Dat bedoel ik. De media verspreidt zoveel angst, het is eigenlijk niet normaal. Ook de claims van de toegenomen besmettelijkheid van die die nieuwe varianten zijn erg discutabel te noemen bijvoorbeeld. Het wordt gebasseerd op het toegenomen aantal infecties in het UK, terwijl ze daar een paar weken geleden nog in volle pubs zaten... het kan aan zoveel factoren liggen, maar nee het is de variant hoor die ons allemaal besmet met de R des doods van 1.7.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, die herinner ik me nog. Daar ben ik ook nog best angstig voor geweest initieel. Symptomen waren vergelijkbaar met Kawasaki, maar was niet hetzelfde.
Met even snel Googlen kwam ik dit tegen: https://www.scientias.nl/(...)te-is-geen-kawasaki/
Dat weet ik niet, maar tot nu toe heeft elk geval op die school waarvan het bekend werd de Britse variant, dus het zou wel apart zijn als zij dan wat anders had.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van die lerares was toch ook niet duidelijk of ze die Britse strain had?
Inmiddels 9 van de 9 die onderzocht zijn.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en vijf daarvan met de Britse variant.
Nee, iedereen bij wie het is vastgesteld.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dit draadje even lezen, staat een recent onderzoek in. Staat ook de leeftijdsverdeling in.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En ik heb het over het totaalbeeld.
Op deze manier kun je alles wegredeneren natuurlijk...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het soort bericht waar dit op het moment ook in past. Op dit moment weten we niet of ze aan covid-19 is overleden, of ze onderliggende ziektes had of wat ook. Al wat wij weten heeft ze een auto-ongeluk gehad. Van die lerares was toch ook niet duidelijk of ze die Britse strain had?
Volgens de laatste berichten 9 van de 9 mensen ik wie het onderzocht is...quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Je reageerde volgens mij op een post van capricia dat kinderen er zieker van werden, dat nu scholen dicht moesten. Dat kwam op mij niet over als het totaalbeeld, maar dat heb ik dan verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En ik heb het over het totaalbeeld.
Engels sprekende Slagter, niet al te serieus nemen. Maar goed, de aanwijzingen tellen wel op. Zo langzamerhand.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit draadje even lezen, staat een recent onderzoek in. Staat ook de leeftijdsverdeling in.
[ twitter ]
Ik denk dat de scholen dicht moeten (gaan blijven).
God als scriptschrijver is wel goed met deze pandemie. "kut, vaccin, over" zou saai zijn, dus hier komt de tragische wending, voor het uiteindelijk dan toch na extra drama goedkomt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit draadje even lezen, staat een recent onderzoek in. Staat ook de leeftijdsverdeling in.
[ twitter ]
Ik denk dat de scholen dicht moeten (gaan blijven).
Ik heb bijna letterlijk gereageerd op hoe je naar mijn idee zou moeten reageren op een post van jou eerder in deze thread. Dat is: contact met de juiste personen aan de kant van het VK wat er aan de hand is, of zij die signalen herkennen of niet en hoe zij dit oppakken. Op basis van die informatie kun je besluiten of een schoolsluiting een goed idee is.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op deze manier kun je alles wegredeneren natuurlijk...
Feit is dat we in een alle hens aan dek situatie zitten en dat er aanwijzingen zijn dat de situatie rondom scholen en schoolgaande kinderen door nieuwe varianten aan het kantelen is. Misschien moet je dan het zekere voor het onzekere nemen?
Of gaan we weer achter de feiten aanlopen zoals we de hele tijd doen?
Ik ben geen viroloog. Dat zou ik echt niet weten, daarom liet ik die deur ook op een kierquote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Je reageerde volgens mij op een post van capricia dat kinderen er zieker van werden, dat nu scholen dicht moesten. Dat kwam op mij niet over als het totaalbeeld, maar dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Maargoed, over de totalen. Even er vanuit gaande dat er geen reden is aan te nemen dat die kinderen zelf niet zieker ervan worden, heb je het over totaal zo'n 200.000 leerlingen op middelbare scholen die in examenklassen zitten, dat is zo'n 20% van het totaal. bron
Puur afstand houden zou toch genoeg moeten zijn?
Hoe dan? De klaslokalen worden niet groter hoor.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Je reageerde volgens mij op een post van capricia dat kinderen er zieker van werden, dat nu scholen dicht moesten. Dat kwam op mij niet over als het totaalbeeld, maar dat heb ik dan verkeerd begrepen.
Maargoed, over de totalen. Even er vanuit gaande dat er geen reden is aan te nemen dat die kinderen zelf niet zieker ervan worden, heb je het over totaal zo'n 200.000 leerlingen op middelbare scholen die in examenklassen zitten, dat is zo'n 20% van het totaal. bron
Puur afstand houden zou toch genoeg moeten zijn?
Gaat me om dat onderzoek wat erin staat. Is gisteren gepubliceerd.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Engels sprekende Slagter, niet al te serieus nemen. Maar goed, de aanwijzingen tellen wel op. Zo langzamerhand.
Groep 8 en de examenklassen gaan gewoon aan de slag op school.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:03 schreef Tijn het volgende:
De scholen zijn toch sowieso t/m 18 januari dicht? Dan is er toch nog even tijd om te kijken hoe en wat enzo?
Ja, dat moet dan wel meteen nu beginnen en daar heb ik gewoon geen vertrouwen meer in.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:03 schreef Tijn het volgende:
De scholen zijn toch sowieso t/m 18 januari dicht? Dan is er toch nog even tijd om te kijken hoe en wat enzo?
Examenklassers middelbare beginnen maandag weer.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:03 schreef Tijn het volgende:
Oh, wat bizar. Ik dacht dat de minister had gezegd dat ze dicht moesten blijven.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Groep 8 en de examenklassen gaan gewoon aan de slag op school.
Ik denk dat die topvirologen in het VK ook wel kunnen bedenken dat de toename deels in de volle pubs zit en daar ook rekening mee houden in hun modellen. Het zijn geen bierviltjes berekeningen die dat soort mensen doen. Zij hebben veel en veel meer data dan wij stervelingen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. De media verspreidt zoveel angst, het is eigenlijk niet normaal. Ook de claims van de toegenomen besmettelijkheid van die die nieuwe varianten zijn erg discutabel te noemen bijvoorbeeld. Het wordt gebasseerd op het toegenomen aantal infecties in het UK, terwijl ze daar een paar weken geleden nog in volle pubs zaten... het kan aan zoveel factoren liggen, maar nee het is de variant hoor die ons allemaal besmet met de R des doods van 1.7.
Hoe het met groep 8 zit weet ik niet, maar de examenklassen vo zijn vanaf de start van de lockdown al uitgezonderd.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh, wat bizar. Ik dacht dat de minister had gezegd dat ze dicht moesten blijven.
Ah, ok. Dat had ik niet meegekregen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe het met groep 8 zit weet ik niet, maar de examenklassen vo zijn vanaf de start van de lockdown al uitgezonderd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |