abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197048335
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 08:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vind het niet meer dan terecht dat wanneer je een bedrag ontvangt uit een speciale pot om je bij punt x te helpen dat je dit geld niet voor andere doeleinden dan punt x gebruikt.

Als daar geld opgepot wordt en een ander schenkt je iets dan haal je een voordeel t.o.v. iemand anders.

Die 7000 in te dragen termijnen terugbetalen zou dan wel wat zijn. Die boete is wel absurd.
Dan moeten we ook Amalia belasten. en Alexander. Laten we eerlijk wezen.
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  dinsdag 29 december 2020 @ 08:55:03 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197048464
Zielig wel dit, ook typisch weer dat het in een kutdorpje gebeurt waar de stasi eng plichtsgetrouw is, ik denk dat je dit hele dorp kan vullen met overtredende bijstandstrekkers uit Amsterdam waar geen haan naar kraait.
pi_197048490
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 08:48 schreef Vampess het volgende:

[..]

Belasten gewoon laten werken voor hun geld die hebben door hun vermogen en het gehaalde rendement helemaal geen uitkering nodig. :D
pi_197048567
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 00:49 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Er is serieus een medewerker bij de belastingdienst (oid) die dit soort dingen naloopt? Kijken wat waar is uitgegeven? :')
Uh ja, dat heb ik een keer meegemaakt met een boekenonderzoek vij een klant nog niet zo lang geleden :Y
pi_197048589
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 08:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

te hoge vaste lasten zouden in principe alleen de woonlasten kunnen zijn. En ook betaalbare woningen voor bijstandsgerechtigden zijn natuurlijk niet snel beschikbaar om op deze manier een persoon wel de vaste lasten te laten drukken. :')

Wat een mooi systeem heeft de vvd toch opgetuigd om arme sloebers alleen maar automagisch in meer problemen te laten komen, maar in ieder geval houdt je met zulke gevallen massa's veel duurbetaalde ambtenaren aan de gang.
Oplossing: basisinkomen. Uiteindelijk willen mensen toch wel werken.
Een vrijwilliger in een verpleeghuis doet meer voor de gemeenschap dat een directeur van een sigarettenfabriek.
En wat zal dit een enorme besparing opleveren mbt ambtenaren, maar ook mbt "energie" bij de politici, gemeentepolitiek, etc.
En wat dacht je van schuldhulperlening, psychiatrie, en het feit dat jeugd niet "ontspoort" omdat de thuissituatie rot is. etc...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 29 december 2020 @ 09:07:57 #281
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_197048625
Naar de klote geholpen worden voor +/- 6,50 per dag :')
zo goed..?
pi_197048626
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 08:48 schreef Vampess het volgende:

[..]

Monarchie afschaffen. Simpel. Dan hoeven de politici ook niet zo te draaien als WA weer iets doms doet, of iets doms zegt.
Plus: mooie bezuiniging en meer geld voor een basisinkomen.
  dinsdag 29 december 2020 @ 09:08:02 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197048627
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Een vrijwilliger in een verpleeghuis doet meer voor de gemeenschap dat een directeur van een sigarettenfabriek.
En wat zal dit een enorme besparing opleveren mbt ambtenaren, maar ook mbt "energie" bij de politici, gemeentepolitiek, etc.
En wat dacht je van schuldhulperlening, psychiatrie, en het feit dat jeugd niet "ontspoort" omdat de thuissituatie rot is. etc...
want dan heb je dit soort problemen opgelost? keep on dreaming
pi_197048732
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ach, weer zo'n rijke die mensen geen financiële onafhankelijkheid gunt. Jij bent zeker bang dat mensen dan meer warmte en ruimte krijgen?
  dinsdag 29 december 2020 @ 09:17:10 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197048770
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:14 schreef torentje het volgende:

[..]

Ach, weer zo'n rijke die mensen geen financiële onafhankelijkheid gunt. Jij bent zeker bang dat mensen dan meer warmte en ruimte krijgen?
Wat is dat voor een vreemde conclusie? Hij stelt dat het de oplossing is, ik denk van niet, heeft helemaal niets met misgunnen te maken.
En denken dat een basisinkomen iemand financieel onafhankelijk maakt, laat me niet lachen.
pi_197048800
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk worden de problemen niet opgelost. Althans niet voor de 100%.
Maar zoals het nu is maak je sowieso veel kosten. Meer denk ik dan bij een basisinkomen.
pi_197048886
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Maar zoals het nu is maak je sowieso veel kosten. Meer denk ik dan bij een basisinkomen.
O god niet weer dit
  dinsdag 29 december 2020 @ 09:25:43 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197048907
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ze hebben toch in Finland zoiets geprobeerd maar dat viel wat tegen, al weet ik er het fijne niet van.
Het vereenvoudigen van regels is in het algemeen beter, af en toe lijkt het erop dat ze het express ingewikkeld maken.
pi_197048909
quote:

[..]

Een basisinkomen heeft niks met gunnen maar vooral met haalbaarheid te maken.
pi_197048915
quote:

[..]

Financiële onafhankelijkheid terwijl je ook met een basisloon aan de staatssteun hangt. Wat een contradictie. :D

Financiële onafhankelijkheid terwijl het toeslagen circus ook moet blijven bestaan want anders komen grote groepen met alleen een basisloon alsnog in de problemen.

Wat is daar nu precies onafhankelijk aan? :o
  dinsdag 29 december 2020 @ 09:26:28 #291
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_197048922
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

basisinkomen is er allang

Wie is er nu nog productief bezig, ikke niet
Jij wel ??

toch krijgen we allenmaal geld
WW ZW WAO Pensioen IOAW , werkzaam in de bejaardenzorg , kinderopvang, ambtenaar

allemaal niet productief bezig en toch een inkomen, dus allemaal een basis inkomen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 29 december 2020 @ 09:29:35 #292
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_197048965
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 23:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als dat het geval is, waarom heeft ze dat dan niet veel eerder aangegeven?
Geen erg in vermoed ik. Je moet je natuurlijk op de hoogte stellen van de regels maar die zijn talrijk en niet altijd even duidelijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_197049013
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

basisinkomen is er allang

Wie is er nu nog productief bezig, ikke niet
Jij wel ??

toch krijgen we allenmaal geld
WW ZW WAO Pensioen IOAW , werkzaam in de bejaardenzorg , kinderopvang, ambtenaar

allemaal niet productief bezig en toch een inkomen, dus allemaal een basis inkomen
Ik snap het niet.
Werkzaam in de bejaardenzorg? Niet productief?
Kinderopvang? Niet productief? Een ambtenaar kan productief zijn als hij/zij een goed vestigingsbeleid presenteert of als politieagent voor veiligheid zorgt.
Productiviteit is een zeer relatief begrip. Wat produceer je uiteindelijk?
Maar zo zwart wit als: "een betaalde baan in het bedrijfsleven is productief en de rest zijn klaplopers" is natuurlijk onzin.
  dinsdag 29 december 2020 @ 09:40:32 #294
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_197049148
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik snap het niet.
Werkzaam in de bejaardenzorg? Niet productief?
Kinderopvang? Niet productief? Een ambtenaar kan productief zijn als hij/zij een goed vestigingsbeleid presenteert of als politieagent voor veiligheid zorgt.
Productiviteit is een zeer relatief begrip. Wat produceer je uiteindelijk?
Maar zo zwart wit als: "een betaalde baan in het bedrijfsleven is productief en de rest zijn klaplopers" is natuurlijk onzin.
betaalde dienstplicht is dat productief ??
Als je AOW en Pensioen hebt zoals ik, dan ben je consument , dat is ook werk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 29 december 2020 @ 09:44:12 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197049209
Wat een mooie NSB-mentaliteit ademt dit topic
pi_197049259
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:44 schreef Hexagon het volgende:
Rechtschapen burgers die wetten en plichten die de overheid je oplegt bij bepaalde uitkeringen als NSBers wegzetten? Dat komt de discussie niet ten goede. :Z
pi_197049358
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 08:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Volgens mij is het zo: In feite zijn de boodschappen van de moeder een "schenking in natura".
Die zijn volgens mij tot een bepaald niveau belastingvrij. Da's punt 1.
Het kan ook zijn dat de bijstandtrekker al het toelaatbare bedrag aan spaargeld had. En dat je "daarboven" moet interen op je spaargeld. Dan heb je telkens voor dat bedrag aan boodschappen idd geen recht op bijstand.
Da's niet afhankelijk van het inkomen van Amalia.

Maar: Ik zie dus dat het ook gaat om "te hoge vaste lasten".
Niet zo zeer om spaargeld dus.
Verder weet ik er te weinig van. Ik weet alleen dat je bij de bijstandswet altijd schrijnende grensgevallen hebt die weer een precedent uitlokken.

Eigenlijk pleit dit wel weer voor een basisinkomen. Al was het alleen maar om de besparing op talloze ambtenareninkomens en financiële rust bij de gedupeerden.
De eerste vraag die bij mij opkwam, was wat zijn die hoge vaste lasten in haar geval?
pi_197049507
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:52 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De eerste vraag die bij mij opkwam, was wat zijn die hoge vaste lasten in haar geval?
als ze woont in een huurhuis dan is het de huur. Als ze woont in een koophuis zonder overwaarde dan zou ik het niet weten, dat kan niet de hypotheek zijn iig met de lage rente. Misschien de zorgverzekering?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197049536
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:44 schreef Hexagon het volgende:
Lazer toch op met die ontzettend verkeerde vergelijking. Onze regering is geen nazi bezettingsmacht!
pi_197049537
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

als ze woont in een huurhuis dan is het de huur. Als ze woont in een koophuis zonder overwaarde dan zou ik het niet weten, dat kan niet de hypotheek zijn iig met de lage rente. Misschien de zorgverzekering?
Met huur heb je de maximale huurtoeslag, en met de zorgverzekering heb je de maximale zorgtoeslag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')