abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 21:26:08 #151
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196293926
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:22 schreef galantis het volgende:

[..]

En dit zou dan alleen voor corona gelden? En niet voor al die andere besmettelijke ziektes die er bestaan?
Nouja, dit inderdaad. Begrijp me niet verkeerd, het is een kloteziekte, maar als de mensen die veel risico lopen dat risico niet meer lopen lijkt het me effectief niets anders dan een seizoensgriep. Tot het gros van de mensen gevaccineerd is is het risico op overspoelen van de zorg groot, maar daarna is dat minimaal. Was het niet zo dat meer dan 80% van de mensen niets merkte? Iets van 1% werd opgenomen ofzo? Dus als de vaccinatiegraad hoog genoeg is is het irrelevant of iedereen wel of niet gevaccineerd is.

Als we dat wel hiervoor gaan verplichten, waarom dan niet bof, rode hond, mazelen, polio, kinkhoest? Als de maatschappij pas weer open kan als iedereen gevaccineerd is, waarom worden er dan wel gemiddeld 5000 griepdoden geaccepteerd?

Naar mijn idee is de enige reden dat dit virus zo groot is omdat het (in de huidige vorm) de zorg kan overspoelen. Na vaccinatie is dat risico weg.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196293945
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom specifiek die groep? :D

Ziekte of kwetsbaarheid door leefstijl en gedragsoorzaken komt bij meer van de genoemde risicoprofielen voor. Waarom lift je deze er specifiek uit?
Hmm daar heb je een punt. Hoewel bij ernstig overgewicht de invloed van de leefstijl wel het grootst is denk ik. Maar in de praktijk zal dat onderscheid lastig te maken zijn. Misschien was ik toch te snel in mijn reactie :)
pi_196293947
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien heb je het gemist, maar het wordt al zo ongeveer sinds de start van de epidemie opgehangen aan het Heilige Vaccin. Zonder vaccin = geen festivals etc.
Ik wacht nog steeds op onderscheid voor binnen en buiten beleid :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196293950
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tot een organisator wordt aangeklaagd wegens een uitbraak op zijn festival, waarvan mensen ernstig ziek zijn geworden of zelfs overleden.
Ik denk niet dat dit stand gaat houden. Hoe wil je dat ooit bewijzen dat dit net op jouw festival werd aangesticht?

Zelfde als dat ze nooit kunnen seggen dat de oplaaiing van besmettingen door de horeca komt. Je kunt vermoedens hebben. Maar het beejjzen is wel van een heel ander kaliber.
pi_196293958
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En dan lekker op 27 april en 5 mei weer onze 'vrijheid' vieren volgend jaar zeker.
Dat hier users het goed vinden dat er een tweedeling in de samenleving komt van ongezonde dikkerds met vaccin en gezonde mensen zonder vaccin is te eng voor woorden. Denk toch eens na wat je zegt man.
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:28:10 #156
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_196293985
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:26 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Mensen volgen de meute, komt verder weinig logisch denkwerk bij aan te pas.

Als we morgen een dringend advies krijgen om allemaal een hoedje te dragen, zie je overmorgen de supermarkt vollopen met hoedjes.
We krijgen ook het advies niet te feesten, niet een grapperhausje te doen, niet op kantoor te zitten enz.
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 21:28:21 #157
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196293989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:23 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk te ver gaan om voor dit soort dingen als proefkonijn mee te doen. En al helemaal om het bij wet/ministriele regeling vast te leggen.

Prima als andere mensen hier wel aan mee willen werken, be my guest if it makes you happy en als dat goed voelt voor jou.

We zitten nu bijna een jaar zo en ja er zijn wat onderzoeken voor en tegen. Maar echt, omontstotelijk bewezen wel of niet? Ik weet niet hoe lang een gemiddeld onderzoek duurt maar het verbaast me dat we hier niet meer over weten. Het blijft vaag.. mistig ..
Is een mondkapje dragen af en toe, een proefkonijn zijn? Wat kan er mis aan gaan?
pi_196294055
Deze dooddoener: Zonder mondkappen waren er nog veel meer doden. :')
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:31:43 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196294058
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:26 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Hmm daar heb je een punt. Hoewel bij ernstig overgewicht de invloed van de leefstijl wel het grootst is denk ik. Maar in de praktijk zal dat onderscheid lastig te maken zijn. Misschien was ik toch te snel in mijn reactie :)
Leefstijl heeft daar zeker enorm mee te maken als oorzaak
Dat maakt nog niet dat mensen met fors overgewicht daar zich volledig vrijwillig hebben zitten 'volvreten' om het even zo te stellen.
Verslaving, gedragsstoornissen of de andere 1000 oorzaken van fors overgewicht zijn niet vaak heel erg bewust opgezocht door mensen.
De vraag is dan ook waarom die mensen, hoe ongezond en hoe vervelend en onwenselijk qua overgewicht ook, ineens daardoor minder recht op zorg zouden hebben.

Iemand met een vertyfte rug, afstervende tenen of lasogen krijgen toch ook zorg. Etc etc ;)

Nou ja, je snapt me wel. Denk dat je wat te kocht door de bocht was ja :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 21:31:47 #160
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196294061
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het bij aankoop van een kaartje is. Hoewel je dan zit met dat veel mensen (zoals ik) maanden van tevoren dingen kopen. Dan heb je dus kans dat er twee rijen zijn: voor mensen die het vaccinatiebewijs al hebben overlegd en de rest. Maar ik snap je twijfels of dit überhaupt haalbaar is.

Wat je niet moet willen, is dat er ergens tijdens de uitrol alles zomaar weer kan en mensen op een kluitje -deels niet gevaccineerd die toch mee willen doen met alles- gaan staan met onnodige uitbraken tot gevolg.

Er gaat een punt komen waarop er te veel mensen zijn gevaccineerd om vol te kunnen houden dat alles dicht moet blijven en dat er nog te weinig zijn om het zonder beperkingen toe te kunnen staan.
Los van of het haalbaar is is het totaal niet wenselijk. Ik ben vanaf maart solidair geweest met de mensen die dood neer zouden vallen als ik hun kant op hoest omdat ik misschien besmet ben. Als dank voor die (tegen die tijd) een jaar thuis blijven en niets doen wat mogelijkerwijs iemand anders risico oplevert mag diegene die risico heeft maar een vaccinatie heeft gehad weer lekker verder met zijn leven, maar moet ik thuis blijven wachten tot ik aan de beurt ben geweest?

Als dat plan er daadwerkelijk ooit door komt zijn voor mij (en ik denk velen met mij) de maatregelen morgen afgelopen, want blijkbaar hoeven anderen niet solidair met mij te zijn dan.

De kans dat ik ernstig ziek word als ik het oploop is klein. De kans dat ik in het ziekenhuis terecht kom is nog kleiner, op de IC nog kleiner en de kans dat ik overlijd is al helemaal heel erg klein. Ik -en heel veel anderen- zit niet thuis voor mezelf, maar voor de groep 50+, maar vooral 85+.

Indien je effectief wil vaccineren vaccineer je een heel verzorgingstehuis in één keer, met alle medewerkers erbij en zo ga je verder. Wanneer de ziekenhuisopnames tot een acceptabel niveau gedaald zijn kun je (langzaam) gaan afschalen voor iedereen, irrelevant of je wel of niet gevaccineerd bent.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:32:02 #161
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196294064
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:28 schreef Momo het volgende:

[..]

Is een mondkapje dragen af en toe, een proefkonijn zijn? Wat kan er mis aan gaan?
Het gaat ook niet eens zozeer om die maskertjes, maar om het beleid erachter.

Eerst 7 maanden roepen dat ze geen zin hebben, vervolgens eind september een 'dringend advies' geven waarna 90-95 procent ze vrijwillig gaat dragen (en je doel dus feitelijk bereikt is) en nog eens 2 maanden later nog met een plicht komen. Dat riekt niet bepaald naar standvastigheid.

Wat ga je er ook mee opschieten? De mensen die zich netjes aan het advies houden (de meesten) dragen ze toch al lang, de echte weigeraars gaan het ook nu niet doen. Waarschijnlijk zijn de boetes straks voor Brave Hendrik die alle regels opvolgt, even snel nog 2 dingen in de supermarkt wil halen en net die ene keer zijn mondkapje niet in zijn jaszak heeft zitten.
pi_196294070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:28 schreef Momo het volgende:

[..]

Is een mondkapje dragen af en toe, een proefkonijn zijn? Wat kan er mis aan gaan?
Ik vind het een (te) grote inbreuk op de persoonlijke levenssfeer

Dat artikel is ooit niet voor niets opgenomen in de grondwet.
pi_196294089
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:57 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Haha, jij bent ook volwassen toch? Ik zie je hier nu al weken stampvoeten. Het zit je wel hoog hè? Vind je dat niet zonde van je tijd? Waar maak je je zo druk over. Ik geloof ook niet dat het gigantisch helpt, maar al is het maar een beetje... Zet gewoon zo’n ding op als je je boodschapjes doet, en gedraag je niet als een rebelse puber.
Ik heb je dit nu al meerdere keren zien zeggen tegen anderen. Waar maak je je zo druk over? Denk je echt dat iemand van mening verandert omdat jij op fok zegt "gedraag je gewoon"? Of doe je het alleen omdat je jezelf dan beter voelt?
Facts don't care about your feelings
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 21:34:07 #164
408813 crew  trein2000
pi_196294098
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Los van of het haalbaar is is het totaal niet wenselijk. Ik ben vanaf maart solidair geweest met de mensen die dood neer zouden vallen als ik hun kant op hoest omdat ik misschien besmet ben. Als dank voor die (tegen die tijd) een jaar thuis blijven en niets doen wat mogelijkerwijs iemand anders risico oplevert mag diegene die risico heeft maar een vaccinatie heeft gehad weer lekker verder met zijn leven, maar moet ik thuis blijven wachten tot ik aan de beurt ben geweest?

Als dat plan er daadwerkelijk ooit door komt zijn voor mij (en ik denk velen met mij) de maatregelen morgen afgelopen, want blijkbaar hoeven anderen niet solidair met mij te zijn dan.

De kans dat ik ernstig ziek word als ik het oploop is klein. De kans dat ik in het ziekenhuis terecht kom is nog kleiner, op de IC nog kleiner en de kans dat ik overlijd is al helemaal heel erg klein. Ik -en heel veel anderen- zit niet thuis voor mezelf, maar voor de groep 50+, maar vooral 85+.

Indien je effectief wil vaccineren vaccineer je een heel verzorgingstehuis in één keer, met alle medewerkers erbij en zo ga je verder. Wanneer de ziekenhuisopnames tot een acceptabel niveau gedaald zijn kun je (langzaam) gaan afschalen voor iedereen, irrelevant of je wel of niet gevaccineerd bent.
Juistem. Alhoewel ik mij er al iets meer bij kan voorstellen als iedereen de kans heeft gehad. Dan ben ik er nog tegen. Maar dat vind ik wel anders
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 21:35:45 #165
408813 crew  trein2000
pi_196294124
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:32 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik vind het een (te) grote inbreuk op de persoonlijke levenssfeer

Dat artikel is ooit niet voor niets opgenomen in de grondwet.
Het sociale grondrecht volksgezondheid ook. Gevalletje botsende grondrechten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196294155
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:31 schreef Jed1Gam het volgende:
Deze dooddoener: Zonder mondkappen waren er nog veel meer doden. :')
Daar kan ik ook echt niks mee. Je gaat daar nooit achter komen.

In andere landen waar het er nog strenger aan toe gaat, zijn de cijfers ook schrijbarend. Hoewel men daar al langer met mondmaskers rond liep, al dan niet verplicht.

Als het daar nou in rap tempo naar beneden zou gaan, dan was ik denk ik wel aardig overtuigd. En dan zou ik misschien ook wel zo loyaal zijn om er eentje op te doen. Niet omdat ik zelf bang ben om ziek te worden. Maar om mee te helpen aan het omlaag krijgen en terug te kunnen naar de gezellige dingen des levens.

Ook al doet het merendeel het nu wel, het zet nauwelijks zoden aan de dijk. Niet in NL, niet in de rest van het wereld.
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:37:55 #167
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196294174
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Los van of het haalbaar is is het totaal niet wenselijk. Ik ben vanaf maart solidair geweest met de mensen die dood neer zouden vallen als ik hun kant op hoest omdat ik misschien besmet ben. Als dank voor die (tegen die tijd) een jaar thuis blijven en niets doen wat mogelijkerwijs iemand anders risico oplevert mag diegene die risico heeft maar een vaccinatie heeft gehad weer lekker verder met zijn leven, maar moet ik thuis blijven wachten tot ik aan de beurt ben geweest?

Als dat plan er daadwerkelijk ooit door komt zijn voor mij (en ik denk velen met mij) de maatregelen morgen afgelopen, want blijkbaar hoeven anderen niet solidair met mij te zijn dan.

De kans dat ik ernstig ziek word als ik het oploop is klein. De kans dat ik in het ziekenhuis terecht kom is nog kleiner, op de IC nog kleiner en de kans dat ik overlijd is al helemaal heel erg klein. Ik -en heel veel anderen- zit niet thuis voor mezelf, maar voor de groep 50+, maar vooral 85+.

Indien je effectief wil vaccineren vaccineer je een heel verzorgingstehuis in één keer, met alle medewerkers erbij en zo ga je verder. Wanneer de ziekenhuisopnames tot een acceptabel niveau gedaald zijn kun je (langzaam) gaan afschalen voor iedereen, irrelevant of je wel of niet gevaccineerd bent.
Amen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196294198
Mondkapjesgebeuren is zeer ergerniswekkend om alle redenen die al zijn opgesomd. We kunnen daar wel over door blijven lullen maar uiteindelijk moet je de zaak gewoon nuchter bekijken. We zijn op de één of andere manier in een gekte beland waar de maskers het meest zichtbare symbool van zijn.

Uiteindelijk moet je gewoon de analyse maken dat er een hele luidruchtige minderheid is die dit vuurtje blijft opstoken en die dus ook niet zouden rusten totdat iedereen aan een mondkapje zit. En dat de overheid daar blijkbaar in meegaat om die onrust te voorkomen (ze creëren nu alleen maar meer gedoe, maar soit). Deze mensen zijn zo irrationeel geworden dat het al lang niet meer gaat om daadwerkelijk effect (de overgrote meerderheid draagt ze immers al) maar om zichtbare 'compliance'.

Dus ik zou gewoon aanraden om bij de eerste keer na 1 december gewoon even goed te kijken hoe de situatie 'on the ground' is en of je er mee weg kunt komen om toch zonder door het leven te gaan. En zo niet, dan is het beter om geen zinloos individueel verzet te plegen, in het ergste geval word je dan afgevoerd en beland je op Dumpert omdat er een stel hyena's omheen staan te filmen. Gewoon een zo brak mogelijk masker (van die enkellaags troep, of zelf wat lagen eruit knippen) op doen waar je nog doorheen kunt ademen. Trek het gewoon in het belachelijke. Ook deze gekte waait op een gegeven moment weer over.
pi_196294205
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Los van of het haalbaar is is het totaal niet wenselijk. Ik ben vanaf maart solidair geweest met de mensen die dood neer zouden vallen als ik hun kant op hoest omdat ik misschien besmet ben. Als dank voor die (tegen die tijd) een jaar thuis blijven en niets doen wat mogelijkerwijs iemand anders risico oplevert mag diegene die risico heeft maar een vaccinatie heeft gehad weer lekker verder met zijn leven, maar moet ik thuis blijven wachten tot ik aan de beurt ben geweest?

Als dat plan er daadwerkelijk ooit door komt zijn voor mij (en ik denk velen met mij) de maatregelen morgen afgelopen, want blijkbaar hoeven anderen niet solidair met mij te zijn dan.

De kans dat ik ernstig ziek word als ik het oploop is klein. De kans dat ik in het ziekenhuis terecht kom is nog kleiner, op de IC nog kleiner en de kans dat ik overlijd is al helemaal heel erg klein. Ik -en heel veel anderen- zit niet thuis voor mezelf, maar voor de groep 50+, maar vooral 85+.

Indien je effectief wil vaccineren vaccineer je een heel verzorgingstehuis in één keer, met alle medewerkers erbij en zo ga je verder. Wanneer de ziekenhuisopnames tot een acceptabel niveau gedaald zijn kun je (langzaam) gaan afschalen voor iedereen, irrelevant of je wel of niet gevaccineerd bent.
Ik ben het met je eens hoor. Maar verzorgingstehuizen op het personeel na vind ik lastig. Zeker door het huidige beleid met langer thuis blijven wonen zitten daar eigenlijk hele oude en broze mensen. Ik vraag me af of een vaccin voor veel mensen daar überhaupt nog wel zin heeft omdat hun immuunsysteem behoorlijk veroudert is. Ieder jaar heb je wel griep uitbraken in een verzorgingstehuis waar veel mensen het lotje leggen alleen haalt het amper tot niet de media zo als nu. Nu is het ook iets groter. Mensen die nog thuis wonen zijn veel vitaler op oudere leeftijd dan die in een verzorgingstehuis zitten. Voor hun heeft een vaccin waarschijnlijk veel meer zin.
pi_196294234
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het sociale grondrecht volksgezondheid ook. Gevalletje botsende grondrechten.
Bij een ramp, waarbij mensen met bosjes tegelijk neervallen, dan zou ik overtuigd zijn.

Spijtig voor alle getroffenen al dan niet dodelijk, maar qua aantallen zijn er andere ziektes die op jaarbasis van grotere omvang zijn als corona.
pi_196294239
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:37 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Daar kan ik ook echt niks mee. Je gaat daar nooit achter komen.

In andere landen waar het er nog strenger aan toe gaat, zijn de cijfers ook schrijbarend. Hoewel men daar al langer met mondmaskers rond liep, al dan niet verplicht.

Als het daar nou in rap tempo naar beneden zou gaan, dan was ik denk ik wel aardig overtuigd. En dan zou ik misschien ook wel zo loyaal zijn om er eentje op te doen. Niet omdat ik zelf bang ben om ziek te worden. Maar om mee te helpen aan het omlaag krijgen en terug te kunnen naar de gezellige dingen des levens.

Ook al doet het merendeel het nu wel, het zet nauwelijks zoden aan de dijk. Niet in NL, niet in de rest van het wereld.
Ook weinig zin om ergens heen te gaan dat binnen is, vanwege die mondkappen verplichting, bios museum etc. Hier in Zwitserland is het al verplicht namelijk.

Ik denk al snel; oh ja moet je dat ding weer op, laat maar zitten dan.

Blijft nog steeds hilarisch als je iemand alleen in de auto met zo'n kap op ziet, hoe gebrainwashed ben je dan. :')
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 21:42:03 #172
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196294257
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor. Maar verzorgingstehuizen op het personeel na vind ik lastig. Zeker door het huidige beleid met langer thuis blijven wonen zitten daar eigenlijk hele oude en broze mensen. Ik vraag me af of een vaccin voor veel mensen daar überhaupt nog wel zin heeft omdat hun immuunsysteem behoorlijk veroudert is. Ieder jaar heb je wel griep uitbraken in een verzorgingstehuis waar veel mensen het lotje leggen alleen haalt het amper tot niet de media zo als nu. Nu is het ook iets groter. Mensen die nog thuis wonen zijn veel vitaler op oudere leeftijd dan die in een verzorgingstehuis zitten. Voor hun heeft een vaccin waarschijnlijk veel meer zin.
Oh dat is zeker zo, ik geloof best dat er een groep mensen in verzorgingstehuizen zitten waar 't waarschijnlijk niets zou doen. De oma van mijn vrouw is 90 en zit in een verzorgingstehuis, de kans dat het voor haar veel verschil maakt is heel klein. Indien het niet werkt is dat dan een plek waar beschermingsmiddelen belangrijk zijn/blijven. Dat lijkt me sowieso in veel gevallen makkelijker en sneller te realiseren, zorgen dat die infectie niet over kan springen. Ik denk dat het daar nog best vaak fout gaat, gelet op de hoeveelheid besmettingen in verzorgingstehuizen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196294262
En al was het zo. Het leven draait niet alleen om niet doodgaan. Iedereen is bereid af en toe een klein risico te nemen voor wat comfort (zoals de auto pakken) of om wat leuks te doen.
pi_196294297
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ook weinig zin om ergens heen te gaan dat binnen is, vanwege die mondkappen verplichting, bios museum etc. Hier in Zwitserland is het al verplicht namelijk.

Ik denk al snel; oh ja moet je dat ding weer op, laat maar zitten dan.
Is daar geen uitzonderingen voor chronisch zieken? Of kan je het niet gewoon niet over je neus dragen?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196294302
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het sociale grondrecht volksgezondheid ook. Gevalletje botsende grondrechten.
Het gaat om de cijfers. Niemand zou een mondkap weigeren als iedereen met 100% zekerheid dood ging bij een corona besmetting. De cijfers zijn echter niet zo schokkend, de meeste mensen hebben zo'n 0,004% kans om te overlijden aan corona. Er staat nergens in die spoedwet wat een ernstig gevaar voor de volksgezondheid zou moeten betekenen... dit betekent dat ze het bijv. ook zouden kunnen verplichten voor een (heftig) griepseizoen. In 2018 hadden we immers meer (of evenveel in de tussentijd?) griepdoden dan corona nu. Dat hadden er stukken minder geweest als we toen dezelfde maatregelen hadden genomen.

Maar waar trek je de grens dan? Preventief maar altijd in drukke ruimtes met een mondkapje op, zoveel moeite kost het toch niet?
Facts don't care about your feelings
pi_196294311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:38 schreef Vasilevski het volgende:
Mondkapjesgebeuren is zeer ergerniswekkend om alle redenen die al zijn opgesomd. We kunnen daar wel over door blijven lullen maar uiteindelijk moet je de zaak gewoon nuchter bekijken. We zijn op de één of andere manier in een gekte beland waar de maskers het meest zichtbare symbool van zijn.

Uiteindelijk moet je gewoon de analyse maken dat er een hele luidruchtige minderheid is die dit vuurtje blijft opstoken en die dus ook niet zouden rusten totdat iedereen aan een mondkapje zit. En dat de overheid daar blijkbaar in meegaat om die onrust te voorkomen (ze creëren nu alleen maar meer gedoe, maar soit). Deze mensen zijn zo irrationeel geworden dat het al lang niet meer gaat om daadwerkelijk effect (de overgrote meerderheid draagt ze immers al) maar om zichtbare 'compliance'.

Dus ik zou gewoon aanraden om bij de eerste keer na 1 december gewoon even goed te kijken hoe de situatie 'on the ground' is en of je er mee weg kunt komen om toch zonder door het leven te gaan. En zo niet, dan is het beter om geen zinloos individueel verzet te plegen, in het ergste geval word je dan afgevoerd en beland je op Dumpert omdat er een stel hyena's omheen staan te filmen. Gewoon een zo brak mogelijk masker (van die enkellaags troep, of zelf wat lagen eruit knippen) op doen waar je nog doorheen kunt ademen. Trek het gewoon in het belachelijke. Ook deze gekte waait op een gegeven moment weer over.
Ik heb een aantal maskers om de draak te steken. Een sm-masker met rode bal (en nee, die komt niet uit mijn prive collectie), een gasmasker, een gemaskerd bal masker, een buikdanseresmasmer, een clownsmasker, een gele ster maskee. Afhankelijk van mijn bui.

Als het echt moet, dan maar rebels.
Als anderen perse hun punt willen maken en macht op mij denken uit te kunnen oefenen WANT JE BENT EEN EGOIST EN GROOT GEVAAR VOOR DE MENSHEID, dan maak ik op die manier mijn statement.
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 21:45:04 #177
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196294314
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:42 schreef Wegenbouwer het volgende:
En al was het zo. Het leven draait niet alleen om niet doodgaan. Iedereen is bereid af en toe een klein risico te nemen voor wat comfort (zoals de auto pakken) of om wat leuks te doen.
Zo'n beetje alles wat je doet vanaf je geboorte is met een bepaald risico. Tot een bepaalde leeftijd nemen je ouders die voor je, maar daarna kies je er zelf voor. Laat je je kind wel of niet op de buik slapen? Geef je je kind wel of geen deken? Baker je je kind wel of niet in? Koop je een matras van 400 euro met drukpunten om te voorkomen dat je kindje wiegendood krijgt of kies je voor een matras van 100 euro?

