abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:04:34 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196293438
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:56 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En dan nog

In de tijd dat we nog festivals hadden ... duizenden mensen opgepropt tussen die dranghekken voor kaartcontrole. Moeten ze ook nog gaan controleren op wel/niet gevaccineerd. Als je op het drukste moment komt hebben die echt geen zin om van 40.000 te checken of hun 'coronapaspoort' echt of nep is

Registreren/scannen mag niet .. wet AVG.

Dus ik denk/hoop dat het praktisch niet uitvoerbaar is.

En anders ... komen er zat andere leuke dingen op mijn pad.
Dat komt er niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196293446
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Lijkt mij niet, dat een organisator in Nederland een bewijs van (goed?) gedrag mag eisen dat inzage geeft in iemands medische status. Bij gerede twijfel omtrent gezondheid of risico van besmetting, kan de organisator een bevoegd arts inschakelen om de medische (on)geschiktheid te onderzoeken.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. De organisator van een festival waar ik een kaartje voor betaal die bepaald of ik medisch geschikt ben om wel of niet naar dat festival kan gaan? Het lijkt mij dat de organisator me toegang kan weigeren waardoor ik mijn kaartje terug krijg, maar meer niet. Lijkt me ook totaal niet wenselijk, dat soort willekeur.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2020 21:05:34 ]
pi_196293460
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat is gewoon zo. Als we morgen met een trechter op onze kop moeten lopen doet 80% van de Nederlanders dit. Naïef volgzaam volkje.
Ik heb me erover verbaasd hoe krachtig groepsdruk werkt. 'Tja de rest doet het ook enzo' is toch wel de voornaamste reden die ik hoor van mensen waarom ze een mondkapje dragen in bijv de supermarkt.
I'll give you something to do
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:05:42 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196293463
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat is gewoon zo. Als we morgen met een trechter op onze kop moeten lopen doet 80% van de Nederlanders dit. Naïef volgzaam volkje.
Beter 1 keer per week een kwartier een mondkapje op met een leuk patroontje dan je er zo over op te winden. ;)
pi_196293488
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom, vraag niet alleen aan jou, die enorme strijd tegen mondmaskers?
Ik ben niet overtuigd van het nut vooral denk ik.

Ik heb ook mijn twijfels over wat het doet met mijn eigen gezondheid.

Ik kan het gewoon niet rijmen voor mijzelf.

Daar overheen mijn aversie tegen de oplegging/verplichting denk ik.

Hoe we in het algemeen met de hele situatie omgaan. De maatregelen. Het meeste kan ik prima mee leven. Maar met sommige. Het dwingende karakter, niet goedschiks dan maar kwaadschiks, het niet logische. Het klopt voor mijn gevoel niet.

In mij zit diep verankerd een kernwaarde van vrijheid/vrij willen zijn. En dat iedereen in dergelijke keuzes vrij zou moeten kunnen zijn. Dat ik een ander niet veroordeel over diens keuzes. Maar dat ik het fijn zou vinden als een ander mij ook in mijn waarde laat. Voor mijn gevoel is dat wederzijdse begrip naar elkaar soms heel ver te zoeken. Ik zie angst. Ik hoor angst. Ik voel angst. Om mij heen. Maar niet bij mij. Ik voel vooral vertrouwen.

We doen zo ons best om controle controle controle te houden. Conteole komt in mijn optiek voort uit angst. En guess what? Deze situatie valt niet te controleren. Mensen om mij heen maken zichzelf dat wijs en dat is allemaal prima. Maar ze proberen mij daarin mee te slepen en ik wil dat niet. Ik wil niet mee doen aan een systeem wat bol staat van angst, controle en wantrouwen. Ik doe daar niet aan mee. Dat voel ik vooral diep van binnen.

Daarom geruime tijd trouw VVD-aanhanger. Tot april. Toen vielen ze voor mij van hun .. hoe heet dat.. kan er even niet op komen. Nah, toen donderden ze ineens naar beneden voor mijn gevoel.

Zoiets.
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:07:30 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196293489
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik maak mij niet zo druk om die mondkapjesplicht. Ik kan zeggen dat ik een chronische aandoening heb, dan hoeft ie niet op. Of desnoods draag ik hem alleen over de kin.
Ik maak mij ook niet meer druk om die maskers an sich, maar ze staan vooral symbool voor een zwalkend beleid.
pi_196293494
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:59 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Mensen met ernstig overgewicht krijgen dus voorrang bij een vaccinatie. Er is natuurlijk een groep die daar zelf weinig aan kan doen maar voor de rest heb ik daar wel moeite mee. Ik weet niet hoe groot die groep is, maar dan zou ik bij de 1e ronde vaccins eerder die groep laten zitten en die ruimte gebruiken om de leeftijd van 70 jaar zoveel mogelijk naar beneden bij te stellen.
Waarom? Is het doel niet gewoon de druk op de zorg maximaal verlagen?

Waarom wil je mensen afstraffen? Lijkt me niet dat we die luxe in dit dossier hebben.
zie email 27 oktober
pi_196293498
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:05 schreef Momo het volgende:

[..]

Beter 1 keer per week een kwartier een mondkapje op met een leuk patroontje dan je er zo over op te winden. ;)
Begrijp dat gedoe om mondkapjes ook niet

Heb er nu voor 10 euro eentje gekocht die zo dun is dat je amper merkt dat je een mondkapje op hebt. En het is er niet aan af te zien. Mooi man
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_196293503
quote:

[..]

Hier gaat het dus al fout.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196293526
quote:

[..]

Ik loop 40-45 procent van de dag met zo'n kapje. Nou, het is allemaal wat hoor.

Sommige mensen maken zich echt druk om verkeerde dingen.
pi_196293535
Hugo benadrukt weer eens dat er voor gevaccineerden een andere samenleving gaat gelden dan niet gevaccineerden. Hugotje toch

Vaccinatie niet verplicht, maar belang van vaccineren wordt wel benadrukt

Het coronavaccin wordt niet verplicht, benadrukte De Jonge dinsdag wederom. "Maar u zult ons alle dagen van de week horen over hoe belangrijk het is, omdat het de effectiefste methode is om het virus te verslaan. Daarom is het verstandig om te kiezen voor het vaccin, dat zullen we gaan overbrengen."

Om groepsimmuniteit op te bouwen, is het nodig dat minstens 70 procent van de bevolking zich laat vaccineren. De minister liet wel weten niet te willen denken in privileges voor mensen die zich laten vaccineren.

"Maar als je een deel van de samenleving hebt gevaccineerd, kun je je afvragen of die 1,5 meter nog nodig is. Er gaat een fase ontstaan dat er voor een deel van de samenleving andere regels gelden dan voor een ander deel."

Bron: nu.nl
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:11:26 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196293559
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:05 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik heb me erover verbaasd hoe krachtig groepsdruk werkt. 'Tja de rest doet het ook enzo' is toch wel de voornaamste reden die ik hoor van mensen waarom ze een mondkapje dragen in bijv de supermarkt.
En dan 1 stap buiten de supermarkt met masker op de kin weer vrolijk met buurvrouw Truus staan keuvelen, schouder aan schouder. Genieten.
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:11:46 #113
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196293565
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hier gaat het dus al fout.
Wat kan er fout gaan? Dat het effect beperkt is? Wetenschappelijk onderzoek varieert nog al over de werking. Baat het niet, dan schaadt het niet.
pi_196293580
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:10 schreef kol7680 het volgende:
Hugo benadrukt weer eens dat er voor gevaccineerden een andere samenleving gaat gelden dan niet gevaccineerden. Hugotje toch

Het coronavaccin wordt niet verplicht, benadrukte De Jonge dinsdag wederom. "Maar u zult ons alle dagen van de week horen over hoe belangrijk het is, omdat het de effectiefste methode is om het virus te verslaan. Daarom is het verstandig om te kiezen voor het vaccin, dat zullen we gaan overbrengen."

Om groepsimmuniteit op te bouwen, is het nodig dat minstens 70 procent van de bevolking zich laat vaccineren. De minister liet wel weten niet te willen denken in privileges voor mensen die zich laten vaccineren.

"Maar als je een deel van de samenleving hebt gevaccineerd, kun je je afvragen of die 1,5 meter nog nodig is. Er gaat een fase ontstaan dat er voor een deel van de samenleving andere regels gelden dan voor een ander deel."

Ik weet niet hoe anderen dat zullen zien, maar als de risicogroepen gevaccineerd zijn heb ik zoiets van: "Mooi, mag ik ook weer normaal gaan doen en kan ik stoppen met de hele dag thuis zitten"

Ben benieuwd hoe ze het voor zich zien. "Bent u gevaccineerd?" Nee? "Ok, dan mag je niet de Action in"
pi_196293596
quote:

[..]

Als we op alle vlakken zo achteloos over zaken dachten dan zouden we nog jaloers zijn ook op de vrijheid en privacy van de gemiddelde Chinees.
I'll give you something to do
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:14:02 #116
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196293610
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:12 schreef chratnox het volgende:
"Bent u gevaccineerd?" Nee? "Ok, dan mag je niet de Action in"
Wat vervelend is als je net toe bent aan een nieuwe eiersnijer, maar als je er werkt dan wordt al helemaal ingewikkeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:14:37 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196293622
quote:

[..]

Ik weet niet hoe anderen dat zullen zien, maar als de risicogroepen gevaccineerd zijn heb ik zoiets van: "Mooi, mag ik ook weer normaal gaan doen en kan ik stoppen met de hele dag thuis zitten"

Ben benieuwd hoe ze het voor zich zien. "Bent u gevaccineerd?" Nee? "Ok, dan mag je niet de Action in"
Hugo kan zich er beter druk om gaan maken of hij na maart nog wel op zijn post zit.
pi_196293624
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:11 schreef Momo het volgende:

[..]

Wat kan er fout gaan? Dat het effect beperkt is? Wetenschappelijk onderzoek varieert nog al over de werking. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Iedereen blijft steeds maar weer kleine brokjes beperkingen ,maatregelen en verplichtingen slikken onder het mom van corona. "Kleine moeite", "baat het niet, schaadt het niet". Straks wordt een tweestromensamenleving (niet gevaccineerden en gevaccineerden) of een vaccinatieplicht ook nog genormaliseerd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:14:52 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196293626
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:07 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ben niet overtuigd van het nut vooral denk ik.

Ik heb ook mijn twijfels over wat het doet met mijn eigen gezondheid.

Ik kan het gewoon niet rijmen voor mijzelf.

Daar overheen mijn aversie tegen de oplegging/verplichting denk ik.

Hoe we in het algemeen met de hele situatie omgaan. De maatregelen. Het meeste kan ik prima mee leven. Maar met sommige. Het dwingende karakter, niet goedschiks dan maar kwaadschiks, het niet logische. Het klopt voor mijn gevoel niet.

In mij zit diep verankerd een kernwaarde van vrijheid/vrij willen zijn. En dat iedereen in dergelijke keuzes vrij zou moeten kunnen zijn. Dat ik een ander niet veroordeel over diens keuzes. Maar dat ik het fijn zou vinden als een ander mij ook in mijn waarde laat. Voor mijn gevoel is dat wederzijdse begrip naar elkaar soms heel ver te zoeken. Ik zie angst. Ik hoor angst. Ik voel angst. Om mij heen. Maar niet bij mij. Ik voel vooral vertrouwen.

We doen zo ons best om controle controle controle te houden. Conteole komt in mijn optiek voort uit angst. En guess what? Deze situatie valt niet te controleren. Mensen om mij heen maken zichzelf dat wijs en dat is allemaal prima. Maar ze proberen mij daarin mee te slepen en ik wil dat niet. Ik wil niet mee doen aan een systeem wat bol staat van angst, controle en wantrouwen. Ik doe daar niet aan mee. Dat voel ik vooral diep van binnen.

Daarom geruime tijd trouw VVD-aanhanger. Tot april. Toen vielen ze voor mij van hun .. hoe heet dat.. kan er even niet op komen. Nah, toen donderden ze ineens naar beneden voor mijn gevoel.

Zoiets.
Sokkel/voetstuk

En ok, snap ik deels wel.
Snap alleen de strijdbaarheid niet, terwijl er in mijn ogen nu veel urgenter zaken zijn om je strijdkrachten voor in te zetten.
En de zorg voor je eigen gezondheid bij dragen van een mondmasker vat ik niet helemaal. Ik heb jaren in de zorg gewerkt en vaak met mondmasker op, en collega's van me deden dat dag in dag uit. Daar gebeurt echt niets geks mee, tenzij je een zwaar heftige Covid viral load mee draagt wellicht. Ben je bang voor dat laatste?
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:16:21 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196293660
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:10 schreef kol7680 het volgende:

Daarop is ie allang teruggefloten, dat gaat niet gebeuren
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:17:07 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196293678
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hugo kan zich er beter druk om gaan maken of hij na maart nog wel op zijn post zit.
Denk je niet dat dat allang duidelijk is?
pi_196293683
quote:

[..]

Ik denk dat als de ziekenhuizen leeg zijn en/of de besmettingen laag zijn dat ze niet anders kunnen dan de boel open te gooien. Want anders klopt het verhaaltje van de laatste maanden ook niet meer we doen dit om de zorg te ontlasten.
  dinsdag 17 november 2020 @ 21:17:49 #123
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196293700
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Daarop is ie allang teruggefloten, dat gaat niet gebeuren
Toch typisch dat ie het dan vandaag alweer herhaalt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196293703
quote:

[..]

Ik sta er ook zo in.

Als die groep gevaccineerd is zouden de maatregelen gewoon weggegooid moeten worden voor iedereen. Het gaat om de zorg (dat is wat er constant geroepen werd de afgelopen maanden), maar als je grootste risico groepen gevaccineerd zijn is dat dus geen goed argument meer. Ja, de bevolking steekt elkaar alsnog aan, maar de ziekenhuizen zouden het prima aan moeten kunnen.

Ik ga me dan niet maandenlang nog aan maatregelen houden als ondertussen de risico groepen (waar we het allemaal voor deden de afgelopen maanden) weer lekker meer mogen. Geen enkele reden om de bevolking dan alsnog binnen te laten zitten.

Zal wat zijn; enkel uit eten mogen met een vaccinatie. Of je mag enkel op vakantie met een vaccinatie. Festivals. Evenementen. Gaat de bevolking nooit pikken.
pi_196293709
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 21:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Sokkel/voetstuk

En ok, snap ik deels wel.
Snap alleen de strijdbaarheid niet, terwijl er in mijn ogen nu veel urgenter zaken zijn om je strijdkrachten voor in te zetten.
En de zorg voor je eigen gezondheid bij dragen van een mondmasker vat ik niet helemaal. Ik heb jaren in de zorg gewerkt en vaak met mondmasker op, en collega's van me deden dat dag in dag uit. Daar gebeurt echt niets geks mee, tenzij je een zwaar heftige Covid viral load mee draagt wellicht. Ben je bang voor dat laatste?
Ik heb het idee dat de emmer vol is bij veel mensen. Maandenlang waren we met zijn allen blij dat onze regering niet mee ging in die waanzin (even los van of 't wel of niet werkt), en nu komt er als een soort mosterd na de maaltijd toch een verplichting.

De cijfers zijn aan 't dalen, ziekenhuizen geven aan weer wat meer lucht te hebben (omdat mensen zich aan de maatregelen gehouden hebben). Als dank daarvoor moeten mensen zich nog langer aan diezelfde beperkingen houden en komen er nog meer verzwaringen.

Het is een beetje alsof je al een jaar iedere keer irritatie hebt om je partner en ontploft doordat de vaatwasser niet ingeruimd is. Het gaat totaal niet om de vaatwasser, dat is gewoon de druppel die de emmer deed overlopen, waardoor het eruit komt. Die druppels zijn nu het mondkapje en de semi-vaccinatieplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')