Lees het net ja ...quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:35 schreef flipsen het volgende:
Lees Net hier dat er in Jakarta een 737 is neergestort? Geen tijd om NL of Engels nieuwsbericht te zoeken, moet rennen hehe
https://tn.com.ar/interna(...)-menos-de-un-minuto/
De tering, dat is weer echt Telegraaf he?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lees het net ja ...
https://www.telegraaf.nl/(...)opstijgen-in-jakarta
Een 737-500 van 26 jaar oud een "eerdere versie van de Max" noemenquote:Het gaat om een eerdere versie van de Boeing 737 Max. In oktober 2018 stortte een Max-toestel van Lion Air in dezelfde Javazee, ook ten noorden van Jakarta.
Snelheid zakt plotseling in, vliegtuig valt uit de lucht.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:11 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/TRA4Y/268637d3
Vreemd
Ik zie een bochtje terug net boven La Rochelle en weer terug naar A`dam.....quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Snelheid zakt plotseling in, vliegtuig valt uit de lucht.
In feite dat het een voorloper is klopt het, maar het heeft voor het artikel geen enkele toegevoegde waarde, omdat de generaties vliegtuigen nogal van elkaar verschillenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:06 schreef flipsen het volgende:
[..]
De tering, dat is weer echt Telegraaf he?
[..]
Een 737-500 van 26 jaar oud een "eerdere versie van de Max" noemen
Als er voorloper van de 737 Max had gestaan was het prima geweest, maar dat staat er nietquote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In feite dat het een voorloper is klopt het, maar het heeft voor het artikel geen enkele toegevoegde waarde, omdat de generaties vliegtuigen nogal van elkaar verschillen
Let wel; dit zijn dus niet 4 extra 747's.quote:Freighters to add additional capacity to meet growing e-commerce and express cargo demand
Order will complete production of the 747-8 in 2022
SEATTLE, Jan. 12, 2020 – Boeing [NYSE: BA] and Atlas Air Worldwide today announced an agreement to purchase four 747-8 Freighters. The order enables Atlas Air to leverage the operational advantages of the 747-8 Freighter to meet growing cargo demand around the globe.
(...)
The 747-8 airplanes in this agreement will be the final four aircraft to roll off the production line in Everett, Washington.
“The 747 will forever hold a special place in aviation history and we are honored by Atlas Air’s longstanding commitment to the airplane. Atlas Air began operations 28 years ago with a single 747 and it is fitting that they should receive the last 747 production airplanes, ensuring that the ‘Queen of the Skies’ plays a significant role in the global air cargo market for decades to come,” said Stan Deal, president and chief executive officer of Boeing Commercial Airplanes.
quote:DOHA - Qatar Airways heeft momenteel alle tien de Airbus A380’s aan de grond staan. Het gaat nog lang duren voor ze weer in dienst komen, en wanneer dat gebeurt keren er hoogstens vijf terug. Dat zei topman Akbar al Baker woensdag tijdens CAPA Live.
De maatschappij uit Doha richt zich voor de toekomst op kleinere, tweemotorige toestellen als de Airbus A350 en Boeing 787. Die zijn efficinter en makkelijker te vullen.
Pre-corona werd de A380 ingezet naar Bangkok, Frankfurt, Guangzhou, Londen, Melbourne, Parijs, Perth en Sydney. Het zijn de enige toestellen in de Qatar Airways-vloot met een First Class aan boord.
De bovenste of onderste helft vraag ik me dan gelijk afquote:Op woensdag 13 januari 2021 18:14 schreef Iemand91 het volgende:
QATAR AIRWAYS: HELFT VAN AIRBUS A380'S KEERT NIET MEER TERUG
[..]
Een ding is zeker, post corona zijn er een heleboel nieuwe kist vrij goedkoop te leasen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 12:17 schreef shiz het volgende:
Hum, die B787's zullen dan een nieuw baasje nodig hebben...
(De een z'n einde longhaul is de ander z'n verjongde vloot)
quote:For the first time, the Russian Air Force has conducted a mass launch of 6 AN-124 (Nato reporting name Condor) cargo aircraft, practicing the combat capability of safely and swiftly launching a large number of heavy aircraft.
Air Force officials said the total force launch effort was an opportunity for personnel to train together on a larger scale than normal.
The purpose of the training flights was to improve the skills of young crews of Antonov AN-124 transport aircraft, according to a recent service news release.
“The flights were carried out at an altitude of over 4 thousand meters, the total length of the route was more than 600 km, the average aircraft speed was 500 km/h,” the Air Force said in a release on Friday.
The AN-124 Condor is one of the largest aircraft in the world, specifically designed for carrying heavy or bulky loads by the Ukrainian Antonov company.
AN-124 can carry more cargo farther distances than any other aircraft. The heavy strategic military transport airplane is capable of carrying up to 150 tons of cargo. It can also carry 88 passengers in an upper deck behind the wing center section. The cargo compartment of An-124 is 366.44.4 m (1182114 ft), ca. 20% larger than the main cargo compartment of the C-5 Galaxy, which is 36.915.794.09 m (121.119.013.4 ft).
Zou de PH-BFW drvoor naar Isral gaanquote:Op maandag 18 januari 2021 11:01 schreef flipsen het volgende:
Gelukkig is de 747 nog lang niet in het verdomhoekje terechtgekomen en halen ze ook weer het wereldnieuws
Virgin Orbit lanceert een raket vanaf onderkant vliegende Boeing de ruimte in
[ afbeelding ]
quote:KLM gaat vanaf vrijdag alle intercontinentale vluchten, en delen van het Europese vliegverkeer stilleggen als de coronasneltest verplicht blijft voor bemanning. KLM probeert echter nog wel een uitzondering op deze maatregelen te krijgen.
Sneltest
KLM heeft dit besluit genomen nadat woensdagmiddag bekend werd dat de overheid een coronasneltest verplicht stelt voor vluchten naar Nederland. Hierdoor moeten alle reizigers, inclusief bemanning, een sneltest ondergaan. Indien deze positief is, wordt het crewlid niet toegelaten in Nederland. KLM laat aan diverse media weten dat zij het risico niet willen lopen dat de bemanning in een ver land vast komt te zitten. Hierdoor worden ook vracht- en repatriringsvluchten voor KLM onmogelijk. Een grote impact op de luchtvaartmaatschappij. In Europa worden enkel vluchten met een overnachting gestopt.
Uitzondering
De Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC) meldt dat KLM nog probeert een uitzonderingspositie te krijgen voor de bemanning. “Er zit volgens KLM een nuance in en wel dat de directie op dit moment de overheid (lees de Tweede Kamer) ervan probeert te overtuigen dat een uitzondering van crew op de antigeen(snel)test vanuit buitenlandse bestemmingen noodzakelijk is om de ICA vluchten uit te kunnen blijven voeren”, zo stelt de VNC. Als er geen uitzondering komt zullen inderdaad alle internationale vluchten gestaakt worden.
Vliegverbod
Woensdagmiddag kondigde het kabinet extra maatregelen aan, waaronder de sneltest, maar ook een vliegverbod voor Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en alle Zuid-Amerikaanse landen.
Weinig tot niks, aangezien ze overal toch in kamerquarantaine zitten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef Fred het volgende:
Wat een kulredenatie, KLM personeel kan nu net zo hard met COVID in het buitenland vast komen te zitten.
Dus als zo'n sneltest nu opeens een probleem is, vraag ik me af hoeveel COVID de KLM crews al naar Nederland hebben gebracht.
Lastig landen anders op de Buitenveldertbaanquote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:12 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/KLM1602/269c374f
Deze doet het zojuist legaal.....?
Dan is het argument van KLM toch ongegrondquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:34 schreef Drekkoning het volgende:
Weinig tot niks, aangezien ze overal toch in kamerquarantaine zitten.
Nee. Antigeentesten hebben sowieso een hoog valspositief percentage. En een werknemer kan bijvoorbeeld al voor vertrek in Amsterdam besmet zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:24 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan is het argument van KLM toch ongegrond
Ja, dat gebeurt al voor een aantal bestemmingen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:51 schreef Peter het volgende:
Kan KLM personeel niet voor vertrek vanaf Schiphol een sneltest/PCR-test afleggen? Als de retourvlucht dan binnen 72 uur is, maakt het dan toch niet meer uit dat ze in het verre niet testen?
Dus KLM exporteert het virus en de cabin crew verspreid het in de tussentijd ook nog eens onder de reizigers?quote:Op donderdag 21 januari 2021 06:08 schreef Drekkoning het volgende:
Nee. Antigeentesten hebben sowieso een hoog valspositief percentage. En een werknemer kan bijvoorbeeld al voor vertrek in Amsterdam besmet zijn.
Levert dus netto niks op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |