abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:38:23 #26
490601 Runway28
Foto & Video in de Luchtva
pi_196552536
Afgelopen week heb ik de 1000 volgers bereikt met mijn filmpjes over vliegtuigen, hier een filmpje waarin een compilatie te zien is van wat ik allemaal heb gefilmt tot nu toe van Europa tot Kazakhstan tot Japan. Hoop dat jullie het wat vinden :-)

Met Vriendelijke Groet, Alex
pi_196556696
Het jaar is alweer bijna om, maar nu pas heeft Airbus écht* de eerste A380 van het jaar geleverd; A6-EVL voor Emirates.
Het is de 116e A380 voor Emirates die nu een vloot van 115 heeft. (A6-EDB is uitgefaseerd en naar Tarbes gevlogen).
Rompdelen voor deze A380 arriveerden al in augustus en oktober 2018 in Toulouse en de eerste vlucht was op 24 juli 2019.



* Airbus heeft eerder dit jaar al de 3e en laatste A380 aan All Nippon Airways geleverd, maar dit toestel staat nog altijd in Toulouse opgeslagen. Zie m'n post hier.
pi_196563200
Enig idee waarom er zo’n gekke route genomen wordt?
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:25:43 #29
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196563555
Acceptance flight?
Als het ware een proefritje. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_196566248
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:04 schreef Viezze het volgende:
Enig idee waarom er zo’n gekke route genomen wordt?
Even via het Engelse luchtruim om juridische reden? Zie je wel vaker met dit soort vluchten.
pi_196568343


twitter
pi_196586798
Laatste nacht voor de ruim 24 jaar oude PH-BFT "City of Tokyo" op Schiphol; vandaag neergezet op E75.
Morgenochtend om 10:00 vertrekt ze naar Chicago om daarna door te vliegen naar Kansas City.

Tokyo was de 747 die op 28 maart dit jaar de allerlaatste KLM 747 passagiersvlucht uitvoerde als
KL686 vanuit Mexico. Zondag 29 maart landde ze om 15:32 uur op Schiphol en maakte ze een einde aan ruim 49 jaar en anderhalve maand KLM 747 passagiersvluchten.



Haar zusters die nog even hier blijven op de achtergrond:

Bron: https://www.facebook.com/(...)nk/3462851600470633/

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 06-12-2020 19:13:31 ]
pi_196601631
Negen boze Bergers klaagden bijna 17.000 keer over Schiphol
7 december 2020, 07.00 uur · Aangepast 10.38 uur · Door Doron Sajet

SCHIPHOL - Negen inwoners van Nederhorst den Berg klaagden bij elkaar 16.764 keer over lawaai van Schiphol afgelopen jaar. Ook in Oterleek, Grootschermer en Breukelen zorgden slechts enkele bewoners voor overuren bij het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS). In Oterleek namen twee inwoners elk ruim 1.000 meldingen voor hun rekening.


Een Boeing 747-400F van Silkway Cargo uit Azerbeidzjan - Silkway Cargo

Ondanks de forse afname van het aantal vluchten kreeg het BAS tussen 1 november 2019 en 31 oktober 2020 duizenden klachten van mensen die last hadden van vliegtuiglawaai. Het is maar de vraag of het massaklagen zin heeft. Want wie meer dan 500 keer klaagt, wordt beschouwd als veelmelder en hun meldingen worden niet opgeteld bij het totaal aantal klachten dat jaarlijks bekend wordt gemaakt.

Amstelveen is koploper
Uit die cijfers blijkt dat in het centrum van Amstelveen de meeste melders wonen, gevolgd door Aalsmeer en de omgeving rondom de Overtoom in Amsterdam-West.

In de eerste maanden van de coronacrisis is het aantal melders per 100 vluchten veel hoger dan in 2019, ondanks dat er minder werd geklaagd. Die toename komt volgens BAS vermoedelijk door het nationale advies om zoveel mogelijk thuis te werken. Uiteindelijk telde BAS (met uitzondering van de veelmelders) 7.350 klagers. Het jaar ervoor waren dat 12.199 klagers.

De afname komt niet alleen door de coronacrisis. De website van BAS lag tijdelijk plat, waardoor meldingen niet konden worden geregistreerd.

Boeing 747 grootste herrieschopper
De Boeing 747-400 domineert de top 20 van grootste herrieschoppers. De meeste klachten kwamen op 17 juni om 22.27 uur binnen over een vracht-Boeing 747 van het Azerbeidzjaanse Silkway Airlines. Ook de meeste andere 747's op de lijst zijn cargotoestellen.

Van dat lawaai zijn omwonenden voorlopig nog niet af. KLM nam dit jaar afscheid van de passagiers-747's, maar vliegt nog jaren door met de vrachtversies van dochtermaatschappij Martinair Cargo. Die toestellen komen elf keer voor in de top 20.

gratis nummer? :)
pi_196601857
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:48 schreef Adrie072 het volgende:
Negen boze Bergers klaagden bijna 17.000 keer over Schiphol
7 december 2020, 07.00 uur · Aangepast 10.38 uur · Door Doron Sajet

SCHIPHOL - Negen inwoners van Nederhorst den Berg klaagden bij elkaar 16.764 keer over lawaai van Schiphol afgelopen jaar. Ook in Oterleek, Grootschermer en Breukelen zorgden slechts enkele bewoners voor overuren bij het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS). In Oterleek namen twee inwoners elk ruim 1.000 meldingen voor hun rekening.

[ afbeelding ]
Een Boeing 747-400F van Silkway Cargo uit Azerbeidzjan - Silkway Cargo

Ondanks de forse afname van het aantal vluchten kreeg het BAS tussen 1 november 2019 en 31 oktober 2020 duizenden klachten van mensen die last hadden van vliegtuiglawaai. Het is maar de vraag of het massaklagen zin heeft. Want wie meer dan 500 keer klaagt, wordt beschouwd als veelmelder en hun meldingen worden niet opgeteld bij het totaal aantal klachten dat jaarlijks bekend wordt gemaakt.

Amstelveen is koploper
Uit die cijfers blijkt dat in het centrum van Amstelveen de meeste melders wonen, gevolgd door Aalsmeer en de omgeving rondom de Overtoom in Amsterdam-West.

In de eerste maanden van de coronacrisis is het aantal melders per 100 vluchten veel hoger dan in 2019, ondanks dat er minder werd geklaagd. Die toename komt volgens BAS vermoedelijk door het nationale advies om zoveel mogelijk thuis te werken. Uiteindelijk telde BAS (met uitzondering van de veelmelders) 7.350 klagers. Het jaar ervoor waren dat 12.199 klagers.

De afname komt niet alleen door de coronacrisis. De website van BAS lag tijdelijk plat, waardoor meldingen niet konden worden geregistreerd.

Boeing 747 grootste herrieschopper
De Boeing 747-400 domineert de top 20 van grootste herrieschoppers. De meeste klachten kwamen op 17 juni om 22.27 uur binnen over een vracht-Boeing 747 van het Azerbeidzjaanse Silkway Airlines. Ook de meeste andere 747's op de lijst zijn cargotoestellen.

Van dat lawaai zijn omwonenden voorlopig nog niet af. KLM nam dit jaar afscheid van de passagiers-747's, maar vliegt nog jaren door met de vrachtversies van dochtermaatschappij Martinair Cargo. Die toestellen komen elf keer voor in de top 20.

gratis nummer? :)
tering, dat betekent dat die 9 personen gemiddeld 5,1 klacht per persoon per dag hebben ingediend :D
Ga dan goddomme gewoon verhuizen :')
A mind with a heart of it's own
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 19:23:49 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196605242
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 17:00 schreef DrMarten het volgende:

[..]

tering, dat betekent dat die 9 personen gemiddeld 5,1 klacht per persoon per dag hebben ingediend :D
Ga dan goddomme gewoon verhuizen :')
Of ga werken. Man man man, als je een leven hebt kom je dat helemaal niet aan toe volgens mij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 december 2020 @ 22:51:32 #37
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196609623
Een bezwaar indienen rondom geluid van Schiphol kost niet meer moeite dan het posten van een post op FOK!

5 per persoon is hooguit een kwartiertje werk per dag.
So we just called him Fred
pi_196617096
twitter


CHUCK YEAGER, DE EERSTE PERSOON DIE DE GELUIDSBARRIÈRE DOORBRAK, OVERLEDEN
quote:
WASHINGTON - Chuck Yeager, de eerste persoon die de geluidsbarrière doorbrak, is op 97-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn vrouw bekendgemaakt op Twitter. Yeager geldt als een van de meest iconische piloten uit de luchtvaartgeschiedenis.

Yeager doorbrak als eerste de geluidsbarrière op 14 oktober 1947, terwijl hij met een Bell X-1-raketvliegtuig 45.000 voet (13.700 meter) boven het Rogers Dry Lake in de Mojave-woestijn vloog. Tijdens de vlucht bereikte Yeager Mach 1,05, ofwel 1,05 keer de geluidssnelheid.

Het vliegtuig, genaamd Glamorous Glennis (vernoemd naar zijn eerste vrouw) hangt nu tentoongesteld in het Smithsonian Air and Space Museum in Washington.

Yeager zou nog snellere vliegtuigen gaan vliegen, waaronder de Lockheed XF-104, die meer dan twee keer zo snel vloog als het geluid. Zijn gewaagde testvluchten stonden centraal in het boek 'The Right Stuff' van Tom Wolfe uit 1979, evenals in de verfilming en de nieuwe Disney Plus-serie met dezelfde naam.

Yeager's vliegcarrière bij de Amerikaanse luchtmacht begon in 1941 tijdens de Tweede Wereldoorlog, als vliegtuigmonteur. Hij begon de opleiding tot piloot in 1942.

Tijdens missies boven Frankrijk en Duitsland schoot hij in dertien vijandige vliegtuigen neer, waaronder een van de eerste Duitse straaljagers. In 1944 werd Yeager neergeschoten boven Frankrijk, maar met de hulp van lokale verzetsstrijders wist hij uit handen van de bezetter te blijven en naar Spanje te vluchten.

Na de oorlog werd hij testpiloot. Yeager vloog met verschillende experimentele vliegtuigen op Edwards Air Force Base.

In 1960 diende Yeager als directeur van de Space School in Edwards en zou later dienen als Wing Commander in de oorlog in Vietnam. Yeager was ook lid van de presidentiële commissie die in 1986 onderzoek deed naar de Challenger-ramp met de spaceshuttle van NASA, waarbij zeven astronauten omkwamen.

Yeager ging in 1975 na 33 jaar dienst met pensioen bij de luchtmacht in de rang van brigadegeneraal.
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:17:17 #39
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_196618993
Met recht een icoon uit de luchtvaartgescheidenis. Moet wel eerlijk bekennen dat ik dacht dat hij al lang overleden was :@
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_196620692
Morgen zal (waarschijnlijk) de eerste commerciële 737 MAX vlucht plaatsvinden sinds het vliegverbod.

twitter
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 9 december 2020 @ 12:48:44 #41
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_196635920
twitter
  woensdag 9 december 2020 @ 14:30:18 #42
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196637614
Hij is nog heel aangekomen ook.
So we just called him Fred
pi_196672811
Momenteel vind de allerlaatste British Airways 747 vlucht plaats; G-BYGC met Boac retro livery van Cardiff naar St. Athan: https://www.flightradar24.com/BAW747/264878ae



Wie had dat een (half) jaar geleden gedacht; dat er nu geen BA 747 vluchten meer zouden plaats vinden...

EDIT:
twitter



EDIT #2: Aankomst in St. Athan:



[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 11-12-2020 21:35:51 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:06:06 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196755041
quote:
:D

Heerlijk tenenkrommende film in ongeveer alle luchtvaart aspecten
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196771487
twitter

Mooie!
pi_196808729
Naast 8 Boeing 747's heeft KLM dit jaar ook 2 A330-200's uitgefaseerd.
Te zien in hun Facts &
Figures 2020
.

Waarschijnlijk gaat het om PH-AOM en -AON.
De eerste heeft sinds 24 oktober niet meer gevlogen; -AON staat al sinds 27 maart aan de grond. (zie hieronder)
PH-AOM was de eerste A330 met de 'nieuwe' Dolphin livery in januari 2019.


Bron: https://twitter.com/luchtfotos/status/1331541205163925504
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')