abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197165055
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:03 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap niet dat men nog zo "laks" en "relaxed" kan reageren, terwijl wij nu in meerdere ziekenhuis het leger moeten iinzetten, omdat men het anders niet haalt. Regliere zorg is flink afgeschaald, soms staat zelfs acute zorg te wankelen. Wij hebben tien maanden lang een "wait and see" beleid gevoerd en keer op keer achter de feiten aangelopen.

Ook nu weer een "wait and see" beleid voeren zou echt belachelijk zijn. Wanneer gaan wij eens echt regeren in plaats van reageren? Je kan dit allemaal wel dooddoeners en/of paniekzaaien noemen, maar al tien maanden lang lopen wij achter de feiten aan, omdat wij het even aan willen kijken.

Dat werkt gewoon niet. Al helemaal niet als je ziekenhuizen al zo vol liggen en een deel van je personeel uit is gevallen. Ik kan er echt niet meer bij hoor ...

Je kan afwachtend zijn als er ruimte is in je ziekenhuizen, maar dat is absoluut niet het geval.
Omdat je in je post woorden gebruikt die ik eerder in deze thread heb gebruikt ga ik er vanuit dat je het over mij hebt.

Het is op dit moment vrijdag. Waarom zou je in hemelsnaam op vrijdagavond willen besluiten tot een sluiting van die scholen op basis van informatie die nog nergens geverifieerd is, puur en alleen op basis van een enkele zuster die het zegt.

Als we de parallel naar hier in NL trekken hebben we Gommers die zegt dat er nog ruimte is tot eind januari en andere IC artsen die zeggen dat hun ziekenhuis vol is. Beiden zijn waar, beiden kunnen we vertrouwen, maar er is meer dan alleen die informatie nodig om te kunnen bepalen of je wel of niet overgaat tot de drastische beslissing om examenklassen te schrappen.

Dat doen op basis van een tweet van de BBC die een enkele zuster in een ziekenhuis gesproken heeft, die zegt dat het in andere ziekenhuizen ook zo is kan ik niet anders afdoen dan paniek.

Als de Britse overheid hierover reageert en aangeeft wat de risico's zijn om het niet te doen is het een ander verhaal, maar een enkele zuster in een enkel ziekenhuis geeft geen beeld over de hele situatie.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:09:56 #152
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197165123
Als je nu besluit om de examenklassen thuis te zetten dan kun je op je vingers natellen dat ze voor carnaval niet meer op school komen. Dan kun je het schooljaar voor hun verder wel stopzetten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197165219
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:05 schreef tesssssssss het volgende:
Filmpje van een meneer van De GGD Over de school in Bergschenhoek

`
geen link met engeland zegt al genoeg....... :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197165270
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

`
geen link met engeland zegt al genoeg....... :{
Als er geen link met Engeland is zou het dus al dusdanig wijdverbreid moeten zijn dat het hier in NL de oude 'strain' aan het overnemen is. Als de cijfers dan nu alsnog aan het dalen lijken te zijn lijkt me juist gunstig?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:13:49 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197165293
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hoe dan? De klaslokalen worden niet groter hoor.
En in meerdere klassen verdelen is ook geen optie, want geen leerkrachten over. (Die geven thuisonderwijs aan de rest.)
Nieuwe variant is 70% sneller dus je moe het vertragen dus nieuwe afstand norm oprekken naar 2,50meter dat zal het virus leren dat er grenzen zijn aan gedrag.

Zsm sporthallen ombouwen tot klaslokalen, vaccins doen ze maar ergens anders in Ahoy, RAI, Jaarbeurs , MartiniPlaza, of het MECC enz. Bestaande klaslokalen verhuren als thuiskantoortjes waar je dan met 4 man in één lokaal mag zitten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 januari 2021 @ 22:15:21 #156
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197165366
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Omdat je in je post woorden gebruikt die ik eerder in deze thread heb gebruikt ga ik er vanuit dat je het over mij hebt.

Het is op dit moment vrijdag. Waarom zou je in hemelsnaam op vrijdagavond willen besluiten tot een sluiting van die scholen op basis van informatie die nog nergens geverifieerd is, puur en alleen op basis van een enkele zuster die het zegt.

Als we de parallel naar hier in NL trekken hebben we Gommers die zegt dat er nog ruimte is tot eind januari en andere IC artsen die zeggen dat hun ziekenhuis vol is. Beiden zijn waar, beiden kunnen we vertrouwen, maar er is meer dan alleen die informatie nodig om te kunnen bepalen of je wel of niet overgaat tot de drastische beslissing om examenklassen te schrappen.

Dat doen op basis van een tweet van de BBC die een enkele zuster in een ziekenhuis gesproken heeft, die zegt dat het in andere ziekenhuizen ook zo is kan ik niet anders afdoen dan paniek.

Als de Britse overheid hierover reageert en aangeeft wat de risico's zijn om het niet te doen is het een ander verhaal, maar een enkele zuster in een enkel ziekenhuis geeft geen beeld over de hele situatie.
Ik zeg dan ook dat het z.s.m. moet gebeuren, dus nu al beginnen met informatie verzamelen en zondag een oordeel klaar hebben liggen. Niet weer even afwachten en aankijken en weet ik veel allemaal.

Misschien doen ze dat al en dan maak ik een diepe buiging, maar als de afgelopen tien maanden een voorbeeld zijn dan heb ik er weinig vertrouwen in. De kans is groot dat ze ook dit weer even gaan aankijken en dan pas weer over twee weken een beslissing gaan nemen en dan zijn wij misschien wel weer honderden/duizenden besmettingen verder (als dit waar is).

Het heeft wel BBC als bron en dat neem ik dan toch serieus.
pi_197165395
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hoe dan? De klaslokalen worden niet groter hoor.
En in meerdere klassen verdelen is ook geen optie, want geen leerkrachten over. (Die geven thuisonderwijs aan de rest.)
Aula, gymzaal, Gang.
zie email 27 oktober
pi_197165410
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als er geen link met Engeland is zou het dus al dusdanig wijdverbreid moeten zijn dat het hier in NL de oude 'strain' aan het overnemen is. Als de cijfers dan nu alsnog aan het dalen lijken te zijn lijkt me juist gunstig?
eerst maar eens de cijfers afwachten vanaf 5 januari.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197165459
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:15 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook dat het z.s.m. moet gebeuren, dus nu al beginnen met informatie verzamelen en zondag een oordeel klaar hebben liggen. Niet weer even afwachten en aankijken en weet ik veel allemaal.

Misschien doen ze dat al en dan maak ik een diepe buiging, maar als de afgelopen tien maanden een voorbeeld zijn dan heb ik er weinig vertrouwen in. De kans is groot dat ze ook dit weer even gaan aankijken en dan pas weer over twee weken een beslissing gaan nemen en dan zijn wij misschien wel weer honderden/duizenden besmettingen verder (als dit waar is).

Het heeft wel BBC als bron en dat neem ik dan toch serieus.
Dan zijn we het in dat deel met elkaar eens. Nu overgaan tot sluiting classificeer ik als paniek, dat is het enige wat ik in mijn posts zei. Met de informatie die we nu hebben is sluiting prematuur. Natuurlijk moeten ze informatie boven water vissen en op basis daarvan zo snel mogelijk een beslissing nemen.
pi_197165506
Basisscholen in Londen blijven dicht
Basisschoolleerlingen in Londen zullen vanaf maandag niet weer gewoon naar school gaan. De basisscholen blijven dicht, heeft de regering besloten. Burgemeester Sadiq Khan juicht het besluit toe, zegt hij op Twitter: "De overheid komt eindelijk tot zijn zinnen, en heeft een u-bocht gemaakt. Dit is de juiste beslissing."

De overheid was oorspronkelijk van plan om kinderen in een aantal Londense districten wel weer naar school te laten gaan, maar na kritiek van de bestuurders van die districten veranderde de regering van gedachten. Net als in Nederland mogen kinderen van ouders met een essentieel beroep wél naar school.

In Vlaanderen gaan de scholen wel weer open op 4 januari. Wel overweegt de Vlaamse regering om de krokusvakantie met een week te verlengen. Die zou dan niet op 15, maar al op 8 februari beginnen.
pi_197165547
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:18 schreef mijntjexx het volgende:
Basisscholen in Londen blijven dicht
Basisschoolleerlingen in Londen zullen vanaf maandag niet weer gewoon naar school gaan. De basisscholen blijven dicht, heeft de regering besloten. Burgemeester Sadiq Khan juicht het besluit toe, zegt hij op Twitter: "De overheid komt eindelijk tot zijn zinnen, en heeft een u-bocht gemaakt. Dit is de juiste beslissing."

De overheid was oorspronkelijk van plan om kinderen in een aantal Londense districten wel weer naar school te laten gaan, maar na kritiek van de bestuurders van die districten veranderde de regering van gedachten. Net als in Nederland mogen kinderen van ouders met een essentieel beroep wél naar school.

In Vlaanderen gaan de scholen wel weer open op 4 januari. Wel overweegt de Vlaamse regering om de krokusvakantie met een week te verlengen. Die zou dan niet op 15, maar al op 8 februari beginnen.
Is paniek :Y

Nee zonder dollen, verstandige beslissing.
zie email 27 oktober
pi_197165595
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is paniek :Y

Nee zonder dollen, verstandige beslissing.
Is dit nou nodig?
pi_197165598
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Aula, gymzaal, Gang.
Ja, daar heb ik ook nog hoop op. Kleine hoop overigens. -O-
pi_197165602
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:53 schreef mir1986 het volgende:
Ivermectine werkt als medicijn. Hopelijk beginnen ze daar snel mee: [ twitter ]
Ik heb vandaag een tafelgesprek gekeken van cafe weltschmertz (www.verbodenjaaroverzicht.nl voor de geinteresseerden)
Daar zat die huisarts uit Meijel aan tafel die al in dd beginfase gebruik maakte van hydroxychloroquine en dit middel o.a.

Hij is daar toen door de inspectie gruwelijk voor op zijn vingers getikt.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:30:22 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197165923
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb vandaag een tafelgesprek gekeken van cafe weltschmertz (www.verbodenjaaroverzicht.nl voor de geinteresseerden)
Daar zat die huisarts uit Meijel aan tafel die al in dd beginfase gebruik maakte van hydroxychloroquine en dit middel o.a.

Die hele discussie is zo achterhaald als je een beetje de artikelen volgt. Er zijn meerdere middelen die werken, sommigen beter dan anderen....
pi_197166071
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ze schatten dat 1 tot 5 procent van de gevallen in Nederland (uit mn hoofd, kan het zo snel niet terugvinden) momenteel uit de nieuwe variant bestaat. Marion Koopmans schreef dat ergens in de afgelopen dagen.
pi_197166124
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:37 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Ze schatten dat 1 tot 5 procent van de gevallen in Nederland (uit mn hoofd, kan het zo snel niet terugvinden) momenteel uit de nieuwe variant bestaat. Marion Koopmans schreef dat ergens in de afgelopen dagen.
Als we die situatie in Bergschenhoek even als voorbeeld nemen en daar komt uit voort dat die allemaal de nieuwe variant is lijkt me dat een laag percentage, of 't moet heel erg in een bepaald gebied zitten. Weet jij of RIVM op grotere schaal is gaan onderzoeken welke variant het was?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:42:12 #168
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197166159
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
Als je nu besluit om de examenklassen thuis te zetten dan kun je op je vingers natellen dat ze voor carnaval niet meer op school komen. Dan kun je het schooljaar voor hun verder wel stopzetten.
Ik ben er ook bang voor dat dit het tweede jaar is dat er geen eindexamen kan plaatsvinden... Ik heb er hier eentje zitten die straks twee jaar onvolledig onderwijs heeft gehad, steeds verder afzinkt, straks desondanks een diploma heeft en zo met een gat in zijn basis verder moet terwijl hij zich echt de vaantjes heeft gewerkt. De volgende opleiding wordt een ramp zo. En hij is er één van velen -O-
pi_197166205
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als we die situatie in Bergschenhoek even als voorbeeld nemen en daar komt uit voort dat die allemaal de nieuwe variant is lijkt me dat een laag percentage, of 't moet heel erg in een bepaald gebied zitten. Weet jij of RIVM op grotere schaal is gaan onderzoeken welke variant het was?
Naar ik van het verhaal begrepen heb, heeft dit na één besmette leerling zich razendsnel verspreid over de rest van de leerlingen, leerkrachten en ouders. Zou toch evengoed kunnen met dit percentage?
Voor zover ik weet, is er een groot onderzoek onder 600 betrokkenen opgezet rond deze school.
https://www.hartvannederl(...)chool-bergschenhoek/
pi_197166232
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou me kunnen voorstellen dat het inderdaad nog maar op een beperkt aantal plekken aanwezig is, maar als het dan eenmaal ergens uitbreekt kan het snel gaan door de verhoogde besmettelijkheid.

Het schijnt dat het sequencen een redelijk tijdrovende klus is en in Nederland zijn we er niet op ingesteld om dat grootschalig te doen.

Op Marion Koopmans’ Twitter staan interessante draadjes (wat een k*twoord is dat trouwens) over bovenstaande maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat hier moet plaatsen, ik Fok! altijd mobiel.
pi_197166261
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Naar ik van het verhaal begrepen heb, heeft dit na één besmette leerling zich razendsnel verspreid over de rest van de leerlingen, leerkrachten en ouders. Zou toch evengoed kunnen met dit percentage?
Ja, maar als ie daadwerkelijk 70% besmettelijker is zou je daar een grote groei moeten gaan zien ten opzichte van de rest.

Bedoel, als één besmette leerling gezorgd heeft voor 40+ besmette leerlingen en ouders in korte tijd zou je verwachten dat in die regio de cijfers keihard omhoog gaan ten opzichte van de rest van de regio's, waarna de rest van de regio's ook toe gaan nemen.

Als dat niet zo is zijn er (lijkt mij) twee aannames om te maken: 1) De nieuwe variant is al dusdanig veel verspreid dat de cijfers die we zien die variant al in zich hebben of 2) De nieuwe variant is niet 70% meer besmettelijker, want dan zouden de cijfers er nu anders uit zien.

Op basis van de informatie die er is lijkt me dat in elk geval het meest logisch? Dan zou het in die regio's er als dit uit moeten zien:
twitter

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2021 22:50:47 ]
pi_197166323
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik ben er ook bang voor dat dit het tweede jaar is dat er geen eindexamen kan plaatsvinden... Ik heb er hier eentje zitten die straks twee jaar onvolledig onderwijs heeft gehad, steeds verder afzinkt, straks desondanks een diploma heeft en zo met een gat in zijn basis verder moet terwijl hij zich echt de vaantjes heeft gewerkt. De volgende opleiding wordt een ramp zo. En hij is er één van velen -O-
Waarom zouden kinderen geen eindexamen kunnen doen in mei?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197166330
Het lijkt mij dat de nieuwe mutatie niet per sé gevaarlijker is voor kinderen dan de oude in de letterlijke zin, maar omdat kinderen gemakkelijker besmet raken door deze variant zullen er ook meer kinderen ziek worden?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:51:27 #174
346939 Janneke141
pi_197166340
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Vorig jaar was bij de meeste leerlingen de kennisbasis echt wel op orde, ook al was het slagingspercentage wat hoger dan normaal door de uitgebreidere herkansingsregel en het gebrek aan een tweede correctie. Vrijwel al het onderwijs was immers afgerond toen de lockdown inging, de overgebleven schoolweken worden toch vooral voor toetsen en herhaling gebruikt. Maar dat is dit jaar anders, want de achterstand van vorig jaar is bij lange na niet ingelopen. Het is echter ook geen optie om drie kwart van de leerlingenpopulatie te laten zakken, dus aan het einde van het jaar zal echt wel weer 90% van de leerlingen met een diploma eindigen. Maar de problemen die daarmee gepaard gaan zijn groot - en langdurig. Heel langdurig. Ik wil je niet bangmaken, maar de kans dat jouw kind hier over tien jaar nog steeds last van heeft is best aanwezig.
En daar komt de gemiste 'lol' van het examenjaar nog eens bij, want alles wat je examenjaar ook maar een beetje leuk kan maken gaat niet door. Plus de moeilijkheden om een vervolgopleiding te kunnen selecteren zonder open dagen.

We moeten tegen het einde van de vaccinatiecampagne echt op zoek naar middelen om deze generatie weer 'vlot te trekken', op alle denkbare gebieden.
pi_197166353
Zou het ook zo kunnen zijn dat die Britse variant 70% besmettelijker is onder/door kinderen? En omdat het nu overal vakantie is, dat nu vertraagd wordt en daarom nog niet zichtbaar is in de cijfers?

(Maar ik zal ongetwijfeld wat over het hoofd zien)
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197166367
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vorig jaar was bij de meeste leerlingen de kennisbasis echt wel op orde, ook al was het slagingspercentage wat hoger dan normaal door de uitgebreidere herkansingsregel en het gebrek aan een tweede correctie. Vrijwel al het onderwijs was immers afgerond toen de lockdown inging, de overgebleven schoolweken worden toch vooral voor toetsen en herhaling gebruikt. Maar dat is dit jaar anders, want de achterstand van vorig jaar is bij lange na niet ingelopen. Het is echter ook geen optie om drie kwart van de leerlingenpopulatie te laten zakken, dus aan het einde van het jaar zal echt wel weer 90% van de leerlingen met een diploma eindigen. Maar de problemen die daarmee gepaard gaan zijn groot - en langdurig. Heel langdurig. Ik wil je niet bangmaken, maar de kans dat jouw kind hier over tien jaar nog steeds last van heeft is best aanwezig.
En daar komt de gemiste 'lol' van het examenjaar nog eens bij, want alles wat je examenjaar ook maar een beetje leuk kan maken gaat niet door. Plus de moeilijkheden om een vervolgopleiding te kunnen selecteren zonder open dagen.

We moeten tegen het einde van de vaccinatiecampagne echt op zoek naar middelen om deze generatie weer 'vlot te trekken', op alle denkbare gebieden.
Nou ja, één gebied lijkt me simpel: alles wat dat examenjaar leuk maakt is in te halen toch? doe je het een of twee jaartjes later...
#WeesGeenWhales
pi_197166372
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, maar als ie daadwerkelijk 70% besmettelijker is zou je daar een grote groei moeten gaan zien ten opzichte van de rest.

Bedoel, als één besmette leerling gezorgd heeft voor 40+ besmette leerlingen en ouders in korte tijd zou je verwachten dat in die regio de cijfers keihard omhoog gaan ten opzichte van de rest van de regio's, waarna de rest van de regio's ook toe gaan nemen.

Als dat niet zo is zijn er (lijkt mij) twee aannames om te maken: 1) De nieuwe variant is al dusdanig veel verspreid dat de cijfers die we zien die variant al in zich hebben of 2) De nieuwe variant is niet 70% meer besmettelijker, want dan zouden de cijfers er nu anders uit zien.

Op basis van de informatie die er is lijkt me dat in elk geval het meest logisch? Dan zou het in die regio's er als dit uit moeten zien:
[ twitter ]
Exponentiele groei lijkt langzaam te gaan als de aantallen klein zijn. In die fase zouden we dan nu nog zitten.
pi_197166379
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dit ja.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197166388
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:50 schreef Jazeg het volgende:
Het lijkt mij dat de nieuwe mutatie niet per sé gevaarlijker is voor kinderen dan de oude in de letterlijke zin, maar omdat kinderen gemakkelijker besmet raken door deze variant zullen er ook meer kinderen ziek worden?
Dat is dus het rare. Er komen berichten van een enkele zuster in het VK, die nu door verschillende media in het VK opgepakt worden. Weet dus niet hoeveel daarvan daadwerkelijk representatief is. Dit is wat Marion Koopmans erover tweette:
twitter

PS: zullen we een twitter 'draad' hier gewoon een thread noemen? Hoef je je ook niet te storen aan 'een draadje.' :P
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:53:56 #180
346939 Janneke141
pi_197166396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:52 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nou ja, één gebied lijkt me simpel: alles wat dat examenjaar leuk maakt is in te halen toch? doe je het een of twee jaartjes later...
Nee, dat is te simpel. Je kunt echt maar 1x afscheid nemen van je middelbare school, en de reisjes, feestjes etc. die als welkome afleiding dienen tussen het harde werken in je examenjaar kun je wel op een ander moment doen, maar dan hebben ze niet hetzelfde effect.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:54:03 #181
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197166400
Is ergens technisch de data (omtrent dit kiemonderzoek) in te zien omtrent die Britse B117 variant(en) in Nederland.
Ik ben benieuwd of -en hoe de virusstammen onderling vergeleken worden.

//--//
Wel interessant om te weten dat de EU op grond van fylogenetische-data in het centrum van de oorzaken komt te staan.
Ja het virus kwam oorspronkelijk uit China naar Italië maar de rest van de wereld is daarna vanuit de EU besmet met als Kerst op de taart de Brexit.1.1.7 variant waar een hele batterij aan afsplitsingen onder hangt.

Het lullige is dat dit 8 maanden geleden al bekend was onder de variant naam D614G die ondertussen verder is geëvolueerd (o.a. afrikaanse variant N501Y) Wanneer dat nog niet genoeg staan de varianten K417N, E484K te trappelen van ongeduld.
De WHO adviseert nader onderzoek te doen naar vaccinwerking, gevolgen en besmettelijkheid. bron: who

Het is bijna 28 Januari 2021 (Day Of Disaster }) ) en misschien kunnen ze dan lavast Covid20 gaan claimen om uitroepen tot next Pandemic ipv lokale virusjes met denigrerende landaanduiding te typeren.

De GGD zal het nog druk gaan krijgen om niet alleen schwabs af te nemen maar alles ook nog's genetisch te gaan sequencen. Straks mag je wel reizen naar Bergschenhoek met zeg variant D614G maar dan niet met N501Y.
pi_197166415
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:52 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Exponentiele groei lijkt langzaam te gaan als de aantallen klein zijn. In die fase zouden we dan nu nog zitten.
True, maar je zou wel pieken in de regio Rotterdam (zeker Bergschenhoek enzo) moeten zien, daar zie je ook geen grote uitschieters als ik me goed herinner.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:54:49 #183
346939 Janneke141
pi_197166416
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom zouden kinderen geen eindexamen kunnen doen in mei?
Oh, ze kunnen het best doen. Het grootste deel haalt het alleen niet.
pi_197166418
quote:

[..]

Dat ging om Hydroxychloroquine in combinatie met Zink. Niet dit middel.
pi_197166445
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

[ twitter ]
Het moet ergens beginnen toch?
pi_197166453
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:54 schreef Vallon het volgende:
Is ergens technisch de data (omtrent dit kiemonderzoek) in te zien omtrent die Britse B117 variant(en) in Nederland.

//--//
Wel interessant om te weten dat de EU op grond van fylogenetische-data in het centrum van de oorzaken komt te staan.
Ja het virus kwam oorspronkelijk uit China naar Italië maar de rest van de wereld is daarna vanuit de EU besmet met als Kerst op de taart de Brexit.1.1.7 variant waar een hele batterij aan afsplitsingen onder hangt.

Het lullige is dat dit 8 maanden geleden al bekend was onder de variant naam D614G die ondertussen verder is geëvolueerd (o.a. afrikaanse variant N501Y) Wanneer dat nog niet genoeg staan de varianten K417N, E484K te trappelen van ongeduld.
De WHO adviseert nader onderzoek te doen naar vaccinwerking, gevolgen en besmettelijkheid. bron: who

Het is bijna 28 Januari 2021 (Day Of Disaster }) ) en misschien kunnen ze dan lavast Covid20 gaan claimen om uitroepen tot next Pandemic ipv lokale virusjes met denigrerende landaanduiding te typeren.

De GGD zal het nog druk gaan krijgen om niet alleen schwabs af te nemen maar alles ook nog's genetisch te gaan sequencen. Straks mag je wel reizen naar Bergschenhoek met zeg variant D614G maar dan niet met N501Y.
Voor zover ik weet niet in NL, dit is wel een goed overzicht vanuit de UK:
twitter
pi_197166467
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:54 schreef Vallon het volgende:

//--//

Hoezo is die datum day of disaster? Mis ik een reference?
#WeesGeenWhales
pi_197166468
Vind het een hele akelige gedachte dat we waarschijnlijk nooit meer ons oude leventje terugkrijgen.
pi_197166478
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

True, maar je zou wel pieken in de regio Rotterdam (zeker Bergschenhoek enzo) moeten zien, daar zie je ook geen grote uitschieters als ik me goed herinner.
Ik ben heel benieuwd wat er uit dat bco op die school komt. We gaan het zien de komende week...

En ja, thread klinkt beter. Laten we ‘duiden’ ‘draadjes’ en overige ellende bannen vanaf 2021 ;)
pi_197166482
Ja het gaat weer een kut jaar worden.
pi_197166493
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het moet ergens beginnen toch?
Ja, maar dan zou je niet 100% van je sequencing met die nieuwe variant verwachten. Als ie 1% tot 5% voorkomt zou je verwachten dat enkelen positief testen op de nieuwe strain en de rest op de oude.

In een kleine situatie als een school zou je het kunnen zien dat alleen die variant er is omdat er verder geen andere besmettingen heersen op dat moment, maar als die 70% meer besmettelijk is zou je verwachten dat die blijft groeien, want de R van die strain zit volgens de publicaties nog ver boven de 1. Dus de regio waar die school is, de ouders werken etc zou je een grotere groei dan in andere regio's verwachten.
pi_197166499
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Voor zover ik weet niet in NL, dit is wel een goed overzicht vanuit de UK:
[ twitter ]
Ik lees wel dit

"It's clear that the variant is more dominant (1.2x) in children aged 0-9 yrs and 0-19 yrs. There could be many reasons for this - including transmission dynamics - due to high levels of unmitigated transmission in schools during lockdown - which has favoured the variant."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197166511
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:58 schreef Sfancta het volgende:
Vind het een hele akelige gedachte dat we waarschijnlijk nooit meer ons oude leventje terugkrijgen.
Dan zou ik die gedachte vooral opzij zetten. :{
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 23:02:03 #194
5428 crew  miss_sly
pi_197166520
quote:
Waarom heb je die gedachte?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197166536
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik lees wel dit

"It's clear that the variant is more dominant (1.2x) in children aged 0-9 yrs and 0-19 yrs. There could be many reasons for this - including transmission dynamics - due to high levels of unmitigated transmission in schools during lockdown - which has favoured the variant."
Ja, maar de tweets eromheen leggen dat verder uit.

"It could also mean that children with the variant are more likely to develop symptoms and therefore be tested. Given these are not random samples from healthy people, but results based on pillar 2 testing, we need to interpret these cautiously."

"This also does not necessarily mean increased biological susceptibility in children vs adults, & shouldn't be interpreted as such.

Irrespective of the relative prominence of the variant among children the prevalence of the variant is greatest among 10-19 yrs among those tested."

"The data also suggests that the standard variant is still predominant among older age groups (at least among those tested) who are most susceptible to severe COVID-19."
pi_197166537
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan zou ik die gedachte vooral opzij zetten. :{
De waarheid opzij zetten kan niet.
pi_197166538
quote:
Dan zou ik hetzelfde adviseren als @Mammietje , als ik onze experts, de belgische experts, en Fauci mag geloven is dat namelijk bullshit. Don't worry, zoals steven van Gucht het zei - uiteindelijk komt het weer goed! Vaccines are coming <3
#WeesGeenWhales
pi_197166556
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:03 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Ik zou het niet als waarheid zien. Zelfs als het zo is, is het wanneer die situatie daar is vroeg genoeg om je daar druk over te maken. Leef bij de dag, geniet van de kleine momenten. Als het je zo zwaar zit, lees niet teveel mee in dit topic. Tip, het positiviteitstopic kan voor sommigen niet een volledig realistisch beeld geven, maar er wordt vaak wel genuanceerd naar zaken gekeken. Het helpt om dingen vanaf een andere kant te bekijken.
pi_197166566
quote:

[..]

Alleen is het volgens 95% van de experts in dit land, belgie, Fauci, en de rest van de wereld (en ja je kan een enkeling vinden die wat anders roept - daarom 95% - ) niet de waarheid.

In Wuhan en Nieuw Zeeland stonden ze gisteren alweer massaal als vanouds hossend feest te vieren op festivals LOL.

In ergste geval kan je altijd nog mijn backup plan doen en gewoon daar gaan wonen, of Taiwan? Als je tenminste enigins jong bent en economisch belangrijk qua opleiding etc? :)
#WeesGeenWhales
pi_197166574
quote:

[..]

Ow... het is al waarheid voor je. :s)
Dan valt er weinig tegenin te brengen.
Nah... dan heb je in ieder geval het voordeel dat je veel meer tijd hebt dan anderen om er aan te wennen! ^O^
pi_197166576
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat ging om Hydroxychloroquine in combinatie met Zink. Niet dit middel.
Bedoel je toentertijd of wat de beste man expliciet tijdens dit tafelgesprek zei? Hij noemde nu ook andere medicatie, notabene door de WHO ooit zelf goedgekeurd.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:05:34 #202
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_197166577
quote:
Alhoewel ik het voor de komende maanden/het komende jaar nog wel somber inzie, is dit me ook weer een beetje te dramatisch.

Natuurlijk komt dit uiteindelijk goed. Is het niet met een vaccin, dan wel met een behandeling of desnoods toch gewoon uitroeiing*.

* Ik bedoel van het virus, niet de bevolking. ):O
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_197166589
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:05 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Alleen is het volgens 95% van de experts in dit land, belgie, Fauci, en de rest van de wereld (en ja je kan een enkeling vinden die wat anders roept - daarom 95% - ) niet de waarheid.

In Wuhan en Nieuw Zeeland stonden ze gisteren alweer massaal als vanouds hossend feest te vieren op festivals LOL.

In ergste geval kan je altijd nog mijn backup plan doen en gewoon daar gaan wonen, of Taiwan? Als je tenminste enigins jong bent en economisch belangrijk qua opleiding etc? :)
Hoe kan dat eigenlijk dat ze in Wuhan staan te hossen terwijl die mensen niet gevaccineerd zijn?
pi_197166620
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Hoe kan dat eigenlijk dat ze in Wuhan staan te hossen terwijl die mensen niet gevaccineerd zijn?
Door goed beleid, zeg maar een soort anti-hugo de jonge, hebben ze het in China (en taiwan, nieuw-zeeland, vietnam, thailland, ...) (praktisch) 100% geelimineerd, waardoor dat dus kan.

China had recentelijk ook een bierfeest met 1,2 miljoen mensen en al maanden geen restricties meer op nachtclubs enzo. Nieuw zeeland had gisteren festivals met 20.000 man zonder beperkingen. Taiwan begin november pride met 130.000 mensen en foto's met mensen met free hug signs :)

Dus ja, dat kan. Democratisch, westerse cultuur, aziatische cultuur, totalitair, het lukt ze allemaal.
#WeesGeenWhales
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 23:08:59 #205
236264 crew  capricia
pi_197166625
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197166659
Vergising.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:11:51 #207
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197166670
quote:

[..]

Terecht, goed bedoeld en experimenteren moet een huisarts vooral doen tijdens onderzoek en niet als behandeling wat goochelen met hoeveel dan net te veel (of niet) genoeg is.
Ik begrijp de goede bedoelingen maar een huisarts hoort geen onbewezen of zelfs af te raden behandelingen te gaan ontplooien.

HxC (antimalaria middel) zou door zeg "zuurwaarde" van een cel te verhogen, het binnendringen van het virus moet belemmeren. De geachte uit ervaring bij andere immuunaandoeningen is goed, waarbij Covid19 itt wat men ooit d8, in de basis GEEN immuniteit noch ontstekingsaandoening is. Het kan die juist wel veroorzaken.
Het gebruik kan helaas weer een scala aan bijeffecten veroorzaken waaronder hartfalen of ontstekingen die weer onderdrukt moeten worden (met o.a. azithromycin). HxC wordt daarom zeer overgewogen ingezet en NIET aangeraden als eerste behandeling bij/met Covid19 bron
Natuurlijk kan ik mij de teleurstelling indenken van wat ooit een goed idee leek.
pi_197166684
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:11 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Wat een... *inhoudloze* reactie :P

EDIT: oh nevermind. Het was in de quote terecht gekomen. Gebeurt mij ook soms X'D
#WeesGeenWhales
pi_197166695
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:11 schreef tesssssssss het volgende:
Vergising.
Vergissing* :P
#WeesGeenWhales
pi_197166696
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Door goed beleid, zeg maar een soort anti-hugo de jonge, hebben ze het in China (en taiwan, nieuw-zeeland, vietnam, thailland, ...) (praktisch) 100% geelimineerd, waardoor dat dus kan.

China had recentelijk ook een bierfeest met 1,2 miljoen mensen en al maanden geen restricties meer op nachtclubs enzo. Nieuw zeeland had gisteren festivals met 20.000 man zonder beperkingen. Taiwan begin november pride met 130.000 mensen en foto's met mensen met free hug signs :)

Dus ja, dat kan. Democratisch, westerse cultuur, aziatische cultuur, totalitair, het lukt ze allemaal.
Ongelofelijk, eigenlijk.

Dank je.
pi_197166707
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wat een... *inhoudloze* reactie :P

EDIT: oh nevermind. Het was in de quote terecht gekomen. Gebeurt mij ook soms X'D
Ja, dat betekent dat het tijd is om te gaan slapen. ;)
pi_197166715
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:15 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, dat betekent dat het tijd is om te gaan slapen. ;)
Hij kan in ieder geval niet zeggen dat je er geen energie in hebt gestoken om hem te beantwoorden! :D ;)
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:17:23 #213
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_197166726
quote:

[..]

Sjonge... ik ben jaloers. Waarom lukt het ons maar niet :{
(Un)masking for the greater good.
pi_197166735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:17 schreef Celestien het volgende:

[..]

Omdat we het niet proberen. :{
pi_197166741
quote:

[..]

Daarom zeg ik, je kan altijd verhuizen, als je tenminste iets economisch belangrijks doet. :D

Als duizenden indiërs al jaren kunnen verhuizen naar betere landen na een goede uni opleiding, kunnen wij het ook! :D
#WeesGeenWhales
pi_197166751
https://www.parool.nl/ned(...)ettelijker~b6987530/

Voorspelt weinig goeds dit allemaal..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:20:40 #217
1986 Jane
pi_197166759
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ongelofelijk, eigenlijk.

Dank je.
Ik vind het vooral onbegrijpelijk dat zo'n strategie hier niet eens wordt overwogen, allemaal met kulredenen, nmm. Ik denk dat het voor de meeste mensen al een grote opluchting zou zijn als we in ieder geval binnen het land weer grotendeels normaal kunnen leven.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 januari 2021 @ 23:24:24 #218
416575 crew  Evenstar
pi_197166799
Kan het misschien zijn dat wij door de laatste set maatregelen en de kerstvakantie gewoon geluk hebben gehad met de nieuwe variant? Dat het net niet de bocht recht omhoog heeft kunnen maken, omdat men met strengere maatregelen kwam?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:27:34 #219
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197166828
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:24 schreef Evenstar het volgende:
Kan het misschien zijn dat wij door de laatste set maatregelen en de kerstvakantie gewoon geluk hebben gehad met de nieuwe variant? Dat het net niet de bocht recht omhoog heeft kunnen maken, omdat men met strengere maatregelen kwam?
Ja nu nog even volhouden tot meer dan tweederde van ons gevaccineerd is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_197166830
quote:

[..]

Dat heeft met veel meer dingen dan alleen beleid te maken. Dit is nogal misleidend zo.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:28:51 #221
38496 Perrin
pi_197166837
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat heeft met veel meer dingen dan alleen beleid te maken. Dit is nogal misleidend zo.
Competente overheidsorganen bijvoorbeeld.
pi_197166844
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee, dat vooral juist niet. Als je tenminste competentie niet wil verwarren met repressie.
pi_197166849
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:24 schreef Evenstar het volgende:
Zou kunnen. Alleen we hebben al diverse gevallen die geen link met elkaar of het VK hebben. Dus heel veel hoop heb ik er niet op. Beetje februari Vibes.
zie email 27 oktober
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:31:42 #224
1986 Jane
pi_197166864
Het is natuurlijk wel zo dat het veel moeilijker is om het virus te elimineren (dwz dat je geen community spread meer hebt) als je het - zoals wij - eerst volledig uit de hand hebt laten lopen. De landen die het gelukt is, hebben direct de nodige maatregelen genomen om te voorkomen dat een groot gedeelte van de bevolking besmet raakte.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:32:47 #225
38496 Perrin
pi_197166876
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zou kunnen. Alleen we hebben al diverse gevallen die geen link met elkaar of het VK hebben. Dus heel veel hoop heb ik er niet op. Beetje februari Vibes.
Tja je hoeft geen gepromoveerd viroloog te zijn om te zien dat het de komende maanden alle hens aan dek blijft om die variant onder controle te houden.

Met als enige uitweg uit alle beperkende maatregelen: de vaccinatiegraad zo snel mogelijk boven de kritische grens krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perrin op 01-01-2021 23:45:02 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 januari 2021 @ 23:33:45 #226
416575 crew  Evenstar
pi_197166888
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Heb vanaf maart al veel kritiek op de overheid, maar wat zijn in Azië doen is gewoon niet haalbaar hier.

Heb Nieuw-Zeeland vaak als voorbeeld gebruikt en daar hebben zij het echt goed aangepakt met hun "go early, go hard". Echter feit blijft wel dat het een eiland is die je heel makkelijk van de buitenwereld kan afsluiten, waardoor je totale controle krijgt over wat er binnenkomt.

In veel Aziatische landen zijn de burgers ook een stuk gehoorzamer en als ze dat niet zijn zorgt de overheid er wel voor dat zij gaan gehoorzamen.

In Nederland en eigenlijk heel Europa is dat gewoon niet mogelijk. Zelfs Noorwegen, waar zij echt streng grensbeleid voeren, lukt het niet om het helemaal onder controle te krijgen. Het gaat daar misschien wel beter dan in Nederland, maar echt onder controle kan je het ook niet noemen.

Zelfs met de huidige mutatie heeft Europa het nog geen 48 uur volgehouden om het VK buiten te sluiten.

Daarnaast hebben veel landen die het nu onder controle hebben of snel ingegrepen of heel hard ingegrepen. In Nederland (en Europa) hebben wij allebei niet gedaan. Het is constant te laat en te soft. Als het dan éénmaal uit de hand is gelopen is het onmogelijk om het nog onder controle te krijgen.

Wij hadden in juli de kans, maar ook toen gingen wij het nog maar even aankijken en in september was het alweer veels te laat.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:34:49 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197166898
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:58 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hoezo is die datum day of disaster? Mis ik een reference?
Met Kamerbrief 28 Januari 2020 werd in NL Covid19 tot A-ziekte uitgeroepen, en de rest is historie.
quote:
Sinds gisteren is het aantal zieken in China weer opgelopen en is het bericht
binnengekomen dat ook in Duitsland iemand besmet is met het coronavirus. In
Nederland zijn tot dusver geen gevallen bekend, maar worden wel regelmatig
mensen getest op het virus. Deze mensen komen binnen bij de huisarts, die meldt
de verdenking bij de GGD. De GGD of het lokale ziekenhuis doet dan de afname
van het monster (met een keelswapje) en stuurt dit door naar het RIVM. De
diagnostiek wordt dan zowel bij het RIVM als bij Erasmus MC uitgevoerd. We zijn
als Nederland goed voorbereid en alert.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:35:34 #228
38496 Perrin
pi_197166908
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:33 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Heb vanaf maart al veel kritiek op de overheid, maar wat zijn in Azië doen is gewoon niet haalbaar hier.

Heb Nieuw-Zeeland vaak als voorbeeld gebruikt en daar hebben zij het echt goed aangepakt met hun "go early, go hard". Echter feit blijft wel dat het een eiland is die je heel makkelijk van de buitenwereld kan afsluiten, waardoor je totale controle krijgt over wat er binnenkomt.

In veel Aziatische landen zijn de burgers ook een stuk gehoorzamer en als ze dat niet zijn zorgt de overheid er wel voor dat zij gaan gehoorzamen.

In Nederland en eigenlijk heel Europa is dat gewoon niet mogelijk. Zelfs Noorwegen, waar zij echt streng grensbeleid voeren, lukt het niet om het helemaal onder controle te krijgen. Het gaat daar misschien wel beter dan in Nederland, maar echt onder controle kan je het ook niet noemen.

Zelfs met de huidige mutatie heeft Europa het nog geen 48 uur volgehouden om het VK buiten te sluiten.
Doe het dan als Israël en ga als een geoliede machine inenten.

Ik ben het eerlijkgezegd nogal beu dat we geen enkele strategie erg goed en vakkundig aan het uitvoeren zijn.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:38:01 #229
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197166940
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:20 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik vind het vooral onbegrijpelijk dat zo'n strategie hier niet eens wordt overwogen, allemaal met kulredenen, nmm. Ik denk dat het voor de meeste mensen al een grote opluchting zou zijn als we in ieder geval binnen het land weer grotendeels normaal kunnen leven.
Begin maart (of juli?) had dat misschien kunnen lukken, maar voor die strategie hebben ze (in maart?) bewust niet gekozen. Dit schreef het RIVM in april:
quote:
Het virus maximaal controleren.

Dit is het scenario waar we in Nederland voor kiezen. Dit betekent dat we er samen voor zorgen dat mensen zich houden aan de hygiëneregels, dat een aantal openbare gelegenheden, zoals cafés, gesloten zijn, en dat we afstand tot elkaar houden. Zo zorgen we ervoor dat mensen elkaar minder makkelijk kunnen besmetten. Social distancing noemen we dat. Zo kan het virus zich minder snel verspreiden en smeren we de ziekte uit over een langere periode. Dat leidt tot een geleidelijke verspreiding, onder groepen die het minste risico lopen. Dit heeft 3 belangrijke voordelen:

De meeste mensen krijgen alleen lichte klachten en herstellen zelf van het virus.
De zorg raakt niet overbelast, zodat er steeds voldoende capaciteit is om mensen de behandeling te geven die nodig is. Ook op de Intensive Care-afdelingen waar de meest ernstig zieke patiënten liggen.
Mensen kunnen immuun worden, zodat het virus steeds minder kans krijgt om anderen ziek te maken: de ‘beschermende muur om de kwetsbare ouderen en mensen met een zwakke gezondheid’, zoals Mark Rutte het zei.

Het virus volledig zijn gang laten gaan.

Als we geen maatregelen nemen, krijgt het virus de kans zich in een steeds sneller tempo te verspreiden. Iedere nieuwe patiënt besmet op zijn beurt namelijk ook weer gemiddeld twee anderen. Groot nadeel is dat ons zorgsysteem helemaal overvraagd zou worden. Er is dan onvoldoende capaciteit om alle kwetsbare ouderen en andere ernstig zieke patiënten te helpen.

Het virus maximaal tegenhouden.

Dit scenario noemen we ook wel lockdown. Dat betekent dat alles op slot gaat en iedereen binnen moet blijven. Dit is een rigoureuze aanpak die in eerste instantie aantrekkelijk kan lijken. Groot nadeel is dat je dit heel lang moet volhouden. En dat is geen kwestie van dagen of weken. Alle activiteiten moeten dan feitelijk een jaar of zelfs langer stilgelegd worden. Dat heeft enorme gevolgen voor scholen, voor de economie, etc. Zolang het virus ergens in de wereld circuleert, is het bovendien goed mogelijk dat het virus zich in de periode na de lockdown.weer gaat verspreiden. Iedereen gaat dan weer naar buiten en het virus wordt weer overgedragen. En dan is die sluiting met alle grote gevolgen voor niets geweest. Tenzij er na die periode een geneesmiddel of vaccin is.
Nu is het niet mogelijk, je hebt de mankracht niet om uitgebreid BCO te doen en alle risico-contacten 2 weken in quarantaine te plaatsen wanneer je duizenden gevallen per dag verspreid over heel het land hebt.
are we infinite or am I alone
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 januari 2021 @ 23:38:02 #230
416575 crew  Evenstar
pi_197166941
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Doe het dan als Israël en ga als een geöliede machine inenten.

Ik ben het nogal beu dat we geen enkele strategie erg goed aan het uitvoeren zijn.
Dat laatste stukje vat het wel goed samen. Wij zijn tot nu toe nergens goed in gebleken. Testen, BCO, vaccinatie, indammen ... niks wordt goed uitgevoerd en dat is best knap.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:38:13 #231
493907 Owen-Kravecki
A sales manager for a company
pi_197166944
Wat is hier allemaal aan de hand in dit topic dan? Het leven wordt nooit meer hetzelfde? Dit gaat weer een kut jaar worden? Is er slecht nieuws gekomen ofzo.
Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:40:02 #232
1986 Jane
pi_197166957
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:33 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Daarnaast hebben veel landen die het nu onder controle hebben of snel ingegrepen of heel hard ingegrepen. In Nederland (en Europa) hebben wij allebei niet gedaan. Het is constant te laat en te soft. Als het dan éénmaal uit de hand is gelopen is het onmogelijk om het nog onder controle te krijgen.

Wij hadden in juli de kans, maar ook toen gingen wij het nog maar even aankijken en in september was het alweer veels te laat.
Met dat laatste ben ik het wel eens, maar met wat je daarvoor zei toch niet helemaal.
We hadden in Europa best wel als Australië kunnen zijn, nmm. Daar hebben ze ook hun binnengrenzen tussen de deelstaten gesloten/bewaakt, iets wat ze daarvoor ook totaal niet gewend waren. Australië heeft Covid dan wel iets minder onder controle gekregen dan NZ, maar wel een stuk beter dan hier. En veel minder mensen onnodig overleden, da's misschien nog wel het allerbelangrijkste.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 januari 2021 @ 23:40:08 #233
416575 crew  Evenstar
pi_197166959
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:38 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Wat is hier allemaal aan de hand in dit topic dan? Het leven wordt nooit meer hetzelfde? Dit gaat weer een kut jaar worden? Is er slecht nieuws gekomen ofzo.
Mja, dat eerste zeggen nog geen handjevol users en dat zijn vooral users die het al heel lang roepen of er nu even genoeg van hebben. Ook wel te begrijpen.

Slechte nieuws is dat de mutatie sneller lijkt te verspreiden en dit keer ook meer onder jongeren voor problemen lijkt te zorgen.

Dan nog heb ik er, ondanks alles, vertrouwen in dat het goed gaat komen :D
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:43:26 #234
493907 Owen-Kravecki
pi_197166989
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:40 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Mja, dat eerste zeggen nog geen handjevol users en dat zijn vooral users die het al heel lang roepen of er nu even genoeg van hebben. Ook wel te begrijpen.

Slechte nieuws is dat de mutatie sneller lijkt te verspreiden en dit keer ook meer onder jongeren voor problemen lijkt te zorgen.

De mutatie lijkt ernstiger onder jongeren omdat het makkelijker aan het verspreiden is en er dus meer tegelijk ziek worden. Er is geen bewijs voor een ernstiger ziekteverloop.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 januari 2021 @ 23:44:14 #235
416575 crew  Evenstar
pi_197166996
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:40 schreef Jane het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het wel eens, maar met wat je daarvoor zei toch niet helemaal.
We hadden in Europa best wel als Australië kunnen zijn, nmm. Daar hebben ze ook hun binnengrenzen tussen de deelstaten gesloten/bewaakt, iets wat ze daarvoor ook totaal niet gewend waren. Australië heeft Covid dan wel iets minder onder controle gekregen dan NZ, maar wel een stuk beter dan hier. En veel minder mensen onnodig overleden, da's misschien nog wel het allerbelangrijkste.
Toch is het anders. De EU is in dit soort situaties echt niks, maar dan ook niks waard. Het was ieder land voor zich. Om hetzelfde als Australië te kunnen doen had je een overkoepelende overheid nodig die even de touwtjes stevig in de hand had kunnen nemen.

Zoals ik al zei, wij konden één land niet eens langer dan 48 ur buiten sluiten. Laat staan onze grenzen fatsoenlijk bewaken.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:45:11 #236
493907 Owen-Kravecki
pi_197167003
quote:

[..]

Maar ja als het virus blijft door muteren heb je wel een probleem omdat de vaccins mogelijk niet meer effectief zijn. Er zit dus wel wat in dat corona mogelijk nog heel lang ons leven gaat bepalen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 januari 2021 @ 23:45:35 #237
416575 crew  Evenstar
pi_197167006
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:43 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

De mutatie lijkt ernstiger onder jongeren omdat het makkelijker aan het verspreiden is en er dus meer tegelijk ziek worden. Er is geen bewijs voor een ernstiger ziekteverloop.
Linksom of rechtsom er liggen in England meer jongeren in de ziekenhuizen dan eerst. Ik zeg ook niet dat het ernstiger verloopt, maar dat het nu ook de jongeren treft. Hoe dat komt laat ik mij niet over uit, want dat weet ik niet.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:48:32 #238
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197167025
quote:

[..]

Ik heb de indruk dat de laatste week meerdere experts (in GB, VS en andere landen) hun mening gewijzigd hebben betreffende het uitstellen van de tweede vaccinatieshot. Dat voorspelt niet veel goeds.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 januari 2021 @ 23:48:59 #239
416575 crew  Evenstar
pi_197167028
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:48 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat de laatste week meerdere experts (in GB, VS en andere landen) hun mening gewijzigd hebben betreffende het uitstellen van de tweede vaccinatieshot. Dat voorspelt niet veel goeds.
Hoezo?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:53:03 #240
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197167054
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:48 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Hoezo?
Als ze het eerst afwijzen wegens ethische gronden, onzekerheden etc., en nu toch voorstander zijn, dan denk ik dat ze het nodig achten om een ramp te vermijden...
pi_197167056
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Beleid, dus.
#WeesGeenWhales
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 23:53:44 #242
236264 crew  capricia
pi_197167059
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:45 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom er liggen in England meer jongeren in de ziekenhuizen dan eerst. Ik zeg ook niet dat het ernstiger verloopt, maar dat het nu ook de jongeren treft. Hoe dat komt laat ik mij niet over uit, want dat weet ik niet.
Data tot 28 december;
twitter

Alleen Engeland. Meer dan de eerste golf, zo te zien. Opnames per dag. Lijkt toch wel over 40 a 50 kinderen per dag te gaan die opgenomen worden door Covid.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 02-01-2021 00:00:05 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 januari 2021 @ 23:54:09 #243
416575 crew  Evenstar
pi_197167061
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als ze het eerst afwijzen wegens ethische gronden, onzekerheden etc., en nu toch voorstander zijn, dan denk ik dat ze het nodig achten om een ramp te vermijden...
Ah op die manier.

Ja, overal gaat het kut op dit moment, dus misschien willen ze op zo'n manier alsnog zoveel mogelijk mensen de kans geven om immuniteit op te bouwen.
pi_197167062
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dat vooral juist niet. Als je tenminste competentie niet wil verwarren met repressie.
Aaahh, ja, daar staan nieuw-zeeland en Taiwan idd bekend om! Thailland ook, man man, als ze een ladyboi op straat zien in het verkeerde deel van de stad wordt die direct afgevoerd!
#WeesGeenWhales
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:55:16 #245
1986 Jane
pi_197167069
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:44 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Toch is het anders. De EU is in dit soort situaties echt niks, maar dan ook niks waard. Het was ieder land voor zich. Om hetzelfde als Australië te kunnen doen had je een overkoepelende overheid nodig die even de touwtjes stevig in de hand had kunnen nemen.

Zoals ik al zei, wij konden één land niet eens langer dan 48 ur buiten sluiten. Laat staan onze grenzen fatsoenlijk bewaken.
Dit is niet helemaal waar hoor. Ik wil hier absoluut niet doen alsof ik een deskundige ben op het gebied van Australische politiek of staatkundig bestel, maar door het Australische nieuws het afgelopen jaar te volgen weet ik wel dat er af en toe behoorlijk veel wrijving was tussen de premiers van de diverse staten. Want die beslissen dus zelf of ze hun grenzen sluiten. Daar bemoeit de federale regering zich niet mee.

Zie bijvoorbeeld de recente uitspraak van (federale) premier Scott Morrison in onderstaande tweet:
twitter
pi_197167074
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:54 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Aaahh, ja, daar staan nieuw-zeeland en Taiwan idd bekend om! Thailland ook, man man, als ze een ladyboi op straat zien in het verkeerde deel van de stad wordt die direct afgevoerd!
Dat zijn eilanden. Zoals ik al zei, het is nogal wat ingewikkelder dan jij het doet voorkomen. :)
pi_197167075
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:34 schreef Vallon het volgende:
We zijn
als Nederland goed voorbereid en alert.
Oh dank je!

Also

" We zijn als Nederland goed voorbereid en alert."

_O- _O-
#WeesGeenWhales
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:56:06 #248
38496 Perrin
pi_197167076
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Beleid, dus.
Uiteindelijk wel. Maar als je als nieuwe minister met versgepoetste schoenen aan de slag gaat dan is het wel handig een goedwerkende gereedschapskist tot je beschikking te hebben.
pi_197167082
quote:

[..]

Dat denk ik ook. Ze kiezen ervoor om de zorgvuldigheid te laten varen en maximaal in te zetten op snelheid. Vanmiddag werd hier gezegd dat dat paniek is, maar ik denk dat die beslissing genomen is omdat het echt niet anders kan.
pi_197167086
quote:

[..]

Omdat de repressie van dat nivo hier niet mogelijk is.
pi_197167087
quote:
Nee joh, is gewoon winterdepressie O~) _O-
#WeesGeenWhales
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 23:58:19 #252
5428 crew  miss_sly
pi_197167089
quote:

[..]

In het Vaccins-topic is net een tweet geplaatst dat Fauci laat weten dat de US toch aan het oorspronkelijke vaccinatieplan van 2 shots kort op elkaar gaat vasthouden.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 januari 2021 @ 23:59:02 #253
416575 crew  Evenstar
pi_197167099
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Data tot 28 december;
[ twitter ]

Alleen Engeland. Meer dan de eerste golf, zo te zien.
[ afbeelding ]
Ja, wel duidelijk dat er IETS speelt. Wat mij wel opvalt is dat het in maart dus ook hoog was. Toen was de piek net onder de 20, nu zit die er wel boven. Situatie nu is ook wel over het geheel gezien wel slechter, inclusief een besmettelijker variant. Dit stelt mij iets gerust moet ik zeggen, maar het blijft zorgelijk en hopelijk zitten de overheden er boven op om te achterhalen waar het nouu precies aan ligt.
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 23:59:45 #254
5428 crew  miss_sly
pi_197167104
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:57 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee joh, is gewoon winterdepressie O~) _O-
Kun je lacherig over doen, maar vergis je niet in de invloed die een winterdepressie kan hebben op mensen. En als je daar dan last van hebt én je krijgt de huidige berichten allemaal mee, kan dat echt zeer zwaar vallen.
pi_197167106
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:45 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Maar ja als het virus blijft door muteren heb je wel een probleem omdat de vaccins mogelijk niet meer effectief zijn. Er zit dus wel wat in dat corona mogelijk nog heel lang ons leven gaat bepalen.
Hoe vaak moeten experts en wij hier nog zeggen dat de vaccins nog steedss helpen? En de fabrikanten zeiden al dat aanpassen als het moet ongeveer twee weken kost. Don't worry!
#WeesGeenWhales
  zaterdag 2 januari 2021 @ 00:00:53 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197167109
quote:
Wel nee feitelijk oud nieuws: het virus houdt zich alleen niet aan de enige uitgezette RIVM strategie omdat het wat muteert. Daarbij nog steeds is er geen zicht op een Plan B of C. Voorlopig duurt het nog minimaal een week voordat we iets kunnen verwachten van e.o.a. actie die dan onderzocht moet gaan worden om bekeken te worden.

Wat wel fijn is om te weten dat ca 99,9% bevolking het onder de huidige omstandigheden in welke vorm dan ook, het zal overleven en we veel zorg krijgen om de eenrichtingssolidariteit in stand te gaan houden.
Of het vaccin gaat helpen is vooral dat hopen waarbij ik als lid van e.o.a partij in de Kamer, het Kabinet zou bevragen om een plannetje paraat te hebben als dat niet zo mocht gaan zijn.

Het vervelende wat wetenschappers en ook mij hemelschreiend doet fronsen, is dat de mutaties zich aan het afspelen zijn op/in de "Spikes", die gebruikt worden als basis voor vaccins.
Er zijn nu iets van 6 tot 8 mutaties in die gebiedjes en imo kan het niet anders dan dat er een mutatie komt die zich onttrekt aan de wetjes.
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 00:02:13 #257
5428 crew  miss_sly
pi_197167112
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:59 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hoe vaak moeten experts en wij hier nog zeggen dat de vaccins nog steedss helpen? En de fabrikanten zeiden al dat aanpassen als het moet ongeveer twee weken kost. Don't worry!
Aanpassen duurt ongeveer zes weken.
En ze zeggen dat ze ervan uit gaan dat de vaccins nog steeds zullen werken.

Je moet voorzichtig positief nieuws niet al te rooskleurig inkleuren ;)
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 00:02:25 #258
236264 crew  capricia
pi_197167113
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:59 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ja, wel duidelijk dat er IETS speelt. Wat mij wel opvalt is dat het in maart dus ook hoog was. Toen was de piek net onder de 20, nu zit die er wel boven. Situatie nu is ook wel over het geheel gezien wel slechter, inclusief een besmettelijker variant. Dit stelt mij iets gerust moet ik zeggen, maar het blijft zorgelijk en hopelijk zitten de overheden er boven op om te achterhalen waar het nouu precies aan ligt.
Als je beide groepen optelt, is het nu significant meer. 40 a 50 kinderen per dag die opgenomen worden. Dat was in het voorjaar niet. Vooral de 0-5 groep is echt veel hoger.
Ben benieuwd naar de recentere data.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 januari 2021 @ 00:03:36 #259
416575 crew  Evenstar
pi_197167118
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:55 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit is niet helemaal waar hoor. Ik wil hier absoluut niet doen alsof ik een deskundige ben op het gebied van Australische politiek of staatkundig bestel, maar door het Australische nieuws het afgelopen jaar te volgen weet ik wel dat er af en toe behoorlijk veel wrijving was tussen de premiers van de diverse staten. Want die beslissen dus zelf of ze hun grenzen sluiten. Daar bemoeit de federale regering zich niet mee.

Zie bijvoorbeeld de recente uitspraak van (federale) premier Scott Morrison in onderstaande tweet:
[ twitter ]
Oh, je begrijpt mij verkeerd. Ik zeg niet dat in Australië de centrale overheid dit heeft geregeld, maar dat het in Europa de enige manier is om dit te doen.

Als je binnen een land al zoveel wrijving hebt (zoals jij ook al zegt) dan kan je je wel voorstellen dat het tussen verschillende landen met totaal verschillende culturen, belangen, overheden, regering etc. etc etc. het al helemaal onmogelijk is.

In Europe kreeg je tijdens de eerste golf zelf politieke spelletjes. Het was echt niveautje kleuterklas waarbij als land A mensen uit land B ging weren een dag later land B ook mensen uit land A ging weren .... ook al ging het allemaal prima in land A.

Enige manier om dat tegen te gaan was een overkoepelend orgaan die er boven kon staan en voor alle landen een besluiten kon nemen en dat hebben wij niet in Europa, dus was het onmogelijk.

Verder denk ik echt wel dat wij op één lijn zitten. Was het maar zo'n feest geweest dat wij het uberhaupt geprobeerd hadden, maar dat zat en zit er helaas niet in.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 00:04:27 #260
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197167122
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je beide groepen optelt, is het nu significant meer. 40 a 50 kinderen per dag die opgenomen worden. Dat was in het voorjaar niet. Vooral de 0-5 groep is echt veel hoger.
De vraag is nog wel steeds of de 0-5 groep dan nu gemiddeld zieker is en een hogere kans heeft op een ziekenhuisopname of dat er gewoon meer 0-5 jarigen besmet raken nu.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 januari 2021 @ 00:07:30 #261
416575 crew  Evenstar
pi_197167139
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja vooral 0-5 lijkt heel erg omhoog te schieten, andere schrik ik niet van als ik zie dat het eind maart / begin april ongeveer op zelfde niveau zat.

Edit: Wilde net typen wat @Momo hierboven ook al aangeeft, dus niet meer nodig :P
pi_197167142
quote:
Bijzonder dat je juist die 2 posts eruit weet te pikken. :{
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 00:07:53 #263
236264 crew  capricia
pi_197167144
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:04 schreef Momo het volgende:

[..]

De vraag is nog wel steeds of de 0-5 groep dan nu gemiddeld zieker is en een hogere kans heeft op een ziekenhuisopname of dat er gewoon meer 0-5 jarigen besmet raken nu.
Dat laatste is wat Marion Koopmans verwacht.
Meer kinderen die geïnfecteerd worden. Dus ook meer in het zh. Niet perse omdat het virus ziekelijker is.
Maar geen goed teken ieg.
Geen idee hoeveel kinder IC bedden we hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197167147
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zijn eilanden. Zoals ik al zei, het is nogal wat ingewikkelder dan jij het doet voorkomen. :)
Het eiland Thailand???

En uh, het lukt China toch ook? het heeft dus alleen niet heel veel met repressie te maken.

En dan nog, ik heb liever een verplichte app en kans van een op 1 miljoen op 2 weken ondersteunde quarantaine verplicht mét wél de vrijheid van normaal onderwijs, events, gezelligheid, verjaardag mogen vieren met vrienden, mogen dansen in een club, m'n vrienden mogen knuffelen, cosplay events, bioscoop, LGBT clubs (die mogen namelijk wel gewoon in China), en alles wat ik verder leuk vind in het leven, zonder covid doden, in een fatsoenlijke economie die groeit, dan alles wat ik leuk vind in het leven verboden, en dus feitelijk veel minder vrijheid, met tienduizenden covid doden straks voor dit over is, in een ingestorte economie.

Denk dat dat voor veel mensen geld. Zoals het kwart van mijn uni master informatie die zoals ik eerder zei nu in Shenzhen studeren omdat ze daar tenminste wel mogen leven en gewoon naar een club kunnen of chillen in een kroeg. En die twee weken quarantaine hadden ze er graag voor over.

Ik wacht zelf met liefde tot 2022, vermoed dat alles hier dan ook weer kan, maar anders ga ik ook lekker daar een carriëre opbouwen, en fuck stemrecht.

Even voor je beeld: van de 20 studenten in mijn jaar is er één die niet in china wil leven als het hier dan nog niet normaal is vanwege vrijheid, en die wil naar taiwan. Kan je de economie hier lekker gaan zitten opbouwen met studenten gender studies. Succes! Maar hey, je hebt wel stemrecht een keer per vier jaar, hiep hoi!

Maar goed, nogmaals, zal niet nodig zijn. Maar ga er maar van uit dat we die 25% nooit meer terug zien... bedankt voor het betalen van 20 jaar educatie, Nederlandse overheid :)
#WeesGeenWhales
pi_197167152
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:57 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Ze kiezen ervoor om de zorgvuldigheid te laten varen en maximaal in te zetten op snelheid. Vanmiddag werd hier gezegd dat dat paniek is, maar ik denk dat die beslissing genomen is omdat het echt niet anders kan.
Technisch gezien is dat dan toch juist de definitie van paniek? Lol }) _O-
#WeesGeenWhales
pi_197167167
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kun je lacherig over doen, maar vergis je niet in de invloed die een winterdepressie kan hebben op mensen. En als je daar dan last van hebt én je krijgt de huidige berichten allemaal mee, kan dat echt zeer zwaar vallen.
Oh wacht, het was niet m'n bedoeling om als iemand echt down is dat te bagetaliiseren ofzo. Sorry. Ik dach tdat winderdepressie een urban myth was? Daarom m'n reactie. Sorry als dat niet zo is? :(

In dat geval... *thight hug* het komt goed ;) *;
#WeesGeenWhales
pi_197167184
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Aanpassen duurt ongeveer zes weken.
En ze zeggen dat ze ervan uit gaan dat de vaccins nog steeds zullen werken.

Je moet voorzichtig positief nieuws niet al te rooskleurig inkleuren ;)
Okay, 6 weken dan. Maar dat lijkt me op de termijn van de pandemie niet reden om te kunnen concluderen wat de user zei waar ik op reageerde "dus door mutaties zal corona ons leven nog lang bepalen want dan ontrekt het zich aan de vaccins". 6 weken langer of korter is peanuts op de duur van de pandemie. :O
#WeesGeenWhales
pi_197167225
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:10 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Oh wacht, het was niet m'n bedoeling om als iemand echt down is dat te bagetaliiseren ofzo. Sorry. Ik dach tdat winderdepressie een urban myth was? Daarom m'n reactie. Sorry als dat niet zo is? :(

In dat geval... *thight hug* het komt goed ;) *;
Ik wil mezelf geen winterdepressie in praten. Maar ik weet wel dat ik daar de laatste jaren echt flink gevoelig voor ben. En dan metname de periode vanaf nu, zo na de feestdagen. Hier heb ik de afgelopen weken al tegen op zitten hikken. Het kan me niet snel genoeg lente worden.
pi_197167238
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:21 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik wil mezelf geen winterdepressie in praten. Maar ik weet wel dat ik daar de laatste jaren echt flink gevoelig voor ben. En dan metname de periode vanaf nu, zo na de feestdagen. Hier heb ik de afgelopen weken al tegen op zitten hikken. Het kan me niet snel genoeg lente worden.
Dat maakt 2 van ons. ;)
  zaterdag 2 januari 2021 @ 00:24:35 #270
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197167246
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:59 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Momenteel is er nog geen aanleiding te twijfelen aan werking.
Het "even" veranderen van een vaccinsamenstelling zal sws minimaal 2-3 maanden doorloop nemen mits "we" bereid zijn de lopende acceptatie procedures nog verder in te korten tot zeg die van het griepniveau.

De huidige noodtoestemming, is gebonden aan tal van (monitor)restricties. Ook zal onduidelijk zijn wat het inmixen van (vaccin)wijzgingen tot gevolg heeft. Niet geheel ondenkbaar is dat "we" immuniteit tegen vaccins ontwikkelen. De rest aan gevolgen kun je dan invullen.

Ook onthouden dat we de sws enorme versnelling te danken hebben aan eerder jarenlang grondwerk dat ooit ihkv SARS/MERS is verricht. Werk dat moeizaam "ontdekte" hoe men via een vector/mrna/subunit vaccina dan een afweer kan veroorzaken.
Waar ik al eerder aan twijfelde en langzaam duidelijk wordt dat we te maken hebben met een shapeshifter (wat SARS in de kern is). Op grond redeneren, zal een virus dat wordt bestreden zich juist muteren zodat een betere variant het doorzettend vermogen krijgt.

Wellicht moeten men ook een stapje verder dwillen enken door ook op ander aspecten van de pandemie van te gaan opereren. Zeg maar het deel dat onze samenleving stillegt en wat virus wezenlijk tot "onze" bedreiging maakt (overreactie immuunsysteem). Als je de besmetting beter kunt behandelen, kan je het ook "oplossen".
pi_197167351
-nee-

[ Bericht 98% gewijzigd door capricia op 02-01-2021 00:45:25 ]
Alpha kenny one
pi_197167634
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Meer kinderen die geïnfecteerd worden. Dus ook meer in het zh. Niet perse omdat het virus ziekelijker is.
Ik weet niet hoe het er nu voor staat maar dit deed me gelijk aan dit artikel van vorige week denken, en ook deze van begin December. Dus voor zover ik weet is er niet bijster veel ruimte als het om kinderen gaat :{
pi_197167657
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

En uh, het lukt China toch ook? het heeft dus alleen niet heel veel met repressie te maken.

Dat is wel het grappigste dat ik dit jaar gelezen heb _O-
pi_197167672
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 01:38 schreef vPlien het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het er nu voor staat maar dit deed me gelijk aan dit artikel van vorige week denken, en ook deze van begin December. Dus voor zover ik weet is er niet bijster veel ruimte als het om kinderen gaat :{
Je eerste artikel geeft aan dat op de kinder-ic bedden leeg bleven vanwege het uitblijven van het RS-virus. Die artsen hadden dus weinig te doen i.t.t.. hun collega's van de volwassen afdeling. Dan is het logisch dat ze inspringen waar ze nodig zijn. Op het moment dat er weer nodig zijn op de kinder-ic zullen ze dat weer als prioriteit hebben, daar twijfel ik niet aan.
pi_197167827
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 01:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je eerste artikel geeft aan dat op de kinder-ic bedden leeg bleven vanwege het uitblijven van het RS-virus. Die artsen hadden dus weinig te doen i.t.t.. hun collega's van de volwassen afdeling. Dan is het logisch dat ze inspringen waar ze nodig zijn. Op het moment dat er weer nodig zijn op de kinder-ic zullen ze dat weer als prioriteit hebben, daar twijfel ik niet aan.
Klopt, dat is inderdaad logisch en ik verwacht ook niet anders dan dat dit zich weer rechttrekt indien nodig :) Maar alsnog vond ik het toen best heftig om te lezen, vandaar dat het zo is blijven hangen.

Ik verwacht zelf niet zo snel dat deze mutatie ervoor zorgt dat er ineens bakken vol met kinderen en jongeren de IC's binnen komen, ik maak me vooral zorgen over de druk die de hogere besmettelijkheid an sich zou kunnen geven op de huidige situatie. Zo net tussen overvolle IC's en de start van de vaccinatie in zou het wel echt verdomd verkeerd kunnen uitpakken als de besmettelijkheid rap omhoog gaat, het gaan een paar spannende weken worden denk ik.
pi_197167850
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 03:12 schreef vPlien het volgende:

[..]

Klopt, dat is inderdaad logisch en ik verwacht ook niet anders dan dat dit zich weer rechttrekt indien nodig :) Maar alsnog vond ik het toen best heftig om te lezen, vandaar dat het zo is blijven hangen.

Ik verwacht zelf niet zo snel dat deze mutatie ervoor zorgt dat er ineens bakken vol met kinderen en jongeren de IC's binnen komen, ik maak me vooral zorgen over de druk die de hogere besmettelijkheid an sich zou kunnen geven op de huidige situatie. Zo net tussen overvolle IC's en de start van de vaccinatie in zou het wel echt verdomd verkeerd kunnen uitpakken als de besmettelijkheid rap omhoog gaat, het gaan een paar spannende weken worden denk ik.
Yep, gaat heel spannend worden.
pi_197168029
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:19 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)ettelijker~b6987530/
Nog veel besmettelijker

Voorspelt weinig goeds dit allemaal..
De letterlijke tekst uit B.1.1.7 Imperial report:

We waren in staat om de hypothese uit te sluiten dat de incidentie-groeipercentages in de VOC toenemen zijn uitsluitend het gevolg van een verandering in de latente periode of de verdeling van de generatietijd, maar niet de reproductiegetal zelf, aangezien we een grote en statistisch significante onbalans zientussen regio's waar de VOS toenam en waar de niet-VOS daalde, en vice versa.
Een verandering alleen in bijvoorbeeld de latente periode zal naar verwachting de richting niet veranderenvan incidentie groei.

We kwantificeerden het transmissievoordeel van de VOC ten opzichte van niet-VOC-lijnen in twee manieren: als een additieve toename van R die tussen 0,4 en 0,7 lag, en als alternatief als een multiplicatieve toename van R die varieerde tussen een voordeel van 50% en 75%. We waren niet in staat om onderscheid te maken tussen deze twee benaderingen in goodness-of-fit, en beide zijn plausibel mechanistisch. Een multiplicatief transmissievoordeel zou worden verwacht als transmissibiliteit was toegenomen in alle omgevingen en individuen, terwijl een additief voordeel stijgingen zou kunnen weerspiegelen in overdraagbaarheid in specifieke subpopulaties of contexten. Meer in het algemeen is de temporele context belangrijk; deze schattingen van transmissievoordeel zijn van toepassing op een periode waarin hoge niveaus van sociale distantiëring bestond in Engeland; extrapolatie naar andere transmissiecontexten, zonder gedetailleerde kennis van de stuurprogramma's van de transmissie vereist voorzichtigheid.
We zien een kleine maar statistisch significante verschuiving naar onder de 20 jaar die er meer last van hebben de VOS dan niet-VOS-varianten, zelfs na correctie voor variatie per week en regio. Net als bij onze eerdere resultaten lost deze waarneming het mechanisme echter niet op.
https://www.imperial.ac.u(...)-42-Preprint-VOC.pdf

Dat transmissievoordeel werd echter niet gezien in alle omgevingen, op sommige plekken nam S- juist af ten gunste van de niet VOC varianten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Za op 02-01-2021 06:09:59 ]
pi_197168042
quote:

Het scheelt 1% met de oude variant

(link in vorige post)
pi_197168106
quote:

[..]

Kan me ook nog wel voorstellen dat een kind van 3 eerder ter controle op de Ic komt dan iemand van 11.

Verder ook geen idee of het aan de maatregelen zelf ligt in. Als alle winkels/kroegen dicht zijn en het voortgezet onderwijs online maar bvb d de basisscholen wel normaal les geven zal dat aandeel vast stijgen.
pi_197168119
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 06:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Kan me ook nog wel voorstellen dat een kind van 3 eerder ter controle op de Ic komt dan iemand van 11.

Waarom dan?
pi_197168136
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 07:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom dan?
In het algemeen zijn we voorzichtiger met kinderen in die leeftijd. Daarnaast kan een kind van 3 ook niet aangeven hoe het gaat anders dan au zeggen en huilen.

Een noodknop indrukken bvb kan niet.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 07:23:19 #282
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_197168161
HIJ moet vandaag gaan vaccineren, niet nog 10 dagen wachten
https://www.telegraaf.nl/(...)er-hugo-de-jonge-nog
quote:
Vaccineren
Het RIVM heeft aan de NOS laten weten dat het ’logistiek gezien’ mogelijk is om essentieel zorgpersoneel eerder te vaccineren.
De instantie waar het kabinet al de hele pandemie zwaar op leunt, wijst naar Den Haag:
Of die keus moet worden gemaakt, is een politieke afweging.”

Beste abonnee, bedankt voor het lezen van dit artikel.
Omdat we u als abonnee zo waarderen willen wij u graag wijzen
op onze nieuwsbrieven, columns en horoscopen.

Maar minister Hugo de Jonge komt vooralsnog niet in beweging. Zijn woordvoerder laat weten dat hij blijft vasthouden aan zijn planning. Dat betekent dat maandag de uitnodigingen de deur uit gaan voor de eerste prikken. Vooralsnog is de Nederlandse ’V-day’ vrijdag in Veghel.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_197168202
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 07:23 schreef michaelmoore het volgende:
HIJ moet vandaag gaan vaccineren, niet nog 10 dagen wachten
https://www.telegraaf.nl/(...)er-hugo-de-jonge-nog
[..]

Hugo, treed af met je wanbeleid.
pi_197168207
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 06:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Verder ook geen idee of het aan de maatregelen zelf ligt in. Als alle winkels/kroegen dicht zijn en het voortgezet onderwijs online maar bvb d de basisscholen wel normaal les geven zal dat aandeel vast stijgen.
Ik gok dat ze bedoelt dat wanneer er meer kinderen geïnfecteerd raken, er meer volwassenen op de IC geraken.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 07:48:10 #285
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_197168228
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 07:39 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ja dan heeft ie helemaal geen extra baantje meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_197168245
Walgelijke tv reclame met die 2 barbie's van Decupre, dat ze zelf hun matrassen aanprijzen omdat er ook covid-19 patienten op liggen, gatverdamme :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 2 januari 2021 @ 07:59:27 #287
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197168261
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 07:52 schreef TLC het volgende:
Walgelijke tv reclame met die 2 barbie's van Decupre, dat ze zelf hun matrassen aanprijzen omdat er ook covid-19 patienten op liggen, gatverdamme :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
Hoop dat ze ze wel eerst goed desinfecteren dan :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197168288
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Bijzonder dat je juist die 2 posts eruit weet te pikken. :{
Niet zo gek toch? Als we van 3000 doden per dag naar 3000 dode kinderen per dag gaat weet je dat 2020 pas de opwqrmronde was.
pi_197168347
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 01:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is wel het grappigste dat ik dit jaar gelezen heb _O-
Ik vond het hele bericht eigenlijk wel grappig.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 09:26:37 #290
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197168805
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 07:39 schreef JosMert het volgende:

[..]

Hij moet niet aftreden, hij moet optreden ipv afwachten.... :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 2 januari 2021 @ 09:38:26 #291
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_197168903
Ik begin zo’n idee te krijgen dat het kabinet de controle over het virus compleet kwijt is geraakt in december, en dat we dit nu terug zien in het beleid.
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_197168954
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:38 schreef Unmountable het volgende:
Ik begin zo’n idee te krijgen dat het kabinet de controle over het virus compleet kwijt is geraakt in december, en dat we dit nu terug zien in het beleid.
Hoe bedoel je?

Dan zou je toch juist gaan... I don't know... iets met een V... oh ja... VACCINEREN!?!
#WeesGeenWhales
pi_197168961
Ik zou ook best eens een update willen vanuit het kabinet wat de stand van zaken is in hun ogen na bijna 3 weken lockdown.

Maar er zal wel op de achtergrond van alles spelen, uk variant, alle heisa rond scholen, code zwart, het vaccinatie debacle, kerstreces,feestdagen, iedere dag een "expert"/direct betrokkene die wat in de media gooit etc.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 09:47:12 #294
258756 Unmountable
pi_197168978
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:43 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?

Dan zou je toch juist gaan... I don't know... iets met een V... oh ja... VACCINEREN!?!
Ik kan er nou niet goed uit opmaken of dit nou sarcastisch is of niet _O-

Ik bedoel, zeggen dat je niet voldoende vaccins hebt en dan later horen dat dit wel zo is?

Noodoproep van Gommers en Kuipers om maandag te beginnen en dan pas begin volgende week reageren?

:') :')
pi_197168982
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik zou ook best eens een update willen vanuit het kabinet wat de stand van zaken is in hun ogen na bijna 3 weken lockdown.

Maar er zal wel op de achtergrond van alles spelen, uk variant, alle heisa rond scholen, code zwart, het vaccinatie debacle, kerstreces,feestdagen, iedere dag een "expert"/direct betrokkene die wat in de media gooit etc.
Dinsdag dus NPO Politiek aanzetten :P
  zaterdag 2 januari 2021 @ 09:48:51 #296
258756 Unmountable
pi_197168989
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

:Y _O-

Als dat geen feestje wordt... Weet iemand hoe laat de komedieshow begint?
pi_197169005
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Echt zo kut dat ik net dinsdag moet werken, ik wil zó graag kijken met popcorn. :D

Maandag vrij, woensdag vrij... :(
#WeesGeenWhales
pi_197169008
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:48 schreef Unmountable het volgende:

[..]

:Y _O-

Als dat geen feestje wordt... Weet iemand hoe laat de komedieshow begint?
https://www.tweedekamer.n(...)er-op-5-januari-2021

quote:
De Voorzitter van de Tweede Kamer, Khadija Arib, roept de Tweede Kamer bijeen op dinsdag 5 januari 2021. Dat doet zij op verzoek van dertig Kamerleden. Om 11.00 uur vindt dan een regeling van werkzaamheden plaats.

Tijdens een regeling van werkzaamheden bepaalt de Tweede Kamer haar agenda. Kamerleden kunnen dan bijvoorbeeld een debat aanvragen. In dit geval wil Geert Wilders (PVV) een debat aanvragen over de ontwikkelingen rond het coronavirus.
Lijkt dus niet direct een debat te zijn, maar ik kan me voorstellen dat dat daarna gelijk gestart wordt als iedereen er is. Dan zou je verwachten dat om 1u het debat begint oid. Moet zeggen dat ik niet weet hoe dit proces werkt, dus dat is een gok.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2021 09:51:59 ]
  zaterdag 2 januari 2021 @ 09:52:24 #299
346939 Janneke141
pi_197169018
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:38 schreef Unmountable het volgende:
Het is vanaf de start een illusie geweest dat je het virus onder controle zou kunnen hebben.
pi_197169022
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:47 schreef Unmountable het volgende:

[..]

Ik kan er nou niet goed uit opmaken of dit nou sarcastisch is of niet _O-

Ik bedoel, zeggen dat je niet voldoende vaccins hebt en dan later horen dat dit wel zo is?

Noodoproep van Gommers en Kuipers om maandag te beginnen en dan pas begin volgende week reageren?

:') :')
Ik snap nu wat je bedoelt, maar dan zijn ze dus feitelijk niet de copntrole over het virus zelf kwijt, maar over het beleid... nog erger XD
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')