abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  zaterdag 21 november 2020 @ 18:32:49 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_196351536
pi_196351704
Is dit LAX?
"Voorsprong door techniek"
  zaterdag 21 november 2020 @ 18:46:58 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196351743
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:31 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe kan zo'n ding zo ver vliegen?
Ik gok dat iemand zijn transponder verkeerd geconfigureerd heeft.
So we just called him Fred
pi_196351767
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:45 schreef Socios het volgende:
Is dit LAX?
De foto in de OP? Dat is AMS :D
pi_196351860
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:48 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De foto in de OP? Dat is AMS :D
Oepsie _O-
"Voorsprong door techniek"
pi_196366462
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:46 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik gok dat iemand zijn transponder verkeerd geconfigureerd heeft.
is waarschijnlijk OE-ISX, een Dassault Falcon 7X, hieronder in oktober in Amsterdam

https://www.jetphotos.com/photo/9898255
pi_196369988
Nu het seizoen erop zit vloog op 14 oktober 's werelds laatst overgebleven actieve Douglas DC-7
(de Erickson Aero Tanker N838D) vanuit Medford, Oregon terug naar base in Madras, Oregon.
Het contract voor de DC-7 is niet verlengd voor 2021 wat feitelijk het einde betekent voor de DC-7.

Vertrek vanuit Medford:
N838D Erickson Aero Tanker DC-7 Tanker 60 by Tim Crippin, on Flickr

Voor aankomst in Madras nog een laatste ceremoniële drop naast een afgesloten stuk snelweg.
Daaronder aankomst in Madras:




Afgelopen vrijdag vloog Tanker 60 nog een laatste farewell flight.
Hier is echter weinig over te vinden online.

N838D werd in 1958 gebouwd en vloog eerst voor Eastern Air Lines.
In de jaren '70 werd het toestel omgebouwd tot blusvliegtuig.

Er zijn 338 DC-7's gebouwd; een heel erg populair toestel is de DC-7 nooit echt geweest.
De straalvliegtuigen kwamen op; enkele maanden voordat Tanker 60 van de productielijn rolde,
begon Douglas' eerste straalvliegtuig - de DC-8 - met flight tests en later dat jaar vloog de Boeing 707 haar eerste commerciële vluchten.
DC-7's werden al snel aan de kant geschoven voor nieuwe jets en nu - 50 jaar later gebeurd het weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 23-11-2020 00:31:26 ]
  zondag 22 november 2020 @ 23:13:09 #8
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_196371189
1958! :o
pi_196424528
FAA HEFT VLIEGVERBOD 737 MAX OP

WASHINGTON D.C. - De Amerikaanse Federal Aviation Administration (FAA) heeft het vliegverbod voor de 737 MAX opgeheven. Dinsdag lekte al uit dat dit vandaag zou gaan gebeuren, maar nu is het officieel. Volgens de FAA is de MAX met de noodzakelijke software-upgrades, aanvullende training voor vliegers en andere aanpassingen weer veilig genoeg om passagiersvluchten uit te voeren.

American Airlines heeft aangegeven vlak voor de jaarwisseling weer met het type te willen gaan vliegen. Southwest Airlines, de grootste MAX-klant, wil de MAX pas medio 2021 weer in dienst nemen.

Groen licht om de MAX weer in Europa of andere regio's in te zetten is er nog niet. Het hoofd van de Europese vliegveiligheidsorganisatie EASA zei vorige maand te verwachten dat het type voor het eind van het jaar weer mag vliegen.

Reactie Boeing
"De (Airworthiness) Directive van de FAA is een belangrijke mijlpaal", zegt Stan Deal, de directeur van Boeing Commercial Airplanes, in een eerste reactie. "We blijven samenwerken met toezichthouders over de hele wereld en onze klanten om het vliegtuig weer wereldwijd in gebruik te nemen."

https://luchtvaartnieuws.(...)iegverbod-737-max-op
pi_196431277
Denk dat ik mezelf wel 3 keer achter de oren ga krabben, als ik bij de gate kom, en ik zie een 737 MAX staan……. lijkt me niet zo'n fijn gevoel……..
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 27 november 2020 @ 05:34:01 #12
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196431971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 02:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Denk dat ik mezelf wel 3 keer achter de oren ga krabben, als ik bij de gate kom, en ik zie een 737 MAX staan……. lijkt me niet zo'n fijn gevoel……..
Volgens mij is de MAX nu juist ontzettend veilig en erg streng gecontroleerd en gecertificeerd in vergelijking met andere toestellen :D
It’s hard to light a candle, easy to curse the dark instead
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:32:33 #13
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_196434248
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 02:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Denk dat ik mezelf wel 3 keer achter de oren ga krabben, als ik bij de gate kom, en ik zie een 737 MAX staan……. lijkt me niet zo'n fijn gevoel……..
Ach, er vlogen natuurlijk al aardig wat rond in de wereld, voordat die 2 naar beneden kwamen. Zelf ook 1 of 2 keer in gezeten, niets mis mee :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_196434732
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:32 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ach, er vlogen natuurlijk al aardig wat rond in de wereld, voordat die 2 naar beneden kwamen. Zelf ook 1 of 2 keer in gezeten, niets mis mee :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:32 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ach, er vlogen natuurlijk al aardig wat rond in de wereld, voordat die 2 naar beneden kwamen. Zelf ook 1 of 2 keer in gezeten, niets mis mee :P
For the moment, laat ik gaarne de eer om te bewijzen dat het een veilig toestel is aan anderen :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:06:06 #15
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_196459164
Afhandelingsbedrijf Viggo gaat naast Eindhoven Airport en Lelystad Airport opereren op Schiphol. Transavia gaat per 1 april overstappen van KLM naar Viggo als partner op Schiphol. Viggo wordt de zesde afhandelaar op Schiphol.

Ik vind dit wrang, niet alleen omdat ik zelf afhandelingspersoneel ben dat aan de kant geschoven is maar dat Schiphol het toelaat om een zesde afhandelaar te laten opereren. I guess dat dit het reilen en zeilen is van de meest liberale luchthaven van Europa..
https://www.viggo.eu/nl/werken-bij-viggo
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  Moderator zaterdag 28 november 2020 @ 22:08:59 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196459217
Opereren op Lelijkstad _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:13:41 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196459312
Zouden ze de bagageafhandeling of Transavia gaan verkopen bij KLM?
Anders valt het niet te verklaren dat Transavia geld naar buiten de eigen holding laat wegvloeien.
So we just called him Fred
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:27:56 #18
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_196459540
Dit is puur wandelgang-gekwek maar wat ik heb begrepen is dat Transavia sowieso een lange tijd op zoek was naar een goedkopere afhandeling op Amsterdam.

Waarom?: ik weet het niet. Ze zitten/zaten bij hun moederbedrijf, elke gate-afhandeling wordt gedaan door één grondsteward(ess) (twee bij de drukkere langere vluchten) die 3 van de 4 keer een goedkope stagiair(e) is, de ticketbalie-afhandeling werd uitbesteed aan Aviapartner etc. Goedkoper dan deze constructie kan niet.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  zondag 29 november 2020 @ 10:08:25 #19
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196463627
Aviapartner is altijd een drama i.i.g. :|W
Dan krijg je in Frankrijk en Italië (standaard chaos, onvoorbereidheid, issues) haast nog betere groundhandling.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 29 november 2020 @ 10:16:27 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196463673
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:13 schreef Fred het volgende:
Zouden ze de bagageafhandeling of Transavia gaan verkopen bij KLM?
Anders valt het niet te verklaren dat Transavia geld naar buiten de eigen holding laat wegvloeien.
Te duur.

Daarnaast geeft ze in een later stadium bij een volgende reorganisatie reden om mensen te ontslaan in de afhandelingstak.
It’s hard to light a candle, easy to curse the dark instead
pi_196500472
Weer een A340 operator minder:

twitter

pi_196505409
Van een aantal al eerder bekend, maar vandaag nog meer.
Mooi nieuws uit Engeland; alle 3 BA retro 747's blijven behouden alsook nog 1 in de standaard Chatham Dockyard livery:



BRITISH AIRWAYS BEHOEDT BOEING 747'S VOOR SLOPERSHAMER
quote:
LONDEN - British Airways behoedt vier uitgefaseerde Boeing 747’s voor de slopershamer, waaronder drie toestellen die een historische beschildering dragen. De toestellen worden op diverse plaatsen in Groot-Brittannië als nationaal erfgoed tentoongesteld.

