quote:For the first time, the Russian Air Force has conducted a mass launch of 6 AN-124 (Nato reporting name Condor) cargo aircraft, practicing the combat capability of safely and swiftly launching a large number of heavy aircraft.
Air Force officials said the total force launch effort was an opportunity for personnel to train together on a larger scale than normal.
The purpose of the training flights was to improve the skills of young crews of Antonov AN-124 transport aircraft, according to a recent service news release.
“The flights were carried out at an altitude of over 4 thousand meters, the total length of the route was more than 600 km, the average aircraft speed was 500 km/h,” the Air Force said in a release on Friday.
The AN-124 Condor is one of the largest aircraft in the world, specifically designed for carrying heavy or bulky loads by the Ukrainian Antonov company.
AN-124 can carry more cargo farther distances than any other aircraft. The heavy strategic military transport airplane is capable of carrying up to 150 tons of cargo. It can also carry 88 passengers in an upper deck behind the wing center section. The cargo compartment of An-124 is 36×6.4×4.4 m (118×21×14 ft), ca. 20% larger than the main cargo compartment of the C-5 Galaxy, which is 36.91×5.79×4.09 m (121.1×19.0×13.4 ft).
Zou de PH-BFW dáárvoor naar Israël gaanquote:Op maandag 18 januari 2021 11:01 schreef flipsen het volgende:
Gelukkig is de 747 nog lang niet in het verdomhoekje terechtgekomen en halen ze ook weer het wereldnieuws
Virgin Orbit lanceert een raket vanaf onderkant vliegende Boeing de ruimte in
[ afbeelding ]
quote:KLM gaat vanaf vrijdag alle intercontinentale vluchten, en delen van het Europese vliegverkeer stilleggen als de coronasneltest verplicht blijft voor bemanning. KLM probeert echter nog wel een uitzondering op deze maatregelen te krijgen.
Sneltest
KLM heeft dit besluit genomen nadat woensdagmiddag bekend werd dat de overheid een coronasneltest verplicht stelt voor vluchten naar Nederland. Hierdoor moeten alle reizigers, inclusief bemanning, een sneltest ondergaan. Indien deze positief is, wordt het crewlid niet toegelaten in Nederland. KLM laat aan diverse media weten dat zij het risico niet willen lopen dat de bemanning in een ver land vast komt te zitten. Hierdoor worden ook vracht- en repatriëringsvluchten voor KLM onmogelijk. Een grote impact op de luchtvaartmaatschappij. In Europa worden enkel vluchten met een overnachting gestopt.
Uitzondering
De Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC) meldt dat KLM nog probeert een uitzonderingspositie te krijgen voor de bemanning. “Er zit volgens KLM een nuance in en wel dat de directie op dit moment de overheid (lees de Tweede Kamer) ervan probeert te overtuigen dat een uitzondering van crew op de antigeen(snel)test vanuit buitenlandse bestemmingen noodzakelijk is om de ICA vluchten uit te kunnen blijven voeren”, zo stelt de VNC. Als er geen uitzondering komt zullen inderdaad alle internationale vluchten gestaakt worden.
Vliegverbod
Woensdagmiddag kondigde het kabinet extra maatregelen aan, waaronder de sneltest, maar ook een vliegverbod voor Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en alle Zuid-Amerikaanse landen.
Weinig tot niks, aangezien ze overal toch in kamerquarantaine zitten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef Fred het volgende:
Wat een kulredenatie, KLM personeel kan nu net zo hard met COVID in het buitenland vast komen te zitten.
Dus als zo'n sneltest nu opeens een probleem is, vraag ik me af hoeveel COVID de KLM crews al naar Nederland hebben gebracht.
Lastig landen anders op de Buitenveldertbaanquote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:12 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/KLM1602/269c374f
Deze doet het zojuist legaal.....?
Dan is het argument van KLM toch ongegrondquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:34 schreef Drekkoning het volgende:
Weinig tot niks, aangezien ze overal toch in kamerquarantaine zitten.
Nee. Antigeentesten hebben sowieso een hoog valspositief percentage. En een werknemer kan bijvoorbeeld al voor vertrek in Amsterdam besmet zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:24 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan is het argument van KLM toch ongegrond
Ja, dat gebeurt al voor een aantal bestemmingen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:51 schreef Peter het volgende:
Kan KLM personeel niet voor vertrek vanaf Schiphol een sneltest/PCR-test afleggen? Als de retourvlucht dan binnen 72 uur is, maakt het dan toch niet meer uit dat ze in het verre niet testen?
Dus KLM exporteert het virus en de cabin crew verspreid het in de tussentijd ook nog eens onder de reizigers?quote:Op donderdag 21 januari 2021 06:08 schreef Drekkoning het volgende:
Nee. Antigeentesten hebben sowieso een hoog valspositief percentage. En een werknemer kan bijvoorbeeld al voor vertrek in Amsterdam besmet zijn.
Levert dus netto niks op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |