Bij één flitsbezoekje is de kans dat je het virus oploopt niet zo groot inderdaad, maar veel mensen gaan meerdere keren per week naar de supermarkt. En je bent met relatief veel verschillende mensen in één ruimte, dus de kans dat daar iemand bij loopt die bewust of onbewust coronapositief is is wat groter. De optelsom maakt dan toch dat het een goede zet is om preventief mondmaskers te dragen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je persé wil dat die dingen gedragen moeten worden wel ja. En dan moet je ze ook dragen wanneer de risico's groot zijn. En dat is niet als je een flitsbezoekje doet in de supermarkt
Nee, dat wordt strikt afgeraden. Mensen moeten zoveel mogelijk vanuit huis werken en vergaderingen/overleggen online voeren. Het is alleen lastig om het bij wet te verbieden dat mensen nog op kantoor gaan werken.quote:Mogen we wel allemaal uren blijven debatteren/vergaderen met 20 man in een kippenhok zonder mondkapje?
Niet noodzakelijkerwijs dusquote:
Precies, dus tot die tijd zijn er maatregelen en terwijl de vaccinaties worden uitgerold zullen er verschillen ontstaan tussen wat er kan voor gevaccineerde mensen en niet-gevaccineerde mensen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:30 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
je kan nooit 18 miljoen nederlanders tegelijk vaccineren
engnek
Er zijn vast wel voorbeelden te vinden van andere landen waar mondmaskers in grote aantallen beschikbaar worden gesteld aan de bevolking.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wie gaat dat doen? En hoe?
Blijft nog steeds de controleproblematiek.
Linksom of rechtsom betaal je ze toch zelf.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:32 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De overheid kan elke Nederlander gewoon een vergoeding geven voor de aanschaf van deze mond-neusmaskers. Of ze gratis uitdelen. De winst die je ermee behaalt is groter dan de totale kosten.
quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:35 schreef Tijn het volgende:
We zijn dus nog steeds niet in de situatie belandt dat die routekaart in beeld komt
Het staat iedereen vrij om zich te laten vaccineren. Wil je het niet, prima. Je hebt een iets grotere kans om ziek te worden, verder niet. Maatregelen kunnen enkel en alleen voor de hele bevolking gelden, onderscheid maken is wettelijk onmogelijk en al helemaal niet wenselijk.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies, dus tot die tijd zijn er maatregelen en terwijl de vaccinaties worden uitgerold zullen er verschillen ontstaan tussen wat er kan voor gevaccineerde mensen en niet-gevaccineerde mensen.
Er wordt niemand gedwongen tot het nemen van een vaccinatie, maar de consequentie voor die keuze is ook voor jou. Wat is daar eng aan?
Het is totale domheid om te verwachten dat de staat iedereen maar blootstelt aan niet noodzakelijke risico's omdat een groep leken meent het beter te weten dan de beroepsmedici en alleen maar denkt aan hun rechten en alles wil kunnen consumeren ondanks het risico dat ze bewust vormen.
Hij is nooit gevolgd. Ze hebben 'm geïntroduceerd op 12 oktober, maar toen ook direct een landelijke gedeeltelijke lockdown ingesteld. Dat is iets dat helemaal niet op die routekaart voorkomt. En in die fase zitten we nu nog steedsquote:Op dinsdag 17 november 2020 19:37 schreef alpeko het volgende:
De routekaart die ze al niet meer volgden
Die ligt denk ik inmiddels bij de "1000 euro voor de werkende Nederlander"-belofte.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:35 schreef Tijn het volgende:
We zijn dus nog steeds niet in de situatie belandt dat die routekaart in beeld komt
Dat hoeft allemaal niet. De druk op de zorg moet binnen de perken kunnen blijven en daarvoor gaan genoeg mensen zich vaccineren. Volledig uitroeien van ziekten is onrealistisch.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies, dus tot die tijd zijn er maatregelen en terwijl de vaccinaties worden uitgerold zullen er verschillen ontstaan tussen wat er kan voor gevaccineerde mensen en niet-gevaccineerde mensen.
Er wordt niemand gedwongen tot het nemen van een vaccinatie, maar de consequentie voor die keuze is ook voor jou. Wat is daar eng aan?
Het is totale domheid om te verwachten dat de staat iedereen maar blootstelt aan niet noodzakelijke risico's omdat een groep leken meent het beter te weten dan de beroepsmedici en alleen maar denkt aan hun rechten en alles wil kunnen consumeren ondanks het risico dat ze bewust vormen.
Sterker nog, er wordt helemaal niet versoepeld want er waren geen maatregelen genomen. Alleen de regels die twee weken golden worden ingetrokken. Versoepelen kan waarschijnlijk pas vanaf half januari.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:37 schreef alpeko het volgende:
De routekaart die ze al niet meer volgden werkt dus ook nog eens alleen van links naar rechtsNiet uit te leggen dit. Zwamneuzen
Je doet nu alsof we met medische mondkapjes het hele probleem hebben verholpen. Dan moeten we het gelijk doen. Maar jij weet net zo goed als ik dat dat onzin is.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:36 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Er zijn vast wel voorbeelden te vinden van andere landen waar mondmaskers in grote aantallen beschikbaar worden gesteld aan de bevolking.
Je bent het hopelijk wel eens dat de kosten van extra lockdowns en de economische krimp die vervolgens ontstaat vele malen groter is dan de aanschaf van honderden miljoenen mondmaskers die voor een paar cent per stuk gemaakt worden.
Hetzelfde geldt voor dat knuffelcontact. Wel minima helpen die moeite hebben om aan mondkapjes te komen, maar ik, die moeite heeft met het vinden van een knuffelcontact, wordt aan mijn lot overgelaten.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:32 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De overheid kan elke Nederlander gewoon een vergoeding geven voor de aanschaf van deze mond-neusmaskers. Of ze gratis uitdelen. De winst die je ermee behaalt is groter dan de totale kosten.
En je komt er ook nooit meer vanaf tot na aan het voorjaar.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij is nooit gevolgd. Ze hebben 'm geïntroduceerd op 12 oktober, maar toen ook direct een landelijke gedeeltelijke lockdown ingesteld. Dat is iets dat helemaal niet op die routekaart voorkomt. En in die fase zitten we nu nog steeds
De beroepsmedici kunnen zich toch ook vergissen? Ik vertrouw de heren beroepsmedici niet helemaal, hebben namelijk teveel kracht in armen en benen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
doemdenker!!! paniekzaaier !!!quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:39 schreef Kyran het volgende:
Sorry, ik ga toch weer negative Nancy zijn.
De manier waarop ze dit willen aanpakken gaat voor een derde golf zorgen. Je gaat daar gewoon niet aan ontkomen als je halverwege weer maatregelen gaat loslaten. Ergens eind februari, begin maart zitten wij in een volgende lockdown dan.
Ik snap er echt niks van.
Ik snap het ook niet. Zolang de cijfers enigszins dalend zijn gaan we waarschijnlijk weer weken-/maandenlang bagatelliserende berichten krijgen. Terwijl de huidige kabinetsstrategie (mitigatie) niet tot een stabiele situatie zal leiden waarbij je de aantallen structureel, relatief gemakkelijk laag kunt houden.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:39 schreef Kyran het volgende:
De manier waarop ze dit willen aanpakken gaat voor een derde golf zorgen. Je gaat daar gewoon niet aan ontkomen als je halverwege weer maatregelen gaat loslaten. Ergens eind februari, begin maart zitten wij in een volgende lockdown dan.
De paar Zweden die ik op Twitter volg zijn allemaal niet erg over het beleid aldaar te spreken.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:40 schreef Gretzl het volgende:
Ik heb de situatie in Zweden van de laatste weken niet meer zo gevolgd, maar is er daar nu echt sprake van een enorme puinhoop nu?
Gekke Zweden die dachten dat natuurlijke groepsimmuniteit wel een oplossing zou bieden
We kunnen misschien wel van De Jonge afkomen als we ons best doen bij de verkiezingen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
En je komt er ook nooit meer vanaf tot na aan het voorjaar.
Kan ook strategie zijn. We zien in heel Europa dat het langdurig onder controle houden van het virus niet haalbaar is.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:39 schreef Kyran het volgende:
Vrouw van collega. Dat ze twee weken daarvoor in quarantaine moest omdat ze in contact was geweest met iemand met coronaquote:Op dinsdag 17 november 2020 19:24 schreef Gretzl het volgende:
Wie van jullie heeft er al eens een melding gekregen in de corona-app?
Heb hele goede vrienden wonen in Zweden en die zijn ook niet te spreken over het beleid daar. Volgens mij zit Zweden nu in exponentiële stijging fase.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
De paar Zweden die ik op Twitter volg zijn allemaal niet erg over het beleid aldaar te spreken.
'Komende kwartalen'?quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:45 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Uitrol vaccins in de komende kwartalen van 2021
Kan, maar communiceer dat dan ook.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan ook strategie zijn. We zien in heel Europa dat het langdurig onder controle houden van het virus niet haalbaar is.
Wellicht moet je dan kiezen voor knipperlichtbeleid. Ik vind dat niet perse tof, maar misschien is dat het minst slechte...
Is ook meten met twee maten. Er worden een aantal mensen heel rijk door die vaccinaties. Ik geloof gewoon niet in volledige transparantie.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt. Het alternatief is alleen nog enger: dat anti-vaccinatiegekkies zonder beletsel brandhaardje kunnen blijven spelen. De validatie voor hun gedrag als een gelijkwaardige optie moet eruit. Je houdt de keuze, maar de rest van de maatschappij hoeft je even niet binnen de 1,5m te hebben en mag tegen je beschermd worden.
Ik denk bij inschrijving van je kind op een school of kinderdagverblijf of bij het kopen van concertkaartjes een vaccinatiebewijs overlegd moet worden, zulke dingen.
De pokken. Ooit van gehoord?quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:39 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat hoeft allemaal niet. De druk op de zorg moet binnen de perken kunnen blijven en daarvoor gaan genoeg mensen zich vaccineren. Volledig uitroeien van ziekten is onrealistisch.
Tuurlijk is dat wel wettelijk mogelijk. Het staat kinderdagverblijven etc. vrij om kinderen niet aan te nemen als ze niet gevaccineerd zijn. Organisatoren van evenementen mogen die voorwaarde ook stellen aan iemands toegang.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:37 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Het staat iedereen vrij om zich te laten vaccineren. Wil je het niet, prima. Je hebt een iets grotere kans om ziek te worden, verder niet. Maatregelen kunnen enkel en alleen voor de hele bevolking gelden, onderscheid maken is wettelijk onmogelijk en al helemaal niet wenselijk.
Probleem zijn imho de bewoners van Europa, die hebben heel veel moeite met het concept "Blijf thuis".quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:44 schreef trein2000 het volgende:
Kan ook strategie zijn. We zien in heel Europa dat het langdurig onder controle houden van het virus niet haalbaar is.
Mooi. Maar dat is wel een gegeven.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:48 schreef Fred het volgende:
[..]
Probleem zijn imho de bewoners van Europa, die hebben heel veel moeite met het concept "Blijf thuis".
quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:48 schreef Fred het volgende:
[..]
Probleem zijn imho de bewoners van Europa, die hebben heel veel moeite met het concept "Blijf thuis".
Dat zijn organisaties die regels maken voor de door hun beheerde gebouwen of omgevingen. Dat is heel wat anders dan een overheid, die kan dat wettelijk niet organiseren omdat het tegen de grondwet in gaat.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat wel wettelijk mogelijk. Het staat kinderdagverblijven etc. vrij om kinderen niet aan te nemen als ze niet gevaccineerd zijn. Organisatoren van evenementen mogen die voorwaarde ook stellen aan iemands toegang.
Ik snap best dat ze daar niet aan willen op dit moment, maar dan moeten de andere maatregelen gewoon veel strenger zijn en al helemaal niet halverwege gaan versoepelen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:48 schreef Gretzl het volgende:
Mooi overzicht van de meest effectieve controlemaatregelen om een corona-epidemie te bestrijden. Sluiting van scholen staat op 2, bedenk.
[ afbeelding ]
https://www.nature.com/articles/s41562-020-01009-0?s=09
Degenen die het ontwikkeld hebben worden er hopelijk schatrijk van inderdaad. Het is nogal een prestatie om die vaccins in zo'n korte tijd te ontwikkelen. Dat er tussenhandelaren en lobbyisten geld aan verdienen is ook gemeengoed. Als dat een probleem voor je is, moet je misschien ook geen huis willen kopen, of kleren, een iPhone want er blijft altijd iets aan de strijkstok hangen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:47 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Is ook meten met twee maten. Er worden een aantal mensen heel rijk door die vaccinaties. Ik geloof gewoon niet in volledige transparantie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |