abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197040129
Nee Geert, niet af en toe. Wekelijks. Structureel. Dat is gewoon de overheid flessen.
pi_197040164
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 22:32 schreef Piles het volgende:

[..]

Tja, dat is nog geen reden om dab maar te frauderen.
Frauderen impliceert bij mij dat ze het bewust doet ik vraag me af of dat wel zo is? Ligt er dan ook aan hoe goed ze is voorgelicht het zou denk ik ook niet in mij opkomen dit te melden.
pi_197040180
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 22:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zou jij weten dat je dit moet melden ? ik niet (van die boodschappen)

Ja dan krijg je een lagere uitkering, maar moet je dan ook melden dat je meeëet...
Ik wist dat wel omdat ik iemand met een bedrag per maand steunde. Dat t 100 per maand mocht zonder melding enzo wist ik daardoor.

Dat je er eet zal wel verwacht worden als je er samen woont.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197040243
quote:

[..]

Ja dan krijg je een lagere uitkering, maar moet je dan ook melden dat je meeëet...
Mensen in de bijstand worden daar bijna maandelijks op gewezen. Als je het dan nog niet doet heb je boter op je hoofd. Bij thuiswonen krijg je de lagere kostendelersnorm waarbij al rekening is gehouden met het delen van boodschappen.
pi_197040282
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk natuurlijk. Bizar dit.
Geert is zelf medeverantwoordelijk voor dit strenge bijstandsregime. Bij is weer eens lekker hypocriet en selectief verontwaardigd. :r
pi_197040332
Maar hoe zijn ze daar achter gekomen?
pi_197040411
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 22:55 schreef Duveldrinker het volgende:
Soms wordt er geklikt....

Aan de andere kant zijn die regels wel begrijpelijk. Het moet niet aantrekkelijk zijn om een uitkering te krijgen.
pi_197040487
quote:

[..]

Zou je dan ook extra bijstand krijgen als je voor de buurt kookt :o
pi_197040512
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 22:57 schreef Amee het volgende:

[..]

Soms wordt er geklikt....

Aan de andere kant zijn die regels wel begrijpelijk. Het moet niet aantrekkelijk zijn om een uitkering te krijgen.
Geklikt door wie? Alleen haar moeder en zijzelf weten dit toch?
pi_197040562
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 23:00 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Geklikt door wie? Alleen haar moeder en zijzelf weten dit toch?
Een familielid of de buur. We weten niet wie het weten.
pi_197040570
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 22:55 schreef Duveldrinker het volgende:
Als je structureel maar 50 euro per maand bij supermarkten besteedt?
Somebody that I used to know
pi_197040621
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 23:01 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Als je structureel maar 50 euro per maand bij supermarkten besteedt?
Ja en dan ? contant betalen of voedselbank.
pi_197040632
Dit probleem lijkt me complexer dan het op het eerste gezicht er uit ziet. Er is dus een meldplicht, als ze had gemeld dat haar moeder al 46 jaar boodschappen voor haar deed was er niets aan de hand. Maar dat is de papieren werkelijkheid, ik weet uit eigen ervaring dat ambtenaren maar al te vaak daar van uitgaan zonder zich daadwerkelijk te bekommeren om de echte werkelijkheid. Dus als er ergens in zo'n bestand staat 'mevrouw is op de hoogte van de meldplicht' ofzo dan gaat men daar gewoon van uit. Er is 0,0 incentive om iemand daadwerkelijk te helpen.

Aan de andere kant, bijstand is bedoeld juist om dingen zoals huur en boodschappen te kunnen betalen, zou dat echt nooit bij die mensen opgekomen zijn dat wat ze deden niet in de haak was?
pi_197040768
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 23:03 schreef MoreDakka het volgende:
Dit probleem lijkt me complexer dan het op het eerste gezicht er uit ziet. Er is dus een meldplicht, als ze had gemeld dat haar moeder al 46 jaar boodschappen voor haar deed was er niets aan de hand. Maar dat is de papieren werkelijkheid, ik weet uit eigen ervaring dat ambtenaren maar al te vaak daar van uitgaan zonder zich daadwerkelijk te bekommeren om de echte werkelijkheid. Dus als er ergens in zo'n bestand staat 'mevrouw is op de hoogte van de meldplicht' ofzo dan gaat men daar gewoon van uit. Er is 0,0 incentive om iemand daadwerkelijk te helpen.

Aan de andere kant, bijstand is bedoeld juist om dingen zoals huur en boodschappen te kunnen betalen, zou dat echt nooit bij die mensen opgekomen zijn dat wat ze deden niet in de haak was?
Als je geen andere keuze hebt door hoge vaste lasten en je moeder doet het al 46 jaar (terwijl ze pas 3 jaar uitkering krijgt)....Ik zou het geen fraude noemen. Ik vind de boete ook buiten proportioneel.

En je kan de schenkingsgrens er nog van aftrekken dus 7000-3600 of zo.

Ze kan het ook halen bij de voedselbank (als die daar is in die gemeente)
  maandag 28 december 2020 @ 23:09:03 #165
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_197040863
Je hebt nu eenmaal plichten in de bijstand, bepaald geen sinecure. Deze regels en plichten zijn in het leven geroepen om het sociale vangnet betaalbaar te houden. Mevrouw heeft zich hier niet aangehouden, dan volgt er een terugvordering. Wil je je niet aan de regels en plichten houden van de bijstand, dan ga je werken of weiger je de uitkering.

Bijstandsgerechtigden worden continu gewezen op deze rechten en plichten.

De fraudejacht is in de toeslagenaffaire gruwelijk mis gegaan maar in dit geval totaal niet.
pi_197041163
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 23:09 schreef RamboDirk het volgende:
Je hebt nu eenmaal plichten in de bijstand, bepaald geen sinecure. Deze regels en plichten zijn in het leven geroepen om het sociale vangnet betaalbaar te houden. Mevrouw heeft zich hier niet aangehouden, dan volgt er een terugvordering. Wil je je niet aan de regels en plichten houden van de bijstand, dan ga je werken of weiger je de uitkering.

Bijstandsgerechtigden worden continu gewezen op deze rechten en plichten.

De fraudejacht is in de toeslagenaffaire gruwelijk mis gegaan maar in dit geval totaal niet.
Is ook opvallend

Het verhaal van deze vrouw komt uit okt 2019.

Vandaag zijn een aantal 1000en gevallen van de toeslagen affaire rijkelijk vergoed met ¤30.000 ineens op de rekening.

Wellicht dat de verliezende advocate dit imm de cliënt naarbuiten heeft gesijpeld. Nu het vlees zwak is.
Vakman pur sang
pi_197041330
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 23:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als je geen andere keuze hebt door hoge vaste lasten en je moeder doet het al 46 jaar (terwijl ze pas 3 jaar uitkering krijgt)....Ik zou het geen fraude noemen. Ik vind de boete ook buiten proportioneel.

En je kan de schenkingsgrens er nog van aftrekken dus 7000-3600 of zo.

Ze kan het ook halen bij de voedselbank (als die daar is in die gemeente)
Ze had in de afgelopen 3 jaar ook wat kunnen snijden in de vaste lasten.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_197041361
Ik hoop voor de ambtenaren en de nsb'ers die hun verraden heeft, dat zij in de bijstand terecht komen.
En rutte ook. Voor het zo gaaf maken van dit land dat dit mogelijk is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 28 december 2020 @ 23:22:47 #169
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_197041409
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Is ook opvallend

Het verhaal van deze vrouw komt uit okt 2019.

Vandaag zijn een aantal 1000en gevallen van de toeslagen affaire rijkelijk vergoed met ¤30.000 ineens op de rekening.

Wellicht dat de verliezende advocate dit imm de cliënt naarbuiten heeft gesijpeld. Nu het vlees zwak is.
Tuurlijk de timing is wel heeeel toevallig. Vele (ex)bijstandsgerechtigden hebben dit soort terugvorderingen van duizenden euro's omdat ze gefraudeerd hebben. Dit is niets nieuws, dat gaat al jaren zo. De selectieve verontwaardiging van Lilian Marijnnisen en Geert Wilders is vrij lachwekkend.

Deze vrouw gaat nu gewoon via 5% interne verrekening op de uitkering afbetalen per maand. Vervolgens komt ze na een x aantal jaar in aanmerking voor kwijtschelding. Ook dat gebeurd al jaren.
pi_197041506
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 23:22 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Tuurlijk de timing is wel heeeel toevallig. Vele (ex)bijstandsgerechtigden hebben dit soort terugvorderingen van duizenden euro's omdat ze gefraudeerd hebben. Dit is niets nieuws, dat gaat al jaren zo. De selectieve verontwaardiging van Lilian Marijnnisen en Geert Wilders is vrij lachwekkend.

Deze vrouw gaat nu gewoon via 5% interne verrekening op de uitkering afbetalen per maand. Vervolgens komt ze na een x aantal jaar in aanmerking voor kwijtschelding. Ook dat gebeurd al jaren.
Precies :)
Vakman pur sang
  maandag 28 december 2020 @ 23:31:19 #171
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_197041723
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:13 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]

In elke straat is er wel zo'n NSB-er te vinden die je er aan wil naaien.
Ja, maar die kunnen toch niet bewijzen hoe vaak en hoe lang dat is gebeurd? Zou goed kunnen dat het aan die vrouw is gevraagd en zij er gewoon eerlijk over is geweest, erop vertrouwend dat redelijkheid en eerlijkheid worden beantwoord. Dan ken je helaas dit land niet zo goed.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_197041737
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 23:22 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ze nog gelijk geven ook :')
1947-2016
pi_197041814
quote:
9s.gif Op maandag 28 december 2020 23:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ja, maar die kunnen toch niet bewijzen hoe vaak en hoe lang dat is gebeurd? Zou goed kunnen dat het aan die vrouw is gevraagd en zij er gewoon eerlijk over is geweest, erop vertrouwend dat redelijkheid en eerlijkheid worden beantwoord. Dan ken je helaas dit land niet zo goed.
Liegen moet je in dit gave land. En blijkbaar moet je solidair zijn met iedereen, maar zodra je hulp nodig hebt sta je er alleen voor.
1947-2016
pi_197041944
Je zul maar de ambtenaar zijn die dit heeft aangekaart, ik wens hem / haar veel succes om zichzelf s'morgens vroeg in de spiegel aan te kijken. En later na hun overlijden hoe ze zich verantwoorden tegenover God.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 28 december 2020 @ 23:37:50 #175
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_197041974
quote:
9s.gif Op maandag 28 december 2020 23:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ze heeft waarschijnlijk rekeningafschriften periodiek moeten aanleveren waar 0 transacties in supermarkten op te zien waren en 0 contanten transacties. Waar leef je dan van?

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 23:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ze nog gelijk geven ook :')
Ja laten we iedereen geld geven zonder enige regels _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')