13.900quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:50 schreef Unmountable het volgende:
Wat verwachten jullie van de cijfers van vandaag?
Ik vermoed dat het straks wel mee zal vallen met wat wel/niet kan, als ik eerlijk ben. Maar dat is vooral mijn inschatting nu, niet per se gebaseerd op bronnen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waar we nu over praten voelt als een plicht zonder de nadelen van die plicht. De manier waarop de hele wereld nu bezig is wordt het toch wel een plicht, want je kan straks niet eens Duitsland of België meer in zonder vaccinatie, dus dat bereiken ze op een andere manier toch wel. Dat lijkt ook te zijn wat ze willen bereiken, dan moeten ze ook met de billen bloot om dat daadwerkelijk te willen regelen met alle bijbehorende problemen. Er zal waarschijnlijk blijken dat het helemaal niet zo eenvoudig is om dat te doen, top.
Ik zou ook meer voorstander zijn van keuzes geven ja. Dus bijv. een mondkapje op óf een vaccinatiebewijs / negatoeve test laten zien, zoiets.quote:[..]
Daar is wel een verschil in. Je kunt er namelijk voor kiezen die tas niet mee te nemen, of 'm even in een kluisje op te bergen (zoals bij Media Markt). Een vaccinatiebewijs heb je wel of niet. De gegevens op zo'n vaccinatiebewijs zijn medische gegevens, dat is gevoelige informatie.
Ik snap je punt, maar een absolute plicht gaat er sowieso niet komen.quote:[..]
Waar ik werk wordt ieder jaar de griepprik aangeboden aan alle medewerkers en wordt er sterk geadviseerd 'm te nemen. Het is niet verplicht maar wordt erg eenvoudig gemaakt, je kan op kantoor gewoon even langs de dokter en hop, klaar. Dat is iets wat drempelverlagend werkt, dat is naar mijn mening voldoende.
Ik denk dat ik het net niet helemaal goed uitlegde. Ik ben geen 'fan' van een plicht, maar als ze een plicht willen moeten ze niet verschuilen achter vrije keuze en toch een plicht doen, maar moeten ze gewoon de wetgeving indienen ervoor. Dat niet doen is een halfslachtige en (naar mijn mening) laffe manier.
Laatste twee dagen was het hoger vanwege een storing een paar dagen geleden dacht ik.... Dus ik gok ergens rond de 10.000quote:
zijn alle missende testen nu ingehaald van afgelopen week? Zo ja, 10500. Anders rond de 13000.quote:
Ik doelde meer op de ironie dat sommigen die onzekerheid aangrijpen om dan maar meer kans te blijven lopen op een andere onzekerheid (namelijk corona oplopen en de onzekerheid die dat op lange termijn met zich meebrengt)quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat is dus net het punt en het verschil met de vaccins die jij opnoemt. Er is nog niemand die het Corona vaccin al jaren met zich mee draagt. Er is dus wat meer onzekerheid als het op lange termijn bijwerkingen aankomt. Daar komt die twijfel bij veel mensen vandaan.
Echt wat anders dan vaccins die al jaren in de omloop zijn en voordat ze uit kwamen al jaren getest zijn.
Werd woensdag, donderdag en vrijdag bijgevoegd, dus vandaag ook nog.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:56 schreef Stienn het volgende:
[..]
zijn alle missende testen nu ingehaald van afgelopen week? Zo ja, 10500. Anders rond de 13000.
Ja, ik snapte hem pas nadat ik mijn reactie had getyptquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:57 schreef Raveler het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de ironie dat sommigen die onzekerheid aangrijpen om dan maar meer kans te blijven lopen op een andere onzekerheid (namelijk corona oplopen en de onzekerheid die dat op lange termijn met zich meebrengt)
Maar dat ben je dus wel van plan.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
yup, helemaal mee eens......maar sommige jongeren lapten de regels aan hun laars en dat doen wij niet.....
Ik ken dus niemand persoonlijk in mijn die Corona gehad heeft, en natuurlijk onderschat ik het virus niet.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:23 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij jou is. Maar ik heb dat virus toch liever niet. Ken best wat mensen om mij heen die er langdurig last van hebben. En 2 van in de 50 die nooit meer helemaal normaal zullen functioneren.
Ben zelf 41 overigens, zal er niet dood aan gaan, maar een kans op langdurige klachten laat ik liever ook voorbij gaan.
Met analisten vooraf en achteraf?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:00 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Mike PenceGOD gevaccineerd op tv
Sowieso volledig eens dat de voorlichting vooralsnog tekort schiet hoor; ik hoop ook echt dat dat een hoop twijfel weg kan nemen bij mensenquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik snapte hem pas nadat ik mijn reactie had getypt
Maar uiteindelijk moet iedereen gewoon voor zichzelf bepalen welk risico hij/zij wil lopen. Er is niet echt een perfecte keuze. Ik denk dat het voor twijfelaars het beste is om gewoon een gesprek aan te gaan met een arts (huisarts bv); die kent je toch het beste...medisch gezien. Die kan je ook beter inlichten hoogstwaarschijnlijk.
quote:264 opnames op verpleegafdelingen, 52 erbij op de IC
Er zijn 264 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat zijn 43 nieuwe opnames meer dan gisteren.
Op de intensive care werden 52 nieuwe patiënten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn 14 nieuwe IC-opnames meer dan gisteren.
In totaal liggen er nu 2034 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2003), van wie 549 op de IC (gisteren: 536). Er zijn dus meer coronapatiënten opgenomen dan ontslagen of overleden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-van-vaccineren.html
Ja eens. We maken elkaar ook gek met "maar wat nou als straks". Dat is ook het grootste 'probleem' wat ik zie, want er worden telkens door het kabinet 'ideetjes' worden opgegooid. Net als het makkelijk kunnen downloaden van je vaccinatiebewijs om te kunnen tonen als 't nodig is. Paar dagen later komt dan een bericht: Nee hoor, we gaan het echt niet gebruikenquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:55 schreef Raveler het volgende:
Ik vermoed dat het straks wel mee zal vallen met wat wel/niet kan, als ik eerlijk ben. Maar dat is vooral mijn inschatting nu, niet per se gebaseerd op bronnen.
Ik heb het idee dat mensen elkaar nu vooral gek maken met "Maar wat nou als straks ...?"
Om dit uit te balanceren ga ik nu een stukje hardlopen en zie het zo wel met die cijfersquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:00 schreef Simmertje het volgende:
Kratje bier gehaald, ben klaar voor de cijfers
Volgens mij hebben we dat trouwens nog bij elke piek gehad, dat op het hoogtepunt de cijfers kwamen met correctie en daarna de daling begon.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:05 schreef StateOfMind het volgende:
Als het goed is straks de laatste cijfers mét correctie voor de missende cijfers van maandag en dinsdag.
Nou, dat geeft dus ook zo mooi aan hoe anders sommige dingen binnenkomen jaquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja eens. We maken elkaar ook gek met "maar wat nou als straks". Dat is ook het grootste 'probleem' wat ik zie, want er worden telkens door het kabinet 'ideetjes' worden opgegooid. Net als het makkelijk kunnen downloaden van je vaccinatiebewijs om te kunnen tonen als 't nodig is. Paar dagen later komt dan een bericht: Nee hoor, we gaan het echt niet gebruiken
Zelfde met het onderzoek van RIVM/TU Delft wat ik vanmorgen postte, de vragen daarin sturen heel duidelijk op een vaccinatiebewijs en voordelen daarin.
Fantastische uitleg. Nog steeds mag iedereen bedenken of hij/zich laat vaccineren, maar deze boodschap mag vaker gebracht worden!quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:35 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd. Ik snap de zorgen van mensen heel goed. Juist omdat de kennis ontbreekt en het eng voelt om iets in je lichaam te spuiten.
Maar probeer het door de bril van een immunoloog/wetenschapper te zien. De ingediënten die in een vaccin zitten zijn voor het lichaam volledig natuurlijk. Het zijn allemaal ingrediënten die het lichaam dagelijks miljarden keren verwerkt (alleen is de code een beetje anders). Maar door de bril van de experts is het alsof je een nieuw ras rijst of mais op de markt brengt (ZONDER genetische manipulatie, maar gewoon door kruising). Daarvan zal ook bijna niemand bang zijn over de lange termijn effecten (wat doet het over 10 jaar?)
Als je er met een getrainde blik naar kijkt en precies weet wat mRNA doet, hoe het lichaam omgaat met lichaamsvreemde eiwitten etc. Dan zijn er eigenlijk geen denkbare redenen waarom dit op de lange termijn schadelijk is. In tegenstelling tot heel veel soorten voedsel waarvan het mogelijk carcinogeen kan zijn op de lange termijn (en dan wil ik niet eens over roken en alocohol beginnen).
Ik denk sowieso al gauw pessimistisch; helemaal na het afgelopen jaar. Er zijn toch verschillende uitspraken gedaan in het begin van de crisis die werden weggezet als BNW....die toch uit kwamen. Makkelijker om dan maar uit te gaan van het negatieve scenario; dan kan ik alleen maar positief verrast worden. Die dingen worden niet voor niets geopperd in de media; er word over nagedacht en er bestaat best een kans dat ze het gewoon doorzetten. Mensen lijken best veel te accepteren namelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja eens. We maken elkaar ook gek met "maar wat nou als straks". Dat is ook het grootste 'probleem' wat ik zie, want er worden telkens door het kabinet 'ideetjes' worden opgegooid. Net als het makkelijk kunnen downloaden van je vaccinatiebewijs om te kunnen tonen als 't nodig is. Paar dagen later komt dan een bericht: Nee hoor, we gaan het echt niet gebruiken
Zelfde met het onderzoek van RIVM/TU Delft wat ik vanmorgen postte, de vragen daarin sturen heel duidelijk op een vaccinatiebewijs en voordelen daarin.
Die verandering had ik even niet meegekregen. Beetje druk deze week.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Komen tegenwoordig pas om 15.15 uur.
Haha, heb 3 weken lopen sporten en niets gedronken. Vanavond is weer een lockdown zuipavondjequote:Op vrijdag 18 december 2020 15:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Om dit uit te balanceren ga ik nu een stukje hardlopen en zie het zo wel met die cijfers
Ik zie het probleem niet zo..quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb kantoor aan huis (belastingadviseur), had vanmorgen een afspraak met een klant. Komt ze achterom met een mondkapje op. En vroeg ze binnen of dat af mocht.
. Waanzin ten top.
En nee, ik ben geen publieke ruimte.
Die zaten er toch ook woensdag en gisteren bij?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:05 schreef StateOfMind het volgende:
Als het goed is straks de laatste cijfers mét correctie voor de missende cijfers van maandag en dinsdag.
Sommige mensen zijn goedbedoeld voor het (aan)merken van andere mensen wat altijd een hellend vlak zal zijn, hoe ook aangegeven of onderbouwd. Deels begrijp ik de behoefte dat wanneer iemand opgesloten is, dan best bereid is om te doen om onder dat juk vandaan te komen zodat de eigen vakantie/festival/restaurant/café/etc. weer kan worden genoten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:36 schreef VacaLoca het volgende:
Welke idioten in dit land zijn vóór privileges voor gevaccineerden? Dat is gewoon het omgekeerd strafbaar maken van je niet laten vaccineren. Iedereen heeft nu zeg maar 'straf' (maatregelen) en die wordt dan alleen ingetrokken wanneer je je laat vaccineren. Is hetzelfde als het bestraffen van niet-gevaccineerden.
Ziek wordenquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Die mensen die tegen de mondkap, tegen de anderhalve meter, tegen vaccineren en tegen de sluiting van de horeca is: wat wil die groep dan WEL?
nee vandaag ook nog een restje.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Die zaten er toch ook woensdag en gisteren bij?
Lijkt me vrij duidelijk. Die willen door met hun leven zoals het was vóór Corona. Die willen acceptatie.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Die mensen die tegen de mondkap, tegen de anderhalve meter, tegen vaccineren en tegen de sluiting van de horeca is: wat wil die groep dan WEL?
Nee, lijkt me ook niet een probleem. Maar wel lachwekkend. Je kunt ook overdrijven. Ze loopt van de auto onder een overkapping naar mijn kantoor naast het woonhuis. En daarna binnen (waar ik ben) gaat dat ding af. Lekker nuttig en niet nodigquote:
De groep die tegen ál die dingen is is zo klein dat ze niet relevant zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Nog maar eens herhalen hier:quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:09 schreef Momo het volgende:
[..]
quote:Door een eerdere ICT-storing bij de GGD zijn op maandag en dinsdag niet alle meldingen ontvangen. De achterstanden komen erbij op woensdag, donderdag en vrijdag. Daardoor vallen de dagcijfers op deze dagen hoger uit dan werkelijk.
Ik denk meer zoals jij denkt. Heb geen zin en geen energie om constant maar op mijn tenen te lopen en "wat als" af te vragen. Ben best kritisch en wil best blijven opletten, maar ik vind serieus dat sommige users heel erg overdrijven over dit soort onderwerpen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:07 schreef Raveler het volgende:
[..]
Nou, dat geeft dus ook zo mooi aan hoe anders sommige dingen binnenkomen ja
Toen ik dat nieuws las over dat eenvoudig te downloaden vaccinatiepaspoort (met alle vaccinaties), dacht ik alleen maar: "Mooi, want voorheen was dat best een gedoe om op te vragen!"
Terwijl een ander daar inderdaad direct mogelijke gevolgen/gevaren in ziet.
Wat is daar grappig aan? Je bent toch aan het werk en dus hou je toch je mondkapje op (beiden)quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb kantoor aan huis (belastingadviseur), had vanmorgen een afspraak met een klant. Komt ze achterom met een mondkapje op. En vroeg ze binnen of dat af mocht.
. Waanzin ten top.
En nee, ik ben geen publieke ruimte.
Geen bemoeienis van de overheid!!quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Maar hoe dan? Ik snap het wel maar het is natuurlijk allang ondoenlijk gebleken met overstromingen van de zorg etc.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lijkt me vrij duidelijk. Die willen door met hun leven zoals het was vóór Corona. Die willen acceptatie.
Mwah, dat laatste valt denk ik net zozeer mee als dat iedereen die twijfelt een coronawappie is. Maar dat is hoe het nu vaak overkomt; je bent een naïef schaap óf een coronawappiequote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk sowieso al gauw pessimistisch; helemaal na het afgelopen jaar. Er zijn toch verschillende uitspraken gedaan in het begin van de crisis die werden weggezet als BNW....die toch uit kwamen. Makkelijker om dan maar uit te gaan van het negatieve scenario; dan kan ik alleen maar positief verrast worden. Die dingen worden niet voor niets geopperd in de media; er word over nagedacht en er bestaat best een kans dat ze het gewoon doorzetten. Mensen lijken best veel te accepteren namelijk.
Ze doet hem op, wantja, wie weet wil jij graag dat ze hem op heeft.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, lijkt me ook niet een probleem. Maar wel lachwekkend. Je kunt ook overdrijven. Ze loopt van de auto onder een overkapping naar mijn kantoor naast het woonhuis. En daarna binnen (waar ik ben) gaat dat ding af. Lekker nuttig en niet nodig
Die niet-werkende mondkapjes op houden.. Afstand houden lijkt me toch genoeg.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:11 schreef Baronvonmunchen het volgende:
[..]
Wat is daar grappig aan? Je bent toch aan het werk en dus hou je toch je mondkapje op (beiden)
Het probleem is dat je ook vaak over 1 kam wordt geschoren. Ik ben tegen mondkapjes (want schijnveiligheid) maar let wel op met afstand, ga zeker vaccineren straks. Sluiting van de horeca vond ik vreemd toen verder alles open was (en zette dus inderdaad toen ook geen zoden aan de dijk). Mensen met oogkleppen denken meteen dat als je het met 1 onderdeel niet eens bent omdat je wel verstandig nadenkt, dat je dan overal tegen bent.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De groep die tegen ál die dingen is is zo klein dat ze niet relevant zijn.
Die willen dat het virus gewoon optieft.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Als je beide zit hoef je geen mondkapje op.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:11 schreef Baronvonmunchen het volgende:
[..]
Wat is daar grappig aan? Je bent toch aan het werk en dus hou je toch je mondkapje op (beiden)
Die vinden dat het kabinet de afgelopen maanden had moeten gebruiken om meer capaciteit op te bouwen. Of dat risico groepen zichzelf dan maar op moeten sluiten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:12 schreef Baronvonmunchen het volgende:
[..]
Maar hoe dan? Ik snap het wel maar het is natuurlijk allang ondoenlijk gebleken met overstromingen van de zorg etc.
Goed puntquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:12 schreef Raveler het volgende:
[..]
Mwah, dat laatste valt denk ik net zozeer mee als dat iedereen die twijfelt een coronawappie is. Maar dat is hoe het nu vaak overkomt; je bent een naïef schaap óf een coronawappie
Ik vermoed dat daartussen een hele grote groep zit die prima voor rede vatbaar is, ook al zijn ze het niet per se eens.
Ik ga me bijv. wel laten vaccineren. Niet omdat ik alles pik of geloof of bang of naïef ben. Maar omdat ik het vertrouwen heb wat sommigen (nog) niet hebben. En da's prima
Wat dat betreft zou de toon in een discussie (en in de media) vaak best wat gematigder mogen...
Ik had een bespreking met haar. In mijn kantoor aan huis. Is geen publieke ruimte. Ik vond het erg grappig, dat ze er buiten mee ging lopen. Misschien is het wel zo'n type die hem alleen in de auto ook op heeft, geen idee.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:11 schreef Baronvonmunchen het volgende:
[..]
Anders ook niet hoor bij mij binnen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je beide zit hoef je geen mondkapje op.
Ik gok 9875quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:14 schreef Scrummie het volgende:
Vandaag weer onder de 10k(hoop ik).
Lekker boeieeeeeeeeendquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik had een bespreking met haar. In mijn kantoor aan huis. Is geen publieke ruimte. Ik vond het erg grappig, dat ze er buiten mee ging lopen. Misschien is het wel zo'n type die hem alleen in de auto ook op heeft, geen idee.
Toch is het wel netjes van haar om het eerst even te vragen als je bij iemand binnenkomt. Vind ik dan.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:15 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Anders ook niet hoor bij mij binnen.
Woensdag gisteren en vandaag.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijk vanaf eind volgend week duidelijke dalingen.quote:
Tja, dan verschillen we van mening. Ik vond het idioot.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Toch is het wel netjes van haar om het eerst even te vragen als je bij iemand binnenkomt. Vind ik dan.
Dat zou fijn zijn. En dat het daarna niet meer zo snel stijgt.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hopelijk vanaf eind volgend week duidelijke dalingen.
Nee, dat vind ik ook hoog.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:17 schreef Momo het volgende:
264 opgenomen is natuurlijk echt niet goed
Gemiddeld gezien alsnog gewoon over de 10K elke dag inderdaad.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:18 schreef Jane het volgende:
Leuk die correctie-disclaimer, maar dit zijn hoe dan ook geen goeie cijfers.
Niet zo genuanceerd doen, zijn wij niet gewend hierquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:12 schreef Raveler het volgende:
[..]
Mwah, dat laatste valt denk ik net zozeer mee als dat iedereen die twijfelt een coronawappie is. Maar dat is hoe het nu vaak overkomt; je bent een naïef schaap óf een coronawappie
Ik vermoed dat daartussen een hele grote groep zit die prima voor rede vatbaar is, ook al zijn ze het niet per se eens.
Ik ga me bijv. wel laten vaccineren. Niet omdat ik alles pik of geloof of bang of naïef ben. Maar omdat ik het vertrouwen heb wat sommigen (nog) niet hebben. En da's prima
Wat dat betreft zou de toon in een discussie (en in de media) vaak best wat gematigder mogen...
Er zit een knikje in, maar hij stijgt niet zo hard als het begin van de eerste en tweede golfquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:20 schreef LTVDK het volgende:
Vooral zorgwekkend dat de ziekenhuiscijfers elke dag harder lijken te stijgen
Wat had je dan verwacht met cijfers die omhoog gaan? Dat ze magisch gingen zakken ofzoquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:20 schreef LTVDK het volgende:
Media be like: bah genuanceerde berichten verdien je niks aan.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niet zo genuanceerd doen, zijn wij niet gewend hier
Echt goede bijdragen
Ja dat is het 14 dagen na sinterklaas effect ben ik bang.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:20 schreef LTVDK het volgende:
Dat is altijd in de week nadat de testuitslagen dat doen he. Dag 0 infectie, dag 5 klachten, dacht 6 positieve test, dag 10 het ziekenhuis in en dag 14 de IC op. Als het tegenzit.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:20 schreef LTVDK het volgende:
Niet hetzelfde als de cijfers van Marino hierboven?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:18 schreef Benny het volgende:
11.931 nieuwe positieve testen
264 nieuwe ziekenhuisopnames
52 nieuwe IC-opnames
84 nieuwe overlijdens
Beste bijdrage van de dagquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:12 schreef Raveler het volgende:
[..]
Jawel, cijfers tussen haakjes in tweet.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:22 schreef 297534 het volgende:
[..]
Niet hetzelfde als de cijfers van Marino hierboven?
Jawelquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:22 schreef 297534 het volgende:
[..]
Niet hetzelfde als de cijfers van Marino hierboven?
Oja, tuurlijk.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jawel, cijfers tussen haakjes in tweet.
Denk eerder het x dagen na gewoon wekenlang naar kantoor blijven komen en massaal de winkels ingaan effect.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat is het 14 dagen na sinterklaas effect ben ik bang.
Zijn ze al heel de week over bezig ja, moet ook haast wel gezien de ziekenhuizen daar gewoon echt overvol zitten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zweden gaat zometeen een persco geven om (wss) zware maatregelen aan te kondigen. Zal me benieuwen of die nu uiteindelijk toch nog in een lockdown gaan.
De populariteit van Tegnell was wel hard aan het dalen, zag ik. Werd tijd ook.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zweden gaat zometeen een persco geven om (wss) zware maatregelen aan te kondigen. Zal me benieuwen of die nu uiteindelijk toch nog in een lockdown gaan.
Had het al in het Zweden topic gezet:quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik help het je hopen want kerst en oud en nieuw komen er nog aanquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk eerder het x dagen na gewoon wekenlang naar kantoor blijven komen en massaal de winkels ingaan effect.
Geloof niet dat 1 avondje Sinterklaas hier alleen verantwoordelijk voor is.
Iedereen is daar te druk met uit eten gaan en festivals om te gaan lekkenquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:27 schreef Kyran het volgende:
Even vrienden in Zweden gevraagd, maar schijnt nog niks gelekt te zijn. Hier weten wij 24h van te voren al alles en hij wist nog van niks behalve dat er om 16:15 een persco is.
Iedereen die ik ken heeft gewoon Sinterklaas gevierd binnen het eigen gezin. Denk echt dat het effect van die ene avond wordt overschat.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik help het je hopen want kerst en oud en nieuw komen er nog aan
Zit ook precies een incubatietijd tussen die twee feesten.
Ben ik ook heel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:27 schreef Jazeg het volgende:
Weet iemand hoe het met de mobiliteitscijfers zit tov vorige week?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmetting
13 gemeentes met 2-5 besmettingen
33 gemeentes met 6-9 besmettingen
59 gemeentes met 10-14 besmettingen
44 gemeentes met 15-19 besmettingen
39 gemeentes met 20-24 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Sinterklaas heeft het misschien iets versterkt, maar basis is inderdaad wat jij zegt. Dit is gewoon al weken gaande. Wij zijn al een paar weken aan het stijgen na die dip naar 4k en dat begin je goed terug te zien in de ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Iedereen die ik ken heeft gewoon Sinterklaas gevierd binnen het eigen gezin. Denk echt dat het effect van die ene avond wordt overschat.
De build-up van deze cijfers is gewoon al wekenlang gaande. Winkelstraten waren druk, mensen gaan gewoon massaal naar kantoor, de middelbare scholen waren open, noem maar op. Hele dag door overal veel te veel contactmomenten.
Het is ook gewoon overal druk op de weg. Die beelden van maart / april ga je niet meer terugzien.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben ik ook heel benieuwd naar.
Ben maar een dag tijdens spits buiten geweest, maar ik vond het niet echt duidelijk rustiger om eerlijk te zijn, maar N=1 en puur op wat ik zag.
Zei het gisteren ook al, in maart/april kon ik met de ogen dicht op de linker baan chillen richting werk. Nu was het gewoon druk en stond ik zelfs even stil.
quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:27 schreef gniffie het volgende:
Honderden pakketpunten alsnog dicht
Iedereen al kerstcadeau's ingeslagen?
Hoe creatief moeten ze zijn om die pakketpunten een hogere vergoeding te geven?quote:Branchevereniging VVP schat in dat 1200 tot 1300 pakketpunten de komende dagen hun deuren sluiten. "Dat gaat problemen opleveren in deze maand, wat een piektijd is", zegt Gert Koudijs van VVP. "PostNL, DHL en DPD zijn hier niet blij mee. Zij zien hun distributie vastlopen. Ze zullen heel creatief moeten zijn om dit op te lossen."
Mobiliteitscijfersquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ben ik ook heel benieuwd naar.
Ben maar een dag tijdens spits buiten geweest, maar ik vond het niet echt duidelijk rustiger om eerlijk te zijn, maar N=1 en puur op wat ik zag.
Zei het gisteren ook al, in maart/april kon ik met de ogen dicht op de linker baan chillen richting werk. Nu was het gewoon druk en stond ik zelfs even stil.
Net geen 100% groei de afgelopen 14 dagenquote:
Ja, maar 13-12 was nog voor de lockdown. Volgende week gaan we wat verschil zien hopelijk. Al wordt dat met een beetje pech teniet gedaan door kerst.quote:
PostNL heeft dat direct al ingesteld.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:32 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Hoe creatief moeten ze zijn om die pakketpunten een hogere vergoeding te geven?
Zaten wij niet ergens halverwege november op ruim 4000 toen iedereen al er over droomde om in december te versoepelen?quote:
Ik word er niet vrolijker van maar evengoed bedankt!quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:36 schreef Momo het volgende:
Zo dat is denk ik weer genoeg cijfers en figuren om te verwerken
Maar blijkbaar gaan de PostNL punten nu ook dicht.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
PostNL heeft dat direct al ingesteld.
Snap niet dat de rest dat voorbeeld niet volgt.
Pakketpunt aan de overkant is direct overgegaan op een webshop, en bezorgt alle bestellingen thuis voor 1 euro.
Voor pakketjes blijft ze gewoon open.
Dat wordt topdrukte in de supermarkten en bouwmarkten als die pakketpunten nog wel openblijven. Benieuwd of we dan toch sluiting van supermarkten gaan zien omdat het te druk wordt.quote:"In punten die dichtgaan halen we de pakjes op en die brengen we naar andere punten in de buurt", zegt een woordvoerder van PostNL.
Ja, na het sluiten van de kroegen en het stoppen van de sportcompetities ging het vrij rap van 11K naar 4-5K volgens mij.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zaten wij niet ergens halverwege november op ruim 4000 toen iedereen al er over droomde om in december te versoepelen?
Acht de kans erg klein dat dat gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar blijkbaar gaan de PostNL punten nu ook dicht.
[..]
Dat wordt topdrukte in de supermarkten en bouwmarkten als die pakketpunten nog wel openblijven. Benieuwd of we dan toch sluiting van supermarkten gaan zien omdat het te druk wordt.
Ik lees het ja, dat gaat een groot probleem worden nu iedereen veroordeeld is op online verkoop.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maar blijkbaar gaan de PostNL punten nu ook dicht.
[..]
Dat wordt topdrukte in de supermarkten en bouwmarkten als die pakketpunten nog wel openblijven. Benieuwd of we dan toch sluiting van supermarkten gaan zien omdat het te druk wordt.
Aan het einde van november liep het aantal gemelde besmettingen terug tot ongeveer 4800 gemiddeld - na daarvoor een tijd lang rond de 5200 te hebben gehangen. Het beeld was sowieso altijd al vertekend omdat de absolute aantallen constant bleven doordat er elke week veel extra getest werd, behalve dus in de laatste week van november toen de testaantallen gelijk bleven en de gemelde besmettingen dús daalden.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zaten wij niet ergens halverwege november op ruim 4000 toen iedereen al er over droomde om in december te versoepelen?
Ja, net even opgezocht en er zijn meerdere dagen in november geweest dat wij net boven de 4000 besmettingen zaten, dus geen idee wat nu weer verdraaid gaat worden om het tegen te spreken.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, na het sluiten van de kroegen en het stoppen van de sportcompetities ging het vrij rap van 11K naar 4-5K volgens mij.
Waren er ook niet artsen of groepen die zeiden dat een vitamine D supplement geadviseerd moest worden?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:42 schreef Jane het volgende:
Aangezien ik die onderzoeken naar het verband tussen ernstige Covid en vitamine D niveaus best overtuigend vind, vrees ik dat het tot april zeker niet beter wordt en alleen met zware maatregelen enigszins binnen de perken kan worden gehouden.
Ja, in andere landen zeker. Ik dacht dat er in Schotland zelfs een officieel advies was gegeven richting bevolking.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waren er ook niet artsen of groepen die zeiden dat een vitamine D supplement geadviseerd moest worden?
Het concept weekendeffect.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, net even opgezocht en er zijn meerdere dagen in november geweest dat wij net boven de 4000 besmettingen zaten, dus geen idee wat nu weer verdraaid gaat worden om het tegen te spreken.
De grafieken van Momo tonen alleen maar de gemelde besmettingen. Het is wel wat complexer bleek ook in de 5 weken dat de ziekenhuisopnames consequent omlaag gingen terwijl de gemelde besmettingen een veel diffuser beeld vertoonden.quote:29 november zaten wij zelfs onder de 4000 en daarna is het alleen maar gestegen, dus het is niet zo gek dat wij nu sinds een paar dagen flinke stijging in het aantal opnames zien. Die gaan voorlopig ook nog niet dalen, want het aantal besmettingen is alleen maar toegenomen zoals je in de grafieken van @:momo kan zien.
Nee, dit is ook onjuist. Er zit ongeveer een week tussen symptomen krijgen en ziekenhuisopnames, dus er zit zelfs iets minder dan een week voordat een daling in de gemelde besmettinen zich gaat manifesteren in de ziekenhuisopnames.quote:Pas wanneer het aantal besmettingen weer gaan dalen kan je ongeveer weer twee weken later een daling in de cijfers van de opnames verwachten.
Volgens mij die huisarts uit Meijel die al vrij snel de mond werd gesnoerd door de inspectie.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waren er ook niet artsen of groepen die zeiden dat een vitamine D supplement geadviseerd moest worden?
Nee dat ging over hydroxychloroquine toch?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij die huisarts uit Meijel die al vrij snel de mond werd gesnoerd door de inspectie.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee dat ging over hydroxychloroquine toch?
Sterkte voor je moeder en die vriend van jequote:Op vrijdag 18 december 2020 15:51 schreef Gretzl het volgende:
Gisteren langs de teststraat, want een vriend die ik 3 zondagen geleden heb gezien liet me woensdag weten dat hij positief is. Dat viel net buiten de periode van 2 weken, maar wilde toch geen risico nemen.
Diezelfde dag belde m'n moeder omdat te vertellen dat ze het ook heeft opgelopen door een patiënt. Ik had haar vorige week nog even kort gezien. Dus al met al geen verkeerd moment om even het zeker voor het onzekere te nemen.
Gelukkig net gewoon de bevestiging gekregen dat ik zelf negatief ben.
Er zijn ook risicogroepen die zich niet kunnen/mogen laten vaccineren.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook dat.
Daarom gewoon de samenleving weer openen zodra de risico groepen de kans hebben gehad om zich te vaccineren. Dan maakt het niet uit als het halve personeelsbestand geen vaccinatie heeft gehad; de risico groepen zijn immers beschermd.
Combinatie van. Meneer is namelijk ook orthomoleculair kwakzalver. Dus HCQ, AZ en een dosis vitamine D pillen, magische cocktail.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dankjewel!quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:52 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Sterkte voor je moeder en die vriend van jewel fijn voor jou!
Cocktailtje:quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
quote:Patiënten met milde coronaklachten krijgen van huisarts Elens vitamine D en C, zink, doxycycline en pro-oxide. Bij ernstige klachten komt daar in overleg met de familie een behandeling met hydroxychloroquine bij.
https://marcvandersterren(...)doodgaan-aan-corona/
Iets met vrijheid, zelfbeschikking zonder onderdrukking of risico van veroordeling op grond van ...vul het rijtje maar in.... Verder wil die groep precies hetzelfde wat jij ws ook wil, alleen dan anders toegepast zodat iedereen zijn gading heeft.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Mischien kunnen ze naar Libertopia verhuizen?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iets met vrijheid, zelfbeschikking zonder onderdrukking of risico van veroordeling op grond van ...vul het rijtje maar in.... Verder wil die groep precies hetzelfde wat jij ws ook wil, alleen dan anders toegepast zodat iedereen zijn gading heeft.
Regels en plichten moeten een redelijk doel dienen en niet willekeurig in de zin van zomaar omdat het kan, toegepast worden. Niets belet iemand om regels op zichzelf toe te passen mits dat anderen niet onevenredig belemmerd in hun vrijheden.
Het is alleen wel jammer dat het feit dat deze kwakzalver ook vitamine D in z'n cocktail stopte dan weer wordt aangegrepen om de serieuze onderzoeken (en het zijn er inmiddels best veel) ook gelijk van tafel te vegen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Combinatie van. Meneer is namelijk ook orthomoleculair kwakzalver. Dus HCQ, AZ en een dosis vitamine D pillen, magische cocktail.
Van Oxford zouden er al een miljard doses in voorraad zijn, volgens sommige bronnen. Dat lijkt me iets veel, maar de UK had 30 miljoen doses besteld die in september klaar moesten zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
10 duizend? 100 duizend? 1 miljoen? 10 miljoen?
Ik weet dat er meerdere bestellingen uitstaan en natuurlijk gaat het het eea. geleverd worden, maar zolang er geen getallen bij zijn zegt het niet veel
Ik word niet gauw kwaad, maar dat je er mee weg komt om dit zomaar te posten...quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij zitten al 6 maanden zo goed als thuis, en dan moet ik wachten met bijvoorbeeld op reis gaan op anderen omdat ze bijvoorbeeld eerst het vaccin willen afwachten ?![]()
zodra wij immuun zijn gaan we niet nog langer in een complete lockdown blijven wachten dat weet ik wel.
we hebben er genoeg aan bijgedragen, de beloning is het vaccin, simpel zat
Ik denk mensen waarvoor "en" geldt, die zijn ze gewoon een beetje wappie. Als jij daar of van maakt, dan waren er best elementen waar ik geen fan van ben en die ik graag anders zou zien.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Gewoon vitamine D supplementen slikken. Doe ik ook. Kan sowieso geen kwaad dus wat is erop tegen om dat niet gewoon dagelijks preventief te nemen?quote:Op vrijdag 18 december 2020 16:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Het is alleen wel jammer dat het feit dat deze kwakzalver ook vitamine D in z'n cocktail stopte dan weer wordt aangegrepen om de serieuze onderzoeken (en het zijn er inmiddels best veel) ook gelijk van tafel te vegen.
Ik wil hier absoluut geen reclamepraatje houden. Ik zeg alleen dat ik die (serieuze, wetenschappelijke) onderzoeken best overtuigend vind en op basis daarvan niet verwacht dat de situatie 'vanzelf' beter wordt tot ongeveer april/mei. (althans, in Nederland/Noord-Europa)
In de winter is vitamine D sowieso goed om bij te slikken.quote:Op vrijdag 18 december 2020 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gewoon vitamine D supplementen slikken. Doe ik ook. Kan sowieso geen kwaad dus wat is erop tegen om dat niet gewoon dagelijks preventief te nemen?
quote:‘Het is een chaos’, zegt een betrokkene, die daarbij aanwezig was en niet met naam in de krant wil. De partijen hebben afgesproken de media niet te woord te staan over de vaccinatiecampagne. ‘We zitten met 1001 problemen tegelijkertijd. Elke dag komen er meer vragen dan antwoorden bij.’
Geen scenario's
Belangrijke oorzaak voor die onduidelijkheid is dat er geen scenario’s klaar lagen voor een vaccinatiecampagne toen de Gezondheidsraad halverwege november met het advies kwam welke groepen prioriteit moesten krijgen. Daardoor moet nu alles ‘ad hoc’ worden geregeld, aldus de betrokkene.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |