Dan moeten we ook Amalia belasten. en Alexander. Laten we eerlijk wezen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan terecht dat wanneer je een bedrag ontvangt uit een speciale pot om je bij punt x te helpen dat je dit geld niet voor andere doeleinden dan punt x gebruikt.
Als daar geld opgepot wordt en een ander schenkt je iets dan haal je een voordeel t.o.v. iemand anders.
Die 7000 in te dragen termijnen terugbetalen zou dan wel wat zijn. Die boete is wel absurd.
Belasten gewoon laten werken voor hun geld die hebben door hun vermogen en het gehaalde rendement helemaal geen uitkering nodig.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:48 schreef Vampess het volgende:
[..]
Dan moeten we ook Amalia belasten. en Alexander. Laten we eerlijk wezen.
Uh ja, dat heb ik een keer meegemaakt met een boekenonderzoek vij een klant nog niet zo lang geledenquote:Op dinsdag 29 december 2020 00:49 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Er is serieus een medewerker bij de belastingdienst (oid) die dit soort dingen naloopt? Kijken wat waar is uitgegeven?
Oplossing: basisinkomen. Uiteindelijk willen mensen toch wel werken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
te hoge vaste lasten zouden in principe alleen de woonlasten kunnen zijn. En ook betaalbare woningen voor bijstandsgerechtigden zijn natuurlijk niet snel beschikbaar om op deze manier een persoon wel de vaste lasten te laten drukken.![]()
Wat een mooi systeem heeft de vvd toch opgetuigd om arme sloebers alleen maar automagisch in meer problemen te laten komen, maar in ieder geval houdt je met zulke gevallen massa's veel duurbetaalde ambtenaren aan de gang.
Monarchie afschaffen. Simpel. Dan hoeven de politici ook niet zo te draaien als WA weer iets doms doet, of iets doms zegt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:48 schreef Vampess het volgende:
[..]
Dan moeten we ook Amalia belasten. en Alexander. Laten we eerlijk wezen.
want dan heb je dit soort problemen opgelost? keep on dreamingquote:Op dinsdag 29 december 2020 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Oplossing: basisinkomen. Uiteindelijk willen mensen toch wel werken.
Een vrijwilliger in een verpleeghuis doet meer voor de gemeenschap dat een directeur van een sigarettenfabriek.
En wat zal dit een enorme besparing opleveren mbt ambtenaren, maar ook mbt "energie" bij de politici, gemeentepolitiek, etc.
En wat dacht je van schuldhulperlening, psychiatrie, en het feit dat jeugd niet "ontspoort" omdat de thuissituatie rot is. etc...
Ach, weer zo'n rijke die mensen geen financiële onafhankelijkheid gunt. Jij bent zeker bang dat mensen dan meer warmte en ruimte krijgen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
want dan heb je dit soort problemen opgelost? keep on dreaming
Wat is dat voor een vreemde conclusie? Hij stelt dat het de oplossing is, ik denk van niet, heeft helemaal niets met misgunnen te maken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Ach, weer zo'n rijke die mensen geen financiële onafhankelijkheid gunt. Jij bent zeker bang dat mensen dan meer warmte en ruimte krijgen?
Natuurlijk worden de problemen niet opgelost. Althans niet voor de 100%.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
want dan heb je dit soort problemen opgelost? keep on dreaming
O god niet weer ditquote:Op dinsdag 29 december 2020 09:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Natuurlijk worden de problemen niet opgelost. Althans niet voor de 100%.
Maar zoals het nu is maak je sowieso veel kosten. Meer denk ik dan bij een basisinkomen.
Ze hebben toch in Finland zoiets geprobeerd maar dat viel wat tegen, al weet ik er het fijne niet van.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Natuurlijk worden de problemen niet opgelost. Althans niet voor de 100%.
Maar zoals het nu is maak je sowieso veel kosten. Meer denk ik dan bij een basisinkomen.
Een basisinkomen heeft niks met gunnen maar vooral met haalbaarheid te maken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Ach, weer zo'n rijke die mensen geen financiële onafhankelijkheid gunt. Jij bent zeker bang dat mensen dan meer warmte en ruimte krijgen?
Financiële onafhankelijkheid terwijl je ook met een basisloon aan de staatssteun hangt. Wat een contradictie.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:14 schreef torentje het volgende:
[..]
basisinkomen is er allangquote:Op dinsdag 29 december 2020 09:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Oplossing: basisinkomen. Uiteindelijk willen mensen toch wel werken.
Een vrijwilliger in een verpleeghuis doet meer voor de gemeenschap dat een directeur van een sigarettenfabriek.
En wat zal dit een enorme besparing opleveren mbt ambtenaren, maar ook mbt "energie" bij de politici, gemeentepolitiek, etc.
En wat dacht je van schuldhulperlening, psychiatrie, en het feit dat jeugd niet "ontspoort" omdat de thuissituatie rot is. etc...
Geen erg in vermoed ik. Je moet je natuurlijk op de hoogte stellen van de regels maar die zijn talrijk en niet altijd even duidelijk.quote:Op maandag 28 december 2020 23:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als dat het geval is, waarom heeft ze dat dan niet veel eerder aangegeven?
Ik snap het niet.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
basisinkomen is er allang
Wie is er nu nog productief bezig, ikke niet
Jij wel ??
toch krijgen we allenmaal geld
WW ZW WAO Pensioen IOAW , werkzaam in de bejaardenzorg , kinderopvang, ambtenaar
allemaal niet productief bezig en toch een inkomen, dus allemaal een basis inkomen
betaalde dienstplicht is dat productief ??quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik snap het niet.
Werkzaam in de bejaardenzorg? Niet productief?
Kinderopvang? Niet productief? Een ambtenaar kan productief zijn als hij/zij een goed vestigingsbeleid presenteert of als politieagent voor veiligheid zorgt.
Productiviteit is een zeer relatief begrip. Wat produceer je uiteindelijk?
Maar zo zwart wit als: "een betaalde baan in het bedrijfsleven is productief en de rest zijn klaplopers" is natuurlijk onzin.
Rechtschapen burgers die wetten en plichten die de overheid je oplegt bij bepaalde uitkeringen als NSBers wegzetten? Dat komt de discussie niet ten goede.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:44 schreef Hexagon het volgende:
Wat een mooie NSB-mentaliteit ademt dit topic
De eerste vraag die bij mij opkwam, was wat zijn die hoge vaste lasten in haar geval?quote:Op dinsdag 29 december 2020 08:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Volgens mij is het zo: In feite zijn de boodschappen van de moeder een "schenking in natura".
Die zijn volgens mij tot een bepaald niveau belastingvrij. Da's punt 1.
Het kan ook zijn dat de bijstandtrekker al het toelaatbare bedrag aan spaargeld had. En dat je "daarboven" moet interen op je spaargeld. Dan heb je telkens voor dat bedrag aan boodschappen idd geen recht op bijstand.
Da's niet afhankelijk van het inkomen van Amalia.
Maar: Ik zie dus dat het ook gaat om "te hoge vaste lasten".
Niet zo zeer om spaargeld dus.
Verder weet ik er te weinig van. Ik weet alleen dat je bij de bijstandswet altijd schrijnende grensgevallen hebt die weer een precedent uitlokken.
Eigenlijk pleit dit wel weer voor een basisinkomen. Al was het alleen maar om de besparing op talloze ambtenareninkomens en financiële rust bij de gedupeerden.
als ze woont in een huurhuis dan is het de huur. Als ze woont in een koophuis zonder overwaarde dan zou ik het niet weten, dat kan niet de hypotheek zijn iig met de lage rente. Misschien de zorgverzekering?quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De eerste vraag die bij mij opkwam, was wat zijn die hoge vaste lasten in haar geval?
Lazer toch op met die ontzettend verkeerde vergelijking. Onze regering is geen nazi bezettingsmacht!quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:44 schreef Hexagon het volgende:
Wat een mooie NSB-mentaliteit ademt dit topic
Met huur heb je de maximale huurtoeslag, en met de zorgverzekering heb je de maximale zorgtoeslag.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als ze woont in een huurhuis dan is het de huur. Als ze woont in een koophuis zonder overwaarde dan zou ik het niet weten, dat kan niet de hypotheek zijn iig met de lage rente. Misschien de zorgverzekering?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |