Ik ken dus niemand persoonlijk in mijn die Corona gehad heeft, en natuurlijk onderschat ik het virus niet.quote:Op vrijdag 18 december 2020 10:23 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij jou is. Maar ik heb dat virus toch liever niet. Ken best wat mensen om mij heen die er langdurig last van hebben. En 2 van in de 50 die nooit meer helemaal normaal zullen functioneren.
Ben zelf 41 overigens, zal er niet dood aan gaan, maar een kans op langdurige klachten laat ik liever ook voorbij gaan.
Met analisten vooraf en achteraf?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:00 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Mike PenceGOD gevaccineerd op tv
Sowieso volledig eens dat de voorlichting vooralsnog tekort schiet hoor; ik hoop ook echt dat dat een hoop twijfel weg kan nemen bij mensenquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, ik snapte hem pas nadat ik mijn reactie had getypt
Maar uiteindelijk moet iedereen gewoon voor zichzelf bepalen welk risico hij/zij wil lopen. Er is niet echt een perfecte keuze. Ik denk dat het voor twijfelaars het beste is om gewoon een gesprek aan te gaan met een arts (huisarts bv); die kent je toch het beste...medisch gezien. Die kan je ook beter inlichten hoogstwaarschijnlijk.
quote:264 opnames op verpleegafdelingen, 52 erbij op de IC
Er zijn 264 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Dat zijn 43 nieuwe opnames meer dan gisteren.
Op de intensive care werden 52 nieuwe patiënten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn 14 nieuwe IC-opnames meer dan gisteren.
In totaal liggen er nu 2034 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2003), van wie 549 op de IC (gisteren: 536). Er zijn dus meer coronapatiënten opgenomen dan ontslagen of overleden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-van-vaccineren.html
Ja eens. We maken elkaar ook gek met "maar wat nou als straks". Dat is ook het grootste 'probleem' wat ik zie, want er worden telkens door het kabinet 'ideetjes' worden opgegooid. Net als het makkelijk kunnen downloaden van je vaccinatiebewijs om te kunnen tonen als 't nodig is. Paar dagen later komt dan een bericht: Nee hoor, we gaan het echt niet gebruikenquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:55 schreef Raveler het volgende:
Ik vermoed dat het straks wel mee zal vallen met wat wel/niet kan, als ik eerlijk ben. Maar dat is vooral mijn inschatting nu, niet per se gebaseerd op bronnen.
Ik heb het idee dat mensen elkaar nu vooral gek maken met "Maar wat nou als straks ...?"
Om dit uit te balanceren ga ik nu een stukje hardlopen en zie het zo wel met die cijfersquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:00 schreef Simmertje het volgende:
Kratje bier gehaald, ben klaar voor de cijfers
Volgens mij hebben we dat trouwens nog bij elke piek gehad, dat op het hoogtepunt de cijfers kwamen met correctie en daarna de daling begon.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:05 schreef StateOfMind het volgende:
Als het goed is straks de laatste cijfers mét correctie voor de missende cijfers van maandag en dinsdag.
Nou, dat geeft dus ook zo mooi aan hoe anders sommige dingen binnenkomen jaquote:Op vrijdag 18 december 2020 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja eens. We maken elkaar ook gek met "maar wat nou als straks". Dat is ook het grootste 'probleem' wat ik zie, want er worden telkens door het kabinet 'ideetjes' worden opgegooid. Net als het makkelijk kunnen downloaden van je vaccinatiebewijs om te kunnen tonen als 't nodig is. Paar dagen later komt dan een bericht: Nee hoor, we gaan het echt niet gebruiken
Zelfde met het onderzoek van RIVM/TU Delft wat ik vanmorgen postte, de vragen daarin sturen heel duidelijk op een vaccinatiebewijs en voordelen daarin.
Fantastische uitleg. Nog steeds mag iedereen bedenken of hij/zich laat vaccineren, maar deze boodschap mag vaker gebracht worden!quote:Op vrijdag 18 december 2020 13:35 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd. Ik snap de zorgen van mensen heel goed. Juist omdat de kennis ontbreekt en het eng voelt om iets in je lichaam te spuiten.
Maar probeer het door de bril van een immunoloog/wetenschapper te zien. De ingediënten die in een vaccin zitten zijn voor het lichaam volledig natuurlijk. Het zijn allemaal ingrediënten die het lichaam dagelijks miljarden keren verwerkt (alleen is de code een beetje anders). Maar door de bril van de experts is het alsof je een nieuw ras rijst of mais op de markt brengt (ZONDER genetische manipulatie, maar gewoon door kruising). Daarvan zal ook bijna niemand bang zijn over de lange termijn effecten (wat doet het over 10 jaar?)
Als je er met een getrainde blik naar kijkt en precies weet wat mRNA doet, hoe het lichaam omgaat met lichaamsvreemde eiwitten etc. Dan zijn er eigenlijk geen denkbare redenen waarom dit op de lange termijn schadelijk is. In tegenstelling tot heel veel soorten voedsel waarvan het mogelijk carcinogeen kan zijn op de lange termijn (en dan wil ik niet eens over roken en alocohol beginnen).
Ik denk sowieso al gauw pessimistisch; helemaal na het afgelopen jaar. Er zijn toch verschillende uitspraken gedaan in het begin van de crisis die werden weggezet als BNW....die toch uit kwamen. Makkelijker om dan maar uit te gaan van het negatieve scenario; dan kan ik alleen maar positief verrast worden. Die dingen worden niet voor niets geopperd in de media; er word over nagedacht en er bestaat best een kans dat ze het gewoon doorzetten. Mensen lijken best veel te accepteren namelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja eens. We maken elkaar ook gek met "maar wat nou als straks". Dat is ook het grootste 'probleem' wat ik zie, want er worden telkens door het kabinet 'ideetjes' worden opgegooid. Net als het makkelijk kunnen downloaden van je vaccinatiebewijs om te kunnen tonen als 't nodig is. Paar dagen later komt dan een bericht: Nee hoor, we gaan het echt niet gebruiken
Zelfde met het onderzoek van RIVM/TU Delft wat ik vanmorgen postte, de vragen daarin sturen heel duidelijk op een vaccinatiebewijs en voordelen daarin.
Die verandering had ik even niet meegekregen. Beetje druk deze week.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Komen tegenwoordig pas om 15.15 uur.
Haha, heb 3 weken lopen sporten en niets gedronken. Vanavond is weer een lockdown zuipavondjequote:Op vrijdag 18 december 2020 15:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Om dit uit te balanceren ga ik nu een stukje hardlopen en zie het zo wel met die cijfers
Ik zie het probleem niet zo..quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb kantoor aan huis (belastingadviseur), had vanmorgen een afspraak met een klant. Komt ze achterom met een mondkapje op. En vroeg ze binnen of dat af mocht.
. Waanzin ten top.
En nee, ik ben geen publieke ruimte.
Die zaten er toch ook woensdag en gisteren bij?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:05 schreef StateOfMind het volgende:
Als het goed is straks de laatste cijfers mét correctie voor de missende cijfers van maandag en dinsdag.
Sommige mensen zijn goedbedoeld voor het (aan)merken van andere mensen wat altijd een hellend vlak zal zijn, hoe ook aangegeven of onderbouwd. Deels begrijp ik de behoefte dat wanneer iemand opgesloten is, dan best bereid is om te doen om onder dat juk vandaan te komen zodat de eigen vakantie/festival/restaurant/café/etc. weer kan worden genoten.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:36 schreef VacaLoca het volgende:
Welke idioten in dit land zijn vóór privileges voor gevaccineerden? Dat is gewoon het omgekeerd strafbaar maken van je niet laten vaccineren. Iedereen heeft nu zeg maar 'straf' (maatregelen) en die wordt dan alleen ingetrokken wanneer je je laat vaccineren. Is hetzelfde als het bestraffen van niet-gevaccineerden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |