abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 19:43:59 #1
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197492502


Welkom in de ESF-SC


De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over Huub Stapel, als je sowieso mensen die Huub heten stiekem niet vertrouwt, hoeveel meltdowns afgelopen ESF je bezorgd heeft, je laatste ervaring met een airfryer, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een canvas met kerstboomprint, dat jij WIDM stiekem ook nooit gezien hebt, wie Mark Rutte moet opvolgen en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vaderdag.

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)

*G* :B w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif
Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 18 januari 2021 @ 19:44:14 #2
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197492507
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:40 schreef Arizona het volgende:

[..]

Áls ik er wat aan over zou houden zou ik minder gaan werken, vrije tijd is goud waard. Ik werk nu ook 28 uur in de week en ben geenszins van plan meer uur te gaan werken, tenzij het echt niet anders kan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_197492515
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:42 schreef Meke het volgende:

[..]

Het had óók Stine Jensen of Anne-Marie Jung kunnen zijn :o
Dan vind ik Stine én Anne-Marie in één seizoen samen nog beter te pruimen dan Margriet |:)
  maandag 18 januari 2021 @ 19:45:10 #4
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197492535
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:39 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik wist met dit bericht al over wie het ging voor ik de rest las _O-
:D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 januari 2021 @ 19:45:13 #5
39237 crew  H_T
2733
pi_197492538
Oh yeah, er staan 44 afleveringen Rudolph's Bakery op Disney+! Maar nu eerst een aflevering Prop Culture kijken
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 18 januari 2021 @ 19:45:22 #6
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197492541
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:44 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Dan vind ik Stine én Anne-Marie in één seizoen samen nog beter te pruimen dan Margriet |:)
:o
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 18 januari 2021 @ 19:45:35 #7
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197492545
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:44 schreef Meke het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 19:45:40 #8
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197492548
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:45 schreef H_T het volgende:
Oh yeah, er staan 44 afleveringen Rudolph's Bakery op Disney+! Maar nu eerst een aflevering Prop Culture kijken
_O_ Kijken naar mensen die koken of bakken. _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 18 januari 2021 @ 19:45:45 #9
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197492551
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:45 schreef H_T het volgende:
Oh yeah, er staan 44 afleveringen Rudolph's Bakery op Disney+! Maar nu eerst een aflevering Prop Culture kijken
Ja Miljuschka staat er ook op, las ik!

Is 24 kitchen van Disney? :@ @Hamlapjes
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 18 januari 2021 @ 19:46:28 #10
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197492568
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:45 schreef Arizona het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 18 januari 2021 @ 19:49:31 #11
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197492645
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:42 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja, maar ik ga er wel vanuit dat je met gelijkwaardige functies wel een gelijkwaardig leven kan behouden :P Dus wat je inlevert op HRA bijv dat je dat op een andere manier wel weer compenseert ergens ;) Ik weet nog niet hoe, maar daar heeft @:Hamlapjes vast een goede oplossing voor :D
Nu is het met dit soort beleid vaak gewoon dat ze het zo proberen te ontwerpen dat de meeste mensen er niet op achteruit gaan. Maar dat zijn altijd gemiddeldes, dus daar kan je niet zo heel over zeggen met betrekking tot een individuele situatie :P
Maar zoals ik in het vorige topic ook al zei, ik verwacht dat we een transitie zouden krijgen waarbij je stapsgewijs richting een basisinkomenachtigiets zou gaan, als het er ooit komt. Dus mijn verwachting is dan wel dat je er in het slechtste geval bij die stappen iets op achteruit gaat, maar de meeste mensen zullen netto ongeveer evenveel overhouden of zelfs een beetje kunnen groeien :)
  maandag 18 januari 2021 @ 19:50:24 #12
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197492669
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:45 schreef H_T het volgende:
Oh yeah, er staan 44 afleveringen Rudolph's Bakery op Disney+! Maar nu eerst een aflevering Prop Culture kijken
Prop Culture _O_
Dat vond ik echt heel gaaf om te kijken :Y
  maandag 18 januari 2021 @ 19:51:14 #13
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197492693
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:46 schreef Meke het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 18 januari 2021 @ 19:53:07 #14
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197492748
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:45 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja Miljuschka staat er ook op, las ik!

Is 24 kitchen van Disney? :@ @:Hamlapjes
JA! :Y
Was onderdeel van Fox en dat is sinds een paar jaar weer van Disney, dus daarmee is 24Kitchen nu ook Disney :P
GTST is zelfs een tijdje van Disney geweest! Maar als ik het goed herinner, hebben ze Endemol Shine na een jaar ongeveer weer afgestoten :Y
  maandag 18 januari 2021 @ 19:54:45 #15
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197492799
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:49 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Nu is het met dit soort beleid vaak gewoon dat ze het zo proberen te ontwerpen dat de meeste mensen er niet op achteruit gaan. Maar dat zijn altijd gemiddeldes, dus daar kan je niet zo heel over zeggen met betrekking tot een individuele situatie :P
Maar zoals ik in het vorige topic ook al zei, ik verwacht dat we een transitie zouden krijgen waarbij je stapsgewijs richting een basisinkomenachtigiets zou gaan, als het er ooit komt. Dus mijn verwachting is dan wel dat je er in het slechtste geval bij die stappen iets op achteruit gaat, maar de meeste mensen zullen netto ongeveer evenveel overhouden of zelfs een beetje kunnen groeien :)
Zoiets denk ik ook. Ik verwacht/hoop dat de eerste stap is - en daar zijn nu volgens mij al experimenten mee - dat als je een uitkering uitvraagt bij het UWV, er minder op elke stap gemierenneukt wordt :') En dat dat soort dingen een beetje in vertrouwen kunnen :P

En zo zie ik het basisinkomen ook wel een beetje voor me; je hoeft daarvoor geen wederdienst te leveren of iets te presenteren, dus het is genoeg om rond te komen, maar ook niets extra's. Dus je leeft sober, kan prima weekboodschappen doen en af en toe op vakantie, maar geen verre vakanties ieder jaar of heel groot wonen. Wil je dat? Prima, moet je gewoon werken. En bedrijven hoeven dan alleen nog maar een deel bovenop je basisinkomen te betalen, waardoor zij weer meer belasting kunnen betalen, wat dan weer naar de basisinkomens gaat (zo zie ik het met m'n basis economische kennis voor me :P Werkt vast niet helemáál zo).

Het enige waar ik mee zit, is als je niet in Nederland verblijft. Vakanties en dergelijke prima, maar een @Strani, als Nederlander in het buitenland, zou die dan wel basisinkomen krijgen? En mensen die een X aantal maanden op reis gaan? Een maand of twee/drie per jaar zou ik prima vinden, maar voor 1000 euro per maand kun je volgens mij best leuk de wereld over :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 18 januari 2021 @ 19:55:14 #16
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197492815
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:53 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

JA! :Y
Was onderdeel van Fox en dat is sinds een paar jaar weer van Disney, dus daarmee is 24Kitchen nu ook Disney :P
GTST is zelfs een tijdje van Disney geweest! Maar als ik het goed herinner, hebben ze Endemol Shine na een jaar ongeveer weer afgestoten :Y
Ahá :o
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_197492961
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:38 schreef Meke het volgende:

[..]

Oh zo. Ik denk dat ik op dit moment niet zoveel zou veranderen, omdat ik het ook wel fijn vind welke extra mogelijkheden ik door werken heb :P En de extra financiën die dat met zich meebrengt ;) Dus voor mij zou het niet per sé iets veranderen, maar ik ben ook best tevreden met het leven dat ik nu heb :D
Ik zou het wel lekker vinden dat mijn studieschuld dan minder zou zijn :P En daardoor zou ik in die situatie meer financiële mogelijkheden hebben, en zou ik nu bijvoorbeeld waarschijnlijk wel een hypotheek kunnen aangaan.

Ik denk ook dat het rondom een eventuele zwangerschap voor mij in de toekomst wel interessant zou zijn om dan misschien langer bij de baby thuis te blijven, of voor een partner om een paar maanden bij het kind te zijn :Y

En voor ondernemende of creatieve mensen biedt het echt veel mogelijkheden.

Hoewel ik denk dat voor veel mensen werken alsnog méér mogelijkheden biedt, dus dat veel mensen wel blijven werken. Al is het maar één dag in de week voor ¤ 250 per maand, tikt toch weer aan :P
Ja, voor jongere mensen met schulden ligt het natuurlijk sowieso al anders dan voor oudere mensen (ouder van het kaliber @Strani) die meer bezittingen hebben en in overweging kunnen nemen hun bezittingen te gebruiken om met dat geld hun basisinkomen aan te vullen tot een prettig leefbaar niveau.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_197492981
Even over Maan gesproken hè. Verwachten jullie die nou nog binnen nu en 5 jaar op het ESF? En Davina Michelle? En Floor Jansen?
  maandag 18 januari 2021 @ 20:03:22 #19
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197493073
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 19:54 schreef Meke het volgende:

[..]

Zoiets denk ik ook. Ik verwacht/hoop dat de eerste stap is - en daar zijn nu volgens mij al experimenten mee - dat als je een uitkering uitvraagt bij het UWV, er minder op elke stap gemierenneukt wordt :') En dat dat soort dingen een beetje in vertrouwen kunnen :P

En zo zie ik het basisinkomen ook wel een beetje voor me; je hoeft daarvoor geen wederdienst te leveren of iets te presenteren, dus het is genoeg om rond te komen, maar ook niets extra's. Dus je leeft sober, kan prima weekboodschappen doen en af en toe op vakantie, maar geen verre vakanties ieder jaar of heel groot wonen. Wil je dat? Prima, moet je gewoon werken. En bedrijven hoeven dan alleen nog maar een deel bovenop je basisinkomen te betalen, waardoor zij weer meer belasting kunnen betalen, wat dan weer naar de basisinkomens gaat (zo zie ik het met m'n basis economische kennis voor me :P Werkt vast niet helemáál zo).
Zo werkt het wel ongeveer, ja :Y
Om een basisinkomen goed te financieren, zal het belastingstelsel waarschijnlijk wel best wat gaan veranderen, aangezien je plots een hele grote extra post hebt om te betalen en dat wil je niet doen met alleen maar bijgedrukt geld, want daar krijg je goede inflatie van :P
Ik kan mij voorstellen dat erfbelasting een stuk hoger wordt, hoge inkomens en vermogens meer moeten bijdragen en bedrijven ook de buidel kunnen gaan trekken voor de Belastingdienst :Y
quote:
Het enige waar ik mee zit, is als je niet in Nederland verblijft. Vakanties en dergelijke prima, maar een @:Strani, als Nederlander in het buitenland, zou die dan wel basisinkomen krijgen? En mensen die een X aantal maanden op reis gaan? Een maand of twee/drie per jaar zou ik prima vinden, maar voor 1000 euro per maand kun je volgens mij best leuk de wereld over :D
Dit zou natuurlijk al veel makkelijker worden als heel de EU met een basisinkomen zou werken :+
Dan kan daar gewoon een soort verdeelsleutel voor komen, wat mogelijk inhoudt dat het land waar iemand woont het gewoon financiert.
Waarbij je dan kan zeggen: ga je buiten de EU werken? Prima, krijg je alleen geen basisinkomen. (Dat kan je natuurlijk ook voor Nederland alleen doen, maar de mobiliteit binnen de EU is weer een stuk groter, wat het ingewikkelder maakt.) Mensen die tijdelijk buiten de EU verblijven voor een reis of iets dergelijks, hebben vaak toch al iets van een visum nodig bijvoorbeeld, dus je hebt dan in principe genoeg informatie om te bepalen wie wel en geen recht zouden kunnen maken op het basisinkomen.
pi_197493099
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:00 schreef molloot200 het volgende:
Even over Maan gesproken hè. Verwachten jullie die nou nog binnen nu en 5 jaar op het ESF? En Davina Michelle? En Floor Jansen?
Floor zou geweldig zijn. Met Maan kun je aardig scoren met een goed lied. De licht ordinaire Davina is een garantie voor een slechte uitslag.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_197493103
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:00 schreef molloot200 het volgende:
Even over Maan gesproken hè. Verwachten jullie die nou nog binnen nu en 5 jaar op het ESF? En Davina Michelle? En Floor Jansen?
Davina wel, Maan weet ik niet eigenlijk, die zingt toch vooral ook in het Nederlands tegenwoordig?
pi_197493137
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:04 schreef Em31 het volgende:

[..]

Davina wel, Maan weet ik niet eigenlijk, die zingt toch vooral ook in het Nederlands tegenwoordig?
Ik zat vanochtend, toen ik dus geen concentratie had voor m'n studiewerk, het topic van 2019 terug te lezen met wat iedereen als artiesten wilden. Maan was toen nog één van de meestgenoemde namen, Davina nog niet echt (had nog niet in Beste Zangers gezeten). Romy Monteiro was een groep ook vrij zeker van :D
  ESF Reporter maandag 18 januari 2021 @ 20:08:23 #23
87554 Cee
Welluk?
pi_197493193
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:00 schreef molloot200 het volgende:
Even over Maan gesproken hè. Verwachten jullie die nou nog binnen nu en 5 jaar op het ESF? En Davina Michelle? En Floor Jansen?
Nee, geen van allen. Maan misschien nog (ik geloof niet dat ik dit hardop typ). De andere twee hoop ik niet.
pi_197493215
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:04 schreef Fred_B het volgende:

[..]

De licht ordinaire Davina is een garantie voor een slechte uitslag.
Nou, weet ik niet. Ik ben zelf persoonlijk van mening dat als je de finale haalt dat het dan eigenlijk al wel een goede uitslag is :Y Je hebt dan toch al een eliminatieronde overleefd, en dat vind ik geen slechte zaak. Waylon bijvoorbeeld werd 18e, maar deed het naar mijn mening goed. Hij heeft toch gewoon 25 landen van achter zich gelaten. Ik denk dat je dat met Davina wel kan bereiken met haar zangkunsten (al vind ik haar persoonlijkheid ook minder :{ ).
  ESF Reporter maandag 18 januari 2021 @ 20:09:48 #25
87554 Cee
Welluk?
pi_197493248
Jaloers op het economisch intellect van @Hamlapjes.
pi_197493255
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:08 schreef Cee het volgende:

[..]

Nee, geen van allen. Maan misschien nog (ik geloof niet dat ik dit hardop typ). De andere twee hoop ik niet.
_O- Ik hoef Maan en Davina ook niet, maar zeker die laatste lijkt me wel "de makkelijke weg" qua enigszins scoren (in ieder geval finale halen met een degelijk liedje).
pi_197493310
Denk dat het succes van Duncan ook wel mee gaat spelen voor sommige artiesten. 160 miljoen streams is toch wel aantrekkelijk, kan me best voorstellen dat sommigen het daardoor toch ook wel willen proberen bij de commissie.
  ESF Reporter maandag 18 januari 2021 @ 20:12:53 #28
87554 Cee
Welluk?
pi_197493332
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:09 schreef molloot200 het volgende:

[..]

_O- Ik hoef Maan en Davina ook niet, maar zeker die laatste lijkt me wel "de makkelijke weg" qua enigszins scoren (in ieder geval finale halen met een degelijk liedje).
Ik vind Davina zo vreselijk overschreeuwen, hard overkomen, verder lijkt ze me een hele leuke meid maar wat heb ik toch een hekel aan de manier waarop ze haar nummers overbrengt. Zo veel gekrijs. Dan liever Maan, die misschien lang niet zo’n bereik heeft maar wel de juiste nuance in haar liedjes brengt.
En wederom, ik kan niet geloven dat ik het opneem voor Maan. :o
  maandag 18 januari 2021 @ 20:16:14 #29
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197493416
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:09 schreef Cee het volgende:
Jaloers op het economisch intellect van @:Hamlapjes.
Ik heb hier vier jaar voor gestudeerd (in jouw hometown *G*), dan mag dat ook wel een keer, dacht ik zo!
  ESF Reporter maandag 18 januari 2021 @ 20:21:43 #30
87554 Cee
Welluk?
pi_197493534
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:16 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ik heb hier vier jaar voor gestudeerd (in jouw hometown *G*), dan mag dat ook wel een keer, dacht ik zo!
Goddank, ik begon me echt zo dom te voelen omdat ik dacht dat je gewoon uit de losse pols basiskennis aan het oplepelen was en ik moest alles drie keer lezen en begreep het nog steeds amper. :D :@
  maandag 18 januari 2021 @ 20:25:45 #31
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197493599
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:21 schreef Cee het volgende:

[..]

Goddank, ik begon me echt zo dom te voelen omdat ik dacht dat je gewoon uit de losse pols basiskennis aan het oplepelen was en ik moest alles drie keer lezen en begreep het nog steeds amper. :D :@
:D
* Hamlapjes maakt mental note om economische uitleg niet te ingewikkeld te maken als hij wil dat anderen het ook nog begrijpen (en dat wil hij)
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 20:34:54 #32
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197493796
Als nog eens een econoom nodig heb weet ik wel wie van hier ik vraag.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 18 januari 2021 @ 20:38:48 #33
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197493889
Hamlapjes als minister van Economische zaken.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_197493934
Slimste Mens genot *O*
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_197493995
Koken genot, deadline blijkt pas voor morgen te zijn, dus we stoppen er lekker mee
  maandag 18 januari 2021 @ 20:44:36 #36
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197494031
Ik voel plots een grote druk op mijn schouders :o
  maandag 18 januari 2021 @ 20:48:35 #37
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_197494122
Ik denk dat ik eerder in aanmerking zou komen voor een Spaans basisinkomen dan een Nederlands, omdat ik in Spanje in het systeem sta, belasting betaal en pensioen opbouw. Ze zijn het hier trouwens ook aan het bestuderen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_197494463
Wel lekker spannend tot nu toe ^O^
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 18 januari 2021 @ 21:03:21 #39
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197494544
Tijl Beckman heeft toch eerder aan De Slimste Mens meegedaan?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197494606
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:12 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik vind Davina zo vreselijk overschreeuwen, hard overkomen, verder lijkt ze me een hele leuke meid maar wat heb ik toch een hekel aan de manier waarop ze haar nummers overbrengt. Zo veel gekrijs.
Heb je de video gezien dat ze bij NikkieTutorials was? Zij ging toen zingen wat Nikkie moest doen qua make-up.

Ik vond dat ZO goed gezongen, moest bijna huilen. Nu kan het zijn dat je dat ook niks vindt, maar kan ik me eigenlijk bijna niet voorstellen :@ :P Misschien dat je het anders vindt als je het gewoon a capella hoort in zo'n setting.
Koel en donker bewaren
pi_197494624
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 20:21 schreef Cee het volgende:

[..]

Goddank, ik begon me echt zo dom te voelen omdat ik dacht dat je gewoon uit de losse pols basiskennis aan het oplepelen was en ik moest alles drie keer lezen en begreep het nog steeds amper. :D :@
Ja, maar niet alleen over dit soort dingen, over vanalles. |:)

edit: niet dat hij over vanalles onbegrijpelijk post bedoel ik :P
Koel en donker bewaren
pi_197494688
Massatest in Lansingerland: 20.000 inwoners in eerste week getest

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe dit is afgelopen voor @Greys? Heb je nog een afspraak kunnen maken of dacht je fuck it?
Koel en donker bewaren
pi_197494725
Hebben we in het vorige topic de 4000 woorden gehaald? Wie gaat ze natellen?
pi_197494751
Over economische kennis gesproken; ik vind zelf dat ik nogal wat kennis mis waardoor ik veel dingen niet goed genoeg begrijp, in de meest brede zin. Ik had toen Economie voor Dummies gehaald bij de bieb _O- Alleen ik had 'm niet snel genoeg uitgelezen (geef toe, wie gaat er voor zijn plezier Economie voor Dummies lezen |:) ), en toen was hij al door iemand anders gereserveerd en moest hij terug. ;(
Koel en donker bewaren
  maandag 18 januari 2021 @ 21:12:33 #46
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197494755
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:11 schreef BillDauterive het volgende:
Hebben we in het vorige topic de 4000 woorden gehaald? Wie gaat ze natellen?
Ik heb die eis helemaal gemist ;o
Same shit, different day
SC hopper present
pi_197494772
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:11 schreef BillDauterive het volgende:
Hebben we in het vorige topic de 4000 woorden gehaald? Wie gaat ze natellen?
Is ongeveer 13 per post, is denk ik wel gehaald.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 18 januari 2021 @ 21:13:27 #48
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197494777
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:11 schreef BillDauterive het volgende:
Hebben we in het vorige topic de 4000 woorden gehaald? Wie gaat ze natellen?
Ik denk dat jij je net als vrijwilliger hebt aangemeld. :Y
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_197494796
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je net als vrijwilliger hebt aangemeld. :Y
;( Neeeeeeee
Ik vertrouw er wel op dat koffieleuk gelijk heeft :D
  maandag 18 januari 2021 @ 21:14:15 #50
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197494798
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:13 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Is ongeveer 13 per post, is denk ik wel gehaald.
Is maar goed dat ik niet al teveel gezegd heb
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 18 januari 2021 @ 21:14:44 #51
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197494813
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:14 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

;( Neeeeeeee
Ik vertrouw er wel op dat koffieleuk gelijk heeft :D
:D Dat kan ook.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:18:07 #52
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197494914
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:07 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Heb je de video gezien dat ze bij NikkieTutorials was? Zij ging toen zingen wat Nikkie moest doen qua make-up.

Ik vond dat ZO goed gezongen, moest bijna huilen. Nu kan het zijn dat je dat ook niks vindt, maar kan ik me eigenlijk bijna niet voorstellen :@ :P Misschien dat je het anders vindt als je het gewoon a capella hoort in zo'n setting.
Ik kijk dat filmpje nog wel eens terug, ik vond hun interactie ook echt heel leuk daar :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:19:08 #53
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197494937
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:12 schreef Guanabana het volgende:
Over economische kennis gesproken; ik vind zelf dat ik nogal wat kennis mis waardoor ik veel dingen niet goed genoeg begrijp, in de meest brede zin. Ik had toen Economie voor Dummies gehaald bij de bieb _O- Alleen ik had 'm niet snel genoeg uitgelezen (geef toe, wie gaat er voor zijn plezier Economie voor Dummies lezen |:) ), en toen was hij al door iemand anders gereserveerd en moest hij terug. ;(

Wellllllllllllllllllllll...
pi_197494964
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:18 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik kijk dat filmpje nog wel eens terug, ik vond hun interactie ook echt heel leuk daar :D
Ja ik kijk het vooral terug omdat ik die zang van haar gewoon bizar goed vind :o
Koel en donker bewaren
pi_197494978
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:19 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Wellllllllllllllllllllll...
Stuuuud! :6
Koel en donker bewaren
pi_197495186
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:11 schreef BillDauterive het volgende:
Hebben we in het vorige topic de 4000 woorden gehaald? Wie gaat ze natellen?
Ik kan gewoon dit topic inleveren in plaats van een zelfbedacht verslag dus? _O_
pi_197495299
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Genot
pi_197495375
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:30 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik kan gewoon dit topic inleveren in plaats van een zelfbedacht verslag dus? _O_
Zeker! Een interessante discussie over het basisinkomen, een gesprek over excel, het was weer een hoog niveau :D
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 21:40:12 #59
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197495426
@Greys heb je je nog kunnen laten testen? Ze hebben schijnbaar al 20.000 testen gedaan in Landsingerland?
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 21:40:36 #60
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197495435
Net nog een halve rol koekjes opgevroten. Ze zullen me bij het testen morgen niet betrappen op een valse negatieve. _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_197495440
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:38 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Zeker! Een interessante discussie over het basisinkomen, een gesprek over excel, het was weer een hoog niveau :D
Ik ben alleen bang dat het niet strookt met het onderwerp van het verslag ;(
pi_197495467
Bij De Slimste Mens vragen ze van welk land de hoofdstad Tirana is. Ik heb elke keer het idee dat ik in Europese steden wel veel beter ben geworden door het ESF :D
  maandag 18 januari 2021 @ 21:43:12 #63
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197495491
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:35 schreef skysherrif het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Genot
Nu heb ik weer honger. :Y)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 21:43:50 #64
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197495512
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:42 schreef molloot200 het volgende:
Bij De Slimste Mens vragen ze van welk land de hoofdstad Tirana is. Ik heb elke keer het idee dat ik in Europese steden wel veel beter ben geworden door het ESF :D
Helpt wel ja! :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 18 januari 2021 @ 21:44:46 #65
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197495535
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:40 schreef ijs_beer het volgende:
Net nog een halve rol koekjes opgevroten. Ze zullen me bij het testen morgen niet betrappen op een valse negatieve. _O-
Gooo gluutjes! Succes morgen! Wat voor test gaan ze doen, een bloedtest?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Redactie Sport maandag 18 januari 2021 @ 21:46:11 #66
109131 crew  sportfreak
pi_197495569
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:42 schreef molloot200 het volgende:
Bij De Slimste Mens vragen ze van welk land de hoofdstad Tirana is. Ik heb elke keer het idee dat ik in Europese steden wel veel beter ben geworden door het ESF :D
Ik merkte dat alle antwoorden wist op de Amerikaanse staten. Betwijfel of me dat een half jaar geleden ook was gelukt _O-
  maandag 18 januari 2021 @ 21:46:45 #67
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197495580
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:12 schreef Guanabana het volgende:
Over economische kennis gesproken; ik vind zelf dat ik nogal wat kennis mis waardoor ik veel dingen niet goed genoeg begrijp, in de meest brede zin. Ik had toen Economie voor Dummies gehaald bij de bieb _O- Alleen ik had 'm niet snel genoeg uitgelezen (geef toe, wie gaat er voor zijn plezier Economie voor Dummies lezen |:) ), en toen was hij al door iemand anders gereserveerd en moest hij terug. ;(

Ik snap alleen wat van economie op mijn eigen microniveau :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_197495583
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:35 schreef skysherrif het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Genot
:9~
pi_197495653
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:42 schreef molloot200 het volgende:
Bij De Slimste Mens vragen ze van welk land de hoofdstad Tirana is. Ik heb elke keer het idee dat ik in Europese steden wel veel beter ben geworden door het ESF :D
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:46 schreef sportfreak het volgende:

[..]

Ik merkte dat alle antwoorden wist op de Amerikaanse staten. Betwijfel of me dat een half jaar geleden ook was gelukt _O-
Sporcle ftw wat dat betreft :Y
Ook voor het opdoen van vexillologische kennis een uitstekend hulpmiddel.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 januari 2021 @ 21:51:55 #70
163650 Greys
pi_197495683
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:40 schreef Momo het volgende:
@:Greys heb je je nog kunnen laten testen? Ze hebben schijnbaar al 20.000 testen gedaan in Landsingerland?
De helft van de 60.000 inwoners heeft op dit moment al een test gehad óf een afspraak. De andere helft nog niet. Ik hoor bij de andere helft. Heb wel gelezen dat ze de testcapaciteit gaan opschroeven in alle dorpen. Dus hopelijk komt er nog een plekje vrij in Bleiswijk en anders ga ik niet meer. Ik ga niet een zevende keer bellen. Dan bekijken ze het echt maar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_197495700
Echt bijna geen Maarten van Rossem ook vanavond :o
  ESF Reporter maandag 18 januari 2021 @ 21:53:07 #72
87554 Cee
Welluk?
pi_197495710
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:12 schreef Guanabana het volgende:
Over economische kennis gesproken; ik vind zelf dat ik nogal wat kennis mis waardoor ik veel dingen niet goed genoeg begrijp, in de meest brede zin. Ik had toen Economie voor Dummies gehaald bij de bieb _O- Alleen ik had 'm niet snel genoeg uitgelezen (geef toe, wie gaat er voor zijn plezier Economie voor Dummies lezen |:) ), en toen was hij al door iemand anders gereserveerd en moest hij terug. ;(

:D

Soms denk ik dat ik ook maar eens zoiets moet lezen om een béétje mee te kunnen praten maar ik ben er redelijk van overtuigd dat er een defect in mijn hersenen zit dat er voor zorgt dat er kortsluiting ontstaat zodra er met cijfers en geld geschoven moet worden. Dan mis ik logica en inzicht en het wil gewoon niet blijven hangen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:54:29 #73
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197495726
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:51 schreef Greys het volgende:

[..]

De helft van de 60.000 inwoners heeft op dit moment al een test gehad óf een afspraak. De andere helft nog niet. Ik hoor bij de andere helft. Heb wel gelezen dat ze de testcapaciteit gaan opschroeven in alle dorpen. Dus hopelijk komt er nog een plekje vrij in Bleiswijk en anders ga ik niet meer. Ik ga niet een zevende keer bellen. Dan bekijken ze het echt maar.
Wat jammer dat het zo slecht geregeld is, wel een gemiste kans! Logisch dat je op een gegeven moment het bijltje erbij neergooit, als het zo lastig is om een afspraak te krijgen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 21:55:33 #74
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197495745
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:51 schreef Greys het volgende:

[..]

De helft van de 60.000 inwoners heeft op dit moment al een test gehad óf een afspraak. De andere helft nog niet. Ik hoor bij de andere helft. Heb wel gelezen dat ze de testcapaciteit gaan opschroeven in alle dorpen. Dus hopelijk komt er nog een plekje vrij in Bleiswijk en anders ga ik niet meer. Ik ga niet een zevende keer bellen. Dan bekijken ze het echt maar.
Zo te zien hebben vooral de brutale mensen de wereld wat dat betreft die al eerder hebben gebeld... -O- Moet je dan perse testen in 1 van de 3 dorpen, niet in Zoetermeer of Rotterdam? (Al zou dat iets verder rijden zijn).
Ben benieuwd wat eruit komt, zo te zien zat het nog niet in de cijfers of er moet echt bijna niemand positief testen.
  maandag 18 januari 2021 @ 21:56:49 #75
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_197495765
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:49 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

[..]

Sporcle ftw wat dat betreft :Y
Ook voor het opdoen van vexillologische kennis een uitstekend hulpmiddel.
Toch maar opgezocht wat vexillologisch betekend. Er ook daarvoor is het ESF een handig hulpmiddel.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  maandag 18 januari 2021 @ 21:59:59 #76
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197495838
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:53 schreef Cee het volgende:

[..]

:D

Soms denk ik dat ik ook maar eens zoiets moet lezen om een béétje mee te kunnen praten maar ik ben er redelijk van overtuigd dat er een defect in mijn hersenen zit dat er voor zorgt dat er kortsluiting ontstaat zodra er met cijfers en geld geschoven moet worden. Dan mis ik logica en inzicht en het wil gewoon niet blijven hangen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben analytisch wel sterk, ook met cijfers en kwam het hbo vrij makkelijk door. Het enige vak waarvoor ik vier keer ben op geweest en uiteindelijk met een mondeling heb gehaald omdat het anders zo sneu was dat ik op 1 vak na niet zou afstuderen, was Bedrijfseconomie :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_197495853
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:56 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Toch maar opgezocht wat vexillologisch betekend. Er ook daarvoor is het ESF een handig hulpmiddel.
Zeker :Y
Deze is trouwens echt het kijken waard, daardoor ben ik me er wel iets meer in gaan verdiepen.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 18 januari 2021 @ 22:01:03 #78
163650 Greys
pi_197495861
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:54 schreef Arizona het volgende:

[..]

Wat jammer dat het zo slecht geregeld is, wel een gemiste kans! Logisch dat je op een gegeven moment het bijltje erbij neergooit, als het zo lastig is om een afspraak te krijgen.
Wat vooral nogal frusterend is - en ik inmiddels ook echt chagrijnig om ben - is als ik of de buren (zelfde verhaal) vertellen hoe het gegaan is dat er dan mensen meteen roepen 'oh raar ik kon wel'. Ja Carla, dat zal allemaal wel, maar voor ons is het zo'n neverending story dat ze die test inmiddels wel in hun reet mogen steken. :@
In totaal is inderdaad nu eenderde van de bewoners getest. Als ze de overige tweederde ook nog willen in één week moeten ze voortmaken en opschalen. Heb besloten na alle beelden en verhalen niet naar Rdam Airport te gaan, daar is het zo druk dat mensen zeggen 'als ik het nog niet had krijg ik het hier wel'. Maar in de sporthal aan het eind van mijn straat zijn slechts ZEVEN testhokjes. Voor 11.000 inwoners van alleen dit durp. Reken maar uit, gaat nooit lukken. Eerlijk is eerlijk, ze zijn gister op zondag doorgegaan zag ik, enkele uren. Maar dan nog, het is veel te weinig en als je op Rijnmond leest dat mensen letterlijk omkeren en weglopen op de Airport wegens drukte en te veel mensen in een binnenruimte wil ik dat absoluut niet. Ben niet voor niets al een jaar zo voorzichtig. Sporthal of niet. Punt.

(Wel blij dat de testbereidheid zo hoog is. Maar had echt nog veel hoger kunnen zijn. De buren wilden dus met vier personen, uiteindelijk hebben ze na veel bellen alleen de kinderen kunnen laten testen in de sporthal, de ouders moesten maar naar de Airport. Ja en gingen dus niet.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_197495885
Dit vind ik wel schattig :D O+
twitter


In de Volkskrant ook een 'mooi' artikel over het vaccineren in de gehandicaptenzorg (en de onvoorspelbaarheid).
pi_197495950
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:53 schreef Cee het volgende:

[..]

:D

Soms denk ik dat ik ook maar eens zoiets moet lezen om een béétje mee te kunnen praten maar ik ben er redelijk van overtuigd dat er een defect in mijn hersenen zit dat er voor zorgt dat er kortsluiting ontstaat zodra er met cijfers en geld geschoven moet worden. Dan mis ik logica en inzicht en het wil gewoon niet blijven hangen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, het zijn een beetje dat soort dingen die inderdaad lastig zijn. Hypotheek snappen gaat dan bij mij geloof ik nog net, maar het is vooral dat het niet blijft hangen hè? :P Ik weet op zich in grote lijnen wel wat (bijvoorbeeld) inflatie inhoudt, en ik lees er dan over op Wikipedia en dan denk ik, oja.
Maar dan als het dan later een keer terugkomt in een bepaalde context dan ben ik het toch weer teveel vergeten of is het toch niet concreet genoeg om het echt 100% te snappen ofzo :')

En economie is natuurlijk niet alleen maar stom cijfertjes (voor het grootste gedeelte zelfs niet), het komt in heel brede zin in heel veel dingen van de maatschappij voor. Daarom ook dat ik het beter wilde begrijpen, want dan begrijp je allerlei processen beter, waar dingen in de politiek over gaan, noem alles maar op.
Koel en donker bewaren
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:07:10 #81
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197495999
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:02 schreef Em31 het volgende:
Dit vind ik wel schattig :D O+
[ twitter ]

In de Volkskrant ook een 'mooi' artikel over het vaccineren in de gehandicaptenzorg (en de onvoorspelbaarheid).
Mooie foto om te zien :D
pi_197496102
Ik moet hier elke keer weer om gieren ik hoop jullie ook _O-
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 18 januari 2021 @ 22:18:04 #83
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197496235
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:05 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ja, het zijn een beetje dat soort dingen die inderdaad lastig zijn. Hypotheek snappen gaat dan bij mij geloof ik nog net, maar het is vooral dat het niet blijft hangen hè? :P Ik weet op zich in grote lijnen wel wat (bijvoorbeeld) inflatie inhoudt, en ik lees er dan over op Wikipedia en dan denk ik, oja.
Maar dan als het dan later een keer terugkomt in een bepaalde context dan ben ik het toch weer teveel vergeten of is het toch niet concreet genoeg om het echt 100% te snappen ofzo :')

En economie is natuurlijk niet alleen maar stom cijfertjes (voor het grootste gedeelte zelfs niet), het komt in heel brede zin in heel veel dingen van de maatschappij voor. Daarom ook dat ik het beter wilde begrijpen, want dan begrijp je allerlei processen beter, waar dingen in de politiek over gaan, noem alles maar op.
Ik vind ook eigenlijk wel dat er te weinig aandacht wordt besteed aan de alledaagse economie (om het zo even te noemen) op de scholen. Hele basale inzichten die heel veel waard zijn, over inflatie, hypotheken, beleggen, dat soort dingen. Zodat je jezelf in ieder geval goed kan redden als je van school af komt :Y
Vind ik net zo belangrijk als Nederlands, wiskunde of andere exacte vakken waar je best veel van krijgt op school (of ik in ieder geval kreeg in de onderbouw van de middelbare) :P
pi_197496280
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:18 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ik vind ook eigenlijk wel dat er te weinig aandacht wordt besteed aan de alledaagse economie (om het zo even te noemen) op de scholen. Hele basale inzichten die heel veel waard zijn, over inflatie, hypotheken, beleggen, dat soort dingen. Zodat je jezelf in ieder geval goed kan redden als je van school af komt :Y
Vind ik net zo belangrijk als Nederlands, wiskunde of andere exacte vakken waar je best veel van krijgt op school (of ik in ieder geval kreeg in de onderbouw van de middelbare) :P
Ik heb eigenlijk geen flauw idee meer waar het over ging bij economie. Weet alleen nog dat ik het een vreselijk vak vond :')
Koel en donker bewaren
pi_197496325
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:19 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk geen flauw idee meer waar het over ging bij economie. Weet alleen nog dat ik het een vreselijk vak vond :')
Ik weet ook niks meer van economie. Ik heb het ook maar één jaartje gehad (in de derde). Vervolgens voor een pakket gekozen zonder economie.
pi_197496348
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:21 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik weet ook niks meer van economie. Ik heb het ook maar één jaartje gehad (in de derde). Vervolgens voor een pakket gekozen zonder economie.
Maar je hebt toch altijd wel wat economie, of is dat tegenwoordig allemaal anders? Welk profiel heb jij gedaan?
Koel en donker bewaren
  ESF Reporter maandag 18 januari 2021 @ 22:23:20 #87
87554 Cee
Welluk?
pi_197496384
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:00 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Zeker :Y
Deze is trouwens echt het kijken waard, daardoor ben ik me er wel iets meer in gaan verdiepen.
Leuk filmpje!
Meteen die gast toegevoegd aan mijn podcastlijst. ^O^
pi_197496385
Oh nee N&T en N&G hebben geen economie.
Koel en donker bewaren
  maandag 18 januari 2021 @ 22:23:42 #89
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197496392
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:19 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk geen flauw idee meer waar het over ging bij economie. Weet alleen nog dat ik het een vreselijk vak vond :')
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:21 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik weet ook niks meer van economie. Ik heb het ook maar één jaartje gehad (in de derde). Vervolgens voor een pakket gekozen zonder economie.
Fijn dat jullie precies illustreren wat mijn probleem is met hoe economie nu is opgenomen in het curriculum :D
pi_197496410
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:22 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Maar je hebt toch altijd wel wat economie, of is dat tegenwoordig allemaal anders? Welk profiel heb jij gedaan?
Ik heb een dubbelprofiel NG-NT gedaan. Dat klinkt veel minder spannend dan het is :P Dat houdt namelijk in dat je zowel natuurkunde als biologie hebt naast je wiskunde B.

Ik had als volledig pakket: NG (scheikunde + biologie) + natuurkunde + wiskunde B + muziek en op het vwo is een vreemde taal verplicht, daar had ik voor Duits gekozen.
pi_197496435
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:22 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Maar je hebt toch altijd wel wat economie, of is dat tegenwoordig allemaal anders? Welk profiel heb jij gedaan?
Heb het alleen gehad in de 3e klas, daarna is het niet meer verplicht.
Al moet ik zeggen dat ik dit minder absurd vind dan het feit dat je kan/kon slagen van de havo zonder wiskunde als eindexamenvak :o
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_197496446
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

[..]

Fijn dat jullie precies illustreren wat mijn probleem is met hoe economie nu is opgenomen in het curriculum :D
Voor in het dagelijks leven snap ik wel dat economie meer nut heeft dan veel onderwerpen die in de bovenbouw bij wiskunde aan bod komen ja :P De verplichting van maatschappijleer snap ik goed, en uiteraard de talen Nederlands en Engels zijn logisch. Verder was bij ons ook filosofie en ckv een verplicht vak in de bovenbouw.
pi_197496460
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Heb het alleen gehad in de 3e klas, daarna is het niet meer verplicht.
Al moet ik zeggen dat ik dit minder absurd vind dan het feit dat je kan/kon slagen van de havo zonder wiskunde als eindexamenvak :o
Wat heb jij precies voor profiel gedaan op de middelbare school?
pi_197496464
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:25 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Al moet ik zeggen dat ik dit minder absurd vind dan het feit dat je kan/kon slagen van de havo zonder wiskunde als eindexamenvak :o
Nou, eh goddank in mijn geval :D
Koel en donker bewaren
pi_197496470
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Guanabana het volgende:
Oh nee N&T en N&G hebben geen economie.
kan als keuzevak
pi_197496483
God ik heb zo'n trauma van wiskunde dat ik regelmatig terugkerende dromen heb in de strekking van 'ik moet nog eindexamen vwo doen, maar je moet dan wel ook slagen voor wiskunde'. :')
Koel en donker bewaren
pi_197496490
ik deed E&M (geloof ik?), maar denk dat 1/3e bij economie een N&T of N&G profiel had
pi_197496492
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:24 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik heb een dubbelprofiel NG-NT gedaan. Dat klinkt veel minder spannend dan het is :P Dat houdt namelijk in dat je zowel natuurkunde als biologie hebt naast je wiskunde B.

Ik had als volledig pakket: NG (scheikunde + biologie) + natuurkunde + wiskunde B + muziek en op het vwo is een vreemde taal verplicht, daar had ik voor Duits gekozen.
Komt wel grotendeels overeen met wat ik had! Alleen had ik Latijn ipv Duits, en dan nog aardrijkskunde, Duits en wiskunde D als extra vakken.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_197496497
Overigens had ik ook nog kunstgeschiedenis @Guanabana, want dat was een 2-in-1 deal bij ons op school als je muziek of beeldende kunst koos.
pi_197496500
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:27 schreef Guanabana het volgende:
God ik heb zo'n trauma van wiskunde dat ik regelmatig terugkerende dromen heb in de strekking van 'ik moet nog eindexamen vwo doen, maar je moet dan wel ook slagen voor wiskunde'. :')
zoooooooooo fucking vaaaaaaaaak deze droom

maar komt ook misschien omdat ik nog uni examen stress heb
  maandag 18 januari 2021 @ 22:29:35 #101
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197496532
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:27 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Komt wel grotendeels overeen met wat ik had! Alleen had ik Latijn ipv Duits, en dan nog aardrijkskunde, Duits en wiskunde D als extra vakken.
Drie extra vakken? :o Dat kon bij ons op school niet eens denk ik :P Er was één iemand die twee extra vakken bovenop het standaardpakket wilde en daar werd al moeilijk over gedaan want dat was te moeilijk voor de roostermakers :')
pi_197496539
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]

zoooooooooo fucking vaaaaaaaaak deze droom

maar komt ook misschien omdat ik nog uni examen stress heb
Ik had het vorige week nog ofzo. In mijn dromen ben ik al jaren bezig om nog vwo af te maken (nadat ik irl dus havo heb gedaan). Is gewoon een soort parallelle wereld in mijn droom waar dat altijd een thema is :')
Ik vraag me af of het ooit een keer ophoudt :D En ik dan daadwerkelijk dat diploma haal. Of niet.
Koel en donker bewaren
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:30:47 #103
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197496559
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:44 schreef Arizona het volgende:

[..]

Gooo gluutjes! Succes morgen! Wat voor test gaan ze doen, een bloedtest?
:Y
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 18 januari 2021 @ 22:30:52 #104
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197496561
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:28 schreef skysherrif het volgende:

[..]

zoooooooooo fucking vaaaaaaaaak deze droom

maar komt ook misschien omdat ik nog uni examen stress heb
Ik heb gelukkig op de uni nog nooit echt heel erg stress voor tentamens gehaald *G* Ze komen meestal wel goed.

In tegenstelling tot de middelbare school waar ik in de vijfde rond januari een 3,5 voor scheikunde, een 4 voor wiskunde en een 4,8 voor natuurkunde stond :{
pi_197496569
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:29 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik had het vorige week nog ofzo. In mijn dromen ben ik al jaren bezig om nog vwo af te maken (nadat ik irl dus havo heb gedaan). Is gewoon een soort parallelle wereld in mijn droom waar dat altijd een thema is :')
Ik vraag me af of het ooit een keer ophoudt :D En ik dan daadwerkelijk dat diploma haal. Of niet.
En je haalt het in je dromen dus steeds niet, pfff mega irritante dromen.

Ja ik droom dat dus ook, en dat ik dus met allemaal mensen die veeeeeeeel jonger zijn dan ik nog op school zitten dan ik en dat onderhand vakken al zijn verouderd en i kdie dus nog opnieuw moet doen en dat ik nooit meer van de middelbare afkom :P
  maandag 18 januari 2021 @ 22:31:51 #106
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197496582
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:27 schreef skysherrif het volgende:
ik deed E&M (geloof ik?), maar denk dat 1/3e bij economie een N&T of N&G profiel had
Dit was bij ons trouwens ook wel :Y Economie was het vak wat niet verplicht was maar wel de meeste mensen hadden.
  ESF Reporter maandag 18 januari 2021 @ 22:32:20 #107
87554 Cee
Welluk?
pi_197496594
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:19 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk geen flauw idee meer waar het over ging bij economie. Weet alleen nog dat ik het een vreselijk vak vond :')
Ik had twee soorten Economie (I en II) op de middelbare. II was volgens mij met cijfers (balansen, vaste activa, vlottende activa, etc. etc.) en I met lastige termen (Hamlapjes-economie). Ben op beide vakken blijven zitten, twee jaar later (toen ik er eentje had laten vallen) weer een keer op het overgebleven Economie-vak. Het lukt gewoon niet om tot me door te dringen. Bij vergaderingen van de Vereniging van Eigenaren is er ook altijd een heel gespecificeerde uitdraai van de uitgaven, kosten/baten die wordt besproken en dan zie ik mensen gretig meelezen en reageren op dingen en ik zit echt te zóeken naar waar ze het over hebben. Totale kortsluiting. :')
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:32:51 #108
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197496606
Over middelbare school nooit dat soort dromen gehad, wel over mijn vloeistofdynamica examens op de universiteit, die vond ik het lastigst. :T
pi_197496613
Ik heb na de Havo nog het plan opgevat om vwo te doen omdat ik nog jong was en allemaal niet wist wat ik wilde doen. Maar dat bleek geen succes en ik wilde niet meer door op die school en issues, dus ik ben toen halverwege dat jaar gestopt.

Waarschijnlijk droom ik daarom steeds dat er iets niet 'af' is. ;(
Koel en donker bewaren
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:34:20 #110
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197496634
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:11 schreef koffieleuk het volgende:
Ik moet hier elke keer weer om gieren ik hoop jullie ook _O-
[ afbeelding ]
_O- _O- _O- :D :'( :D
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_197496638
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:29 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Drie extra vakken? :o Dat kon bij ons op school niet eens denk ik :P Er was één iemand die twee extra vakken bovenop het standaardpakket wilde en daar werd al moeilijk over gedaan want dat was te moeilijk voor de roostermakers :')
Heb het wel gedaan, maar ideaal was het niet :')
Laat ik het zo zeggen: we moesten het vakkenpakket digitaal kiezen, twee vakken heb ik er met pen bijgezet.
En had inderdaad regelmatig overlap tussen de extra vakken.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_197496655
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:30 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig op de uni nog nooit echt heel erg stress voor tentamens gehaald *G* Ze komen meestal wel goed.

In tegenstelling tot de middelbare school waar ik in de vijfde rond januari een 3,5 voor scheikunde, een 4 voor wiskunde en een 4,8 voor natuurkunde stond :{
Bij mijn zijn mn resulaten op de Uni ook wel beter eigenlijk ja, maar door wat nalatigheid soms examen niet kunnen doen en daar zijn ze op de uni toch een stuk strenger in qua bureaucratie dat als je net te laat opgeeft voor het volgen op een vak dat je ies toch echt niet kan doen en weer een jaar moet wachten :')

Nu moet ik ook weer naar de examencommissie omdat voor je scriptie al je 2e jaars vakken moet doen en precies het laatse examen van mn 2e jaar moet ik nog doen, maar die resultaten zijn niet bekend voor start scriptie.... dus ze moeten me gunnen dat ik onder voorwaarde mag beginnen
  ESF Reporter maandag 18 januari 2021 @ 22:35:05 #113
87554 Cee
Welluk?
pi_197496656
Heb al wel voor mezelf besloten dat ik bij reïncarnatie in een volgend leven me echt wil toewijden aan de exacte vakken en dan de wetenschap in ga want ik wil zo’n bad-ass vaccinontwikkelaar worden. Of een viroloog. :7
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:35:32 #114
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197496665
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:23 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]


[..]

Fijn dat jullie precies illustreren wat mijn probleem is met hoe economie nu is opgenomen in het curriculum :D
Kun je natuurlijk ook wel zeggen over natuurkunde. :+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_197496688
Eigenlijk had ik in 2015 wel in een VMBO GT eindexamenklas willen zitten, toen kwam WT voorbij tijdens het muziekexamen O+
edit: bewijs!
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 18 januari 2021 @ 22:38:58 #116
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197496728
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:35 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Bij mijn zijn mn resulaten op de Uni ook wel beter eigenlijk ja, maar door wat nalatigheid soms examen niet kunnen doen en daar zijn ze op de uni toch een stuk strenger in qua bureaucratie dat als je net te laat opgeeft voor het volgen op een vak dat je ies toch echt niet kan doen en weer een jaar moet wachten :')

Nu moet ik ook weer naar de examencommissie omdat voor je scriptie al je 2e jaars vakken moet doen en precies het laatse examen van mn 2e jaar moet ik nog doen, maar die resultaten zijn niet bekend voor start scriptie.... dus ze moeten me gunnen dat ik onder voorwaarde mag beginnen
Ik ben er één keer in de laatste vijf minuten achtergekomen dat ik nog moest inschrijven voor een tentamen waardoor ik even om 23:55 in de stressmodus schoot, en sindsdien check ik eigenlijk te vaak of ik al ben ingeschreven :P

Dat bepaalde vakken halen voordat je een nieuw vak kan beginnen is wel echt irritant soms. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt maar wel bij studiegenoten die dan zo een jaar langer moeten om één vak te halen.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:39:33 #117
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197496740
Achteraf had ik iets met meer economie in zich moeten gaan studeren als ik terug kijk op hoe ik daar doorheen fietste op de middelbare. En hoe ik me door het Hbo heb heen geploeterd
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:39:41 #118
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197496742
Eigenlijk zou ik best nog wel weer willen studeren, vond het wel leuk om zoveel te leren. Maar ik heb al 2 masters gedaan dus inhalig moet ik niet zijn :+ , maar ik had ook wel graag een master Sterrenkunde erbij gedaan. :@
pi_197496760
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik ben er één keer in de laatste vijf minuten achtergekomen dat ik nog moest inschrijven voor een tentamen waardoor ik even om 23:55 in de stressmodus schoot, en sindsdien check ik eigenlijk te vaak of ik al ben ingeschreven :P

Dat bepaalde vakken halen voordat je een nieuw vak kan beginnen is wel echt irritant soms. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt maar wel bij studiegenoten die dan zo een jaar langer moeten om één vak te halen.
Bij ons is te laat inschrijven voor een examen niet zo erg, maar dan moet je het meteen na het examen doen en kost het je 25 euro :')

Maar idd voor dat vak inschrijvne is wel echt belangrijk, bij ons is dat automatisch als je het voorgaande examen ahd gemaakt. Nou dat wist ik dus niet, en ik had 1x een tentamen neit gemaakt. Rip

En ja idd dan heel jaar wachten op 1 vak, maar wel gewoon betalen :/
pi_197496797
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:35 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Bij mijn zijn mn resulaten op de Uni ook wel beter eigenlijk ja, maar door wat nalatigheid soms examen niet kunnen doen en daar zijn ze op de uni toch een stuk strenger in qua bureaucratie dat als je net te laat opgeeft voor het volgen op een vak dat je ies toch echt niet kan doen en weer een jaar moet wachten :')

Nu moet ik ook weer naar de examencommissie omdat voor je scriptie al je 2e jaars vakken moet doen en precies het laatse examen van mn 2e jaar moet ik nog doen, maar die resultaten zijn niet bekend voor start scriptie.... dus ze moeten me gunnen dat ik onder voorwaarde mag beginnen
Ik had één keer dat ik voor een heel kwartiel was vergeten in te schrijven. Gelukkig mag dat één keertje, maar wat een stress joh -O-
Sindsdien ook altijd dubbelgecheckt.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 18 januari 2021 @ 22:42:44 #121
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197496816
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:36 schreef koffieleuk het volgende:
Eigenlijk had ik in 2015 wel in een VMBO GT eindexamenklas willen zitten, toen kwam WT voorbij tijdens het muziekexamen O+
edit: bewijs!

Gaaf :D Vaak zijn er wel leuke dingen op de muziekexamens inderdaad. Op onze tentamens probeerde onze (toffe!) muzieklerares ook altijd wel van allerlei stijlen wat erin te stoppen. We hebben ook Pink Floyd - Money erin gehad onder andere, en zelfs Hard Rock Hallelujah :D

Wij hadden ons eindexamen wel kunstgeschiedenis en daar zat onder andere de film Kingkong in en wat muziek van Björk.
pi_197496820
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:39 schreef Momo het volgende:
Eigenlijk zou ik best nog wel weer willen studeren, vond het wel leuk om zoveel te leren. Maar ik heb al 2 masters gedaan dus inhalig moet ik niet zijn :+ , maar ik had ook wel graag een master Sterrenkunde erbij gedaan. :@
Dat was mijn originele plan! O+
Ik heb verder altijd gezegd dat ik noooooit wiskunde zou gaan doen, maar ben ik inmiddels van teruggekomen.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  ESF Reporter maandag 18 januari 2021 @ 22:43:01 #123
87554 Cee
Welluk?
pi_197496823
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:27 schreef Guanabana het volgende:
God ik heb zo'n trauma van wiskunde dat ik regelmatig terugkerende dromen heb in de strekking van 'ik moet nog eindexamen vwo doen, maar je moet dan wel ook slagen voor wiskunde'. :')
Ik heb ook met regelmaat dromen waarin ik ineens word gebeld door school dat ik mijn studiepunten nog niet heb gehaald of nog een eindopdracht moet inleveren en dat anders alles ongeldig is, of dat ik een schuld heb of zo, en het is altijd zó realistisch. Ik heb terwijl ik dit typ weer een klein paniekmoment omdat ergens in mijn achterhoofd een stemmetje zegt dat ik écht nog iets ben vergeten.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 januari 2021 @ 22:43:21 #124
39237 crew  H_T
2733
pi_197496830
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:38 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Dat bepaalde vakken halen voordat je een nieuw vak kan beginnen is wel echt irritant soms. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt maar wel bij studiegenoten die dan zo een jaar langer moeten om één vak te halen.
Ik zou een half jaar eerder op stage hebben gekund als ik niet in het vierde blok nog één uur in de week Engels moest doen op het HBO. In blok 3 had ik geen vakken, in blok 4 dus één uur in de week. Toen ben ik maar meer uren gaan maken bij m'n bijbaan, wat voor de bankrekening wel lekker was :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:44:37 #125
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197496848
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:39 schreef Momo het volgende:
Eigenlijk zou ik best nog wel weer willen studeren, vond het wel leuk om zoveel te leren. Maar ik heb al 2 masters gedaan dus inhalig moet ik niet zijn :+ , maar ik had ook wel graag een master Sterrenkunde erbij gedaan. :@
Ik vind studeren echt heel leuk en het liefst zou ik daar nog jaren mee door willen gaan eigenlijk. Maar als je ziet hoeveel het kost hoop ik toch wel in 2022 klaar te zijn eigenlijk :@
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:45:14 #126
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197496866
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:42 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Dat was mijn originele plan! O+
Ik heb verder altijd gezegd dat ik noooooit wiskunde zou gaan doen, maar ben ik inmiddels van teruggekomen.
Puur wiskunde studeren leek mij dan weer te abstract. Maar zeker een interessante studie. :Y Hoor van sommigen dat je een hele nieuwe manier van denken leert met wiskunde op de universiteit?
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:46:02 #127
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197496883
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:44 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik vind studeren echt heel leuk en het liefst zou ik daar nog jaren mee door willen gaan eigenlijk. Maar als je ziet hoeveel het kost hoop ik toch wel in 2022 klaar te zijn eigenlijk :@
Dat is dan wel weer verstandig, bij mij was het ook behoorlijk duur die tweede master :+
pi_197496888
Zou voor de baankansen ook wel wiskunde willen studeren
  maandag 18 januari 2021 @ 22:46:38 #129
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197496896
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Bij ons is te laat inschrijven voor een examen niet zo erg, maar dan moet je het meteen na het examen doen en kost het je 25 euro :')

Maar idd voor dat vak inschrijvne is wel echt belangrijk, bij ons is dat automatisch als je het voorgaande examen ahd gemaakt. Nou dat wist ik dus niet, en ik had 1x een tentamen neit gemaakt. Rip

En ja idd dan heel jaar wachten op 1 vak, maar wel gewoon betalen :/
Mag ik je vragen aan welke uni je studeert? :) Dat van dat 25 euro is bij ons niet zover ik weet hahaha. Wel echt streng bij binnenkomst dat als je niet op de deelnemerslijst staat dat je dan ook echt niet aan een examen mag deelnemen.
pi_197496930
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:46 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Mag ik je vragen aan welke uni je studeert? :) Dat van dat 25 euro is bij ons niet zover ik weet hahaha. Wel echt streng bij binnenkomst dat als je niet op de deelnemerslijst staat dat je dan ook echt niet aan een examen mag deelnemen.
Op de Erasmus.

Echt gewoon geldklopperij :D

Het inschrijven voor een tentamen is bij ons het invullen van een enorm irritantlange feedback over de colleges en werkgroepen, waarna je automatisch wordt ingeschreven.

Daarna moet je tijdens examen je ID op de tafel leggen en komen ze langs om te checken

waar jij?
  maandag 18 januari 2021 @ 22:49:41 #131
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197496956
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:32 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik had twee soorten Economie (I en II) op de middelbare. II was volgens mij met cijfers (balansen, vaste activa, vlottende activa, etc. etc.) en I met lastige termen (Hamlapjes-economie). Ben op beide vakken blijven zitten, twee jaar later (toen ik er eentje had laten vallen) weer een keer op het overgebleven Economie-vak. Het lukt gewoon niet om tot me door te dringen. Bij vergaderingen van de Vereniging van Eigenaren is er ook altijd een heel gespecificeerde uitdraai van de uitgaven, kosten/baten die wordt besproken en dan zie ik mensen gretig meelezen en reageren op dingen en ik zit echt te zóeken naar waar ze het over hebben. Totale kortsluiting. :')
Hamlapjes-economie :D
Tegenwoordig is economie II volgens mij volledig opgenomen in Management & Organisatie (meestal gewoon afgekort tot M&O). Heb ik niet gehad op de middelbare, vond (en vind) ik niets aan :+
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:35 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Kun je natuurlijk ook wel zeggen over natuurkunde. :+
Ik heb toch significant meer natuurkunde gehad dan economie :o
Maar in algemene zin mag het onderwijs, wat mij betreft, veel meer voorbereiden op het echte leven. Leuk allemaal specifieke kennis, maar veel te veel mensen hebben nog een flink gebrek aan de basics en maken daardoor slechte keuzes. Dat kost de hele samenleving dan weer geld en is gedoe en meer van zulks :P
pi_197496996
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:49 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Hamlapjes-economie :D
Tegenwoordig is economie II volgens mij volledig opgenomen in Management & Organisatie (meestal gewoon afgekort tot M&O). Heb ik niet gehad op de middelbare, vond (en vind) ik niets aan :+
[..]

Ik heb toch significant meer natuurkunde gehad dan economie :o
Maar in algemene zin mag het onderwijs, wat mij betreft, veel meer voorbereiden op het echte leven. Leuk allemaal specifieke kennis, maar veel te veel mensen hebben nog een flink gebrek aan de basics en maken daardoor slechte keuzes. Dat kost de hele samenleving dan weer geld en is gedoe en meer van zulks :P
Oja, Management en organisatie, wat een vreselijk vak was dat. Kregen we ook van een leraar die zei dat hij het vak kut vond en liever economie gaf xd.

Kregen in jaar 4 allerlei mappen met bladen voor de volgende jaren, in de 5e ben ik die toen eens kwijt geraakt en daarna nooit iets meer eraan gedaan tot aan eindexamen. Voor het eind examen had ik een 3.4
N term was 2

:')
  maandag 18 januari 2021 @ 22:52:15 #133
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197496998
Qua vakkenpakket had ik E&M (duh), dus dan krijg je sowieso economie en geschiedenis, met Grieks als vreemde taal en dan als keuzevakken Frans en maatschappijwetenschappen :)
  maandag 18 januari 2021 @ 22:52:45 #134
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197497010
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Op de Erasmus.

Echt gewoon geldklopperij :D

Het inschrijven voor een tentamen is bij ons het invullen van een enorm irritantlange feedback over de colleges en werkgroepen, waarna je automatisch wordt ingeschreven.

Daarna moet je tijdens examen je ID op de tafel leggen en komen ze langs om te checken

waar jij?
Ah, die vreselijke cursusevaluaties zijn bij jullie dus gewoon verplicht _O- Ik heb die twee keer ingevuld, bij twee vakken waarvan ik echt nodig vond dat die een hele grote verbetering nodig hadden. Maar die vragenlijsten zijn altijd heel irritant en ontzettend specifiek meestal ook.

Bij ons moet je dus bij een gepensioneerde langs die een hele lange lijst langsmoet om je naam te zoeken en afkruisen en je ID bekijken en dan mag je pas op een stoel gaan zitten. En die pensionarissen zijn meestal niet zo snel dus dat duurt echt heel lang en binnen een paar minuten staat daar een ontzettend lange rij meestal |:)

Ik zit op de Radboud.
pi_197497012
Op uni had ik ook een vak genaamd M&O en daar had ik dan weer een 9.6 voor :s

Wel absoluut het hoogste cijfer veruit dat ik ooit voor een uni vak heb gehaald
pi_197497025
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:45 schreef Momo het volgende:

[..]

Puur wiskunde studeren leek mij dan weer te abstract. Maar zeker een interessante studie. :Y Hoor van sommigen dat je een hele nieuwe manier van denken leert met wiskunde op de universiteit?
Zeker over wiskunde zelf! Voor mij was het destijds wel een eye-opener dat het meer was dan algebra, wat achteraf gezien ontzettend bekrompen is. En hoe verder ik kom, hoe meer toepassingen ik er voor zie.

Verder leer je ook logisch redeneren en zaken heel concreet maken :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 18 januari 2021 @ 22:53:20 #137
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197497026
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:49 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Hamlapjes-economie :D
Tegenwoordig is economie II volgens mij volledig opgenomen in Management & Organisatie (meestal gewoon afgekort tot M&O). Heb ik niet gehad op de middelbare, vond (en vind) ik niets aan :+
[..]

Ik heb toch significant meer natuurkunde gehad dan economie :o
Maar in algemene zin mag het onderwijs, wat mij betreft, veel meer voorbereiden op het echte leven. Leuk allemaal specifieke kennis, maar veel te veel mensen hebben nog een flink gebrek aan de basics en maken daardoor slechte keuzes. Dat kost de hele samenleving dan weer geld en is gedoe en meer van zulks :P
Tegenwoordig heet M&O ook al geen M&O meer maar is het Bedrijfseconomie geworden :P
pi_197497034
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:52 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ah, die vreselijke cursusevaluaties zijn bij jullie dus gewoon verplicht _O- Ik heb die twee keer ingevuld, bij twee vakken waarvan ik echt nodig vond dat die een hele grote verbetering nodig hadden. Maar die vragenlijsten zijn altijd heel irritant en ontzettend specifiek meestal ook.

Bij ons moet je dus bij een gepensioneerde langs die een hele lange lijst langsmoet om je naam te zoeken en afkruisen en je ID bekijken en dan mag je pas op een stoel gaan zitten. En die pensionarissen zijn meestal niet zo snel dus dat duurt echt heel lang en binnen een paar minuten staat daar een ontzettend lange rij meestal |:)

Ik zit op de Radboud.
Gepensioneerde inderdaad ja....

Ik vraag me ook echt af wat dat voor mensen zijn die surveilleren op die tentamens, zonder te oordelen, maar dat zijn vgm absoluut geen mensen die zelf op de uni hebben gezeten :@
  maandag 18 januari 2021 @ 22:55:17 #139
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197497059
was vanavond niet echt in een Fok stemming
eigenlijk helemaal in geen enkele stemming :{
Same shit, different day
SC hopper present
pi_197497086
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:53 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Gepensioneerde inderdaad ja....

Ik vraag me ook echt af wat dat voor mensen zijn die surveilleren op die tentamens, zonder te oordelen, maar dat zijn vgm absoluut geen mensen die zelf op de uni hebben gezeten :@
Voor zover ik weet zijn daar echt bedrijven voor die daarvoor mensen leveren.
Zelf nooit echt meegemaakt, meestal is het bij ons gewoon de professor en student assistenten die surveilleren.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 18 januari 2021 @ 22:56:57 #141
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197497095
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:52 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Oja, Management en organisatie, wat een vreselijk vak was dat. Kregen we ook van een leraar die zei dat hij het vak kut vond en liever economie gaf xd.

Kregen in jaar 4 allerlei mappen met bladen voor de volgende jaren, in de 5e ben ik die toen eens kwijt geraakt en daarna nooit iets meer eraan gedaan tot aan eindexamen. Voor het eind examen had ik een 3.4
N term was 2

:')
Op de uni heb ik nog twee vakken in zowel accounting als finance gehad. Zeker accounting vond ik zó verschrikkelijk, had ik echt helemaal niets mee. Finance ging dan nog wel enigszins, maar daar werd ik ook niet bepaald warm van :N
Wel alle vier de vakken in een keer gehaald, voor finance met vrij goede cijfers ook nog. En de docent van accounting (die ik voor beide vakken had) was wel weer geweldig, qua stijl geen betere docent tegengekomen in die vier jaar.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:57:24 #142
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197497101
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:53 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Gepensioneerde inderdaad ja....

Ik vraag me ook echt af wat dat voor mensen zijn die surveilleren op die tentamens, zonder te oordelen, maar dat zijn vgm absoluut geen mensen die zelf op de uni hebben gezeten :@
Nee, er gaat ook vaak van alles mis bij die lui. Komen ze weer een halfuur na tijd plotseling vertellen dat er een rectificatie was bij vraag 3 of zo. Doe gewoon je taak goed :(
  maandag 18 januari 2021 @ 22:57:41 #143
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_197497110
quote:
88s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:55 schreef Koen66 het volgende:
was vanavond niet echt in een Fok stemming
eigenlijk helemaal in geen enkele stemming :{
Zo'n onbestemd leeg gevoel?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 18 januari 2021 @ 22:58:00 #144
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197497117
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:53 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Tegenwoordig heet M&O ook al geen M&O meer maar is het Bedrijfseconomie geworden :P
Loop ik gewoon nu alweer achter, joh |:)
Al past bedrijfseconomie denk ik wel beter qua naam :Y
pi_197497134
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:56 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zijn daar echt bedrijven voor die daarvoor mensen leveren.
Zelf nooit echt meegemaakt, meestal is het bij ons gewoon de professor en student assistenten die surveilleren.
Oh dat zou goed kunnen ja.

Heb je dan kleine groepen die tentamen maken? Bij ons zijn er tohc meestal wel iets van 150 dat specifieke tentamen aan het maken, maar in de totale ruimte zitten er 1500 man nog andere tentamens te maken. Denk dat er toch wel een mannetje of 20 van die surveillanten rondlopen
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 22:59:11 #146
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197497142
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:52 schreef Hamlapjes het volgende:
Qua vakkenpakket had ik E&M (duh), dus dan krijg je sowieso economie en geschiedenis, met Grieks als vreemde taal en dan als keuzevakken Frans en maatschappijwetenschappen :)
Maatschappijwetenschappen boks. ^O^
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_197497146
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:57 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Nee, er gaat ook vaak van alles mis bij die lui. Komen ze weer een halfuur na tijd plotseling vertellen dat er een rectificatie was bij vraag 3 of zo. Doe gewoon je taak goed :(
Is eigenlijk gewoon een fout van de toetsenmaker, maar alsnog wil je zoiets gelijk bij het begin horen.

Dit gebeurde met 2 van de 2 digitale tentamens die ik nu heb gehad :')
En dat had ik in beide gevallen ook pas na een dik halfuur door.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 18 januari 2021 @ 23:00:14 #148
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_197497157
Mijn profiel op de middelbare was 'zie maar dat je met een diploma vertrekt'.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 18 januari 2021 @ 23:00:32 #149
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197497162
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:59 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Maatschappijwetenschappen boks. ^O^
Ik had echt maatschappijwetenschappen moeten hebben. Ik hoor zo vaak op mijn studie dat anderen dingen al bij maw hebben gehad die ik dan nooit heb gehad. Daarnaast heb ik maatschappijleer altijd erg interessant gevonden.
pi_197497175
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Oh dat zou goed kunnen ja.

Heb je dan kleine groepen die tentamen maken? Bij ons zijn er tohc meestal wel iets van 150 dat specifieke tentamen aan het maken, maar in de totale ruimte zitten er 1500 man nog andere tentamens te maken. Denk dat er toch wel een mannetje of 20 van die surveillanten rondlopen
Gewoon kleine klassen, dus dan gaat dat automatisch wel :)
Heb misschien tijdens de bachelor een aantal keren 100 man gehad, maar over het algemeen is een stuk of 30 of zo gemiddeld.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 18 januari 2021 @ 23:02:30 #151
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197497198
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:00 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Zeker :Y
Deze is trouwens echt het kijken waard, daardoor ben ik me er wel iets meer in gaan verdiepen.
Ik heb 'm net nog even gekeken, Amsterdam _O_
Even gekeken naar Almelo, Twente en Overijssel (oké, die kende ik allemaal wel, maar toch nu in deze context nog even goed bekeken), die brengen het er niet heel slecht vanaf wat dat betreft :P
SPOILER: Vlaggen in spoiler
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 23:02:55 #152
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197497205
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:00 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik had echt maatschappijwetenschappen moeten hebben. Ik hoor zo vaak op mijn studie dat anderen dingen al bij maw hebben gehad die ik dan nooit heb gehad. Daarnaast heb ik maatschappijleer altijd erg interessant gevonden.
Was ook wel mooi bij ons. Had in de 4e een echte VVD'er voor dat vak en in de 5e echt een ouwe socialist. _O_ (Die laatste heeft wel eens een docu laten zien waardoor ik nu weet wat voor schaamlippen Sunny Bergman heeft :') Ging over de trend van alle mooimaakverbouwingen van het lichaam en wat voor redenen daar achter zaten. :+ )
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 januari 2021 @ 23:03:24 #153
39237 crew  H_T
2733
pi_197497213
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:02 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ik heb 'm net nog even gekeken, Amsterdam _O_
Even gekeken naar Almelo, Twente en Overijssel (oké, die kende ik allemaal wel, maar toch nu in deze context nog even goed bekeken), die brengen het er niet heel slecht vanaf wat dat betreft :P
SPOILER: Vlaggen in spoiler
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat Twentse paard kijkt alsof hij betrapt is terwijl hij naakt uit de douche komt lopen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 18 januari 2021 @ 23:03:36 #154
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197497219
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:01 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Gewoon kleine klassen, dus dan gaat dat automatisch wel :)
Heb misschien tijdens de bachelor een aantal keren 100 man gehad, maar over het algemeen is een stuk of 30 of zo gemiddeld.
Klein groepje dan :o Wij begonnen met ongeveer 70 en zijn nu in het derde jaar over met een stuk of 50 en dat vind ik al vrij weinig :P
pi_197497236
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:03 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Klein groepje dan :o Wij begonnen met ongeveer 70 en zijn nu in het derde jaar over met een stuk of 50 en dat vind ik al vrij weinig :P
Rechten in utrecht is standaard van ong 1000 man beginnen in jaar 1, naar 500man in jaar 2
  maandag 18 januari 2021 @ 23:05:49 #156
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197497263
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:59 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Maatschappijwetenschappen boks. ^O^
Nice! Vond dat echt een heel mooi vak, ons jaar was het ook nog een vrij grote groep die het gekozen had :o
Drie jaar dezelfde docent die er echt wel helemaal z'n eigen ding van had gemaakt, wel aan de hand van een methode uiteraard, maar veel discussies in de klas en de boeken eigenlijk alleen maar open gehad bij het daadwerkelijk leren van de stof :Y
pi_197497266
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:02 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ik heb 'm net nog even gekeken, Amsterdam _O_
Even gekeken naar Almelo, Twente en Overijssel (oké, die kende ik allemaal wel, maar toch nu in deze context nog even goed bekeken), die brengen het er niet heel slecht vanaf wat dat betreft :P
SPOILER: Vlaggen in spoiler
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk de vlag van Beek dan. Niets op aan te merken _O_
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 18 januari 2021 @ 23:07:19 #158
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197497285
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 22:57 schreef Strani het volgende:

[..]

Zo'n onbestemd leeg gevoel?
yup :Y
Honger was het ook niet :N
Same shit, different day
SC hopper present
  maandag 18 januari 2021 @ 23:07:28 #159
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197497288
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Rechten in utrecht is standaard van ong 1000 man beginnen in jaar 1, naar 500man in jaar 2
:o Ik wist dat rechten een heftige studie was, maar dat er zo veel afvielen wist ik niet.
pi_197497303
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef molloot200 het volgende:

[..]

:o Ik wist dat rechten een heftige studie was, maar dat er zo veel afvielen wist ik niet.
Ja ze maken het eerste jaar kennelijk extra lastig zodat alleen iedereen echt wil doorgaat. Maar waarom ze dan niet gewoon het numerus fixus wat strenger make nweet ik ook niet :P
pi_197497313
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 18 januari 2021 @ 23:09:15 #162
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197497318
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:06 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Kijk de vlag van Beek dan. Niets op aan te merken _O_
[ afbeelding ]
pi_197497319
Wiskunde in Groningen was ongeveer 150 man, en best wel veel afvallers ook.
Bij de master is het nog kleiner. Denk dat er niet meer dan zo'n 25 in mijn jaar zitten, en dan ongeveer zo'n 10 die precies dezelfde specificatie hebben.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 januari 2021 @ 23:09:34 #164
39237 crew  H_T
2733
pi_197497320
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:06 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Kijk de vlag van Beek dan. Niets op aan te merken _O_
[ afbeelding ]
Dat brengt de boodschap wel over ^O^

Sommige van de leeuwen op Nederlandse vlaggen en wapens zien er wel maf uit





En in Lelystad hebben ze een heel verkeerd idee bij de term zeeleeuw



Terwijl Almere gaat voor zeepaardjes

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 18 januari 2021 @ 23:09:43 #165
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197497323
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ja ze maken het eerste jaar kennelijk extra lastig zodat alleen iedereen echt wil doorgaat. Maar waarom ze dan niet gewoon het numerus fixus wat strenger make nweet ik ook niet :P
Een numerus fixus van 1000 man klinkt ook niet zo heel streng :D

Bij ons is het eerste jaar juist het gemakkelijkste jaar, ruim 80% haalt ook in het eerste jaar de propedeuse :')
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 23:09:48 #166
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197497326
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:05 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Nice! Vond dat echt een heel mooi vak, ons jaar was het ook nog een vrij grote groep die het gekozen had :o
Drie jaar dezelfde docent die er echt wel helemaal z'n eigen ding van had gemaakt, wel aan de hand van een methode uiteraard, maar veel discussies in de klas en de boeken eigenlijk alleen maar open gehad bij het daadwerkelijk leren van de stof :Y
Bij ons waren het veelal discussies over de stof ook, maar ook veel projecten. Mijn profielwerkstuk ook gedaan op een maatschappelijwetenschaponderwero
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 23:10:47 #167
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197497344
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ja ze maken het eerste jaar kennelijk extra lastig zodat alleen iedereen echt wil doorgaat. Maar waarom ze dan niet gewoon het numerus fixus wat strenger make nweet ik ook niet :P
(Omdat numerus fixus niet alles zegt over motivatie?)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 januari 2021 @ 23:10:51 #168
39237 crew  H_T
2733
pi_197497346
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:09 schreef koffieleuk het volgende:
Wiskunde in Groningen was ongeveer 150 man, en best wel veel afvallers ook.
Bij de master is het nog kleiner. Denk dat er niet meer dan zo'n 25 in mijn jaar zitten, en dan ongeveer zo'n 10 die precies dezelfde specificatie hebben.
De studie Fries in Groningen maakte nog wel eens mee dat rond november de laatst overgebleven eerstejaars stopte met de studie, en dan was het weer even klaar
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_197497368
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:10 schreef H_T het volgende:

[..]

De studie Fries in Groningen maakte nog wel eens mee dat rond november de laatst overgebleven eerstejaars stopte met de studie, en dan was het weer even klaar
:o
Kan ook niet kleiner.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  maandag 18 januari 2021 @ 23:12:37 #170
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_197497377
quote:
88s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:07 schreef Koen66 het volgende:

[..]

yup :Y
Honger was het ook niet :N
Toevallig, dat heb ik ook een beetje vanavond! En vermoeider dan normaal. Nou ja, morgen vast weer weg.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_197497380
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:10 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

(Omdat numerus fixus niet alles zegt over motivatie?)
Ja is ook wel zo, maar toch een apart systeem waar de helft van de mensen al afvalt in het eerste jaar :P
pi_197497389
En foar aanst, lekker sliepe :W O+
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 januari 2021 @ 23:13:17 #173
39237 crew  H_T
2733
pi_197497392
Okay, wat de hel is hier aan de hand?

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 18 januari 2021 @ 23:13:32 #174
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197497404
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:10 schreef H_T het volgende:

[..]

De studie Fries in Groningen maakte nog wel eens mee dat rond november de laatst overgebleven eerstejaars stopte met de studie, en dan was het weer even klaar
Ik vraag me vooral af wat je wordt als beroep na een studie Fries.
  maandag 18 januari 2021 @ 23:14:35 #175
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197497424
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:13 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik vraag me vooral af wat je wordt als beroep na een studie Fries.
Piet Paulusma
pi_197497430
Ben trouwens erg leuke film aan het kijken, the ninth circle met johnny depp

Zin om satanische boeken te lezen nu :B
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 januari 2021 @ 23:16:03 #177
39237 crew  H_T
2733
pi_197497449
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:13 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik vraag me vooral af wat je wordt als beroep na een studie Fries.
Met dank aan de RUG heb ik even hun ljstje met potentiële beroepen gekopieerd

quote:
Potentiële beroepen
Docent Fries
Bron
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 18 januari 2021 @ 23:17:40 #178
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197497487
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:16 schreef H_T het volgende:

[..]

Met dank aan de RUG heb ik even hun ljstje met potentiële beroepen gekopieerd
[..]

Bron
_O-

Maar:
quote:
Daarnaast liggen andere werkvelden voor je open, bijvoorbeeld in de journalistiek, in het onderzoek, bij de overheid, in het bedrijfsleven en in het culturele werk.
Ook nog!

Misschien zoeken ze nog een omroeper bij Omroep Fryslân |:)
  maandag 18 januari 2021 @ 23:18:32 #179
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197497501
quote:
Waarom dit programma in Groningen?
Uh, waarschijnlijk omdat het nergens anders in Nederland gegeven wordt?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 januari 2021 @ 23:23:59 #180
39237 crew  H_T
2733
pi_197497605
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:17 schreef molloot200 het volgende:

[..]

_O-

Maar:
[..]

Ook nog!

Misschien zoeken ze nog een omroeper bij Omroep Fryslân |:)
Ach, vergeleken met sommige andere studies...

quote:
Afgestudeerden Keltische talen en cultuur zijn onder meer terechtgekomen bij uitgeverijen, als journalist bij een krant, in het verzekeringswezen, en bij banken.
quote:
Het landelijk gemiddelde komt exact overeen met het gemiddelde van de UU, omdat er in Nederland maar één opleiding Keltische talen en cultuur is.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 18 januari 2021 @ 23:29:53 #181
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_197497688
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:08 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ja ze maken het eerste jaar kennelijk extra lastig zodat alleen iedereen echt wil doorgaat. Maar waarom ze dan niet gewoon het numerus fixus wat strenger make nweet ik ook niet :P
Studies als rechten, economie of psychologie hebben toch helemaal geen numerus fixus ?
Of is dat ook weer allemaal veranderd ?
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_197497727
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 23:29 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Studies als rechten, economie of psychologie hebben toch helemaal geen numerus fixus ?
Of is dat ook weer allemaal veranderd ?
oh geen idee :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 januari 2021 @ 23:47:50 #183
39237 crew  H_T
2733
pi_197497883
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 01:35:05 #184
375570 crew  Cyan9
pi_197498473
Late night squad! *O*
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 01:37:45 #185
375570 crew  Cyan9
pi_197498477
-O-
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 06:26:12 #186
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197498987
Ahh ik zie dat het over economie ging. Daar heb ik nog wel een klacht over; ik had het bij m'n C&M als keuzevak en zat daar als enige tussen N&T en N&G mensen, wat heel frustrerend was want die leraar pastte daar z'n les op aan; ja deze formule kennen jullie al hi ha ho dus daar ga ik niks over vertellen!

Ben er na de vijfde maar mee gestopt :P Was echt niet te doen, terwijl als hij meer aandacht aan dat soort dingen besteedde, ik het best af had willen maken :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 07:46:46 #187
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197499352
Goedemorgen :W c_/
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 07:52:14 #188
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197499394
Lekkere woei en regen vandaag. Perfect weer om in bed te blijven. ;(
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:00:26 #189
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197499445
wat een fuckweer inderdaad zeg!

Morgen :W
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:19:04 #190
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197499555


:{
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:19:15 #191
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197499556
Eerste taak alweer af. :D Ik dacht dat ik er wel een paar uur zoet mee zou zijn, maar in een half uur was het al af. |:)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:19:42 #192
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197499558
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:19 schreef Koen66 het volgende:
[ afbeelding ]

:{
Ik zie regen, regen, regen.. :{
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:22:12 #193
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197499583
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ik zie regen, regen, regen.. :{
weer een typische "winter" dit jaar.
1 lange herfst van oktober tot april, dan begint het voorjaar
Same shit, different day
SC hopper present
pi_197499633
Mini klacht:

Dus ik extra vroeg opstaan omdat er tussen 8:00 en 10:00 iemand zou langskomen om glasvezel naar de meterkast te trekken.

Hij was er netjes om 8:10 dus niets te klagen.

Maakt hij het luik van de kruipruimte open "oh, er staat water in, dan moet ik hem afmelden".

"Eh, oké".

Dus hij is weer weg.

Als ze dat nu bij het inplannen gevraagd hadden, dan had ik zeg gelijk wel kunnen melden dat ze voor juli niet terug hoeven te komen :')
pi_197499706
:W c_/
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:38:08 #196
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197499715
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mini klacht:

Dus ik extra vroeg opstaan omdat er tussen 8:00 en 10:00 iemand zou langskomen om glasvezel naar de meterkast te trekken.

Hij was er netjes om 8:10 dus niets te klagen.

Maakt hij het luik van de kruipruimte open "oh, er staat water in, dan moet ik hem afmelden".

"Eh, oké".

Dus hij is weer weg.

Als ze dat nu bij het inplannen gevraagd hadden, dan had ik zeg gelijk wel kunnen melden dat ze voor juli niet terug hoeven te komen :')
|:)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:42:21 #197
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197499761
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mini klacht:

Dus ik extra vroeg opstaan omdat er tussen 8:00 en 10:00 iemand zou langskomen om glasvezel naar de meterkast te trekken.

Hij was er netjes om 8:10 dus niets te klagen.

Maakt hij het luik van de kruipruimte open "oh, er staat water in, dan moet ik hem afmelden".

"Eh, oké".

Dus hij is weer weg.

Als ze dat nu bij het inplannen gevraagd hadden, dan had ik zeg gelijk wel kunnen melden dat ze voor juli niet terug hoeven te komen :')
water niet weg te krijgen?
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:42:39 #198
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197499765
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:37 schreef koffieleuk het volgende:
:W c_/
leuke koffie c_/
Hoeveel alweer?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_197499790
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:42 schreef Koen66 het volgende:

[..]

leuke koffie c_/
Hoeveel alweer?
Tweede pas, maar zitten er nog wel minstens zoveel aan te komen.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_197499793
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:42 schreef Koen66 het volgende:

[..]

water niet weg te krijgen?
Vast wel, het staat ~2cm hoog. In juni / juli is het wel weer droog.

Kan het wel pompen maar de grond blijft toch vochtig en het is een soort vieze rode klei, m'n installateur zag er een paar jaar terug uit alsof hij geboetseerd was toen hij er onder vandaan kwam. Maar die had een speciaal pak aan, tuinslang er op en het was weer netjes :P

Ik zit bij Ziggo, die glasvezel was meer om de optie te hebben dus zelf geen haast mee. KPN wil het graag ;)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:46:26 #201
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197499812
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:44 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Tweede pas, maar zitten er nog wel minstens zoveel aan te komen.
ik heb er 2 op. Zal het wel weer niet redden vandaag met 4
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:47:12 #202
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197499825
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Vast wel, het staat ~2cm hoog. In juni / juli is het wel weer droog.

Kan het wel pompen maar de grond blijft toch vochtig en het is een soort vieze rode klei, m'n installateur zag er een paar jaar terug uit alsof hij geboetseerd was toen hij er onder vandaan kwam. Maar die had een speciaal pak aan, tuinslang er op en het was weer netjes :P
apart wel , geen idee hoe dat zit allemaal met funderingen, en vocht daarbovenop
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 08:47:14 #203
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197499828
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:19 schreef Koen66 het volgende:
[ afbeelding ]

:{
Het regent het regent de pannetjes worden nat.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 08:47:55 #204
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197499839
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:47 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Het regent het regent de pannetjes worden nat.
voor ijsberen hoop ik dat de noordpool iets kouder is
Same shit, different day
SC hopper present
pi_197499858
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:47 schreef Koen66 het volgende:

[..]

apart wel , geen idee hoe dat zit allemaal met funderingen, en vocht daarbovenop
Zover ik weet heb je heipalen, daar steunt de fundering en vloerdelen op en daar weer muren op, etc.

Volgens mij kan je rustig een kelder uitgraven in de kruipruimte :P

Mss dat ik er ooit nog eens schelpen laat storten ofzo, maar eens onderzoeken wat er kan.
pi_197499890
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:19 schreef Koen66 het volgende:
[ afbeelding ]

:{
M'n sneeuwvoorspelling voor 24 januari kan ook weer in de ijskast ;(
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 08:53:14 #207
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197499901
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zover ik weet heb je heipalen, daar steunt de fundering en vloerdelen op en daar weer muren op, etc.

Volgens mij kan je rustig een kelder uitgraven in de kruipruimte :P

Mss dat ik er ooit nog eens schelpen laat storten ofzo, maar eens onderzoeken wat er kan.
Heipalen zijn afhankelijk van de ondergrond dacht ik?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_197499927
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:53 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Heipalen zijn afhankelijk van de ondergrond dacht ik?
Ja, denk het wel. Weet dat mijn woning op heipalen staat iig :P
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:01:09 #209
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197500007
Goedemorgen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 08:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mini klacht:

Dus ik extra vroeg opstaan omdat er tussen 8:00 en 10:00 iemand zou langskomen om glasvezel naar de meterkast te trekken.

Hij was er netjes om 8:10 dus niets te klagen.

Maakt hij het luik van de kruipruimte open "oh, er staat water in, dan moet ik hem afmelden".

"Eh, oké".

Dus hij is weer weg.

Als ze dat nu bij het inplannen gevraagd hadden, dan had ik zeg gelijk wel kunnen melden dat ze voor juli niet terug hoeven te komen :')
Oh zuur :')

Wij hadden in ons oude huis ook altijd water in de kruipruimte, wij hebben toen uiteindelijk een dompelpomp aangeschaft. In ons huidige huis (dat feitelijk ouder is dan ons oude huis :P ) hebben we een kelder en als het langdurig en hard geregend heeft komt er soms ook wat water in te staan, door een scheurtje in de betonvloer.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_197500042
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:01 schreef Arizona het volgende:
Goedemorgen!
[..]

Oh zuur :')

Wij hadden in ons oude huis ook altijd water in de kruipruimte, wij hebben toen uiteindelijk een dompelpomp aangeschaft. In ons huidige huis (dat feitelijk ouder is dan ons oude huis :P ) hebben we een kelder en als het langdurig en hard geregend heeft komt er soms ook wat water in te staan, door een scheurtje in de betonvloer.
Ja, komt best vaak voor.

Bij m'n buurman staat veel meer water en die krijgt ze tussen 14:00 en 16:00 vanmiddag over de vloer :+
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:04:51 #211
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197500057
Ik ben vreselijk nerveus, want
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt dus nog niks van werken terecht :')

Wat betreft vakkenpakket: ik was nog van de tijd vóór de profielen en heb gewoon in slechts 7 vakken eindexamen VWO gedaan :P . Waaronder economie I, dat kon ik nog wel een beetje Verder de talen, WisA en Geschiedenis. Best een pretpakket :P maar ik ben nog wel goed terechtgekomen hoor :P

Mijn dochter heeft ook een NG / NT profiel gecombineerd en dan met Duits en Muziek erbij als keuzevakken.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:06:59 #212
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197500085
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, komt best vaak voor.

Bij m'n buurman staat veel meer water en die krijgt ze tussen 14:00 en 16:00 vanmiddag over de vloer :+
Leuk :P

Wij zitten er ook niet mee hoor, is misschien 2x per jaar dat er een plasje in de kelder ontstaat. Hoefde ook verder niets aan te gebeuren volgens de aannemer.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:09:47 #213
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197500124
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:04 schreef Arizona het volgende:
Ik ben vreselijk nerveus, want
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt dus nog niks van werken terecht :')

Wat betreft vakkenpakket: ik was nog van de tijd vóór de profielen en heb gewoon in slechts 7 vakken eindexamen VWO gedaan :P . Waaronder economie I, dat kon ik nog wel een beetje Verder de talen, WisA en Geschiedenis. Best een pretpakket :P maar ik ben nog wel goed terechtgekomen hoor :P

Mijn dochter heeft ook een NG / NT profiel gecombineerd en dan met Duits en Muziek erbij als keuzevakken.
oei, das spannend wel dat eerste
Same shit, different day
SC hopper present
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 09:11:24 #214
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197500144
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_197500145
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:06 schreef Arizona het volgende:

[..]

Leuk :P

Wij zitten er ook niet mee hoor, is misschien 2x per jaar dat er een plasje in de kelder ontstaat. Hoefde ook verder niets aan te gebeuren volgens de aannemer.
Heb er ook geen last van :P
pi_197500151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:04 schreef Arizona het volgende:
Ik ben vreselijk nerveus, want
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt dus nog niks van werken terecht :')

Wat betreft vakkenpakket: ik was nog van de tijd vóór de profielen en heb gewoon in slechts 7 vakken eindexamen VWO gedaan :P . Waaronder economie I, dat kon ik nog wel een beetje Verder de talen, WisA en Geschiedenis. Best een pretpakket :P maar ik ben nog wel goed terechtgekomen hoor :P

Mijn dochter heeft ook een NG / NT profiel gecombineerd en dan met Duits en Muziek erbij als keuzevakken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:15:23 #217
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197500196
Dank jullie :*

Ik ben vooral aan het surfen op internet en thee aan het drinken en aan het plassen :') Mijn naaste collega weet ervan dus die vindt het niet erg dat mijn bijdrage aan onze gezamenlijke arbeid vanmorgen wat minder is :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:26:57 #218
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197500320
zo datw as meet nummer 1 vandaag
10:00 de volgende
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:31:12 #219
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197500369
kut ja vrijdag tandarts
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:37:24 #220
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197500462
klik om te spelen
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:37:39 #221
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197500465
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:31 schreef Koen66 het volgende:
kut ja vrijdag tandarts
Gatver. Sterkte vast :P Ik moet bellen voor een afspraak voor controle. Ik ben zó ongelooflijk bang voor de tandarts. En deze keer gaan ze ook weer foto's maken en dan ontdekt hij altijd wel iets ;(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:38:08 #222
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197500473
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:37 schreef Koen66 het volgende:
[ afbeelding ]
:o O+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:39:20 #223
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197500483
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:37 schreef Arizona het volgende:

[..]

Gatver. Sterkte vast :P Ik moet bellen voor een afspraak voor controle. Ik ben zó ongelooflijk bang voor de tandarts. En deze keer gaan ze ook weer foto's maken en dan ontdekt hij altijd wel iets ;(
vrijdag bij mij 1 vulling uitboren en vervangen, en 1 nieuw gaatje vullen :{
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:43:54 #224
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197500547
quote:
88s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:31 schreef Koen66 het volgende:
kut ja vrijdag tandarts
Ik moet ergens in april.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 januari 2021 @ 09:46:44 #225
163650 Greys
pi_197500587
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 21:55 schreef Momo het volgende:

[..]

Zo te zien hebben vooral de brutale mensen de wereld wat dat betreft die al eerder hebben gebeld... -O- Moet je dan perse testen in 1 van de 3 dorpen, niet in Zoetermeer of Rotterdam? (Al zou dat iets verder rijden zijn).
Ben benieuwd wat eruit komt, zo te zien zat het nog niet in de cijfers of er moet echt bijna niemand positief testen.
Zoetermeer zit niet bij de opties van dit onderzoek. Het is of de dorpen zelf of de Airport. Waar het volgens Rijnmond zo druk is dat mensen omkeren. Druk in een bínnenruimte he. Daar ga ik niet tussen staan. Niet nu. Dan ben ik voor jan lul zo voorzichtig geweest al die tijd. En daarbij, je mag niet op eigen houtje gaan, je moet een afspraak. Snap ik, maar als ik daar zo vaak voor moet bellen dan niet hoor. Ik was hing op dinsdag aan de foon (volgens mijn postcode schema), woensdag, donderdag, gemeente gebeld dat hrt niet lukte, ggd weer. Ja dahag. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 19 januari 2021 @ 09:48:58 #226
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197500608
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Zoetermeer zit niet bij de opties van dit onderzoek. Het is of de dorpen zelf of de Airport. Waar het volgens Rijnmond zo druk is dat mensen omkeren. Druk in een binnenruimte he. Daar ga ik niet tussen staan. Niet nu. Dan ben ik voor jan lul zo voorzichtig geweest al die tijd.
Nee, groot gelijk. Ik snap wel dat ze in korte tijd hebben geprobeerd iets op te tuigen en dat dat niet makkelijk is. Maar als er niet voldaan wordt aan een basisvoorwaarde als veiligheid, dan snap ik heel goed dat er genoeg mensen niet gaan hoor.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 januari 2021 @ 09:56:25 #227
163650 Greys
pi_197500722
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:48 schreef Arizona het volgende:

[..]

Nee, groot gelijk. Ik snap wel dat ze in korte tijd hebben geprobeerd iets op te tuigen en dat dat niet makkelijk is. Maar als er niet voldaan wordt aan een basisvoorwaarde als veiligheid, dan snap ik heel goed dat er genoeg mensen niet gaan hoor.
Wat ook niet handig is, is dat men gisteren liet weten dat 'de voor het onderzoek benodigde aantallen inmiddels ruimschoots zijn gepasseerd'. Snap niet zo goed dat ze dat zeggen, hoe meer hoe beter lijkt me en zo haken mensen óók weer af, als ze nog niet afgehaakt waren door de drukte.

En echt er zijn gelukkig ook héél veel mensen die zeggen 'dinsdag gebeld, kon donderdag terecht en het was super geregeld'. Dus als je een afspraak hebt gekregen in die eerste beldagen en je mag in een dorp loopt het kennelijk wél super. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 januari 2021 @ 09:57:32 #228
163650 Greys
pi_197500730
Al moesten daarvan weer sommigen 54 uur op de uitslag wachten. :') Snap dat echt niet hoor dat dat nog gebeurt, we zitten niet in de beginfase van testen zeg maar..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:02:09 #229
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197500780
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat ook niet handig is, is dat men gisteren liet weten dat 'de voor het onderzoek benodigde aantallen inmiddels ruimschoots zijn gepasseerd'. Snap niet zo goed dat ze dat zeggen, hoe meer hoe beter lijkt me en zo haken mensen óók weer af, als ze nog niet afgehaakt waren door de drukte.

En echt er zijn gelukkig ook héél veel mensen die zeggen 'dinsdag gebeld, kon donderdag terecht en het was super geregeld'. Dus als je een afspraak hebt gekregen in die eerste beldagen en je mag in een dorp loopt het kennelijk wél super. :Y
Ik dacht ook dat ze juist zoveel mogelijk van de hele populatie wilden onderzoeken. Nu heb je waarschijnlijk aan de helft ook wel genoeg voor een representatief onderzoek, maar toch. Fijn dat een deel van mensen wel gemakkelijk zich konden laten testen! Maar als het vooral in de dorpen zijn en je zo van een bepaalde stad relatief weinig mensen hebt die zich laten testen, is het misschien toch weer minder representatief.
Hier zijn de verschillen tussen mijn stadje en de omliggende dorpen qua besmettingen per 100.000 vaak best groot. Wij zijn dan toevallig niet één gemeente, maar als je vooral mensen uit het dorp zou testen en veel minder uit de stad, krijg je wel vertekende cijfers.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 januari 2021 @ 10:02:30 #230
163650 Greys
pi_197500783
Arizona

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 januari 2021 @ 10:05:31 #231
39237 crew  H_T
2733
pi_197500821
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 09:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat ook niet handig is, is dat men gisteren liet weten dat 'de voor het onderzoek benodigde aantallen inmiddels ruimschoots zijn gepasseerd'. Snap niet zo goed dat ze dat zeggen, hoe meer hoe beter lijkt me en zo haken mensen óók weer af, als ze nog niet afgehaakt waren door de drukte.
Meer is ook beter, maar de extra waarde die elk extra resultaat oplevert neemt af.

Stel dat je je dusdanig verveelt dat je wilt weten of een dobbelsteen wel eerlijk is en je er dus gemiddeld een op de zes keer een zes mee gooit. Dat ga je testen door te gooien en op te schrijven wat je gegooid hebt. Na 6 worpen heb je dan nog niet een heel relevant resultaat, na 60 wordt het al beter en als je na 600 worpen ongeveer 100 keer 6 hebt gegooid dan zit het waarschijnlijk wel goed. Stel dat je dan 97 keer een 6 hebt gegooid dan kan je natuurlijk door gaan om te kijken hoe dat zit na 6000 keer gooien, of 60.000. Dan krijg je een realistischer beeld van hoe eerlijk de dobbelsteen is, maar het kost je ook veel meer tijd
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 januari 2021 @ 10:07:17 #232
163650 Greys
pi_197500851
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:02 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat ze juist zoveel mogelijk van de hele populatie wilden onderzoeken. Nu heb je waarschijnlijk aan de helft ook wel genoeg voor een representatief onderzoek, maar toch. Fijn dat een deel van mensen wel gemakkelijk zich konden laten testen! Maar als het vooral in de dorpen zijn en je zo van een bepaalde stad relatief weinig mensen hebt die zich laten testen, is het misschien toch weer minder representatief.
Hier zijn de verschillen tussen mijn stadje en de omliggende dorpen qua besmettingen per 100.000 vaak best groot. Wij zijn dan toevallig niet één gemeente, maar als je vooral mensen uit het dorp zou testen en veel minder uit de stad, krijg je wel vertekende cijfers.
Het ging om gemeente Lansingerland en die bestaat uit 3 dorpen. Dus er zitten bij dit onderzoek sowieso geen stadsbewoners. Wel mensen die in de stad werken uiteraard.

Vraag me ook stiekem af of ze mensen met kinderen misschien harder nodig hadden voor het onderzoek (voor Britse variant?), want een kennis hier met drie kinderen kreeg op dinsdag al een afspraak terwijl ze de brief nog niet had, ik moest wachten tot ik de brief had en zat in dezelfde postcode. Kan toeval zijn hoor. Mn buren met twee kinderen mochten met de kinderen hier naar de sporthal, de ouders moeten naar airport (en gingen dus niet wegens drukte aldaar). Maar zie ook mensen zonder kinderen soms daar buiten staan bij sporthal (is in mn straat dus loop er langs met de honden) dus misschien is het echt toeval.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:09:15 #233
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197500886
Hij mag blijven! *O*

ik ben zó opgelucht nu.

Taart eten vanavond :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:10:08 #234
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_197500897
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef Arizona het volgende:
Hij mag blijven! *O*

ik ben zó opgelucht nu.

Taart eten vanavond :P
Wat een mooi nieuws *O* *O* *O*

Gefeliciteerd voor jullie beiden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:10:33 #235
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197500905
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Het ging om gemeente Lansingerland en die bestaat uit 3 dorpen. Dus er zitten bij dit onderzoek sowieso geen stadsbewoners. Wel mensen die in de stad werken uiteraard.

Vraag me ook stiekem af of ze mensen met kinderen misschien harder nodig hadden voor het onderzoek (voor Britse variant?), want een kennis hier met drie kinderen kreeg op dinsdag al een afspraak terwijl ze de brief nog niet had, ik moest wachten tot ik de brief had en zat in dezelfde postcode. Kan toeval zijn hoor. Mn buren met twee kinderen mochten met de kinderen hier naar de sporthal, de ouders moeten naar airport (en gingen dus niet wegens drukte aldaar). Maar zie ook mensen zonder kinderen soms daar buiten staan bij sporthal (is in mn straat dus loop er langs met de honden) dus misschien is het echt toeval.
Dat zou zomaar kunnen, maar dan kunnen ze daar toch beter open over zijn :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:11:17 #236
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_197500915
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef Arizona het volgende:
Hij mag blijven! *O*

ik ben zó opgelucht nu.

Taart eten vanavond :P
Goed nieuws Ari *O* *O* *O*
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 januari 2021 @ 10:12:26 #237
163650 Greys
pi_197500937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:05 schreef H_T het volgende:

[..]

Meer is ook beter, maar de extra waarde die elk extra resultaat oplevert neemt af.

Stel dat je je dusdanig verveelt dat je wilt weten of een dobbelsteen wel eerlijk is en je er dus gemiddeld een op de zes keer een zes mee gooit. Dat ga je testen door te gooien en op te schrijven wat je gegooid hebt. Na 6 worpen heb je dan nog niet een heel relevant resultaat, na 60 wordt het al beter en als je na 600 worpen ongeveer 100 keer 6 hebt gegooid dan zit het waarschijnlijk wel goed. Stel dat je dan 97 keer een 6 hebt gegooid dan kan je natuurlijk door gaan om te kijken hoe dat zit na 6000 keer gooien, of 60.000. Dan krijg je een realistischer beeld van hoe eerlijk de dobbelsteen is, maar het kost je ook veel meer tijd
Dat klinkt wel logisch ja. :Y

Toch hoop ik dat ze met dit onderzoek uiteindelijk op minimaal driekwart van alle 60.000 bewoners uitkomen, dat staat wel een stuk beter in de media straks qua betrouwbaarheid van het groots aangekondigde ALLE BEWONERS WORDEN GETEST onderzoek. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 januari 2021 @ 10:12:55 #238
163650 Greys
pi_197500946
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef Arizona het volgende:
Hij mag blijven! *O*

ik ben zó opgelucht nu.

Taart eten vanavond :P
_O_ *O* _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:13:53 #239
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197500960
o
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef Arizona het volgende:
Hij mag blijven! *O*

ik ben zó opgelucht nu.

Taart eten vanavond :P
ohhh gweldig, blij voor jullie *O*
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:14:27 #240
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197500974
Ik ga even ontbijten nu, heb nog geen hap door mijn keel kunnen krijgen vandaag _O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 januari 2021 @ 10:14:53 #241
39237 crew  H_T
2733
pi_197500978
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef Arizona het volgende:
Hij mag blijven! *O*

ik ben zó opgelucht nu.

Taart eten vanavond :P
Hoera *O* Gefeliciteerd *O* *O* *O*
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:16:14 #242
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197500998
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef Arizona het volgende:
Hij mag blijven! *O*

ik ben zó opgelucht nu.

Taart eten vanavond :P
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:16:31 #243
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_197501003
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef Arizona het volgende:
Hij mag blijven! *O*

ik ben zó opgelucht nu.

Taart eten vanavond :P
Ahh wat fijn!! Gefeliciteerd jullie beiden!!

En tevens een goedemorgen voor de rest!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:18:30 #244
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197501038
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef Arizona het volgende:
Hij mag blijven! *O*

ik ben zó opgelucht nu.

Taart eten vanavond :P
*O* *G* *O*
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 januari 2021 @ 10:19:22 #245
39237 crew  H_T
2733
pi_197501055
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:12 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat klinkt wel logisch ja. :Y

Toch hoop ik dat ze met dit onderzoek uiteindelijk op minimaal driekwart van alle 60.000 bewoners uitkomen, dat staat wel een stuk beter in de media straks qua betrouwbaarheid van het groots aangekondigde ALLE BEWONERS WORDEN GETEST onderzoek. :P
Voor de beeldvorming is dat sowieso fijn ja :Y Ook al kom je statistisch gezien nog een heel eind met maar 500 resultaten van de 60.000, op voorwaarde dat die 500 een goed beeld vormen van de samenstelling van de gehele bevolking. Maar ja, het communiceert niet zo lekker dat je test onder de gehele bevolking al geldig is nu minder dan 1% ook daadwerkelijk is getest
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:20:09 #246
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197501064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:05 schreef H_T het volgende:

[..]

Meer is ook beter, maar de extra waarde die elk extra resultaat oplevert neemt af.

Stel dat je je dusdanig verveelt dat je wilt weten of een dobbelsteen wel eerlijk is en je er dus gemiddeld een op de zes keer een zes mee gooit. Dat ga je testen door te gooien en op te schrijven wat je gegooid hebt. Na 6 worpen heb je dan nog niet een heel relevant resultaat, na 60 wordt het al beter en als je na 600 worpen ongeveer 100 keer 6 hebt gegooid dan zit het waarschijnlijk wel goed. Stel dat je dan 97 keer een 6 hebt gegooid dan kan je natuurlijk door gaan om te kijken hoe dat zit na 6000 keer gooien, of 60.000. Dan krijg je een realistischer beeld van hoe eerlijk de dobbelsteen is, maar het kost je ook veel meer tijd
Op zich wel een interessant vraagstuk eigenlijk. Is een dobbelsteen inderdaad wel eerlijk.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 januari 2021 @ 10:20:56 #247
39237 crew  H_T
2733
pi_197501080
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Op zich wel een interessant vraagstuk eigenlijk. Is een dobbelsteen inderdaad wel eerlijk.
Mocht je nog eens lang moeten wachten op het systeem op je werk dan heb je nu een mooi klusje erbij
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:30:26 #248
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197501237
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:20 schreef H_T het volgende:

[..]

Mocht je nog eens lang moeten wachten op het systeem op je werk dan heb je nu een mooi klusje erbij
:D Maar dan moet je eerst wel een apparaatje maken eigenlijk dat iedere keer op dezelfde wijze een dobbelsteen kan gooien. Anders wordt je uitkomst beïnvloed door de gooitechniek.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 januari 2021 @ 10:30:48 #249
163650 Greys
pi_197501242
Belgische vrouw gaat lekker toch skiën met Kerst. 5000 mensen in quarantaine daarna omdat zij NIET in quarantaine ging na haar tripje.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-skireisje~a1cb85a7/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:38:01 #250
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197501363
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:19 schreef H_T het volgende:
op voorwaarde dat die 500 een goed beeld vormen van de samenstelling van de gehele bevolking
Dat was ook inderdaad mijn kleine puntje van kritiek, als je uit dorp 1 (of uit de stad maar die heeft Greys niet :P ) verhoudingsgewijs veel minder waarnemingen hebt dan vanuit de overige dorpen, dan hoef je niet de hele populatie te testen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:38:53 #251
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197501382
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:30 schreef Greys het volgende:
Belgische vrouw gaat lekker toch skiën met Kerst. 5000 mensen in quarantaine daarna omdat zij NIET in quarantaine ging na haar tripje.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-skireisje~a1cb85a7/
Waar is het duimpje omlaag.....
Ik moet wel een ietsiepietsie lachen om de sneeuwbaleffect-woordspeling overigens :@
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 10:39:57 #252
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197501393
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef Arizona het volgende:
Hij mag blijven! *O*

ik ben zó opgelucht nu.

Taart eten vanavond :P
*O* *O* *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_197501436
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef Arizona het volgende:
Hij mag blijven! *O*

ik ben zó opgelucht nu.

Taart eten vanavond :P
Blaren op m'n duimen maar blij *O*
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:42:56 #254
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197501440
Nu kan ik me nog stééds niet concentreren op mijn werk omdat ik helemaal hyper ben _O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 januari 2021 @ 10:44:01 #255
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_197501460
c_/
Same shit, different day
SC hopper present
pi_197501471
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:42 schreef Arizona het volgende:
Nu kan ik me nog stééds niet concentreren op mijn werk omdat ik helemaal hyper ben _O-
Rustâaaagh :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 januari 2021 @ 10:45:46 #257
39237 crew  H_T
2733
pi_197501495
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

:D Maar dan moet je eerst wel een apparaatje maken eigenlijk dat iedere keer op dezelfde wijze een dobbelsteen kan gooien. Anders wordt je uitkomst beïnvloed door de gooitechniek.
Hoeft niet als dat ook weer uitmiddelt
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 januari 2021 @ 10:46:13 #258
39237 crew  H_T
2733
pi_197501506
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:30 schreef Greys het volgende:
Belgische vrouw gaat lekker toch skiën met Kerst. 5000 mensen in quarantaine daarna omdat zij NIET in quarantaine ging na haar tripje.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-skireisje~a1cb85a7/
Oh fijn |:)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 10:47:11 #259
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197501519
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef Arizona het volgende:
Hij mag blijven! *O*

ik ben zó opgelucht nu.

Taart eten vanavond :P
Gefeliciteerd!
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:11:58 #260
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197501916
Voor iedereen die net zo'n Emmely de Wilt-fan is als ik na afgelopen Top 2000: ze is naast Marieke Elsinga en Annemieke Schollaardt genomineerd voor de Gouden Radio Ring in de categorie beste vrouwelijke dj *G*
pi_197502281
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef molloot200 het volgende:
Voor iedereen die net zo'n Emmely de Wilt-fan is als ik na afgelopen Top 2000: ze is naast Marieke Elsinga en Annemieke Schollaardt genomineerd voor de Gouden Radio Ring in de categorie beste vrouwelijke dj *G*
Ik vind Annemieke eigenlijk wel de beste van dit trio.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:41:48 #262
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197502477
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:32 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik vind Annemieke eigenlijk wel de beste van dit trio.
Ik gok dat het Marieke zal worden helaas -O- Is toch wel de populairste van dit drietal denk ik.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:45:02 #263
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_197502556
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:41 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ik gok dat het Marieke zal worden helaas -O- Is toch wel de populairste van dit drietal denk ik.
Zal een beetje aan liggen wie er gaat stemmen. Maar van de deze drie is Annemieke het populairste hoor, niet Marieke.

[ Bericht 0% gewijzigd door Redefine op 19-01-2021 12:04:08 ]
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 januari 2021 @ 11:47:12 #264
39237 crew  H_T
2733
pi_197502597
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:45 schreef Redefine het volgende:

[..]

Zal een beetje aan liggen wie weet stemmen. Maar van de deze drie is Annemieke het populairste hoor, niet Marieke.
Marieke heeft wel het meest beluisterde ochtendprogramma, dus heel impopulair zal ze niet zijn ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:48:33 #265
478909 molloot200
alles muziek.
pi_197502633
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:47 schreef H_T het volgende:

[..]

Marieke heeft wel het meest beluisterde ochtendprogramma, dus heel impopulair zal ze niet zijn ;)
:Y Daarop had ik het ook gebaseerd. En daarnaast heeft ze natuurlijk ook een tv-carrière, mensen kennen haar gezicht/naam ook van de tv. Plus ze heeft bijna een half miljoen social media-volgers, tegenover 16k bij Annemieke. Speelt tegenwoordig allemaal mee ;)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:49:13 #266
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_197502652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:32 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik vind Annemieke eigenlijk wel de beste van dit trio.
Gisteren viel ze in voor Ruud de Wild en dan was ik erg blij mee.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_197502890
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:49 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Gisteren viel ze in voor Ruud de Wild en dan was ik erg blij mee.
Daar ben ik ook niet zo wild van.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:03:14 #268
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197502946
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef molloot200 het volgende:
Voor iedereen die net zo'n Emmely de Wilt-fan is als ik na afgelopen Top 2000: ze is naast Marieke Elsinga en Annemieke Schollaardt genomineerd voor de Gouden Radio Ring in de categorie beste vrouwelijke dj *G*
Leuk dat ze genomineerd is, heeft ze wel verdiend na haar mooie shifts tijdens de top 2000!

Ik heb het gevoel dat ik er al een hele dag op heb zitten. Schiet niet op zo :P

@Guanabana heb je de Cerave al geprobeerd?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:05:40 #269
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_197502981
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:47 schreef H_T het volgende:

[..]

Marieke heeft wel het meest beluisterde ochtendprogramma, dus heel impopulair zal ze niet zijn ;)
Ik zei dan ook niet dat ze impopulair was ;) Daarnaast heeft dat ook met Mattie te maken he. Het is daar de combinatie die het doet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:05:59 #270
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_197502989
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:11 schreef molloot200 het volgende:
Voor iedereen die net zo'n Emmely de Wilt-fan is als ik na afgelopen Top 2000: ze is naast Marieke Elsinga en Annemieke Schollaardt genomineerd voor de Gouden Radio Ring in de categorie beste vrouwelijke dj *G*
Leuk!

Moet er wel bij zeggen dat ik het echt onzin vind dat mannen en vrouwen voor zoiets in een aparte categorie vallen hoor. Alsof vrouwen alleen met elkaar kunnen concurreren omdat het anders niet eerlijk is of zo.

We moeten als samenleving echt af van dat splitsen als er helemaal geen reden is om aan te nemen dat vrouwen niet net zo goed kunnen zijn als mannen (of andersom).
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:07:03 #271
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197503009
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:05 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik zei dan ook niet dat ze impopulair was ;) Daarnaast heeft dat ook met Mattie te maken he. Het is daar de combinatie die het doet.
Ik sluit niet uit dat de Q ochtendshow de ring wint en Mattie & Marieke allebei de Zilveren Radioster :s)
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:11:11 #272
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197503098
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Leuk!

Moet er wel bij zeggen dat ik het echt onzin vind dat mannen en vrouwen voor zoiets in een aparte categorie vallen hoor. Alsof vrouwen alleen met elkaar kunnen concurreren omdat het anders niet eerlijk is of zo.

We moeten als samenleving echt af van dat splitsen als er helemaal geen reden is om aan te nemen dat vrouwen niet net zo goed kunnen zijn als mannen (of andersom).
Ik vind het ook onzin hoor. Net als ik een vrouwenquotum in de top van bedrijven ook onzin vindt. Je moet gewoon de beste persoon op die plek neerzetten en niet krampachtig proberen er een vrouw neer te zetten terwijl er (ik noem maar wat) drie mannen betere kwalificaties hebben.

Met sporten vind ik een splitsing naar sekse wel logisch, omdat mannen en vrouwen fysiek nu eenmaal anders zijn krijg je anders nooit leuke competities en we houden niet allemáál van korfbal :P .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:18:25 #273
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_197503308
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:11 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik vind het ook onzin hoor. Net als ik een vrouwenquotum in de top van bedrijven ook onzin vindt. Je moet gewoon de beste persoon op die plek neerzetten en niet krampachtig proberen er een vrouw neer te zetten terwijl er (ik noem maar wat) drie mannen betere kwalificaties hebben.

Met sporten vind ik een splitsing naar sekse wel logisch, omdat mannen en vrouwen fysiek nu eenmaal anders zijn krijg je anders nooit leuke competities en we houden niet allemáál van korfbal :P .
Helemaal met je eens :Y

Je ziet ook vaak dat succesvolle vrouwen tegen het vrouwenquotum zijn, en ik snap heel goed waarom.

En inderdaad, splitsen waar nodig en heel goed kijken naar waar het eigenlijk niet nodig is. Ik vind het bijvoorbeeld al erg positief dat nu een vrouw ook aardig meespeelt in het darten. Dat daar überhaupt aparte toernooien voor zijn vind ik lastig uit te leggen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:25:03 #274
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197503447
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:18 schreef Strani het volgende:

[..]

Helemaal met je eens :Y

Je ziet ook vaak dat succesvolle vrouwen tegen het vrouwenquotum zijn, en ik snap heel goed waarom.

En inderdaad, splitsen waar nodig en heel goed kijken naar waar het eigenlijk niet nodig is. Ik vind het bijvoorbeeld al erg positief dat nu een vrouw ook aardig meespeelt in het darten. Dat daar überhaupt aparte toernooien voor zijn vind ik lastig uit te leggen.
hoezo is het lastig uit te leggen dat er aparte toernooien zijn voor mannen en vrouwen. Dat is bij alle sporten. Nu kun je je afvragen of darten een sport is. |:)
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:27:44 #275
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_197503511
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

hoezo is het lastig uit te leggen dat er aparte toernooien zijn voor mannen en vrouwen. Dat is bij alle sporten. Nu kun je je afvragen of darten een sport is. |:)
Het is bij andere sporten normaal zo omdat vrouwen in die sporten nooit fysiek kunnen concurreren met mannen (of ook wel eens andersom zoals met ritmische gymnastiek wellicht).

In het darten is er echt geen enkele reden om aan te nemen dat vrouwen niet net zo exact kunnen gooien als mannen. Veel kracht is er niet voor nodig en een vrouwenhand is gemiddeld ook niet instabieler dan een mannenhand.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:37:46 #276
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197503700
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:11 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik vind het ook onzin hoor. Net als ik een vrouwenquotum in de top van bedrijven ook onzin vindt. Je moet gewoon de beste persoon op die plek neerzetten en niet krampachtig proberen er een vrouw neer te zetten terwijl er (ik noem maar wat) drie mannen betere kwalificaties hebben.

Met sporten vind ik een splitsing naar sekse wel logisch, omdat mannen en vrouwen fysiek nu eenmaal anders zijn krijg je anders nooit leuke competities en we houden niet allemáál van korfbal :P .
Grote probleem is natuurlijk wel dat dit lang niet altijd gebeurt, maar mensen op een plek neer worden gezet door het old boys network :P
En als je constateert dat de kwaliteiten niet altijd doorslaggevend zijn, is een vrouwenquotum weer een stuk logischer om hun nadeel ten opzichte van het old boys network op te kunnen heffen :Y
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:37:46 #277
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_197503701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:27 schreef Strani het volgende:

[..]

Het is bij andere sporten normaal zo omdat vrouwen in die sporten nooit fysiek kunnen concurreren met mannen (of ook wel eens andersom zoals met ritmische gymnastiek wellicht).

In het darten is er echt geen enkele reden om aan te nemen dat vrouwen niet net zo exact kunnen gooien als mannen. Veel kracht is er niet voor nodig en een vrouwenhand is gemiddeld ook niet instabieler dan een mannenhand.
Is er een aparte schaak- of damcompetitie trouwens? Of bij biljart? Want als het daar ook niet is, lijkt het me inderdaad logisch om het bij darten ook niet te hebben.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:38:48 #278
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197503715
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:27 schreef Strani het volgende:

[..]

Het is bij andere sporten normaal zo omdat vrouwen in die sporten nooit fysiek kunnen concurreren met mannen (of ook wel eens andersom zoals met ritmische gymnastiek wellicht).

In het darten is er echt geen enkele reden om aan te nemen dat vrouwen niet net zo exact kunnen gooien als mannen. Veel kracht is er niet voor nodig en een vrouwenhand is gemiddeld ook niet instabieler dan een mannenhand.
Ik verwacht zelfs gemiddeld stabieler, want veel van ons doen dagelijks oogmakeup op 8-)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:40:49 #279
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_197503762
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:37 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Grote probleem is natuurlijk wel dat dit lang niet altijd gebeurt, maar mensen op een plek neer worden gezet door het old boys network :P
En als je constateert dat de kwaliteiten niet altijd doorslaggevend zijn, is een vrouwenquotum weer een stuk logischer om hun nadeel ten opzichte van het old boys network op te kunnen heffen :Y
Maar gezien het aantal vrouwen dat op dit moment universitaire studies doet is er ook best reden om aan te nemen dat dit old boys network met de tijd zal veranderen in een old boys and girls network. Of het positief is dat mensen vanuit zo'n netwerk aan hun positie komen laat ik even in het midden, maar zoiets zal zich uiteindelijk in elk geval vanzelf wel oplossen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:41:30 #280
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_197503776
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:38 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik verwacht zelfs gemiddeld stabieler, want veel van ons doen dagelijks oogmakeup op 8-)
Goed punt, eigenlijk is het héél oneerlijk naar mannen toe ;(
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:41:51 #281
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_197503783
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Is er een aparte schaak- of damcompetitie trouwens? Of bij biljart? Want als het daar ook niet is, lijkt het me inderdaad logisch om het bij darten ook niet te hebben.
Volgens mij niet inderdaad!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:41:55 #282
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197503784
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:40 schreef Strani het volgende:

[..]

Maar gezien het aantal vrouwen dat op dit moment universitaire studies doet is er ook best reden om aan te nemen dat dit old boys network met de tijd zal veranderen in een old boys and girls network. Of het positief is dat mensen vanuit zo'n netwerk aan hun positie komen laat ik even in het midden, maar zoiets zal zich uiteindelijk in elk geval vanzelf wel oplossen.
Dat zal ik ook niet tegenspreken, maar dan is de vraag wel of je wil wachten tot het zover is :P
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:42:52 #283
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197503799
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:37 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Grote probleem is natuurlijk wel dat dit lang niet altijd gebeurt, maar mensen op een plek neer worden gezet door het old boys network :P
En als je constateert dat de kwaliteiten niet altijd doorslaggevend zijn, is een vrouwenquotum weer een stuk logischer om hun nadeel ten opzichte van het old boys network op te kunnen heffen :Y
Maar dan zijn kwaliteiten nog steeds niet doorslaggevend. Ik wil niet gekozen worden voor iets omdat ik vrouw ben.
Ook niet alle mannen zitten in het old boys network, er zijn dus ook mannen die niet de kans zullen krijgen voor een bepaalde functie omdat ze niet tot een bepaald clubje behoren.

Ik denk dat je het ook nooit helemaal gaan voorkomen. Ik had mijn nieuwe baan bij mijn huidige bedrijf ook niet gekregen als ze me niet al kenden en leuk vonden. UIteraard denken ze ook dat ik het kan :P maar als ik minder goed binnen het bedrijf lag was dit niet zo gelukt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:48:31 #284
403253 Meke
after all this time? always.
pi_197503899
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 10:09 schreef Arizona het volgende:
Hij mag blijven! *O*

ik ben zó opgelucht nu.

Taart eten vanavond :P
Jaaaaa fijn O+ O+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 19 januari 2021 @ 12:50:01 #285
39237 crew  H_T
2733
pi_197503929
Bij het darten verschilt het per bond. Bij de PDC (de bond die het vaakst op tv is tegenwoordig) is er geen aparte competitie voor mannen en vrouwen. Ze hebben voor het afgelopen WK wel twee plekken gereserveerd voor vrouwen, en voor een van die twee een apart vrouwenkwalificatietoernooi gehouden. Net zoals ze een apart Scandinavisch kwalificatietoernooi hebben bijvoorbeeld, en verschillende Aziatische. Wat mij betreft helemaal prima, want een vrouw erbij is toch leuker dan random Engelsman nummer 35 :)

De BDO is inmiddels over de kop, maar daar hadden ze wel een aparte vrouwencompetitie. WDF heeft er ook een. Qua fysiek zou dat niet nodig moeten zijn, maar ik kan me voorstellen dat het speelplezier er wel groter van wordt voor de deelneemsters en ze het daardoor langer volhouden en bij voorkeur ook beter worden
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 12:51:25 #286
375570 crew  Cyan9
pi_197503955
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:50 schreef H_T het volgende:
Bij het darten verschilt het per bond. Bij de PDC (de bond die het vaakst op tv is tegenwoordig) is er geen aparte competitie voor mannen en vrouwen. Ze hebben voor het afgelopen WK wel twee plekken gereserveerd voor vrouwen, en voor een van die twee een apart vrouwenkwalificatietoernooi gehouden. Net zoals ze een apart Scandinavisch kwalificatietoernooi hebben bijvoorbeeld, en verschillende Aziatische. Wat mij betreft helemaal prima, want een vrouw erbij is toch leuker dan random Engelsman nummer 35 :)

De BDO is inmiddels over de kop, maar daar hadden ze wel een aparte vrouwencompetitie. WDF heeft er ook een. Qua fysiek zou dat niet nodig moeten zijn, maar ik kan me voorstellen dat het speelplezier er wel groter van wordt voor de deelneemsters en ze het daardoor langer volhouden en bij voorkeur ook beter worden
Bij BDO denk ik toch automatisch aan één van de games die ik speel/gespeeld heb.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_197503964
Ik las laatst nog een interview met Mieke de Boer daarover ja. Zij was vroeger een bekende Nederlandse dame op het dartspodium.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:52:40 #288
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197503974
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:42 schreef Arizona het volgende:

[..]

Maar dan zijn kwaliteiten nog steeds niet doorslaggevend. Ik wil niet gekozen worden voor iets omdat ik vrouw ben.
Ook niet alle mannen zitten in het old boys network, er zijn dus ook mannen die niet de kans zullen krijgen voor een bepaalde functie omdat ze niet tot een bepaald clubje behoren.

Ik denk dat je het ook nooit helemaal gaan voorkomen. Ik had mijn nieuwe baan bij mijn huidige bedrijf ook niet gekregen als ze me niet al kenden en leuk vonden. UIteraard denken ze ook dat ik het kan :P maar als ik minder goed binnen het bedrijf lag was dit niet zo gelukt.
Nee, maar als de keuze in beginsel al niet op kwaliteit wordt gemaakt, valt er wat voor te zeggen om daar niet altijd dezelfde groep mensen in voor te laten trekken :P
Het zal mij niet eens verbazen als met regelmaat juist door zo'n quotum meer wordt geselecteerd op kwaliteit, omdat er dan niet iets kan worden toegeschoven op basis van het netwerk :Y

Dat allemaal gezegd hebbende, de ideale situatie is natuurlijk dat er altijd alleen maar op kwaliteit wordt geselecteerd. Als dat gebeurt, zijn quota denk ik ook helemaal niet nodig, want dan ga je in het grote plaatje ook wel een redelijke verdeling krijgen van alle verschillende bevolkingsgroepen.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:53:17 #289
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_197503990
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:41 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Dat zal ik ook niet tegenspreken, maar dan is de vraag wel of je wil wachten tot het zover is :P
Ja, dat is inderdaad een kwestie van persoonlijke voorkeur. Maar zelf denk ik dat het op de langere termijn gezonder is om het op deze manier te doen in plaats van kunstmatige constructies verplicht te stellen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:55:09 #290
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_197504020
Overigens zou ik dolgraag willen dat meer vrouwen zich zouden melden om in mijn departement te werken maar helaas, als het 2 procent is dan is het veel (ook wat sollicitaties betreft dus).
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:55:37 #291
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_197504026
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:07 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ik sluit niet uit dat de Q ochtendshow de ring wint en Mattie & Marieke allebei de Zilveren Radioster :s)
Die kans is zeker groot ja.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:58:57 #292
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_197504096
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:55 schreef Strani het volgende:
Overigens zou ik dolgraag willen dat meer vrouwen zich zouden melden om in mijn departement te werken maar helaas, als het 2 procent is dan is het veel (ook wat sollicitaties betreft dus).
En heb jij ooit verteld waar we ons moeten melden? :(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:00:46 #293
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_197504127
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:27 schreef Strani het volgende:

[..]

Het is bij andere sporten normaal zo omdat vrouwen in die sporten nooit fysiek kunnen concurreren met mannen (of ook wel eens andersom zoals met ritmische gymnastiek wellicht).

In het darten is er echt geen enkele reden om aan te nemen dat vrouwen niet net zo exact kunnen gooien als mannen. Veel kracht is er niet voor nodig en een vrouwenhand is gemiddeld ook niet instabieler dan een mannenhand.
Het probleem bij darten is dat er een enorm verschil zit in het aantal mannen en vrouwen die het beoefenen. Daardoor is dat niveauverschil nog zo groot. Denk wel dat ze de komende jaren wat meer gaan integreren dat de vrouwen wat meer bij de mannen gaan meedoen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:01:36 #294
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_197504147
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:58 schreef Arizona het volgende:

[..]

En heb jij ooit verteld waar we ons moeten melden? :(
Mailen naar jobs@strani.es
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_197504155
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:58 schreef Arizona het volgende:

[..]

En heb jij ooit verteld waar we ons moeten melden? :(
Dan ben je straks de excuusjuanita tussen de Spanjolen :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:07:04 #296
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_197504260
De Kamer is nu alweer WEOST en het debat moet nog echt gaan beginnen. Dit wordt een topshow!
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:09:45 #297
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_197504306
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:58 schreef Arizona het volgende:

[..]

En heb jij ooit verteld waar we ons moeten melden? :(
Nou ja ik heb hints gegeven, ik dacht dat vrouwen dat liever hadden ;(
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 13:10:07 #298
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197504312
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:07 schreef Hamlapjes het volgende:
De Kamer is nu alweer WEOST en het debat moet nog echt gaan beginnen. Dit wordt een topshow!
[ afbeelding ]
Nou. even op de achtergrond aanzetten. :9
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_197504316
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 12:38 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik verwacht zelfs gemiddeld stabieler, want veel van ons doen dagelijks oogmakeup op 8-)
Klopt, het schijnt dat vrouwen net in het voordeel zijn en eigenlijk beter moeten zijn dan mannen, maar ja, bijna geen enkel meisje wil graag op darten gaan, die kiezen wel voor andere sporten.
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 13:11:15 #300
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197504344
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:10 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Klopt, het schijnt dat vrouwen net in het voordeel zijn en eigenlijk beter moeten zijn dan mannen, maar ja, bijna geen enkel meisje wil graag op darten gaan, die kiezen wel voor andere sporten.
Tussen die bierzuipende mannen op een toernooitje in een troosteloos cafetaria spelen. Tja. Kan me voorstellen dat je daar voor past.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator dinsdag 19 januari 2021 @ 13:11:22 #301
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197504350
:o
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')