Waarom zegt die droeftoeter dat dan steeds? Enge CDA man.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarop is ie allang teruggefloten, dat gaat niet gebeuren
Toch zei hij het 2 uur geleden wederom.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarop is ie allang teruggefloten, dat gaat niet gebeuren
Denk dan ook dat hij morgen weer strafbankje in mag want dit gaat ver buiten wat hij kan bewerenquote:Op dinsdag 17 november 2020 21:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch typisch dat ie het dan vandaag alweer herhaalt.
Ik moest het ook opzoeken hoor. Het kon ook veranderd zijn in de tussentijd.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:48 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, my bad. Mijn jongste is nu 4 jaar, dus ik ben voorlopig even uit het vaccinatieriedeltje. Het isneen tijd lang story of my life geweest met 3 kleine kindjes![]()
Ik kan me nu ook weer herinneren dat mijn motivatie was dat ik mijn gup in de eerste maanden ook tegen kinkhoest wilde beschermen inderdaad
Ho wacht eens even. We doen het SAMEN toch, deze crisis? Gelijke lusten, gelijke lasten. Jongeren die nauwelijks gevaar lopen voor corona die afgelopen zomer een feestje vierden zijn dikke aso's en niet solidair naar de zorg en ouderen toe maar tante Truus en Bep mogen straks weer lekker keuvelen in het park zonder 1.5 meter terwijl de jongeren nog thuis op hun kamer zitten te verpieteren, online colleges volgen en geen evenementen kunnen bezoeken omdat ze achterin de rij aansluiten voor het vaccin. Het rijmt totaal niet.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:10 schreef kol7680 het volgende:
Hugo benadrukt weer eens dat er voor gevaccineerden een andere samenleving gaat gelden dan niet gevaccineerden. Hugotje toch
Vaccinatie niet verplicht, maar belang van vaccineren wordt wel benadrukt
Het coronavaccin wordt niet verplicht, benadrukte De Jonge dinsdag wederom. "Maar u zult ons alle dagen van de week horen over hoe belangrijk het is, omdat het de effectiefste methode is om het virus te verslaan. Daarom is het verstandig om te kiezen voor het vaccin, dat zullen we gaan overbrengen."
Om groepsimmuniteit op te bouwen, is het nodig dat minstens 70 procent van de bevolking zich laat vaccineren. De minister liet wel weten niet te willen denken in privileges voor mensen die zich laten vaccineren.
"Maar als je een deel van de samenleving hebt gevaccineerd, kun je je afvragen of die 1,5 meter nog nodig is. Er gaat een fase ontstaan dat er voor een deel van de samenleving andere regels gelden dan voor een ander deel."
Bron: nu.nl
Volledig mee eens, maar ik moet het nog zien dat het zo gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik sta er ook zo in.
Als die groep gevaccineerd is zouden de maatregelen gewoon weggegooid moeten worden voor iedereen. Het gaat om de zorg (dat is wat er constant geroepen werd de afgelopen maanden), maar als je grootste risico groepen gevaccineerd zijn is dat dus geen goed argument meer. Ja, de bevolking steekt elkaar alsnog aan, maar de ziekenhuizen zouden het prima aan moeten kunnen.
Ik ga me dan niet maandenlang nog aan maatregelen houden als ondertussen de risico groepen (waar we het allemaal voor deden de afgelopen maanden) weer lekker meer mogen. Geen enkele reden om de bevolking dan alsnog binnen te laten zitten.
Zal wat zijn; enkel uit eten mogen met een vaccinatie. Of je mag enkel op vakantie met een vaccinatie. Festivals. Evenementen. Gaat de bevolking nooit pikken.
Mijn vrouw heeft tijdens de zwangerschap (met 32 weken geloof ik?) de vaccinatie voor kinkhoest voor onze dochter al gehad. Die vonden we wel even spannend, want ook bij de verloskundige waren ze er nog niet 100% uit.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik moest het ook opzoeken hoor. Het kon ook veranderd zijn in de tussentijd.
Dat laatste zie je nu al. Heel veel mensen op social media ed die het prima vinden dat die tweedeling er komt. Sommigen slikken letterlijk alles (ja, dirtyquote:Op dinsdag 17 november 2020 21:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Iedereen blijft steeds maar weer kleine brokjes beperkingen ,maatregelen en verplichtingen slikken onder het mom van corona. "Kleine moeite", "baat het niet, schaadt het niet". Straks wordt een tweestromensamenleving (niet gevaccineerden en gevaccineerden) of een vaccinatieplicht ook nog genormaliseerd.
Omdat het niet het meest heldere politieke licht is?quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:18 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Waarom zegt die droeftoeter dat dan steeds? Enge CDA man.
Ow ja, en mondkapjesplicht vanaf december. Wat een onzin.
Dat is toch gewoon correct wat hij zegt? Totdat er een voldoende dekkingsgraad is behaald, is er een fase waarin er verschil gemaakt kan worden. Lijkt me niet heel raar. Dan kunnen we daarna met zijn allen weer terug naar normaal.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:10 schreef kol7680 het volgende:
Hugo benadrukt weer eens dat er voor gevaccineerden een andere samenleving gaat gelden dan niet gevaccineerden. Hugotje toch
Vaccinatie niet verplicht, maar belang van vaccineren wordt wel benadrukt
Het coronavaccin wordt niet verplicht, benadrukte De Jonge dinsdag wederom. "Maar u zult ons alle dagen van de week horen over hoe belangrijk het is, omdat het de effectiefste methode is om het virus te verslaan. Daarom is het verstandig om te kiezen voor het vaccin, dat zullen we gaan overbrengen."
Om groepsimmuniteit op te bouwen, is het nodig dat minstens 70 procent van de bevolking zich laat vaccineren. De minister liet wel weten niet te willen denken in privileges voor mensen die zich laten vaccineren.
"Maar als je een deel van de samenleving hebt gevaccineerd, kun je je afvragen of die 1,5 meter nog nodig is. Er gaat een fase ontstaan dat er voor een deel van de samenleving andere regels gelden dan voor een ander deel."
Bron: nu.nl
Tot een organisator wordt aangeklaagd wegens een uitbraak op zijn festival, waarvan mensen ernstig ziek zijn geworden of zelfs overleden.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. De organisator van een festival waar ik een kaartje voor betaal die bepaald of ik medisch geschikt ben om wel of niet naar dat festival kan gaan? Het lijkt mij dat de organisator me toegang kan weigeren waardoor ik mijn kaartje terug krijg, maar meer niet. Lijkt me ook totaal niet wenselijk, dat soort willekeur.
Amen! mosterd na de maaltijd, dat is het, ze hadden het moeten houden bij een advies.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de emmer vol is bij veel mensen. Maandenlang waren we met zijn allen blij dat onze regering niet mee ging in die waanzin (even los van of 't wel of niet werkt), en nu komt er als een soort mosterd na de maaltijd toch een verplichting.
De vaccinatieplicht komt er natuurlijk niet, maar ik zou het heel raar vinden als we versoepelingen gaan vast hangen aan het vaccin, dat kan nog wel eens 2 jaar duren voor wel "voldoende" gevaccineerd hebben.quote:De cijfers zijn aan 't dalen, ziekenhuizen geven aan weer wat meer lucht te hebben (omdat mensen zich aan de maatregelen gehouden hebben). Als dank daarvoor moeten mensen zich nog langer aan diezelfde beperkingen houden en komen er nog meer verzwaringen.
Het is een beetje alsof je al een jaar iedere keer irritatie hebt om je partner en ontploft doordat de vaatwasser niet ingeruimd is. Het gaat totaal niet om de vaatwasser, dat is gewoon de druppel die de emmer deed overlopen, waardoor het eruit komt. Die druppels zijn nu het mondkapje en de semi-vaccinatieplicht.
Dat lijkt me iets wat in de VS kan gebeuren maar niet hier. Gaat de organisator anders zelf vaccineren? Dat heeft ie totaal niet onder controle, gelukkig.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tot een organisator wordt aangeklaagd wegens een uitbraak op zijn festival, waarvan mensen ernstig ziek zijn geworden of zelfs overleden.
Dat gaat ook niet gebeuren. Simpelweg omdat er dan ook hele andere krachten gaan werken. Hoe denk je dat werkgevers er op gaan reageren dat ze niet op volle toeren kunnen draaien omdat ze nog aan de andere halve meter zitten. Of de horeca die maar 1 bepaalde groep kan ontvangen als gast.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik sta er ook zo in.
Als die groep gevaccineerd is zouden de maatregelen gewoon weggegooid moeten worden voor iedereen. Het gaat om de zorg (dat is wat er constant geroepen werd de afgelopen maanden), maar als je grootste risico groepen gevaccineerd zijn is dat dus geen goed argument meer. Ja, de bevolking steekt elkaar alsnog aan, maar de ziekenhuizen zouden het prima aan moeten kunnen.
Ik ga me dan niet maandenlang nog aan maatregelen houden als ondertussen de risico groepen (waar we het allemaal voor deden de afgelopen maanden) weer lekker meer mogen. Geen enkele reden om de bevolking dan alsnog binnen te laten zitten.
Zal wat zijn; enkel uit eten mogen met een vaccinatie. Of je mag enkel op vakantie met een vaccinatie. Festivals. Evenementen. Gaat de bevolking nooit pikken.
True, zit ook zeker wel wat in jaquote:Op dinsdag 17 november 2020 21:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de emmer vol is bij veel mensen. Maandenlang waren we met zijn allen blij dat onze regering niet mee ging in die waanzin (even los van of 't wel of niet werkt), en nu komt er als een soort mosterd na de maaltijd toch een verplichting.
De cijfers zijn aan 't dalen, ziekenhuizen geven aan weer wat meer lucht te hebben (omdat mensen zich aan de maatregelen gehouden hebben). Als dank daarvoor moeten mensen zich nog langer aan diezelfde beperkingen houden en komen er nog meer verzwaringen.
Het is een beetje alsof je al een jaar iedere keer irritatie hebt om je partner en ontploft doordat de vaatwasser niet ingeruimd is. Het gaat totaal niet om de vaatwasser, dat is gewoon de druppel die de emmer deed overlopen, waardoor het eruit komt. Die druppels zijn nu het mondkapje en de semi-vaccinatieplicht.
En dit zou dan alleen voor corona gelden? En niet voor al die andere besmettelijke ziektes die er bestaan?quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tot een organisator wordt aangeklaagd wegens een uitbraak op zijn festival, waarvan mensen ernstig ziek zijn geworden of zelfs overleden.
Het doel is en was niet de dekkingsgraad of mate van immuniteit, maar de druk op de zorg. Als er voldoende mensen in risicogroepen zijn ingeënt, dan is er daarna voor anderen geen reden meer om zich gedwongen aan allerlei regels te houden.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon correct wat hij zegt? Totdat er een voldoende dekkingsgraad is behaald, is er een fase waarin er verschil gemaakt kan worden. Lijkt me niet heel raar. Dan kunnen we daarna met zijn allen weer terug naar normaal.
En een andere kant op die de angel uit deze hele toestand haalt is niet gewenst, wordt moord en brand over geschreeuwd. "HOE DURF JE DIT VOOR TE STELLEN!!!!???" want de zielige ouderen. Ik kan mij hier zo over opfucken he.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat laatste zie je nu al. Heel veel mensen op social media ed die het prima vinden dat die tweedeling er komt. Sommigen slikken letterlijk alles (ja, dirty), dat heeft me wel verbaasd de afgelopen maanden. Die groep is groter dan dat ik dacht.
Ik vind het persoonlijk te ver gaan om voor dit soort dingen als proefkonijn mee te doen. En al helemaal om het bij wet/ministriele regeling vast te leggen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat kan er fout gaan? Dat het effect beperkt is? Wetenschappelijk onderzoek varieert nog al over de werking. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Misschien heb je het gemist, maar het wordt al zo ongeveer sinds de start van de epidemie opgehangen aan het Heilige Vaccin. Zonder vaccin = geen festivals etc.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:21 schreef _serial_ het volgende:
De vaccinatieplicht komt er natuurlijk niet, maar ik zou het heel raar vinden als we versoepelingen gaan vast hangen aan het vaccin, dat kan nog wel eens 2 jaar duren voor wel "voldoende" gevaccineerd hebben.
En dan lekker op 27 april en 5 mei weer onze 'vrijheid' vieren volgend jaar zeker.quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ho wacht eens even. We doen het SAMEN toch, deze crisis? Gelijke lusten, gelijke lasten. Jongeren die nauwelijks gevaar lopen voor corona die afgelopen zomer een feestje vierden zijn dikke aso's en niet solidair naar de zorg en ouderen toe maar tante Truus en Bep mogen straks weer lekker keuvelen in het park zonder 1.5 meter terwijl de jongeren nog thuis op hun kamer zitten te verpieteren, online colleges volgen en geen evenementen kunnen bezoeken omdat ze achterin de rij aansluiten voor het vaccin. Het rijmt totaal niet.
Ik neem aan dat het bij aankoop van een kaartje is. Hoewel je dan zit met dat veel mensen (zoals ik) maanden van tevoren dingen kopen. Dan heb je dus kans dat er twee rijen zijn: voor mensen die het vaccinatiebewijs al hebben overlegd en de rest. Maar ik snap je twijfels of dit überhaupt haalbaar is.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:56 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En dan nog
In de tijd dat we nog festivals hadden ... duizenden mensen opgepropt tussen die dranghekken voor kaartcontrole. Moeten ze ook nog gaan controleren op wel/niet gevaccineerd. Als je op het drukste moment komt hebben die echt geen zin om van 40.000 te checken of hun 'coronapaspoort' echt of nep is
Registreren/scannen mag niet .. wet AVG.
Dus ik denk/hoop dat het praktisch niet uitvoerbaar is.
En anders ... komen er zat andere leuke dingen op mijn pad.
Duitsland meld zojuist hoogst aantal doden sinds April, nee gaat prima!quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:44 schreef Za het volgende:
[..]
Welnee.
Met Kerst zijn de restaurants weer open en zit je gezellig bij je familie.
In de ons omringende landen gaat het ook uitstekend, afgezien van Italie maar die zijn een maand later begonnen dus hebben nog even te gaan.
Mensen volgen de meute, komt verder weinig logisch denkwerk bij aan te pas.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:56 schreef Ven1972 het volgende:
Kunnen mensen nog wel logisch nadenken???/ Dat is de grote vraag van ons zelf hoe we met de maatregelen omgaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |