Precies. De klantmanager mag een hoop gewoon toestaan. Maar dus wel idd gewoon open kaart spelen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:46 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ik heb 1 jaar bijstand en vrijstelling van sollicitatie plicht gekregen. Omdat ik alleenstaande ouder was van een jong kind.
Ik had ook een koophuis en mijn ouders stelde voor een gedeelte van de hypotheek te betalen zodat ik er kon blijven wonen met mijn zoon. Ik heb die besproken met de gemeente en die gingen akkoord.
Dat is wat je krijgt met 10 jaar VVD aan de macht.quote:Op maandag 28 december 2020 21:22 schreef Farenji het volgende:
Ondertussen mogen multinationals naar hartelust miljarden aan belasting ontwijken en krijgen ze van rutte ook nog allerlei cadeautjes omdat het allemaal zulke gave bedrijven en banenmachines zijn.
Niet alleen voor uitkeringsgerechtigden en verschillend per gemeente.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Schuldhulpverlening, WMO, cursussen, dagbesteding, gratis ov etc. etc. etc.
Ja, ik denk bijna het eerste. Die rekeningen spitten ze echt niet helemaal op de komma door. Ze kijken vooral naar grote mutaties.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:55 schreef Gia het volgende:
Mijn moeder doet altijd boodschappen met een zus van me, of, pre-corona ik.
Betalen gewoon onze eigen boodschappen, maar het zou niemand opvallen als mijn moeder mijn of boodschappen van wie dan ook zou afrekenen.
Dus, of deze vrouw heeft hierover gesproken (opgeschept?) met een afgunstig persoon, of je betalingen, aan de kassa, wordt gelinkt aan je uitkering. Hoe weten ze dit anders?
Uit een verklaring van de vrouw blijkt dat ze bezoek kreeg van een afgevaardigde van het bureau. ,,U zegt dat het u verbaasde dat u tijdens het huisbezoek voornamelijk middelen van de Albert Heijn heeft aangetroffen. U vraagt mij te vertellen hoe dit zit. Mijn moeder gaat eerst naar de Lidl en daarna gaat zij naar de Albert Heijn”, verklaarde de vrouw.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:49 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Er is serieus een medewerker bij de belastingdienst (oid) die dit soort dingen naloopt? Kijken wat waar is uitgegeven?
Zo een thuisbezoek kun je niet weigeren dacht ik. Doe je dat wel dam heeft dat consequenties. Maar een huisbezoek doen ze niet zonder reden. Dan hebben ze al iets wat ze raar vinden,quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:01 schreef macca728 het volgende:
Klinkt niet als opzettelijke fraude (waar ze wel di boete voor kreeg)
Die boete moet er idd gewoon af. En dat bedrag wat ze jaarlijks mag ontvangen aan giften er ook af en dat wat overblijf terugbetalen. Dat wordt dan max 50 euro per maand . Wss voor een jaar en dan kwijtschelding,quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:01 schreef macca728 het volgende:
Klinkt niet als opzettelijke fraude (waar ze wel die boete voor kreeg)
Nee mag je niet weigeren, maar ze mogen ook niet zomaar kijken in je kastjes o.i.d.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:04 schreef marsan het volgende:
[..]
Zo een thuisbezoek kun je niet weigeren dacht ik. Doe je dat wel dam heeft dat consequenties. Maar een huisbezoek doen ze niet zonder reden. Dan hebben ze al iets wat ze raar vinden,
Dus het is verdacht als je alleen boodschappen van de AH in huis hebt, of wat bedoelen ze hiermee?quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:01 schreef macca728 het volgende:
Uit een verklaring van de vrouw blijkt dat ze bezoek kreeg van een afgevaardigde van het bureau. ,,U zegt dat het u verbaasde dat u tijdens het huisbezoek voornamelijk middelen van de Albert Heijn heeft aangetroffen. U vraagt mij te vertellen hoe dit zit. Mijn moeder gaat eerst naar de Lidl en daarna gaat zij naar de Albert Heijn”, verklaarde de vrouw.
Kwijtschelding doen ze pas na 10 jaar voor fraude met bijstand.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:07 schreef marsan het volgende:
[..]
Die boete moet er idd gewoon af. En dat bedrag wat ze jaarlijks mag ontvangen aan giften er ook af en dat wat overblijf terugbetalen. Dat wordt dan max 50 euro per maand . Wss voor een jaar en dan kwijtschelding,
Ja want dat is duur he. Zo redeneren ze, terwijl AH ook goedkope huismerken heeft (en ze niets te maken hebben waar jij je boodschappen haalt natuurlijk)quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus het is verdacht als je alleen boodschappen van de AH in huis hebt, of wat bedoelen hiermee?
Ja, want dat is te duur.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus het is verdacht als je alleen boodschappen van de AH in huis hebt, of wat bedoelen hiermee?
Wat als ze drie keer per week bij haar moeder gaat eten?quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:08 schreef macca728 het volgende:
Kwijtschelding doen ze pas na 10 jaar voor fraude met bijstand.
Maar in de beleving van de controleur wel.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is dus onzin, want ze kocht huismerken (want A-merken kan je overal kopen)
Vraag ik me ook af. Dan voer je ws een gezamenlijke huishouding (ja serieus)quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat als ze drie keer per week bij haar moeder gaat eten?
Ook niet toegestaan?
quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:08 schreef Gia het volgende:
[..]
geklikt kan idd. Maar dan zou ik t nog raar vinden als ze op basis daarvan een huisbezoek afleggen. Dan kan iedereen een ander naaien omdat ze de pik op iemand hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee mag je niet weigeren, maar ze mogen ook niet zomaar kijken in je kastjes o.i.d.
Maar misschien heeft er iemand geklikt
Dan kunnen ze gaan roepen ‘gedeelde huishouding’.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat als ze drie keer per week bij haar moeder gaat eten?
Ook niet toegestaan?
Ja dat geloof ik gelijk, maar dat is onzin tegenwoordig. Lidl heeft ook genoeg dure producten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:12 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar in de beleving van de controleur wel.
Mijn buurvrouw moest ooit op gesprek komen, en daar hadden ze uitdraaien van klein, overtollig speelgoed wat ze daar aanbood. Voor een euro of 15.
Misschien AH-tas...Ik vind het bijna zielig van die controleur dit gedrag. En bonus is soms wel goedkoop, hak groenten zijn dan goedkoper dan aldi bv.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe weten ze dat het van de AH is? Als het erop staat, is het niet zo duur.
Doen ze ook hoor, hangt nog van de gemeente af, mag je maar max 2 nachten slapen bij elkaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:12 schreef mootie het volgende:
[..]
Dan kunnen ze gaan roepen ‘gedeelde huishouding’.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |