abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196294311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:38 schreef Vasilevski het volgende:
Mondkapjesgebeuren is zeer ergerniswekkend om alle redenen die al zijn opgesomd. We kunnen daar wel over door blijven lullen maar uiteindelijk moet je de zaak gewoon nuchter bekijken. We zijn op de één of andere manier in een gekte beland waar de maskers het meest zichtbare symbool van zijn.

Uiteindelijk moet je gewoon de analyse maken dat er een hele luidruchtige minderheid is die dit vuurtje blijft opstoken en die dus ook niet zouden rusten totdat iedereen aan een mondkapje zit. En dat de overheid daar blijkbaar in meegaat om die onrust te voorkomen (ze creëren nu alleen maar meer gedoe, maar soit). Deze mensen zijn zo irrationeel geworden dat het al lang niet meer gaat om daadwerkelijk effect (de overgrote meerderheid draagt ze immers al) maar om zichtbare 'compliance'.

Dus ik zou gewoon aanraden om bij de eerste keer na 1 december gewoon even goed te kijken hoe de situatie 'on the ground' is en of je er mee weg kunt komen om toch zonder door het leven te gaan. En zo niet, dan is het beter om geen zinloos individueel verzet te plegen, in het ergste geval word je dan afgevoerd en beland je op Dumpert omdat er een stel hyena's omheen staan te filmen. Gewoon een zo brak mogelijk masker (van die enkellaags troep, of zelf wat lagen eruit knippen) op doen waar je nog doorheen kunt ademen. Trek het gewoon in het belachelijke. Ook deze gekte waait op een gegeven moment weer over.
Ik heb een aantal maskers om de draak te steken. Een sm-masker met rode bal (en nee, die komt niet uit mijn prive collectie), een gasmasker, een gemaskerd bal masker, een buikdanseresmasmer, een clownsmasker, een gele ster maskee. Afhankelijk van mijn bui.

Als het echt moet, dan maar rebels.
Als anderen perse hun punt willen maken en macht op mij denken uit te kunnen oefenen WANT JE BENT EEN EGOIST EN GROOT GEVAAR VOOR DE MENSHEID, dan maak ik op die manier mijn statement.
pi_196294314
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:42 schreef Wegenbouwer het volgende:
En al was het zo. Het leven draait niet alleen om niet doodgaan. Iedereen is bereid af en toe een klein risico te nemen voor wat comfort (zoals de auto pakken) of om wat leuks te doen.
Zo'n beetje alles wat je doet vanaf je geboorte is met een bepaald risico. Tot een bepaalde leeftijd nemen je ouders die voor je, maar daarna kies je er zelf voor. Laat je je kind wel of niet op de buik slapen? Geef je je kind wel of geen deken? Baker je je kind wel of niet in? Koop je een matras van 400 euro met drukpunten om te voorkomen dat je kindje wiegendood krijgt of kies je voor een matras van 100 euro?

Iedere keer dat je de weg op gaat loop je een risico, net als fietsen etc.

Risico nemen is een onlosmakelijk onderdeel van leven, de één neemt alleen iets meer risico dan de ander.
pi_196294323
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh dat is zeker zo, ik geloof best dat er een groep mensen in verzorgingstehuizen zitten waar 't waarschijnlijk niets zou doen. De oma van mijn vrouw is 90 en zit in een verzorgingstehuis, de kans dat het voor haar veel verschil maakt is heel klein. Indien het niet werkt is dat dan een plek waar beschermingsmiddelen belangrijk zijn/blijven. Dat lijkt me sowieso in veel gevallen makkelijker en sneller te realiseren, zorgen dat die infectie niet over kan springen. Ik denk dat het daar nog best vaak fout gaat, gelet op de hoeveelheid besmettingen in verzorgingstehuizen.
Klopt maar op zich die mensen drukken ook niet op de zorg omdat ze daar eigenlijk niet meer komen. De meeste overleven een ic opnamen toch niet. Dus kan je beter richten op de mensen die nog thuis wonen en het personeel natuurlijk.
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:46:36 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196294334
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ook weinig zin om ergens heen te gaan dat binnen is, vanwege die mondkappen verplichting, bios museum etc. Hier in Zwitserland is het al verplicht namelijk.

Ik denk al snel; oh ja moet je dat ding weer op, laat maar zitten dan.

Blijft nog steeds hilarisch als je iemand alleen in de auto met zo'n kap op ziet, hoe gebrainwashed ben je dan. :')
Er zijn gewoon heel veel mensen die amper tot niet snappen hoe een virus werkt, of die uberhaupt het verschil niet weten tussen een virus, een bacterie of een schadelijke stof die in de lucht kan blijven hangen, of straling. Vooral heel veel onwetendheid.
pi_196294353
quote:

[..]

Ook weinig zin om ergens heen te gaan dat binnen is, vanwege die mondkappen verplichting, bios museum etc. Hier in Zwitserland is het al verplicht namelijk.

Blijft nog steeds hilarisch als je iemand alleen in de auto met zo'n kap op ziet, hoe gebrainwashed ben je dan. :')
Dat ook. Wij ondernemen geen dingen waarbij we zo'n ding op zouden moeten. Geen zin in discussie.

We willen heel graag met de kindjes naar Disney, naar Legoland. Maar ze weten .. zolang er mondmaskerplicht geldt.. gaat het niet gebeuren.
pi_196294388
Het meest vervelende vind ik nog wel, en ik hoop dat ik niet gelijk heb, dat de muilkorfplicht net zolang gaat gelden als de tijdelijke regeling corona. En vooralsnog niet opgehangen is aan bijvoorbeeld niveau 3 van de routekaart.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196294404
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Is daar geen uitzonderingen voor chronisch zieken? Of kan je het niet gewoon niet over je neus dragen?
Er zullen wel uitzonderingen zijn, maar ik kom ze niet tegen. Zo goed als 100% draagt voorbeeldig een kap.
pi_196294411
quote:

[..]

Ik hoorde vanmiddag van een collega van me wel een grap. Dat is een Nederlander die in India woont met zijn gezin. Hij zat met zijn vrouw en zijn kinderen in de auto, had geen mondkapje op. Kregen per persoon een boete van 500 roepies (euro of 6).

Want, het is verplicht om een mondkapje op te hebben buiten je huis. Dat is een beetje de richting die wij ook op aan 't gaan zijn, totale kolder.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 21:53:10 #184
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196294444
quote:
Ook pleiten ze voor "slimme maatregelen en grootschalig testen". Per 1 december wordt door toename van de testcapaciteit voor mensen zonder klachten die negatief testen de quarantaineduur verlaagd naar vijf dagen. Een goede stap vinden VNO-NCW en MKB Nederland, maar niet voldoende. Zij vinden dat de quarantaineduur naar nul dagen moet gaan met hulp van testen.
Bron: NOS Liveblog

....man man man. Als je dit soort onzin kan uitkramen in november als VNO-NCW en MKB Nederland snap je het echt niet hoor. Quarantaineduur van nul dagen ja? Ooit van incubatietijd gehoord?

Die vijf dagen die ze nu willen gaan aanhouden is al een risico, maar snap de afweging, maar nul dagen ... :')
pi_196294446
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik hoorde vanmiddag van een collega van me wel een grap. Dat is een Nederlander die in India woont met zijn gezin. Hij zat met zijn vrouw en zijn kinderen in de auto, had geen mondkapje op. Kregen per persoon een boete van 500 roepies (euro of 6).

Want, het is verplicht om een mondkapje op te hebben buiten je huis. Dat is een beetje de richting die wij ook op aan 't gaan zijn, totale kolder.
Ja, ik begrijp echt niet dat we nog grijpen naar een plicht.
Bedank de mensen voor de best die ze doen, en laat het daarbij, want meer repressie, zorgt echt voor minder draagvlak.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196294452
quote:

[..]

In België was het verplicht in een gemeente om een mondkapje te dragen in een cabrio omdat het in de buitenlucht was (tenzij je dak dicht was).
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:54:43 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196294476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:49 schreef _serial_ het volgende:
Het meest vervelende vind ik nog wel, en ik hoop dat ik niet gelijk heb, dat de muilkorfplicht net zolang gaat gelden als de tijdelijke regeling corona. En vooralsnog niet opgehangen is aan bijvoorbeeld niveau 3 van de routekaart.
Die routekaart is totaal niet serieus te nemen.
pi_196294479
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:53 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In België was het verplicht in een gemeente om een mondkapje te dragen in een cabrio omdat het in de buitenlucht was (tenzij je dak dicht was).
Ja totale kolder vind ik het ook in de buitenlucht, in veel landen is het daar verplicht.
pi_196294494
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:53 schreef ipa84 het volgende:

[..]

En om dat soort onzinnige regels waren we in Nederland zo dankbaar dat van Dissel en de rest van het OMT niet mee ging in die onzin. Kapje op, kapje af, op af. Ondertussen eten, met je vette vingers aan je kapje om 'm weer op te zetten, handen wassen en weer af.

Maar de overheid is toch gecaved. Wordt wat straks als de horeca weer open is.
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:55:53 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196294499
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja totale kolder vind ik het ook in de buitenlucht, in veel landen is het daar verplicht.
Zodra dat hier ook komt haak ik echt af hoor. Supermarkt prima en bij de kapper zet ik hem evt ook wel op, maar ik ga niet zo'n ding dragen als ik in de pauze een rondje ga lopen of fietsen, of als ik de vuilniszak naar de ondergrondse container ga brengen.
pi_196294504
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die routekaart is totaal niet serieus te nemen.
Er is één ding zeker. Als je deze routekaart volgt kom je niet aan op je bestemming.
pi_196294516
quote:

[..]

Als mensen steeds onzin blijven accepteren onder het mom van "kleine moeite" of "baat het niet schaadt het niet" dan ga je die toestanden hier ook krijgen ja. Het gaat steeds verder.

De volgende stap hier is een mondkapje op in de buitenlucht, overal buiten je huis. Kan je vergif op in gaan nemen. Kleine moeite toch?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196294528
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb je dit nu al meerdere keren zien zeggen tegen anderen. Waar maak je je zo druk over?
Dat hoop ik ja. Dat mensen het voor zichzelf kunnen relativeren. Want je kan je er heel druk over maken, maar eigenlijk stelt het niets voor.

Ik zet 3, hooguit 4, keer per week even zo’n ding op als ik winkel binnen loop. Ik snap niet hoe dat een probleem kan zijn. Kleine moeite.

Van mensen die in een winkel werken en 8 uur per dag een mondkapje moeten dragen, kan ik me nog wel voorstellen als zij er wat meer moeite mee hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2020 21:58:35 ]
pi_196294542
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zodra dat hier ook komt haak ik echt af hoor. Supermarkt prima en bij de kapper zet ik hem evt ook wel op, maar ik ga niet zo'n ding dragen als ik in de pauze een rondje ga lopen of fietsen, of als ik de vuilniszak naar de ondergrondse container ga brengen.
Komt hier ook nog wel, maak je vooral geen zorgen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196294555
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

En om dat soort onzinnige regels waren we in Nederland zo dankbaar dat van Dissel en de rest van het OMT niet mee ging in die onzin. Kapje op, kapje af, op af. Ondertussen eten, met je vette vingers aan je kapje om 'm weer op te zetten, handen wassen en weer af.

Maar de overheid is toch gecaved. Wordt wat straks als de horeca weer open is.
Klopt maar goed dat gebeurt nu ook want zodra iemand de winkel uitstapt is het eerste wat die doet kapje van hoofd aftrekken en in je broekzak doen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 21:58:45 #196
416575 crew  Evenstar
pi_196294559
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:49 schreef _serial_ het volgende:
Op zich is dat heel logisch toch?

Zij gaan er van uit dat mondkapjes werken, dus laten wij dat even aannemen als een feit (ja, wij kunnen er over discusseren tot wij een ons wegen, maar dat doet er nu even niet toe).

Het isrelatief gezien een minder ingrijpende maatregel wat simpel te regelen en makkelijk te handhaven is. Daarnaast lijkt het er toch op dat heel veel mensen zich er aan houden. Als je er dan van uit gaat dat het werkt zou het raar/dom zijn om het te laten vervallen.
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:59:53 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196294577
https://www.hln.be/buiten(...)ht-bestaat~a0b3d1fb/

Over sommige patiënten in South Dakota die doodgaan aan het virus, dat volgens hen niet bestaat. :X
  dinsdag 17 november 2020 @ 22:01:10 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196294598
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zij gaan er van uit dat mondkapjes werken, dus laten wij dat even aannemen als een feit (ja, wij kunnen er over discusseren tot wij een ons wegen, maar dat doet er nu even niet toe).

Het isrelatief gezien een minder ingrijpende maatregel wat simpel te regelen en makkelijk te handhaven is. Daarnaast lijkt het er toch op dat heel veel mensen zich er aan houden. Als je er dan van uit gaat dat het werkt zou het raar/dom zijn om het te laten vervallen.
Uiteindelijk zijn alle maatregelen bedoeld om de zorg te ontlasten.

Kan me voorstellen dat mensen niet nog maanden met maskers op willen lopen als we aan vaccineren zijn begonnen en er in de ziekenhuizen geen problemen meer zijn.
pi_196294623
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik verwacht dat voor veel mensen het dragen van een mondkapje voelt als een zichtbare vorm van repressie. Een van hogerhand opgelegd iets dat je moet dragen. Alsof je verplicht dat bepaald ondergoed niet meer mag omdat het slecht voor je kan zijn.

Ja, het is makkelijk te handhaven. Veel mensen dragen het vrijwillig al. Door daar dan een verplichting en boete op te stellen is een beetje alsof je als jong jochie ruzie had met iemand en nadat de ander wegloopt je zegt: "Ja en blijf weg!"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2020 @ 22:04:19 #200
416575 crew  Evenstar
pi_196294639
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 22:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Uiteindelijk zijn alle maatregelen bedoeld om de zorg te ontlasten.

Kan me voorstellen dat mensen niet nog maanden met maskers op willen lopen als we aan vaccineren zijn begonnen en er in de ziekenhuizen geen problemen meer zijn.
Als vaccineren is begonnen en de maatregelen worden opgeheven, omdat de ziekenhuizen niet meer overbelast kunnen raken, gaat het hele gebeuren omtrent mondkapjes ook gewoon weg hoor.

Nu zou het gewoon heel raar zijn om het af te schaffen, zelfs als wij bij niveau 1 uitkomen. Als je er van uit gaat dat het effectief is wil je zo'n simpele maatregelen gewoon altijd aanhouden. Net als werk zoveel mogelijk thuis, was je handen en nies in je elleboog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')