abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196803219
Die mensen die tegen de mondkap, tegen de anderhalve meter, tegen vaccineren en tegen de sluiting van de horeca is: wat wil die groep dan WEL?
pi_196803225
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Om dit uit te balanceren ga ik nu een stukje hardlopen en zie het zo wel met die cijfers :P
Haha, heb 3 weken lopen sporten en niets gedronken. Vanavond is weer een lockdown zuipavondje
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:09:10 #178
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196803233
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
_O- Ik heb kantoor aan huis (belastingadviseur), had vanmorgen een afspraak met een klant. Komt ze achterom met een mondkapje op. En vroeg ze binnen of dat af mocht. 8)7 . Waanzin ten top.
En nee, ik ben geen publieke ruimte.
Ik zie het probleem niet zo..
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:09:16 #179
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196803237
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:05 schreef StateOfMind het volgende:
Als het goed is straks de laatste cijfers mét correctie voor de missende cijfers van maandag en dinsdag.
Die zaten er toch ook woensdag en gisteren bij?
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:09:19 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196803239
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:36 schreef VacaLoca het volgende:
Welke idioten in dit land zijn vóór privileges voor gevaccineerden? Dat is gewoon het omgekeerd strafbaar maken van je niet laten vaccineren. Iedereen heeft nu zeg maar 'straf' (maatregelen) en die wordt dan alleen ingetrokken wanneer je je laat vaccineren. Is hetzelfde als het bestraffen van niet-gevaccineerden.
Sommige mensen zijn goedbedoeld voor het (aan)merken van andere mensen wat altijd een hellend vlak zal zijn, hoe ook aangegeven of onderbouwd. Deels begrijp ik de behoefte dat wanneer iemand opgesloten is, dan best bereid is om te doen om onder dat juk vandaan te komen zodat de eigen vakantie/festival/restaurant/café/etc. weer kan worden genoten.

Ik kan er nog in komen dat mensen op/voor hun gezondheid worden getest door een onafhankelijk arts waar dat strikt noodzakelijk is. Echter niet met een tekentje of merkje in een document dat moet dienen als bewijs van ok, laat staan hiermee medische gegevens te gaan delen.

Mensen die voor vaccinatieregistratie zijn dat dan gebruikt moet/kan worden om privileges te verkrijgen, verwijs ik naar de geschiedenis die verteld dat dit nooit meer mag gebeuren. Iemand hoeft noch kan aantonen dat die onschuldig is. Bewust, bewust en laat staan gewild.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:09:29 #181
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196803245
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Die mensen die tegen de mondkap, tegen de anderhalve meter, tegen vaccineren en tegen de sluiting van de horeca is: wat wil die groep dan WEL?
Ziek worden
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_196803250
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:09 schreef Momo het volgende:

[..]

nee vandaag ook nog een restje.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196803254
quote:
Lijkt me vrij duidelijk. Die willen door met hun leven zoals het was vóór Corona. Die willen acceptatie.
pi_196803257
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet zo..
Nee, lijkt me ook niet een probleem. Maar wel lachwekkend. Je kunt ook overdrijven. Ze loopt van de auto onder een overkapping naar mijn kantoor naast het woonhuis. En daarna binnen (waar ik ben) gaat dat ding af. Lekker nuttig en niet nodig
pi_196803259
quote:
De groep die tegen ál die dingen is is zo klein dat ze niet relevant zijn.
  Redactie Frontpage vrijdag 18 december 2020 @ 15:10:21 #186
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196803260
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:09 schreef Momo het volgende:

[..]

Nog maar eens herhalen hier:
quote:
Door een eerdere ICT-storing bij de GGD zijn op maandag en dinsdag niet alle meldingen ontvangen. De achterstanden komen erbij op woensdag, donderdag en vrijdag. Daardoor vallen de dagcijfers op deze dagen hoger uit dan werkelijk.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 december 2020 @ 15:10:25 #187
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196803263
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:07 schreef Raveler het volgende:

[..]

Nou, dat geeft dus ook zo mooi aan hoe anders sommige dingen binnenkomen ja :D
Toen ik dat nieuws las over dat eenvoudig te downloaden vaccinatiepaspoort (met alle vaccinaties), dacht ik alleen maar: "Mooi, want voorheen was dat best een gedoe om op te vragen!"
Terwijl een ander daar inderdaad direct mogelijke gevolgen/gevaren in ziet.
Ik denk meer zoals jij denkt. Heb geen zin en geen energie om constant maar op mijn tenen te lopen en "wat als" af te vragen. Ben best kritisch en wil best blijven opletten, maar ik vind serieus dat sommige users heel erg overdrijven over dit soort onderwerpen.
pi_196803269
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
_O- Ik heb kantoor aan huis (belastingadviseur), had vanmorgen een afspraak met een klant. Komt ze achterom met een mondkapje op. En vroeg ze binnen of dat af mocht. 8)7 . Waanzin ten top.
En nee, ik ben geen publieke ruimte.
Wat is daar grappig aan? Je bent toch aan het werk en dus hou je toch je mondkapje op (beiden)
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:11:37 #189
75556 erkel
back from Dagestan
pi_196803278
quote:
Geen bemoeienis van de overheid!!
Weisst
pi_196803288
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Lijkt me vrij duidelijk. Die willen door met hun leven zoals het was vóór Corona. Die willen acceptatie.
Maar hoe dan? Ik snap het wel maar het is natuurlijk allang ondoenlijk gebleken met overstromingen van de zorg etc.
pi_196803289
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk sowieso al gauw pessimistisch; helemaal na het afgelopen jaar. Er zijn toch verschillende uitspraken gedaan in het begin van de crisis die werden weggezet als BNW....die toch uit kwamen. Makkelijker om dan maar uit te gaan van het negatieve scenario; dan kan ik alleen maar positief verrast worden. Die dingen worden niet voor niets geopperd in de media; er word over nagedacht en er bestaat best een kans dat ze het gewoon doorzetten. Mensen lijken best veel te accepteren namelijk.
Mwah, dat laatste valt denk ik net zozeer mee als dat iedereen die twijfelt een coronawappie is. Maar dat is hoe het nu vaak overkomt; je bent een naïef schaap óf een coronawappie :N

Ik vermoed dat daartussen een hele grote groep zit die prima voor rede vatbaar is, ook al zijn ze het niet per se eens.
Ik ga me bijv. wel laten vaccineren. Niet omdat ik alles pik of geloof of bang of naïef ben. Maar omdat ik het vertrouwen heb wat sommigen (nog) niet hebben. En da's prima :)

Wat dat betreft zou de toon in een discussie (en in de media) vaak best wat gematigder mogen...
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:12:18 #192
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196803291
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, lijkt me ook niet een probleem. Maar wel lachwekkend. Je kunt ook overdrijven. Ze loopt van de auto onder een overkapping naar mijn kantoor naast het woonhuis. En daarna binnen (waar ik ben) gaat dat ding af. Lekker nuttig en niet nodig
Ze doet hem op, wantja, wie weet wil jij graag dat ze hem op heeft.

Eenmaal binnen vraagt ze netjes of jij er problemen mee heeft om het af te zetten. Zo nee, doet ze hem af. Zo ja, laat ze hem op .
Tenminste, dit is even vrije interpretatie van de bedoeling.
Vind ik weinig overdreven aan.

Had vanmorgen pakketbezorgers die ook in huis moesten. Zij hadden een mondkapje op, ik niet. Ik vraag dan wel of zij ook willen dat ik er eentje op doe (ook al houden we afstand). Vind ik gewoon beleefd.
pi_196803294
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:11 schreef Baronvonmunchen het volgende:

[..]

Wat is daar grappig aan? Je bent toch aan het werk en dus hou je toch je mondkapje op (beiden)
Die niet-werkende mondkapjes op houden.. Afstand houden lijkt me toch genoeg.
pi_196803298
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]

De groep die tegen ál die dingen is is zo klein dat ze niet relevant zijn.
Het probleem is dat je ook vaak over 1 kam wordt geschoren. Ik ben tegen mondkapjes (want schijnveiligheid) maar let wel op met afstand, ga zeker vaccineren straks. Sluiting van de horeca vond ik vreemd toen verder alles open was (en zette dus inderdaad toen ook geen zoden aan de dijk). Mensen met oogkleppen denken meteen dat als je het met 1 onderdeel niet eens bent omdat je wel verstandig nadenkt, dat je dan overal tegen bent.
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:13:10 #195
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196803304
quote:
Die willen dat het virus gewoon optieft. :P
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:13:18 #196
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196803305
quote:

[..]

Als je beide zit hoef je geen mondkapje op.
Antifa
pi_196803312
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:11 schreef erkel het volgende:

[..]

Geen bemoeienis van de overheid!!
Nou ja dan ook geen ziekenhuisbed voor deze groep natuurlijk
pi_196803324
Vandaag weer onder de 10k :) (hoop ik).
pi_196803328
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:12 schreef Baronvonmunchen het volgende:

[..]

Maar hoe dan? Ik snap het wel maar het is natuurlijk allang ondoenlijk gebleken met overstromingen van de zorg etc.
Die vinden dat het kabinet de afgelopen maanden had moeten gebruiken om meer capaciteit op te bouwen. Of dat risico groepen zichzelf dan maar op moeten sluiten.

Niet dat ik het daar mee eens ben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:12 schreef Raveler het volgende:

[..]

Mwah, dat laatste valt denk ik net zozeer mee als dat iedereen die twijfelt een coronawappie is. Maar dat is hoe het nu vaak overkomt; je bent een naïef schaap óf een coronawappie :N

Ik vermoed dat daartussen een hele grote groep zit die prima voor rede vatbaar is, ook al zijn ze het niet per se eens.
Ik ga me bijv. wel laten vaccineren. Niet omdat ik alles pik of geloof of bang of naïef ben. Maar omdat ik het vertrouwen heb wat sommigen (nog) niet hebben. En da's prima :)

Wat dat betreft zou de toon in een discussie (en in de media) vaak best wat gematigder mogen...
Goed punt :Y
pi_196803329
quote:

[..]

Ik had een bespreking met haar. In mijn kantoor aan huis. Is geen publieke ruimte. Ik vond het erg grappig, dat ze er buiten mee ging lopen. Misschien is het wel zo'n type die hem alleen in de auto ook op heeft, geen idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')