abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197651038
Knap van Saar hoor! Juul is nog vergroeid met haar speen in bed dus we laten het nog even zo.

Wel heerlijk al die peuterpraat.
Juul kreeg vorige week een boterham met zuivelspread en kipfilet, dat eet ze op het KDV ook heel vaak. Ze weigerde het te eten want het was de verkeerde kip volgens mevrouw. Mijn vriendin at op dat moment exact hetzelfde dus die zei 'Nou Juul het is erg lekker hoor, mama eet het wel op'. Je zag Juul even nadenken en toen gaf ze haar boterham aan vriendin en zei 'Dan eet jij deze op mama, Juul wilt niet' _O- _O- _O-

Ik zing als Juul een poepbroek heeft heel vaak 'pannekoek pannekoek, pannekoek in je onderbroek!' en dat zingt zij nu dus als ze een poepluier heeft. Echt het is behoorlijk wat entertainment zo'n kind.
pi_197655227
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:55 schreef exode het volgende:
Knap van Saar hoor! Juul is nog vergroeid met haar speen in bed dus we laten het nog even zo.

Juul kreeg vorige week een boterham met zuivelspread en kipfilet, dat eet ze op het KDV ook heel vaak. Ze weigerde het te eten want het was de verkeerde kip volgens mevrouw. Mijn vriendin at op dat moment exact hetzelfde dus die zei 'Nou Juul het is erg lekker hoor, mama eet het wel op'. Je zag Juul even nadenken en toen gaf ze haar boterham aan vriendin en zei 'Dan eet jij deze op mama, Juul wilt niet' _O- _O- _O-

Ik zing als Juul een poepbroek heeft heel vaak 'pannekoek pannekoek, pannekoek in je onderbroek!' en dat zingt zij nu dus als ze een poepluier heeft. Echt het is behoorlijk wat entertainment zo'n kind.
Toepasselijk, een wc-experience liedje :D

Hier kwam er vandaag een willekeurig "mama ik wil naar specsavers, tweede gratis bril kopen" 8)7 kleine spons :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197657738
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:55 schreef exode het volgende:

O+ O+
Ideaal, is het nog even leuk om die luier te doen ook. :+
  dinsdag 26 januari 2021 @ 20:45:04 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197658152
Pannenkoek in je onderbroek zingen wij ook! Al ontkent prul alle vormen van poep in haar broek tot je haar vraagt wat voor poep het is. Dan is het plakpoep, bananenpoep, boterhammenmetpindakaaspoep enzovoorts :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197659729
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 18:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Toepasselijk, een wc-experience liedje :D

Hier kwam er vandaag een willekeurig "mama ik wil naar specsavers, tweede gratis bril kopen" 8)7 kleine spons :D
Goed bedacht :D

Banaan reageert steeds op de reclame met bacteriën op de trapleuning (merknaam is niet blijven olakken). En dan mag je aan je 3-jarige uitleggen over wat bacteriën zijn.
Hij blijft maar vragen "zitten hier ook bacteriën op" en roept daarna zo hard mogelijk "NEEEEE". 8)7

Prima, maar vraag dan niks. :{w
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197684783
Geen foto's op DFD, dan maar een DFD? :0

pi_197684849
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:40 schreef NicolasJoy het volgende:
Geen foto's op DFD, dan maar een DFD? :0

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heerlijk kind O+
pi_197684871
@NJ: Wat een heerlijk boevig hoofd heeft S! O+

Zindelijkheidstraining verloopt best goed. Bijna alle plasjes gaan op het potje. Alleen onze eigenwijze peuter weigert een onderbroek. Ze huilt en schreeuwt alles bij elkaar als ze er 1 aankrijgt. Dus nu heeft ze alleen een maillot over haar billen heen :') lijkt mij niet lekker zitten...
Iemand een tip hoe ik haar laat wennen aan een onderbroek?

Tijdens het spelen is ze nu steeds vaker zelfverzonnen liedjes aan het zingen, zo grappig. En ze vertelt ondertussen hele verhalen. Thuisquarantaine is met Sofie gelukkig heel goed uit te houden O+
pi_197684997
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heerlijk kind O+
O+ O+
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:46 schreef Takkie88 het volgende:
@:NJ: Wat een heerlijk boevig hoofd heeft S! O+

Zindelijkheidstraining verloopt best goed. Bijna alle plasjes gaan op het potje. Alleen onze eigenwijze peuter weigert een onderbroek. Ze huilt en schreeuwt alles bij elkaar als ze er 1 aankrijgt. Dus nu heeft ze alleen een maillot over haar billen heen :') lijkt mij niet lekker zitten...
Iemand een tip hoe ik haar laat wennen aan een onderbroek?

Tijdens het spelen is ze nu steeds vaker zelfverzonnen liedjes aan het zingen, zo grappig. En ze vertelt ondertussen hele verhalen. Thuisquarantaine is met Sofie gelukkig heel goed uit te houden O+
Pretletter is het!

Wat goed van Sofie! Helpt de uitleg van een grotemeisjesluier niet? Iets in die trant? Of een hele vrolijke met leuke beestjes/plaatjes/vormen/kleuren? Lastig, want verdwaalde druppels vliegen dan direct rond. :9

Leuke leeftijd hé nu! Zelf spelen, zelf zingen.. Echt een eigen wereldje. :D

*

Kwam daarstraks thuis, m'n vriendin was boven bezig met de kleine S. even naar bed brengen. Stond grote S. in de keuken. Met een koekje. Nee, niet een koekje. Een pak koekjes. Van allemaal één hapje genomen. Ik kan het niet laten, maar begin dan oprecht te lachen. :@
pi_197685311
Haha @NicolasJoy zo herkenbaar.

Banaan beeld steeds vaker uit wat hij doet. Hij stuurt zijn auto, deur open/dicht, toeter drukken, auto aan (want electrische auto).

En wat me ook deed gieren van het lachen was hoe hij net als Poffertje als ze moe is, zijn hoofd in mijn borst ging begraven. :D

Hij is zelf ook een lieve poppenpapa O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197685538
quote:
3s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:19 schreef PKM het volgende:
Haha @:NicolasJoy zo herkenbaar.

Banaan beeld steeds vaker uit wat hij doet. Hij stuurt zijn auto, deur open/dicht, toeter drukken, auto aan (want electrische auto).

En wat me ook deed gieren van het lachen was hoe hij net als Poffertje als ze moe is, zijn hoofd in mijn borst ging begraven. :D

Hij is zelf ook een lieve poppenpapa O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De spelletjes worden steeds leuker, herkenbaarder, 'echter' O+

Haha, Banaan wilde weer even een poffertje zijn. :9
Wat een geluk straalt hij uit met de draagzak! :D
pi_197685681
Wat een leuke foto's!! Wat een heerlijke peuters hebben jullie toch.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:09:18 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197686048
Prul mag zelf haar onderbroek kiezen 's ochtends en we hebben nogal wat opties. Met print, effen, boxer, van katoen of wat meer badstof... Het idee dat ze iets te zeggen heeft, helpt hier wel. Doe ik met de rest van de kleding (en broodbeleg enzo) ook: twee opties, ze mag zelf kiezen. En dat scheelt ontzettend veel strijd. Misschien helpt zoiets?

Wij hebben weer een 'ik wil niet slapen in de middag-fase'. Daar ben ik met ruim 31 weken zwanger wel een beetje klaar mee. Ik heb zelf m'n rustmomentje nodig, maar de jongedame 'isse niette moe mama'. Ze gaat wel gewoon naar bed, maar trekt dan haar slaapzak uit en gaat vervolgens zitten spelen tot ze het koud heeft. De draak...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197686802
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:09 schreef Tink89 het volgende:
Prul mag zelf haar onderbroek kiezen 's ochtends en we hebben nogal wat opties. Met print, effen, boxer, van katoen of wat meer badstof... Het idee dat ze iets te zeggen heeft, helpt hier wel. Doe ik met de rest van de kleding (en broodbeleg enzo) ook: twee opties, ze mag zelf kiezen. En dat scheelt ontzettend veel strijd. Misschien helpt zoiets?

Wij hebben weer een 'ik wil niet slapen in de middag-fase'. Daar ben ik met ruim 31 weken zwanger wel een beetje klaar mee. Ik heb zelf m'n rustmomentje nodig, maar de jongedame 'isse niette moe mama'. Ze gaat wel gewoon naar bed, maar trekt dan haar slaapzak uit en gaat vervolgens zitten spelen tot ze het koud heeft. De draak...
@Tink89 Banaan deed ook nauwelijks meer een dutje toen ik aan het eind van mijn zwangerschap was. Klote, zeker in jouw situatie. :*

Ik ben het ritueel met omkleden naar pyjama en slaapzak over gaan slaan. Want zowel dat aantrekken as daarna weer gewone kleren aan leverde gedoe op. Dan is ze in ieder geval niet koud en het scheelt jou wat energie.

Banaan wou gisteren ook slapen zei hij. Drinkt eerst een hoop melk, klaagt dan over de camera die aan staat, dat er licht door de deuropening komt (deur laat hij zelf open staan), wil naast de baby liggen wat hij niet mag en gaat daarna weg omdat de baby huilt. Al die wensen en zonder resultaat, daar kan ik zo simpel van worden. 8)7
pi_197693043
Treuzeltechnieken noem ik dat @PKM
Is Kevin ook goed in.

Wij hebben tegenwoordig last van avondklok rellen zo tegen bedtijd. Krijsen, schreeuwen schoppen en slaan en vooral niet lief gaan slapen. Ik word er een beetje simpel van.
pi_197695893
Vincent gilde vanavond de hele boel bij elkaar omdat de kleurpotloden niet mee naar bed mochten. En toen ik hem eindelijk stil had met de belofte dat hij echt morgen weer mag kleuren was ik Jeremy kwijt. Had de draak zich in de kledingkast verstopt!

Het zindelijk worden gaat hier best oke. Bij Vincent blijft de luier wat vaker droog. Alleen poep vind hij nog moeilijk aangeven. Hij komt dan naar mij toe om bah bil te zeggen, dan is hij dus al te laat.
Jeremy geeft er nog weinig om, doet sporadisch een plas in het potje, en als hij heeft gepoept en je wil hem verschonen rent hij heel hard weg al nee roepend met een hand bij zijn billen :+
Het is hier nooit saai zullen we maar zeggen.
pi_197699499
Juul valt tegenwoordig aardig laat in slaap voor haar doen, 20:00 is geen uitzondering. Het maakt niet uit hoe haar dag eruit heeft gezien, druk, niet druk etc. En wel gewoon 's ochtends tussen 06:30 en 07:00 wakker worden. Dat is voor haar doen echt vroeg.

Ze vermaakt zich momenteel prima met zoekboeken, zo leuk om te zien. B vond dat altijd matig interessant, maar Juul gaat er echt voor zitten. Heel geduldig ook.
pi_197700059
Rond die tijd is hier alles vaak ook nog wakker. Ze liggen wel in bed, maar Jeremy ligt vaak nog te zingen en Kaylee ligt nog lang te lezen. Door de weeks worden zij wakker van mijn wekker en in het weekend slapen ze wel langer!
pi_197700244
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 10:12 schreef aapieannie het volgende:
Rond die tijd is hier alles vaak ook nog wakker. Ze liggen wel in bed, maar Jeremy ligt vaak nog te zingen en Kaylee ligt nog lang te lezen. Door de weeks worden zij wakker van mijn wekker en in het weekend slapen ze wel langer!
B en Juul slapen normaal rond 19:00, uiterlijk 19:30. B slaapt dan tot een uur of 07:30 met uitschieters naar 08:00.
Juul slaapt eigenlijk altijd minstens 12 uur 's nachts. Nu tikt ze de 11 uur niet eens aan. Je ziet haar aan het einde van de middag ook instorten. Ze slaapt 's middag 1,5 tot 2 uur, maar ook als we die inkorten of overslaan, slaapt ze ineens zo laat 's avonds.
Het is vast een fase en ik ben vooral blij dat B zo'n vaste slaper is, die wordt niet eens wakker als Juul om 06:30 luidkeels verkondigd dat ze wakker is.
pi_197700555
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 10:24 schreef exode het volgende:

[..]

B en Juul slapen normaal rond 19:00, uiterlijk 19:30. B slaapt dan tot een uur of 07:30 met uitschieters naar 08:00.
Juul slaapt eigenlijk altijd minstens 12 uur 's nachts. Nu tikt ze de 11 uur niet eens aan. Je ziet haar aan het einde van de middag ook instorten. Ze slaapt 's middag 1,5 tot 2 uur, maar ook als we die inkorten of overslaan, slaapt ze ineens zo laat 's avonds.
Het is vast een fase en ik ben vooral blij dat B zo'n vaste slaper is, die wordt niet eens wakker als Juul om 06:30 luidkeels verkondigd dat ze wakker is.
Wij zijn allebei ook avond/nacht mensen dus het verbaasd me niks haha.
Vriend komt altijd rond 8 uur thuis, pas als hij ze heeft ingestopt word het wat rustiger boven.
We hebben wel eens gehad dat Jeremy om 12 uur nog lag te zingen :+
Vincent is altijd de eerste die slaapt, hij heeft er geen last van dat Jeremy in het bed naast hem ligt te zingen.
pi_197700610
Treuzeltechnieken hebben we hier ook.
Ik heb daarom de regel ingesteld dat L niet naar de wc mag als hij net in bed ligt. Geen idee of dat zindelijkheidtechnisch wel slim is. Hij gaat naar de wc voordat de pyjama aan gaat dus er zit niets in zijn blaas maar als ik hem naar de wc laat gaan is het vervolgens een strijd omdat hij niet meer naar bed wil voordat hij een plas heeft gedaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 29-01-2021 10:55:15 ]
pi_197701421
Kaptein deed van de week een (ongepland) middagslaapje op de bank.. bleef ie daarna gewoon easy peasy wakker (wel in bed :P ) tot 22u :X normaal valt ie rond 19:30 wel in slaap
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197702298
O+ voor alle lieve foto’s van de peuters.

Mars ligt vaak nog een tijdje te zingen in bed en valt dan in slaap. Ongeacht hoe moe hij is, er wordt eerst gezongen.
Zijn broer slaapt zodra hij zijn kussen raakt, zo grappig die verschillen.

Wat knap dat ze al zoveel op de pot/wc plassen Aapie! Wij zijn er nog niet actief mee, Mars gaat ‘s avonds op de wc voor hij in bad gaat, dan komt er meestal een plas. Maar verder laat ik het voorlopig zo. Twix was van de ene op de andere dag zindelijk, ik hoop op herhaling.

Adrian, waarom de rellen? Wil hij niet naar bed? Of is hij dan zo moe dat er niks meer goed is?
pi_197702729
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:38 schreef Malteser het volgende:

Mars ligt vaak nog een tijdje te zingen in bed en valt dan in slaap. Ongeacht hoe moe hij is, er wordt eerst gezongen.

Wat knap dat ze al zoveel op de pot/wc plassen Aapie! Wij zijn er nog niet actief mee, Mars gaat ‘s avonds op de wc voor hij in bad gaat, dan komt er meestal een plas. Maar verder laat ik het voorlopig zo. Twix was van de ene op de andere dag zindelijk, ik hoop op herhaling.

Adrian, waarom de rellen? Wil hij niet naar bed? Of is hij dan zo moe dat er niks meer goed is?
Presies dat zingen wat mars doet, doet Jeremy ook. Al zit hij al ogen wrijvend in zijn stoel. Eerst zingen en dan slapen..ik vind het een fijnere manier van prikkels verwerken dan huilen haha!

Ja het zindelijk worden is hier eigenlijk uit noodzaak. Zoveel luier uitslag heb ik nog nooit gezien/gehoord bij een kind. De momenten zonder rode billen zijn op twee handen te tellen.. de paniek en pijn bij het verschonen zijn zo naar, en zalfjes doen niks meer. Dus op aanraden van de huisarts er mee bezig.
pi_197703020
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:38 schreef Malteser het volgende:

Hij wil niet slapen en zegt (schreeuwt / krijst) dat hij niet kan slapen en dat ie pas gaat slapen als ie 5 jaar is }:|

Maar ik dacht ook dat hij te moe was, we gingen steeds vroeger naar bed. Maar dinsdag was het 18.45 uur en toen was het ook weer rellen.
Gisteren was het per ongeluk pas 20 uur en toen ging het voor het eerst deze week goed. Ik bleef rustig, misschien dat het dat is. Of.... ik weet het echt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')