abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  zaterdag 21 november 2020 @ 18:32:49 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_196351536
  zaterdag 21 november 2020 @ 18:45:09 #2
158701 Socios
Treinreiziger
pi_196351704
Is dit LAX?
  zaterdag 21 november 2020 @ 18:46:58 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196351743
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:31 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe kan zo'n ding zo ver vliegen?
Ik gok dat iemand zijn transponder verkeerd geconfigureerd heeft.
So we just called him Fred
pi_196351767
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:45 schreef Socios het volgende:
Is dit LAX?
De foto in de OP? Dat is AMS :D
  zaterdag 21 november 2020 @ 18:57:04 #5
158701 Socios
Treinreiziger
pi_196351860
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:48 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De foto in de OP? Dat is AMS :D
Oepsie _O-
pi_196366462
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:46 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik gok dat iemand zijn transponder verkeerd geconfigureerd heeft.
is waarschijnlijk OE-ISX, een Dassault Falcon 7X, hieronder in oktober in Amsterdam

https://www.jetphotos.com/photo/9898255
pi_196369988
Nu het seizoen erop zit vloog op 14 oktober 's werelds laatst overgebleven actieve Douglas DC-7
(de Erickson Aero Tanker N838D) vanuit Medford, Oregon terug naar base in Madras, Oregon.
Het contract voor de DC-7 is niet verlengd voor 2021 wat feitelijk het einde betekent voor de DC-7.

Vertrek vanuit Medford:
N838D Erickson Aero Tanker DC-7 Tanker 60 by Tim Crippin, on Flickr

Voor aankomst in Madras nog een laatste ceremoniële drop naast een afgesloten stuk snelweg.
Daaronder aankomst in Madras:




Afgelopen vrijdag vloog Tanker 60 nog een laatste farewell flight.
Hier is echter weinig over te vinden online.

N838D werd in 1958 gebouwd en vloog eerst voor Eastern Air Lines.
In de jaren '70 werd het toestel omgebouwd tot blusvliegtuig.

Er zijn 338 DC-7's gebouwd; een heel erg populair toestel is de DC-7 nooit echt geweest.
De straalvliegtuigen kwamen op; enkele maanden voordat Tanker 60 van de productielijn rolde,
begon Douglas' eerste straalvliegtuig - de DC-8 - met flight tests en later dat jaar vloog de Boeing 707 haar eerste commerciële vluchten.
DC-7's werden al snel aan de kant geschoven voor nieuwe jets en nu - 50 jaar later gebeurd het weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 23-11-2020 00:31:26 ]
  zondag 22 november 2020 @ 23:13:09 #8
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_196371189
1958! :o
pi_196424528
FAA HEFT VLIEGVERBOD 737 MAX OP

WASHINGTON D.C. - De Amerikaanse Federal Aviation Administration (FAA) heeft het vliegverbod voor de 737 MAX opgeheven. Dinsdag lekte al uit dat dit vandaag zou gaan gebeuren, maar nu is het officieel. Volgens de FAA is de MAX met de noodzakelijke software-upgrades, aanvullende training voor vliegers en andere aanpassingen weer veilig genoeg om passagiersvluchten uit te voeren.

American Airlines heeft aangegeven vlak voor de jaarwisseling weer met het type te willen gaan vliegen. Southwest Airlines, de grootste MAX-klant, wil de MAX pas medio 2021 weer in dienst nemen.

Groen licht om de MAX weer in Europa of andere regio's in te zetten is er nog niet. Het hoofd van de Europese vliegveiligheidsorganisatie EASA zei vorige maand te verwachten dat het type voor het eind van het jaar weer mag vliegen.

Reactie Boeing
"De (Airworthiness) Directive van de FAA is een belangrijke mijlpaal", zegt Stan Deal, de directeur van Boeing Commercial Airplanes, in een eerste reactie. "We blijven samenwerken met toezichthouders over de hele wereld en onze klanten om het vliegtuig weer wereldwijd in gebruik te nemen."

https://luchtvaartnieuws.(...)iegverbod-737-max-op
pi_196431277
Denk dat ik mezelf wel 3 keer achter de oren ga krabben, als ik bij de gate kom, en ik zie een 737 MAX staan……. lijkt me niet zo'n fijn gevoel……..
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 27 november 2020 @ 05:34:01 #12
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196431971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 02:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Denk dat ik mezelf wel 3 keer achter de oren ga krabben, als ik bij de gate kom, en ik zie een 737 MAX staan……. lijkt me niet zo'n fijn gevoel……..
Volgens mij is de MAX nu juist ontzettend veilig en erg streng gecontroleerd en gecertificeerd in vergelijking met andere toestellen :D
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:32:33 #13
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_196434248
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 02:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Denk dat ik mezelf wel 3 keer achter de oren ga krabben, als ik bij de gate kom, en ik zie een 737 MAX staan……. lijkt me niet zo'n fijn gevoel……..
Ach, er vlogen natuurlijk al aardig wat rond in de wereld, voordat die 2 naar beneden kwamen. Zelf ook 1 of 2 keer in gezeten, niets mis mee :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
https://www.tipica-reizen.be
pi_196434732
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:32 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ach, er vlogen natuurlijk al aardig wat rond in de wereld, voordat die 2 naar beneden kwamen. Zelf ook 1 of 2 keer in gezeten, niets mis mee :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:32 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ach, er vlogen natuurlijk al aardig wat rond in de wereld, voordat die 2 naar beneden kwamen. Zelf ook 1 of 2 keer in gezeten, niets mis mee :P
For the moment, laat ik gaarne de eer om te bewijzen dat het een veilig toestel is aan anderen :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:06:06 #15
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_196459164
Afhandelingsbedrijf Viggo gaat naast Eindhoven Airport en Lelystad Airport opereren op Schiphol. Transavia gaat per 1 april overstappen van KLM naar Viggo als partner op Schiphol. Viggo wordt de zesde afhandelaar op Schiphol.

Ik vind dit wrang, niet alleen omdat ik zelf afhandelingspersoneel ben dat aan de kant geschoven is maar dat Schiphol het toelaat om een zesde afhandelaar te laten opereren. I guess dat dit het reilen en zeilen is van de meest liberale luchthaven van Europa..
https://www.viggo.eu/nl/werken-bij-viggo
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  Moderator zaterdag 28 november 2020 @ 22:08:59 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196459217
Opereren op Lelijkstad _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:13:41 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196459312
Zouden ze de bagageafhandeling of Transavia gaan verkopen bij KLM?
Anders valt het niet te verklaren dat Transavia geld naar buiten de eigen holding laat wegvloeien.
So we just called him Fred
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:27:56 #18
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_196459540
Dit is puur wandelgang-gekwek maar wat ik heb begrepen is dat Transavia sowieso een lange tijd op zoek was naar een goedkopere afhandeling op Amsterdam.

Waarom?: ik weet het niet. Ze zitten/zaten bij hun moederbedrijf, elke gate-afhandeling wordt gedaan door één grondsteward(ess) (twee bij de drukkere langere vluchten) die 3 van de 4 keer een goedkope stagiair(e) is, de ticketbalie-afhandeling werd uitbesteed aan Aviapartner etc. Goedkoper dan deze constructie kan niet.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  zondag 29 november 2020 @ 10:08:25 #19
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196463627
Aviapartner is altijd een drama i.i.g. :|W
Dan krijg je in Frankrijk en Italië (standaard chaos, onvoorbereidheid, issues) haast nog betere groundhandling.
The ripple effect starts with making a splash ~ ⳽ᖾiz
  zondag 29 november 2020 @ 10:16:27 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196463673
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:13 schreef Fred het volgende:
Zouden ze de bagageafhandeling of Transavia gaan verkopen bij KLM?
Anders valt het niet te verklaren dat Transavia geld naar buiten de eigen holding laat wegvloeien.
Te duur.

Daarnaast geeft ze in een later stadium bij een volgende reorganisatie reden om mensen te ontslaan in de afhandelingstak.
pi_196500472
Weer een A340 operator minder:

twitter

pi_196505409
Van een aantal al eerder bekend, maar vandaag nog meer.
Mooi nieuws uit Engeland; alle 3 BA retro 747's blijven behouden alsook nog 1 in de standaard Chatham Dockyard livery:



BRITISH AIRWAYS BEHOEDT BOEING 747'S VOOR SLOPERSHAMER
quote:
LONDEN - British Airways behoedt vier uitgefaseerde Boeing 747’s voor de slopershamer, waaronder drie toestellen die een historische beschildering dragen. De toestellen worden op diverse plaatsen in Groot-Brittannië als nationaal erfgoed tentoongesteld.

Vanwege de coronacrisis besloot British Airways haar Boeing 747-vloot, die eerder dit jaar nog 31 vliegtuigen telde, vervroegd buiten gebruik te stellen. De meesten daarvan gaan naar de sloop, maar vier exemplaren blijven nu behouden.

De G-BYGC in de zogeheten ‘Gold Speedbird’-beschildering die voorganger BOAC tussen 1963 en 1974 droeg wordt overgevlogen naar het Bro Tathan business park in Vale of Glamorgan in het zuiden van Wales. Daar wordt het behouden door eCube, dat doorgaans op die locatie vliegtuigen ontmantelt. De G-BNLY, die de iconische Landor-livery uit de periode 1984-1997 draagt, wordt tentoongesteld op het Dunsfold Aerodrome in Surrey. Daar staat al de G-CIVW die de huidige Chatham Dockyard-beschildering heeft. Het vierde toestel, de G-CIVB in Negus-uitdossing, staat sinds kort op Cotswold Airport.

“De 747’s zijn van groot historisch belang, niet alleen voor British Airways maar voor de gehele luchtvaartindustrie, en ik ben blij dat we ze kunnen bewaren voor de komende generaties”, aldus British Airways-topman Sean Doyle.
Persbericht van BA zelf: https://mediacentre.briti(...)lXHz5bQw2M5zCpfSqOR8
pi_196535875
Ryanair Orders 75 More Boeing 737 MAX Jets
quote:
- Europe's largest airline grows its firm 737 order book to 210 airplanes.
- High-capacity 737-8 jet to support Ryanair's recovery and future growth with better fuel efficiency and environmental performance.


WASHINGTON, Dec. 3, 2020 /PRNewswire/ -- Boeing [NYSE: BA] and Ryanair announced today that Europe's largest airline is placing a firm order for 75 additional 737 MAX airplanes, increasing its order book to 210 jets. Ryanair again selected the 737 8-200, a higher-capacity version of the 737-8, citing the airplane's additional seats and improved fuel efficiency and environmental performance.

"Ryanair's board and people are confident that our customers will love these new aircraft. Passengers will enjoy the new interiors, more generous leg room, lower fuel consumption and quieter noise performance. And, most of all, our customers will love the lower fares, which these aircraft will enable Ryanair to offer starting in 2021 and for the next decade, as Ryanair leads the recovery of Europe's aviation and tourism industries," said Ryanair Group CEO Michael O'Leary.

O'Leary and Ryanair leaders joined the Boeing team for a signing ceremony in Washington, D.C. Both companies acknowledged COVID-19's impacts on air traffic in the near-term, but expressed confidence in the resilience and strength of the passenger demand over the long term.

"As soon as the COVID-19 virus recedes – and it likely will in 2021 with the rollout of multiple effective vaccines – Ryanair and our partner airports across Europe will – with these environmentally efficient aircraft – rapidly restore flights and schedules, recover lost traffic and help the nations of Europe recover their tourism industries, and get young people back to work across the cities, beaches and ski resorts of the European Union," O'Leary said.

Ryanair is the launch customer for the high-capacity 737-8 variant, having placed its first order for 100 airplanes and 100 options in late 2014, followed by firm orders of 10 airplanes in 2017 and 25 in 2018. The 737 8-200 will enable Ryanair to configure its aircraft with 197 seats, increasing revenue potential, and reduce fuel consumption by 16 percent compared to the airline's previous airplanes.

"Ryanair will continue to play a leading role in our industry when Europe recovers from the COVID-19 pandemic and air traffic returns to growth across the continent. We are gratified that Ryanair is once again placing its confidence in the Boeing 737 family and building their future fleet with this enlarged firm order," said Dave Calhoun, president and CEO of The Boeing Company.

"Boeing remains focused on safely returning the full 737 fleet to service and on delivering the backlog of airplanes to Ryanair and our other customers. We firmly believe in this airplane, and we will continue the work to re-earn the trust of all of our customers," Calhoun said.
pi_196535896
Zullen nu wel een forse korting hebben bedongen. Boeing zit aardig in het nauw..
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
#Haags
  donderdag 3 december 2020 @ 19:49:09 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196537523
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 18:31 schreef Peter het volgende:
Zullen nu wel een forse korting hebben bedongen. Boeing zit aardig in het nauw..
Ja de luchtvaart blijft enorm cyclisch, en als vanouds zijn de lows hét moment om te investeren. Al voelt dat soms wat tegenstrijdig.

Maar over 2 a 3 jaar pluk je er de vruchten van waarschijnlijk.
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:38:23 #26
490601 Runway28
Foto & Video in de Luchtva
pi_196552536
Afgelopen week heb ik de 1000 volgers bereikt met mijn filmpjes over vliegtuigen, hier een filmpje waarin een compilatie te zien is van wat ik allemaal heb gefilmt tot nu toe van Europa tot Kazakhstan tot Japan. Hoop dat jullie het wat vinden :-)

Met Vriendelijke Groet, Alex
pi_196556696
Het jaar is alweer bijna om, maar nu pas heeft Airbus écht* de eerste A380 van het jaar geleverd; A6-EVL voor Emirates.
Het is de 116e A380 voor Emirates die nu een vloot van 115 heeft. (A6-EDB is uitgefaseerd en naar Tarbes gevlogen).
Rompdelen voor deze A380 arriveerden al in augustus en oktober 2018 in Toulouse en de eerste vlucht was op 24 juli 2019.



* Airbus heeft eerder dit jaar al de 3e en laatste A380 aan All Nippon Airways geleverd, maar dit toestel staat nog altijd in Toulouse opgeslagen. Zie m'n post hier.
pi_196563200
Enig idee waarom er zo’n gekke route genomen wordt?
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:25:43 #29
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196563555
Acceptance flight?
Als het ware een proefritje. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ ⳽ᖾiz
pi_196566248
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:04 schreef Viezze het volgende:
Enig idee waarom er zo’n gekke route genomen wordt?
Even via het Engelse luchtruim om juridische reden? Zie je wel vaker met dit soort vluchten.
pi_196568343


twitter
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')