abonnement Unibet Coolblue
pi_196421913
En hier verder:
Paar dagen rond de eerste lockdown....
Probably covering their arses.

Status of COVID-19
https://www.gov.uk/guidan(...)d#status-of-covid-19
As of 19 March 2020, COVID-19 is no longer considered to be a high consequence infectious diseases (HCID) in the UK.

The 4 nations public health group made an interim recommendation in January 2020 to classify COVID-19 as an HCID. This was based on consideration of the UK criteria about the virus and the disease with information available during the early stages of the outbreak. Now that more is known about COVID-19, the public health bodies in the UK have reviewed the most up to date information about COVID-19 against the UK criteria. They have determined that several features have now changed; in particular, more information is available about mortality rates (low overall), and there is now greater clinical awareness and a specific and sensitive laboratory test, the availability of which continues to increase.

The Advisory Committee on Dangerous Pathogens (ACDP) is also of the opinion that COVID-19 should no longer be classified as an HCID.

Definition of
In the UK, a high consequence infectious disease (HCID) is defined according to the following criteria:
- acute infectious disease
- typically has a high case-fatality rate
- may not have effective prophylaxis or treatment
- often difficult to recognise and detect rapidly
- ability to spread in the community and within healthcare settings
- requires an enhanced individual, population and system response to ensure it is managed effectively, efficiently and safely

Originele OP:

(bron:RIVM)




IFR alle leeftijden 0,23%, onder de 70 jaar 0,05%

quote:
The Bill and Melinda Gates Foundation had an event just a few months ago where they did a scenario called “Event 201” dealing with a virus that spreads through the world and kills millions, and which requires “global coordination” to combat it.

It was called “coronavirus” https://t.co/vBLtbkUi8z[/tweet]


http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/scenario.html

Deze keer heb ik geen tijd om een uitgebreide OP te maken dus moet het maar zo . Topic is in het leven geroepen om alle mogelijkheden mbt het virus te onderzoeken

Ben de laatste tijd een stuk minder betrokken in de samenzweringswereld maar misschien kunnen de vaste leden hier een handje helpen om mij op de hoogte te brengen
——————————————————————

OP Technocracy

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er gaat een conspiracy rond waarbij men gelooft dat deze pandemie moet gaan leiden tot een geheel nieuwe ‘technocracy', met alleen nog digitaal geld. En waarin men meer in een soort eigen virtual reality zit.
Er wordt beweerd dat het een zeer geavanceerde technocracy gaat worden.
Met zeg maar zo’n sausje:

Maar om er een wat duidelijker verhaal van te maken; het begon allemaal met dit document uit 2010:

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:02 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:
De Rockefelers hebben in 2010 een document uitgebracht met een scenario hoe de leiders in de wereld meer kunnen maken van een crisis zoals een biologische pandemie. Voor meer controle zonder dat de mensen terugvochten. In deze fictieve scenario waar China won door een immense lockdown. Bleef elke burger wereldwijd alert en werden tijdelijke maatregelen blijvend zonder tegenstribbelen van de burger. Uit vrees voor toekomstige crisis.
Document: http://www.nommeraadio.ee(...)ler%20Foundation.pdf
Vanaf pag 18.

Video waarin het document wordt bekeken(kon niks anders vinden):
Vanaf 4.44


Nu zou er dus een nieuwe, zeer geavanceerde technocracy op gang worden gebracht met een technisch/ digitaal (zeer) gecontroleerd sausje erover.
En sommige beweren dat het in 2030 gevormd zou moeten zijn. Anderen beweren weer dat we in 2030 weer een pandemie gaan krijgen waarbij er drastischer opgetreden gaat worden met de technocracy als gevolg. Blijkbaar is er iets met 2030 :P

Maar voor alle duidelijkheid, het is dus een conspiracy...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196421923
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 12:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Verplicht is nooit goed, laat ik dat voorop stellen.
Maar je moet er wel 95% van de samenleving voor vaccineren
Hoe kom je erbij dat de IC's dan wel reguliere zorg niet meer afgeschaald hoeft te worden bij 95% vaccinatiegraad?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196422000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de IC's dan wel reguliere zorg niet meer afgeschaald hoeft te worden bij 95% vaccinatiegraad?
Wat ik zeg is dat bij 95% vaccinatiegraad een virus geen schijn van kans meer maakt. Zie Polio, Mazelen, Rode hond, Bof etc
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196422161
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat ik zeg is dat bij 95% vaccinatiegraad een virus geen schijn van kans meer maakt. Zie Polio, Mazelen, Rode hond, Bof etc
Oh ik dacht dat je het over de secundaire kenmerken had wat bij Covid-19 de overbelasting van ziekenhuizen was...

Daar heb je geen 95% vaccinatiegraad voor nodig eens?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196422360
Ik vraag me alleen af of ik het goed gehoord heb aangaande de verplichting in publieke ruimten.
Deze motie wordt voldoende ondersteund.

Betekent dat dan dat er geen verplichting komt of hoe nu verder?
pi_196422613
Niet gevaccineerd? Geen vliegticket.

  donderdag 26 november 2020 @ 15:57:49 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196423069
quote:
Van Haga is een nog veel grotere clown dan de Jonge.
Huilen dan.
pi_196423357
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat je het over de secundaire kenmerken had wat bij Covid-19 de overbelasting van ziekenhuizen was...

Daar heb je geen 95% vaccinatiegraad voor nodig eens?
Secundaire gevolgen.... niet kenmerken
En om er voor te zorgen dat ze het ziekenhuis niet in hoeven moet je er dus voor zorgen dat de ziekte niet meer bestaat en je daar heb je dus 95% dekkingsgraad voor nodig

Mits dit virus zich niet als een griep gaat gedragen en elk jaar muteert, maar meer als mazelen en polio, dan kun je het dus uitroeien
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196423387
Weer 'n mooie, positieve post/survey van Simon Shack bij Clues Forum....
Even beneden scrollen...
The CORONAVIRUS circus
http://cluesforum.info/vi(...)3822a56048&start=630

MY SURVEY OF "COVID VAX ACCEPTANCE" SURVEYS

'Dear Cluesforum readers,

The other day I asked myself this thorny question : just HOW many people on this planet are truly eager to take the upcoming COVID vaccine?

So I spent a few days performing a little "survey of surveys", so to speak. Of course, we all know that polls and surveys are dubious instruments for truth-seeking purposes. Nonetheless, we cannot dismiss opinion polls & surveys as being entirely irrelevant (even though they may show - as we shall see - gross contradictions between each other).'
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196423399
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:24 schreef devlinmr het volgende:
Secundaire gevolgen.... niet kenmerken
En om er voor te zorgen dat ze het ziekenhuis niet in hoeven moet je er dus voor zorgen dat de ziekte niet meer bestaat en je daar heb je dus 95% dekkingsgraad voor nodig

Mits dit virus zich niet als een griep gaat gedragen en elk jaar muteert, maar meer als mazelen en polio, dan kun je het dus uitroeien
Uitroeien kan ook als het wel muteert, alleen minder makkelijk.

Waarom zou het niet te accepteren zijn dat er enkele mensen wel in het ziekenhuis belanden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196423414
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Uitroeien kan ook als het wel muteert, alleen minder makkelijk.

Waarom zou het niet te accepteren zijn dat er enkele mensen wel in het ziekenhuis belanden?
Enkelen is geen probleem. 25000 zoals dit jaar alleen al, wel

Maar het liefst heb ik het virus helemaal nergens meer
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196423476
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Enkelen is geen probleem. 25000 zoals dit jaar alleen al, wel

Maar het liefst heb ik het virus helemaal nergens meer
Nergens meer ziekte, leuk streven, maar niet om na te streven want dan maak je meer stuk dan je lief is.

Maar die enkelen, hoe definieer je dat? Hetzelfde als het aantal dat we jaarlijks accepteren van de griep???
Dat hebben we toch gewoon bereikt na initiele vaccinatieronde...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196423486
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:26 schreef Tingo het volgende:
Weer 'n mooie, positieve post/survey van Simon Shack bij Clues Forum....
Even beneden scrollen...
The CORONAVIRUS circus
http://cluesforum.info/vi(...)3822a56048&start=630

MY SURVEY OF "COVID VAX ACCEPTANCE" SURVEYS

'Dear Cluesforum readers,

The other day I asked myself this thorny question : just HOW many people on this planet are truly eager to take the upcoming COVID vaccine?

So I spent a few days performing a little "survey of surveys", so to speak. Of course, we all know that polls and surveys are dubious instruments for truth-seeking purposes. Nonetheless, we cannot dismiss opinion polls & surveys as being entirely irrelevant (even though they may show - as we shall see - gross contradictions between each other).'
Heel mooi voorbeeld dat de uitkomst van een survey afhangt van de achterban die hem invult.

Bijvoorbeeld PZC is de zeelandse courant.... antivaxx centrum

Uit diezelfde krant

https://www.pzc.nl/zeeuws(...)nd-nog-wel~a2ecc91c/

Wat Simon doet is dus een ongelooflijk open deur keihard intrappen

Ook de cijfers in spanje liggen genuanceerder dan Simon doet geloven

https://english.elpais.co(...)e-says-new-poll.html

Maar wederom zijn het de complottheorie aanhangers die weer ongefundeerd nee roepen

Waarom is het toch dat de mensen hier roepen dat ze kritisch zijn en onderzoek doen behalve als het om dit soort berichten gaat? Is het puur omdat het je eigen ideeën bekrachtigd??

[ Bericht 3% gewijzigd door devlinmr op 26-11-2020 16:52:08 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196423629
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nergens meer ziekte, leuk streven, maar niet om na te streven want dan maak je meer stuk dan je lief is.
Waar zeg ik dat? Ik had het over COVID niet alle ziektes
quote:
Maar die enkelen, hoe definieer je dat? Hetzelfde als het aantal dat we jaarlijks accepteren van de griep???
Dat hebben we toch gewoon bereikt na initiele vaccinatieronde...
Je zult elk jaar opnieuw moeten vaccineren als je het zoals de griep doet. Elk jaar de groep die het grootste risico loopt.
Het is toch veel efficienter als je door 95% vaccinatiegraad te bereiken en deze gewoon in het kindervaccinatie prgramma op te nemen als standaard, je voor altijd van dit virus af bent
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196423782
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Ik had het over COVID niet alle ziektes
[..]

Je zult elk jaar opnieuw moeten vaccineren als je het zoals de griep doet. Elk jaar de groep die het grootste risico loopt.
Het is toch veel efficienter als je door 95% vaccinatiegraad te bereiken en deze gewoon in het kindervaccinatie prgramma op te nemen als standaard, je voor altijd van dit virus af bent
Het merendeel haalt de griepprik niet en dat is ook een jaarlijks terugkerend iets.

Zonder verplichting, die er hopelijk nooit gaaf komen, ga je eenzelfde beeld krijgen met de coronaprik.
pi_196423833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het merendeel haalt de griepprik niet en dat is ook een jaarlijks terugkerend iets.
merendeel van de Nederlanders krijgt daar geen uitnodiging voor. Wat de percentages zijn bij degenen die die wel krijgen, geen idee
quote:
Zonder verplichting, die er hopelijk nooit gaaf komen, ga je eenzelfde beeld krijgen met de coronaprik.
Nogmaals, dat hangt er van af. Als corona in het Rijksvaccinatieprogramma voor kinderen wordt opgenomen dan zal het een stuk hoger liggen
Moet dat natuurlijk wel kunnen/nut hebben

Maar dat is dus de grote vraag.
Ben je na vaccinatie de rest van je leven immuun of niet. Indien niet dan zal he een jaarlijkse prik moeten halen. Denk alleen dat die groep groter is dan de groep die nu de griepprik krijgt.
Voor griep zijn er nog nooit 25000 ziekenhuis opnames geweest
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196423851
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:46 schreef devlinmr het volgende:
Je zult elk jaar opnieuw moeten vaccineren als je het zoals de griep doet. Elk jaar de groep die het grootste risico loopt.
Het is toch veel efficienter als je door 95% vaccinatiegraad te bereiken en deze gewoon in het kindervaccinatie prgramma op te nemen als standaard, je voor altijd van dit virus af bent
Als het niet muteert etc etc..

Waarom tiefen we niet gelijk ook influenza en andere meuk in dat vaccin? Als je toch al langs moet?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 17:13:37 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196423878
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het merendeel haalt de griepprik niet en dat is ook een jaarlijks terugkerend iets.

Zonder verplichting, die er hopelijk nooit gaaf komen, ga je eenzelfde beeld krijgen met de coronaprik.
Over een x aantal jaar zal dat, waarschijnlijk, voor corona evengoed gelden. De mens went aan het virus, het virus went aan de mens. Tot die tijd wil je voorkomen dat de ziekenhuizen tot op de zolder vol liggen met coronapatiënten.
Huilen dan.
pi_196423880
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als het niet muteert etc etc..

Waarom tiefen we niet gelijk ook influenza en andere meuk in dat vaccin? Als je toch al langs moet?
Als dat kan... Zeker, maar de covid doelgroep is vele malen groter volgens mij
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196423949
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als dat kan... Zeker, maar de covid doelgroep is vele malen groter volgens mij
Bedoel, 400 influenza op de IC ofzo dit jaar total? Lijkt me veel makkelijker uit te roeien dan Covid, als je toch bezig bent...

Grote probleem is dat de hele wereld mee moet doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196423961
En onvrijwillig is groter kwaad dan het goed doet. En zal niet mogelijk blijken te zijn.. .Nouja succes ermee.

De wereld heeft hier geen zin in en de politiek hoort dat te respecteren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196424187
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Bedoel, 400 influenza op de IC ofzo dit jaar total? Lijkt me veel makkelijker uit te roeien dan Covid, als je toch bezig bent...

Grote probleem is dat de hele wereld mee moet doen.
Dat laatste sowieso, maar er zijn zoveel verschillende soorten influenza dat dat sowieso niet gaat lukken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196424202
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:19 schreef ludovico het volgende:
En onvrijwillig is groter kwaad dan het goed doet. En zal niet mogelijk blijken te zijn.. .Nouja succes ermee.

De wereld heeft hier geen zin in en de politiek hoort dat te respecteren.
Ben bang dat jouw wereld niet de mijne is.
Als de voorwaarde voor reizen een covid vaccinatie is dan lig ik morgen bij de ggd voor de deur en velen met mij
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196424227
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:41 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ben bang dat jouw wereld niet de mijne is.
Als de voorwaarde voor reizen een covid vaccinatie is dan lig ik morgen bij de ggd voor de deur en velen met mij
Dat is dan ook gewoon "indirecte dwang"
En ik ben van mening dat een rechter daar korte metten mee moet maken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 17:50:10 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196424318
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Bedoel, 400 influenza op de IC ofzo dit jaar total? Lijkt me veel makkelijker uit te roeien dan Covid, als je toch bezig bent...

Grote probleem is dat de hele wereld mee moet doen.
Influenza ga je niet uitroeien. Corona ga je niet uitroeien.
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 17:50:41 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196424325
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is dan ook gewoon "indirecte dwang"
En ik ben van mening dat een rechter daar korte metten mee moet maken.
Zorgplicht.
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 17:58:21 #28
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196424426
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is dan ook gewoon "indirecte dwang"
En ik ben van mening dat een rechter daar korte metten mee moet maken.
Zo wordt iemand die niet gevaccineerd kan worden of bij wie het niet aanslaat liever niet gedwongen om thuis te blijven. Zou jouw keuze tegen vaccinatie gevolgen moeten hebben voor mensen zonder keuze? Of voor jou?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196424473
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is dan ook gewoon "indirecte dwang"
En ik ben van mening dat een rechter daar korte metten mee moet maken.
Meh, voor een boel landen zijn vaccinaties al verplicht. Gele koorts bijvoorbeeld. Laat je daar een reis voor lopen?
pi_196424597
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

merendeel van de Nederlanders krijgt daar geen uitnodiging voor. Wat de percentages zijn bij degenen die die wel krijgen, geen idee
[..]

Nogmaals, dat hangt er van af. Als corona in het Rijksvaccinatieprogramma voor kinderen wordt opgenomen dan zal het een stuk hoger liggen
Moet dat natuurlijk wel kunnen/nut hebben

Maar dat is dus de grote vraag.
Ben je na vaccinatie de rest van je leven immuun of niet. Indien niet dan zal he een jaarlijkse prik moeten halen. Denk alleen dat die groep groter is dan de groep die nu de griepprik krijgt.
Voor griep zijn er nog nooit 25000 ziekenhuis opnames geweest
Het staat je volledig vrij om, bij geen uitnodiging, alsnog een recept te vragen via de huisarts, de prik te halen bij de apotheek en hem er door een van de assistenten van de huisarts in te laten jassen. Dus dat is geen excuus. Als je hem echt wil, dan kun je hem halen.
  donderdag 26 november 2020 @ 18:14:43 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196424664
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:00 schreef mootie het volgende:

[..]

Meh, voor een boel landen zijn vaccinaties al verplicht. Gele koorts bijvoorbeeld. Laat je daar een reis voor lopen?
Alhoewel daar in de praktijk (bijna) nooit op gecontroleerd wordt.
Huilen dan.
pi_196424675
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:00 schreef mootie het volgende:

[..]

Meh, voor een boel landen zijn vaccinaties al verplicht. Gele koorts bijvoorbeeld. Laat je daar een reis voor lopen?
Gele koorts vergelijken met corona. Jij durft.

Volgens de site van rivm overlijdt 1 op de 10 mensen aan gele koorts

https://www.rivm.nl/gele-koorts

Dat is wel even van een totaal ander kaliber als corona. Die zou ik er ook met alle liefde in laten jassen mocht gele koorts toch op een of andere manier hier toeslaan.
pi_196424687
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Alhoewel daar in de praktijk (bijna) nooit op gecontroleerd wordt.
Maar ik geloof niet dat mensen daar helemaal van over de rooie gaan. En anders is het je eigen keuze, geen vaccinatie, geen reis.
pi_196424691
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:15 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Gele koorts vergelijken met corona. Jij durft.

Volgens de site van rivm overlijdt 1 op de 10 mensen aan gele koorts

https://www.rivm.nl/gele-koorts

Dat is wel even van een totaal ander kaliber als corona. Die zou ik er ook met alle liefde in laten jassen mocht gele koorts toch op een of andere manier hier toeslaan.
Nee hoor, ik vergelijk corona totaal niet met gele koorts.
Het ging mij om de verplichte vaccinatie.
pi_196424741
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:16 schreef mootie het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vergelijk corona totaal niet met gele koorts.
Het ging mij om de verplichte vaccinatie.
Indirect wel

Als ik naar een land zou gaan waar een vaccinatie voor gele koorts noodzakelijk is, dan zou ik hem met liefde en plezier gaan halen. Anders speel je een soort Russisch roulette.

Als een land mij denkt te moeten weigeren omdat ik geen corona vaccin heb, dan is dat their loss ..

Het verschil zit hem in de noodzaak.
Voor gele koorts mag de noodzaak wel duidelijk zijn gezien hetgeen op de site van rivm staat beschreven. Voor corona .. ze durven niet eens met cijfers te smijten op de hoofdsite, omdat het (spijt me voor de slachtoffers) op zo'n grote hoop mensen, procentueel niet noemenswaardig is.
  donderdag 26 november 2020 @ 18:24:34 #36
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196424790
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Indirect wel

Als ik naar een land zou gaan waar een vaccinatie voor gele koorts noodzakelijk is, dan zou ik hem met liefde en plezier gaan halen. Anders speel je een soort Russisch roulette.

Als een land mij denkt te moeten weigeren omdat ik geen corona vaccin heb, dan is dat their loss
Nou prima toch. Dan ga je dus niet. Iedereen zijn zin.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196425121
quote:
Gommers: sla kerst maar een jaartje over
Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care en OMT-lid, heeft als boodschap voor Nederland om kerst maar een jaartje over te slaan. Het is volgens hem nog te vroeg om de coronamaatregelen rond de kerstdagen te versoepelen, zei hij in gesprek met Sven Kockelmann in het programma 1 op 1 (NPO Radio)
https://www.telegraaf.nl/(...)aar-een-jaartje-over
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196425163
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zo wordt iemand die niet gevaccineerd kan worden of bij wie het niet aanslaat liever niet gedwongen om thuis te blijven. Zou jouw keuze tegen vaccinatie gevolgen moeten hebben voor mensen zonder keuze? Of voor jou?
Hoe gebeurt dat met die mensen nu dan met influenza? Waarom moet dat nu anders? Het hele land zaken verplichten om de uitzondering te ontzien?

Gaan we ook aparte toiletten maken voor transgender in wording mensen?

Zou een individu dat heel veel pech heeft gehad in het leven ondersteund mogen worden? Natuurlijk dat is solidair.

Moet de hele wereld krampachtig en gek gaan doen om een individu dat veel pech heeft gehad in het leven voor een marginaal stukje extra vrijheid? Nou nee.

Ik weet niet waarom maar mensen zijn totaal de kluts kwijt en zetten zaken niet meer in perspectief.

En voordat je anderen de les zit te lezen met je rare hersenspinsels.
Heb jij de griepprik de afgelopen 10 jaar jaarlijks gehaald ?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2020 20:21:20 (Onnodig) ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196425242
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:00 schreef mootie het volgende:

[..]

Meh, voor een boel landen zijn vaccinaties al verplicht. Gele koorts bijvoorbeeld. Laat je daar een reis voor lopen?
Nee, maar ik hoop toch dat we dan spreken over een vervelender virus dan iets wat zich zal marginaliseren tot een griepachtig virus, na de vrijwillige vaccinatie rondes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196425378
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Influenza ga je niet uitroeien. Corona ga je niet uitroeien.
Lukt China en Australië wel, en zonder vaccin.

Stel de wereld zet zich ervoor in dan zou het toch moeten lukken.

Ik denk dat je daar achter wel teveel voor zou laten maar.. ja :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 19:05:38 #41
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196425410
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe gebeurt dat met die mensen nu dan met influenza? Waarom moet dat nu anders? Het hele land zaken verplichten om de uitzondering te ontzien?
Waarom we iets dat geen griep is niet behandelen als griep? Hmm...
quote:
Gaan we ook aparte toiletten maken voor transgender in wording mensen?
:?
quote:
Zou een individu dat heel veel pech heeft gehad in het leven ondersteund mogen worden? Natuurlijk dat is solidair.

Moet de hele wereld krampachtig en gek gaan doen om een individu dat veel pech heeft gehad in het leven voor een marginaal stukje extra vrijheid? Nou nee.
Een vaccin is niet krampachtig en gek. Jij doet krampachtig en gek over een vaccin.
quote:
Ik weet niet waarom maar mensen zijn totaal de kluts kwijt en zetten zaken niet meer in perspectief.
Dat je niet weet waarom is toch echt jezelf aan te rekenen.
quote:
En voordat je anderen de les zit te lezen met je rare hersenspinsels.
Heb jij de griepprik de afgelopen 10 jaar jaarlijks gehaald of ben jij ook een oma moordenaar?
:D Wat een agressie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196425421
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Uitroeien kan ook als het wel muteert, alleen minder makkelijk.

Waarom zou het niet te accepteren zijn dat er enkele mensen wel in het ziekenhuis belanden?
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nergens meer ziekte, leuk streven, maar niet om na te streven want dan maak je meer stuk dan je lief is.

Maar die enkelen, hoe definieer je dat? Hetzelfde als het aantal dat we jaarlijks accepteren van de griep???
Dat hebben we toch gewoon bereikt na initiele vaccinatieronde...
Alleen al door de eerste golf ginger er honderdduizenden levensjaren van Nederlanders verloren. Cijfers van de 2e golf zijn nog niet bekend, maar die zijn waarschijnlijk nog groter omdat de gezondheidszorg toen nog maanden achterstand had.
https://www.volkskrant.nl(...)n-verloren~bd73a0d5/

Dat zijn niet maar een paar mensen in het ziekenhuis.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196425601
quote:
Twijfels over Oxford-vaccin tegen corona
Het door farmaceut AstraZeneca en de universiteit van Oxford ontwikkelde vaccin tegen corona is misschien niet zo effectief als de ontwikkelaars hebben voorgespiegeld. Het onderzoek, waarvan maandag de resultaten werden gepubliceerd, bevat mogelijk een fout, meldt de Financial Times.
https://www.telegraaf.nl/(...)-vaccin-tegen-corona
Niet de hele waarheid verteld door de ontwikkelaars en de farmaceut over 'ons' vaccin.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196425621
quote:
Naïef als je denkt dat mensen dat ook echt doen.
pi_196425659
quote:
88s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Waarom we iets dat geen griep is niet behandelen als griep? Hmm...

Dooddoener, Covid gaat na initiele vaccinatieronde vervallen in allicht minder erg dan griep, dus ja, de vraag is, waarom moeten we verder gaan met Covid dan we normaliter doen met influenza??
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196425674
quote:
88s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Een vaccin is niet krampachtig en gek. Jij doet krampachtig en gek over een vaccin.
Een lichaamsvreemde stof onder dwang inspuiten in een persoon is best wel extreem.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196425688
quote:
88s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wat een agressie.
Agressie?

Omdat ik je vraag of je de griepprik wel netjes ieder jaar neemt omdat er een risico bestaat dat je een kwetsbaar persoon zou kunnen aansteken met de griep die daaraan zou kunnen overlijden?

Waarom vind je dat zo een rare vraag in deze context?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196425713
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Alleen al door de eerste golf ginger er honderdduizenden levensjaren van Nederlanders verloren. Cijfers van de 2e golf zijn nog niet bekend, maar die zijn waarschijnlijk nog groter omdat de gezondheidszorg toen nog maanden achterstand had.
https://www.volkskrant.nl(...)n-verloren~bd73a0d5/

Dat zijn niet maar een paar mensen in het ziekenhuis.
Dat zijn voor een groot deel beleidsdoden geweest, zoals je kunt lezen - angst om naar de dokter te gaan - en dat soort ongediagnosticeerde kwalen waar het bloed aan kleeft.

Dat zijn vermijdbare doden.... Hele slechte zaak en SLECHT JOURNALISTIEK dat dit zo onderbelicht is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196425747
quote:
80s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Naïef als je denkt dat mensen dat ook echt doen.
Naief als je denkt dat niemand zich daar aan gaat houden idem ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196425976
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naief als je denkt dat niemand zich daar aan gaat houden idem ;)
Maar ik zeg ook niet dat niemand zich eraan houdt ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2020 19:37:35 ]
pi_196425994
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Een lichaamsvreemde stof onder dwang inspuiten in een persoon is best wel extreem.
Volledig eens.
pi_196426030
quote:
80s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:37 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar ik zeg ook niet dat niemand zich eraan houdt ;)
Tis je geraaiieee
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 19:45:14 #53
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426130
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dooddoener, Covid gaat na initiele vaccinatieronde vervallen in allicht minder erg dan griep, dus ja, de vraag is, waarom moeten we verder gaan met Covid dan we normaliter doen met influenza??
Dat weet je helemaal niet. Wat we wel weten is dat het nu ernstiger is. Dus gaan we er nu ernstiger mee om.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196426139
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis je geraaiieee
Ik zelf niet, overigens.
  donderdag 26 november 2020 @ 19:47:28 #55
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426172
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Een lichaamsvreemde stof onder dwang inspuiten in een persoon is best wel extreem.
Houd toch eens op met je dwang. Je maakt jezelf er alleen maar belachelijk mee. Niemand dwingt je.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 19:48:24 #56
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426189
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Agressie?

Omdat ik je vraag of je de griepprik wel netjes ieder jaar neemt omdat er een risico bestaat dat je een kwetsbaar persoon zou kunnen aansteken met de griep die daaraan zou kunnen overlijden?

Waarom vind je dat zo een rare vraag in deze context?
Dat is niet wat er stond en dat weet je zelf ook wel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196426269
quote:
13s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Houd toch eens op met je dwang. Je maakt jezelf er alleen maar belachelijk mee. Niemand dwingt je.
Jij zegt het, tis dat die motie van Wilders aangenomen is maar D66 en VVD filosoferen openlijk en keuren niet af dat het gewoon verplicht zou worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196426272
quote:
85s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat is niet wat er stond en dat weet je zelf ook wel.
Lekker antwoord ontwijken te geven alsof het allemaal zoooo moeilijk is wat er staat.

Kan je nog antwoord geven op de vragen uit die post??
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196426309
quote:
13s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Houd toch eens op met je dwang. Je maakt jezelf er alleen maar belachelijk mee. Niemand dwingt je.
Dat doet niks af aan zijn uitspraak toch ?!
  donderdag 26 november 2020 @ 19:58:31 #60
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426347
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij zegt het, tis dat die motie van Wilders aangenomen is maar D66 en VVD filosoferen openlijk en keuren niet af dat het gewoon verplicht zou worden.
Dus komt er geen verplichting. Next.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 19:59:29 #61
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426358
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lekker antwoord ontwijken te geven alsof het allemaal zoooo moeilijk is wat er staat.

Kan je nog antwoord geven op de vragen uit die post??
Of ik een 'omamoordenaar' ben? :D Wat denk je zelf. Formuleer maar wat beschaafder, dan krijg je antwoord.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 20:00:57 #62
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426409
quote:
80s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat doet niks af aan zijn uitspraak toch ?!
Dat het extreem is? Klopt. Kittens martelen om hun stresshormonen in de vaccins te stoppen is ook extreem. Alleen niet zo relevant want geen realiteit.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196426471
quote:
3s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat het extreem is? Klopt. Kittens martelen om hun stresshormonen in de vaccins te stoppen is ook extreem. Alleen niet zo relevant want geen realiteit.
Er is weldegelijk over gesproken. Ook over indirect verplichten. Dus wel degelijk relevant.
pi_196426480
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dus komt er geen verplichting. Next.
Indirecte dwang blabla, gewoon dwang dus, ze proberen er omheen te werken. Er wordt openlijk gefilosofeerd over toegang onthouden etc als je niet gevaccineerd bent, ik verzin het ook niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196426504
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Of ik een 'omamoordenaar' ben? :D Wat denk je zelf. Formuleer maar wat beschaafder, dan krijg je antwoord.
:')
Dat is precies wat jij mij verwijt als ik geen vaccinatie neem omdat er een enkeling eventueel geen vaccin zou kunnen nemen en dan ziek wordt omdat ik niet gevaccineerd ben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 20:05:29 #67
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196426522
quote:
80s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:02 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Er is weldegelijk over gesproken. Ook over indirect verplichten. Dus wel degelijk relevant.
In de vorm van belonen (omkopen), de prik naar de vrijheid, gisteren heb ik daar nog iets over gepost.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196426552
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:05 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

In de vorm van belonen (omkopen), de prik naar de vrijheid, gisteren heb ik daar nog iets over gepost.
Ja, die vorm ook inderdaad.
  donderdag 26 november 2020 @ 20:08:13 #69
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426568
quote:
80s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:02 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Er is weldegelijk over gesproken. Ook over indirect verplichten. Dus wel degelijk relevant.
Er wordt over zoveel gesproken. Lekker belangrijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196426588
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er wordt over zoveel gesproken. Lekker belangrijk.
Ehh, ja als je wilt inschatten wat het kabinet uit de hoge hoed tovert best wel van waarde.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196426596
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er wordt over zoveel gesproken. Lekker belangrijk.
Bijzondere reactie.
Nouja, daar is dit draadje voor. Dus ja, dat kan hier prima.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2020 20:10:06 ]
  donderdag 26 november 2020 @ 20:10:29 #72
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426618
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Indirecte dwang blabla, gewoon dwang dus, ze proberen er omheen te werken. Er wordt openlijk gefilosofeerd over toegang onthouden etc als je niet gevaccineerd bent, ik verzin het ook niet.
Niet naar een concert mogen wanneer je niet gevaccineerd bent is geen dwang, dat is een licht ongemak dat je zelf veroorzaakt. Doe toch niet zo dramatisch.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196426636
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Niet naar een concert mogen wanneer je niet gevaccineerd bent is geen dwang, dat is een licht ongemak dat je zelf veroorzaakt. Doe toch niet zo dramatisch.
Je kind niet naar de opvang mogen brengen dan? Of zoals in Australie, geen loon kunnen ontvangen?

Oh, en als mod: prima om hier te discussiëren, maar laat iedereen in z'n waarde a.u.b. Niemand doet hier dramatisch.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2020 20:12:21 ]
  donderdag 26 november 2020 @ 20:12:22 #74
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426662
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

:')
Dat is precies wat jij mij verwijt als ik geen vaccinatie neem omdat er een enkeling eventueel geen vaccin zou kunnen nemen en dan ziek wordt omdat ik niet gevaccineerd ben.
Link naar de post waarin ik je zo noem.

Maar goed. Ik moet je dus nog een keer erop attent maken dat covid geen griep is? Edit FS: niet nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2020 20:13:39 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 20:12:40 #75
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196426668


Zo hee...
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196426688
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Niet naar een concert mogen wanneer je niet gevaccineerd bent is geen dwang, dat is een licht ongemak dat je zelf veroorzaakt. Doe toch niet zo dramatisch.
Wat?

Je toegang ontzegt worden om er niet toedoende zaken, dat noemt men discriminatie en is verboden bij wet.
quote:
Artikel 1 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 20:15:39 #77
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426729
quote:
80s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:11 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Je kind niet naar de opvang mogen brengen dan? Of zoals in Australie, geen loon kunnen ontvangen?
Ook die kinderen daar en hun gezinnen hebben recht op gezondheid, dus vind ik te verdedigen. Maar het enige waarvan ik weet dat ze er hier over praten is mensen toegang ontzeggen tot overheidsgebouwen en concertzalen.
quote:
Oh, en als mod: prima om hier te discussiëren, maar laat iedereen in z'n waarde a.u.b. Niemand doet hier dramatisch.
Oh en iemand een omamoordenaar noemen met rare hersenkronkels mag wel?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 20:16:19 #78
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426748
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat?

Je toegang ontzegt worden om er niet toedoende zaken, dat noemt men discriminatie en is verboden bij wet.
[..]
Gelukkig maar dat die zaken er wel toe doen dan. Ook weer opgelost.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196426784
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ook die kinderen daar en hun gezinnen hebben recht op gezondheid, dus vind ik te verdedigen. Maar het enige waarvan ik weet dat ze er hier over praten is mensen toegang ontzeggen tot overheidsgebouwen en concertzalen.
[..]

Oh en iemand een omamoordenaar noemen met rare hersenkronkels mag wel?
Ook de kinderopvang is voorbij gekomen. Los daarvan vind ik de post hierboven can Ludovico treffend.

En nee, ook dat is niet de bedoeling, maar die heb ik gemist.
pi_196426801
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat die zaken er wel toe doen dan. Ook weer opgelost.
Wat bedoel je? Iemand die z'n DKTP prik niet haalt ook weigeren?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2020 20:18:48 ]
pi_196426858
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Oh en iemand een omamoordenaar noemen met rare hersenkronkels mag wel?
Ik insinueer dat ik dat ben omdat in mijn beleving, er emotionele chantage bestaat en mensen een soort van moord in de schoenen wordt geschoven.

Maar jij begint zelf over kwetsbaren beschermen die zich niet kunnen beschermen, dat is ultiem - lijkt mij - gewoon het redden van een leven.

En als je dat niet doet dan gaat er iemand dood door jou.

En nu even terug naar waar het begon, het verschil met influenza - covid-19 is er op dat punt niet, maar de emotionele chantage wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 20:21:42 #82
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196426864
Als je niet meer een overheidsgebouw in mag heb je ook een probleem op een gegeven moment zoals je paspoort verlengen daar moet je altijd voor naar een stadsloket. Sowieso de overheid die een burger verbiedt een overheidsgebouw te betreden op basis van niet gevaccineerd zijn is bizar. De overheid moet zich diep schamen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 26 november 2020 @ 20:22:18 #83
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426873
quote:
80s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:18 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Iemand die z'n DKTP prik niet haalt ook weigeren?
Er mag niet geweigerd worden op er niet toedoende zaken. Deze zaak doet er wel toe. DKTP heeft vrijwel iedereen dus de dekkingsgraad is ruim hoog genoeg.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196426890
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er mag niet geweigerd worden op er niet toedoende zaken. Deze zaak doet er wel toe. DKTP heeft vrijwel iedereen dus de dekkingsgraad is ruim hoog genoeg.
Dat is de zaak omdraaien.
pi_196426936
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat die zaken er wel toe doen dan. Ook weer opgelost.
Dat is politiek, als covid vervalt in totaal vergelijkbaar met griep, wat constant mijn hypothese is geweest waar jij op reageert....

Waarom druk jij dan op mijn emoties dat ik een risico vorm voor iemand die zichzelf niet kan besmetten met een vaccin, terwijl jij zelf, persoonlijk, nooit zo omgaat met influenza.

Dat is ultiem, - in the end - hypocriet.

Maar misschien dat je mijn verhaal niet helemaal volgt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196426955
Speel de bal, niet de persoon geldt voor iedereen, dames en heren!
Ik ben er vandoor voor nu.
  donderdag 26 november 2020 @ 20:27:36 #87
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426963
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik insinueer dat ik dat ben omdat in mijn beleving, er emotionele chantage bestaat en mensen een soort van moord in de schoenen wordt geschoven.

Maar jij begint zelf over kwetsbaren beschermen die zich niet kunnen beschermen, dat is ultiem - lijkt mij - gewoon het redden van een leven.
Net zozeer als het je houden aan verkeersregels of mensen niet neersteken. Of alle andere vaccinaties. Elkaar beschermen is een kenmerk van een samenleving. Waarom ligt dat nu opeens zo gevoelig?
quote:
En als je dat niet doet dan gaat er iemand dood door jou.

En nu even terug naar waar het begon, het verschil met influenza - covid-19 is er op dat punt niet, maar de emotionele chantage wel.
Is het ook emotionele chantage als je wordt geweigerd bij de concertzaal omdat je een bom bij je hebt?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 20:27:56 #88
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426971
quote:
80s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:23 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat is de zaak omdraaien.
Ok
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 20:28:59 #89
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196426989
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is politiek, als covid vervalt in totaal vergelijkbaar met griep, wat constant mijn hypothese is geweest waar jij op reageert....

Waarom druk jij dan op mijn emoties dat ik een risico vorm voor iemand die zichzelf niet kan besmetten met een vaccin, terwijl jij zelf, persoonlijk, nooit zo omgaat met influenza.

Dat is ultiem, - in the end - hypocriet.

Maar misschien dat je mijn verhaal niet helemaal volgt.
Omdat het (nu) geen griep is. Nogmaals, jij weet niet wat de toekomst brengt. We handelen in het nu.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196427026
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er wordt over zoveel gesproken. Lekker belangrijk.
In april spraken ze ook over schijnveiligheid van mondkapjes.

En zie waar we een paar maanden later in zijn beland.
pi_196427044
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Net zozeer als het je houden aan verkeersregels of mensen niet neersteken. Of alle andere vaccinaties. Elkaar beschermen is een kenmerk van een samenleving. Waarom ligt dat nu opeens zo gevoelig?
[..]

Is het ook emotionele chantage als je wordt geweigerd bij de concertzaal omdat je een bom bij je hebt?
Maak je nu de vergelijking tussen een bom en corona? :D
  donderdag 26 november 2020 @ 20:34:19 #92
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196427090
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:32 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Maak je nu de vergelijking tussen een bom en corona? :D
Net zo onzinnig als Covid met griep vergelijken. ;)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196427182
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

Zo hee...
Met 15.000 stemmen zou dat toch wel een aardig beeld moeten geven, zou je zeggen.

Zo doen ze op tv hun polls ook en da's ook allemaal waar, dus ja .. :6

Dames en heren, trek uw conclusie.
pi_196427192
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Net zo onzinnig als Covid met griep vergelijken. ;)
Maar je geeft dus toe dat je het doet? :D
pi_196428137
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

Zo hee...
Je kan nog hier stemmen...
https://www.nhnieuws.nl/n(...)aks-het-coronavaccin
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 26 november 2020 @ 21:29:48 #96
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196428243
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:40 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Maar je geeft dus toe dat je het doet? :D
Het staat letterlijk zo in mijn post, dus ja. Begrijp je ook het punt dat ik ermee probeer te maken?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196428546
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik insinueer dat ik dat ben omdat in mijn beleving, er emotionele chantage bestaat en mensen een soort van moord in de schoenen wordt geschoven.

Maar jij begint zelf over kwetsbaren beschermen die zich niet kunnen beschermen, dat is ultiem - lijkt mij - gewoon het redden van een leven.

En als je dat niet doet dan gaat er iemand dood door jou.

En nu even terug naar waar het begon, het verschil met influenza - covid-19 is er op dat punt niet, maar de emotionele chantage wel.
Hele bevolking vaccineren om 'n miniscule procentage kwetsbaren te beschermen?
En wat zou de procentage die kunnen schade/ernstig bijwerkingen van krijgen van zo'n wonder vaccin zijn?
Ik geloof er helemaal geen ene reet dat de wondermiddelen 95% effectief zijn.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 26 november 2020 @ 21:52:52 #98
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196428658
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 21:45 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hele bevolking vaccineren om 'n miniscule procentage kwetsbaren te beschermen?
En wat zou de procentage die kunnen schade/ernstig bijwerkingen van krijgen van zo'n wonder vaccin zijn?
Ik geloof er helemaal geen ene reet dat de wondermiddelen 95% effectief zijn.
Wie heeft er belang bij dat er meer mensen schade oplopen en dus minder kunnen bijdragen aan de maatschappij?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196428798
quote:
5s.gif Op donderdag 26 november 2020 21:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wie heeft er belang bij dat er meer mensen schade oplopen en dus minder kunnen bijdragen aan de maatschappij?
Als dat in verhouding zou staan met wat de bevolking ervoor moet opofferen, dan ben ik de laatste die 'nee' zou zeggen.

Maar de rek is er uit, het komt niet meer geloofwaardig over

Het is een beetje als 3 keer de hele buurt bij elkaar roepen omdat je zegt dat je huis in de fik staat en keihard roept GRAPJE

De 4e keer komen ze niet meer.

De overheid is uitgespeeld.

Er zal massaal in bezwaar worden gedaan op de boetes van mondkapjes. De rechtsgang maakt overuren, iedereen verweert zich op dezelfde, monotome manier.

Totdat er 1 in de rechtsorde opstaat en ook klaar is met de hele poppenkast.

Het is echt klaar. Er zijn nog een paar mensen die onvermurwmbaar achter de overheid staan. Maar dat aantal wordt met de dag minder. Die worden uiteindelijk wakker uit een hele nare droom omdat bij hen het besef binnen dringt dat ze al die tijd compleet voor de gek zijn gehouden.
pi_196428846
quote:
5s.gif Op donderdag 26 november 2020 21:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wie heeft er belang bij dat er meer mensen schade oplopen en dus minder kunnen bijdragen aan de maatschappij?
Shut the world down so no-one gets a cold?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 26 november 2020 @ 22:12:22 #101
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429056
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:02 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dit is geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag was: Wie heeft er belang bij dat er meer mensen schade oplopen en dus minder kunnen bijdragen aan de maatschappij?

Met andere woorden: waarom zou men willen dat iedereen een vaccin neemt als dat de gezondheid benadeelt? Wie heeft er wat aan minder participatie in de maatschappij?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 22:13:18 #102
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:05 schreef Tingo het volgende:

[..]

Shut the world down so no-one gets a cold?
Ook voor jou: dit is geen antwoord op mijn vraag.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196429108
quote:
5s.gif Op donderdag 26 november 2020 21:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wie heeft er belang bij dat er meer mensen schade oplopen en dus minder kunnen bijdragen aan de maatschappij?
Dit is ook geen antwoord op m'n vragen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196429115
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dit is geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag was: Wie heeft er belang bij dat er meer mensen schade oplopen en dus minder kunnen bijdragen aan de maatschappij?

Met andere woorden: waarom zou men willen dat iedereen een vaccin neemt als dat de gezondheid benadeelt? Wie heeft er wat aan minder participatie in de maatschappij?
Het is algemeen bekend dat zieke mensen meer opleveren als gezonde mensen..

Al die mensen die hierachter zitten. Die hebben daar belang bij.

Mag ik je eraan herinneren dat je bij BNW zit? ;)
  donderdag 26 november 2020 @ 22:18:40 #105
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429238
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:14 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat zieke mensen meer opleveren als gezonde mensen..

Al die mensen die hierachter zitten. Die hebben daar belang bij.
Niet bij mij. Gezonde mensen werken langer en verdienen meer geld, betalen dus ook meer belasting via inkomen en consumptie, en kosten minder aan gezondheidszorg. Chronisch zieke mensen kosten juist geld.
quote:
Mag ik je eraan herinneren dat je bij BNW zit? ;)
Dat mag, BNW is toch voor het stellen van kritische vragen?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196429256
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Niet bij mij. Gezonde mensen werken langer en verdienen meer geld, betalen dus ook meer belasting via inkomen en consumptie, en kosten minder aan gezondheidszorg. Chronisch zieke mensen kosten juist geld.
[..]

Dat mag, BNW is toch voor het stellen van kritische vragen?
Zeker

Maar voor sommige ook de plek voor 'ver van je bed show' hersenspinsels.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:21:48 #107
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429302
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:14 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dit is ook geen antwoord op m'n vragen.
Deze vraag (enkelvoud):
quote:
Shut the world down so no-one gets a cold?
?

Als ik het goed begrijp is dit een retorische vraag. Dus de wereld gaat dicht vanwege een verkoudheid volgens jou. Dus nogmaals de vraag: waarom dan? Voor wie?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 22:24:08 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196429346
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 19:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lukt China en Australië wel, en zonder vaccin.

Stel de wereld zet zich ervoor in dan zou het toch moeten lukken.

Ik denk dat je daar achter wel teveel voor zou laten maar.. ja :)
Dan zit je nog veel langer en vaker vast aan al deze 'draconische' maatregelen, en de kans dat het helemaal uitsterft is praktisch nul.
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:24:28 #109
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429350
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:19 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Zeker

Maar voor sommige ook de plek voor 'ver van je bed show' hersenspinsels.
Bedoel je je eigen post daarmee, of die van Tingo?

Hersenspinsels oké, maar als je die op een openbaar forum geplaatst kan iemand daar vragen over stellen. Toetsing is toch juist bevorderlijk voor het vinden van de waarheid?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196429381
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Net zozeer als het je houden aan verkeersregels of mensen niet neersteken. Of alle andere vaccinaties. Elkaar beschermen is een kenmerk van een samenleving. Waarom ligt dat nu opeens zo gevoelig?
Influenza prik word je toch ook niet emotioneel mee gechanteerd of nog erger?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196429400
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Is het ook emotionele chantage als je wordt geweigerd bij de concertzaal omdat je een bom bij je hebt?
Vergelijk jij, een persoon zonder ziekteverschijnselen, een bom omdat hij danwel zij geen griepprik heeft gehaald in een gegeven jaar?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196429444
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Influenza prik word je toch ook niet emotioneel mee gechanteerd of nog erger?
Covid ook niet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196429481
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Bedoel je je eigen post daarmee, of die van Tingo?

Hersenspinsels oké, maar als je die op een openbaar forum geplaatst kan iemand daar vragen over stellen. Toetsing is toch juist bevorderlijk voor het vinden van de waarheid?
In BNW zal het wetenschappelijke stuk het afleggen tov gevoel, alles buiten msm, etc.

In BNW hoef je niet proberen te overtuigen met wetenschap. Want ik denk dat het gros wat hier komt, te eigengereid is om dat als DE waarheid aan te nemen. Als ik voor mijzelf mag spreken: eigenlijk ben ik best een flexibel persoon. Als jij met betere argumenten komt dan ik, dan ben ik om en dam ben ik wel zo sportief om te zeggen: je hebt gelijk, je hebt een punt.

Alleen corona gerelateerd gaat je dat gewoon echt niet lukken. Tenzij je met relevante filmpjes op de proppen komt van mensen die met bosjes tegelijk neer gaan.

Dus ik ga me daar ook niet meer in verdedigen ofzo. Ik heb dat in beginsel gedaan en dat koste me heel veel energie. Nu heb ik dat los gelaten en merk ik meer en meer dat mensen kritisch worden en hun bedenkingen hebben en denken: shit, dit klopt gewoon niet.
pi_196429484
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Omdat het (nu) geen griep is. Nogmaals, jij weet niet wat de toekomst brengt. We handelen in het nu.
Ik kan hetzelfde argument gebruiken om niet iedereen op voorhand plat te moeten willen spuiten. Overigens, kan ik ook flink beargumenteren waarom ik doemscenario's apenkool vind, maar dat gevecht valt toch niet te winnen met hen die diep in de angst rondzwemmen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196429517
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Deze vraag (enkelvoud):
[..]

?

Als ik het goed begrijp is dit een retorische vraag. Dus de wereld gaat dicht vanwege een verkoudheid volgens jou. Dus nogmaals de vraag: waarom dan? Voor wie?
Nou ja, het gebeurt al. Alleen nu voor een flinke griep.

Dan is een stap verder naar verkoudheid ook ineens een stuk kleiner
  donderdag 26 november 2020 @ 22:32:17 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196429527
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:30 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

In BNW zal het wetenschappelijke stuk het afleggen tov gevoel, alles buiten msm, etc.

In BNW hoef je niet proberen te overtuigen met wetenschap. Want ik denk dat het gros wat hier komt, te eigengereid is om dat als DE waarheid aan te nemen. Als ik voor mijzelf mag spreken: eigenlijk ben ik best een flexibel persoon. Als jij met betere argumenten komt dan ik, dan ben ik om en dam ben ik wel zo sportief om te zeggen: je hebt gelijk, je hebt een punt.

Alleen corona gerelateerd gaat je dat gewoon echt niet lukken. Tenzij je met relevante filmpjes op de proppen komt van mensen die met bosjes tegelijk neer gaan.

Dus ik ga me daar ook niet meer in verdedigen ofzo. Ik heb dat in beginsel gedaan en dat koste me heel veel energie. Nu heb ik dat los gelaten en merk ik meer en meer dat mensen kritisch worden en hun bedenkingen hebben en denken: shit, dit klopt gewoon niet.
Waarom zouden mensen met bosjes tegelijk om moeten vallen? Is het bereiken of benaderen van de zorgcapaciteit geen sterk genoeg argument?
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:34:46 #117
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196429581
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:31 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nou ja, het gebeurt al. Alleen nu voor een flinke griep.

Dan is een stap verder naar verkoudheid ook ineens een stuk kleiner
Voor de meeste mensen valt 't allemaal wel mee, maar voor een klein percentage niet. Bij een infectieziekte waarbij praktisch niemand een vorm van natuurlijk immuniteit heeft is het resultaat dat je met dat kleine percentage alsnog met een hele hoop zorgbehoevenden zit.
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:35:45 #118
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429597
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Vergelijk jij, een persoon zonder ziekteverschijnselen, een bom omdat hij danwel zij geen griepprik heeft gehaald in een gegeven jaar?
Zit je nou bewust het punt te negeren? Het gaat erom dat mensen iets weigeren om andere mensen te beschermen geen emotionele chantage is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 22:36:44 #119
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196429614
Dat (andere) mensen beschermen is juist de zorgplicht die de overheid heeft.
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:36:51 #120
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429619
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Influenza prik word je toch ook niet emotioneel mee gechanteerd of nog erger?
Echt, eerst is het dwang, dan weer emotionele chantage. Ik mag je niet meer dramatisch noemen maar ik weet er geen ander woord voor hoor.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 22:38:37 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196429662
Overigens is het ook wel degelijk meer dan 'een griepje': veel meer mensen hebben last van een behoorlijk lange nasleep. Los van het persoonlijk leed: wat kost dat de maatschappij?
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:38:54 #122
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429665
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik kan hetzelfde argument gebruiken om niet iedereen op voorhand plat te moeten willen spuiten.
Het is niet op voorhand, corona bestaat al even.
quote:
Overigens, kan ik ook flink beargumenteren waarom ik doemscenario's apenkool vind, maar dat gevecht valt toch niet te winnen met hen die diep in de angst rondzwemmen.
:')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196429680
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen met bosjes tegelijk om moeten vallen? Is het bereiken of benaderen van de zorgcapaciteit geen sterk genoeg argument?
Nee, da,s een kwestie van weg bezuinigen geweest en ik wat dat betreft er helemaal klaar mee om die 'verantwoordelijkheid' bij de burger te leggen.

Als we 1000 meer plekken hadden, was er niet zo veel paniek in de tent als nu
pi_196429715
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:38 schreef Isdatzo het volgende:
Overigens is het ook wel degelijk meer dan 'een griepje': veel meer mensen hebben last van een behoorlijk lange nasleep. Los van het persoonlijk leed: wat kost dat de maatschappij?
Wat kosten mensen met een verslaving? Wat kosten mensen met een depressie?
Wat kosten mensen met kanker?

Zal allemaal met elkaar niet zo'n groot verschil maken.
pi_196429728
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 21:45 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hele bevolking vaccineren om 'n miniscule procentage kwetsbaren te beschermen?
En wat zou de procentage die kunnen schade/ernstig bijwerkingen van krijgen van zo'n wonder vaccin zijn?
Ik geloof er helemaal geen ene reet dat de wondermiddelen 95% effectief zijn.
Ja precies, staat compleet uit verhouding, maar corona vergelijken met griep mag ook niet, hoewel de sterftecijfers gigantisch op elkaar lijken en de symptomen ook, en nog wel heel wat andere zaken.

End game is gewoon dat fluitbekzeenaald een prima muzieksmaak heeft omdat ze Spinvis een gekke meneer vindt, maar haar risicoperceptie van Covid irrationeel is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 22:41:26 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196429739
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nee, da,s een kwestie van weg bezuinigen geweest en ik wat dat betreft er helemaal klaar mee om die 'verantwoordelijkheid' bij de burger te leggen.

Als we 1000 meer plekken hadden, was er niet zo veel paniek in de tent als nu
1) Hoe is dit een argument tegen het voorkomen dat mensen überhaupt ziek worden en zorg nodig hebben?
2) Met 1000 meer bedden en geen maatregelen waren we er ook niet geweest.
3) Wie gaat dat betalen?
4) Het bereiken van de zorgcapaciteit is niet exclusief een Nederlands probleem.
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:41:48 #127
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429745
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:38 schreef Isdatzo het volgende:
Overigens is het ook wel degelijk meer dan 'een griepje': veel meer mensen hebben last van een behoorlijk lange nasleep. Los van het persoonlijk leed: wat kost dat de maatschappij?
Daarom dus ook mijn vraag. Wie heeft er belang bij dat mensen massaal ziek worden van een vaccin? Als je kijkt wat er nu al gedaan wordt aan maatregelen om de ellende te beperken, waarom zou de overheid of wie dan ook willen dat de maatschappij nog erger in elkaar stort onder chronisch zieken of doden of whatever men denkt dat dat vaccin veroorzaakt?

Die vraag blijft tot nog toe onbeantwoord ;(
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196429755
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:36 schreef Isdatzo het volgende:
Dat (andere) mensen beschermen is juist de zorgplicht die de overheid heeft.
Tot op bepaalde hoogte wil ik daar best in mee gaan en mee denken ja.

Maar die hoogte, daar zijn ze in april al keihard overheen gelopen bij mij. En bij veel anderen. En er komen er elke dag meer bij.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:43:18 #129
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196429779
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:40 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wat kosten mensen met een verslaving? Wat kosten mensen met een depressie?
Wat kosten mensen met kanker?

Zal allemaal met elkaar niet zo'n groot verschil maken.
Nogmaals: hoe is dit een argument tegen het voorkomen van ziekte? Je wil toch voorkomen dat mensen een verslaving ontwikkelen? Een depressie krijgen? Met kanker te maken krijgen? ... Corona krijgen?
Huilen dan.
pi_196429780
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Daarom dus ook mijn vraag. Wie heeft er belang bij dat mensen massaal ziek worden van een vaccin? Als je kijkt wat er nu al gedaan wordt aan maatregelen om de ellende te beperken, waarom zou de overheid of wie dan ook willen dat de maatschappij nog erger in elkaar stort onder chronisch zieken of doden of whatever men denkt dat dat vaccin veroorzaakt?

Die vraag blijft tot nog toe onbeantwoord ;(
Dat is niet waar, daar heb ik wel antwoord op gegeven.

Alle (machtige) mensen die zich achter die hele industrie verstoppen.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:44:21 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196429801
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Daarom dus ook mijn vraag. Wie heeft er belang bij dat mensen massaal ziek worden van een vaccin? Als je kijkt wat er nu al gedaan wordt aan maatregelen om de ellende te beperken, waarom zou de overheid of wie dan ook willen dat de maatschappij nog erger in elkaar stort onder chronisch zieken of doden of whatever men denkt dat dat vaccin veroorzaakt?

Die vraag blijft tot nog toe onbeantwoord ;(
Big pharma George Soros Bill Gates $$$$$$$$.

Of zo.
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:44:43 #132
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:31 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nou ja, het gebeurt al. Alleen nu voor een flinke griep.

Dan is een stap verder naar verkoudheid ook ineens een stuk kleiner
Maar waarom dan? De overheid wil toch juist dat iedereen werkt en belastinggeld binnenbrengt? De huidige maatregelen zijn dus om het (economische) verlies zoveel mogelijk te beperken zodat we zsm door kunnen. Als vervolgens dan alles weer plat ligt door een vaccin dient dat toch geen enkel belang?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196429826
Je zit in BNW he :D

Beetje vragen naar de bekende weg ..
  donderdag 26 november 2020 @ 22:45:19 #134
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:43 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dat is niet waar, daar heb ik wel antwoord op gegeven.

Alle (machtige) mensen die zich achter die hele industrie verstoppen.
Waarom dan?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196429829
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Covid ook niet
User waar ik op reageerde begon een verhaaltje te vertellen over zielige mensen die zichzelf niet kunnen beschermen waar ik een risico voor ga vormen als ik dan niet het prikje ophaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 22:45:48 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196429838
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:43 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dat is niet waar, daar heb ik wel antwoord op gegeven.

Alle (machtige) mensen die zich achter die hele industrie verstoppen.
En nu concreet: Welke machtige mensen? Welk belang dienen ze? Achter welke industrie verstoppen ze zich?
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:46:38 #137
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429859
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:45 schreef Twinkle20 het volgende:
Je zit in BNW he :D

Beetje vragen naar de bekende weg ..
Ja die snap ik dus niet. Je wilt toch zelf ook geen dingen geloven die zo simpel te weerleggen zijn? Je wilt toch dingen geloven die je zelf begrijpt?

Misschien ook niet, maar dat begrijp ik dan weer niet...
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 22:47:13 #138
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429870
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

User waar ik op reageerde begon een verhaaltje te vertellen over zielige mensen die zichzelf niet kunnen beschermen waar ik een risico voor ga vormen als ik dan niet het prikje ophaal.
:')!
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196429871
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:30 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

In BNW zal het wetenschappelijke stuk het afleggen tov gevoel, alles buiten msm, etc.

In BNW hoef je niet proberen te overtuigen met wetenschap. Want ik denk dat het gros wat hier komt, te eigengereid is om dat als DE waarheid aan te nemen. Als ik voor mijzelf mag spreken: eigenlijk ben ik best een flexibel persoon. Als jij met betere argumenten komt dan ik, dan ben ik om en dam ben ik wel zo sportief om te zeggen: je hebt gelijk, je hebt een punt.

Alleen corona gerelateerd gaat je dat gewoon echt niet lukken. Tenzij je met relevante filmpjes op de proppen komt van mensen die met bosjes tegelijk neer gaan.

Dus ik ga me daar ook niet meer in verdedigen ofzo. Ik heb dat in beginsel gedaan en dat koste me heel veel energie. Nu heb ik dat los gelaten en merk ik meer en meer dat mensen kritisch worden en hun bedenkingen hebben en denken: shit, dit klopt gewoon niet.
Als de hele houding omtrent het virus nou wat... minder gek was...

Gewoon de urgentie benadrukken zonder doodsangsten.

Dan hadden we nu die duizenden zorgmijders niet gehad waarvan 10.000'en levensjaren van verloren zijn gegaan.

Dat zijn slachtoffers van beleid, niet van de corona epidemie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196429883
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En nu concreet: Welke machtige mensen? Welk belang dienen ze? Achter welke industrie verstoppen ze zich?
Er zijn heel veel documentaires, er is veel materiaal die daar dieper op in gaat.

Je noemde net zelf volgens mij al wat namen, of het was een andere user..weet ik even niet.

Ik ga daar geen pleidooien over houden hier want eerlijk, dat voelt een beetje als verspilde energie.

Maar bij oprechte interesse is daar nog steeds google die je helemaal plat gooit als je op dergelijke namen zoekt.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:49:18 #141
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429899
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:41 schreef ludovico het volgende:

End game is gewoon dat fluitbekzeenaald een prima muzieksmaak heeft omdat ze Spinvis een gekke meneer vindt, maar haar risicoperceptie van Covid irrationeel is.
:')

Ga eens in op mijn posts. Dit is gewoon zwakjes.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 22:49:22 #142
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196429902
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als de hele houding omtrent het virus nou wat... minder gek was...
Welke houding, en van wie?
quote:
Gewoon de urgentie benadrukken zonder doodsangsten.
Want dat is nu niet het geval?
Huilen dan.
pi_196429929
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zit je nou bewust het punt te negeren? Het gaat erom dat mensen iets weigeren om andere mensen te beschermen geen emotionele chantage is.
Je draait je eigen woorden om, je zat het kwalijk te nemen dat als men niet vaccineert dat ze een risico vormen voor mensen die zichzelf niet kunnen beschermen.

Je draait je eigen woorden gewoon om... Als we het over onderwerp A hebben, blijf dan bij onderwerp A.

En mensen buitensluiten vanwege zaken die er niet toe doen, artikel 1 Grondwet, discriminatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196429932
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ja die snap ik dus niet. Je wilt toch zelf ook geen dingen geloven die zo simpel te weerleggen zijn? Je wilt toch dingen geloven die je zelf begrijpt?

Misschien ook niet, maar dat begrijp ik dan weer niet...
Ik begrijp ze ook .. door o.a. die docu's waar ik net naar refereerde.

Maar het is zo breed, zo groots. Corona is ec t niet ons grootste probleem, eerder een afleidingsmanoevre. Dat kan ik niet in een aantal woorden even gauw samenvatten.

Als je eenmaal de rode pil hebt genomen, is er geen weg meer terug.
  donderdag 26 november 2020 @ 22:51:28 #145
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196429944
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:48 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Er zijn heel veel documentaires, er is veel materiaal die daar dieper op in gaat.

Je noemde net zelf volgens mij al wat namen, of het was een andere user..weet ik even niet.

Ik ga daar geen pleidooien over houden hier want eerlijk, dat voelt een beetje als verspilde energie.

Maar bij oprechte interesse is daar nog steeds google die je helemaal plat gooit als je op dergelijke namen zoekt.
Kan je het in je eigen woorden vertellen?
Huilen dan.
pi_196429973
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Echt, eerst is het dwang, dan weer emotionele chantage. Ik mag je niet meer dramatisch noemen maar ik weet er geen ander woord voor hoor.
Het is dwang als je mensen verplicht het te nemen. Het is emotionele chantage, als je men voor een nihil risico, gaat zitten kwellen dat je dan iemands dood op je geweten zou kunnen hebben.

Dat ik dit zo bedoel, zou je toch wel moeten weten na al deze posts. Ik blijf niet bezig en herhalen..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 22:53:54 #147
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196429999
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je draait je eigen woorden om, je zat het kwalijk te nemen dat als men niet vaccineert dat ze een risico vormen voor mensen die zichzelf niet kunnen beschermen.

Je draait je eigen woorden gewoon om... Als we het over onderwerp A hebben, blijf dan bij onderwerp A.
Nee. Jij mag een concertzaal niet in, er wordt je uitgelegd waarom (bescherming van je medemens) en je noemt dat 'emotionele chantage' :') Ik wijs je erop dat dat nergens op slaat met behulp van een voorbeeld.

Ben je nu weer bij?
quote:
En mensen buitensluiten vanwege zaken die er niet toe doen, artikel 1 Grondwet, discriminatie.
Net zo irrelevant als de vorige keer dat je het postte, want het doet er wel toe.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 22:54:32 #148
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430016
Het is toch gewoon een feitelijke constatering dat mensen die zich niet laten vaccineren terwijl ze dat wel kunnen een risico vormen voor de mensen die zich wel willen laten vaccineren maar dat om uiteenlopende redenen niet kunnen? Over hysterische houdingen gesproken...
Huilen dan.
pi_196430024
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:38 schreef Isdatzo het volgende:
Overigens is het ook wel degelijk meer dan 'een griepje': veel meer mensen hebben last van een behoorlijk lange nasleep. Los van het persoonlijk leed: wat kost dat de maatschappij?
A: Heb je alle getallen naast elkaar gezet?
B: Welk influenza vergelijk je met welk covid? Beide nadat het al een tijdje door de samenleving zwerft en er natuurlijke afweerstoffen zijn of de covid zoals we die nu kennen? Giga besmettelijk en schadelijk mede omdat er geen antistoffen zijn in de samenleving?

Kosten voor de maatschappij zijn ook de zorgmijdende mensen, en dat doet mij best wel zeer want die zijn dus echt voor niks nada noppes te vermijden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 22:56:38 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430045
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

A: Heb je alle getallen naast elkaar gezet?
Ja.
quote:
B: Welk influenza vergelijk je met welk covid? Beide nadat het al een tijdje door de samenleving zwerft en er natuurlijke afweerstoffen zijn of de covid zoals we die nu kennen? Giga besmettelijk en schadelijk mede omdat er geen antistoffen zijn in de samenleving?
We leven nu, en niet over 1, 3, 5 of 10 jaar wanneer dit coronavirus gewoon endemisch is geworden. Tegen die tijd zijn vaccinaties of maatregelen waarschijnlijk niet meer nodig. Of misschien voor bepaalde groepen, wie weet. Beleid moet je dan ook afstemmen op de huidige situatie en niet op een mogelijk toekomstige situatie.
quote:
Kosten voor de maatschappij zijn ook de zorgmijdende mensen, en dat doet mij best wel zeer want die zijn dus echt voor niks nada noppes te vermijden.
Dat ontkent niemand.
Huilen dan.
pi_196430049
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het is niet op voorhand, corona bestaat al even.
Het is wel op voorhand, iedereen platspuiten is een heel ander doel dan de zorgoverbelasting terugdringen met vrijblijvende maatregelen voor iedereen die het wilt, en dan ooit een keer opnieuw inventariseren hoe het ervoor staat.

Jij slaat compleet door, op voorhand.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196430064
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nee, da,s een kwestie van weg bezuinigen geweest en ik wat dat betreft er helemaal klaar mee om die 'verantwoordelijkheid' bij de burger te leggen.

Als we 1000 meer plekken hadden, was er niet zo veel paniek in de tent als nu
Als je kijkt naar Duitsland had dat ook helemaal niks uitgemaakt....................

Je mag het virus niet oplopen!~$!$!@ EInZ!#
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 22:58:06 #153
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196430068
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is dwang als je mensen verplicht het te nemen. Het is emotionele chantage, als je men voor een nihil risico, gaat zitten kwellen dat je dan iemands dood op je geweten zou kunnen hebben.

Dat ik dit zo bedoel, zou je toch wel moeten weten na al deze posts. Ik blijf niet bezig en herhalen..
Nee nou wordt 'ie mooi. Jij wilt een verklaring voor het idee dat je minder mag als je niet gevaccineerd bent, en die verklaring krijg je. En vervolgens ga je roepen dat je gedwongen, emotioneel gechanteerd en nu óók nog gekweld wordt omdat het antwoord je niet aanstaat :D
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 22:59:48 #154
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196430098
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:54 schreef Isdatzo het volgende:
Het is toch gewoon een feitelijke constatering dat mensen die zich niet laten vaccineren terwijl ze dat wel kunnen een risico vormen voor de mensen die zich wel willen laten vaccineren maar dat om uiteenlopende redenen niet kunnen? Over hysterische houdingen gesproken...
Nee dat is dwang emotionele chantage EEN KWELLING :'(
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 23:00:38 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430108
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee dat is dwang emotionele chantage EEN KWELLING :'(
Sowww doe eens rustig joh.. je hebt wel gevoel voor drama hoor.
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:01:30 #156
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430121
Je vergeet discriminatie.
Huilen dan.
pi_196430140
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Welke houding, en van wie?
[..]

Want dat is nu niet het geval?
Nee, dat is nu niet het geval, heb je het niet meegekregen dat er statistisch gezien, wat zou het zijn... Je zou het kunnen uitrekenen... Allicht wel duizenden mensen zijn met ofwel een hartaanval ofwel hersenbloeding die niet naar de dokter zijn geweest.. zorgmijders. Maar dat staat ook al in dit topic.

Ik weet het niet hoor maar volgens mij moet je wel echt een grote barriere zien wil je na een hartaanval nog niet langs het ziekenhuis willen gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 23:03:24 #158
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196430154
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is wel op voorhand, iedereen platspuiten is een heel ander doel dan de zorgoverbelasting terugdringen met vrijblijvende maatregelen voor iedereen die het wilt, en dan ooit een keer opnieuw inventariseren hoe het ervoor staat.

Jij slaat compleet door, op voorhand.
Ooit? We weten allang genoeg van hoe Covid zich nu gedraagt en wat voor effect het heeft. En dan moeten we iets doen met vrijblijvende maatregelen (welke?) waar je dus precies niets aan hebt als niemand zich er niet aan houdt omdat misschien 'ooit' Corona minder gevaarlijk wordt? Hoe zie je dat praktisch gezien dan voor je?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196430177
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nee. Jij mag een concertzaal niet in, er wordt je uitgelegd waarom (bescherming van je medemens) en je noemt dat 'emotionele chantage' Ik wijs je erop dat dat nergens op slaat met behulp van een voorbeeld.
Dat is een nihil risico dat je, als je enigszins rationeel bent, niet kwalijk neemt van niemand niet.

En als je dat wél doet, dan moet je het ook bij influenza doen.
Even heel direct de vraag, omdat je het zo simpel ontwijkt steeds, ben je het eens met die gedachtegang?

ALS je gevaccineerd zou moeten zijn tegen Corona, dan ook tegen influenza om de zaal te betreden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196430197
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:54 schreef Isdatzo het volgende:
Het is toch gewoon een feitelijke constatering dat mensen die zich niet laten vaccineren terwijl ze dat wel kunnen een risico vormen voor de mensen die zich wel willen laten vaccineren maar dat om uiteenlopende redenen niet kunnen? Over hysterische houdingen gesproken...
Het is toch een feitelijke constatering, dat men die de griepprik niet haalt, terwijl ze dat wel kunnen, een risico vormen voor de mensen die zich wel willen laten vaccineren maar dat om uiteenlopende redenen niet kunnen? Over hypocriete houdingen gesproken....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 23:06:45 #161
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196430206
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:05 schreef Tingo het volgende:

[..]

Shut the world down so no-one gets a cold?
Ja sorry maar ik snap echt niet wat je nou wilt zeggen hiermee.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196430222
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:56 schreef Isdatzo het volgende:
We leven nu, en niet over 1, 3, 5 of 10 jaar wanneer dit coronavirus gewoon endemisch is geworden. Tegen die tijd zijn vaccinaties of maatregelen waarschijnlijk niet meer nodig. Of misschien voor bepaalde groepen, wie weet. Beleid moet je dan ook afstemmen op de huidige situatie en niet op een mogelijk toekomstige situatie.
Ondernemen / beleid maken is vooruit zien, als je het goed wilt doen, als je denkt dat je geen rekening moet houden met hoe de wereld er over 1 jaar uit zal zien... Ja dan zou ik niet op jou stemmen of mijn vertrouwen in jou leggen.

Natuurlijk moet je juist WEL beleid afstemmen op de toekomst, dat is zo evident als ik weet niet wat en dat is de grootste fout van de politiek die wij hier in NL kennen, daarom gaat China ook zo lekker met zijn meerjarenplannen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 23:07:57 #163
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430223
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, dat is nu niet het geval, heb je het niet meegekregen dat er statistisch gezien, wat zou het zijn... Je zou het kunnen uitrekenen... Allicht wel duizenden mensen zijn met ofwel een hartaanval ofwel hersenbloeding die niet naar de dokter zijn geweest.. zorgmijders. Maar dat staat ook al in dit topic.

Ik weet het niet hoor maar volgens mij moet je wel echt een grote barriere zien wil je na een hartaanval nog niet langs het ziekenhuis willen gaan.
Ik zie hier alleen maar een argument in om ernaar te streven dat de reguliere zorg weer (grotendeels) opgepakt kan worden. Ik wacht helaas ook op een operatie, en het lijkt erop dat ik (vanaf januari) meer dan een jaar verder ben voordat ik aan de beurt ben.

Ook dat kost de maatschappij een hoop geld.
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:08:34 #164
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196430232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is een nihil risico dat je, als je enigszins rationeel bent, niet kwalijk neemt van niemand niet.

En als je dat wél doet, dan moet je het ook bij influenza doen.
Even heel direct de vraag, omdat je het zo simpel ontwijkt steeds, ben je het eens met die gedachtegang?

ALS je gevaccineerd zou moeten zijn tegen Corona, dan ook tegen influenza om de zaal te betreden.
Nee. Want. Covid is geen griep. Waarom blijf je denken dat je hier iets mee bewijst?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 23:09:16 #165
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430241
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ondernemen / beleid maken is vooruit zien, als je het goed wilt doen, als je denkt dat je geen rekening moet houden met hoe de wereld er over 1 jaar uit zal zien... Ja dan zou ik niet op jou stemmen of mijn vertrouwen in jou leggen.
Het gaat er niet om dat je er geen rekening mee houdt of dat je niet kijkt naar scenarios in de toekomst, maar dat je er niet op vooruitloopt. Je kan toch niet zeggen: ja jongens, we gooien de boel los WANT over 5 jaar is corona geen issue meer?

:') .
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:09:58 #166
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430253
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is toch een feitelijke constatering, dat men die de griepprik niet haalt, terwijl ze dat wel kunnen, een risico vormen voor de mensen die zich wel willen laten vaccineren maar dat om uiteenlopende redenen niet kunnen? Over hypocriete houdingen gesproken....
Appels peren. Hoezo meen je hiermee hypocrisie aan te kunnen tonen?
Huilen dan.
pi_196430283
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik zie hier alleen maar een argument in om ernaar te streven dat de reguliere zorg weer (grotendeels) opgepakt kan worden. Ik wacht helaas ook op een operatie, en het lijkt erop dat ik (vanaf januari) meer dan een jaar verder ben voordat ik aan de beurt ben.

Ook dat kost de maatschappij een hoop geld.
Ehh, zorgmijden gaat niet over overbelasting reguliere zorg he?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 23:12:53 #168
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ehh, zorgmijden gaat niet over overbelasting reguliere zorg he?
Niet?
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:15:07 #169
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430306
Jij denkt dat mensen doodsbang zijn om corona op te lopen op weg naar het ziekenhuis of de huisarts en daarom maar thuis blijven?
Huilen dan.
pi_196430307
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee. Want. Covid is geen griep. Waarom blijf je denken dat je hier iets mee bewijst?
Covid is misschien een factor 2-4 schadelijker op dit moment maar misschien niet eens.

Dus ik weet niet waarom je nihil /4 opeens onbelangrijk vindt en nihil wel. Die twee verschillen niet zoveel van elkaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196430321
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Appels peren. Hoezo meen je hiermee hypocrisie aan te kunnen tonen?
Omdat nihil *4 = nihil.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 23:16:48 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430322
Definieer schadelijker? En hoe is die verhouding wanneer mensen niet meer behandeld kunnen worden omdat de patiënten tot op zolder liggen?
Huilen dan.
pi_196430328
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Niet?
Nee chef, dat zijn mensen met symptomen van hele erge kwalen die de zorg mijden vanwege covid terwijl ze geholpen moeten en zouden worden als ze langskomen. Omdat ze ernstige kwalen hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 23:18:31 #174
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430336
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee chef, dat zijn mensen met symptomen van hele erge kwalen die de zorg mijden vanwege covid terwijl ze geholpen moeten en zouden worden als ze langskomen. Omdat ze ernstige kwalen hebben.
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:15 schreef Isdatzo het volgende:
Jij denkt dat mensen doodsbang zijn om corona op te lopen op weg naar het ziekenhuis of de huisarts en daarom maar thuis blijven?
Huilen dan.
pi_196430337
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:15 schreef Isdatzo het volgende:
Jij denkt dat mensen doodsbang zijn om corona op te lopen op weg naar het ziekenhuis of de huisarts en daarom maar thuis blijven?
Danwel in het ziekenhuis, enig idee wat een broednest die plekken zijn van zieke mensen.

Maar weetje wat, misschien ook handig om iets van onderzoek te doen naar dit fenomeen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 23:19:02 #176
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196430344
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Covid is misschien een factor 2-4 schadelijker op dit moment maar misschien niet eens.

Dus ik weet niet waarom je nihil /4 opeens onbelangrijk vindt en nihil wel. Die twee verschillen niet zoveel van elkaar.
Wel als je dat weer vermenigvuldigd met een groot getal. Het aantal inwoners van een land bijvoorbeeld.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 23:20:29 #177
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430355
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Danwel in het ziekenhuis, enig idee wat een broednest die plekken zijn van zieke mensen.

Maar weetje wat, misschien ook handig om iets van onderzoek te doen naar dit fenomeen.
En heb je dat gedaan? Ik heb niet het idee dat mensen die eigenlijk zorg nodig hebben uit angst voor corona thuisblijven, maar eerder menen de zorg niet (nog meer) te willen belasten en denken "het kan wel even wachten".
Huilen dan.
pi_196430370
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wel als je dat weer vermenigvuldigd met een groot getal. Het aantal inwoners van een land bijvoorbeeld.
Nihil * 16 miljoen = nihil.
Nihil * 16 miljoen *4 = nihil.

Je risicoperceptie is onzin, pas als mensen met autoriteit hetzelfde gaan zeggen zal jij open gaan staan voor die gedachte.

Waarom denk je dat een ziekte die een factor 2-4x schadelijker is opeens onoverkomelijk zou zijn en de ander niet? De verschillen zijn daar niet groot genoeg voor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 23:22:28 #179
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430381
Definieer schadelijker eens, en vertel wat je denkt dat er gebeurt met die verhouding wanneer de zorgcapaciteit overschreden wordt.
Huilen dan.
pi_196430386
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En heb je dat gedaan? Ik heb niet het idee dat mensen die eigenlijk zorg nodig hebben uit angst voor corona thuisblijven, maar eerder menen de zorg niet (nog meer) te willen belasten en denken "het kan wel even wachten".
Ik heb die signalen gehoord. En ik vind jouw verklaring ook totaal niet plausibel klinken. Men heeft wel iets groters nodig om zorg te gaan mijden als ze erge kwalen hebben. Zoiets als doodsangst bijv.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196430398
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:22 schreef Isdatzo het volgende:
Definieer schadelijker eens, en vertel wat je denkt dat er gebeurt met die verhouding wanneer de zorgcapaciteit overschreden wordt.
Schadelijker is iets wat meer schadelijk is dan schadelijk.

Zorgcapaciteit overschrijden kun je beter niet doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 23:24:29 #182
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Schadelijker is iets wat meer schadelijk is dan schadelijk.
Bedankt, hier kunnen we wat mee. Schadelijker in welke zin?
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:26:55 #183
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik heb die signalen gehoord. En ik vind jouw verklaring ook totaal niet plausibel klinken. Men heeft wel iets groters nodig om zorg te gaan mijden als ze erge kwalen hebben. Zoiets als doodsangst bijv.
Erge kwalen voelen niet altijd als erge kwalen. Daar zit 't gevaar.

Verder vind ik jouw 'ik heb die signalen' gehoord een niet heel veel sterker argument.
Huilen dan.
pi_196430439
quote:
81s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Bedankt, hier kunnen we wat mee. Schadelijker in welke zin?
Maatschappelijke kosten...?? Waarom zou je dit in enge zin willen definiëren als er op een maatschappelijk breed vlak schade ontstaat.

Ik ga daar niet aan mee, schadelijker.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 23:29:45 #185
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196430446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nihil * 16 miljoen = nihil.
Nihil * 16 miljoen *4 = nihil.
Je hebt nihil als in 0 en je hebt nihil als in klein. Ik nam even aan dat je niet 0 bedoelt. Maar klein is een subjectief begrip dus daar heb ik geen boodschap aan verder.
quote:
Je risicoperceptie is onzin, pas als mensen met autoriteit hetzelfde gaan zeggen zal jij open gaan staan voor die gedachte.
:')
quote:
Waarom denk je dat een ziekte die een factor 2-4x schadelijker is opeens onoverkomelijk zou zijn en de ander niet?
Wie heeft het over onoverkomelijk. Is prima te overkomen, wel met maatregelen. Zonder trouwens ook maar dan verliezen we meer mensen.
quote:
De verschillen zijn daar niet groot genoeg voor.
Ja kennelijk dus wel hè.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 23:31:19 #186
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196430454
Ik ga slapen. Veel plezier verder.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_196430464
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Erge kwalen voelen niet altijd als erge kwalen. Daar zit 't gevaar.

Verder vind ik jouw 'ik heb die signalen' gehoord een niet heel veel sterker argument.
Ist ook niet, behalve dan dat het argument voor mij steekhoudender is dat de barrière groot moet zijn wil je na een hartaanval niet langs de dokter gaan.

Kan het fout hebben maar keb zulke geluiden ook al gehoord + als je het niet kan vinden is dat kwalijk. Niet van jou maar het gebrek aan onderzoek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196430476
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Je hebt nihil als in 0 en je hebt nihil als in klein. Ik nam even aan dat je niet 0 bedoelt. Maar klein is een subjectief begrip dus daar heb ik geen boodschap aan verder.
[..]

:')
[..]

Wie heeft het over onoverkomelijk. Is prima te overkomen, wel met maatregelen. Zonder trouwens ook maar dan verliezen we meer mensen.
[..]

Ja kennelijk dus wel hè.
Nihil als in heel klein. Juist. Dat doet geen ene reet. Ook niet als je het enorm vergroot. En de factor 4 blijft het verschil en zet geen zoden aan de dijk voor een andere behandeling. Je argument is dus zwak.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 23:36:17 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430490
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maatschappelijke kosten...??
Per patient? In totaal? Hoe zijn die kosten bepaald? Hoe kom je bij die 1:4?
quote:
Waarom zou je dit in enge zin willen definiëren als er op een maatschappelijk breed vlak schade ontstaat.

Ik ga daar niet aan mee, schadelijker.
Als je daar niet in mee wil gaan moet je het niet als argument aandragen.
Huilen dan.
pi_196430512
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

User waar ik op reageerde begon een verhaaltje te vertellen over zielige mensen die zichzelf niet kunnen beschermen waar ik een risico voor ga vormen als ik dan niet het prikje ophaal.
Ja en? dat is een feit, geen chantage
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:41:06 #191
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430521
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ist ook niet, behalve dan dat het argument voor mij steekhoudender is dat de barrière groot moet zijn wil je na een hartaanval niet langs de dokter gaan.
Ik denk dat mensen die denken dat ze een hartaanval hebben (gehad) die dokter heus wel inschakelen hoor, maar dat het meer de gevallen zijn waarbij 1) de urgentie ogenschijnlijk niet heel groot is maar dat stiekem wel is, 2) de urgentie niet heel groot is maar waarbij afwachten wel risico's met zich meebrengt, zeker wanneer je het over een langere periode hebt, en 3) een combinatie van eerdergenoemde.
quote:
Kan het fout hebben maar keb zulke geluiden ook al gehoord + als je het niet kan vinden is dat kwalijk. Niet van jou maar het gebrek aan onderzoek.
Zal er eens naar zoeken, maar niet vanavond. Is sowieso wel een interessant vraagstuk.
Huilen dan.
pi_196430549
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja en? dat is een feit, geen chantage
Dit is net zo ridicuul als stellen dat jij als ouder je kind onnodig risico geeft als je hem naar buiten laat gaan zonder helm op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196430577
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Per patient? In totaal? Hoe zijn die kosten bepaald? Hoe kom je bij die 1:4?
[..]

Als je daar niet in mee wil gaan moet je het niet als argument aandragen.
Hoe kom jij aan iets anders dan 1/4.

Mijn interpretatie is 2a 4x zo erg als influenza. Op basis van mortaliteitscijfer en kans op IC.

Maatschappelijke kosten kun je nimmer perfect inschatten want je mist sommige cijfers. Sommige cijfers zijn niet te kwantificeren etc etc. Mijn observatie is 2 a 4x erger. Grootste bekende variabele in het spel zijn mortaliteitscijfer en kans op IC opname en het type slachtoffer.

En dat is op dit moment. Na initiële vaccinatieronde vervalt covid naar even erg als influenza en verdient het helemaal geen speciale behandeling.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196430601
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die denken dat ze een hartaanval hebben (gehad) die dokter heus wel inschakelen hoor, maar dat het meer de gevallen zijn waarbij 1) de urgentie ogenschijnlijk niet heel groot is maar dat stiekem wel is, 2) de urgentie niet heel groot is maar waarbij afwachten wel risico's met zich meebrengt, zeker wanneer je het over een langere periode hebt, en 3) een combinatie van eerdergenoemde.
[..]

Zal er eens naar zoeken, maar niet vanavond. Is sowieso wel een interessant vraagstuk.
Nee. We missen mensen met hartaanvallen en hersenbloedingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 23:51:51 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430611
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan iets anders dan 1/4.

Mijn interpretatie is 2a 4x zo erg als influenza. Op basis van mortaliteitscijfer en kans op IC.
Daar ga je dus al behoorlijk hopeloos de mist in. Op basis van mortaliteitscijfer en kans om op de IC te belanden zijn de maatschappelijke kosten van een burn-out of sportblessures ook nagenoeg nul.
quote:
Maatschappelijke kosten kun je nimmer perfect inschatten want je mist sommige cijfers. Sommige cijfers zijn niet te kwantificeren etc etc. Mijn observatie is 2 a 4x erger. Grootste bekende variabele in het spel zijn mortaliteitscijfer en kans op IC opname en het type slachtoffer.
Op deze manier "een inschatting" maken is waardeloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 27-11-2020 00:00:52 ]
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:54:16 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430629
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee. We missen mensen met hartaanvallen en hersenbloedingen.
Zoals ik zei: erge kwalen voelen niet altijd als erge kwalen. M'n pa (op leeftijd) heeft een tijd terug helaas een hersenbloeding gehad, en dat waren vrij subtiele symptomen en in eerste instantie zou je niet denken dat het heel serieus was. Eigenwijs dat'ie was vond 'ie dat we ons zorgen om niks maakten.

Evenzo voor hartaanvallen: ook dat is niet altijd heel duidelijk.
Huilen dan.
pi_196430896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit is net zo ridicuul als stellen dat jij als ouder je kind onnodig risico geeft als je hem naar buiten laat gaan zonder helm op.
Nee totaal niet. Het is meer te vergelijken met je kind niet laten vaccineren en hem naar de opvang sturen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196432907
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 00:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee totaal niet. Het is meer te vergelijken met je kind niet laten vaccineren en hem naar de opvang sturen
Ander verhaal andere ziekte. Maar misschien heb je gelijk ik heb me niet bezig gehouden met mazelen en pokken.. Maar voor wat ik weet zijn beide wel even wat tandjes erger voor een kind dan covid met 0 overlijdens bij kinderen.

Die helm heeft meer effect op de veiligheid van je kind dan een niet ingeënt voor covid kind.

Maar geen idee waarom jullie risicoperceptie zo gecorrumpeerd is. Nouja ik weet wel waarom, dat is de hele angstpropaganda van de overheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196432922
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zoals ik zei: erge kwalen voelen niet altijd als erge kwalen. M'n pa (op leeftijd) heeft een tijd terug helaas een hersenbloeding gehad, en dat waren vrij subtiele symptomen en in eerste instantie zou je niet denken dat het heel serieus was. Eigenwijs dat'ie was vond 'ie dat we ons zorgen om niks maakten.

Evenzo voor hartaanvallen: ook dat is niet altijd heel duidelijk.
Dus jij denkt mini drempels verklaren 50-75% minder diagnoses?

Dat is prima, ik denk anders, ik vind een mini drempel te mini om gezondheid te bagatelliseren.

Maar onderzoek zou wat uitsluitsel moeten geven natuurlijk.

Daarnaast, als je dit weet, moet je er aandacht aan geven bij je persconferenties en moet de media rapporteren.

Ik vind deze situatie gigantisch pijnlijk. Wanbeleid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196432944
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Daar ga je dus al behoorlijk hopeloos de mist in. Op basis van mortaliteitscijfer en kans om op de IC te belanden zijn de maatschappelijke kosten van een burn-out of sportblessures ook nagenoeg nul.
[..]

Op deze manier "een inschatting" maken is waardeloos.
Ik vind geen inschatting maken waardeloos.

Ik vind impliciet een inschatting maken, en een iets concretere inschatting afkafferen als waardeloos, heel zielig.

Je hangt zelf impliciet ebola schade aan covid toe.

Schade covid zie je voornamelijk terug in hoe erg men het virus krijgt te verduren en die zijn goed meetbaar in de ziekenhuizen net als bij griep.

Vooralsnog weinig tot geen signalen dat het buiten die zichtbaarheid veel erger is dan wat we zien bij griep of iets wat de "schadelijkheidsfactor" zou moeten aanpassen.

Impliciet inschatten dat covid veel erger is zonder enige onderbouwing is slechter dan met enige onderbouwing een schatting maken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196432962
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ander verhaal andere ziekte. Maar misschien heb je gelijk ik heb me niet bezig gehouden met mazelen en pokken.. Maar voor wat ik weet zijn beide wel even wat tandjes erger voor een kind dan covid met 0 overlijdens bij kinderen.

Die helm heeft meer effect op de veiligheid van je kind dan een niet ingeënt voor covid kind.

Maar geen idee waarom jullie risicoperceptie zo gecorrumpeerd is. Nouja ik weet wel waarom, dat is de hele angstpropaganda van de overheid.
Het ging om de risico's niet om de specifieke ziekte
Wat ik niet snap is jullie focus met doden door covid. Daar gaat het namelijk helemaal niet om.
Waar het om gaat is dat mensen met heel andere problemen niet in het ziekenhuis terecht kunnen omdat dat vol ligt met covid patiënten.

Heeft dus niks met angst te maken maar met logistiek. Waarom dringt dat simpele feit niet door?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196432991
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het ging om de risico's niet om de specifieke ziekte
En de risico die gedempt wordt met een helm is groter dan een vaccinatie. Dus waarom zet je die helm dan niet op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196433006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

En de risico die gedempt wordt met een helm is groter dan een vaccinatie. Dus waarom zet je die helm dan niet op.
Ik zal een helm opzetten. Goed idee van je
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196433033
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Appels peren. Hoezo meen je hiermee hypocrisie aan te kunnen tonen?
Het is geen appels en peren. Covid is misschien enkele factoren schadelijker / dodelijker dan influenza. De één als giga risico zien en de ander waarderen op 0 is niet rationeel als de risico waardering factor 4 verschilt.

Als iets factor 4 verschilt en schadelijkheid is significant. Dan zijn beide per definitie schadelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196433037
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik zal een helm opzetten. Goed idee van je
Eindelijk neem je je gezondheid serieus, duurde even.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196433075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Eindelijk neem je je gezondheid serieus, duurde even.
Gelukkig bescherm ik ook de rest van mijn medemensen door een helm te dragen.

Wanneer gaat bij jou doordringen dat het niet om het aantal covid doden gaat, maar om het aantal zieken dat in het ziekenhuist terecht komt waardoor de reguliere zorg in het gedrang komt?
En dat dat niks met angst maar met logistiek te maken heeft?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196433166
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Gelukkig bescherm ik ook de rest van mijn medemensen door een helm te dragen.

Wanneer gaat bij jou doordringen dat het niet om het aantal covid doden gaat, maar om het aantal zieken dat in het ziekenhuist terecht komt waardoor de reguliere zorg in het gedrang komt?
En dat dat niks met angst maar met logistiek te maken heeft?
Dat is grappig, ik blijf bezig hier.

Je peer maakte een opmerking dat er een risico blijft bestaan voor hen die wel willen maar niet kunnen vaccineren, dat is hoe dan ook een nihil risico idem met influenza dat zal blijven bestaan. Hypocriet om die twee anders te behandelen.

De hele discussie waar je nu binnenvalt gaat niet enkel over zorgbelasting voldoende afschalen. Ik kan wel blijven herhalen maar naar verwachting is dat gewoon over na initiële vrijwillige vaccinatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196433173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is grappig, ik blijf bezig hier.

Je peer maakte een opmerking dat er een risico blijft bestaan voor hen die wel willen maar niet kunnen vaccineren, dat is hoe dan ook een nihil risico idem met influenza dat zal blijven bestaan. Hypocriet om die twee anders te behandelen.

De hele discussie waar je nu binnenvalt gaat niet enkel over zorgbelasting voldoende afschalen. Ik kan wel blijven herhalen maar naar verwachting is dat gewoon over na initiële vrijwillige vaccinatie.
Maar we zijn nog niet bij de initiele vaccinatie... is het wel?
Dat er een risico op ziekte blijft bestaan is deel van het leven. Hoe meer mensen zich laten vaccineren hoe meer de mensen die zich niet kunnen laten vaccineren beschermt zullen zijn.
Dan heb je het trouwens niet alleen over ouderen, maar ook over mensen met kanker, immuunziektes etc etc.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:32:29 #209
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196433481

Deze moet straks echt in de OP :o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196433921
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:32 schreef controlaltdelete het volgende:

Deze moet straks echt in de OP :o
Begrijp niet dat mensen dit nog slikken. Over een paar dagen hebben we een verplicht mondkapje. Maar is mij nog niet duidelijk precies waar. Ik dacht alleen in openbare ruimtes, maar ik lees nu toevallig net dat je straks ook in een bushokje verplicht bent om een mondkapje op te doen. Waar nog meer dan? Mogen ze wel wat duidelijker in zijn als ze erop gaan handhaven.

Volgens mij willen ze het zo vaag mogelijk houden, zodat wij zelf standaard zo'n ding opzetten als we naar buiten gaan.
pi_196435133
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:03 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Begrijp niet dat mensen dit nog slikken. Over een paar dagen hebben we een verplicht mondkapje. Maar is mij nog niet duidelijk precies waar. Ik dacht alleen in openbare ruimtes, maar ik lees nu toevallig net dat je straks ook in een bushokje verplicht bent om een mondkapje op te doen. Waar nog meer dan? Mogen ze wel wat duidelijker in zijn als ze erop gaan handhaven.

Volgens mij willen ze het zo vaag mogelijk houden, zodat wij zelf standaard zo'n ding opzetten als we naar buiten gaan.
Nah, een mooie samenvatting waarom ik niet in deze poppenkast geloof en er op geen enkele manier aan wens mee te werken.
pi_196435170
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Gelukkig bescherm ik ook de rest van mijn medemensen door een helm te dragen.

Wanneer gaat bij jou doordringen dat het niet om het aantal covid doden gaat, maar om het aantal zieken dat in het ziekenhuist terecht komt waardoor de reguliere zorg in het gedrang komt?
En dat dat niks met angst maar met logistiek te maken heeft?
Dan kom ik weer terug op mijn antwoord... en je ziet het ook in het filmpje hier boven terug.
Er is de afgelopen jaren miljoenen bezuinigd op de zorg. Dat is de reden waarom we nu zo zitten.
Er was niks aan de hand geweest als dit niet wat gebeurd. De zorg had het dan prima aan gekunnen.

Alleen omdat de zorg is afgeschaald, door wanbeleid, mag half NL hiervoor bloeden.

Ik snap dat het niet alleen om de doden gaat, maar ook om de mensen die zorg nodig hebben.
Ik wens niet verantwoordelijk te worden gehouden van het wanbeleid van de overheid in de afgelopen jaren. En al helemaal niet van het wanbeleid wat momenteel gevoerd wordt om deze zogenaamde 'crisis' wat geen crisis is, het hoofd te bieden. Die crisis hebben ze zelf veroorzaakt. Dan mogen ze ook zelf de rommel opruimen.

Mijn medewerking krijgen ze niet. En die van steeds meer andere mensen ook niet.
pi_196435210
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:41 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dan kom ik weer terug op mijn antwoord... en je ziet het ook in het filmpje hier boven terug.
Er is de afgelopen jaren miljoenen bezuinigd op de zorg. Dat is de reden waarom we nu zo zitten.
Er was niks aan de hand geweest als dit niet wat gebeurd. De zorg had het dan prima aan gekunnen.
Bron van bezuinigingen?
Sinds 2017 zijn er namelijk miljarden geinvesteerd en is het aantal personeelsleden met 100k gestegen

https://www.reddit.com/r/(...)_heeft_de_afgelopen/
quote:
Alleen omdat de zorg is afgeschaald, door wanbeleid, mag half NL hiervoor bloeden.
Incorrect dus
quote:
Ik snap dat het niet alleen om de doden gaat, maar ook om de mensen die zorg nodig hebben.
Ik wens niet verantwoordelijk te worden gehouden van het wanbeleid van de overheid in de afgelopen jaren. En al helemaal niet van het wanbeleid wat momenteel gevoerd wordt om deze zogenaamde 'crisis' wat geen crisis is, het hoofd te bieden. Die crisis hebben ze zelf veroorzaakt. Dan mogen ze ook zelf de rommel opruimen.

Mijn medewerking krijgen ze niet. En die van steeds meer andere mensen ook niet.
Nogmaals je hele houding is gebaseerd op onzin.
maar aan jou de vraag hoeveel extra jij per maand bereidt bent om te betalen voor zorg
Met in je achterhoofd
https://www.ad.nl/werk/ee(...)ederlander~a3303841/

Erg benieuwd of je met deze feiten kunt toegeven dat je fout zit of dat je eigenwijs je vingers in je oren houdt en heel hard lalalala gaat zingen

[ Bericht 5% gewijzigd door devlinmr op 27-11-2020 11:57:04 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196435387
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:32 schreef controlaltdelete het volgende:

Deze moet straks echt in de OP :o
Omdat het een filmpje is dat is geknipt en geplakt om uitspraken uit verband te trekken?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196435658
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nah, een mooie samenvatting waarom ik niet in deze poppenkast geloof en er op geen enkele manier aan wens mee te werken.
Welke poppenkast precies?
Wat betreft mondkapjes heb ik ook zo mijn twijfels over het nut, maar ik vind het ook geen enkel probleem er 1 te dragen voor dat uurtje dat ik in de supermarkt ben. Dat neemt nog niet weg dat COVID zeker geen poppenkast is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196435719
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Omdat het een filmpje is dat is geknipt en geplakt om uitspraken uit verband te trekken?
Wat wordt er uit verband getrokken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196435727
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat wordt er uit verband getrokken?
Wat niet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196435807
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:44 schreef devlinmr het volgende:
https://www.ad.nl/werk/ee(...)ederlander~a3303841/

Erg benieuwd of je met deze feiten kunt toegeven dat je fout zit of dat je eigenwijs je vingers in je oren houdt en heel hard lalalala gaat zingen
65+ groep is met 10% gestegen tussen 2016 en 2020.

De zorg is afgeschaald, t.o.v. wat nodig is, en dat is voornamelijk in die beklaagde periode waar Wilders op doelt gebeurt.

Dat het daarna weer is meegestegen met de zorgvraag is niet meer dan logisch, dat doet het altijd, over 10 jaar hebben we nog meer zorgpersoenel, dat zegt niet dat het tekort aan niet is toegenomen.

Je kan inzoomen op de definitie van het woord ontslag zoals NRC doet, prima, maar dat is in principe niet de boodschap geweest. De zorg is afgeschaald en daarna met dezelfde toename in belasting meegegroeid, dat we krapper zitten dan de situatie voor die vermindering van 77.000 mensen in de sector staat nog steeds.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196435810
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:32 schreef controlaltdelete het volgende:

Deze moet straks echt in de OP :o
Vind je dit echt goed?

Wat een tergend slecht filmpje zeg. Echt elk moment vind ik kut.
pi_196435828
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Welke poppenkast precies?
Wat betreft mondkapjes heb ik ook zo mijn twijfels over het nut, maar ik vind het ook geen enkel probleem er 1 te dragen voor dat uurtje dat ik in de supermarkt ben. Dat neemt nog niet weg dat COVID zeker geen poppenkast is
Mondkapje is poppenkast, vergezochte maatregelen is poppenkast - zoals strafbaar met meer dan 2 mensen buiten een rondje lopen -

Of gezonde jonge mensen beboeten binnenshuis. Eng gedoe.

Dat er iets gedaan wordt is prima, waar mensen een hekel aan hebben is het gedeelte dat volstrekt doorslaat en weinig wetenschappelijke onderbouwing heeft die je wel gewoon zou moeten verwachten na deze periode.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196435884
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

65+ groep is met 10% gestegen tussen 2016 en 2020.

De zorg is afgeschaald, t.o.v. wat nodig is, en dat is voornamelijk in die beklaagde periode waar Wilders op doelt gebeurt.
Ouderenzorg +2 miljard sinds 2017 en nog eens zo'n bedrag voor de komende jaren
En is sindsdien gecorrigeerd netto +25k extra personeel
quote:
Dat het daarna weer is meegestegen met de zorgvraag is niet meer dan logisch, dat doet het altijd, over 10 jaar hebben we nog meer zorgpersoenel, dat zegt niet dat het tekort aan niet is toegenomen.
Maar er is dus ook niks wegbezuinigd wat hier beweert wordt. Het tekort ontstaat doordat er niet genoeg mensen de zorg in willen... alhoewel we nu al 1,2 miljoen zorgmedewerkers hebben in alle soorten en maten maar exclusief kinderopvang.
quote:
Je kan inzoomen op de definitie van het woord ontslag zoals NRC doet, prima, maar dat is in principe niet de boodschap geweest. De zorg is afgeschaald en daarna met dezelfde toename in belasting meegegroeid, dat we krapper zitten dan de situatie voor die vermindering van 77.000 mensen in de sector staat nog steeds.
Nope niet dus. Bovendien is er een enorme efficiency slag geweest sinds 2009 waardoor minder mensen nodig waren.
Zeggen dat "de afgelopen jaren enorm bezuinigd is" is gewoon een keiharde leugen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196435912
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:24 schreef devlinmr het volgende:
Maar er is dus ook niks wegbezuinigd wat hier beweert wordt. Het tekort ontstaat doordat er niet genoeg mensen de zorg in willen... alhoewel we nu al 1,2 miljoen zorgmedewerkers hebben in alle soorten en maten maar exclusief kinderopvang.
Of iets wegbezuinigd is is relatief. Er is wat bezuinigd in de periode waarover geklaagd wordt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196435919
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mondkapje is poppenkast, vergezochte maatregelen is poppenkast - zoals strafbaar met meer dan 2 mensen buiten een rondje lopen -
Mondkapje, min of meer eens
Mensen niet bij elkaar is een logische maatregel daar men het blijkbaar te lastig vind om zelf na te denken en afstand te houden.
Hoe denk je dat een virus besmetting plaatsvind?
quote:
Of gezonde jonge mensen beboeten binnenshuis. Eng gedoe.
Alleen bij geluidsoverlast e.d... bestond al
quote:
Dat er iets gedaan wordt is prima, waar mensen een hekel aan hebben is het gedeelte dat volstrekt doorslaat en weinig wetenschappelijke onderbouwing heeft die je wel gewoon zou moeten verwachten na deze periode.
Dat een virus zich van mens op mens voortplant is al heel lang duidelijk, en ik neem aan dat je dat feit ook niet ontkent.
Dat daaruit een logisch gevolg getrokken kan worden dat als je contact tussen mensen vermijdt een virus zich minder snel kan verspreiden onderschrijf je neem ik aan dan ook?
Ergo de maatregel om contacten tot een minimum te beperken is geen poppenkast maar noodzakelijk
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196435924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:24 schreef devlinmr het volgende:
Nope niet dus. Bovendien is er een enorme efficiency slag geweest sinds 2009 waardoor minder mensen nodig waren.
Zeggen dat "de afgelopen jaren enorm bezuinigd is" is gewoon een keiharde leugen
Ik zit er niet diep genoeg in om daarover te kunnen oordelen en het artikeltje van NRC gaat niet diep genoeg om daar stellig in te kunnen zijn.

Fake media. :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196435931
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:28 schreef devlinmr het volgende:
Hoe denk je dat een virus besmetting plaatsvind?
Wat dacht je van binnen huishoudens? _O-
Een fractie in de horeca of andere slecht geventileerde binnenruimtes waar mensen lang aanwezig zijn - zoals horeca personeel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196435935
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Of iets wegbezuinigd is is relatief. Er is wat bezuinigd in de periode waarover geklaagd wordt.
De periode waarover men klaagt is de afgelopen jaren. Sinds 2017 is er alleen maar geinvesteerd en is er personeel bijgekomen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196435951
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zit er niet diep genoeg in om daarover te kunnen oordelen en het artikeltje van NRC gaat niet diep genoeg om daar stellig in te kunnen zijn.

Fake media. :7
BNWers staan toch bekent om hun capaciteiten om gedegen onderzoek te doen?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196435963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat dacht je van binnen huishoudens? _O-
Een fractie in de horeca of andere slecht geventileerde binnenruimtes waar mensen lang aanwezig zijn - zoals horeca personeel.
Dat is " waar"... ik vroeg "hoe"
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196435964
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:28 schreef devlinmr het volgende:
Alleen bij geluidsoverlast e.d... bestond al
Iemand op Fok alhier liet zien dat de officier van justitie toegang had verleent tot prive woongebied om ff corona bonnetjes te slingeren. Politie stond volgens de betreffende TS met politiehonden op de stoep en had het huis afgesloten voor mensen om het huis te verlaten.

En er zijn wel wat meer filmpjes dat je denkt: Jezus te paard.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196435972
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Iemand op Fok alhier liet zien dat de officier van justitie toegang had verleent tot prive woongebied om ff corona bonnetjes te slingeren. Politie stond volgens de betreffende TS met politiehonden op de stoep en had het huis afgesloten voor mensen om het huis te verlaten.
link?bron?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 27 november 2020 @ 12:32:16 #231
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196435978
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Vind je dit echt goed?

Wat een tergend slecht filmpje zeg. Echt elk moment vind ik kut.
Mag jij vinden, genoeg mensen die daar anders over denken. Wat pas echt kut is zijn al die maatregelen die nergens goed voor zijn.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196435979
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:28 schreef devlinmr het volgende:
Ergo de maatregel om contacten tot een minimum te beperken is geen poppenkast maar noodzakelijk
Contacten waar een redelijke kans op besmetting plaatsvindt.

Vanaf het moment vergezocht zonder wetenschappelijke onderbouwing is het flauwekul.
Het eerste persoon dat is besmet in de supermarkt en daardoor op de IC is beland moet nog geboren worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196435992
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De periode waarover men klaagt is de afgelopen jaren. Sinds 2017 is er alleen maar geinvesteerd en is er personeel bijgekomen
Die 77k - 80k ging over Roemer en Wilders o.i.d. over resultaten in 2016? Stond in dat NRC artikel?
quote:
waarin toenmalig minister Edith Schippers (Volksgezondheid, VVD) schrijft dat ,,het aantal werknemers binnen de sector zorg en welzijn tussen 2012 en 2015 met ongeveer 77.000 is afgenomen".
Nog langer terug.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196436028
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:32 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Mag jij vinden, genoeg mensen die daar anders over denken. Wat pas echt kut is zijn al die maatregelen die nergens goed voor zijn.
Waar doel je dan precies op? Of alleen de mondkapjes? Het is wat.
pi_196436034
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De periode waarover men klaagt is de afgelopen jaren. Sinds 2017 is er alleen maar geinvesteerd en is er personeel bijgekomen
Dat kan, maar blijkbaar niet genoeg he
pi_196436041
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De periode waarover men klaagt is de afgelopen jaren. Sinds 2017 is er alleen maar geinvesteerd en is er personeel bijgekomen
Heb je meer informatie over het meer personeel erbij? Valt thuiszorg daaronder?
We gaven met de zorg meer uit dan was begroot, dus als je de begroting gaat uitbreiden zegt dat nog niks over het totaal plaatje.
pi_196436096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:39 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Heb je meer informatie over het meer personeel erbij? Valt thuiszorg daaronder?
We gaven met de zorg meer uit dan was begroot, dus als je de begroting gaat uitbreiden zegt dat nog niks over het totaal plaatje.
Het zegt sowieso weinig allemaal.

Wat was het tekort in 2016? Is de zorg in die periode met 10% toegenomen? Of is het tekort groter geworden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196436114
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:39 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Heb je meer informatie over het meer personeel erbij? Valt thuiszorg daaronder?
We gaven met de zorg meer uit dan was begroot, dus als je de begroting gaat uitbreiden zegt dat nog niks over het totaal plaatje.
CBS houdt dat allemaal mooi bij.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)tor-zorg-en-welzijn-
pi_196436140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:48 schreef illusions het volgende:

[..]

CBS houdt dat allemaal mooi bij.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)tor-zorg-en-welzijn-
1280 naar 1364... increase van 84... 10% van 1280 = 128.... Tekort toegenomen met 44 dus.
Ja er wordt gewoon op bezuinigd, ook al nemen de kosten toe. Per zorgbehoevende wordt er minder uitgegeven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196436171
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Contacten waar een redelijke kans op besmetting plaatsvindt.

Vanaf het moment vergezocht zonder wetenschappelijke onderbouwing is het flauwekul.
Het eerste persoon dat is besmet in de supermarkt en daardoor op de IC is beland moet nog geboren worden.
Als jij even een overzicht maakt waar en hoe mensen besmet zijn geraakt en dan precies per situatie een regel opstelt over hoe je te gedragen.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196436197
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:48 schreef illusions het volgende:

[..]

CBS houdt dat allemaal mooi bij.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)tor-zorg-en-welzijn-
https://www.zorggidsneder(...)/Bezuinigingen-zorg/
Zij geven aan dat particuliere thuiszorg gevolg is van de bezuinigingen. Ben benieuwd of het CBS dat ook mee telt. Dat zou het een en ander kunnen verklaren wat betreft stijging in aantal medewerkers binnen die groep ondanks de bezuinigingen.
pi_196436225
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

1280 naar 1364... increase van 84... 10% van 1280 = 128.... Tekort toegenomen met 44 dus.
Ja er wordt gewoon op bezuinigd, ook al nemen de kosten toe. Per zorgbehoevende wordt er minder uitgegeven.
Jij gaat ervan uit dat 10% meer ouderen = aan 10% meer vraag. heb je daar een bron voor
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196436250
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jij gaat ervan uit dat 10% meer ouderen = aan 10% meer vraag. heb je daar een bron voor
Nee, heb jij een betere schatting? Hoeveel procent van de zorgcapaciteit wordt benut door 65+ers?
Andere assumptie die ik maak is dat er 0 tekort of overschot was in 2016. Die schatting is conservatief aangesneden.

Idealiter reken je de zorgvraag toename uit naar groei bevolkingsgroepen * zorgvraag factor.
Dan heb je gelijk een correctie voor de vergrijzing in de berekening.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196436273
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als jij even een overzicht maakt waar en hoe mensen besmet zijn geraakt en dan precies per situatie een regel opstelt over hoe je te gedragen.
Ben ik het kabinet? Lijkt me nogal handig om te weten hoe het virus zich verspreidt als je het tegen wilt gaan tegen minimale maatschappelijke kosten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 27 november 2020 @ 13:00:42 #245
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196436285
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waar doel je dan precies op? Of alleen de mondkapjes? Het is wat.
Daarmee te beginnen de mondvodden inderdaad, de 1.5.m, limiet mbt bezoek in je eigen huis, de horeca die dicht moet, geen verkoop van alcohol na 20:00 uur etc.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196436327
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ben ik het kabinet? Lijkt me nogal handig om te weten hoe het virus zich verspreidt als je het tegen wilt gaan tegen minimale maatschappelijke kosten.
correct, dus kondig je algemene maatregelen af die voor iedereen makkelijk te onthouden en op te volgen zijn
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196436342
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

correct, dus kondig je algemene maatregelen af die voor iedereen makkelijk te onthouden en op te volgen zijn
Dus onderzoek je hoe het virus zich verspreidt en kap je het af waar het virus een groot risico vormt en op plekken waar dat risico nihil is accepteer je dan omdat je inschatting in dat geval zou zijn kosten > baten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196436355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, heb jij een betere schatting? Hoeveel procent van de zorgcapaciteit wordt benut door 65+ers?
Andere assumptie die ik maak is dat er 0 tekort of overschot was in 2016. Die schatting is conservatief aangesneden.

Idealiter reken je de zorgvraag toename uit naar groei bevolkingsgroepen * zorgvraag factor.
Dan heb je gelijk een correctie voor de vergrijzing in de berekening.
Hoeveel mogen de zorgkosten trouwens stijgen p/m p/p van jou? Even ervanuitgaand dat 1% salarisstijging in de zorg 35 euro per jaar kost per verzekerde.?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196436374
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:00 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Daarmee te beginnen de mondvodden inderdaad, de 1.5.m, limiet mbt bezoek in je eigen huis, de horeca die dicht moet, geen verkoop van alcohol na 20:00 uur etc.
Dat zijn allemaal maatregelen die "nergens goed voor zijn?"

Toegegeven, het zijn ingrijpende maatregelen, maar deze zijn dus echt alleen om ons als schaapjes te maken en dienen verder geen doel? :?
pi_196436450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus onderzoek je hoe het virus zich verspreidt en kap je het af waar het virus een groot risico vormt en op plekken waar dat risico nihil is accepteer je dan omdat je inschatting in dat geval zou zijn kosten > baten.
De thuissituatie dus bijvoorbeeld.
Dan zou je gezinnen uitelkaar kunnen trekken maar ja dat is ook zo wat. Dus kijk je hoe die besmettingen de thuissituatie bereiken en dan kom je dus op bijvoorbeeld de horeca terecht of groepen jongeren etc
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196436715
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hoeveel mogen de zorgkosten trouwens stijgen p/m p/p van jou? Even ervanuitgaand dat 1% salarisstijging in de zorg 35 euro per jaar kost per verzekerde.?
Zoveel als nodig. 35 euro betaal ik extra... 1% salarisstijging.... Dan zou 100% salaris mij 3500 euro kosten... Cq 10% van modaal salaris..... 10% van de bevolking zit in de zorgsector?

Maar prima toch ik zie het probleem niet zo, ik denk vaak dat gewaardeerd worden zeker in dit soort sectoren veel meer zoden aan de dijk zet dan salaris.

Neemt niet weg dat als je tekorten hebt dat je toch iets moet doen om de baan aantrekkelijker bevonden te laten worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196436727
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De thuissituatie dus bijvoorbeeld.
Dan zou je gezinnen uitelkaar kunnen trekken maar ja dat is ook zo wat. Dus kijk je hoe die besmettingen de thuissituatie bereiken en dan kom je dus op bijvoorbeeld de horeca terecht of groepen jongeren etc
Waarom iedere keer zo radicaal....

Al krijg je 10-15% mee die vrijwillig een weekje willen leven als zonnekoning in een leegstaand hotel ben je er al.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196437068
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:00 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Daarmee te beginnen de mondvodden inderdaad, de 1.5.m, limiet mbt bezoek in je eigen huis, de horeca die dicht moet, geen verkoop van alcohol na 20:00 uur etc.
Mondvodden :')

Enige twijfelachtige hierin is inderdaad de mondkapjes. Ik draag ze zelf uiteraard gewoon. Ook omdat het me weinig boeit verder.

De rest gaat toch gewoon over maatregelen om besmetting te minimaliseren? Vooral dat je de 1,5m noemt. Dat lijkt me juist de belangrijkste eruit. Waarom is dat in jouw ogen nergens goed voor?
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:04:15 #254
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196437132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nah, een mooie samenvatting waarom ik niet in deze poppenkast geloof en er op geen enkele manier aan wens mee te werken.
Precies wat het is inderdaad de fabeltjeskrant ofwel een grote poppenkast.

Als er weer eens een aflevering is geweest van de fabeltjeskrant zetten de Rijksoverheid en de NOS inmiddels de mogelijkheid uit om te reageren want ze weten dat er nog maar weinig mensen zijn die een goed woord voor die charlatans over hebben.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196437772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Met 15.000 stemmen zou dat toch wel een aardig beeld moeten geven, zou je zeggen.

Zo doen ze op tv hun polls ook en da's ook allemaal waar, dus ja .. :6

Dames en heren, trek uw conclusie.
Bijna 20,000 stemmen.
85% NEE zeggen.

Interessant.
Die covid vax verkopers/propagandisten hebben wat werk te doen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196437826
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom iedere keer zo radicaal....

Al krijg je 10-15% mee die vrijwillig een weekje willen leven als zonnekoning in een leegstaand hotel ben je er al.
Sommige mensen kicken gewoon enorm op macht, zo is mij de afgelopen maanden wel duidelijk geworden.
pi_196437917
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:43 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Sommige mensen kicken gewoon enorm op macht, zo is mij de afgelopen maanden wel duidelijk geworden.
Make people do what they dont want to do, hmmmm ~O>
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196438164
Als je even beneden tot p.14 scrollen kom je bij :Masks and Mask Wearing: 100 Facts You Must Know
Proof that face-masks do more harm than good – Dr. Vernon Coleman
http://www.vernoncoleman.com/harmthangood.pdf

Of deze video als je geen zin heeft om de PDF te lezen:
https://brandnewtube.com/(...)5Ya8cJN5eCT3vqj.html

Disclaimer: Moet je zelf weten wat je wil van maken. Discussie met covidians heb ik geen zin in.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196438173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:07 schreef Tingo het volgende:
Als je even beneden tot p.14 scrollen kom je bij :Masks and Mask Wearing: 100 Facts You Must Know
Proof that face-masks do more harm than good – Dr. Vernon Coleman
http://www.vernoncoleman.com/harmthangood.pdf

Of deze video als je geen zin heeft om de PDF te lezen:
https://brandnewtube.com/(...)5Ya8cJN5eCT3vqj.html

Disclaimer: Moet je zelf weten wat je wil van maken. Discussie met covidians heb ik geen zin in.
THE COVIDIANS
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196438191
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

THE COVIDIANS
Sci-fi 'reality' TV. :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196438553
Maar drie dagen voor dat corona/covid van de High Consequence Infectious Disease list weggehaald was, maar
wel 'n deel van de bangmakerij was:

How One Model Simulated 2.2 Million U.S. Deaths from COVID-19
https://www.cato.org/blog(...)n-us-deaths-covid-19

'When it came to dealing with an unexpected surge in infections and deaths from SARS-CoV-2 (the virus causing COVID-19 symptoms), federal and state policymakers understandably sought guidance from competing epidemiological computer models. On March 16, a 20-page report from Neil Ferguson's team at Imperial College London quickly gathered enormous attention by producing enormous death estimates. Dr. Ferguson had previously publicized almost equally sensational death estimates from mad cow disease, bird flu and swine flu.'

NY Times:
'The report, which warned that an uncontrolled spread of the disease could cause as many as 510,000 deaths in Britain, triggered a sudden shift in the government’s comparatively relaxed response to the virus. American officials said the report, which projected up to 2.2 million deaths in the United States from such a spread, also influenced the White House to strengthen its measures to isolate members of the public.'
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196438771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mondvodden :')

Enige twijfelachtige hierin is inderdaad de mondkapjes. Ik draag ze zelf uiteraard gewoon. Ook omdat het me weinig boeit verder.

De rest gaat toch gewoon over maatregelen om besmetting te minimaliseren? Vooral dat je de 1,5m noemt. Dat lijkt me juist de belangrijkste eruit. Waarom is dat in jouw ogen nergens goed voor?
Ik alleen op de motor, maar dat deed ik toch al, anders heb ik beestjes in m'n mik. :P
pi_196438782
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:07 schreef Tingo het volgende:
Als je even beneden tot p.14 scrollen kom je bij :Masks and Mask Wearing: 100 Facts You Must Know
Proof that face-masks do more harm than good – Dr. Vernon Coleman
http://www.vernoncoleman.com/harmthangood.pdf

Of deze video als je geen zin heeft om de PDF te lezen:
https://brandnewtube.com/(...)5Ya8cJN5eCT3vqj.html

Disclaimer: Moet je zelf weten wat je wil van maken. Discussie met covidians heb ik geen zin in.
Tja, artikels a la "Proof that masks work" zijn natuurlijk allemaal leugens. :P

Tis maar net wat je graag wilt geloven.
pi_196438831
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:57 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik alleen op de motor, maar dat deed ik toch al, anders heb ik beestjes in m'n mik. :P
Bril op?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196438843
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:58 schreef illusions het volgende:

[..]

Tja, artikels a la "Proof that masks work" zijn natuurlijk allemaal leugens. :P

Tis maar net wat je graag wilt geloven.
Proof that masks have mayor disadvantages zou maybe betere titel zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:08:51 #267
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196438930
Straatvrees door mondkapjesplicht: ‘Mag ik nog wel meedoen?’

Per 1 december zijn mondkapjes in de publieke ruimte verplicht. Voor mensen die geen mondmasker verdragen geldt officieel een uitzondering, maar in de praktijk worden zij niet binnengelaten, of moeten zij zich steeds opnieuw verdedigen. ‘Alle frustratie richt zich op de groep die niet meedoet.’

Woede van de massa
‘Ik denk dat mensen die seksueel zijn misbruikt of die als kind zijn mishandeld door hun ervaringen extra gevoelig zijn voor situaties waarin men geobjectiveerd wordt, gedwongen wordt, waarin de vrijheid wordt afgenomen’, zegt Mattias Desmet, hoogleraar Klinische Psychologie aan de Universiteit Gent. Hij doet onder meer onderzoek naar psychoanalyse, traumaverwerking en angststoornissen. Hij snapt waarom overlevers hevig geraakt worden door de coronacrisis, en opnieuw door de maatregelen die nu worden opgelegd. ‘Ze hebben het gevoel dat het misbruik zich herhaalt. Ze voelen zich verplicht om uitleg te geven, om zich uit te kleden en hun intieme levensgeschiedenis te vertellen aan iemand met macht. Voor hen ontstaat een onmogelijk situatie: zij moeten óf de publieke ruimte niet meer betreden, of het trauma opnieuw ondergaan. Hoe lang is zoiets vol te houden?’

Desmet wijst ook op de gebrekkige bescherming die mondkapjes bieden. Dat is niet om de hele discussie over mondkapjes opnieuw te voeren, maar je kunt het één niet los zien van het ander, zegt hij. ‘Als er een soort pest of ebola heerst, dan snapt iedereen dat alle mogelijke bestrijdingsmiddelen moeten worden ingezet, ook als ze maar een beetje helpen.’ Maar weegt de mate van bescherming die de mondkapjes bieden op tegen het leed dat deze voor deze groep veroorzaken?


Interessant stukje en inderdaad een grijs gebied voor al die mensen die geen vod kunnen dragen, worden met de nek aangekeken en krijgen elke keer een boa in hun nek.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196439013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:08 schreef controlaltdelete het volgende:
Straatvrees door mondkapjesplicht: ‘Mag ik nog wel meedoen?’

Per 1 december zijn mondkapjes in de publieke ruimte verplicht. Voor mensen die geen mondmasker verdragen geldt officieel een uitzondering, maar in de praktijk worden zij niet binnengelaten, of moeten zij zich steeds opnieuw verdedigen. ‘Alle frustratie richt zich op de groep die niet meedoet.’

Woede van de massa
‘Ik denk dat mensen die seksueel zijn misbruikt of die als kind zijn mishandeld door hun ervaringen extra gevoelig zijn voor situaties waarin men geobjectiveerd wordt, gedwongen wordt, waarin de vrijheid wordt afgenomen’, zegt Mattias Desmet, hoogleraar Klinische Psychologie aan de Universiteit Gent. Hij doet onder meer onderzoek naar psychoanalyse, traumaverwerking en angststoornissen. Hij snapt waarom overlevers hevig geraakt worden door de coronacrisis, en opnieuw door de maatregelen die nu worden opgelegd. ‘Ze hebben het gevoel dat het misbruik zich herhaalt. Ze voelen zich verplicht om uitleg te geven, om zich uit te kleden en hun intieme levensgeschiedenis te vertellen aan iemand met macht. Voor hen ontstaat een onmogelijk situatie: zij moeten óf de publieke ruimte niet meer betreden, of het trauma opnieuw ondergaan. Hoe lang is zoiets vol te houden?’

Desmet wijst ook op de gebrekkige bescherming die mondkapjes bieden. Dat is niet om de hele discussie over mondkapjes opnieuw te voeren, maar je kunt het één niet los zien van het ander, zegt hij. ‘Als er een soort pest of ebola heerst, dan snapt iedereen dat alle mogelijke bestrijdingsmiddelen moeten worden ingezet, ook als ze maar een beetje helpen.’ Maar weegt de mate van bescherming die de mondkapjes bieden op tegen het leed dat deze voor deze groep veroorzaken?


Interessant stukje en inderdaad een grijs gebied voor al die mensen die geen vod kunnen dragen, worden met de nek aangekeken en krijgen elke keer een boa in hun nek.
Ik vind de hele zieligheidsindustrie een beetje vervelend worden.

Nee een marginale groep in het totaal telt niet zwaarder dan de complete groep, nooit niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196439125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Bril op?
Weet niet wat voor bril jij hebt maar die van mij zit niet voor m'n mond hoor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Proof that masks have mayor disadvantages zou maybe betere titel zijn.
*major

Daar kan je ongetwijfeld ook legio artikelen voor vinden. Zoals ik al zei, het is maar net waar je naar op zoek bent. :+
pi_196439153
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind de hele zieligheidsindustrie een beetje vervelend worden.

Nee een marginale groep in het totaal telt niet zwaarder dan de complete groep, nooit niet.
Welnee, lekker slachtofferen en klagen met z'n allen, schept een band.
pi_196439178
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:23 schreef illusions het volgende:

[..]

Weet niet wat voor bril jij hebt maar die van mij zit niet voor m'n mond hoor.
[..]

*major

Daar kan je ongetwijfeld ook legio artikelen voor vinden. Zoals ik al zei, het is maar net waar je naar op zoek bent. :+
Nee nee, nadelen voor de burgemeester.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196439186
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:26 schreef illusions het volgende:

[..]

Welnee, lekker slachtofferen en klagen met z'n allen, schept een band.
Verziekte band wel, lijkt helaas politiek aftrek te vinden ook nog.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196439199
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:23 schreef illusions het volgende:
Weet niet wat voor bril jij hebt maar die van mij zit niet voor m'n mond hoor.
Maar als je een kap hebt voor je helm heb komen de vliegjes toch niet in je mond? En als je geen kap hebt zit je met je ogen in de wind.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196439387
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar als je een kap hebt voor je helm heb komen de vliegjes toch niet in je mond? En als je geen kap hebt zit je met je ogen in de wind.
Maar ik heb geen kap/ mag het dan wel?
pi_196439412
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar als je een kap hebt voor je helm heb komen de vliegjes toch niet in je mond? En als je geen kap hebt zit je met je ogen in de wind.
Tsja - die gast 'n sok in z'n grote bek af en toe mag stoppen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:56:23 #276
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196439485
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind de hele zieligheidsindustrie een beetje vervelend worden.

Nee een marginale groep in het totaal telt niet zwaarder dan de complete groep, nooit niet.
Waarom? Ik kan het me goed voorstellen alleen al voor mensen met een longziekte zo'n lap over de mond en neus vreselijk is. Lijkt me vervelend als je het elke keer moet uitleggen of boa's achter je aan krijgt maw het is nu een grijs gebied. Maar ja zo is het hele mondvoddenverhaal daar zit geen logica in.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196439519
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Waarom? Ik kan het me goed voorstellen alleen al voor mensen met een longziekte zo'n lap over de mond en neus vreselijk is. Lijkt me vervelend als je het elke keer moet uitleggen of boa's achter je aan krijgt maw het is nu een grijs gebied. Maar ja zo is het hele mondvoddenverhaal daar zit geen logica in.
Dan zou ik het op een papiertje uitprinten, aan de BOA geven en doorlopen.

Maar niemand wordt idd beter van die hergebruikte smerige dingen om je kop.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196439572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Waarom? Ik kan het me goed voorstellen alleen al voor mensen met een longziekte zo'n lap over de mond en neus vreselijk is. Lijkt me vervelend als je het elke keer moet uitleggen of boa's achter je aan krijgt maw het is nu een grijs gebied. Maar ja zo is het hele mondvoddenverhaal daar zit geen logica in.
Ja, en ineens heeft half tokkie-Nederland natuurlijk een chronische longziekte en zou een mondkapje onmiddelijk de dood tot gevolg hebben. want CO2 vergiftiging.
pi_196439581
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:50 schreef Tingo het volgende:

[..]

Tsja - die gast 'n sok in z'n grote bek af en toe mag stoppen.
Hou even rekening met m'n gevoelens ja, onaardig gedrag. :(
pi_196439655
quote:
Ja, heel stoer dat er een mogelijkheid is om geen kapje te dragen.

Waar maken die mensen zich toch zo druk over? Jankers.
pi_196439673
Enige goede wat ze in het filmpje zegt: "hou in je hoofd: ik heb een beperking.."

Ja, dat denk ik ook wel.
pi_196439698
Al die werkloze mafketels die teveel tijd hebben en zichzelf helemaal gek maken om niks. En het ergste nog: ze denken ergens verstand van te hebben want ze hebben een paar dagen op internet wat rondgekeken. :{w
pi_196439761
quote:
Ik voel 'n asthma aanval aankomen.
I can't breathe!
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:23:02 #285
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196439818
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:18 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik voel 'n asthma aanval aankomen.
I can't breathe!
You know a fury is stronger then you!! ;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:27:45 #286
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196439898
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:02 schreef illusions het volgende:

[..]

Ja, en ineens heeft half tokkie-Nederland natuurlijk een chronische longziekte en zou een mondkapje onmiddelijk de dood tot gevolg hebben. want CO2 vergiftiging.
Vreemde reactie, dat wordt door niemand beweerd en door mij al helemaal niet, denk ook niet dat mensen daar massaal misbruik van gaan maken. Als het wel zo is dan toont dit alleen maar aan dat half NL die mondvodden nergens goed voor vindt. Mocht iemand met een longziekte aangehouden worden dan kan die persoon heus wel bewijzen dat het zo is. Het is ronduit treurig dat we in zo'n maatschappij terecht zijn gekomen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196439956
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:27 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Vreemde reactie, dat wordt door niemand beweerd en door mij al helemaal niet, denk ook niet dat mensen daar massaal misbruik van gaan maken. Als het wel zo is dan toont dit alleen maar aan dat half NL die mondvodden nergens goed voor vindt. Mocht iemand met een longziekte aangehouden worden dan kan die persoon heus wel bewijzen dat het zo is. Het is ronduit treurig dat we in zo'n maatschappij terecht zijn gekomen.
Ik heb geen idee hoe ik mijn paniekstoornis kan bewijzen zonder mijn hele medisch dossier aan een boa of agent overhandig.. wat ik niet ga doen in het kader van de privacy.

Maar dat zien we bij de rechter wel weer.

Ik hoop dat NL massaal in bezwaar gaat tegen de boete en dat het hele stelsel daar om overbelast raakt.

En dat er 1 rechter is die op durft te staan en gehakt maakt van dit hele circus
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:41:42 #288
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196440071
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:32 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe ik mijn paniekstoornis kan bewijzen zonder mijn hele medisch dossier aan een boa of agent overhandig.. wat ik niet ga doen in het kader van de privacy.

Maar dat zien we bij de rechter wel weer.

Ik hoop dat NL massaal in bezwaar gaat tegen de boete en dat het hele stelsel daar om overbelast raakt.

En dat er 1 rechter is die op durft te staan en gehakt maakt van dit hele circus
Hebben die lui ook niks mee te maken.

Als je psychische klachten ondervindt van zo'n mondvod heb je het nog lastiger dan vinden mensen je al snel een aansteller dat lees je hier wel weer want alles moet wijken voor de bestrijding van de onzichtbare vijand zo ook paniekstoornissen dus dragen dat vod. :N
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196440073
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

You know a fury is stronger then you!! ;)
Your sentence does not make any sense.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196440100
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Hebben die lui ook niks mee te maken.

Als je psychische klachten ondervindt van zo'n mondvod heb je het nog lastiger dan vinden mensen je al snel een aansteller dat lees je hier wel weer want alles moet wijken voor de bestrijding van de onzichtbare vijand zo ook paniekstoornissen dus dragen dat vod. :N
Zit ik dadelijk niet aan huis gekluisterd door corona maar door mijn paniekstoornis omdat ik mijn huis niet meer uit durf. en da's echt geen grapje. Wie een beetje graaft in mijn posthistorie gaat daar zeker e.e.a. over terug vinden.
pi_196440228
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:41 schreef Tingo het volgende:

[..]

Your sentence does not make any sense.
Now you know how everyone else feels when they read your drivel. :P
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:53:01 #292
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196440232
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:43 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Zit ik dadelijk niet aan huis gekluisterd door corona maar door mijn paniekstoornis omdat ik mijn huis niet meer uit durf. en da's echt geen grapje. Wie een beetje graaft in mijn posthistorie gaat daar zeker e.e.a. over terug vinden.
Ja dat geeft die psycholoog in dat artikel van Argos ook al aan. Maar goed dat is ook de bedoeling dat we ons opsluiten thuis, de deur alleen nog maar uitgaan voor noodzakelijke dingen en als we gaan met een muilkorf om want het virus gaat niet met vakantie en kan zomaar weer toeslaan (woorden van Pinokkio).

Als je naar die routekaart kijkt komen we in het meest gunstige geval op niveau waakzaam met evengoed nog de mondkapjesplicht. Het oude normaal zonder de lap wordt niet eens meer genoemd.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 27 november 2020 @ 18:31:13 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196440730
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:41 schreef Tingo het volgende:

[..]

Your sentence does not make any sense.
a furry is an enthusiast for animal characters with human characteristics, in particular a person who dresses up in costume as such a character or uses one as an avatar online.

Of te wel iemand die hele dagen in zo'n pak rondloopt en dat vrijwillig..
Die heeft nergens last van.
Maar andere mensen hebben schijnbaar problemen met een mondkapje.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_196444686
quote:
83s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Al die werkloze mafketels die teveel tijd hebben en zichzelf helemaal gek maken om niks. En het ergste nog: ze denken ergens verstand van te hebben want ze hebben een paar dagen op internet wat rondgekeken. :{w
Hoezo werkloze mafketels? Alsof alleen maar werkloze mensen deze mening hebben, doe eens normaal zeg.
pi_196444957
quote:
83s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Al die werkloze mafketels die teveel tijd hebben en zichzelf helemaal gek maken om niks. En het ergste nog: ze denken ergens verstand van te hebben want ze hebben een paar dagen op internet wat rondgekeken. :{w
Ik heb 2 banen en een eogen bedrijf .. en de mensen die ik ken die een soortgelijk idee hebben over dit hele circus, zijn op 1 na allemaal werkzaam of hebben eigen, goedlope de bedrijven, hoogopgeleid etc. ik weet niet? :D

Er is er eentje werkloos ja, sinds 1 december a.s. Mijn man .. daar is via uwv ontslag aangevraagd ... door corona. Hoe ironisch wil je het hebben.
pi_196450081
quote:
Het ziekenhuis wil liever niet dat de arts corona relativeert
Corona Universiteiten en ziekenhuizen worstelen met medewerkers die de ernst van het coronavirus bagatelliseren. Met gedragscodes proberen zij reputatieschade te voorkomen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)relativeert-a4021482
Als je kan zou ik heel het artikel even lezen. Is dus duidelijk dat iedereen maar moet doen alsof corona super ernstig is en alle 'sceptici', juist die van betrouwbare bronnen de mond worden gesnoerd.
pi_196450209
Een vriendin van mij is oudmedewerker van kmar en politie. zij is een paar maanden een initiatief gestart onder die groepen, omdat ook daar veel mensen zitten die zich wel willen uiten, maar niet durven uit angst om hun baan te verliezen. Die groep kent inmiddels honderden aanhangers die met de dag groeien.

je ziet het overal. mensen zijn bang om openbaar op te staan uit angst dat ze op het mattje worden geroepen en hun baan verliezen. gelukkig zijn er ook steeds meer mensen die dat inzien en er een stokje voor steken.

Alle meerderheid, begint met een minderheid.
  zaterdag 28 november 2020 @ 10:56:37 #298
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196450922
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 09:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Een vriendin van mij is oudmedewerker van kmar en politie. zij is een paar maanden een initiatief gestart onder die groepen, omdat ook daar veel mensen zitten die zich wel willen uiten, maar niet durven uit angst om hun baan te verliezen. Die groep kent inmiddels honderden aanhangers die met de dag groeien.

je ziet het overal. mensen zijn bang om openbaar op te staan uit angst dat ze op het mattje worden geroepen en hun baan verliezen. gelukkig zijn er ook steeds meer mensen die dat inzien en er een stokje voor steken.

Alle meerderheid, begint met een minderheid.


Jup the great awakening is het virus nog ergens goed voor..

Ondertussen 1984 in Rotjeknor.
twitter


Waar zouden we zijn zonder de trein? Boa's met hun vuistje op de arm in actie :N

Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196451421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 09:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Een vriendin van mij is oudmedewerker van kmar en politie. zij is een paar maanden een initiatief gestart onder die groepen, omdat ook daar veel mensen zitten die zich wel willen uiten, maar niet durven uit angst om hun baan te verliezen. Die groep kent inmiddels honderden aanhangers die met de dag groeien.

je ziet het overal. mensen zijn bang om openbaar op te staan uit angst dat ze op het mattje worden geroepen en hun baan verliezen. gelukkig zijn er ook steeds meer mensen die dat inzien en er een stokje voor steken.

Alle meerderheid, begint met een minderheid.
Goed verhaal, leuke anekdote
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_196451431
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 november 2020 10:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Jup the great awakening is het virus nog ergens goed voor..

Ondertussen 1984 in Rotjeknor.
[ twitter ]

Waar zouden we zijn zonder de trein? Boa's met hun vuistje op de arm in actie :N

Is dat een Qanon gerelateerde graffiti?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')