abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 november 2020 @ 18:32:49 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_196351536
pi_196351704
Is dit LAX?
  zaterdag 21 november 2020 @ 18:46:58 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196351743
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:31 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe kan zo'n ding zo ver vliegen?
Ik gok dat iemand zijn transponder verkeerd geconfigureerd heeft.
So we just called him Fred
pi_196351767
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:45 schreef Socios het volgende:
Is dit LAX?
De foto in de OP? Dat is AMS :D
pi_196351860
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:48 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De foto in de OP? Dat is AMS :D
Oepsie _O-
pi_196366462
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:46 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik gok dat iemand zijn transponder verkeerd geconfigureerd heeft.
is waarschijnlijk OE-ISX, een Dassault Falcon 7X, hieronder in oktober in Amsterdam

https://www.jetphotos.com/photo/9898255
pi_196369988
Nu het seizoen erop zit vloog op 14 oktober 's werelds laatst overgebleven actieve Douglas DC-7
(de Erickson Aero Tanker N838D) vanuit Medford, Oregon terug naar base in Madras, Oregon.
Het contract voor de DC-7 is niet verlengd voor 2021 wat feitelijk het einde betekent voor de DC-7.

Vertrek vanuit Medford:
N838D Erickson Aero Tanker DC-7 Tanker 60 by Tim Crippin, on Flickr

Voor aankomst in Madras nog een laatste ceremoniële drop naast een afgesloten stuk snelweg.
Daaronder aankomst in Madras:




Afgelopen vrijdag vloog Tanker 60 nog een laatste farewell flight.
Hier is echter weinig over te vinden online.

N838D werd in 1958 gebouwd en vloog eerst voor Eastern Air Lines.
In de jaren '70 werd het toestel omgebouwd tot blusvliegtuig.

Er zijn 338 DC-7's gebouwd; een heel erg populair toestel is de DC-7 nooit echt geweest.
De straalvliegtuigen kwamen op; enkele maanden voordat Tanker 60 van de productielijn rolde,
begon Douglas' eerste straalvliegtuig - de DC-8 - met flight tests en later dat jaar vloog de Boeing 707 haar eerste commerciële vluchten.
DC-7's werden al snel aan de kant geschoven voor nieuwe jets en nu - 50 jaar later gebeurd het weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 23-11-2020 00:31:26 ]
  zondag 22 november 2020 @ 23:13:09 #8
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_196371189
1958! :o
pi_196424528
FAA HEFT VLIEGVERBOD 737 MAX OP

WASHINGTON D.C. - De Amerikaanse Federal Aviation Administration (FAA) heeft het vliegverbod voor de 737 MAX opgeheven. Dinsdag lekte al uit dat dit vandaag zou gaan gebeuren, maar nu is het officieel. Volgens de FAA is de MAX met de noodzakelijke software-upgrades, aanvullende training voor vliegers en andere aanpassingen weer veilig genoeg om passagiersvluchten uit te voeren.

American Airlines heeft aangegeven vlak voor de jaarwisseling weer met het type te willen gaan vliegen. Southwest Airlines, de grootste MAX-klant, wil de MAX pas medio 2021 weer in dienst nemen.

Groen licht om de MAX weer in Europa of andere regio's in te zetten is er nog niet. Het hoofd van de Europese vliegveiligheidsorganisatie EASA zei vorige maand te verwachten dat het type voor het eind van het jaar weer mag vliegen.

Reactie Boeing
"De (Airworthiness) Directive van de FAA is een belangrijke mijlpaal", zegt Stan Deal, de directeur van Boeing Commercial Airplanes, in een eerste reactie. "We blijven samenwerken met toezichthouders over de hele wereld en onze klanten om het vliegtuig weer wereldwijd in gebruik te nemen."

https://luchtvaartnieuws.(...)iegverbod-737-max-op
pi_196431277
Denk dat ik mezelf wel 3 keer achter de oren ga krabben, als ik bij de gate kom, en ik zie een 737 MAX staan……. lijkt me niet zo'n fijn gevoel……..
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 27 november 2020 @ 05:34:01 #12
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196431971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 02:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Denk dat ik mezelf wel 3 keer achter de oren ga krabben, als ik bij de gate kom, en ik zie een 737 MAX staan……. lijkt me niet zo'n fijn gevoel……..
Volgens mij is de MAX nu juist ontzettend veilig en erg streng gecontroleerd en gecertificeerd in vergelijking met andere toestellen :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 27 november 2020 @ 10:32:33 #13
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_196434248
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 02:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Denk dat ik mezelf wel 3 keer achter de oren ga krabben, als ik bij de gate kom, en ik zie een 737 MAX staan……. lijkt me niet zo'n fijn gevoel……..
Ach, er vlogen natuurlijk al aardig wat rond in de wereld, voordat die 2 naar beneden kwamen. Zelf ook 1 of 2 keer in gezeten, niets mis mee :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_196434732
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:32 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ach, er vlogen natuurlijk al aardig wat rond in de wereld, voordat die 2 naar beneden kwamen. Zelf ook 1 of 2 keer in gezeten, niets mis mee :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:32 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ach, er vlogen natuurlijk al aardig wat rond in de wereld, voordat die 2 naar beneden kwamen. Zelf ook 1 of 2 keer in gezeten, niets mis mee :P
For the moment, laat ik gaarne de eer om te bewijzen dat het een veilig toestel is aan anderen :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:06:06 #15
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_196459164
Afhandelingsbedrijf Viggo gaat naast Eindhoven Airport en Lelystad Airport opereren op Schiphol. Transavia gaat per 1 april overstappen van KLM naar Viggo als partner op Schiphol. Viggo wordt de zesde afhandelaar op Schiphol.

Ik vind dit wrang, niet alleen omdat ik zelf afhandelingspersoneel ben dat aan de kant geschoven is maar dat Schiphol het toelaat om een zesde afhandelaar te laten opereren. I guess dat dit het reilen en zeilen is van de meest liberale luchthaven van Europa..
https://www.viggo.eu/nl/werken-bij-viggo
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  Moderator zaterdag 28 november 2020 @ 22:08:59 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196459217
Opereren op Lelijkstad _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:13:41 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196459312
Zouden ze de bagageafhandeling of Transavia gaan verkopen bij KLM?
Anders valt het niet te verklaren dat Transavia geld naar buiten de eigen holding laat wegvloeien.
So we just called him Fred
  zaterdag 28 november 2020 @ 22:27:56 #18
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_196459540
Dit is puur wandelgang-gekwek maar wat ik heb begrepen is dat Transavia sowieso een lange tijd op zoek was naar een goedkopere afhandeling op Amsterdam.

Waarom?: ik weet het niet. Ze zitten/zaten bij hun moederbedrijf, elke gate-afhandeling wordt gedaan door één grondsteward(ess) (twee bij de drukkere langere vluchten) die 3 van de 4 keer een goedkope stagiair(e) is, de ticketbalie-afhandeling werd uitbesteed aan Aviapartner etc. Goedkoper dan deze constructie kan niet.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  zondag 29 november 2020 @ 10:08:25 #19
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196463627
Aviapartner is altijd een drama i.i.g. :|W
Dan krijg je in Frankrijk en Italië (standaard chaos, onvoorbereidheid, issues) haast nog betere groundhandling.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 29 november 2020 @ 10:16:27 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196463673
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:13 schreef Fred het volgende:
Zouden ze de bagageafhandeling of Transavia gaan verkopen bij KLM?
Anders valt het niet te verklaren dat Transavia geld naar buiten de eigen holding laat wegvloeien.
Te duur.

Daarnaast geeft ze in een later stadium bij een volgende reorganisatie reden om mensen te ontslaan in de afhandelingstak.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196500472
Weer een A340 operator minder:

twitter

pi_196505409
Van een aantal al eerder bekend, maar vandaag nog meer.
Mooi nieuws uit Engeland; alle 3 BA retro 747's blijven behouden alsook nog 1 in de standaard Chatham Dockyard livery:



BRITISH AIRWAYS BEHOEDT BOEING 747'S VOOR SLOPERSHAMER
quote:
LONDEN - British Airways behoedt vier uitgefaseerde Boeing 747’s voor de slopershamer, waaronder drie toestellen die een historische beschildering dragen. De toestellen worden op diverse plaatsen in Groot-Brittannië als nationaal erfgoed tentoongesteld.

Vanwege de coronacrisis besloot British Airways haar Boeing 747-vloot, die eerder dit jaar nog 31 vliegtuigen telde, vervroegd buiten gebruik te stellen. De meesten daarvan gaan naar de sloop, maar vier exemplaren blijven nu behouden.

De G-BYGC in de zogeheten ‘Gold Speedbird’-beschildering die voorganger BOAC tussen 1963 en 1974 droeg wordt overgevlogen naar het Bro Tathan business park in Vale of Glamorgan in het zuiden van Wales. Daar wordt het behouden door eCube, dat doorgaans op die locatie vliegtuigen ontmantelt. De G-BNLY, die de iconische Landor-livery uit de periode 1984-1997 draagt, wordt tentoongesteld op het Dunsfold Aerodrome in Surrey. Daar staat al de G-CIVW die de huidige Chatham Dockyard-beschildering heeft. Het vierde toestel, de G-CIVB in Negus-uitdossing, staat sinds kort op Cotswold Airport.

“De 747’s zijn van groot historisch belang, niet alleen voor British Airways maar voor de gehele luchtvaartindustrie, en ik ben blij dat we ze kunnen bewaren voor de komende generaties”, aldus British Airways-topman Sean Doyle.
Persbericht van BA zelf: https://mediacentre.briti(...)lXHz5bQw2M5zCpfSqOR8
pi_196535875
Ryanair Orders 75 More Boeing 737 MAX Jets
quote:
- Europe's largest airline grows its firm 737 order book to 210 airplanes.
- High-capacity 737-8 jet to support Ryanair's recovery and future growth with better fuel efficiency and environmental performance.


WASHINGTON, Dec. 3, 2020 /PRNewswire/ -- Boeing [NYSE: BA] and Ryanair announced today that Europe's largest airline is placing a firm order for 75 additional 737 MAX airplanes, increasing its order book to 210 jets. Ryanair again selected the 737 8-200, a higher-capacity version of the 737-8, citing the airplane's additional seats and improved fuel efficiency and environmental performance.

"Ryanair's board and people are confident that our customers will love these new aircraft. Passengers will enjoy the new interiors, more generous leg room, lower fuel consumption and quieter noise performance. And, most of all, our customers will love the lower fares, which these aircraft will enable Ryanair to offer starting in 2021 and for the next decade, as Ryanair leads the recovery of Europe's aviation and tourism industries," said Ryanair Group CEO Michael O'Leary.

O'Leary and Ryanair leaders joined the Boeing team for a signing ceremony in Washington, D.C. Both companies acknowledged COVID-19's impacts on air traffic in the near-term, but expressed confidence in the resilience and strength of the passenger demand over the long term.

"As soon as the COVID-19 virus recedes – and it likely will in 2021 with the rollout of multiple effective vaccines – Ryanair and our partner airports across Europe will – with these environmentally efficient aircraft – rapidly restore flights and schedules, recover lost traffic and help the nations of Europe recover their tourism industries, and get young people back to work across the cities, beaches and ski resorts of the European Union," O'Leary said.

Ryanair is the launch customer for the high-capacity 737-8 variant, having placed its first order for 100 airplanes and 100 options in late 2014, followed by firm orders of 10 airplanes in 2017 and 25 in 2018. The 737 8-200 will enable Ryanair to configure its aircraft with 197 seats, increasing revenue potential, and reduce fuel consumption by 16 percent compared to the airline's previous airplanes.

"Ryanair will continue to play a leading role in our industry when Europe recovers from the COVID-19 pandemic and air traffic returns to growth across the continent. We are gratified that Ryanair is once again placing its confidence in the Boeing 737 family and building their future fleet with this enlarged firm order," said Dave Calhoun, president and CEO of The Boeing Company.

"Boeing remains focused on safely returning the full 737 fleet to service and on delivering the backlog of airplanes to Ryanair and our other customers. We firmly believe in this airplane, and we will continue the work to re-earn the trust of all of our customers," Calhoun said.
pi_196535896
Zullen nu wel een forse korting hebben bedongen. Boeing zit aardig in het nauw..
dag
  donderdag 3 december 2020 @ 19:49:09 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196537523
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 18:31 schreef Peter het volgende:
Zullen nu wel een forse korting hebben bedongen. Boeing zit aardig in het nauw..
Ja de luchtvaart blijft enorm cyclisch, en als vanouds zijn de lows hét moment om te investeren. Al voelt dat soms wat tegenstrijdig.

Maar over 2 a 3 jaar pluk je er de vruchten van waarschijnlijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 4 december 2020 @ 17:38:23 #26
490601 Runway28
Foto & Video in de Luchtva
pi_196552536
Afgelopen week heb ik de 1000 volgers bereikt met mijn filmpjes over vliegtuigen, hier een filmpje waarin een compilatie te zien is van wat ik allemaal heb gefilmt tot nu toe van Europa tot Kazakhstan tot Japan. Hoop dat jullie het wat vinden :-)

Met Vriendelijke Groet, Alex
pi_196556696
Het jaar is alweer bijna om, maar nu pas heeft Airbus écht* de eerste A380 van het jaar geleverd; A6-EVL voor Emirates.
Het is de 116e A380 voor Emirates die nu een vloot van 115 heeft. (A6-EDB is uitgefaseerd en naar Tarbes gevlogen).
Rompdelen voor deze A380 arriveerden al in augustus en oktober 2018 in Toulouse en de eerste vlucht was op 24 juli 2019.



* Airbus heeft eerder dit jaar al de 3e en laatste A380 aan All Nippon Airways geleverd, maar dit toestel staat nog altijd in Toulouse opgeslagen. Zie m'n post hier.
pi_196563200
Enig idee waarom er zo’n gekke route genomen wordt?
  zaterdag 5 december 2020 @ 13:25:43 #29
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196563555
Acceptance flight?
Als het ware een proefritje. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_196566248
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2020 13:04 schreef Viezze het volgende:
Enig idee waarom er zo’n gekke route genomen wordt?
Even via het Engelse luchtruim om juridische reden? Zie je wel vaker met dit soort vluchten.
pi_196568343


twitter
pi_196586798
Laatste nacht voor de ruim 24 jaar oude PH-BFT "City of Tokyo" op Schiphol; vandaag neergezet op E75.
Morgenochtend om 10:00 vertrekt ze naar Chicago om daarna door te vliegen naar Kansas City.

Tokyo was de 747 die op 28 maart dit jaar de allerlaatste KLM 747 passagiersvlucht uitvoerde als
KL686 vanuit Mexico. Zondag 29 maart landde ze om 15:32 uur op Schiphol en maakte ze een einde aan ruim 49 jaar en anderhalve maand KLM 747 passagiersvluchten.



Haar zusters die nog even hier blijven op de achtergrond:

Bron: https://www.facebook.com/(...)nk/3462851600470633/

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 06-12-2020 19:13:31 ]
pi_196601631
Negen boze Bergers klaagden bijna 17.000 keer over Schiphol
7 december 2020, 07.00 uur · Aangepast 10.38 uur · Door Doron Sajet

SCHIPHOL - Negen inwoners van Nederhorst den Berg klaagden bij elkaar 16.764 keer over lawaai van Schiphol afgelopen jaar. Ook in Oterleek, Grootschermer en Breukelen zorgden slechts enkele bewoners voor overuren bij het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS). In Oterleek namen twee inwoners elk ruim 1.000 meldingen voor hun rekening.


Een Boeing 747-400F van Silkway Cargo uit Azerbeidzjan - Silkway Cargo

Ondanks de forse afname van het aantal vluchten kreeg het BAS tussen 1 november 2019 en 31 oktober 2020 duizenden klachten van mensen die last hadden van vliegtuiglawaai. Het is maar de vraag of het massaklagen zin heeft. Want wie meer dan 500 keer klaagt, wordt beschouwd als veelmelder en hun meldingen worden niet opgeteld bij het totaal aantal klachten dat jaarlijks bekend wordt gemaakt.

Amstelveen is koploper
Uit die cijfers blijkt dat in het centrum van Amstelveen de meeste melders wonen, gevolgd door Aalsmeer en de omgeving rondom de Overtoom in Amsterdam-West.

In de eerste maanden van de coronacrisis is het aantal melders per 100 vluchten veel hoger dan in 2019, ondanks dat er minder werd geklaagd. Die toename komt volgens BAS vermoedelijk door het nationale advies om zoveel mogelijk thuis te werken. Uiteindelijk telde BAS (met uitzondering van de veelmelders) 7.350 klagers. Het jaar ervoor waren dat 12.199 klagers.

De afname komt niet alleen door de coronacrisis. De website van BAS lag tijdelijk plat, waardoor meldingen niet konden worden geregistreerd.

Boeing 747 grootste herrieschopper
De Boeing 747-400 domineert de top 20 van grootste herrieschoppers. De meeste klachten kwamen op 17 juni om 22.27 uur binnen over een vracht-Boeing 747 van het Azerbeidzjaanse Silkway Airlines. Ook de meeste andere 747's op de lijst zijn cargotoestellen.

Van dat lawaai zijn omwonenden voorlopig nog niet af. KLM nam dit jaar afscheid van de passagiers-747's, maar vliegt nog jaren door met de vrachtversies van dochtermaatschappij Martinair Cargo. Die toestellen komen elf keer voor in de top 20.

gratis nummer? :)
pi_196601857
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 16:48 schreef Adrie072 het volgende:
Negen boze Bergers klaagden bijna 17.000 keer over Schiphol
7 december 2020, 07.00 uur · Aangepast 10.38 uur · Door Doron Sajet

SCHIPHOL - Negen inwoners van Nederhorst den Berg klaagden bij elkaar 16.764 keer over lawaai van Schiphol afgelopen jaar. Ook in Oterleek, Grootschermer en Breukelen zorgden slechts enkele bewoners voor overuren bij het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS). In Oterleek namen twee inwoners elk ruim 1.000 meldingen voor hun rekening.

[ afbeelding ]
Een Boeing 747-400F van Silkway Cargo uit Azerbeidzjan - Silkway Cargo

Ondanks de forse afname van het aantal vluchten kreeg het BAS tussen 1 november 2019 en 31 oktober 2020 duizenden klachten van mensen die last hadden van vliegtuiglawaai. Het is maar de vraag of het massaklagen zin heeft. Want wie meer dan 500 keer klaagt, wordt beschouwd als veelmelder en hun meldingen worden niet opgeteld bij het totaal aantal klachten dat jaarlijks bekend wordt gemaakt.

Amstelveen is koploper
Uit die cijfers blijkt dat in het centrum van Amstelveen de meeste melders wonen, gevolgd door Aalsmeer en de omgeving rondom de Overtoom in Amsterdam-West.

In de eerste maanden van de coronacrisis is het aantal melders per 100 vluchten veel hoger dan in 2019, ondanks dat er minder werd geklaagd. Die toename komt volgens BAS vermoedelijk door het nationale advies om zoveel mogelijk thuis te werken. Uiteindelijk telde BAS (met uitzondering van de veelmelders) 7.350 klagers. Het jaar ervoor waren dat 12.199 klagers.

De afname komt niet alleen door de coronacrisis. De website van BAS lag tijdelijk plat, waardoor meldingen niet konden worden geregistreerd.

Boeing 747 grootste herrieschopper
De Boeing 747-400 domineert de top 20 van grootste herrieschoppers. De meeste klachten kwamen op 17 juni om 22.27 uur binnen over een vracht-Boeing 747 van het Azerbeidzjaanse Silkway Airlines. Ook de meeste andere 747's op de lijst zijn cargotoestellen.

Van dat lawaai zijn omwonenden voorlopig nog niet af. KLM nam dit jaar afscheid van de passagiers-747's, maar vliegt nog jaren door met de vrachtversies van dochtermaatschappij Martinair Cargo. Die toestellen komen elf keer voor in de top 20.

gratis nummer? :)
tering, dat betekent dat die 9 personen gemiddeld 5,1 klacht per persoon per dag hebben ingediend :D
Ga dan goddomme gewoon verhuizen :')
A mind with a heart of it's own
  Moderator maandag 7 december 2020 @ 19:23:49 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196605242
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 17:00 schreef DrMarten het volgende:

[..]

tering, dat betekent dat die 9 personen gemiddeld 5,1 klacht per persoon per dag hebben ingediend :D
Ga dan goddomme gewoon verhuizen :')
Of ga werken. Man man man, als je een leven hebt kom je dat helemaal niet aan toe volgens mij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 december 2020 @ 22:51:32 #37
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196609623
Een bezwaar indienen rondom geluid van Schiphol kost niet meer moeite dan het posten van een post op FOK!

5 per persoon is hooguit een kwartiertje werk per dag.
So we just called him Fred
pi_196617096
twitter


CHUCK YEAGER, DE EERSTE PERSOON DIE DE GELUIDSBARRIÈRE DOORBRAK, OVERLEDEN
quote:
WASHINGTON - Chuck Yeager, de eerste persoon die de geluidsbarrière doorbrak, is op 97-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn vrouw bekendgemaakt op Twitter. Yeager geldt als een van de meest iconische piloten uit de luchtvaartgeschiedenis.

Yeager doorbrak als eerste de geluidsbarrière op 14 oktober 1947, terwijl hij met een Bell X-1-raketvliegtuig 45.000 voet (13.700 meter) boven het Rogers Dry Lake in de Mojave-woestijn vloog. Tijdens de vlucht bereikte Yeager Mach 1,05, ofwel 1,05 keer de geluidssnelheid.

Het vliegtuig, genaamd Glamorous Glennis (vernoemd naar zijn eerste vrouw) hangt nu tentoongesteld in het Smithsonian Air and Space Museum in Washington.

Yeager zou nog snellere vliegtuigen gaan vliegen, waaronder de Lockheed XF-104, die meer dan twee keer zo snel vloog als het geluid. Zijn gewaagde testvluchten stonden centraal in het boek 'The Right Stuff' van Tom Wolfe uit 1979, evenals in de verfilming en de nieuwe Disney Plus-serie met dezelfde naam.

Yeager's vliegcarrière bij de Amerikaanse luchtmacht begon in 1941 tijdens de Tweede Wereldoorlog, als vliegtuigmonteur. Hij begon de opleiding tot piloot in 1942.

Tijdens missies boven Frankrijk en Duitsland schoot hij in dertien vijandige vliegtuigen neer, waaronder een van de eerste Duitse straaljagers. In 1944 werd Yeager neergeschoten boven Frankrijk, maar met de hulp van lokale verzetsstrijders wist hij uit handen van de bezetter te blijven en naar Spanje te vluchten.

Na de oorlog werd hij testpiloot. Yeager vloog met verschillende experimentele vliegtuigen op Edwards Air Force Base.

In 1960 diende Yeager als directeur van de Space School in Edwards en zou later dienen als Wing Commander in de oorlog in Vietnam. Yeager was ook lid van de presidentiële commissie die in 1986 onderzoek deed naar de Challenger-ramp met de spaceshuttle van NASA, waarbij zeven astronauten omkwamen.

Yeager ging in 1975 na 33 jaar dienst met pensioen bij de luchtmacht in de rang van brigadegeneraal.
  dinsdag 8 december 2020 @ 15:17:17 #39
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_196618993
Met recht een icoon uit de luchtvaartgescheidenis. Moet wel eerlijk bekennen dat ik dacht dat hij al lang overleden was :@
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_196620692
Morgen zal (waarschijnlijk) de eerste commerciële 737 MAX vlucht plaatsvinden sinds het vliegverbod.

twitter
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 9 december 2020 @ 12:48:44 #41
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_196635920
twitter
  woensdag 9 december 2020 @ 14:30:18 #42
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196637614
Hij is nog heel aangekomen ook.
So we just called him Fred
pi_196672811
Momenteel vind de allerlaatste British Airways 747 vlucht plaats; G-BYGC met Boac retro livery van Cardiff naar St. Athan: https://www.flightradar24.com/BAW747/264878ae



Wie had dat een (half) jaar geleden gedacht; dat er nu geen BA 747 vluchten meer zouden plaats vinden...

EDIT:
twitter



EDIT #2: Aankomst in St. Athan:



[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 11-12-2020 21:35:51 ]
  dinsdag 15 december 2020 @ 22:06:06 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_196755041
quote:
:D

Heerlijk tenenkrommende film in ongeveer alle luchtvaart aspecten
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_196771487
twitter

Mooie!
pi_196808729
Naast 8 Boeing 747's heeft KLM dit jaar ook 2 A330-200's uitgefaseerd.
Te zien in hun Facts &
Figures 2020
.

Waarschijnlijk gaat het om PH-AOM en -AON.
De eerste heeft sinds 24 oktober niet meer gevlogen; -AON staat al sinds 27 maart aan de grond. (zie hieronder)
PH-AOM was de eerste A330 met de 'nieuwe' Dolphin livery in januari 2019.


Bron: https://twitter.com/luchtfotos/status/1331541205163925504
  zaterdag 19 december 2020 @ 12:52:15 #51
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196819143
'Boeing beïnvloedde testpiloten om geplaagde 737 MAX weer te laten vliegen'

Dit maakt het er allemaal niet beter op in de soap rondom de 737.
So we just called him Fred
pi_196872301


Vandaag is Virgin Atlantic G-VROY met een wing wave van London Heathrow vertrokken naar Las Vegas.
"Pretty Woman" was de laatst overgebleven 747 bij de maatschappij en hiermee komt ook voorgoed een einde aan home carrier 747's op Heathrow.
G-VROY was de laatste Brits geregistreerde (actieve) passagiers 747; op die lijst van Britse 747's staan alleen nog 2 Cargologicair vrachttoestellen.
(Er staan nog 15 BA 747's geregisteerd; maar die zullen zoals bekend nooit meer vliegen)

Gelukkig heeft deze dame nog een toekomst; ze wordt een troop carrier voor Atlas Air net als haar zusters
G-VROM en G-VROS.

Jerry van BIG JET TV was erbij met een live verslag:

Dit brengt een tijdperk van 36 jaar Virgin Atlantic 747's ten einde, dat op 22 juni 1984 begon met een 747-200 G-VIRG
Maiden Voyager van London Gatwick naar Newark.



Dit is de zoveelste 747 uitfasering dit jaar en er zullen nog meer volgen...
  donderdag 24 december 2020 @ 16:42:01 #53
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_196926529
pi_197061657
Air France 2e A380 (F-HPJB) was de eerste AF A380 die werd uitgefaseerd.
(Laatste commerciële vlucht was op 31 december 2019 van Shanghai naar Parijs).
Op 20 februari 2020 werd ze overgevlogen naar Knock Ireland West Airport voor ontmanteling en sloop.

En daar zijn ze ondertussen al aardig mee gevorderd:



Toestel is pas 11 jaar oud en werd op 10 februari 2010 aan Air France geleverd.
Dit is op dit moment de 3e A380 die wordt gesloopt.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 1 januari 2021 @ 15:58:21 #55
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_197156756
Gelukkig nieuwjaar :W

twitter
  dinsdag 5 januari 2021 @ 18:18:53 #56
488589 witwitwit
zingeenseenpirbidliedjevoormij
pi_197230258
Vliegend,? 🍾🥢
pi_197293901
https://www.flightradar24.com/JNL4783/2684496d

Male (Oman) - Amsterdam, zie je ook niet vaak...
pi_197293950
En hoe dit heeft kunnen gebeuren.....?


GDANSK - Om nog onbekende reden heeft een waterwagen zich donderdag vastgereden onder een Wizz Air Airbus A320neo. Dat gebeurde op de luchthaven van Gdansk, Polen. Niemand raakte gewond, maar het zorgde wel voor schade aan zowel de truck als het vliegtuig.
pi_197303830
twitter
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:35:12 #60
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_197304559
Lees Net hier dat er in Jakarta een 737 is neergestort? Geen tijd om NL of Engels nieuwsbericht te zoeken, moet rennen hehe

https://tn.com.ar/interna(...)-menos-de-un-minuto/
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 12:52:44 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_197304852
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:35 schreef flipsen het volgende:
Lees Net hier dat er in Jakarta een 737 is neergestort? Geen tijd om NL of Engels nieuwsbericht te zoeken, moet rennen hehe

https://tn.com.ar/interna(...)-menos-de-un-minuto/
Lees het net ja ...
https://www.telegraaf.nl/(...)opstijgen-in-jakarta
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 9 januari 2021 @ 14:06:46 #63
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_197306026
quote:
De tering, dat is weer echt Telegraaf he?
quote:
Het gaat om een eerdere versie van de Boeing 737 Max. In oktober 2018 stortte een Max-toestel van Lion Air in dezelfde Javazee, ook ten noorden van Jakarta.
Een 737-500 van 26 jaar oud een "eerdere versie van de Max" noemen :')
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_197306080
quote:
Snelheid zakt plotseling in, vliegtuig valt uit de lucht.
.
pi_197306098
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:10 schreef Fer het volgende:

[..]

Snelheid zakt plotseling in, vliegtuig valt uit de lucht.
Ik zie een bochtje terug net boven La Rochelle en weer terug naar A`dam.....
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 14:18:25 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_197306188
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:06 schreef flipsen het volgende:

[..]

De tering, dat is weer echt Telegraaf he?
[..]

Een 737-500 van 26 jaar oud een "eerdere versie van de Max" noemen :')
In feite dat het een voorloper is klopt het, maar het heeft voor het artikel geen enkele toegevoegde waarde, omdat de generaties vliegtuigen nogal van elkaar verschillen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 9 januari 2021 @ 17:45:19 #67
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_197309453
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 14:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In feite dat het een voorloper is klopt het, maar het heeft voor het artikel geen enkele toegevoegde waarde, omdat de generaties vliegtuigen nogal van elkaar verschillen
Als er voorloper van de 737 Max had gestaan was het prima geweest, maar dat staat er niet ;)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_197368770


Atlas Air Worldwide Purchases Four Boeing 747-8 Freighters
quote:
Freighters to add additional capacity to meet growing e-commerce and express cargo demand
Order will complete production of the 747-8 in 2022


SEATTLE, Jan. 12, 2020 – Boeing [NYSE: BA] and Atlas Air Worldwide today announced an agreement to purchase four 747-8 Freighters. The order enables Atlas Air to leverage the operational advantages of the 747-8 Freighter to meet growing cargo demand around the globe.
(...)
The 747-8 airplanes in this agreement will be the final four aircraft to roll off the production line in Everett, Washington.

“The 747 will forever hold a special place in aviation history and we are honored by Atlas Air’s longstanding commitment to the airplane. Atlas Air began operations 28 years ago with a single 747 and it is fitting that they should receive the last 747 production airplanes, ensuring that the ‘Queen of the Skies’ plays a significant role in the global air cargo market for decades to come,” said Stan Deal, president and chief executive officer of Boeing Commercial Airplanes.
Let wel; dit zijn dus niet 4 extra 747's.
UPS en Volga-Dnep hebben eerder 4 747-8F orders gecanceld en UPS neemt deze nu dus over.
Meer 747's komen niet meer, een aantal toeleveranciers (o.a. Triumph) zijn al gestopt/ontmanteld.

Eindstand lijkt dus op 1571 1574 bestelde en gebouwde 747's in 53 jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 13-01-2021 16:12:45 ]
pi_197389072
QATAR AIRWAYS: HELFT VAN AIRBUS A380'S KEERT NIET MEER TERUG
quote:
DOHA - Qatar Airways heeft momenteel alle tien de Airbus A380’s aan de grond staan. Het gaat nog lang duren voor ze weer in dienst komen, en wanneer dat gebeurt keren er hoogstens vijf terug. Dat zei topman Akbar al Baker woensdag tijdens CAPA Live.

De maatschappij uit Doha richt zich voor de toekomst op kleinere, tweemotorige toestellen als de Airbus A350 en Boeing 787. Die zijn efficiënter en makkelijker te vullen.

Pre-corona werd de A380 ingezet naar Bangkok, Frankfurt, Guangzhou, Londen, Melbourne, Parijs, Perth en Sydney. Het zijn de enige toestellen in de Qatar Airways-vloot met een First Class aan boord.
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:46:09 #70
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_197394139
quote:
De bovenste of onderste helft vraag ik me dan gelijk af :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:49:03 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197401753
Het zat er al een beetje aan te komen, maar het is einde verhaal voor Norwegian longhaul ;(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197402291
Hum, die B787's zullen dan een nieuw baasje nodig hebben...
(De een z'n einde longhaul is de ander z'n verjongde vloot)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:18:55 #73
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197402317
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:17 schreef shiz het volgende:
Hum, die B787's zullen dan een nieuw baasje nodig hebben...
(De een z'n einde longhaul is de ander z'n verjongde vloot)
Een ding is zeker, post corona zijn er een heleboel nieuwe kist vrij goedkoop te leasen.

Zullen veel nieuwe spelers op staan vermoed ik. :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197402930
Of het is een goed optie voor bestaande spelers om te verduurzamen/verjongen.
dag
pi_197404589
Links en rechts verdwijnen jonge A380's van het toneel en 777's worden ook al 'oud'.
Meanwhile in Palmdale, California, 2 vliegwaardige DC-8's van elk 52 jaar oud bij elkaar:

twitter


  vrijdag 15 januari 2021 @ 23:48:13 #76
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197437111
Zou de leisure A380 dan eindelijk komen? :7
So we just called him Fred
pi_197457571
Russian Air Force conducts a mass launch of AN-124 heavy cargo aircraft
quote:
For the first time, the Russian Air Force has conducted a mass launch of 6 AN-124 (Nato reporting name Condor) cargo aircraft, practicing the combat capability of safely and swiftly launching a large number of heavy aircraft.

Air Force officials said the total force launch effort was an opportunity for personnel to train together on a larger scale than normal.

The purpose of the training flights was to improve the skills of young crews of Antonov AN-124 transport aircraft, according to a recent service news release.

“The flights were carried out at an altitude of over 4 thousand meters, the total length of the route was more than 600 km, the average aircraft speed was 500 km/h,” the Air Force said in a release on Friday.

The AN-124 Condor is one of the largest aircraft in the world, specifically designed for carrying heavy or bulky loads by the Ukrainian Antonov company.

AN-124 can carry more cargo farther distances than any other aircraft. The heavy strategic military transport airplane is capable of carrying up to 150 tons of cargo. It can also carry 88 passengers in an upper deck behind the wing center section. The cargo compartment of An-124 is 36×6.4×4.4 m (118×21×14 ft), ca. 20% larger than the main cargo compartment of the C-5 Galaxy, which is 36.91×5.79×4.09 m (121.1×19.0×13.4 ft).

  zondag 17 januari 2021 @ 01:51:38 #78
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_197457936
Snow removal in progress. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_197475471
Laatste nacht voor PH-BFW "City of Shanghai" op Schiphol.
Morgenochtend vertrekt de 747 om 08:30 uur naar Tel Aviv als KL747.
Haar exacte toekomst is mij onbekend.
In Tel Aviv worden o.a. toestellen omgebouwd van pax naar vracht, (daar komen o.a. de 747-400BDSF vrachttoestellen vandaan) maar de laatste aldaar omgebouwde 747-400 was alweer in 2017.
Andere bronnen gaan uit van een cargo-in-cabin verbouwing maar who knows.
Wie weet komt ze nog wel eens terug op Schiphol.

Shanghai was de allerlaatste KLM pax 747 die een commerciële vlucht maakte; toen ze op zondag 25 oktober vanuit Shanghai op Schiphol landde. Hieronder afgebeeld op Schiphol-Oost, afgelopen zaterdag:


Bron: Ralph Valkenier

Na morgen staat alleen nog PH-BFV "City of Vancouver' op Schiphol. Die vertrekt (volgens de planning) volgende maand.
  maandag 18 januari 2021 @ 11:01:29 #80
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_197482314
Gelukkig is de 747 nog lang niet in het verdomhoekje terechtgekomen en halen ze ook weer het wereldnieuws O+

Virgin Orbit lanceert een raket vanaf onderkant vliegende Boeing de ruimte in

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 18 januari 2021 @ 17:07:24 #81
490601 Runway28
Foto & Video in de Luchtva
pi_197489405
Hier een film van de Silk Way Ilyushin Il-76 afgelopen week op Eindhoven. De opname is gemaakt met mijn nieuwe Nikon Z6 II in combi met de 200-400mm lens.

Met Vriendelijke Groet, Alex
  maandag 18 januari 2021 @ 19:54:04 #82
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197492768
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:01 schreef flipsen het volgende:
Gelukkig is de 747 nog lang niet in het verdomhoekje terechtgekomen en halen ze ook weer het wereldnieuws O+

Virgin Orbit lanceert een raket vanaf onderkant vliegende Boeing de ruimte in

[ afbeelding ]
Zou de PH-BFW dáárvoor naar Israël gaan :?
So we just called him Fred
  maandag 18 januari 2021 @ 19:56:07 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197492841
https://www.nu.nl/economi(...)zitten-muurvast.html

Zou een scheiding aanstaande zijn?
So we just called him Fred
pi_197493870
Dat lijkt me sterk. Denk niet dat je een scheiding met de huidige marktomstandigheden gaat overleven.
  maandag 18 januari 2021 @ 22:38:01 #85
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197496715
Zonder geld overleven ze het sowieso niet...

[ Bericht 9% gewijzigd door Fred op 18-01-2021 22:43:30 ]
So we just called him Fred
pi_197501982
twitter


:D
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  dinsdag 19 januari 2021 @ 11:44:57 #87
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_197502555
Ff uitzwaaien: toodles! :W
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 19 januari 2021 @ 12:40:17 #88
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197503747
Nog een geluk dat het geen vlucht van EasyJet UK was :D
Joe-toe-toe-toe-toe-toe-toe-toe-loese was het dan fonetisch
So we just called him Fred
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 19 januari 2021 @ 15:00:13 #89
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_197506779
twitter


4000ft _O_
pi_197506961
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:00 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

4000ft _O_
:D
pi_197507152
https://www.flightradar24.com/KLM1602/269c374f

Deze doet het zojuist legaal.....?
pi_197535662
KLM staakt mogelijk alle verre vluchten wegens nieuwe maatregelen
quote:
KLM gaat vanaf vrijdag alle intercontinentale vluchten, en delen van het Europese vliegverkeer stilleggen als de coronasneltest verplicht blijft voor bemanning. KLM probeert echter nog wel een uitzondering op deze maatregelen te krijgen.

Sneltest
KLM heeft dit besluit genomen nadat woensdagmiddag bekend werd dat de overheid een coronasneltest verplicht stelt voor vluchten naar Nederland. Hierdoor moeten alle reizigers, inclusief bemanning, een sneltest ondergaan. Indien deze positief is, wordt het crewlid niet toegelaten in Nederland. KLM laat aan diverse media weten dat zij het risico niet willen lopen dat de bemanning in een ver land vast komt te zitten. Hierdoor worden ook vracht- en repatriëringsvluchten voor KLM onmogelijk. Een grote impact op de luchtvaartmaatschappij. In Europa worden enkel vluchten met een overnachting gestopt.

Uitzondering
De Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC) meldt dat KLM nog probeert een uitzonderingspositie te krijgen voor de bemanning. “Er zit volgens KLM een nuance in en wel dat de directie op dit moment de overheid (lees de Tweede Kamer) ervan probeert te overtuigen dat een uitzondering van crew op de antigeen(snel)test vanuit buitenlandse bestemmingen noodzakelijk is om de ICA vluchten uit te kunnen blijven voeren”, zo stelt de VNC. Als er geen uitzondering komt zullen inderdaad alle internationale vluchten gestaakt worden.

Vliegverbod
Woensdagmiddag kondigde het kabinet extra maatregelen aan, waaronder de sneltest, maar ook een vliegverbod voor Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en alle Zuid-Amerikaanse landen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:26:29 #93
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197541163
Wat een kulredenatie, KLM personeel kan nu net zo hard met COVID in het buitenland vast komen te zitten.

Dus als zo'n sneltest nu opeens een probleem is, vraag ik me af hoeveel COVID de KLM crews al naar Nederland hebben gebracht.
So we just called him Fred
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:34:29 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197541373
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef Fred het volgende:
Wat een kulredenatie, KLM personeel kan nu net zo hard met COVID in het buitenland vast komen te zitten.

Dus als zo'n sneltest nu opeens een probleem is, vraag ik me af hoeveel COVID de KLM crews al naar Nederland hebben gebracht.
Weinig tot niks, aangezien ze overal toch in kamerquarantaine zitten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 20 januari 2021 @ 22:36:15 #95
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197541411
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 15:12 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/KLM1602/269c374f

Deze doet het zojuist legaal.....?
Lastig landen anders op de Buitenveldertbaan ;)

Of ze moeten er een soort London City nadering van maken
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 20 januari 2021 @ 23:24:07 #96
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197542376
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:34 schreef Drekkoning het volgende:
Weinig tot niks, aangezien ze overal toch in kamerquarantaine zitten.
Dan is het argument van KLM toch ongegrond :?
So we just called him Fred
pi_197542693
Kan KLM personeel niet voor vertrek vanaf Schiphol een sneltest/PCR-test afleggen? Als de retourvlucht dan binnen 72 uur is, maakt het dan toch niet meer uit dat ze in het verre niet testen?
dag
  donderdag 21 januari 2021 @ 06:08:38 #98
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197544237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:24 schreef Fred het volgende:

[..]

Dan is het argument van KLM toch ongegrond :?
Nee. Antigeentesten hebben sowieso een hoog valspositief percentage. En een werknemer kan bijvoorbeeld al voor vertrek in Amsterdam besmet zijn.

Levert dus netto niks op.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 21 januari 2021 @ 06:09:37 #99
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197544239
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 23:51 schreef Peter het volgende:
Kan KLM personeel niet voor vertrek vanaf Schiphol een sneltest/PCR-test afleggen? Als de retourvlucht dan binnen 72 uur is, maakt het dan toch niet meer uit dat ze in het verre niet testen?
Ja, dat gebeurt al voor een aantal bestemmingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:19:46 #100
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197545241
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 06:08 schreef Drekkoning het volgende:
Nee. Antigeentesten hebben sowieso een hoog valspositief percentage. En een werknemer kan bijvoorbeeld al voor vertrek in Amsterdam besmet zijn.

Levert dus netto niks op.
Dus KLM exporteert het virus en de cabin crew verspreid het in de tussentijd ook nog eens onder de reizigers?
So we just called him Fred
  donderdag 21 januari 2021 @ 09:28:58 #101
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197545333
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:19 schreef Fred het volgende:

[..]

Dus KLM exporteert het virus en de cabin crew verspreid het in de tussentijd ook nog eens onder de reizigers?
De regels zijn geënt op het voorkomen van import. Andere landen kunnen hun eigen regels invoeren, ook voor crew, om import te voorkomen. Zie bijvoorbeeld de hotel quarantaine.

Verder moet je kijken wat het risico is, hoe vaak dat problemen geeft, wat mogelijke maatregelen zijn, wat die opleveren en wat ze voor consequenties hebben.

antigeentest op bestemming voor crew levert bijna nihil op maar de consequenties zijn heel groot.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 21 januari 2021 @ 17:46:18 #103
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_197554597
Hoe is het met de kat afgelopen? :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 21 januari 2021 @ 19:47:29 #104
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_197556719
Die heeft nu nog maar 8 levens. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 januari 2021 @ 19:25:47 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_197594721
Op dit moment staan er nog 3 KLM 737's op Eelde, maar morgen komen er zes kisten bij. Geen idee van welk type
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 23 januari 2021 @ 20:14:42 #106
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_197595682
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Op dit moment staan er nog 3 KLM 737's op Eelde, maar morgen komen er zes kisten bij. Geen idee van welk type
Allemaal 73tjes; BCB, BGB, BXA, BXU, BXZ, HSD
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 23 januari 2021 @ 20:17:01 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_197595729
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 20:14 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Allemaal 73tjes; BCB, BGB, BXA, BXU, BXZ, HSD
Thanks. Maandag volgen er nog vijf en dinsdag weer vijf lees ik net: https://www.rtvdrenthe.nl(...)ningen-Airport-Eelde
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_197598102
EERSTE EMBRAER 195-E2 VOOR KLM CITYHOPPER BELEEFT LUCHTDOOP
quote:
SAO JOSE DOS CAMPOS - De eerste Embraer 195-E2 voor KLM Cityhopper heeft het luchtruim gekozen. Het toestel, dat de registratie PH-NXA krijgt, voerde een testvlucht uit vanaf de luchthaven van Sao José dos Campos, waar de fabriek van Embraer gevestigd is.

KLM Cityhopper verwacht dit jaar de eerste E2’s in ontvangst te nemen. Onlangs werd al gestart met het opleiden van de eerste piloten voor het type, dat het grootste wordt waarmee de regionale KLM-dochter ooit vloog. Aan boord is plaats voor 132 passagiers.

In totaal heeft KLM 21 exemplaren van de zuinige en stille E195-E2 besteld, met een optie op nog eens 14 toestellen.
pi_197653451
Zit je Big Jet TV show replay van Schiphol van 23 januari 2019 te kijken op de achtergrond en dan zie je wat er 2 jaar later allemaal niet meer is in. KLM 747's, Jet Airways, Norwegian 787, A380's...
  woensdag 27 januari 2021 @ 11:09:54 #110
490601 Runway28
Foto & Video in de Luchtva
pi_197665822
Tijdens deze video is de nieuwe Nikon Z6 II camera getest met de lange telelens instellingen. De opstelling die hier is gebruikt was de Nikon Z6 II + FTZ + TC14 + Nikkor 200-400mm f4.0. Ook werd de camera gebruikt op DX, daarom zijn de taxi-opnames gemaakt bij 400 mm x 1,5 cropfactor (DX) x 1,4x (teleconverter) = 840 mm. Dit is best lang en het was ook een uitdaging om de setup stabiel te krijgen. Voor stabiliteit werd een groot industrieel statief gebruikt met de Manfrotto N12 fluid head. Op de lens was de stabilisator uitgeschakeld, omdat het statief erg stabiel is. Indien ingeschakeld, zou de stabilisator de stabiliteit tegenwerken vanwege het stabiele statief. Tijdens het fotograferen stond de elektronische VR op de Z6 II in sommige shots aan en in sommige shots ook uit. De beste resultaten waren ook hier met de VR uitgeschakeld. De resultaten van deze eerste poging waren behoorlijk verbluffend omdat ik tijdens het taxiën heel ver kon inzoomen op de F-16's. Ook leerde ik dat onderbelichting met -3 stops op de camera zich hetzelfde gedraagt ​​als het gebruik van een ND8-filter op de lens. Ik zal deze techniek zeker gebruiken voor propellervliegtuigen en helikopters, omdat ik hier graag langere sluitertijden zou willen hebben. Ook met de continuious focus knoppen op de lens die aanwezig zijn op de Nikkor 200-400 VR II, kon ik het volgen van het onderwerp in AFF modus inschakelen. Het vierkant van de tracker wordt groen als het onderwerp scherp is zolang je op deze knop drukt! De Nikon doet het hier in deze situatie redelijk goed. Al met al heb ik veel geleerd over mijn nieuwe camera tijdens een leuke dag op Volkel. Leuk detail is dat er tijdens deze dag ook een anti-nucleair protest was bij Volkel. In de video kun je zien dat mensen met de vredesvlag zwaaiden toen de F-16's naar de landingsbaan taxieden. Gewoon een leuk detail is dat ik de Nederlandse MiG-killer (J-063) met de vredesvlag op de achtergrond heb weten te vangen in een shot! Gewoon een grappig detail. Ik hoop dat jullie allemaal genoten hebben van mijn video en bedankt voor het kijken.

Met Vriendelijke Groet, Alex
pi_197707695
Zeldzame 'Beluga' wijkt uit naar Schiphol
quote:
SCHIPHOL - Luchthaven Schiphol kreeg vanmiddag onverwachts bezoek van een Beluga-vrachttoestel. Het vliegtuig van Airbus moest uitwijken naar Amsterdam vanwege sneeuw in Hamburg, waar een van de fabrieken staat.

Er zijn maar vijf Beluga's die allemaal normaal gesproken niks op Schiphol te zoeken hebben. Het toesteltype wordt door de fabrikant gebruikt om vliegtuigonderdelen te vervoeren tussen de luchthavens waar Airbus-toestellen worden gebouwd. De Beluga was op weg van Chester (Wales) naar Hamburg. Na enkele wachtrondjes in de buurt van Hamburg te hebben gevlogen, werd er besloten om naar Schiphol uit te wijken.

De Airbus A300-600 Beluga, zoals het toestel voluit heet, staat nog op Schiphol. Hij zal later op de avond alsnog vertrekken.
Live: https://www.flightradar24.com/BGA331A/26b21798

Vertrekt als het goed is om 19:00 uur alsnog naar Hamburg.





[ Bericht 42% gewijzigd door Iemand91 op 29-01-2021 20:40:58 ]
pi_197709276
Hij
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 18:32 schreef Iemand91 het volgende:
Zeldzame 'Beluga' wijkt uit naar Schiphol
[..]

Live: https://www.flightradar24.com/BGA331A/26b21798

Vertrekt als het goed is om 19:00 uur alsnog naar Hamburg.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vliegt nu boven Frankrijk.. richting Toulouse?
dag
  vrijdag 29 januari 2021 @ 19:56:13 #113
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197709306
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 18:32 schreef Iemand91 het volgende:
Zeldzame 'Beluga' wijkt uit naar Schiphol
[..]

Live: https://www.flightradar24.com/BGA331A/26b21798

Vertrekt als het goed is om 19:00 uur alsnog naar Hamburg.

Lijkt idd meer op Toulouse:
https://www.flightradar24.com/BGA331A/26b21798
So we just called him Fred
pi_197720413
twitter
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  zaterdag 30 januari 2021 @ 11:57:43 #115
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_197720491
En dan niet elders in DE maar landen?
Aerologic vrachtwalhalla Leipzig ofzo.
Naja, misschien daar ook sneeuw en kan de Beluga niet goed tegen?
Als en-route alternate is AMS best logisch. Maar als destination alternate een beetje apart.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 30 januari 2021 @ 12:11:04 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197720655
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 11:57 schreef shiz het volgende:
En dan niet elders in DE maar landen?
Aerologic vrachtwalhalla Leipzig ofzo.
Naja, misschien daar ook sneeuw en kan de Beluga niet goed tegen?
Als en-route alternate is AMS best logisch. Maar als destination alternate een beetje apart.
Over het algemeen wil je bij een uitwijk vrij zeker zijn dat je daar wel daadwerkelijk binnen kunt komen.

Grote kans dat velden in de buurt ook sneeuw in de weersberichten hadden staan en dan kies je op zo een moment liever voor en wat zekerder veld met mooi weer.

En je keuzes zijn vaak al wat beperkter qua lengte van de banen en take-off performance.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197740058



31 januari 1971, kwart voor elf 's ochtends. Op een mistig Schiphol landt na een vlucht van zo'n 9 uur en 40 minuten KLM's eerste Boeing 747; PH-BUA "Mississippi".


De Mississippi werd binnengehaald door gezagvoerders P. Orange, J. Rose en J. Veldhuyzen en boordwerktuigkundigen G. Schoonman en J. Stoelman:



Aan boord waren zo'n 75 vliegers, technici en Boeing officials die konden plaatsnemen in een van de 353 stoelen; 32 in de Royal Class en 321 in Economy; die destijds nog als 3-4-2 geconfigureerd was.
Op het upper deck was plaats voor een bar/lounge voor de Royal Class passagiers.



De 747 werd naar hangar 11 gesleept (Jan Dellaert). De speciaal voor de 747 gebouwde hangar (die nog niet af was) was ruim viermaal zo groot als de voorheen grootste hangar op Schiphol (hangar 10) en was zelfs tweemaal groot als het nieuwe stationsgebouw van Schiphol-Centrum inclusief de 3 pieren.
Hier was plaats voor 3 jumbo's en hier kon KLM haar eigen Jumbo's onderhouden maar ook die van SAS en Swissair waarvoor ze de samenwerking KSS-groep vormden.
Ook was het de bedoeling dat KLM in deze hangar later de supersonische Boeing 2707 zou onderhouden, maar 2 maanden na deze landing stemde het Amerikaanse Senaat tegen de voorzetting van dit SST-project.

Het was overigens niet het eerste bezoek van een 747 aan Schiphol; Pan Am vloog al sinds de zomer van 1970 met de 747 naar Amsterdam.




De eerste KLM 747 vlucht vond plaats op 15 februari; KL641 naar New York, in het begin 4 maal per week.
Men kon op deze eerste vlucht naar de film "Flap" kijken met Anthony Quinn en Shelly Winters.
Hadden de passagiers hier geen behoefte aan (of aan de 8 muziekkanalen), dan moesten ze toch de 9 gulden betalen vanwege internationale afspraken.

De Mississippi was de eerst geleverde 747-200 ter wereld, de eerste wide-body voor KLM en het eerste toestel met de nieuwe KLM livery.
KLM had in 1967 een order geplaatst voor 3 toestellen; ten tijde van deze landing stond de order op 7 toestellen voor elk ruim 80 miljoen gulden.
Uiteindelijk zou KLM de komende 37 jaar in totaal 46 747's in ontvangst nemen.

In 1969 wilde men wel eens zien hoeveel Dafjes er in een 747 pasten:




Op 11 januari 1971 vond in Everett de levering van de Mississippi plaats, op 16 januari wordt PH-BUA in het Nederlands luchtvaartuigregister ingeschreven, maar met de landing van de eerste KLM 747 op 31 januari 1971 - op moment van posten EXACT 50 jaar geleden - heeft KLM dan nu echt een halve eeuw lang 747's gevlogen.
Aangezien de laatste passagiersvlucht al in maart 2020 landde, haalt ze net niet 50 jaar passagiersvluchten, maar er staat in ieder geval nog (even) 1 pax-747 op Schiphol en vliegen er nog 3 blauwe cargo-kisten rond.

En wat betreft de Mississippi; begin 1980 werd in Wichita, Kansas het bovendek van de Mississippi omgebouwd van een lounge naar een cabine met 32 stoelen.
Op 20 oktober 1989 komt ze na haar laatste vlucht voor KLM aan op Schiphol.
Na een kort leven bij America West Airlines komt ze in 1996 in Kingman Arizona te staan waar ze uiteindelijk werd gesloopt.

pi_197794240
Weer een toestel naar Twente voor ontmanteling door AELS; Brussel Airlines Airbus A330-200 OO-SFZ is momenteel onderweg op haar laatste reis: https://www.flightradar24.com/BEL9901/26bb659f


https://twitter.com/twenteairport/status/1356931790171209728

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 03-02-2021 13:34:16 ]
pi_197820157
VERSTEKELING AANGETROFFEN IN LANDINGSGESTEL VLIEGTUIG OP MAASTRICHT AACHEN AIRPORT
quote:
BEEK - Op Maastricht Aachen Airport is donderdag een verstekeling aangetroffen in de wielkast van een vrachtvliegtuig dat net uit Londen gearriveerd was. De verstekeling is met onderkoelingsverschijnselen naar het ziekenhuis gebracht, maar leeft nog wel.

Meestal overleven verstekelingen in wielkasten van vliegtuigen het niet, doordat zij doodvriezen of er bij de landing uitvallen. Maar dit keer ging het om een korte vlucht op relatief lage hoogte, zo legt een woordvoerster van de luchthaven uit aan 1Limburg.

De Marechaussee is een onderzoek gestart. Verder is er nog weinig over de zaak bekendgemaakt. De luchthaven was niet bereikbaar voor verder commentaar. Er is deze middag maar één vrachtvlucht uit Londen geland: een Airbus A330 van Turkish Airlines (als vlucht TK6305).
pi_197849134
https://www.upinthesky.nl(...)auffeur-avondklokje/

Mooi filmpje, mooi werk, mooie mensen!
pi_197864417


En nu?
pi_197864582

En go!
pi_197867236
De-icen denk ik? Volgens mij zit het platform linksboven op de kaart, en die kist moet vanaf Zuidoost komen dus dat is een aardig eindje taxiën heen en weer.
pi_197897269
@Adrie072: die kist heeft dus ook nog lopen draaien op de kop van de Kaagbaan. Zie je niet vaak.

En dan vind je dit in je geparkeerde 737:




KAT RICHT SCHADE AAN IN COCKPIT BOEING 737
pi_197917491
De laatste A380 is van de final assembly line gerold (MSN272).
Final assembly productie van de A380 (dus inclusief monteren van motoren) is dus nu voorgoed afgelopen.


https://twitter.com/Frenchpainter/status/1359136447891189765
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:55:39 #126
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_197941074
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_197942164
@flipsen: Daar komt wel het interessante spul langs (747-classics, Antonov's tec.) in tegenstelling tot bijvoorbeeld Schiphol) :9
pi_197957438
Ik kwam deze foto vandaag gisteren tegen en dit is toch wel een heerlijke plaat.
Met die dieptewerking van 340mm, de toren op de achtergrond en dan die prachtige A346 boven de huizen.


https://www.airplane-pict(...)tic-airbus-a340-600/
pi_197989374
Sportvliegtuigje neergestort in weiland Kornhorn, piloot overleden
quote:
Een sportvliegtuigje is zaterdagmiddag gecrasht in Kornhorn. De piloot is bij de crash overleden.

Het sportvliegtuig is neergestort in een veld langs de N980. Het verongelukte sportvliegtuigje zou eerder op zaterdagmiddag zijn opgestegen van vliegveld Drachten. De piloot zou een noodlanding hebben willen maken.

Onderzoeksraad voor Veiligheid begint onderzoek
Er wordt onderzoek gedaan naar de oorzaak van het ongeluk. Daarvoor wordt onder meer een politiehelikopter gebruikt die opnames maakt vanuit de lucht. Volgens de politie gaat het onderzoek zaterdagavond nog wel een tijdje door.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid meldt dat er een verkennend onderzoek is gestart naar de toedracht van het neergestorte vliegtuig.
pi_198004020
Accident: DHL B752 at Leipzig on Feb 13th 2021, cargo door opened in flight
quote:
A DHL Air Boeing 757-200 freighter, registration G-DHKZ performing freight flight QY-126 from Leipzig to Frankfurt/Main (Germany), was in the initial climb out of Leipzig's runway 26L when the crew stopped the climb at about 5300 feet MSL due to the cargo door opening completely, several parts separated from the airframe and were distributed over the ground around the Schkopau coal power plant located about 10nm west of Leipzig Airport. The aircraft immediately positioned to return to Leipzig landing in opposite direction to departure. The aircraft touched down on runway 08R at 05:47L (04:47Z) about 15 minutes after departure and stopped on the runway about 1500 meters/4900 feet down the runway. The aircraft remained on the runway for about 40 minutes, then was moved to the apron. The aircraft sustained substantial damage.

The occurrence aircraft is still on the ground in Leipzig about 12 hours after landing back.

Germany's BFU confirmed a cargo door apparently opened in flight and dispatched investigators on site. The BFU reported nobody was injured and no freight was ejected from the aircraft. An investigation has been opened.
  zondag 14 februari 2021 @ 19:05:50 #131
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_198006151
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator zondag 14 februari 2021 @ 19:08:49 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198006222
DHL, oftewel doar he'jt liggn
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 februari 2021 @ 19:12:10 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198006287
quote:
10s.gif Op zondag 14 februari 2021 19:08 schreef derLudolf het volgende:
DHL, oftewel doar he'jt liggn
Ze wilden maar de halve lading bezorgen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 februari 2021 @ 22:58:33 #134
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_198010483
Toestel/vrachtluik had niet meegekregen dat 'ie zich aan een lockdown moest houden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_198058988
Zojuist is in Twente de British Airways A318 G-EUNA geland voor sloop.


twitter


Zoals bekend vloog deze baby bus (vroeger nog samen met zusterschip A318 G-EUNB) de route London City - Shannon - New York JFK in een all-business config. (32 stoelen) met onder andere de legendarische vluchtnummers BA001 en BA002.
BA begon in 2009 met deze vluchten en haar zusterschip werd in 2017 al verkocht.

31 juli maakte IAG bekend de A318 uit te faseren; de laatste BA002 vlucht kwam op 18 maart 2020 aan op London City na een non-stop vlucht vanuit JFK.
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:28:35 #136
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_198061088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 17:16 schreef Iemand91 het volgende:
Zojuist is in Twente de British Airways A318 G-EUNA geland voor sloop.

[ afbeelding ]
[ twitter ]

Zoals bekend vloog deze baby bus (vroeger nog samen met zusterschip A318 G-EUNB) de route London City - Shannon - New York JFK in een all-business config. (32 stoelen) met onder andere de legendarische vluchtnummers BA001 en BA002.
BA begon in 2009 met deze vluchten en haar zusterschip werd in 2017 al verkocht.

31 juli maakte IAG bekend de A318 uit te faseren; de laatste BA002 vlucht kwam op 18 maart 2020 aan op London City na een non-stop vlucht vanuit JFK.
Als ik me niet vergis maakte @DutchTrain dat vluchtje eens.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_198069284
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:28 schreef flipsen het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis maakte @:DutchTrain dat vluchtje eens.
Dat klopt, gisteren precies vier jaar geleden met de BA001 van London City via Shannon naar LaGuardia.
Toen maar 17 van de 32 plekken bezet. Absoluut de meest bijzondere vlucht die ik heb gemaakt.

TRV / Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #11

[ Bericht 10% gewijzigd door DutchTrain op 18-02-2021 08:05:51 ]
pi_198074163
twitter

Nice!
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 20 februari 2021 @ 17:36:13 #139
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_198113844
twitter
  zaterdag 20 februari 2021 @ 17:48:24 #140
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_198114018
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 17:36 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Vloog over het MVV Stadion de Geusselt

https://streamable.com/6tifau
pi_198114612
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 17:36 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
twitter


Flink wat onderdelen op de grond!
pi_198114734
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 18:34 schreef winterapfel het volgende:

[..]

[ twitter ]

Flink wat onderdelen op de grond!
Ook 1 vrouw lichtgewond zie ik.

Tevens:
quote:
Volgens een woordvoerder van de luchthaven bij Maastricht gaat het om een viermotorig Boeing 747-400-vrachtvliegtuig met bestemming New York. Het vliegtuig zou zelf geen gevaar hebben gelopen. "Het kan prima op één motor doorvliegen", zei ze.
Er zijn toch niet 3 motoren ontploft? Of weet de woordvoerder niet dat een 747 4 motoren heeft :D
  zaterdag 20 februari 2021 @ 18:47:20 #143
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_198114769
!

D'OH.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 20 februari 2021 @ 19:23:18 #144
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_198115413
twitter


Ex Martinair.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 19:26:42 #145
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198115473
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 18:34 schreef winterapfel het volgende:

[..]

[ twitter ]

Flink wat onderdelen op de grond!
Jezus, die moet je niet zo op je knar krijgen :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zaterdag 20 februari 2021 @ 19:29:00 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198115512
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 19:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jezus, die moet je niet zo op je knar krijgen :{
Als ie een auto doorboort, doorboort ie ook wel een schedel
:{
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 20 februari 2021 @ 22:03:51 #147
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_198119786
twitter


In Amerika ook eentje, iets grotere stukken.
pi_198121342
Allebei PW4000 motoren ook
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:01:15 #149
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198121449
Oeh, toeval? :o
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:19:57 #150
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_198121953
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:03 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

In Amerika ook eentje, iets grotere stukken.


:X :o
Tics van je petten.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 23:38:28 #151
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198122386
quote:
Dat filmpje ook :D

Succes met je praatje naar de passagiers.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')