abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197167087
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:38 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Wat is hier allemaal aan de hand in dit topic dan? Het leven wordt nooit meer hetzelfde? Dit gaat weer een kut jaar worden? Is er slecht nieuws gekomen ofzo.
Nee joh, is gewoon winterdepressie O~) _O-
#WeesGeenWhales
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 23:58:19 #252
5428 crew  miss_sly
pi_197167089
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als ze het eerst afwijzen wegens ethische gronden, onzekerheden etc., en nu toch voorstander zijn, dan denk ik dat ze het nodig achten om een ramp te vermijden...
In het Vaccins-topic is net een tweet geplaatst dat Fauci laat weten dat de US toch aan het oorspronkelijke vaccinatieplan van 2 shots kort op elkaar gaat vasthouden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 januari 2021 @ 23:59:02 #253
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197167099
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Data tot 28 december;
[ twitter ]

Alleen Engeland. Meer dan de eerste golf, zo te zien.
[ afbeelding ]
Ja, wel duidelijk dat er IETS speelt. Wat mij wel opvalt is dat het in maart dus ook hoog was. Toen was de piek net onder de 20, nu zit die er wel boven. Situatie nu is ook wel over het geheel gezien wel slechter, inclusief een besmettelijker variant. Dit stelt mij iets gerust moet ik zeggen, maar het blijft zorgelijk en hopelijk zitten de overheden er boven op om te achterhalen waar het nouu precies aan ligt.
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 23:59:45 #254
5428 crew  miss_sly
pi_197167104
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:57 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee joh, is gewoon winterdepressie O~) _O-
Kun je lacherig over doen, maar vergis je niet in de invloed die een winterdepressie kan hebben op mensen. En als je daar dan last van hebt én je krijgt de huidige berichten allemaal mee, kan dat echt zeer zwaar vallen.
pi_197167106
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:45 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Maar ja als het virus blijft door muteren heb je wel een probleem omdat de vaccins mogelijk niet meer effectief zijn. Er zit dus wel wat in dat corona mogelijk nog heel lang ons leven gaat bepalen.
Hoe vaak moeten experts en wij hier nog zeggen dat de vaccins nog steedss helpen? En de fabrikanten zeiden al dat aanpassen als het moet ongeveer twee weken kost. Don't worry!
#WeesGeenWhales
  zaterdag 2 januari 2021 @ 00:00:53 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197167109
quote:
Wat is hier allemaal aan de hand in dit topic dan? Het leven wordt nooit meer hetzelfde? Dit gaat weer een kut jaar worden? Is er slecht nieuws gekomen ofzo.
Wel nee feitelijk oud nieuws: het virus houdt zich alleen niet aan de enige uitgezette RIVM strategie omdat het wat muteert. Daarbij nog steeds is er geen zicht op een Plan B of C. Voorlopig duurt het nog minimaal een week voordat we iets kunnen verwachten van e.o.a. actie die dan onderzocht moet gaan worden om bekeken te worden.

Wat wel fijn is om te weten dat ca 99,9% bevolking het onder de huidige omstandigheden in welke vorm dan ook, het zal overleven en we veel zorg krijgen om de eenrichtingssolidariteit in stand te gaan houden.
Of het vaccin gaat helpen is vooral dat hopen waarbij ik als lid van e.o.a partij in de Kamer, het Kabinet zou bevragen om een plannetje paraat te hebben als dat niet zo mocht gaan zijn.

Het vervelende wat wetenschappers en ook mij hemelschreiend doet fronsen, is dat de mutaties zich aan het afspelen zijn op/in de "Spikes", die gebruikt worden als basis voor vaccins.
Er zijn nu iets van 6 tot 8 mutaties in die gebiedjes en imo kan het niet anders dan dat er een mutatie komt die zich onttrekt aan de wetjes.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 00:02:13 #257
5428 crew  miss_sly
pi_197167112
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:59 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hoe vaak moeten experts en wij hier nog zeggen dat de vaccins nog steedss helpen? En de fabrikanten zeiden al dat aanpassen als het moet ongeveer twee weken kost. Don't worry!
Aanpassen duurt ongeveer zes weken.
En ze zeggen dat ze ervan uit gaan dat de vaccins nog steeds zullen werken.

Je moet voorzichtig positief nieuws niet al te rooskleurig inkleuren ;)
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 00:02:25 #258
236264 crew  capricia
pi_197167113
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:59 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ja, wel duidelijk dat er IETS speelt. Wat mij wel opvalt is dat het in maart dus ook hoog was. Toen was de piek net onder de 20, nu zit die er wel boven. Situatie nu is ook wel over het geheel gezien wel slechter, inclusief een besmettelijker variant. Dit stelt mij iets gerust moet ik zeggen, maar het blijft zorgelijk en hopelijk zitten de overheden er boven op om te achterhalen waar het nouu precies aan ligt.
Als je beide groepen optelt, is het nu significant meer. 40 a 50 kinderen per dag die opgenomen worden. Dat was in het voorjaar niet. Vooral de 0-5 groep is echt veel hoger.
Ben benieuwd naar de recentere data.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 januari 2021 @ 00:03:36 #259
416575 crew  Evenstar
pi_197167118
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:55 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit is niet helemaal waar hoor. Ik wil hier absoluut niet doen alsof ik een deskundige ben op het gebied van Australische politiek of staatkundig bestel, maar door het Australische nieuws het afgelopen jaar te volgen weet ik wel dat er af en toe behoorlijk veel wrijving was tussen de premiers van de diverse staten. Want die beslissen dus zelf of ze hun grenzen sluiten. Daar bemoeit de federale regering zich niet mee.

Zie bijvoorbeeld de recente uitspraak van (federale) premier Scott Morrison in onderstaande tweet:
[ twitter ]
Oh, je begrijpt mij verkeerd. Ik zeg niet dat in Australië de centrale overheid dit heeft geregeld, maar dat het in Europa de enige manier is om dit te doen.

Als je binnen een land al zoveel wrijving hebt (zoals jij ook al zegt) dan kan je je wel voorstellen dat het tussen verschillende landen met totaal verschillende culturen, belangen, overheden, regering etc. etc etc. het al helemaal onmogelijk is.

In Europe kreeg je tijdens de eerste golf zelf politieke spelletjes. Het was echt niveautje kleuterklas waarbij als land A mensen uit land B ging weren een dag later land B ook mensen uit land A ging weren .... ook al ging het allemaal prima in land A.

Enige manier om dat tegen te gaan was een overkoepelend orgaan die er boven kon staan en voor alle landen een besluiten kon nemen en dat hebben wij niet in Europa, dus was het onmogelijk.

Verder denk ik echt wel dat wij op één lijn zitten. Was het maar zo'n feest geweest dat wij het uberhaupt geprobeerd hadden, maar dat zat en zit er helaas niet in.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 00:04:27 #260
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197167122
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je beide groepen optelt, is het nu significant meer. 40 a 50 kinderen per dag die opgenomen worden. Dat was in het voorjaar niet. Vooral de 0-5 groep is echt veel hoger.
De vraag is nog wel steeds of de 0-5 groep dan nu gemiddeld zieker is en een hogere kans heeft op een ziekenhuisopname of dat er gewoon meer 0-5 jarigen besmet raken nu.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 januari 2021 @ 00:07:30 #261
416575 crew  Evenstar
pi_197167139
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja vooral 0-5 lijkt heel erg omhoog te schieten, andere schrik ik niet van als ik zie dat het eind maart / begin april ongeveer op zelfde niveau zat.

Edit: Wilde net typen wat @Momo hierboven ook al aangeeft, dus niet meer nodig :P
pi_197167142
quote:
Bijzonder dat je juist die 2 posts eruit weet te pikken. :{
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 00:07:53 #263
236264 crew  capricia
pi_197167144
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:04 schreef Momo het volgende:

[..]

De vraag is nog wel steeds of de 0-5 groep dan nu gemiddeld zieker is en een hogere kans heeft op een ziekenhuisopname of dat er gewoon meer 0-5 jarigen besmet raken nu.
Dat laatste is wat Marion Koopmans verwacht.
Meer kinderen die geïnfecteerd worden. Dus ook meer in het zh. Niet perse omdat het virus ziekelijker is.
Maar geen goed teken ieg.
Geen idee hoeveel kinder IC bedden we hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197167147
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zijn eilanden. Zoals ik al zei, het is nogal wat ingewikkelder dan jij het doet voorkomen. :)
Het eiland Thailand???

En uh, het lukt China toch ook? het heeft dus alleen niet heel veel met repressie te maken.

En dan nog, ik heb liever een verplichte app en kans van een op 1 miljoen op 2 weken ondersteunde quarantaine verplicht mét wél de vrijheid van normaal onderwijs, events, gezelligheid, verjaardag mogen vieren met vrienden, mogen dansen in een club, m'n vrienden mogen knuffelen, cosplay events, bioscoop, LGBT clubs (die mogen namelijk wel gewoon in China), en alles wat ik verder leuk vind in het leven, zonder covid doden, in een fatsoenlijke economie die groeit, dan alles wat ik leuk vind in het leven verboden, en dus feitelijk veel minder vrijheid, met tienduizenden covid doden straks voor dit over is, in een ingestorte economie.

Denk dat dat voor veel mensen geld. Zoals het kwart van mijn uni master informatie die zoals ik eerder zei nu in Shenzhen studeren omdat ze daar tenminste wel mogen leven en gewoon naar een club kunnen of chillen in een kroeg. En die twee weken quarantaine hadden ze er graag voor over.

Ik wacht zelf met liefde tot 2022, vermoed dat alles hier dan ook weer kan, maar anders ga ik ook lekker daar een carriëre opbouwen, en fuck stemrecht.

Even voor je beeld: van de 20 studenten in mijn jaar is er één die niet in china wil leven als het hier dan nog niet normaal is vanwege vrijheid, en die wil naar taiwan. Kan je de economie hier lekker gaan zitten opbouwen met studenten gender studies. Succes! Maar hey, je hebt wel stemrecht een keer per vier jaar, hiep hoi!

Maar goed, nogmaals, zal niet nodig zijn. Maar ga er maar van uit dat we die 25% nooit meer terug zien... bedankt voor het betalen van 20 jaar educatie, Nederlandse overheid :)
#WeesGeenWhales
pi_197167152
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:57 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Ze kiezen ervoor om de zorgvuldigheid te laten varen en maximaal in te zetten op snelheid. Vanmiddag werd hier gezegd dat dat paniek is, maar ik denk dat die beslissing genomen is omdat het echt niet anders kan.
Technisch gezien is dat dan toch juist de definitie van paniek? Lol }) _O-
#WeesGeenWhales
pi_197167167
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kun je lacherig over doen, maar vergis je niet in de invloed die een winterdepressie kan hebben op mensen. En als je daar dan last van hebt én je krijgt de huidige berichten allemaal mee, kan dat echt zeer zwaar vallen.
Oh wacht, het was niet m'n bedoeling om als iemand echt down is dat te bagetaliiseren ofzo. Sorry. Ik dach tdat winderdepressie een urban myth was? Daarom m'n reactie. Sorry als dat niet zo is? :(

In dat geval... *thight hug* het komt goed ;) *;
#WeesGeenWhales
pi_197167184
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Aanpassen duurt ongeveer zes weken.
En ze zeggen dat ze ervan uit gaan dat de vaccins nog steeds zullen werken.

Je moet voorzichtig positief nieuws niet al te rooskleurig inkleuren ;)
Okay, 6 weken dan. Maar dat lijkt me op de termijn van de pandemie niet reden om te kunnen concluderen wat de user zei waar ik op reageerde "dus door mutaties zal corona ons leven nog lang bepalen want dan ontrekt het zich aan de vaccins". 6 weken langer of korter is peanuts op de duur van de pandemie. :O
#WeesGeenWhales
pi_197167225
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:10 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Oh wacht, het was niet m'n bedoeling om als iemand echt down is dat te bagetaliiseren ofzo. Sorry. Ik dach tdat winderdepressie een urban myth was? Daarom m'n reactie. Sorry als dat niet zo is? :(

In dat geval... *thight hug* het komt goed ;) *;
Ik wil mezelf geen winterdepressie in praten. Maar ik weet wel dat ik daar de laatste jaren echt flink gevoelig voor ben. En dan metname de periode vanaf nu, zo na de feestdagen. Hier heb ik de afgelopen weken al tegen op zitten hikken. Het kan me niet snel genoeg lente worden.
pi_197167238
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:21 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik wil mezelf geen winterdepressie in praten. Maar ik weet wel dat ik daar de laatste jaren echt flink gevoelig voor ben. En dan metname de periode vanaf nu, zo na de feestdagen. Hier heb ik de afgelopen weken al tegen op zitten hikken. Het kan me niet snel genoeg lente worden.
Dat maakt 2 van ons. ;)
  zaterdag 2 januari 2021 @ 00:24:35 #270
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197167246
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:59 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Momenteel is er nog geen aanleiding te twijfelen aan werking.
Het "even" veranderen van een vaccinsamenstelling zal sws minimaal 2-3 maanden doorloop nemen mits "we" bereid zijn de lopende acceptatie procedures nog verder in te korten tot zeg die van het griepniveau.

De huidige noodtoestemming, is gebonden aan tal van (monitor)restricties. Ook zal onduidelijk zijn wat het inmixen van (vaccin)wijzgingen tot gevolg heeft. Niet geheel ondenkbaar is dat "we" immuniteit tegen vaccins ontwikkelen. De rest aan gevolgen kun je dan invullen.

Ook onthouden dat we de sws enorme versnelling te danken hebben aan eerder jarenlang grondwerk dat ooit ihkv SARS/MERS is verricht. Werk dat moeizaam "ontdekte" hoe men via een vector/mrna/subunit vaccina dan een afweer kan veroorzaken.
Waar ik al eerder aan twijfelde en langzaam duidelijk wordt dat we te maken hebben met een shapeshifter (wat SARS in de kern is). Op grond redeneren, zal een virus dat wordt bestreden zich juist muteren zodat een betere variant het doorzettend vermogen krijgt.

Wellicht moeten men ook een stapje verder dwillen enken door ook op ander aspecten van de pandemie van te gaan opereren. Zeg maar het deel dat onze samenleving stillegt en wat virus wezenlijk tot "onze" bedreiging maakt (overreactie immuunsysteem). Als je de besmetting beter kunt behandelen, kan je het ook "oplossen".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197167351
-nee-

[ Bericht 98% gewijzigd door capricia op 02-01-2021 00:45:25 ]
Alpha kenny one
pi_197167634
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat laatste is wat Marion Koopmans verwacht.
Meer kinderen die geïnfecteerd worden. Dus ook meer in het zh. Niet perse omdat het virus ziekelijker is.
Maar geen goed teken ieg.
Geen idee hoeveel kinder IC bedden we hebben.
Ik weet niet hoe het er nu voor staat maar dit deed me gelijk aan dit artikel van vorige week denken, en ook deze van begin December. Dus voor zover ik weet is er niet bijster veel ruimte als het om kinderen gaat :{
pi_197167657
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

En uh, het lukt China toch ook? het heeft dus alleen niet heel veel met repressie te maken.

Dat is wel het grappigste dat ik dit jaar gelezen heb _O-
pi_197167672
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 01:38 schreef vPlien het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het er nu voor staat maar dit deed me gelijk aan dit artikel van vorige week denken, en ook deze van begin December. Dus voor zover ik weet is er niet bijster veel ruimte als het om kinderen gaat :{
Je eerste artikel geeft aan dat op de kinder-ic bedden leeg bleven vanwege het uitblijven van het RS-virus. Die artsen hadden dus weinig te doen i.t.t.. hun collega's van de volwassen afdeling. Dan is het logisch dat ze inspringen waar ze nodig zijn. Op het moment dat er weer nodig zijn op de kinder-ic zullen ze dat weer als prioriteit hebben, daar twijfel ik niet aan.
pi_197167827
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 01:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je eerste artikel geeft aan dat op de kinder-ic bedden leeg bleven vanwege het uitblijven van het RS-virus. Die artsen hadden dus weinig te doen i.t.t.. hun collega's van de volwassen afdeling. Dan is het logisch dat ze inspringen waar ze nodig zijn. Op het moment dat er weer nodig zijn op de kinder-ic zullen ze dat weer als prioriteit hebben, daar twijfel ik niet aan.
Klopt, dat is inderdaad logisch en ik verwacht ook niet anders dan dat dit zich weer rechttrekt indien nodig :) Maar alsnog vond ik het toen best heftig om te lezen, vandaar dat het zo is blijven hangen.

Ik verwacht zelf niet zo snel dat deze mutatie ervoor zorgt dat er ineens bakken vol met kinderen en jongeren de IC's binnen komen, ik maak me vooral zorgen over de druk die de hogere besmettelijkheid an sich zou kunnen geven op de huidige situatie. Zo net tussen overvolle IC's en de start van de vaccinatie in zou het wel echt verdomd verkeerd kunnen uitpakken als de besmettelijkheid rap omhoog gaat, het gaan een paar spannende weken worden denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')