abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 18 december 2020 @ 11:51:35 #251
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_196800065
Vorige keer minstens een uur op de controle zitten wachten, nu is ze 25 minuten na de landing al op weg richting bagage, ondanks extra eisen. Schiphol lijkt de administratieve zaken in elk geval goed op orde te hebben.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_196800067
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als niemand met het PVV wil regeren krijgen ze ook niet echt de volledige kans om wat te bereiken natuurlijk. Ik ben best benieuwd hoe het met het land zou gaan als de PVV eens goed zou regeren.
Met een partij met een verkiezingsprogramma op een A4tje met onhaalbare standpunten als grenzen dicht, Moslims het land uit en een Nexit valt niet te regeren.
pi_196800081
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waarom is dat erg?
Omdat als je zo'n vaccinatiebewijs grootschalig gaat uitrollen als entreebewijs ik niet voor iedere winkel een tweestapsverificatieproces wil moeten doorlopen om naar binnen te komen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:53:16 #254
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196800091
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:51 schreef heywoodu het volgende:
Vorige keer minstens een uur op de controle zitten wachten, nu is ze 25 minuten na de landing al op weg richting bagage, ondanks extra eisen. Schiphol lijkt de administratieve zaken in elk geval goed op orde te hebben.
Blij voor jullie dat het in orde is ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196800095
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:50 schreef Momo het volgende:

[..]

Waar hij wel goed in is de "gewone man" te vertegenwoordigen. Veel mensen maken zich druk om immigratie, reljeugd etc. Maar hij doet dat compleet op de onderbuik van die mensen met niet reële plannen. Toch iets waar je schijnbaar best goed van kan bestaan. Die mensen voelen zich gehoord. Al zal Wilders nooit echt regeren.
Maar ik heb 10 keer liever Wilders dan Baudet, met pure wetenschapsontkenning. Als je ook kijkt op twitter zijn alle extremisten ook over gestapt naar Baudet.
helemaal mee eens, de FvD is afgelopen 6 maanden echt full wappie gegaan
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196800102
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Omdat als je zo'n vaccinatiebewijs grootschalig gaat uitrollen als entreebewijs ik niet voor iedere winkel een tweestapsverificatieproces wil moeten doorlopen om naar binnen te komen.
daar is NFC voor :D
pi_196800106
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit klinkt allemaal helemaal niet zo heel hoopgevend. -O-
Ieder land zal zo zijn eigen problemen hebben, alleen van die andere problemen horen we veel minder. Daarmee niet gezegd dat Nederland niet meer (en verwijtbaardere) problemen kan hebben dan andere landen, voordat iemand dat mij weer voor de voeten werpt.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196800107
Lijkt me trouwens wel interessant om in 2021 of 2022 te kijken of onze "infectie-angst" onbedoeld leidt tot een minder heftig griepseizoen. De maatregelen kunnen dan wel helemaal of grotendeels losgelaten zijn, maar er is toch een stukje extra bewustwording gekomen. Als mensen sneller thuis blijven bij ziekte zullen minder mensen ziek worden.
pi_196800116
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is geen perfecte oplossing. Wat ze ook bedenken het gaat altijd ten koste van groepen mensen. Ondernemers/nog niet gevaccineerden/vaccinatie weigeraars etc. Iemand zal de dupe zijn en daar kan niemand wat aan doen.
Lijkt me erg lastig als politicus. Hoe dan ook, welke oplossing ze ook kiezen. Geert is het er niet mee eens.
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:55:21 #260
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196800123
Baudet is een complete volidioot ja 8)7
A murky, forgotten land.
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:55:59 #261
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196800136
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:54 schreef Cynicio het volgende:
Lijkt me trouwens wel interessant om in 2021 of 2022 te kijken of onze "infectie-angst" onbedoeld leidt tot een minder heftig griepseizoen. De maatregelen kunnen dan wel helemaal of grotendeels losgelaten zijn, maar er is toch een stukje extra bewustwording gekomen. Als mensen sneller thuis blijven bij ziekte zullen minder mensen ziek worden.
Afgaande op hoe het in de (voetbal)kantines ging in augustus en september denk ik niet dat die extra angst er echt is.
pi_196800140
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:54 schreef Cynicio het volgende:
ik ga op zeker tijdens het griep seizoen wat voorzichter zijn......i.v.m de kwetsbare vrouw.
heeft onze ogen wel geopend en vooral omdat we tig verjaardagen hebben tijdens het griep seizoen.
pi_196800147
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:55 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Er is geen perfecte oplossing. Wat ze ook bedenken het gaat altijd ten koste van groepen mensen. Ondernemers/nog niet gevaccineerden/vaccinatie weigeraars etc. Iemand zal de dupe zijn en daar kan niemand wat aan doen.
Lijkt me erg lastig als politicus. Hoe dan ook, welke oplossing ze ook kiezen. Geert is het er niet mee eens.
Klopt. Óf je geeft een deel van de samenleving meer vrijheden (minder economische schade, mensen zitten niet onnodig thuis, maar wel 'oneerlijk'), óf houdt het collectief langer op slot (meer ecnomische schade, mensen zitten onnodig thuis, maar wel 'eerlijk').
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:56:59 #264
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196800153
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:46 schreef Twinkle20 het volgende:
Pfieuw, begon me al af te vragen of de beste men ze nog wel allemaal op een rijtje had:
Bron nos.nl

Maken we hier even een notitie van voor over een paar maanden? Aangezien het niet de eerste keer is dat ie zich inlaat met draaikonterij (wel/niet/wel/niet/wel/niet mondkapjesverplichting etc).

Kabinet tegen belonen van vaccineren
Het kabinet ziet er weinig in om mensen die zijn ingeënt tegen het coronavirus een soort beloning te geven. Uit onderzoek door verschillende instellingen blijkt dat bijna driekwart van de Nederlanders ervoor is om gevaccineerden meer vrijheden te geven dan mensen die zich niet hebben laten inenten. Ze zouden bijvoorbeeld ook na een corona-uitbraak in een bepaald gebied naar een café mogen, terwijl mensen die vaccinatie geweigerd hebben de toegang kan worden ontzegd.

Minister De Jonge zegt dat vaccineren niet verplicht wordt en dat hij veel nadelen ziet in een vorm van beloning. "Je moet niet willen dat daar een impliciete druk van uitgaat en dat het toch een vorm van drang en dwang wordt."

Het kabinet wil nog wel een advies van de Gezondheidsraad over de situatie dat een deel van de bevolking wel en een deel niet is ingeënt.
Ah ja, vandaar dat deze motie gister finaal is weggestemd: https://www.tweedekamer.n(...)25424&did=2020D53369

:')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196800158
Ik had deze volgens mij al keer eerder gepost :

Ademtest
quote:
Momenteel zijn 50 ademtest-apparaten beschikbaar. Om de capaciteit te
vergroten zijn nog eens 500 ademtestapparaten besteld. Deze worden naar
verwachting vanaf februari 2021 geleverd. De validatie voor mensen met klachten
is afgerond en de resultaten zullen op korte termijn in het OMT worden
beoordeeld. Deze test is een pre-analyse, die de toestroom naar de PCR zal
verminderen (de test geeft aan dat je het virus niet hebt oftewel dat je geen
verdere diagnostiek nodig hebt). Per apparaat kunnen ongeveer tien testen per
uur worden afgenomen. De ademtest-apparaten kwalificeren als medisch
hulpmiddel en kunnen daarom niet zomaar op de Nederlandse markt gebracht
worden. Dit vereist een CE-markering dan wel een verleende ontheffing om het
hulpmiddel op de markt te brengen. Dit toelatingsproces wordt momenteel
versneld doorlopen.
Het beperkte aantal blaastesten dat Nederland nu heeft wordt zo efficiënt mogelijk
ingezet in de (X)L teststraten. Op dit moment vindt validatie van ademtesten voor
mensen zonder klachten plaats. Op basis van de resultaten daarvan wordt bezien
hoe de ademtest gebruikt kan worden voor testen voorafgaand aan een
evenement. De blaastest is ongeschikt om vaak verplaatst te worden naar
verschillende locaties in verband met het steeds opnieuw instellen van de
apparatuur.
Bron: kamerbrief 8-12

10 testen per uur per apparaat is natuurlijk niet echt iets wat je massaal in kunt gaan zetten bij een evenement, als je duizenden bezoekers binnen een paar uur moet afhandelen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:57:36 #266
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196800165
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Nevada Fried Chicken?
A murky, forgotten land.
pi_196800174
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Afgaande op hoe het in de (voetbal)kantines ging in augustus en september denk ik niet dat die extra angst er echt is.
Ik denk dat die er wel is, alleen zal deze niet in alle lagen van de maatschappij gelijk zijn. Mijn idee is dat het cumulatieve effect van die extra bewustwording toch best iets kan betekenen.

Niet dat het verder veel uitmaakt, met de griep leven we al een tijdje.
pi_196800181
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nevada Fried Chicken?
https://www.coolblue.nl/advies/wat-is-nfc.html
pi_196800184
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt. Óf je geeft een deel van de samenleving meer vrijheden (minder economische schade, mensen zitten niet onnodig thuis, maar wel 'oneerlijk'), óf houdt het collectief langer op slot (meer ecnomische schade, mensen zitten onnodig thuis, maar wel 'eerlijk').
Ik denk overigens dat men het meer open gaat gooien zodra de meeste risicogroepen gevaccineerd zijn. Dan wordt het een 'op eigen risico'-verhaal denk ik.
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:58:40 #270
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196800185
A murky, forgotten land.
  vrijdag 18 december 2020 @ 11:59:04 #271
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196800191
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ieder land zal zo zijn eigen problemen hebben, alleen van die andere problemen horen we veel minder. Daarmee niet gezegd dat Nederland niet meer (en verwijtbaardere) problemen kan hebben dan andere landen, voordat iemand dat mij weer voor de voeten werpt.
Ja, nee precies. Het beeld dat bij mij blijft hangen is dat het een lang stroperig proces gaat worden. Ik zie namelijk geen directe reden om te denken dat het in Nederland anders gaat zijn dan in de buurlanden - of in de buurlanden anders dan in Nederland.
Antifa
pi_196800194
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dus als ik de mobiel van mijn gevaccineerde vriend meeneem kan ik naar het concert? _O_
pi_196800196
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik denk overigens dat men het meer open gaat gooien zodra de meeste risicogroepen gevaccineerd zijn. Dan wordt het een 'op eigen risico'-verhaal denk ik.
Het is denk ik vooral een gevalletje dat niemand meer te houden valt als er eenmaal een grote groep kwestbaren is gevaccineerd. Dan kan je mensen echt niet meer binnenhouden met beperkingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196800198
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:58 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik denk dat die er wel is, alleen zal deze niet in alle lagen van de maatschappij gelijk zijn. Mijn idee is dat het cumulatieve effect van die extra bewustwording toch best iets kan betekenen.

Niet dat het verder veel uitmaakt, met de griep leven we al een tijdje.
ik denk dat ik wat minder op visite ga, meer online bestellen en de grote mensen massa's vermijd in de maanden januari/februari
pi_196800199
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 11:57 schreef _serial_ het volgende:
Ik had deze volgens mij al keer eerder gepost :

Ademtest
[..]

Bron: kamerbrief 8-12

10 testen per uur per apparaat is natuurlijk niet echt iets wat je massaal in kunt gaan zetten bij een evenement, als je duizenden bezoekers binnen een paar uur moet afhandelen
Als dit gaat om die ademsneltest van een Nederlands bedrijf is dat 10 per uur ook vrij apart. Volgens de berichten van dat bedrijf duurt een test maximaal 1 minuut en is daarna het kapje vervangen voldoende om klaar te zijn voor een volgende patiënt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')