abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197572481
Haha, lekker nummertje wel, Exode! Hier is het momenteel ‘I like to move it move it!’ *O*

Verder wordt er hier zo lekker gespeeld door de mannen samen! Echt genieten dat het zo lekker gaat nu ze zoveel samen thuis zijn O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197579540
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 07:40 schreef rena het volgende:
Adrian, jaren 80 muziek is sowieso heerlijk om op te dansen met kinderen, hier gaat ze er ook los op. En C is groot fan van Queen, dankzij de indoctrinatie van d’r moeder :P En wat een leuk idee om zichzelf te schilderen!

Malteser, grappig dat je dat zegt want ondeugend is ze zeker wel, ook in haar maniertjes, vaak op een leuke manier en soms op een duivelse manier _O- En wat super van het praten, kan me voorstellen dat het een hele opluchting is!! O+ Bizar ook waar hij mee rond liep in zijn oortjes, kan me voorstellen dat het je hart breekt als je denkt aan de pijn die hij er van had maar kinderen kunnen het soms heel goed verbergen helaas.

NJ, het is een gillende lach :P Je inspireert me om hier toch ook eens de speen de deur uit te gaan doen, gaat wel wat voeten in de aarde hebben vrees ik. Ze krijgt hem alleen met slapen maar is er zeer gehecht aan :o

Exode, zo leuk om te lezen en zien hoe dol jullie duo op elkaar is O+

Duman, ik ben toch een beetje verliefd op U hoor O+

LDG, hier bedenkt ze af en toe ook wel eens woorden, soms dingen die in een andere taal wel wat bedenken zoals dat ze pas geleden keihard PUTA riep :+ Man geïrriteerd naar mij omdat hij dacht dat ik soort woorden met een peuter gebruik }:| Verder zingt/mompelt ze soms wat in onverstaanbare woorden, maar dat is vaak als ze in spel verwikkeld is, eigenlijk wat Nolita ook zegt; volgens mij kan het ook bij de fantasie horen die in ontwikkeling is.

Aapie, wat zoet O+

Mijn favoriete deel van de fase waar we nu in zitten is echt de ontwikkeling van haar karakter (behalve die vreselijke driftbuien :o )en het ontwikkelen van empathie wat ik nu zie gebeuren. Vorige week was ik ziek geweest op vrijdag, zaterdag al weer aardig beter maar toen vroeg ze ineens; mama, gaat het alweer beter met je buikje? O+ En we kunnen ook zo veel lol samen hebben, ze lijkt echt mijn gevoel voor humor te hebben, we liggen geregeld samen in een deuk over van alles en nog wat.

En het is een echt buitenkind, we wonen vlakbij een grote plas met wandelgebied en daar zijn we een paar keer per week te vinden, lekker door het bos scharrelen en met takken spelen. Ik ben sinds haar ook echt weer een buitenmens geworden, was ik er voor niet :+

Boselfje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt een leuk kind! Ze heeft echt een toffe uitstraling! O+

Hoe oud is ze nu ook alweer bij jou? Kan zo slecht onthouden wie wanneer jarig zijn. :@
pi_197579576
Mevrouw hier gaat trouwens vooralsnog best goed zo met zonder speen! :9
Soms mist ze 'm wel, echt even verdriet 's avonds. (Vooral als ze ziet dat kleine zus 'm niet wil hebben :') )

Ben benieuwd naar vannacht.. Ze heeft ineens staan spugen onder de douche en vervolgens ook aan de schijt.. Zal me niks verbazen als ze er nu ineens meer behoefte aan heeft. Hopelijk wordt ze niet ziek..
pi_197581252
Wat goed van de speen NJ! Hopelijk wordt ze niet ziek.

Peuter was vandaag op haar fiets onderweg en riep plots: ‘papa, daar staan feesthoedjes op de weg!’
Ze zag dus haaientanden. Ik vind het wel goed gevonden, klinkt veel gezelliger. ^O^
pi_197585479
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 21:01 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Je hebt een leuk kind! Ze heeft echt een toffe uitstraling! O+

Hoe oud is ze nu ook alweer bij jou? Kan zo slecht onthouden wie wanneer jarig zijn. :@
Dank je wel, ik heb mijn best gedaan :P ;) Ze is in december 3 geworden :)

Goed bezig met de speen, hopelijk is ze niet ziek geworden! Wij hebben hier 2 weken terug buikgriep gehad en dat was best pittig :%

Nolita, heel leuk gevonden inderdaad! Ik moet ook echt dingen op gaan schrijven, vandaag was ze in de speeltuin ergens opgeklommen en wilde niet zelf naar beneden komen want; “Mama, ik heb bevroren beentjes” O+ O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_197585664
Ik hoor hier (nog) helemaal niet, ik lurk af en toe mee, maar ik wilde wel even reageren op de posts van @Malteser en @lunapuella over de taal-/spraakontwikkeling en logopedie bij hun kindjes.

Ik ben zelf logopedist en taalkundige. Malteser, wat jij schetst/denkt v.w.b. geen TOS bij jouw zoontje, klopt helemaal. Dat abces en zijn gehoorverliezen (bizar dat dit niet met koorts gepaard ging, trouwens) hebben zo ontzettend veel invloed gehad op het oppikken van gesproken taal, dat hij überhaupt jullie woorden en zinnen maar voor een klein deel gehoord heeft. Wat je zegt over die klinkers/tweeklanken klopt ook, die liggen wat lager in het hoorbereik en zijn daardoor beter waarneembaar voor kindjes, ook bij een ernstig geleidingsverlies (als het gehoorverlies bijvoorbeeld veroorzaakt is door een ontsteking in het middenoor). Medeklinkers liggen wat hoger in het hoorbereik (ruisklanken zoals de /s/ en /f/ liggen zelfs op 4000 Hz ongeveer) en zijn dus ook minder goed waarneembaar bij gehoorverliezen.
Jouw zoontje gaat nu als de brandweer lees ik, dus met zijn taalverwervingsvermogen is nu niets mis. Hij pikt nu alles op en dan zie je dat het heel hard kan gaan qua taalproductie. Waarschijnlijk loopt hij binnen mum van tijd zijn achterstand in. We spreken sowieso pas van een specifieke TOS als andere oorzaken voor een afwijkende taalontwikkeling uitgesloten zijn. :) Dus: geen gehoorproblemen, geen lagere intelligentie, geen ASS-problematiek, geen sociale deprivatie, et cetera.

@lunapuella: ik snap dat jullie doorverwezen zijn naar het AC, dat advies zou ik ook gegeven hebben op deze leeftijd. In welk gedeelte van Nederland woon je? Wachttijd is ook wel regio- en organisatieafhankelijk. Mijn werkgever (megaorganisatie met AC's, behandelgroepen, speciaal basisonderwijs et cetera) zit in West-, Midden- en Zuidwest-Nederland en heeft momenteel wachttijden van ongeveer 8 weken.
Heb je trouwens al wel een verwijzing gekregen om gelijk bij een logopedist te kunnen starten? Zij kan jullie als ouders alvast wel op weg helpen met bepaalde principes die jullie toe kan passen in communicatie met hem.
Veel succes met zo'n traject, het is niet altijd makkelijk en ik hoop dat er geen grote bijzonderheden naar voren komen, maar goed dat het uitgezocht wordt.
pi_197585700
@Komkommerschijfje: dank voor je reactie. :) We wonen in regio midden, volgens de site van het AC is de eerstvolgende afspraakmogelijkheid over 50 dagen. Dus wel even een wachttijd inderdaad. We hebben ook een logopedie-doorverwijzing gekregen, daar gaan we inderdaad ook vast mee starten. Ik hoop ook dat het allemaal meevalt, maar inderdaad goed om uit te zoeken.
pi_197585733
Ik word sowieso altijd wel een beetje verdrietig van het feit dat er bij HA/CB vaak nog geen belletje gaat rinkelen om door te sturen naar een kno-arts als kinderen op de leeftijd van 2 jaar nog niet meer dan 3 woordjes zeggen. Ik heb het zelf regelmatig meegemaakt in de twee jaar dat ik in een logopediepraktijk heb gewerkt: ouders die hun 3-jarige peuter aangemeld hebben, omdat de psz zich zorgen maakt over de taal-/spraakontwikkeling. Het blijkt dan dus dat ze vaak niet meer zeggen dan twee woordjes per zin, veel te weinig voor die leeftijd. Als je dan uitvraagt hoe het ging qua gezondheid/verkoudheden/oorontstekingen en ik hoor dat ouders al zeker 8x bij de HA zijn geweest voor antibiotica en er nooit verder actie is ondernomen, vind ik dat zo erg... Vaak stuurde ik ze dan met een brief terug naar de huisarts en konden ze nadien wel naar de kno. Resultaat: chronisch ontstoken amandelen, mega-oorsmeerproppen of chronische looporen. Als kinderen dan geholpen worden (amandelen verwijderen, buisjes), zijn ze nadien echt een ander kind. Zo bizar.
pi_197585753
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:42 schreef lunapuella het volgende:
@:Komkommerschijfje: dank voor je reactie. :) We wonen in regio midden, volgens de site van het AC is de eerstvolgende afspraakmogelijkheid over 50 dagen. Dus wel even een wachttijd inderdaad. We hebben ook een logopedie-doorverwijzing gekregen, daar gaan we inderdaad ook vast mee starten. Ik hoop ook dat het allemaal meevalt, maar inderdaad goed om uit te zoeken.
Fijn! Ik hoop dat jullie goed op weg geholpen worden alvast. 😘
pi_197585767
Het CB vroeg hier overigens wel naar een geschiedenis van oorontstekingen, maar Welpje heeft die juist nooit gehad (voor zover we weten dan).
pi_197585807
@lunapuella: goed dat ze dat gedaan hebben! Als er niet zo'n geschiedenis is, is het juist goed dat jullie gelijk naar het AC doorgestuurd zijn. :) Bij wel veelvuldige kno-problematiek wordt eerst de kno-arts ingeschakeld, omdat er dan dus vaak iets in het kno-gebied is wat niet lekker zit voor taal/spraak en makkelijk opgelost kan worden.
pi_197590180
-O- Rammelende maag, helemaal overstuur, maar absoluut niet willen eten. Wat te doen?

Edit: een wandeling naar de bakker gaf de doorbraak! ^O^

[ Bericht 31% gewijzigd door ToT op 23-01-2021 15:21:07 ]
pi_197592458
Aanhaken wil de laatste weken niet echt lukken. Heb wel meegelezen maar ben al snel weer vergeten wie wat schreef en maar half reageren op mensen vind ik ook zo lullig.
Geniet wel erg van al jullie peuterfoto’s! Zo leuk om al die verschillende bekkies te zien, de eigenwijzigheid straalt van de meeste af O+

Wij zitten in quarantaine vanwege een COVID besmetting bij mij. En aangezien we Sofie niet gaan laten testen en afstand houden niet mogelijk is gaat de quarantaine ook nog wel even duren.
We zitten dus nog wel even thuis.
Besloten om project maak-peuter-zindelijk aan te gaan pakken.
Sofie uitgelegd dat steeds als de wekker gaat ze op het potje gaat. Vanochtend eerst om het uur maar dat is toch wel erg snel, dus nu om de 2 uur. Tot nu toe luier droog en elke keer een plasje op het potje.
Als we dit 10 dagen volhouden en opbouwen is ze wel zindelijk toch O~) ;)
pi_197594862
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik hoor hier (nog) helemaal niet, ik lurk af en toe mee, maar ik wilde wel even reageren op de posts van @:Malteser en @:lunapuella over de taal-/spraakontwikkeling en logopedie bij hun kindjes.

Ik ben zelf logopedist en taalkundige. Malteser, wat jij schetst/denkt v.w.b. geen TOS bij jouw zoontje, klopt helemaal. Dat abces en zijn gehoorverliezen (bizar dat dit niet met koorts gepaard ging, trouwens) hebben zo ontzettend veel invloed gehad op het oppikken van gesproken taal, dat hij überhaupt jullie woorden en zinnen maar voor een klein deel gehoord heeft. Wat je zegt over die klinkers/tweeklanken klopt ook, die liggen wat lager in het hoorbereik en zijn daardoor beter waarneembaar voor kindjes, ook bij een ernstig geleidingsverlies (als het gehoorverlies bijvoorbeeld veroorzaakt is door een ontsteking in het middenoor). Medeklinkers liggen wat hoger in het hoorbereik (ruisklanken zoals de /s/ en /f/ liggen zelfs op 4000 Hz ongeveer) en zijn dus ook minder goed waarneembaar bij gehoorverliezen.
Jouw zoontje gaat nu als de brandweer lees ik, dus met zijn taalverwervingsvermogen is nu niets mis. Hij pikt nu alles op en dan zie je dat het heel hard kan gaan qua taalproductie. Waarschijnlijk loopt hij binnen mum van tijd zijn achterstand in. We spreken sowieso pas van een specifieke TOS als andere oorzaken voor een afwijkende taalontwikkeling uitgesloten zijn. :) Dus: geen gehoorproblemen, geen lagere intelligentie, geen ASS-problematiek, geen sociale deprivatie, et cetera.

@:lunapuella: ik snap dat jullie doorverwezen zijn naar het AC, dat advies zou ik ook gegeven hebben op deze leeftijd. In welk gedeelte van Nederland woon je? Wachttijd is ook wel regio- en organisatieafhankelijk. Mijn werkgever (megaorganisatie met AC's, behandelgroepen, speciaal basisonderwijs et cetera) zit in West-, Midden- en Zuidwest-Nederland en heeft momenteel wachttijden van ongeveer 8 weken.
Heb je trouwens al wel een verwijzing gekregen om gelijk bij een logopedist te kunnen starten? Zij kan jullie als ouders alvast wel op weg helpen met bepaalde principes die jullie toe kan passen in communicatie met hem.
Veel succes met zo'n traject, het is niet altijd makkelijk en ik hoop dat er geen grote bijzonderheden naar voren komen, maar goed dat het uitgezocht wordt.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Super fijn!
Mars had ten tijde van het onderzoek bij de kno-arts en tijdens de ingreep beide middenoren volledig ontstoken en in zijn linkeroor zat dus ook nog dat abces.

Er waren ooit wel momenten dat er wel koorts was (eind febr. 2020 leidde dat tot een koortsstuip waarvoor hij nog met de ambu is afgevoerd) maar meestal niet.
Hij had 2 oorontstekingen per maand maar echt zelden koorts.
Wat je nu schetst, klopt inderdaad. Grappig om te weten van de s-klank, die gebruikt hij pas sinds een week of twee. Daarvoor was een huis een huig en een bos een bog. Hij kan ook pas deze week het sisgeluid van een slang nadoen.
Nogmaals dank voor je reactie!
pi_197604368
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 22:06 schreef Nolita het volgende:
Wat goed van de speen NJ! Hopelijk wordt ze niet ziek.

Peuter was vandaag op haar fiets onderweg en riep plots: ‘papa, daar staan feesthoedjes op de weg!’
Ze zag dus haaientanden. Ik vind het wel goed gevonden, klinkt veel gezelliger. ^O^
Het zijn vooral nog hele nare luiers, maar ze lijkt verder oké..

Mooie feesthoedjes! :9 O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 07:37 schreef rena het volgende:

[..]

Dank je wel, ik heb mijn best gedaan :P ;) Ze is in december 3 geworden :)

Goed bezig met de speen, hopelijk is ze niet ziek geworden! Wij hebben hier 2 weken terug buikgriep gehad en dat was best pittig :%

Nolita, heel leuk gevonden inderdaad! Ik moet ook echt dingen op gaan schrijven, vandaag was ze in de speeltuin ergens opgeklommen en wilde niet zelf naar beneden komen want; “Mama, ik heb bevroren beentjes” O+ O+
You did! *)

Dat soort uitspraken is inderdaad direct thuis in een schriftje zetten o.i.d. Dit ga je anders zó vergeten. :9
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:47 schreef Takkie88 het volgende:
Aanhaken wil de laatste weken niet echt lukken. Heb wel meegelezen maar ben al snel weer vergeten wie wat schreef en maar half reageren op mensen vind ik ook zo lullig.
Geniet wel erg van al jullie peuterfoto’s! Zo leuk om al die verschillende bekkies te zien, de eigenwijzigheid straalt van de meeste af O+

Wij zitten in quarantaine vanwege een COVID besmetting bij mij. En aangezien we Sofie niet gaan laten testen en afstand houden niet mogelijk is gaat de quarantaine ook nog wel even duren.
We zitten dus nog wel even thuis.
Besloten om project maak-peuter-zindelijk aan te gaan pakken.
Sofie uitgelegd dat steeds als de wekker gaat ze op het potje gaat. Vanochtend eerst om het uur maar dat is toch wel erg snel, dus nu om de 2 uur. Tot nu toe luier droog en elke keer een plasje op het potje.
Als we dit 10 dagen volhouden en opbouwen is ze wel zindelijk toch O~) ;)
Wat vervelend! Ga je er een beetje goed doorheen? Hopelijk blijft 't Sofie bespaard :*

Goed project wel! :D Ga duimen dat jullie deze tijd hier dan voor kunnen gebruiken! :D
pi_197604434
We hebben hier dus vrijdagavond een soort buikgriepje gehad denk ik. Echt mini wel. Spugen, schijterij, maar ze bleef heel erg vrolijk. Maar nu zijn er echt de meest vreselijke luiers in maanden.. Zo sneu. :{ Het is vuurrood, echt twee rode strepen/randen.. Gisteren wilde ze ook niet zeggen als ze gepoept had (wat nog steeds 1x per uur 't geval was, nare luiers), want met het verschonen boos, boos, boos en zo verdrietig. Echt pijn, tranen stromen over de wangen. Nu smeren met calendulan, bepathen, schimmelzalf.. Hoop dat het snel iets beter wordt, ze is niet zichzelf zo. Wil eigenlijk niet zitten, want billen au. :'(
  zondag 24 januari 2021 @ 10:44:41 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197604738
NJ, zou je haar geen paracetamol kunnen geven dan om de ergste pijn even weg te nemen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197604829
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2021 10:44 schreef Tink89 het volgende:
NJ, zou je haar geen paracetamol kunnen geven dan om de ergste pijn even weg te nemen?
Gisteren inderdaad gedaan. Hoop dat het de scherpe randjes wegneemt.. Maar echt, de tranen stromen over de wangen zodra je gaan verschonen. Zo sneu.

Zijn nu qua eten ook maar kritisch aan het kijken wat er niet te snel uit komt. :+
pi_197609319
Dat hadden wij tijdje terug ook met ziek zijn, zo sneu.
Maizena erop strooien dan hoef je het ook niet aan te raken (Volgens L is het poedersuiker en hij vraagt er tegenwoordig zelf om bij zere billen) . Geen maizena gebruiken bij het vermoeden van een schimmeltje maar in dit geval lijkt me de oorzaak duidelijk.

[ Bericht 15% gewijzigd door Elleska op 24-01-2021 15:05:55 ]
pi_197612503
Wij hadden ook een bus maizena staan voor open billen. In een talkpoeder-bus of poedersuiker bus kun je het makkelijk er overheen strooien. En verder zoveel mogelijk laten luchten en met blote billen laten lopen.

Heel naar altijd zulk soort dingen, maar het kan ook weer heel snel herstellen gelukkig.
pi_197618509
Hier al een hele tijd gedoe met rode open billen..
We smeren nu met miconazol/hydrocortisone zalf en langzaam is er verbetering..

Voorheen konden we met een laagje zinkzalf af. Maar inderdaad, gillen en huilen bij verschonen. We maken de billen nu schoon met water en een hydofiel. Dan droogdeppen, en dan de zalf erop.
pi_197630627
Durf de maizena niet aan door hoe het eruit ziet.. Vrees een combinatie.
Alle middelen nu maar uit de kast getrokken en hopelijk snel beter.
pi_197630653
Speenupdate: 6 dagen onderweg en ze begint er amper nog over! Alleen een; 'Saar zonder speen slapen. Ik is een groot meisje!' O+ Zelfs nu ze zich ellendig voelt! Denk dat ze er dus wel klaar voor was. Nog een paar dagen dan hebben we ook een velletje vol stickers geplakt en krijgt ze een cadeautje. :D
pi_197637766
Goed bezig Saar! *O*
pi_197649594
Knap van Saar!
pi_197651038
Knap van Saar hoor! Juul is nog vergroeid met haar speen in bed dus we laten het nog even zo.

Wel heerlijk al die peuterpraat.
Juul kreeg vorige week een boterham met zuivelspread en kipfilet, dat eet ze op het KDV ook heel vaak. Ze weigerde het te eten want het was de verkeerde kip volgens mevrouw. Mijn vriendin at op dat moment exact hetzelfde dus die zei 'Nou Juul het is erg lekker hoor, mama eet het wel op'. Je zag Juul even nadenken en toen gaf ze haar boterham aan vriendin en zei 'Dan eet jij deze op mama, Juul wilt niet' _O- _O- _O-

Ik zing als Juul een poepbroek heeft heel vaak 'pannekoek pannekoek, pannekoek in je onderbroek!' en dat zingt zij nu dus als ze een poepluier heeft. Echt het is behoorlijk wat entertainment zo'n kind.
pi_197655227
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:55 schreef exode het volgende:
Knap van Saar hoor! Juul is nog vergroeid met haar speen in bed dus we laten het nog even zo.

Juul kreeg vorige week een boterham met zuivelspread en kipfilet, dat eet ze op het KDV ook heel vaak. Ze weigerde het te eten want het was de verkeerde kip volgens mevrouw. Mijn vriendin at op dat moment exact hetzelfde dus die zei 'Nou Juul het is erg lekker hoor, mama eet het wel op'. Je zag Juul even nadenken en toen gaf ze haar boterham aan vriendin en zei 'Dan eet jij deze op mama, Juul wilt niet' _O- _O- _O-

Ik zing als Juul een poepbroek heeft heel vaak 'pannekoek pannekoek, pannekoek in je onderbroek!' en dat zingt zij nu dus als ze een poepluier heeft. Echt het is behoorlijk wat entertainment zo'n kind.
Toepasselijk, een wc-experience liedje :D

Hier kwam er vandaag een willekeurig "mama ik wil naar specsavers, tweede gratis bril kopen" 8)7 kleine spons :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197657738
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 14:55 schreef exode het volgende:

O+ O+
Ideaal, is het nog even leuk om die luier te doen ook. :+
  dinsdag 26 januari 2021 @ 20:45:04 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197658152
Pannenkoek in je onderbroek zingen wij ook! Al ontkent prul alle vormen van poep in haar broek tot je haar vraagt wat voor poep het is. Dan is het plakpoep, bananenpoep, boterhammenmetpindakaaspoep enzovoorts :D
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197659729
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 18:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Toepasselijk, een wc-experience liedje :D

Hier kwam er vandaag een willekeurig "mama ik wil naar specsavers, tweede gratis bril kopen" 8)7 kleine spons :D
Goed bedacht :D

Banaan reageert steeds op de reclame met bacteriën op de trapleuning (merknaam is niet blijven olakken). En dan mag je aan je 3-jarige uitleggen over wat bacteriën zijn.
Hij blijft maar vragen "zitten hier ook bacteriën op" en roept daarna zo hard mogelijk "NEEEEE". 8)7

Prima, maar vraag dan niks. :{w
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197684783
Geen foto's op DFD, dan maar een DFD? :0

pi_197684849
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:40 schreef NicolasJoy het volgende:
Geen foto's op DFD, dan maar een DFD? :0

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heerlijk kind O+
pi_197684871
@NJ: Wat een heerlijk boevig hoofd heeft S! O+

Zindelijkheidstraining verloopt best goed. Bijna alle plasjes gaan op het potje. Alleen onze eigenwijze peuter weigert een onderbroek. Ze huilt en schreeuwt alles bij elkaar als ze er 1 aankrijgt. Dus nu heeft ze alleen een maillot over haar billen heen :') lijkt mij niet lekker zitten...
Iemand een tip hoe ik haar laat wennen aan een onderbroek?

Tijdens het spelen is ze nu steeds vaker zelfverzonnen liedjes aan het zingen, zo grappig. En ze vertelt ondertussen hele verhalen. Thuisquarantaine is met Sofie gelukkig heel goed uit te houden O+
pi_197684997
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heerlijk kind O+
O+ O+
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 13:46 schreef Takkie88 het volgende:
@:NJ: Wat een heerlijk boevig hoofd heeft S! O+

Zindelijkheidstraining verloopt best goed. Bijna alle plasjes gaan op het potje. Alleen onze eigenwijze peuter weigert een onderbroek. Ze huilt en schreeuwt alles bij elkaar als ze er 1 aankrijgt. Dus nu heeft ze alleen een maillot over haar billen heen :') lijkt mij niet lekker zitten...
Iemand een tip hoe ik haar laat wennen aan een onderbroek?

Tijdens het spelen is ze nu steeds vaker zelfverzonnen liedjes aan het zingen, zo grappig. En ze vertelt ondertussen hele verhalen. Thuisquarantaine is met Sofie gelukkig heel goed uit te houden O+
Pretletter is het!

Wat goed van Sofie! Helpt de uitleg van een grotemeisjesluier niet? Iets in die trant? Of een hele vrolijke met leuke beestjes/plaatjes/vormen/kleuren? Lastig, want verdwaalde druppels vliegen dan direct rond. :9

Leuke leeftijd hé nu! Zelf spelen, zelf zingen.. Echt een eigen wereldje. :D

*

Kwam daarstraks thuis, m'n vriendin was boven bezig met de kleine S. even naar bed brengen. Stond grote S. in de keuken. Met een koekje. Nee, niet een koekje. Een pak koekjes. Van allemaal één hapje genomen. Ik kan het niet laten, maar begin dan oprecht te lachen. :@
pi_197685311
Haha @NicolasJoy zo herkenbaar.

Banaan beeld steeds vaker uit wat hij doet. Hij stuurt zijn auto, deur open/dicht, toeter drukken, auto aan (want electrische auto).

En wat me ook deed gieren van het lachen was hoe hij net als Poffertje als ze moe is, zijn hoofd in mijn borst ging begraven. :D

Hij is zelf ook een lieve poppenpapa O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197685538
quote:
3s.gif Op donderdag 28 januari 2021 14:19 schreef PKM het volgende:
Haha @:NicolasJoy zo herkenbaar.

Banaan beeld steeds vaker uit wat hij doet. Hij stuurt zijn auto, deur open/dicht, toeter drukken, auto aan (want electrische auto).

En wat me ook deed gieren van het lachen was hoe hij net als Poffertje als ze moe is, zijn hoofd in mijn borst ging begraven. :D

Hij is zelf ook een lieve poppenpapa O+
SPOILER
De spelletjes worden steeds leuker, herkenbaarder, 'echter' O+

Haha, Banaan wilde weer even een poffertje zijn. :9
Wat een geluk straalt hij uit met de draagzak! :D
pi_197685681
Wat een leuke foto's!! Wat een heerlijke peuters hebben jullie toch.
  donderdag 28 januari 2021 @ 15:09:18 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197686048
Prul mag zelf haar onderbroek kiezen 's ochtends en we hebben nogal wat opties. Met print, effen, boxer, van katoen of wat meer badstof... Het idee dat ze iets te zeggen heeft, helpt hier wel. Doe ik met de rest van de kleding (en broodbeleg enzo) ook: twee opties, ze mag zelf kiezen. En dat scheelt ontzettend veel strijd. Misschien helpt zoiets?

Wij hebben weer een 'ik wil niet slapen in de middag-fase'. Daar ben ik met ruim 31 weken zwanger wel een beetje klaar mee. Ik heb zelf m'n rustmomentje nodig, maar de jongedame 'isse niette moe mama'. Ze gaat wel gewoon naar bed, maar trekt dan haar slaapzak uit en gaat vervolgens zitten spelen tot ze het koud heeft. De draak...
pi_197686802
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 15:09 schreef Tink89 het volgende:
Prul mag zelf haar onderbroek kiezen 's ochtends en we hebben nogal wat opties. Met print, effen, boxer, van katoen of wat meer badstof... Het idee dat ze iets te zeggen heeft, helpt hier wel. Doe ik met de rest van de kleding (en broodbeleg enzo) ook: twee opties, ze mag zelf kiezen. En dat scheelt ontzettend veel strijd. Misschien helpt zoiets?

Wij hebben weer een 'ik wil niet slapen in de middag-fase'. Daar ben ik met ruim 31 weken zwanger wel een beetje klaar mee. Ik heb zelf m'n rustmomentje nodig, maar de jongedame 'isse niette moe mama'. Ze gaat wel gewoon naar bed, maar trekt dan haar slaapzak uit en gaat vervolgens zitten spelen tot ze het koud heeft. De draak...
@Tink89 Banaan deed ook nauwelijks meer een dutje toen ik aan het eind van mijn zwangerschap was. Klote, zeker in jouw situatie. :*

Ik ben het ritueel met omkleden naar pyjama en slaapzak over gaan slaan. Want zowel dat aantrekken as daarna weer gewone kleren aan leverde gedoe op. Dan is ze in ieder geval niet koud en het scheelt jou wat energie.

Banaan wou gisteren ook slapen zei hij. Drinkt eerst een hoop melk, klaagt dan over de camera die aan staat, dat er licht door de deuropening komt (deur laat hij zelf open staan), wil naast de baby liggen wat hij niet mag en gaat daarna weg omdat de baby huilt. Al die wensen en zonder resultaat, daar kan ik zo simpel van worden. 8)7
pi_197693043
Treuzeltechnieken noem ik dat @PKM
Is Kevin ook goed in.

Wij hebben tegenwoordig last van avondklok rellen zo tegen bedtijd. Krijsen, schreeuwen schoppen en slaan en vooral niet lief gaan slapen. Ik word er een beetje simpel van.
pi_197695893
Vincent gilde vanavond de hele boel bij elkaar omdat de kleurpotloden niet mee naar bed mochten. En toen ik hem eindelijk stil had met de belofte dat hij echt morgen weer mag kleuren was ik Jeremy kwijt. Had de draak zich in de kledingkast verstopt!

Het zindelijk worden gaat hier best oke. Bij Vincent blijft de luier wat vaker droog. Alleen poep vind hij nog moeilijk aangeven. Hij komt dan naar mij toe om bah bil te zeggen, dan is hij dus al te laat.
Jeremy geeft er nog weinig om, doet sporadisch een plas in het potje, en als hij heeft gepoept en je wil hem verschonen rent hij heel hard weg al nee roepend met een hand bij zijn billen :+
Het is hier nooit saai zullen we maar zeggen.
pi_197699499
Juul valt tegenwoordig aardig laat in slaap voor haar doen, 20:00 is geen uitzondering. Het maakt niet uit hoe haar dag eruit heeft gezien, druk, niet druk etc. En wel gewoon 's ochtends tussen 06:30 en 07:00 wakker worden. Dat is voor haar doen echt vroeg.

Ze vermaakt zich momenteel prima met zoekboeken, zo leuk om te zien. B vond dat altijd matig interessant, maar Juul gaat er echt voor zitten. Heel geduldig ook.
pi_197700059
Rond die tijd is hier alles vaak ook nog wakker. Ze liggen wel in bed, maar Jeremy ligt vaak nog te zingen en Kaylee ligt nog lang te lezen. Door de weeks worden zij wakker van mijn wekker en in het weekend slapen ze wel langer!
pi_197700244
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 10:12 schreef aapieannie het volgende:
Rond die tijd is hier alles vaak ook nog wakker. Ze liggen wel in bed, maar Jeremy ligt vaak nog te zingen en Kaylee ligt nog lang te lezen. Door de weeks worden zij wakker van mijn wekker en in het weekend slapen ze wel langer!
B en Juul slapen normaal rond 19:00, uiterlijk 19:30. B slaapt dan tot een uur of 07:30 met uitschieters naar 08:00.
Juul slaapt eigenlijk altijd minstens 12 uur 's nachts. Nu tikt ze de 11 uur niet eens aan. Je ziet haar aan het einde van de middag ook instorten. Ze slaapt 's middag 1,5 tot 2 uur, maar ook als we die inkorten of overslaan, slaapt ze ineens zo laat 's avonds.
Het is vast een fase en ik ben vooral blij dat B zo'n vaste slaper is, die wordt niet eens wakker als Juul om 06:30 luidkeels verkondigd dat ze wakker is.
pi_197700555
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 10:24 schreef exode het volgende:

[..]

B en Juul slapen normaal rond 19:00, uiterlijk 19:30. B slaapt dan tot een uur of 07:30 met uitschieters naar 08:00.
Juul slaapt eigenlijk altijd minstens 12 uur 's nachts. Nu tikt ze de 11 uur niet eens aan. Je ziet haar aan het einde van de middag ook instorten. Ze slaapt 's middag 1,5 tot 2 uur, maar ook als we die inkorten of overslaan, slaapt ze ineens zo laat 's avonds.
Het is vast een fase en ik ben vooral blij dat B zo'n vaste slaper is, die wordt niet eens wakker als Juul om 06:30 luidkeels verkondigd dat ze wakker is.
Wij zijn allebei ook avond/nacht mensen dus het verbaasd me niks haha.
Vriend komt altijd rond 8 uur thuis, pas als hij ze heeft ingestopt word het wat rustiger boven.
We hebben wel eens gehad dat Jeremy om 12 uur nog lag te zingen :+
Vincent is altijd de eerste die slaapt, hij heeft er geen last van dat Jeremy in het bed naast hem ligt te zingen.
pi_197700610
Treuzeltechnieken hebben we hier ook.
Ik heb daarom de regel ingesteld dat L niet naar de wc mag als hij net in bed ligt. Geen idee of dat zindelijkheidtechnisch wel slim is. Hij gaat naar de wc voordat de pyjama aan gaat dus er zit niets in zijn blaas maar als ik hem naar de wc laat gaan is het vervolgens een strijd omdat hij niet meer naar bed wil voordat hij een plas heeft gedaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 29-01-2021 10:55:15 ]
pi_197701421
Kaptein deed van de week een (ongepland) middagslaapje op de bank.. bleef ie daarna gewoon easy peasy wakker (wel in bed :P ) tot 22u :X normaal valt ie rond 19:30 wel in slaap
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197702298
O+ voor alle lieve foto’s van de peuters.

Mars ligt vaak nog een tijdje te zingen in bed en valt dan in slaap. Ongeacht hoe moe hij is, er wordt eerst gezongen.
Zijn broer slaapt zodra hij zijn kussen raakt, zo grappig die verschillen.

Wat knap dat ze al zoveel op de pot/wc plassen Aapie! Wij zijn er nog niet actief mee, Mars gaat ‘s avonds op de wc voor hij in bad gaat, dan komt er meestal een plas. Maar verder laat ik het voorlopig zo. Twix was van de ene op de andere dag zindelijk, ik hoop op herhaling.

Adrian, waarom de rellen? Wil hij niet naar bed? Of is hij dan zo moe dat er niks meer goed is?
pi_197702729
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:38 schreef Malteser het volgende:

Mars ligt vaak nog een tijdje te zingen in bed en valt dan in slaap. Ongeacht hoe moe hij is, er wordt eerst gezongen.

Wat knap dat ze al zoveel op de pot/wc plassen Aapie! Wij zijn er nog niet actief mee, Mars gaat ‘s avonds op de wc voor hij in bad gaat, dan komt er meestal een plas. Maar verder laat ik het voorlopig zo. Twix was van de ene op de andere dag zindelijk, ik hoop op herhaling.

Adrian, waarom de rellen? Wil hij niet naar bed? Of is hij dan zo moe dat er niks meer goed is?
Presies dat zingen wat mars doet, doet Jeremy ook. Al zit hij al ogen wrijvend in zijn stoel. Eerst zingen en dan slapen..ik vind het een fijnere manier van prikkels verwerken dan huilen haha!

Ja het zindelijk worden is hier eigenlijk uit noodzaak. Zoveel luier uitslag heb ik nog nooit gezien/gehoord bij een kind. De momenten zonder rode billen zijn op twee handen te tellen.. de paniek en pijn bij het verschonen zijn zo naar, en zalfjes doen niks meer. Dus op aanraden van de huisarts er mee bezig.
pi_197703020
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:38 schreef Malteser het volgende:

Hij wil niet slapen en zegt (schreeuwt / krijst) dat hij niet kan slapen en dat ie pas gaat slapen als ie 5 jaar is }:|

Maar ik dacht ook dat hij te moe was, we gingen steeds vroeger naar bed. Maar dinsdag was het 18.45 uur en toen was het ook weer rellen.
Gisteren was het per ongeluk pas 20 uur en toen ging het voor het eerst deze week goed. Ik bleef rustig, misschien dat het dat is. Of.... ik weet het echt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')