abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197044332
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 00:46 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik heb 1 jaar bijstand en vrijstelling van sollicitatie plicht gekregen. Omdat ik alleenstaande ouder was van een jong kind.

Ik had ook een koophuis en mijn ouders stelde voor een gedeelte van de hypotheek te betalen zodat ik er kon blijven wonen met mijn zoon. Ik heb die besproken met de gemeente en die gingen akkoord.
Precies. De klantmanager mag een hoop gewoon toestaan. Maar dus wel idd gewoon open kaart spelen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 29 december 2020 @ 00:55:58 #227
3542 Gia
User under construction
pi_197044499
Mijn moeder doet altijd boodschappen met een zus van me, of, pre-corona ik.

Betalen gewoon onze eigen boodschappen, maar het zou niemand opvallen als mijn moeder mijn of boodschappen van wie dan ook zou afrekenen.

Dus, of deze vrouw heeft hierover gesproken (opgeschept?) met een afgunstig persoon, of je betalingen, aan de kassa, wordt gelinkt aan je uitkering. Hoe weten ze dit anders?
pi_197044523
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 21:22 schreef Farenji het volgende:
Ondertussen mogen multinationals naar hartelust miljarden aan belasting ontwijken en krijgen ze van rutte ook nog allerlei cadeautjes omdat het allemaal zulke gave bedrijven en banenmachines zijn.
Dat is wat je krijgt met 10 jaar VVD aan de macht.
pi_197044568
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 00:44 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Schuldhulpverlening, WMO, cursussen, dagbesteding, gratis ov etc. etc. etc.
Niet alleen voor uitkeringsgerechtigden en verschillend per gemeente.

Gratis OV is vaak voor 65+ bv.
pi_197044582
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 00:55 schreef Gia het volgende:
Mijn moeder doet altijd boodschappen met een zus van me, of, pre-corona ik.

Betalen gewoon onze eigen boodschappen, maar het zou niemand opvallen als mijn moeder mijn of boodschappen van wie dan ook zou afrekenen.

Dus, of deze vrouw heeft hierover gesproken (opgeschept?) met een afgunstig persoon, of je betalingen, aan de kassa, wordt gelinkt aan je uitkering. Hoe weten ze dit anders?
Ja, ik denk bijna het eerste. Die rekeningen spitten ze echt niet helemaal op de komma door. Ze kijken vooral naar grote mutaties.
pi_197044651
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 00:49 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Er is serieus een medewerker bij de belastingdienst (oid) die dit soort dingen naloopt? Kijken wat waar is uitgegeven? :')
Uit een verklaring van de vrouw blijkt dat ze bezoek kreeg van een afgevaardigde van het bureau. ,,U zegt dat het u verbaasde dat u tijdens het huisbezoek voornamelijk middelen van de Albert Heijn heeft aangetroffen. U vraagt mij te vertellen hoe dit zit. Mijn moeder gaat eerst naar de Lidl en daarna gaat zij naar de Albert Heijn”, verklaarde de vrouw.
pi_197044672
Klinkt niet als opzettelijke fraude (waar ze wel die boete voor kreeg)
pi_197044733
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 01:01 schreef macca728 het volgende:
Klinkt niet als opzettelijke fraude (waar ze wel di boete voor kreeg)
Zo een thuisbezoek kun je niet weigeren dacht ik. Doe je dat wel dam heeft dat consequenties. Maar een huisbezoek doen ze niet zonder reden. Dan hebben ze al iets wat ze raar vinden,
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197044789
quote:
Klinkt niet als opzettelijke fraude (waar ze wel die boete voor kreeg)
Die boete moet er idd gewoon af. En dat bedrag wat ze jaarlijks mag ontvangen aan giften er ook af en dat wat overblijf terugbetalen. Dat wordt dan max 50 euro per maand . Wss voor een jaar en dan kwijtschelding,
pi_197044824
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 01:04 schreef marsan het volgende:

[..]

Zo een thuisbezoek kun je niet weigeren dacht ik. Doe je dat wel dam heeft dat consequenties. Maar een huisbezoek doen ze niet zonder reden. Dan hebben ze al iets wat ze raar vinden,
Nee mag je niet weigeren, maar ze mogen ook niet zomaar kijken in je kastjes o.i.d.
Maar misschien heeft er iemand geklikt
  dinsdag 29 december 2020 @ 01:08:24 #236
3542 Gia
User under construction
pi_197044829
quote:

Uit een verklaring van de vrouw blijkt dat ze bezoek kreeg van een afgevaardigde van het bureau. ,,U zegt dat het u verbaasde dat u tijdens het huisbezoek voornamelijk middelen van de Albert Heijn heeft aangetroffen. U vraagt mij te vertellen hoe dit zit. Mijn moeder gaat eerst naar de Lidl en daarna gaat zij naar de Albert Heijn”, verklaarde de vrouw.
Dus het is verdacht als je alleen boodschappen van de AH in huis hebt, of wat bedoelen ze hiermee?
pi_197044842
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 01:07 schreef marsan het volgende:

[..]

Die boete moet er idd gewoon af. En dat bedrag wat ze jaarlijks mag ontvangen aan giften er ook af en dat wat overblijf terugbetalen. Dat wordt dan max 50 euro per maand . Wss voor een jaar en dan kwijtschelding,
Kwijtschelding doen ze pas na 10 jaar voor fraude met bijstand.
pi_197044864
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 01:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus het is verdacht als je alleen boodschappen van de AH in huis hebt, of wat bedoelen hiermee?
Ja want dat is duur he. Zo redeneren ze, terwijl AH ook goedkope huismerken heeft (en ze niets te maken hebben waar jij je boodschappen haalt natuurlijk)
pi_197044865
quote:

[..]

Dus het is verdacht als je alleen boodschappen van de AH in huis hebt, of wat bedoelen hiermee?
Ja, want dat is te duur.
pi_197044886
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 01:09 schreef mootie het volgende:

[..]

Ja, want dat is te duur.
Dat is dus onzin, want ze kocht huismerken (want A-merken kan je overal kopen)
  dinsdag 29 december 2020 @ 01:11:15 #241
3542 Gia
User under construction
pi_197044899
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 01:08 schreef macca728 het volgende:

Kwijtschelding doen ze pas na 10 jaar voor fraude met bijstand.
Wat als ze drie keer per week bij haar moeder gaat eten?
Ook niet toegestaan?
pi_197044916
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 01:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is dus onzin, want ze kocht huismerken (want A-merken kan je overal kopen)
Maar in de beleving van de controleur wel.
Mijn buurvrouw moest ooit op gesprek komen, en daar hadden ze uitdraaien van klein, overtollig speelgoed wat ze daar aanbood. Voor een euro of 15.
pi_197044925
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 01:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ook niet toegestaan?
Vraag ik me ook af. Dan voer je ws een gezamenlijke huishouding (ja serieus)
pi_197044929
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 01:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee mag je niet weigeren, maar ze mogen ook niet zomaar kijken in je kastjes o.i.d.
Maar misschien heeft er iemand geklikt
geklikt kan idd. Maar dan zou ik t nog raar vinden als ze op basis daarvan een huisbezoek afleggen. Dan kan iedereen een ander naaien omdat ze de pik op iemand hebben.
Die persoon waar ik t eerder over had die ik maandelijks steunde heeft dat ook eens gehad. Maar dat was omdat hij niet .reageerde op brieven. Niet thuis was toen ze langskwamen. En daardoor t vermoeden hadden dat hij zwart werkte. Kon aantonen dat hij ziekenhuisafspraken had en alles kwam weer goed. Maat kostte hem wel 2 maanden.
pi_197044930
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 01:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ook niet toegestaan?
Dan kunnen ze gaan roepen ‘gedeelde huishouding’.
  dinsdag 29 december 2020 @ 01:13:13 #246
3542 Gia
User under construction
pi_197044951
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 01:09 schreef mootie het volgende:

Ja, want dat is te duur.
Hoe weten ze dat het van de AH is? Als het erop staat, is het niet zo duur.
pi_197044954
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 01:12 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar in de beleving van de controleur wel.
Mijn buurvrouw moest ooit op gesprek komen, en daar hadden ze uitdraaien van klein, overtollig speelgoed wat ze daar aanbood. Voor een euro of 15.
Ja dat geloof ik gelijk, maar dat is onzin tegenwoordig. Lidl heeft ook genoeg dure producten.
pi_197044993
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 01:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe weten ze dat het van de AH is? Als het erop staat, is het niet zo duur.
Misschien AH-tas...Ik vind het bijna zielig van die controleur dit gedrag. En bonus is soms wel goedkoop, hak groenten zijn dan goedkoper dan aldi bv.
pi_197045014
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2020 01:12 schreef mootie het volgende:

[..]

Dan kunnen ze gaan roepen ‘gedeelde huishouding’.
Doen ze ook hoor, hangt nog van de gemeente af, mag je maar max 2 nachten slapen bij elkaar.

Oh 4 lees ik....

dat dat je meer dan de helft van de week samen bent. Dit is zo als je 4 van de 7 nachten bij de ander slaapt
pi_197045304
Wtf. Heb afgelopen jaar vele artikelen vol verbazing gelezen maar deze was echt met de fysieke reactie van iemand met de ogen van een tachtig jarige, zo vaak heb ik mijn telefoon van me af gehouden en weer teruggebracht om het nog eens te lezen.

Gaat het even. Mag je ook al geen eten voor je kinderen kopen ongeacht hun situatie, huh.

Dat als je dood gaat, ze je geld eerst even toe-eigenen voordat de rest naar je kinderen gaat is al een beetje koekoek maar levend mag het dus ook niet wanneer ze in moeilijkheden zitten.

Huh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')