Dat was de secret service.quote:Op maandag 11 januari 2021 12:29 schreef AnneX het volgende:
Met een onderbezetting voor deze situatie binnen het capitool, zijn er wel bewapende agenten in burger binnen ( die één van de DrieHonderd deuren ) onder schot houden.
Hoezo dat?
...
Wel een matig ding aan de VS overigens (zoals zoveel dingen natuurlijk), al dat gedoe met overal het rondgooien van de namen van verdachten. Dan ben ik toch blij dat criminelen in Nederland over het algemeen op een andere manier genoemd worden, wat naam betreft.quote:
Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar het bedrijf dat deze gruwelijke shirts fabriceert. Die lui hebben echt niet zelf zitten borduren op lange winteravonden.quote:
Mee eens. Het viel me ook al op: namen, adressen, en zelfs waar ze werken wordt allemaal openbaar gemaakt.quote:Op maandag 11 januari 2021 12:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel een matig ding aan de VS overigens (zoals zoveel dingen natuurlijk), al dat gedoe met overal het rondgooien van de namen van verdachten. Dan ben ik toch blij dat criminelen in Nederland over het algemeen op een andere manier genoemd worden, wat naam betreft.
En ja, al die relschoppers, anarchisten en terroristen hebben dat over zichzelf afgeroepen, maar dan nog. Zit er één keer naast en iemand die je ten onrechte overal noemt (wat zonder meer honderdmiljoen keer herhaald wordt) kan z'n leven vergeten.
Ach, de vlaggen met een swastika zijn ook niet allemaal erfstukken, ik denk wel dat er een paar kleine bedrijven rond kunnen komen van dit soort ellende.quote:Op maandag 11 januari 2021 12:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar het bedrijf dat deze gruwelijke shirts fabriceert. Die lui hebben echt niet zelf zitten borduren op lange winteravonden.
Leider van Proud Boys was paar weken terug uitgenodigd zegt hij zelf, Witte Huis zij dat hij een rondleiding kreeg en dat het toeval was.quote:Op maandag 11 januari 2021 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
Even terzijde, een Britse Independent journalist verklaarde gisteren bewijs te hebben dat er contact was tussen het Witte Huis en de "relschoppers". Wat daarvan waar is moeten we nog afwachten, ik wil geen conclusies trekken voordat dit wat nader toegelicht is en er daadwerkelijk bewijs voor is.
Helaas zijn we in NL eerder uitzondering dan regel.quote:Op maandag 11 januari 2021 12:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel een matig ding aan de VS overigens (zoals zoveel dingen natuurlijk), al dat gedoe met overal het rondgooien van de namen van verdachten. Dan ben ik toch blij dat criminelen in Nederland over het algemeen op een andere manier genoemd worden, wat naam betreft.
En ja, al die relschoppers, anarchisten en terroristen hebben dat over zichzelf afgeroepen, maar dan nog. Zit er één keer naast en iemand die je ten onrechte overal noemt (wat zonder meer honderdmiljoen keer herhaald wordt) kan z'n leven vergeten.
Je maakt hier dezelfde fout: dit heeft niet met vrijheid van meningsuiting te maken. Dat is een afspraak tussen de OVERHEID en haar inwoners. NIET tussen een privaat bedrijf en haar gebruikers. Een privaat bedrijf kent eigen regels waar je je aan hoort te houden. Als 1 zo'n regel is dat je je haar paars moet verven dan heb je je daar aan te houdenquote:Op maandag 11 januari 2021 12:37 schreef beantherio het volgende:
Ik verbaas me een beetje over de reacties onder een artikel op Tweakers over het sluiten van Parler. Niet iedereen lijkt te snappen dat er sinds vorige week nogal wat veranderd is en dat "vrijheid van meningsuiting" niet meer zo'n sterk argument is als het uiten ervan tegenwoordig ook gebeurd in de vorm van het actief en fysiek proberen te verstoren van een democratisch proces. De wereld is niet meer hetzelfde sinds vorige week dus je kunt niet verwachten dat er nog steeds hetzelfde gereageerd gaat worden.
Mensen lijken niet te beseffen dat vrijheid van meningsuitting in de VS ook vrijheid van vereniging met zich meebrengt. En dat die rechten ook voor bedrijven gelden.quote:Op maandag 11 januari 2021 12:37 schreef beantherio het volgende:
Ik verbaas me een beetje over de reacties onder een artikel op Tweakers over het sluiten van Parler. Niet iedereen lijkt te snappen dat er sinds vorige week nogal wat veranderd is en dat "vrijheid van meningsuiting" niet meer zo'n sterk argument is als het uiten ervan tegenwoordig ook gebeurd in de vorm van het actief en fysiek proberen te verstoren van een democratisch proces. De wereld is niet meer hetzelfde sinds vorige week dus je kunt niet verwachten dat er nog steeds hetzelfde gereageerd gaat worden.
Helemaal mee eens, het is dan ook een terroristische aanval met highly wanted people.quote:Op maandag 11 januari 2021 12:47 schreef wdn het volgende:
[..]
Je maakt hier dezelfde fout: dit heeft niet met vrijheid van meningsuiting te maken. Dat is een afspraak tussen de OVERHEID en haar inwoners. NIET tussen een privaat bedrijf en haar gebruikers. Een privaat bedrijf kent eigen regels waar je je aan hoort te houden.
Nee, dat kan niet hier, dat is content afkomstig van een criminele actie, volgens mij. Ik kan het navragen achter om het zeker te weten.quote:Op maandag 11 januari 2021 12:46 schreef wdn het volgende:
Parler is gehacked en alles is openbaar gemaakt.
@:heywoodu ik neem aan dat een link daarnaar niet toegestaan is?
Ben ik het mee eens. Maar veel van de reageerders gooien het op vrijheid van meningsuiting. Los van het feit dat e.a. hier niet opgaat geloof ik niet dat het nog zo'n sterk argument is als men bereid is parlementen te bestormen vanwege die mening.quote:Op maandag 11 januari 2021 12:47 schreef wdn het volgende:
[..]
Je maakt hier dezelfde fout: dit heeft niet met vrijheid van meningsuiting te maken. Dat is een afspraak tussen de OVERHEID en haar inwoners. NIET tussen een privaat bedrijf en haar gebruikers. Een privaat bedrijf kent eigen regels waar je je aan hoort te houden. Als 1 zo'n regel is dat je je haar paars moet verven dan heb je je daar aan te houden
Ik dacht dat al.quote:Op maandag 11 januari 2021 12:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet hier, dat is content afkomstig van een criminele actie, volgens mij. Ik kan het navragen achter om het zeker te weten.
Dat betwijfel ik: Zijn schulden worden direct opeisbaar. Reken daar maar op.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:04 schreef Felixa het volgende:
Volgens mij vindt Trump het prachtig allemaal. 25th, impeachment, maakt allemaal niet uit. Hij staat in het spotlicht, heeft nog steeds alle (negatieve) aandacht, alle nieuwszenders hebben het voor 90% over hem en dat zal niet snel veranderen. Precies wat een narcist wil. Tot in lengte van dagen zal hij in de geschiedenisboeken staan.
Links naar Clintons emails waren zeker wel toegestaan!?!quote:Op maandag 11 januari 2021 13:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben het aan het navragen voor je.
Dat betwijfel ik:quote:Op maandag 11 januari 2021 12:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet hier, dat is content afkomstig van een criminele actie, volgens mij. Ik kan het navragen achter om het zeker te weten.
Een narcist wil positieve aandacht, geen stroom van kritiek en deserteerders. Hij vraagt niet voor niets aan iedereen die voor hem werkt loyaliteit. Ik vermoed eerder dat hij schuimbekkend en scheldend door het Witte Huis dwaalt en bedenkt wat hij allemaal stuk kan maken om Biden (vooral), degenen die hem in de steek laten (direct daarna, om te straffen) en de democraten te pesten en het leven zo zuur mogelijk te maken.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:04 schreef Felixa het volgende:
Volgens mij vindt Trump het prachtig allemaal. 25th, impeachment, maakt allemaal niet uit. Hij staat in het spotlicht, heeft nog steeds alle (negatieve) aandacht, alle nieuwszenders hebben het voor 90% over hem en dat zal niet snel veranderen. Precies wat een narcist wil. Tot in lengte van dagen zal hij in de geschiedenisboeken staan.
Wut? Dit heeft niets met de politie te maken maar met de vraag of we hier een link naar dat materiaal gaan toestaan. Als het in de pers staat dan heb ik er geen moeite mee maar dit gaat om een directe link naar materiaal wat op illegale wijze verkregen is waaronder materiaal van Nederlanders en dat kan ons in problemen brengen met de AVG.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik:
- De data was openbaar toen mensen het daar postten.
- Het hacken is geen actie van de politie geweest.
Als er ergens een inbraak is en de politie komt er bij het onderzoek achter dat er op die locatie een drugslab zit is de bewoner opk gewoon de klos.
Heel erg toevallig dat dit nieuws van Gab afkomt want die zijn druk bezig met het produceren van een Gab phone. Alsof die goedkope Gab phones geweldige beveiliging zullen hebben......En toch zullen een hoop van die malloten er nog intrappen ook.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:19 schreef Dutch_view het volgende:
Voorkomen dat Trump op het laatste moment nog boodschappen wil versturen rechtstreeks naar telefoons?
Vraag me af of hij uberhaupt wel weet hoe dat moet![]()
[ twitter ]
Off topic dus ik hou het bij 1 reply: het is data verkregen omdat tijdens een persconferentie de beheerder de services heeft getoond die gebruikt werden en die services waren actief maar deden geen mail verificatie meer. Men kon dus direct accounts (admin accounts) aanmaken en alles bekijken.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik:
- De data was openbaar toen mensen het daar postten.
- Het hacken is geen actie van de politie geweest.
Als er ergens een inbraak is en de politie komt er bij het onderzoek achter dat er op die locatie een drugslab zit is de bewoner opk gewoon de klos.
My bad, ik dacht dat het ging over het gebruik van die berichten door de politie of FBI.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wut? Dit heeft niets met de politie te maken maar met de vraag of we hier een link naar dat materiaal gaan toestaan. Als het in de pers staat dan heb ik er geen moeite mee maar dit gaat om een directe link naar materiaal wat op illegale wijze verkregen is waaronder materiaal van Nederlanders en dat kan ons in problemen brengen met de AVG.
Als het ok is dan vind ik het prima verder, mijn enige insteek is of het voor FOK! ok is om een link te posten.
PS: Het omvat, naar verluid, ook prive chats die dus niet publiek waren.
Ik ben het hier uiteraard mee eens, maar zou het gewaardeerd hebben als jullie dit vijf jaar geleden ook hadden gedaan.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Ok, de consensus bij de FA's is nu om geen directe link naar het gehackte materiaal van Parler toe te staan. Als er zaken over in de pers staan dan is dat uiteraard geen probleem om dat hier te vermelden maar liever geen directe link naar het materiaal[/modbreak]
Van mij wel, ik weet van geen regel dat dit niet toegestaan is.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
My bad, ik dacht dat het ging over het gebruik van die berichten door de politie of FBI.
Verder worden hier ook wel screenshots van gewiste tweets geplaatst. Mag dat ook niet?
5 jaar geleden was ik geen modquote:Op maandag 11 januari 2021 13:29 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ben het hier uiteraard mee eens, maar zou het gewaardeerd hebben als jullie dit vijf jaar geleden ook hadden gedaan.
Gisteren bleek dat hij zichzelf geen republikein meer noemde, niet zozeer dat hij zijn lidmaatschap had opgezegd.quote:
ik niet, de betrokkenen moeten worden aangegeven bij de Politie/fbi.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van mij wel, ik weet van geen regel dat dit niet toegestaan is.
Zoals gezegd, mijn enige insteek is FOK!'s verantwoordelijkheid in deze, verder niets. Ik ben 100% voor namen en shamen
Het gaat ook veuls te snelquote:Op maandag 11 januari 2021 13:38 schreef Szura het volgende:
Misschien kun je een beetje teruglezen @:ulx, je post alleen maar herhaling de laatste tijd
Misschien, maar dan moet ik door drie topics met oeverloos gelul heen.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:38 schreef Szura het volgende:
Misschien kun je een beetje teruglezen @:ulx, je post alleen maar herhaling de laatste tijd
n00bquote:
Ik betwijfel het, dit klinkt meer als conspiracy wappie gelul, Apple of Google gaan echt het Emergency Broadcast systeem niet uitschakelen en geen updates installeren is echt complete onzin maar van mij mogen ze, meer slachtoffers voor hacksquote:Op maandag 11 januari 2021 13:19 schreef Dutch_view het volgende:
Voorkomen dat Trump op het laatste moment nog boodschappen wil versturen rechtstreeks naar telefoons?
Vraag me af of hij uberhaupt wel weet hoe dat moet![]()
[ twitter ]
In dat geval een tip: als je nieuws hebt gelezen waarvan de bron meerdere uren oud is, ga er dan van uit dat dat nieuws al eerder hier is gepost.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien, maar dan moet ik door drie topics met oeverloos gelul heen.
Dat was te verwachtenquote:As federal prosecutors file charges against rioters who took part in last Wednesday’s violent takeover of the U.S. Capitol, investigators continue to gather evidence in the death of Capitol Police officer Brian Sicknick, who died from injuries sustained during the attack.
While most murder investigations focus on the person or persons who caused the fatal injury, former federal prosecutor Tim Heaphy said prosecutors could charge many rioters with felony murder, even if they were nowhere near Sicknick.
Heaphy led the monthslong investigation into the law enforcement performance before, during, and after the deadly 2017 white nationalist rally, in Charlottesville, Virginia. Heaphy was the U.S. Attorney for Western District of Virginia from December 2009 through January 2015, appointed by President Barack Obama.
Under the doctrine of felony murder, which applies in the District of Columbia, any murder that occurs during the commission of one of several underlying felonies is chargeable as felony murder.
“The classic example is if three guys go to rob a convenience store, and one guy is the getaway driver. If in the commission of the robbery, the clerk was shot and killed, all three of the participants in the robbery of the store are potentially guilty of felony murder,” said Heaphy.
Ja, als er een dode valt tijdens het begaan van een misdaad kunnen alle daders van die misdaad, al hebben ze het slachtoffer op geen enkele wijze aangeraakt of waren ze zelfs maar in het gebouw (chauffeur vluchtauto bijvoorbeeld) voor moord aangeklaagd en veroordeeld worden.quote:
Nee, dan helpt het vast om repititieve nieuwsberichten te dumpen.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien, maar dan moet ik door drie topics met oeverloos gelul heen.
Wat het eigenlijk wel grappig maakt dat Trump & Co roepen dat het censuur is (terwijl ze zelf de overheid zijn)quote:Op maandag 11 januari 2021 12:47 schreef wdn het volgende:
[..]
Je maakt hier dezelfde fout: dit heeft niet met vrijheid van meningsuiting te maken. Dat is een afspraak tussen de OVERHEID en haar inwoners. NIET tussen een privaat bedrijf en haar gebruikers. Een privaat bedrijf kent eigen regels waar je je aan hoort te houden. Als 1 zo'n regel is dat je je haar paars moet verven dan heb je je daar aan te houden
Dat zou hier niet veel anders gaan als burgers aan de gang gaan na een voorval waar mensen live streamen waar ze binnendringen.quote:Op maandag 11 januari 2021 12:36 schreef wdn het volgende:
[..]
Mee eens. Het viel me ook al op: namen, adressen, en zelfs waar ze werken wordt allemaal openbaar gemaakt.
Kans voor de Koch's van deze wereld om de greep op de republikeinen te vergroten.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:33 schreef Szura het volgende:
Cordon sanitaire rondom de democratie ondermijnende Reps in de maak?
[ twitter ]
CNN DESTROYS Trump loyalist. Zo upload je dat naar YT.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:38 schreef Dutch_view het volgende:
Republikeins politiek commentator en Trump loyaliste werd op CNN even hard op de feiten gedrukt
Waarom zouden die kansloze zwakkelingen die niets voor elkaar krijgen steunen?quote:Op maandag 11 januari 2021 14:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Kans voor de Koch's van deze wereld om de greep op de republikeinen te vergroten.
Er zijn admin accounts aangemaakt, daarmee kun je 2 dingen die je anders niet kan.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe Parler precies werkte. Ik dacht dat het een openbaar forum was, dus hoe kunnen er dan dingen uitlekken (na die hack)
Omdat ze er gewoon weer staan over een tijdjequote:Op maandag 11 januari 2021 14:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zouden die kansloze zwakkelingen die niets voor elkaar krijgen steunen?
Klopt, maar er zijn zaken die niet openbaar zijn:quote:Op maandag 11 januari 2021 14:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe Parler precies werkte. Ik dacht dat het een openbaar forum was, dus hoe kunnen er dan dingen uitlekken (na die hack)
Is er veel gedelete? Of pas net recentelijk vanwege alle aandacht? Ik dacht dat het in principe ongemodereerd was.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er zijn admin accounts aangemaakt, daarmee kun je 2 dingen die je anders niet kan.
1. Deleted posts inzien
2. User verification inzien, om een vinkje achter je naam te krijgen moet je een kopie van een ID-bewijs opsturen.
Nu kan een derde partij zien welke berichten verwijderd zijn en heeft in een aantal gevallen, heel handig, een kopie van een id-bewijs er gratis bij.
Daar geloof ik dus helemaal niets vanquote:Op maandag 11 januari 2021 14:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er zijn admin accounts aangemaakt, daarmee kun je 2 dingen die je anders niet kan.
1. Deleted posts inzien
2. User verification inzien, om een vinkje achter je naam te krijgen moet je een kopie van een ID-bewijs opsturen.
Nu kan een derde partij zien welke berichten verwijderd zijn en heeft in een aantal gevallen, heel handig, een kopie van een id-bewijs er gratis bij.
Erg handig voor identity theft ookquote:Op maandag 11 januari 2021 14:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
1. Deleted posts inzien
Daar staan afbeeldingen van online. Zonder admin toegang kan je niet bij de rauwe data en die is gewoon online gezet. Dus op zich geloof ik dat wel, het is echt niet de eerste keer dat een bedrijf zijn toko niet goed inricht en beveiligd, natuurlijk.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus helemaal niets van
Dus zijn Trumps kinderen er al net zo tragisch aan toe als hun eigen vader.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:59 schreef AnneX het volgende:
Op de achtergrond speelt de rol van de first lady.
First daughter had een onderonsje met vader.
https://www.rawstory.com/ivanka/
https://www.vanityfair.co(...)ile-the-capitol-fell
https://www.politicalflar(...)nued-her-photoshoot/
En zij had zo’n mooie rol kunnen spelen in de geschiedenis van haar nieuwe vaderland dankzij het Einstein visum.
Of de FBI zelf.quote:Op maandag 11 januari 2021 12:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eerder grey hat dan white hat lijkt me, dus een beetje er tussenin
Daar ben ik dan wel benieuwd naarquote:Op maandag 11 januari 2021 14:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar staan afbeeldingen van online. Zonder admin toegang kan je niet bij de rauwe data en die is gewoon online gezet. Dus op zich geloof ik dat wel, het is echt niet de eerste keer dat een bedrijf zijn toko niet goed inricht en beveiligd, natuurlijk.
De Koch's zijn tegen Trump. Zal je mischien verbazen om te horenquote:Op maandag 11 januari 2021 14:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Kans voor de Koch's van deze wereld om de greep op de republikeinen te vergroten.
quote:Op maandag 11 januari 2021 14:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus helemaal niets van
https://cybernews.com/new(...)ecurity-researchers/quote:In a press release announcing the decision, Twilio revealed which services Parler was using. This information allowed hackers to deduct that it was possible to create users and verified accounts without actual verification.
With this type of access, newly minted users were able to get behind the login box API used for content delivery. That allowed them to see which users had moderator rights and this in turn allowed them to reset passwords of existing users with simple “forgot password” function. Since Twilio no longer authenticated emails, hackers were able to access admin accounts with ease.
Omdat het net als Twitter ook de optie heeft om prive berichten te sturen, Parler posts kunnen ook niet extern gelinkt worden zoals Twitter vziw.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zou wel een gevaarlijk precedent kunnen zetten. Felony murder geldt ook als één van de daders sterft (in dit geval Ashli Babbitt, die door de politie gedood werd). Als men het voor dit protest toepast, omdat het gevaar voorzienbaar was (een gebouw bestormen dat verdedigd wordt door gewapende agenten) dan kan men dat ook doen bij andere protesten waar men van plan is de wet te overtreden en grote risico's neemt.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, als er een dode valt tijdens het begaan van een misdaad kunnen alle daders van die misdaad, al hebben ze het slachtoffer op geen enkele wijze aangeraakt of waren ze zelfs maar in het gebouw (chauffeur vluchtauto bijvoorbeeld) voor moord aangeklaagd en veroordeeld worden.
https://lawandcrime.com/l(...)ath-of-ashli-babbit/quote:“[a killing ] or committed in the perpetration of, or attempt to perpetrate, any arson, escape, murder, kidnapping, treason, espionage, sabotage, aggravated sexual abuse or sexual abuse, child abuse, burglary, or robbery; or perpetrated as part of a pattern or practice of assault or torture against a child or children.”
Het eerste stuk (de achtervolging) had ik op woensdagmiddag/avond al gezien. Toen dacht ik nog: ren nou niet weg. (Erg dom van me.quote:Op maandag 11 januari 2021 13:58 schreef wdn het volgende:
Video van Eugene Goodman (what's in a name) die mensen wegleidt van de deur naar de senaat:
Die gast mag wel wat medailles krijgen. En opslag.
edit: dit gebeurde 1 of 2 minuten voor de senatoren werd verteld te gaan schuilen.
Wat een gefaalquote:Op maandag 11 januari 2021 15:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
[..]
https://cybernews.com/new(...)ecurity-researchers/
Nog beter dus, Trump uit de picture en een partij die om geld zit verlegenquote:Op maandag 11 januari 2021 15:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Koch's zijn tegen Trump. Zal je mischien verbazen om te horen
Dat ook inderdaad. Bah..quote:Op maandag 11 januari 2021 12:28 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
En ze vindt zichzelf ook heel zielig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |