abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 januari 2021 @ 10:41:33 #1
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197339124
President Elect:
Joe Biden

Vice President Elect:
Kamala Harris

Political groups House:
Democratic (232)
Republican (197)
Libertarian (1)
Vacant (5)

Political groups Senate:
Republican (50)
Democratic (48)
Independents (2)
Tiebreaker VP Harris (D)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:


Voor de liefhebber hier de officile livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen

Artikel van Timothy Snyder in NYT:
The American Abyss
A historian of fascism and political atrocity on Trump, the mob and what comes next

Lezen mensen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:42:58 #2
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197339150
Wat ik nog steeds niet helemaal helder heb over die stemming om Trump voor altijd te weren uit publieke functies:

Kun je die stemming zo organiseren in de Senaat of moet je eerst succesvol een impeachment door de Senaat loodsen voordat je mag overgaan tot een stemming om hem te weren uit publieke functies?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:43:08 #3
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197339158
Canadese FED gaat Proud Boys kenmerken als terroristische organisatie.

quote:
Canadian authorities are collecting information about the far-right Proud Boys group as part of a possible terrorist designation, the federal Liberal government said Sunday as it faced calls to ban the organization over its role in last week's U.S. Capitol attack.

Public Safety Minister Bill Blair's office stopped short of saying when — or even if — the Proud Boys would actually be added to Canada's national list of terrorist organizations, which includes such groups as al-Qaeda, Hezbollah and ISIS.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 11 januari 2021 @ 10:44:34 #4
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197339177
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:42 schreef Szura het volgende:
Wat ik nog steeds niet helemaal helder heb over die stemming om Trump voor altijd te weren uit publieke functies:

Kun je die stemming zo organiseren in de Senaat of moet je eerst succesvol een impeachment door de Senaat loodsen voordat je mag overgaan tot een stemming om hem te weren uit publieke functies?
Het is onafhankelijk van elkaar. "Weren" heeft een normale meederheid nodig.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197339181
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:42 schreef Szura het volgende:
Wat ik nog steeds niet helemaal helder heb over die stemming om Trump voor altijd te weren uit publieke functies:

Kun je die stemming zo organiseren in de Senaat of moet je eerst succesvol een impeachment door de Senaat loodsen voordat je mag overgaan tot een stemming om hem te weren uit publieke functies?
Ik citeerde gister een artikel die weer Cornell aanhaalde waar gezegd werd dat er volgens Senaatsregels niet eerst een impeachment veroordeling hoeft te zijn en er met een simpele meerderheid over besloten kan worden.

Edit, even opgezocht:

quote:
[...]

Per the Cornell Law School Legal Information Institute: "Unlike removal, disqualification from office is a discretionary judgment, and there is no explicit constitutional linkage to the two-thirds vote on conviction. Although an argument can be made that disqualification should nonetheless require a two-thirds vote, the Senate has determined that disqualification may be accomplished by a simple majority vote."

[...]

https://eu.usatoday.com/s(...)e-column/4125422001/
pi_197339223
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik citeerde gister een artikel die weer Cornell aanhaalde waar gezegd werd dat er volgens Senaatsregels niet eerst een impeachment veroordeling hoeft te zijn en er met een simpele meerderheid over besloten kan worden.
Dat zou dus ook bij wijze van spreken morgen door de Senaat besloten kunnen worden?
pi_197339236
Een Amerikaans stel was bij de trumprevolte van 6 januari.
Ze vertellen in een draadje dat het niet alleen de extreme figuren waren die 'blood lust' neigingen hadden.
Maar ook veel nette en mild lijkende conservatieve burgers.

And it wasn’t just the white nationalists, Second Amendment radicals, and QAnon boneheads. I can’t adequately describe the blood lust we heard everywhere as we walked over the Capitol grounds, even from mild-mannered looking people. 20/22

twitter
pi_197339240
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik citeerde gister een artikel die weer Cornell aanhaalde waar gezegd werd dat er volgens Senaatsregels niet eerst een impeachment veroordeling hoeft te zijn en er met een simpele meerderheid over besloten kan worden.
Ik quotete er eerder iets over. Maar het is niet helemaal duidelijk. Ik lees wisselende dingen in de kranten. En ik heb even geen tijd om in de regelgeving zelf te kijken...
pi_197339291
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zou dus ook bij wijze van spreken morgen door de Senaat besloten kunnen worden?
Ik weet niet of er verder toeters en bellen aan hangen qua procedure. En het is maar de vraag of de interpretatie vanuit de Senaat de juiste is. Misschien dat dat weer juridisch getouwtrek zou opleveren. Maar wat wel helder lijkt, lijkt me, dat volgens de Senaat ze aan een simpele meerderheid genoeg hebben onafhankelijk van of er eerst een veroordeling is geweest met 2/3e meerderheid.

Edit: hoewel 297534 hierboven aangeeft ook andere dingen weer gelezen te hebben en hier gepost te hebben.
  maandag 11 januari 2021 @ 10:55:12 #10
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197339307
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_197339325
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:53 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik weet niet of er verder toeters en bellen aan hangen qua procedure. En het is maar de vraag of de interpretatie vanuit de Senaat de juiste is. Misschien dat dat weer juridisch getouwtrek zou opleveren. Maar wat wel helder lijkt, lijkt me, dat volgens de Senaat ze aan een simpele meerderheid genoeg hebben onafhankelijk van of er eerst een veroordeling is geweest van 2/3e meerderheid.
Ja, dat lijkt me het voornaamste doel van deze hele procedure. Zoals ik het zie is de strategie als volgt:

- Huis stemt voor Articles of Impeachment
- Senaat stemt niet voor afzetten
- Senaat stemt wel voor die extra clausule wat betreft het verbannen uit publieke functies

Tussen die eerste en tweede stap kunnen voor zover ik weet prima 100 dagen of meer zitten.
pi_197339342
twitter


De burgemeester verwacht dus ook onrust.
pi_197339365
Op de achtergrond speelt de rol van de first lady.
First daughter had een onderonsje met vader.
https://www.rawstory.com/ivanka/

https://www.vanityfair.co(...)ile-the-capitol-fell

https://www.politicalflar(...)nued-her-photoshoot/

En zij had zo’n mooie rol kunnen spelen in de geschiedenis van haar nieuwe vaderland dankzij het Einstein visum.
pi_197339398
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:53 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik weet niet of er verder toeters en bellen aan hangen qua procedure. En het is maar de vraag of de interpretatie vanuit de Senaat de juiste is. Misschien dat dat weer juridisch getouwtrek zou opleveren. Maar wat wel helder lijkt, lijkt me, dat volgens de Senaat ze aan een simpele meerderheid genoeg hebben onafhankelijk van of er eerst een veroordeling is geweest met 2/3e meerderheid.

Edit: hoewel 297534 hierboven aangeeft ook andere dingen weer gelezen te hebben en hier gepost te hebben.
Ja, het is ingewikkeld. Maar als ik de Amerikaanse kranten lees, dan heb ik toch de indruk dat er sowieso eerst een veroordeling met 2/3 meerderheid is vereist.
En dat daarna pas kan worden gestemd om hem uit te sluiten in 2024. En dat kan dan wellicht wel met een gewone meerderheid.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:02:40 #15
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197339408
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:57 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

De burgemeester verwacht dus ook onrust.
Als Trump dit weigert is impeachment / 25th een kwestie van tijd lijkt me
pi_197339452
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:02 schreef 297534 het volgende:

[..]

Ja, het is ingewikkeld. Maar als ik de Amerikaanse kranten lees, dan heb ik toch de indruk dat er sowieso eerst een veroordeling met 2/3 meerderheid is vereist.
En dat daarna pas kan worden gestemd om hem uit te sluiten in 2024. En dat kan dan wellicht wel met een gewone meerderheid.
Het zou wel helpen als je er een bronvermelding bij post?
pi_197339511
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het zou wel helpen als je er een bronvermelding bij post?
Ja, ik heb niet een duidelijke bron. De Nederlandse kranten dachten dus dat het met een gewone meerderheid kon. Maar ik lees in de Amerikaanse kranten nergens dat dat kan. Er staat meestal dat ze hem ook willen impeachen omdat ze hem dan kunnen uitsluiten. Maar ik lees dus nergens dat dat kan met een gewone meerderheid.
pi_197339542
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:09 schreef 297534 het volgende:

[..]

Ja, ik heb niet een duidelijke bron. De Nederlandse kranten dachten dus dat het met een gewone meerderheid kon. Maar ik lees in de Amerikaanse kranten nergens dat dat kan. Er staat meestal dat ze hem ook willen impeachen omdat ze hem dan kunnen uitsluiten. Maar ik lees dus nergens dat dat kan met een gewone meerderheid.
Ik heb net wel een bron gepost. Althans, waarin gesteld wordt dat het volgens de Senaat kan. Zonder tegenbron ga ik daar dan maar van uit.
pi_197339612
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik heb net wel een bron gepost. Althans, waarin gesteld wordt dat het volgens de Senaat kan. Zonder tegenbron ga ik daar dan maar van uit.
Oja, sorry. Overheen gelezen. Dank je. Nou dat zou mooi zijn. Wel bijzonder dat zo'n toch ook wel vergaande beslissing met een gewone meerderheid zou kunnen.
pi_197339681
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik heb net wel een bron gepost. Althans, waarin gesteld wordt dat het volgens de Senaat kan. Zonder tegenbron ga ik daar dan maar van uit.
Is het dan niet waarschijnlijk dat het uiteindelijk voor het Supreme Court belandt? Het betreft immers een interpretatie van de grondwet.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_197339788
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Is het dan niet waarschijnlijk dat het uiteindelijk voor het Supreme Court belandt? Het betreft immers een interpretatie van de grondwet.
Zoals ik het lees zou dat inderdaad zomaar kunnen ja. Althans, als het uberhaupt voor de Senaat komt, wat nog maar de vraag is.
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 11:27:13 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197339796
Je mag in Florida als crimineel toch niet stemmen? Ze gooien elke neger met een paar openstaande parkeerbonnen van de lijst af. Mag Trump dan wel gekozen worden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 11:31:55 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197339880
twitter


Weer eentje die het zinkende schip verlaat.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:34:47 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197339923
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:43 schreef wdn het volgende:
Canadese FED gaat Proud Boys kenmerken als terroristische organisatie.
[..]

Als andere landen volgen, betekend dat dan dat landen zonder toestemming drone strikes mogen uitvoeren op de VS onder het mom van jezelf verdedigen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197339946
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:31 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Weer eentje die het zinkende schip verlaat.
quote:
On Thursday in Philadelphia, Marcus told U.S. District Judge Paul Diamond his client "used the lawyer's services to perpetrate a crime and the client insists on taking action that the lawyer considers repugnant and with which the lawyer has a fundamental disagreement."

Larson quotes Marcus as saying, "I believe that the filing of that and other cases was used by President Trump yesterday to incite people to violence. I refer specifically to his urging people to come to Washington for a 'wild' protest."
Nou moe, wanneer je eigen advocaat zoiets zegt...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 11:37:00 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197339956
Parler staat zo te zien op zwart nu, blijkbaar stonden er geen hosting bedrijven te springen om hun diensten aan te bieden. Verassend.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:37:58 #27
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197339968
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
Parler staat zo te zien op zwart nu, blijkbaar stonden er geen hosting bedrijven te springen om hun diensten aan te bieden. Verassend.
Die missende r maakt de post leuker :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 januari 2021 @ 11:39:10 #28
426493 crew  PippenScottie
pi_197339979
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
Parler staat zo te zien op zwart nu, blijkbaar stonden er geen hosting bedrijven te springen om hun diensten aan te bieden. Verassend.
Waar moeten de patriotten nu hun doodsbedreigingen uiten? Er mag ook niets meer.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 11:40:15 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197339998
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:39 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Waar moeten de patriotten nu hun doodsbedreigingen uiten? Er mag ook niets meer.
Inderdaad, de arme slachtoffers van de linkse Big Tech bedrijven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:40:40 #30
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197340005
Die gast met die gestolen zip ties is ook opgepakt
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 11 januari 2021 @ 11:51:49 #31
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197340140
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:49 schreef Bluesdude het volgende:
Een Amerikaans stel was bij de trumprevolte van 6 januari.
Ze vertellen in een draadje dat het niet alleen de extreme figuren waren die 'blood lust' neigingen hadden.
Maar ook veel nette en mild lijkende conservatieve burgers.

And it wasn’t just the white nationalists, Second Amendment radicals, and QAnon boneheads. I can’t adequately describe the blood lust we heard everywhere as we walked over the Capitol grounds, even from mild-mannered looking people. 20/22

[ twitter ]
Als je dit zo leest vraag je je toch echt af wat er gebeurd zou zijn als ze wel iemand hadden gelynched, bijvoorbeeld AOC. Ik vrees dat er dan nog steeds mensen zouden zeggen dat het allemaal wel mee viel en niet zo bedoeld was.
Maar er mag geen twijfel meer zijn dat de politici in reel gevaar waren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197340167
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 09:45 schreef 297534 het volgende:

[..]

Dat staat hier min of meer uitgelegd, voor zover het klopt:

Om de impeachment in gang te zetten is slechts een meerderheid nodig in het Huis van Afgevaardigden. Die hebben de Democraten al. Daarna zal de Senaat zich erover buigen. Voor een afzetting – buiten het 25ste amendement om – is daar vervolgens een tweederde meerderheid nodig. De kans dat er zo veel Republikeinen mee zullen stemmen is echter miniem. Om die reden voegen de Democraten dan ook een extra artikel toe aan de impeachmentprocedure en dat is om het Trump te verbieden zich ooit nog verkiesbaar te stellen, bijvoorbeeld in 2024. Daarvoor is slechts een simpele meerderheid nodig van 51 senatoren. Na de Democratische senaatswinst in Georgia hebben de Democraten die.
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:53 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik weet niet of er verder toeters en bellen aan hangen qua procedure. En het is maar de vraag of de interpretatie vanuit de Senaat de juiste is. Misschien dat dat weer juridisch getouwtrek zou opleveren. Maar wat wel helder lijkt, lijkt me, dat volgens de Senaat ze aan een simpele meerderheid genoeg hebben onafhankelijk van of er eerst een veroordeling is geweest met 2/3e meerderheid.

Edit: hoewel 297534 hierboven aangeeft ook andere dingen weer gelezen te hebben en hier gepost te hebben.
Ik heb begrepen 2/3 van de aanwezige senaatsleden moeten na impeachment door het huis van afgevaardigden voor afzetten/conviction stemmen. Als de Republikeinen hun vingers niet willen branden, kunnen ze ook thuisblijven. Er zijn er al een aantal Republikeinen die aangegeven hebben voor impeachment te zijn,en een aantal zwijgers die dit ook wel zien zitten. Als alle democraten dan ook komen opdagen, lukt 2/3 meerderheid misschien wel. Die thuisblijvende Republikeinen dat kan nog wel eens vanzelf geregeld worden: woensdag allemaal dicht op elkaar gezeten en demonstratief een door een mede-Republikein aangeboden mondkapje met een superieur lachje geweigerd.
En -het hemd is nader dan de rok-, Republikeinen die zelf een gooi naar het presidentschap willen doen over 4 jaar, willen eigenlijk ook niet dat Trump ze voor de voeten loopt.
Trump is een ongeleid projectiel, je kan nog zo lang zijn BFF zijn, n (1 !) keer niet naar zijn pijpen dansen en je bent satan in persoon voor hem, hij hitst zijn jachthonden tegen je op. Vraag maar aan Pence.
  maandag 11 januari 2021 @ 11:55:15 #33
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197340186
En ik hang nu ook een complot aan.

In mijn optiek kan het niet anders zijn dat de 'machten achter de schermen' er bewust voor hebben gezorgd dat er te weinig politie en back-up beschikbaar was. Als er zelfs voor volslagen vreedzame marsen als de "march for science" al meer politie inzet is geweest is het niets anders dan logisch dat er bewust te weinig politie is ingezet om de coup te faciliteren.

ben ik nu een complotwappie?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 11:55:37 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197340191
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:53 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

[..]

Ik heb begrepen 2/3 van de aanwezige senaatsleden moeten na impeachment door het huis van afgevaardigden voor afzetten/conviction stemmen. Als de Republikeinen hun vingers niet willen branden, kunnen ze ook thuisblijven. Er zijn er al een aantal Republikeinen die aangegeven hebben voor impeachment te zijn,en een aantal zwijgers die dit ook wel zien zitten. Als alle democraten dan ook komen opdagen, lukt 2/3 meerderheid misschien wel. Die thuisblijvende Republikeinen dat kan nog wel eens vanzelf geregeld worden: woensdag allemaal dicht op elkaar gezeten en demonstratief een door een mede-Republikein aangeboden mondkapje met een superieur lachje geweigerd.
En -het hemd is nader dan de rok-, Republikeinen die zelf een gooi naar het presidentschap willen doen over 4 jaar, willen eigenlijk ook niet dat Trump ze voor de voeten loopt.
Trump is een ongeleid projectiel, je kan nog zo lang zijn BFF zijn, n (1 !) keer niet naar zijn pijpen dansen en je bent satan in persoon voor hem, hij hitst zijn jachthonden tegen je op. Vraag maar aan Pence.
Bij Trump telt maar een ding. Trump.

En wat je ook gedaan hebt in het verleden valt weg zodra je het waagt het ook maar een keer oneens met hem te zijn of kritiek te uitten. Dat lijkt maar slecht door te dringen bij sommige Republikeinen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197340235
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:39 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Waar moeten de patriotten nu hun doodsbedreigingen uiten? Er mag ook niets meer.
Gab is al verdubbeld in het aantal leden dus daar zit nu een hoop oud-Parler. Telegram word nu ook gebruikt als voorlopig alternatief.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 11:59:33 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197340244
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:55 schreef zalkc het volgende:
En ik hang nu ook een complot aan.

In mijn optiek kan het niet anders zijn dat de 'machten achter de schermen' er bewust voor hebben gezorgd dat er te weinig politie en back-up beschikbaar was. Als er zelfs voor volslagen vreedzame marsen als de "march for science" al meer politie inzet is geweest is het niets anders dan logisch dat er bewust te weinig politie is ingezet om de coup te faciliteren.

ben ik nu een complotwappie?
Ik zal het, zonder bewijs, geen complot noemen maar ik zie dezelfde zaken als die jij noemt en ik kan geen redelijke verklaring vinden waarom dit gebeurt is.

Incompetentie is genoemd als oorzaak maar diezelfde mensen waren in Augustus ook verantwoordelijk toen de trappen van het Capitool volstonden met federale troepen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197340245
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bij Trump telt maar een ding. Trump.

En wat je ook gedaan hebt in het verleden valt weg zodra je het waagt het ook maar een keer oneens met hem te zijn of kritiek te uitten. Dat lijkt maar slecht door te dringen bij sommige Republikeinen.
Denk dat het niet gaat om Trump maar om de base van Trump. Daar zijn ze bang voor en ze willen die groep kiezers ook niet kwijt
pi_197340280
twitter
twitter


Parler werd dus gehacked net voordat ze offline gingen.
  maandag 11 januari 2021 @ 12:01:42 #39
131800 Tarado
cap de fusca
pi_197340284
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Denk dat het niet gaat om Trump maar om de base van Trump. Daar zijn ze bang voor en ze willen die groep kiezers ook niet kwijt
Is die angst terecht? De kans is groter dat ze niet stemmen dan dat ze democratisch gaan stemmen.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 12:01:58 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197340289
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Denk dat het niet gaat om Trump maar om de base van Trump. Daar zijn ze bang voor en ze willen die groep kiezers ook niet kwijt
Beetje lastig wel als hij zijn base tegen zijn eigen aanhangers ophitst zoals in Georgia :D

Ik moet daar nog steeds om lachen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197340327
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bij Trump telt maar een ding. Trump.

En wat je ook gedaan hebt in het verleden valt weg zodra je het waagt het ook maar een keer oneens met hem te zijn of kritiek te uitten. Dat lijkt maar slecht door te dringen bij sommige Republikeinen.
Klopt, maar nu er van zeer hoog *) tot laag al diverse slachtoffers van dit gedrag zijn gevallen, begint het kwartje langzaam te vallen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197340328
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

Is die angst terecht? De kans is groter dat ze niet stemmen dan dat ze democratisch gaan stemmen.
Geen idee.. het is in ieder geval geen blijk van moed. Zonder die groep kiezers zullen de Republikeinen niet snel meer een verkiezing winnen.
pi_197340343
Je zou denken dat het brainwashnetwerk ook ingezet kan worden om ze een beetje bij te sturen?
  maandag 11 januari 2021 @ 12:07:18 #44
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197340347
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:01 schreef The_Playmaker het volgende:
[ twitter ][ twitter ]

Parler werd dus gehacked net voordat ze offline gingen.
Dus voor elk 'verified' account hebben ze een kopie van het rijbewijs. Sweet mother of Jesus wat zal de FBI blij zijn _O- 8-) :7
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197340354
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:37 schreef wdn het volgende:

[..]

Die missende r maakt de post leuker :D
Dan weet je dat real Tiger heeft gepost.😉

En die hack van Parler _O_
Zijn het dan ‘ethische hackers’?
  maandag 11 januari 2021 @ 12:08:10 #46
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_197340358
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:55 schreef zalkc het volgende:
En ik hang nu ook een complot aan.

In mijn optiek kan het niet anders zijn dat de 'machten achter de schermen' er bewust voor hebben gezorgd dat er te weinig politie en back-up beschikbaar was. Als er zelfs voor volslagen vreedzame marsen als de "march for science" al meer politie inzet is geweest is het niets anders dan logisch dat er bewust te weinig politie is ingezet om de coup te faciliteren.

ben ik nu een complotwappie?
Zolang je open staat voor nieuwe feiten die dit ontkrachten, en zolang je deze hypothese niet als absolute waarheid gaat verkopen, en zolang je niet vervolgconclusies eraan verbindt zonder concrete aanwijzigingen, dan is het niet complotdenken.

Maar Occams Razor is ook belangrijk te hanteren hier. Betrokken mensen hebben het onderschat, wellicht vanuit een eigen bias waarbij conservatieven in de leiding dachten dat alleen antifa in staat is tot grote rellen. En dat individuele agenten, die de poort open hebben gezet of de route richting Pelosi's kantoor aanwezen bijvoorbeeld, niet direct bewijs is dat de verantwoordelijke mensen in de top van de beveiliging ook actief hebben meegewerkt of vooraf hebben gepland.
Gn kloon van tvlxd!
  maandag 11 januari 2021 @ 12:09:46 #47
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197340383
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:08 schreef Montov het volgende:

[..]

Zolang je open staat voor nieuwe feiten die dit ontkrachten, en zolang je deze hypothese niet als absolute waarheid gaat verkopen, en zolang je niet vervolgconclusies eraan verbindt zonder concrete aanwijzigingen, dan is het niet complotdenkers.

Maar Occams Razor is ook belangrijk te hanteren hier. Betrokken mensen hebben het onderschat, wellicht vanuit een eigen bias waarbij conservatieven in de leiding dachten dat alleen antifa in staat is tot grote rellen. En dat individuele agenten, die de poort open hebben gezet of de route richting Pelosi's kantoor aanwezen bijvoorbeeld, niet direct bewijs is dat de verantwoordelijke mensen in de top van de beveiliging ook actief hebben meegewerkt of vooraf hebben gepland.
Hetgeen mij het meest verontrust is de inzet(baarheid) van de National Guard. Dta heeft de zweem van bewuste tegenwerking in elk geval.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197340385
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Denk dat het niet gaat om Trump maar om de base van Trump. Daar zijn ze bang voor en ze willen die groep kiezers ook niet kwijt
Die groep kiezers is net zo wispelturig als Trump. Die groep kiezers hebben ze net zo min in de hand als Trump. Die groep kiezers gaat niet eens meer stemmen als Trump niet op de 'ballots" staat. Die zijn ze in feite al kwijt.
  maandag 11 januari 2021 @ 12:10:44 #49
131800 Tarado
cap de fusca
pi_197340394
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:05 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Geen idee.. het is in ieder geval geen blijk van moed. Zonder die groep kiezers zullen de Republikeinen niet snel meer een verkiezing winnen.
Eigenlijk wel benieuwd naar het stemgedrag, hoeveel Trump stemmers van 2016 zijn overgestapt op Biden vanwege Trump of is Biden z'n overwinning puur te danken aan meer democraten die naar de stembus zijn gegaan?
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 12:11:07 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197340401
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:09 schreef zalkc het volgende:

[..]

Hetgeen mij het meest verontrust is de inzet(baarheid) van de National Guard. Dta heeft de zweem van bewuste tegenwerking in elk geval.
De orders van de Washington NG, door Trumps benoemingen in het Pentagon opgesteld, laten zien dat er bij voorbaat geen enkele bereidheid was om de NG in te zetten imho.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 januari 2021 @ 12:12:54 #51
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197340427
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:51 schreef zalkc het volgende:

[..]

Als je dit zo leest vraag je je toch echt af wat er gebeurd zou zijn als ze wel iemand hadden gelynched, bijvoorbeeld AOC. Ik vrees dat er dan nog steeds mensen zouden zeggen dat het allemaal wel mee viel en niet zo bedoeld was.
Maar er mag geen twijfel meer zijn dat de politici in reel gevaar waren.
Dat geloof ik wel. Maar tegelijkertijd geloof ik ook wel dat een groot deel niet echt kwaad van zins was. Weinigen gingen naar binnen en van de groep die naar binnen ging kreeg ik o.b.v. de beelden meer de indruk dat ze bezig waren met een excursie dan met het omver werpen van een parlement. Alhoewel de situatie heel ernstig is (het is en blijft een aanval op de democratie) zou ik daarom niet iedere Trump-aanhanger over een kam willen scheren. Er zijn er duidelijk genoeg die zelf erg geschrokken zijn van wat er gebeurd is.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 12:13:50 #52
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197340441
Even terzijde, een Britse Independent journalist verklaarde gisteren bewijs te hebben dat er contact was tussen het Witte Huis en de "relschoppers". Wat daarvan waar is moeten we nog afwachten, ik wil geen conclusies trekken voordat dit wat nader toegelicht is en er daadwerkelijk bewijs voor is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197340465
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De orders van de Washington NG, door Trumps benoemingen in het Pentagon opgesteld, laten zien dat er bij voorbaat geen enkele bereidheid was om de NG in te zetten imho.
Was het niet zo dat Trump juist een paar weken geleden nog wat mensen heeft vervangen in het Pentagon? En zou dat misschien hebben gedaan met het oog op 6 januari?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 11 januari 2021 @ 12:16:51 #54
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197340487
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:09 schreef zalkc het volgende:

[..]

Hetgeen mij het meest verontrust is de inzet(baarheid) van de National Guard. Dta heeft de zweem van bewuste tegenwerking in elk geval.
Dit is eigenlijk ook HET punt dat goed uitgezocht moet worden.

Dat er een normaal aantal personen in dienst waren voor het Capitool is te verklaren als dat in voorgaande jaren ook zo was. Dan is het ook logisch dat men het niet aan kon. Mocht blijken dat er minder personeel aanwezig was dan is dat ook een punt dat uitgezocht moet worden. Maar als gevraagd wordt om de NG in te zetten en dit duurt uren en uren langer dan normaal dan is er iemand aan het tegenwerken.

Een opstand/rebellie/staatsgreep of hoe je het wil noemen heef momentum nodig. Het niet inzetten van de NG helpt daarbij om dat momentum te maken en aan te houden.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 11 januari 2021 @ 12:17:17 #55
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197340494
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:12 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat geloof ik wel. Maar tegelijkertijd geloof ik ook wel dat een groot deel niet echt kwaad van zins was. Weinigen gingen naar binnen en van de groep die naar binnen ging kreeg ik o.b.v. de beelden meer de indruk dat ze bezig waren met een excursie dan met het omver werpen van een parlement. Alhoewel de situatie heel ernstig is (het is en blijft een aanval op de democratie) zou ik daarom niet iedere Trump-aanhanger over een kam willen scheren. Er zijn er duidelijk genoeg die zelf erg geschrokken zijn van wat er gebeurd is.
Dat beeld had ik eerst ook, dat ze zelfs verbaasd waren dat ze binnen waren gekomen en het eerder een schoolreisje leek. Latere beelden wijzen echter wel iets anders uit. Het was heftiger dan het gepresenteerde carnaval en er waren 'teams' aan het werk die ook militaire tactieken toepasten, zo zijn er ook beelden nu van teams in volledig body armour die naar binnen gaan. Die waren bewust aan het werk en niet verdwaald in elk geval.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 januari 2021 @ 12:17:52 #56
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_197340506
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:07 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dan weet je dat real Tiger heeft gepost.😉

En die hack van Parler _O_
Zijn het dan ‘ethische hackers’?
Eerder grey hat dan white hat lijkt me, dus een beetje er tussenin :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197340510
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Was het niet zo dat Trump juist een paar weken geleden nog wat mensen heeft vervangen in het Pentagon? En zou dat misschien hebben gedaan met het oog op 6 januari?
Aangezien der Trump enig inzicht mist beperkt door zijn narcistische en psychopathisch persoonlijkheid heeft of kan anticiperen, ben ik er vrij zeker van dat der Stephen Miller dit heeft uitgedokterd.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 januari 2021 @ 12:18:54 #58
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_197340523
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Was het niet zo dat Trump juist een paar weken geleden nog wat mensen heeft vervangen in het Pentagon? En zou dat misschien hebben gedaan met het oog op 6 januari?
Nou ja, het is Trump. De kans is minstens net zo groot dat hij die mensen vervangen heeft omdat hij jeuk aan zijn kont had en zij weigerden te krabben.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197340529
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 11:40 schreef wdn het volgende:
Die gast met die gestolen zip ties is ook opgepakt
Nu traangastrutje nog.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 11 januari 2021 @ 12:20:55 #60
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197340564
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:17 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat beeld had ik eerst ook, dat ze zelfs verbaasd waren dat ze binnen waren gekomen en het eerder een schoolreisje leek. Latere beelden wijzen echter wel iets anders uit. Het was heftiger dan het gepresenteerde carnaval en er waren 'teams' aan het werk die ook militaire tactieken toepasten, zo zijn er ook beelden nu van teams in volledig body armour die naar binnen gaan. Die waren bewust aan het werk en niet verdwaald in elk geval.
Dat is heel duidelijk zo. En dat is ook de groep die het engst is. Maar het is duidelijk dat Trump heel uiteenlopende groepen aantrekt. Van simpele "boze burgers" tot de echt radicale extremisten die geweld niet schuwen. Ik denk nog steeds dat die groep het grootst is en dat die 2e groep gretig meelift.
  maandag 11 januari 2021 @ 12:21:17 #61
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197340569
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Was het niet zo dat Trump juist een paar weken geleden nog wat mensen heeft vervangen in het Pentagon? En zou dat misschien hebben gedaan met het oog op 6 januari?
Ik vind het lastig om dat toeval te noemen. Wat ook het geval is: die gasten in het Pentagon waren ook nog eens allemaal "acting" (plaatsvervangend) dus niet officieel ingezworen.

Al die ontslagen in die 4 jaar zelfs zouden hier op gericht kunnen zijn.

Weet je ... het is precies wat bijvoorbeeld Poetin heeft gedaan toen hij aan de macht kwam: alle tegenstanders opruimen en vervangen door ja-knikkers en dan de wet aanpassen dat hij langer aan de macht kan blijven.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 12:22:05 #62
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197340583
Oh, de FBI heeft het druk met Republikeinen momenteel:

quote:
Tennessee House Speaker on FBI raid: Those subject to search warrants on 'administrative leave'

Federal agents descended on multiple Tennessee Republican House members' homes and state offices on Friday, collecting evidence while executing search warrants as part of an unspecified investigation just days before the legislative session begins.

Nearly a dozen agents from the FBI entered the Cordell Hull legislative office building just before 8 a.m., fanning out into multiple offices for several hours before leaving with boxes full of items.

The U.S. Attorney's Office for the Middle District of Tennessee confirmed the FBI visited the homes of former House Speaker Glen Casada, R-Franklin; Rep. Robin Smith, R-Hixson; Rep. Todd Warner, R-Chapel Hill; and former Casada aide Cade Cothren. They also went to a business associated with Warner.

https://eu.tennessean.com(...)-capitol/6593526002/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197340608
twitter


Melania laat van zich horen.
pi_197340613
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
Even terzijde, een Britse Independent journalist verklaarde gisteren bewijs te hebben dat er contact was tussen het Witte Huis en de "relschoppers". Wat daarvan waar is moeten we nog afwachten, ik wil geen conclusies trekken voordat dit wat nader toegelicht is en er daadwerkelijk bewijs voor is.
twitter


Hij typte dit er nog achteraan.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 11 januari 2021 @ 12:25:11 #65
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197340622
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:20 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat is heel duidelijk zo. En dat is ook de groep die het engst is. Maar het is duidelijk dat Trump heel uiteenlopende groepen aantrekt. Van simpele "boze burgers" tot de echt radicale extremisten die geweld niet schuwen. Ik denk nog steeds dat die groep het grootst is en dat die 2e groep gretig meelift.
Dat maakt het niet minder gevaarlijk, fanaten zijn in elke revolutie in de minderheid en de massa is vrijwel altijd in de meerderheid. Het is niet zo dat de massa braaf op het grasveld is gaan zitten totdat de fanatici klaar waren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 11 januari 2021 @ 12:25:49 #66
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197340642
quote:
Online payments processor Stripe has stopped processing payments for President Donald Trump's campaign website in the wake of last week's deadly pro-Trump riot at the US Capitol, the Wall Street Journal reported Sunday.

The company, which handles online payments for millions of online businesses, is cutting off the Trump campaign due to violations of its policies against encouraging violence, sources told the newspaper. Stripe's terms of service prohibit its service to be used by any "high risk" business that "engages in, encourages, promotes or celebrates unlawful violence or physical harm to persons or property."
https://www.cnet.com/news(...)tm_source=reddit.com
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 12:26:33 #67
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197340659
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:24 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Melania laat van zich horen.
Dus ze noemt een dader in dezelfde adem als een slachtoffer van deze rellen?

Ja, nu snap ik wel waarom ze de vlag niet halfstok wilden in het Witte Huis. Ongelofelijk, zeg.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197340695
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus ze noemt een dader in dezelfde adem als een slachtoffer van deze rellen?

Ja, nu snap ik wel waarom ze de vlag niet halfstok wilden in het Witte Huis. Ongelofelijk, zeg.
En ze vindt zichzelf ook heel zielig.
pi_197340699
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:12 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat geloof ik wel. Maar tegelijkertijd geloof ik ook wel dat een groot deel niet echt kwaad van zins was. Weinigen gingen naar binnen en van de groep die naar binnen ging kreeg ik o.b.v. de beelden meer de indruk dat ze bezig waren met een excursie dan met het omver werpen van een parlement. Alhoewel de situatie heel ernstig is (het is en blijft een aanval op de democratie) zou ik daarom niet iedere Trump-aanhanger over een kam willen scheren. Er zijn er duidelijk genoeg die zelf erg geschrokken zijn van wat er gebeurd is.
Je hebt wel gezien hoe verschillende onderdelen van de groep reageerden op hitsen van anderen op bewakers (met vlaggen slaan, met brandblusser slaan, erop inhakken) en media? Dat is groepsgedrag, het ene moment is er niets aan de hand, dan is er een prooi in het vizier (of er moet gevlucht worden) en alle individuele rationaliteit lijkt te verdwijnen, men stort zich gezamenlijk op de prooi (of men rent allemaal dezelfde kant uit).
Bij die plotselinge agressie van een groep grijpen de toeschouwers zelden in, bang zelf prooi te worden. Het begint met een persoon die iets agressiefs roept, dat als een mantra wordt overgenomen, even later gaan er een paar tot actie over. We staan nog niet zo heel ver van de apen af als je zou hopen. Kijk ook eens naar de lynchpartijen in de Middeleeuwen (heksen).
pi_197340703
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus ze noemt een dader in dezelfde adem als een slachtoffer van deze rellen?

Ja, nu snap ik wel waarom ze de vlag niet halfstok wilden in het Witte Huis. Ongelofelijk, zeg.
Vind het vooral interessant dat ze de daders nog voor de agenten noemt..
  maandag 11 januari 2021 @ 12:28:46 #71
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197340706
We hebben er weer 1!

quote:
A rioter who stormed the US Capitol Wednesday wearing a sweatshirt emblazoned with the phrase "Camp Auschwitz" has been identified as Robert Keith Packer of Virginia, according to three sources who spoke with CNN.
...Virginia court records show that Packer has a criminal history that includes three convictions for driving under the influence and a felony conviction for forging public records. In 2016, he was charged for allegedly trespassing, though that case was dismissed.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 12:28:55 #72
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197340709
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:28 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

En ze vindt zichzelf ook heel zielig.
Dat deel heb ik niet eens gelezen, dat is mijn tijd niet waard :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197340715
Met een onderbezetting voor deze situatie binnen het capitool, zijn er wel bewapende agenten in burger binnen ( die n van de DrieHonderd deuren ) onder schot houden.
Hoezo dat?

En er blijkt ook een noodplan te zijn voor bedreigde senaatsleden en house members voor een veilige schuilplaats. Die door Pence geweigerd zou zijn.
Dan is het in theorie toch wel eens voorbijgekomen, denk ik zo.
Nou dan weten hullie wat het is om een drill in werkelijkheid mee te maken.
Misschien helpt het als tzt de wapenwet wordt behandeld in de Senaat n.a.v. de vele schoolbeschietingen. *;
pi_197340729
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:17 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat beeld had ik eerst ook, dat ze zelfs verbaasd waren dat ze binnen waren gekomen en het eerder een schoolreisje leek. Latere beelden wijzen echter wel iets anders uit. Het was heftiger dan het gepresenteerde carnaval en er waren 'teams' aan het werk die ook militaire tactieken toepasten, zo zijn er ook beelden nu van teams in volledig body armour die naar binnen gaan. Die waren bewust aan het werk en niet verdwaald in elk geval.
Klopt, op sommige video's hoor je ook bevelen geven tot het verzamelen van papieren e.d.
pi_197340742
Die Terry Bouton tweets beschrijven ook - indien zij accuraat zijn uiteraard - dat er iets serieus mis was bij de inzet van politie rond de rellen. Iets dat veel verder gaat dan onderschatten van de situatie.

quote:
2) There is no doubt the Capitol was left purposefully understaffed as far as law enforcement and there was no federal effort to provide support even as things turned very dark. This contrasts sharply with all of other major protests we have attended.

A lot has been made of the contrast to the overwhelming police presence at Black Lives Matters protests in the fall, and this is certainly true. But there was also A LOT more federal law enforcement presence at every single previous protest we have attended in DC.

Most of these protests involved tens of thousands of mostly white, middle-aged people (meaning race wasn’t the only reason for the disparate police presence). Even the March for Science had far more police for a non-partisan event featuring “Bill Nye the Science Guy.”

By contrast, there was a tiny federal police presence at “Stop the Steal” despite weeks of promises of violence spread on social media by well-known far-right radicals, many of whom had long histories of inciting violence.
quote:
4) There were also no clear crowd rules imposed for Stop the Steal like there were for all the other protests we have attended. All of the “liberal” protests of the last four years we attended had a long list of things you could not bring that were enforced at the Capitol.

At these protests, there were no poles or sticks, no backpacks, no weapons or body armor, etc.
There were sometimes security check points to go through to get onto the mall or Capitol grounds.

None of these standard rules applied to Stop the Steal. There were poles and flags and backpacks and body armor EVERYWHERE. We didn’t see any guns or knives. But there were certainly people brandishing flag poles as if they were weapons.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  maandag 11 januari 2021 @ 12:32:17 #76
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197340767
Biden nomineert de ervaren diplomaat William Burns als directeur van de CIA (Washington Post). Was al ambassadeur in Rusland en onderminister van BuZa op diverse portefeuilles.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 11 januari 2021 @ 12:32:40 #77
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197340771
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:29 schreef AnneX het volgende:
Met een onderbezetting voor deze situatie binnen het capitool, zijn er wel bewapende agenten in burger binnen ( die n van de DrieHonderd deuren ) onder schot houden.
Hoezo dat?

...
Dat was de secret service.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 januari 2021 @ 12:33:09 #78
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_197340783
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:28 schreef wdn het volgende:
We hebben er weer 1!
[..]

Wel een matig ding aan de VS overigens (zoals zoveel dingen natuurlijk), al dat gedoe met overal het rondgooien van de namen van verdachten. Dan ben ik toch blij dat criminelen in Nederland over het algemeen op een andere manier genoemd worden, wat naam betreft.

En ja, al die relschoppers, anarchisten en terroristen hebben dat over zichzelf afgeroepen, maar dan nog. Zit er n keer naast en iemand die je ten onrechte overal noemt (wat zonder meer honderdmiljoen keer herhaald wordt) kan z'n leven vergeten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197340832
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:28 schreef wdn het volgende:
We hebben er weer 1!
[..]

Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar het bedrijf dat deze gruwelijke shirts fabriceert. Die lui hebben echt niet zelf zitten borduren op lange winteravonden.
  maandag 11 januari 2021 @ 12:36:47 #80
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197340850
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wel een matig ding aan de VS overigens (zoals zoveel dingen natuurlijk), al dat gedoe met overal het rondgooien van de namen van verdachten. Dan ben ik toch blij dat criminelen in Nederland over het algemeen op een andere manier genoemd worden, wat naam betreft.

En ja, al die relschoppers, anarchisten en terroristen hebben dat over zichzelf afgeroepen, maar dan nog. Zit er n keer naast en iemand die je ten onrechte overal noemt (wat zonder meer honderdmiljoen keer herhaald wordt) kan z'n leven vergeten.
Mee eens. Het viel me ook al op: namen, adressen, en zelfs waar ze werken wordt allemaal openbaar gemaakt.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 11 januari 2021 @ 12:37:17 #81
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197340861
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:35 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar het bedrijf dat deze gruwelijke shirts fabriceert. Die lui hebben echt niet zelf zitten borduren op lange winteravonden.
Ach, de vlaggen met een swastika zijn ook niet allemaal erfstukken, ik denk wel dat er een paar kleine bedrijven rond kunnen komen van dit soort ellende.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 11 januari 2021 @ 12:37:42 #82
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197340872
Ik verbaas me een beetje over de reacties onder een artikel op Tweakers over het sluiten van Parler. Niet iedereen lijkt te snappen dat er sinds vorige week nogal wat veranderd is en dat "vrijheid van meningsuiting" niet meer zo'n sterk argument is als het uiten ervan tegenwoordig ook gebeurd in de vorm van het actief en fysiek proberen te verstoren van een democratisch proces. De wereld is niet meer hetzelfde sinds vorige week dus je kunt niet verwachten dat er nog steeds hetzelfde gereageerd gaat worden.
  maandag 11 januari 2021 @ 12:40:16 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197340908
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
Even terzijde, een Britse Independent journalist verklaarde gisteren bewijs te hebben dat er contact was tussen het Witte Huis en de "relschoppers". Wat daarvan waar is moeten we nog afwachten, ik wil geen conclusies trekken voordat dit wat nader toegelicht is en er daadwerkelijk bewijs voor is.
Leider van Proud Boys was paar weken terug uitgenodigd zegt hij zelf, Witte Huis zij dat hij een rondleiding kreeg en dat het toeval was.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197340955
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wel een matig ding aan de VS overigens (zoals zoveel dingen natuurlijk), al dat gedoe met overal het rondgooien van de namen van verdachten. Dan ben ik toch blij dat criminelen in Nederland over het algemeen op een andere manier genoemd worden, wat naam betreft.

En ja, al die relschoppers, anarchisten en terroristen hebben dat over zichzelf afgeroepen, maar dan nog. Zit er n keer naast en iemand die je ten onrechte overal noemt (wat zonder meer honderdmiljoen keer herhaald wordt) kan z'n leven vergeten.
Helaas zijn we in NL eerder uitzondering dan regel.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  maandag 11 januari 2021 @ 12:46:18 #85
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197341019
Parler is gehacked en alles is openbaar gemaakt.

@heywoodu ik neem aan dat een link daarnaar niet toegestaan is?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 11 januari 2021 @ 12:47:50 #86
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197341049
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:37 schreef beantherio het volgende:
Ik verbaas me een beetje over de reacties onder een artikel op Tweakers over het sluiten van Parler. Niet iedereen lijkt te snappen dat er sinds vorige week nogal wat veranderd is en dat "vrijheid van meningsuiting" niet meer zo'n sterk argument is als het uiten ervan tegenwoordig ook gebeurd in de vorm van het actief en fysiek proberen te verstoren van een democratisch proces. De wereld is niet meer hetzelfde sinds vorige week dus je kunt niet verwachten dat er nog steeds hetzelfde gereageerd gaat worden.
Je maakt hier dezelfde fout: dit heeft niet met vrijheid van meningsuiting te maken. Dat is een afspraak tussen de OVERHEID en haar inwoners. NIET tussen een privaat bedrijf en haar gebruikers. Een privaat bedrijf kent eigen regels waar je je aan hoort te houden. Als 1 zo'n regel is dat je je haar paars moet verven dan heb je je daar aan te houden ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 12:48:23 #87
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197341059
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:37 schreef beantherio het volgende:
Ik verbaas me een beetje over de reacties onder een artikel op Tweakers over het sluiten van Parler. Niet iedereen lijkt te snappen dat er sinds vorige week nogal wat veranderd is en dat "vrijheid van meningsuiting" niet meer zo'n sterk argument is als het uiten ervan tegenwoordig ook gebeurd in de vorm van het actief en fysiek proberen te verstoren van een democratisch proces. De wereld is niet meer hetzelfde sinds vorige week dus je kunt niet verwachten dat er nog steeds hetzelfde gereageerd gaat worden.
Mensen lijken niet te beseffen dat vrijheid van meningsuitting in de VS ook vrijheid van vereniging met zich meebrengt. En dat die rechten ook voor bedrijven gelden.

Amazon's AWS voorwaarden stellen duidelijk dat er grenzen zijn aan de content die je mag hosten op AWS, oproepen tot geweld e.d. is over die grens en blijkbaar is er ook geen enkele andere hoster die daar wel interesse in heeft gegeven het feit dat Parler op zwart staat.

Het is geen censuur als een bedrijf zegt "Sorry, mijn bedrijf wil jou geen diensten meer verlenen omdat jij met poep gooit", die realiteit lijkt niet erg door te dringen bij sommigen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 januari 2021 @ 12:49:52 #88
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197341087
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:47 schreef wdn het volgende:

[..]

Je maakt hier dezelfde fout: dit heeft niet met vrijheid van meningsuiting te maken. Dat is een afspraak tussen de OVERHEID en haar inwoners. NIET tussen een privaat bedrijf en haar gebruikers. Een privaat bedrijf kent eigen regels waar je je aan hoort te houden.
Helemaal mee eens, het is dan ook een terroristische aanval met highly wanted people.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 12:51:04 #89
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197341114
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:46 schreef wdn het volgende:
Parler is gehacked en alles is openbaar gemaakt.

@:heywoodu ik neem aan dat een link daarnaar niet toegestaan is?
Nee, dat kan niet hier, dat is content afkomstig van een criminele actie, volgens mij. Ik kan het navragen achter om het zeker te weten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 januari 2021 @ 12:53:16 #90
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197341151
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:47 schreef wdn het volgende:

[..]

Je maakt hier dezelfde fout: dit heeft niet met vrijheid van meningsuiting te maken. Dat is een afspraak tussen de OVERHEID en haar inwoners. NIET tussen een privaat bedrijf en haar gebruikers. Een privaat bedrijf kent eigen regels waar je je aan hoort te houden. Als 1 zo'n regel is dat je je haar paars moet verven dan heb je je daar aan te houden ;)
Ben ik het mee eens. Maar veel van de reageerders gooien het op vrijheid van meningsuiting. Los van het feit dat e.a. hier niet opgaat geloof ik niet dat het nog zo'n sterk argument is als men bereid is parlementen te bestormen vanwege die mening.
pi_197341322
Kirsten Verdel was medewerkster in het campagneteam van Obama. En ze heeft nog steeds veel contacten in Amerika. Onderstaand linkje naar een filmpje stond op Parler. En is kennelijk nog steeds te vinden.
Het is lijm en plakwerk. Trump heeft het een ander niet zo gezegd in werkelijkheid.
Voor de trump-heethoofden is het een rechtvaardiging en oproep tot geweld.
Het filmpje schijnt al veel gezien te zijn in foute kringen.
Na 6 januari kan het zijn dat veel mensen toch maar niet meelopen op de 17 en de 20e >
Maar ja..... er zijn nog veel heethoofden. Dromers van een revolutie

twitter
  maandag 11 januari 2021 @ 13:04:10 #92
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197341340
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet hier, dat is content afkomstig van een criminele actie, volgens mij. Ik kan het navragen achter om het zeker te weten.
Ik dacht dat al.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 13:04:53 #93
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197341351
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:04 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik dacht dat al.
Ik ben het aan het navragen voor je. :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197341352
Volgens mij vindt Trump het prachtig allemaal. 25th, impeachment, maakt allemaal niet uit. Hij staat in het spotlicht, heeft nog steeds alle (negatieve) aandacht, alle nieuwszenders hebben het voor 90% over hem en dat zal niet snel veranderen. Precies wat een narcist wil. Tot in lengte van dagen zal hij in de geschiedenisboeken staan.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 13:07:54 #95
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197341416
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:04 schreef Felixa het volgende:
Volgens mij vindt Trump het prachtig allemaal. 25th, impeachment, maakt allemaal niet uit. Hij staat in het spotlicht, heeft nog steeds alle (negatieve) aandacht, alle nieuwszenders hebben het voor 90% over hem en dat zal niet snel veranderen. Precies wat een narcist wil. Tot in lengte van dagen zal hij in de geschiedenisboeken staan.
Dat betwijfel ik: Zijn schulden worden direct opeisbaar. Reken daar maar op.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197341459
Pffff, als je leest wat die Parler malloten allemaal gepost hebben op 6 Januari tijdens de bestorming, daar kan Lin Wood zelfs nog een puntje aan zuigen.
pi_197341504
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ben het aan het navragen voor je. :)
Links naar Clintons emails waren zeker wel toegestaan!?! :'(
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 13:13:21 #98
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197341515
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet hier, dat is content afkomstig van een criminele actie, volgens mij. Ik kan het navragen achter om het zeker te weten.
Dat betwijfel ik:

- De data was openbaar toen mensen het daar postten.
- Het hacken is geen actie van de politie geweest.

Als er ergens een inbraak is en de politie komt er bij het onderzoek achter dat er op die locatie een drugslab zit is de bewoner opk gewoon de klos.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197341540
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:04 schreef Felixa het volgende:
Volgens mij vindt Trump het prachtig allemaal. 25th, impeachment, maakt allemaal niet uit. Hij staat in het spotlicht, heeft nog steeds alle (negatieve) aandacht, alle nieuwszenders hebben het voor 90% over hem en dat zal niet snel veranderen. Precies wat een narcist wil. Tot in lengte van dagen zal hij in de geschiedenisboeken staan.
Een narcist wil positieve aandacht, geen stroom van kritiek en deserteerders. Hij vraagt niet voor niets aan iedereen die voor hem werkt loyaliteit. Ik vermoed eerder dat hij schuimbekkend en scheldend door het Witte Huis dwaalt en bedenkt wat hij allemaal stuk kan maken om Biden (vooral), degenen die hem in de steek laten (direct daarna, om te straffen) en de democraten te pesten en het leven zo zuur mogelijk te maken.
Trump geniet van vleierij en chaos.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 13:17:10 #100
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197341575
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik:

- De data was openbaar toen mensen het daar postten.
- Het hacken is geen actie van de politie geweest.

Als er ergens een inbraak is en de politie komt er bij het onderzoek achter dat er op die locatie een drugslab zit is de bewoner opk gewoon de klos.
Wut? Dit heeft niets met de politie te maken maar met de vraag of we hier een link naar dat materiaal gaan toestaan. Als het in de pers staat dan heb ik er geen moeite mee maar dit gaat om een directe link naar materiaal wat op illegale wijze verkregen is waaronder materiaal van Nederlanders en dat kan ons in problemen brengen met de AVG.

Als het ok is dan vind ik het prima verder, mijn enige insteek is of het voor FOK! ok is om een link te posten.

PS: Het omvat, naar verluid, ook prive chats die dus niet publiek waren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197341617
Voorkomen dat Trump op het laatste moment nog boodschappen wil versturen rechtstreeks naar telefoons?
Vraag me af of hij uberhaupt wel weet hoe dat moet _O-

twitter
pi_197341690
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:19 schreef Dutch_view het volgende:
Voorkomen dat Trump op het laatste moment nog boodschappen wil versturen rechtstreeks naar telefoons?
Vraag me af of hij uberhaupt wel weet hoe dat moet _O-

[ twitter ]
Heel erg toevallig dat dit nieuws van Gab afkomt want die zijn druk bezig met het produceren van een Gab phone. Alsof die goedkope Gab phones geweldige beveiliging zullen hebben......En toch zullen een hoop van die malloten er nog intrappen ook.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:26:56 #103
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197341749
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik:

- De data was openbaar toen mensen het daar postten.
- Het hacken is geen actie van de politie geweest.

Als er ergens een inbraak is en de politie komt er bij het onderzoek achter dat er op die locatie een drugslab zit is de bewoner opk gewoon de klos.
Off topic dus ik hou het bij 1 reply: het is data verkregen omdat tijdens een persconferentie de beheerder de services heeft getoond die gebruikt werden en die services waren actief maar deden geen mail verificatie meer. Men kon dus direct accounts (admin accounts) aanmaken en alles bekijken.

Is in principe niet toegestaan in de VS.

Dat bevat ook bijvoorbeeld de afbeelding van IDs van gebruikers.

@Tijger_m :)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 13:27:58 #104
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197341773
Ok, de consensus bij de FA's is nu om geen directe link naar het gehackte materiaal van Parler toe te staan. Als er zaken over in de pers staan dan is dat uiteraard geen probleem om dat hier te vermelden maar liever geen directe link naar het materiaal
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 13:28:03 #105
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197341774
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wut? Dit heeft niets met de politie te maken maar met de vraag of we hier een link naar dat materiaal gaan toestaan. Als het in de pers staat dan heb ik er geen moeite mee maar dit gaat om een directe link naar materiaal wat op illegale wijze verkregen is waaronder materiaal van Nederlanders en dat kan ons in problemen brengen met de AVG.

Als het ok is dan vind ik het prima verder, mijn enige insteek is of het voor FOK! ok is om een link te posten.

PS: Het omvat, naar verluid, ook prive chats die dus niet publiek waren.
My bad, ik dacht dat het ging over het gebruik van die berichten door de politie of FBI.

Verder worden hier ook wel screenshots van gewiste tweets geplaatst. Mag dat ook niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 januari 2021 @ 13:29:34 #106
426493 crew  PippenScottie
pi_197341798
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Ok, de consensus bij de FA's is nu om geen directe link naar het gehackte materiaal van Parler toe te staan. Als er zaken over in de pers staan dan is dat uiteraard geen probleem om dat hier te vermelden maar liever geen directe link naar het materiaal[/modbreak]
Ik ben het hier uiteraard mee eens, maar zou het gewaardeerd hebben als jullie dit vijf jaar geleden ook hadden gedaan.
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 13:30:37 #107
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197341815
Colin Powell is uit dd GOP gestapt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 13:30:53 #108
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197341821
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

My bad, ik dacht dat het ging over het gebruik van die berichten door de politie of FBI.

Verder worden hier ook wel screenshots van gewiste tweets geplaatst. Mag dat ook niet?
Van mij wel, ik weet van geen regel dat dit niet toegestaan is.

Zoals gezegd, mijn enige insteek is FOK!'s verantwoordelijkheid in deze, verder niets. Ik ben 100% voor namen en shamen :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 13:31:20 #109
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197341829
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:29 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik ben het hier uiteraard mee eens, maar zou het gewaardeerd hebben als jullie dit vijf jaar geleden ook hadden gedaan.
5 jaar geleden was ik geen mod :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 13:34:15 #110
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197341871
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:36:13 #111
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197341898
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:30 schreef Ulx het volgende:
Colin Powell is uit dd GOP gestapt.
Gisteren bleek dat hij zichzelf geen republikein meer noemde, niet zozeer dat hij zijn lidmaatschap had opgezegd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 11 januari 2021 @ 13:38:06 #112
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197341922
Misschien kun je een beetje teruglezen @Ulx, je post alleen maar herhaling de laatste tijd
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_197341928
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Van mij wel, ik weet van geen regel dat dit niet toegestaan is.

Zoals gezegd, mijn enige insteek is FOK!'s verantwoordelijkheid in deze, verder niets. Ik ben 100% voor namen en shamen :D
ik niet, de betrokkenen moeten worden aangegeven bij de Politie/fbi.
zodra ze bekend zijn bij hen moeten ze worden geanonimiseerd, net zoals dat hier in Nederland zou gebeuren.

De heksenjacht die er nu ontstaat is heel gevaarlijk, mocht er maar een keer een verkeerde naam genoemd worden op twitter, en je zit voor de rest van je leven vast aan het stigma dat je iets te maken had met de capitoolbestorming.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:40:09 #114
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197341959
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:38 schreef Szura het volgende:
Misschien kun je een beetje teruglezen @:ulx, je post alleen maar herhaling de laatste tijd
Het gaat ook veuls te snel :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 13:41:09 #115
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197341977
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:38 schreef Szura het volgende:
Misschien kun je een beetje teruglezen @:ulx, je post alleen maar herhaling de laatste tijd
Misschien, maar dan moet ik door drie topics met oeverloos gelul heen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:50:08 #116
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197342130
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

5 jaar geleden was ik geen mod :P
n00b :+
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 13:50:45 #117
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197342146
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:19 schreef Dutch_view het volgende:
Voorkomen dat Trump op het laatste moment nog boodschappen wil versturen rechtstreeks naar telefoons?
Vraag me af of hij uberhaupt wel weet hoe dat moet _O-

[ twitter ]
Ik betwijfel het, dit klinkt meer als conspiracy wappie gelul, Apple of Google gaan echt het Emergency Broadcast systeem niet uitschakelen en geen updates installeren is echt complete onzin maar van mij mogen ze, meer slachtoffers voor hacks :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197342177
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

Misschien, maar dan moet ik door drie topics met oeverloos gelul heen.
In dat geval een tip: als je nieuws hebt gelezen waarvan de bron meerdere uren oud is, ga er dan van uit dat dat nieuws al eerder hier is gepost.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  maandag 11 januari 2021 @ 13:58:11 #119
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197342298
Video van Eugene Goodman (what's in a name :) ) die mensen wegleidt van de deur naar de senaat:


Die gast mag wel wat medailles krijgen. En opslag.

edit: dit gebeurde 1 of 2 minuten voor de senatoren werd verteld te gaan schuilen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 11 januari 2021 @ 14:06:45 #120
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197342455
quote:
As federal prosecutors file charges against rioters who took part in last Wednesday’s violent takeover of the U.S. Capitol, investigators continue to gather evidence in the death of Capitol Police officer Brian Sicknick, who died from injuries sustained during the attack.

While most murder investigations focus on the person or persons who caused the fatal injury, former federal prosecutor Tim Heaphy said prosecutors could charge many rioters with felony murder, even if they were nowhere near Sicknick.

Heaphy led the monthslong investigation into the law enforcement performance before, during, and after the deadly 2017 white nationalist rally, in Charlottesville, Virginia. Heaphy was the U.S. Attorney for Western District of Virginia from December 2009 through January 2015, appointed by President Barack Obama.

Under the doctrine of felony murder, which applies in the District of Columbia, any murder that occurs during the commission of one of several underlying felonies is chargeable as felony murder.

“The classic example is if three guys go to rob a convenience store, and one guy is the getaway driver. If in the commission of the robbery, the clerk was shot and killed, all three of the participants in the robbery of the store are potentially guilty of felony murder,” said Heaphy.
Dat was te verwachten
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 14:10:29 #121
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197342535
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:06 schreef wdn het volgende:

[..]

Dat was te verwachten
Ja, als er een dode valt tijdens het begaan van een misdaad kunnen alle daders van die misdaad, al hebben ze het slachtoffer op geen enkele wijze aangeraakt of waren ze zelfs maar in het gebouw (chauffeur vluchtauto bijvoorbeeld) voor moord aangeklaagd en veroordeeld worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:16:10 #122
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197342697
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:41 schreef Ulx het volgende:

[..]

Misschien, maar dan moet ik door drie topics met oeverloos gelul heen.
Nee, dan helpt het vast om repititieve nieuwsberichten te dumpen.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:27:44 #123
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197342867
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:47 schreef wdn het volgende:

[..]

Je maakt hier dezelfde fout: dit heeft niet met vrijheid van meningsuiting te maken. Dat is een afspraak tussen de OVERHEID en haar inwoners. NIET tussen een privaat bedrijf en haar gebruikers. Een privaat bedrijf kent eigen regels waar je je aan hoort te houden. Als 1 zo'n regel is dat je je haar paars moet verven dan heb je je daar aan te houden ;)
Wat het eigenlijk wel grappig maakt dat Trump & Co roepen dat het censuur is (terwijl ze zelf de overheid zijn) :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197342875
Er zijn meer lezers die inspringen en eerdere nieuwsberichten gemist hebben in dit topic.
Het is niet zo erg in hogetempotopics een bericht of soortgelijk 3x tegen te komen.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:28:58 #125
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197342892
Kan iemand mij uitleggen hoe Parler precies werkte. Ik dacht dat het een openbaar forum was, dus hoe kunnen er dan dingen uitlekken (na die hack)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 11 januari 2021 @ 14:33:07 #126
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197342987
Cordon sanitaire rondom de democratie ondermijnende Reps in de maak?
twitter
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_197343092
Republikeins politiek commentator en Trump loyaliste werd op CNN even hard op de feiten gedrukt :D
pi_197343159
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:36 schreef wdn het volgende:

[..]

Mee eens. Het viel me ook al op: namen, adressen, en zelfs waar ze werken wordt allemaal openbaar gemaakt.
Dat zou hier niet veel anders gaan als burgers aan de gang gaan na een voorval waar mensen live streamen waar ze binnendringen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197343172
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:33 schreef Szura het volgende:
Cordon sanitaire rondom de democratie ondermijnende Reps in de maak?
[ twitter ]
Kans voor de Koch's van deze wereld om de greep op de republikeinen te vergroten.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:42:38 #130
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197343179
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:38 schreef Dutch_view het volgende:
Republikeins politiek commentator en Trump loyaliste werd op CNN even hard op de feiten gedrukt :D
CNN DESTROYS Trump loyalist. Zo upload je dat naar YT.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 14:45:13 #131
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197343233
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:42 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Kans voor de Koch's van deze wereld om de greep op de republikeinen te vergroten.
Waarom zouden die kansloze zwakkelingen die niets voor elkaar krijgen steunen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 11 januari 2021 @ 14:45:42 #132
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197343243
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe Parler precies werkte. Ik dacht dat het een openbaar forum was, dus hoe kunnen er dan dingen uitlekken (na die hack)
Er zijn admin accounts aangemaakt, daarmee kun je 2 dingen die je anders niet kan.
1. Deleted posts inzien
2. User verification inzien, om een vinkje achter je naam te krijgen moet je een kopie van een ID-bewijs opsturen.

Nu kan een derde partij zien welke berichten verwijderd zijn en heeft in een aantal gevallen, heel handig, een kopie van een id-bewijs er gratis bij.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197343274
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom zouden die kansloze zwakkelingen die niets voor elkaar krijgen steunen?
Omdat ze er gewoon weer staan over een tijdje
  maandag 11 januari 2021 @ 14:48:15 #134
284036 Kotsemmer
Uit naastenliefde
pi_197343286
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe Parler precies werkte. Ik dacht dat het een openbaar forum was, dus hoe kunnen er dan dingen uitlekken (na die hack)
Klopt, maar er zijn zaken die niet openbaar zijn:

• 'Verified citizens' - Je krijgt kreeg blijkbaar meer mogelijkheden op Parler wanneer je een kopie van je rijbewijs/id upload, deze is alleen zichtbaar voor administrators
• Verwijderde posts - deze worden niet echt verwijderd, maar er komt een virtueel vinkje in de database te staan, en de post wordt aan de 'openbare kant' niet meer getoond.

Heel veel van de relschoppers op Parler hadden 'verified' accounts, en hebben belastende berichten verwijderd na 6 januari, omdat ze bang zijn hierdoor in de problemen te komen. Maar die berichten zijn nog gewoon terug te vinden in de database, gekoppeld aan een 'verified account', welke weer gekoppeld is aan een kopie van een identiteitsbewijs.
Kortom, makkelijker kan je het de FBI niet maken.

Dit is wat ik er van begrijp, ik zit zat niet op Parler
  maandag 11 januari 2021 @ 14:48:29 #135
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197343291
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:45 schreef zalkc het volgende:

[..]

Er zijn admin accounts aangemaakt, daarmee kun je 2 dingen die je anders niet kan.
1. Deleted posts inzien
2. User verification inzien, om een vinkje achter je naam te krijgen moet je een kopie van een ID-bewijs opsturen.

Nu kan een derde partij zien welke berichten verwijderd zijn en heeft in een aantal gevallen, heel handig, een kopie van een id-bewijs er gratis bij.
Is er veel gedelete? Of pas net recentelijk vanwege alle aandacht? Ik dacht dat het in principe ongemodereerd was.
edit: Kotsemmer beantwoord mijn vraag
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 11 januari 2021 @ 14:50:03 #136
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197343317
--- was al verteld door iemand
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197343381
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:45 schreef zalkc het volgende:

[..]

Er zijn admin accounts aangemaakt, daarmee kun je 2 dingen die je anders niet kan.
1. Deleted posts inzien
2. User verification inzien, om een vinkje achter je naam te krijgen moet je een kopie van een ID-bewijs opsturen.

Nu kan een derde partij zien welke berichten verwijderd zijn en heeft in een aantal gevallen, heel handig, een kopie van een id-bewijs er gratis bij.
Daar geloof ik dus helemaal niets van
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 14:52:49 #138
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197343384
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:45 schreef zalkc het volgende:

[..]

Er zijn admin accounts aangemaakt, daarmee kun je 2 dingen die je anders niet kan.
1. Deleted posts inzien
2. User verification inzien, om een vinkje achter je naam te krijgen moet je een kopie van een ID-bewijs opsturen.

Nu kan een derde partij zien welke berichten verwijderd zijn en heeft in een aantal gevallen, heel handig, een kopie van een id-bewijs er gratis bij.
Erg handig voor identity theft ook ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 14:54:56 #139
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197343430
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Daar geloof ik dus helemaal niets van
Daar staan afbeeldingen van online. Zonder admin toegang kan je niet bij de rauwe data en die is gewoon online gezet. Dus op zich geloof ik dat wel, het is echt niet de eerste keer dat een bedrijf zijn toko niet goed inricht en beveiligd, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197343458
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 10:59 schreef AnneX het volgende:
Op de achtergrond speelt de rol van de first lady.
First daughter had een onderonsje met vader.
https://www.rawstory.com/ivanka/

https://www.vanityfair.co(...)ile-the-capitol-fell

https://www.politicalflar(...)nued-her-photoshoot/

En zij had zo’n mooie rol kunnen spelen in de geschiedenis van haar nieuwe vaderland dankzij het Einstein visum.
Dus zijn Trumps kinderen er al net zo tragisch aan toe als hun eigen vader.
Die is compleet verziekt (en erfelijk belast) door hun grootvader (Fred Trump). Zelfs zoveel jaren na Fred Trumps dood, zoekt Donald nog steeds de liefde en instemming van zijn vader.
Never give in. Never apologize. Never admit that you could be wrong. Always strike back. Don't be a f*cking loser.

Eigenlijk een diep diep tragisch verhaal.

(Een verhaal dat, ook bij 'gewone' mensen, best vaak voorkomt. En daarmee bedoel ik: onder geen beding bereid kunnen of willen zijn om iets te doen wat de 'ander' (vader/moeder/partner) niet goedkeurt. Zelfs als die personen er niet meer zijn.)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_197343522
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Eerder grey hat dan white hat lijkt me, dus een beetje er tussenin :+
Of de FBI zelf. ;) :@

(Oeps.)

[ Bericht 15% gewijzigd door Toby56 op 11-01-2021 15:07:52 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_197343551
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar staan afbeeldingen van online. Zonder admin toegang kan je niet bij de rauwe data en die is gewoon online gezet. Dus op zich geloof ik dat wel, het is echt niet de eerste keer dat een bedrijf zijn toko niet goed inricht en beveiligd, natuurlijk.
Daar ben ik dan wel benieuwd naar
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:01:49 #143
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197343562
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:42 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Kans voor de Koch's van deze wereld om de greep op de republikeinen te vergroten.
De Koch's zijn tegen Trump. Zal je mischien verbazen om te horen :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:02:07 #144
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197343569
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Daar geloof ik dus helemaal niets van
quote:
In a press release announcing the decision, Twilio revealed which services Parler was using. This information allowed hackers to deduct that it was possible to create users and verified accounts without actual verification.

With this type of access, newly minted users were able to get behind the login box API used for content delivery. That allowed them to see which users had moderator rights and this in turn allowed them to reset passwords of existing users with simple “forgot password” function. Since Twilio no longer authenticated emails, hackers were able to access admin accounts with ease.
https://cybernews.com/new(...)ecurity-researchers/
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:03:49 #145
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197343599
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe Parler precies werkte. Ik dacht dat het een openbaar forum was, dus hoe kunnen er dan dingen uitlekken (na die hack)
Omdat het net als Twitter ook de optie heeft om prive berichten te sturen, Parler posts kunnen ook niet extern gelinkt worden zoals Twitter vziw.

Daarbij zijn er nu blijkbaar berichten die men verwijderd heeft (maar die in werkelijkheid alleen niet weergegeven werden) openbaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197343648
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, als er een dode valt tijdens het begaan van een misdaad kunnen alle daders van die misdaad, al hebben ze het slachtoffer op geen enkele wijze aangeraakt of waren ze zelfs maar in het gebouw (chauffeur vluchtauto bijvoorbeeld) voor moord aangeklaagd en veroordeeld worden.
Zou wel een gevaarlijk precedent kunnen zetten. Felony murder geldt ook als n van de daders sterft (in dit geval Ashli Babbitt, die door de politie gedood werd). Als men het voor dit protest toepast, omdat het gevaar voorzienbaar was (een gebouw bestormen dat verdedigd wordt door gewapende agenten) dan kan men dat ook doen bij andere protesten waar men van plan is de wet te overtreden en grote risico's neemt.

In DC geldt felony murder voor volgende misdrijven:
quote:
“[a killing ] or committed in the perpetration of, or attempt to perpetrate, any arson, escape, murder, kidnapping, treason, espionage, sabotage, aggravated sexual abuse or sexual abuse, child abuse, burglary, or robbery; or perpetrated as part of a pattern or practice of assault or torture against a child or children.”
https://lawandcrime.com/l(...)ath-of-ashli-babbit/
Ik zie niet meteen iets dat hier van toepassing is.

Op de "federale lijst" staat ook terrorisme...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_197343650
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:58 schreef wdn het volgende:
Video van Eugene Goodman (what's in a name :) ) die mensen wegleidt van de deur naar de senaat:


Die gast mag wel wat medailles krijgen. En opslag.

edit: dit gebeurde 1 of 2 minuten voor de senatoren werd verteld te gaan schuilen.
Het eerste stuk (de achtervolging) had ik op woensdagmiddag/avond al gezien. Toen dacht ik nog: ren nou niet weg. (Erg dom van me. :@.) Nu zie ik het vervolg voor het eerst.
Het moet niet meevallen om zo kalm te kunnen blijven.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_197343690
quote:
Wat een gefaal :') Ik was me ook even aan het inlezen en las dat het ook wat anders kan zijn. Hoe dan ook brak programmeerwerk.

We zien de komende weken wel wat het was.
pi_197343707
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Koch's zijn tegen Trump. Zal je mischien verbazen om te horen :)
Nog beter dus, Trump uit de picture en een partij die om geld zit verlegen
pi_197343750
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:28 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

En ze vindt zichzelf ook heel zielig.
Dat ook inderdaad. Bah..

"Ik ben alleen maar met die lamlul getrouwd om z'n centen. Snap dat nou eens!"
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:09:50 #151
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197343751
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zou wel een gevaarlijk precedent kunnen zetten. Felony murder geldt ook als n van de daders sterft (in dit geval Ashli Babbitt, die door de politie gedood werd). Als men het voor dit protest toepast, omdat het gevaar voorzienbaar was (een gebouw bestormen dat verdedigd wordt door gewapende agenten) dan kan men dat ook doen bij andere protesten waar men van plan is de wet te overtreden en grote risico's neemt.

In DC geldt felony murder voor volgende misdrijven:
[..]

https://lawandcrime.com/l(...)ath-of-ashli-babbit/
Ik zie niet meteen iets dat hier van toepassing is.

Op de "federale lijst" staat ook terrorisme...
En het zijn de federale aanklagers die hiermee bezig zijn, maar in principe kunnen ze de moord op zich gewoon opnemen als reden voor de felony murder charge of zie ik dat verkeerd?

Overigens wel navrant als je het levensverhaal leest van die mevrouw Babbitt waar je hier mee te maken hebt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:10:53 #152
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197343783
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:07 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nog beter dus, Trump uit de picture en een partij die om geld zit verlegen
Ja, dat biedt de Koch's inderdaad goede kansen om hun invloed te vergroten, wil daar wel bij aantekenen dat de Koch's nu toch een andere toon lijken aan te slaan dan voordat Trump aan de macht kwam.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197343811
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wut? Dit heeft niets met de politie te maken maar met de vraag of we hier een link naar dat materiaal gaan toestaan. Als het in de pers staat dan heb ik er geen moeite mee maar dit gaat om een directe link naar materiaal wat op illegale wijze verkregen is waaronder materiaal van Nederlanders en dat kan ons in problemen brengen met de AVG.

Als het ok is dan vind ik het prima verder, mijn enige insteek is of het voor FOK! ok is om een link te posten.

PS: Het omvat, naar verluid, ook prive chats die dus niet publiek waren.
Mod, je moet het NIET toestaan hier.
(Excuses voor het woord 'moet'.)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_197343818
1tje van die Koch's is al een tijdje dood.
pi_197343829
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat biedt de Koch's inderdaad goede kansen om hun invloed te vergroten, wil daar wel bij aantekenen dat de Koch's nu toch een andere toon lijken aan te slaan dan voordat Trump aan de macht kwam.
Ik bedoel niet alleen Koch, die schoot me als eerste even te binnen omdat het toch wel grote donoren zijn (waren?) met veel invloed. Er zullen er nog wel een aantal zijn van dat allooi. Dus meer types als Koch ipv specifiek Koch zelf
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:15:29 #156
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197343910
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:12 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik bedoel niet alleen Koch, die schoot me als eerste even te binnen omdat het toch wel grote donoren zijn (waren?) met veel invloed. Er zullen er nog wel een aantal zijn van dat allooi. Dus meer types als Koch ipv specifiek Koch zelf
Klopt, sorry, ik nam het iets te letterlijk. Er zijn ook nog figuren als de Mercers. Die van Parler, ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:16:15 #157
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197343930
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 13:58 schreef wdn het volgende:
Video van Eugene Goodman (what's in a name :) ) die mensen wegleidt van de deur naar de senaat:


Die gast mag wel wat medailles krijgen. En opslag.

edit: dit gebeurde 1 of 2 minuten voor de senatoren werd verteld te gaan schuilen.
Erg slim en effectief gedaan. Een echte patriot
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197343962
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:12 schreef BEFEM het volgende:
1tje van die Koch's is al een tijdje dood.
Lees ik ook net, en die andere schijnt ook een 180 gedaan te hebben. Nu moet je bij dat soort lui altijd kijken wat ze doen ipv luisteren naar wat ze zeggen, maar wie weet.
pi_197344010
twitter


Aangezien hier geen aggregator voor zal zijn, en er wat tijd over is gegaan sinds de eerste snap polls...
pi_197344047
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klopt, sorry, ik nam het iets te letterlijk. Er zijn ook nog figuren als de Mercers. Die van Parler, ja.
Ik had ook geen naam moeten noemen, dus ik herformuleer het even.

Met het wegvallen van al die donoren ligt er een kans voor een groep/persoon om significante invloed te krijgen op de republikeinen, welke kant dat ideologisch ook op is. Tijd zal leren of dat een goede ontwikkeling is.

Het liefst zie ik al dat grote/corporate geld verdwijnen maar dat is ijdele hoop aangezien beide partijen aan die tiet lurken.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:22:19 #161
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197344085
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:20 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik had ook geen naam moeten noemen, dus ik herformuleer het even.

Met het wegvallen van al die donoren ligt er een kans voor een groep/persoon om significante invloed te krijgen op de republikeinen, welke kant dat ideologisch ook op is. Tijd zal leren of dat een goede ontwikkeling is.

Het liefst zie ik al dat grote/corporate geld verdwijnen maar dat is ijdele hoop aangezien beide partijen aan die tiet lurken.
Vergeet Trumps PAC niet, die heeft een paar honderd miljoen in kas nu om uit te delen aan getrouwen. Die gaat, tenzij het goed mis gaat voor hem voor de rechter en via impeachment, nog best wat invloed behouden in de RNC.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:23:42 #162
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197344113
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En het zijn de federale aanklagers die hiermee bezig zijn, maar in principe kunnen ze de moord op zich gewoon opnemen als reden voor de felony murder charge of zie ik dat verkeerd?

Overigens wel navrant als je het levensverhaal leest van die mevrouw Babbitt waar je hier mee te maken hebt.
Kijk, als je bijvoorbeeld in de eerste wereldoorlog een soldaat optilt boven de loopgraven die dan wordt doodgeschoten, wie is dan de moordenaar? De scherpschutter aan de andere kant van de grens of zij die die soldaat hebben opgetild?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197344125
twitter
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 januari 2021 @ 15:24:32 #164
426493 crew  PippenScottie
pi_197344136
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vergeet Trumps PAC niet, die heeft een paar honderd miljoen in kas nu om uit te delen aan getrouwen. Die gaat, tenzij het goed mis gaat voor hem voor de rechter en via impeachment, nog best wat invloed behouden in de RNC.
Je denkt toch niet serieus dat Trump dat geld weg gaat geven?
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:25:40 #165
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197344168
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:24 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Je denkt toch niet serieus dat Trump dat geld weg gaat geven?
Hij heeft geen keus tenzij hij ook nog eens wegens fraude in de bak wil belanden, een PAC kan alleen gebruikt worden om donaties mee te doen, vziw.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197344172
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En het zijn de federale aanklagers die hiermee bezig zijn, maar in principe kunnen ze de moord op zich gewoon opnemen als reden voor de felony murder charge of zie ik dat verkeerd?

Overigens wel navrant als je het levensverhaal leest van die mevrouw Babbitt waar je hier mee te maken hebt.
Het moet een misdrijf zijn waar men bewust aan deelnam, een gepland misdrijf zeg maar.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 januari 2021 @ 15:26:03 #167
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_197344176
Maar realistisch gezien, wanneer kunnen we ongeveer verwachten dat er gestemd gaat worden over impeachment? Het begint heel langzaam een beetje te klinken als iets dat te lang gaat duren, hoewel het natuurlijk ook wel goed voorbereid moet worden :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 11 januari 2021 @ 15:27:10 #168
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197344199
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]

Aangezien hier geen aggregator voor zal zijn, en er wat tijd over is gegaan sinds de eerste snap polls...
Nou waar wachten die Republikeinen in de Senaat op? Gooi die kerel uit het Witte Huis.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:27:58 #169
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197344217
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het moet een misdrijf zijn waar men bewust aan deelnam, een gepland misdrijf zeg maar.
Hm, gegeven de wekenlange voorbereiding op social media door bepaalde groepen zie ik ze dat nog wel hard kunnen maken. We shall see.

Het kan ook best zijn dat dit een tactiek is van aanklagers om bekentenissen los te krijgen, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:28:17 #170
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197344223
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:26 schreef heywoodu het volgende:
Maar realistisch gezien, wanneer kunnen we ongeveer verwachten dat er gestemd gaat worden over impeachment? Het begint heel langzaam een beetje te klinken als iets dat te lang gaat duren, hoewel het natuurlijk ook wel goed voorbereid moet worden :+
Klopt. Trump is dankzij zijn legertje juristen aalglad, je wilt niet het risico nemen dat hij de dans ontspringt..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197344357
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:28 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Klopt. Trump is dankzij zijn legertje juristen aalglad, je wilt niet het risico nemen dat hij de dans ontspringt..
Is dat ondertussen niet alleen nog maar Guilliani?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 januari 2021 @ 15:35:51 #172
426493 crew  PippenScottie
pi_197344400
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:28 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Klopt. Trump is dankzij zijn legertje juristen aalglad, je wilt niet het risico nemen dat hij de dans ontspringt..
Geen enkele zichzelf respecterende jurist wil zijn vingers branden aan Trump. En dat was al zo voor zijn presidentschap.
Dit deels omdat hij zijn rekeningen niet betaald, maar ook omdat hij een ongeleid projectiel is die niet luistert naar zijn juridisch adviseurs.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:36:03 #173
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197344405
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Is dat ondertussen niet alleen nog maar Guilliani?
Ga er gemakshalve van uit dat hij nog heel wat achter de hand hebt. Vraag het de vrouwen die hij de afgelopen decennia heeft aangerand maar.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:38:25 #174
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197344459
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:36 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ga er gemakshalve van uit dat hij nog heel wat achter de hand hebt. Vraag het de vrouwen die hij de afgelopen decennia heeft aangerand maar.
That was then. Nu lopen advocaten hard weg van hem.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:38:40 #175
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197344467
De opmaat naar hopelijk vier jaar saaiheid:
twitter
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:39:46 #176
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197344481
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

That was then. Nu lopen advocaten hard weg van hem.
Geld, of eerder de mogelijkheid om geld te verdienen maakt veel goed..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 15:42:51 #177
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197344543
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:39 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Geld, of eerder de mogelijkheid om geld te verdienen maakt veel goed..
Momenteel lijkt iedereen vooral hard weg te lopen van Trumps geld :)

We moeten ook maar eens afwachten of Trump nu echt wel zoveel geld heeft, natuurlijk, dat is allemaal nogal wazig, eigenlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197344661
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:38 schreef Szura het volgende:
De opmaat naar hopelijk vier jaar saaiheid:
[ twitter ]
Had wel leuk geweest als Carter daar ook bij was. Maar die zal wel te slecht zijn, en nu met Covid ook. Is tenslotte al niet meer de jongste.
pi_197344725
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Momenteel lijkt iedereen vooral hard weg te lopen van Trumps geld :)

We moeten ook maar eens afwachten of Trump nu echt wel zoveel geld heeft, natuurlijk, dat is allemaal nogal wazig, eigenlijk.
Echt liquide zal hij sowieso niet zijn. Cashflows van z'n hotels en golfbanen zijn praktisch opgedroogd en vermogen in panden is niet zo heel makkelijk te liquideren. Normaal zou je daar tegen kunnen lenen maar weet niet of dat nog een rele optie is inmiddels. En hoeveel panden heeft hij zelf, veel is toch alleen een licentie voor de naam?

Als die panden al niet vol schulden 'zitten'
  maandag 11 januari 2021 @ 15:56:05 #180
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197344879
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:38 schreef Szura het volgende:
De opmaat naar hopelijk vier jaar saaiheid:
[ twitter ]
Een opluchting. Laten andere landen , vooral in Europa n Nederland voorzichtig zijn, voor je het weet hebben we ook hier een dergelijke situatie. Fvd en PVV liggen op de loer.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 11 januari 2021 @ 15:57:46 #181
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197344927
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Echt liquide zal hij sowieso niet zijn. Cashflows van z'n hotels en golfbanen zijn praktisch opgedroogd en vermogen in panden is niet zo heel makkelijk te liquideren. Normaal zou je daar tegen kunnen lenen maar weet niet of dat nog een rele optie is inmiddels. En hoeveel panden heeft hij zelf, veel is toch alleen een licentie voor de naam?

Als die panden al niet vol schulden 'zitten'
Kaal plukken die hap. Laat hem zijn assets maar verkopen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197345012
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:56 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Een opluchting. Laten andere landen , vooral in Europa n Nederland voorzichtig zijn, voor je het weet hebben we ook hier een dergelijke situatie. Fvd en PVV liggen op de loer.
Welnee. FvD is definitief uitgespeeld en de PVV weet zichzelf altijd op kundige wijze te vervreemden van de andere partijen. Het gezamenlijke potentieel van deze partijen is maximaal veertig zetels, dus daar komen ze ook niet heel ver mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 16:06:32 #183
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197345067
NY BAR is een onderzoek naar Giuliani gestart.

https://nysba.org/new-yor(...)from-its-membership/
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197345118
twitter


“Als ik m’n tweets snel delete dan hebben ze geen enkel bewijs!”. Ze leren het ook nooit....
  maandag 11 januari 2021 @ 16:12:14 #185
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197345156
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:06 schreef Ulx het volgende:
NY BAR is een onderzoek naar Giuliani gestart.

https://nysba.org/new-yor(...)from-its-membership/
Is er nog onderzoek nodig dan?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_197345210
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:12 schreef Szura het volgende:

[..]

Is er nog onderzoek nodig dan?
Ik denk dat het heel goed is dat ze het zo doen.
Zo laten ze Giuliani, Trump en alle andere zakkenwassers zien hoe het eigenlijk hoort.

NYSBA President Scott M. Karson has launched an inquiry pursuant to the Association’s bylaws to determine whether Mr. Giuliani should be removed from the membership rolls of the Association.

NYSBA’s bylaws state that “no person who advocates the overthrow of the government of the United States, or of any state, territory or possession thereof, or of any political subdivision therein, by force or other illegal means, shall be a member of the Association.” Mr. Giuliani’s words quite clearly were intended to encourage Trump supporters unhappy with the election’s outcome to take matters into their own hands. Their subsequent attack on the Capitol was nothing short of an attempted coup, intended to prevent the peaceful transition of power.

Mr. Giuliani will be provided due process and have an opportunity – should he so choose – to explain and defend his words and actions.

This decision is historic for NYSBA, and we have not made it lightly. We cannot stand idly by and allow those intent on rending the fabric of our democracy to go unchecked.


Bravo.
Ik doe het ff rustig aan.
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 16:19:45 #187
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197345277
Zijn licentie afpakken valt onder een andere organisatie. Maar die zal ook wel een onderzoek gaan doen. Ik kan me niet voorstellen dat die ook niet bedolven zijn onder klachten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 16:22:47 #188
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197345327
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:19 schreef Ulx het volgende:
Zijn licentie afpakken valt onder een andere organisatie. Maar die zal ook wel een onderzoek gaan doen. Ik kan me niet voorstellen dat die ook niet bedolven zijn onder klachten.
Als je geen Bar accreditatie meer hebt kun je, volgens mij, niet meer voor de rechtbank zaken bepleiten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 januari 2021 @ 16:24:09 #189
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197345350
De kans dat Trump nog iets bizars gaat doen is nihil, tenzij hij zijn achterban niet meer onder controle heeft.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 11 januari 2021 @ 16:27:39 #190
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197345405
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:24 schreef Grishenko_ het volgende:
De kans dat Trump nog iets bizars gaat doen is nihil, tenzij hij zijn achterban niet meer onder controle heeft.
Zijn achterban deed alles wat hij zei. Dus nu zijn ze stuurloos, denk daarom ook dat zo'n massale demonstratie niet meer gaat lukken. Tenzij er heel snel een nieuwe leider komt of Trump zich toch weer opwerpt
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 16:29:06 #191
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197345434
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zijn achterban deed alles wat hij zei. Dus nu zijn ze stuurloos
Mischien kan Trump nog een leuke rally organiseren op Mar-A-Lago? Leuk voor zijn supporters ook, mooi weer daar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 11 januari 2021 @ 16:30:23 #192
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_197345452
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij heeft geen keus tenzij hij ook nog eens wegens fraude in de bak wil belanden, een PAC kan alleen gebruikt worden om donaties mee te doen, vziw.
Hij kan campagnebijeenkomsten in zijn hotel organiseren. Campagneovernachtingen, campagnegolfoverleg, campagnevoedsel, campagnekleding, campagnereizen, campagneapparatuur, ...

Hij kan alles voor hemzelf, bij hemzelf spenderen.
Gn kloon van tvlxd!
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 16:32:41 #193
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197345484
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:30 schreef Montov het volgende:

[..]

Hij kan campagnebijeenkomsten in zijn hotel organiseren. Campagneovernachtingen, campagnegolfoverleg, campagnevoedsel, campagnekleding, campagnereizen, campagneapparatuur, ...

Hij kan alles voor hemzelf, bij hemzelf spenderen.
Yup. En dat gebeurt ook vaak maar het probleem is dan wel dat hij de rekeningen WEL moet betalen en daar heeft Trump een probleem mee ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197345497
twitter


Het zit hem ook niet mee :'(
  maandag 11 januari 2021 @ 16:36:57 #195
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197345544
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zijn achterban deed alles wat hij zei. Dus nu zijn ze stuurloos, denk daarom ook dat zo'n massale demonstratie niet meer gaat lukken. Tenzij er heel snel een nieuwe leider komt of Trump zich toch weer opwerpt
Dus er zal niets gaan gebeuren. ;)
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 16:38:40 #196
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197345568
Het zal niemand verassen maar de "Wir haben es nicht gewusst" verdediging doet weer opgang, dit keer bij de RNC Attorney Generals (Ja, de gotspe)

quote:
Republican AGs group sent robocalls urging protesters to the Capitol. GOP officials now insist they didn’t know about it.

The day before a pro-Trump mob stormed the U.S. Capitol, an arm of the Republican Attorneys General Association sent out robocalls urging supporters to come to D.C. to “fight” Congress over President Trump’s baseless election fraud claims.

“At 1 p.m. we will march to the Capitol building and call on Congress to stop the steal,” said the message first reported by the watchdog group Documented. “We’re hoping patriots like you will join us to continue to fight to protect the integrity of our elections.”

After the attempted insurrection on Wednesday left a police officer and four others dead, several GOP attorneys general have distanced themselves from the robocalls, insisting they didn’t know about the campaign. Alabama Attorney General Steve Marshall, the chairman of the Rule of Law Defense Fund, the nonprofit that sent out the calls, blamed the group’s staffers.

https://www.washingtonpos(...)trump-rally-capitol/
The Rule of Law Defense Fund. Zoals gezegd, de gotspe.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197345836
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:09 schreef Vis1980 het volgende:
Christenterroristen? Of ligt dat iets te gevoelig?
Ik vind het niet overdreven. >90% van die Trump wappies is ook hardcore christen, vaak van een evangelische of baptist stroming. Ik vond dat altijd onschuldige gekkies, weliswaar compleet nutteloos om op intellectueel gebied iets aan de maatschappij bij te dragen met hun young earth creationisme en andere mallotigheid, maar verder niet bedreigend.

Maar als ik zie dat ook de Nederlandse variant hiervan (die verder geen vlieg kwaad doet) blind in de webben van Trump verstrikt raakt is mijn mening wel wat bijgesteld. Ik vertrouw nu standaard geen enkele evangelische christen meer op moreel gebied. Ze moeten nu eerst mijn vertrouwen winnen in plaats van dat ze dat krijgen tot het tegendeel bewezen is.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_197345893
Maar is dit nu het echte moeras wat leeg loopt. :D
  maandag 11 januari 2021 @ 16:59:02 #199
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197345902
Impeachment heeft nu 214 handtekeningen.
Ongeveer 12 republikeinen gaan VOOR stemmen.

quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:58 schreef Basp1 het volgende:
Maar is dit nu het echte moeras wat leeg loopt. :D
Iemand op twitter zou dat naar Pelosi moeten sturen :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 17:00:58 #200
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197345936
twitter


Dat schiet op. Ik ben benieuwd naar de verdediging door de GOP. Wat voor argumenten zullen die gebruiken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197345975
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:27 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Zijn achterban deed alles wat hij zei. Dus nu zijn ze stuurloos, denk daarom ook dat zo'n massale demonstratie niet meer gaat lukken. Tenzij er heel snel een nieuwe leider komt of Trump zich toch weer opwerpt
De woede zal echter alleen nog maar gegroeid zijn.
Zeker bij de echte fanatiekelingen.
De toestand blijft explosief, zo vrees ik.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:07:27 #202
8783 gbm
Estd. 2001
pi_197346012
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:00 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dat schiet op. Ik ben benieuwd naar de verdediging door de GOP. Wat voor argumenten zullen die gebruiken?
Waarschijnlijk iets van dat de Democraten dit proberen politiek uit te buiten / het land te verdelen...
  maandag 11 januari 2021 @ 17:07:46 #203
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197346019
Jammer dat Trump niet meer op twitter kan. Dan was hij in staat geweest mee te helpen aan zijn eigen verdere ondergang
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 11 januari 2021 @ 17:08:08 #204
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197346025
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]

De woede zal echter alleen nog maar gegroeid zijn.
Zeker bij de echte fanatiekelingen.
De toestand blijft explosief, zo vrees ik.
Dat kan, maar wie beslist nu wat het plan is?
  maandag 11 januari 2021 @ 17:09:29 #205
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197346049
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:58 schreef Basp1 het volgende:
Maar is dit nu het echte moeras wat leeg loopt. :D
Bijna alles wat ze zeggen is projectie, dus Drain The Swamp ook
  maandag 11 januari 2021 @ 17:09:51 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197346053
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, als er een dode valt tijdens het begaan van een misdaad kunnen alle daders van die misdaad, al hebben ze het slachtoffer op geen enkele wijze aangeraakt of waren ze zelfs maar in het gebouw (chauffeur vluchtauto bijvoorbeeld) voor moord aangeklaagd en veroordeeld worden.
Ja, Felony murder, dat bedoelde ik pas toen we het er hier thuis over hadden.

Overigens zou dat sowieso opgaan voor de CP officer die doodgeslagen is met die brandblusser, en voor de vrouw die door de massa verdrukt is en daardoor overleden is, maar de andere 3 doden, incl. mister "I tasered my balls and gone to heaven" zouden daar ook prima onder kunnen vallen.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 januari 2021 @ 17:12:59 #207
8783 gbm
Estd. 2001
pi_197346104
Nou dat was het dan... :P

Alleen een resolution mbt 25e amendement ingediend.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:13:45 #208
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197346117
Ja morgen gaan we pas verder :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 11 januari 2021 @ 17:13:47 #209
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_197346118
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:12 schreef gbm het volgende:
Nou dat was het dan... :P

Alleen een resolution mbt 25e amendement ingediend.
En begreep ik het nou goed dat de republikeinen daar bezwaar tegen indienden?
pi_197346125
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:00 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dat schiet op. Ik ben benieuwd naar de verdediging door de GOP. Wat voor argumenten zullen die gebruiken?
Het Congres is de juiste plaats om verkiezingsfraude aan de orde te stellen.
Trump wilde zijn loyale supporters alleen maar naar het Capitool sturen om de echte dappere en waarheidlievende (Republikeinse) volksvertegenwoordigers een steuntje in de rug te geven, en om de voorzitter van de Senaat, Mike Pence, te laten inzien dat hij de vaststelling van de uitslag tot nader order moest uitstellen.
Het is zeer spijtig dat er te veel tuig zat bij de demonstranten, maar onze geachte president Trump heeft zelf (in de autocue boodschap) afstand genomen van het geweld. Hij is een hele lieve man. Wij stemmen tegen de impeachment en stellen voor om over te gaan tot de orde van de dag
.

Of zoiets.

Mijn sollicitatiebrief voor het campagneteam van Ted Cruz is bijna af. Veel poen van extreemrechtse oliebaronnen. Kassa.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:14:45 #211
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197346138
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:13 schreef Aikara het volgende:

[..]

En begreep ik het nou goed dat de republikeinen daar bezwaar tegen indienden?
Ja. Maar dat gebeurd altijd en is een formaliteit ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 17:15:46 #212
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197346156
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:07 schreef gbm het volgende:

[..]

Waarschijnlijk iets van dat de Democraten dit proberen politiek uit te buiten / het land te verdelen...
Het zal niet zozeer het land verdelen. Wel de Republikeinse Partij. Maar dat is niet het probleem van de Democraten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:17:22 #213
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197346199
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het zal niet zozeer het land verdelen. Wel de Republikeinse Partij. Maar dat is niet het probleem van de Democraten.
Zelfs dat niet. Er stappen er een paar op en dat zijn die wat meestemmen met de democraten. Want die verraden de partij.

Als je alleen CNN als informatiebron gebruikt wordt je gehersenspoeld :X
Er gaat -niks- veranderen. Er zijn senatoren die door gaan met ontkenne. Alabama senator Barry Moore is er zo 1 van. Heeft na een aantal tweets zijn account opgeheven. Die waren van het nivo:


[ Bericht 14% gewijzigd door wdn op 11-01-2021 17:26:19 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 17:17:46 #214
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197346206
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:07 schreef wdn het volgende:
Jammer dat Trump niet meer op twitter kan. Dan was hij in staat geweest mee te helpen aan zijn eigen verdere ondergang
Hoeft niet. Hij heeft Dersh en Rudy als verdediging.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197346242
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:08 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat kan, maar wie beslist nu wat het plan is?
Dat doen ze zelf wel.
Chaos creren kan op honderden manieren. En Twitter en Parler zijn niet de enige communicatiemogelijkheden.
Zelfs internet zelf biedt ongetwijfeld meer (duistere) kanalen... en dan kunnen ze afspreken om ergens te vergaderen.

Het risico is nog lang niet voorbij.
(Uiteraard proberen FBI en de Secret Service er alles aan te doen om afspraken op tijd te achterhalen...)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_197346289
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:07 schreef gbm het volgende:

[..]

Waarschijnlijk iets van dat de Democraten dit proberen politiek uit te buiten / het land te verdelen...
als je kijkt op R/conservatives. het gaat er alleen maar over hoe ze monddood gemaakt zullen worden voor hun overtuigingen, hoe de democraten alles zullen doen om de conservatieven te onderdrukken, ze toch geen verschil maken tussen normaal en de 'rellers'. opvallend zijn het stee vast de zelfde users vbij alle topics, en dat alle topics alleen voor flair users (goed gekeurde conservatieven) openstaan om te reageren (dusniks geen tegen spraak). dit is nog lang nietover.
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 17:23:18 #217
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197346327
Ze kunnen altijd nog naar IRC.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:25:05 #218
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_197346360
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:19 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Dat doen ze zelf wel.
Chaos creren kan op honderden manieren. En Twitter en Parler zijn niet de enige communicatiemogelijkheden.
Zelfs internet zelf biedt ongetwijfeld meer (duistere) kanalen... en dan kunnen ze afspreken om ergens te vergaderen.

Het risico is nog lang niet voorbij.
(Uiteraard proberen FBI en de Secret Service er alles aan te doen om afspraken op tijd te achterhalen...)
Vertrouw er maar op dat er helemaal niets zal gebeuren. Gelukkig hebben de meesten verstand en zullen niets doen dat tegen de constitutie ingaat. Voor mij is het risico allang voorbij en hoeven wij ons er niet druk over te maken.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_197346383
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:23 schreef Ulx het volgende:
Ze kunnen altijd nog naar IRC.
daar zal ook het meeste gebeuren.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:26:10 #220
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197346387
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien kan Trump nog een leuke rally organiseren op Mar-A-Lago? Leuk voor zijn supporters ook, mooi weer daar.
Ik heb zo'n vermoeden dat Trump dat plebs niet op zijn erf wil hebben lopen. De stemmen zijn nuttig, maar met types als Trump is de regel, geef me geld en macht, maar verwacht niet dat ik het met je deel.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 11 januari 2021 @ 17:28:03 #221
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197346419
Ik zou ook Gym Jordan en Nunez onderzoeken, nu men die medals heeft gekregen. Die zijn dan het langst loyaal gebleven ofzo. Dat wil bij Trump zeggen dat ze veel vuile was hebben gewassen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197346434
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, gegeven de wekenlange voorbereiding op social media door bepaalde groepen zie ik ze dat nog wel hard kunnen maken. We shall see.

Het kan ook best zijn dat dit een tactiek is van aanklagers om bekentenissen los te krijgen, natuurlijk.
Maar het "geplande misdrijf" moet op de lijst staan. Rioting of het bezetten/bestormen van een overheidsgebouw is daar niet bij. Misschien kan men bewijzen dat een bepaalde groep van plan was gijzelaars te nemen, dan valt het onder kidnapping. Maar dan moet je nog een oorzakelijk verband aantonen, maw dat het uitvoeren van die plannen leidde tot de dood van n of meer personen (bvb doordat de vrouw die gedood werd, of de man die met de brandblusser sloeg, tot die groep behoorde).
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_197346444
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:21 schreef Korenfok het volgende:

[..]

als je kijkt op R/conservatives. het gaat er alleen maar over hoe ze monddood gemaakt zullen worden voor hun overtuigingen, hoe de democraten alles zullen doen om de conservatieven te onderdrukken, ze toch geen verschil maken tussen normaal en de 'rellers'. opvallend zijn het stee vast de zelfde users vbij alle topics, en dat alle topics alleen voor flair users (goed gekeurde conservatieven) openstaan om te reageren (dusniks geen tegen spraak). dit is nog lang nietover.
Op politiek niveau vrees ik ook dat er niet zoveel verandert.
Zelfs als de meerderheid van de Republikeinse stemmers geweld afwijst, dan wil dat nog geenszins zeggen dat ze niet meer geloven dat Biden en de Democraten de verkiezingen hebben gestolen. Integendeel zelfs: door alle acties van de laatste dagen zullen ze er alleen nog maar meer van overtuigd zijn. Het 'swamp' gedachtengoed zal weer voluit terugkeren (voorzover het daar ooit was verdwenen). Ze blijven ervan overtuigd dat alleen zij het Amerikaanse volk vertegenwoordigen, en dat de linkse minderheid, met hulp van corrupte rechters en Silicone Valley, hun op ontoelaatbare wijze de mond tracht te snoeren.

Dus, ondanks al het onbegrip hier, en de geluiden dat aan het Trump-gelazer snel een einde zal komen, verwacht ik eerder dat een Pat Toomey in de problemen kan komen dan Ted Cruz. Bij de meeste Republikeinse kiezers althans.

De USA blijft voorlopig nog extreem verdeeld. Arme Joe.

Maar misschien ben ik vandaag in een te sombere bui.
Ik hoop het maar.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:35:39 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197346565
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:38 schreef Szura het volgende:
De opmaat naar hopelijk vier jaar saaiheid:
[ twitter ]
Wow, zelfs de Bushes erbij..... dat zijn de presidenten van de laatste 28 jaar, behalve Trump.

Als Jimmy Carter er bij zou zijn dan zouden het alle nog levende presidenten behalve Trump zijn, maar die is 96 dus dan is het niet heel vreemd dat hij er niet bij is.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 januari 2021 @ 17:36:44 #225
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197346581
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:29 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Op politiek niveau vrees ik ook dat er niet zoveel verandert.
Zelfs als de meerderheid van de Republikeinse stemmers geweld afwijst, dan wil dat nog geenszins zeggen dat ze niet meer geloven dat Biden en de Democraten de verkiezingen hebben gestolen. Integendeel zelfs: door alle acties van de laatste dagen zullen ze er alleen nog maar meer van overtuigd zijn. Het 'swamp' gedachtengoed zal weer voluit terugkeren (voorzover het daar ooit was verdwenen). Ze blijven ervan overtuigd dat alleen zij het Amerikaanse volk vertegenwoordigen, en dat de linkse minderheid, met hulp van corrupte rechters en Silicone Valley, hun op ontoelaatbare wijze de mond tracht te snoeren.

Dus, ondanks al het onbegrip hier, en de geluiden dat aan het Trump-gelazer snel een einde zal komen, verwacht ik eerder dat een Pat Toomey in de problemen kan komen dan Ted Cruz. Bij de meeste Republikeinse kiezers althans.

De USA blijft voorlopig nog extreem verdeeld. Arme Joe.

Maar misschien ben ik vandaag in een te sombere bui.
Ik hoop het maar.
Nee dan ben je niet.

Republikeinen zullen altijd in belang eigen partij reageren.
Democraten zullen altijd in belang eigen partij reageren reageren. Die zijn niks beter in dat opzicht.

Afwijkend gedrag mag maar niet als het het belang van de eigen partij schaadt. Dus meestemmen met impeachment is toegestaan zolang de 2/3de meerderheid niet gehaald wordt.

Een stemming over een relief fund voor 2000 dollar voor 1 maand per persoon haalt het niet omdat het te weinig is volgens de ene persoon en een ander persoon vind het veels te veel.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197346599
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:24 schreef Grishenko_ het volgende:
De kans dat Trump nog iets bizars gaat doen is nihil, tenzij hij zijn achterban niet meer onder controle heeft.
zichzelf door de kop schieten acht ik nog steeds een rele optie, is dat bizar genoeg?

maar niet meteen op 20 jan. Meer wanneer al zijn bezittingen hem worden ontnomen door de rechtszaken en zijn laatste getrouwen weglopen en zijn familie imperiumpje in elkaar gestort is....
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_197346603
Wie wil State of the State NY by Andrew Cuomo volgen.
Via zijn twitter volg ik tijdens aardappelen schillen. B-)
  maandag 11 januari 2021 @ 17:40:36 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197346642
Grappig trouwens dat Trump, George W. Bush en Clinton alledrie uit 1946 zijn en binnen 10 weken na elkaar geboren zijn.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 januari 2021 @ 17:40:51 #229
862 Arcee
Look closer
pi_197346648
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wow, zelfs de Bushes erbij..... dat zijn de presidenten van de laatste 28 jaar, behalve Trump.

Als Jimmy Carter er bij zou zijn dan zouden het alle nog levende presidenten behalve Trump zijn, maar die is 96 dus dan is het niet heel vreemd dat hij er niet bij is.
President Pence is er ook bij. :Y)
pi_197346658
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:09 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad. Bah..

"Ik ben alleen maar met die lamlul getrouwd om z'n centen. Snap dat nou eens!"
Tja ze is toch een beetje die franse koningin die vroeg kunnen ze geen cake eten toen het hongsrige gepeupel aan de poort rammelde
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 17:41:38 #231
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197346670

Ik zag deze in mijn youtube suggesties staan, Trump gaat speechen?
pi_197346676
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:36 schreef wdn het volgende:

[..]

Nee dan ben je niet.

Republikeinen zullen altijd in belang eigen partij reageren.
Democraten zullen altijd in belang eigen partij reageren reageren. Die zijn niks beter in dat opzicht.

Afwijkend gedrag mag maar niet als het het belang van de eigen partij schaadt. Dus meestemmen met impeachment is toegestaan zolang de 2/3de meerderheid niet gehaald wordt.

Een stemming over een relief fund voor 2000 dollar voor 1 maand per persoon haalt het niet omdat het te weinig is volgens de ene persoon en een ander persoon vind het veels te veel.
Ik denk wel dat, zeker de laatste decennia, Democratische politici, sowieso onderling, wat beteren kunnen 'polderen'. En daar is tot nu toe er nog niemand in geslaagd om het 'algemene (en zeer brede) gedachtengoed' te vervangen door een persoonlijkheidscultus.
Ik doe het ff rustig aan.
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 17:42:10 #233
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197346678
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:38 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

zichzelf door de kop schieten acht ik nog steeds een rele optie, is dat bizar genoeg?

maar niet meteen op 20 jan. Meer wanneer al zijn bezittingen hem worden ontnomen door de rechtszaken en zijn laatste getrouwen weglopen en zijn familie imperiumpje in elkaar gestort is....
Daar lijkt hij me te laf voor.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 17:46:12 #234
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197346740
twitter


Al je donors het niet pikken dat je Trump beschermt heb je echt een uitdaging bij het impeachment.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197346742
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:27 schreef Szura het volgende:

[..]

Nou waar wachten die Republikeinen in de Senaat op? Gooi die kerel uit het Witte Huis.
Ik snap ook niet wat er zo moeilijk is gewoon doen en tegen je stemmers vertellen dat je je uiterste best gaat doen om
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 17:49:04 #236
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197346789
Om wat?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:49:14 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197346796
twitter


Sorry als het al gepost is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197346805
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:27 schreef Szura het volgende:

[..]

Nou waar wachten die Republikeinen in de Senaat op? Gooi die kerel uit het Witte Huis.
Ik snap ook niet wat er zo moeilijk is gewoon doen en tegen je stemmers vertellen dat je je uiterste best gaat doen om het vertrouwen in de partij terug te winnen en hun belangwn zo goed mogelijk ts behartigen. Nu laten ze alles afhangen van een kleine luide groep
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 11 januari 2021 @ 17:50:54 #239
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197346836
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:49 schreef Ulx het volgende:
Om wat?
2 posts naar beneden scrollen :+
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197346854
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:49 schreef Vis1980 het volgende:
[ twitter ]

Sorry als het al gepost is.
Ja was al gepost.

Ik weet niet meer wie er reageerde, maar de reactie was: er is wel wat belangrijkers aan de hand, of iets in die orde. ;)

Niettemin... een ramp is het natuurlijk niet als die naam daar verdwijnt.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:52:16 #241
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197346874
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:41 schreef vipergts het volgende:

[..]

Tja ze is toch een beetje die franse koningin die vroeg kunnen ze geen cake eten toen het hongsrige gepeupel aan de poort rammelde
Dat is eigenlijk een heel ander verhaal. Marie Antoinette was in origine van lage afkomst. En voor haar was cake iets als armenbrood wat moeders voor hongerige kinderen in Oostenrijk bakten van overgebleven restjes graansoorten. Een tijdje geleden bakte een kok dat brood op basis van dit recept en het was geen cake, maar eerder een soort van roggebrood.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197346939
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:52 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk een heel ander verhaal. Marie Antoinette was in origine van lage afkomst. En voor haar was cake iets als armenbrood wat moeders voor hongerige kinderen in Oostenrijk bakten van overgebleven restjes graansoorten. Een tijdje geleden bakte een kok dat brood op basis van dit recept en het was geen cake, maar eerder een soort van roggebrood.
En Marie-Antoinette was een lekker wijf. En Melania niet.

Oeps, off-topic.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:57:16 #243
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197346983
Volgende

quote:
WASHINGTON — The Trump administration on Monday slapped sanctions on seven Kremlin-linked individuals and four entities for attempting to meddle in the 2020 U.S. presidential election.

The U.S. Treasury Department described the targeted sanctions as the “inner circle” of Ukrainian lawmaker Andrii Derkach, who was sanctioned last year. Derkach has previously worked with Rudy Giuliani to dig up damaging information on President Donald Trump’s Democratic opponent, President-elect Joe Biden, and his son Hunter.

“Since at least 2019, Derkach and his associates have leveraged U.S. media, U.S.-based social media platforms, and influential U.S. persons to spread misleading and unsubstantiated allegations that current and former U.S. officials engaged in corruption, money laundering, and unlawful political influence in Ukraine,” Treasury wrote in a statement.

Giuliani has acted as a personal lawyer for Trump, and his efforts to get Ukraine to launch an investigation into the Bidens led to Trump’s impeachment over a year ago after the president withheld military aid to Ukraine while asking for such a probe.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197347046
twitter

Het worden nog drukke dagen.
pi_197347154
Ook een wijziging bij de White House-reporters van CNN. Kaitlan Collins wordt de nieuwe Chief White House Correspondent en Jim Acosta krijgt o.a. een eigen programma.

twitter
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_197347197
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]
Het worden nog drukke dagen.
In november, op het werk, hadden we een discussie over de USA.
Ik had weer eens een vrolijke dag en zei dat ik vreesde voor een burgeroorlog.

En dat omdat ze allemaal zijn opgefokt door de Liar-in-chief.
For earth's sake, lock him up.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 11 januari 2021 @ 18:08:52 #247
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197347216
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:57 schreef wdn het volgende:
Volgende
[..]

Ach nee, ze moeten Rudy wel hebben vandaag he
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_197347217
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, Felony murder, dat bedoelde ik pas toen we het er hier thuis over hadden.

Overigens zou dat sowieso opgaan voor de CP officer die doodgeslagen is met die brandblusser, en voor de vrouw die door de massa verdrukt is en daardoor overleden is, maar de andere 3 doden, incl. mister "I tasered my balls and gone to heaven" zouden daar ook prima onder kunnen vallen.
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar zelf de omstanders van de doodgeschoten vrouw kunnen aangeklaagd worden voor de dood van die vrouw. Iets met als ze er niet geweest waren had die agent niet hoeven schieten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 11 januari 2021 @ 18:12:32 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197347309
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:41 schreef Momo het volgende:

Ik zag deze in mijn youtube suggesties staan, Trump gaat speechen?
Oh? Ik dacht dat hem de mond gesnoerd was? Maar dat valt dan kennelijk wel mee :+
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_197347312
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:08 schreef Toby56 het volgende:

[..]

In november, op het werk, hadden we een discussie over de USA.
Ik had weer eens een vrolijke dag en zei dat ik vreesde voor een burgeroorlog.

En dat omdat ze allemaal zijn opgefokt door de Liar-in-chief.
For earth's sake, lock him up.
Ik zie hem veel meer als een symptoom. De Republikeins georinteerde media zijn al decennia lang erin te pepperen dat het een stammenstrijd is tegen de vermaledijde Democraten/liberalen/socialisten/progressieven, want die zijn niet te vertrouwen en alles wat kritiek op "ons" heeft hoort ook bij "hullie".

Het is tribalisme waar ze op aansturen en wat je steeds meer terug ziet. Bijvoorbeeld Vox had hier een aantal artikelen over waar dat besproken werd... bv
Donald Trump and the rise of tribal epistemology
America is facing an epistemic crisis

[ Bericht 11% gewijzigd door SnertMetChoco op 11-01-2021 18:17:40 ]
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 18:13:21 #251
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197347337
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh? Ik dacht dat hem de mond gesnoerd was? Maar dat valt dan kennelijk wel mee :+
Er staat over 77 minuten dus 19:30 NL tijd? Zo te zien live?
  Overall beste user 2022 maandag 11 januari 2021 @ 18:13:50 #252
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197347352
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:52 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk een heel ander verhaal. Marie Antoinette was in origine van lage afkomst. En voor haar was cake iets als armenbrood wat moeders voor hongerige kinderen in Oostenrijk bakten van overgebleven restjes graansoorten. Een tijdje geleden bakte een kok dat brood op basis van dit recept en het was geen cake, maar eerder een soort van roggebrood.
De dochter van de keizer van Oostenrijk zou ik niet echt tot het plebs willen scharen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 11 januari 2021 @ 18:14:51 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197347376
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 11 januari 2021 @ 18:15:23 #254
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197347389
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh? Ik dacht dat hem de mond gesnoerd was? Maar dat valt dan kennelijk wel mee :+
Nee. Dat hebben ze niet. Trump heeft nog steeds middelen om de bevolking toe te spreken. Hij IS nog steeds president.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 11 januari 2021 @ 18:19:03 #255
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197347447
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

De dochter van een keizer van Oostenrijk zou ik niet echt tot het plebs willen scharen.
Een dochter van een keizer kan van lage afkomst zijn. Vooral in Oostenrijk. Kijk naar Sissi die op een boerderij opgroeide voor ze trouwde met Franz Ferdinand.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197347464
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:38 schreef AnneX het volgende:
Wie wil State of the State NY by Andrew Cuomo volgen.
Via zijn twitter volg ik tijdens aardappelen schillen. B-)
Toch even...al is het NYS politiek.
Wat een spreker is die man. O+ _O_
pi_197347517
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:19 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Een dochter van een keizer kan van lage afkomst zijn. Vooral in Oostenrijk. Kijk naar Sissi die op een boerderij opgroeide voor ze trouwde met Franz Ferdinand.
Elisabeth Amalie Eugenie in Beieren (Mnchen, 24 december 1837 – Genve, 10 september 1898) was hertogin in Beieren en prinses van Beieren uit het huis Wittelsbach

Hoezo opgroeien op een boerderij - Doe eens wat onderzoek alvorens onzin te spuien....

Afgezien daarvan - een dochter van een keizer is een keizerlijke prinses - veel hoger gaat het niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door diedrick op 11-01-2021 18:31:17 ]
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  maandag 11 januari 2021 @ 18:23:43 #258
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197347518
quote:
Nou poeh poeh, dat hebben we gisteren weer gezien ja bij Op1. Wat werd die Baudet kritisch benaderd door z’n holmaatje Jort zeg!!
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_197347583
twitter


De een zijn dood is een ander zijn brood.
pi_197347646
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 14:42 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Kans voor de Koch's van deze wereld om de greep op de republikeinen te vergroten.
Snap de huidige woede wel. Voor hetzelfde geld was er een slachtveld aangericht onder democratische senatoren die daar als ratten in de val zaten. Dan wil je wel effe wraak nemen op de republikeinse senatoren die deze groep wappies 4 jaar lang van voeding voorzag en naar deze climax toe ophitsten. Uiteindelijk kalmeert het wel weer.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_197347683
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 15:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Koch's zijn tegen Trump. Zal je mischien verbazen om te horen :)
Die waren door de Mercers die die tweestrijd van ze won en hun halve GOP netwerk inpikte min of meer gedwongen Trump te steunen. Ben benieuwd hoe dat eindigt ja
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 11 januari 2021 @ 18:41:09 #262
8369 speknek
Another day another slay
pi_197347814
twitter


Het is bijna alsof er een bodem aan het kapitalisme is bereikt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 11 januari 2021 @ 18:43:22 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197347864
quote:
Graag paginagroot door het slijk halen in alle kranten die gast
pi_197347883
Ow 'the liberals are overplaying the deaths of these people' aldus Issa :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197347921
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:41 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Het is bijna alsof er een bodem aan het kapitalisme is bereikt.
Sowieso zijn er maar weinig mensen die het prima vinden als er een lynchmob je parlement binnenvalt. Nu is iedereen we eens met zijn neus op de feiten gedrukt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 11 januari 2021 @ 18:48:07 #266
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197347959
quote:
81s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:44 schreef Kijkertje het volgende:
Ow 'the liberals are overplaying the deaths of these people' aldus Issa :')

[ twitter ]
JA MAAR BLM :'( !!!
Huilen dan.
pi_197347973
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:05 schreef Felixa het volgende:
Ook een wijziging bij de White House-reporters van CNN. Kaitlan Collins wordt de nieuwe Chief White House Correspondent en Jim Acosta krijgt o.a. een eigen programma.

[ twitter ]
Vind beide hele goede reporters ^O^
John Harwood is er ook nog (oudere man), die noemde Trump vanmiddag "Mentally ill" :D
  maandag 11 januari 2021 @ 18:49:29 #268
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197347985
quote:
81s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:44 schreef Kijkertje het volgende:
Ow 'the liberals are overplaying the deaths of these people' aldus Issa :')

[ twitter ]
Een aanval op je eigen land, door de president, ....niets te zien hier!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197348007
quote:
81s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

JA MAAR BLM :'( !!!
Precies! En dat van Trump was maar een 'misstep' !!! :(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197348060
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:48 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Vind beide hele goede reporters ^O^
John Harwood is er ook nog (oudere man), die noemde Trump vanmiddag "Mentally ill" :D
John Harwood blijft White House-correspondent. Die durft inderdaad wat directer te zijn, net als Acosta. Die ga ik daar wel missen met zijn scherpe oneliners.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 11 januari 2021 @ 18:53:58 #271
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197348083
Here we go
twitter
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_197348093
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:13 schreef Momo het volgende:

[..]

Er staat over 77 minuten dus 19:30 NL tijd? Zo te zien live?
Binnen hoeveel tijd zou de Trump-bingokaart vol zitten straks? :7
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:02:53 #273
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197348278
- Microsoft heeft de stekker uit alle politieke donaties getrokken
- Dit zijn de tweets die Trump maakte na zijn ban via @Potus ...



1ste zin is een falacy: "banning free speech" is niet wat er gebeurd. Ovetreden van de regels van Twitter wel.
2de regel is onzin. Twitter doet dit uit zich zelf. Democraten hebben er niks voor gedaan.
Section 230 ... die ging er niet doorheen omdat republikeinen tegen stemden.

quote:
A decades-old law shields social media companies such as Facebook and Twitter from lawsuits over content their users post on their platforms. Now it's playing a critical role in the fate of the government's plans to provide stimulus to an economy battered by the coronavirus pandemic.

President Donald Trump has called for the elimination of Section 230, a provision in the Communications Decency Act that gives the legal protection to social media companies. Democrats and Republicans on Capitol Hill generally agree that changes need to be made, but the level of urgency has jumped in the last few weeks as Trump has forced the issue. Trump vetoed a defense bill because Congress refused to include a provision to repeal Section 230 in the language. The House on Tuesday voted to override his veto.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 11 januari 2021 @ 19:05:21 #274
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197348334
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:02 schreef wdn het volgende:
- Microsoft heeft de stekker uit alle politieke donaties getrokken
- Dit zijn de tweets die Trump maakte na zijn ban via @:potus ...

[ afbeelding ]
Vervang Twitter voor Parler en Left voor Right en het klopt ^O^
pi_197348335
Deze ook 8)7

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 januari 2021 @ 19:05:23 #276
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_197348337
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:53 schreef Szura het volgende:
Here we go
[ twitter ]
En dan is de eerste geen Republikein.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 11 januari 2021 @ 19:08:00 #278
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197348404
quote:
81s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:05 schreef Kijkertje het volgende:
Deze ook 8)7

[ twitter ]
Als ze het zo graag met BLM vergelijken, waarom deden ze dat toen dan niet?
pi_197348438
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:53 schreef Szura het volgende:
Here we go
[ twitter ]
Ze is democraat en droeg wel masker?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197348468
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:08 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Als ze het zo graag met BLM vergelijken, waarom deden ze dat toen dan niet?
Iets met Law & Order? Wat was dat ook weer? :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197348527
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Graag paginagroot door het slijk halen in alle kranten die gast
Hoe kom je daar dan weer bij? Of bedoel je de over het paard getilde Jort.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:13:20 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197348537
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:12 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hoe kom je daar dan weer bij?
Gezien hij laster verspreid over ons land
pi_197348541
Zojuist in Een Vandaag:

Paul is lid van een burgermilitie en maakt zich klaar voor een oorlog met de Amerikaanse overheid

https://eenvandaag.avrotr(...)merikaanse-overheid/

Tom van 't Einde kreeg een inkijkje in een, op t oog, normaal gezin. Maar blijken tot de tanden toe gewapend om de strijd aan te gaan tegen de overheid ;(
pi_197348556
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gezien hij laster verspreid over ons land
Dat was toen. Inmiddels weet hij (wl) anders.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:18:48 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197348671
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:19 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Een dochter van een keizer kan van lage afkomst zijn. Vooral in Oostenrijk. Kijk naar Sissi die op een boerderij opgroeide voor ze trouwde met Franz Ferdinand.
Franz Jozef.....
En haar moeder was een prinses, de dochter van een koning....
Haar vader een hertog, niet echt een simpel boerinnetje.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 januari 2021 @ 19:20:19 #286
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197348712
quote:
81s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:05 schreef Kijkertje het volgende:
Deze ook 8)7

[ twitter ]
Nou... ik kan dit wel volgen: die impeachment gaat niet uitgevoerd worden dus wat de democraten doen is het vuur aanwakkeren.

Ja, ik snap ook waarom ze het doen hoor daar niet van maar die 2/3de meerderheid komt er niet.

- ze willen weten wie tegen de impeachment stemt. Helaas zullen dat nagenoeg alle republikeinen zijn. Een 12tal niet was de laatste telling. En weet je wat gaat gebeuren? Die twaalf zullen de partij verlaten. Meer niet
(Andere senatoren die eventueel gaan vertrekken (Cruz is daarvan de bekendste) zullen eerder vertrekken omdat daarvan bewijs is dat ze hun eed hebben verbroken).
- democraten/republikeinen zullen altijd alles doorzetten wat ze denken dat de republikeinen/democraten schaadt. En een president die 2x ge-impeached wordt heeft er 1 meer dan enige van de democratische presidenten met een impeachment hebben. Dus gaan ze ervoor. Maar wat dit doet is dat de republikeinen de komende 4 jaar de stellingen optrekken. Van samenwerking komt niks terecht.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197348725
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Franz Jozef.....
En haar moeder was een prinses, de vader van een koning....
Haar vader een hertog, niet echt een simpel boerinnetje.
Sissi... O+
pi_197348726
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 12:24 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]

Melania laat van zich horen.
twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 11-01-2021 19:26:55 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 januari 2021 @ 19:23:38 #289
862 Arcee
Look closer
pi_197348793
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:13 schreef Momo het volgende:

[..]

Er staat over 77 minuten dus 19:30 NL tijd? Zo te zien live?
Er staat nu over 111 minuten, 21:15 NL tijd dus. :Y)
pi_197348826
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:20 schreef wdn het volgende:

[..]

Nou... ik kan dit wel volgen: die impeachment gaat niet uitgevoerd worden dus wat de democraten doen is het vuur aanwakkeren.

Ja, ik snap ook waarom ze het doen hoor daar niet van maar die 2/3de meerderheid komt er niet.

- ze willen weten wie tegen de impeachment stemt. Helaas zullen dat nagenoeg alle republikeinen zijn. Een 12tal niet was de laatste telling. En weet je wat gaat gebeuren? Die twaalf zullen de partij verlaten. Meer niet
(Andere senatoren die eventueel gaan vertrekken (Cruz is daarvan de bekendste) zullen eerder vertrekken omdat daarvan bewijs is dat ze hun eed hebben verbroken).
- democraten/republikeinen zullen altijd alles doorzetten wat ze denken dat de republikeinen/democraten schaadt. En een president die 2x ge-impeached wordt heeft er 1 meer dan enige van de democratische presidenten met een impeachment hebben. Dus gaan ze ervoor. Maar wat dit doet is dat de republikeinen de komende 4 jaar de stellingen optrekken. Van samenwerking komt niks terecht.
Net zoals bij de eerste keer is de partijpolitiek van de republikeinen geen reden om het niet te doen al is het maar om het voor het nageslacht vast te leggen door wie corrupte leiders ter verantwoording zijn geroepen en door wie niet.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197348872
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:13 schreef Dutch_view het volgende:
Zojuist in Een Vandaag:

Paul is lid van een burgermilitie en maakt zich klaar voor een oorlog met de Amerikaanse overheid

https://eenvandaag.avrotr(...)merikaanse-overheid/

Tom van 't Einde kreeg een inkijkje in een, op t oog, normaal gezin. Maar blijken tot de tanden toe gewapend om de strijd aan te gaan tegen de overheid ;(
Ik vind het dan jammer dat er niet vertelt wordt hoe bizar de Amerikaanse wapencultuur op ons overkomt en wat zij daar van denken. Dat er in Nederland in 2019 27 schietincidenten waar een agent bij betrokken was waren.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 11 januari 2021 @ 19:28:31 #292
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197348925
quote:
15s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Net zoals bij de eerste keer is de partijpolitiek van de republikeinen geen reden om het niet te doen al is het maar om het voor het nageslacht vast te leggen door wie corrupte leiders ter verantwoording zijn geroepen en door wie niet.
Nou dat is het hem net. De consitution eist ook dat iedere senator de democratie moet verdedigen en dat iedere senator de plicht heeft een president tot de orde te roepen. Maar partij politiek is al jaren en jaren belangrijker gebleken.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197348995
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:26 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik vind het dan jammer dat er niet vertelt wordt hoe bizar de Amerikaanse wapencultuur op ons overkomt en wat zij daar van denken. Dat er in Nederland in 2019 27 schietincidenten waar een agent bij betrokken was waren.
volgens mij is discussie met zulke mensen niet nodig. Het eerste wat ze zullen zeggen dat het hun recht is, Tweede amendement , etc etc :Z
pi_197349022
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:28 schreef wdn het volgende:

[..]

Nou dat is het hem net. De consitution eist ook dat iedere senator de democratie moet verdedigen en dat iedere senator de plicht heeft een president tot de orde te roepen. Maar partij politiek is al jaren en jaren belangrijker gebleken.
Klopt de eerste keer hebben de huidige republikeinse senatoren hun eed al geschonden door geen trial te houden/ aanvullende informatie niet toe te laten. Leg maar vast wie daar voor de tweede keer toe bereid is.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 11 januari 2021 @ 19:33:45 #295
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197349073
ROFL. Jaaa bewust een spoiler. Te leuk dit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.scotsman.com/(...)ing-scotland-3090449
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 11 januari 2021 @ 19:37:01 #296
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197349170
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:28 schreef wdn het volgende:

[..]

Nou dat is het hem net. De consitution eist ook dat iedere senator de democratie moet verdedigen en dat iedere senator de plicht heeft een president tot de orde te roepen. Maar partij politiek is al jaren en jaren belangrijker gebleken.
Klopt. Dus degene die het vuur aan wakkeren zijn de Republikeinen die weigeren Trump te impeachen
pi_197349283
Nog zo'n wappie:

twitter


Werkt vast ook erg descalerend 8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 11 januari 2021 @ 19:47:49 #298
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_197349445
quote:
spannend
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:51:10 #299
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197349538
quote:
81s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:40 schreef Kijkertje het volgende:
Nog zo'n wappie:

[ twitter ]

Werkt vast ook erg descalerend 8)7
'Election integrity...' 'Lightly threaten them'

Paranoia
Paradox
parasiet
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 11 januari 2021 @ 19:51:45 #300
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197349554
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:47 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

spannend
Inmiddels al een beetje bijgekomen van het opgeblazen relletje?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197349587
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:30 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

volgens mij is discussie met zulke mensen niet nodig. Het eerste wat ze zullen zeggen dat het hun recht is, Tweede amendement , etc etc :Z
Ik denk gewoon dat ze stomverbaasd zijn van zulke getallen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')