Aan het einde van november liep het aantal gemelde besmettingen terug tot ongeveer 4800 gemiddeld - na daarvoor een tijd lang rond de 5200 te hebben gehangen. Het beeld was sowieso altijd al vertekend omdat de absolute aantallen constant bleven doordat er elke week veel extra getest werd, behalve dus in de laatste week van november toen de testaantallen gelijk bleven en de gemelde besmettingen dús daalden.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zaten wij niet ergens halverwege november op ruim 4000 toen iedereen al er over droomde om in december te versoepelen?
Ja, net even opgezocht en er zijn meerdere dagen in november geweest dat wij net boven de 4000 besmettingen zaten, dus geen idee wat nu weer verdraaid gaat worden om het tegen te spreken.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, na het sluiten van de kroegen en het stoppen van de sportcompetities ging het vrij rap van 11K naar 4-5K volgens mij.
Waren er ook niet artsen of groepen die zeiden dat een vitamine D supplement geadviseerd moest worden?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:42 schreef Jane het volgende:
Aangezien ik die onderzoeken naar het verband tussen ernstige Covid en vitamine D niveaus best overtuigend vind, vrees ik dat het tot april zeker niet beter wordt en alleen met zware maatregelen enigszins binnen de perken kan worden gehouden.
Ja, in andere landen zeker. Ik dacht dat er in Schotland zelfs een officieel advies was gegeven richting bevolking.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waren er ook niet artsen of groepen die zeiden dat een vitamine D supplement geadviseerd moest worden?
Het concept weekendeffect.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, net even opgezocht en er zijn meerdere dagen in november geweest dat wij net boven de 4000 besmettingen zaten, dus geen idee wat nu weer verdraaid gaat worden om het tegen te spreken.
De grafieken van Momo tonen alleen maar de gemelde besmettingen. Het is wel wat complexer bleek ook in de 5 weken dat de ziekenhuisopnames consequent omlaag gingen terwijl de gemelde besmettingen een veel diffuser beeld vertoonden.quote:29 november zaten wij zelfs onder de 4000 en daarna is het alleen maar gestegen, dus het is niet zo gek dat wij nu sinds een paar dagen flinke stijging in het aantal opnames zien. Die gaan voorlopig ook nog niet dalen, want het aantal besmettingen is alleen maar toegenomen zoals je in de grafieken van @:momo kan zien.
Nee, dit is ook onjuist. Er zit ongeveer een week tussen symptomen krijgen en ziekenhuisopnames, dus er zit zelfs iets minder dan een week voordat een daling in de gemelde besmettinen zich gaat manifesteren in de ziekenhuisopnames.quote:Pas wanneer het aantal besmettingen weer gaan dalen kan je ongeveer weer twee weken later een daling in de cijfers van de opnames verwachten.
Volgens mij die huisarts uit Meijel die al vrij snel de mond werd gesnoerd door de inspectie.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waren er ook niet artsen of groepen die zeiden dat een vitamine D supplement geadviseerd moest worden?
Nee dat ging over hydroxychloroquine toch?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij die huisarts uit Meijel die al vrij snel de mond werd gesnoerd door de inspectie.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee dat ging over hydroxychloroquine toch?
Sterkte voor je moeder en die vriend van jequote:Op vrijdag 18 december 2020 15:51 schreef Gretzl het volgende:
Gisteren langs de teststraat, want een vriend die ik 3 zondagen geleden heb gezien liet me woensdag weten dat hij positief is. Dat viel net buiten de periode van 2 weken, maar wilde toch geen risico nemen.
Diezelfde dag belde m'n moeder omdat te vertellen dat ze het ook heeft opgelopen door een patiënt. Ik had haar vorige week nog even kort gezien. Dus al met al geen verkeerd moment om even het zeker voor het onzekere te nemen.
Gelukkig net gewoon de bevestiging gekregen dat ik zelf negatief ben.
Er zijn ook risicogroepen die zich niet kunnen/mogen laten vaccineren.quote:Op vrijdag 18 december 2020 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook dat.
Daarom gewoon de samenleving weer openen zodra de risico groepen de kans hebben gehad om zich te vaccineren. Dan maakt het niet uit als het halve personeelsbestand geen vaccinatie heeft gehad; de risico groepen zijn immers beschermd.
Combinatie van. Meneer is namelijk ook orthomoleculair kwakzalver. Dus HCQ, AZ en een dosis vitamine D pillen, magische cocktail.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dankjewel!quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:52 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Sterkte voor je moeder en die vriend van jewel fijn voor jou!
Cocktailtje:quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
quote:Patiënten met milde coronaklachten krijgen van huisarts Elens vitamine D en C, zink, doxycycline en pro-oxide. Bij ernstige klachten komt daar in overleg met de familie een behandeling met hydroxychloroquine bij.
https://marcvandersterren(...)doodgaan-aan-corona/
Iets met vrijheid, zelfbeschikking zonder onderdrukking of risico van veroordeling op grond van ...vul het rijtje maar in.... Verder wil die groep precies hetzelfde wat jij ws ook wil, alleen dan anders toegepast zodat iedereen zijn gading heeft.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Die mensen die tegen de mondkap, tegen de anderhalve meter, tegen vaccineren en tegen de sluiting van de horeca is: wat wil die groep dan WEL?
Mischien kunnen ze naar Libertopia verhuizen?quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iets met vrijheid, zelfbeschikking zonder onderdrukking of risico van veroordeling op grond van ...vul het rijtje maar in.... Verder wil die groep precies hetzelfde wat jij ws ook wil, alleen dan anders toegepast zodat iedereen zijn gading heeft.
Regels en plichten moeten een redelijk doel dienen en niet willekeurig in de zin van zomaar omdat het kan, toegepast worden. Niets belet iemand om regels op zichzelf toe te passen mits dat anderen niet onevenredig belemmerd in hun vrijheden.
Het is alleen wel jammer dat het feit dat deze kwakzalver ook vitamine D in z'n cocktail stopte dan weer wordt aangegrepen om de serieuze onderzoeken (en het zijn er inmiddels best veel) ook gelijk van tafel te vegen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Combinatie van. Meneer is namelijk ook orthomoleculair kwakzalver. Dus HCQ, AZ en een dosis vitamine D pillen, magische cocktail.
Van Oxford zouden er al een miljard doses in voorraad zijn, volgens sommige bronnen. Dat lijkt me iets veel, maar de UK had 30 miljoen doses besteld die in september klaar moesten zijn.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
10 duizend? 100 duizend? 1 miljoen? 10 miljoen?
Ik weet dat er meerdere bestellingen uitstaan en natuurlijk gaat het het eea. geleverd worden, maar zolang er geen getallen bij zijn zegt het niet veel
Ik word niet gauw kwaad, maar dat je er mee weg komt om dit zomaar te posten...quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij zitten al 6 maanden zo goed als thuis, en dan moet ik wachten met bijvoorbeeld op reis gaan op anderen omdat ze bijvoorbeeld eerst het vaccin willen afwachten ?![]()
zodra wij immuun zijn gaan we niet nog langer in een complete lockdown blijven wachten dat weet ik wel.
we hebben er genoeg aan bijgedragen, de beloning is het vaccin, simpel zat
Ik denk mensen waarvoor "en" geldt, die zijn ze gewoon een beetje wappie. Als jij daar of van maakt, dan waren er best elementen waar ik geen fan van ben en die ik graag anders zou zien.quote:Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Die mensen die tegen de mondkap, tegen de anderhalve meter, tegen vaccineren en tegen de sluiting van de horeca is: wat wil die groep dan WEL?
Gewoon vitamine D supplementen slikken. Doe ik ook. Kan sowieso geen kwaad dus wat is erop tegen om dat niet gewoon dagelijks preventief te nemen?quote:Op vrijdag 18 december 2020 16:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Het is alleen wel jammer dat het feit dat deze kwakzalver ook vitamine D in z'n cocktail stopte dan weer wordt aangegrepen om de serieuze onderzoeken (en het zijn er inmiddels best veel) ook gelijk van tafel te vegen.
Ik wil hier absoluut geen reclamepraatje houden. Ik zeg alleen dat ik die (serieuze, wetenschappelijke) onderzoeken best overtuigend vind en op basis daarvan niet verwacht dat de situatie 'vanzelf' beter wordt tot ongeveer april/mei. (althans, in Nederland/Noord-Europa)
In de winter is vitamine D sowieso goed om bij te slikken.quote:Op vrijdag 18 december 2020 16:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gewoon vitamine D supplementen slikken. Doe ik ook. Kan sowieso geen kwaad dus wat is erop tegen om dat niet gewoon dagelijks preventief te nemen?
quote:‘Het is een chaos’, zegt een betrokkene, die daarbij aanwezig was en niet met naam in de krant wil. De partijen hebben afgesproken de media niet te woord te staan over de vaccinatiecampagne. ‘We zitten met 1001 problemen tegelijkertijd. Elke dag komen er meer vragen dan antwoorden bij.’
Geen scenario's
Belangrijke oorzaak voor die onduidelijkheid is dat er geen scenario’s klaar lagen voor een vaccinatiecampagne toen de Gezondheidsraad halverwege november met het advies kwam welke groepen prioriteit moesten krijgen. Daardoor moet nu alles ‘ad hoc’ worden geregeld, aldus de betrokkene.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |