Wat als ze drie keer per week bij haar moeder gaat eten?quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:08 schreef macca728 het volgende:
Kwijtschelding doen ze pas na 10 jaar voor fraude met bijstand.
Maar in de beleving van de controleur wel.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is dus onzin, want ze kocht huismerken (want A-merken kan je overal kopen)
Vraag ik me ook af. Dan voer je ws een gezamenlijke huishouding (ja serieus)quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat als ze drie keer per week bij haar moeder gaat eten?
Ook niet toegestaan?
quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus het is verdacht als je alleen boodschappen van de AH in huis hebt, of wat bedoelen hiermee?
geklikt kan idd. Maar dan zou ik t nog raar vinden als ze op basis daarvan een huisbezoek afleggen. Dan kan iedereen een ander naaien omdat ze de pik op iemand hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee mag je niet weigeren, maar ze mogen ook niet zomaar kijken in je kastjes o.i.d.
Maar misschien heeft er iemand geklikt
Dan kunnen ze gaan roepen ‘gedeelde huishouding’.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat als ze drie keer per week bij haar moeder gaat eten?
Ook niet toegestaan?
Ja dat geloof ik gelijk, maar dat is onzin tegenwoordig. Lidl heeft ook genoeg dure producten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:12 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar in de beleving van de controleur wel.
Mijn buurvrouw moest ooit op gesprek komen, en daar hadden ze uitdraaien van klein, overtollig speelgoed wat ze daar aanbood. Voor een euro of 15.
Misschien AH-tas...Ik vind het bijna zielig van die controleur dit gedrag. En bonus is soms wel goedkoop, hak groenten zijn dan goedkoper dan aldi bv.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe weten ze dat het van de AH is? Als het erop staat, is het niet zo duur.
Doen ze ook hoor, hangt nog van de gemeente af, mag je maar max 2 nachten slapen bij elkaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:12 schreef mootie het volgende:
[..]
Dan kunnen ze gaan roepen ‘gedeelde huishouding’.
Ik vraag me ook af: zullen de ambtenaren die dit allemaal hebben uitgezocht trots op zichzelf zijn? 😅quote:Op maandag 28 december 2020 21:18 schreef SpaceOddity het volgende:
Lekker gewerkt hoor mensjes van de gemeente.
Tuurlijk, want ze hebben weer een fraudeur gepakt. Levert 5000 euro op, maar de kosten zijn het 10-voudige.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:38 schreef Deurknoppen het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af: zullen de ambtenaren die dit allemaal hebben uitgezocht trots op zichzelf zijn? 😅
de 'klantmanager'quote:Op maandag 28 december 2020 22:47 schreef marsan het volgende:
[..]
Het begint bij melden.
Dan kan de klantmanager al een hoop inschatten.
Als iemand bij de ouders woont is sowieso al sprake van een lagere uitkering dacht ik.
Maakte rechtsmensen zoals jij zich ook maar eens zo'n zorgen om die veel fijnere en grotere 'voordeeltjes' die de grote corporaties meekrijgen. Maar goed, 'geld maakt geld', 'anders gaan ze ergens anders heen', 'het creëert juist werk'... en zo blijven de helden op rechts, die kei- en keiharde werkers, zich 'hard' maken voor een samenleving waarin WAARLIJCK arbeidsethos wordt gestimuleerd. Door een vrouw die boodschappen van d'r ma kreeg nog dieper de grond in te trappen. Regels zijn regels.quote:Op maandag 28 december 2020 23:37 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ze heeft waarschijnlijk rekeningafschriften periodiek moeten aanleveren waar 0 transacties in supermarkten op te zien waren en 0 contanten transacties. Waar leef je dan van?
[..]
Ja laten we iedereen geld geven zonder enige regels
Makkelijk scoren voor Geert af en toe is natuurlijk niet iedere week, plus Geert zijn stemgedrag in de kamer strookt nu niet met waar hij nu voor staat. Neemt niet weg dat je bij zulke dingen gewoon naar de situatie moet kijken. Misschien is de uitkering in dat geval niet genoeg en moet de gemeente blij zijn met de hulp van een particulier zodat zo persoon niet nog verder in de ellende raakt met alle kosten die daar bij komen kijken.quote:Op maandag 28 december 2020 21:21 schreef superniger het volgende:
Geert Wilders en ik zijn boos.
[ twitter ]
Hier in mijn gemeente Franeker ook zo'n voorbeeld. Man verzweeg een premie voor het meedoen aan een medicijntest van zo´n ¤ 3,000. Hij moest daardoor zo´n ¤ 24.000 bijstand (drie jaar) terugbetalen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:12 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hoe ik het lees, moet ze niet alleen de waarde van de boodschappen van haar moeder terugbetalen (wat ik redelijk vind), maar àlles, plùs een boete. Tja... Daar is de menselijke maat wel zoek ja.
Bankafschriften bij de banken kunnen worden gedownload in opdracht van de Belastingdienst, zonder dat je er weet van hebt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:49 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Er is serieus een medewerker bij de belastingdienst (oid) die dit soort dingen naloopt? Kijken wat waar is uitgegeven?
quote:De bijstand gaat euro voor euro omlaag; de Landelijke Cliëntenraad waarschuwt voor armoede
Er wordt al jaren gekort op de bijstand. Nu er een crisis heerst zal de armoede daardoor toenemen, vreest de Landelijke Cliëntenraad.
Barbara Vollebregt 12 augustus 2020, 9:16
De jaarlijkse verlaging van de bijstand – door te korten op fiscale voordelen – zal er voor zorgen dat de armoede toeneemt. Daarvoor waarschuwt de Landelijke Cliëntenraad (LCR), de belangenorganisatie van cliënten met een uitkering en werkzoekenden. In een brief aan verantwoordelijk minister Wouter Koolmees (sociale zaken en werkgelegenheid) en zijn staatssecretaris vraagt de belangenvereniging om de maatregel – die bedoeld is om mensen te stimuleren aan het werk te gaan – terug te draaien.
Gaat het verder wel goed met je ?quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maakte rechtsmensen zoals jij zich ook maar eens zo'n zorgen om die veel fijnere en grotere 'voordeeltjes' die de grote corporaties meekrijgen. Maar goed, 'geld maakt geld', 'anders gaan ze ergens anders heen', 'het creëert juist werk'... en zo blijven de helden op rechts, die kei- en keiharde werkers, zich 'hard' maken voor een samenleving waarin WAARLIJCK arbeidsethos wordt gestimuleerd. Door een vrouw die boodschappen van d'r ma kreeg nog dieper de grond in te trappen. Regels zijn regels.
Helden. Maar goed, ik ben een sterk gelover in karma. Succes ermee.
(Oh en psst, Rambodirk: sommige mensen werken 's nachts, of op onregelmatige tijden... ik snap dat het voor de bühne steeds moet lijken alsof je de moreel superieure werkman bent die kei- en keihard (en kei- en kei keer duizend) werkt terwijl linksen/zieken/werklozen/ouderen/vul de onrendabele van de week maar in gewoon op bed ligt te wachten totdat ze jouw zuurverdiende centen komen brengen, maar als mensen niet meedeinen op de golven van je uitgekauwde, uitgerangeerde standaard 'handen uit de mouwen'-retoriek, betekent dat niet direct dat men dan maar geen werk heeft of zich niet nuttig maakt. Heel onhebbelijk dingetje. Maar ergens ook weer zeer voorspelbaar.)
Je weet zeker dat de belastingdienst niet af en toe langs komt om de bloemen van zijn graf te stelen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 05:28 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hier in mijn gemeente Franeker ook zo'n voorbeeld. Man verzweeg een premie voor het meedoen aan een medicijntest van zo´n ¤ 3,000. Hij moest daardoor zo´n ¤ 24.000 bijstand (drie jaar) terugbetalen.
Bezwaar van mij werd afgewezen, omdat het over een datum was. Daardoor weet je ook, dat zijn situatie uitzichtloos is. Hij is pas van de schuld afgekomen door zijn dood.
Nee, daar ging het niet om. Ze had een maand eerder verklaard dat haar moeder elke week bij de Lidl boodschappen deed voor hen beiden, en dat ze zelf nauwelijks geld uitgaf aan boodschappen. Dan is de vraag waarom ze blijkbaar vooral AH-spullen in huis heeft best relevant. Klopt die verklaring dan niet? Daarna verduidelijkte ze dat haar moeder eerst naar de Lidl en daarna naar AH ging. Klinkt logisch.quote:Op dinsdag 29 december 2020 01:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja want dat is duur he. Zo redeneren ze, terwijl AH ook goedkope huismerken heeft (en ze niets te maken hebben waar jij je boodschappen haalt natuurlijk)
Ze zal wel veel op haar rug verdienen of een rijke vriend hebben , in ieder geval komt ze niets te kort , er zal best ook nog een dikke auto buiten staan op de naam van een BVquote:Op dinsdag 29 december 2020 07:23 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, daar ging het niet om. Ze had een maand eerder verklaard dat haar moeder elke week bij de Lidl boodschappen deed voor hen beiden, en dat ze zelf nauwelijks geld uitgaf aan boodschappen. Dan is de vraag waarom ze blijkbaar vooral AH-spullen in huis heeft best relevant. Klopt die verklaring dan niet? Daarna verduidelijkte ze dat haar moeder eerst naar de Lidl en daarna naar AH ging. Klinkt logisch.
Het is vrij simpel, de meeste rijke personen gunnen mensen geen financiële onafhankelijkheid.quote:Op dinsdag 29 december 2020 02:01 schreef FYazz het volgende:
Verdrietig dat we na 18 jaar CDA en VVD zo diep zijn gezonken dat we mensen die boodschappen krijgen van ouders bijstandfraudeurs noemen.
Want ja, regels zijn regels en het is ongehoord dat het gewone (werkloze) volk enige vorm van 'luxe' mag ervaren.
Zit je in de bijstand ben je een klaploper, een staatvreter en mag je vooral niet meer eten, drinken, roken of hebben dan de waarde van de maandelijkse bijstanduitkering. Je leeft immers van de maatschappij en die gunt het je alleen als je wel minder hebt dan zij en dat moet je ook elke dag voelen en horen ...![]()
De VVD heeft ervoor gezorgd dat we kunnen leven, maar heeft het 'samen' volledig wegbezuinigd.
Triest ook dat kostbaar overheidsgeld ingezet wordt om de kleine burger buitenproportioneel te pakken i.p.v. de grote criminelen op te sporen.
Dat is logischer idd.quote:Op maandag 28 december 2020 22:34 schreef valentijn101 het volgende:
Als ik de verklaringen van mevrouw zo lees denk ik dat het heel anders is gegaan.
Mevrouw wordt verdacht van zwartwerken. Na controlle van bankafschriften blijk dat mevrouw slechts ¤10,- euro aan boodschappen uitgeeft. Dat is zeer onwaarschijnlijk en bevestigd het vermoeden van andere inkomsten. Mevrouw komt dan met het verhaal dat ze boodschappen van haar moeder krijgt.
"We" halen geen geld op , "We" printen geld / creëren geldquote:Op dinsdag 29 december 2020 08:09 schreef Vampess het volgende:
Jezus Christus. Amalia krijgt een miljoen+ uitkering wanneer ze 18 wordt. En deze "participatie" wet levert iemand een 10k schuld op? Serieus? Waar halen we ook alweer geld voor op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |