abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:38:28 #151
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198122386
quote:
Dat filmpje ook :D

Succes met je praatje naar de passagiers.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:57:23 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_198122786
Pax: ARRHGHHH OH NOES, HOLY SHIT
Crew: 'as it seems we are experiencing some slight technical issues'

:P Ik zag eerder vandaag een NASA launch met MECO (main engine cut off) & separation, misschien doen die motoren een tribute.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_198123791
Kinderbadje voor de zomer:


  zondag 21 februari 2021 @ 09:12:58 #154
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_198125226
twitter


N772UA is de vijfde 777 ooit gebouwd, eerste vlucht in november 1994, in dienst bij United sinds september 1995. Uitgerust met de Pratt & Whitney PW4077 turbofans.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 21-02-2021 09:18:59 ]
  zondag 21 februari 2021 @ 12:07:42 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_198127518
Bits Of Engine In Numerous Gardens
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_198154157

https://www.airliners.net(...)BH2Aff8BFmc29w%3D%3D

Vandaag is het overigens ook 20 jaar geleden dat de laatste McDonnell Douglas MD-11 werd geleverd.
Op 22 februari 2001 werd D-ALCM - de een-na-laatst gebouwde MD-11 - aan Lufthansa Cargo geleverd.
Lufthansa considers options as final MD-11 is delivered

Van de 200 gebouwde MD-11's vliegen er nog 98 rond; 53 bij FedEx, 36 bij UPS, 3 bij Lufthansa Cargo en
6 bij Western Global Airlines.
pi_198179276
De eerste Embraer 195-E2 is aan KLM geleverd.
KLM heeft een order staan voor 25 toestellen met opties voor nog 10 meer.
PH-NXA wordt morgenmiddag/avond op Schiphol verwacht en brengt de totale KLM Embraer vloot op 50 toestellen.

EDIT: en onderweg: https://www.flightradar24.com/KL9966/26e7ae11

KLM reduces emissions with first E-jet E2
quote:
KLM Cityhopper now has 50 E-Jets in its fleet. The newest addition, an E195-E2, was delivered today at a hand-over ceremony at our factory in São José dos Campos.

This is the first E2 for KLC from an order for up to 35 E195-E2s that KLM is acquiring through Aircastle and ICBC Aviation Leasing. The airline currently operates 17 E175s (88 seats) and 32 E190s (100 seats). The new E-Jet is the carrier’s biggest airplane with 132 seats configured in three zones. The forward Business Class section has 20 seats. The main cabin has 8 Economy Comfort seats and 104 Economy Class seats.

The arrival of the E195-E2 introduces considerable cost savings and environmental benefits. These are especially important as KLM pursues its goal of reducing the company’s carbon footprint by at least 50% per pax/km over the next 10 years.

Compared to the first-generation E190, the E195-E2 has a noise footprint that is over 60% smaller. This reduction is particularly relevant at Amsterdam’s Schiphol Airport which has strict noise abatement procedures. The E195-E2’s external noise level is well below future ICAO limits.

The E195-E2’s carbon emissions are 9% lower per trip and 31% lower per seat versus the E190. Those savings really add up. In a typical year, each E195-E2 will emit 1,500 fewer tons of CO2.



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 24-02-2021 13:27:13 ]
pi_198197306
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste Embraer 195-E2 is aan KLM geleverd.
KLM heeft een order staan voor 25 toestellen met opties voor nog 10 meer.
PH-NXA wordt morgenmiddag/avond op Schiphol verwacht en brengt de totale KLM Embraer vloot op 50 toestellen.

EDIT: en onderweg: https://www.flightradar24.com/KL9966/26e7ae11

KLM reduces emissions with first E-jet E2
[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En onderweg op het laatste stukje naar Amsterdam
KLM9966 from Tenerife to Amsterdam https://fr24.com/KLM9966/26ea5f96
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_198208084
De restanten van TWA 800 zullen worden ontmanteld en vernietigd:

NTSB’s TWA Flight 800 Reconstruction to be Decommissioned
quote:
WASHINGTON (Feb. 22, 2021) — The National Transportation Safety Board announced Monday its decision to decommission the TWA Flight 800 reconstruction as the agency prepares for the expiration of the lease for its Ashburn, Virginia, Training Center.

The reconstruction, housed in the 30,000 square foot hangar along with other training tools at the NTSB’s Training Center, has been used in the NTSB’s accident investigation training courses for nearly 20 years. However, advances in investigative techniques such as 3-D scanning and drone imagery, lessen the relevance of the large-scale reconstruction in teaching modern investigative techniques.

TWA Flight 800, a Boeing 747, bound for Paris, France with 230 people aboard, crashed July 17, 1996, minutes after takeoff from John F. Kennedy International Airport. After an exhaustive, four-year-long investigation, the NTSB determined the probable cause of the crash was an explosion in the center wing fuel tank. Evidence indicated the explosion was the result of an electrical failure that ignited the flammable fuel/air mixture in the tank.

“The investigation of the crash of TWA Flight 800 is a seminal moment in aviation safety history,” said NTSB Managing Director Sharon Bryson. “From that investigation we issued safety recommendations that fundamentally changed the way aircraft are designed. The investigation also led to a memorandum of understanding between the FBI and the NTSB regarding investigations of accidents resulting from intentional acts as well as evidence collection and preservation. That investigation also led to the equally important development of our Transportation Disaster Assistance division and the legislation in place today governing carrier responsibilities for family assistance in the wake of a transportation disaster,” said Bryson.

The NTSB plans to stop use of the reconstruction July 7, 2021. For several months thereafter, the NTSB will thoroughly document the reconstruction using various 3-D scanning techniques. The scanned data will be archived for historical purposes.

When the NTSB moved the reconstruction to the Training Center, it did so with the stipulation that it would be used solely as a training resource and never as an exhibit or public display. To honor this agreement made with the families of the victims of TWA Flight 800, the NTSB will work closely with a federal government contractor to dismantle the reconstruction and destroy the wreckage.

“Our Transportation Disaster Assistance division and I have connected with representatives of TWA Flight 800 family groups to help ensure families of those who perished on TWA Flight 800 learned of our decision directly from the NTSB before our public announcement,” said Bryson.

Between calendar year 2015 and 2019 the NTSB trained a combined annual average of 2,622 students including NTSB investigators and staff, and external stakeholders involved in transportation safety, advocacy, family assistance and emergency response. The NTSB is exploring options to continue its robust training program.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 11:44:26 #162
490601 Runway28
Foto & Video in de Luchtva
pi_198231095
Hier een filmpje van een WiZZAiR die op Eindhoven land. De opname is gemaakt met de hele lange lens :-)

Met Vriendelijke Groet, Alex
pi_198231170
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:44 schreef Runway28 het volgende:
Hier een filmpje van een WiZZAiR die op Eindhoven land. De opname is gemaakt met de hele lange lens :-)

Eerst een wagen van Bird Control.. en dan hele zwermen vogels die over de baan vliegen bij het landen... of lijtk dat maar zo?
dag
pi_198231195
SLM B777 komende week terug naar Boeing vanwege grote kostenpost voor reparatie

quote:
De ‘nieuwe’ SLM B777 is reeds enige tijd uit de roulatie vanwege een technische inspectie en onderhoud. Het technisch onderhoud heeft uitgewezen dat er in het ergste geval rekening moet worden gehouden met een grote kostenpost voor reparatie en zelfs eventueel het moeten vervangen van één van de motoren.

Dit gegeven heeft ertoe geleid dat de directie en overige actoren binnen Surinam Airways, het besluit hebben genomen om de vroegtijdige teruggave van de B777 aan Boeing in te zetten.

Het een en ander is donderdag met Boeing besproken en Surinam Airways verwacht verdere besprekingen ter afhandeling of mogelijke andere opties. Het streven is, om bij consensus met Boeing, het vliegtuig reeds de komende week te vliegen naar een door Boeing nog te bepalen locatie.

Zodra zaken definitief zijn zal de SLM dit bekend maken. In de tussentijd wordt de Mid-Atlantische vliegroute onderhouden door Air Belgium
  zaterdag 27 februari 2021 @ 12:04:06 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198231338
Het is en een blijft een neverending story met de SLM...

Dan zal je zien dat ze de ETOPS op ten duur ook weer komt te vervallen en ze dat hele circus weer opnieuw moeten doen als de gedroomde 787 dan eindelijk komt.. Áls dat ooit nog gaat gbeuren.
So we just called him Fred
  maandag 1 maart 2021 @ 16:48:05 #167
490601 Runway28
Foto & Video in de Luchtva
pi_198270563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Eerst een wagen van Bird Control.. en dan hele zwermen vogels die over de baan vliegen bij het landen... of lijtk dat maar zo?
Het lijkt een beetje zo, doordat ik met een hele lange lens werk! Zit in werkelijkheid meer dan een kilometer ruimte tussen.
Met Vriendelijke Groet, Alex
pi_198320020
quote:
Boeing uit zorgen over veiligheid Airbus A321XLR
Boeing heeft de veiligheid van de A321XLR van concurrent Airbus in twijfel getrokken. Het probleem zou de centrale brandstoftank zijn.

Airbus A321XLR
De Airbus A321XLR staat te boek als een nieuw hoofdstuk in de luchtvaart. De narrowbody kan directe vluchten uitvoeren op zeer lange afstanden. De bedoeling is dat het toestel luchtvaartmaatschappijen in staat stelt om langere routes met relatief weinig passagiers toch rendabel te maken.

De belangrijkste factor voor het grote bereik dat het vliegtuig heeft is de de nieuwe rear central fuel tank (RCT). Hierin, onder de voeten van passagiers, kan 12.900 liter brandstof worden opgeslagen die nodig is om extra ver te kunnen reizen. Voor deze voorziening is de Europese luchtvaartautoriteit EASA bezig met speciale voorwaarden die met betrekking tot de veiligheid van deze RCT worden gesteld.

Boeing
De voorwaarden zijn inmiddels enkele weken geleden gedeeld met allerlei betrokken partijen, waaronder andere vliegtuigbouwers. Deze kunnen hun zienswijzen over de speciale voorwaarden naar voren brengen. Boeing heeft inmiddels twee mogelijke veiligheidsproblemen aangekaart. Volgens het bedrijf zijn brandstoftanks die in het airframe worden verwerkt aanzienlijk onveiliger als deze in aanraking komen met bijvoorbeeld een brand.

Daarnaast vraagt het bedrijf zich af wat de gevolgen van de brandstoftank zijn bij een probleem met het landingsgestel of wanneer het toestel van de baan glijdt. Volgens Boeing is het onduidelijk hoe de tank tegen zo’n gebeurtenis beschermd is.
https://www.upinthesky.nl(...)heid-airbus-a321xlr/

Gezien dit
quote:
De voorwaarden zijn inmiddels enkele weken geleden gedeeld met allerlei betrokken partijen, waaronder andere vliegtuigbouwers. Deze kunnen hun zienswijzen over de speciale voorwaarden naar voren brengen.
lijkt me dit een standaard gang van zaken waarbij bijv. in het verleden Airbus ook wel zorgen kunnen hebben geuit over Boeing, maar dat dat nooit naar buiten kwam en nu wel, vanwege sensatie.

Wat denken jullie? Stemmingmakerij of valide punt?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 4 maart 2021 @ 18:23:57 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198322530
Je moet voorkomen dat zoiets gebeurt als bij TWA vlucht 800 waarbij de centrale brandstoftank ontplofte

https://nl.wikipedia.org/wiki/TWA-vlucht_800
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 18:26:39 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198322587
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:38 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

https://www.upinthesky.nl(...)heid-airbus-a321xlr/

Gezien dit
[..]

lijkt me dit een standaard gang van zaken waarbij bijv. in het verleden Airbus ook wel zorgen kunnen hebben geuit over Boeing, maar dat dat nooit naar buiten kwam en nu wel, vanwege sensatie.

Wat denken jullie? Stemmingmakerij of valide punt?
Boeing wil wat verlies van de 737Max compenseren lijkt me.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:07:49 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198323454
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:38 schreef Hojdhopper het volgende:

Wat denken jullie? Stemmingmakerij of valide punt?
Dit plaatje zegt genoeg:


In de 747 heeft Boeing het zelfs mogelijk gemaakt om brandstof niet alleen onder de passagiers, maar ook in de staart op te slaan:


De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet.
So we just called him Fred
pi_198326350
Oké, dus eerder een slechte verliezer (afgaande op de afgelopen korte termijn). Jammer dat het dan zo moet...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_198340704
https://www.dumpert.nl/item/8084057_cde04366

Reacties erbij zijn soms wel juweeltjes ;)

-> Hier in NL zou eerst een week lang een plan van aanpak gemaakt worden, onderzoeksraad voor de veiligheid erbij, luchtvaartpolitie enz enz. Mooi opgelost zo

-> Vergeet slachtofferhulp niet.

-> Hier in Nederland staan vliegtuigen niet in de blubber een omdat we vliegvelden met strakke landingsbanen hebben. De Russische luchtvaart is niet iets om heel jaloers op te zijn.

-> Bij fokker hebben ze speciaal voor dit soort situaties een nieuw vliegtuig ontwikkeld. ..... de modder fokker.
pi_198359207
Er kwam er laatst hier een over. Het geluid trok mijn aandacht, 4-motorig vliegtuig, erg lawaaiig, dacht dat het mss een oude 747 zou zijn, maar het was een Antonov-124 van Volga-Dnepr Airlines, onderweg van Luxemburg naar Goose Bay.
pi_198359642
Vliegt de A225 eigenlijk nog wel eens? Die wil ik nog wel eens live zien :P
pi_198400142
Laatste week voor de laatste 747.
Na wat uitstel lijkt nu toch echt de dag te komen dat de laatste KLM pax 747 gaat vertrekken.
Volgende week maandag lijkt PH-BFV City of Vancouver te gaan vertrekken om 08:00 uur.


bron
pi_198423891


Wtf man... https://www.luchtvaartnie(...)van-air-france-groen

quote:
wel zegt de organisatie door middel van de bekladding 'greenwashing' door de Franse regering aan de kaak te willen stellen.

Greenpeace stelt dat technologische innovaties en maatregelen zoals het schrappen van korte vluchten onvoldoende zijn om de luchtvaart te verduurzamen. De organisatie noemt regulering en vermindering van het luchtverkeer essentieel.
Dus dan ga je maar bezit van een bedrijf vernaggelen?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 10 maart 2021 @ 22:21:16 #179
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198436761
Het is idd wat grof geschut, maar dat bedrijf vernaggeld wel de lucht die wij allemaal inademen door kerosine in de lucht te verbranden.

In een ander perspectief: bij het uitvoeren van de activiteiten van AirFrance zijn tot op heden meer doden gevallen dan bij het uitvoeren van de activiteiten van Greenpeace.
So we just called him Fred
  woensdag 10 maart 2021 @ 22:28:24 #180
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198436931
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 22:21 schreef Fred het volgende:
Het is idd wat grof geschut, maar dat bedrijf vernaggeld wel de lucht die wij allemaal inademen door kerosine in de lucht te verbranden.

In een ander perspectief: bij het uitvoeren van de activiteiten van AirFrance zijn tot op heden meer doden gevallen dan bij het uitvoeren van de activiteiten van Greenpeace.
Tja, zo kan je ook de auto van de buurman groen spuiten.

Lijkt me allemaal niet zo netjes. Hier heb je gewoon andere wegen voor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator woensdag 10 maart 2021 @ 22:29:37 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198436973
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:42 schreef Hojdhopper het volgende:
[ afbeelding ]

Wtf man... https://www.luchtvaartnie(...)van-air-france-groen
[..]

Dus dan ga je maar bezit van een bedrijf vernaggelen?
Ach ja, als je geen baas hebt, hoef je niet voor je baan te vrezen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_198507252
Vandaag vertrekt de laatste KLM pax 747 PH-BFV "City of Vancouver".
Ze zal naar Teruel worden gevlogen voor tijdelijke opslag voordat ze naar Longtail Aviation gaat.

Ze is live on radar: https://www.flightradar24.com/KLM747/27166f16

Flying Matters is live op Youtube:


EDIT: en ze is weg...
EDIT #2: en met een flyby over Teruel nu aldaar geland.


Bron

Bron

[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 15-03-2021 11:34:33 ]
pi_198522660
Overigens is het vandaag ook 25 jaar geleden dat Fokker failliet ging:


Voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog staan er in een keer 5600 mensen op straat.

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 16-03-2021 00:18:01 ]
pi_198559955
Vandaag maakte de laatste A380 haar eerste vlucht.
Inclusief low pass en wing wave over de flight assembly line in Toulouse.





Toestel is naar Hamburg gevlogen voor cabine outfitting en paint.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 21:45:04 #185
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_198595135
Vliegtuigen spotten in Sao Paulo via Youtube

Wie dit leest is gek
pi_198642882
Vandaag zijn de eerste commerciële 737 MAX vluchten uitgevoerd van en naar Schiphol sinds het opheffen van het vliegverbod.

PH-TFP van TUI deed afgelopen nacht een chartervlucht naar Cardiff (en daarna terug) en Icelandair zette ook een 737 MAX in op haar vlucht vanuit Reykjavík.

210322 TF-ICN B38M (Boeing 737 MAX 8) ICE (named Mývatn) by mzunguwamap, on Flickr
pi_198677564
Toestellen gaan (747-400, A330-200, 737-700) en komen bij KLM.
Na de E195-E2 komen deze week ook de 2 allerlaatste 777-300ER's.
Vandaag Gisteren is PH-BVV aan KLM geleverd en is op dit moment op weg naar Schiphol:
https://www.flightradar24.com/KLM9876/272eb4dc

Vrijdag volgt de laatste (PH-BVW) en komt dus zaterdagochtend aan.

Deze 2 zijn overigens ook een van de laatst gebouwde 777-300ER's.
Na levering van -BVW zullen nog maar 6 -300ER's volgen (2 Aeroflot, 3 Thai Airways en 1 voor China Southern Airlines)


https://twitter.com/mattcawby/status/1374873422522503169

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 25-03-2021 11:37:12 ]
  donderdag 25 maart 2021 @ 17:32:21 #189
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_198687128


Over 777-300ER's gesproken... wat is er eigenlijk gebeurd met dat ex-toestel van Jet Airways die op Schiphol aan de ketting was gelegd en vervolgens januari 2020 gekocht is door KLM.
Staat die, mede door Corona, nog altijd op dezelfde plek in Jet Airways kleuren? Gaat ie voor onderdelen gebruikt worden? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 25-03-2021 19:32:56 ]
  donderdag 25 maart 2021 @ 17:44:58 #190
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_198687316
Die heb ik kort geleden nog gezien meen ik, dus zal er nog wel staan. Wat de bedoeling ermee is... no idea.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 maart 2021 @ 18:27:35 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198687912
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 00:32 schreef Iemand91 het volgende:
Toestellen gaan (747-400, A330-200, 737-700) en komen bij KLM.
Na de E195-E2 komen deze week ook de 2 allerlaatste 777-300ER's.
Vandaag Gisteren is PH-BVV aan KLM geleverd en is op dit moment op weg naar Schiphol:
https://www.flightradar24.com/KLM9876/272eb4dc

Vrijdag volgt de laatste (PH-BVW) en komt dus zaterdagochtend aan.

Deze 2 zijn overigens ook een van de laatst gebouwde 777-300ER's.
Na levering van -BVW zullen nog maar 6 -300ER's volgen (2 Aeroflot, 3 Thai Airways en 1 voor China Southern Airlines)

[ afbeelding ]
https://twitter.com/mattcawby/status/1374873422522503169
Wel opvallend dat KLM de 777 wel afneemt en volgens mij de al gebouwde 787-10 voorlopig niet :?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_198688462
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 17:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Over 777-300ER's gesproken... wat is er eigenlijk gebeurd met dat ex-toestel van van Jet Airways die op Schiphol aan de ketting was gelegd en vervolgens januari 2020 gekocht is door KLM.
Staat die, mede door Corona, nog altijd op dezelfde plek in Jet Airways kleuren? Gaat ie voor onderdelen gebruikt worden? :?
Die staat er nog steeds. KLM heeft het toestel overigens niet overgenomen want de deal ging niet door.
Men wil een Jet Airways een doorstart laten maken met o.a. dat toestel.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 18:27 schreef Peterselieman het volgende:
Wel opvallend dat KLM de 777 wel afneemt en volgens mij de al gebouwde 787-10 voorlopig niet :?
Er zijn al maanden geen nieuwe 787's afgeleverd omdat bij alle nog niet geleverde 787's inspecties uitgevoerd moeten worden.
pi_198690078
Momenteel staat in Maastricht dit toestel:

EW-450TR | IL62MGr | Rada Airlines by Mark Remmel, on Flickr

Toestel is ruim 2 uur geleden geland. Morgenochtend rond 7 uur vertrekt ze richting Myanmar.
  Moderator donderdag 25 maart 2021 @ 20:30:24 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198690273
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:21 schreef Iemand91 het volgende:
Momenteel staat in Maastricht dit toestel:

[ link | afbeelding ]EW-450TR | IL62MGr | Rada Airlines by Mark Remmel, on Flickr

Toestel is ruim 2 uur geleden geland. Morgenochtend rond 7 uur vertrekt ze richting Myanmar.
Gaaf!
Waar kwam het vandaan? Het is vanuit Minsk/Wit-Rusland niet echt een logische tussenstop
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 25 maart 2021 @ 20:44:26 #195
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198690572
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gaaf!
Waar kwam het vandaan? Het is vanuit Minsk/Wit-Rusland niet echt een logische tussenstop
Misschien kwam-ie wat Sputnik vaccins brengen voor de EMA
So we just called him Fred
pi_198696145
Zo die zie je niet zo vaak, zeg maar nooit.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 26 maart 2021 @ 17:46:01 #197
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_198703058
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 19:06 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Die staat er nog steeds. KLM heeft het toestel overigens niet overgenomen want de deal ging niet door.
Men wil een Jet Airways een doorstart laten maken met o.a. dat toestel.
Ah.. thanks, ik had niet meer meegekregen dat die deal afgeketst was.
Achteraf gezien, met het hele COVID verhaal, een geluk bij een ongeluk.

quote:
2s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:07 schreef Karstman het volgende:
Zo die zie je niet zo vaak, zeg maar nooit.
Klinkt het gek als ik zeg verbaasd te zijn dat die uberhaupt nog welkom zijn op Westerse vliegvelden?
Of zou je 'm op bijvoorbeeld Maastricht wel zien, maar zou Schiphol ondenkbaar zijn?
pi_198708201

https://twitter.com/mattcawby/status/1375551574202703875

KLM's laatste 777 is vandaag geleverd (foto hierboven is bij de Everett Delivery Center) en zojuist vertrokken vanuit Everett richting Amsterdam: https://www.flightradar24.com/KLM9878/2733f66c

PH-BVW draagt de naam Canadian Rocky Mountain Parks en is KLM's 31e 777 en 16e 777-300ER.

Hiermee komt ook een einde aan Boeing toestellen uit Everett voor KLM.
Ruim 50 jaar lang is er een constante stroom aan Boeing toestellen vanuit Everett naar Amsterdam gekomen; bijna elk jaar in ieder geval wel 1 toestel en anders stonden er wel orders open.

In Everett worden nu alleen nog maar de 767, 777F, 777X en de laatste 787-9's, 777-300ER's/777-200LR's gebouwd en hier heeft KLM geen orders voor openstaan.

In 2018 heb ik dit ook gezegd (bij de levering van de laatste 787-9), maar toen kwam KLM een klein jaar later ineens met nog een order voor deze laatste 2 777-300ER's :P
pi_198714711
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Klinkt het gek als ik zeg verbaasd te zijn dat die uberhaupt nog welkom zijn op Westerse vliegvelden?
Of zou je 'm op bijvoorbeeld Maastricht wel zien, maar zou Schiphol ondenkbaar zijn?
Tja je zou denken dat als ie op Maastricht mag landen dat Schiphol ook moet kunnen. En volgens mij is het alleen maatschappijen die verboden zijn en niet losse types
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 14:02:43 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198715181
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:35 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/mattcawby/status/1375551574202703875

KLM's laatste 777 is vandaag geleverd (foto hierboven is bij de Everett Delivery Center) en zojuist vertrokken vanuit Everett richting Amsterdam: https://www.flightradar24.com/KLM9878/2733f66c

PH-BVW draagt de naam Canadian Rocky Mountain Parks en is KLM's 31e 777 en 16e 777-300ER.

Hiermee komt ook een einde aan Boeing toestellen uit Everett voor KLM.
Ruim 50 jaar lang is er een constante stroom aan Boeing toestellen vanuit Everett naar Amsterdam gekomen; bijna elk jaar in ieder geval wel 1 toestel en anders stonden er wel orders open.

In Everett worden nu alleen nog maar de 767, 777F, 777X en de laatste 787-9's, 777-300ER's/777-200LR's gebouwd en hier heeft KLM geen orders voor openstaan.

In 2018 heb ik dit ook gezegd (bij de levering van de laatste 787-9), maar toen kwam KLM een klein jaar later ineens met nog een order voor deze laatste 2 777-300ER's :P
Waarom zou KLM in de toekomst geen 777X bestellen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')