Vanwege de coronacrisis besloot British Airways haar Boeing 747-vloot, die eerder dit jaar nog 31 vliegtuigen telde, vervroegd buiten gebruik te stellen. De meesten daarvan gaan naar de sloop, maar vier exemplaren blijven nu behouden.

De G-BYGC in de zogeheten ‘Gold Speedbird’-beschildering die voorganger BOAC tussen 1963 en 1974 droeg wordt overgevlogen naar het Bro Tathan business park in Vale of Glamorgan in het zuiden van Wales. Daar wordt het behouden door eCube, dat doorgaans op die locatie vliegtuigen ontmantelt. De G-BNLY, die de iconische Landor-livery uit de periode 1984-1997 draagt, wordt tentoongesteld op het Dunsfold Aerodrome in Surrey. Daar staat al de G-CIVW die de huidige Chatham Dockyard-beschildering heeft. Het vierde toestel, de G-CIVB in Negus-uitdossing, staat sinds kort op Cotswold Airport.

“De 747’s zijn van groot historisch belang, niet alleen voor British Airways maar voor de gehele luchtvaartindustrie, en ik ben blij dat we ze kunnen bewaren voor de komende generaties”, aldus British Airways-topman Sean Doyle.
Persbericht van BA zelf: https://mediacentre.briti(...)lXHz5bQw2M5zCpfSqOR8
pi_196535875
Ryanair Orders 75 More Boeing 737 MAX Jets
quote:
- Europe's largest airline grows its firm 737 order book to 210 airplanes.
- High-capacity 737-8 jet to support Ryanair's recovery and future growth with better fuel efficiency and environmental performance.


WASHINGTON, Dec. 3, 2020 /PRNewswire/ -- Boeing [NYSE: BA] and Ryanair announced today that Europe's largest airline is placing a firm order for 75 additional 737 MAX airplanes, increasing its order book to 210 jets. Ryanair again selected the 737 8-200, a higher-capacity version of the 737-8, citing the airplane's additional seats and improved fuel efficiency and environmental performance.

"Ryanair's board and people are confident that our customers will love these new aircraft. Passengers will enjoy the new interiors, more generous leg room, lower fuel consumption and quieter noise performance. And, most of all, our customers will love the lower fares, which these aircraft will enable Ryanair to offer starting in 2021 and for the next decade, as Ryanair leads the recovery of Europe's aviation and tourism industries," said Ryanair Group CEO Michael O'Leary.

O'Leary and Ryanair leaders joined the Boeing team for a signing ceremony in Washington, D.C. Both companies acknowledged COVID-19's impacts on air traffic in the near-term, but expressed confidence in the resilience and strength of the passenger demand over the long term.

"As soon as the COVID-19 virus recedes – and it likely will in 2021 with the rollout of multiple effective vaccines – Ryanair and our partner airports across Europe will – with these environmentally efficient aircraft – rapidly restore flights and schedules, recover lost traffic and help the nations of Europe recover their tourism industries, and get young people back to work across the cities, beaches and ski resorts of the European Union," O'Leary said.

Ryanair is the launch customer for the high-capacity 737-8 variant, having placed its first order for 100 airplanes and 100 options in late 2014, followed by firm orders of 10 airplanes in 2017 and 25 in 2018. The 737 8-200 will enable Ryanair to configure its aircraft with 197 seats, increasing revenue potential, and reduce fuel consumption by 16 percent compared to the airline's previous airplanes.

"Ryanair will continue to play a leading role in our industry when Europe recovers from the COVID-19 pandemic and air traffic returns to growth across the continent. We are gratified that Ryanair is once again placing its confidence in the Boeing 737 family and building their future fleet with this enlarged firm order," said Dave Calhoun, president and CEO of The Boeing Company.

"Boeing remains focused on safely returning the full 737 fleet to service and on delivering the backlog of airplanes to Ryanair and our other customers. We firmly believe in this airplane, and we will continue the work to re-earn the trust of all of our customers," Calhoun said.
pi_196535896
Zullen nu wel een forse korting hebben bedongen. Boeing zit aardig in het nauw..
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
#Haags
  donderdag 3 december 2020 @ 19:49:09 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196537523
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 18:31 schreef Peter het volgende:
Zullen nu wel een forse korting hebben bedongen. Boeing zit aardig in het nauw..
Ja de luchtvaart blijft enorm cyclisch, en als vanouds zijn de lows hét moment om te investeren. Al voelt dat soms wat tegenstrijdig.

Maar over 2 a 3 jaar pluk je er de vruchten van waarschijnlijk.
It’s hard to light a candle, easy to curse the dark instead
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:38:23 #26
490601 Runway28
Foto & Video in de Luchtva
pi_196552536
Afgelopen week heb ik de 1000 volgers bereikt met mijn filmpjes over vliegtuigen, hier een filmpje waarin een compilatie te zien is van wat ik allemaal heb gefilmt tot nu toe van Europa tot Kazakhstan tot Japan. Hoop dat jullie het wat vinden :-)

Met Vriendelijke Groet, Alex
pi_196556696
Het jaar is alweer bijna om, maar nu pas heeft Airbus écht* de eerste A380 van het jaar geleverd; A6-EVL voor Emirates.
Het is de 116e A380 voor Emirates die nu een vloot van 115 heeft. (A6-EDB is uitgefaseerd en naar Tarbes gevlogen).
Rompdelen voor deze A380 arriveerden al in augustus en oktober 2018 in Toulouse en de eerste vlucht was op 24 juli 2019.



* Airbus heeft eerder dit jaar al de 3e en laatste A380 aan All Nippon Airways geleverd, maar dit toestel staat nog altijd in Toulouse opgeslagen. Zie m'n post hier.
pi_196563200
Enig idee waarom er zo’n gekke route genomen wordt?
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:25:43 #29
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196563555
Acceptance flight?
Als het ware een proefritje. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_196566248
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:04 schreef Viezze het volgende:
Enig idee waarom er zo’n gekke route genomen wordt?
Even via het Engelse luchtruim om juridische reden? Zie je wel vaker met dit soort vluchten.
pi_196568343


twitter
pi_196586798
Laatste nacht voor de ruim 24 jaar oude PH-BFT "City of Tokyo" op Schiphol; vandaag neergezet op E75.
Morgenochtend om 10:00 vertrekt ze naar Chicago om daarna door te vliegen naar Kansas City.

Tokyo was de 747 die op 28 maart dit jaar de allerlaatste KLM 747 passagiersvlucht uitvoerde als
KL686 vanuit Mexico. Zondag 29 maart landde ze om 15:32 uur op Schiphol en maakte ze een einde aan ruim 49 jaar en anderhalve maand KLM 747 passagiersvluchten.



Haar zusters die nog even hier blijven op de achtergrond:

Bron: https://www.facebook.com/(...)nk/3462851600470633/

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 06-12-2020 19:13:31 ]
pi_196601631
Negen boze Bergers klaagden bijna 17.000 keer over Schiphol
7 december 2020, 07.00 uur · Aangepast 10.38 uur · Door Doron Sajet

SCHIPHOL - Negen inwoners van Nederhorst den Berg klaagden bij elkaar 16.764 keer over lawaai van Schiphol afgelopen jaar. Ook in Oterleek, Grootschermer en Breukelen zorgden slechts enkele bewoners voor overuren bij het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS). In Oterleek namen twee inwoners elk ruim 1.000 meldingen voor hun rekening.


Een Boeing 747-400F van Silkway Cargo uit Azerbeidzjan - Silkway Cargo

Ondanks de forse afname van het aantal vluchten kreeg het BAS tussen 1 november 2019 en 31 oktober 2020 duizenden klachten van mensen die last hadden van vliegtuiglawaai. Het is maar de vraag of het massaklagen zin heeft. Want wie meer dan 500 keer klaagt, wordt beschouwd als veelmelder en hun meldingen worden niet opgeteld bij het totaal aantal klachten dat jaarlijks bekend wordt gemaakt.

Amstelveen is koploper
Uit die cijfers blijkt dat in het centrum van Amstelveen de meeste melders wonen, gevolgd door Aalsmeer en de omgeving rondom de Overtoom in Amsterdam-West.

In de eerste maanden van de coronacrisis is het aantal melders per 100 vluchten veel hoger dan in 2019, ondanks dat er minder werd geklaagd. Die toename komt volgens BAS vermoedelijk door het nationale advies om zoveel mogelijk thuis te werken. Uiteindelijk telde BAS (met uitzondering van de veelmelders) 7.350 klagers. Het jaar ervoor waren dat 12.199 klagers.

De afname komt niet alleen door de coronacrisis. De website van BAS lag tijdelijk plat, waardoor meldingen niet konden worden geregistreerd.

Boeing 747 grootste herrieschopper
De Boeing 747-400 domineert de top 20 van grootste herrieschoppers. De meeste klachten kwamen op 17 juni om 22.27 uur binnen over een vracht-Boeing 747 van het Azerbeidzjaanse Silkway Airlines. Ook de meeste andere 747's op de lijst zijn cargotoestellen.

Van dat lawaai zijn omwonenden voorlopig nog niet af. KLM nam dit jaar afscheid van de passagiers-747's, maar vliegt nog jaren door met de vrachtversies van dochtermaatschappij Martinair Cargo. Die toestellen komen elf keer voor in de top 20.

gratis nummer? :)
pi_196601857
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:48 schreef Adrie072 het volgende:
Negen boze Bergers klaagden bijna 17.000 keer over Schiphol
7 december 2020, 07.00 uur · Aangepast 10.38 uur · Door Doron Sajet

SCHIPHOL - Negen inwoners van Nederhorst den Berg klaagden bij elkaar 16.764 keer over lawaai van Schiphol afgelopen jaar. Ook in Oterleek, Grootschermer en Breukelen zorgden slechts enkele bewoners voor overuren bij het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS). In Oterleek namen twee inwoners elk ruim 1.000 meldingen voor hun rekening.

[ afbeelding ]
Een Boeing 747-400F van Silkway Cargo uit Azerbeidzjan - Silkway Cargo

Ondanks de forse afname van het aantal vluchten kreeg het BAS tussen 1 november 2019 en 31 oktober 2020 duizenden klachten van mensen die last hadden van vliegtuiglawaai. Het is maar de vraag of het massaklagen zin heeft. Want wie meer dan 500 keer klaagt, wordt beschouwd als veelmelder en hun meldingen worden niet opgeteld bij het totaal aantal klachten dat jaarlijks bekend wordt gemaakt.

Amstelveen is koploper
Uit die cijfers blijkt dat in het centrum van Amstelveen de meeste melders wonen, gevolgd door Aalsmeer en de omgeving rondom de Overtoom in Amsterdam-West.

In de eerste maanden van de coronacrisis is het aantal melders per 100 vluchten veel hoger dan in 2019, ondanks dat er minder werd geklaagd. Die toename komt volgens BAS vermoedelijk door het nationale advies om zoveel mogelijk thuis te werken. Uiteindelijk telde BAS (met uitzondering van de veelmelders) 7.350 klagers. Het jaar ervoor waren dat 12.199 klagers.

De afname komt niet alleen door de coronacrisis. De website van BAS lag tijdelijk plat, waardoor meldingen niet konden worden geregistreerd.

Boeing 747 grootste herrieschopper
De Boeing 747-400 domineert de top 20 van grootste herrieschoppers. De meeste klachten kwamen op 17 juni om 22.27 uur binnen over een vracht-Boeing 747 van het Azerbeidzjaanse Silkway Airlines. Ook de meeste andere 747's op de lijst zijn cargotoestellen.

Van dat lawaai zijn omwonenden voorlopig nog niet af. KLM nam dit jaar afscheid van de passagiers-747's, maar vliegt nog jaren door met de vrachtversies van dochtermaatschappij Martinair Cargo. Die toestellen komen elf keer voor in de top 20.

gratis nummer? :)
tering, dat betekent dat die 9 personen gemiddeld 5,1 klacht per persoon per dag hebben ingediend :D
Ga dan goddomme gewoon verhuizen :')
A mind with a heart of it's own
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 19:23:49 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196605242
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 17:00 schreef DrMarten het volgende:

[..]

tering, dat betekent dat die 9 personen gemiddeld 5,1 klacht per persoon per dag hebben ingediend :D
Ga dan goddomme gewoon verhuizen :')
Of ga werken. Man man man, als je een leven hebt kom je dat helemaal niet aan toe volgens mij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 december 2020 @ 22:51:32 #37
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196609623
Een bezwaar indienen rondom geluid van Schiphol kost niet meer moeite dan het posten van een post op FOK!

5 per persoon is hooguit een kwartiertje werk per dag.
So we just called him Fred
pi_196617096
twitter


CHUCK YEAGER, DE EERSTE PERSOON DIE DE GELUIDSBARRIÈRE DOORBRAK, OVERLEDEN
quote:
WASHINGTON - Chuck Yeager, de eerste persoon die de geluidsbarrière doorbrak, is op 97-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn vrouw bekendgemaakt op Twitter. Yeager geldt als een van de meest iconische piloten uit de luchtvaartgeschiedenis.

Yeager doorbrak als eerste de geluidsbarrière op 14 oktober 1947, terwijl hij met een Bell X-1-raketvliegtuig 45.000 voet (13.700 meter) boven het Rogers Dry Lake in de Mojave-woestijn vloog. Tijdens de vlucht bereikte Yeager Mach 1,05, ofwel 1,05 keer de geluidssnelheid.

Het vliegtuig, genaamd Glamorous Glennis (vernoemd naar zijn eerste vrouw) hangt nu tentoongesteld in het Smithsonian Air and Space Museum in Washington.

Yeager zou nog snellere vliegtuigen gaan vliegen, waaronder de Lockheed XF-104, die meer dan twee keer zo snel vloog als het geluid. Zijn gewaagde testvluchten stonden centraal in het boek 'The Right Stuff' van Tom Wolfe uit 1979, evenals in de verfilming en de nieuwe Disney Plus-serie met dezelfde naam.

Yeager's vliegcarrière bij de Amerikaanse luchtmacht begon in 1941 tijdens de Tweede Wereldoorlog, als vliegtuigmonteur. Hij begon de opleiding tot piloot in 1942.

Tijdens missies boven Frankrijk en Duitsland schoot hij in dertien vijandige vliegtuigen neer, waaronder een van de eerste Duitse straaljagers. In 1944 werd Yeager neergeschoten boven Frankrijk, maar met de hulp van lokale verzetsstrijders wist hij uit handen van de bezetter te blijven en naar Spanje te vluchten.

Na de oorlog werd hij testpiloot. Yeager vloog met verschillende experimentele vliegtuigen op Edwards Air Force Base.

In 1960 diende Yeager als directeur van de Space School in Edwards en zou later dienen als Wing Commander in de oorlog in Vietnam. Yeager was ook lid van de presidentiële commissie die in 1986 onderzoek deed naar de Challenger-ramp met de spaceshuttle van NASA, waarbij zeven astronauten omkwamen.

Yeager ging in 1975 na 33 jaar dienst met pensioen bij de luchtmacht in de rang van brigadegeneraal.
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:17:17 #39
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_196618993
Met recht een icoon uit de luchtvaartgescheidenis. Moet wel eerlijk bekennen dat ik dacht dat hij al lang overleden was :@
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_196620692
Morgen zal (waarschijnlijk) de eerste commerciële 737 MAX vlucht plaatsvinden sinds het vliegverbod.

twitter
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 9 december 2020 @ 12:48:44 #41
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_196635920
twitter
❤ DeLuna ❤
-------
De FOK! Custom CSS-tool - Top 2000 Stats
  woensdag 9 december 2020 @ 14:30:18 #42
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196637614
Hij is nog heel aangekomen ook.
So we just called him Fred
pi_196672811
Momenteel vind de allerlaatste British Airways 747 vlucht plaats; G-BYGC met Boac retro livery van Cardiff naar St. Athan: https://www.flightradar24.com/BAW747/264878ae



Wie had dat een (half) jaar geleden gedacht; dat er nu geen BA 747 vluchten meer zouden plaats vinden...

EDIT:
twitter



EDIT #2: Aankomst in St. Athan:



[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 11-12-2020 21:35:51 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:06:06 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196755041
quote:
:D

Heerlijk tenenkrommende film in ongeveer alle luchtvaart aspecten
It’s hard to light a candle, easy to curse the dark instead
pi_196771487
twitter

Mooie!
pi_196808729
Naast 8 Boeing 747's heeft KLM dit jaar ook 2 A330-200's uitgefaseerd.
Te zien in hun Facts &
Figures 2020
.

Waarschijnlijk gaat het om PH-AOM en -AON.
De eerste heeft sinds 24 oktober niet meer gevlogen; -AON staat al sinds 27 maart aan de grond. (zie hieronder)
PH-AOM was de eerste A330 met de 'nieuwe' Dolphin livery in januari 2019.


Bron: https://twitter.com/luchtfotos/status/1331541205163925504
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')