abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 november 2020 @ 20:06:12 #276
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196292322
Stel je voor dat de wereld massaal had zitten fiepen toen polio (bijna) en de pokken totaal uitgeroeid werden. "Ja nee ik heb me ingelezen en ik heb zoiets van meh, ik weet het niet misschien verdient er wel iemand aan." Nee, die mensen hadden hele streken geteisterd zien worden, hadden kinderen verloren of verlamd rondlopen. Ondanks dat er incidenten zijn geweest met bijwerkingen stonden hele dorpen in de rij.

En dan zouden we het nu afleggen omdat een deel van de planeet toegang heeft tot David Avocado op Facebook?
pi_196292326
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:42 schreef Ven1972 het volgende:
De Jonge bevestigt dat er voor het eerst in Nederland een jongere van tussen de 15 en 19 jaar is overleden aan corona. Tot nu toe waren alle dodelijke slachtoffers twintig jaar of ouder. ,,Er was bij deze jongen wel sprake van onderliggend lijden." Maar het wijst er volgens de minister wel op dat het 'om een virus gaat dat voor iedereen gevaarlijk is'.
Bron:AD.nl
Link:"https://www.ad.nl/binnenl(...)e-personen~ac1c547d/

Verschrikkelijk voor de oudere en de familie.
1 dode (met onderliggend lijden) in die leeftijdscategorie onder miljoenen besmettingen sinds begin dit jaar, maar toch duidt het op een gevaar voor iedereen.
Right. :')

Zo krijg je dat kolderkrantje wel weer gevuld.
pi_196292350
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Ze houden het volk nu wel opzichtig een worst voor: “Nog even volhouden en héél misschien kan er dan iets (geen idee wat vooralsnog) met de kerst..”
Daarna beginnen we weer op nieuw tot de 3e, 4e en 5e golf.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_196292366
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:06 schreef Qarrad het volgende:
Stel je voor dat de wereld massaal had zitten fiepen toen polio (bijna) en de pokken totaal uitgeroeid werden. "Ja nee ik heb me ingelezen en ik heb zoiets van meh, ik weet het niet misschien verdient er wel iemand aan." Nee, die mensen hadden hele streken geteisterd zien worden, hadden kinderen verloren of verlamd rondlopen. Ondanks dat er incidenten zijn geweest met bijwerkingen stonden hele dorpen in de rij.

En dan zouden we het nu afleggen omdat een deel van de planeet toegang heeft tot David Avocado op Facebook?
Daar gaat het niet om, dat heb je inmiddels vaak genoeg kunnen lezen.
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 20:08:22 #280
236264 crew  capricia
pi_196292369
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:54 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Het is geen probleem idd, wat je wil kan simpelweg niet. Je idee is eng omdat je bepaalde groepen uit wil sluiten van de maatschappij omdat ze een mening hebben.
[..]
Impliceer je hier nu dat mensen die zich wel laten vaccineren, geen mening hebben?
Definitely not CIA
  dinsdag 17 november 2020 @ 20:09:17 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196292383
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Daarna beginnen we weer op nieuw tot de 3e, 4e en 5e golf.
Nou tegen die tijd hoop ik toch echt wel dat er concreet vaccins uitgerold gaan worden.
pi_196292385
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:06 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

1 dode (met onderliggend lijden) in die leeftijdscategorie onder miljoenen besmettingen sinds begin dit jaar, maar toch duidt het op een gevaar voor iedereen.
Right. :')

Zo krijg je dat kolderkrantje wel weer gevuld.
Ja, echt bizar hoe hij daar op reageert. Ik vind hem zo ongeloofwaardig en reageren vanuit emotie ipv ratio. Kom op man, dat zien we bij zo veel ziekten. Aan griep gaan heel enkel ook mensen van 15 - 25 dood.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_196292388
Als je om ons heen kijkt zie je dat het de verkeerde kant op gaat, nog steeds. Zeker met de naderende koudere temperaturen zal Corona direct of indirect weer gaan versterken.

Schrijf kerst maar af. En nieuwjaar ook.
pi_196292398
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 19:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wijs is een user aan die dat gezegd heeft?
Is Wijs een user die dat gezegd heeft? Geen idee. Oké flauw.

Iemand hoeft dat niet letterlijk te zeggen maar dat is toch het enige logische gevolg als je zegt dat de besmettingen permanent op een onrealistisch laag niveau moeten blijven. Jullie realiseren je toch dat het gaat om een respiratoir virus wat zich altijd zal verspreiden als je mensen niet opsluit.

Jullie klagen over 'te snelle versoepelingen' terwijl er nog helemaal niks versoepeld is, behalve die fopmaatregel van musea en bibliotheken van 2 weken geleden die alleen maar een compromis was om de ruzies binnen het kabinet te lijmen. Als het in de tussentijd toch weer stijgt, gaan die versoepelingen er echt niet komen.
pi_196292401
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Impliceer je hier nu dat mensen die zich wel laten vaccineren, geen mening hebben?
Zo staat het er, maar dat had ik niet willen impliceren. Ik had er 'een andere mening' van moeten maken.

Excuus voor de onduidelijkheid.
pi_196292404
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Fout, ik wil dat mensen die een mening hebben die de volksgezondheid ondermijnt buitengesloten kunnen worden van activiteiten waarbij ze anderen kunnen besmetten. Iemands vrijheid om zichzelf en hun kinderen vol te gieten met die bagger houdt op waar de risico's voor anderen beginnen.

Ze kunnen wat mij betreft niet genoeg het signaal krijgen dat hun beleving niet gaat boven feiten. Ik ben klaar dat die onzin serieus genomen moet worden. Wil iemand dat desondanks dan zijn de consequenties ook voor zo iemand.

Ik zou mensen met zo'n "mening" graag ruilen voor burgers uit landen waar de mensen geen toegang hebben zoals wij tot onderwijs en gezondheidszorg en die het desondanks beter snappen.
Wauw.

Dit gaat érg ver.
pi_196292407
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:03 schreef alpeko het volgende:

[..]

We gingen skyhigh met nog tropische dagen. Zegt niet alles.
Niet helemaal er zijn de laatste tijd onderzoeken naar buiten gekomen dat koud droog luchtvochtigheid weer of heel warm nat luchtvochtig weer ideaal zijn voor dit virus om zich te verspreiden. Daarom ook die gekke pieken op sommige plekken in de zomer.
pi_196292417
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nou tegen die tijd hoop ik toch echt wel dat er concreet vaccins uitgerold gaan worden.
Gaat nog wel even duren voordat heel Nederland gevaccineerd is. En niet iedereen wil het of wacht eerst een jaar of meer af totdat er lange-termijn effecten wel of niet aanwezig zijn.

Er komen nog wel wat golven, alhoewel ze wel kleiner worden denk ik naarmate de tijd vorderd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 20:11:31 #289
236264 crew  capricia
pi_196292426
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:10 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Zo staat het er, maar dat had ik niet willen impliceren. Ik had er 'een andere mening' van moeten maken.

Excuus voor de onduidelijkheid.
Ah. Okay. :)

De overheid zal het niet verplichten.
Wat commerciële bedrijven aan voorwaarden mogen stellen, weet ik niet.
Definitely not CIA
pi_196292428
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:06 schreef Qarrad het volgende:
Stel je voor dat de wereld massaal had zitten fiepen toen polio (bijna) en de pokken totaal uitgeroeid werden. "Ja nee ik heb me ingelezen en ik heb zoiets van meh, ik weet het niet misschien verdient er wel iemand aan." Nee, die mensen hadden hele streken geteisterd zien worden, hadden kinderen verloren of verlamd rondlopen. Ondanks dat er incidenten zijn geweest met bijwerkingen stonden hele dorpen in de rij.

En dan zouden we het nu afleggen omdat een deel van de planeet toegang heeft tot David Avocado op Facebook?
Ik ben totaal geen antivaxxer. Mijn kinderen (en ikzelf) hebben alle vaccinaties gehad die er maar waren. In de tijd dat nog bijna niemand van de kinkhoestvaccinatie had gehoord in de 3e termijn van de zwangerschap, zelfs die heb ik laten zetten. Dankzij info op Fok!

Mijn redenen om juist deze vaccinatie zijn verre van hetgeen wat jij hier schetst. En mensen die ik erover spreek, hebben ongeveer eenzelfde standpunt.

Dus ja, in dit geval ben ik even team antivax maar jij vult het nu in op een manier waarin ik, en vele antivaxers voor deze ronde, zich totaal niet in herkennen.

Dus prima dat je dit zo blijft rondtoeteren, maar het ligt net even wat genuanceerder.
  dinsdag 17 november 2020 @ 20:11:54 #291
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196292434
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:04 schreef galantis het volgende:

[..]

O hebben we hierom ook de griepprik verplicht gesteld?
Die is niet verplicht, hoezo? Net zomin als de vaccinaties tegen mazelen en het hele riedeltje dat we tot voor kort massaal in onze baby's lieten stoppen.

Als risicogroep mag je hem nemen maar het hoeft niet omdat het risico op overbelasting van het zorgstelsel niet zo groot is als bij Corona.

Het wordt al wat minder leuk als je weet wat kinkhoest kan doen bij zuigelingen. Dat iemand zijn larf niet inent kan de dood van een baby tot gevolg hebben. Mazelen is ook zo'n leuke. Een jeugdvriendje van me mocht geen prik van Jezus en werd doof door de complicatie van meningitis door mazelen. Het buurmeisje ging dood, helaas. Groetjes uit de rand van de bible belt :W
  Moderator dinsdag 17 november 2020 @ 20:13:41 #292
236264 crew  capricia
pi_196292460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wauw.

Dit gaat érg ver.
Ik Australië krijg je geen kinderbijslag als je je kinderen niet vaccineert.
In Italië weigeren scholen je.

Er zijn dus meer landen die zo'n gedachtengang hebben.
Definitely not CIA
  dinsdag 17 november 2020 @ 20:14:10 #293
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196292470
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Gaat nog wel even duren voordat heel Nederland gevaccineerd is. En niet iedereen wil het of wacht eerst een jaar of meer af totdat er lange-termijn effecten wel of niet aanwezig zijn.

Er komen nog wel wat golven, alhoewel ze wel kleiner worden denk ik naarmate de tijd vorderd.
Je hoeft helemaal niet heel Nederland te vaccineren. Als je zorgcapaciteit gewoon weer normaal draait is het tijd om afscheid te gaan nemen van de maatregelen. Dat kan wel stapsgewijs natuurlijk. Maar ik voorspel vast dat zodra de vaccinaties eenmaal zijn begonnen het bij veel mensen bye bye is met allerlei regeltjes naleven.
pi_196292474
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Die is niet verplicht, hoezo? Net zomin als de vaccinaties tegen mazelen en het hele riedeltje dat we tot voor kort massaal in onze baby's lieten stoppen.

Als risicogroep mag je hem nemen maar het hoeft niet omdat het risico op overbelasting van het zorgstelsel niet zo groot is als bij Corona.

Het wordt al wat minder leuk als je weet wat kinkhoest kan doen bij zuigelingen. Dat iemand zijn larf niet inent kan de dood van een baby tot gevolg hebben. Mazelen is ook zo'n leuke. Een jeugdvriendje van me mocht geen prik van Jezus en werd doof door de complicatie van meningitis door mazelen. Het buurmeisje ging dood, helaas. Groetjes uit de rand van de bible belt :W
Griep zorgde voor een flinke overbelasting van de zorg enkele jaren terug. De reguliere zorg moest geloof ik zelfs afgeschaald worden.
pi_196292482
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Die is niet verplicht, hoezo? Net zomin als de vaccinaties tegen mazelen en het hele riedeltje dat we tot voor kort massaal in onze baby's lieten stoppen.

Als risicogroep mag je hem nemen maar het hoeft niet omdat het risico op overbelasting van het zorgstelsel niet zo groot is als bij Corona.

Het wordt al wat minder leuk als je weet wat kinkhoest kan doen bij zuigelingen. Dat iemand zijn larf niet inent kan de dood van een baby tot gevolg hebben. Mazelen is ook zo'n leuke. Een jeugdvriendje van me mocht geen prik van Jezus en werd doof door de complicatie van meningitis door mazelen. Het buurmeisje ging dood, helaas. Groetjes uit de rand van de bible belt :W
Nee exact die is niet verplicht. Dus doen we dat ook niet bij corona. Het gaat om het principe.

Er zijn genoeg mensen die wel een prikje halen, inclusief ik, om de zorg te ontlasten. Dáár is het voor. De intentie om het daarna alsnog aan iedereen willen verplichten is gewoon irritant gedrag.
I'll give you something to do
  dinsdag 17 november 2020 @ 20:14:48 #296
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196292483
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:11 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ben totaal geen antivaxxer. Mijn kinderen (en ikzelf) hebben alle vaccinaties gehad die er maar waren. In de tijd dat nog bijna niemand van de kinkhoestvaccinatie had gehoord in de 3e termijn van de zwangerschap, zelfs die heb ik laten zetten. Dankzij info op Fok!

Mijn redenen om juist deze vaccinatie zijn verre van hetgeen wat jij hier schetst. En mensen die ik erover spreek, hebben ongeveer eenzelfde standpunt.

Dus ja, in dit geval ben ik even team antivax maar jij vult het nu in op een manier waarin ik, en vele antivaxers voor deze ronde, zich totaal niet in herkennen.

Dus prima dat je dit zo blijft rondtoeteren, maar het ligt net even wat genuanceerder.
De zorgen over de langetermijneffecten van de vaccins die nu bijna klaar zijn zijn terecht. Het gejank over dat het eng zou zijn dat vaccinaties verplicht kunnen worden bij deelname aan bepaalde activiteiten is ergerlijk.
pi_196292487
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik Australië krijg je geen kinderbijslag als je je kinderen niet vaccineert.
In Italië weigeren scholen je.

Er zijn dus meer landen die zo'n gedachtengang hebben.
Blij dat ik niet in zo'n land leef.
  dinsdag 17 november 2020 @ 20:15:16 #298
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196292493
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:14 schreef galantis het volgende:

[..]

Nee exact die is niet verplicht. Dus doen we dat ook niet bij corona. Het gaat om het principe.

Er zijn genoeg mensen die wel een prikje halen, inclusief ik, om de zorg te ontlasten. Dáár is het voor. De intentie om het daarna alsnog aan iedereen willen verplichten is gewoon irritant gedrag.
Ik zeg nergens dat ik het wil verplichten.
pi_196292505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik het wil verplichten.
Of moeilijk doen dan om de minderheid die twijfels heeft. Weet ik veel. Laat ze.
I'll give you something to do
  dinsdag 17 november 2020 @ 20:16:05 #300
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196292506
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 20:14 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Griep zorgde voor een flinke overbelasting van de zorg enkele jaren terug. De reguliere zorg moest geloof ik zelfs afgeschaald worden.
Klopt maar dat was een incidenteel iets. De griep heeft dit effect normaliter niet. Corona lijkt dit standaard wel te hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')