Iedere keer dat je de weg op gaat loop je een risico, net als fietsen etc.

Risico nemen is een onlosmakelijk onderdeel van leven, de één neemt alleen iets meer risico dan de ander.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196294323
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh dat is zeker zo, ik geloof best dat er een groep mensen in verzorgingstehuizen zitten waar 't waarschijnlijk niets zou doen. De oma van mijn vrouw is 90 en zit in een verzorgingstehuis, de kans dat het voor haar veel verschil maakt is heel klein. Indien het niet werkt is dat dan een plek waar beschermingsmiddelen belangrijk zijn/blijven. Dat lijkt me sowieso in veel gevallen makkelijker en sneller te realiseren, zorgen dat die infectie niet over kan springen. Ik denk dat het daar nog best vaak fout gaat, gelet op de hoeveelheid besmettingen in verzorgingstehuizen.
Klopt maar op zich die mensen drukken ook niet op de zorg omdat ze daar eigenlijk niet meer komen. De meeste overleven een ic opnamen toch niet. Dus kan je beter richten op de mensen die nog thuis wonen en het personeel natuurlijk.
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:46:36 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196294334
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ook weinig zin om ergens heen te gaan dat binnen is, vanwege die mondkappen verplichting, bios museum etc. Hier in Zwitserland is het al verplicht namelijk.

Ik denk al snel; oh ja moet je dat ding weer op, laat maar zitten dan.

Blijft nog steeds hilarisch als je iemand alleen in de auto met zo'n kap op ziet, hoe gebrainwashed ben je dan. :')
Er zijn gewoon heel veel mensen die amper tot niet snappen hoe een virus werkt, of die uberhaupt het verschil niet weten tussen een virus, een bacterie of een schadelijke stof die in de lucht kan blijven hangen, of straling. Vooral heel veel onwetendheid.
pi_196294353
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ook weinig zin om ergens heen te gaan dat binnen is, vanwege die mondkappen verplichting, bios museum etc. Hier in Zwitserland is het al verplicht namelijk.

Ik denk al snel; oh ja moet je dat ding weer op, laat maar zitten dan.

Blijft nog steeds hilarisch als je iemand alleen in de auto met zo'n kap op ziet, hoe gebrainwashed ben je dan. :')
Dat ook. Wij ondernemen geen dingen waarbij we zo'n ding op zouden moeten. Geen zin in discussie.

We willen heel graag met de kindjes naar Disney, naar Legoland. Maar ze weten .. zolang er mondmaskerplicht geldt.. gaat het niet gebeuren.
pi_196294388
Het meest vervelende vind ik nog wel, en ik hoop dat ik niet gelijk heb, dat de muilkorfplicht net zolang gaat gelden als de tijdelijke regeling corona. En vooralsnog niet opgehangen is aan bijvoorbeeld niveau 3 van de routekaart.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196294404
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Is daar geen uitzonderingen voor chronisch zieken? Of kan je het niet gewoon niet over je neus dragen?
Er zullen wel uitzonderingen zijn, maar ik kom ze niet tegen. Zo goed als 100% draagt voorbeeldig een kap.
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 21:51:07 #183
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196294411
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ook weinig zin om ergens heen te gaan dat binnen is, vanwege die mondkappen verplichting, bios museum etc. Hier in Zwitserland is het al verplicht namelijk.

Ik denk al snel; oh ja moet je dat ding weer op, laat maar zitten dan.

Blijft nog steeds hilarisch als je iemand alleen in de auto met zo'n kap op ziet, hoe gebrainwashed ben je dan. :')
Ik hoorde vanmiddag van een collega van me wel een grap. Dat is een Nederlander die in India woont met zijn gezin. Hij zat met zijn vrouw en zijn kinderen in de auto, had geen mondkapje op. Kregen per persoon een boete van 500 roepies (euro of 6).

Want, het is verplicht om een mondkapje op te hebben buiten je huis. Dat is een beetje de richting die wij ook op aan 't gaan zijn, totale kolder.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 21:53:10 #184
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196294444
quote:
Ook pleiten ze voor "slimme maatregelen en grootschalig testen". Per 1 december wordt door toename van de testcapaciteit voor mensen zonder klachten die negatief testen de quarantaineduur verlaagd naar vijf dagen. Een goede stap vinden VNO-NCW en MKB Nederland, maar niet voldoende. Zij vinden dat de quarantaineduur naar nul dagen moet gaan met hulp van testen.
Bron: NOS Liveblog

....man man man. Als je dit soort onzin kan uitkramen in november als VNO-NCW en MKB Nederland snap je het echt niet hoor. Quarantaineduur van nul dagen ja? Ooit van incubatietijd gehoord?

Die vijf dagen die ze nu willen gaan aanhouden is al een risico, maar snap de afweging, maar nul dagen ... :')
pi_196294446
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik hoorde vanmiddag van een collega van me wel een grap. Dat is een Nederlander die in India woont met zijn gezin. Hij zat met zijn vrouw en zijn kinderen in de auto, had geen mondkapje op. Kregen per persoon een boete van 500 roepies (euro of 6).

Want, het is verplicht om een mondkapje op te hebben buiten je huis. Dat is een beetje de richting die wij ook op aan 't gaan zijn, totale kolder.
Ja, ik begrijp echt niet dat we nog grijpen naar een plicht.
Bedank de mensen voor de best die ze doen, en laat het daarbij, want meer repressie, zorgt echt voor minder draagvlak.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196294452
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik hoorde vanmiddag van een collega van me wel een grap. Dat is een Nederlander die in India woont met zijn gezin. Hij zat met zijn vrouw en zijn kinderen in de auto, had geen mondkapje op. Kregen per persoon een boete van 500 roepies (euro of 6).

Want, het is verplicht om een mondkapje op te hebben buiten je huis. Dat is een beetje de richting die wij ook op aan 't gaan zijn, totale kolder.
In België was het verplicht in een gemeente om een mondkapje te dragen in een cabrio omdat het in de buitenlucht was (tenzij je dak dicht was).
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:54:43 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196294476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:49 schreef _serial_ het volgende:
Het meest vervelende vind ik nog wel, en ik hoop dat ik niet gelijk heb, dat de muilkorfplicht net zolang gaat gelden als de tijdelijke regeling corona. En vooralsnog niet opgehangen is aan bijvoorbeeld niveau 3 van de routekaart.
Die routekaart is totaal niet serieus te nemen.
pi_196294479
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:53 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In België was het verplicht in een gemeente om een mondkapje te dragen in een cabrio omdat het in de buitenlucht was (tenzij je dak dicht was).
Ja totale kolder vind ik het ook in de buitenlucht, in veel landen is het daar verplicht.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 21:55:37 #189
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196294494
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:53 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In België was het verplicht in een gemeente om een mondkapje te dragen in een cabrio omdat het in de buitenlucht was (tenzij je dak dicht was).
En om dat soort onzinnige regels waren we in Nederland zo dankbaar dat van Dissel en de rest van het OMT niet mee ging in die onzin. Kapje op, kapje af, op af. Ondertussen eten, met je vette vingers aan je kapje om 'm weer op te zetten, handen wassen en weer af.

Maar de overheid is toch gecaved. Wordt wat straks als de horeca weer open is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:55:53 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196294499
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja totale kolder vind ik het ook in de buitenlucht, in veel landen is het daar verplicht.
Zodra dat hier ook komt haak ik echt af hoor. Supermarkt prima en bij de kapper zet ik hem evt ook wel op, maar ik ga niet zo'n ding dragen als ik in de pauze een rondje ga lopen of fietsen, of als ik de vuilniszak naar de ondergrondse container ga brengen.
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 21:56:17 #191
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196294504
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die routekaart is totaal niet serieus te nemen.
Er is één ding zeker. Als je deze routekaart volgt kom je niet aan op je bestemming.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196294516
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik hoorde vanmiddag van een collega van me wel een grap. Dat is een Nederlander die in India woont met zijn gezin. Hij zat met zijn vrouw en zijn kinderen in de auto, had geen mondkapje op. Kregen per persoon een boete van 500 roepies (euro of 6).

Want, het is verplicht om een mondkapje op te hebben buiten je huis. Dat is een beetje de richting die wij ook op aan 't gaan zijn, totale kolder.
Als mensen steeds onzin blijven accepteren onder het mom van "kleine moeite" of "baat het niet schaadt het niet" dan ga je die toestanden hier ook krijgen ja. Het gaat steeds verder.

De volgende stap hier is een mondkapje op in de buitenlucht, overal buiten je huis. Kan je vergif op in gaan nemen. Kleine moeite toch?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196294528
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb je dit nu al meerdere keren zien zeggen tegen anderen. Waar maak je je zo druk over?
Dat hoop ik ja. Dat mensen het voor zichzelf kunnen relativeren. Want je kan je er heel druk over maken, maar eigenlijk stelt het niets voor.

Ik zet 3, hooguit 4, keer per week even zo’n ding op als ik winkel binnen loop. Ik snap niet hoe dat een probleem kan zijn. Kleine moeite.

Van mensen die in een winkel werken en 8 uur per dag een mondkapje moeten dragen, kan ik me nog wel voorstellen als zij er wat meer moeite mee hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2020 21:58:35 ]
pi_196294542
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zodra dat hier ook komt haak ik echt af hoor. Supermarkt prima en bij de kapper zet ik hem evt ook wel op, maar ik ga niet zo'n ding dragen als ik in de pauze een rondje ga lopen of fietsen, of als ik de vuilniszak naar de ondergrondse container ga brengen.
Komt hier ook nog wel, maak je vooral geen zorgen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196294555
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

En om dat soort onzinnige regels waren we in Nederland zo dankbaar dat van Dissel en de rest van het OMT niet mee ging in die onzin. Kapje op, kapje af, op af. Ondertussen eten, met je vette vingers aan je kapje om 'm weer op te zetten, handen wassen en weer af.

Maar de overheid is toch gecaved. Wordt wat straks als de horeca weer open is.
Klopt maar goed dat gebeurt nu ook want zodra iemand de winkel uitstapt is het eerste wat die doet kapje van hoofd aftrekken en in je broekzak doen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 21:58:45 #196
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196294559
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:49 schreef _serial_ het volgende:
Het meest vervelende vind ik nog wel, en ik hoop dat ik niet gelijk heb, dat de muilkorfplicht net zolang gaat gelden als de tijdelijke regeling corona. En vooralsnog niet opgehangen is aan bijvoorbeeld niveau 3 van de routekaart.
Op zich is dat heel logisch toch?

Zij gaan er van uit dat mondkapjes werken, dus laten wij dat even aannemen als een feit (ja, wij kunnen er over discusseren tot wij een ons wegen, maar dat doet er nu even niet toe).

Het isrelatief gezien een minder ingrijpende maatregel wat simpel te regelen en makkelijk te handhaven is. Daarnaast lijkt het er toch op dat heel veel mensen zich er aan houden. Als je er dan van uit gaat dat het werkt zou het raar/dom zijn om het te laten vervallen.
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:59:53 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196294577
https://www.hln.be/buiten(...)ht-bestaat~a0b3d1fb/

Over sommige patiënten in South Dakota die doodgaan aan het virus, dat volgens hen niet bestaat. :X
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:01:10 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196294598
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Op zich is dat heel logisch toch?

Zij gaan er van uit dat mondkapjes werken, dus laten wij dat even aannemen als een feit (ja, wij kunnen er over discusseren tot wij een ons wegen, maar dat doet er nu even niet toe).

Het isrelatief gezien een minder ingrijpende maatregel wat simpel te regelen en makkelijk te handhaven is. Daarnaast lijkt het er toch op dat heel veel mensen zich er aan houden. Als je er dan van uit gaat dat het werkt zou het raar/dom zijn om het te laten vervallen.
Uiteindelijk zijn alle maatregelen bedoeld om de zorg te ontlasten.

Kan me voorstellen dat mensen niet nog maanden met maskers op willen lopen als we aan vaccineren zijn begonnen en er in de ziekenhuizen geen problemen meer zijn.
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 22:03:10 #199
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196294623
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Op zich is dat heel logisch toch?

Zij gaan er van uit dat mondkapjes werken, dus laten wij dat even aannemen als een feit (ja, wij kunnen er over discusseren tot wij een ons wegen, maar dat doet er nu even niet toe).

Het isrelatief gezien een minder ingrijpende maatregel wat simpel te regelen en makkelijk te handhaven is. Daarnaast lijkt het er toch op dat heel veel mensen zich er aan houden. Als je er dan van uit gaat dat het werkt zou het raar/dom zijn om het te laten vervallen.
Ik verwacht dat voor veel mensen het dragen van een mondkapje voelt als een zichtbare vorm van repressie. Een van hogerhand opgelegd iets dat je moet dragen. Alsof je verplicht dat bepaald ondergoed niet meer mag omdat het slecht voor je kan zijn.

Ja, het is makkelijk te handhaven. Veel mensen dragen het vrijwillig al. Door daar dan een verplichting en boete op te stellen is een beetje alsof je als jong jochie ruzie had met iemand en nadat de ander wegloopt je zegt: "Ja en blijf weg!"
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:04:19 #200
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196294639
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Uiteindelijk zijn alle maatregelen bedoeld om de zorg te ontlasten.

Kan me voorstellen dat mensen niet nog maanden met maskers op willen lopen als we aan vaccineren zijn begonnen en er in de ziekenhuizen geen problemen meer zijn.
Als vaccineren is begonnen en de maatregelen worden opgeheven, omdat de ziekenhuizen niet meer overbelast kunnen raken, gaat het hele gebeuren omtrent mondkapjes ook gewoon weg hoor.

Nu zou het gewoon heel raar zijn om het af te schaffen, zelfs als wij bij niveau 1 uitkomen. Als je er van uit gaat dat het effectief is wil je zo'n simpele maatregelen gewoon altijd aanhouden. Net als werk zoveel mogelijk thuis, was je handen en nies in je elleboog.
pi_196294659
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik hoorde vanmiddag van een collega van me wel een grap. Dat is een Nederlander die in India woont met zijn gezin. Hij zat met zijn vrouw en zijn kinderen in de auto, had geen mondkapje op. Kregen per persoon een boete van 500 roepies (euro of 6).

Want, het is verplicht om een mondkapje op te hebben buiten je huis. Dat is een beetje de richting die wij ook op aan 't gaan zijn, totale kolder.
Ja probleem is dat het normaal wordt om overal mondkapjes te zien.

Het begon hier ook met een advies in OV, toen verplichting OV, daarna winkels, restaurants, openbare gebouwen en sinds een tijdje ook kantoor, station, perron, drukke plekken in de stad.

Volgende stap is ook in de buitenlucht. Ik zie nu al regelmatig iemand in een lege straat met zo'n ding lopen.
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:06:33 #202
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196294674
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:46 schreef Ven1972 het volgende:
De vaccin heeft nog nooit aangetoond tot problemen bij zwangere vrouwen, tot miskraam of wel ernstige problemen bij ongeboren baby die tot invaliditeit leidt.
Grootste "probleem" is dat zwangere vrouwen (bijna) per definitie geen deel (uit)maken van de vaccintesten. De afwezigheid van mogelijk opgetreden issues, zijn geen bewijs voor het ontbreken van (enig foetus)risico's.

Vaccinatie wordt daarom doorgaans afgeraden met simpelweg "kiezen" om inentingen toe te dienen (ruim) voor of pas na de zwangerschap.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196294681
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als vaccineren is begonnen en de maatregelen worden opgeheven, omdat de ziekenhuizen niet meer overbelast kunnen raken, gaat het hele gebeuren omtrent mondkapjes ook gewoon weg hoor.

Nu zou het gewoon heel raar zijn om het af te schaffen, zelfs als wij bij niveau 1 uitkomen. Als je er van uit gaat dat het effectief is wil je zo'n simpele maatregelen gewoon altijd aanhouden. Net als werk zoveel mogelijk thuis, was je handen en nies in je elleboog.
Maar ik vraag mij echt oprecht af, als nu al heel veel mensen vrijwillig een mondkapje dragen (en dat zijn er steeds meer), de cijfers goed dalen, het aandeel van mondkapjes echt heel erg klein is, waarom er dan zo nodig nog overgegaan moet worden tot een wettelijke verplichting.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196294686
Ik heb het blijkbaar gemist. Is er een mondkapjesplicht of is hij aangekondigd per een bepaalde datum? Zo ja, per wanneer gaat die in?
Somebody that I used to know
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:07:03 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196294687
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als vaccineren is begonnen en de maatregelen worden opgeheven, omdat de ziekenhuizen niet meer overbelast kunnen raken, gaat het hele gebeuren omtrent mondkapjes ook gewoon weg hoor.

Nu zou het gewoon heel raar zijn om het af te schaffen, zelfs als wij bij niveau 1 uitkomen. Als je er van uit gaat dat het effectief is wil je zo'n simpele maatregelen gewoon altijd aanhouden. Net als werk zoveel mogelijk thuis, was je handen en nies in je elleboog.
Alleen het hele punt in Nederland is natuurlijk dat wij stiekem wel weten dat Rutte helemaal niet zo gelooft in die mondkapjes - maar dat ze vooral overstag zijn gegaan om maar van de discussie af te zijn.

Je zult denk ik zien dat het straks heel snel gaat met maatregelen afschalen als er vaccins beschikbaar komen. Mijn voorspelling in elk geval, ben zelf ook benieuwd :)
pi_196294692
Zullen ook wel viesdik zijn die mensen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:59 schreef Qarrad het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)ht-bestaat~a0b3d1fb/

Over sommige patiënten in South Dakota die doodgaan aan het virus, dat volgens hen niet bestaat. :X
https://www.cdc.gov/obesi(...)ta-State-Profile.pdf

Adult Overweight and Obesity
Overweight and Obesity(3)
• 65.2% were overweight, with a Body Mass
Index of 25 or greater.
• 27.3% were obese, with a Body Mass Index
of 30 or greater.
pi_196294714
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar ik vraag mij echt oprecht af, als nu al heel veel mensen vrijwillig een mondkapje dragen (en dat zijn er steeds meer), de cijfers goed dalen, het aandeel van mondkapjes echt heel erg klein is, waarom er dan zo nodig nog overgegaan moet worden tot een wettelijke verplichting.
Amen. Voor mij weegt de stress van het 'shit, mondkapje vergeten' als ik alleen maar even een pakketje hoef op te halen bij een afhaalpunt niet op tegen het 'voordeel' dat er met zo'n plicht is.
Somebody that I used to know
pi_196294721
Routekaart is niet gemaakt om van rechts naar links te lezen.

Maar is wel gemaakt toen we al in niveau 'zeer ernstig' zaten.

:?
pi_196294756
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:07 schreef Anton91 het volgende:
Zullen ook wel viesdik zijn die mensen.
[..]

https://www.cdc.gov/obesi(...)ta-State-Profile.pdf

Adult Overweight and Obesity
Overweight and Obesity(3)
• 65.2% were overweight, with a Body Mass
Index of 25 or greater.
• 27.3% were obese, with a Body Mass Index
of 30 or greater.
Op de IC was de BMI tussen september en oktober ook gemiddeld 29.3 dus ja gezonder gaan leven wat vandaag benadrukt werd is natuurlijk sowieso belangrijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:12:50 #210
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196294785
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:08 schreef littlemindy het volgende:
Routekaart is niet gemaakt om van rechts naar links te lezen.

Maar is wel gemaakt toen we al in niveau 'zeer ernstig' zaten.

:?
Ja, maar van rechts naar links werkt ie natuurlijk niet.
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:12:58 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196294788
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:05 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja probleem is dat het normaal wordt om overal mondkapjes te zien.

Het begon hier ook met een advies in OV, toen verplichting OV, daarna winkels, restaurants, openbare gebouwen en sinds een tijdje ook kantoor, station, perron, drukke plekken in de stad.

Volgende stap is ook in de buitenlucht. Ik zie nu al regelmatig iemand in een lege straat met zo'n ding lopen.
Ja, dat zijn dus de mensen die waarschijnlijk niet begrijpen dat een virus geen gaswolk is die uren boven een fiets- of wandelpad blijft hangen.
pi_196294803
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Op de IC was de mediaan BMI tussen september en oktober ook gemiddeld 29.3 dus ja gezonder gaan leven wat vandaag benadrukt werd is natuurlijk sowieso belangrijk.
Die persconferenties van Rutte en de Jonge zouden een uur lang moeten hameren op het gezonder leven van mensen. Niet die constante vragen over lockdown of mondkapjes.
pi_196294880
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:06 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb het blijkbaar gemist. Is er een mondkapjesplicht of is hij aangekondigd per een bepaalde datum? Zo ja, per wanneer gaat die in?
Ze zeggen per 1 december. Ze zien alleen 1 dingetje nog even over het hoofd voor het gemak.

https://www.rijksoverheid(...)plichtingen-covid-19

Maar we weten dat onze vriend Hugo graag vooruit loopt op de zaken. Dus het verbaast me ergens niet dat dit nu ook het geval eerst.

Eerst even je zaakjes goed regelen Hugo. dan pas roepen.
pi_196294964
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:18 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ze zeggen per 1 december. Ze zien alleen 1 dingetje nog even over het hoofd voor het gemak.

https://www.rijksoverheid(...)plichtingen-covid-19

Maar we weten dat onze vriend Hugo graag vooruit loopt op de zaken. Dus het verbaast me ergens niet dat dit nu ook het geval eerst.

Eerst even je zaakjes goed regelen Hugo. dan pas roepen.
Oh, dus de Kamer mag er nog over stemmen? Laten we hopen dat ze 'm tegenhouden. Ben er helemaal geen fan van.
Somebody that I used to know
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:23:09 #215
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196294971
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Maar ik vraag mij echt oprecht af, als nu al heel veel mensen vrijwillig een mondkapje dragen (en dat zijn er steeds meer), de cijfers goed dalen, het aandeel van mondkapjes echt heel erg klein is, waarom er dan zo nodig nog overgegaan moet worden tot een wettelijke verplichting.
Ik DENK dat ze niet hadden verwacht dat men het al zo goed zou opvolgen. Als ze het nu zouden terugdraaien kan het wel zijn dat men dan denkt "oh, dan draag ik het ook niet meer", dus een lastige situatie.

Dit is echt puur gebaseerd op mijn onderbuik, maar klinkt niet gek :D
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:23:14 #216
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196294973
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als vaccineren is begonnen en de maatregelen worden opgeheven, omdat de ziekenhuizen niet meer overbelast kunnen raken, gaat het hele gebeuren omtrent mondkapjes ook gewoon weg hoor.

Nu zou het gewoon heel raar zijn om het af te schaffen, zelfs als wij bij niveau 1 uitkomen. Als je er van uit gaat dat het effectief is wil je zo'n simpele maatregelen gewoon altijd aanhouden. Net als werk zoveel mogelijk thuis, was je handen en nies in je elleboog.
Yep, routekaart niveau 1 (waakzaam) beveelt de maatregelen incl. het dragen van een mondkapje (aan).
Pas wanneer we niet meer "waakzaam" hoeven zijn, vervallen uiteindelijk de maatregelen die middels de "tijdelijke" Corona-wet mogelijk zijn geworden om te handhaven.

Wanneer dat zal zijn, is pas wanneer de goedkeuring voor de Corona-Wet niet (per 3 maanden) door de TK wordt verlengd. Het gros van de mensen zal tegen die tijd zo gewend zijn dat ze veel "maatregelen" als normaal wenselijk gedrag zullen voortzetten.

Beleidsmatig zie ik nergens een harde relatie, die leven in ieders hoofd, tussen vaccin en maatregelen.
De maatregelen worden pas afgeschaald wanneer de cijfers daartoe aanleiding geven.
De signaalwaarden van de "routekaart" zijn wel heel erg "laag", zodat men ws nog zeer lange tijd "waakzaam" zal moeten gaan zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:24:10 #217
408813 crew  trein2000
pi_196294992
Ik lees dat de KNVB boos is? Ik snap dat wel. Waarom mag je wel met 30 man een groepsles volgen bij basicfit maar niet trainen op een voetbalveld buiten? Ik vind dat wel weer een rariteit in de regels.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:25:16 #218
408813 crew  trein2000
pi_196295010
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, maar van rechts naar links werkt ie natuurlijk niet.
Kortom dat hele ding is stierenstront en puur gemaakt om de Kamer koest te krijgen. Schandalig van beide kanten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196295023
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:24 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees dat de KNVB boos is? Ik snap dat wel. Waarom mag je wel met 30 man een groepsles volgen bij basicfit maar niet trainen op een voetbalveld buiten? Ik vind dat wel weer een rariteit in de regels.
De groeples moet op 1,5 meter plaatsvinden, dat kan bij voetbal en teamsporten wat lastig.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:26:05 #220
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196295025
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:06 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb het blijkbaar gemist. Is er een mondkapjesplicht of is hij aangekondigd per een bepaalde datum? Zo ja, per wanneer gaat die in?
Lees de Staatscourant wanneer de wet daadwerkelijk van kracht wordt. Verwachting is nu per 01 dec 2020.
Zal ongetwijfeld dan, uitgebreid in de media aandacht krijgen zodat niemand het niet kan weten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:26:49 #221
408813 crew  trein2000
pi_196295039
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De groeples moet op 1,5 meter plaatsvinden, dat kan bij voetbal en teamsporten wat lastig.
Dat kan wel. Hebben we voor de zomer ook gedaan. Is niet ideaal maar wel veel beter dan niks.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196295040
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

Lees de Staatscourant wanneer de wet daadwerkelijk van kracht wordt. Verwachting is nu per 01 dec 2020.
Zal ongetwijfeld dan, uitgebreid in de media aandacht krijgen zodat niemand het niet kan weten.
Laten we hopen dat het nog afgeknalt wordt ergens en paar weken vertraging oploopt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196295046
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:24 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees dat de KNVB boos is? Ik snap dat wel. Waarom mag je wel met 30 man een groepsles volgen bij basicfit maar niet trainen op een voetbalveld buiten? Ik vind dat wel weer een rariteit in de regels.
Ik denk de simpele redenatie, bij basic fit kan je iedereen op 1,5 meter zetten. Bij een hoekschop niet. Misschien niet heel relevant voor het besmettingsgevaar. Maar ik heb het idee dat ze naar steeds minder uitzonderingen op de regel toe willen, zie bijvoorbeeld ook eten kopen in de dierentuin/pretpark.
pi_196295057
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:24 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees dat de KNVB boos is? Ik snap dat wel. Waarom mag je wel met 30 man een groepsles volgen bij basicfit maar niet trainen op een voetbalveld buiten? Ik vind dat wel weer een rariteit in de regels.
Ach de KNVB doet zelf ook rare dingen. Feyenoord heeft samen met Casper van Eijck en Annemiek van der Eijk een onderzoek opgezet om te kijken of je besmet kan worden in het stadion. Maar de KNVB wil nu hun eigen onderzoek gaan doen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:27:44 #225
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295060
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, routekaart niveau 1 (waakzaam) beveelt de maatregelen incl. het dragen van een mondkapje (aan).
Pas wanneer we niet meer "waakzaam" hoeven zijn, vervallen uiteindelijk de maatregelen die middels de "tijdelijke" Corona-wet mogelijk zijn geworden om te handhaven.

Wanneer dat zal zijn, is pas wanneer de goedkeuring voor de Corona-Wet niet (per 3 maanden) door de TK wordt verlengd. Het gros van de mensen zal tegen die tijd zo gewend zijn dat ze veel "maatregelen" als normaal wenselijk gedrag zullen voortzetten.

Beleidsmatig zie ik nergens een harde relatie, die leven in ieders hoofd, tussen vaccin en maatregelen.
De maatregelen worden pas afgeschaald wanneer de cijfers daartoe aanleiding geven.
De signaalwaarden van de "routekaart" zijn wel heel erg "laag", zodat men ws nog zeer lange tijd "waakzaam" zal moeten gaan zijn.
Laag? Ik vind de signaalwaarden eigenlijk te hoog. Vooral als je kijkt naar andere landen die het over het algemeen best goed doen (Noorwegen en Finland om er even twee te noemen). Pas ingrijpen bij 1200 besmettingen per dag vind ik relatief laat, vooral als het van die nikszeggende maatregelen zijn zoals niet meer horeca in na 00:00 en sluiten om 01:00.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:27:56 #226
408813 crew  trein2000
pi_196295065
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:27 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik denk de simpele redenatie, bij basic fit kan je iedereen op 1,5 meter zetten. Bij een hoekschop niet. Misschien niet heel relevant voor het besmettingsgevaar. Maar ik heb het idee dat ze naar steeds minder uitzonderingen op de regel toe willen, zie bijvoorbeeld ook eten kopen in de dierentuin/pretpark.
Dan gaan we lekker op 1,5 meter trainen. Niet ideaal, maar wel veel beter dan niks.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196295071
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat kan wel. Hebben we voor de zomer ook gedaan. Is niet ideaal maar wel veel beter dan niks.
Je mag ook gewoon met meerdere groepjes van 4 trainen, er staat nergens dat verboden is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196295082
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan gaan we lekker op 1,5 meter trainen. Niet ideaal, maar wel veel beter dan niks.
Moeten wij ook bij de Waterpolo, ik ben allang blij dat ik weer mag zwemmen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196295083
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan gaan we lekker op 1,5 meter trainen. Niet ideaal, maar wel veel beter dan niks.
Ik vind het prima. Mij hoef je niet te overtuigen. Maar ik probeer hun gedachtegang te verklaren.
pi_196295103
quote:
Ik ben operatie assistent. De meeste mensen die op de IC liggen door Corona hebben overgewicht, suikerziekte, hartfalen, astma, COPD etc. De zogenoemde risicofactor. Maar dit wordt nooit vermeld in dit soort artikelen, WAT voor patiënten opgenomen worden en op de IC liggen. Belangrijk is om een goede weerstand op te bouwen door middel van gezond eten, voldoende vitamines binnen te krijgen. Mensen met overgewicht zijn lastig te beademen.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:30:04 #231
408813 crew  trein2000
pi_196295107
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je mag ook gewoon met meerdere groepjes van 4 trainen, er staat nergens dat verboden is.
Goed dan moeten we dus tegen de geest van de regels gaan handelen. Met al het afbreukrisico van dien. De clubjes waar ik bij betrokken ben zijn daar terecht niet zo happig op geweest. Maar ik zie het wel meer die kant op gaan. Juist ook vanwege de 'inconsequentie' en vervolgens maar klagen dat de naleving afneemt...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:31:27 #232
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295133
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:29 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Dit wordt nergens vermeld? Echt ja? Behalve dat het sinds maart al overal bekend is wat de risicofactoren zijn? Het is vandaag zelf genoemd tijdens persconferentie.

Sorry, ik vind het zo'n onzin als men zegt "ja, maar dat wordt nergens vermeld he". Alsof men een geheime agenda heeft om dat soort dingen stil te houden.

Uiteindelijk gaat het er ook helemaal niet op wat voor personen op de IC liggen. Ze liggen er en houden bedden bezet en daar gaat het om. Dat COVID-19 geen echt killer virus is en dat de meeste mensen er nauwelijks last van hebben is een feit waar de meeste mensen al heel lang over eens zijn.
pi_196295151
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Laag? Ik vind de signaalwaarden eigenlijk te hoog. Vooral als je kijkt naar andere landen die het over het algemeen best goed doen (Noorwegen en Finland om er even twee te noemen). Pas ingrijpen bij 1200 besmettingen per dag vind ik relatief laat, vooral als het van die nikszeggende maatregelen zijn zoals niet meer horeca in na 00:00 en sluiten om 01:00.
Het hele idee was toch om de zorg te ontzien en niet om de hoeveelheid besmettingen? Als we 1200 cases per dag hebben met een R waarde van rond de 1 is het prima.
pi_196295159
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Goed dan moeten we dus tegen de geest van de regels gaan handelen. Met al het afbreukrisico van dien. De clubjes waar ik bij betrokken ben zijn daar terecht niet zo happig op geweest. Maar ik zie het wel meer die kant op gaan. Juist ook vanwege de 'inconsequentie' en vervolgens maar klagen dat de naleving afneemt...
Wij hadden een circuittraining bedacht voor ons team, verschillende oefeningen over het "veld" en steeds wisselen van oefening door doorschuiven waarvan 2 groepjes op de doelen konden, niet ideaal, zeker niet, maar stilzitten is zeker geen optie. Die groepjes moeten wel voor die dag hetzelfde blijven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196295165
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:31 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit wordt nergens vermeld? Echt ja? Behalve dat het sinds maart al overal bekend is wat de risicofactoren zijn? Het is vandaag zelf genoemd tijdens persconferentie.

Sorry, ik vind het zo'n onzin als men zegt "ja, maar dat wordt nergens vermeld he". Alsof men een geheime agenda heeft om dat soort dingen stil te houden.
Dit stukje hoorde er ook nog bij

quote:
Voel mij niet geroepen de vaccinatie te nemen. Indien ik dit zou doen doe ik dit puur voor mijzelf en niet voor de bescherming van een ander. Het is mijn lichaam en doe waar ik mij goed bij voel en als dat is zonder vaccinatie is dat zo!
Zo'n tweesplitsing van de maatschappij is onzin. Laat de zwakkeren maar vaccineren en gooi alles open.
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:33:25 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196295173
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Alleen het hele punt in Nederland is natuurlijk dat wij stiekem wel weten dat Rutte helemaal niet zo gelooft in die mondkapjes - maar dat ze vooral overstag zijn gegaan om maar van de discussie af te zijn.

Je zult denk ik zien dat het straks heel snel gaat met maatregelen afschalen als er vaccins beschikbaar komen. Mijn voorspelling in elk geval, ben zelf ook benieuwd :)
Er zal ongetwijfeld een stel MKB'ers (mondkapjesbewakers) opstaan die zich geroepen zullen voelen om anderen aan de wet te gaan houden.

Dat maatregelen worden afgeschaald is meer hoop dan vooronderstelling. Nergens lees ik iets over een harde relatie of koppeling. Pas bij afwezigheid van enig risico, zal de Corona-Wet met daarin de ministeriële aanwijzingen, kunnen gaan vervallen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196295179
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Goed dan moeten we dus tegen de geest van de regels gaan handelen. Met al het afbreukrisico van dien. De clubjes waar ik bij betrokken ben zijn daar terecht niet zo happig op geweest. Maar ik zie het wel meer die kant op gaan. Juist ook vanwege de 'inconsequentie' en vervolgens maar klagen dat de naleving afneemt...
dat is niet tegen de geest van de regels handelen, volgens mij heeft Rutte het ook als zodanig uitgelegd: groepjes van 4, op 1,5 meter afstand. meerdere groepjes mag, als er maar geen interactie tussen de groepen is. Zoiets.

(weet nog niet zo goed hoe ik dit precies voor me moet zien, maar zoiets ving ik op en daar doelt _serial_ volgens mij op.
Somebody that I used to know
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:34:17 #238
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196295189
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, routekaart niveau 1 (waakzaam) beveelt de maatregelen incl. het dragen van een mondkapje (aan).
Pas wanneer we niet meer "waakzaam" hoeven zijn, vervallen uiteindelijk de maatregelen die middels de "tijdelijke" Corona-wet mogelijk zijn geworden om te handhaven.

Wanneer dat zal zijn, is pas wanneer de goedkeuring voor de Corona-Wet niet (per 3 maanden) door de TK wordt verlengd. Het gros van de mensen zal tegen die tijd zo gewend zijn dat ze veel "maatregelen" als normaal wenselijk gedrag zullen voortzetten.

Beleidsmatig zie ik nergens een harde relatie, die leven in ieders hoofd, tussen vaccin en maatregelen.
De maatregelen worden pas afgeschaald wanneer de cijfers daartoe aanleiding geven.
De signaalwaarden van de "routekaart" zijn wel heel erg "laag", zodat men ws nog zeer lange tijd "waakzaam" zal moeten gaan zijn.
Het is al tamelijk veelzeggend dat er helemaal geen niveau onder 'waakzaam' bestaat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196295200
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, dat zijn dus de mensen die waarschijnlijk niet begrijpen dat een virus geen gaswolk is die uren boven een fiets- of wandelpad blijft hangen.
Jep, zorgelijk is dat mensen met het vals idee lopen niet besmet te kunnen worden als ze maar die kap ophebben. Daarom zie je dat ze het overal beginnen te dragen.
pi_196295214
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:29 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Klinkt ergens beetje als een verzonnen verhaal omdat astma blijkbaar geen verhoogd risico vormt. Verder ben ik het eens met dat we een goede weerstand op moeten bouwen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)nten-rivm-longartsen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:35:20 #241
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295219
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:32 schreef Anton91 het volgende:
Het hele idee was toch om de zorg te ontzien en niet om de hoeveelheid besmettingen? Als we 1200 cases per dag hebben met een R waarde van rond de 1 is het prima.
Klopt, als je de R onder de één kan houden en daarmee ook onder die 1200 kan blijven is het dikke prima inderdaad. Denk je echter dat dat lukt als je gaat versoepelen?

Als je kijkt hoeveel moeite wij nu moeten doen om onder die R=1 te komen en hoe snel de R weer >1 werd in de zomer toen er versoepeld werd kan je er toch gif op innemen dat de R weer binnen no-time >1 gaat worden en dat je dan met 1200 besmettingen per dag al relatief hoog zit qua "basis"?
pi_196295220
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het hele idee was toch om de zorg te ontzien en niet om de hoeveelheid besmettingen? Als we 1200 cases per dag hebben met een R waarde van rond de 1 is het prima.
Behalve dat je dan al veel risico hebt om het ook maar ergens op te lopen, en dat je bij een groepsgebeuren dan direct op 30 extra besmettingen zit.

1200 per dag vind ik zelf nog veel te hoog, zou het liever lager zien.
Somebody that I used to know
pi_196295227
Ik draag mondkapjes zo min mogelijk, maar recent ontkwam ik er een keer niet aan. Toen ik op de trap even naar beneden keek, keek ik half tegen de rand van mijn kapje aan. Hierdoor was ik gelijk mijn gevoel voor diepte kwijt en pleurde bijna van de trap. Was ik misschien wel bijna het eerste slachtoffer geweest van de mondkapjesplicht.
pi_196295235
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:35 schreef maan_man het volgende:
Ik draag mondkapjes zo min mogelijk, maar recent ontkwam ik er een keer niet aan. Toen ik op de trap even naar beneden keek, keek ik half tegen de rand van mijn kapje aan. Hierdoor was ik gelijk mijn gevoel voor diepte kwijt en pleurde bijna van de trap. Was ik misschien wel bijna het eerste slachtoffer geweest van de mondkapjesplicht.
Rip aan de nabestaanden.
Somebody that I used to know
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 22:36:27 #245
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196295243
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is al tamelijk veelzeggend dat er helemaal geen niveau onder 'waakzaam' bestaat.
Zolang Hugo nog sterk in zijn schoenen staat komt die er ook niet.

Sorry, flauw..
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:36:53 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196295247
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jep, zorgelijk is dat mensen met het vals idee lopen niet besmet te kunnen worden als ze maar die kap ophebben. Daarom zie je dat ze het overal beginnen te dragen.
Klopt. Afgelopen week alweer meerdere keren meegemaakt dat mensen gewoon weer vlak naast je gaan staan, omdat je toch beiden zo'n masker op hebt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:37:55 #247
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295268
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is al tamelijk veelzeggend dat er helemaal geen niveau onder 'waakzaam' bestaat.
Ach, kom op aub.

Wat zegt dat dan volgens jou? Tuurlijk is er geen niveau onder "waakzaam", want als er geen besmettingen meer zijn en/of voldoende dekkingsgraad d.m.v. een vaccin gaat de routekaart ook regelrecht de prullenbak in.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:38:40 #248
408813 crew  trein2000
pi_196295280
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Klopt, als je de R onder de één kan houden en daarmee ook onder die 1200 kan blijven is het dikke prima inderdaad. Denk je echter dat dat lukt als je gaat versoepelen?

Als je kijkt hoeveel moeite wij nu moeten doen om onder die R=1 te komen en hoe snel de R weer >1 werd in de zomer toen er versoepeld werd kan je er toch gif op innemen dat de R weer binnen no-time >1 gaat worden en dat je dan met 1200 besmettingen per dag al relatief hoog zit qua "basis"?
Ik heb sterk het idee dat een hele hoop maatregelen gewoon klein bier is. Er zijn er een paar die echt veel effect hebben. Dat is 1,5 meter groepsgrootte en toch ook cafés en festivalachtige evenementen. Als je daar heel streng op blijft denk ik dat er best wel wat meer mogelijk is op andere gebieden. Zeker bij lage aantallen.

Denk aan restaurants, amateursport, semi- noodzakelijke vergaderingen etc.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 22:40:58 #249
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196295321
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Behalve dat je dan al veel risico hebt om het ook maar ergens op te lopen, en dat je bij een groepsgebeuren dan direct op 30 extra besmettingen zit.

1200 per dag vind ik zelf nog veel te hoog, zou het liever lager zien.
Waarom is dat te hoog? Afhankelijk van de leeftid van de persoon die besmet is geraakt is dat ergens tussen de 1 en ~25 opnames per dag. Al zijn het er 120.000 per dag, als de ziekenhuisopnames onder de 40/dag blijven zoals het dashboard is het goed. Dat was altijd de indicator, 3 dagen meer dan 40 opnames op een dag.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:41:53 #250
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295336
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Behalve dat je dan al veel risico hebt om het ook maar ergens op te lopen, en dat je bij een groepsgebeuren dan direct op 30 extra besmettingen zit.

1200 per dag vind ik zelf nog veel te hoog, zou het liever lager zien.
Dit bedoel ik inderdaad.

Als je bijvoorbeeld inzet op 250 besmettingen dan moet je al 2x verdubbel voordat je op de 1000 zit en nog steeds "waakzaam" kan zijn. Terwijl als je op de 1200 zit en 2x verdubbelt je al op 4800 besmettingen en dus meteen in niveau 3 terechtkomt.

Die 1200 geeft gewoon bizar weinig ruimte. Ze zeggen nota bene zelf dat ze te vroeg hebben versoepeld in de zomer en nu gaan ze precies hetzelfde doen.
pi_196295342
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb sterk het idee dat een hele hoop maatregelen gewoon klein bier is. Er zijn er een paar die echt veel effect hebben. Dat is 1,5 meter groepsgrootte en toch ook cafés en festivalachtige evenementen. Als je daar heel streng op blijft denk ik dat er best wel wat meer mogelijk is op andere gebieden. Zeker bij lage aantallen.

Denk aan restaurants, amateursport, semi- noodzakelijke vergaderingen etc.
En groepsgrootte ook maar in bepaalde gevallen en maten. Afgelopen twee weken het terugschroeven van de groepsgrootte buiten van 4 naar 2 was gewoon een fop maatregelen.
pi_196295351
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Klopt, als je de R onder de één kan houden en daarmee ook onder die 1200 kan blijven is het dikke prima inderdaad. Denk je echter dat dat lukt als je gaat versoepelen?

Als je kijkt hoeveel moeite wij nu moeten doen om onder die R=1 te komen en hoe snel de R weer >1 werd in de zomer toen er versoepeld werd kan je er toch gif op innemen dat de R weer binnen no-time >1 gaat worden en dat je dan met 1200 besmettingen per dag al relatief hoog zit qua "basis"?
Dat ligt er ook een beetje aan wanneer en hoeveel vaccins we zullen krijgen. Die vaccins zullen een dempende werking hebben en ook nog eens (hopelijk) de meest kwetsbaren beschermen. Daarna zou het niet veel uit moeten maken wat de R waarde is maar dit zal helaas niet voor de zomer zijn gok ik.
pi_196295352
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, dat zijn dus de mensen die waarschijnlijk niet begrijpen dat een virus geen gaswolk is die uren boven een fiets- of wandelpad blijft hangen.
Of mensen die herinneren wat het RIVM in het begin zei? "Dat fout gebruik van maskers het risico verhoogt".
Dus houden ze de maskers op zolang ze buiten huis zijn, want ze moeten hun handen wassen of ontsmetten telkens ze het op- of afzetten, en een gebruikt masker moet als "gevaarlijk afval" behandeld worden, wat impliceert dat ze het niet opnieuw kunnen opzetten, maar telkens een nieuw masker zouden moeten nemen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:43:59 #254
408813 crew  trein2000
pi_196295381
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:42 schreef maan_man het volgende:

[..]

En groepsgrootte ook maar in bepaalde gevallen en maten. Afgelopen twee weken het terugschroeven van de groepsgrootte buiten van 4 naar 2 was gewoon een fop maatregelen.
Uiteraard. Maar die maximaal 30 per ruimte mag van mij blijven. Die werkt 3 kanten op namelijk.
1. er is minder kans dat er zich tussen 30 man een besmet persoon bevindt dan tussen 100+
2. als er maar 30 zijn kunnen er ook maar 29 besmet raken.
3. minder mensen is meer ruimte om afstand te houden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:44:12 #255
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196295387
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:35 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Behalve dat je dan al veel risico hebt om het ook maar ergens op te lopen, en dat je bij een groepsgebeuren dan direct op 30 extra besmettingen zit.

1200 per dag vind ik zelf nog veel te hoog, zou het liever lager zien.
Lieve zoete gerritje..... wat die allemaal wil.

De routekaart/dashboard gaat uit van hooguit 40 ziekenhuisopnamen, 10 IC en daarmee 1200 besmettingen tgv Covid19 per dag. Op dat niveau is de R-waarde sws onder de 1 en kan de zorg het aan.
Nu hebben we resp. 142 ziekenhuis, 28 op IC en 4320 besmettingen per dag. Kortom de cijfers moeten 75% lager zijn en dan zit met de momentele snelheid, zo half Januari 2021.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:45:25 #256
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295419
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb sterk het idee dat een hele hoop maatregelen gewoon klein bier is. Er zijn er een paar die echt veel effect hebben. Dat is 1,5 meter groepsgrootte en toch ook cafés en festivalachtige evenementen. Als je daar heel streng op blijft denk ik dat er best wel wat meer mogelijk is op andere gebieden. Zeker bij lage aantallen.

Denk aan restaurants, amateursport, semi- noodzakelijke vergaderingen etc.
Ben ik het wel mee eens, maar dan moet daar ook echt werk van gemaakt worden.

Als wij bijvoorbeeld weer op niveau van maart/april kunnen komen qua thuiswerken, netjes aan de 1,5 meter blijven houden, de sociale groepen relatief klein houden, geen café's en bars openen etc. kan je volgens mij best restaurants en amateursporten open gooien en dan nog steeds nette cijfers hebben qua aantal besmettingen.

Probleem is echter dat zodra men gaat versoepelen op bepaalde vlakken mensen ook onbedoeld opeens meer vrijheid gaan pakken op plekken waar dat niet helemaal de bedoeling is (thuiswerken is daar echt een mooi voorbeeld van).
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 22:45:56 #257
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196295433
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit bedoel ik inderdaad.

Als je bijvoorbeeld inzet op 250 besmettingen dan moet je al 2x verdubbel voordat je op de 1000 zit en nog steeds "waakzaam" kan zijn. Terwijl als je op de 1200 zit en 2x verdubbelt je al op 4800 besmettingen en dus meteen in niveau 3 terechtkomt.

Die 1200 geeft gewoon bizar weinig ruimte. Ze zeggen nota bene zelf dat ze te vroeg hebben versoepeld in de zomer en nu gaan ze precies hetzelfde doen.
Ik heb echt moeite met het begrijpen van die blinde focus op die besmettingscijfers. Als de cijfers laag zijn zijn ze incompleet. Als de cijfers hoog zijn moeten we in lockdown of moet er op zn minst meer dicht. Maar nu moet er ineens op deze cijfers gestuurd gaan worden.

Sturen op besmettingscijfers is naar mijn mening niet heel zinvol. 1200 besmettingen onder jongeren betekent iets heel anders dan 1200 onder 85+
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196295449
Wie had ook twijfels bij Hugo's verhaal over de ontwikkeling van het vaccin dat het normaal wel 15 jaar koste om het te ontwikkelen en te testen, maar dat het nu sneller ging omdat meerdere stappen parallel lopen en dat er dus geen concessies ten aanzien van de veiligheid werden gedaan.

Ik met mijn boeren verstand zou zeggen: iets dat er nog niet is, kun je ook niet testen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:46:54 #259
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295454
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom is dat te hoog? Afhankelijk van de leeftid van de persoon die besmet is geraakt is dat ergens tussen de 1 en ~25 opnames per dag. Al zijn het er 120.000 per dag, als de ziekenhuisopnames onder de 40/dag blijven zoals het dashboard is het goed. Dat was altijd de indicator, 3 dagen meer dan 40 opnames op een dag.
Als je puur kijkt naar die cijfers is het inderdaad prima, maar het is in mijn ogen een te hoge basis, waardoor één misstap meteen afgestrafd gaat worden en wij weer in niveau 2 of 3 terecht gaan komen. Het zou gewoon veiliger zijn als de basis wat lager wordt gelegd, waardoor je wat ruimte krijgt om fouten te maken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:47:36 #260
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295465
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:42 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat ligt er ook een beetje aan wanneer en hoeveel vaccins we zullen krijgen. Die vaccins zullen een dempende werking hebben en ook nog eens (hopelijk) de meest kwetsbaren beschermen. Daarna zou het niet veel uit moeten maken wat de R waarde is maar dit zal helaas niet voor de zomer zijn gok ik.
Alles wat ik roep is dan ook even in een situatie zonder vaccins natuurlijk. Als er vaccins zijn verandert er van alles.
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 22:49:09 #261
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196295500
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als je puur kijkt naar die cijfers is het inderdaad prima, maar het is in mijn ogen een te hoge basis, waardoor één misstap meteen afgestrafd gaat worden en wij weer in niveau 2 of 3 terecht gaan komen. Het zou gewoon veiliger zijn als de basis wat lager wordt gelegd, waardoor je wat ruimte krijgt om fouten te maken.
De basis lager leggen betekent langer grotere beperkingen. Dan kom je weer in die discussie van wel/geen scholen sluiten. Als je op 250 per dag wilt komen zoals je noemde moet je nog ~3 halveringen verder zijn, minimaal 2. Ik denk dat de kans dat je dat uberhaupt haalt voor het zomer is beperkt is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:50:49 #262
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb echt moeite met het begrijpen van die blinde focus op die besmettingscijfers. Als de cijfers laag zijn zijn ze incompleet. Als de cijfers hoog zijn moeten we in lockdown of moet er op zn minst meer dicht. Maar nu moet er ineens op deze cijfers gestuurd gaan worden.

Sturen op besmettingscijfers is naar mijn mening niet heel zinvol. 1200 besmettingen onder jongeren betekent iets heel anders dan 1200 onder 85+
Ik staar mij echt niet blind op de cijfers hoor en je hebt helemaal gelijk over dat het uitmaakt welke groep besmet raakt. Enige wat ik zeg is dat je een lagere basis gewoon veiliger is en je mee ruimte geeft.

1200 besmettingen kan ook betekenen dat je over een maand weer op 4800 zit en weer flink moet ingrijpen. Dat die eerste 1200 dan vooral jongeren waren maakt dan niet meer uit, want de kans is zeer groot dat die 4800 niet allemaal jongeren gaan zijn. Nu begon het ook vooral onder de jongeren en toch zijn de ziekenhuizen overbelast.
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:50:50 #263
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196295530
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

De basis lager leggen betekent langer grotere beperkingen. Dan kom je weer in die discussie van wel/geen scholen sluiten. Als je op 250 per dag wilt komen zoals je noemde moet je nog ~3 halveringen verder zijn, minimaal 2. Ik denk dat de kans dat je dat uberhaupt haalt voor het zomer is beperkt is.
En nadat je die veel grotere beperkingen na langere tijd voor een deel hebt opgeheven moet je ze ook weer sneller terug invoeren, want och jee het stijgt weer en we zijn allemaal in paniek. Dat wordt echt niet een balans die vol te houden is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196295555
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:46 schreef maan_man het volgende:
Wie had ook twijfels bij Hugo's verhaal over de ontwikkeling van het vaccin dat het normaal wel 15 jaar koste om het te ontwikkelen en te testen, maar dat het nu sneller ging omdat meerdere stappen parallel lopen en dat er dus geen concessies ten aanzien van de veiligheid werden gedaan.

Ik met mijn boeren verstand zou zeggen: iets dat er nog niet is, kun je ook niet testen.
Alles wat zijn mond verlaat neem ik met een korrel zout.
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 22:52:43 #265
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196295571
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik staar mij echt niet blind op de cijfers hoor en je hebt helemaal gelijk over dat het uitmaakt welke groep besmet raakt. Enige wat ik zeg is dat je een lagere basis gewoon veiliger is en je mee ruimte geeft.

1200 besmettingen kan ook betekenen dat je over een maand weer op 4800 zit en weer flink moet ingrijpen. Dat die eerste 1200 dan vooral jongeren waren maakt dan niet meer uit, want de kans is zeer groot dat die 4800 niet allemaal jongeren gaan zijn. Nu begon het ook vooral onder de jongeren en toch zijn de ziekenhuizen overbelast.
Dat is waar, en ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat er op dit moment te laat ingegrepen is. Als ik me goed herinner zaten we toen al boven de 1200/dag.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:53:30 #266
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295584
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

De basis lager leggen betekent langer grotere beperkingen. Dan kom je weer in die discussie van wel/geen scholen sluiten. Als je op 250 per dag wilt komen zoals je noemde moet je nog ~3 halveringen verder zijn, minimaal 2. Ik denk dat de kans dat je dat uberhaupt haalt voor het zomer is beperkt is.
Klopt, dat gaat daarom nu ook niet meer gebeuren en het is duidelijk dat de regering gokt op de vaccins vroeg in 2021.

De kans dat wij vroeg in januari gaan versoepelen om dan ergens eind februari of begin maart weer terug in een soort van lockdown te gaan is in ieder geval heel groot als er geen vaccins zijn.

Daarom riep ik in september al dat men hard/snel moest ingrijpen, inclusief het sluiten van scholen, maar daar wil men niet meer aan (waar ik trouwens alle begrip voor heb), dus dan moeten wij maar met de huidige maatregelen het uitzingen totdat er een vaccin is, want er is belachelijk weinig ruimte voor versoepelingen.
pi_196295590
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

Lees de Staatscourant wanneer de wet daadwerkelijk van kracht wordt. Verwachting is nu per 01 dec 2020.
Zal ongetwijfeld dan, uitgebreid in de media aandacht krijgen zodat niemand het niet kan weten.
De wet

Maar de ministriele regeling is nog niet bekrachtigd ..
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:54:15 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196295595
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb sterk het idee dat een hele hoop maatregelen gewoon klein bier is. Er zijn er een paar die echt veel effect hebben. Dat is 1,5 meter groepsgrootte en toch ook cafés en festivalachtige evenementen. Als je daar heel streng op blijft denk ik dat er best wel wat meer mogelijk is op andere gebieden. Zeker bij lage aantallen.

Denk aan restaurants, amateursport, semi- noodzakelijke vergaderingen etc.
Dat denk ik ook. Meer nadruk op leggen en ook handhaven op de belangrijke maatregelen zou meer helpen dan alle 'onzin'maatregelen bij elkaar.

- Blijf zo veel mogelijk thuis, zo min mogelijk onnodige verplaatsingen (dus geen onnodige eiersnijder halen bij de Action)
- 1.5m afstand
- Geen handen schudden
- handen wassen
- groepsgrootte beperken
- ventileren
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:54:42 #269
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196295603
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:42 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat ligt er ook een beetje aan wanneer en hoeveel vaccins we zullen krijgen. Die vaccins zullen een dempende werking hebben en ook nog eens (hopelijk) de meest kwetsbaren beschermen. Daarna zou het niet veel uit moeten maken wat de R waarde is maar dit zal helaas niet voor de zomer zijn gok ik.
Men kan nog helemaal niet stellen dat in ontwikkeling zijnde vaccins dempen, laat staan dat dit specifiek kwetsbaren zal/kan beschermen. Het zijn hoopgevende verwachtingen van wie ze zo wil omarmen.

Alle (lopende) testen worden gedaan in/op/door(gaans) gezonde mensen waar een "juichend" verschileffect is gezien waarbij minder Covid19 besmettingen optreden in de ingeënte t.o.v. de placebo (test)groep.
Het is (mij) volstrekt onduidelijk of en in hoeverre die effectiviteit, doeltreffende zal gaan zij, laat staan bruikbaar voor kwetsbaren. Een groep die sws van alles kan ontberen en daardoor mankeren.

De R-waarde - als levenloos getal - hangt rechtstreeks samen met in hoeverre de populatie (nog) besmet kan worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:55:42 #270
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196295615
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Alles wat zijn mond verlaat neem ik met een korrel zout.
Die man is totaal niet meer serieus te nemen.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:56:28 #271
408813 crew  trein2000
pi_196295633
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:50 schreef Kyran het volgende:
Ik staar mij echt niet blind op de cijfers hoor en je hebt helemaal gelijk over dat het uitmaakt welke groep besmet raakt. Enige wat ik zeg is dat je een lagere basis gewoon veiliger is en je mee ruimte geeft.

Krijgen we dat weer. Nee, uiteindelijk maakt dat niet uit. Dat is toch wel 1 van dé lessen van de zomer. Als de eerste besmettingen in de laag-risicogroep vallen geeft dat je hooguit wat meer tijd. Uiteindelijk raakt het wel verder verspreidt en ben je net zo ver van huis als nu.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 22:57:10 #272
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196295648
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Klopt, dat gaat daarom nu ook niet meer gebeuren en het is duidelijk dat de regering gokt op de vaccins vroeg in 2021.

De kans dat wij vroeg in januari gaan versoepelen om dan ergens eind februari of begin maart weer terug in een soort van lockdown te gaan is in ieder geval heel groot als er geen vaccins zijn.

Daarom riep ik in september al dat men hard/snel moest ingrijpen, inclusief het sluiten van scholen, maar daar wil men niet meer aan (waar ik trouwens alle begrip voor heb), dus dan moeten wij maar met de huidige maatregelen het uitzingen totdat er een vaccin is, want er is belachelijk weinig ruimte voor versoepelingen.
Als er vroeg 2021 geen vaccin is gaan veel mensen het niet meer accepteren denk ik. Die worst is nu voorgehouden, als er in Q1 gezegd wordt: hihi, oeps. Wordt toch Q3 dan heb je de poppen aan het dansen.

Er is voldoende ruimte voor versoepeling, mits je aan maatwerk gaat denken. Wel restaurants, geen bruine kroegen. Wel buitenevenementen, geen evenementen binnen, dat soort dingen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:58:30 #273
408813 crew  trein2000
pi_196295666
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Daar meer nadruk op leggen en ook handhaven zou meer helpen dan alle 'onzin'maatregelen bij elkaar.

- Blijf zo veel mogelijk thuis, zo min mogelijk onnodige verplaatsingen (dus geen onnodige eiersnijder halen bij de Action)
Geloof ik niet in. Het mijden van contact (zeker binnen 1,5 meter) is key. Ik heb deze zomer een aantal keer 200 kilometer op en neer gereden om een paar uur alleen in een andere ruimte te zijn waar ik moest zijn. Niemand gezien of gesproken. Dat is het risico niet.
quote:
- 1.5m afstand
- Geen handen schudden
- handen wassen
- groepsgrootte beperken
- ventileren
Eens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196295675
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:35 schreef maan_man het volgende:
Ik draag mondkapjes zo min mogelijk, maar recent ontkwam ik er een keer niet aan. Toen ik op de trap even naar beneden keek, keek ik half tegen de rand van mijn kapje aan. Hierdoor was ik gelijk mijn gevoel voor diepte kwijt en pleurde bijna van de trap. Was ik misschien wel bijna het eerste slachtoffer geweest van de mondkapjesplicht.
Er is van de week toch ook een jongen op een middelbare school in NL ergens overleden? Weten we daar inmiddels de doodsoorzaak van?
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 22:59:34 #275
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196295688
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Krijgen we dat weer. Nee, uiteindelijk maakt dat niet uit. Dat is toch wel 1 van dé lessen van de zomer. Als de eerste besmettingen in de laag-risicogroep vallen geeft dat je hooguit wat meer tijd. Uiteindelijk raakt het wel verder verspreidt en ben je net zo ver van huis als nu.
Ja, en die tijd hebben ze geen gebruik van gemaakt, daar is het uiteindelijk op fout gegaan. Als je een lekkage in je badkamer snel verhelpt heeft het minder grote gevolgen dan wanneer je wacht tot het water de trap af klotst.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:59:44 #276
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196295696
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:57 schreef chratnox het volgende:
Als er vroeg 2021 geen vaccin is gaan veel mensen het niet meer accepteren denk ik. Die worst is nu voorgehouden, als er in Q1 gezegd wordt: hihi, oeps. Wordt toch Q3 dan heb je de poppen aan het dansen.

Je kunt op dit moment ook al aflezen hoe het gesteld is met de acceptatie aan de impact van de maatregelen, die duidelijk veel kleiner is dan in maart. Mensen blijven elkaar opzoeken, naar hun werk gaan, ondernemers willen omzet maken. Dat wordt echt niet meer minder, hoe veel ernstige persconferenties je er ook tegenaan gooit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 23:00:24 #277
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196295705
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:58 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Er is van de week toch ook een jongen op een middelbare school in NL ergens overleden? Weten we daar inmiddels de doodsoorzaak van?
Mes in zn rug en corona, dus corona

Nee sorry, geen idee.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 17 november 2020 @ 23:00:57 #278
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196295711
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:53 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

De wet

Maar de ministriele regeling is nog niet bekrachtigd ..
Wat sws een oncontroleerbare pennenstreek is van het Kabinet en ook (o.a. mijn kritiek) dat hiermee de TK buitenspel is/wordt gezet. De TK kan hooguit een motie indienen of tzt de in werking zijn wet niet laten verlengen.

Goed opgemerkt. Ook de ministeriële regeling moet/zal tzt in de SC worden gepubliceerd om daarmee rechtsgeldigheid te (ver)krijgen. Kortom tot die tijd, doe wat zinnig is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 23:01:36 #279
408813 crew  trein2000
pi_196295720
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:46 schreef maan_man het volgende:
Wie had ook twijfels bij Hugo's verhaal over de ontwikkeling van het vaccin dat het normaal wel 15 jaar koste om het te ontwikkelen en te testen, maar dat het nu sneller ging omdat meerdere stappen parallel lopen en dat er dus geen concessies ten aanzien van de veiligheid werden gedaan.

Ik met mijn boeren verstand zou zeggen: iets dat er nog niet is, kun je ook niet testen.
"Ja maar we zien zelden lange-termijneffecten bij vaccins". Prima, geloof ik graag. Maar dat betekent dus dat je op dit vlak een gecalculeerd risico neemt.

Wat voor mij daarbij ook zwaar weegt is dat de EU een deel van de producentenaansprakelijkheid op zich genomen heeft. Het feit dat dat slot op de deur (je moet er zelf 100% van overtuigd zijn als producent, want als het misgaat kost het miljarden) weggevallen is maakt wel dat ik dat gecalculeerde risico niet ga nemen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 23:01:37 #280
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295721
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Krijgen we dat weer. Nee, uiteindelijk maakt dat niet uit. Dat is toch wel 1 van dé lessen van de zomer. Als de eerste besmettingen in de laag-risicogroep vallen geeft dat je hooguit wat meer tijd. Uiteindelijk raakt het wel verder verspreidt en ben je net zo ver van huis als nu.
Dat zeg ik in volgend deel van mijn post, wel lezen he :P

quote:
1200 besmettingen kan ook betekenen dat je over een maand weer op 4800 zit en weer flink moet ingrijpen. Dat die eerste 1200 dan vooral jongeren waren maakt dan niet meer uit, want de kans is zeer groot dat die 4800 niet allemaal jongeren gaan zijn. Nu begon het ook vooral onder de jongeren en toch zijn de ziekenhuizen overbelast.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 23:02:23 #281
408813 crew  trein2000
pi_196295729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, en die tijd hebben ze geen gebruik van gemaakt, daar is het uiteindelijk op fout gegaan. Als je een lekkage in je badkamer snel verhelpt heeft het minder grote gevolgen dan wanneer je wacht tot het water de trap af klotst.
We kijken naar jullie Bruls cs.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196295730
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:58 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Er is van de week toch ook een jongen op een middelbare school in NL ergens overleden? Weten we daar inmiddels de doodsoorzaak van?
Vermoedelijk hartstilstand. (enorm triest verhaal natuurlijk)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 23:03:35 #283
408813 crew  trein2000
pi_196295739
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:00 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat sws een oncontroleerbare pennenstreek is van het Kabinet en ook (o.a. mijn kritiek) dat hiermee de TK buitenspel is/wordt gezet. De TK kan hooguit een motie indienen of tzt de in werking zijn wet niet laten verlengen.

Goed opgemerkt. Ook de ministeriële regeling moet/zal tzt in de SC worden gepubliceerd om daarmee rechtsgeldigheid te (ver)krijgen. Kortom tot die tijd, doe wat zinnig is.
Heb je de coronale ook gelezen toevallig? Met name artikel 58c.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 23:04:11 #284
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196295746
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook in één van mijn volgende post. In het begin lijkt het wat uit te maken, maar als je 2 verdubbelingen verder bent maakt het niks meer uit :D Sorry, had al eerder duidelijker moeten zijn :D
Maar het maakt wel uit, ongeacht het moment.

1200 besmettingen onder jongeren leiden tot nagenoeg geen ziekenhuisopnames, dus heb je nog tijd/ruimte, los van verdubbelingen. Dat geeft ruimte om gericht in grijpen voor het fout gaat.

1200 besmettingen onder ouderen heeft een direct impact op je zorg dus is die ruimte er niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 23:04:33 #285
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295752
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

We kijken naar jullie Bruls cs.
Dat was ook echt schandalig hoor.

Regionale overheden riepen dat ze wilden ingrijpen, maar dat het allemaal lastig lastig was. Centrale overheid zei "doe maar, wij staan achter jullie besluiten" en toen was er opeens paniek en durfde niemand in te grijpen.

Zei het eerder vandaag ook al. Niemand lijkt te willen regeren als het er op aankomt.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 23:04:42 #286
408813 crew  trein2000
pi_196295754
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat zeg ik in volgend deel van mijn post, wel lezen he :P
[..]

Sorry, ik ben tegenwoordig allergisch voor dat soort argumenten....
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 17 november 2020 @ 23:04:45 #287
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196295755
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Geloof ik niet in. Het mijden van contact (zeker binnen 1,5 meter) is key. Ik heb deze zomer een aantal keer 200 kilometer op en neer gereden om een paar uur alleen in een andere ruimte te zijn waar ik moest zijn. Niemand gezien of gesproken. Dat is het risico niet.
[..]

Eens.
Je hebt gelijk, dat is ook wat ik bedoel. Bij Rutte en consorten staat minder verplaatsingen gelijk aan minder contacten, dus ik hield die benamingen gemakshalve maar even aan. Je hebt helemaal gelijk dat dit niet juist is. Zo ben ik, tegen het advies in, op vakantie geweest een paar weken geleden. Ben met met minder mensen in contact geweest dan wanneer ik thuis was gebleven en was gaan werken. Of shoppen in de Ikea, om maar wat te noemen.
pi_196295771
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heb je de coronale ook gelezen toevallig? Met name artikel 58c.
Wat bedoel je met coronale?

Of misschien een rechtstreekse link?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 23:06:51 #289
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295782
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Sorry, ik ben tegenwoordig allergisch voor dat soort argumenten....
Nou ja, in principe, als men meteen zou ingrijpen, maakt het wel uit.

Als je eerste groep 80% jongeren zijn en je grijpt snel in dan kan je redelijk snel weer versoepelen, want je ziekenhuizen zijn niet belast. Als je eerste groep 80% uit ouderen bestaat dan ben je al zo goed als te laat.

Juist dat die eerste groep jongeren zijn geeft je de kans om in te grijpen en op tijd te zijn. Helaas waren wij op dat moment te druk met naar elkaar wijzen en wilde niemand ingrijpen.

Als het eenmaal verder verspreid maakt het niet meer uit, want dan is er bijna geen onderscheid meer.
  dinsdag 17 november 2020 @ 23:07:21 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196295791
Even voor mijn beeldvorming: mag je vanaf morgenavond 22.00 uur nou weer met 4 ipv 2 mensen over straat?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 23:07:25 #291
408813 crew  trein2000
pi_196295792
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:06 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met coronale?

Of misschien een rechtstreekse link?
coronawet. Heb ik overigens: https://www.eerstekamer.n(...)vldqhdjl63z0/f=y.pdf
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 23:07:55 #292
408813 crew  trein2000
pi_196295798
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Even voor mijn beeldvorming: mag je vanaf morgenavond 22.00 uur nou weer met 4 ipv 2 mensen over straat?
00 uur. Dus vanaf donderdag.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 17 november 2020 @ 23:08:23 #293
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196295806
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

00 uur. Dus vanaf donderdag.
Ah, okee. Dank!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 23:08:31 #294
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295811
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Even voor mijn beeldvorming: mag je vanaf morgenavond 22.00 uur nou weer met 4 ipv 2 mensen over straat?
Nee.
Ja.

Vanaf 00:00 (woensdag op donderdag), maar inderdaad wel met vier man.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 november 2020 @ 23:08:57 #295
408813 crew  trein2000
pi_196295816
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou ja, in principe, als men meteen zou ingrijpen, maakt het wel uit.

Als je eerste groep 80% jongeren zijn en je grijpt snel in dan kan je redelijk snel weer versoepelen, want je ziekenhuizen zijn niet belast. Als je eerste groep 80% uit ouderen bestaat dan ben je al zo goed als te laat.

Juist dat die eerste groep jongeren zijn geeft je de kans om in te grijpen en op tijd te zijn. Helaas waren wij op dat moment te druk met naar elkaar wijzen en wilde niemand ingrijpen.

Als het eenmaal verder verspreid maakt het niet meer uit, want dan is er bijna geen onderscheid meer.
Klopt hoor. Maar dan moet je dat wel doen. (Hé dashboard, Hoi signaalwaardes!)

Bovendien vrees ik voor een zekere testmoeheid zo langzamerhand...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 23:09:05 #296
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295818
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar het maakt wel uit, ongeacht het moment.

1200 besmettingen onder jongeren leiden tot nagenoeg geen ziekenhuisopnames, dus heb je nog tijd/ruimte, los van verdubbelingen. Dat geeft ruimte om gericht in grijpen voor het fout gaat.

1200 besmettingen onder ouderen heeft een direct impact op je zorg dus is die ruimte er niet.
Haha we typen bijna hetzelfde :D alleen was jij een stuk sneller :P
  dinsdag 17 november 2020 @ 23:10:09 #297
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196295833
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ah, okee. Dank!
Versoepeling ^O^
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 23:10:54 #298
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196295841
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Klopt hoor. Maar dan moet je dat wel doen. (Hé dashboard, Hoi signaalwaardes!)

Bovendien vrees ik voor een zekere testmoeheid zo langzamerhand...
Denk dat ik ondertussen als hypochonder te boek sta bij "mijn" teststraat _O-

Al vijf keer .... (nu al drie weken niet, trots! *O* *O* )
pi_196295848
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 23:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk dat ik ondertussen als hypochonder te boek sta bij "mijn" teststraat _O-

Al vijf keer .... (nu al drie weken niet, trots! *O* *O* )
Snotneus! :{w
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 23:11:29 #300
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196295853
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:46 schreef maan_man het volgende:
Wie had ook twijfels bij Hugo's verhaal over de ontwikkeling van het vaccin dat het normaal wel 15 jaar koste om het te ontwikkelen en te testen, maar dat het nu sneller ging omdat meerdere stappen parallel lopen en dat er dus geen concessies ten aanzien van de veiligheid werden gedaan.

Ik met mijn boeren verstand zou zeggen: iets dat er nog niet is, kun je ook niet testen.
Beetje als de projectmanagerswijsheid. Een kind krijgen duurt 9 maanden, maar als je 9 vrouwen hebt maar 1 maand.

Ik zou wel willen weten welke stappen ze parallel doen en inkorten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')