abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197816134
Hier liggen de sneeuwpakken ook in de kast, net als de snowboots. Dus hoop dat we dit weekend/komende week ze uit de kast kunnen halen. Lekker met de slee op pad *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197816488
Ik baal juist dat het weer koud wordt, scholen open, letterlijk want ramen open voor extra ventilatie, B gaat bevriezen.

Hoop wel op een pak sneeuw zondag, dat wordt echt feest *O*
pi_197818400
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:50 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Als het echt koud is krijgt Sofie er, naast haar gewone kleding, een thermo-legging onder aan en haar winterjas er overheen. Met temperaturen boven 0 haar gewone kleding met een dik vest.

Hopen dat er een flink pak sneeuw gaat vallen! Sofie vond paar weken terug het sleeën zo leuk!
Denk dat ik haar van het weekend dan lekker het wollen setje aantrek en dan kleding + pak. Ze heeft het eerder snel te warm dan te koud over het algemeen, haar vader is ook zo’n stoomkachel :+

Verder zijn wij qua kleding en laarzen en slee aardig goed voorbereid :Y Dit is voor mij de eerste keer dat ik met haar ga sleeën O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 4 februari 2021 @ 19:24:25 #179
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197819233
Zo’n zin in sneeuw ^O^ . Niet in de naweeën maar wel in weer sneeuwballen gooien met Jacob en zijn vader. Ben benieuwd of het wat wordt!

Ik heb hem gaandeweg steeds meer verteld over corona. Toen het begon was hij 2,5, toen heb ik het gelaten omdat ik aanvoelde dat het te vroeg was. Inmiddels is hij een jaar ouder en weet hij heel veel. Prima zo. Dan kan hij wat hij opvangt van de radio of gesprekken tenminste in een kader plaatsen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197820489
Ik doe weer even een aanhaakpoging :W

@exode wat een heerlijke combinatie! :D O+

Pitbull krijgt maar weinig mee van corona geloof ik. Als hij vragen heeft geven we daar uiteraard antwoord op, maar het lijkt hem allemaal maar weinig te doen, dus dan laten we het maar zo :)

Onze Minion zit dus op één van de scholen die maandag nog niet opengaan :{ Pitbull mag wel weer komen bij de peuteropvang, die in hetzelfde gebouw zitten, dus dat voelt aardig dubbel nu... Nog maar even kijken wat we gaan doen.

Edit: Ohja, vergeet ik de sneeuw nog! Ik hoop echt dat we hier (zuiden) ook een flink pak krijgen, zodat we echt goed kunnen sleeën enzo O+
pi_197820755
quote:
3s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:19 schreef PKM het volgende:
Handig @:LeSage :D
Banaan kan tegen zijn verlies. Ik moet niet doen alsof ik verdrietig ben dat ik verlies, daar heeft hij het nou nog over als we een spelletje spelen.
Sinds kort hebben we vier op een rij. Meestal duwt hij hem vol met zijn "centjes". Gisteren liet ik hem zien hoe het werkt en daarna maakte hij nog heel vaak vier op een rij binnen 1 potje. ;)
De meiden hebben ook geen problemen met verliezen, die juichen idd ook nog als iemand anders wint. Kleuter vond dat eerder ook geen probleem, maar vanaf een jaar of 4 veranderde dat. Geniet er dus nog maar even van dat het nu zonder gedoe gaat, je weet nooit hoe lang dat nog duurt ;) Wel knap dat hij 4 op een rij al doorheeft. Ik vind dat wel echt lastig inschatten, wat ze wel en niet kunnen, en wanneer je bepaalde spelletjes kunt introduceren/een stapje lastiger kunt maken.

Wij hebben geen slee. Elke keer in een kringloop twijfel ik weer, maar mijn man klaagt altijd over de ruimte die het inneemt, zelfs bij een klapslee. Maar goed, de vorige keer dat er veel sneeuw werd voorspeld lag er hier niets op de straat, dus eerst zien dan geloven. Ik hoop persoonlijk meer op ijs zodat we kunnen schaatsen, en dan is sneeuw niet zo gunstig dacht ik.
pi_197820861
@rena Yes, hier ook Ielm. Hij draagt er wollen onderkleding onder, normale kleding en een dunnere donsjas. En wolgevoerde regenlaarzen. Straks met het pak sneeuw z’n dikke winterjas en wollensokken. O+

Wij hebben hier hoog water, dus vandaag zijn we even in de Waal gaan stampen. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt net een dwergje. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_197820873
Oh spelletjes ja, dat begint hier nu ook echt te komen, zó leuk! O+

Pitbull is helemaal gek op memory en kwartet nu :D

Verliezen is hier ook (nog) geen issue, maar dat zie ik inderdaad later nog wel komen ja :+

Heerlijke foto's, DUMAN! O+
  donderdag 4 februari 2021 @ 20:41:12 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197821083
Wij zijn met Kroko Loco nu over naar gesloten kaarten, dat houdt het vooral wat spannender voor mij _O- . Maar Jacob geniet echt zeer van alle spelletjes. En winnen/verliezen heeft hij inmiddels ook goed door. Winnen vindt ie leuker *O* .

Zijn vader speelt trouwens gewoon met hem wat er al in de kast ligt, bijvoorbeeld Rummikub of Yahtzee. En maakt daar dan peuterversies van. Vooral Rummikub (gespeeld als domino) is zeer favoriet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197828303
Echt verliezen is er nog niet bij. Hij wint, of ik win, in beide gevallen juicht hij. *)

Banaan was net helemaal in paniek. Hij hield zijn handen op zijn oren en hoorde gesuis en als hij erop slaat dan klinkt het heel hard.
De uitleg dat dit het suizen van zijn bloed is hielp niet, want oh jee bloed. :o

De uitleg dat hij helemaal vol bloed zit hielp om die reden ook niet. Hij raakte bijna in tranen en wou alweer op bed met Blaze (papa) maar die is niet thuis.

We zijn dus alweer een biologieles verder over de binnenkant van het oor, bloedvaten en dat je in je pols de hartslag kunt voelen en er aders kunt zien.
Geen idee of dit een goede uitleg is voor een peuter. Dat zijn aders een soort buizen zijn en zijn hart een pomp, dat maakt het in ieder geval weer oké voor hem, want hij houdt van techniek. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197828475
Lijkt mij een prima uitleg :Y
Grappig dat hele logische dingen voor ons, zoals dat bloed, voor kinderen ineens heel spannend zijn. Bloed is hier trouwens ook heul erg. Mijm kan met het kleinste wondje aankomen ‘Mama, ik moet een pleister, ik heb bloed’, terwijl hij niet huilt als ie van een stoel af valt bijvoorbeeld.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197828511
Over bloed gesproken.. Kerel hier schoof gisteren in de speeltuin met z'n loopfiets op hoge snelheid uit de bocht en ving z'n val op met z'n onderlip - wat kan dat bloeden zeg! :o Zat er zelf ook helemaal onder..

En no way dat ik het af mocht spoelen 'voordat papa het gezien had', gelukkig waren we dichtbij huis :') Bleek verder mee te vallen, lip was wel open maar snel weer dicht en nu alleen een beetje dik. Deed klaarblijkelijk na het schoonmaken al geen zeer meer, phew!
Let me see you stripped down to the bone
pi_197841972
Tijdens de lunch had Simon een vraag: "hoe komt melk uit de koe?"

Ik heb nu een paar keer geprobeerd om Simon te laten poepen op het potje of de wc. Zelfs ordinaire omkoping met chocolade werkt niet. Hij gaat dan bv. wel op het potje zitten, maar zegt na 2 seconden "er komt och geen poep meer. Mag ik nu chocola?" :')
Ook uitleg dat hij alleen naar school mag als hij op de wc kan plassen en poepen werkt niet (alhoewel hij school wel interessant lijkt te vinden), dan zegt ie doodleuk "Dat geeft niks, dan blijf ik wel thuis. Als ik zo groot ben als jij mama, dan ga ik op de wc poepen." :+

Maar weer even laten rusten, we hebben nog wel even de tijd (tot september), maar wat kunnen ze lekker bijdehand zijn op deze leeftijd :D ;)
pi_197843734
@TolstoiFan U.ras was eigenlijk al zo goed als zindelijk, maar ik had tijdens mijn zwangerschap geen energie meer om door te zetten.
Vandaag zijn we begonnen met de zindelijkheidsbox en het gaat nu al heel goed. Vanochtend een paar ongelukjes gehad, maar sinds een uur of 10 niet meer. Hij heeft vandaag 9 plasjes op het potje gedaan en 1 poepje. :)
Er zitten ook tips bij voor kindjes die niet op de wc willen poepen.

Je hebt de box natuurlijk helemaal niet nodig, maar ik vind het fijn om houvast te hebben. En hij vind de stickers en stickerkaarten heel leuk. Win win voor ons!

Moet wel zeggen dat het wel een intensieve dag was. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_197848764
Dat wordt hier ook nog een leuk projectje vrees ik ja...

Pitbull voelt het volgens mij prima aankomen, want hij loopt standaard bij ons vandaan als-ie in z'n luier poept of plast, en gaat dan ergens in een hoekje staan of zitten :+
Maar hij vertikt het echt om het op het potje of de wc te doen, eigenwijze draak.

Maar goed, het duurt gelukkig nog 10 maanden voordat-ie naar school gaat :P
pi_197851932
Bij ons duurde het poepzindelijk worden akelig lang. Hij voelde het wel maar ging dan de bijkeuken in of onder de tafel. Juist toen ik er even mee wilde stoppen ging het ineens goed.

Vanochtend mocht hij via Zoom zijn dansles doen. Dat vond hij heel even leuk, daarna ging hij rondjes rennen. Daarna ging hij zijn puzzel maar weer leggen. :D

Een keer hoorde ik de juf nog enthousiast "goed zo" roepen en zei hij "maar ik had het niet goed gedaan" en daar kon ik hem alleen maar gelijk in geven. ;)
pi_197855210
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:39 schreef PKM het volgende:
Bij ons duurde het poepzindelijk worden akelig lang. Hij voelde het wel maar ging dan de bijkeuken in of onder de tafel. Juist toen ik er even mee wilde stoppen ging het ineens goed.

Hoe hebben jullie dat poepzindelijk aangepakt?

Simon voelt het ook prima aan, want hij vraagt om een luier als hij moet poepen. Eén keer is het op het potje gelukt, maar volgens mij was toen opeens tijdens het plassen de drang om te poepen zo hoog, dat ie niets anders kon. Hij vindt poepen op het potje of de wc eng ofzo. Het schijnt bij jongetjes wel vaker voor te komen.
Plassen gaat helemaal goed, ook 's nachts steeds vaker een droge luier of hij roept dat hij moet plassen, maar poepen :N
pi_197855471
@TolstoiFan de eerste keer duurde het wel twintig minuten ofzo voordat het lukte, met boekjes erbij. Dat was van de zomer.

We hebben hem ook al maanden met onderbroek gehad zodat hij ook voelde dat het vies was.

Tweede keer ook zolang gelezen toen hij zei dat hij moest poepen. Sindsdien gaat het goed.

Dus misschien proberen hem te overtuigen langer op de wc te blijven zonder dat de focus op het poepen ligt?
Bij de peuterspeelzaal zijn ze er ook heel actief mee bezig geweest trouwens. Voor mijn idee was het ook meer geluk dan wijsheid.
pi_197856717
Wij zijn vandaag ook weer eens begonnen met zindelijkheid. In twee uur 6 gelukte plasjes op het potje, 1 keer poep :o , en drie "natte" onderbroeken. Al een stuk hoopgevender dan de vorige poginh, toen had hij elke vijf minuten een natte onderbroek.

Hoe pakken jullie het aan, elke keer herinneren eens in de zoveel tijd? Wachten tot ze aangeven dat ze moeten?

Ik heb nog niet echt een methode _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197856732
Hier zei hij dat hij moest poepen en heb ik een boekje voorgelezen :P hij vroeg ook of ik op zn hoofd wilde duwen zodat hij kon poepen :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197858960
Tolstoi, wij hebben bij kleuter hetzelfde gedoe gehad. Wat hier wellicht hielp was een verhaal dat de poep in de luier helemaal alleen was, en dat poep graag via de wc naar alle andere poep wilde. Leverde uiteindelijk een paar dagen later wel ook een huilbui op vanwege “alle poep die nu helemaal alleen was”. Maar de beste hulp was dat zijn zusjes gewoon hoppa op het potje/de wc gingen poepen alsof dat niets bijzonders was. Toen leek de knop opeens om te gaan. Dit was beide rond dezelfde tijd. Maar twee zusjes erbij regelen die net zindelijk worden is wat lastig denk ik...

Kleuter was overigens ook zo iemand die poepte zodra hij een luier om had.
pi_197859180
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 17:19 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Hoe hebben jullie dat poepzindelijk aangepakt?

Simon voelt het ook prima aan, want hij vraagt om een luier als hij moet poepen. Eén keer is het op het potje gelukt, maar volgens mij was toen opeens tijdens het plassen de drang om te poepen zo hoog, dat ie niets anders kon. Hij vindt poepen op het potje of de wc eng ofzo. Het schijnt bij jongetjes wel vaker voor te komen.
Plassen gaat helemaal goed, ook 's nachts steeds vaker een droge luier of hij roept dat hij moet plassen, maar poepen :N
Meestal is het niet eng, maar gewoon een andere techniek, het zittend persen, die ze nog niet door hebben. Goede houding (kieeen evenhoog als de heupen op een krukje of zo!), kleine stapjes al belonen (bijvoorbeeld in de goede houding zitten en proberen is 1 sticker en niet pas bij poep belonen, want dat is heel frustrerend als het echt niet lukt) en heel veel geduld zorgen dat het goed komt is hier de ervaring.
pi_197862703
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 17:37 schreef PKM het volgende:
@:TolstoiFan de eerste keer duurde het wel twintig minuten ofzo voordat het lukte, met boekjes erbij. Dat was van de zomer.

Dus misschien proberen hem te overtuigen langer op de wc te blijven zonder dat de focus op het poepen ligt?
Ik had vandaag heel snel (en zonder goed te kijken) een boekje meegepakt. Bleek "Liselotje op het potje" te zijn, geen goede keuze voor dat moment :+
Simon wilde ook niet langer dan 10 seconden blijven zitten..... Bij poging 2 was ie na 2 seconden alweer op de gang. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:30 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoi, wij hebben bij kleuter hetzelfde gedoe gehad. Wat hier wellicht hielp was een verhaal dat de poep in de luier helemaal alleen was, en dat poep graag via de wc naar alle andere poep wilde. Leverde uiteindelijk een paar dagen later wel ook een huilbui op vanwege “alle poep die nu helemaal alleen was”. Maar de beste hulp was dat zijn zusjes gewoon hoppa op het potje/de wc gingen poepen alsof dat niets bijzonders was. Toen leek de knop opeens om te gaan. Dit was beide rond dezelfde tijd. Maar twee zusjes erbij regelen die net zindelijk worden is wat lastig denk ik...

Kleuter was overigens ook zo iemand die poepte zodra hij een luier om had.
Dit hebben we ook al geprobeerd, dat zijn poep naar zijn poepvriendjes wil via de wc. Werkt tot op heden ook niet :N Misschien dan toch die zusjes proberen te regelen *) :P :P
We hebben een erg standvastig kereltje, als hij eenmaal iets in zijn hoofd heeft, laat hij zich heel moeilijk tot iets anders overtuigen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:38 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Meestal is het niet eng, maar gewoon een andere techniek, het zittend persen, die ze nog niet door hebben. Goede houding (kieeen evenhoog als de heupen op een krukje of zo!), kleine stapjes al belonen (bijvoorbeeld in de goede houding zitten en proberen is 1 sticker en niet pas bij poep belonen, want dat is heel frustrerend als het echt niet lukt) en heel veel geduld zorgen dat het goed komt is hier de ervaring.
Dit klinkt eigenlijk wel heel logisch, nog niet eerder gehoord of bij stil gestaan.
Simon poept altijd staand in zijn typische houding: benen enigszins uit elkaar, knieën licht gebogen en dan een poephoofd erbij trekken :7
pi_197866445
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:36 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Ik had vandaag heel snel (en zonder goed te kijken) een boekje meegepakt. Bleek "Liselotje op het potje" te zijn, geen goede keuze voor dat moment :+
Simon wilde ook niet langer dan 10 seconden blijven zitten..... Bij poging 2 was ie na 2 seconden alweer op de gang. :')
[..]

Dit hebben we ook al geprobeerd, dat zijn poep naar zijn poepvriendjes wil via de wc. Werkt tot op heden ook niet :N Misschien dan toch die zusjes proberen te regelen *) :P :P
We hebben een erg standvastig kereltje, als hij eenmaal iets in zijn hoofd heeft, laat hij zich heel moeilijk tot iets anders overtuigen.
[..]

Dit klinkt eigenlijk wel heel logisch, nog niet eerder gehoord of bij stil gestaan.
Simon poept altijd staand in zijn typische houding: benen enigszins uit elkaar, knieën licht gebogen en dan een poephoofd erbij trekken :7
Ik heb nog wel twee broertjes in de aanieding *) :+
pi_197867365
quote:
6s.gif Op zondag 7 februari 2021 03:34 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Ik heb nog wel twee broertjes in de aanieding *) :+
Kunnen die al poepen op de wc? Dat is wel echt een must *) :P :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')