In de bijstand altijd 1x maand het bedrag dat over is na betaling vaste lasten bij de bank pinnen, succes met bankafschriften napluizen dan.quote:Op maandag 28 december 2020 23:01 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Als je structureel maar 50 euro per maand bij supermarkten besteedt?
Ja en kikkers kunnen vliegen als jij t wil. Zie wat je wil zien. En proost.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zie dat je het eens bent met een nsb-actie.
Gezien de politieke ophef en een aankomende herziening bij gemeente, zie ik het dus goed.
Wat is de naam van het hoogst gelegen bevaarbare meer ter wereld?quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij gaat de huizen langs van bijstandsgerechtigden om alle cadeautjes die ze gekregen hebben te inventariseren voor het verrekenen bij de volgende storting?
En dit slaat op het topic hoe exact?quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat is de naam van het hoogst gelegen bevaarbare meer ter wereld?
Als ze vrije sector zit krijgt ze woontoeslag van de Gemeente. Maar voor zo'n situatie zal er waarschijnlijk een maatschappelijke urgentieverklaring worden afgegeven. Kans dat ze vrije sector zit is nihil.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:15 schreef Fugue het volgende:
[..]
nogal een aanname dat ze een sociale huurwoning heeft. Wachtlijsten zijn lang.
Ik zie vooral een nsb'er. Volgens mij zie jij ze vliegen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:20 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja en kikkers kunnen vliegen als jij t wil. Zie wat je wil zien. En proost.
Jij beantwoordt mijn vraag met een wedervraag en ik doe hetzelfdequote:Op dinsdag 29 december 2020 00:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dit slaat op het topic hoe exact?
Je weet dat je ongelijk hebt, dus ga je over tot het ridiculiseren van je tegenstander.
Is een manier, maar trap daar niet in.
Kont. Roest. Proost.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zie vooral een nsb'er. Volgens mij zie jij ze vliegen.
Urgentie verklaring? Hahaha... Ja..quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als ze vrije sector zit krijgt ze woontoeslag van de Gemeente. Maar voor zo'n situatie zal er waarschijnlijk een maatschappelijke urgentieverklaring worden afgegeven. Kans dat ze vrije sector zit is nihil.
Geen argumenten meer dus.quote:
Bedoel je huurtoeslag? Want dat krijg je niet als je huur +720 of zoiets is. En de kans dat dat hoger is is in de vrije sector vrij groot.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als ze vrije sector zit krijgt ze woontoeslag van de Gemeente. Maar voor zo'n situatie zal er waarschijnlijk een maatschappelijke urgentieverklaring worden afgegeven. Kans dat ze vrije sector zit is nihil.
En je komt met iets wat totaal niets met het topic te maken heeft.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jij beantwoordt mijn vraag met een wedervraag en ik doe hetzelfde
Ja en jullie veronderstellen dat ze in een heeeele dure woning zitquote:Op dinsdag 29 december 2020 00:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Urgentie verklaring? Hahaha... Ja..
Lul je maar vast. Je hebt echt geen enkel benul van de woningmarkt in NH op t moment. Je veronderstelt hoe haar situatie is en vormt daarop jouw eigen argumenten en gelijk.
Ja en jullie tot nu toe dat het eerst een jonge vrouw is, vervolgens bijstandsmoeder (terwijl ze ws rond de 60/65 is), vervolgens vast een sociale huurwoning etc etc....quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ja en jullie veronderstellen dat ze in een heeeele dure woning zit![]()
Ik ga slapen. Slaap lekker uit morgen met je uitkeringgeniet ervan.
Nee woontoeslag, dat is bijzondere bijstand van de gemeente.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:31 schreef Fugue het volgende:
[..]
Bedoel je huurtoeslag? Want dat krijg je niet als je huur +720 of zoiets is. En de kans dat dat hoger is is in de vrije sector vrij groot.
Urgentieverklaring krijg je tegenwoordig niet, tenzij je echt op straat staat.
Ter verduidelijking, ik weet de specifieke situatie van deze vrouw niet maar hoge vaste lasten kan natuurlijk meer inhouden dan een duur telefoonabonnement.
Ik heb een prima uitkering en die verdien ik bij mijn werkgever, dus ik ga zeker heeeeerlijk slapen. Alleen ik kan me wel een voorstelling maken in een ander z'n situatie.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ja en jullie veronderstellen dat ze in een heeeele dure woning zit![]()
Ik ga slapen. Slaap lekker uit morgen met je uitkeringgeniet ervan.
Dat ligt echt aan de gemeente dan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee woontoeslag, dat is bijzondere bijstand van de gemeente.
Volgens mij weet de helft niet hoe in de watten deze mensen gelegd worden door gemeentesEr zijn 1001 regelingen. Het enige wat je hoeft te doen als ontvanger is je aan de regels te houden. Iets wat vaak bewust heeel erg moeilijk lijkt, zo ook voor deze vrouw.
Maar goed een wethoudertje aldaar is bang voor zijn politieke carrière en gaat wat regelen
Woonkostentoeslag is maximaal 12 maanden en alleen als je inkomen opeens erg omlaag gaat. Niet ws bij deze mevrouw ?quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee woontoeslag, dat is bijzondere bijstand van de gemeente.
Volgens mij weet de helft niet hoe in de watten deze mensen gelegd worden door gemeentesEr zijn 1001 regelingen. Het enige wat je hoeft te doen als ontvanger is je aan de regels te houden. Iets wat vaak bewust heeel erg moeilijk lijkt, zo ook voor deze vrouw.
Maar goed een wethoudertje aldaar is bang voor zijn politieke carrière en gaat wat regelen
Dit idd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:37 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat ligt echt aan de gemeente dan.
En de regelingen zijn vooral voor mensen met kinderen.
Echt... Alle VVD'ers kunnen weer met trots in hun handen wrijven, weer zo'n vieze, parasitaire uitkeringstrekker gepakt. En zelf voor gigantische bedragen frauderen en er schadeloos mee wegkomen. "Mede mogelijk gemaakt door de VVD!"quote:Op maandag 28 december 2020 21:23 schreef Fugue het volgende:
[..]
En gewoon weer 42 zetels pakkenonly in The Netherlands
Schuldhulpverlening, WMO, cursussen, dagbesteding, gratis ov etc. etc. etc.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dit idd.
Er zijn helemaal geen 1001 regelingen, veel meer dan huur en zorgtoeslag krijg je niet, ja voedselbank in sommige gemeenten, kwijtschelding belastingen gedeeltelijk.
Ik heb 1 jaar bijstand en vrijstelling van sollicitatie plicht gekregen. Omdat ik alleenstaande ouder was van een jong kind.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dit idd.
Er zijn helemaal geen 1001 regelingen, veel meer dan huur en zorgtoeslag krijg je niet, ja voedselbank in sommige gemeenten, kwijtschelding belastingen gedeeltelijk.
Er is serieus een medewerker bij de belastingdienst (oid) die dit soort dingen naloopt? Kijken wat waar is uitgegeven?quote:Op maandag 28 december 2020 23:01 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Als je structureel maar 50 euro per maand bij supermarkten besteedt?
Dit. De gemeente is altijd bereidwillig een maatwerkoplossing te bieden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:46 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Ik heb 1 jaar bijstand en vrijstelling van sollicitatie plicht gekregen. Omdat ik alleenstaande ouder was van een jong kind.
Ik had ook een koophuis en mijn ouders stelde voor een gedeelte van de hypotheek te betalen zodat ik er kon blijven wonen met mijn zoon. Ik heb die besproken met de gemeente en die gingen akkoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |