abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197165055
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:03 schreef Evenstar het volgende:
Ik snap niet dat men nog zo "laks" en "relaxed" kan reageren, terwijl wij nu in meerdere ziekenhuis het leger moeten iinzetten, omdat men het anders niet haalt. Regliere zorg is flink afgeschaald, soms staat zelfs acute zorg te wankelen. Wij hebben tien maanden lang een "wait and see" beleid gevoerd en keer op keer achter de feiten aangelopen.

Ook nu weer een "wait and see" beleid voeren zou echt belachelijk zijn. Wanneer gaan wij eens echt regeren in plaats van reageren? Je kan dit allemaal wel dooddoeners en/of paniekzaaien noemen, maar al tien maanden lang lopen wij achter de feiten aan, omdat wij het even aan willen kijken.

Dat werkt gewoon niet. Al helemaal niet als je ziekenhuizen al zo vol liggen en een deel van je personeel uit is gevallen. Ik kan er echt niet meer bij hoor ...

Je kan afwachtend zijn als er ruimte is in je ziekenhuizen, maar dat is absoluut niet het geval.
Omdat je in je post woorden gebruikt die ik eerder in deze thread heb gebruikt ga ik er vanuit dat je het over mij hebt.

Het is op dit moment vrijdag. Waarom zou je in hemelsnaam op vrijdagavond willen besluiten tot een sluiting van die scholen op basis van informatie die nog nergens geverifieerd is, puur en alleen op basis van een enkele zuster die het zegt.

Als we de parallel naar hier in NL trekken hebben we Gommers die zegt dat er nog ruimte is tot eind januari en andere IC artsen die zeggen dat hun ziekenhuis vol is. Beiden zijn waar, beiden kunnen we vertrouwen, maar er is meer dan alleen die informatie nodig om te kunnen bepalen of je wel of niet overgaat tot de drastische beslissing om examenklassen te schrappen.

Dat doen op basis van een tweet van de BBC die een enkele zuster in een ziekenhuis gesproken heeft, die zegt dat het in andere ziekenhuizen ook zo is kan ik niet anders afdoen dan paniek.

Als de Britse overheid hierover reageert en aangeeft wat de risico's zijn om het niet te doen is het een ander verhaal, maar een enkele zuster in een enkel ziekenhuis geeft geen beeld over de hele situatie.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:09:56 #152
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197165123
Als je nu besluit om de examenklassen thuis te zetten dan kun je op je vingers natellen dat ze voor carnaval niet meer op school komen. Dan kun je het schooljaar voor hun verder wel stopzetten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197165219
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:05 schreef tesssssssss het volgende:
Filmpje van een meneer van De GGD Over de school in Bergschenhoek

`
geen link met engeland zegt al genoeg....... :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197165270
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

`
geen link met engeland zegt al genoeg....... :{
Als er geen link met Engeland is zou het dus al dusdanig wijdverbreid moeten zijn dat het hier in NL de oude 'strain' aan het overnemen is. Als de cijfers dan nu alsnog aan het dalen lijken te zijn lijkt me juist gunstig?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:13:49 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197165293
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hoe dan? De klaslokalen worden niet groter hoor.
En in meerdere klassen verdelen is ook geen optie, want geen leerkrachten over. (Die geven thuisonderwijs aan de rest.)
Nieuwe variant is 70% sneller dus je moe het vertragen dus nieuwe afstand norm oprekken naar 2,50meter dat zal het virus leren dat er grenzen zijn aan gedrag.

Zsm sporthallen ombouwen tot klaslokalen, vaccins doen ze maar ergens anders in Ahoy, RAI, Jaarbeurs , MartiniPlaza, of het MECC enz. Bestaande klaslokalen verhuren als thuiskantoortjes waar je dan met 4 man in één lokaal mag zitten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 januari 2021 @ 22:15:21 #156
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197165366
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Omdat je in je post woorden gebruikt die ik eerder in deze thread heb gebruikt ga ik er vanuit dat je het over mij hebt.

Het is op dit moment vrijdag. Waarom zou je in hemelsnaam op vrijdagavond willen besluiten tot een sluiting van die scholen op basis van informatie die nog nergens geverifieerd is, puur en alleen op basis van een enkele zuster die het zegt.

Als we de parallel naar hier in NL trekken hebben we Gommers die zegt dat er nog ruimte is tot eind januari en andere IC artsen die zeggen dat hun ziekenhuis vol is. Beiden zijn waar, beiden kunnen we vertrouwen, maar er is meer dan alleen die informatie nodig om te kunnen bepalen of je wel of niet overgaat tot de drastische beslissing om examenklassen te schrappen.

Dat doen op basis van een tweet van de BBC die een enkele zuster in een ziekenhuis gesproken heeft, die zegt dat het in andere ziekenhuizen ook zo is kan ik niet anders afdoen dan paniek.

Als de Britse overheid hierover reageert en aangeeft wat de risico's zijn om het niet te doen is het een ander verhaal, maar een enkele zuster in een enkel ziekenhuis geeft geen beeld over de hele situatie.
Ik zeg dan ook dat het z.s.m. moet gebeuren, dus nu al beginnen met informatie verzamelen en zondag een oordeel klaar hebben liggen. Niet weer even afwachten en aankijken en weet ik veel allemaal.

Misschien doen ze dat al en dan maak ik een diepe buiging, maar als de afgelopen tien maanden een voorbeeld zijn dan heb ik er weinig vertrouwen in. De kans is groot dat ze ook dit weer even gaan aankijken en dan pas weer over twee weken een beslissing gaan nemen en dan zijn wij misschien wel weer honderden/duizenden besmettingen verder (als dit waar is).

Het heeft wel BBC als bron en dat neem ik dan toch serieus.
pi_197165395
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hoe dan? De klaslokalen worden niet groter hoor.
En in meerdere klassen verdelen is ook geen optie, want geen leerkrachten over. (Die geven thuisonderwijs aan de rest.)
Aula, gymzaal, Gang.
zie email 27 oktober
pi_197165410
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als er geen link met Engeland is zou het dus al dusdanig wijdverbreid moeten zijn dat het hier in NL de oude 'strain' aan het overnemen is. Als de cijfers dan nu alsnog aan het dalen lijken te zijn lijkt me juist gunstig?
eerst maar eens de cijfers afwachten vanaf 5 januari.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197165459
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:15 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook dat het z.s.m. moet gebeuren, dus nu al beginnen met informatie verzamelen en zondag een oordeel klaar hebben liggen. Niet weer even afwachten en aankijken en weet ik veel allemaal.

Misschien doen ze dat al en dan maak ik een diepe buiging, maar als de afgelopen tien maanden een voorbeeld zijn dan heb ik er weinig vertrouwen in. De kans is groot dat ze ook dit weer even gaan aankijken en dan pas weer over twee weken een beslissing gaan nemen en dan zijn wij misschien wel weer honderden/duizenden besmettingen verder (als dit waar is).

Het heeft wel BBC als bron en dat neem ik dan toch serieus.
Dan zijn we het in dat deel met elkaar eens. Nu overgaan tot sluiting classificeer ik als paniek, dat is het enige wat ik in mijn posts zei. Met de informatie die we nu hebben is sluiting prematuur. Natuurlijk moeten ze informatie boven water vissen en op basis daarvan zo snel mogelijk een beslissing nemen.
pi_197165506
Basisscholen in Londen blijven dicht
Basisschoolleerlingen in Londen zullen vanaf maandag niet weer gewoon naar school gaan. De basisscholen blijven dicht, heeft de regering besloten. Burgemeester Sadiq Khan juicht het besluit toe, zegt hij op Twitter: "De overheid komt eindelijk tot zijn zinnen, en heeft een u-bocht gemaakt. Dit is de juiste beslissing."

De overheid was oorspronkelijk van plan om kinderen in een aantal Londense districten wel weer naar school te laten gaan, maar na kritiek van de bestuurders van die districten veranderde de regering van gedachten. Net als in Nederland mogen kinderen van ouders met een essentieel beroep wél naar school.

In Vlaanderen gaan de scholen wel weer open op 4 januari. Wel overweegt de Vlaamse regering om de krokusvakantie met een week te verlengen. Die zou dan niet op 15, maar al op 8 februari beginnen.
pi_197165547
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:18 schreef mijntjexx het volgende:
Basisscholen in Londen blijven dicht
Basisschoolleerlingen in Londen zullen vanaf maandag niet weer gewoon naar school gaan. De basisscholen blijven dicht, heeft de regering besloten. Burgemeester Sadiq Khan juicht het besluit toe, zegt hij op Twitter: "De overheid komt eindelijk tot zijn zinnen, en heeft een u-bocht gemaakt. Dit is de juiste beslissing."

De overheid was oorspronkelijk van plan om kinderen in een aantal Londense districten wel weer naar school te laten gaan, maar na kritiek van de bestuurders van die districten veranderde de regering van gedachten. Net als in Nederland mogen kinderen van ouders met een essentieel beroep wél naar school.

In Vlaanderen gaan de scholen wel weer open op 4 januari. Wel overweegt de Vlaamse regering om de krokusvakantie met een week te verlengen. Die zou dan niet op 15, maar al op 8 februari beginnen.
Is paniek :Y

Nee zonder dollen, verstandige beslissing.
zie email 27 oktober
pi_197165595
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is paniek :Y

Nee zonder dollen, verstandige beslissing.
Is dit nou nodig?
pi_197165598
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Aula, gymzaal, Gang.
Ja, daar heb ik ook nog hoop op. Kleine hoop overigens. -O-
pi_197165602
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:53 schreef mir1986 het volgende:
Ivermectine werkt als medicijn. Hopelijk beginnen ze daar snel mee: [ twitter ]
Ik heb vandaag een tafelgesprek gekeken van cafe weltschmertz (www.verbodenjaaroverzicht.nl voor de geinteresseerden)
Daar zat die huisarts uit Meijel aan tafel die al in dd beginfase gebruik maakte van hydroxychloroquine en dit middel o.a.

Hij is daar toen door de inspectie gruwelijk voor op zijn vingers getikt.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:30:22 #165
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197165923
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb vandaag een tafelgesprek gekeken van cafe weltschmertz (www.verbodenjaaroverzicht.nl voor de geinteresseerden)
Daar zat die huisarts uit Meijel aan tafel die al in dd beginfase gebruik maakte van hydroxychloroquine en dit middel o.a.

Die hele discussie is zo achterhaald als je een beetje de artikelen volgt. Er zijn meerdere middelen die werken, sommigen beter dan anderen....
pi_197166071
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ze schatten dat 1 tot 5 procent van de gevallen in Nederland (uit mn hoofd, kan het zo snel niet terugvinden) momenteel uit de nieuwe variant bestaat. Marion Koopmans schreef dat ergens in de afgelopen dagen.
pi_197166124
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:37 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Ze schatten dat 1 tot 5 procent van de gevallen in Nederland (uit mn hoofd, kan het zo snel niet terugvinden) momenteel uit de nieuwe variant bestaat. Marion Koopmans schreef dat ergens in de afgelopen dagen.
Als we die situatie in Bergschenhoek even als voorbeeld nemen en daar komt uit voort dat die allemaal de nieuwe variant is lijkt me dat een laag percentage, of 't moet heel erg in een bepaald gebied zitten. Weet jij of RIVM op grotere schaal is gaan onderzoeken welke variant het was?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:42:12 #168
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197166159
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
Als je nu besluit om de examenklassen thuis te zetten dan kun je op je vingers natellen dat ze voor carnaval niet meer op school komen. Dan kun je het schooljaar voor hun verder wel stopzetten.
Ik ben er ook bang voor dat dit het tweede jaar is dat er geen eindexamen kan plaatsvinden... Ik heb er hier eentje zitten die straks twee jaar onvolledig onderwijs heeft gehad, steeds verder afzinkt, straks desondanks een diploma heeft en zo met een gat in zijn basis verder moet terwijl hij zich echt de vaantjes heeft gewerkt. De volgende opleiding wordt een ramp zo. En hij is er één van velen -O-
pi_197166205
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als we die situatie in Bergschenhoek even als voorbeeld nemen en daar komt uit voort dat die allemaal de nieuwe variant is lijkt me dat een laag percentage, of 't moet heel erg in een bepaald gebied zitten. Weet jij of RIVM op grotere schaal is gaan onderzoeken welke variant het was?
Naar ik van het verhaal begrepen heb, heeft dit na één besmette leerling zich razendsnel verspreid over de rest van de leerlingen, leerkrachten en ouders. Zou toch evengoed kunnen met dit percentage?
Voor zover ik weet, is er een groot onderzoek onder 600 betrokkenen opgezet rond deze school.
https://www.hartvannederl(...)chool-bergschenhoek/
pi_197166232
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik zou me kunnen voorstellen dat het inderdaad nog maar op een beperkt aantal plekken aanwezig is, maar als het dan eenmaal ergens uitbreekt kan het snel gaan door de verhoogde besmettelijkheid.

Het schijnt dat het sequencen een redelijk tijdrovende klus is en in Nederland zijn we er niet op ingesteld om dat grootschalig te doen.

Op Marion Koopmans’ Twitter staan interessante draadjes (wat een k*twoord is dat trouwens) over bovenstaande maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat hier moet plaatsen, ik Fok! altijd mobiel.
pi_197166261
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Naar ik van het verhaal begrepen heb, heeft dit na één besmette leerling zich razendsnel verspreid over de rest van de leerlingen, leerkrachten en ouders. Zou toch evengoed kunnen met dit percentage?
Ja, maar als ie daadwerkelijk 70% besmettelijker is zou je daar een grote groei moeten gaan zien ten opzichte van de rest.

Bedoel, als één besmette leerling gezorgd heeft voor 40+ besmette leerlingen en ouders in korte tijd zou je verwachten dat in die regio de cijfers keihard omhoog gaan ten opzichte van de rest van de regio's, waarna de rest van de regio's ook toe gaan nemen.

Als dat niet zo is zijn er (lijkt mij) twee aannames om te maken: 1) De nieuwe variant is al dusdanig veel verspreid dat de cijfers die we zien die variant al in zich hebben of 2) De nieuwe variant is niet 70% meer besmettelijker, want dan zouden de cijfers er nu anders uit zien.

Op basis van de informatie die er is lijkt me dat in elk geval het meest logisch? Dan zou het in die regio's er als dit uit moeten zien:
twitter

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2021 22:50:47 ]
pi_197166323
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik ben er ook bang voor dat dit het tweede jaar is dat er geen eindexamen kan plaatsvinden... Ik heb er hier eentje zitten die straks twee jaar onvolledig onderwijs heeft gehad, steeds verder afzinkt, straks desondanks een diploma heeft en zo met een gat in zijn basis verder moet terwijl hij zich echt de vaantjes heeft gewerkt. De volgende opleiding wordt een ramp zo. En hij is er één van velen -O-
Waarom zouden kinderen geen eindexamen kunnen doen in mei?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197166330
Het lijkt mij dat de nieuwe mutatie niet per sé gevaarlijker is voor kinderen dan de oude in de letterlijke zin, maar omdat kinderen gemakkelijker besmet raken door deze variant zullen er ook meer kinderen ziek worden?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:51:27 #174
346939 Janneke141
pi_197166340
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Vorig jaar was bij de meeste leerlingen de kennisbasis echt wel op orde, ook al was het slagingspercentage wat hoger dan normaal door de uitgebreidere herkansingsregel en het gebrek aan een tweede correctie. Vrijwel al het onderwijs was immers afgerond toen de lockdown inging, de overgebleven schoolweken worden toch vooral voor toetsen en herhaling gebruikt. Maar dat is dit jaar anders, want de achterstand van vorig jaar is bij lange na niet ingelopen. Het is echter ook geen optie om drie kwart van de leerlingenpopulatie te laten zakken, dus aan het einde van het jaar zal echt wel weer 90% van de leerlingen met een diploma eindigen. Maar de problemen die daarmee gepaard gaan zijn groot - en langdurig. Heel langdurig. Ik wil je niet bangmaken, maar de kans dat jouw kind hier over tien jaar nog steeds last van heeft is best aanwezig.
En daar komt de gemiste 'lol' van het examenjaar nog eens bij, want alles wat je examenjaar ook maar een beetje leuk kan maken gaat niet door. Plus de moeilijkheden om een vervolgopleiding te kunnen selecteren zonder open dagen.

We moeten tegen het einde van de vaccinatiecampagne echt op zoek naar middelen om deze generatie weer 'vlot te trekken', op alle denkbare gebieden.
pi_197166353
Zou het ook zo kunnen zijn dat die Britse variant 70% besmettelijker is onder/door kinderen? En omdat het nu overal vakantie is, dat nu vertraagd wordt en daarom nog niet zichtbaar is in de cijfers?

(Maar ik zal ongetwijfeld wat over het hoofd zien)
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197166367
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vorig jaar was bij de meeste leerlingen de kennisbasis echt wel op orde, ook al was het slagingspercentage wat hoger dan normaal door de uitgebreidere herkansingsregel en het gebrek aan een tweede correctie. Vrijwel al het onderwijs was immers afgerond toen de lockdown inging, de overgebleven schoolweken worden toch vooral voor toetsen en herhaling gebruikt. Maar dat is dit jaar anders, want de achterstand van vorig jaar is bij lange na niet ingelopen. Het is echter ook geen optie om drie kwart van de leerlingenpopulatie te laten zakken, dus aan het einde van het jaar zal echt wel weer 90% van de leerlingen met een diploma eindigen. Maar de problemen die daarmee gepaard gaan zijn groot - en langdurig. Heel langdurig. Ik wil je niet bangmaken, maar de kans dat jouw kind hier over tien jaar nog steeds last van heeft is best aanwezig.
En daar komt de gemiste 'lol' van het examenjaar nog eens bij, want alles wat je examenjaar ook maar een beetje leuk kan maken gaat niet door. Plus de moeilijkheden om een vervolgopleiding te kunnen selecteren zonder open dagen.

We moeten tegen het einde van de vaccinatiecampagne echt op zoek naar middelen om deze generatie weer 'vlot te trekken', op alle denkbare gebieden.
Nou ja, één gebied lijkt me simpel: alles wat dat examenjaar leuk maakt is in te halen toch? doe je het een of twee jaartjes later...
#WeesGeenWhales
pi_197166372
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, maar als ie daadwerkelijk 70% besmettelijker is zou je daar een grote groei moeten gaan zien ten opzichte van de rest.

Bedoel, als één besmette leerling gezorgd heeft voor 40+ besmette leerlingen en ouders in korte tijd zou je verwachten dat in die regio de cijfers keihard omhoog gaan ten opzichte van de rest van de regio's, waarna de rest van de regio's ook toe gaan nemen.

Als dat niet zo is zijn er (lijkt mij) twee aannames om te maken: 1) De nieuwe variant is al dusdanig veel verspreid dat de cijfers die we zien die variant al in zich hebben of 2) De nieuwe variant is niet 70% meer besmettelijker, want dan zouden de cijfers er nu anders uit zien.

Op basis van de informatie die er is lijkt me dat in elk geval het meest logisch? Dan zou het in die regio's er als dit uit moeten zien:
[ twitter ]
Exponentiele groei lijkt langzaam te gaan als de aantallen klein zijn. In die fase zouden we dan nu nog zitten.
pi_197166379
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dit ja.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197166388
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:50 schreef Jazeg het volgende:
Het lijkt mij dat de nieuwe mutatie niet per sé gevaarlijker is voor kinderen dan de oude in de letterlijke zin, maar omdat kinderen gemakkelijker besmet raken door deze variant zullen er ook meer kinderen ziek worden?
Dat is dus het rare. Er komen berichten van een enkele zuster in het VK, die nu door verschillende media in het VK opgepakt worden. Weet dus niet hoeveel daarvan daadwerkelijk representatief is. Dit is wat Marion Koopmans erover tweette:
twitter

PS: zullen we een twitter 'draad' hier gewoon een thread noemen? Hoef je je ook niet te storen aan 'een draadje.' :P
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:53:56 #180
346939 Janneke141
pi_197166396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:52 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nou ja, één gebied lijkt me simpel: alles wat dat examenjaar leuk maakt is in te halen toch? doe je het een of twee jaartjes later...
Nee, dat is te simpel. Je kunt echt maar 1x afscheid nemen van je middelbare school, en de reisjes, feestjes etc. die als welkome afleiding dienen tussen het harde werken in je examenjaar kun je wel op een ander moment doen, maar dan hebben ze niet hetzelfde effect.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:54:03 #181
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197166400
Is ergens technisch de data (omtrent dit kiemonderzoek) in te zien omtrent die Britse B117 variant(en) in Nederland.
Ik ben benieuwd of -en hoe de virusstammen onderling vergeleken worden.

//--//
Wel interessant om te weten dat de EU op grond van fylogenetische-data in het centrum van de oorzaken komt te staan.
Ja het virus kwam oorspronkelijk uit China naar Italië maar de rest van de wereld is daarna vanuit de EU besmet met als Kerst op de taart de Brexit.1.1.7 variant waar een hele batterij aan afsplitsingen onder hangt.

Het lullige is dat dit 8 maanden geleden al bekend was onder de variant naam D614G die ondertussen verder is geëvolueerd (o.a. afrikaanse variant N501Y) Wanneer dat nog niet genoeg staan de varianten K417N, E484K te trappelen van ongeduld.
De WHO adviseert nader onderzoek te doen naar vaccinwerking, gevolgen en besmettelijkheid. bron: who

Het is bijna 28 Januari 2021 (Day Of Disaster }) ) en misschien kunnen ze dan lavast Covid20 gaan claimen om uitroepen tot next Pandemic ipv lokale virusjes met denigrerende landaanduiding te typeren.

De GGD zal het nog druk gaan krijgen om niet alleen schwabs af te nemen maar alles ook nog's genetisch te gaan sequencen. Straks mag je wel reizen naar Bergschenhoek met zeg variant D614G maar dan niet met N501Y.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197166415
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:52 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Exponentiele groei lijkt langzaam te gaan als de aantallen klein zijn. In die fase zouden we dan nu nog zitten.
True, maar je zou wel pieken in de regio Rotterdam (zeker Bergschenhoek enzo) moeten zien, daar zie je ook geen grote uitschieters als ik me goed herinner.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:54:49 #183
346939 Janneke141
pi_197166416
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom zouden kinderen geen eindexamen kunnen doen in mei?
Oh, ze kunnen het best doen. Het grootste deel haalt het alleen niet.
pi_197166418
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dat ging om Hydroxychloroquine in combinatie met Zink. Niet dit middel.
pi_197166445
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

[ twitter ]
Het moet ergens beginnen toch?
pi_197166453
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:54 schreef Vallon het volgende:
Is ergens technisch de data (omtrent dit kiemonderzoek) in te zien omtrent die Britse B117 variant(en) in Nederland.

//--//
Wel interessant om te weten dat de EU op grond van fylogenetische-data in het centrum van de oorzaken komt te staan.
Ja het virus kwam oorspronkelijk uit China naar Italië maar de rest van de wereld is daarna vanuit de EU besmet met als Kerst op de taart de Brexit.1.1.7 variant waar een hele batterij aan afsplitsingen onder hangt.

Het lullige is dat dit 8 maanden geleden al bekend was onder de variant naam D614G die ondertussen verder is geëvolueerd (o.a. afrikaanse variant N501Y) Wanneer dat nog niet genoeg staan de varianten K417N, E484K te trappelen van ongeduld.
De WHO adviseert nader onderzoek te doen naar vaccinwerking, gevolgen en besmettelijkheid. bron: who

Het is bijna 28 Januari 2021 (Day Of Disaster }) ) en misschien kunnen ze dan lavast Covid20 gaan claimen om uitroepen tot next Pandemic ipv lokale virusjes met denigrerende landaanduiding te typeren.

De GGD zal het nog druk gaan krijgen om niet alleen schwabs af te nemen maar alles ook nog's genetisch te gaan sequencen. Straks mag je wel reizen naar Bergschenhoek met zeg variant D614G maar dan niet met N501Y.
Voor zover ik weet niet in NL, dit is wel een goed overzicht vanuit de UK:
twitter
pi_197166467
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:54 schreef Vallon het volgende:

//--//

Hoezo is die datum day of disaster? Mis ik een reference?
#WeesGeenWhales
pi_197166468
Vind het een hele akelige gedachte dat we waarschijnlijk nooit meer ons oude leventje terugkrijgen.
pi_197166478
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

True, maar je zou wel pieken in de regio Rotterdam (zeker Bergschenhoek enzo) moeten zien, daar zie je ook geen grote uitschieters als ik me goed herinner.
Ik ben heel benieuwd wat er uit dat bco op die school komt. We gaan het zien de komende week...

En ja, thread klinkt beter. Laten we ‘duiden’ ‘draadjes’ en overige ellende bannen vanaf 2021 ;)
pi_197166482
Ja het gaat weer een kut jaar worden.
pi_197166493
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het moet ergens beginnen toch?
Ja, maar dan zou je niet 100% van je sequencing met die nieuwe variant verwachten. Als ie 1% tot 5% voorkomt zou je verwachten dat enkelen positief testen op de nieuwe strain en de rest op de oude.

In een kleine situatie als een school zou je het kunnen zien dat alleen die variant er is omdat er verder geen andere besmettingen heersen op dat moment, maar als die 70% meer besmettelijk is zou je verwachten dat die blijft groeien, want de R van die strain zit volgens de publicaties nog ver boven de 1. Dus de regio waar die school is, de ouders werken etc zou je een grotere groei dan in andere regio's verwachten.
pi_197166499
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Voor zover ik weet niet in NL, dit is wel een goed overzicht vanuit de UK:
[ twitter ]
Ik lees wel dit

"It's clear that the variant is more dominant (1.2x) in children aged 0-9 yrs and 0-19 yrs. There could be many reasons for this - including transmission dynamics - due to high levels of unmitigated transmission in schools during lockdown - which has favoured the variant."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197166511
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:58 schreef Sfancta het volgende:
Vind het een hele akelige gedachte dat we waarschijnlijk nooit meer ons oude leventje terugkrijgen.
Dan zou ik die gedachte vooral opzij zetten. :{
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 23:02:03 #194
5428 crew  miss_sly
pi_197166520
quote:
Waarom heb je die gedachte?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197166536
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik lees wel dit

"It's clear that the variant is more dominant (1.2x) in children aged 0-9 yrs and 0-19 yrs. There could be many reasons for this - including transmission dynamics - due to high levels of unmitigated transmission in schools during lockdown - which has favoured the variant."
Ja, maar de tweets eromheen leggen dat verder uit.

"It could also mean that children with the variant are more likely to develop symptoms and therefore be tested. Given these are not random samples from healthy people, but results based on pillar 2 testing, we need to interpret these cautiously."

"This also does not necessarily mean increased biological susceptibility in children vs adults, & shouldn't be interpreted as such.

Irrespective of the relative prominence of the variant among children the prevalence of the variant is greatest among 10-19 yrs among those tested."

"The data also suggests that the standard variant is still predominant among older age groups (at least among those tested) who are most susceptible to severe COVID-19."
pi_197166537
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan zou ik die gedachte vooral opzij zetten. :{
De waarheid opzij zetten kan niet.
pi_197166538
quote:
Dan zou ik hetzelfde adviseren als @Mammietje , als ik onze experts, de belgische experts, en Fauci mag geloven is dat namelijk bullshit. Don't worry, zoals steven van Gucht het zei - uiteindelijk komt het weer goed! Vaccines are coming <3
#WeesGeenWhales
pi_197166556
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:03 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Ik zou het niet als waarheid zien. Zelfs als het zo is, is het wanneer die situatie daar is vroeg genoeg om je daar druk over te maken. Leef bij de dag, geniet van de kleine momenten. Als het je zo zwaar zit, lees niet teveel mee in dit topic. Tip, het positiviteitstopic kan voor sommigen niet een volledig realistisch beeld geven, maar er wordt vaak wel genuanceerd naar zaken gekeken. Het helpt om dingen vanaf een andere kant te bekijken.
pi_197166566
quote:

[..]

Alleen is het volgens 95% van de experts in dit land, belgie, Fauci, en de rest van de wereld (en ja je kan een enkeling vinden die wat anders roept - daarom 95% - ) niet de waarheid.

In Wuhan en Nieuw Zeeland stonden ze gisteren alweer massaal als vanouds hossend feest te vieren op festivals LOL.

In ergste geval kan je altijd nog mijn backup plan doen en gewoon daar gaan wonen, of Taiwan? Als je tenminste enigins jong bent en economisch belangrijk qua opleiding etc? :)
#WeesGeenWhales
pi_197166574
quote:

[..]

Ow... het is al waarheid voor je. :s)
Dan valt er weinig tegenin te brengen.
Nah... dan heb je in ieder geval het voordeel dat je veel meer tijd hebt dan anderen om er aan te wennen! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')