eten.
Zaterdag staat het weer in de planning, B wordt zondag 7 jaar en wilt sushi eten voor zijn verjaardag. Op zondag is onze favoriete sushi afhaal dicht dus we eten het zaterdag. Juul ging juichen :D

Maar met aardappels moet je dus niet aankomen, ook geen stamppot of zo, dat spuugt ze gewoon uit. En friet is ook aardappel dus dat wilt mevrouw ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')