Hetzelfde geldt voor covid-19, er is niemand die langer dan een jaar geleden besmet was.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik roep maar wat, maar misschien dat het er mee te maken heeft dat die vaccins al jaren op de markt zijn? Veel langer getest, e.d.
Vind ik wel wat anders dan een recent vaccin...waarbij er nog niemand rondloopt die dat vaccin al jaren met zich mee draagt.
"En je weigert zonder serieuze grond"quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mogen mensen die allergisch zijn voor componenten in het vaccin dan ook niet meer meedoen? Of mensen met een immuunziekte?
Als ondernemer gaat het je geen moer aan of iemand wel of niet gevaccineerd is. Sterker nog, de ondernemer die daarnaar vraagt kun je bij de Autoriteit Persoonsgegevens aangeven. Als hij het opslaat heeft hij helemaal een probleem.
Waar we nu over praten voelt als een plicht zonder de nadelen van die plicht. De manier waarop de hele wereld nu bezig is wordt het toch wel een plicht, want je kan straks niet eens Duitsland of België meer in zonder vaccinatie, dus dat bereiken ze op een andere manier toch wel. Dat lijkt ook te zijn wat ze willen bereiken, dan moeten ze ook met de billen bloot om dat daadwerkelijk te willen regelen met alle bijbehorende problemen. Er zal waarschijnlijk blijken dat het helemaal niet zo eenvoudig is om dat te doen, top.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:42 schreef Raveler het volgende:
[..]
Een absolute plicht zou ik dus juist wél tegen zijn; dat raakt aan het zelfbeschikkingsrecht en dat lijkt me pas écht een issue. Kinderen kunnen in dit geval bijv. best deelnemen aan de maatschappij, maar niet naar bepaalde vormen van opvang. Lijkt mij een prima middenweg.
Daar is wel een verschil in. Je kunt er namelijk voor kiezen die tas niet mee te nemen, of 'm even in een kluisje op te bergen (zoals bij Media Markt). Een vaccinatiebewijs heb je wel of niet. De gegevens op zo'n vaccinatiebewijs zijn medische gegevens, dat is gevoelige informatie.quote:Maar hetzelfde geldt voor de inhoud van je tas. Toch mag een ondernemer eisen dat je die toont, en kan je anders de winkel uitzetten (of de volgende keer de toegang ontzeggen). Prima als je je tas niet wilt laten zien (of je vaccinatiebeijws), maar dan winkel je dus ergens anders of online.
Waar ik werk wordt ieder jaar de griepprik aangeboden aan alle medewerkers en wordt er sterk geadviseerd 'm te nemen. Het is niet verplicht maar wordt erg eenvoudig gemaakt, je kan op kantoor gewoon even langs de dokter en hop, klaar. Dat is iets wat drempelverlagend werkt, dat is naar mijn mening voldoende.quote:Ik had er 0,0 moeite mee (en had de vaccinatie gewoon gehad), dus heb er inderdaad geen werk van gemaakt, omdat het me verder niet interesseerde. Het betrof overigens een zeer groot academisch ziekenhuis, dus ik vermoed dat het wel 'klopte' maar zeker weten doe ik dat dus niet.
En dat is dus net het punt en het verschil met de vaccins die jij opnoemt. Er is nog niemand die het Corona vaccin al jaren met zich mee draagt. Er is dus wat meer onzekerheid als het op lange termijn bijwerkingen aankomt. Daar komt die twijfel bij veel mensen vandaan.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:36 schreef Raveler het volgende:
[..]
Er is ook nog niemand die al jaren hersteld is van corona hè?De lange termijn gevolgen daarvan kunnen we ook nog niet goed in kaart brengen.
10 duizend? 100 duizend? 1 miljoen? 10 miljoen?quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Moderna vaccin komt er hoogstwaarschijnlijk ook bij in januari, en mogelijk ook het Oxford vaccin, vergeet die ook niet.
Daarom zou iedereen voor zichzelf moeten afwegen welke gok hij/zij wil nemen. Mogelijke lange termijn effecten van Corona, of van een vaccin. Zonder dat ze beinvloed worden door een verplichting (of een verplichting zonder het een verplichting te noemen...)quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor covid-19, er is niemand die langer dan een jaar geleden besmet was.
Komen tegenwoordig pas om 15.15 uur.quote:
13.900quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:50 schreef Unmountable het volgende:
Wat verwachten jullie van de cijfers van vandaag?
Ik vermoed dat het straks wel mee zal vallen met wat wel/niet kan, als ik eerlijk ben. Maar dat is vooral mijn inschatting nu, niet per se gebaseerd op bronnen.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waar we nu over praten voelt als een plicht zonder de nadelen van die plicht. De manier waarop de hele wereld nu bezig is wordt het toch wel een plicht, want je kan straks niet eens Duitsland of België meer in zonder vaccinatie, dus dat bereiken ze op een andere manier toch wel. Dat lijkt ook te zijn wat ze willen bereiken, dan moeten ze ook met de billen bloot om dat daadwerkelijk te willen regelen met alle bijbehorende problemen. Er zal waarschijnlijk blijken dat het helemaal niet zo eenvoudig is om dat te doen, top.
Ik zou ook meer voorstander zijn van keuzes geven ja. Dus bijv. een mondkapje op óf een vaccinatiebewijs / negatoeve test laten zien, zoiets.quote:[..]
Daar is wel een verschil in. Je kunt er namelijk voor kiezen die tas niet mee te nemen, of 'm even in een kluisje op te bergen (zoals bij Media Markt). Een vaccinatiebewijs heb je wel of niet. De gegevens op zo'n vaccinatiebewijs zijn medische gegevens, dat is gevoelige informatie.
Ik snap je punt, maar een absolute plicht gaat er sowieso niet komen.quote:[..]
Waar ik werk wordt ieder jaar de griepprik aangeboden aan alle medewerkers en wordt er sterk geadviseerd 'm te nemen. Het is niet verplicht maar wordt erg eenvoudig gemaakt, je kan op kantoor gewoon even langs de dokter en hop, klaar. Dat is iets wat drempelverlagend werkt, dat is naar mijn mening voldoende.
Ik denk dat ik het net niet helemaal goed uitlegde. Ik ben geen 'fan' van een plicht, maar als ze een plicht willen moeten ze niet verschuilen achter vrije keuze en toch een plicht doen, maar moeten ze gewoon de wetgeving indienen ervoor. Dat niet doen is een halfslachtige en (naar mijn mening) laffe manier.
Laatste twee dagen was het hoger vanwege een storing een paar dagen geleden dacht ik.... Dus ik gok ergens rond de 10.000quote:
zijn alle missende testen nu ingehaald van afgelopen week? Zo ja, 10500. Anders rond de 13000.quote:
Ik doelde meer op de ironie dat sommigen die onzekerheid aangrijpen om dan maar meer kans te blijven lopen op een andere onzekerheid (namelijk corona oplopen en de onzekerheid die dat op lange termijn met zich meebrengt)quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat is dus net het punt en het verschil met de vaccins die jij opnoemt. Er is nog niemand die het Corona vaccin al jaren met zich mee draagt. Er is dus wat meer onzekerheid als het op lange termijn bijwerkingen aankomt. Daar komt die twijfel bij veel mensen vandaan.
Echt wat anders dan vaccins die al jaren in de omloop zijn en voordat ze uit kwamen al jaren getest zijn.
Werd woensdag, donderdag en vrijdag bijgevoegd, dus vandaag ook nog.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:56 schreef Stienn het volgende:
[..]
zijn alle missende testen nu ingehaald van afgelopen week? Zo ja, 10500. Anders rond de 13000.
Ja, ik snapte hem pas nadat ik mijn reactie had getyptquote:Op vrijdag 18 december 2020 14:57 schreef Raveler het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de ironie dat sommigen die onzekerheid aangrijpen om dan maar meer kans te blijven lopen op een andere onzekerheid (namelijk corona oplopen en de onzekerheid die dat op lange termijn met zich meebrengt)
Maar dat ben je dus wel van plan.quote:Op vrijdag 18 december 2020 14:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
yup, helemaal mee eens......maar sommige jongeren lapten de regels aan hun laars en dat doen wij niet.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |