abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197795073
T. wil ook weer naar de Efteling en het zwembad, maar hij weet heel goed dat het nu niet kan omdat er zoveel mensen ziek zijn.

Een weekend Disney staat op mijn wensenlijsten voor over een paar jaar, het lijkt me het leukste als J. ook een jaar of drie/vier is. Wel heb ik een Eftelingabonnement, dus daar zal ze vermoedelijk al wel een stuk eerder komen.
pi_197795149
Hier vinden ze het jammer dat zwembad en dierentuin (en musea) dicht zijn, maar ze draaien zich om en spelen verder. Zelfs toen we na veel gehype vorig jaar Disney op het laatste moment moesten cancelen (2 dagen voor vertrek) vonden ze dat heel jammer maar was het na twee minuten alweer vergeten. Wij vinden het vervelender dat alles dicht is/gecanceld wordt denk ik.
pi_197795327
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:29 schreef minilot het volgende:
Volgens mij loop ik wat achter qua verkleedkleding, maar Günther was vanmorgen een uur lang een schildpad met een wasmand op z'n rug en pikt tot vervelens toe de plantenspuit als -ie brandweerman wil wezen, dus het gemis zit tot dusver niet heel erg in de weg van fantasiespel :+

@:Exode Dude hier vraagt bijna elke dag of de Efteling alweer open is, maar daar kwamen we dan ook elke drie weken.. Het kan 'm overigens volgens mij weinig schelen dat het antwoord nu steeds 'nee' is, dus dat scheelt :)
Al onze verkleedkleding komt hier van opa en oma. Oma koopt zich wat dat betreft suf op markten en in tweedehands winkels. Juul loopt met grote regelmaat rond in haar prinsessenjurk met brandweerhelm op. Dan is ze Skye Marshal :D

Juul maalt er helemaal niet om nog, dat alles dicht is, gelukkig. Ze vindt het poepjegezellig in huis, met name dat B thuis is.
pi_197796548
Banaan is nou wel gewend dat hij thuis is. Eergisteren had hij wel een dag waarop hij bezig bleef over de speeltuin met trampoline.
Zodra hij iets hoort over de avondklok of iets dat niet open mag, zegt hij dat hij dat wel mag. Of "ik maak het weer open en dan is iedereen weer blij." Het leven van een peuter. O+

@Takkie88 in plaats van boos op het virus, is Banaan juist gericht op meneer Rutte. Zeker toen het vuurwerk verboden werd moest die het ontgelden. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197796944
Heerlijk die peuterlogica PKM! :)

Sofie wordt met de persconferenties helemaal als Hugo in beeld komt :P geen idee waarom maar ze is dan al juichend zijn naam aan het roepen. Het is toch echt niet dat wij van die cda-fans zijn...
pi_197797316
Juul krijgt echt zo goed als niets mee, ze is natuurlijk ook pas 2,5 jaar. Maar ook bij B van bijna 7 proberen we het zoveel mogelijk weg te houden. Hij weet dat het er is, hij snapt wat wel en niet mag, maar we kijken geen persconferenties of zo met hem. We praten er onderling ook niet over. Ik wil die grote boze wereld bij ze weghouden, wellicht heel naïef en zo maar dat voelt voor ons goed.
Hij krijgt er sowieso natuurlijk al veel van mij (school gesloten, mondkapjes overal, geen zwemles etc) dat vind ik wel genoeg.

En Juul vindt het vooral enorm gezellig, die zal enorm moeten wennen als B weer naar school gaat volgende week.
pi_197798882
Hier kijken we de persconferenties wél met Günther erbij en ik leg wat er gezegd wordt realtime op peuterniveau uit, zoals we eigenlijk altijd met alles wel doen. Günther vindt het vooral leuk dat de televisie aan staat (dat is hier in huis nog altijd een zeldzaamheid), staat enthousiast de doventolk te imiteren en weet dat Rutte de 'nu de door de meeste mensen uitgekozen baas van het land is' ^O^ Hij snapt ook dat corona iets is waar je ziek van kunt worden (soms een beetje, soms heel erg), dat mensen elkaar aan kunnen steken omdat het besmettelijk is, dat we daarom op straat een beetje afstand houden en dat ik een mondkapje op heb als we de supermarkt binnen stappen en dat er een prikje kan worden gegeven dat ervoor zorgt dat je geen corona krijgt. Hij lijkt het allemaal machtig interessant te vinden maar niet eng of naar: waarschijnlijk omdat we er zelf ook heel rustig en neutraal over vertellen.

Ik vind er overigens best iets voor te zeggen hoor, om dit soort zaken buiten de belevingswereld van ukkies te houden :Y Maar de koter hier is nou eenmaal intens nieuwsgierig naar alles, vraagt de hele dag waarom dingen zijn zoals ze zijn (en neemt helaas geen genoegen met 'daarom' of 'dat is gewoon zo!' :')) dus onze aanpak voelt voor deze peuter als de beste optie. :)

[ Bericht 23% gewijzigd door minilot op 03-02-2021 15:55:39 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_197799067
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:43 schreef minilot het volgende:
Hier kijken we de persconferenties wél met Günther erbij en ik leg wat er gezegd wordt realtime op peuterniveau uit, zoals we eigenlijk altijd met alles wel doen. Günther vindt het vooral leuk dat de televisie aan staat (dat is hier in huis nog altijd een zeldzaamheid), staat enthousiast de doventolk te imiteren en weet dat Rutte de 'nu de door de meeste mensen uitgekozen baas van het land is' ^O^ Hij snapt ook dat corona iets is waar je ziek van kunt worden (soms een beetje, soms heel erg), dat mensen elkaar aan kunnen steken omdat het besmettelijk is, dat we daarom op straat een beetje afstand houden en dat ik een mondkapje op heb als we de supermarkt binnen stappen en dat er een prikje kan worden gegeven dat ervoor zorgt dat je geen corona krijgt.

Ik vind er overigens best iets voor te zeggen hoor, om dit soort zaken buiten de belevingswereld van ukkies te houden :Y Maar de koter hier is nou eenmaal intens nieuwsgierig naar alles, vraagt de hele dag waarom dingen zijn zoals ze zijn (en neemt helaas geen genoegen met 'daarom' of 'dat is gewoon zo!' :')) dus onze aanpak voelt voor deze peuter als de beste optie. :)
Groot gelijk hoor, extra reden is ook dat B en Juul om 19:00 in principe op bed liggen.

B krijgt dus best veel mee omdat het niet anders kan. Hij kan het ook enorm goed uitleggen, ook omdat hij hooikoorts en huisstofmijtallergie heeft. (en astma) dus hij kan dat uitleggen aan andere kinderen en volwassenen als die hem boos aankijken vanwege niezen of snotteren of kortademig zijn.

Maar verder houd ik bij hem weg, proberen zoveel mogelijk van al deze extra tijd samen proberen te genieten.
pi_197799068
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 13:47 schreef Takkie88 het volgende:

Sofie wordt met de persconferenties helemaal als Hugo in beeld komt :P geen idee waarom maar ze is dan al juichend zijn naam aan het roepen. Het is toch echt niet dat wij van die cda-fans zijn...
:D !
pi_197799102
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:56 schreef exode het volgende:

[..]

Groot gelijk hoor, extra reden is ook dat B en Juul om 19:00 in principe op bed liggen.
Ah ja, ik zou mijnes er ook niet voor wakker houden hoor. Maar die gaat pas tegen een uur of half negen naar bed, dus vandaar :)

Wat een verdraaid lastige periode voor B'tje voor astma en allergieën. Is überhaupt niet prettig natuurlijk, maar dat je als kleine koter nou ineens je nies en hoest moet gaan verdedigen, pfoe! Goed te horen dat dat 'm wel goed lukt, stoer hoor! ^O^
Overigens aaaargh @ volwassenen die boos kijken naar een kleuter met een snotneus, wat ben je dan voor 'n eikel?! :N
pi_197799181
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 15:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Ah ja, ik zou mijnes er ook niet voor wakker houden hoor. Maar die gaat pas tegen een uur of half negen naar bed, dus vandaar :)

Wat een verdraaid lastige periode voor B'tje voor astma en allergieën. Is überhaupt niet prettig natuurlijk, maar dat je als kleine koter nou ineens je nies en hoest moet gaan verdedigen, pfoe! Goed te horen dat dat 'm wel goed lukt, stoer hoor! ^O^
Overigens aaaargh @ volwassenen die boos kijken naar een kleuter met een snotneus, wat ben je dan voor 'n eikel?! :N
Leukste was bij iemand huis: ik heb geen Corona hoor, het is hier gewoon heel stoffig. _O- _O- _O-

Maar het is naar, hij heeft een hele lijst. Juul is van dezelfde donor dus ze zijn 100% familie maar die heeft gewoon niets. B heeft een enorm gevoelige huid, Juul absoluut niet.

En de nieuwe prinsessenjurk is binnen, ik ga zo eens proberen een leuke foto te maken.
pi_197799966
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:29 schreef minilot het volgende:
Volgens mij loop ik wat achter qua verkleedkleding, maar Günther was vanmorgen een uur lang een schildpad met een wasmand op z'n rug en pikt tot vervelens toe de plantenspuit als -ie brandweerman wil wezen, dus het gemis zit tot dusver niet heel erg in de weg van fantasiespel :+

@:Exode Dude hier vraagt bijna elke dag of de Efteling alweer open is, maar daar kwamen we dan ook elke drie weken.. Het kan 'm overigens volgens mij weinig schelen dat het antwoord nu steeds 'nee' is, dus dat scheelt :)
Mijm en S. hebben net een half uur op de grond liggen schuifelen, want ze waren haaien :D daar hadden ze niet eens een accessoire voor nodig vandaag _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197800000
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:08 schreef LeSage het volgende:

[..]

Mijm en S. hebben net een half uur op de grond liggen schuifelen, want ze waren haaien :D daar hadden ze niet eens een accessoire voor nodig vandaag _O-
:D O+
pi_197800089
Wij kijken de persconferenties niet meer samen met de kinderen, maar vooral omdat S. er 2 keer ontzettend van overstuur was (sluiting horeca, dus mama’s werk, dat vond hij zo verschrikkelijk). Ik leg het ze wel gewoon uit, maar dan op hun niveau.
Ze roepen hier gewoon standaard: ‘Komt door de Corona!’
Zo fietsen en rijden we regelmatig langs ons favoriete plekje (open boerderij, speeltuin, binnenspeeltuin, terras en ijssalon in 1 O+ ) en dan vragen ze waarom we daar niet heen kunnen. ‘Oh ja, dat is door de Corona natuurlijk.’

Grappig ook hoe vanzelfsprekend ons huidige leven nu voor de kinderen is. Veel meer dan voor ons merk ik.
pi_197801012
Ik moet trouwens zo lachen om Mijm. Vorige week bestelden we Spaans afhaaleten en daar zat kruidenkaas bij. Dat is zijn lievelings. Maar dat was dus met andere kruiden dan normaal. En hij vond het niets.

We eten vanavond soep met stokbrood en kruidenkaas en Mijm roept al de hele middag: ‘Jaaaa, we eten Nederlandse kruidenkaas!’
O+
pi_197807731
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:56 schreef FlyingFish het volgende:
Hier vinden ze het jammer dat zwembad en dierentuin (en musea) dicht zijn, maar ze draaien zich om en spelen verder. Zelfs toen we na veel gehype vorig jaar Disney op het laatste moment moesten cancelen (2 dagen voor vertrek) vonden ze dat heel jammer maar was het na twee minuten alweer vergeten. Wij vinden het vervelender dat alles dicht is/gecanceld wordt denk ik.
Hier ook zo, ze vindt het jammer dat ze niet naar Ballorig en zo kan, maar vermaakt zich gelukkig thuis en met papa en mama ook opperbest. Ik heb gezegd dat ze een wat langere vakantie heeft van de peuterspeelzaal en haar verder nog niet ingelicht over Corona. Ik kijk zelf ook die persconferenties niet, ben dan sowieso altijd aan het sporten, lees het later wel terug. Ik kan het sowieso nog aardig relativeren hoe goed ik het heb; een dak boven het hoofd, eten en drinken genoeg, genoeg vermaak in en rondom ons huis. Het rotste vind ik het voor mensen die een eigen zaak hebben en de boel langzamerhand kapot zien gaan ;( Kan me niet voorstellen hoe naar het is je werk in rook op te zien gaan.

Wij mochten gister een knutselpakketje ophalen bij de psz, ik vond het slim gepland van ze om de kindjes alvast weer even te zien voordat ze volgende week weer open gaan. C is al heftig aan het protesteren tegen het feit dat ze weer gaat dus dat wordt nog een dingetje maandag :X Ze was gister wel redelijk blij de juffen te zien, maar niet super enthousiast.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_197807733
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:11 schreef LeSage het volgende:
Ik moet trouwens zo lachen om Mijm. Vorige week bestelden we Spaans afhaaleten en daar zat kruidenkaas bij. Dat is zijn lievelings. Maar dat was dus met andere kruiden dan normaal. En hij vond het niets.

We eten vanavond soep met stokbrood en kruidenkaas en Mijm roept al de hele middag: ‘Jaaaa, we eten Nederlandse kruidenkaas!’
O+
Heerlijk ook hoe blij ze kunnen zijn met zoiets kleins hé :D O+
And you know I might
pi_197808426
L krijgt ook niet veel mee van corona. Of misschien weet hij niet beter... Zo kent hij de PSZ alleen met coronamaatregelen. Weet hij veel dat de kerstvakantie normaal maar 2 weken duurt.
Het enige waar hij soms om vraagt is zwembad maar als ik zeg dat het zwembad dicht is dan is dat genoeg.
pi_197809367
Nou, zo loopt Juul er dus bij. Superblij met haar nieuwe jurk, hier gecombineerd met haar truckerspet. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197809774
Prachtige combinatie exode :D

Ik vertel de kinderen niets over Corona. Kleuter leerde er pas over nadat de scholen weer open gingen in het voorjaar, de meiden horen er alleen via hem over. Alles wat niet doorgaat hebben ze ook geen weet van. Maar we proberen dan ook als het wel kan wel dingen te ondernemen. Wat dat betreft hebben ze ook afgelopen jaar niets te klagen gehad qua korte uitjes. En dat dat grotendeels komt doordat de geplande vakanties, buitenlandse bruiloft en familie-uitjes niet doorgaan hebben ze geen weet van. Ik denk dat als we dit jaar met pasen weer een crazy 88- spel doen met familie dat dat de standaard gaat worden voor hen ipv uitgebreid eten, spelletjes spelen en eieren zoeken, wat voor mij de standaard is.

De mondkapjes vinden ze heel normaal. Die zagen ze voor het eerst in Disney (daar moet het ook buiten) en toen ze vanaf oktober langzaam ook hier gedragen werd begrepen ze dat in eerste instantie niet helemaal ‘want die zijn voor bij Mickey Mouse’, maar nu krijg ik steeds een reminder van ze als ik ergens naar binnen wil en een kind bij me heb, zelfs al heb ik m al op.
pi_197809997
Mondkapjes waren ze hier ook heel snel aan gewend, want dat hadden we in juli al in Hongarije. Toen had ik er ook voor de jongens zelf gemaakt en die willen ze nu nog af en toe op bij de boodschappen :D

Grote voordeel van een groter wordende peuter: spelletjes spelen O+ Mijm kan (in tegenstelling tot zijn broer) gelukkig heel goed tegen zijn verlies en juicht net zo hard al een ander gaat winnen.
pi_197815252
Handig @LeSage :D
Banaan kan tegen zijn verlies. Ik moet niet doen alsof ik verdrietig ben dat ik verlies, daar heeft hij het nou nog over als we een spelletje spelen.
Sinds kort hebben we vier op een rij. Meestal duwt hij hem vol met zijn "centjes". Gisteren liet ik hem zien hoe het werkt en daarna maakte hij nog heel vaak vier op een rij binnen 1 potje. ;)

Hij hoort regelmatig over corona in het nieuws, of als wij het erover hebben. Ander nieuws krijgt hij ook gewoon mee en probeer ik uit te leggen.
Veel lastiger dan corona vond ik dat het bij het jeugdjournaal ging over het vergeten kind en daar zat een kindje te vertellen dat hij thuis geslagen werd. Het brak mijn hart dat ik daarover wat zou moeten uitleggen. Gelukkig zei hij zelf al "maar dan bel ik de politie" en daarmee was de kous af. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197815580
Er zijn hier meer mensen die Ielm pakken hebben toch? Wat trekken jullie de kinderen er onder aan? Hun gewone kleding of nog een extra laag?

Heb vandaag nog even snel een wollen shirt en legging besteld voor C, hopelijk heb ik het binnen voor de echte kou losbarst. Als het goed is krijgen we weer een keer veel sneeuw, ik vind het nu wel leuk nu ik toch nergens heen hoef :)
And you know I might
pi_197815597
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:00 schreef exode het volgende:
Nou, zo loopt Juul er dus bij. Superblij met haar nieuwe jurk, hier gecombineerd met haar truckerspet. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh die is leuk zeg O+ Ze kijkt er ook wel stoer bij 8-)
And you know I might
pi_197815800
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:35 schreef rena het volgende:
Er zijn hier meer mensen die Ielm pakken hebben toch? Wat trekken jullie de kinderen er onder aan? Hun gewone kleding of nog een extra laag?

Heb vandaag nog even snel een wollen shirt en legging besteld voor C, hopelijk heb ik het binnen voor de echte kou losbarst. Als het goed is krijgen we weer een keer veel sneeuw, ik vind het nu wel leuk nu ik toch nergens heen hoef :)
Als het echt koud is krijgt Sofie er, naast haar gewone kleding, een thermo-legging onder aan en haar winterjas er overheen. Met temperaturen boven 0 haar gewone kleding met een dik vest.

Hopen dat er een flink pak sneeuw gaat vallen! Sofie vond paar weken terug het sleeën zo leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')