abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196801571
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]

De mensen in mijn omgeving die naar Curaçao of Marokko gingen (letterlijk die landen toevalligerwijze) die zijn of van het kaliber boeit me niet, geef me die boete, ik ga toch of "Hoe kan dit nu, ik sta op Schiphol en alles is dicht!?". Die laatste categorie snapt niet eens waarom ze die boete krijgen.
Ik was vanmorgen hier bij de bakker in het winkelcentrum, liep iemand langs zonder mondkapje. De manier waarop de BOA's op 'm af kwamen zou ik bijna zelf ook mn mondkapje af doen, puur en alleen maar uit een recalcitrante gedachte.

Was een wat oudere man die slecht ter been was, dus best aannemelijk dat hij er geen één kon dragen om wat voor reden ook. Die BOA's 'renden' achter 'm aan en riepen: JA HALLO, HALLO, HALLO. HOOR JE ME NIET OF WIL JE ME NIET HOREN? JA, Je moet een mondkapje dragen.

Die man: Ja.. dat kan ik niet..

Boa 1: JA leuk, dan heb je hier niets te zoeken. Wegwezen dan, of moeten we je hier weghalen?!

Gelukkig waren er voldoende mensen die die man te hulp kwamen en tegen die BOA's zeiden: Joh, doe even gewoon normaal. Hij is bij niemand in de buurt, doet toch niemand kwaad?
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:35:59 #82
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_196801598
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Niet helemaal eens dat het een geloof is, of dat het gelijk staat aan een godsdienst. Mensen hebben gewoon twijfels omdat er nog zo weinig over bekend is. Er loopt niemand rond die het vaccin al langere tijd met zich mee draagt. Ik geloof wetenschappers best dat het goed getest is, maar het voelt verder vrij onduidelijk aan. Lange termijn bijwerkingen zijn een stuk meer onzeker dan bij veel van de voorgaande vaccins. Mensen moeten een beslissing maken over hun eigen lichaam. Dat zou je gewoon niet moeten mogen forceren (ook niet indirect..); helemaal niet bij zoiets nieuws als dit vaccin. Laat het vrijwillig gebeuren, omdat er goede informatiecampagnes georganiseerd worden.

Ik ben het er mee eens dat het fijn zou zijn dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren, maar ik snap de twijfels ook echt wel. Twijfels hebben is wat anders dan een 100% geloof in iets hebben (bv de echte anti vaxxers die elk vaccin weigeren, omdat ze niet eens meer open staan voor informatie over een vaccin - ze gaan er automatisch vanuit dat het slecht is). Het is oprecht jammer dat de twijfelaars van dit vaccin (waar ik ook toe behoor) door aardig wat mensen (niet jij) weggezet worden als anti vaxxers.
Begrijp me niet verkeerd. Ik snap de zorgen van mensen heel goed. Juist omdat de kennis ontbreekt en het eng voelt om iets in je lichaam te spuiten.

Maar probeer het door de bril van een immunoloog/wetenschapper te zien. De ingediënten die in een vaccin zitten zijn voor het lichaam volledig natuurlijk. Het zijn allemaal ingrediënten die het lichaam dagelijks miljarden keren verwerkt (alleen is de code een beetje anders). Maar door de bril van de experts is het alsof je een nieuw ras rijst of mais op de markt brengt (ZONDER genetische manipulatie, maar gewoon door kruising). Daarvan zal ook bijna niemand bang zijn over de lange termijn effecten (wat doet het over 10 jaar?)

Als je er met een getrainde blik naar kijkt en precies weet wat mRNA doet, hoe het lichaam omgaat met lichaamsvreemde eiwitten etc. Dan zijn er eigenlijk geen denkbare redenen waarom dit op de lange termijn schadelijk is. In tegenstelling tot heel veel soorten voedsel waarvan het mogelijk carcinogeen kan zijn op de lange termijn (en dan wil ik niet eens over roken en alocohol beginnen).
pi_196801616
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik was vanmorgen hier bij de bakker in het winkelcentrum, liep iemand langs zonder mondkapje. De manier waarop de BOA's op 'm af kwamen zou ik bijna zelf ook mn mondkapje af doen, puur en alleen maar uit een recalcitrante gedachte.

Was een wat oudere man die slecht ter been was, dus best aannemelijk dat hij er geen één kon dragen om wat voor reden ook. Die BOA's 'renden' achter 'm aan en riepen: JA HALLO, HALLO, HALLO. HOOR JE ME NIET OF WIL JE ME NIET HOREN? JA, Je moet een mondkapje dragen.

Die man: Ja.. dat kan ik niet..

Boa 1: JA leuk, dan heb je hier niets te zoeken. Wegwezen dan, of moeten we je hier weghalen?!

Gelukkig waren er voldoende mensen die die man te hulp kwamen en tegen die BOA's zeiden: Joh, doe even gewoon normaal. Hij is bij niemand in de buurt, doet toch niemand kwaad?
En dan vinden ze het gek dat sommige mensen niet dol zijn op BOA's. Arme man.
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:36:57 #84
381953 NaturalScience
pi_196801622
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik dacht dat het nog helemaal niet zo zeker was hoelang de immuniteit in stand blijft? :{
Men gokt op levenslang. Maar 10 jaar is de ondergrens van wat men momenteel verwacht.
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:37:36 #85
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196801630
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Afrika heeft relatief zeer weinig doden, kennissen van me zeggen daar ook dat de Corona voorbij is
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Hebben we het dan over subsaharaal Afrika? Want in Marokko gaat het niet echt lekker.
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:39:38 #86
381953 NaturalScience
pi_196801667
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:28 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ah, dat valt mee! Ik dacht dat je pas "echt" immuun was na dat tweede shot, maar dat is dus niet zo.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Heb ergens een prachtig oplopend grafiekje na 2 weken gezien, maar kan het niet meer vinden. -O-

Hier zie je mooi dat mensen na ongeveer 14 dagen stoppen met besmet raken.
pi_196801714
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:35 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd. Ik snap de zorgen van mensen heel goed. Juist omdat de kennis ontbreekt en het eng voelt om iets in je lichaam te spuiten.

Maar probeer het door de bril van een immunoloog/wetenschapper te zien. De ingediënten die in een vaccin zitten zijn voor het lichaam volledig natuurlijk. Het zijn allemaal ingrediënten die het lichaam dagelijks miljarden keren verwerkt (alleen is de code een beetje anders). Maar door de bril van de experts is het alsof je een nieuw ras rijst of mais op de markt brengt (ZONDER genetische manipulatie, maar gewoon door kruising). Daarvan zal ook bijna niemand bang zijn over de lange termijn effecten (wat doet het over 10 jaar?)

Als je er met een getrainde blik naar kijkt en precies weet wat mRNA doet, hoe het lichaam omgaat met lichaamsvreemde eiwitten etc. Dan zijn er eigenlijk geen denkbare redenen waarom dit op de lange termijn schadelijk is. In tegenstelling tot heel veel soorten voedsel waarvan het mogelijk carcinogeen kan zijn op de lange termijn (en dan wil ik niet eens over roken en alocohol beginnen).
Ik snap je, maar dan is dat nog steeds geen reden om er dan een plicht van te maken (of om het een verplichting te maken, zonder het een verplichting te noemen).

Ja, mensen eten ook allerlei soorten voedsel zonder te weten wat de lange termijn effecten zullen zijn, maar dan gaat het wel om een eigen gemaakte keuze. Ze bepalen zelf wat ze naar binnen schuiven (hihaho). Die keuze verdienen mensen nu ook weer. Zonder dat er een beloningssysteem aan vast zit.

Ik snap ook echt wel dat er mensen zijn die er minder problemen mee hebben en die het allemaal wel vertrouwen, maar dat haalt die twijfel niet weg. Ik (en met mij - velen anderen) heb gewoon meer informatie nodig; desnoods een gesprek met de huisarts tegen die tijd. Ik wil overtuigd worden; niet gedwongen worden. En daarbij vind ik het niet heel relevant hoe overtuigd m'n buurman is zeg maar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2020 13:44:13 ]
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:42:20 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196801716
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hebben we het dan over subsaharaal Afrika? Want in Marokko gaat het niet echt lekker.
De evenaar waar men buiten loopt met 33 C
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:46:26 #89
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196801798
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap je, maar dan is dat nog steeds geen reden om er dan een plicht van te maken (of om het een verplichting te maken, zonder het een verplichting te noemen).

Ja, mensen eten ook allerlei soorten voedsel zonder te weten wat de lange termijn effecten zullen zijn, maar dan gaat het wel om een eigen gemaakte keuze. Ze bepalen zelf wat ze naar binnen schuiven (hihaho). Die keuze verdienen mensen nu ook weer. Zonder dat er een beloningssysteem aan vast zit.

Ik snap ook echt wel dat er mensen zijn die er minder problemen mee hebben en die het allemaal wel vertrouwen, maar dat haalt die twijfel niet weg. Ik (en met mij - velen anderen) heb gewoon meer informatie nodig; desnoods een gesprek met de huisarts tegen die tijd. Ik wil overtuigd worden; niet gedwongen worden. En daarbij vind ik het niet heel relevant hoe overtuigd m'n buurman is zeg maar.
Het is ook helemaal niet erg dat je wat langer nodig hebt om je meer in te lezen of mensen / deskundigen te spreken. Maar waarom moeten mensen die minder lang twijfelen daar de dupe van worden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196801838
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De evenaar waar men buiten loopt met 33 C
En in de nacht 10degC is. Ik werd elje ochtend verkouden wakker en werd geregeld wakker doir de kou in de nacht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196801861
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is ook helemaal niet erg dat je wat langer nodig hebt om je meer in te lezen of mensen / deskundigen te spreken. Maar waarom moeten mensen die minder lang twijfelen daar de dupe van worden?
Omdat daar helemaal geen reden voor zou hoeven te zijn.

Er is toch continue geroepen dat de maatregelen puur hebben vanwege de ziekenhuizen/de zorg? We weten allemaal welke groepen er voornamelijk voor die druk zorgen. Zodra die groepen grotendeels gevaccineerd zijn is er geen reden om mensen die zich niet laten vaccineren dan maar te straffen door de maatregelen voor hun nog wel te laten gelden. Terwijl de ziekenhuizen het prima aankunnen. Mits de ziekenhuizen het aan kunnen natuurlijk.
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:50:51 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196801872
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Verdienen betekent dat men heeft laten zien ermee om te laten gaan...
quote:
Niks mis mee. Waar ik me alleen zorgen over maak is tot die tijd dat jij en vele anderen kunnen spreken met die huisarts er een shitload aan informatie te vinden is die niet gestoeld is op feiten. Tegen de tijd dat mensen dan die medische professional zien, hebben ze overal al een antwoord op omdat het zelfbenoemde experts zijn. Lubach liet al zien wat er naar boven kwam bij zoekopdrachten en hoe snel iemand naar extreme beweringen getrokken werd.

Ze mogen wel een nieuwe opleiding erbij gaan opzetten als onderdeel van het vaccinatieprogramma om met al die mensen te praten want met één consult per twijfelend persoon zijn we er niet.
pi_196801876
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Omdat mensen die twijfelen dat doen met een (goede) reden, die twijfel moet weggenomen worden. Maar wat wil je graag, dat café's en restaurants al open gaan voor wel gevaccineerde mensen maar nog niet voor niet gevaccineerden? Die hebben dan (bijvoorbeeld) net zoveel omzet als ze in de zomermaanden hadden en draaien dan nog steeds niet winstgevend. Dan ben ik wanneer ik nog niet gevaccineerd ben 2 keer de dupe. 1) Ik kan er niet heen. 2) Belastinggeld wat anders ergens anders heen gaat moet daarheen om ze te blijven steunen, waar ik samen met alle andere Nederlanders voor betaal

Ik begrijp wat je zegt en kan me er wel een klein beetje in vinden. Ik vind het wel vervelend dat er nu al 9 maanden geroepen wordt om solidariteit, maar dat zodra er een kans is dat een ander meer mag die solidariteit verdwenen lijkt te zijn. Het is prima om een ander maatregelen op te leggen zolang ik er geen last van heb, en daar heb ik vooral moeite mee.

Het is al vaker in dit topic gezegd. Gewoon de risicogroepen vaccineren zodat de ziekenhuisbezetting voldoende laag is en alles opengooien, irrelevant of je wel of niet gevaccineerd bent.
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:55:08 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196801930
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Omdat daar helemaal geen reden voor zou hoeven te zijn.

Er is toch continue geroepen dat de maatregelen puur hebben vanwege de ziekenhuizen/de zorg? We weten allemaal welke groepen er voornamelijk voor die druk zorgen. Zodra die groepen grotendeels gevaccineerd zijn is er geen reden om mensen die zich niet laten vaccineren dan maar te straffen door de maatregelen voor hun nog wel te laten gelden. Terwijl de ziekenhuizen het prima aankunnen. Mits de ziekenhuizen het aan kunnen natuurlijk.
Met je eens hoor, als maatregelen afgebouwd kunnen worden door voldoende dekkingsgraad moet dat voor iedereen gebeuren.

Tot die tijd blijven de maatregelen. Tenzij je vaccinatie hebt. En met een beetje mazzel laten zoveel mensen zich enten dat jij ook weer leuke dingen kan doen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196801960
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Verdienen betekent dat men heeft laten zien ermee om te laten gaan...
[..]

Niks mis mee. Waar ik me alleen zorgen over maak is tot die tijd dat jij en vele anderen kunnen spreken met die huisarts er een shitload aan informatie te vinden is die niet gestoeld is op feiten. Tegen de tijd dat mensen dan die medische professional zien, hebben ze overal al een antwoord op omdat het zelfbenoemde experts zijn. Lubach liet al zien wat er naar boven kwam bij zoekopdrachten en hoe snel iemand naar extreme beweringen getrokken werd.

Ze mogen wel een nieuwe opleiding erbij gaan opzetten als onderdeel van het vaccinatieprogramma om met al die mensen te praten want met één consult per twijfelend persoon zijn we er niet.
Dat is ook logisch. Bij gebrek aan antwoorden uit een betrouwbare bron gaan mensen zelf op zoek naar informatie, waarbij ze terecht komen bij minder betrouwbare bronnen. De overheid heeft dit echt over zichzelf afgeroepen door zo beroerd te informeren over de vaccins. Die filmpjes van NOS op 3 (zoals die in de startpost van dit topic staat) zijn perfect. Zend die uit op TV als reclames, adverteer ermee voor youtube videos, adverteer ermee op Facebook, overal.
  vrijdag 18 december 2020 @ 13:58:03 #96
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196801982
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Omdat mensen die twijfelen dat doen met een (goede) reden, die twijfel moet weggenomen worden. Maar wat wil je graag, dat café's en restaurants al open gaan voor wel gevaccineerde mensen maar nog niet voor niet gevaccineerden? Die hebben dan (bijvoorbeeld) net zoveel omzet als ze in de zomermaanden hadden en draaien dan nog steeds niet winstgevend. Dan ben ik wanneer ik nog niet gevaccineerd ben 2 keer de dupe. 1) Ik kan er niet heen. 2) Belastinggeld wat anders ergens anders heen gaat moet daarheen om ze te blijven steunen, waar ik samen met alle andere Nederlanders voor betaal

Ik begrijp wat je zegt en kan me er wel een klein beetje in vinden. Ik vind het wel vervelend dat er nu al 9 maanden geroepen wordt om solidariteit, maar dat zodra er een kans is dat een ander meer mag die solidariteit verdwenen lijkt te zijn. Het is prima om een ander maatregelen op te leggen zolang ik er geen last van heb, en daar heb ik vooral moeite mee.

Het is al vaker in dit topic gezegd. Gewoon de risicogroepen vaccineren zodat de ziekenhuisbezetting voldoende laag is en alles opengooien, irrelevant of je wel of niet gevaccineerd bent.
Ik denk dat we het redelijk eens zijn eigenlijk, behalve dat ik niet vind dat mensen die een vaccin hebben moeten wachten op de rest en jij wel :).

Helemaal met je eens dat zodra ziekenhuizen genoeg ontlast zijn door de vaccinatiegraad we gewoon voor iedereen de maatregelen af moeten bouwen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_196802045
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 13:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Met je eens hoor, als maatregelen afgebouwd kunnen worden door voldoende dekkingsgraad moet dat voor iedereen gebeuren.

Tot die tijd blijven de maatregelen. Tenzij je vaccinatie hebt. En met een beetje mazzel laten zoveel mensen zich enten dat jij ook weer leuke dingen kan doen ;)
Ik heb het eerder gezegd vandaag, maar het is ook niet alsof het voor de economie zoveel verschil gaat uitmaken als er een kleine groep gevaccineerden weer wat meer mogen. De eerste groepen die gevaccineerd gaan worden zullen voornamelijk ouderen en risico groepen zijn. Nou net de groepen die over het algemeen niet de economie draaiende houden. Niet de grootste groep in ieder geval. Leuk dat je als gevaccineerd persoon dan weer wat meer mag, maar wat dan?

En zodra die groep gevaccineerd is zou je de samenleving voor iedereen moeten openen.

Je haalt er dus amper winst uit om gevaccineerden (voornamelijk ouderen...waarvoor iedereen zijn leven op stil heeft gezet het afgelopen jaar - juist om die groep te beschermen - de groep die dus ook als eerste weer vrijheden krijgt...) meer vrijheden te geven. Je zorgt er alleen maar voor dat je een hoop draagvlak verliest (want ''oneerlijk'') onder de groepen die nog niet gevaccineerd zijn (of dat nou komt omdat ze nog niet in aanmerking zijn gekomen, of omdat ze nog twijfelen).

Die solidariteit waar nu zo hard om geroepen word (dezelfde solidariteit waardoor enorm veel mensen geraakt zijn - denk aan faillissementen, sociale isolatie, etc) is in de toekomst ook gewoon nodig. Anders is het wel heel selectief allemaal.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2020 14:08:42 ]
pi_196802205
twitter

Ik heb geen twitter en volg Trump dus ook zeker niet :')
pi_196802226
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:08 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]

Ik heb geen twitter en volg Trump dus ook zeker niet :')
Dat zeggen ze allemaal :D
  vrijdag 18 december 2020 @ 14:09:21 #100
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196802230
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb het eerder gezegd vandaag, maar het is ook niet alsof het voor de economie zoveel verschil gaat uitmaken als er een kleine groep gevaccineerden weer wat meer mogen. De eerste groepen die gevaccineerd gaan worden zullen voornamelijk ouderen en risico groepen zijn. Nou net de groepen die over het algemeen niet de economie draaiende houden. Niet de grootste groep in ieder geval. Leuk dat je als gevaccineerd persoon dan weer wat meer mag, maar wat dan?

En zodra die groep gevaccineerd is zou je de samenleving voor iedereen moeten openen.

Je haalt er dus amper winst uit om gevaccineerden meer vrijheden te geven. Je zorgt er alleen maar voor dat je een hoop draagvlak verliest (want ''oneerlijk'') onder de groepen die nog niet gevaccineerd zijn (of dat nou komt omdat ze nog niet in aanmerking zijn gekomen, of omdat ze nog twijfelen).

Die solidariteit waar nu zo hard om geroepen word (dezelfde solidariteit waardoor enorm veel mensen geraakt zijn - denk aan faillissementen, sociale isolatie, etc) is in de toekomst ook gewoon nodig. Anders is het wel heel selectief allemaal.
Ik snap je punt, alleen ze zijn gestoeld op emoties die ik anders ervaar. Zoals dat 'oneerlijk'.

Als dalijk de oudjes al een vaccinatie hebben en ze daarom alvast wat meer activiteiten samen mogen doen, en ik nog niet, dan vind ik dat helemaal prima.

Overigens, als er inderdaad genoeg mensen een enting hebben om de ziekenhuizen te ontlasten etc, dan is er niet veel aan de hand. Dan lekker iedereen 'loslaten'.

Het wordt vervelender als de graad niet gehaald wordt en daarom mensen met een enting nog steeds niets mogen terwijl zij dat wel veilig zouden kunnen.
Dat zou ik dan weer 'oneerlijk' vinden ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')