abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:42:54 #276
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196803914
Aangezien ik die onderzoeken naar het verband tussen ernstige Covid en vitamine D niveaus best overtuigend vind, vrees ik dat het tot april zeker niet beter wordt en alleen met zware maatregelen enigszins binnen de perken kan worden gehouden. :{

:'(
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:43:35 #277
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196803926
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zaten wij niet ergens halverwege november op ruim 4000 toen iedereen al er over droomde om in december te versoepelen?
Aan het einde van november liep het aantal gemelde besmettingen terug tot ongeveer 4800 gemiddeld - na daarvoor een tijd lang rond de 5200 te hebben gehangen. Het beeld was sowieso altijd al vertekend omdat de absolute aantallen constant bleven doordat er elke week veel extra getest werd, behalve dus in de laatste week van november toen de testaantallen gelijk bleven en de gemelde besmettingen dús daalden.
Maar 4000 werd alleen gehaald op maandag/dinsdag door de welbekende weekendvertragingen.
Antifa
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 december 2020 @ 15:43:44 #278
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196803930
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, na het sluiten van de kroegen en het stoppen van de sportcompetities ging het vrij rap van 11K naar 4-5K volgens mij.
Ja, net even opgezocht en er zijn meerdere dagen in november geweest dat wij net boven de 4000 besmettingen zaten, dus geen idee wat nu weer verdraaid gaat worden om het tegen te spreken.

29 november zaten wij zelfs onder de 4000 en daarna is het alleen maar gestegen, dus het is niet zo gek dat wij nu sinds een paar dagen flinke stijging in het aantal opnames zien. Die gaan voorlopig ook nog niet dalen, want het aantal besmettingen is alleen maar toegenomen zoals je in de grafieken van @Momo kan zien.

Pas wanneer het aantal besmettingen weer gaan dalen kan je ongeveer weer twee weken later een daling in de cijfers van de opnames verwachten.

Of je moet natuurlijk geloven in magie en dat het aantal besmettingen en dus de opnames magisch gaan verdwijnen straks :P
pi_196803943
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:42 schreef Jane het volgende:
Aangezien ik die onderzoeken naar het verband tussen ernstige Covid en vitamine D niveaus best overtuigend vind, vrees ik dat het tot april zeker niet beter wordt en alleen met zware maatregelen enigszins binnen de perken kan worden gehouden. :{

:'(
Waren er ook niet artsen of groepen die zeiden dat een vitamine D supplement geadviseerd moest worden?
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:47:06 #280
1986 Jane
pi_196803975
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:44 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Waren er ook niet artsen of groepen die zeiden dat een vitamine D supplement geadviseerd moest worden?
Ja, in andere landen zeker. Ik dacht dat er in Schotland zelfs een officieel advies was gegeven richting bevolking.
Wat NL betreft heb ik alleen gelezen dat het RIVM het niet nodig vond om er nader onderzoek naar te doen, dan wel de reeds bestaande (minimale) adviezen uit te breiden. :{
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:47:41 #281
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196803987
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, net even opgezocht en er zijn meerdere dagen in november geweest dat wij net boven de 4000 besmettingen zaten, dus geen idee wat nu weer verdraaid gaat worden om het tegen te spreken.

Het concept weekendeffect.
quote:
29 november zaten wij zelfs onder de 4000 en daarna is het alleen maar gestegen, dus het is niet zo gek dat wij nu sinds een paar dagen flinke stijging in het aantal opnames zien. Die gaan voorlopig ook nog niet dalen, want het aantal besmettingen is alleen maar toegenomen zoals je in de grafieken van @:momo kan zien.

De grafieken van Momo tonen alleen maar de gemelde besmettingen. Het is wel wat complexer bleek ook in de 5 weken dat de ziekenhuisopnames consequent omlaag gingen terwijl de gemelde besmettingen een veel diffuser beeld vertoonden.
quote:
Pas wanneer het aantal besmettingen weer gaan dalen kan je ongeveer weer twee weken later een daling in de cijfers van de opnames verwachten.
Nee, dit is ook onjuist. Er zit ongeveer een week tussen symptomen krijgen en ziekenhuisopnames, dus er zit zelfs iets minder dan een week voordat een daling in de gemelde besmettinen zich gaat manifesteren in de ziekenhuisopnames.
Antifa
pi_196804035
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:44 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Volgens mij die huisarts uit Meijel die al vrij snel de mond werd gesnoerd door de inspectie.
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:50:50 #283
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196804045
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:50 schreef maan_man het volgende:

[..]

Volgens mij die huisarts uit Meijel die al vrij snel de mond werd gesnoerd door de inspectie.
Nee dat ging over hydroxychloroquine toch?
Antifa
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:51:29 #284
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196804057
Gisteren langs de teststraat, want een vriend die ik 3 zondagen geleden heb gezien liet me woensdag weten dat hij positief is. Dat viel net buiten de periode van 2 weken, maar wilde toch geen risico nemen.

Diezelfde dag belde m'n moeder omdat te vertellen dat ze het ook heeft opgelopen door een patiënt. Ik had haar vorige week nog even kort gezien. Dus al met al geen verkeerd moment om even het zeker voor het onzekere te nemen.

Gelukkig net gewoon de bevestiging gekregen dat ik zelf negatief ben.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:51:44 #285
1986 Jane
pi_196804065
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Inderdaad.
  Redactie Games vrijdag 18 december 2020 @ 15:52:43 #286
181272 crew  Noppie2000
pi_196804082
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:51 schreef Gretzl het volgende:
Gisteren langs de teststraat, want een vriend die ik 3 zondagen geleden heb gezien liet me woensdag weten dat hij positief is. Dat viel net buiten de periode van 2 weken, maar wilde toch geen risico nemen.

Diezelfde dag belde m'n moeder omdat te vertellen dat ze het ook heeft opgelopen door een patiënt. Ik had haar vorige week nog even kort gezien. Dus al met al geen verkeerd moment om even het zeker voor het onzekere te nemen.

Gelukkig net gewoon de bevestiging gekregen dat ik zelf negatief ben.
Sterkte voor je moeder en die vriend van je :) wel fijn voor jou!
pi_196804084
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ook dat.

Daarom gewoon de samenleving weer openen zodra de risico groepen de kans hebben gehad om zich te vaccineren. Dan maakt het niet uit als het halve personeelsbestand geen vaccinatie heeft gehad; de risico groepen zijn immers beschermd.
Er zijn ook risicogroepen die zich niet kunnen/mogen laten vaccineren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196804094
quote:

[..]

Combinatie van. Meneer is namelijk ook orthomoleculair kwakzalver. Dus HCQ, AZ en een dosis vitamine D pillen, magische cocktail.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:54:27 #289
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196804114
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:52 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Sterkte voor je moeder en die vriend van je :) wel fijn voor jou!
Dankjewel! :) Het betekent wel dat ik geen familie meer fysiek ga zien met de kerst, want dat is nu allemaal te vroeg dag. Ga geen onnodige risico's nemen, ook al zijn mijn moeder (en eventueel andere familieleden) misschien net weer klachtenvrij.

Het is even niet anders, overleef het wel
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196804120
quote:

[..]

Cocktailtje:
quote:
Patiënten met milde coronaklachten krijgen van huisarts Elens vitamine D en C, zink, doxycycline en pro-oxide. Bij ernstige klachten komt daar in overleg met de familie een behandeling met hydroxychloroquine bij.
https://marcvandersterren(...)doodgaan-aan-corona/
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:54:38 #291
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196804121
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Die mensen die tegen de mondkap, tegen de anderhalve meter, tegen vaccineren en tegen de sluiting van de horeca is: wat wil die groep dan WEL?
Iets met vrijheid, zelfbeschikking zonder onderdrukking of risico van veroordeling op grond van ...vul het rijtje maar in.... Verder wil die groep precies hetzelfde wat jij ws ook wil, alleen dan anders toegepast zodat iedereen zijn gading heeft.
Regels en plichten moeten een redelijk doel dienen en niet willekeurig in de zin van zomaar omdat het kan, toegepast worden. Niets belet iemand om regels op zichzelf toe te passen mits dat anderen niet onevenredig belemmerd in hun vrijheden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196804184
quote:
18s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Iets met vrijheid, zelfbeschikking zonder onderdrukking of risico van veroordeling op grond van ...vul het rijtje maar in.... Verder wil die groep precies hetzelfde wat jij ws ook wil, alleen dan anders toegepast zodat iedereen zijn gading heeft.
Regels en plichten moeten een redelijk doel dienen en niet willekeurig in de zin van zomaar omdat het kan, toegepast worden. Niets belet iemand om regels op zichzelf toe te passen mits dat anderen niet onevenredig belemmerd in hun vrijheden.
Mischien kunnen ze naar Libertopia verhuizen?
pi_196804214
Update van 18 December (vrijdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

Piekdag staat nu op 19-10 met 9894 besmettingen. (mutaties : -2) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9763, mutaties -4) het is zeker dat 19-10 piekdag was

In heel oktober vonden nog -17 mutaties plaats (totaal, er waren meer - mutaties dan + mutaties)

Dag met grootste mutatie : 17-12-2020 2771(+333 tov laatste update)
Oudste mutatie : 11-4 (1maand later dan vorige update)

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 8553(-591 tov gisteren) van de afgelopen 5 dagen, 2488(-256 tov gisteren) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 419(+35 tov gisteren) nog ouder.
Het is vrij duidelijk dat over de afgelopen 5 dagen gevallen gemist zijn door de RIVM storing, niet van alleen de afgelopen dag

30-11 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt (dat is 2 dagen later dan vorige update)

De trend over de laatste 5 dagen :
13-12 7352 (1572 mutaties)
14-12 6918 (1952 mutaties)
14-12 5003 (1176 mutaties)
15-12 3863 (1082 mutaties)
16-12 3243 (2771 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- Er is geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehaald.
- Momenteel lijkt de piekdag ongeveer 4 dagen na sinterklaas te liggen (8-12, 9140 besmettingen en 9-12, 8900 besmettingen)

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen 10 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.
De toename sinds 1 December is zeer duidelijk (testen zonder klachten) is hier in duidelijk te zien.

Ik heb overigens de verwachting dat we +/- 14 dagen na begin van veranderd testbeleid weer op een redelijk vlakke lijn uit gaan komen
Dat is over 1 dag, echter door de RIVM gemelde onderrapportage moeten we daar nog 1 dag bij optellen.

Verder nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 18 december 2020 @ 16:00:26 #294
1986 Jane
pi_196804244
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Combinatie van. Meneer is namelijk ook orthomoleculair kwakzalver. Dus HCQ, AZ en een dosis vitamine D pillen, magische cocktail.
Het is alleen wel jammer dat het feit dat deze kwakzalver ook vitamine D in z'n cocktail stopte dan weer wordt aangegrepen om de serieuze onderzoeken (en het zijn er inmiddels best veel) ook gelijk van tafel te vegen.

Ik wil hier absoluut geen reclamepraatje houden. Ik zeg alleen dat ik die (serieuze, wetenschappelijke) onderzoeken best overtuigend vind en op basis daarvan niet verwacht dat de situatie 'vanzelf' beter wordt tot ongeveer april/mei. (althans, in Nederland/Noord-Europa)
pi_196804265
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:54 schreef daNpy het volgende:

[..]

10 duizend? 100 duizend? 1 miljoen? 10 miljoen?

Ik weet dat er meerdere bestellingen uitstaan en natuurlijk gaat het het eea. geleverd worden, maar zolang er geen getallen bij zijn zegt het niet veel :)
Van Oxford zouden er al een miljard doses in voorraad zijn, volgens sommige bronnen. Dat lijkt me iets veel, maar de UK had 30 miljoen doses besteld die in september klaar moesten zijn.
Moderna heb ik iets minder zicht op, dat zal niet veel meer zijn dan wat Pfizer nu kan leveren, maar Pfizer levert er dit jaar toch zo'n 50 miljoen al, en nu ze er meer uit kunnen halen dus zon 60-70 miljoen.
pi_196804478
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 14:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wij zitten al 6 maanden zo goed als thuis, en dan moet ik wachten met bijvoorbeeld op reis gaan op anderen omdat ze bijvoorbeeld eerst het vaccin willen afwachten ? _O- :W

zodra wij immuun zijn gaan we niet nog langer in een complete lockdown blijven wachten dat weet ik wel.
we hebben er genoeg aan bijgedragen, de beloning is het vaccin, simpel zat
Ik word niet gauw kwaad, maar dat je er mee weg komt om dit zomaar te posten... :{ 'We hebben er genoeg aan bijgedragen'...Denk toch eens na man. De hele maatschappij wordt op slot gegooid om jou en je vrouw te beschermen te beschermen en dit is hoe je er over denkt?

Ik ben relatief jong en zit niet in een risicogroep dus krijg het vaccin als laatst. Terwijl ik mijn bedrijf bijna heb zien instorten toen in maart de scholen dicht gingen. Alle opdrachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik heb twee mensen moeten laten gaan omdat hun contract verliep, ook jonge mensen. Gelukkig dat dankzij de relatief stabiele maatregelen ik in de zomer en herfst nog wat projecten heb kunnen afronden en dat er een steunpakket is vanuit de overheid waardoor ik niet failliet ga. Ik moet nog maar zien of ik al mijn oude klanten terug kan krijgen als dit allemaal afgelopen is. Ik hoop dat er niemand is die denkt dat alles weer snel terug naar het oude gaat voor ondernemers. Oh ja, ik was aan het sparen om een huis te kopen binnen niet al te lange tijd. Die droom kan ik ook mooi laten varen voorlopig. Maar ik en vele van mijn generatiegenoten zijn bereid deze offers te doen.

Maar goed, er is een ongekende pandemie en we moeten met z'n allen solidair zijn en de mensen beschermen die het meeste last hebben van het virus. Zodat de ziekenhuizen het aankunnen. Dus hou ik me aan alle regels, zelfs degene waar ik het niet mee eens ben (mondkapjesplicht). En dat zal ik blijven doen zolang het noodzakelijk is. Ik blijf netjes wachten op mijn beurt voor het vaccin.

Zodat mensen als jij in staat blijven om lekker te kunnen zeiken over 'feestende jongeren' op het internet.
pi_196804505
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:08 schreef Baronvonmunchen het volgende:
Die mensen die tegen de mondkap, tegen de anderhalve meter, tegen vaccineren en tegen de sluiting van de horeca is: wat wil die groep dan WEL?
Ik denk mensen waarvoor "en" geldt, die zijn ze gewoon een beetje wappie. Als jij daar of van maakt, dan waren er best elementen waar ik geen fan van ben en die ik graag anders zou zien.

Mondkapjes blijf ik nog altijd een vage omzwaai vinden. En toen men van Dissel een vraag stelde over deze maatregel zei hij: "daar kan ik niks over zeggen, het is geen voorstel van het OMT, maar een politiek besluit". Dus hier neig ik nog altijd naar tegen.

Dan de horeca, die is feitelijk nooit dicht geweest. De ho is altijd open geweest en voor de re was er mogelijk ook meer mogelijk geweest. Is zelfs nog aangegeven door het OMT. De rest zeker nachtclubs is lastig tot onmogelijk.

Wat dan wel. Vliegverkeer ontmoedigen en zeker zo aanstippen in persconferenties dat vliegen naar overzeese gebieden kan. Waardoor men uren met 100de mensen in zo'n kleine ruimte gaat zitten en dan daar, waar je er geen controle over hebt, de kroeg en het restaurant induiken.

Dan denk ik ook dat er te lang is weggekeken bij broeihaarden. Men heeft te lang het onderwijs, zeker hoger dan basisonderwijs open willen houden, en ik ben er van overtuigd dat dit veel heeft bijgedragen aan de ellende waar wij nu inzetten.
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 16:16:18 #298
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196804508
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 december 2020 16:00 schreef Jane het volgende:

[..]

Het is alleen wel jammer dat het feit dat deze kwakzalver ook vitamine D in z'n cocktail stopte dan weer wordt aangegrepen om de serieuze onderzoeken (en het zijn er inmiddels best veel) ook gelijk van tafel te vegen.

Ik wil hier absoluut geen reclamepraatje houden. Ik zeg alleen dat ik die (serieuze, wetenschappelijke) onderzoeken best overtuigend vind en op basis daarvan niet verwacht dat de situatie 'vanzelf' beter wordt tot ongeveer april/mei. (althans, in Nederland/Noord-Europa)
Gewoon vitamine D supplementen slikken. Doe ik ook. Kan sowieso geen kwaad dus wat is erop tegen om dat niet gewoon dagelijks preventief te nemen?
  Moderator vrijdag 18 december 2020 @ 16:17:14 #299
5428 crew  miss_sly
pi_196804523
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 16:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Gewoon vitamine D supplementen slikken. Doe ik ook. Kan sowieso geen kwaad dus wat is erop tegen om dat niet gewoon dagelijks preventief te nemen?
In de winter is vitamine D sowieso goed om bij te slikken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 18 december 2020 @ 16:23:28 #300
1986 Jane
pi_196804621
Het is (zeker in dit topic) geen nieuws, maar als je dan zo'n stuk leest zakt de moed je toch weer wat dieper in de schoenen.

https://www.volkskrant.nl(...)-8-januari~b63bec81/

quote:
‘Het is een chaos’, zegt een betrokkene, die daarbij aanwezig was en niet met naam in de krant wil. De partijen hebben afgesproken de media niet te woord te staan over de vaccinatiecampagne. ‘We zitten met 1001 problemen tegelijkertijd. Elke dag komen er meer vragen dan antwoorden bij.’

Geen scenario's
Belangrijke oorzaak voor die onduidelijkheid is dat er geen scenario’s klaar lagen voor een vaccinatiecampagne toen de Gezondheidsraad halverwege november met het advies kwam welke groepen prioriteit moesten krijgen. Daardoor moet nu alles ‘ad hoc’ worden geregeld, aldus de betrokkene.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')