abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196430049
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het is niet op voorhand, corona bestaat al even.
Het is wel op voorhand, iedereen platspuiten is een heel ander doel dan de zorgoverbelasting terugdringen met vrijblijvende maatregelen voor iedereen die het wilt, en dan ooit een keer opnieuw inventariseren hoe het ervoor staat.

Jij slaat compleet door, op voorhand.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196430064
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nee, da,s een kwestie van weg bezuinigen geweest en ik wat dat betreft er helemaal klaar mee om die 'verantwoordelijkheid' bij de burger te leggen.

Als we 1000 meer plekken hadden, was er niet zo veel paniek in de tent als nu
Als je kijkt naar Duitsland had dat ook helemaal niks uitgemaakt....................

Je mag het virus niet oplopen!~$!$!@ EInZ!#
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 november 2020 @ 22:58:06 #153
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_196430068
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is dwang als je mensen verplicht het te nemen. Het is emotionele chantage, als je men voor een nihil risico, gaat zitten kwellen dat je dan iemands dood op je geweten zou kunnen hebben.

Dat ik dit zo bedoel, zou je toch wel moeten weten na al deze posts. Ik blijf niet bezig en herhalen..
Nee nou wordt 'ie mooi. Jij wilt een verklaring voor het idee dat je minder mag als je niet gevaccineerd bent, en die verklaring krijg je. En vervolgens ga je roepen dat je gedwongen, emotioneel gechanteerd en nu óók nog gekweld wordt omdat het antwoord je niet aanstaat :D
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 22:59:48 #154
pi_196430098
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:54 schreef Isdatzo het volgende:
Het is toch gewoon een feitelijke constatering dat mensen die zich niet laten vaccineren terwijl ze dat wel kunnen een risico vormen voor de mensen die zich wel willen laten vaccineren maar dat om uiteenlopende redenen niet kunnen? Over hysterische houdingen gesproken...
Nee dat is dwang emotionele chantage EEN KWELLING :'(
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 26 november 2020 @ 23:00:38 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430108
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee dat is dwang emotionele chantage EEN KWELLING :'(
Sowww doe eens rustig joh.. je hebt wel gevoel voor drama hoor.
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:01:30 #156
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430121
Je vergeet discriminatie.
Huilen dan.
pi_196430140
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Welke houding, en van wie?
[..]

Want dat is nu niet het geval?
Nee, dat is nu niet het geval, heb je het niet meegekregen dat er statistisch gezien, wat zou het zijn... Je zou het kunnen uitrekenen... Allicht wel duizenden mensen zijn met ofwel een hartaanval ofwel hersenbloeding die niet naar de dokter zijn geweest.. zorgmijders. Maar dat staat ook al in dit topic.

Ik weet het niet hoor maar volgens mij moet je wel echt een grote barriere zien wil je na een hartaanval nog niet langs het ziekenhuis willen gaan.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:03:24 #158
pi_196430154
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is wel op voorhand, iedereen platspuiten is een heel ander doel dan de zorgoverbelasting terugdringen met vrijblijvende maatregelen voor iedereen die het wilt, en dan ooit een keer opnieuw inventariseren hoe het ervoor staat.

Jij slaat compleet door, op voorhand.
Ooit? We weten allang genoeg van hoe Covid zich nu gedraagt en wat voor effect het heeft. En dan moeten we iets doen met vrijblijvende maatregelen (welke?) waar je dus precies niets aan hebt als niemand zich er niet aan houdt omdat misschien 'ooit' Corona minder gevaarlijk wordt? Hoe zie je dat praktisch gezien dan voor je?
pi_196430177
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nee. Jij mag een concertzaal niet in, er wordt je uitgelegd waarom (bescherming van je medemens) en je noemt dat 'emotionele chantage' Ik wijs je erop dat dat nergens op slaat met behulp van een voorbeeld.
Dat is een nihil risico dat je, als je enigszins rationeel bent, niet kwalijk neemt van niemand niet.

En als je dat wél doet, dan moet je het ook bij influenza doen.
Even heel direct de vraag, omdat je het zo simpel ontwijkt steeds, ben je het eens met die gedachtegang?

ALS je gevaccineerd zou moeten zijn tegen Corona, dan ook tegen influenza om de zaal te betreden.
pi_196430197
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:54 schreef Isdatzo het volgende:
Het is toch gewoon een feitelijke constatering dat mensen die zich niet laten vaccineren terwijl ze dat wel kunnen een risico vormen voor de mensen die zich wel willen laten vaccineren maar dat om uiteenlopende redenen niet kunnen? Over hysterische houdingen gesproken...
Het is toch een feitelijke constatering, dat men die de griepprik niet haalt, terwijl ze dat wel kunnen, een risico vormen voor de mensen die zich wel willen laten vaccineren maar dat om uiteenlopende redenen niet kunnen? Over hypocriete houdingen gesproken....
  donderdag 26 november 2020 @ 23:06:45 #161
pi_196430206
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:05 schreef Tingo het volgende:

[..]

Shut the world down so no-one gets a cold?
Ja sorry maar ik snap echt niet wat je nou wilt zeggen hiermee.
pi_196430222
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:56 schreef Isdatzo het volgende:
We leven nu, en niet over 1, 3, 5 of 10 jaar wanneer dit coronavirus gewoon endemisch is geworden. Tegen die tijd zijn vaccinaties of maatregelen waarschijnlijk niet meer nodig. Of misschien voor bepaalde groepen, wie weet. Beleid moet je dan ook afstemmen op de huidige situatie en niet op een mogelijk toekomstige situatie.
Ondernemen / beleid maken is vooruit zien, als je het goed wilt doen, als je denkt dat je geen rekening moet houden met hoe de wereld er over 1 jaar uit zal zien... Ja dan zou ik niet op jou stemmen of mijn vertrouwen in jou leggen.

Natuurlijk moet je juist WEL beleid afstemmen op de toekomst, dat is zo evident als ik weet niet wat en dat is de grootste fout van de politiek die wij hier in NL kennen, daarom gaat China ook zo lekker met zijn meerjarenplannen.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:07:57 #163
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430223
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, dat is nu niet het geval, heb je het niet meegekregen dat er statistisch gezien, wat zou het zijn... Je zou het kunnen uitrekenen... Allicht wel duizenden mensen zijn met ofwel een hartaanval ofwel hersenbloeding die niet naar de dokter zijn geweest.. zorgmijders. Maar dat staat ook al in dit topic.

Ik weet het niet hoor maar volgens mij moet je wel echt een grote barriere zien wil je na een hartaanval nog niet langs het ziekenhuis willen gaan.
Ik zie hier alleen maar een argument in om ernaar te streven dat de reguliere zorg weer (grotendeels) opgepakt kan worden. Ik wacht helaas ook op een operatie, en het lijkt erop dat ik (vanaf januari) meer dan een jaar verder ben voordat ik aan de beurt ben.

Ook dat kost de maatschappij een hoop geld.
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:08:34 #164
pi_196430232
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is een nihil risico dat je, als je enigszins rationeel bent, niet kwalijk neemt van niemand niet.

En als je dat wél doet, dan moet je het ook bij influenza doen.
Even heel direct de vraag, omdat je het zo simpel ontwijkt steeds, ben je het eens met die gedachtegang?

ALS je gevaccineerd zou moeten zijn tegen Corona, dan ook tegen influenza om de zaal te betreden.
Nee. Want. Covid is geen griep. Waarom blijf je denken dat je hier iets mee bewijst?
  donderdag 26 november 2020 @ 23:09:16 #165
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430241
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ondernemen / beleid maken is vooruit zien, als je het goed wilt doen, als je denkt dat je geen rekening moet houden met hoe de wereld er over 1 jaar uit zal zien... Ja dan zou ik niet op jou stemmen of mijn vertrouwen in jou leggen.
Het gaat er niet om dat je er geen rekening mee houdt of dat je niet kijkt naar scenarios in de toekomst, maar dat je er niet op vooruitloopt. Je kan toch niet zeggen: ja jongens, we gooien de boel los WANT over 5 jaar is corona geen issue meer?

:') .
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:09:58 #166
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430253
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het is toch een feitelijke constatering, dat men die de griepprik niet haalt, terwijl ze dat wel kunnen, een risico vormen voor de mensen die zich wel willen laten vaccineren maar dat om uiteenlopende redenen niet kunnen? Over hypocriete houdingen gesproken....
Appels peren. Hoezo meen je hiermee hypocrisie aan te kunnen tonen?
Huilen dan.
pi_196430283
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik zie hier alleen maar een argument in om ernaar te streven dat de reguliere zorg weer (grotendeels) opgepakt kan worden. Ik wacht helaas ook op een operatie, en het lijkt erop dat ik (vanaf januari) meer dan een jaar verder ben voordat ik aan de beurt ben.

Ook dat kost de maatschappij een hoop geld.
Ehh, zorgmijden gaat niet over overbelasting reguliere zorg he?
  donderdag 26 november 2020 @ 23:12:53 #168
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ehh, zorgmijden gaat niet over overbelasting reguliere zorg he?
Niet?
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:15:07 #169
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430306
Jij denkt dat mensen doodsbang zijn om corona op te lopen op weg naar het ziekenhuis of de huisarts en daarom maar thuis blijven?
Huilen dan.
pi_196430307
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee. Want. Covid is geen griep. Waarom blijf je denken dat je hier iets mee bewijst?
Covid is misschien een factor 2-4 schadelijker op dit moment maar misschien niet eens.

Dus ik weet niet waarom je nihil /4 opeens onbelangrijk vindt en nihil wel. Die twee verschillen niet zoveel van elkaar.
pi_196430321
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Omdat nihil *4 = nihil.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:16:48 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430322
Definieer schadelijker? En hoe is die verhouding wanneer mensen niet meer behandeld kunnen worden omdat de patiënten tot op zolder liggen?
Huilen dan.
pi_196430328
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Niet?
Nee chef, dat zijn mensen met symptomen van hele erge kwalen die de zorg mijden vanwege covid terwijl ze geholpen moeten en zouden worden als ze langskomen. Omdat ze ernstige kwalen hebben.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:18:31 #174
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430336
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee chef, dat zijn mensen met symptomen van hele erge kwalen die de zorg mijden vanwege covid terwijl ze geholpen moeten en zouden worden als ze langskomen. Omdat ze ernstige kwalen hebben.
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:15 schreef Isdatzo het volgende:
Jij denkt dat mensen doodsbang zijn om corona op te lopen op weg naar het ziekenhuis of de huisarts en daarom maar thuis blijven?
Huilen dan.
pi_196430337
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:15 schreef Isdatzo het volgende:
Danwel in het ziekenhuis, enig idee wat een broednest die plekken zijn van zieke mensen.

Maar weetje wat, misschien ook handig om iets van onderzoek te doen naar dit fenomeen.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:19:02 #176
pi_196430344
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Covid is misschien een factor 2-4 schadelijker op dit moment maar misschien niet eens.

Dus ik weet niet waarom je nihil /4 opeens onbelangrijk vindt en nihil wel. Die twee verschillen niet zoveel van elkaar.
Wel als je dat weer vermenigvuldigd met een groot getal. Het aantal inwoners van een land bijvoorbeeld.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:20:29 #177
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430355
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Danwel in het ziekenhuis, enig idee wat een broednest die plekken zijn van zieke mensen.

Maar weetje wat, misschien ook handig om iets van onderzoek te doen naar dit fenomeen.
En heb je dat gedaan? Ik heb niet het idee dat mensen die eigenlijk zorg nodig hebben uit angst voor corona thuisblijven, maar eerder menen de zorg niet (nog meer) te willen belasten en denken "het kan wel even wachten".
Huilen dan.
pi_196430370
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wel als je dat weer vermenigvuldigd met een groot getal. Het aantal inwoners van een land bijvoorbeeld.
Nihil * 16 miljoen = nihil.
Nihil * 16 miljoen *4 = nihil.

Je risicoperceptie is onzin, pas als mensen met autoriteit hetzelfde gaan zeggen zal jij open gaan staan voor die gedachte.

Waarom denk je dat een ziekte die een factor 2-4x schadelijker is opeens onoverkomelijk zou zijn en de ander niet? De verschillen zijn daar niet groot genoeg voor.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:22:28 #179
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430381
Definieer schadelijker eens, en vertel wat je denkt dat er gebeurt met die verhouding wanneer de zorgcapaciteit overschreden wordt.
Huilen dan.
pi_196430386
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En heb je dat gedaan? Ik heb niet het idee dat mensen die eigenlijk zorg nodig hebben uit angst voor corona thuisblijven, maar eerder menen de zorg niet (nog meer) te willen belasten en denken "het kan wel even wachten".
Ik heb die signalen gehoord. En ik vind jouw verklaring ook totaal niet plausibel klinken. Men heeft wel iets groters nodig om zorg te gaan mijden als ze erge kwalen hebben. Zoiets als doodsangst bijv.
pi_196430398
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:22 schreef Isdatzo het volgende:
Definieer schadelijker eens, en vertel wat je denkt dat er gebeurt met die verhouding wanneer de zorgcapaciteit overschreden wordt.
Schadelijker is iets wat meer schadelijk is dan schadelijk.

Zorgcapaciteit overschrijden kun je beter niet doen.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:24:29 #182
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Schadelijker is iets wat meer schadelijk is dan schadelijk.
Bedankt, hier kunnen we wat mee. Schadelijker in welke zin?
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:26:55 #183
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik heb die signalen gehoord. En ik vind jouw verklaring ook totaal niet plausibel klinken. Men heeft wel iets groters nodig om zorg te gaan mijden als ze erge kwalen hebben. Zoiets als doodsangst bijv.
Erge kwalen voelen niet altijd als erge kwalen. Daar zit 't gevaar.

Verder vind ik jouw 'ik heb die signalen' gehoord een niet heel veel sterker argument.
Huilen dan.
pi_196430439
quote:
81s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Bedankt, hier kunnen we wat mee. Schadelijker in welke zin?
Maatschappelijke kosten...?? Waarom zou je dit in enge zin willen definiëren als er op een maatschappelijk breed vlak schade ontstaat.

Ik ga daar niet aan mee, schadelijker.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:29:45 #185
pi_196430446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nihil * 16 miljoen = nihil.
Nihil * 16 miljoen *4 = nihil.
Je hebt nihil als in 0 en je hebt nihil als in klein. Ik nam even aan dat je niet 0 bedoelt. Maar klein is een subjectief begrip dus daar heb ik geen boodschap aan verder.
quote:
Je risicoperceptie is onzin, pas als mensen met autoriteit hetzelfde gaan zeggen zal jij open gaan staan voor die gedachte.
:')
quote:
Waarom denk je dat een ziekte die een factor 2-4x schadelijker is opeens onoverkomelijk zou zijn en de ander niet?
Wie heeft het over onoverkomelijk. Is prima te overkomen, wel met maatregelen. Zonder trouwens ook maar dan verliezen we meer mensen.
quote:
De verschillen zijn daar niet groot genoeg voor.
Ja kennelijk dus wel hè.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:31:19 #186
pi_196430454
Ik ga slapen. Veel plezier verder.
pi_196430464
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Erge kwalen voelen niet altijd als erge kwalen. Daar zit 't gevaar.

Verder vind ik jouw 'ik heb die signalen' gehoord een niet heel veel sterker argument.
Ist ook niet, behalve dan dat het argument voor mij steekhoudender is dat de barrière groot moet zijn wil je na een hartaanval niet langs de dokter gaan.

Kan het fout hebben maar keb zulke geluiden ook al gehoord + als je het niet kan vinden is dat kwalijk. Niet van jou maar het gebrek aan onderzoek.
pi_196430476
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Je hebt nihil als in 0 en je hebt nihil als in klein. Ik nam even aan dat je niet 0 bedoelt. Maar klein is een subjectief begrip dus daar heb ik geen boodschap aan verder.
[..]

:')
[..]

Wie heeft het over onoverkomelijk. Is prima te overkomen, wel met maatregelen. Zonder trouwens ook maar dan verliezen we meer mensen.
[..]

Ja kennelijk dus wel hè.
Nihil als in heel klein. Juist. Dat doet geen ene reet. Ook niet als je het enorm vergroot. En de factor 4 blijft het verschil en zet geen zoden aan de dijk voor een andere behandeling. Je argument is dus zwak.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:36:17 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430490
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maatschappelijke kosten...??
Per patient? In totaal? Hoe zijn die kosten bepaald? Hoe kom je bij die 1:4?
quote:
Waarom zou je dit in enge zin willen definiëren als er op een maatschappelijk breed vlak schade ontstaat.

Ik ga daar niet aan mee, schadelijker.
Als je daar niet in mee wil gaan moet je het niet als argument aandragen.
Huilen dan.
pi_196430512
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

User waar ik op reageerde begon een verhaaltje te vertellen over zielige mensen die zichzelf niet kunnen beschermen waar ik een risico voor ga vormen als ik dan niet het prikje ophaal.
Ja en? dat is een feit, geen chantage
  donderdag 26 november 2020 @ 23:41:06 #191
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430521
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ist ook niet, behalve dan dat het argument voor mij steekhoudender is dat de barrière groot moet zijn wil je na een hartaanval niet langs de dokter gaan.
Ik denk dat mensen die denken dat ze een hartaanval hebben (gehad) die dokter heus wel inschakelen hoor, maar dat het meer de gevallen zijn waarbij 1) de urgentie ogenschijnlijk niet heel groot is maar dat stiekem wel is, 2) de urgentie niet heel groot is maar waarbij afwachten wel risico's met zich meebrengt, zeker wanneer je het over een langere periode hebt, en 3) een combinatie van eerdergenoemde.
quote:
Kan het fout hebben maar keb zulke geluiden ook al gehoord + als je het niet kan vinden is dat kwalijk. Niet van jou maar het gebrek aan onderzoek.
Zal er eens naar zoeken, maar niet vanavond. Is sowieso wel een interessant vraagstuk.
Huilen dan.
pi_196430549
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja en? dat is een feit, geen chantage
Dit is net zo ridicuul als stellen dat jij als ouder je kind onnodig risico geeft als je hem naar buiten laat gaan zonder helm op.
pi_196430577
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Per patient? In totaal? Hoe zijn die kosten bepaald? Hoe kom je bij die 1:4?
[..]

Als je daar niet in mee wil gaan moet je het niet als argument aandragen.
Hoe kom jij aan iets anders dan 1/4.

Mijn interpretatie is 2a 4x zo erg als influenza. Op basis van mortaliteitscijfer en kans op IC.

Maatschappelijke kosten kun je nimmer perfect inschatten want je mist sommige cijfers. Sommige cijfers zijn niet te kwantificeren etc etc. Mijn observatie is 2 a 4x erger. Grootste bekende variabele in het spel zijn mortaliteitscijfer en kans op IC opname en het type slachtoffer.

En dat is op dit moment. Na initiële vaccinatieronde vervalt covid naar even erg als influenza en verdient het helemaal geen speciale behandeling.
pi_196430601
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die denken dat ze een hartaanval hebben (gehad) die dokter heus wel inschakelen hoor, maar dat het meer de gevallen zijn waarbij 1) de urgentie ogenschijnlijk niet heel groot is maar dat stiekem wel is, 2) de urgentie niet heel groot is maar waarbij afwachten wel risico's met zich meebrengt, zeker wanneer je het over een langere periode hebt, en 3) een combinatie van eerdergenoemde.
[..]

Zal er eens naar zoeken, maar niet vanavond. Is sowieso wel een interessant vraagstuk.
Nee. We missen mensen met hartaanvallen en hersenbloedingen.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:51:51 #195
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430611
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe kom jij aan iets anders dan 1/4.

Mijn interpretatie is 2a 4x zo erg als influenza. Op basis van mortaliteitscijfer en kans op IC.
Daar ga je dus al behoorlijk hopeloos de mist in. Op basis van mortaliteitscijfer en kans om op de IC te belanden zijn de maatschappelijke kosten van een burn-out of sportblessures ook nagenoeg nul.
quote:
Maatschappelijke kosten kun je nimmer perfect inschatten want je mist sommige cijfers. Sommige cijfers zijn niet te kwantificeren etc etc. Mijn observatie is 2 a 4x erger. Grootste bekende variabele in het spel zijn mortaliteitscijfer en kans op IC opname en het type slachtoffer.
Op deze manier "een inschatting" maken is waardeloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 27-11-2020 00:00:52 ]
Huilen dan.
  donderdag 26 november 2020 @ 23:54:16 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196430629
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee. We missen mensen met hartaanvallen en hersenbloedingen.
Zoals ik zei: erge kwalen voelen niet altijd als erge kwalen. M'n pa (op leeftijd) heeft een tijd terug helaas een hersenbloeding gehad, en dat waren vrij subtiele symptomen en in eerste instantie zou je niet denken dat het heel serieus was. Eigenwijs dat'ie was vond 'ie dat we ons zorgen om niks maakten.

Evenzo voor hartaanvallen: ook dat is niet altijd heel duidelijk.
Huilen dan.
pi_196430896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit is net zo ridicuul als stellen dat jij als ouder je kind onnodig risico geeft als je hem naar buiten laat gaan zonder helm op.
Nee totaal niet. Het is meer te vergelijken met je kind niet laten vaccineren en hem naar de opvang sturen
pi_196432907
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 00:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee totaal niet. Het is meer te vergelijken met je kind niet laten vaccineren en hem naar de opvang sturen
Ander verhaal andere ziekte. Maar misschien heb je gelijk ik heb me niet bezig gehouden met mazelen en pokken.. Maar voor wat ik weet zijn beide wel even wat tandjes erger voor een kind dan covid met 0 overlijdens bij kinderen.

Die helm heeft meer effect op de veiligheid van je kind dan een niet ingeënt voor covid kind.

Maar geen idee waarom jullie risicoperceptie zo gecorrumpeerd is. Nouja ik weet wel waarom, dat is de hele angstpropaganda van de overheid.
pi_196432922
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zoals ik zei: erge kwalen voelen niet altijd als erge kwalen. M'n pa (op leeftijd) heeft een tijd terug helaas een hersenbloeding gehad, en dat waren vrij subtiele symptomen en in eerste instantie zou je niet denken dat het heel serieus was. Eigenwijs dat'ie was vond 'ie dat we ons zorgen om niks maakten.

Evenzo voor hartaanvallen: ook dat is niet altijd heel duidelijk.
Dus jij denkt mini drempels verklaren 50-75% minder diagnoses?

Dat is prima, ik denk anders, ik vind een mini drempel te mini om gezondheid te bagatelliseren.

Maar onderzoek zou wat uitsluitsel moeten geven natuurlijk.

Daarnaast, als je dit weet, moet je er aandacht aan geven bij je persconferenties en moet de media rapporteren.

Ik vind deze situatie gigantisch pijnlijk. Wanbeleid.
pi_196432944
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Daar ga je dus al behoorlijk hopeloos de mist in. Op basis van mortaliteitscijfer en kans om op de IC te belanden zijn de maatschappelijke kosten van een burn-out of sportblessures ook nagenoeg nul.
[..]

Op deze manier "een inschatting" maken is waardeloos.
Ik vind geen inschatting maken waardeloos.

Ik vind impliciet een inschatting maken, en een iets concretere inschatting afkafferen als waardeloos, heel zielig.

Je hangt zelf impliciet ebola schade aan covid toe.

Schade covid zie je voornamelijk terug in hoe erg men het virus krijgt te verduren en die zijn goed meetbaar in de ziekenhuizen net als bij griep.

Vooralsnog weinig tot geen signalen dat het buiten die zichtbaarheid veel erger is dan wat we zien bij griep of iets wat de "schadelijkheidsfactor" zou moeten aanpassen.

Impliciet inschatten dat covid veel erger is zonder enige onderbouwing is slechter dan met enige onderbouwing een schatting maken.
pi_196432962
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ander verhaal andere ziekte. Maar misschien heb je gelijk ik heb me niet bezig gehouden met mazelen en pokken.. Maar voor wat ik weet zijn beide wel even wat tandjes erger voor een kind dan covid met 0 overlijdens bij kinderen.

Die helm heeft meer effect op de veiligheid van je kind dan een niet ingeënt voor covid kind.

Maar geen idee waarom jullie risicoperceptie zo gecorrumpeerd is. Nouja ik weet wel waarom, dat is de hele angstpropaganda van de overheid.
Het ging om de risico's niet om de specifieke ziekte
Wat ik niet snap is jullie focus met doden door covid. Daar gaat het namelijk helemaal niet om.
Waar het om gaat is dat mensen met heel andere problemen niet in het ziekenhuis terecht kunnen omdat dat vol ligt met covid patiënten.

Heeft dus niks met angst te maken maar met logistiek. Waarom dringt dat simpele feit niet door?
pi_196432991
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het ging om de risico's niet om de specifieke ziekte
En de risico die gedempt wordt met een helm is groter dan een vaccinatie. Dus waarom zet je die helm dan niet op.
pi_196433006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

En de risico die gedempt wordt met een helm is groter dan een vaccinatie. Dus waarom zet je die helm dan niet op.
Ik zal een helm opzetten. Goed idee van je
pi_196433033
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2020 23:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het is geen appels en peren. Covid is misschien enkele factoren schadelijker / dodelijker dan influenza. De één als giga risico zien en de ander waarderen op 0 is niet rationeel als de risico waardering factor 4 verschilt.

Als iets factor 4 verschilt en schadelijkheid is significant. Dan zijn beide per definitie schadelijk.
pi_196433037
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik zal een helm opzetten. Goed idee van je
Eindelijk neem je je gezondheid serieus, duurde even.
pi_196433075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Eindelijk neem je je gezondheid serieus, duurde even.
Gelukkig bescherm ik ook de rest van mijn medemensen door een helm te dragen.

Wanneer gaat bij jou doordringen dat het niet om het aantal covid doden gaat, maar om het aantal zieken dat in het ziekenhuist terecht komt waardoor de reguliere zorg in het gedrang komt?
En dat dat niks met angst maar met logistiek te maken heeft?
pi_196433166
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wanneer gaat bij jou doordringen dat het niet om het aantal covid doden gaat, maar om het aantal zieken dat in het ziekenhuist terecht komt waardoor de reguliere zorg in het gedrang komt?
Dat is grappig, ik blijf bezig hier.

Je peer maakte een opmerking dat er een risico blijft bestaan voor hen die wel willen maar niet kunnen vaccineren, dat is hoe dan ook een nihil risico idem met influenza dat zal blijven bestaan. Hypocriet om die twee anders te behandelen.

De hele discussie waar je nu binnenvalt gaat niet enkel over zorgbelasting voldoende afschalen. Ik kan wel blijven herhalen maar naar verwachting is dat gewoon over na initiële vrijwillige vaccinatie.
pi_196433173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is grappig, ik blijf bezig hier.

Je peer maakte een opmerking dat er een risico blijft bestaan voor hen die wel willen maar niet kunnen vaccineren, dat is hoe dan ook een nihil risico idem met influenza dat zal blijven bestaan. Hypocriet om die twee anders te behandelen.

De hele discussie waar je nu binnenvalt gaat niet enkel over zorgbelasting voldoende afschalen. Ik kan wel blijven herhalen maar naar verwachting is dat gewoon over na initiële vrijwillige vaccinatie.
Maar we zijn nog niet bij de initiele vaccinatie... is het wel?
Dat er een risico op ziekte blijft bestaan is deel van het leven. Hoe meer mensen zich laten vaccineren hoe meer de mensen die zich niet kunnen laten vaccineren beschermt zullen zijn.
Dan heb je het trouwens niet alleen over ouderen, maar ook over mensen met kanker, immuunziektes etc etc.
  vrijdag 27 november 2020 @ 09:32:29 #209
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_196433481

Deze moet straks echt in de OP :o
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196433921
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:32 schreef controlaltdelete het volgende:

Begrijp niet dat mensen dit nog slikken. Over een paar dagen hebben we een verplicht mondkapje. Maar is mij nog niet duidelijk precies waar. Ik dacht alleen in openbare ruimtes, maar ik lees nu toevallig net dat je straks ook in een bushokje verplicht bent om een mondkapje op te doen. Waar nog meer dan? Mogen ze wel wat duidelijker in zijn als ze erop gaan handhaven.

Volgens mij willen ze het zo vaag mogelijk houden, zodat wij zelf standaard zo'n ding opzetten als we naar buiten gaan.
pi_196435133
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:03 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Begrijp niet dat mensen dit nog slikken. Over een paar dagen hebben we een verplicht mondkapje. Maar is mij nog niet duidelijk precies waar. Ik dacht alleen in openbare ruimtes, maar ik lees nu toevallig net dat je straks ook in een bushokje verplicht bent om een mondkapje op te doen. Waar nog meer dan? Mogen ze wel wat duidelijker in zijn als ze erop gaan handhaven.

Volgens mij willen ze het zo vaag mogelijk houden, zodat wij zelf standaard zo'n ding opzetten als we naar buiten gaan.
Nah, een mooie samenvatting waarom ik niet in deze poppenkast geloof en er op geen enkele manier aan wens mee te werken.
pi_196435170
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 08:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dan kom ik weer terug op mijn antwoord... en je ziet het ook in het filmpje hier boven terug.
Er is de afgelopen jaren miljoenen bezuinigd op de zorg. Dat is de reden waarom we nu zo zitten.
Er was niks aan de hand geweest als dit niet wat gebeurd. De zorg had het dan prima aan gekunnen.

Alleen omdat de zorg is afgeschaald, door wanbeleid, mag half NL hiervoor bloeden.

Ik snap dat het niet alleen om de doden gaat, maar ook om de mensen die zorg nodig hebben.
Ik wens niet verantwoordelijk te worden gehouden van het wanbeleid van de overheid in de afgelopen jaren. En al helemaal niet van het wanbeleid wat momenteel gevoerd wordt om deze zogenaamde 'crisis' wat geen crisis is, het hoofd te bieden. Die crisis hebben ze zelf veroorzaakt. Dan mogen ze ook zelf de rommel opruimen.

Mijn medewerking krijgen ze niet. En die van steeds meer andere mensen ook niet.
pi_196435210
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:41 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dan kom ik weer terug op mijn antwoord... en je ziet het ook in het filmpje hier boven terug.
Er is de afgelopen jaren miljoenen bezuinigd op de zorg. Dat is de reden waarom we nu zo zitten.
Er was niks aan de hand geweest als dit niet wat gebeurd. De zorg had het dan prima aan gekunnen.
Bron van bezuinigingen?
Sinds 2017 zijn er namelijk miljarden geinvesteerd en is het aantal personeelsleden met 100k gestegen

https://www.reddit.com/r/(...)_heeft_de_afgelopen/
quote:
Alleen omdat de zorg is afgeschaald, door wanbeleid, mag half NL hiervoor bloeden.
Incorrect dus
quote:
Ik snap dat het niet alleen om de doden gaat, maar ook om de mensen die zorg nodig hebben.
Ik wens niet verantwoordelijk te worden gehouden van het wanbeleid van de overheid in de afgelopen jaren. En al helemaal niet van het wanbeleid wat momenteel gevoerd wordt om deze zogenaamde 'crisis' wat geen crisis is, het hoofd te bieden. Die crisis hebben ze zelf veroorzaakt. Dan mogen ze ook zelf de rommel opruimen.

Mijn medewerking krijgen ze niet. En die van steeds meer andere mensen ook niet.
Nogmaals je hele houding is gebaseerd op onzin.
maar aan jou de vraag hoeveel extra jij per maand bereidt bent om te betalen voor zorg
Met in je achterhoofd
https://www.ad.nl/werk/ee(...)ederlander~a3303841/

Erg benieuwd of je met deze feiten kunt toegeven dat je fout zit of dat je eigenwijs je vingers in je oren houdt en heel hard lalalala gaat zingen

[ Bericht 5% gewijzigd door devlinmr op 27-11-2020 11:57:04 ]
pi_196435387
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 november 2020 09:32 schreef controlaltdelete het volgende:

Omdat het een filmpje is dat is geknipt en geplakt om uitspraken uit verband te trekken?
pi_196435658
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nah, een mooie samenvatting waarom ik niet in deze poppenkast geloof en er op geen enkele manier aan wens mee te werken.
Welke poppenkast precies?
Wat betreft mondkapjes heb ik ook zo mijn twijfels over het nut, maar ik vind het ook geen enkel probleem er 1 te dragen voor dat uurtje dat ik in de supermarkt ben. Dat neemt nog niet weg dat COVID zeker geen poppenkast is
pi_196435719
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:55 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Omdat het een filmpje is dat is geknipt en geplakt om uitspraken uit verband te trekken?
Wat wordt er uit verband getrokken?
pi_196435727
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat wordt er uit verband getrokken?
Wat niet
pi_196435807
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:44 schreef devlinmr het volgende:
https://www.ad.nl/werk/ee(...)ederlander~a3303841/

Erg benieuwd of je met deze feiten kunt toegeven dat je fout zit of dat je eigenwijs je vingers in je oren houdt en heel hard lalalala gaat zingen
65+ groep is met 10% gestegen tussen 2016 en 2020.

De zorg is afgeschaald, t.o.v. wat nodig is, en dat is voornamelijk in die beklaagde periode waar Wilders op doelt gebeurt.

Dat het daarna weer is meegestegen met de zorgvraag is niet meer dan logisch, dat doet het altijd, over 10 jaar hebben we nog meer zorgpersoenel, dat zegt niet dat het tekort aan niet is toegenomen.

Je kan inzoomen op de definitie van het woord ontslag zoals NRC doet, prima, maar dat is in principe niet de boodschap geweest. De zorg is afgeschaald en daarna met dezelfde toename in belasting meegegroeid, dat we krapper zitten dan de situatie voor die vermindering van 77.000 mensen in de sector staat nog steeds.
pi_196435810
quote:

Vind je dit echt goed?

Wat een tergend slecht filmpje zeg. Echt elk moment vind ik kut.
pi_196435828
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Welke poppenkast precies?
Wat betreft mondkapjes heb ik ook zo mijn twijfels over het nut, maar ik vind het ook geen enkel probleem er 1 te dragen voor dat uurtje dat ik in de supermarkt ben. Dat neemt nog niet weg dat COVID zeker geen poppenkast is
Mondkapje is poppenkast, vergezochte maatregelen is poppenkast - zoals strafbaar met meer dan 2 mensen buiten een rondje lopen -

Of gezonde jonge mensen beboeten binnenshuis. Eng gedoe.

Dat er iets gedaan wordt is prima, waar mensen een hekel aan hebben is het gedeelte dat volstrekt doorslaat en weinig wetenschappelijke onderbouwing heeft die je wel gewoon zou moeten verwachten na deze periode.
pi_196435884
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

65+ groep is met 10% gestegen tussen 2016 en 2020.

De zorg is afgeschaald, t.o.v. wat nodig is, en dat is voornamelijk in die beklaagde periode waar Wilders op doelt gebeurt.
Ouderenzorg +2 miljard sinds 2017 en nog eens zo'n bedrag voor de komende jaren
En is sindsdien gecorrigeerd netto +25k extra personeel
quote:
Dat het daarna weer is meegestegen met de zorgvraag is niet meer dan logisch, dat doet het altijd, over 10 jaar hebben we nog meer zorgpersoenel, dat zegt niet dat het tekort aan niet is toegenomen.
Maar er is dus ook niks wegbezuinigd wat hier beweert wordt. Het tekort ontstaat doordat er niet genoeg mensen de zorg in willen... alhoewel we nu al 1,2 miljoen zorgmedewerkers hebben in alle soorten en maten maar exclusief kinderopvang.
quote:
Je kan inzoomen op de definitie van het woord ontslag zoals NRC doet, prima, maar dat is in principe niet de boodschap geweest. De zorg is afgeschaald en daarna met dezelfde toename in belasting meegegroeid, dat we krapper zitten dan de situatie voor die vermindering van 77.000 mensen in de sector staat nog steeds.
Nope niet dus. Bovendien is er een enorme efficiency slag geweest sinds 2009 waardoor minder mensen nodig waren.
Zeggen dat "de afgelopen jaren enorm bezuinigd is" is gewoon een keiharde leugen
pi_196435912
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:24 schreef devlinmr het volgende:
Maar er is dus ook niks wegbezuinigd wat hier beweert wordt. Het tekort ontstaat doordat er niet genoeg mensen de zorg in willen... alhoewel we nu al 1,2 miljoen zorgmedewerkers hebben in alle soorten en maten maar exclusief kinderopvang.
Of iets wegbezuinigd is is relatief. Er is wat bezuinigd in de periode waarover geklaagd wordt.
pi_196435919
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mondkapje is poppenkast, vergezochte maatregelen is poppenkast - zoals strafbaar met meer dan 2 mensen buiten een rondje lopen -
Mondkapje, min of meer eens
Mensen niet bij elkaar is een logische maatregel daar men het blijkbaar te lastig vind om zelf na te denken en afstand te houden.
Hoe denk je dat een virus besmetting plaatsvind?
quote:
Of gezonde jonge mensen beboeten binnenshuis. Eng gedoe.
Alleen bij geluidsoverlast e.d... bestond al
quote:
Dat er iets gedaan wordt is prima, waar mensen een hekel aan hebben is het gedeelte dat volstrekt doorslaat en weinig wetenschappelijke onderbouwing heeft die je wel gewoon zou moeten verwachten na deze periode.
Dat een virus zich van mens op mens voortplant is al heel lang duidelijk, en ik neem aan dat je dat feit ook niet ontkent.
Dat daaruit een logisch gevolg getrokken kan worden dat als je contact tussen mensen vermijdt een virus zich minder snel kan verspreiden onderschrijf je neem ik aan dan ook?
Ergo de maatregel om contacten tot een minimum te beperken is geen poppenkast maar noodzakelijk
pi_196435924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:24 schreef devlinmr het volgende:
Nope niet dus. Bovendien is er een enorme efficiency slag geweest sinds 2009 waardoor minder mensen nodig waren.
Zeggen dat "de afgelopen jaren enorm bezuinigd is" is gewoon een keiharde leugen
Ik zit er niet diep genoeg in om daarover te kunnen oordelen en het artikeltje van NRC gaat niet diep genoeg om daar stellig in te kunnen zijn.

Fake media. :7
pi_196435931
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:28 schreef devlinmr het volgende:
Hoe denk je dat een virus besmetting plaatsvind?
Wat dacht je van binnen huishoudens? _O-
Een fractie in de horeca of andere slecht geventileerde binnenruimtes waar mensen lang aanwezig zijn - zoals horeca personeel.
pi_196435935
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Of iets wegbezuinigd is is relatief. Er is wat bezuinigd in de periode waarover geklaagd wordt.
De periode waarover men klaagt is de afgelopen jaren. Sinds 2017 is er alleen maar geinvesteerd en is er personeel bijgekomen
pi_196435951
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zit er niet diep genoeg in om daarover te kunnen oordelen en het artikeltje van NRC gaat niet diep genoeg om daar stellig in te kunnen zijn.

Fake media. :7
BNWers staan toch bekent om hun capaciteiten om gedegen onderzoek te doen?
pi_196435963
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat dacht je van binnen huishoudens? _O-
Een fractie in de horeca of andere slecht geventileerde binnenruimtes waar mensen lang aanwezig zijn - zoals horeca personeel.
Dat is " waar"... ik vroeg "hoe"
pi_196435964
quote:
Alleen bij geluidsoverlast e.d... bestond al
Iemand op Fok alhier liet zien dat de officier van justitie toegang had verleent tot prive woongebied om ff corona bonnetjes te slingeren. Politie stond volgens de betreffende TS met politiehonden op de stoep en had het huis afgesloten voor mensen om het huis te verlaten.

En er zijn wel wat meer filmpjes dat je denkt: Jezus te paard.
pi_196435972
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Iemand op Fok alhier liet zien dat de officier van justitie toegang had verleent tot prive woongebied om ff corona bonnetjes te slingeren. Politie stond volgens de betreffende TS met politiehonden op de stoep en had het huis afgesloten voor mensen om het huis te verlaten.
link?bron?
  vrijdag 27 november 2020 @ 12:32:16 #231
189978 controlaltdelete
pi_196435978
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Vind je dit echt goed?

Wat een tergend slecht filmpje zeg. Echt elk moment vind ik kut.
Mag jij vinden, genoeg mensen die daar anders over denken. Wat pas echt kut is zijn al die maatregelen die nergens goed voor zijn.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_196435979
quote:
Ergo de maatregel om contacten tot een minimum te beperken is geen poppenkast maar noodzakelijk
Contacten waar een redelijke kans op besmetting plaatsvindt.

Vanaf het moment vergezocht zonder wetenschappelijke onderbouwing is het flauwekul.
Het eerste persoon dat is besmet in de supermarkt en daardoor op de IC is beland moet nog geboren worden.
pi_196435992
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De periode waarover men klaagt is de afgelopen jaren. Sinds 2017 is er alleen maar geinvesteerd en is er personeel bijgekomen
Die 77k - 80k ging over Roemer en Wilders o.i.d. over resultaten in 2016? Stond in dat NRC artikel?
quote:
waarin toenmalig minister Edith Schippers (Volksgezondheid, VVD) schrijft dat ,,het aantal werknemers binnen de sector zorg en welzijn tussen 2012 en 2015 met ongeveer 77.000 is afgenomen".
Nog langer terug.
pi_196436028
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:32 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Mag jij vinden, genoeg mensen die daar anders over denken. Wat pas echt kut is zijn al die maatregelen die nergens goed voor zijn.
Waar doel je dan precies op? Of alleen de mondkapjes? Het is wat.
pi_196436034
quote:

[..]

Dat kan, maar blijkbaar niet genoeg he
pi_196436041
quote:

[..]

Heb je meer informatie over het meer personeel erbij? Valt thuiszorg daaronder?
We gaven met de zorg meer uit dan was begroot, dus als je de begroting gaat uitbreiden zegt dat nog niks over het totaal plaatje.
pi_196436096
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:39 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

We gaven met de zorg meer uit dan was begroot, dus als je de begroting gaat uitbreiden zegt dat nog niks over het totaal plaatje.
Het zegt sowieso weinig allemaal.

Wat was het tekort in 2016? Is de zorg in die periode met 10% toegenomen? Of is het tekort groter geworden?
pi_196436114
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:39 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

CBS houdt dat allemaal mooi bij.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)tor-zorg-en-welzijn-
pi_196436140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:48 schreef illusions het volgende:

[..]

1280 naar 1364... increase van 84... 10% van 1280 = 128.... Tekort toegenomen met 44 dus.
Ja er wordt gewoon op bezuinigd, ook al nemen de kosten toe. Per zorgbehoevende wordt er minder uitgegeven.
pi_196436171
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Contacten waar een redelijke kans op besmetting plaatsvindt.

Vanaf het moment vergezocht zonder wetenschappelijke onderbouwing is het flauwekul.
Het eerste persoon dat is besmet in de supermarkt en daardoor op de IC is beland moet nog geboren worden.
Als jij even een overzicht maakt waar en hoe mensen besmet zijn geraakt en dan precies per situatie een regel opstelt over hoe je te gedragen.
pi_196436197
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:48 schreef illusions het volgende:

[..]

https://www.zorggidsneder(...)/Bezuinigingen-zorg/
Zij geven aan dat particuliere thuiszorg gevolg is van de bezuinigingen. Ben benieuwd of het CBS dat ook mee telt. Dat zou het een en ander kunnen verklaren wat betreft stijging in aantal medewerkers binnen die groep ondanks de bezuinigingen.
pi_196436225
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

1280 naar 1364... increase van 84... 10% van 1280 = 128.... Tekort toegenomen met 44 dus.
Ja er wordt gewoon op bezuinigd, ook al nemen de kosten toe. Per zorgbehoevende wordt er minder uitgegeven.
Jij gaat ervan uit dat 10% meer ouderen = aan 10% meer vraag. heb je daar een bron voor
pi_196436250
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jij gaat ervan uit dat 10% meer ouderen = aan 10% meer vraag. heb je daar een bron voor
Nee, heb jij een betere schatting? Hoeveel procent van de zorgcapaciteit wordt benut door 65+ers?
Andere assumptie die ik maak is dat er 0 tekort of overschot was in 2016. Die schatting is conservatief aangesneden.

Idealiter reken je de zorgvraag toename uit naar groei bevolkingsgroepen * zorgvraag factor.
Dan heb je gelijk een correctie voor de vergrijzing in de berekening.
pi_196436273
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als jij even een overzicht maakt waar en hoe mensen besmet zijn geraakt en dan precies per situatie een regel opstelt over hoe je te gedragen.
Ben ik het kabinet? Lijkt me nogal handig om te weten hoe het virus zich verspreidt als je het tegen wilt gaan tegen minimale maatschappelijke kosten.
  vrijdag 27 november 2020 @ 13:00:42 #245
189978 controlaltdelete
pi_196436285
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waar doel je dan precies op? Of alleen de mondkapjes? Het is wat.
Daarmee te beginnen de mondvodden inderdaad, de 1.5.m, limiet mbt bezoek in je eigen huis, de horeca die dicht moet, geen verkoop van alcohol na 20:00 uur etc.
pi_196436327
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ben ik het kabinet? Lijkt me nogal handig om te weten hoe het virus zich verspreidt als je het tegen wilt gaan tegen minimale maatschappelijke kosten.
correct, dus kondig je algemene maatregelen af die voor iedereen makkelijk te onthouden en op te volgen zijn
pi_196436342
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

correct, dus kondig je algemene maatregelen af die voor iedereen makkelijk te onthouden en op te volgen zijn
Dus onderzoek je hoe het virus zich verspreidt en kap je het af waar het virus een groot risico vormt en op plekken waar dat risico nihil is accepteer je dan omdat je inschatting in dat geval zou zijn kosten > baten.
pi_196436355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 12:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, heb jij een betere schatting? Hoeveel procent van de zorgcapaciteit wordt benut door 65+ers?
Andere assumptie die ik maak is dat er 0 tekort of overschot was in 2016. Die schatting is conservatief aangesneden.

Idealiter reken je de zorgvraag toename uit naar groei bevolkingsgroepen * zorgvraag factor.
Dan heb je gelijk een correctie voor de vergrijzing in de berekening.
Hoeveel mogen de zorgkosten trouwens stijgen p/m p/p van jou? Even ervanuitgaand dat 1% salarisstijging in de zorg 35 euro per jaar kost per verzekerde.?
pi_196436374
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:00 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Daarmee te beginnen de mondvodden inderdaad, de 1.5.m, limiet mbt bezoek in je eigen huis, de horeca die dicht moet, geen verkoop van alcohol na 20:00 uur etc.
Dat zijn allemaal maatregelen die "nergens goed voor zijn?"

Toegegeven, het zijn ingrijpende maatregelen, maar deze zijn dus echt alleen om ons als schaapjes te maken en dienen verder geen doel? :?
pi_196436450
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus onderzoek je hoe het virus zich verspreidt en kap je het af waar het virus een groot risico vormt en op plekken waar dat risico nihil is accepteer je dan omdat je inschatting in dat geval zou zijn kosten > baten.
De thuissituatie dus bijvoorbeeld.
Dan zou je gezinnen uitelkaar kunnen trekken maar ja dat is ook zo wat. Dus kijk je hoe die besmettingen de thuissituatie bereiken en dan kom je dus op bijvoorbeeld de horeca terecht of groepen jongeren etc
pi_196436715
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hoeveel mogen de zorgkosten trouwens stijgen p/m p/p van jou? Even ervanuitgaand dat 1% salarisstijging in de zorg 35 euro per jaar kost per verzekerde.?
Zoveel als nodig. 35 euro betaal ik extra... 1% salarisstijging.... Dan zou 100% salaris mij 3500 euro kosten... Cq 10% van modaal salaris..... 10% van de bevolking zit in de zorgsector?

Maar prima toch ik zie het probleem niet zo, ik denk vaak dat gewaardeerd worden zeker in dit soort sectoren veel meer zoden aan de dijk zet dan salaris.

Neemt niet weg dat als je tekorten hebt dat je toch iets moet doen om de baan aantrekkelijker bevonden te laten worden.
pi_196436727
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

De thuissituatie dus bijvoorbeeld.
Dan zou je gezinnen uitelkaar kunnen trekken maar ja dat is ook zo wat. Dus kijk je hoe die besmettingen de thuissituatie bereiken en dan kom je dus op bijvoorbeeld de horeca terecht of groepen jongeren etc
Waarom iedere keer zo radicaal....

Al krijg je 10-15% mee die vrijwillig een weekje willen leven als zonnekoning in een leegstaand hotel ben je er al.
pi_196437068
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:00 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Mondvodden :')

Enige twijfelachtige hierin is inderdaad de mondkapjes. Ik draag ze zelf uiteraard gewoon. Ook omdat het me weinig boeit verder.

De rest gaat toch gewoon over maatregelen om besmetting te minimaliseren? Vooral dat je de 1,5m noemt. Dat lijkt me juist de belangrijkste eruit. Waarom is dat in jouw ogen nergens goed voor?
  vrijdag 27 november 2020 @ 14:04:15 #254
189978 controlaltdelete
pi_196437132
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Precies wat het is inderdaad de fabeltjeskrant ofwel een grote poppenkast.

Als er weer eens een aflevering is geweest van de fabeltjeskrant zetten de Rijksoverheid en de NOS inmiddels de mogelijkheid uit om te reageren want ze weten dat er nog maar weinig mensen zijn die een goed woord voor die charlatans over hebben.
pi_196437772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:39 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Met 15.000 stemmen zou dat toch wel een aardig beeld moeten geven, zou je zeggen.

Zo doen ze op tv hun polls ook en da's ook allemaal waar, dus ja .. :6

Dames en heren, trek uw conclusie.
Bijna 20,000 stemmen.
85% NEE zeggen.

Interessant.
Die covid vax verkopers/propagandisten hebben wat werk te doen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196437826
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom iedere keer zo radicaal....

Al krijg je 10-15% mee die vrijwillig een weekje willen leven als zonnekoning in een leegstaand hotel ben je er al.
Sommige mensen kicken gewoon enorm op macht, zo is mij de afgelopen maanden wel duidelijk geworden.
pi_196437917
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 14:43 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Sommige mensen kicken gewoon enorm op macht, zo is mij de afgelopen maanden wel duidelijk geworden.
Make people do what they dont want to do, hmmmm ~O>
pi_196438164
Als je even beneden tot p.14 scrollen kom je bij :Masks and Mask Wearing: 100 Facts You Must Know
Proof that face-masks do more harm than good – Dr. Vernon Coleman
http://www.vernoncoleman.com/harmthangood.pdf

Of deze video als je geen zin heeft om de PDF te lezen:
https://brandnewtube.com/(...)5Ya8cJN5eCT3vqj.html

Disclaimer: Moet je zelf weten wat je wil van maken. Discussie met covidians heb ik geen zin in.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_196438173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:07 schreef Tingo het volgende:
Als je even beneden tot p.14 scrollen kom je bij :Masks and Mask Wearing: 100 Facts You Must Know

Disclaimer: Moet je zelf weten wat je wil van maken. Discussie met covidians heb ik geen zin in.
THE COVIDIANS
pi_196438191
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

THE COVIDIANS
Sci-fi 'reality' TV. :)
pi_196438553
Maar drie dagen voor dat corona/covid van de High Consequence Infectious Disease list weggehaald was, maar
wel 'n deel van de bangmakerij was:

How One Model Simulated 2.2 Million U.S. Deaths from COVID-19
https://www.cato.org/blog(...)n-us-deaths-covid-19

'When it came to dealing with an unexpected surge in infections and deaths from SARS-CoV-2 (the virus causing COVID-19 symptoms), federal and state policymakers understandably sought guidance from competing epidemiological computer models. On March 16, a 20-page report from Neil Ferguson's team at Imperial College London quickly gathered enormous attention by producing enormous death estimates. Dr. Ferguson had previously publicized almost equally sensational death estimates from mad cow disease, bird flu and swine flu.'

NY Times:
'The report, which warned that an uncontrolled spread of the disease could cause as many as 510,000 deaths in Britain, triggered a sudden shift in the government’s comparatively relaxed response to the virus. American officials said the report, which projected up to 2.2 million deaths in the United States from such a spread, also influenced the White House to strengthen its measures to isolate members of the public.'
pi_196438771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 13:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mondvodden :')

Enige twijfelachtige hierin is inderdaad de mondkapjes. Ik draag ze zelf uiteraard gewoon. Ook omdat het me weinig boeit verder.

De rest gaat toch gewoon over maatregelen om besmetting te minimaliseren? Vooral dat je de 1,5m noemt. Dat lijkt me juist de belangrijkste eruit. Waarom is dat in jouw ogen nergens goed voor?
Ik alleen op de motor, maar dat deed ik toch al, anders heb ik beestjes in m'n mik. :P
pi_196438782
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:07 schreef Tingo het volgende:

Tja, artikels a la "Proof that masks work" zijn natuurlijk allemaal leugens. :P

Tis maar net wat je graag wilt geloven.
pi_196438831
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:57 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik alleen op de motor, maar dat deed ik toch al, anders heb ik beestjes in m'n mik. :P
Bril op?
pi_196438843
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:58 schreef illusions het volgende:

[..]

Tja, artikels a la "Proof that masks work" zijn natuurlijk allemaal leugens. :P

Tis maar net wat je graag wilt geloven.
Proof that masks have mayor disadvantages zou maybe betere titel zijn.
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:08:51 #267
189978 controlaltdelete
pi_196438930
Straatvrees door mondkapjesplicht: ‘Mag ik nog wel meedoen?’

Per 1 december zijn mondkapjes in de publieke ruimte verplicht. Voor mensen die geen mondmasker verdragen geldt officieel een uitzondering, maar in de praktijk worden zij niet binnengelaten, of moeten zij zich steeds opnieuw verdedigen. ‘Alle frustratie richt zich op de groep die niet meedoet.’

Woede van de massa
‘Ik denk dat mensen die seksueel zijn misbruikt of die als kind zijn mishandeld door hun ervaringen extra gevoelig zijn voor situaties waarin men geobjectiveerd wordt, gedwongen wordt, waarin de vrijheid wordt afgenomen’, zegt Mattias Desmet, hoogleraar Klinische Psychologie aan de Universiteit Gent. Hij doet onder meer onderzoek naar psychoanalyse, traumaverwerking en angststoornissen. Hij snapt waarom overlevers hevig geraakt worden door de coronacrisis, en opnieuw door de maatregelen die nu worden opgelegd. ‘Ze hebben het gevoel dat het misbruik zich herhaalt. Ze voelen zich verplicht om uitleg te geven, om zich uit te kleden en hun intieme levensgeschiedenis te vertellen aan iemand met macht. Voor hen ontstaat een onmogelijk situatie: zij moeten óf de publieke ruimte niet meer betreden, of het trauma opnieuw ondergaan. Hoe lang is zoiets vol te houden?’

Desmet wijst ook op de gebrekkige bescherming die mondkapjes bieden. Dat is niet om de hele discussie over mondkapjes opnieuw te voeren, maar je kunt het één niet los zien van het ander, zegt hij. ‘Als er een soort pest of ebola heerst, dan snapt iedereen dat alle mogelijke bestrijdingsmiddelen moeten worden ingezet, ook als ze maar een beetje helpen.’ Maar weegt de mate van bescherming die de mondkapjes bieden op tegen het leed dat deze voor deze groep veroorzaken?

Interessant stukje en inderdaad een grijs gebied voor al die mensen die geen vod kunnen dragen, worden met de nek aangekeken en krijgen elke keer een boa in hun nek.
pi_196439013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:08 schreef controlaltdelete het volgende:
Straatvrees door mondkapjesplicht: ‘Mag ik nog wel meedoen?’

Per 1 december zijn mondkapjes in de publieke ruimte verplicht. Voor mensen die geen mondmasker verdragen geldt officieel een uitzondering, maar in de praktijk worden zij niet binnengelaten, of moeten zij zich steeds opnieuw verdedigen. ‘Alle frustratie richt zich op de groep die niet meedoet.’

Woede van de massa
‘Ik denk dat mensen die seksueel zijn misbruikt of die als kind zijn mishandeld door hun ervaringen extra gevoelig zijn voor situaties waarin men geobjectiveerd wordt, gedwongen wordt, waarin de vrijheid wordt afgenomen’, zegt Mattias Desmet, hoogleraar Klinische Psychologie aan de Universiteit Gent. Hij doet onder meer onderzoek naar psychoanalyse, traumaverwerking en angststoornissen. Hij snapt waarom overlevers hevig geraakt worden door de coronacrisis, en opnieuw door de maatregelen die nu worden opgelegd. ‘Ze hebben het gevoel dat het misbruik zich herhaalt. Ze voelen zich verplicht om uitleg te geven, om zich uit te kleden en hun intieme levensgeschiedenis te vertellen aan iemand met macht. Voor hen ontstaat een onmogelijk situatie: zij moeten óf de publieke ruimte niet meer betreden, of het trauma opnieuw ondergaan. Hoe lang is zoiets vol te houden?’

Desmet wijst ook op de gebrekkige bescherming die mondkapjes bieden. Dat is niet om de hele discussie over mondkapjes opnieuw te voeren, maar je kunt het één niet los zien van het ander, zegt hij. ‘Als er een soort pest of ebola heerst, dan snapt iedereen dat alle mogelijke bestrijdingsmiddelen moeten worden ingezet, ook als ze maar een beetje helpen.’ Maar weegt de mate van bescherming die de mondkapjes bieden op tegen het leed dat deze voor deze groep veroorzaken?

Interessant stukje en inderdaad een grijs gebied voor al die mensen die geen vod kunnen dragen, worden met de nek aangekeken en krijgen elke keer een boa in hun nek.
Ik vind de hele zieligheidsindustrie een beetje vervelend worden.

Nee een marginale groep in het totaal telt niet zwaarder dan de complete groep, nooit niet.
pi_196439125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Bril op?
Weet niet wat voor bril jij hebt maar die van mij zit niet voor m'n mond hoor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Proof that masks have mayor disadvantages zou maybe betere titel zijn.
*major

Daar kan je ongetwijfeld ook legio artikelen voor vinden. Zoals ik al zei, het is maar net waar je naar op zoek bent. :+
pi_196439153
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee een marginale groep in het totaal telt niet zwaarder dan de complete groep, nooit niet.
Welnee, lekker slachtofferen en klagen met z'n allen, schept een band.
pi_196439178
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:23 schreef illusions het volgende:

[..]

[..]

*major

Daar kan je ongetwijfeld ook legio artikelen voor vinden. Zoals ik al zei, het is maar net waar je naar op zoek bent. :+
Nee nee, nadelen voor de burgemeester.
pi_196439186
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:26 schreef illusions het volgende:

[..]

Welnee, lekker slachtofferen en klagen met z'n allen, schept een band.
Verziekte band wel, lijkt helaas politiek aftrek te vinden ook nog.
pi_196439199
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:23 schreef illusions het volgende:
Maar als je een kap hebt voor je helm heb komen de vliegjes toch niet in je mond? En als je geen kap hebt zit je met je ogen in de wind.
pi_196439387
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar als je een kap hebt voor je helm heb komen de vliegjes toch niet in je mond? En als je geen kap hebt zit je met je ogen in de wind.
Maar ik heb geen kap/ mag het dan wel?
pi_196439412
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tsja - die gast 'n sok in z'n grote bek af en toe mag stoppen.
  vrijdag 27 november 2020 @ 16:56:23 #276
189978 controlaltdelete
pi_196439485
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom? Ik kan het me goed voorstellen alleen al voor mensen met een longziekte zo'n lap over de mond en neus vreselijk is. Lijkt me vervelend als je het elke keer moet uitleggen of boa's achter je aan krijgt maw het is nu een grijs gebied. Maar ja zo is het hele mondvoddenverhaal daar zit geen logica in.
pi_196439519
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Waarom? Ik kan het me goed voorstellen alleen al voor mensen met een longziekte zo'n lap over de mond en neus vreselijk is. Lijkt me vervelend als je het elke keer moet uitleggen of boa's achter je aan krijgt maw het is nu een grijs gebied. Maar ja zo is het hele mondvoddenverhaal daar zit geen logica in.
Dan zou ik het op een papiertje uitprinten, aan de BOA geven en doorlopen.

Maar niemand wordt idd beter van die hergebruikte smerige dingen om je kop.
pi_196439572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja, en ineens heeft half tokkie-Nederland natuurlijk een chronische longziekte en zou een mondkapje onmiddelijk de dood tot gevolg hebben. want CO2 vergiftiging.
pi_196439581
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 16:50 schreef Tingo het volgende:

[..]

Tsja - die gast 'n sok in z'n grote bek af en toe mag stoppen.
Hou even rekening met m'n gevoelens ja, onaardig gedrag. :(
pi_196439655
quote:
Ja, heel stoer dat er een mogelijkheid is om geen kapje te dragen.

Waar maken die mensen zich toch zo druk over? Jankers.
pi_196439673
Enige goede wat ze in het filmpje zegt: "hou in je hoofd: ik heb een beperking.."

Ja, dat denk ik ook wel.
pi_196439698
Al die werkloze mafketels die teveel tijd hebben en zichzelf helemaal gek maken om niks. En het ergste nog: ze denken ergens verstand van te hebben want ze hebben een paar dagen op internet wat rondgekeken. :{w
pi_196439761
quote:
Ik voel 'n asthma aanval aankomen.
I can't breathe!
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:23:02 #285
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196439818
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:18 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik voel 'n asthma aanval aankomen.
I can't breathe!
You know a fury is stronger then you!! ;)
what a year!, and its only Januari!
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:27:45 #286
189978 controlaltdelete
pi_196439898
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:02 schreef illusions het volgende:

[..]

Ja, en ineens heeft half tokkie-Nederland natuurlijk een chronische longziekte en zou een mondkapje onmiddelijk de dood tot gevolg hebben. want CO2 vergiftiging.
Vreemde reactie, dat wordt door niemand beweerd en door mij al helemaal niet, denk ook niet dat mensen daar massaal misbruik van gaan maken. Als het wel zo is dan toont dit alleen maar aan dat half NL die mondvodden nergens goed voor vindt. Mocht iemand met een longziekte aangehouden worden dan kan die persoon heus wel bewijzen dat het zo is. Het is ronduit treurig dat we in zo'n maatschappij terecht zijn gekomen.
pi_196439956
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:27 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Vreemde reactie, dat wordt door niemand beweerd en door mij al helemaal niet, denk ook niet dat mensen daar massaal misbruik van gaan maken. Als het wel zo is dan toont dit alleen maar aan dat half NL die mondvodden nergens goed voor vindt. Mocht iemand met een longziekte aangehouden worden dan kan die persoon heus wel bewijzen dat het zo is. Het is ronduit treurig dat we in zo'n maatschappij terecht zijn gekomen.
Ik heb geen idee hoe ik mijn paniekstoornis kan bewijzen zonder mijn hele medisch dossier aan een boa of agent overhandig.. wat ik niet ga doen in het kader van de privacy.

Maar dat zien we bij de rechter wel weer.

Ik hoop dat NL massaal in bezwaar gaat tegen de boete en dat het hele stelsel daar om overbelast raakt.

En dat er 1 rechter is die op durft te staan en gehakt maakt van dit hele circus
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:41:42 #288
189978 controlaltdelete
pi_196440071
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:32 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe ik mijn paniekstoornis kan bewijzen zonder mijn hele medisch dossier aan een boa of agent overhandig.. wat ik niet ga doen in het kader van de privacy.

Maar dat zien we bij de rechter wel weer.

Ik hoop dat NL massaal in bezwaar gaat tegen de boete en dat het hele stelsel daar om overbelast raakt.

En dat er 1 rechter is die op durft te staan en gehakt maakt van dit hele circus
Hebben die lui ook niks mee te maken.

Als je psychische klachten ondervindt van zo'n mondvod heb je het nog lastiger dan vinden mensen je al snel een aansteller dat lees je hier wel weer want alles moet wijken voor de bestrijding van de onzichtbare vijand zo ook paniekstoornissen dus dragen dat vod. :N
pi_196440073
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

You know a fury is stronger then you!! ;)
Your sentence does not make any sense.
pi_196440100
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:41 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Hebben die lui ook niks mee te maken.

Als je psychische klachten ondervindt van zo'n mondvod heb je het nog lastiger dan vinden mensen je al snel een aansteller dat lees je hier wel weer want alles moet wijken voor de bestrijding van de onzichtbare vijand zo ook paniekstoornissen dus dragen dat vod. :N
Zit ik dadelijk niet aan huis gekluisterd door corona maar door mijn paniekstoornis omdat ik mijn huis niet meer uit durf. en da's echt geen grapje. Wie een beetje graaft in mijn posthistorie gaat daar zeker e.e.a. over terug vinden.
pi_196440228
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:41 schreef Tingo het volgende:

[..]

Now you know how everyone else feels when they read your drivel. :P
  vrijdag 27 november 2020 @ 17:53:01 #292
189978 controlaltdelete
pi_196440232
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:43 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Zit ik dadelijk niet aan huis gekluisterd door corona maar door mijn paniekstoornis omdat ik mijn huis niet meer uit durf. en da's echt geen grapje. Wie een beetje graaft in mijn posthistorie gaat daar zeker e.e.a. over terug vinden.
Ja dat geeft die psycholoog in dat artikel van Argos ook al aan. Maar goed dat is ook de bedoeling dat we ons opsluiten thuis, de deur alleen nog maar uitgaan voor noodzakelijke dingen en als we gaan met een muilkorf om want het virus gaat niet met vakantie en kan zomaar weer toeslaan (woorden van Pinokkio).

Als je naar die routekaart kijkt komen we in het meest gunstige geval op niveau waakzaam met evengoed nog de mondkapjesplicht. Het oude normaal zonder de lap wordt niet eens meer genoemd.
  vrijdag 27 november 2020 @ 18:31:13 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_196440730
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:41 schreef Tingo het volgende:

[..]

a furry is an enthusiast for animal characters with human characteristics, in particular a person who dresses up in costume as such a character or uses one as an avatar online.

Of te wel iemand die hele dagen in zo'n pak rondloopt en dat vrijwillig..
Die heeft nergens last van.
Maar andere mensen hebben schijnbaar problemen met een mondkapje.
what a year!, and its only Januari!
pi_196444686
quote:
83s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Al die werkloze mafketels die teveel tijd hebben en zichzelf helemaal gek maken om niks. En het ergste nog: ze denken ergens verstand van te hebben want ze hebben een paar dagen op internet wat rondgekeken. :{w
Hoezo werkloze mafketels? Alsof alleen maar werkloze mensen deze mening hebben, doe eens normaal zeg.
pi_196444957
quote:
83s.gif Op vrijdag 27 november 2020 17:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb 2 banen en een eogen bedrijf .. en de mensen die ik ken die een soortgelijk idee hebben over dit hele circus, zijn op 1 na allemaal werkzaam of hebben eigen, goedlope de bedrijven, hoogopgeleid etc. ik weet niet? :D

Er is er eentje werkloos ja, sinds 1 december a.s. Mijn man .. daar is via uwv ontslag aangevraagd ... door corona. Hoe ironisch wil je het hebben.
pi_196450081
quote:
Het ziekenhuis wil liever niet dat de arts corona relativeert
Corona Universiteiten en ziekenhuizen worstelen met medewerkers die de ernst van het coronavirus bagatelliseren. Met gedragscodes proberen zij reputatieschade te voorkomen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)relativeert-a4021482
Als je kan zou ik heel het artikel even lezen. Is dus duidelijk dat iedereen maar moet doen alsof corona super ernstig is en alle 'sceptici', juist die van betrouwbare bronnen de mond worden gesnoerd.
pi_196450209
Een vriendin van mij is oudmedewerker van kmar en politie. zij is een paar maanden een initiatief gestart onder die groepen, omdat ook daar veel mensen zitten die zich wel willen uiten, maar niet durven uit angst om hun baan te verliezen. Die groep kent inmiddels honderden aanhangers die met de dag groeien.

je ziet het overal. mensen zijn bang om openbaar op te staan uit angst dat ze op het mattje worden geroepen en hun baan verliezen. gelukkig zijn er ook steeds meer mensen die dat inzien en er een stokje voor steken.

Alle meerderheid, begint met een minderheid.
  zaterdag 28 november 2020 @ 10:56:37 #298
189978 controlaltdelete
pi_196450922
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 09:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Een vriendin van mij is oudmedewerker van kmar en politie. zij is een paar maanden een initiatief gestart onder die groepen, omdat ook daar veel mensen zitten die zich wel willen uiten, maar niet durven uit angst om hun baan te verliezen. Die groep kent inmiddels honderden aanhangers die met de dag groeien.

je ziet het overal. mensen zijn bang om openbaar op te staan uit angst dat ze op het mattje worden geroepen en hun baan verliezen. gelukkig zijn er ook steeds meer mensen die dat inzien en er een stokje voor steken.

Jup the great awakening is het virus nog ergens goed voor..

Ondertussen 1984 in Rotjeknor.
twitter

Waar zouden we zijn zonder de trein? Boa's met hun vuistje op de arm in actie :N

pi_196451421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 09:54 schreef Twinkle20 het volgende:

Goed verhaal, leuke anekdote
pi_196451431
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 november 2020 10:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Jup the great awakening is het virus nog ergens goed voor..

Ondertussen 1984 in Rotjeknor.
[ twitter ]

Waar zouden we zijn zonder de trein? Boa's met hun vuistje op de arm in actie :N

Is dat een Qanon gerelateerde graffiti?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')