Ik vraag me ook af: zullen de ambtenaren die dit allemaal hebben uitgezocht trots op zichzelf zijn? 😅quote:Op maandag 28 december 2020 21:18 schreef SpaceOddity het volgende:
Lekker gewerkt hoor mensjes van de gemeente.
Tuurlijk, want ze hebben weer een fraudeur gepakt. Levert 5000 euro op, maar de kosten zijn het 10-voudige.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:38 schreef Deurknoppen het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af: zullen de ambtenaren die dit allemaal hebben uitgezocht trots op zichzelf zijn? 😅
de 'klantmanager'quote:Op maandag 28 december 2020 22:47 schreef marsan het volgende:
[..]
Het begint bij melden.
Dan kan de klantmanager al een hoop inschatten.
Als iemand bij de ouders woont is sowieso al sprake van een lagere uitkering dacht ik.
Maakte rechtsmensen zoals jij zich ook maar eens zo'n zorgen om die veel fijnere en grotere 'voordeeltjes' die de grote corporaties meekrijgen. Maar goed, 'geld maakt geld', 'anders gaan ze ergens anders heen', 'het creëert juist werk'... en zo blijven de helden op rechts, die kei- en keiharde werkers, zich 'hard' maken voor een samenleving waarin WAARLIJCK arbeidsethos wordt gestimuleerd. Door een vrouw die boodschappen van d'r ma kreeg nog dieper de grond in te trappen. Regels zijn regels.quote:Op maandag 28 december 2020 23:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ze heeft waarschijnlijk rekeningafschriften periodiek moeten aanleveren waar 0 transacties in supermarkten op te zien waren en 0 contanten transacties. Waar leef je dan van?
[..]
Ja laten we iedereen geld geven zonder enige regels
Makkelijk scoren voor Geert af en toe is natuurlijk niet iedere week, plus Geert zijn stemgedrag in de kamer strookt nu niet met waar hij nu voor staat. Neemt niet weg dat je bij zulke dingen gewoon naar de situatie moet kijken. Misschien is de uitkering in dat geval niet genoeg en moet de gemeente blij zijn met de hulp van een particulier zodat zo persoon niet nog verder in de ellende raakt met alle kosten die daar bij komen kijken.quote:Op maandag 28 december 2020 21:21 schreef superniger het volgende:
Geert Wilders en ik zijn boos.
[ twitter ]
Hier in mijn gemeente Franeker ook zo'n voorbeeld. Man verzweeg een premie voor het meedoen aan een medicijntest van zo´n ¤ 3,000. Hij moest daardoor zo´n ¤ 24.000 bijstand (drie jaar) terugbetalen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:12 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hoe ik het lees, moet ze niet alleen de waarde van de boodschappen van haar moeder terugbetalen (wat ik redelijk vind), maar àlles, plùs een boete. Tja... Daar is de menselijke maat wel zoek ja.
Bankafschriften bij de banken kunnen worden gedownload in opdracht van de Belastingdienst, zonder dat je er weet van hebt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:49 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Er is serieus een medewerker bij de belastingdienst (oid) die dit soort dingen naloopt? Kijken wat waar is uitgegeven?
quote:De bijstand gaat euro voor euro omlaag; de Landelijke Cliëntenraad waarschuwt voor armoede
Er wordt al jaren gekort op de bijstand. Nu er een crisis heerst zal de armoede daardoor toenemen, vreest de Landelijke Cliëntenraad.
Barbara Vollebregt 12 augustus 2020, 9:16
De jaarlijkse verlaging van de bijstand – door te korten op fiscale voordelen – zal er voor zorgen dat de armoede toeneemt. Daarvoor waarschuwt de Landelijke Cliëntenraad (LCR), de belangenorganisatie van cliënten met een uitkering en werkzoekenden. In een brief aan verantwoordelijk minister Wouter Koolmees (sociale zaken en werkgelegenheid) en zijn staatssecretaris vraagt de belangenvereniging om de maatregel – die bedoeld is om mensen te stimuleren aan het werk te gaan – terug te draaien.
Gaat het verder wel goed met je ?quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maakte rechtsmensen zoals jij zich ook maar eens zo'n zorgen om die veel fijnere en grotere 'voordeeltjes' die de grote corporaties meekrijgen. Maar goed, 'geld maakt geld', 'anders gaan ze ergens anders heen', 'het creëert juist werk'... en zo blijven de helden op rechts, die kei- en keiharde werkers, zich 'hard' maken voor een samenleving waarin WAARLIJCK arbeidsethos wordt gestimuleerd. Door een vrouw die boodschappen van d'r ma kreeg nog dieper de grond in te trappen. Regels zijn regels.
Helden. Maar goed, ik ben een sterk gelover in karma. Succes ermee.
(Oh en psst, Rambodirk: sommige mensen werken 's nachts, of op onregelmatige tijden... ik snap dat het voor de bühne steeds moet lijken alsof je de moreel superieure werkman bent die kei- en keihard (en kei- en kei keer duizend) werkt terwijl linksen/zieken/werklozen/ouderen/vul de onrendabele van de week maar in gewoon op bed ligt te wachten totdat ze jouw zuurverdiende centen komen brengen, maar als mensen niet meedeinen op de golven van je uitgekauwde, uitgerangeerde standaard 'handen uit de mouwen'-retoriek, betekent dat niet direct dat men dan maar geen werk heeft of zich niet nuttig maakt. Heel onhebbelijk dingetje. Maar ergens ook weer zeer voorspelbaar.)
Je weet zeker dat de belastingdienst niet af en toe langs komt om de bloemen van zijn graf te stelen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 05:28 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hier in mijn gemeente Franeker ook zo'n voorbeeld. Man verzweeg een premie voor het meedoen aan een medicijntest van zo´n ¤ 3,000. Hij moest daardoor zo´n ¤ 24.000 bijstand (drie jaar) terugbetalen.
Bezwaar van mij werd afgewezen, omdat het over een datum was. Daardoor weet je ook, dat zijn situatie uitzichtloos is. Hij is pas van de schuld afgekomen door zijn dood.
Nee, daar ging het niet om. Ze had een maand eerder verklaard dat haar moeder elke week bij de Lidl boodschappen deed voor hen beiden, en dat ze zelf nauwelijks geld uitgaf aan boodschappen. Dan is de vraag waarom ze blijkbaar vooral AH-spullen in huis heeft best relevant. Klopt die verklaring dan niet? Daarna verduidelijkte ze dat haar moeder eerst naar de Lidl en daarna naar AH ging. Klinkt logisch.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja want dat is duur he. Zo redeneren ze, terwijl AH ook goedkope huismerken heeft (en ze niets te maken hebben waar jij je boodschappen haalt natuurlijk)
Ze zal wel veel op haar rug verdienen of een rijke vriend hebben , in ieder geval komt ze niets te kort , er zal best ook nog een dikke auto buiten staan op de naam van een BVquote:Op dinsdag 29 december 2020 07:23 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, daar ging het niet om. Ze had een maand eerder verklaard dat haar moeder elke week bij de Lidl boodschappen deed voor hen beiden, en dat ze zelf nauwelijks geld uitgaf aan boodschappen. Dan is de vraag waarom ze blijkbaar vooral AH-spullen in huis heeft best relevant. Klopt die verklaring dan niet? Daarna verduidelijkte ze dat haar moeder eerst naar de Lidl en daarna naar AH ging. Klinkt logisch.
Het is vrij simpel, de meeste rijke personen gunnen mensen geen financiële onafhankelijkheid.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:01 schreef FYazz het volgende:
Verdrietig dat we na 18 jaar CDA en VVD zo diep zijn gezonken dat we mensen die boodschappen krijgen van ouders bijstandfraudeurs noemen.
Want ja, regels zijn regels en het is ongehoord dat het gewone (werkloze) volk enige vorm van 'luxe' mag ervaren.
Zit je in de bijstand ben je een klaploper, een staatvreter en mag je vooral niet meer eten, drinken, roken of hebben dan de waarde van de maandelijkse bijstanduitkering. Je leeft immers van de maatschappij en die gunt het je alleen als je wel minder hebt dan zij en dat moet je ook elke dag voelen en horen ...![]()
De VVD heeft ervoor gezorgd dat we kunnen leven, maar heeft het 'samen' volledig wegbezuinigd.
Triest ook dat kostbaar overheidsgeld ingezet wordt om de kleine burger buitenproportioneel te pakken i.p.v. de grote criminelen op te sporen.
Dat is logischer idd.quote:Op maandag 28 december 2020 22:34 schreef valentijn101 het volgende:
Als ik de verklaringen van mevrouw zo lees denk ik dat het heel anders is gegaan.
Mevrouw wordt verdacht van zwartwerken. Na controlle van bankafschriften blijk dat mevrouw slechts ¤10,- euro aan boodschappen uitgeeft. Dat is zeer onwaarschijnlijk en bevestigd het vermoeden van andere inkomsten. Mevrouw komt dan met het verhaal dat ze boodschappen van haar moeder krijgt.
"We" halen geen geld op , "We" printen geld / creëren geldquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:09 schreef Vampess het volgende:
Jezus Christus. Amalia krijgt een miljoen+ uitkering wanneer ze 18 wordt. En deze "participatie" wet levert iemand een 10k schuld op? Serieus? Waar halen we ook alweer geld voor op?
Ik vind het niet meer dan terecht dat wanneer je een bedrag ontvangt uit een speciale pot om je bij punt x te helpen dat je dit geld niet voor andere doeleinden dan punt x gebruikt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Volgens mij is het zo: In feite zijn de boodschappen van de moeder een "schenking in natura".
Die zijn volgens mij tot een bepaald niveau belastingvrij. Da's punt 1.
Het kan ook zijn dat de bijstandtrekker al het toelaatbare bedrag aan spaargeld had. En dat je "daarboven" moet interen op je spaargeld. Dan heb je telkens voor dat bedrag aan boodschappen idd geen recht op bijstand.
Da's niet afhankelijk van het inkomen van Amalia.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2019:4746quote:10. De wekelijkse verstrekking van boodschappen door haar moeder levert eiseres een op geld waardeerbaar voordeel op dat voor de vaststelling van het recht op en de hoogte van de uitkering van belang kan zijn.1 Verweerder heeft zich terecht op het standpunt gesteld dat de waarde van de boodschappen op de bijstandsnorm in mindering moeten worden gebracht. Indien eiseres had voldaan aan haar inlichtingenplicht had verweerder de kosten van bijstand kunnen verrekenen of terugvorderen ter hoogte van het bedrag dat eiseres maandelijks aan boodschappen ontving. Omdat eiseres haar inlichtingenplicht heeft geschonden en ook tijdens het onderzoek van verweerder geen (verifieerbaar) inzicht heeft verschaft over de waarde en de frequentie van de ontvangen boodschappen kan het recht op bijstand niet worden vastgesteld. De enkele stelling van eiseres dat zij wel in bijstandbehoevende omstandigheden verkeerde en zij dus geen stukken hoefde te overleggen, maakt dit niet anders.
te hoge vaste lasten zouden in principe alleen de woonlasten kunnen zijn. En ook betaalbare woningen voor bijstandsgerechtigden zijn natuurlijk niet snel beschikbaar om op deze manier een persoon wel de vaste lasten te laten drukken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Maar: Ik zie dus dat het ook gaat om "te hoge vaste lasten".
Niet zo zeer om spaargeld dus.
Verder weet ik er te weinig van. Ik weet alleen dat je bij de bijstandswet altijd schrijnende grensgevallen hebt die weer een precedent uitlokken.
Dan moeten we ook Amalia belasten. en Alexander. Laten we eerlijk wezen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan terecht dat wanneer je een bedrag ontvangt uit een speciale pot om je bij punt x te helpen dat je dit geld niet voor andere doeleinden dan punt x gebruikt.
Als daar geld opgepot wordt en een ander schenkt je iets dan haal je een voordeel t.o.v. iemand anders.
Die 7000 in te dragen termijnen terugbetalen zou dan wel wat zijn. Die boete is wel absurd.
Belasten gewoon laten werken voor hun geld die hebben door hun vermogen en het gehaalde rendement helemaal geen uitkering nodig.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:48 schreef Vampess het volgende:
[..]
Dan moeten we ook Amalia belasten. en Alexander. Laten we eerlijk wezen.
Uh ja, dat heb ik een keer meegemaakt met een boekenonderzoek vij een klant nog niet zo lang geledenquote:Op dinsdag 29 december 2020 00:49 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Er is serieus een medewerker bij de belastingdienst (oid) die dit soort dingen naloopt? Kijken wat waar is uitgegeven?
Oplossing: basisinkomen. Uiteindelijk willen mensen toch wel werken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
te hoge vaste lasten zouden in principe alleen de woonlasten kunnen zijn. En ook betaalbare woningen voor bijstandsgerechtigden zijn natuurlijk niet snel beschikbaar om op deze manier een persoon wel de vaste lasten te laten drukken.![]()
Wat een mooi systeem heeft de vvd toch opgetuigd om arme sloebers alleen maar automagisch in meer problemen te laten komen, maar in ieder geval houdt je met zulke gevallen massa's veel duurbetaalde ambtenaren aan de gang.
Monarchie afschaffen. Simpel. Dan hoeven de politici ook niet zo te draaien als WA weer iets doms doet, of iets doms zegt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:48 schreef Vampess het volgende:
[..]
Dan moeten we ook Amalia belasten. en Alexander. Laten we eerlijk wezen.
want dan heb je dit soort problemen opgelost? keep on dreamingquote:Op dinsdag 29 december 2020 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Oplossing: basisinkomen. Uiteindelijk willen mensen toch wel werken.
Een vrijwilliger in een verpleeghuis doet meer voor de gemeenschap dat een directeur van een sigarettenfabriek.
En wat zal dit een enorme besparing opleveren mbt ambtenaren, maar ook mbt "energie" bij de politici, gemeentepolitiek, etc.
En wat dacht je van schuldhulperlening, psychiatrie, en het feit dat jeugd niet "ontspoort" omdat de thuissituatie rot is. etc...
Ach, weer zo'n rijke die mensen geen financiële onafhankelijkheid gunt. Jij bent zeker bang dat mensen dan meer warmte en ruimte krijgen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
want dan heb je dit soort problemen opgelost? keep on dreaming
Wat is dat voor een vreemde conclusie? Hij stelt dat het de oplossing is, ik denk van niet, heeft helemaal niets met misgunnen te maken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Ach, weer zo'n rijke die mensen geen financiële onafhankelijkheid gunt. Jij bent zeker bang dat mensen dan meer warmte en ruimte krijgen?
Natuurlijk worden de problemen niet opgelost. Althans niet voor de 100%.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
want dan heb je dit soort problemen opgelost? keep on dreaming
O god niet weer ditquote:Op dinsdag 29 december 2020 09:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Natuurlijk worden de problemen niet opgelost. Althans niet voor de 100%.
Maar zoals het nu is maak je sowieso veel kosten. Meer denk ik dan bij een basisinkomen.
Ze hebben toch in Finland zoiets geprobeerd maar dat viel wat tegen, al weet ik er het fijne niet van.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Natuurlijk worden de problemen niet opgelost. Althans niet voor de 100%.
Maar zoals het nu is maak je sowieso veel kosten. Meer denk ik dan bij een basisinkomen.
Een basisinkomen heeft niks met gunnen maar vooral met haalbaarheid te maken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Ach, weer zo'n rijke die mensen geen financiële onafhankelijkheid gunt. Jij bent zeker bang dat mensen dan meer warmte en ruimte krijgen?
Financiële onafhankelijkheid terwijl je ook met een basisloon aan de staatssteun hangt. Wat een contradictie.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:14 schreef torentje het volgende:
[..]
basisinkomen is er allangquote:Op dinsdag 29 december 2020 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Oplossing: basisinkomen. Uiteindelijk willen mensen toch wel werken.
Een vrijwilliger in een verpleeghuis doet meer voor de gemeenschap dat een directeur van een sigarettenfabriek.
En wat zal dit een enorme besparing opleveren mbt ambtenaren, maar ook mbt "energie" bij de politici, gemeentepolitiek, etc.
En wat dacht je van schuldhulperlening, psychiatrie, en het feit dat jeugd niet "ontspoort" omdat de thuissituatie rot is. etc...
Geen erg in vermoed ik. Je moet je natuurlijk op de hoogte stellen van de regels maar die zijn talrijk en niet altijd even duidelijk.quote:Op maandag 28 december 2020 23:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als dat het geval is, waarom heeft ze dat dan niet veel eerder aangegeven?
Ik snap het niet.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
basisinkomen is er allang
Wie is er nu nog productief bezig, ikke niet
Jij wel ??
toch krijgen we allenmaal geld
WW ZW WAO Pensioen IOAW , werkzaam in de bejaardenzorg , kinderopvang, ambtenaar
allemaal niet productief bezig en toch een inkomen, dus allemaal een basis inkomen
betaalde dienstplicht is dat productief ??quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik snap het niet.
Werkzaam in de bejaardenzorg? Niet productief?
Kinderopvang? Niet productief? Een ambtenaar kan productief zijn als hij/zij een goed vestigingsbeleid presenteert of als politieagent voor veiligheid zorgt.
Productiviteit is een zeer relatief begrip. Wat produceer je uiteindelijk?
Maar zo zwart wit als: "een betaalde baan in het bedrijfsleven is productief en de rest zijn klaplopers" is natuurlijk onzin.
Rechtschapen burgers die wetten en plichten die de overheid je oplegt bij bepaalde uitkeringen als NSBers wegzetten? Dat komt de discussie niet ten goede.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:44 schreef Hexagon het volgende:
Wat een mooie NSB-mentaliteit ademt dit topic
De eerste vraag die bij mij opkwam, was wat zijn die hoge vaste lasten in haar geval?quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Volgens mij is het zo: In feite zijn de boodschappen van de moeder een "schenking in natura".
Die zijn volgens mij tot een bepaald niveau belastingvrij. Da's punt 1.
Het kan ook zijn dat de bijstandtrekker al het toelaatbare bedrag aan spaargeld had. En dat je "daarboven" moet interen op je spaargeld. Dan heb je telkens voor dat bedrag aan boodschappen idd geen recht op bijstand.
Da's niet afhankelijk van het inkomen van Amalia.
Maar: Ik zie dus dat het ook gaat om "te hoge vaste lasten".
Niet zo zeer om spaargeld dus.
Verder weet ik er te weinig van. Ik weet alleen dat je bij de bijstandswet altijd schrijnende grensgevallen hebt die weer een precedent uitlokken.
Eigenlijk pleit dit wel weer voor een basisinkomen. Al was het alleen maar om de besparing op talloze ambtenareninkomens en financiële rust bij de gedupeerden.
als ze woont in een huurhuis dan is het de huur. Als ze woont in een koophuis zonder overwaarde dan zou ik het niet weten, dat kan niet de hypotheek zijn iig met de lage rente. Misschien de zorgverzekering?quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De eerste vraag die bij mij opkwam, was wat zijn die hoge vaste lasten in haar geval?
Lazer toch op met die ontzettend verkeerde vergelijking. Onze regering is geen nazi bezettingsmacht!quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:44 schreef Hexagon het volgende:
Wat een mooie NSB-mentaliteit ademt dit topic
Met huur heb je de maximale huurtoeslag, en met de zorgverzekering heb je de maximale zorgtoeslag.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als ze woont in een huurhuis dan is het de huur. Als ze woont in een koophuis zonder overwaarde dan zou ik het niet weten, dat kan niet de hypotheek zijn iig met de lage rente. Misschien de zorgverzekering?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |