Het gaat me nogmaals niet om te twijfels over de veiligheid van het vaccin, het gaat me om het gehuil dat er misschien wel consequenties zijn voor mensen dat ze niet mogen deelnemen aan bepaalde dingen in de tijd dat het vaccin uitgerold worden met kreten als "ze verdienen hieraan!" en "ik geloof niet in transparantie!".quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Of moeilijk doen dan om de minderheid die twijfels heeft. Weet ik veel. Laat ze.
Volgens mij heeft de Jonge vandaag nog aangegeven dat er geen consequenties komen voor weigeraars. Kan ook niet, wettelijk gezien.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het gaat me nogmaals niet om te twijfels over de veiligheid van het vaccin, het gaat me om het gehuil dat er misschien wel consequenties zijn voor mensen dat ze niet mogen deelnemen aan bepaalde dingen in de tijd dat het vaccin uitgerold worden met kreten als "ze verdienen hieraan!" en "ik geloof niet in transparantie!".
Die selectieve deelname zou ik ook niet al te blij mee zijn, maar dan meer omdat ik waarschijnlijk achterin de rij wordt gezet en daar totaal geen zeggenschap over heb.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het gaat me nogmaals niet om te twijfels over de veiligheid van het vaccin, het gaat me om het gehuil dat er misschien wel consequenties zijn voor mensen dat ze niet mogen deelnemen aan bepaalde dingen in de tijd dat het vaccin uitgerold worden met kreten als "ze verdienen hieraan!" en "ik geloof niet in transparantie!".
Dat is best een aardige dooddoener, om iemand die er niet zo over denkt als jij af te doen met ‘gehuil’.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou ja juridisch gezien niet volgens mij.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:20 schreef capricia het volgende:
Maar mag dat, dat een festival een bewijs van vaccinatie wil zien, voor toegang?
Lees je in in de corona-wet.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik hoor Rutte nu iets op NOS zeggen over corona akkoord in de EU en rechtstaat
Net nu hij een uur geleden eruit geflapt heeft dat mondkapjes verplicht wordenbij een wet waarvan ik nog steeds niet zeker weet of ie er per 1 december verplicht is. Ze roepen het wel, maar is het er nu door of niet? Ik kan het echt niet meer volgen. Iedereen neemt maar dingen voor waarheid aan en als men iets maar vaak zat roept 'dan zal het wel zo zijn'. Maar dat betekent nog niet dat het dat echt is.
Rechtstaat my ass Rutte.
Volgens mij niet, nee. Iedereen heeft het recht om festival te bezoeken ongeacht zij of hij niet gevaccineerd is... Dus ze kunnen grondwettelijk niet discrimineren (art.1).quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:20 schreef capricia het volgende:
Maar mag dat, dat een festival een bewijs van vaccinatie wil zien, voor toegang?
Ja dat laatste bedoel ik natuurlijk niet letterlijk. Natuurlijk gaat de Nederlandse regering geen Myanmarezen en Congolezen importeren als straf voor het niet vaccineren. Ik kan er alleen werkelijk niet bij dat mensen in het buitenland dagenlang in de rij staan om niet meer mee te hoeven maken dat hun kinderen de moord stikken bij kinkhoest en dat er hier dan "bewuste prikkers" vinden dat zij niet mee hoeven te doen aan de groepsimmuniteit.quote:
Mee eens!quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:22 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nou ja juridisch gezien niet volgens mij.
Niet discrimineren? Nee. Dat is het argument niet.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:22 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Volgens mij niet, nee. Iedereen heeft het recht om festival te bezoeken ongeacht zij of hij niet gevaccineerd is... Dus ze kunnen grondwettelijk niet discrimineren (art.1).
Klopt. Maar tot die tijd is het zaak om te zorgen dat het virus niet doorgegeven wordt door ongevaccineerde, niet-kwetsbare mensen toch?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is best een aardige dooddoener, om iemand die er niet zo over denkt als jij af te doen met ‘gehuil’.
Ik geloof best dat het vaccin veilig zal zijn, maar ik zal niet vooraan staan om ‘m te laten zetten. Dat anderen dat wel doen moeten zij weten, maar zoals veel mensen lijken te vergeten is het hier de afgelopen 7 maanden gegaan om het beschermen van degenen met een kwetsbare gezondheid.
Als die gevaccineerd zijn is de relevantie of iedereen verder gevaccineerd is lager, het ging er tenslotte om of de zorg het nog aan kan.
Ja dat is waar, ik bedoelde festivals voor vanaf 16 jaar en ouder...quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet discrimineren? Nee. Dat is het argument niet.
Ze kunnen ook discrimineren op leeftijd. Dat festivals niet toegankelijk zijn voor 6 jarigen bijvoorbeeld.
Kinderdagverblijven mogen ongevaccineerde kinderen weigeren, dus ik denk dat er best iets opgetuigd kan worden tijdelijk voor bijvoorbeeld festivals etc.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet discrimineren? Nee. Dat is het argument niet.
Ze kunnen ook discrimineren op leeftijd. Dat festivals niet toegankelijk zijn voor 6 jarigen bijvoorbeeld.
Zojuist gedaan. De constructie is me wat duidelijker.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees je in in de corona-wet.![]()
Ja. De regering mag de mondkapjesplicht per 1 december instellen. Het is aan de tweede kamer om hier binnen 1 week bezwaar tegen te maken. Indien dat bezwaar een meerderheid haalt, dan is die maatregel van de baan.
Helemaal democratisch besloten, dit.
Dacht er net aan.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kinderdagverblijven mogen ongevaccineerde kinderen weigeren, dus ik denk dat er best iets opgetuigd kan worden tijdelijk voor bijvoorbeeld festivals etc.
Niet helemaal juistquote:Op dinsdag 17 november 2020 20:28 schreef capricia het volgende:
Kinderdagverblijven mogen ook kinderen die niet gevaccineerd zijn, weigeren.
Dus waarom festivals niet?
@:trein2000
Kun jij ons verlichten?
Ja eigenlijk raar is dat.... je moet toch duidelijk zijn in ook wat de regels moeten gelden?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:29 schreef _serial_ het volgende:
We gaan mondkapjes die niet werken verplichten en een vaccin vrijwillig laten, wat een prachtig land leven we toch
Eh.. dat was een voorstel, volgens mij mogen ze dat nog niet. Kinderopvang is ook wel wat anders dan een festival, vind je ook niet?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kinderdagverblijven mogen ongevaccineerde kinderen weigeren, dus ik denk dat er best iets opgetuigd kan worden tijdelijk voor bijvoorbeeld festivals etc.
Omdat daar een wet voor (in de maak) is. Zo simpel is het soms.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:28 schreef capricia het volgende:
Kinderdagverblijven mogen ook kinderen die niet gevaccineerd zijn, weigeren.
Dus waarom festivals niet?
@:trein2000
Kun jij ons verlichten?
Dat is discriminatie!quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is waar, ik bedoelde festivals voor vanaf 16 jaar en ouder...
Tja, dat is ook niet zo leuk voor de ouders, dan krijg je een kinderdagverblijf met gevaccineerde kinderen en ene kinderdagverblijd voor ongevaccineerde kinderen, dat is wel tweedelig op zich?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat daar een wet voor (in de maak) is. Zo simpel is het soms.
Sorry, maar ik vermoed ook kinderen van 12 jarigen gaan ook naar een festival.quote:
Zo lijkt het wel op ja.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
En zo worden de maatregelen steeds tot in het oneinde verlengd. Waar het eerst tot midden december was spreken ze nu over midden januarize houden ons gewoon aan het lijntje.
Ja alleen de weigeraars kunnen elkaar besmetten in principe.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd het nut niet helemaal daarvan overigens.
Als jij je kind gevaccineerd hebt, dan heeft jouw kind toch niets te vrezen van een kindje wat niet gevaccineerd is? Of ben ik nu gek?
En datzelfde geldt dan toch nu voor festivals enzo?
Ik ook niet, maar heel veel kinderen zijn toch niet echt besmet of zo voor de leeftijd van 13 jaar.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Als jij je kind gevaccineerd hebt, dan heeft jouw kind toch niets te vrezen van een kindje wat niet gevaccineerd is? Of ben ik nu gek?
Waarom maken provaxxers in dit geval zich dan zo drukquote:Op dinsdag 17 november 2020 20:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja alleen de weigeraars kunnen elkaar besmetten in principe.
Als er een dekking is van bijvoorbeeld 90 procent van het vaccib dan is er alsnog een kans dat het gevaccineerde kindje ziek kan wordenquote:Op dinsdag 17 november 2020 20:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Het ligt wat gecompliceerder.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:34 schreef Twinkle20 het volgende:
De rechtstaat zit op de kont wel goed en ga er maar vanuit dat van het moment dat de wet gepubliceerd in de Staatscourant staat, die van kracht is geworden.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Net nu hij een uur geleden eruit geflapt heeft dat mondkapjes verplicht wordenbij een wet waarvan ik nog steeds niet zeker weet of ie er per 1 december verplicht is. Ze roepen het wel, maar is het er nu door of niet? Ik kan het echt niet meer volgen. Iedereen neemt maar dingen voor waarheid aan en als men iets maar vaak zat roept 'dan zal het wel zo zijn'. Maar dat betekent nog niet dat het dat echt is.
Rechtstaat my ass Rutte.
Nopequote:Op dinsdag 17 november 2020 20:20 schreef capricia het volgende:
Het kan ook overspringen naar het kleine zusje van een groepsgenootje. Twee keer meegemaakt (in meer dan veertig jaar hoor) dat er een jonge baby die nog niet alle vaccinaties had gehad bleef in een kinderziekte. Eentje in mijn jeugd aan mazelen omdat het buurjongetje niet ingeënt mocht worden van Jezus en een jaar of tien geleden een meisje dat in kinkhoest bleef doordat het speelkameraadje van haar zus niet gevaccineerd was omdat haar ouders een mening hadden.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Eens. dat moet ook echt zo blijven.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:38 schreef Ven1972 het volgende:
Iedereen is de baas over zijn of haar eigen lijf, punt uit.
Uhh eensquote:Op dinsdag 17 november 2020 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Het ligt wat gecompliceerder.
Als je zwanger bent wil je geen kinderen met rode hond om je heen.
Kinderdagverblijven doen dat wel.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Nope
Ernaar vragen of erop hinten mag al absoluut niet
En deze... De bof volgens mij ook, kan miskramen opwekken.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Het ligt wat gecompliceerder.
Als je zwanger bent wil je geen kinderen met rode hond om je heen.
Ik maak mij niet zo druk om die mondkapjesplicht. Ik kan zeggen dat ik een chronische aandoening heb, dan hoeft ie niet op. Of desnoods draag ik hem alleen over de kin.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Rechtstaat my ass Rutte.
Ja, het trucje begint nu wel een beetje doorzichtig te worden.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
En zo worden de maatregelen steeds tot in het oneinde verlengd. Waar het eerst tot midden december was spreken ze nu over midden januarize houden ons gewoon aan het lijntje.
Ik meen dat kinkhoeat uberhaupt niet in het rijksvacvinatieprogramma zit, buiten de vaccinatie in de 3e termijn van de zwangerschap (sinds een jaartje of 3 is dat nu gok ik, getuige mijn eigen zwangerschap toentertijd. Ik heb hem nog zelf practief gehaald en betaald).quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het kan ook overspringen naar het kleine zusje van een groepsgenootje. Twee keer meegemaakt (in meer dan veertig jaar hoor) dat er een jonge baby die nog niet alle vaccinaties had gehad bleef in een kinderziekte. Eentje in mijn jeugd aan mazelen omdat het buurjongetje niet ingeënt mocht worden van Jezus en een jaar of tien geleden een meisje dat in kinkhoest bleef doordat het speelkameraadje van haar zus niet gevaccineerd was omdat haar ouders een mening hadden.
Vorig najaar was er een uitbraak van kinkhoest op de middelbare school hier, een openbare dus dat zal ook door al die fijne bewust niet prikkende ouders geweest zijn.
Wat overigens striktgenomen ook (nog) niet mag...quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Kinderdagverblijven doen dat wel.
https://nos.nl/l/2280223
Dit, je parapluwerking gaat dan steeds minder op.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Als er een dekking is van bijvoorbeeld 90 procent van het vaccib dan is er alsnog een kans dat het gevaccineerde kindje ziek kan worden
Je vaccinaties kunnen ook verlopen of niet aangeslagen zijn zonder dat je het weet. Toen ik veldwerk ging doen in de tropen 20 jaar geleden kreeg ik er een boel opnieuw weet ik nog.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:40 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Uhh eens.
Maar... dan denk ik even verder.
Heb je daarvoor te vrezen als jij zelf wel bent ingeent?
Ja, maar heel veel werkgevers verplichten ook zijn werknemers tot dragen van mondkapje op het werk, zeker wilden sommige medewerkers helemaal geen mondkapje te dragen zodat hij of zij wel onzin of toch onveilig wordt. Dit wordt vaak in ouderen en gehandicaptenzorg aan de gang, waar ook gezelligheid onder de clienten veel minder is dan zonder mondkapje.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens. dat moet ook echt zo blijven.
Daarom hekel ik het mondkapjesadvies wat een plicht wordt. (en eigenlijk gepolariseerd tot stand gekomen is)
Welnee.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:09 schreef Confetti het volgende:
Als je om ons heen kijkt zie je dat het de verkeerde kant op gaat, nog steeds. Zeker met de naderende koudere temperaturen zal Corona direct of indirect weer gaan versterken.
Schrijf kerst maar af. En nieuwjaar ook.
Is dit een serieuze vraag?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:40 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Uhh eens.
En dat is dubieus. Ik vraag me ook al of die wetgeving er door komt bij de eerste kamerquote:Op dinsdag 17 november 2020 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Kinderdagverblijven doen dat wel.
https://nos.nl/l/2280223
Helemaal niks. Nog meer bedrijven, dit keer ook nuttige met een maatschappelijke functie, naar de klote helpen denk ik.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:30 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Wat is het nut geweest om bovenop de gedeelteljke lockdown die extra maatregelen voor 2 weken in te voeren en donderdag weer af te schaffen? Het aantal besmettingen is immers nog steeds veels te hoog.
Niet dat het van mij verlengd hoeft te worden, maar de logica ontgaat mij
Ik heb dat kaartje sinds gisteren standaard in mijn jaszak. Ik ben geenzins van plan om aan deze verplichting mee te doen. In het ergste geval draai ik om.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik maak mij niet zo druk om die mondkapjesplicht. Ik kan zeggen dat ik een chronische aandoening heb, dan hoeft ie niet op. Of desnoods draag ik hem alleen over de kin.
Jawel toch?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:42 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik meen dat kinkhoeat uberhaupt niet in het rijksvacvinatieprogramma zit, buiten de vaccinatie in de 3e termijn van de zwangerschap (sinds een jaartje of 3 is dat nu gok ik, getuige mijn eigen zwangerschap toentertijd. Ik heb hem nog zelf practief gehaald en betaald).
Ja dit is serieus. Jij als moeder hebt toch al antistoffen die je aan je kindje doorgeeft in je buik als jij als moeder toch bent ingeent?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dit een serieuze vraag?
Wat denk je van het kind in je buik.
Zit er zeker wel in.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:42 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik meen dat kinkhoeat uberhaupt niet in het rijksvacvinatieprogramma zit, buiten de vaccinatie in de 3e termijn van de zwangerschap (sinds een jaartje of 3 is dat nu gok ik, getuige mijn eigen zwangerschap toentertijd. Ik heb hem nog zelf practief gehaald en betaald).
Je kind kan blind worden.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja dit is serieus. Jij als moeder hebt toch al antistoffen die je aan je kindje doorgeeft in je buik als jij als moeder toch bent ingeent?
Ik ben geen viroloog.
Nee die grap van die mondkapjes danquote:Op dinsdag 17 november 2020 20:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het gaat vooral om de bescherming van kinderen die (nog) niet gevaccineerd zijn. Kinderen die nog te jong zijn of die vanwege een ziekte niet gevaccineerd mogen worden. En die dus we ernstig ziek kunnen worden of overlijden als ze die ziektes wel krijgen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:40 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Uhh eens.
Hoe kom je aan zo'n kaartje? Ik ga er ook niet aan meedoenquote:Op dinsdag 17 november 2020 20:45 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb dat kaartje sinds gisteren standaard in mijn jaszak. Ik ben geenzins van plan om aan deze verplichting mee te doen. In het ergste geval draai ik om.
Maar! Ik stelde net hier al de vraag of de consultatieversie al is besproken en bekrachtigd in Den Haag. want dat kon ik niet achterhalen op de site.
Dat zou impliceren dat het er nog helemaal niet is bekrachtigd bij ministriele regeleing terwijl De Jonge anders impliceert. Dat stoort me. Maar ik weet dus niet zeker of ik dit zo juist beredeneer. Op de telefoon is dat ook niet helemaal handig uitzoeken. Maar geen zin om de pc aan te zwengelen.
Je hebt gelijk, my bad. Mijn jongste is nu 4 jaar, dus ik ben voorlopig even uit het vaccinatieriedeltje. Het isneen tijd lang story of my life geweest met 3 kleine kindjesquote:Op dinsdag 17 november 2020 20:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jawel toch?
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/dktp-hib-hepb
Klopt vanaf 1957 dus ook maar net eigenlijk. Snap dat met het vele nieuws van de laatste tijd dat mensen het net gemist kunnen hebben.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jawel toch?
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/dktp-hib-hepb
Als je je tijdens je zwangerschap rond 22 weken laat vaccineren geef je voldoende bescherming door aan je kleine baby ja. Anders niet tot het kind zelf gevaccineerd kan worden.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja dit is serieus. Jij als moeder hebt toch al antistoffen die je aan je kindje doorgeeft in je buik als jij als moeder toch bent ingeent?
Ik ben geen viroloog.
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:46 schreef Ven1972 het volgende:
De vaccin heeft nog nooit aangetoond tot problemen bij zwangere vrouwen, tot miskraam of wel ernstige problemen bij ongeboren baby die tot invaliditeit leidt.
Ze stonden online bij RIVM. Nu staat er alleen nog de tekst.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe kom je aan zo'n kaartje? Ik ga er ook niet aan meedoenze zijn helemaal gek geworden.
Half oktober zeiden ze 'tenminste 4 weken'. Maar goed, deze verdraaiing hoeft geen verbazing te wekken.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Half Oktober zei men “4 weken” en nu verwacht men al tot half januari flinke maatregelen te moeten houden. Met terugwerkende kracht kun je dus concluderen dat men zeker een maand te laat heeft ingegrepen.
Er zijn genoeg methoden om niet zo'n ding op te hoeven. Er staat ook nergens dat hij over je mond of neus moet en mocht iemand dat constateren dan zal ik niet kunnen worden beboet want handhaving is er niet in een winkel. Ik ben er faliekant op tegen zo'n verplichting en ik zal er alles aan doen om er tegen in verzet te komen. Het moet niet gekker worden.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee die grap van die mondkapjes danZou iemand met gezond verstand dit nog serieus nemen?
Dat is gewoon strategie.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Lijkt mij niet, dat een organisator in Nederland een bewijs van (goed?) gedrag mag eisen dat inzage geeft in iemands medische status. Bij gerede twijfel omtrent gezondheid of risico van besmetting, kan de organisator een bevoegd arts inschakelen om de medische (on)geschiktheid te onderzoeken.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:20 schreef capricia het volgende:
Ik had over coronavaccin, maar niet over andere vaccins. Maar er zijn mogelijk zwangere vrouwen die als vrijwilliger mee deden aan de test.quote:
Kaartje is niet nodig. Je kunt ook mondeling toelichten, is voldoende.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoe kom je aan zo'n kaartje? Ik ga er ook niet aan meedoenze zijn helemaal gek geworden.
Erg stoer dit.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zijn genoeg methoden om niet zo'n ding op te hoeven. Er staat ook nergens dat hij over je mond of neus moet en mocht iemand dat constateren dan zal ik niet kunnen worden beboet want handhaving is er niet in een winkel. Ik ben er faliekant op tegen zo'n verplichting en ik zal er alles aan doen om er tegen in verzet te komen. Het moet niet gekker worden.
Ook eens. Ik ben ook echt overtuigd van het rijksvaccinatieprogramma.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat vooral om de bescherming van kinderen die (nog) niet gevaccineerd zijn. Kinderen die nog te jong zijn of die vanwege een ziekte niet gevaccineerd mogen worden. En die dus we ernstig ziek kunnen worden of overlijden als ze die ziektes wel krijgen.
Bovendien kun je uitbraken krijgen van bijvoorbeeld mazelen in kringen waarin men kinderen niet laat vaccineren en wordt er dus gespeeld met de levens van die kinderen vanwege de principes van de ouders.
Geen ideequote:Op dinsdag 17 november 2020 20:51 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik had over coronavaccin, maar niet over andere vaccins. Maar er zijn mogelijk zwangere vrouwen die als vrijwilliger mee deden aan de test.
Ga er maar vanuit dat we dit moeten volhouden t/m maartquote:Op dinsdag 17 november 2020 20:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Veel vaccinatie begint pas (op 2 na volgens mij) na hun eerste levensjaar. Dat komt omdat baby's nog antilichamen van hun moeder in hun lichaam kunnen hebben. Dan werkt het vaccin niet. Daarom heb je op verschillende leeftijden verschillende vaccins en vaak 1 of 2 jaar later nog een herhaling. Niet elk vaccin slaat bij de eerste keer goed aan.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:48 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, my bad. Mijn jongste is nu 4 jaar, dus ik ben voorlopig even uit het vaccinatieriedeltje. Het isneen tijd lang story of my life geweest met 3 kleine kindjes![]()
Ik kan me nu ook weer herinneren dat mijn motivatie was dat ik mijn gup in de eerste maanden ook tegen kinkhoest wilde beschermen inderdaad
Ja gedaan maar die zeggen doodleuk dan onze politici ook zitten te vergaderen met 20 man in een kippenhok.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als jouw bedrijf dat doet dan zou ik eens een gesprekje met de directie aangaan.
Waarom, vraag niet alleen aan jou, die enorme strijd tegen mondmaskers?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:53 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ook eens. Ik ben ook echt overtuigd van het rijksvaccinatieprogramma.
Wat is je doel precies?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zijn genoeg methoden om niet zo'n ding op te hoeven. Er staat ook nergens dat hij over je mond of neus moet en mocht iemand dat constateren dan zal ik niet kunnen worden beboet want handhaving is er niet in een winkel. Ik ben er faliekant op tegen zo'n verplichting en ik zal er alles aan doen om er tegen in verzet te komen. Het moet niet gekker worden.
Het is niet om stoer te doen, het gaat om het principe. We worden lastig gevallen met iets wat niet werkt. De Jonge zei het zelfs. Ga jij ook een roze onderbroek dragen in de strijd tegen corona als onze Lloyd en Harry dit willen? Dit is gewoon machtsmisbruik.quote:
En hoe werkt dat voor jou zelf precies?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee als een mak schaap de onzinregels opvolgen is slim. Je moet zelf blijven nadenken.
Dus mensen die wel een mondkapje dragen zijn makke schapen die niet zelf nadenken?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee als een mak schaap de onzinregels opvolgen is slim. Je moet zelf blijven nadenken.
En dan nogquote:Op dinsdag 17 november 2020 20:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, dat een organisator in Nederland een bewijs van (goed?) gedrag mag eisen dat inzage geeft in iemands medische status. Bij gerede twijfel omtrent gezondheid of risico van besmetting, kan de organisator een bevoegd arts inschakelen om de medische (on)geschiktheid te onderzoeken.
Het is duidelijk dat ze die verplichting er alleen doorheen rammen omdat die discussie zo lang duurde en ze dachten dat die verplichting ervoor zou zorgen dat die discussie zou minderen. Hebben ze alleen niet goed ingeschat, die discussie is er nog steeds. En die overschaduwd de discussie over de basis maatregels die juist zo belangrijk zijn. Thuis blijven bij klachten, afstand bewaren, etc.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee die grap van die mondkapjes danZou iemand met gezond verstand dit nog serieus nemen?
Haha, jij bent ook volwassen toch? Ik zie je hier nu al weken stampvoeten. Het zit je wel hoog hè? Vind je dat niet zonde van je tijd? Waar maak je je zo druk over. Ik geloof ook niet dat het gigantisch helpt, maar al is het maar een beetje... Zet gewoon zo’n ding op als je je boodschapjes doet, en gedraag je niet als een rebelse puber.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mensen met ernstig overgewicht krijgen dus voorrang bij een vaccinatie. Er is natuurlijk een groep die daar zelf weinig aan kan doen maar voor de rest heb ik daar wel moeite mee. Ik weet niet hoe groot die groep is, maar dan zou ik bij de 1e ronde vaccins eerder die groep laten zitten en die ruimte gebruiken om de leeftijd van 70 jaar zoveel mogelijk naar beneden bij te stellen.quote:Als er een vaccin tegen het coronavirus beschikbaar komt, dan wil het kabinet dat zorgmedewerkers en kwetsbare groepen als eerste gevaccineerd worden. Bij een tweede partij vaccins worden ook mensen met vitale beroepen ingeënt tegen het virus. Pas daarna komt de rest van de bevolking aan de beurt. Dat blijkt uit een notitie die een deel van de ministerraad dinsdag bespreekt en waarvan de strekking bekend is bij NRC.
Het gaat bij die eerste groep om naar schatting 3,5 miljoen mensen. Onder ‘kwetsbaren’ worden mensen geschaard die ouder zijn dan zeventig jaar én niet zelfredzaam zijn, volwassenen met risicovolle aandoeningen (zoals suikerziekte, hartpatiënten, longziekten) en mensen met ernstig overgewicht. Dat zijn de drie groepen die het grootste risico hebben om ernstig ziek te worden of zelfs te overlijden aan het coronavirus. Als zij door vaccinaties minder ziek worden, of helemaal niet, dan verlicht dat de druk op de zorg.
Waar heb jij het over? Zonder mondkapjesplicht en sluiting van de bibliotheken was het nog heel veel erger geweest.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat ze die verplichting er alleen doorheen rammen omdat die discussie zo lang duurde en ze dachten dat die verplichting ervoor zou zorgen dat die discussie zou minderen. Hebben ze alleen niet goed ingeschat, die discussie is er nog steeds. En die overschaduwd de discussie over de basis maatregels die juist zo belangrijk zijn. Thuis blijven bij klachten, afstand bewaren, etc.
Mondkapjes op zich werken denk ik wel. Maar enkel als ze goed gebruikt worden, en dat werkt niet zo in de praktijk. Op dat moment word het een siermaatregel. Landen waar er al een plicht is doen het nou niet bepaald beter, ook als alle andere maatregelen gelijk staan aan die van NL.
Dat is het motto van het kabinet nu volgens mij. De indruk wekken dat ze ‘iets’ doen, helemaal als er veel om word gevraagd. Niet willen ingrijpen op de plekken waar het echt een verschil zou maken, dus dan maar symbool maatregelen. Sluiting bieb, mondkapjes, etc.
Dat is gewoon zo. Als we morgen met een trechter op onze kop moeten lopen doet 80% van de Nederlanders dit. Naïef volgzaam volkje.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus mensen die wel een mondkapje dragen zijn makke schapen die niet zelf nadenken?
Juist.
Waarom specifiek die groep?quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Mensen met ernstig overgewicht krijgen dus voorrang bij een vaccinatie. Er is natuurlijk een groep die daar zelf weinig aan kan doen maar voor de rest heb ik daar wel moeite mee. Ik weet niet hoe groot die groep is, maar dan zou ik bij de 1e ronde vaccins eerder die groep laten zitten en die ruimte gebruiken om de leeftijd van 70 jaar zoveel mogelijk naar beneden bij te stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |