Nee joh, is gewoon winterdepressiequote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:38 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Wat is hier allemaal aan de hand in dit topic dan? Het leven wordt nooit meer hetzelfde? Dit gaat weer een kut jaar worden? Is er slecht nieuws gekomen ofzo.
In het Vaccins-topic is net een tweet geplaatst dat Fauci laat weten dat de US toch aan het oorspronkelijke vaccinatieplan van 2 shots kort op elkaar gaat vasthouden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als ze het eerst afwijzen wegens ethische gronden, onzekerheden etc., en nu toch voorstander zijn, dan denk ik dat ze het nodig achten om een ramp te vermijden...
Ja, wel duidelijk dat er IETS speelt. Wat mij wel opvalt is dat het in maart dus ook hoog was. Toen was de piek net onder de 20, nu zit die er wel boven. Situatie nu is ook wel over het geheel gezien wel slechter, inclusief een besmettelijker variant. Dit stelt mij iets gerust moet ik zeggen, maar het blijft zorgelijk en hopelijk zitten de overheden er boven op om te achterhalen waar het nouu precies aan ligt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Data tot 28 december;
[ twitter ]
Alleen Engeland. Meer dan de eerste golf, zo te zien.
[ afbeelding ]
Kun je lacherig over doen, maar vergis je niet in de invloed die een winterdepressie kan hebben op mensen. En als je daar dan last van hebt én je krijgt de huidige berichten allemaal mee, kan dat echt zeer zwaar vallen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee joh, is gewoon winterdepressie![]()
Hoe vaak moeten experts en wij hier nog zeggen dat de vaccins nog steedss helpen? En de fabrikanten zeiden al dat aanpassen als het moet ongeveer twee weken kost. Don't worry!quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:45 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Maar ja als het virus blijft door muteren heb je wel een probleem omdat de vaccins mogelijk niet meer effectief zijn. Er zit dus wel wat in dat corona mogelijk nog heel lang ons leven gaat bepalen.
Wel nee feitelijk oud nieuws: het virus houdt zich alleen niet aan de enige uitgezette RIVM strategie omdat het wat muteert. Daarbij nog steeds is er geen zicht op een Plan B of C. Voorlopig duurt het nog minimaal een week voordat we iets kunnen verwachten van e.o.a. actie die dan onderzocht moet gaan worden om bekeken te worden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:38 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Wat is hier allemaal aan de hand in dit topic dan? Het leven wordt nooit meer hetzelfde? Dit gaat weer een kut jaar worden? Is er slecht nieuws gekomen ofzo.
Aanpassen duurt ongeveer zes weken.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hoe vaak moeten experts en wij hier nog zeggen dat de vaccins nog steedss helpen? En de fabrikanten zeiden al dat aanpassen als het moet ongeveer twee weken kost. Don't worry!
Als je beide groepen optelt, is het nu significant meer. 40 a 50 kinderen per dag die opgenomen worden. Dat was in het voorjaar niet. Vooral de 0-5 groep is echt veel hoger.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, wel duidelijk dat er IETS speelt. Wat mij wel opvalt is dat het in maart dus ook hoog was. Toen was de piek net onder de 20, nu zit die er wel boven. Situatie nu is ook wel over het geheel gezien wel slechter, inclusief een besmettelijker variant. Dit stelt mij iets gerust moet ik zeggen, maar het blijft zorgelijk en hopelijk zitten de overheden er boven op om te achterhalen waar het nouu precies aan ligt.
Oh, je begrijpt mij verkeerd. Ik zeg niet dat in Australië de centrale overheid dit heeft geregeld, maar dat het in Europa de enige manier is om dit te doen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar hoor. Ik wil hier absoluut niet doen alsof ik een deskundige ben op het gebied van Australische politiek of staatkundig bestel, maar door het Australische nieuws het afgelopen jaar te volgen weet ik wel dat er af en toe behoorlijk veel wrijving was tussen de premiers van de diverse staten. Want die beslissen dus zelf of ze hun grenzen sluiten. Daar bemoeit de federale regering zich niet mee.
Zie bijvoorbeeld de recente uitspraak van (federale) premier Scott Morrison in onderstaande tweet:
[ twitter ]
De vraag is nog wel steeds of de 0-5 groep dan nu gemiddeld zieker is en een hogere kans heeft op een ziekenhuisopname of dat er gewoon meer 0-5 jarigen besmet raken nu.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je beide groepen optelt, is het nu significant meer. 40 a 50 kinderen per dag die opgenomen worden. Dat was in het voorjaar niet. Vooral de 0-5 groep is echt veel hoger.
Ben benieuwd naar de recentere data.
Ja vooral 0-5 lijkt heel erg omhoog te schieten, andere schrik ik niet van als ik zie dat het eind maart / begin april ongeveer op zelfde niveau zat.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je beide groepen optelt, is het nu significant meer. 40 a 50 kinderen per dag die opgenomen worden. Dat was in het voorjaar niet. Vooral de 0-5 groep is echt veel hoger.
Ben benieuwd naar de recentere data.
Bijzonder dat je juist die 2 posts eruit weet te pikken.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:38 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Dat laatste is wat Marion Koopmans verwacht.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:04 schreef Momo het volgende:
[..]
De vraag is nog wel steeds of de 0-5 groep dan nu gemiddeld zieker is en een hogere kans heeft op een ziekenhuisopname of dat er gewoon meer 0-5 jarigen besmet raken nu.
Het eiland Thailand???quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zijn eilanden. Zoals ik al zei, het is nogal wat ingewikkelder dan jij het doet voorkomen.
Technisch gezien is dat dan toch juist de definitie van paniek? Lolquote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:57 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ze kiezen ervoor om de zorgvuldigheid te laten varen en maximaal in te zetten op snelheid. Vanmiddag werd hier gezegd dat dat paniek is, maar ik denk dat die beslissing genomen is omdat het echt niet anders kan.
Oh wacht, het was niet m'n bedoeling om als iemand echt down is dat te bagetaliiseren ofzo. Sorry. Ik dach tdat winderdepressie een urban myth was? Daarom m'n reactie. Sorry als dat niet zo is?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kun je lacherig over doen, maar vergis je niet in de invloed die een winterdepressie kan hebben op mensen. En als je daar dan last van hebt én je krijgt de huidige berichten allemaal mee, kan dat echt zeer zwaar vallen.
Okay, 6 weken dan. Maar dat lijkt me op de termijn van de pandemie niet reden om te kunnen concluderen wat de user zei waar ik op reageerde "dus door mutaties zal corona ons leven nog lang bepalen want dan ontrekt het zich aan de vaccins". 6 weken langer of korter is peanuts op de duur van de pandemie.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aanpassen duurt ongeveer zes weken.
En ze zeggen dat ze ervan uit gaan dat de vaccins nog steeds zullen werken.
Je moet voorzichtig positief nieuws niet al te rooskleurig inkleuren
Ik wil mezelf geen winterdepressie in praten. Maar ik weet wel dat ik daar de laatste jaren echt flink gevoelig voor ben. En dan metname de periode vanaf nu, zo na de feestdagen. Hier heb ik de afgelopen weken al tegen op zitten hikken. Het kan me niet snel genoeg lente worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:10 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Oh wacht, het was niet m'n bedoeling om als iemand echt down is dat te bagetaliiseren ofzo. Sorry. Ik dach tdat winderdepressie een urban myth was? Daarom m'n reactie. Sorry als dat niet zo is?
In dat geval... *thight hug* het komt goed![]()
Dat maakt 2 van ons.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:21 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik wil mezelf geen winterdepressie in praten. Maar ik weet wel dat ik daar de laatste jaren echt flink gevoelig voor ben. En dan metname de periode vanaf nu, zo na de feestdagen. Hier heb ik de afgelopen weken al tegen op zitten hikken. Het kan me niet snel genoeg lente worden.
Momenteel is er nog geen aanleiding te twijfelen aan werking.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hoe vaak moeten experts en wij hier nog zeggen dat de vaccins nog steedss helpen? En de fabrikanten zeiden al dat aanpassen als het moet ongeveer twee weken kost. Don't worry!
Ik weet niet hoe het er nu voor staat maar dit deed me gelijk aan dit artikel van vorige week denken, en ook deze van begin December. Dus voor zover ik weet is er niet bijster veel ruimte als het om kinderen gaatquote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat laatste is wat Marion Koopmans verwacht.
Meer kinderen die geïnfecteerd worden. Dus ook meer in het zh. Niet perse omdat het virus ziekelijker is.
Maar geen goed teken ieg.
Geen idee hoeveel kinder IC bedden we hebben.
Dat is wel het grappigste dat ik dit jaar gelezen hebquote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:08 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
En uh, het lukt China toch ook? het heeft dus alleen niet heel veel met repressie te maken.
Je eerste artikel geeft aan dat op de kinder-ic bedden leeg bleven vanwege het uitblijven van het RS-virus. Die artsen hadden dus weinig te doen i.t.t.. hun collega's van de volwassen afdeling. Dan is het logisch dat ze inspringen waar ze nodig zijn. Op het moment dat er weer nodig zijn op de kinder-ic zullen ze dat weer als prioriteit hebben, daar twijfel ik niet aan.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 01:38 schreef vPlien het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het er nu voor staat maar dit deed me gelijk aan dit artikel van vorige week denken, en ook deze van begin December. Dus voor zover ik weet is er niet bijster veel ruimte als het om kinderen gaat
Klopt, dat is inderdaad logisch en ik verwacht ook niet anders dan dat dit zich weer rechttrekt indien nodigquote:Op zaterdag 2 januari 2021 01:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je eerste artikel geeft aan dat op de kinder-ic bedden leeg bleven vanwege het uitblijven van het RS-virus. Die artsen hadden dus weinig te doen i.t.t.. hun collega's van de volwassen afdeling. Dan is het logisch dat ze inspringen waar ze nodig zijn. Op het moment dat er weer nodig zijn op de kinder-ic zullen ze dat weer als prioriteit hebben, daar twijfel ik niet aan.
Yep, gaat heel spannend worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 03:12 schreef vPlien het volgende:
[..]
Klopt, dat is inderdaad logisch en ik verwacht ook niet anders dan dat dit zich weer rechttrekt indien nodigMaar alsnog vond ik het toen best heftig om te lezen, vandaar dat het zo is blijven hangen.
Ik verwacht zelf niet zo snel dat deze mutatie ervoor zorgt dat er ineens bakken vol met kinderen en jongeren de IC's binnen komen, ik maak me vooral zorgen over de druk die de hogere besmettelijkheid an sich zou kunnen geven op de huidige situatie. Zo net tussen overvolle IC's en de start van de vaccinatie in zou het wel echt verdomd verkeerd kunnen uitpakken als de besmettelijkheid rap omhoog gaat, het gaan een paar spannende weken worden denk ik.
De letterlijke tekst uit B.1.1.7 Imperial report:quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:19 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)ettelijker~b6987530/
Nog veel besmettelijker
Voorspelt weinig goeds dit allemaal..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Za op 02-01-2021 06:09:59 ]
Het scheelt 1% met de oude variantquote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:07 schreef capricia het volgende:
Meer kinderen die geïnfecteerd worden. Dus ook meer in het zh. Niet perse omdat het virus ziekelijker is.
Kan me ook nog wel voorstellen dat een kind van 3 eerder ter controle op de Ic komt dan iemand van 11.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom dan?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 06:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kan me ook nog wel voorstellen dat een kind van 3 eerder ter controle op de Ic komt dan iemand van 11.
In het algemeen zijn we voorzichtiger met kinderen in die leeftijd. Daarnaast kan een kind van 3 ook niet aangeven hoe het gaat anders dan au zeggen en huilen.quote:
quote:Vaccineren
Het RIVM heeft aan de NOS laten weten dat het ’logistiek gezien’ mogelijk is om essentieel zorgpersoneel eerder te vaccineren.
De instantie waar het kabinet al de hele pandemie zwaar op leunt, wijst naar Den Haag: „
Of die keus moet worden gemaakt, is een politieke afweging.”
Beste abonnee, bedankt voor het lezen van dit artikel.
Omdat we u als abonnee zo waarderen willen wij u graag wijzen
op onze nieuwsbrieven, columns en horoscopen.
Maar minister Hugo de Jonge komt vooralsnog niet in beweging. Zijn woordvoerder laat weten dat hij blijft vasthouden aan zijn planning. Dat betekent dat maandag de uitnodigingen de deur uit gaan voor de eerste prikken. Vooralsnog is de Nederlandse ’V-day’ vrijdag in Veghel.
Hugo, treed af met je wanbeleid.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 07:23 schreef michaelmoore het volgende:
HIJ moet vandaag gaan vaccineren, niet nog 10 dagen wachten
https://www.telegraaf.nl/(...)er-hugo-de-jonge-nog
[..]
Ik gok dat ze bedoelt dat wanneer er meer kinderen geïnfecteerd raken, er meer volwassenen op de IC geraken.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 06:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kan me ook nog wel voorstellen dat een kind van 3 eerder ter controle op de Ic komt dan iemand van 11.
Verder ook geen idee of het aan de maatregelen zelf ligt in. Als alle winkels/kroegen dicht zijn en het voortgezet onderwijs online maar bvb d de basisscholen wel normaal les geven zal dat aandeel vast stijgen.
Ja dan heeft ie helemaal geen extra baantje meerquote:
Hoop dat ze ze wel eerst goed desinfecteren danquote:Op zaterdag 2 januari 2021 07:52 schreef TLC het volgende:
Walgelijke tv reclame met die 2 barbie's van Decupre, dat ze zelf hun matrassen aanprijzen omdat er ook covid-19 patienten op liggen, gatverdamme![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet zo gek toch? Als we van 3000 doden per dag naar 3000 dode kinderen per dag gaat weet je dat 2020 pas de opwqrmronde was.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Bijzonder dat je juist die 2 posts eruit weet te pikken.
Ik vond het hele bericht eigenlijk wel grappig.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 01:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is wel het grappigste dat ik dit jaar gelezen heb
Hij moet niet aftreden, hij moet optreden ipv afwachten....quote:
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:38 schreef Unmountable het volgende:
Ik begin zo’n idee te krijgen dat het kabinet de controle over het virus compleet kwijt is geraakt in december, en dat we dit nu terug zien in het beleid.
Ik kan er nou niet goed uit opmaken of dit nou sarcastisch is of nietquote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:43 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Dan zou je toch juist gaan... I don't know... iets met een V... oh ja... VACCINEREN!?!
Dinsdag dus NPO Politiek aanzettenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik zou ook best eens een update willen vanuit het kabinet wat de stand van zaken is in hun ogen na bijna 3 weken lockdown.
Maar er zal wel op de achtergrond van alles spelen, uk variant, alle heisa rond scholen, code zwart, het vaccinatie debacle, kerstreces,feestdagen, iedere dag een "expert"/direct betrokkene die wat in de media gooit etc.
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dinsdag dus NPO Politiek aanzetten
Echt zo kut dat ik net dinsdag moet werken, ik wil zó graag kijken met popcorn.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dinsdag dus NPO Politiek aanzetten
https://www.tweedekamer.n(...)er-op-5-januari-2021quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:48 schreef Unmountable het volgende:
[..]![]()
![]()
Als dat geen feestje wordt... Weet iemand hoe laat de komedieshow begint?
Lijkt dus niet direct een debat te zijn, maar ik kan me voorstellen dat dat daarna gelijk gestart wordt als iedereen er is. Dan zou je verwachten dat om 1u het debat begint oid. Moet zeggen dat ik niet weet hoe dit proces werkt, dus dat is een gok.quote:De Voorzitter van de Tweede Kamer, Khadija Arib, roept de Tweede Kamer bijeen op dinsdag 5 januari 2021. Dat doet zij op verzoek van dertig Kamerleden. Om 11.00 uur vindt dan een regeling van werkzaamheden plaats.
Tijdens een regeling van werkzaamheden bepaalt de Tweede Kamer haar agenda. Kamerleden kunnen dan bijvoorbeeld een debat aanvragen. In dit geval wil Geert Wilders (PVV) een debat aanvragen over de ontwikkelingen rond het coronavirus.
Het is vanaf de start een illusie geweest dat je het virus onder controle zou kunnen hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:38 schreef Unmountable het volgende:
Ik begin zo’n idee te krijgen dat het kabinet de controle over het virus compleet kwijt is geraakt in december, en dat we dit nu terug zien in het beleid.
Ik snap nu wat je bedoelt, maar dan zijn ze dus feitelijk niet de copntrole over het virus zelf kwijt, maar over het beleid... nog erger XDquote:Op zaterdag 2 januari 2021 09:47 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Ik kan er nou niet goed uit opmaken of dit nou sarcastisch is of niet![]()
Ik bedoel, zeggen dat je niet voldoende vaccins hebt en dan later horen dat dit wel zo is?
Noodoproep van Gommers en Kuipers om maandag te beginnen en dan pas begin volgende week reageren?
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |