Haha, heb 3 weken lopen sporten en niets gedronken. Vanavond is weer een lockdown zuipavondjequote:Op vrijdag 18 december 2020 15:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Om dit uit te balanceren ga ik nu een stukje hardlopen en zie het zo wel met die cijfers
Ik zie het probleem niet zo..quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb kantoor aan huis (belastingadviseur), had vanmorgen een afspraak met een klant. Komt ze achterom met een mondkapje op. En vroeg ze binnen of dat af mocht.
. Waanzin ten top.
En nee, ik ben geen publieke ruimte.
Die zaten er toch ook woensdag en gisteren bij?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:05 schreef StateOfMind het volgende:
Als het goed is straks de laatste cijfers mét correctie voor de missende cijfers van maandag en dinsdag.
Sommige mensen zijn goedbedoeld voor het (aan)merken van andere mensen wat altijd een hellend vlak zal zijn, hoe ook aangegeven of onderbouwd. Deels begrijp ik de behoefte dat wanneer iemand opgesloten is, dan best bereid is om te doen om onder dat juk vandaan te komen zodat de eigen vakantie/festival/restaurant/café/etc. weer kan worden genoten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:36 schreef VacaLoca het volgende:
Welke idioten in dit land zijn vóór privileges voor gevaccineerden? Dat is gewoon het omgekeerd strafbaar maken van je niet laten vaccineren. Iedereen heeft nu zeg maar 'straf' (maatregelen) en die wordt dan alleen ingetrokken wanneer je je laat vaccineren. Is hetzelfde als het bestraffen van niet-gevaccineerden.
Ziek wordenquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Die mensen die tegen de mondkap, tegen de anderhalve meter, tegen vaccineren en tegen de sluiting van de horeca is: wat wil die groep dan WEL?
nee vandaag ook nog een restje.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Die zaten er toch ook woensdag en gisteren bij?
Lijkt me vrij duidelijk. Die willen door met hun leven zoals het was vóór Corona. Die willen acceptatie.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Die mensen die tegen de mondkap, tegen de anderhalve meter, tegen vaccineren en tegen de sluiting van de horeca is: wat wil die groep dan WEL?
Nee, lijkt me ook niet een probleem. Maar wel lachwekkend. Je kunt ook overdrijven. Ze loopt van de auto onder een overkapping naar mijn kantoor naast het woonhuis. En daarna binnen (waar ik ben) gaat dat ding af. Lekker nuttig en niet nodigquote:
De groep die tegen ál die dingen is is zo klein dat ze niet relevant zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Nog maar eens herhalen hier:quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Die zaten er toch ook woensdag en gisteren bij?
quote:Door een eerdere ICT-storing bij de GGD zijn op maandag en dinsdag niet alle meldingen ontvangen. De achterstanden komen erbij op woensdag, donderdag en vrijdag. Daardoor vallen de dagcijfers op deze dagen hoger uit dan werkelijk.
Ik denk meer zoals jij denkt. Heb geen zin en geen energie om constant maar op mijn tenen te lopen en "wat als" af te vragen. Ben best kritisch en wil best blijven opletten, maar ik vind serieus dat sommige users heel erg overdrijven over dit soort onderwerpen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:07 schreef Raveler het volgende:
[..]
Nou, dat geeft dus ook zo mooi aan hoe anders sommige dingen binnenkomen ja
Toen ik dat nieuws las over dat eenvoudig te downloaden vaccinatiepaspoort (met alle vaccinaties), dacht ik alleen maar: "Mooi, want voorheen was dat best een gedoe om op te vragen!"
Terwijl een ander daar inderdaad direct mogelijke gevolgen/gevaren in ziet.
Wat is daar grappig aan? Je bent toch aan het werk en dus hou je toch je mondkapje op (beiden)quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb kantoor aan huis (belastingadviseur), had vanmorgen een afspraak met een klant. Komt ze achterom met een mondkapje op. En vroeg ze binnen of dat af mocht.
. Waanzin ten top.
En nee, ik ben geen publieke ruimte.
Geen bemoeienis van de overheid!!quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Maar hoe dan? Ik snap het wel maar het is natuurlijk allang ondoenlijk gebleken met overstromingen van de zorg etc.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lijkt me vrij duidelijk. Die willen door met hun leven zoals het was vóór Corona. Die willen acceptatie.
Mwah, dat laatste valt denk ik net zozeer mee als dat iedereen die twijfelt een coronawappie is. Maar dat is hoe het nu vaak overkomt; je bent een naïef schaap óf een coronawappiequote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk sowieso al gauw pessimistisch; helemaal na het afgelopen jaar. Er zijn toch verschillende uitspraken gedaan in het begin van de crisis die werden weggezet als BNW....die toch uit kwamen. Makkelijker om dan maar uit te gaan van het negatieve scenario; dan kan ik alleen maar positief verrast worden. Die dingen worden niet voor niets geopperd in de media; er word over nagedacht en er bestaat best een kans dat ze het gewoon doorzetten. Mensen lijken best veel te accepteren namelijk.
Ze doet hem op, wantja, wie weet wil jij graag dat ze hem op heeft.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, lijkt me ook niet een probleem. Maar wel lachwekkend. Je kunt ook overdrijven. Ze loopt van de auto onder een overkapping naar mijn kantoor naast het woonhuis. En daarna binnen (waar ik ben) gaat dat ding af. Lekker nuttig en niet nodig
Die niet-werkende mondkapjes op houden.. Afstand houden lijkt me toch genoeg.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:11 schreef Baronvonmunchen het volgende:
[..]
Wat is daar grappig aan? Je bent toch aan het werk en dus hou je toch je mondkapje op (beiden)
Het probleem is dat je ook vaak over 1 kam wordt geschoren. Ik ben tegen mondkapjes (want schijnveiligheid) maar let wel op met afstand, ga zeker vaccineren straks. Sluiting van de horeca vond ik vreemd toen verder alles open was (en zette dus inderdaad toen ook geen zoden aan de dijk). Mensen met oogkleppen denken meteen dat als je het met 1 onderdeel niet eens bent omdat je wel verstandig nadenkt, dat je dan overal tegen bent.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De groep die tegen ál die dingen is is zo klein dat ze niet relevant zijn.
Die willen dat het virus gewoon optieft.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Als je beide zit hoef je geen mondkapje op.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:11 schreef Baronvonmunchen het volgende:
[..]
Wat is daar grappig aan? Je bent toch aan het werk en dus hou je toch je mondkapje op (beiden)
Die vinden dat het kabinet de afgelopen maanden had moeten gebruiken om meer capaciteit op te bouwen. Of dat risico groepen zichzelf dan maar op moeten sluiten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:12 schreef Baronvonmunchen het volgende:
[..]
Maar hoe dan? Ik snap het wel maar het is natuurlijk allang ondoenlijk gebleken met overstromingen van de zorg etc.
Goed puntquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:12 schreef Raveler het volgende:
[..]
Mwah, dat laatste valt denk ik net zozeer mee als dat iedereen die twijfelt een coronawappie is. Maar dat is hoe het nu vaak overkomt; je bent een naïef schaap óf een coronawappie
Ik vermoed dat daartussen een hele grote groep zit die prima voor rede vatbaar is, ook al zijn ze het niet per se eens.
Ik ga me bijv. wel laten vaccineren. Niet omdat ik alles pik of geloof of bang of naïef ben. Maar omdat ik het vertrouwen heb wat sommigen (nog) niet hebben. En da's prima
Wat dat betreft zou de toon in een discussie (en in de media) vaak best wat gematigder mogen...
Ik had een bespreking met haar. In mijn kantoor aan huis. Is geen publieke ruimte. Ik vond het erg grappig, dat ze er buiten mee ging lopen. Misschien is het wel zo'n type die hem alleen in de auto ook op heeft, geen idee.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:11 schreef Baronvonmunchen het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |