abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196432962
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ander verhaal andere ziekte. Maar misschien heb je gelijk ik heb me niet bezig gehouden met mazelen en pokken.. Maar voor wat ik weet zijn beide wel even wat tandjes erger voor een kind dan covid met 0 overlijdens bij kinderen.

Die helm heeft meer effect op de veiligheid van je kind dan een niet ingeënt voor covid kind.

Maar geen idee waarom jullie risicoperceptie zo gecorrumpeerd is. Nouja ik weet wel waarom, dat is de hele angstpropaganda van de overheid.
Het ging om de risico's niet om de specifieke ziekte
Wat ik niet snap is jullie focus met doden door covid. Daar gaat het namelijk helemaal niet om.
Waar het om gaat is dat mensen met heel andere problemen niet in het ziekenhuis terecht kunnen omdat dat vol ligt met covid patiënten.

Heeft dus niks met angst te maken maar met logistiek. Waarom dringt dat simpele feit niet door?
pi_196432991
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het ging om de risico's niet om de specifieke ziekte
En de risico die gedempt wordt met een helm is groter dan een vaccinatie. Dus waarom zet je die helm dan niet op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196433006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

En de risico die gedempt wordt met een helm is groter dan een vaccinatie. Dus waarom zet je die helm dan niet op.
Ik zal een helm opzetten. Goed idee van je
pi_196433033
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Appels peren. Hoezo meen je hiermee hypocrisie aan te kunnen tonen?
Het is geen appels en peren. Covid is misschien enkele factoren schadelijker / dodelijker dan influenza. De één als giga risico zien en de ander waarderen op 0 is niet rationeel als de risico waardering factor 4 verschilt.

Als iets factor 4 verschilt en schadelijkheid is significant. Dan zijn beide per definitie schadelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196433037
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik zal een helm opzetten. Goed idee van je
Eindelijk neem je je gezondheid serieus, duurde even.
pi_196433075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Eindelijk neem je je gezondheid serieus, duurde even.
Gelukkig bescherm ik ook de rest van mijn medemensen door een helm te dragen.

Wanneer gaat bij jou doordringen dat het niet om het aantal covid doden gaat, maar om het aantal zieken dat in het ziekenhuist terecht komt waardoor de reguliere zorg in het gedrang komt?
En dat dat niks met angst maar met logistiek te maken heeft?
pi_196433166
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wanneer gaat bij jou doordringen dat het niet om het aantal covid doden gaat, maar om het aantal zieken dat in het ziekenhuist terecht komt waardoor de reguliere zorg in het gedrang komt?
Dat is grappig, ik blijf bezig hier.

Je peer maakte een opmerking dat er een risico blijft bestaan voor hen die wel willen maar niet kunnen vaccineren, dat is hoe dan ook een nihil risico idem met influenza dat zal blijven bestaan. Hypocriet om die twee anders te behandelen.

De hele discussie waar je nu binnenvalt gaat niet enkel over zorgbelasting voldoende afschalen. Ik kan wel blijven herhalen maar naar verwachting is dat gewoon over na initiële vrijwillige vaccinatie.
pi_196433173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is grappig, ik blijf bezig hier.

Je peer maakte een opmerking dat er een risico blijft bestaan voor hen die wel willen maar niet kunnen vaccineren, dat is hoe dan ook een nihil risico idem met influenza dat zal blijven bestaan. Hypocriet om die twee anders te behandelen.

De hele discussie waar je nu binnenvalt gaat niet enkel over zorgbelasting voldoende afschalen. Ik kan wel blijven herhalen maar naar verwachting is dat gewoon over na initiële vrijwillige vaccinatie.
Maar we zijn nog niet bij de initiele vaccinatie... is het wel?
Dat er een risico op ziekte blijft bestaan is deel van het leven. Hoe meer mensen zich laten vaccineren hoe meer de mensen die zich niet kunnen laten vaccineren beschermt zullen zijn.
Dan heb je het trouwens niet alleen over ouderen, maar ook over mensen met kanker, immuunziektes etc etc.
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:32:29 #209
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196433481

Deze moet straks echt in de OP :o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196433921
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:32 schreef controlaltdelete het volgende:

Begrijp niet dat mensen dit nog slikken. Over een paar dagen hebben we een verplicht mondkapje. Maar is mij nog niet duidelijk precies waar. Ik dacht alleen in openbare ruimtes, maar ik lees nu toevallig net dat je straks ook in een bushokje verplicht bent om een mondkapje op te doen. Waar nog meer dan? Mogen ze wel wat duidelijker in zijn als ze erop gaan handhaven.

Volgens mij willen ze het zo vaag mogelijk houden, zodat wij zelf standaard zo'n ding opzetten als we naar buiten gaan.
pi_196435133
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:03 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Begrijp niet dat mensen dit nog slikken. Over een paar dagen hebben we een verplicht mondkapje. Maar is mij nog niet duidelijk precies waar. Ik dacht alleen in openbare ruimtes, maar ik lees nu toevallig net dat je straks ook in een bushokje verplicht bent om een mondkapje op te doen. Waar nog meer dan? Mogen ze wel wat duidelijker in zijn als ze erop gaan handhaven.

Volgens mij willen ze het zo vaag mogelijk houden, zodat wij zelf standaard zo'n ding opzetten als we naar buiten gaan.
Nah, een mooie samenvatting waarom ik niet in deze poppenkast geloof en er op geen enkele manier aan wens mee te werken.
pi_196435170
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dan kom ik weer terug op mijn antwoord... en je ziet het ook in het filmpje hier boven terug.
Er is de afgelopen jaren miljoenen bezuinigd op de zorg. Dat is de reden waarom we nu zo zitten.
Er was niks aan de hand geweest als dit niet wat gebeurd. De zorg had het dan prima aan gekunnen.

Alleen omdat de zorg is afgeschaald, door wanbeleid, mag half NL hiervoor bloeden.

Ik snap dat het niet alleen om de doden gaat, maar ook om de mensen die zorg nodig hebben.
Ik wens niet verantwoordelijk te worden gehouden van het wanbeleid van de overheid in de afgelopen jaren. En al helemaal niet van het wanbeleid wat momenteel gevoerd wordt om deze zogenaamde 'crisis' wat geen crisis is, het hoofd te bieden. Die crisis hebben ze zelf veroorzaakt. Dan mogen ze ook zelf de rommel opruimen.

Mijn medewerking krijgen ze niet. En die van steeds meer andere mensen ook niet.
pi_196435210
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:41 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dan kom ik weer terug op mijn antwoord... en je ziet het ook in het filmpje hier boven terug.
Er is de afgelopen jaren miljoenen bezuinigd op de zorg. Dat is de reden waarom we nu zo zitten.
Er was niks aan de hand geweest als dit niet wat gebeurd. De zorg had het dan prima aan gekunnen.
Bron van bezuinigingen?
Sinds 2017 zijn er namelijk miljarden geinvesteerd en is het aantal personeelsleden met 100k gestegen

https://www.reddit.com/r/(...)_heeft_de_afgelopen/
quote:
Alleen omdat de zorg is afgeschaald, door wanbeleid, mag half NL hiervoor bloeden.
Incorrect dus
quote:
Ik snap dat het niet alleen om de doden gaat, maar ook om de mensen die zorg nodig hebben.
Ik wens niet verantwoordelijk te worden gehouden van het wanbeleid van de overheid in de afgelopen jaren. En al helemaal niet van het wanbeleid wat momenteel gevoerd wordt om deze zogenaamde 'crisis' wat geen crisis is, het hoofd te bieden. Die crisis hebben ze zelf veroorzaakt. Dan mogen ze ook zelf de rommel opruimen.

Mijn medewerking krijgen ze niet. En die van steeds meer andere mensen ook niet.
Nogmaals je hele houding is gebaseerd op onzin.
maar aan jou de vraag hoeveel extra jij per maand bereidt bent om te betalen voor zorg
Met in je achterhoofd
https://www.ad.nl/werk/ee(...)ederlander~a3303841/

Erg benieuwd of je met deze feiten kunt toegeven dat je fout zit of dat je eigenwijs je vingers in je oren houdt en heel hard lalalala gaat zingen

[ Bericht 5% gewijzigd door devlinmr op 27-11-2020 11:57:04 ]
pi_196435387
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:32 schreef controlaltdelete het volgende:

Omdat het een filmpje is dat is geknipt en geplakt om uitspraken uit verband te trekken?
pi_196435658
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nah, een mooie samenvatting waarom ik niet in deze poppenkast geloof en er op geen enkele manier aan wens mee te werken.
Welke poppenkast precies?
Wat betreft mondkapjes heb ik ook zo mijn twijfels over het nut, maar ik vind het ook geen enkel probleem er 1 te dragen voor dat uurtje dat ik in de supermarkt ben. Dat neemt nog niet weg dat COVID zeker geen poppenkast is
pi_196435719
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Omdat het een filmpje is dat is geknipt en geplakt om uitspraken uit verband te trekken?
Wat wordt er uit verband getrokken?
pi_196435727
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat wordt er uit verband getrokken?
Wat niet
pi_196435807
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:44 schreef devlinmr het volgende:
https://www.ad.nl/werk/ee(...)ederlander~a3303841/

Erg benieuwd of je met deze feiten kunt toegeven dat je fout zit of dat je eigenwijs je vingers in je oren houdt en heel hard lalalala gaat zingen
65+ groep is met 10% gestegen tussen 2016 en 2020.

De zorg is afgeschaald, t.o.v. wat nodig is, en dat is voornamelijk in die beklaagde periode waar Wilders op doelt gebeurt.

Dat het daarna weer is meegestegen met de zorgvraag is niet meer dan logisch, dat doet het altijd, over 10 jaar hebben we nog meer zorgpersoenel, dat zegt niet dat het tekort aan niet is toegenomen.

Je kan inzoomen op de definitie van het woord ontslag zoals NRC doet, prima, maar dat is in principe niet de boodschap geweest. De zorg is afgeschaald en daarna met dezelfde toename in belasting meegegroeid, dat we krapper zitten dan de situatie voor die vermindering van 77.000 mensen in de sector staat nog steeds.
pi_196435810
quote:

Vind je dit echt goed?

Wat een tergend slecht filmpje zeg. Echt elk moment vind ik kut.
pi_196435828
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Welke poppenkast precies?
Wat betreft mondkapjes heb ik ook zo mijn twijfels over het nut, maar ik vind het ook geen enkel probleem er 1 te dragen voor dat uurtje dat ik in de supermarkt ben. Dat neemt nog niet weg dat COVID zeker geen poppenkast is
Mondkapje is poppenkast, vergezochte maatregelen is poppenkast - zoals strafbaar met meer dan 2 mensen buiten een rondje lopen -

Of gezonde jonge mensen beboeten binnenshuis. Eng gedoe.

Dat er iets gedaan wordt is prima, waar mensen een hekel aan hebben is het gedeelte dat volstrekt doorslaat en weinig wetenschappelijke onderbouwing heeft die je wel gewoon zou moeten verwachten na deze periode.
pi_196435884
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

65+ groep is met 10% gestegen tussen 2016 en 2020.

De zorg is afgeschaald, t.o.v. wat nodig is, en dat is voornamelijk in die beklaagde periode waar Wilders op doelt gebeurt.
Ouderenzorg +2 miljard sinds 2017 en nog eens zo'n bedrag voor de komende jaren
En is sindsdien gecorrigeerd netto +25k extra personeel
quote:
Dat het daarna weer is meegestegen met de zorgvraag is niet meer dan logisch, dat doet het altijd, over 10 jaar hebben we nog meer zorgpersoenel, dat zegt niet dat het tekort aan niet is toegenomen.
Maar er is dus ook niks wegbezuinigd wat hier beweert wordt. Het tekort ontstaat doordat er niet genoeg mensen de zorg in willen... alhoewel we nu al 1,2 miljoen zorgmedewerkers hebben in alle soorten en maten maar exclusief kinderopvang.
quote:
Je kan inzoomen op de definitie van het woord ontslag zoals NRC doet, prima, maar dat is in principe niet de boodschap geweest. De zorg is afgeschaald en daarna met dezelfde toename in belasting meegegroeid, dat we krapper zitten dan de situatie voor die vermindering van 77.000 mensen in de sector staat nog steeds.
Nope niet dus. Bovendien is er een enorme efficiency slag geweest sinds 2009 waardoor minder mensen nodig waren.
Zeggen dat "de afgelopen jaren enorm bezuinigd is" is gewoon een keiharde leugen
pi_196435912
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:24 schreef devlinmr het volgende:
Maar er is dus ook niks wegbezuinigd wat hier beweert wordt. Het tekort ontstaat doordat er niet genoeg mensen de zorg in willen... alhoewel we nu al 1,2 miljoen zorgmedewerkers hebben in alle soorten en maten maar exclusief kinderopvang.
Of iets wegbezuinigd is is relatief. Er is wat bezuinigd in de periode waarover geklaagd wordt.
pi_196435919
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mondkapje is poppenkast, vergezochte maatregelen is poppenkast - zoals strafbaar met meer dan 2 mensen buiten een rondje lopen -
Mondkapje, min of meer eens
Mensen niet bij elkaar is een logische maatregel daar men het blijkbaar te lastig vind om zelf na te denken en afstand te houden.
Hoe denk je dat een virus besmetting plaatsvind?
quote:
Of gezonde jonge mensen beboeten binnenshuis. Eng gedoe.
Alleen bij geluidsoverlast e.d... bestond al
quote:
Dat er iets gedaan wordt is prima, waar mensen een hekel aan hebben is het gedeelte dat volstrekt doorslaat en weinig wetenschappelijke onderbouwing heeft die je wel gewoon zou moeten verwachten na deze periode.
Dat een virus zich van mens op mens voortplant is al heel lang duidelijk, en ik neem aan dat je dat feit ook niet ontkent.
Dat daaruit een logisch gevolg getrokken kan worden dat als je contact tussen mensen vermijdt een virus zich minder snel kan verspreiden onderschrijf je neem ik aan dan ook?
Ergo de maatregel om contacten tot een minimum te beperken is geen poppenkast maar noodzakelijk
pi_196435924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:24 schreef devlinmr het volgende:
Nope niet dus. Bovendien is er een enorme efficiency slag geweest sinds 2009 waardoor minder mensen nodig waren.
Zeggen dat "de afgelopen jaren enorm bezuinigd is" is gewoon een keiharde leugen
Ik zit er niet diep genoeg in om daarover te kunnen oordelen en het artikeltje van NRC gaat niet diep genoeg om daar stellig in te kunnen zijn.

Fake media. :7
pi_196435931
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:28 schreef devlinmr het volgende:
Hoe denk je dat een virus besmetting plaatsvind?
Wat dacht je van binnen huishoudens? _O-
Een fractie in de horeca of andere slecht geventileerde binnenruimtes waar mensen lang aanwezig zijn - zoals horeca personeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')