is waarschijnlijk OE-ISX, een Dassault Falcon 7X, hieronder in oktober in Amsterdamquote:Op zaterdag 21 november 2020 18:46 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik gok dat iemand zijn transponder verkeerd geconfigureerd heeft.
Volgens mij is de MAX nu juist ontzettend veilig en erg streng gecontroleerd en gecertificeerd in vergelijking met andere toestellenquote:Op vrijdag 27 november 2020 02:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Denk dat ik mezelf wel 3 keer achter de oren ga krabben, als ik bij de gate kom, en ik zie een 737 MAX staan……. lijkt me niet zo'n fijn gevoel……..
Ach, er vlogen natuurlijk al aardig wat rond in de wereld, voordat die 2 naar beneden kwamen. Zelf ook 1 of 2 keer in gezeten, niets mis meequote:Op vrijdag 27 november 2020 02:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Denk dat ik mezelf wel 3 keer achter de oren ga krabben, als ik bij de gate kom, en ik zie een 737 MAX staan……. lijkt me niet zo'n fijn gevoel……..
quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:32 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ach, er vlogen natuurlijk al aardig wat rond in de wereld, voordat die 2 naar beneden kwamen. Zelf ook 1 of 2 keer in gezeten, niets mis mee
For the moment, laat ik gaarne de eer om te bewijzen dat het een veilig toestel is aan anderenquote:Op vrijdag 27 november 2020 10:32 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ach, er vlogen natuurlijk al aardig wat rond in de wereld, voordat die 2 naar beneden kwamen. Zelf ook 1 of 2 keer in gezeten, niets mis mee
Te duur.quote:Op zaterdag 28 november 2020 22:13 schreef Fred het volgende:
Zouden ze de bagageafhandeling of Transavia gaan verkopen bij KLM?
Anders valt het niet te verklaren dat Transavia geld naar buiten de eigen holding laat wegvloeien.
Persbericht van BA zelf: https://mediacentre.briti(...)lXHz5bQw2M5zCpfSqOR8quote:LONDEN - British Airways behoedt vier uitgefaseerde Boeing 747’s voor de slopershamer, waaronder drie toestellen die een historische beschildering dragen. De toestellen worden op diverse plaatsen in Groot-Brittannië als nationaal erfgoed tentoongesteld.
Vanwege de coronacrisis besloot British Airways haar Boeing 747-vloot, die eerder dit jaar nog 31 vliegtuigen telde, vervroegd buiten gebruik te stellen. De meesten daarvan gaan naar de sloop, maar vier exemplaren blijven nu behouden.
De G-BYGC in de zogeheten ‘Gold Speedbird’-beschildering die voorganger BOAC tussen 1963 en 1974 droeg wordt overgevlogen naar het Bro Tathan business park in Vale of Glamorgan in het zuiden van Wales. Daar wordt het behouden door eCube, dat doorgaans op die locatie vliegtuigen ontmantelt. De G-BNLY, die de iconische Landor-livery uit de periode 1984-1997 draagt, wordt tentoongesteld op het Dunsfold Aerodrome in Surrey. Daar staat al de G-CIVW die de huidige Chatham Dockyard-beschildering heeft. Het vierde toestel, de G-CIVB in Negus-uitdossing, staat sinds kort op Cotswold Airport.
“De 747’s zijn van groot historisch belang, niet alleen voor British Airways maar voor de gehele luchtvaartindustrie, en ik ben blij dat we ze kunnen bewaren voor de komende generaties”, aldus British Airways-topman Sean Doyle.
quote:- Europe's largest airline grows its firm 737 order book to 210 airplanes.
- High-capacity 737-8 jet to support Ryanair's recovery and future growth with better fuel efficiency and environmental performance.
WASHINGTON, Dec. 3, 2020 /PRNewswire/ -- Boeing [NYSE: BA] and Ryanair announced today that Europe's largest airline is placing a firm order for 75 additional 737 MAX airplanes, increasing its order book to 210 jets. Ryanair again selected the 737 8-200, a higher-capacity version of the 737-8, citing the airplane's additional seats and improved fuel efficiency and environmental performance.
"Ryanair's board and people are confident that our customers will love these new aircraft. Passengers will enjoy the new interiors, more generous leg room, lower fuel consumption and quieter noise performance. And, most of all, our customers will love the lower fares, which these aircraft will enable Ryanair to offer starting in 2021 and for the next decade, as Ryanair leads the recovery of Europe's aviation and tourism industries," said Ryanair Group CEO Michael O'Leary.
O'Leary and Ryanair leaders joined the Boeing team for a signing ceremony in Washington, D.C. Both companies acknowledged COVID-19's impacts on air traffic in the near-term, but expressed confidence in the resilience and strength of the passenger demand over the long term.
"As soon as the COVID-19 virus recedes – and it likely will in 2021 with the rollout of multiple effective vaccines – Ryanair and our partner airports across Europe will – with these environmentally efficient aircraft – rapidly restore flights and schedules, recover lost traffic and help the nations of Europe recover their tourism industries, and get young people back to work across the cities, beaches and ski resorts of the European Union," O'Leary said.
Ryanair is the launch customer for the high-capacity 737-8 variant, having placed its first order for 100 airplanes and 100 options in late 2014, followed by firm orders of 10 airplanes in 2017 and 25 in 2018. The 737 8-200 will enable Ryanair to configure its aircraft with 197 seats, increasing revenue potential, and reduce fuel consumption by 16 percent compared to the airline's previous airplanes.
"Ryanair will continue to play a leading role in our industry when Europe recovers from the COVID-19 pandemic and air traffic returns to growth across the continent. We are gratified that Ryanair is once again placing its confidence in the Boeing 737 family and building their future fleet with this enlarged firm order," said Dave Calhoun, president and CEO of The Boeing Company.
"Boeing remains focused on safely returning the full 737 fleet to service and on delivering the backlog of airplanes to Ryanair and our other customers. We firmly believe in this airplane, and we will continue the work to re-earn the trust of all of our customers," Calhoun said.
Ja de luchtvaart blijft enorm cyclisch, en als vanouds zijn de lows hét moment om te investeren. Al voelt dat soms wat tegenstrijdig.quote:Op donderdag 3 december 2020 18:31 schreef Peter het volgende:
Zullen nu wel een forse korting hebben bedongen. Boeing zit aardig in het nauw..
Even via het Engelse luchtruim om juridische reden? Zie je wel vaker met dit soort vluchten.quote:Op zaterdag 5 december 2020 13:04 schreef Viezze het volgende:
Enig idee waarom er zo’n gekke route genomen wordt?
tering, dat betekent dat die 9 personen gemiddeld 5,1 klacht per persoon per dag hebben ingediendquote:Op maandag 7 december 2020 16:48 schreef Adrie072 het volgende:
Negen boze Bergers klaagden bijna 17.000 keer over Schiphol
7 december 2020, 07.00 uur · Aangepast 10.38 uur · Door Doron Sajet
SCHIPHOL - Negen inwoners van Nederhorst den Berg klaagden bij elkaar 16.764 keer over lawaai van Schiphol afgelopen jaar. Ook in Oterleek, Grootschermer en Breukelen zorgden slechts enkele bewoners voor overuren bij het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS). In Oterleek namen twee inwoners elk ruim 1.000 meldingen voor hun rekening.
[ afbeelding ]
Een Boeing 747-400F van Silkway Cargo uit Azerbeidzjan - Silkway Cargo
Ondanks de forse afname van het aantal vluchten kreeg het BAS tussen 1 november 2019 en 31 oktober 2020 duizenden klachten van mensen die last hadden van vliegtuiglawaai. Het is maar de vraag of het massaklagen zin heeft. Want wie meer dan 500 keer klaagt, wordt beschouwd als veelmelder en hun meldingen worden niet opgeteld bij het totaal aantal klachten dat jaarlijks bekend wordt gemaakt.
Amstelveen is koploper
Uit die cijfers blijkt dat in het centrum van Amstelveen de meeste melders wonen, gevolgd door Aalsmeer en de omgeving rondom de Overtoom in Amsterdam-West.
In de eerste maanden van de coronacrisis is het aantal melders per 100 vluchten veel hoger dan in 2019, ondanks dat er minder werd geklaagd. Die toename komt volgens BAS vermoedelijk door het nationale advies om zoveel mogelijk thuis te werken. Uiteindelijk telde BAS (met uitzondering van de veelmelders) 7.350 klagers. Het jaar ervoor waren dat 12.199 klagers.
De afname komt niet alleen door de coronacrisis. De website van BAS lag tijdelijk plat, waardoor meldingen niet konden worden geregistreerd.
Boeing 747 grootste herrieschopper
De Boeing 747-400 domineert de top 20 van grootste herrieschoppers. De meeste klachten kwamen op 17 juni om 22.27 uur binnen over een vracht-Boeing 747 van het Azerbeidzjaanse Silkway Airlines. Ook de meeste andere 747's op de lijst zijn cargotoestellen.
Van dat lawaai zijn omwonenden voorlopig nog niet af. KLM nam dit jaar afscheid van de passagiers-747's, maar vliegt nog jaren door met de vrachtversies van dochtermaatschappij Martinair Cargo. Die toestellen komen elf keer voor in de top 20.
gratis nummer?
Of ga werken. Man man man, als je een leven hebt kom je dat helemaal niet aan toe volgens mij.quote:Op maandag 7 december 2020 17:00 schreef DrMarten het volgende:
[..]
tering, dat betekent dat die 9 personen gemiddeld 5,1 klacht per persoon per dag hebben ingediend
Ga dan goddomme gewoon verhuizen
quote:WASHINGTON - Chuck Yeager, de eerste persoon die de geluidsbarrière doorbrak, is op 97-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn vrouw bekendgemaakt op Twitter. Yeager geldt als een van de meest iconische piloten uit de luchtvaartgeschiedenis.
Yeager doorbrak als eerste de geluidsbarrière op 14 oktober 1947, terwijl hij met een Bell X-1-raketvliegtuig 45.000 voet (13.700 meter) boven het Rogers Dry Lake in de Mojave-woestijn vloog. Tijdens de vlucht bereikte Yeager Mach 1,05, ofwel 1,05 keer de geluidssnelheid.
Het vliegtuig, genaamd Glamorous Glennis (vernoemd naar zijn eerste vrouw) hangt nu tentoongesteld in het Smithsonian Air and Space Museum in Washington.
Yeager zou nog snellere vliegtuigen gaan vliegen, waaronder de Lockheed XF-104, die meer dan twee keer zo snel vloog als het geluid. Zijn gewaagde testvluchten stonden centraal in het boek 'The Right Stuff' van Tom Wolfe uit 1979, evenals in de verfilming en de nieuwe Disney Plus-serie met dezelfde naam.
Yeager's vliegcarrière bij de Amerikaanse luchtmacht begon in 1941 tijdens de Tweede Wereldoorlog, als vliegtuigmonteur. Hij begon de opleiding tot piloot in 1942.
Tijdens missies boven Frankrijk en Duitsland schoot hij in dertien vijandige vliegtuigen neer, waaronder een van de eerste Duitse straaljagers. In 1944 werd Yeager neergeschoten boven Frankrijk, maar met de hulp van lokale verzetsstrijders wist hij uit handen van de bezetter te blijven en naar Spanje te vluchten.
Na de oorlog werd hij testpiloot. Yeager vloog met verschillende experimentele vliegtuigen op Edwards Air Force Base.
In 1960 diende Yeager als directeur van de Space School in Edwards en zou later dienen als Wing Commander in de oorlog in Vietnam. Yeager was ook lid van de presidentiële commissie die in 1986 onderzoek deed naar de Challenger-ramp met de spaceshuttle van NASA, waarbij zeven astronauten omkwamen.
Yeager ging in 1975 na 33 jaar dienst met pensioen bij de luchtmacht in de rang van brigadegeneraal.
quote:
Lees het net ja ...quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:35 schreef flipsen het volgende:
Lees Net hier dat er in Jakarta een 737 is neergestort? Geen tijd om NL of Engels nieuwsbericht te zoeken, moet rennen hehe
https://tn.com.ar/interna(...)-menos-de-un-minuto/
De tering, dat is weer echt Telegraaf he?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lees het net ja ...
https://www.telegraaf.nl/(...)opstijgen-in-jakarta
Een 737-500 van 26 jaar oud een "eerdere versie van de Max" noemenquote:Het gaat om een eerdere versie van de Boeing 737 Max. In oktober 2018 stortte een Max-toestel van Lion Air in dezelfde Javazee, ook ten noorden van Jakarta.
Snelheid zakt plotseling in, vliegtuig valt uit de lucht.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:11 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/TRA4Y/268637d3
Vreemd
Ik zie een bochtje terug net boven La Rochelle en weer terug naar A`dam.....quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Snelheid zakt plotseling in, vliegtuig valt uit de lucht.
In feite dat het een voorloper is klopt het, maar het heeft voor het artikel geen enkele toegevoegde waarde, omdat de generaties vliegtuigen nogal van elkaar verschillenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:06 schreef flipsen het volgende:
[..]
De tering, dat is weer echt Telegraaf he?
[..]
Een 737-500 van 26 jaar oud een "eerdere versie van de Max" noemen
Als er voorloper van de 737 Max had gestaan was het prima geweest, maar dat staat er nietquote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In feite dat het een voorloper is klopt het, maar het heeft voor het artikel geen enkele toegevoegde waarde, omdat de generaties vliegtuigen nogal van elkaar verschillen
Let wel; dit zijn dus niet 4 extra 747's.quote:Freighters to add additional capacity to meet growing e-commerce and express cargo demand
Order will complete production of the 747-8 in 2022
SEATTLE, Jan. 12, 2020 – Boeing [NYSE: BA] and Atlas Air Worldwide today announced an agreement to purchase four 747-8 Freighters. The order enables Atlas Air to leverage the operational advantages of the 747-8 Freighter to meet growing cargo demand around the globe.
(...)
The 747-8 airplanes in this agreement will be the final four aircraft to roll off the production line in Everett, Washington.
“The 747 will forever hold a special place in aviation history and we are honored by Atlas Air’s longstanding commitment to the airplane. Atlas Air began operations 28 years ago with a single 747 and it is fitting that they should receive the last 747 production airplanes, ensuring that the ‘Queen of the Skies’ plays a significant role in the global air cargo market for decades to come,” said Stan Deal, president and chief executive officer of Boeing Commercial Airplanes.
quote:DOHA - Qatar Airways heeft momenteel alle tien de Airbus A380’s aan de grond staan. Het gaat nog lang duren voor ze weer in dienst komen, en wanneer dat gebeurt keren er hoogstens vijf terug. Dat zei topman Akbar al Baker woensdag tijdens CAPA Live.
De maatschappij uit Doha richt zich voor de toekomst op kleinere, tweemotorige toestellen als de Airbus A350 en Boeing 787. Die zijn efficiënter en makkelijker te vullen.
Pre-corona werd de A380 ingezet naar Bangkok, Frankfurt, Guangzhou, Londen, Melbourne, Parijs, Perth en Sydney. Het zijn de enige toestellen in de Qatar Airways-vloot met een First Class aan boord.
De bovenste of onderste helft vraag ik me dan gelijk afquote:Op woensdag 13 januari 2021 18:14 schreef Iemand91 het volgende:
QATAR AIRWAYS: HELFT VAN AIRBUS A380'S KEERT NIET MEER TERUG
[..]
Een ding is zeker, post corona zijn er een heleboel nieuwe kist vrij goedkoop te leasen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 12:17 schreef shiz het volgende:
Hum, die B787's zullen dan een nieuw baasje nodig hebben...
(De een z'n einde longhaul is de ander z'n verjongde vloot)
quote:For the first time, the Russian Air Force has conducted a mass launch of 6 AN-124 (Nato reporting name Condor) cargo aircraft, practicing the combat capability of safely and swiftly launching a large number of heavy aircraft.
Air Force officials said the total force launch effort was an opportunity for personnel to train together on a larger scale than normal.
The purpose of the training flights was to improve the skills of young crews of Antonov AN-124 transport aircraft, according to a recent service news release.
“The flights were carried out at an altitude of over 4 thousand meters, the total length of the route was more than 600 km, the average aircraft speed was 500 km/h,” the Air Force said in a release on Friday.
The AN-124 Condor is one of the largest aircraft in the world, specifically designed for carrying heavy or bulky loads by the Ukrainian Antonov company.
AN-124 can carry more cargo farther distances than any other aircraft. The heavy strategic military transport airplane is capable of carrying up to 150 tons of cargo. It can also carry 88 passengers in an upper deck behind the wing center section. The cargo compartment of An-124 is 36×6.4×4.4 m (118×21×14 ft), ca. 20% larger than the main cargo compartment of the C-5 Galaxy, which is 36.91×5.79×4.09 m (121.1×19.0×13.4 ft).
Zou de PH-BFW dáárvoor naar Israël gaanquote:Op maandag 18 januari 2021 11:01 schreef flipsen het volgende:
Gelukkig is de 747 nog lang niet in het verdomhoekje terechtgekomen en halen ze ook weer het wereldnieuws![]()
Virgin Orbit lanceert een raket vanaf onderkant vliegende Boeing de ruimte in
[ afbeelding ]
quote:KLM gaat vanaf vrijdag alle intercontinentale vluchten, en delen van het Europese vliegverkeer stilleggen als de coronasneltest verplicht blijft voor bemanning. KLM probeert echter nog wel een uitzondering op deze maatregelen te krijgen.
Sneltest
KLM heeft dit besluit genomen nadat woensdagmiddag bekend werd dat de overheid een coronasneltest verplicht stelt voor vluchten naar Nederland. Hierdoor moeten alle reizigers, inclusief bemanning, een sneltest ondergaan. Indien deze positief is, wordt het crewlid niet toegelaten in Nederland. KLM laat aan diverse media weten dat zij het risico niet willen lopen dat de bemanning in een ver land vast komt te zitten. Hierdoor worden ook vracht- en repatriëringsvluchten voor KLM onmogelijk. Een grote impact op de luchtvaartmaatschappij. In Europa worden enkel vluchten met een overnachting gestopt.
Uitzondering
De Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC) meldt dat KLM nog probeert een uitzonderingspositie te krijgen voor de bemanning. “Er zit volgens KLM een nuance in en wel dat de directie op dit moment de overheid (lees de Tweede Kamer) ervan probeert te overtuigen dat een uitzondering van crew op de antigeen(snel)test vanuit buitenlandse bestemmingen noodzakelijk is om de ICA vluchten uit te kunnen blijven voeren”, zo stelt de VNC. Als er geen uitzondering komt zullen inderdaad alle internationale vluchten gestaakt worden.
Vliegverbod
Woensdagmiddag kondigde het kabinet extra maatregelen aan, waaronder de sneltest, maar ook een vliegverbod voor Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en alle Zuid-Amerikaanse landen.
Weinig tot niks, aangezien ze overal toch in kamerquarantaine zitten.quote:Op woensdag 20 januari 2021 22:26 schreef Fred het volgende:
Wat een kulredenatie, KLM personeel kan nu net zo hard met COVID in het buitenland vast komen te zitten.
Dus als zo'n sneltest nu opeens een probleem is, vraag ik me af hoeveel COVID de KLM crews al naar Nederland hebben gebracht.
Lastig landen anders op de Buitenveldertbaanquote:Op dinsdag 19 januari 2021 15:12 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/KLM1602/269c374f
Deze doet het zojuist legaal.....?
Dan is het argument van KLM toch ongegrondquote:Op woensdag 20 januari 2021 22:34 schreef Drekkoning het volgende:
Weinig tot niks, aangezien ze overal toch in kamerquarantaine zitten.
Nee. Antigeentesten hebben sowieso een hoog valspositief percentage. En een werknemer kan bijvoorbeeld al voor vertrek in Amsterdam besmet zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:24 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan is het argument van KLM toch ongegrond
Ja, dat gebeurt al voor een aantal bestemmingen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 23:51 schreef Peter het volgende:
Kan KLM personeel niet voor vertrek vanaf Schiphol een sneltest/PCR-test afleggen? Als de retourvlucht dan binnen 72 uur is, maakt het dan toch niet meer uit dat ze in het verre niet testen?
Dus KLM exporteert het virus en de cabin crew verspreid het in de tussentijd ook nog eens onder de reizigers?quote:Op donderdag 21 januari 2021 06:08 schreef Drekkoning het volgende:
Nee. Antigeentesten hebben sowieso een hoog valspositief percentage. En een werknemer kan bijvoorbeeld al voor vertrek in Amsterdam besmet zijn.
Levert dus netto niks op.
De regels zijn geënt op het voorkomen van import. Andere landen kunnen hun eigen regels invoeren, ook voor crew, om import te voorkomen. Zie bijvoorbeeld de hotel quarantaine.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:19 schreef Fred het volgende:
[..]
Dus KLM exporteert het virus en de cabin crew verspreid het in de tussentijd ook nog eens onder de reizigers?
Allemaal 73tjes; BCB, BGB, BXA, BXU, BXZ, HSDquote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Op dit moment staan er nog 3 KLM 737's op Eelde, maar morgen komen er zes kisten bij. Geen idee van welk type
Thanks. Maandag volgen er nog vijf en dinsdag weer vijf lees ik net: https://www.rtvdrenthe.nl(...)ningen-Airport-Eeldequote:Op zaterdag 23 januari 2021 20:14 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Allemaal 73tjes; BCB, BGB, BXA, BXU, BXZ, HSD
quote:SAO JOSE DOS CAMPOS - De eerste Embraer 195-E2 voor KLM Cityhopper heeft het luchtruim gekozen. Het toestel, dat de registratie PH-NXA krijgt, voerde een testvlucht uit vanaf de luchthaven van Sao José dos Campos, waar de fabriek van Embraer gevestigd is.
KLM Cityhopper verwacht dit jaar de eerste E2’s in ontvangst te nemen. Onlangs werd al gestart met het opleiden van de eerste piloten voor het type, dat het grootste wordt waarmee de regionale KLM-dochter ooit vloog. Aan boord is plaats voor 132 passagiers.
In totaal heeft KLM 21 exemplaren van de zuinige en stille E195-E2 besteld, met een optie op nog eens 14 toestellen.
Live: https://www.flightradar24.com/BGA331A/26b21798quote:SCHIPHOL - Luchthaven Schiphol kreeg vanmiddag onverwachts bezoek van een Beluga-vrachttoestel. Het vliegtuig van Airbus moest uitwijken naar Amsterdam vanwege sneeuw in Hamburg, waar een van de fabrieken staat.
Er zijn maar vijf Beluga's die allemaal normaal gesproken niks op Schiphol te zoeken hebben. Het toesteltype wordt door de fabrikant gebruikt om vliegtuigonderdelen te vervoeren tussen de luchthavens waar Airbus-toestellen worden gebouwd. De Beluga was op weg van Chester (Wales) naar Hamburg. Na enkele wachtrondjes in de buurt van Hamburg te hebben gevlogen, werd er besloten om naar Schiphol uit te wijken.
De Airbus A300-600 Beluga, zoals het toestel voluit heet, staat nog op Schiphol. Hij zal later op de avond alsnog vertrekken.
vliegt nu boven Frankrijk.. richting Toulouse?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 18:32 schreef Iemand91 het volgende:
Zeldzame 'Beluga' wijkt uit naar Schiphol
[..]
Live: https://www.flightradar24.com/BGA331A/26b21798
Vertrekt als het goed is om 19:00 uur alsnog naar Hamburg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt idd meer op Toulouse:quote:Op vrijdag 29 januari 2021 18:32 schreef Iemand91 het volgende:
Zeldzame 'Beluga' wijkt uit naar Schiphol
[..]
Live: https://www.flightradar24.com/BGA331A/26b21798
Vertrekt als het goed is om 19:00 uur alsnog naar Hamburg.
Over het algemeen wil je bij een uitwijk vrij zeker zijn dat je daar wel daadwerkelijk binnen kunt komen.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 11:57 schreef shiz het volgende:
En dan niet elders in DE maar landen?
Aerologic vrachtwalhalla Leipzig ofzo.
Naja, misschien daar ook sneeuw en kan de Beluga niet goed tegen?
Als en-route alternate is AMS best logisch. Maar als destination alternate een beetje apart.
quote:BEEK - Op Maastricht Aachen Airport is donderdag een verstekeling aangetroffen in de wielkast van een vrachtvliegtuig dat net uit Londen gearriveerd was. De verstekeling is met onderkoelingsverschijnselen naar het ziekenhuis gebracht, maar leeft nog wel.
Meestal overleven verstekelingen in wielkasten van vliegtuigen het niet, doordat zij doodvriezen of er bij de landing uitvallen. Maar dit keer ging het om een korte vlucht op relatief lage hoogte, zo legt een woordvoerster van de luchthaven uit aan 1Limburg.
De Marechaussee is een onderzoek gestart. Verder is er nog weinig over de zaak bekendgemaakt. De luchthaven was niet bereikbaar voor verder commentaar. Er is deze middag maar één vrachtvlucht uit Londen geland: een Airbus A330 van Turkish Airlines (als vlucht TK6305).
quote:Een sportvliegtuigje is zaterdagmiddag gecrasht in Kornhorn. De piloot is bij de crash overleden.
Het sportvliegtuig is neergestort in een veld langs de N980. Het verongelukte sportvliegtuigje zou eerder op zaterdagmiddag zijn opgestegen van vliegveld Drachten. De piloot zou een noodlanding hebben willen maken.
Onderzoeksraad voor Veiligheid begint onderzoek
Er wordt onderzoek gedaan naar de oorzaak van het ongeluk. Daarvoor wordt onder meer een politiehelikopter gebruikt die opnames maakt vanuit de lucht. Volgens de politie gaat het onderzoek zaterdagavond nog wel een tijdje door.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid meldt dat er een verkennend onderzoek is gestart naar de toedracht van het neergestorte vliegtuig.
quote:A DHL Air Boeing 757-200 freighter, registration G-DHKZ performing freight flight QY-126 from Leipzig to Frankfurt/Main (Germany), was in the initial climb out of Leipzig's runway 26L when the crew stopped the climb at about 5300 feet MSL due to the cargo door opening completely, several parts separated from the airframe and were distributed over the ground around the Schkopau coal power plant located about 10nm west of Leipzig Airport. The aircraft immediately positioned to return to Leipzig landing in opposite direction to departure. The aircraft touched down on runway 08R at 05:47L (04:47Z) about 15 minutes after departure and stopped on the runway about 1500 meters/4900 feet down the runway. The aircraft remained on the runway for about 40 minutes, then was moved to the apron. The aircraft sustained substantial damage.
The occurrence aircraft is still on the ground in Leipzig about 12 hours after landing back.
Germany's BFU confirmed a cargo door apparently opened in flight and dispatched investigators on site. The BFU reported nobody was injured and no freight was ejected from the aircraft. An investigation has been opened.
Whut!! so das niet best.quote:Op zondag 14 februari 2021 17:11 schreef Iemand91 het volgende:
Accident: DHL B752 at Leipzig on Feb 13th 2021, cargo door opened in flight
[..]
[ afbeelding ]
Als ik me niet vergis maakte @DutchTrain dat vluchtje eens.quote:Op woensdag 17 februari 2021 17:16 schreef Iemand91 het volgende:
Zojuist is in Twente de British Airways A318 G-EUNA geland voor sloop.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Zoals bekend vloog deze baby bus (vroeger nog samen met zusterschip A318 G-EUNB) de route London City - Shannon - New York JFK in een all-business config. (32 stoelen) met onder andere de legendarische vluchtnummers BA001 en BA002.
BA begon in 2009 met deze vluchten en haar zusterschip werd in 2017 al verkocht.
31 juli maakte IAG bekend de A318 uit te faseren; de laatste BA002 vlucht kwam op 18 maart 2020 aan op London City na een non-stop vlucht vanuit JFK.
Dat klopt, gisteren precies vier jaar geleden met de BA001 van London City via Shannon naar LaGuardia.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis maakte @:DutchTrain dat vluchtje eens.
Ook 1 vrouw lichtgewond zie ik.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 18:34 schreef winterapfel het volgende:
[..]
[ twitter ]
Flink wat onderdelen op de grond!
Er zijn toch niet 3 motoren ontploft? Of weet de woordvoerder niet dat een 747 4 motoren heeftquote:Volgens een woordvoerder van de luchthaven bij Maastricht gaat het om een viermotorig Boeing 747-400-vrachtvliegtuig met bestemming New York. Het vliegtuig zou zelf geen gevaar hebben gelopen. "Het kan prima op één motor doorvliegen", zei ze.
Jezus, die moet je niet zo op je knar krijgenquote:Op zaterdag 20 februari 2021 18:34 schreef winterapfel het volgende:
[..]
[ twitter ]
Flink wat onderdelen op de grond!
Als ie een auto doorboort, doorboort ie ook wel een schedelquote:Op zaterdag 20 februari 2021 19:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jezus, die moet je niet zo op je knar krijgen
quote:Op zaterdag 20 februari 2021 22:03 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
In Amerika ook eentje, iets grotere stukken.
Dat filmpje ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |