abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196800207
quote:
81s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah ja, vandaar dat deze motie gister finaal is weggestemd: https://www.tweedekamer.n(...)25424&did=2020D53369

:')
Bijzonder. Een soortgelijke motie van laatst was wel aangenomen meen ik te herinneren.
I'll give you something to do
pi_196800211
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als dit gaat om die ademsneltest van een Nederlands bedrijf is dat 10 per uur ook vrij apart. Volgens de berichten van dat bedrijf duurt een test maximaal 1 minuut en is daarna het kapje vervangen voldoende om klaar te zijn voor een volgende patiënt.
Ja dat vond ik ook een rare. Maar wellicht is dit een gevalletje verwachtingen commerciele markt (lees: evenementenbranche) downplayen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196800212
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt. Óf je geeft een deel van de samenleving meer vrijheden (minder economische schade, mensen zitten niet onnodig thuis, maar wel 'oneerlijk'), óf houdt het collectief langer op slot (meer ecnomische schade, mensen zitten onnodig thuis, maar wel 'eerlijk').
De verhoudingen tussen die twee opties zijn niet gelijk. Je kan het collectief langer op slot houden, maar dat betekent niet dat het land pas weer open gaat als iedereen is gevaccineerd. Het zal een tussendatum ergens zijn. Door in een keer iedereen weer vrijheid te geven is de economische boost mogelijk veel groter dan dat hier en daar mensen weer wat kunnen.
pi_196800222
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus als ik de mobiel van mijn gevaccineerde vriend meeneem kan ik naar het concert? _O_
en dan kan je ook gelijk muntjes halen ...( tot 25 euro ) :P
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196800227
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt. Óf je geeft een deel van de samenleving meer vrijheden (minder economische schade, mensen zitten niet onnodig thuis, maar wel 'oneerlijk'), óf houdt het collectief langer op slot (meer ecnomische schade, mensen zitten onnodig thuis, maar wel 'eerlijk').
Of je gooit alles langzaam weer open zodra de risicogroepen en ouderen gevaccineerd zijn. Dan kan de zorg het waarschijnlijk weer fatsoenlijk aan; wel in de gaten blijven houden natuurlijk en een 1,5 meter maatregel desnoods wat langer actief laten.

Het is niet perse beter voor de economie als je iedereen die zich laat vaccineren sneller meer vrijheden geeft. Ze beginnen juist met ouderen en risico groepen en dat is nou niet echt de grootste groep die de economie draaiende houd. Leuk als die groep bv weer uit eten mag, maar dan moeten de restaurants wel open zijn incl personeel. Personeel die over het algemeen niet bij de eerste groepen gevaccineerden zullen zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2020 12:02:52 ]
pi_196800231
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is denk ik vooral een gevalletje dat niemand meer te houden valt als er eenmaal een grote groep kwestbaren is gevaccineerd. Dan kan je mensen echt niet meer binnenhouden met beperkingen.
Zolang bepaalde zaken niet toegestaan zijn kun je mensen prima binnenhouden. Of het verstandig (en nodig) is, is een andere vraag. Dat wordt sowieso een interessante campagnetijd.

Ik denk dat voor de zittende partijen de vaccinatie net op tijd komt, omdat er tijdens de verkiezingen naar verwachting een soort jubelstemming zal zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196800244
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en dan kan je ook gelijk muntjes halen ...( tot 25 euro ) :P
tijdelijk tot 50 euro zelfs ;) de vraag is natuurlijk wel hoe lang nog..
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196800250
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Of je gooit alles langzaam weer open zodra de risicogroepen en ouderen gevaccineerd zijn. Dan kan de zorg het waarschijnlijk weer fatsoenlijk aan; wel in de gaten blijven houden natuurlijk en een 1,5 meter maatregelen desnoods wat langer actief laten.

Het is niet perse beter voor de economie als je iedereen die zich laat vaccineren sneller meer vrijheden geeft. Ze beginnen juist met ouderen en risico groepen en dat is nou niet echt de grootste groep die de economie draaiende houd. Leuk als die groep bv weer uit eten mag, maar dan moeten de restaurants wel open zijn incl personeel. Personeel die over het algemeen niet bij de eerste groepen gevaccineerden zullen zitten.
Kortom: een zeer complexe puzzel.

En wat doe je als restaurant als je halve personeelsbestand vaccinatie weigert?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:03:41 #284
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196800258
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:04 schreef Kyran het volgende:
..
Probleem zit een beetje in de uitvoering en,zoals vaak, in ICT deel. Er is werkelijk geen enkel excuus te bedenken dat er niet al weken of zelfs maanden lang een registratie- en oproepsysteem klaarstaat.

...
Dit is voor mij ook onbegrijpelijk en tegelijkertijd toch naar verwachting na een aantal decennia overheid. Alleen voor dit deel zou ik al een flink onderzoek willen zien. Hopelijk dient de Corona-crisis nog iets goeds op deze manier, dat er beseft wordt dat dat eeuwige gekutkloot met applicaties bij de overheid echt niet meer kan. Het kostte normaal tijd en geld, nu ook mogelijk levens.
pi_196800265
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Of je gooit alles langzaam weer open zodra de risicogroepen en ouderen gevaccineerd zijn. Dan kan de zorg het waarschijnlijk weer fatsoenlijk aan; wel in de gaten blijven houden natuurlijk en een 1,5 meter maatregelen desnoods wat langer actief laten.

Dat laatste is een goed punt. Zijn er dan uitzonderingen voor personeel die nog niet zijn gevaccineerd maar wel noodzakelijk zijn om de boel draaiende te houden? Er ontstaat een enorm logistiek probleem waar je niet aan wil beginnen. Gewoon langzaam voor iedereen versoepelen, desnoods met een achterlijk brede veiligheidsmarge. Je wil niet hebben dat je te vroeg versoepelt en dan met het schaamrood op de lippen weer maatregelen moet invoeren.
pi_196800269
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Of nog een leuke: Wat doe je als de sceptische 30% van het zorgpersoneel de daad bij het woord voegt en bedankt voor een prik?
I'll give you something to do
pi_196800274
https://www.ad.nl/binnenl(...)noodopvang~ac4a1a9c/

Wat ik vandeweek al zei, nu dus ook bevestigd. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_196800277
quote:

[..]

Ook dat.

Daarom gewoon de samenleving weer openen zodra de risico groepen de kans hebben gehad om zich te vaccineren. Dan maakt het niet uit als het halve personeelsbestand geen vaccinatie heeft gehad; de risico groepen zijn immers beschermd.
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:05:03 #289
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196800280
quote:

[..]

Gezien het feit dat de horeca draait op tijdelijke contracten voorzie ik daar een flinke push-factor voor studenten en andere jongeren om toch die prik even te halen omdat ze anders zichzelf in de vingers snijden.
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:09:34 #290
14505 OProg
A Life in Music
pi_196800326
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:04 schreef Haags het volgende:

De vraag is meer of het terecht is dat de 'schuld' nu bij de ouders ligt. Als het alternatief geen werk meer hebben of geen salaris is moet je toch echt bij de organisatie zijn waar ze werken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:11:12 #291
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196800345
quote:

Ja, niet zo gek ook.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:12:59 #292
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_196800362
quote:

De lijst met vitale beroepen is natuurlijk ook wel erg ruim.

Iedereen die in "de voedselketen" werkt staat er ook op, dus daar vallen ook boerenknechten, fabrieksarbeiders, schoonmakers en vrachtwagenchauffeurs onder. Zou me niet verbazen als 60% van de beroepsbevolking inderdaad een vitaal beroep heeft.

quote:
Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
https://www.rijksoverheid(...)js/cruciale-beroepen
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_196800363
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:09 schreef OProg het volgende:

[..]

De vraag is meer of het terecht is dat de 'schuld' nu bij de ouders ligt. Als het alternatief geen werk meer hebben of geen salaris is moet je toch echt bij de organisatie zijn waar ze werken.
Geen werk of salaris meer hebben, is wel meteen een uiterste he?
Zou stap 1 van ouders niet de makkelijkste weg zijn? Eerst eens kijken of je het kind toch naar het KDV kan sturen? Kost je geen vrije dagen en het leven gaat zo normaal mogelijk door. Lukt dat niet, dan ga je toch pas naar je werkgever?
Of zie ik dat verkeerd? :{
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:13:11 #294
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_196800366
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:54 schreef Cynicio het volgende:
Lijkt me trouwens wel interessant om in 2021 of 2022 te kijken of onze "infectie-angst" onbedoeld leidt tot een minder heftig griepseizoen. De maatregelen kunnen dan wel helemaal of grotendeels losgelaten zijn, maar er is toch een stukje extra bewustwording gekomen. Als mensen sneller thuis blijven bij ziekte zullen minder mensen ziek worden.
Dat is inderdaad een interessante vraag. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de huidige maatregelen juist ook voor een heftiger griepseizoen later kan zorgen. Dit heeft dan te maken met het feit dat de griep nu nauwelijks rondgaat en immuniteit tegen de griep maar kortdurend is. Doordat er nu bijna geen griep rondgaat verliezen we netto als samenleving dus groepsimmuniteit tegen de griep. Dit kan in latere jaren voor extra doden zorgen, doordat de mensen die vatbaar zijn voor de griep nu niet doodgaan.
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:16:04 #295
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196800407
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:12 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

De lijst met vitale beroepen is natuurlijk ook wel erg ruim.

Iedereen die in "de voedselketen" werkt staat er ook op, dus daar vallen ook boerenknechten, fabrieksarbeiders, schoonmakers en vrachtwagenchauffeurs onder. Zou me niet verbazen als 60% van de beropesbevolking inderdaad een vitaal beroep heeft.
[..]

https://www.rijksoverheid(...)js/cruciale-beroepen
En vergeet deze lijst niet:

https://www.nctv.nl/onder(...)cht-vitale-processen

Van bagagesjouwer op Schiphol tot vrachtwagenchauffeur, allemaal recht op noodopvang.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196800442
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:54 schreef Cynicio het volgende:
Lijkt me trouwens wel interessant om in 2021 of 2022 te kijken of onze "infectie-angst" onbedoeld leidt tot een minder heftig griepseizoen. De maatregelen kunnen dan wel helemaal of grotendeels losgelaten zijn, maar er is toch een stukje extra bewustwording gekomen. Als mensen sneller thuis blijven bij ziekte zullen minder mensen ziek worden.
Mogelijk dat we ons immuunsysteem zo hebben verpest dat we als het straks weer mag geen weerstand kunnen bieden tegen de griep en we massaal ziek worden.
pi_196800453
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Mogelijk dat we ons immuunsysteem zo hebben verpest dat we als het straks weer mag geen weerstand kunnen bieden tegen de griep en we massaal ziek worden.
Ik heb nog nooit zo veel binnen gezeten, dus dat zou best kunnen ja.
  vrijdag 18 december 2020 @ 12:19:57 #298
14505 OProg
A Life in Music
pi_196800462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Geen werk of salaris meer hebben, is wel meteen een uiterste he?
Zou stap 1 van ouders niet de makkelijkste weg zijn? Eerst eens kijken of je het kind toch naar het KDV kan sturen? Kost je geen vrije dagen en het leven gaat zo normaal mogelijk door. Lukt dat niet, dan ga je toch pas naar je werkgever?
Of zie ik dat verkeerd? :{
Daarom zeg ik ook 'als'. :)

Maar er lopen hier in dit forum ook users rond die voor alle maatregelen zijn maar in ieder geval tot deze week gewoon elke dag naar kantoor gingen omdat dat moest van de baas en ze er niet tegenin durfden te gaan. Met een kantoorfunctie. Dat is deels een gebrek aan ruggengraat maar misschien ook omdat de druk vanuit boven gewoon te groot is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196800468
200 euro "boete" omdat ik mezelf niet zou willen laten vaccineren. Ik. Diegene die het hele jaar zich al aan regels houd. Ik. Degene die niet meedeed aan black friday. Ik. Degene die niet net als vele andere medelanders gewoon lekker op vakantie gingen en de ziekte mee terug namen of naar het vakantieland brachten. Het moet toch gvd ook niet nog gekker worden zeg. Ik loop het hele jaar al risisco deze ziekte te krijgen omdat andere mensen maar blijven doen. En dan zal ik een boete krijgen.
pi_196800479
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 12:09 schreef OProg het volgende:

[..]

Werkgevers zijn idd veel minder coulant dan in maart waarschijnlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')