abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197703150
Vorige lockdown was het gaan slapen trouwens ook drama. Toen ging het gepaard met gemiddeld 6x per nacht wakker, maar dat gaat nu wel heel goed! (* Adrian4 klopt af).
Misschien dat ie toch wat van alles / onze “stress” mee krijgt of zo. Zou dat kunnen?
pi_197703270
Ik weet het hier soms ook niet met slapen. De ene keer zit L half slapend zijn avondeten naar binnen te schuiven en de andere keer slaapt hij pas om 21uur terwijl we momenteel elke dag hetzelfde dagritme hebben.
  vrijdag 29 januari 2021 @ 13:42:32 #103
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197703283
Ik ieder geval krijgen ze ons humeur mee denk ik. En de lengte van ons lontje.

Hier helpt ‘samen in het grote bed’ helaas nog steeds het allerbeste om in slaap te vallen. En overdag genoeg naar buiten. Anderhalf uur loopfietsen doet wonderen. Maar als het de hele dag miezert moet ik dat wel erg uit mijn tenen halen hoor...
Ik zou vooral wel een oplossing voor dat vroege wakkerworden willen!

Hier lijkt de maandenlange treinobsessie voorbij. De treinbaan wordt minder gebouwd en opa hoeft ook minder wandelingen naar de overgang te maken met hem. Alleen de uitgestoken arm met ‘spoorboom is dicht mama, even wachten op de trein’ blijft leuk om te gebruiken :P .

Nu is hij meestal een pakketbezorger. Echt, zó vaak komt die hier niet... maar ik hoor ongeveer 20x per dag de deurbel, zogenaamd dan. En ik word wel geacht heel blij te zijn steeds. Of pakketjes voor de buren aan te nemen. Niet open doen als ik op de wc zit wordt redelijk geaccepteerd maar dan komt hij een minuut later weer, of belt me _O- .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197703340
Jacob de pakketbezorger :D ik vind het zo leuk die rolspellen. Jip zit nu in zijn brandweermanfase, dus hij gaat brandjes blussen en kindjes redden. De kindjes brengt hij naar mij en ik moet dan voor ze zorgen :D

Hoe vroeg wordt Jacob wakker Lemijn?
pi_197703353
Wij bestellen sinds corona trouwens wel iets vaker eten, dus als hier de deurbel gaat roept Jip enthousiast "Eten!!!!" :') :+
pi_197703370
Hier wordt er vanalles verkocht vanuit zijn tentje. Dan moet ik naar het raampje komen, vragen wat ik wil, dan gaat hij soms heeeeeel lang zoeken :+ en dan komt dat koppie uit het raampje en zegt hij "alsjeblieft mevrouw mama, het kost 38 en gratis!"

En dat keer 40 _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197703387
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:47 schreef Aure het volgende:
Wij bestellen sinds corona trouwens wel iets vaker eten, dus als hier de deurbel gaat roept Jip enthousiast "Eten!!!!" :') :+
Hier ook "pizzaaaaa" en dan gaat ie mee naar de deur en vraagt ie hoe de bezorger heet en stelt ie zichzelf voor _O_ daarna volgt dan een gesprekje als " moet jij in de regen met je scooter? Kom je bij mij spelen, binnen is droog 8-) "

Kleine gastheer O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197703717
De pakketbezorger, hier echt wel dagelijks.
Dat vertelt ze dus ook aan iedereen, dat er elke dag een man voor de deur staat _O- Er komen momenteel cadeaus voor B binnen die over 3 weken jarig is. Die gaan linea recta naar zolder en dat vindt ze erg raar. Dat klopt niet met de normale gang van zaken.
pi_197705046
Haha @littledrummergirl, hier is alles 28

Postbode spelen is ook favoriet. Maar het allermooiste is DANKJEWEL roepen naar de postbode of pakketbezorger. En boos dat hij is als de bezorger niet aanbelt maar het pakketje direct in de pakketbox zet.

Dat pakketjes niet direct open mogen is gelukkig geen probleem. We nemen regelmatig pakketjes aan voor de buren en die mogen ook niet open.
pi_197705086
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier ook "pizzaaaaa" en dan gaat ie mee naar de deur en vraagt ie hoe de bezorger heet en stelt ie zichzelf voor _O_ daarna volgt dan een gesprekje als " moet jij in de regen met je scooter? Kom je bij mij spelen, binnen is droog 8-) "

Kleine gastheer O+
U. doet dat ook, haha. De pizzabezorger reageerde met: “wat zegt u?” :')

U. deed als rollenspel ook een tijdje de MC Drive. :D :@ Cravings tijdens de zwangerschap, haha.
Protège moi de mes désirs.
pi_197705416
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 13:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Kleine gastheer O+
_O- O+

Wat heerlijk!

Jip is altijd een beetje verlegen bij onbekende mensen aan de deur, maar laatst kwam ie wel vol trots zijn boek laten zien aan de pakketbezorger :D die er helemaal in mee ging O+
pi_197706093
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:13 schreef Aure het volgende:

[..]

_O- O+

Wat heerlijk!

Jip is altijd een beetje verlegen bij onbekende mensen aan de deur, maar laatst kwam ie wel vol trots zijn boek laten zien aan de pakketbezorger :D die er helemaal in mee ging O+
Heerlijk!

Van PostNL hebben wij een vaste bezorger en daar rent Juul echt heen. Zo leuk.
pi_197706121
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 15:51 schreef Elleska het volgende:
Haha @:littledrummergirl, hier is alles 28

Postbode spelen is ook favoriet. Maar het allermooiste is DANKJEWEL roepen naar de postbode of pakketbezorger. En boos dat hij is als de bezorger niet aanbelt maar het pakketje direct in de pakketbox zet.

Dat pakketjes niet direct open mogen is gelukkig geen probleem. We nemen regelmatig pakketjes aan voor de buren en die mogen ook niet open.
Het zijn nogal grote pakketten >:)
Wat me eraan herinnert dat ik nog iets namens Juul moet kopen voor B.
pi_197709415
Wij begonnen de dag met Mijm die heel hard ‘Hoi jarige S.!’ riep door het huis.
En nu is grote broer mee naar opa en oma voor een verjaardagslogeerpartijtje en gaat Mijm in ‘ons bed’ slapen (zijn woorden, ONS bed dus :') ).

Hier is het slapen ook heel wisselend. Ze liggen er sowieso niet voor half 8 in normaal gesproken, maar vriend en ik zijn beiden pas om half 7 thuis van werk, dus dan halen we dat ook niet eerder qua eten.

Rollenspel op dit moment zijn vooral ‘Leeuwenwacht’ en kastelen bouwen met de houten blokken.
En er wordt door Mijm altijd bij gezongen, zó gezellig vind ik dat O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197709993
Hier liggen Simon en ik elkaar momenteel niet zo ;(
Hij slaat, knijpt, schopt en trekt aan haren en dan vooral bij mij. Als ik niet doe wat hij wil of er gebeurt iets wat hij niet wil, dan is het antwoord slaan, knijpen etc. en dan ook krijsen erbij.
En ik ben minder geduldig.

Word er best verdrietig van :'(

Ongetwijfeld zal meespelen dat ik het op dit moment heel erg druk met werk heb en veel stress heb om allerlei deadlines te halen. Op mijn vrije dagen en in het weekend ben ik tussendoor en 's avonds ook vaak nog bezig.
Mijn lontje is door alles ook korter. Nog een week of 2 / 3 dan zijn de ergste deadlines voorbij.
Daarna maar een weekje vrij nemen om bij te komen en wat meer familytime.
pi_197719318
@TolstoiFan natuurlijk word je daar verdrietig van. :*
Een tijdje terug moest hij steeds mijn man hebben. Alle woede uitbarstingen van Banaan waren als mijn man thuis was.
Dat vond ik vervelender omdat ze samen een negatieve spiraal hadden.
Nou moet hij steeds vaker mij hebben. Vooral als Poffertje slaapt in de draagzak natuurlijk. Ik probeer weleens om op onbenullige momenten een wel/niet discussie te hebben zoals of een sinaasappel oranje is. Hij roept dan zo hard als hij kan "wel" en is het dan weer even kwijt. Geen idee of dit pedagogisch verantwoord is maar bij ons helpt het wat.

Nog gefeliciteerd @LeSage . :* En sliep Mijm bij jullie?

Banaan speelt graag bananenwinkel. Met het kraampje van het AH kerstdorpje. Hij is trouwens ook dol op het Bananenlied maar is het bestaan daarvan godzijdank even vergeten.

Postbode/pakketbezorger spelen is hier ook populair. Maar dan hoef ik niets anders te doen dan pakketten aannemen terwijl hij met zijn houten fietsje heen en weer gaat. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_197723462
Dat soort fases zijn vermoeiend, Tolstoj :*

Mijm sliep inderdaad lekker bij ons. Prima geslapen, zelfs een beetje uitgeslapen en daarna ontbijt op bed gedaan O+
pi_197723476
Oh en ik kom net thuis van werken, zitten Mijm en mijn vriend samen Kroko Loko te spelen, met veel gegrap en gelach O+ O+
pi_197733717
Herkenbaar hoor die fases, Tolstoi, hier geen drukke baan maar toch een peuter die zich regelmatig fiks afreageert op me. Het is kennelijk vleiend want bij degene waar ze zich het veiligst voelen gaan ze kennelijk het hardst los :')

LeSage, gezellig is dat hé O+

Wij brachten C vanavond met z’n allen naar bed, inclusief grote zus, en ze trok ons in een grote grouphug en verzuchte; Oh, mijn familie O+ :'( O+ Moest bijna een traantje wegpinken zo zoet vond ik het _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_197736441
Oh rena, wat schattig O+

Kroko loko is inderdaad een te gek spel om te spelen!

Rollenspellen zijn hier vooral (gitaar) juf en de kindjes, dus we geven elkaar gitaarles. Laatst gingen we daarna wandelen riep ze steeds ‘juf’ naar me. :')
En vandaag leefde ze zich wel heel erg in in haar rol als baby. Ik had haar in de box gelegd want ze was net als of baby en ik ging onze echte baby naar bed brengen. Kom ik terug beneden heeft ze gewoon in de box geplast! :o Het is niet dat ze er niet zelf uit kan klimmen dus die ging me even te ver. }:|

Peuterrellen kan ze ook heel goed. Zo wilde ze vanochtend geen tandenpoetsen of kleren aandoen. Toen heb ik gezegd dat ik totdat ze het ging doen niets met of voor haar zou doen. Ze heeft het toch 3 kwartier volgehouden (Ik dus ook, ze heeft behoorlijk wat gevraagd!) en brulde toen dat ze tanden wilde gaan poetsen. Peuters. O+

Wat zou ik het fijn voor haar vinden als de opvang inderdaad open mag. We hebben vorige week een aftelkalender gemaakt met de grote maar dat mama er misschien dagen bij moet gaan schrijven. Hij ligt op haar slaapkamer en ze streept heel trouw iedere avond weer een dag weg.
pi_197740994
Voor de rode billen problemen die hier waren;
De zinkolie lijkt hier heeeel veel verlichting te geven!
pi_197751956
Ah wat schattig van C! O+

Bij jullie klinkt ook gezellig LeSage! O+

Herkenbaar TolStoi! Gaat hopelijk snel weer over :*

En leuk die rollenspellen! Alleen niet als ze in de box gaan plassen Nolita :P.

Hier was het ook een fijn weekend. Casper en z’n stiefzusje hadden de grootse lol en waren dikke vrienden. Scheelt wel dat ze even oud zijn in dit geval denk ik, helemaal nu ze echt met elkaar beginnen te spelen. En als er een ander kind bij is toevallig zoeken ze uit veiligheid eerst elkaar op, dat is ook schattig om te zien.

En we hebben de zomervakantie geboekt. Een week in zo’n savanne lodge bij Safari resort Beekse Bergen. Nu al zin in, dat gaan ze vast geweldig vinden O+
pi_197754954
Korte update project zindelijkheid; Sofie weigert een onderbroek te dragen. Diep verdriet en drama wanneer ze er toch 1 aankrijgt. Vanmiddag een onderbroek al in haar gewone broek gedaan en tegelijk aangetrokken, niks aan de hand. Keren daarna het een binnenbroek genoemd. Ze kijkt ernaar en zegt “oké” en trekt ‘m zelf omhoog. Gekke peuter 8)7 O+
pi_197757627
Leuk Belle, Safariresort is O+

Juul is erg bezig met B die over 3 weken jarig is. Ze wilt een groen cadeau voor hem kopen (groen is haar lievelingskleur). En veel taart eten en ze wilt zelf ook graag cadeaus....ben benieuwd hoe ze gaat reageren als ze die dus niet krijgt.
pi_197768969
Wij kijken uit naar de foto's voor PEUTERFOTODINSDAG! *)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')