Sunri5e | zaterdag 21 november 2020 @ 18:32 |
![]() | |
Socios | zaterdag 21 november 2020 @ 18:45 |
Is dit LAX? | |
Fred | zaterdag 21 november 2020 @ 18:46 |
Ik gok dat iemand zijn transponder verkeerd geconfigureerd heeft. | |
lyolyrc | zaterdag 21 november 2020 @ 18:48 |
De foto in de OP? Dat is AMS ![]() | |
Socios | zaterdag 21 november 2020 @ 18:57 |
Oepsie ![]() | |
tendon | zondag 22 november 2020 @ 18:17 |
is waarschijnlijk OE-ISX, een Dassault Falcon 7X, hieronder in oktober in Amsterdam ![]() https://www.jetphotos.com/photo/9898255 | |
Iemand91 | zondag 22 november 2020 @ 21:47 |
Nu het seizoen erop zit vloog op 14 oktober 's werelds laatst overgebleven actieve Douglas DC-7 (de Erickson Aero Tanker N838D) vanuit Medford, Oregon terug naar base in Madras, Oregon. Het contract voor de DC-7 is niet verlengd voor 2021 wat feitelijk het einde betekent voor de DC-7. Vertrek vanuit Medford: ![]() Voor aankomst in Madras nog een laatste ceremoniële drop naast een afgesloten stuk snelweg. Daaronder aankomst in Madras: ![]() ![]() Afgelopen vrijdag vloog Tanker 60 nog een laatste farewell flight. Hier is echter weinig over te vinden online. N838D werd in 1958 gebouwd en vloog eerst voor Eastern Air Lines. In de jaren '70 werd het toestel omgebouwd tot blusvliegtuig. Er zijn 338 DC-7's gebouwd; een heel erg populair toestel is de DC-7 nooit echt geweest. De straalvliegtuigen kwamen op; enkele maanden voordat Tanker 60 van de productielijn rolde, begon Douglas' eerste straalvliegtuig - de DC-8 - met flight tests en later dat jaar vloog de Boeing 707 haar eerste commerciële vluchten. DC-7's werden al snel aan de kant geschoven voor nieuwe jets en nu - 50 jaar later gebeurd het weer. [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 23-11-2020 00:31:26 ] | |
Kleffe_Dop | zondag 22 november 2020 @ 23:13 |
1958! ![]() | |
Iemand91 | maandag 23 november 2020 @ 16:30 |
![]() ![]() | |
Adrie072 | donderdag 26 november 2020 @ 18:05 |
FAA HEFT VLIEGVERBOD 737 MAX OP WASHINGTON D.C. - De Amerikaanse Federal Aviation Administration (FAA) heeft het vliegverbod voor de 737 MAX opgeheven. Dinsdag lekte al uit dat dit vandaag zou gaan gebeuren, maar nu is het officieel. Volgens de FAA is de MAX met de noodzakelijke software-upgrades, aanvullende training voor vliegers en andere aanpassingen weer veilig genoeg om passagiersvluchten uit te voeren. American Airlines heeft aangegeven vlak voor de jaarwisseling weer met het type te willen gaan vliegen. Southwest Airlines, de grootste MAX-klant, wil de MAX pas medio 2021 weer in dienst nemen. Groen licht om de MAX weer in Europa of andere regio's in te zetten is er nog niet. Het hoofd van de Europese vliegveiligheidsorganisatie EASA zei vorige maand te verwachten dat het type voor het eind van het jaar weer mag vliegen. Reactie Boeing "De (Airworthiness) Directive van de FAA is een belangrijke mijlpaal", zegt Stan Deal, de directeur van Boeing Commercial Airplanes, in een eerste reactie. "We blijven samenwerken met toezichthouders over de hele wereld en onze klanten om het vliegtuig weer wereldwijd in gebruik te nemen." https://luchtvaartnieuws.(...)iegverbod-737-max-op | |
LangeTabbetje | vrijdag 27 november 2020 @ 02:21 |
Denk dat ik mezelf wel 3 keer achter de oren ga krabben, als ik bij de gate kom, en ik zie een 737 MAX staan……. lijkt me niet zo'n fijn gevoel…….. | |
Drekkoning | vrijdag 27 november 2020 @ 05:34 |
Volgens mij is de MAX nu juist ontzettend veilig en erg streng gecontroleerd en gecertificeerd in vergelijking met andere toestellen ![]() | |
flipsen | vrijdag 27 november 2020 @ 10:32 |
Ach, er vlogen natuurlijk al aardig wat rond in de wereld, voordat die 2 naar beneden kwamen. Zelf ook 1 of 2 keer in gezeten, niets mis mee ![]() | |
LangeTabbetje | vrijdag 27 november 2020 @ 11:10 |
For the moment, laat ik gaarne de eer om te bewijzen dat het een veilig toestel is aan anderen ![]() | |
G-Pier | zaterdag 28 november 2020 @ 22:06 |
Afhandelingsbedrijf Viggo gaat naast Eindhoven Airport en Lelystad Airport opereren op Schiphol. Transavia gaat per 1 april overstappen van KLM naar Viggo als partner op Schiphol. Viggo wordt de zesde afhandelaar op Schiphol. Ik vind dit wrang, niet alleen omdat ik zelf afhandelingspersoneel ben dat aan de kant geschoven is maar dat Schiphol het toelaat om een zesde afhandelaar te laten opereren. I guess dat dit het reilen en zeilen is van de meest liberale luchthaven van Europa.. https://www.viggo.eu/nl/werken-bij-viggo | |
derLudolf | zaterdag 28 november 2020 @ 22:08 |
Opereren op Lelijkstad ![]() | |
Fred | zaterdag 28 november 2020 @ 22:13 |
Zouden ze de bagageafhandeling of Transavia gaan verkopen bij KLM? Anders valt het niet te verklaren dat Transavia geld naar buiten de eigen holding laat wegvloeien. | |
G-Pier | zaterdag 28 november 2020 @ 22:27 |
Dit is puur wandelgang-gekwek maar wat ik heb begrepen is dat Transavia sowieso een lange tijd op zoek was naar een goedkopere afhandeling op Amsterdam. Waarom?: ik weet het niet. Ze zitten/zaten bij hun moederbedrijf, elke gate-afhandeling wordt gedaan door één grondsteward(ess) (twee bij de drukkere langere vluchten) die 3 van de 4 keer een goedkope stagiair(e) is, de ticketbalie-afhandeling werd uitbesteed aan Aviapartner etc. Goedkoper dan deze constructie kan niet. | |
shiz | zondag 29 november 2020 @ 10:08 |
Aviapartner is altijd een drama i.i.g. ![]() Dan krijg je in Frankrijk en Italië (standaard chaos, onvoorbereidheid, issues) haast nog betere groundhandling. | |
Drekkoning | zondag 29 november 2020 @ 10:16 |
Te duur. Daarnaast geeft ze in een later stadium bij een volgende reorganisatie reden om mensen te ontslaan in de afhandelingstak. | |
Iemand91 | dinsdag 1 december 2020 @ 15:47 |
Weer een A340 operator minder: | |
Iemand91 | dinsdag 1 december 2020 @ 20:27 |
Van een aantal al eerder bekend, maar vandaag nog meer. Mooi nieuws uit Engeland; alle 3 BA retro 747's blijven behouden alsook nog 1 in de standaard Chatham Dockyard livery: ![]() BRITISH AIRWAYS BEHOEDT BOEING 747'S VOOR SLOPERSHAMER Persbericht van BA zelf: https://mediacentre.briti(...)lXHz5bQw2M5zCpfSqOR8 | |
Iemand91 | donderdag 3 december 2020 @ 18:29 |
Ryanair Orders 75 More Boeing 737 MAX Jets
![]() | |
Peter | donderdag 3 december 2020 @ 18:31 |
Zullen nu wel een forse korting hebben bedongen. Boeing zit aardig in het nauw.. | |
Drekkoning | donderdag 3 december 2020 @ 19:49 |
Ja de luchtvaart blijft enorm cyclisch, en als vanouds zijn de lows hét moment om te investeren. Al voelt dat soms wat tegenstrijdig. Maar over 2 a 3 jaar pluk je er de vruchten van waarschijnlijk. | |
Runway28 | vrijdag 4 december 2020 @ 17:38 |
Afgelopen week heb ik de 1000 volgers bereikt met mijn filmpjes over vliegtuigen, hier een filmpje waarin een compilatie te zien is van wat ik allemaal heb gefilmt tot nu toe van Europa tot Kazakhstan tot Japan. Hoop dat jullie het wat vinden :-) | |
Iemand91 | vrijdag 4 december 2020 @ 22:53 |
Het jaar is alweer bijna om, maar nu pas heeft Airbus écht* de eerste A380 van het jaar geleverd; A6-EVL voor Emirates. Het is de 116e A380 voor Emirates die nu een vloot van 115 heeft. (A6-EDB is uitgefaseerd en naar Tarbes gevlogen). Rompdelen voor deze A380 arriveerden al in augustus en oktober 2018 in Toulouse en de eerste vlucht was op 24 juli 2019. * Airbus heeft eerder dit jaar al de 3e en laatste A380 aan All Nippon Airways geleverd, maar dit toestel staat nog altijd in Toulouse opgeslagen. Zie m'n post hier. | |
Viezze | zaterdag 5 december 2020 @ 13:04 |
Enig idee waarom er zo’n gekke route genomen wordt? | |
shiz | zaterdag 5 december 2020 @ 13:25 |
Acceptance flight? Als het ware een proefritje. ![]() | |
tendon | zaterdag 5 december 2020 @ 16:28 |
Even via het Engelse luchtruim om juridische reden? Zie je wel vaker met dit soort vluchten. | |
Adrie072 | zaterdag 5 december 2020 @ 18:55 |
Iemand91 | zondag 6 december 2020 @ 19:07 |
Laatste nacht voor de ruim 24 jaar oude PH-BFT "City of Tokyo" op Schiphol; vandaag neergezet op E75. Morgenochtend om 10:00 vertrekt ze naar Chicago om daarna door te vliegen naar Kansas City. Tokyo was de 747 die op 28 maart dit jaar de allerlaatste KLM 747 passagiersvlucht uitvoerde als KL686 vanuit Mexico. Zondag 29 maart landde ze om 15:32 uur op Schiphol en maakte ze een einde aan ruim 49 jaar en anderhalve maand KLM 747 passagiersvluchten. ![]() Haar zusters die nog even hier blijven op de achtergrond: ![]() Bron: https://www.facebook.com/(...)nk/3462851600470633/ [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 06-12-2020 19:13:31 ] | |
Iemand91 | maandag 7 december 2020 @ 10:31 |
En weg: https://www.flightradar24.com/KLM747/263e2fbb | |
Adrie072 | maandag 7 december 2020 @ 16:48 |
Negen boze Bergers klaagden bijna 17.000 keer over Schiphol 7 december 2020, 07.00 uur · Aangepast 10.38 uur · Door Doron Sajet SCHIPHOL - Negen inwoners van Nederhorst den Berg klaagden bij elkaar 16.764 keer over lawaai van Schiphol afgelopen jaar. Ook in Oterleek, Grootschermer en Breukelen zorgden slechts enkele bewoners voor overuren bij het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS). In Oterleek namen twee inwoners elk ruim 1.000 meldingen voor hun rekening. ![]() Een Boeing 747-400F van Silkway Cargo uit Azerbeidzjan - Silkway Cargo Ondanks de forse afname van het aantal vluchten kreeg het BAS tussen 1 november 2019 en 31 oktober 2020 duizenden klachten van mensen die last hadden van vliegtuiglawaai. Het is maar de vraag of het massaklagen zin heeft. Want wie meer dan 500 keer klaagt, wordt beschouwd als veelmelder en hun meldingen worden niet opgeteld bij het totaal aantal klachten dat jaarlijks bekend wordt gemaakt. Amstelveen is koploper Uit die cijfers blijkt dat in het centrum van Amstelveen de meeste melders wonen, gevolgd door Aalsmeer en de omgeving rondom de Overtoom in Amsterdam-West. In de eerste maanden van de coronacrisis is het aantal melders per 100 vluchten veel hoger dan in 2019, ondanks dat er minder werd geklaagd. Die toename komt volgens BAS vermoedelijk door het nationale advies om zoveel mogelijk thuis te werken. Uiteindelijk telde BAS (met uitzondering van de veelmelders) 7.350 klagers. Het jaar ervoor waren dat 12.199 klagers. De afname komt niet alleen door de coronacrisis. De website van BAS lag tijdelijk plat, waardoor meldingen niet konden worden geregistreerd. Boeing 747 grootste herrieschopper De Boeing 747-400 domineert de top 20 van grootste herrieschoppers. De meeste klachten kwamen op 17 juni om 22.27 uur binnen over een vracht-Boeing 747 van het Azerbeidzjaanse Silkway Airlines. Ook de meeste andere 747's op de lijst zijn cargotoestellen. Van dat lawaai zijn omwonenden voorlopig nog niet af. KLM nam dit jaar afscheid van de passagiers-747's, maar vliegt nog jaren door met de vrachtversies van dochtermaatschappij Martinair Cargo. Die toestellen komen elf keer voor in de top 20. gratis nummer? ![]() | |
DrMarten | maandag 7 december 2020 @ 17:00 |
tering, dat betekent dat die 9 personen gemiddeld 5,1 klacht per persoon per dag hebben ingediend ![]() Ga dan goddomme gewoon verhuizen ![]() | |
derLudolf | maandag 7 december 2020 @ 19:23 |
Of ga werken. Man man man, als je een leven hebt kom je dat helemaal niet aan toe volgens mij. | |
Fred | maandag 7 december 2020 @ 22:51 |
Een bezwaar indienen rondom geluid van Schiphol kost niet meer moeite dan het posten van een post op FOK! 5 per persoon is hooguit een kwartiertje werk per dag. | |
Iemand91 | dinsdag 8 december 2020 @ 13:31 |
CHUCK YEAGER, DE EERSTE PERSOON DIE DE GELUIDSBARRIÈRE DOORBRAK, OVERLEDEN
![]() | |
flipsen | dinsdag 8 december 2020 @ 15:17 |
Met recht een icoon uit de luchtvaartgescheidenis. Moet wel eerlijk bekennen dat ik dacht dat hij al lang overleden was ![]() | |
Iemand91 | dinsdag 8 december 2020 @ 16:59 |
Morgen zal (waarschijnlijk) de eerste commerciële 737 MAX vlucht plaatsvinden sinds het vliegverbod. | |
Pino112 | woensdag 9 december 2020 @ 12:48 |
Fred | woensdag 9 december 2020 @ 14:30 |
Hij is nog heel aangekomen ook. | |
Iemand91 | woensdag 9 december 2020 @ 20:51 |
Iemand91 | vrijdag 11 december 2020 @ 14:49 |
Momenteel vind de allerlaatste British Airways 747 vlucht plaats; G-BYGC met Boac retro livery van Cardiff naar St. Athan: https://www.flightradar24.com/BAW747/264878ae Wie had dat een (half) jaar geleden gedacht; dat er nu geen BA 747 vluchten meer zouden plaats vinden... EDIT: EDIT #2: Aankomst in St. Athan: [ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 11-12-2020 21:35:51 ] | |
Iemand91 | maandag 14 december 2020 @ 21:41 |
Iemand91 | dinsdag 15 december 2020 @ 21:53 |
| |
Drekkoning | dinsdag 15 december 2020 @ 22:06 |
![]() Heerlijk tenenkrommende film in ongeveer alle luchtvaart aspecten | |
Adrie072 | woensdag 16 december 2020 @ 19:39 |
Mooie! | |
Iemand91 | donderdag 17 december 2020 @ 13:59 |
Iemand91 | vrijdag 18 december 2020 @ 19:58 |
Naast 8 Boeing 747's heeft KLM dit jaar ook 2 A330-200's uitgefaseerd. Te zien in hun Facts & Figures 2020. Waarschijnlijk gaat het om PH-AOM en -AON. De eerste heeft sinds 24 oktober niet meer gevlogen; -AON staat al sinds 27 maart aan de grond. (zie hieronder) PH-AOM was de eerste A330 met de 'nieuwe' Dolphin livery in januari 2019. Bron: https://twitter.com/luchtfotos/status/1331541205163925504 | |
Fred | zaterdag 19 december 2020 @ 12:52 |
'Boeing beïnvloedde testpiloten om geplaagde 737 MAX weer te laten vliegen' Dit maakt het er allemaal niet beter op in de soap rondom de 737. | |
Iemand91 | maandag 21 december 2020 @ 22:34 |
Vandaag is Virgin Atlantic G-VROY met een wing wave van London Heathrow vertrokken naar Las Vegas. "Pretty Woman" was de laatst overgebleven 747 bij de maatschappij en hiermee komt ook voorgoed een einde aan home carrier 747's op Heathrow. G-VROY was de laatste Brits geregistreerde (actieve) passagiers 747; op die lijst van Britse 747's staan alleen nog 2 Cargologicair vrachttoestellen. (Er staan nog 15 BA 747's geregisteerd; maar die zullen zoals bekend nooit meer vliegen) Gelukkig heeft deze dame nog een toekomst; ze wordt een troop carrier voor Atlas Air net als haar zusters G-VROM en G-VROS. Jerry van BIG JET TV was erbij met een live verslag: Dit brengt een tijdperk van 36 jaar Virgin Atlantic 747's ten einde, dat op 22 juni 1984 begon met een 747-200 G-VIRG Maiden Voyager van London Gatwick naar Newark. ![]() Dit is de zoveelste 747 uitfasering dit jaar en er zullen nog meer volgen... | |
spapaars | donderdag 24 december 2020 @ 16:42 |
![]() | |
Iemand91 | dinsdag 29 december 2020 @ 16:45 |
Air France 2e A380 (F-HPJB) was de eerste AF A380 die werd uitgefaseerd. (Laatste commerciële vlucht was op 31 december 2019 van Shanghai naar Parijs). Op 20 februari 2020 werd ze overgevlogen naar Knock Ireland West Airport voor ontmanteling en sloop. En daar zijn ze ondertussen al aardig mee gevorderd: Toestel is pas 11 jaar oud en werd op 10 februari 2010 aan Air France geleverd. Dit is op dit moment de 3e A380 die wordt gesloopt. | |
Pino112 | vrijdag 1 januari 2021 @ 15:58 |
Gelukkig nieuwjaar ![]() | |
witwitwit | dinsdag 5 januari 2021 @ 18:18 |
Vliegend,? 🍾🥢 | |
Adrie072 | vrijdag 8 januari 2021 @ 20:41 |
https://www.flightradar24.com/JNL4783/2684496d Male (Oman) - Amsterdam, zie je ook niet vaak... | |
Adrie072 | vrijdag 8 januari 2021 @ 20:43 |
En hoe dit heeft kunnen gebeuren.....?![]() GDANSK - Om nog onbekende reden heeft een waterwagen zich donderdag vastgereden onder een Wizz Air Airbus A320neo. Dat gebeurde op de luchthaven van Gdansk, Polen. Niemand raakte gewond, maar het zorgde wel voor schade aan zowel de truck als het vliegtuig. | |
Adrie072 | zaterdag 9 januari 2021 @ 11:46 |
flipsen | zaterdag 9 januari 2021 @ 12:35 |
Lees Net hier dat er in Jakarta een 737 is neergestort? Geen tijd om NL of Engels nieuwsbericht te zoeken, moet rennen hehe https://tn.com.ar/interna(...)-menos-de-un-minuto/ | |
Peterselieman | zaterdag 9 januari 2021 @ 12:52 |
Lees het net ja ... https://www.telegraaf.nl/(...)opstijgen-in-jakarta | |
Adrie072 | zaterdag 9 januari 2021 @ 13:11 |
https://www.flightradar24.com/TRA4Y/268637d3 Vreemd | |
flipsen | zaterdag 9 januari 2021 @ 14:06 |
De tering, dat is weer echt Telegraaf he? Een 737-500 van 26 jaar oud een "eerdere versie van de Max" noemen ![]() | |
Fer | zaterdag 9 januari 2021 @ 14:10 |
Snelheid zakt plotseling in, vliegtuig valt uit de lucht. | |
Adrie072 | zaterdag 9 januari 2021 @ 14:12 |
Ik zie een bochtje terug net boven La Rochelle en weer terug naar A`dam..... | |
Peterselieman | zaterdag 9 januari 2021 @ 14:18 |
In feite dat het een voorloper is klopt het, maar het heeft voor het artikel geen enkele toegevoegde waarde, omdat de generaties vliegtuigen nogal van elkaar verschillen | |
flipsen | zaterdag 9 januari 2021 @ 17:45 |
Als er voorloper van de 737 Max had gestaan was het prima geweest, maar dat staat er niet ![]() | |
Iemand91 | dinsdag 12 januari 2021 @ 19:41 |
![]() Atlas Air Worldwide Purchases Four Boeing 747-8 Freighters Let wel; dit zijn dus niet 4 extra 747's. UPS en Volga-Dnep hebben eerder 4 747-8F orders gecanceld en UPS neemt deze nu dus over. Meer 747's komen niet meer, een aantal toeleveranciers (o.a. Triumph) zijn al gestopt/ontmanteld. Eindstand lijkt dus op 1571 1574 bestelde en gebouwde 747's in 53 jaar. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 13-01-2021 16:12:45 ] | |
Iemand91 | woensdag 13 januari 2021 @ 18:14 |
QATAR AIRWAYS: HELFT VAN AIRBUS A380'S KEERT NIET MEER TERUG
| |
flipsen | woensdag 13 januari 2021 @ 21:46 |
De bovenste of onderste helft vraag ik me dan gelijk af ![]() | |
Drekkoning | donderdag 14 januari 2021 @ 11:49 |
Het zat er al een beetje aan te komen, maar het is einde verhaal voor Norwegian longhaul ![]() | |
shiz | donderdag 14 januari 2021 @ 12:17 |
Hum, die B787's zullen dan een nieuw baasje nodig hebben... (De een z'n einde longhaul is de ander z'n verjongde vloot) | |
Drekkoning | donderdag 14 januari 2021 @ 12:18 |
Een ding is zeker, post corona zijn er een heleboel nieuwe kist vrij goedkoop te leasen. Zullen veel nieuwe spelers op staan vermoed ik. ![]() | |
Peter | donderdag 14 januari 2021 @ 12:51 |
Of het is een goed optie voor bestaande spelers om te verduurzamen/verjongen. | |
Iemand91 | donderdag 14 januari 2021 @ 14:19 |
Links en rechts verdwijnen jonge A380's van het toneel en 777's worden ook al 'oud'. Meanwhile in Palmdale, California, 2 vliegwaardige DC-8's van elk 52 jaar oud bij elkaar: | |
Fred | vrijdag 15 januari 2021 @ 23:48 |
Zou de leisure A380 dan eindelijk komen? ![]() | |
Iemand91 | zondag 17 januari 2021 @ 00:35 |
Russian Air Force conducts a mass launch of AN-124 heavy cargo aircraft
![]() ![]() | |
shiz | zondag 17 januari 2021 @ 01:51 |
Snow removal in progress. ![]() | |
Iemand91 | zondag 17 januari 2021 @ 21:31 |
Laatste nacht voor PH-BFW "City of Shanghai" op Schiphol. Morgenochtend vertrekt de 747 om 08:30 uur naar Tel Aviv als KL747. Haar exacte toekomst is mij onbekend. In Tel Aviv worden o.a. toestellen omgebouwd van pax naar vracht, (daar komen o.a. de 747-400BDSF vrachttoestellen vandaan) maar de laatste aldaar omgebouwde 747-400 was alweer in 2017. Andere bronnen gaan uit van een cargo-in-cabin verbouwing maar who knows. Wie weet komt ze nog wel eens terug op Schiphol. Shanghai was de allerlaatste KLM pax 747 die een commerciële vlucht maakte; toen ze op zondag 25 oktober vanuit Shanghai op Schiphol landde. Hieronder afgebeeld op Schiphol-Oost, afgelopen zaterdag: ![]() Bron: Ralph Valkenier Na morgen staat alleen nog PH-BFV "City of Vancouver' op Schiphol. Die vertrekt (volgens de planning) volgende maand. | |
flipsen | maandag 18 januari 2021 @ 11:01 |
Gelukkig is de 747 nog lang niet in het verdomhoekje terechtgekomen en halen ze ook weer het wereldnieuws ![]() Virgin Orbit lanceert een raket vanaf onderkant vliegende Boeing de ruimte in | |
Runway28 | maandag 18 januari 2021 @ 17:07 |
Hier een film van de Silk Way Ilyushin Il-76 afgelopen week op Eindhoven. De opname is gemaakt met mijn nieuwe Nikon Z6 II in combi met de 200-400mm lens. | |
Fred | maandag 18 januari 2021 @ 19:54 |
Zou de PH-BFW dáárvoor naar Israël gaan ![]() | |
Fred | maandag 18 januari 2021 @ 19:56 |
https://www.nu.nl/economi(...)zitten-muurvast.html Zou een scheiding aanstaande zijn? | |
Viezze | maandag 18 januari 2021 @ 20:37 |
Dat lijkt me sterk. Denk niet dat je een scheiding met de huidige marktomstandigheden gaat overleven. | |
Fred | maandag 18 januari 2021 @ 22:38 |
Zonder geld overleven ze het sowieso niet... [ Bericht 9% gewijzigd door Fred op 18-01-2021 22:43:30 ] | |
biertapper | dinsdag 19 januari 2021 @ 11:15 |
![]() | |
shiz | dinsdag 19 januari 2021 @ 11:44 |
Ff uitzwaaien: toodles! ![]() | |
Fred | dinsdag 19 januari 2021 @ 12:40 |
Nog een geluk dat het geen vlucht van EasyJet UK was ![]() Joe-toe-toe-toe-toe-toe-toe-toe-loese was het dan fonetisch | |
Pino112 | dinsdag 19 januari 2021 @ 15:00 |
4000ft ![]() | |
Piles | dinsdag 19 januari 2021 @ 15:05 |
![]() | |
Adrie072 | dinsdag 19 januari 2021 @ 15:12 |
https://www.flightradar24.com/KLM1602/269c374f Deze doet het zojuist legaal.....? | |
Iemand91 | woensdag 20 januari 2021 @ 18:48 |
KLM staakt mogelijk alle verre vluchten wegens nieuwe maatregelen
| |
Fred | woensdag 20 januari 2021 @ 22:26 |
Wat een kulredenatie, KLM personeel kan nu net zo hard met COVID in het buitenland vast komen te zitten. Dus als zo'n sneltest nu opeens een probleem is, vraag ik me af hoeveel COVID de KLM crews al naar Nederland hebben gebracht. | |
Drekkoning | woensdag 20 januari 2021 @ 22:34 |
Weinig tot niks, aangezien ze overal toch in kamerquarantaine zitten. | |
Drekkoning | woensdag 20 januari 2021 @ 22:36 |
Lastig landen anders op de Buitenveldertbaan ![]() Of ze moeten er een soort London City nadering van maken | |
Fred | woensdag 20 januari 2021 @ 23:24 |
Dan is het argument van KLM toch ongegrond ![]() | |
Peter | woensdag 20 januari 2021 @ 23:51 |
Kan KLM personeel niet voor vertrek vanaf Schiphol een sneltest/PCR-test afleggen? Als de retourvlucht dan binnen 72 uur is, maakt het dan toch niet meer uit dat ze in het verre niet testen? | |
Drekkoning | donderdag 21 januari 2021 @ 06:08 |
Nee. Antigeentesten hebben sowieso een hoog valspositief percentage. En een werknemer kan bijvoorbeeld al voor vertrek in Amsterdam besmet zijn. Levert dus netto niks op. | |
Drekkoning | donderdag 21 januari 2021 @ 06:09 |
Ja, dat gebeurt al voor een aantal bestemmingen. | |
Fred | donderdag 21 januari 2021 @ 09:19 |
Dus KLM exporteert het virus en de cabin crew verspreid het in de tussentijd ook nog eens onder de reizigers? | |
Drekkoning | donderdag 21 januari 2021 @ 09:28 |
De regels zijn geënt op het voorkomen van import. Andere landen kunnen hun eigen regels invoeren, ook voor crew, om import te voorkomen. Zie bijvoorbeeld de hotel quarantaine. Verder moet je kijken wat het risico is, hoe vaak dat problemen geeft, wat mogelijke maatregelen zijn, wat die opleveren en wat ze voor consequenties hebben. antigeentest op bestemming voor crew levert bijna nihil op maar de consequenties zijn heel groot. | |
Iemand91 | donderdag 21 januari 2021 @ 14:56 |
Nieuw leesvoer op de kat geploft:![]() | |
flipsen | donderdag 21 januari 2021 @ 17:46 |
Hoe is het met de kat afgelopen? ![]() | |
shiz | donderdag 21 januari 2021 @ 19:47 |
Die heeft nu nog maar 8 levens. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 januari 2021 @ 19:25 |
Op dit moment staan er nog 3 KLM 737's op Eelde, maar morgen komen er zes kisten bij. Geen idee van welk type | |
Lucifer_Doosje | zaterdag 23 januari 2021 @ 20:14 |
Allemaal 73tjes; BCB, BGB, BXA, BXU, BXZ, HSD | |
Peterselieman | zaterdag 23 januari 2021 @ 20:17 |
Thanks. Maandag volgen er nog vijf en dinsdag weer vijf lees ik net: https://www.rtvdrenthe.nl(...)ningen-Airport-Eelde | |
Iemand91 | zaterdag 23 januari 2021 @ 21:40 |
EERSTE EMBRAER 195-E2 VOOR KLM CITYHOPPER BELEEFT LUCHTDOOP
![]() | |
Iemand91 | dinsdag 26 januari 2021 @ 16:57 |
Zit je Big Jet TV show replay van Schiphol van 23 januari 2019 te kijken op de achtergrond en dan zie je wat er 2 jaar later allemaal niet meer is in. KLM 747's, Jet Airways, Norwegian 787, A380's... | |
Runway28 | woensdag 27 januari 2021 @ 11:09 |
Tijdens deze video is de nieuwe Nikon Z6 II camera getest met de lange telelens instellingen. De opstelling die hier is gebruikt was de Nikon Z6 II + FTZ + TC14 + Nikkor 200-400mm f4.0. Ook werd de camera gebruikt op DX, daarom zijn de taxi-opnames gemaakt bij 400 mm x 1,5 cropfactor (DX) x 1,4x (teleconverter) = 840 mm. Dit is best lang en het was ook een uitdaging om de setup stabiel te krijgen. Voor stabiliteit werd een groot industrieel statief gebruikt met de Manfrotto N12 fluid head. Op de lens was de stabilisator uitgeschakeld, omdat het statief erg stabiel is. Indien ingeschakeld, zou de stabilisator de stabiliteit tegenwerken vanwege het stabiele statief. Tijdens het fotograferen stond de elektronische VR op de Z6 II in sommige shots aan en in sommige shots ook uit. De beste resultaten waren ook hier met de VR uitgeschakeld. De resultaten van deze eerste poging waren behoorlijk verbluffend omdat ik tijdens het taxiën heel ver kon inzoomen op de F-16's. Ook leerde ik dat onderbelichting met -3 stops op de camera zich hetzelfde gedraagt als het gebruik van een ND8-filter op de lens. Ik zal deze techniek zeker gebruiken voor propellervliegtuigen en helikopters, omdat ik hier graag langere sluitertijden zou willen hebben. Ook met de continuious focus knoppen op de lens die aanwezig zijn op de Nikkor 200-400 VR II, kon ik het volgen van het onderwerp in AFF modus inschakelen. Het vierkant van de tracker wordt groen als het onderwerp scherp is zolang je op deze knop drukt! De Nikon doet het hier in deze situatie redelijk goed. Al met al heb ik veel geleerd over mijn nieuwe camera tijdens een leuke dag op Volkel. Leuk detail is dat er tijdens deze dag ook een anti-nucleair protest was bij Volkel. In de video kun je zien dat mensen met de vredesvlag zwaaiden toen de F-16's naar de landingsbaan taxieden. Gewoon een leuk detail is dat ik de Nederlandse MiG-killer (J-063) met de vredesvlag op de achtergrond heb weten te vangen in een shot! Gewoon een grappig detail. Ik hoop dat jullie allemaal genoten hebben van mijn video en bedankt voor het kijken. | |
Iemand91 | vrijdag 29 januari 2021 @ 18:32 |
Zeldzame 'Beluga' wijkt uit naar SchipholLive: https://www.flightradar24.com/BGA331A/26b21798 Vertrekt als het goed is om 19:00 uur alsnog naar Hamburg. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 42% gewijzigd door Iemand91 op 29-01-2021 20:40:58 ] | |
Peter | vrijdag 29 januari 2021 @ 19:54 |
Hij vliegt nu boven Frankrijk.. richting Toulouse? | |
Fred | vrijdag 29 januari 2021 @ 19:56 |
Lijkt idd meer op Toulouse: https://www.flightradar24.com/BGA331A/26b21798 | |
biertapper | zaterdag 30 januari 2021 @ 11:52 |
shiz | zaterdag 30 januari 2021 @ 11:57 |
En dan niet elders in DE maar landen? Aerologic vrachtwalhalla Leipzig ofzo. Naja, misschien daar ook sneeuw en kan de Beluga niet goed tegen? Als en-route alternate is AMS best logisch. Maar als destination alternate een beetje apart. | |
Drekkoning | zaterdag 30 januari 2021 @ 12:11 |
Over het algemeen wil je bij een uitwijk vrij zeker zijn dat je daar wel daadwerkelijk binnen kunt komen. Grote kans dat velden in de buurt ook sneeuw in de weersberichten hadden staan en dan kies je op zo een moment liever voor en wat zekerder veld met mooi weer. En je keuzes zijn vaak al wat beperkter qua lengte van de banen en take-off performance. | |
Iemand91 | zondag 31 januari 2021 @ 10:45 |
![]() ![]() 31 januari 1971, kwart voor elf 's ochtends. Op een mistig Schiphol landt na een vlucht van zo'n 9 uur en 40 minuten KLM's eerste Boeing 747; PH-BUA "Mississippi". De Mississippi werd binnengehaald door gezagvoerders P. Orange, J. Rose en J. Veldhuyzen en boordwerktuigkundigen G. Schoonman en J. Stoelman: ![]() Aan boord waren zo'n 75 vliegers, technici en Boeing officials die konden plaatsnemen in een van de 353 stoelen; 32 in de Royal Class en 321 in Economy; die destijds nog als 3-4-2 geconfigureerd was. Op het upper deck was plaats voor een bar/lounge voor de Royal Class passagiers. De 747 werd naar hangar 11 gesleept (Jan Dellaert). De speciaal voor de 747 gebouwde hangar (die nog niet af was) was ruim viermaal zo groot als de voorheen grootste hangar op Schiphol (hangar 10) en was zelfs tweemaal groot als het nieuwe stationsgebouw van Schiphol-Centrum inclusief de 3 pieren. Hier was plaats voor 3 jumbo's en hier kon KLM haar eigen Jumbo's onderhouden maar ook die van SAS en Swissair waarvoor ze de samenwerking KSS-groep vormden. Ook was het de bedoeling dat KLM in deze hangar later de supersonische Boeing 2707 zou onderhouden, maar 2 maanden na deze landing stemde het Amerikaanse Senaat tegen de voorzetting van dit SST-project. Het was overigens niet het eerste bezoek van een 747 aan Schiphol; Pan Am vloog al sinds de zomer van 1970 met de 747 naar Amsterdam. ![]() De eerste KLM 747 vlucht vond plaats op 15 februari; KL641 naar New York, in het begin 4 maal per week. Men kon op deze eerste vlucht naar de film "Flap" kijken met Anthony Quinn en Shelly Winters. Hadden de passagiers hier geen behoefte aan (of aan de 8 muziekkanalen), dan moesten ze toch de 9 gulden betalen vanwege internationale afspraken. De Mississippi was de eerst geleverde 747-200 ter wereld, de eerste wide-body voor KLM en het eerste toestel met de nieuwe KLM livery. KLM had in 1967 een order geplaatst voor 3 toestellen; ten tijde van deze landing stond de order op 7 toestellen voor elk ruim 80 miljoen gulden. Uiteindelijk zou KLM de komende 37 jaar in totaal 46 747's in ontvangst nemen. In 1969 wilde men wel eens zien hoeveel Dafjes er in een 747 pasten: Op 11 januari 1971 vond in Everett de levering van de Mississippi plaats, op 16 januari wordt PH-BUA in het Nederlands luchtvaartuigregister ingeschreven, maar met de landing van de eerste KLM 747 op 31 januari 1971 - op moment van posten EXACT 50 jaar geleden - heeft KLM dan nu echt een halve eeuw lang 747's gevlogen. Aangezien de laatste passagiersvlucht al in maart 2020 landde, haalt ze net niet 50 jaar passagiersvluchten, maar er staat in ieder geval nog (even) 1 pax-747 op Schiphol en vliegen er nog 3 blauwe cargo-kisten rond. En wat betreft de Mississippi; begin 1980 werd in Wichita, Kansas het bovendek van de Mississippi omgebouwd van een lounge naar een cabine met 32 stoelen. Op 20 oktober 1989 komt ze na haar laatste vlucht voor KLM aan op Schiphol. Na een kort leven bij America West Airlines komt ze in 1996 in Kingman Arizona te staan waar ze uiteindelijk werd gesloopt. ![]() | |
Iemand91 | woensdag 3 februari 2021 @ 11:01 |
Weer een toestel naar Twente voor ontmanteling door AELS; Brussel Airlines Airbus A330-200 OO-SFZ is momenteel onderweg op haar laatste reis: https://www.flightradar24.com/BEL9901/26bb659f https://twitter.com/twenteairport/status/1356931790171209728 [ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 03-02-2021 13:34:16 ] | |
Iemand91 | donderdag 4 februari 2021 @ 20:01 |
VERSTEKELING AANGETROFFEN IN LANDINGSGESTEL VLIEGTUIG OP MAASTRICHT AACHEN AIRPORT
| |
Adrie072 | zaterdag 6 februari 2021 @ 12:06 |
https://www.upinthesky.nl(...)auffeur-avondklokje/ Mooi filmpje, mooi werk, mooie mensen! | |
Adrie072 | zaterdag 6 februari 2021 @ 23:52 |
![]() En nu? | |
Adrie072 | zondag 7 februari 2021 @ 00:01 |
![]() En go! | |
Viezze | zondag 7 februari 2021 @ 08:52 |
De-icen denk ik? Volgens mij zit het platform linksboven op de kaart, en die kist moet vanaf Zuidoost komen dus dat is een aardig eindje taxiën heen en weer. | |
Iemand91 | maandag 8 februari 2021 @ 21:08 |
@Adrie072: die kist heeft dus ook nog lopen draaien op de kop van de Kaagbaan. Zie je niet vaak. En dan vind je dit in je geparkeerde 737: KAT RICHT SCHADE AAN IN COCKPIT BOEING 737 | |
Iemand91 | dinsdag 9 februari 2021 @ 23:01 |
De laatste A380 is van de final assembly line gerold (MSN272). Final assembly productie van de A380 (dus inclusief monteren van motoren) is dus nu voorgoed afgelopen. https://twitter.com/Frenchpainter/status/1359136447891189765 | |
flipsen | donderdag 11 februari 2021 @ 10:55 |
Al een bod uitgebracht, @Iemand91 ? ![]() K&W / Opmerkelijke foto's van Funda #212 Rommelig! | |
Iemand91 | donderdag 11 februari 2021 @ 11:59 |
@flipsen: Daar komt wel het interessante spul langs (747-classics, Antonov's tec.) in tegenstelling tot bijvoorbeeld Schiphol) ![]() | |
Iemand91 | vrijdag 12 februari 2021 @ 00:21 |
Ik kwam deze foto vandaag gisteren tegen en dit is toch wel een heerlijke plaat. Met die dieptewerking van 340mm, de toren op de achtergrond en dan die prachtige A346 boven de huizen. ![]() https://www.airplane-pict(...)tic-airbus-a340-600/ | |
Iemand91 | zaterdag 13 februari 2021 @ 20:46 |
Sportvliegtuigje neergestort in weiland Kornhorn, piloot overleden
| |
Iemand91 | zondag 14 februari 2021 @ 17:11 |
Accident: DHL B752 at Leipzig on Feb 13th 2021, cargo door opened in flight
| |
MissHobje | zondag 14 februari 2021 @ 19:05 |
Whut!! so das niet best. Hoe dan. | |
derLudolf | zondag 14 februari 2021 @ 19:08 |
DHL, oftewel doar he'jt liggn | |
Peterselieman | zondag 14 februari 2021 @ 19:12 |
Ze wilden maar de halve lading bezorgen ![]() | |
shiz | zondag 14 februari 2021 @ 22:58 |
Toestel/vrachtluik had niet meegekregen dat 'ie zich aan een lockdown moest houden. | |
Iemand91 | woensdag 17 februari 2021 @ 17:16 |
Zojuist is in Twente de British Airways A318 G-EUNA geland voor sloop. Zoals bekend vloog deze baby bus (vroeger nog samen met zusterschip A318 G-EUNB) de route London City - Shannon - New York JFK in een all-business config. (32 stoelen) met onder andere de legendarische vluchtnummers BA001 en BA002. BA begon in 2009 met deze vluchten en haar zusterschip werd in 2017 al verkocht. 31 juli maakte IAG bekend de A318 uit te faseren; de laatste BA002 vlucht kwam op 18 maart 2020 aan op London City na een non-stop vlucht vanuit JFK. | |
flipsen | woensdag 17 februari 2021 @ 19:28 |
Als ik me niet vergis maakte @DutchTrain dat vluchtje eens. | |
DutchTrain | donderdag 18 februari 2021 @ 07:52 |
Dat klopt, gisteren precies vier jaar geleden met de BA001 van London City via Shannon naar LaGuardia. Toen maar 17 van de 32 plekken bezet. Absoluut de meest bijzondere vlucht die ik heb gemaakt. TRV / Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #11 [ Bericht 10% gewijzigd door DutchTrain op 18-02-2021 08:05:51 ] | |
Adrie072 | donderdag 18 februari 2021 @ 14:06 |
Nice! | |
Pino112 | zaterdag 20 februari 2021 @ 17:36 |
spapaars | zaterdag 20 februari 2021 @ 17:48 |
Vloog over het MVV Stadion de Geusselt https://streamable.com/6tifau | |
winterapfel | zaterdag 20 februari 2021 @ 18:34 |
Flink wat onderdelen op de grond! | |
Piles | zaterdag 20 februari 2021 @ 18:44 |
Ook 1 vrouw lichtgewond zie ik. Tevens: Er zijn toch niet 3 motoren ontploft? Of weet de woordvoerder niet dat een 747 4 motoren heeft ![]() | |
shiz | zaterdag 20 februari 2021 @ 18:47 |
! D'OH. | |
Pino112 | zaterdag 20 februari 2021 @ 19:23 |
Ex Martinair. | |
Drekkoning | zaterdag 20 februari 2021 @ 19:26 |
Jezus, die moet je niet zo op je knar krijgen ![]() | |
derLudolf | zaterdag 20 februari 2021 @ 19:29 |
Als ie een auto doorboort, doorboort ie ook wel een schedel ![]() | |
Pino112 | zaterdag 20 februari 2021 @ 22:03 |
In Amerika ook eentje, iets grotere stukken. | |
tripel7 | zaterdag 20 februari 2021 @ 22:57 |
Allebei PW4000 motoren ook | |
Drekkoning | zaterdag 20 februari 2021 @ 23:01 |
Oeh, toeval? ![]() | |
nattermann | zaterdag 20 februari 2021 @ 23:19 |
![]() ![]() ![]() | |
Drekkoning | zaterdag 20 februari 2021 @ 23:38 |
Dat filmpje ook ![]() Succes met je praatje naar de passagiers. | |
shiz | zaterdag 20 februari 2021 @ 23:57 |
Pax: ARRHGHHH OH NOES, HOLY SHIT Crew: 'as it seems we are experiencing some slight technical issues' ![]() | |
Iemand91 | zondag 21 februari 2021 @ 01:08 |
Kinderbadje voor de zomer: | |
Kleffe_Dop | zondag 21 februari 2021 @ 09:12 |
N772UA is de vijfde 777 ooit gebouwd, eerste vlucht in november 1994, in dienst bij United sinds september 1995. Uitgerust met de Pratt & Whitney PW4077 turbofans. [ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 21-02-2021 09:18:59 ] | |
Hyperdude | zondag 21 februari 2021 @ 12:07 |
Bits Of Engine In Numerous Gardens | |
Iemand91 | maandag 22 februari 2021 @ 00:02 |
Iemand91 | maandag 22 februari 2021 @ 11:40 |
En nu ook in de VS: | |
Iemand91 | maandag 22 februari 2021 @ 21:42 |
![]() https://www.airliners.net(...)BH2Aff8BFmc29w%3D%3D Vandaag is het overigens ook 20 jaar geleden dat de laatste McDonnell Douglas MD-11 werd geleverd. Op 22 februari 2001 werd D-ALCM - de een-na-laatst gebouwde MD-11 - aan Lufthansa Cargo geleverd. Lufthansa considers options as final MD-11 is delivered Van de 200 gebouwde MD-11's vliegen er nog 98 rond; 53 bij FedEx, 36 bij UPS, 3 bij Lufthansa Cargo en 6 bij Western Global Airlines. | |
Iemand91 | woensdag 24 februari 2021 @ 12:06 |
De eerste Embraer 195-E2 is aan KLM geleverd. KLM heeft een order staan voor 25 toestellen met opties voor nog 10 meer. PH-NXA wordt morgenmiddag/avond op Schiphol verwacht en brengt de totale KLM Embraer vloot op 50 toestellen. EDIT: en onderweg: https://www.flightradar24.com/KL9966/26e7ae11 KLM reduces emissions with first E-jet E2
[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 24-02-2021 13:27:13 ] | |
Karstman | donderdag 25 februari 2021 @ 14:06 |
En onderweg op het laatste stukje naar Amsterdam KLM9966 from Tenerife to Amsterdam https://fr24.com/KLM9966/26ea5f96 | |
Iemand91 | donderdag 25 februari 2021 @ 22:27 |
De restanten van TWA 800 zullen worden ontmanteld en vernietigd: NTSB’s TWA Flight 800 Reconstruction to be Decommissioned
![]() | |
Runway28 | zaterdag 27 februari 2021 @ 11:44 |
Hier een filmpje van een WiZZAiR die op Eindhoven land. De opname is gemaakt met de hele lange lens :-) | |
Peter | zaterdag 27 februari 2021 @ 11:52 |
Eerst een wagen van Bird Control.. en dan hele zwermen vogels die over de baan vliegen bij het landen... of lijtk dat maar zo? | |
Iemand91 | zaterdag 27 februari 2021 @ 11:54 |
SLM B777 komende week terug naar Boeing vanwege grote kostenpost voor reparatie
![]() | |
Fred | zaterdag 27 februari 2021 @ 12:04 |
Het is en een blijft een neverending story met de SLM... Dan zal je zien dat ze de ETOPS op ten duur ook weer komt te vervallen en ze dat hele circus weer opnieuw moeten doen als de gedroomde 787 dan eindelijk komt.. Áls dat ooit nog gaat gbeuren. | |
Iemand91 | zaterdag 27 februari 2021 @ 22:30 |
Runway28 | maandag 1 maart 2021 @ 16:48 |
Het lijkt een beetje zo, doordat ik met een hele lange lens werk! Zit in werkelijkheid meer dan een kilometer ruimte tussen. | |
Iemand91 | woensdag 3 maart 2021 @ 00:31 |
PZ-TCU vertrekt morgenvanochtend om 08:00 uur naar Victorville. | |
Hojdhopper | donderdag 4 maart 2021 @ 15:38 |
https://www.upinthesky.nl(...)heid-airbus-a321xlr/ Gezien dit lijkt me dit een standaard gang van zaken waarbij bijv. in het verleden Airbus ook wel zorgen kunnen hebben geuit over Boeing, maar dat dat nooit naar buiten kwam en nu wel, vanwege sensatie. Wat denken jullie? Stemmingmakerij of valide punt? | |
Peterselieman | donderdag 4 maart 2021 @ 18:23 |
Je moet voorkomen dat zoiets gebeurt als bij TWA vlucht 800 waarbij de centrale brandstoftank ontplofte https://nl.wikipedia.org/wiki/TWA-vlucht_800 | |
derLudolf | donderdag 4 maart 2021 @ 18:26 |
Boeing wil wat verlies van de 737Max compenseren lijkt me. | |
Fred | donderdag 4 maart 2021 @ 19:07 |
Dit plaatje zegt genoeg: ![]() In de 747 heeft Boeing het zelfs mogelijk gemaakt om brandstof niet alleen onder de passagiers, maar ook in de staart op te slaan: ![]() De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet. | |
Hojdhopper | donderdag 4 maart 2021 @ 20:57 |
Oké, dus eerder een slechte verliezer (afgaande op de afgelopen korte termijn). Jammer dat het dan zo moet... | |
Adrie072 | vrijdag 5 maart 2021 @ 17:44 |
https://www.dumpert.nl/item/8084057_cde04366 Reacties erbij zijn soms wel juweeltjes ![]() -> Hier in NL zou eerst een week lang een plan van aanpak gemaakt worden, onderzoeksraad voor de veiligheid erbij, luchtvaartpolitie enz enz. Mooi opgelost zo -> Vergeet slachtofferhulp niet. -> Hier in Nederland staan vliegtuigen niet in de blubber een omdat we vliegvelden met strakke landingsbanen hebben. De Russische luchtvaart is niet iets om heel jaloers op te zijn. -> Bij fokker hebben ze speciaal voor dit soort situaties een nieuw vliegtuig ontwikkeld. ..... de modder fokker. | |
George_of_the_Jungle | zaterdag 6 maart 2021 @ 18:11 |
Er kwam er laatst hier een over. Het geluid trok mijn aandacht, 4-motorig vliegtuig, erg lawaaiig, dacht dat het mss een oude 747 zou zijn, maar het was een Antonov-124 van Volga-Dnepr Airlines, onderweg van Luxemburg naar Goose Bay. | |
Piles | zaterdag 6 maart 2021 @ 18:35 |
Vliegt de A225 eigenlijk nog wel eens? Die wil ik nog wel eens live zien ![]() | |
Iemand91 | maandag 8 maart 2021 @ 20:44 |
Laatste week voor de laatste 747. Na wat uitstel lijkt nu toch echt de dag te komen dat de laatste KLM pax 747 gaat vertrekken. Volgende week maandag lijkt PH-BFV City of Vancouver te gaan vertrekken om 08:00 uur. ![]() bron | |
Hojdhopper | woensdag 10 maart 2021 @ 10:42 |
![]() Wtf man... https://www.luchtvaartnie(...)van-air-france-groen Dus dan ga je maar bezit van een bedrijf vernaggelen? | |
Fred | woensdag 10 maart 2021 @ 22:21 |
Het is idd wat grof geschut, maar dat bedrijf vernaggeld wel de lucht die wij allemaal inademen door kerosine in de lucht te verbranden. In een ander perspectief: bij het uitvoeren van de activiteiten van AirFrance zijn tot op heden meer doden gevallen dan bij het uitvoeren van de activiteiten van Greenpeace. | |
Drekkoning | woensdag 10 maart 2021 @ 22:28 |
Tja, zo kan je ook de auto van de buurman groen spuiten. Lijkt me allemaal niet zo netjes. Hier heb je gewoon andere wegen voor. | |
derLudolf | woensdag 10 maart 2021 @ 22:29 |
Ach ja, als je geen baas hebt, hoef je niet voor je baan te vrezen. | |
Iemand91 | maandag 15 maart 2021 @ 09:08 |
Vandaag vertrekt de laatste KLM pax 747 PH-BFV "City of Vancouver". Ze zal naar Teruel worden gevlogen voor tijdelijke opslag voordat ze naar Longtail Aviation gaat. Ze is live on radar: https://www.flightradar24.com/KLM747/27166f16 Flying Matters is live op Youtube: EDIT: en ze is weg... EDIT #2: en met een flyby over Teruel nu aldaar geland. ![]() Bron ![]() Bron [ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 15-03-2021 11:34:33 ] | |
Iemand91 | maandag 15 maart 2021 @ 23:54 |
Overigens is het vandaag ook 25 jaar geleden dat Fokker failliet ging: Voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog staan er in een keer 5600 mensen op straat. [ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 16-03-2021 00:18:01 ] | |
Iemand91 | woensdag 17 maart 2021 @ 22:48 |
Vandaag maakte de laatste A380 haar eerste vlucht. Inclusief low pass en wing wave over de flight assembly line in Toulouse. Toestel is naar Hamburg gevlogen voor cabine outfitting en paint. | |
Nieuwschierig | vrijdag 19 maart 2021 @ 21:45 |
Vliegtuigen spotten in Sao Paulo via Youtube | |
Iemand91 | zaterdag 20 maart 2021 @ 00:01 |
Iemand91 | maandag 22 maart 2021 @ 23:08 |
Vandaag zijn de eerste commerciële 737 MAX vluchten uitgevoerd van en naar Schiphol sinds het opheffen van het vliegverbod. PH-TFP van TUI deed afgelopen nacht een chartervlucht naar Cardiff (en daarna terug) en Icelandair zette ook een 737 MAX in op haar vlucht vanuit Reykjavík. ![]() | |
Iemand91 | donderdag 25 maart 2021 @ 00:32 |
Toestellen gaan (747-400, A330-200, 737-700) en komen bij KLM. Na de E195-E2 komen deze week ook de 2 allerlaatste 777-300ER's. Vandaag Gisteren is PH-BVV aan KLM geleverd en is op dit moment op weg naar Schiphol: https://www.flightradar24.com/KLM9876/272eb4dc Vrijdag volgt de laatste (PH-BVW) en komt dus zaterdagochtend aan. Deze 2 zijn overigens ook een van de laatst gebouwde 777-300ER's. Na levering van -BVW zullen nog maar 6 -300ER's volgen (2 Aeroflot, 3 Thai Airways en 1 voor China Southern Airlines) https://twitter.com/mattcawby/status/1374873422522503169 [ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 25-03-2021 11:37:12 ] | |
Kleffe_Dop | donderdag 25 maart 2021 @ 17:32 |
![]() Over 777-300ER's gesproken... wat is er eigenlijk gebeurd met dat ex-toestel van Jet Airways die op Schiphol aan de ketting was gelegd en vervolgens januari 2020 gekocht is door KLM. Staat die, mede door Corona, nog altijd op dezelfde plek in Jet Airways kleuren? Gaat ie voor onderdelen gebruikt worden? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 25-03-2021 19:32:56 ] | |
shiz | donderdag 25 maart 2021 @ 17:44 |
Die heb ik kort geleden nog gezien meen ik, dus zal er nog wel staan. Wat de bedoeling ermee is... no idea. | |
Peterselieman | donderdag 25 maart 2021 @ 18:27 |
Wel opvallend dat KLM de 777 wel afneemt en volgens mij de al gebouwde 787-10 voorlopig niet ![]() | |
Iemand91 | donderdag 25 maart 2021 @ 19:06 |
Die staat er nog steeds. KLM heeft het toestel overigens niet overgenomen want de deal ging niet door. Men wil een Jet Airways een doorstart laten maken met o.a. dat toestel. Er zijn al maanden geen nieuwe 787's afgeleverd omdat bij alle nog niet geleverde 787's inspecties uitgevoerd moeten worden. | |
Iemand91 | donderdag 25 maart 2021 @ 20:21 |
Momenteel staat in Maastricht dit toestel:![]() Toestel is ruim 2 uur geleden geland. Morgenochtend rond 7 uur vertrekt ze richting Myanmar. | |
derLudolf | donderdag 25 maart 2021 @ 20:30 |
Gaaf! Waar kwam het vandaan? Het is vanuit Minsk/Wit-Rusland niet echt een logische tussenstop | |
Fred | donderdag 25 maart 2021 @ 20:44 |
Misschien kwam-ie wat Sputnik vaccins brengen voor de EMA | |
Karstman | vrijdag 26 maart 2021 @ 09:07 |
Zo die zie je niet zo vaak, zeg maar nooit. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 26 maart 2021 @ 17:46 |
Ah.. thanks, ik had niet meer meegekregen dat die deal afgeketst was. Achteraf gezien, met het hele COVID verhaal, een geluk bij een ongeluk. Klinkt het gek als ik zeg verbaasd te zijn dat die uberhaupt nog welkom zijn op Westerse vliegvelden? Of zou je 'm op bijvoorbeeld Maastricht wel zien, maar zou Schiphol ondenkbaar zijn? | |
Iemand91 | vrijdag 26 maart 2021 @ 22:35 |
https://twitter.com/mattcawby/status/1375551574202703875 KLM's laatste 777 is vandaag geleverd (foto hierboven is bij de Everett Delivery Center) en zojuist vertrokken vanuit Everett richting Amsterdam: https://www.flightradar24.com/KLM9878/2733f66c PH-BVW draagt de naam Canadian Rocky Mountain Parks en is KLM's 31e 777 en 16e 777-300ER. Hiermee komt ook een einde aan Boeing toestellen uit Everett voor KLM. Ruim 50 jaar lang is er een constante stroom aan Boeing toestellen vanuit Everett naar Amsterdam gekomen; bijna elk jaar in ieder geval wel 1 toestel en anders stonden er wel orders open. In Everett worden nu alleen nog maar de 767, 777F, 777X en de laatste 787-9's, 777-300ER's/777-200LR's gebouwd en hier heeft KLM geen orders voor openstaan. In 2018 heb ik dit ook gezegd (bij de levering van de laatste 787-9), maar toen kwam KLM een klein jaar later ineens met nog een order voor deze laatste 2 777-300ER's ![]() | |
Karstman | zaterdag 27 maart 2021 @ 13:28 |
Tja je zou denken dat als ie op Maastricht mag landen dat Schiphol ook moet kunnen. En volgens mij is het alleen maatschappijen die verboden zijn en niet losse types | |
derLudolf | zaterdag 27 maart 2021 @ 14:02 |
Waarom zou KLM in de toekomst geen 777X bestellen? | |
Kleffe_Dop | zaterdag 27 maart 2021 @ 14:12 |
Dat zegt Iemand91 toch niet? ![]() De oudste 777-200ER's van KLM gaan ook al richting de 20 jaar. | |
Iemand91 | maandag 29 maart 2021 @ 19:04 |
Is weer onderweg naar Maastricht, landt over ongeveer een half uurtje ofzo. Live hier te zien: | |
Iemand91 | maandag 29 maart 2021 @ 20:48 |
Hoe snel gaat de tijd, vandaag alweer een jaar geleden dat de laatste passagiers met de KLM 747's werden vervoerd. PH-BFT als KL686 uit Mexico landde op 29 maart 2020 om half 4 's middags op Schiphol. ![]() ![]() Afgelopen donderdag is in Kemble PH-BFG gesloopt waarmee nu 11 van de 22 KLM 747-400's zijn gesloopt... [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 29-03-2021 20:58:43 ] | |
Iemand91 | dinsdag 30 maart 2021 @ 19:48 |
VANAVOND BOEING 747-AVOND OP RTL Z
| |
Sunri5e | vrijdag 2 april 2021 @ 14:40 |
Dat is niet duur voor een ticket in de kerstvakantie. | |
Fred | vrijdag 2 april 2021 @ 15:27 |
Het zal mij niks verbazen als TUI België op deze vluchten capaciteit gaat inkopen. Vanaf komend winterseizoen vliegt TUI (toevallig?) niet meer op woensdagen en zaterdagen naar Curaçao vanaf Amsterdam. Zou er een samenwerking in de lucht hangen? | |
Iemand91 | zaterdag 3 april 2021 @ 23:59 |
97th AMW at Altus Air Force Base carried out an impressive Elephant Walk with 29 aircraft, including KC-135s, KC-46s and C-17s.
![]() ![]() | |
Adrie072 | zondag 4 april 2021 @ 07:47 |
Dan kun je je wel uitleven zo achter de camera, mooie plaatjes! | |
Iemand91 | maandag 19 april 2021 @ 23:46 |
De laatste Boeing 777-300ER is gisteren (zondag) van de productielijn gerold. VQ-BFC voor Aeroflot. https://twitter.com/mattcawby/status/1383992833133010946 | |
flipsen | dinsdag 20 april 2021 @ 05:16 |
Hehe, vandaag hier in Argentinië in het nieuws dat er weer 800.000 Sputnik5 vaccins zijn aangekomen met de A330 van Aerolineas Argentinas, de LV-GIF ![]() | |
Piles | dinsdag 20 april 2021 @ 08:48 |
![]() | |
StateOfMind | dinsdag 20 april 2021 @ 08:49 |
Zijn er ook beelden van het massale opstijgen? Dat moet wel erg indrukwekkend zijn geweest. | |
Iemand91 | dinsdag 20 april 2021 @ 11:13 |
Niet gezien. | |
Fiorano | dinsdag 20 april 2021 @ 13:44 |
Nice! | |
Iemand91 | donderdag 22 april 2021 @ 22:07 |
Etihad is met een grote herstructurering bezig. Het komt er onder meer op neer dat de A380 niet meer terugkomt en tegen het einde van dit jaar zal ook de 777-300ER uit gefaseerd worden. De vloot zal worden gereduceerd tot de 787 en A350 (naast hun A32*-vloot). Hun 10 A380's zijn tussen de 7 en 4 jaar oud. ![]() De lijst met A380's die niet zullen terugkomen blijft maar groeien... Het betekent ook het einde van zo ongeveer de meest luxe stoel in de lucht; de The Residence. Speaking of the 787; Boeing heeft bijna 10 jaar na de eerste, vandaag de 1000e 787 geleverd. B-20EH aan China Southern Airlines. Toestel land over een kleine 2 uur in Guangzhou na de 17 uur durende leveringsvlucht: https://www.flightradar24.com/CSN5066/277a5324 [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 22-04-2021 22:43:08 ] | |
Kleffe_Dop | donderdag 22 april 2021 @ 22:46 |
Damn... ![]() En die raken ze aan de straatstenen niet meer kwijt. | |
Hyperdude | zaterdag 24 april 2021 @ 16:06 |
![]() 29 stuks, oa. C-17, KC-135 Altus AFB, OK Slechtweer oefening. | |
Iemand91 | maandag 26 april 2021 @ 14:42 |
2 uur vanmiddag is er weer een Lufthansa 747-400 vanuit Twente vertrokken. D-ABTK is naar Frankfurt gevlogen, later zal ze doorvliegen naar Teruel. https://www.flightradar24.com/DLH9921/2785c423 Van de 6 Lufthansa 747's zijn er nu 2 overgebleven. Afgelopen vrijdag heeft Twente Airport van de rechter gelijk gekregen in het kort geding dat ze hadden aangespannen tegen Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) om de 747's ook ná juni dit jaar nog te mogen laten vertrekken. https://twitter.com/twenteairport/status/1386653417054121986 Ik dacht om deze week weer 'ns een dagje bij Schiphol te gaan kijken. Huurde altijd een Canon 100-400mm bij Pixto maar die blijken al lang gesloten te zijn in Amsterdam. ![]() Was altijd zo handig met die kluisjes. Nu eens bedenken of ik het de moeite waard vind om bij Budgetcam de 100-400 of Sigma 150-600mm te huren (i.p.v. mijn antieke Canon 70-210mm) voor wat spotten aangezien Schiphol nu natuurlijk ook weinig te doen/zien valt... [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 26-04-2021 14:50:06 ] | |
DrMarten | maandag 26 april 2021 @ 14:48 |
Ding kwam praktisch over mijn huis. Fraai gezicht zo in het zonlicht. | |
winterapfel | maandag 26 april 2021 @ 14:56 |
Transavia B737 at Rotterdam on Apr 24th 2021. we think we are 6500 feet, military radar tells FL110, unreliable speed and altitude on both left and right pitot systems. http://avherald.com/h?article=4e6731a6&opt=0 | |
flipsen | maandag 26 april 2021 @ 15:31 |
Interesting... zal eens aan een vriend van me vragen wat hij daarvan weet, of dat ie toevallig zelf in de (rechter)stoel zat ![]() Edit: Nope, not him. Maar hij geeft wel aan dat dit soort problemen regelmatig geoefend worden in de sim en dat het dus allemaal niet zo spannend is ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door flipsen op 26-04-2021 16:24:23 ] | |
Iemand91 | dinsdag 27 april 2021 @ 21:06 |
Momenteel voert Beluga #1 haar laatste operationele vlucht uit van Hamburg naar Toulouse: https://www.flightradar24.com/BGA231A/27895f5f https://twitter.com/Frenchpainter/status/1387106900127461380 Het is de 2e Beluga die wordt uit gefaseerd; #2 vloog haar laatste operationele vlucht op 5 oktober 2020. Nu volgt dus ook de eerst gebouwde Beluga. Vertrek in Hamburg iets na 19:00 uur vanavond: https://twitter.com/boscgnspotter/status/1387111126765383680 | |
Iemand91 | donderdag 29 april 2021 @ 16:21 |
De Stratolaunch staat op het punt haar 2e vlucht ooit te maken: [ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 29-04-2021 16:27:34 ] | |
Iemand91 | zondag 2 mei 2021 @ 00:12 |
![]() | |
artm | maandag 3 mei 2021 @ 20:47 |
Lekker weer op LHR vanavond.. | |
Iemand91 | dinsdag 4 mei 2021 @ 13:28 |
Weer een maatschappij die afscheid neemt van de A380; Malaysia Airlines zet de komende maanden hun 6 A380's - geleverd in 2012 en 2013 - definitief aan de kant. Daarmee sluit het zich aan aan de groeiende groep van maatschappijen die geen toekomst meer zien in het toestel; na Air France (10), Hi Fly Malta (1), Etihad Airways (10), Lufthansa (14) en Thai Airways (6) en deels bij Qatar Airways (5 van de 10) en Singapore Airlines (7 van 19) Dat zijn bij elkaar opgeteld 59 A380's die niet meer zullen vliegen en de kans is groot dat Qatar de gehele vloot weg doet waarmee het totaal op 64 A380's komt; een kwart van totaal aantal gebouwde A380's. Naast het drietal dat al (deels) gesloopt zijn. ![]() | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 4 mei 2021 @ 14:13 |
Jammer, die kwamen ook nog wel eens over hier waar ik woon. Paar weken geleden ook weer een Osprey die op Brize Norton aan het oefenen was. | |
Fred | dinsdag 4 mei 2021 @ 20:21 |
Gelukkig hebben ze nu de XL, die dezelfde routes vliegt ![]() | |
Hojdhopper | woensdag 5 mei 2021 @ 16:06 |
Wat zou dit voor vlucht zijn: https://www.flightradar24.com/CLEAN81/279bd9c7 | |
Iemand91 | woensdag 5 mei 2021 @ 16:29 |
Dat laat FR24 toch gewoon zien? Een Boeing KC-135R Stratotanker van de USAF. | |
vipergts | woensdag 5 mei 2021 @ 18:15 |
Dure hobby | |
Hojdhopper | donderdag 6 mei 2021 @ 13:19 |
Ja dat wel ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 6 mei 2021 @ 13:58 |
F-GLXH Beluga #2 vliegt nu boven Emmen | |
Iemand91 | donderdag 6 mei 2021 @ 14:13 |
Ah, zo. ![]() | |
Fred | donderdag 6 mei 2021 @ 14:37 |
F-GXLH bedoel je denk ik? Dat is een Beluga XL. F-GLXH is een Boeing 737 | |
#ANONIEM | donderdag 6 mei 2021 @ 14:43 |
Klopt typefoutje / te snel willen zijn [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2021 14:44:14 ] | |
Iemand91 | vrijdag 7 mei 2021 @ 21:20 |
Sinds afgelopen woensdag luchthaven Berlin-Tegel officieel geen luchthaven meer is, zijn ze daar gisteren ook met iets anders begonnen; het slopen van de daar gestalde Boeing 707. https://www.airliners.net/photo/Lufthansa/Boeing-707-458/6424577 Deze Boeing 707 staat al 35 jaar - sinds 1986 - op de luchthaven gestald; eerst als gate guard bij de ingang (zie 1e foto, genomen in 1993), later bij de brandweer en een ruime 20 jaar geleden voorgoed neergezet op de plek waar ze nu nog steeds staat (weg te rotten) Ze draagt de registratie D-ABOC maar heeft nooit voor Lufthansa gevlogen; in 1961 werd ze aan El Al geleverd. Daar was ze ook betrokken bij de Dawson's Field hijackings; het toestel was onderweg van Tel Aviv naar New York via Amsterdam en kort na vertrek uit Amsterdam werd een poging tot kaping gedaan. Uiteindelijk kwam het toestel weer bij Boeing terecht die het cadeau gaf aan Lufthansa en zo kwam het uiteindelijk in Berlijn terecht. Hetzelfde lot staat ook de 707 in Hamburg waarschijnlijk te wachten. Daar staat ook al meer dan 20 jaar een 707 met de registratie D-ABOB. Deze vloog wel ooit voor Lufthansa maar dan als D-ABOD. Nadat deze kist na uitfasering 25 jaar lang door Lufthansa Technik is gebruikt werd deze in 1999 voor een symbolische bedrag aan de luchthaven Hamburg verkocht. Die wil er nu vanaf wegens de kosten van onderhoud. Er is een vereniging die de 707 wil behouden, maar kans is groot dat de 707 alsnog gesloopt zal worden. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 07-05-2021 23:22:34 ] | |
Hojdhopper | maandag 10 mei 2021 @ 10:53 |
Wat gaaf, dankje! | |
Iemand91 | woensdag 12 mei 2021 @ 22:35 |
Die hebben er geen gras over laten groeien: 16 maart naar Tarbes gevlogen, nu dus al gesloopt. Naar mijn weten de 3/4e A380 die ondertussen is gesloopt. | |
Fred | zondag 16 mei 2021 @ 12:37 |
Door het grote overschot zal er niet of nauwelijks behoefte zijn aan spareparts, dan kan je zo'n toestel maar beter snel in stukjes knippen en verkopen als "scrap metal". Ben bang dat we dit nog meer gaan zien de komende tijd. ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 16 mei 2021 @ 15:16 |
Stiekem toch wel benieuwd wat die maatschappijen afschrijven op de gekochte toestellen... want bij hoeveel jaar zou ongeveer het break-even point liggen van deze toestellen? Met alle onkosten erbij. | |
Peter | zondag 16 mei 2021 @ 17:30 |
Die sommetjes worden anders als ze leeg staan en niets opbrengen he? | |
derLudolf | woensdag 26 mei 2021 @ 11:43 |
https://www.lrt.lt/naujie(...)k#Echobox=1622012761 Geen Airbaltic vluchten tussen Riga en Minsk meer. | |
Stefanovic83 | vrijdag 4 juni 2021 @ 13:01 |
Ik hoor hier nu in Almere, ergens in de verte, f16's vliegen. Is dat ook ergens te tracken? Op flightradar zie ik ze niet | |
spapaars | zondag 6 juni 2021 @ 15:05 |
Moest het toch even opzoeken. De Verhees D-Plane 1 is een Belgische zelfgebouwde vliegende vleugel, ontworpen door Verhees Engineering en geleverd als plannen voor amateurconstructie ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 juni 2021 @ 15:50 |
https://globe.adsbexchange.com/ Bovenin beeld op U klikken zie je alleen militair vliegverkeer (althans wat de transponder aan heeft staan) | |
Karstman | maandag 7 juni 2021 @ 08:30 |
Wat een geinig ding | |
flipsen | maandag 7 juni 2021 @ 12:26 |
Heb ik iets gemist eigenlijk, ik zie @Iemand91 al bijna een maand niet meer posten hier ![]() | |
shiz | maandag 7 juni 2021 @ 13:06 |
Komkommertijd hoop ik. | |
Iemand91 | vrijdag 11 juni 2021 @ 00:28 |
Pogingen om deze 2e 707 te behouden zijn vruchteloos gebleken. Afgelopen woensdag is het 60 jaar oude toestel - na ruim 45 jaar om de luchthaven te hebben gestaan - nog eenmaal versleept naar een andere locatie op de luchthaven: https://twitter.com/digro65/status/1402572946300882946 Vandaag (donderdag) zijn ze begonnen met de sloop: ![]() | |
shiz | vrijdag 11 juni 2021 @ 00:38 |
Oh, weird, die zag ik vorige week vrijdag nog staan. ![]() | |
HansvanBemmel | vrijdag 11 juni 2021 @ 12:32 |
Potdikkie zonde zeg | |
Stefanovic83 | zaterdag 12 juni 2021 @ 16:21 |
Hoezo? Niemand wil 'm kennelijk hebben | |
Iemand91 | zondag 13 juni 2021 @ 16:39 |
flipsen | zondag 13 juni 2021 @ 17:54 |
Je bent er weer ![]() | |
Iemand91 | woensdag 16 juni 2021 @ 22:21 |
Vanmorgen is oud KLM 747-400 PH-BFV vertrokken vanuit Teruel naar Marseille. Momenteel is ze weer vertrokken en gaat ze (waarschijnlijk) naar Tel Aviv voor 'preighter' ombouw. https://www.flightradar24.com/VQBWM/2813b5b0 Daar staat ook al haar zusje -BFW voor dezelfde ombouw. EDIT: nope, naar Sharjah gegaan. Vertrek in Teruel vanmorgen: [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 17-06-2021 11:17:06 ] | |
Iemand91 | vrijdag 18 juni 2021 @ 20:32 |
De Boeing 737 MAX 10 maakt momenteel haar eerste vlucht: https://www.flightradar24.com/BOE101/281a29b7 | |
Adrie072 | zaterdag 19 juni 2021 @ 10:17 |
https://www.flightradar24.com/KLM73D/281bdc4e Geen zin an? | |
derLudolf | zaterdag 19 juni 2021 @ 10:19 |
Als dat maar goed gaat ![]() | |
Iemand91 | dinsdag 22 juni 2021 @ 21:36 |
De Antonov 225 vliegt weer: https://www.flightradar24.com/ADB359F/28258ed8 4 juni heeft die een testvlucht gemaakt vanaf Hostomel, Kiev. Daarvoor was haar laatste vlucht op 3 augustus 2020. In other Antonov news ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 23-06-2021 00:31:34 ] | |
Iemand91 | donderdag 24 juni 2021 @ 20:22 |
En weer onderweg naar huis vanuit Brize Norton: https://www.flightradar24.com/ADB359F/282bef2f Lijkt over Nederland heen te komen. Het is helder weer, lang licht dus die zie en hoor je straks wel overkomen. | |
Iemand91 | vrijdag 25 juni 2021 @ 22:06 |
Een paar Lufthansa A340-600's komen -tijdelijk - terug! Lufthansa strengthens its premium hub in Munich
![]() | |
flipsen | vrijdag 25 juni 2021 @ 23:14 |
Nice! Blijft toch mijn favoriete vliegtuig ![]() | |
derLudolf | zaterdag 26 juni 2021 @ 08:26 |
![]() | |
Iemand91 | dinsdag 29 juni 2021 @ 17:15 |
UNITED BESTELT 270 NIEUWE VLIEGTUIGEN
| |
Iemand91 | donderdag 1 juli 2021 @ 12:08 |
F-16 is na incident op vliegbasis Leeuwarden een pand in gereden: twee personen gewond geraakt
![]() ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 01-07-2021 13:10:24 ] | |
shiz | donderdag 1 juli 2021 @ 13:20 |
Woah, bizar. | |
Iemand91 | vrijdag 2 juli 2021 @ 19:00 |
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20210702-0 | |
Iemand91 | vrijdag 2 juli 2021 @ 21:36 |
Vandaag heeft Twente ook weer een vliegtuig ontvangen. De 24 jaar oude Air Mauritius A340-300 3B-NBD kwam na een vlucht van 11,5 uur aan voor sloop door AELS. Toestel heeft in het verleden Schiphol ook aangevlogen toen de maatschappij nog naar Amsterdam vloog. https://www.tubantia.nl/e(...)-mauritius~ad3edec5/ https://twitter.com/tvolmer01/status/1410999455965495297 | |
Iemand91 | donderdag 8 juli 2021 @ 16:52 |
Voor het eerst in 4 jaar komt er weer een Boeing 747-classic naar Schiphol. De 34 jaar oude Geo-Sky 4L-GEO 747-200 vliegt nu boven Zwolle en zal even na 17:00 uur op Schiphol landen. ![]() Hier afgebeeld op Maastricht Aachen Airport waar af en toen nog wel eens een 747-classic langs komt. EDIT: en vandaag op Schiphol: ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 08-07-2021 21:52:10 ] | |
Iemand91 | donderdag 8 juli 2021 @ 21:48 |
In other 747 news; Lufthansa gaat vanaf september weer een hun overgebleven 8 747-400's - tijdelijk - terug in dienst nemen. In 2023 zullen de 777-9's de 747-400's gaan vervangen. Voor zowel de LH A340-600's en 747-400's leken de dagen geteld door Covid, maar ze lijken dus weer terug te komen. | |
Iemand91 | vrijdag 9 juli 2021 @ 23:27 |
En momenteel is ook haar zusterschip 3B-NBE onderweg naar Twente voor ontmanteling en sloop. Paille en Queue was de laatst overgebleven A340-300 bij Air Mauritius. Momenteel buiten de tracking van FR24 maar verwachte aankomt in Twente is morgenochtend om 09:00 uur. ![]() En weer een A340 operator minder... | |
Iemand91 | zondag 11 juli 2021 @ 17:19 |
https://www.flightradar24.com/VGX01/285e221f | |
Iemand91 | maandag 12 juli 2021 @ 13:23 |
Grootste vliegtuigorder ooit van Air France-KLM
| |
Kleffe_Dop | maandag 12 juli 2021 @ 13:41 |
A220 & A320NEO voor AF en 737-MAX voor KLM? Of is het realistisch dat KLM ook over gaat op de A320NEO en de 737 familie achter zich laat? | |
Drekkoning | maandag 12 juli 2021 @ 13:44 |
Het zou me niet verbazen als ze over zouden stappen op Airbus inderdaad. | |
Iemand91 | maandag 12 juli 2021 @ 20:18 |
18-JARIGE TRAVIS VOLTOOIT OP VLIEGVELD TEUGE ALS JONGSTE PERSOON OOIT VLIEGREIS ROND DE WERELDNog meer info hier: https://www.aironline.nl/(...)gend-de-wereld-rond/ | |
Peterselieman | maandag 12 juli 2021 @ 20:33 |
Zou zomaar kunnen. Daarnaast heb je natuurlijk nog de buitenbeentjes de A330 en de ouder wordende 777-200. Ben benieuwd wat daar voor terug gaat komen. | |
Iemand91 | maandag 19 juli 2021 @ 13:48 |
Dezelfde kist is weer onderweg naar Schiphol: https://www.flightradar24.com/GEL905/2876232a | |
Karstman | maandag 19 juli 2021 @ 15:08 |
Leuk straks even goed kijken als hij overkomt. Edit: Helaas hij draaide een wat krappe bocht en was alleen in de verte te zien... [ Bericht 50% gewijzigd door Karstman op 19-07-2021 16:28:53 ] | |
Iemand91 | zaterdag 24 juli 2021 @ 21:03 |
Sunri5e | maandag 26 juli 2021 @ 07:31 |
Weer problemen bij Tui? De helft van de vluchten van vandaag is geannuleerd. | |
Iemand91 | maandag 26 juli 2021 @ 13:20 |
KLM's Airbus A330-200 PH-AOM wordt momenteel overgevlogen vanuit Schiphol naar Woensdrecht. Toestel is uitgefaseerd. https://www.flightradar24.com/KLM330/288cbf26 ![]() | |
Iemand91 | donderdag 29 juli 2021 @ 11:56 |
AIRBUS KOMT DEFINITIEF MET VRACHTVERSIE POPULAIRE A350
| |
Iemand91 | dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:57 |
En toen was er nog maar een (D-ABTL)... | |
Kleffe_Dop | zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:55 |
Oh boy... met als kers op de taart de FO die zit te filmen. | |
flipsen | zondag 8 augustus 2021 @ 00:34 |
![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | zondag 8 augustus 2021 @ 07:06 |
Gaat dit terug in dienst of wordt die gesloopt? | |
Adrie072 | zondag 8 augustus 2021 @ 16:08 |
Iemand91 | zondag 8 augustus 2021 @ 21:22 |
Terug in dienst totdat de 777-9's worden geleverd. Ook die overgebleven 747 in Twente. | |
Amplifier | maandag 16 augustus 2021 @ 16:06 |
Ik zit op het moment heel erg de ontwikkelingen rondom Afghanistan te volgen en zit veel op Flightradar. Nu zie ik een Boeieing KC-135R Stratotanker van de USAF in de Golf van Oman. Er staat echter "no callsign". Kan iemand mij vertellen waarom dit mag? Ik dacht dat een callsign ook op militaire vliegtuigen verplicht is? | |
Lucifer_Doosje | maandag 16 augustus 2021 @ 18:41 |
Militaire vliegtuigen hebben idd ook een callsign, en die zijn ook gewoon zichtbaar op radar voor de ATC. Alleen jij als hobbyist kan dat niet zien. De meeste civiele vliegtuigen zijn uitgerust met een moderne ADS-B transponder welke gegevens als callsign, hoogte, snelheid etc verstuurt. Mensen met een ADS-B ontvanger kunnen dat thuis gewoon oppikken en zelf zien wie waar vliegt (Flightradar maakt gebruik van allerlei mensen die thuis zo'n ontvanger hebben) De wat oudere vliegtuigen hebben geen ADS-B transponder (en de meeste militaire vliegtuigen hebben deze geblokt), en van die vliegtuigen is het dan ook moeilijker om de positie en gegevens te bepalen. Ze zijn wel uit te peilen dmv meerdere ADS-B ontvang stations (MLAT), waardoor ook deze vliegtuigen op bijv Flightradar te zien zijn. Alleen is niet altijd alle info (zoals bijv callsign) zichtbaar voor Jan en alleman. Dus ze hebben wel degelijk een callsign, alleen kun jij dat niet zien op FR24. | |
Amplifier | maandag 16 augustus 2021 @ 20:27 |
Duidelijke uitleg, dank! | |
#ANONIEM | maandag 16 augustus 2021 @ 20:40 |
https://globe.adsbexchange.com/ Laat vaak meer zien kwa militaire vliegtuigen is mijn ervaring. | |
Iemand91 | woensdag 18 augustus 2021 @ 22:31 |
Boeing C-17 vanuit Kabul onderweg naar Schiphol (via Tbilisi) met evacuees, land zo meteen: https://www.flightradar24.com/BARTK94/28d396dc | |
Iemand91 | donderdag 19 augustus 2021 @ 20:17 |
KOREAN AIR NEEMT BINNEN VIJF JAAR AFSCHEID VAN A380'S, BINNEN TIEN JAAR VAN 747'S
![]() https://twitter.com/KoreanAir_KE/status/642156758467608576 | |
Iemand91 | vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:41 |
En over 3 kwartier A330MRTT T-055 vanuit Islamabad: https://www.flightradar24.com/MMF56/28d89413 | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:31 |
Ik kan geen reden verzinnen waarom ze dat zouden doen. Het is niet logisch dat Air France met een Europa-vloot van bussen en Boeings gaat vliegen en KLM met alleen bussen. | |
Iemand91 | maandag 23 augustus 2021 @ 22:14 |
Misschien interessante docu nu op NPO2: 2DOC: The Mystery of D.B. Cooper.
| |
Iemand91 | maandag 30 augustus 2021 @ 22:49 |
Zojuist is de laatste USAF C-17 uit Kabul vertrokken en zijn de Amerikanen na 20 jaar uit Afghanistan: https://www.flightradar24.com/MOOSE94/28f87f57 | |
Iemand91 | woensdag 1 september 2021 @ 20:25 |
De laatste Airbus A380 zal over een week of 9-12 geleverd worden. Emirates heeft de levering van hun laatste 3 toestellen naar voren geschoven, i.p.v. mei/juni 2022 wordt de laatste A380 nu in november geleverd. Dat is dus bijna exact 14 jaar na de eerste A380 aan Singapore Airlines. Airbus heeft nog 3 A380's te leveren; alle 3 voor Emirates. Na aflevering staat hun totale vloot A380s op 118. (De 3e en laatste voor All Nippon Airways staat weliswaar nog in Toulouse, maar is wel al officieel geleverd) Bron: https://www.emirates.com/(...)al-a380-in-november/ Ik zet een symbolische euro op in dat dit niet gaat gebeuren... |